80 Days 2007. augusztus 23 Ez a végigjátszás nem tartalmaz semmi történettel kapcsolatos adatot, tehát csak azt írom, hogy hogyan kell egy-egy részen tovább menni, azaz nem túl aprólékos végigjátszással van dolgotok!!! A játék során a városokban, de a hajón, vonaton és léghajón is találhattok eldugott pénzeket. Ezek helyét nem írom le, hagyok nektek is valamit :-). CAIRO CAIRO Mentés Cairo 1. A játék elején ismerkedjünk meg az irányítással és egyes gombok használatával. Menjünk egyenesen a faszerkezethez, ami mellől vegyük fel a vasrudat. Menjünk le a lépcsőn és menjünk egészen körbe. Keressünk egy sárga hajót, és kössük el a rúd segítségével. Szálljunk bele és irány a város. Mentés Cairo 2. Most nagyon ügyesnek kell lennünk. Ugyanis nem szabad, hogy észrevegyenek bennünket. Ehhez nem tudok mit írni, legyetek óvatosak, próbáljatok meg óvatosan lépkedni (X), úgy, hogy mindig takarásba legyetek. Abba az épületbe, ahol az a sok ember van, nem kell bemennetek, csak menjetek át a nagykapun. Ha megvan, keressük meg a hotelünket, és hogy gyorsabban menjen, válasszunk valamilyen járművet. Lépjünk be a hotelbe és fizessünk egy szobáért, mire a recepciós ad egy szobakártyát és egy üzenetet. Vegyük fel mindkét tárgyat, és az üzenetet tegyük bele abba a gramofonnak látszó masinába. Menjünk fel a szobánkba és aludjuk ki magunkat. Menjünk ki a hotelből, majd beszéljünk a skóttal. Az kistérkép szerint keressük meg a 4 skótot (Zöld a jel ha – egy szinten vagy velük, Kék a jel ha – magasabb szinten vannak, Piros a jel ha – alacsonyabb szinten vannak). Mindegyiknek adjuk oda a könyvet. Ezután már tudjuk hová kell mennünk. Ha megtaláltuk Youssoufot beszéljünk vele, majd kövessük őt a katakombákig. Mentés Cairo 4. Youssouftól kapott kulcs segítségével lépjünk be a katakombákba. A feladatunk az, hogy lezárjuk a kapukat, hogy a sírrablók ne tudjanak elmenekülni. 1. kapu – Menjünk be mindjárt az első bejáraton jobbra. Álljunk a létra elé és a [SPACE] gomb segítségével forgassuk el a kart, majd másszunk vissza, vagy ugorjunk le, nem kell félni, itt akárhonnan leugorhatunk anélkül, hogy meghalnánk. 2. kapu – Folytassuk utunkat egyenesen, az első kereszteződésnél is tovább, míg egy terembe nem érünk. Jobbra nem mehetünk, mivel előbb a kapukat kell bezárnunk, szóval forduljunk balra és az ott lévő kőtömbökön másszunk fel. Menjünk a fal mentén, majd rá az állványra és lökjük le a deszkát. Forgassuk el a kart, majd ugorjunk le az állványról. 3. kapu – Folytassuk tovább utunkat az állvány melletti alagútban, aminek menjünk az 1. kereszteződéséig, ahol találunk egy nagy kőlabdát. Vegyük el alóla a kődarabot, majd másszunk fel a törmeléken és forgassuk el a kart. Ugorjunk le. 4. kapu – Folytassuk tovább utunkat, mire egy újabb terembe érünk. Forduljunk jobbra és másszunk fel a kőtömbre (SPACE + UP). Ugorjunk két helyen is, majd fordítsuk el a kart. 5. kapu – Menjünk vissza az 1. terembe és menjünk le oda, ahol ki van bontva a fal. Menjünk a végére és forgassuk el a kart. Mentés Cairo 5. Menjünk oda ahová eddig nem lehetett bemennünk a kapuk miatt. Az archeológus egy újabb feladattal lát el minket. Meg kell találnunk 7 darab kelyhet, melyek elrejtve találhatóak a katakombák egyes részeiben. Vegyük fel a ”szemüveget”, majd menjünk kutakodni. Használjuk az kistérképet, mert az mutatja, hogy merre is találhatóak. Te vagy a narancssárga az ereklyék pedig zölddel vannak jelölve. Itt ugyanaz érvényes, mint mindenütt másutt a játékban, hogy ha magasabb helyen van az a bizonyos valami, akkor kék, ha alacsonyabb piros. A kereséshez használjuk a szemüveget, amely megmutatja, hogy hol kell megnyomnunk a falat. 1. kehely – Menjünk az archeológustól egyenesen előre, majd az 1. ajtón jobbra forduljunk be. Vegyük fel a kelyhet. 2. kehely – Menjünk vissza ahonnan bejöttünk, majd menjünk tovább a deszkáig. Lökjük rá az oszlopot, majd ugorjunk, és egyenesen menjünk be a szemközti épületbe. Hátul a baloldalon vegyük fel a kelyhet. 3. kehely – Menjünk az épület bejáratához, tehát ahonnan jöttünk. Jobb oldalon látunk egy nyílást. Menjünk ki rajta. Majd egyenesen menjünk le a törmeléken. A 2. épületből vegyük fel a kelyhet. 4. kehely – Másszunk vissza a törmelék tetejére, és folytassuk jobbra utunkat, megkerülve így az épületet. Az oszlopon másszunk át a másik épületre. Menjünk balra és balról a 2. oszlopra másszunk fel. Óvatosan menjünk át a piramisba. Ugorjunk le és menjünk végig a deszkákon. Ugorjunk le. Vegyük fel a kelyhet, majd menjünk ki az ajtón. 5. kehely – Menjünk jobbra, majd balra, végül ismét jobbra egy alagútba. Keresztül menve rajta, forgassuk el a faszerkezetet. Menjünk vissza az 1. kehely felvétele utáni kereszteződésig. Menjünk jobbra, át a fahídon és balra, majd az 1. bejárat balra és vegyük fel a kelyhet. 6. kehely – Menjünk vissza a kereszteződéshez. Most menjünk egyenesen (tehát a katakombáktól nézve balra).Forduljunk balra és a rúd segítségével lökjük le a deszkát. Ugorjunk le, majd a hátunk mögötti épületből vegyük fel a kelyhet. 7. kehely – Menjünk vissza a deszkán át, majd balra fel a lépcsőn, majd le, és a szemközti oszlopból vegyük fel a kelyhet. Ha megvan a 7 ereklye, menjünk vissza az archeológushoz, aki elmondja, hogy van egy másik kijárat is. Nosza akkor menjünk le a lépcsőn és menjünk egész a katakombák végéhez, másszunk át a törmeléken, majd használjuk a katakomba kulcsot. Mentés Cairo 6. Ha szeretnénk egy kis pénzt keresni, akkor keressünk fel egy rendőrt és mondjuk el, hogy hol találhatóak a sírrablók. Keressük fel a világítótornyot (ahol partot értünk – zöld jel az kistérképen), de az őr nem enged be. Menjünk és öltözzünk át rendőrnek – zöld jel – ami természetesen pénzbe kerül. Menjünk vissza a toronyba, fent a tetején vegyük fel a tárgyat, majd kiderül, hogy így nem mehetünk ki. Ezért dobjuk le az útra. Menjünk le érte és vegyük fel. Menjünk vissza és öltözzünk át, majd irány Youssouf. Mentés Cairo 7. Menjünk Seherezade után. Kiderül, hogy csak délután 9-kor lehet bemenni. Így hát menjünk enni, vagy aludni a hotelban. Menjünk akkor a hárembe. Az őr már nincs az útban, tehát nyugodtam besétálhatunk. Ugorjunk le a vízbe, majd menjünk át az alagúton át be a hárembe. Jobbra fel a lépcsőn, majd a bal oldalon lévő virágokon másszunk fel a szobába. Animation. Menjünk ki balra az ajtón, vegyük fel a lócát (igen tényleg elfér a zsebében), majd helyezzük a híd és az erkély közé. Menjünk át rajta. Jobbra be a helységbe, ajtó kinyit, majd mindjárt jobbra, és a lépcsők mellett nyissuk ki az ablakokat. Menjünk vissza fel a lépcsőn, be balra a helységbe, majd balra, és ugráljunk le a nyitott ablakokon. Lent nyissuk ki az ajtót. Menjünk a fal mellett lévő 3 karhoz. Húzzuk meg balról az 1.-t, majd 3.-at és végül a középső 2.-at. Menjünk át a szerkezeten, előre, majd balra ki az ajtón, végül ki a háremből. Animation. Menjünk és vegyük meg a jegyünket. Ez 200 pénzbe fog kerülni, mindegy mit választunk, egyszer mindenképpen utazni fogunk valamelyiken. Figyelem!!! – Ha nem azt választottad amit én, tekerj lejjebb és megtalálod a leírást! Vonat – The Goliath Mentés vonat 1. Menjünk és látogassuk meg a kapitányt. Segítségre szorul, ezért ajánljuk fel a segítségünket. Szaladjunk le a vonatról. Mentés vonat 2. Ha lemásztunk a vonatról, menjünk jobbra, és a dobozokról vegyük fel az olajoskannát. Menjünk ki, majd fel a lépcsőn egészen a vonat tetejére az elemekhez. Elemek – A feladatunk a következő: az elemeket a másik oldalra kell átcipelni. Segítségünkre lesz egy szerkezet, amelyre ha ráhelyezzük az elemeket, átviszi nekünk. Csakhogy, a szerkezet csak akkor mozdul, ha legalább egy kalapos (így fogom jelölni azokat az elemeket, melyek teteje kör alakú :)) is rajta van. Tehát van nekünk két-két Zöld, Kék és Sárga színű elemünk. Fogjuk a Kék Kalapost (KKa) és helyezzük rá a szerkezetre. Fogjuk a Kék Kéményest (KKé - így fogom jelölni a másikat :)) és helyezzük azt is rá, végül küldjük a másik oldalra a gomb segítségével. Másik oldalon le a KKé, vissza a KKa, rá a ZKa, vissza őket, majd le a KKa. Vissza a ZKa, rá a ZKé, vissz őket és le a ZKé. Vissza a ZKa, rá a SKa, vissza őket, majd le a ZKa. Vissza a SKa, rá a SKé és vissza őket. Le mindkettőt és hurrá, készen is vagyunk. Menjünk át a hídon a szemközti gépezethez. A baloldalon lévő két kar közül a jobb oldalit húzzuk meg, majd a jobboldalon lévő nagyobbik kart olajozzuk meg és húzzuk meg. Irány vissza a vonatra. Mentés vonat 3. Keressük meg a személyt a sikított. Az kistérkép mutassa a helyet. Lépjünk be a kabinba, beszélgessünk, majd keressünk nyomokat a szobában. A mögöttünk lévő polcon, az íróasztalon lévő naplóban, és Dr. Vlad receptjében, amely a bal fiókban található. Menjünk és keressük meg Dr. Vladot (Zöld jel). Animation. Mentés vonat 4. Menjünk a konyhába (Zöld jel) és nyomjunk meg minden gombot, ami a konyhában található. Összesen 5 van belőle és az egyik itt taláható: Ha minden gombot megnyomtunk, Oliver kijelenti, hogy segítségre van szüksége. Mentés vonat 5. Keressünk 5 segítőkezet (Zöld jel az iránytűn mindegyiket megmutatja). Ha megvagyunk, menjünk vissza a konyhába és nyomjuk meg a gombot. Vegyük fel a sarokban lévő ékszert, majd vigyük fel az öreglány kabinjába. Menjünk és nézzük meg a kapitányt. Mentés vonat 6. Menjünk Colonel kabinjába, majd menjünk a konyhába foghagymáért. Menjünk vissza és adjuk neki. Mentés vonat 7. Menjünk Vlad kabinjába, próbáljuk meg kinyitni a koporsót, viszont nem megy. Olvassuk el a könyvet (használati utasítás a koporsó kinyitásához), majd vegyük fel a földről a szentelt meszes vizet (holy calcareous water), a szentelt altató vizet (holy soporific water), a heverőről a (wooden leg stake -WaelAMR's-), a heverő előtt lévő (Snagov's monastery stake) és a használt szentelt vizet (holy recycled (used) water). És nefelejtsük el felvenni a könyv melletti hegyes fadarabot sem (szűz ágyból való). Helyezzük a koporsó melletti szerkezet lyukába a szűz ágyból való hegyes fadarabot, és öntsük hozzá a szentelt altató vizet. Hurrá, felnyílt a koporsó. Mentés vonat 8. Folytassuk utunkat, a Zöld jelet követvén. Osszuk szét a 6 darab prospektust ismét a Zöld jelet követvén. Menjünk vissza a kabinba, ahonnan elküldtek minket. Menjünk Vlad kabinjába onnan pedig indulás ki a vonatból. Mentés vonat 9. Ha leszálltunk menjünk balra és nézzük meg mi található a kerekek alatt. Menjünk a vonat másik oldalára és nyissuk le a lépcsőkhöz közeli panelt. Vegyük fel a vasrudat és használjuk a tárgyra, amely a kerekek alatt található. Menjünk teljesen a vonat elejéhez és helyezzük el oda a skót szoknyát. Ide: Ha megvan, gyorsan szálljunk fel a vonatra. Mentés vonat 10. Fent egy üzenettel várnak minket. Menjünk a másik vagonra és elhelyezvén a masinába, hallgassuk azt. Ezután menjünk fel a Zöld jellel kijelölt kabinba. Animation. BOMBAY Mentés Bombay 1. Menjünk a hotelhoz, majd kiderül, egy kígyót kell szereznünk. Menjünk a kígyó templomba, beszéljünk az őrrel, majd menjünk a piacra. Itt vegyük meg a különböző színű fűszereket. Az inventárban megtudjuk a nevüket is. Menjünk a templomba és a képen látható helyekre, helyezzük a fűszereket. Ha megvan, vegyük fel a kígyót és menjünk a hotel elé és használjuk a tehénen. Mentés Bombay 2. A hotelban vegyünk ki egy szobát, vegyük fel a kapott pénzt, hallgassuk meg az üzenetet és küldjünk el egyet mi is. Menjünk a Zöld jel után és beszélgessünk el a kisasszonnyal. Mentés Bombay 3. Elérkeztünk egy teleszkópos feladványhoz. A feladat az, hogy kijussunk a kőtáblákon keresztül. Menjünk a csillagvizsgálóhoz. A kart forgassuk el 2x, majd menjünk fel és nézzünk bele a lencsébe. Keressük meg a fénylő csillagot, majd nézzük meg a rámpák oldalán lévő csillagokat. Amelyiken csak 2 darab csillag nem kék, keressük meg mellette, a lencsében látott jelet, majd lépjünk rá. Egy kőkocka felemelkedik. Forgassunk egyet, nézzük meg a lencsét, majd a 3 darab színtelen csillaggal rendelkező rámpa mellett keressük meg a jelet. Tehát aszerint, hogy hányat fordítottunk. Fordítsunk még egyet, lencse, majd a 4 színtelen csillaggal rendelkező rámpa mellett keressük a jelet. Most fordítsunk 2-t, most 6 színtelen csillaggal rendelkező rámpa mellett tegyük ugyanezt. Ha megvagyunk, térjünk vissza a hotelba, ahol hallgassuk meg az üzenetet és küldjünk mi is egyet. Mentés Bombay 4. Menjünk ki a hotelből, majd keressük fel a 4 skótot, akik elmondják, hogy hol található Ravish. Kövessük a kistérképen lévő jelet, amely a házához vezet. A feladatunk, hogy meg kell fürdetni az elefántot, de előbb persze meg kell engedni a csapokat. Összesen 6 van belőlük, és szerencsére mindegyik a közelben található. Az egyik ott van mindjárt a zuhanyzó mellett balra. Húzzuk meg a kart az elefánt segítségével. Ha mind a 6-ot megtaláltuk menjünk a zuhanyozóhoz, dobjunk be pénzt az automatába és animation. Mentés Bombay 5. Menjünk az épületbe, ahonnan az elefánt kitört, és vegyük fel az üzenetet. Menjünk a hotelba, beszéljünk Fixxel, hallgassuk meg az üzenetet, majd menjünk az állomásra jegyet venni, de vigyázva, mert ott őrködnek a testőrök. Másszunk fel a dobozokra és a kés segítségével, másszunk be az ablakon. Vegyük meg a jegyünket a hajóra. Mentés Bombay 6. Menjünk Ravish házába, üljünk fel az elefántra és hagyjuk el a várost. Irány a dzsungel. Figyeljük és jegyezzük meg a jeleket az út menti kőtáblákon. Menjünk balra, használjuk az elefántot, hogy tegyen le. Menjünk be a barlangba és a kép alapján, valamint a jelek alapján, ahogy az úton jöttek sorba nyissuk ki őket: A jelek alá azé írtam az órákat, hogy jobban ki tudjatok jönni merre is található az ajtó azzal a bizonyos jellel. Ha megvan, menjünk előre a börtönbe. Mentés Bombay 7. Menjünk ahhoz a cellához, amelyikben az olajkanna található. A karral nyissuk ki a cellát és vegyük fel a kannát. Menjünk a másik két cellához és az olaj segítségével, nyissuk ki őket. Vegyük fel a kötelet és a kődarabot. Menjünk Ravish cellájához és erősítsük a rácsra a kötelet. Aztán a kötelet vezessük végig a fáklya állványán, majd a végére kössük a követ. Most pedig dobjuk ki a rácson túlra a kötelet. Animation. A hajó – The Commondore Beszéljünk a skóttal. Mentés hajó 1. Menjünk fel a mögöttünk lévő lépcsőn egészen a liftig. Nyomjuk meg a hívógombot, várjunk, lépjünk be, majd nyomjuk meg a bárt jelző gombot (legalsó). Menjünk a bárba és beszéljünk a pultossal. Mentés hajó 2. A feladatunk kiszolgálni az embereket, természetesen olyan itallal, amilyet kérnek. Jegyezzük meg, hogy minden italhoz szükségünk van Gingerre (gyömbér), amit mixeljünk össze egy másik, adott itallal. Ha úgy érezzük nem jó italt választottunk, öntsük ki hátul a vödörbe. Tehát az italok: Atomic Baltimore = Ginger + Ginger Bloody Ocean = Ginger + Tomato Juice Afrocco Passion = Ginger + Papaya Juice Hard Morning = Ginger + Quinquina White Knight in Flames = Ginger + Tabasco Flamethrower = Ginger + Rum Ha az ital helyesen van összeállítva, a következő választ kell kapnod: Thanks. Delicious. Like the nectar of the Gods. Mentés hajó 3. Kövessük a részeges cirkuszmestert. Menjünk fel a liften a legfelső emeletre, majd be az ajtón, ami mire odaérünk, becsukódik, így egy másik utat kell keresnünk. Nincs semmi gond, a kistérkép mutatja az irányt. Fel a kéménybe majd le. Nyissuk ki az ajtót, de már késő. Animation. Mentés hajó 4. Kövessük a Zöld nyilat le a 3. szintre, majd Animation. Mentés hajó 5. Keressük meg a kapitányt (Nyíl). Beszéljünk vele, majd induljunk elvégezni a ránk bízott feladatot. 3 magas helyen kell helyesen meghúzni a karokat. Ahogy kijöttünk a kapitánytól, menjünk az első ilyen magasabb helyre. Balról az 1. legyen lent, a többi középen. Menjünk a 2. magaslatra a liftet használván. Másszunk fel a létrán, majd balról (ahogy a rajz is mutatja a kar mellett) az 1. fent, a 2. lent, a 3. középen. Menjünk a 3. magaslatra, lift, majd létra. Balról az 1. fent, 2. fent, 3. lent. Mentés hajó 6. Menjünk Baltimore kabinjába (Nyíl). Majd menjünk Moira kabinjába, vagyis bemennénk, ha lenne kulcsunk. Menjünk a kapitányhoz. Nem enged be, ezért keressünk valami ruhát. Kövessük a nyilat (a hajó végére), majd be az ajtón, és balra nyissuk le azt a valamit. Menjünk vissza a kapitányhoz, vegyük fel a baloldalon lévő kulcsot, majd menjünk vissza és öltözzünk át. Menjünk Moira kabinjába, lépjünk be a kulcs segítségével, majd vegyük fel azt a doboz félét. Mentés hajó 7. Menjünk vissza Baltimore kabinjába. Ad nekünk 2 üzenet tekercset. Menjünk és hallgassuk meg őket. Keressük meg Moirát a nyíl segítségével. Keressük meg Batulcart a bárban, beszéljünk vele, majd menjünk a kapitány szobájába, amit a master kulccsal nyissunk ki. Vegyük fel a kulcsot és egy papír cetlit. Menjünk a bárba Baltimore után. Mentés hajó 8. Menjünk ki a vizes helységből. Vegyük fel a kalapácsot és a fejszét. A fejsze segítségével, szedjük le a nyíllal jelölt csöveket, majd menjünk vissza a vizes helységbe és használjuk a csöveket a matróz által tartott deszkán. Menjünk ismét ki, majd üssük le a nyíllal jelölt karokat, majd vegyük fel a nyíllal jelölt fekete izét. Ezt használjuk a vizes helységben, az ajtóval szemben lévő szerkezetre, majd a karokat is. Indítsuk el az elkészült szivattyút, majd menjünk a nyíllal jelölt helyre (bárhelység előtti terem), és az ott található faliújságra ragasszuk fel a kapitány szobájából elcsent papír cetlit. Mentés hajó 9. Adjuk a 3 matróznak a levelet. A kabinból menjünk a show színhelyére. Animation. Yokohama Mentés Yokohama 1. Menjünk a hotelba, vegyük fel az üzenetet, hallgassuk meg, majd menjünk San Saruto házába. Beszéljünk az öreglánnyal, aki elmondja mi a teendőnk. Mentés Yokohama 2. Menjünk a nyíl után abba a kapuba, amelyiket két őr őriz. Nem tudunk bemenni, ezért menjünk balra majd jobbra egy olyan kőféleséget láthattok. Ott vegyétek fel a vasrudat, majd mászunk le a létrán. Az alagút végén fordítsuk el a kart a rúd segítségével, majd másszunk fel. Itt ismét ügyesnek kell lennünk, megint nem szabad, hogy észrevegyenek. Menjünk jobbra a fal mellett, majd végig a ház mögött, egy picit várjunk, míg elmegy az őr, majd át a kis patak fölötti hídon. Várjunk, míg visszafordul az őr, majd menjünk be a nyitott ajtón. Menjünk fel a lépcsőn, át a hídon, de vigyázzunk mert még itt is észrevehetnek bennünket. Menjünk be jobbra az ajtón és vegyük fel a nyakláncot és a levelet. Menjünk vissza a hídon át, majd figyeljük meg, hogy már nem tudunk visszamenni, mert az ajtóban egy őr áll. Ezért menjünk fel a lépcsőn és a szemközti ablakon másszunk ki az utcára. Menjünk vissza az öreglányhoz. Mentés Yokohama 3. Beszéljünk a skóttal, aki egy újabb feladatot bíz ránk. Fel kell díszítenünk 10 házikót. Induljunk is el, a nyíl vezet minket, tehát nem lehet eltévedni. A 9. háznál animation. Mentés Yokohama 4. Beszéljünk a festővel, majd menjünk fel a lépcsőre és ugorjunk rá a gerendákra, és menjünk az ablakhoz. Beszéljünk a skóttal, majd a kést használjuk a téglaféleségen (ajtón - a festő mellett). Menjünk ki, majd jobbra, vegyük fel a pénzt, forduljunk meg, majd át a következő helyiségbe, balra, létra és kijárat. Menjünk a hotelba. Mentés Yokohama 5. Kövessük a nyilat, majd menjünk be a boltba. Menjünk Saruto házához, beszéljünk Fixxel, majd lépjünk be a házba. Menjünk balra, majd le a lépcsőn a Buddha képig. A feladatunk az lesz, hogy meg kell találnunk a 7 Buddha szobrot. Buddha – Menjünk hátra a kertbe, majd nyomjuk meg a szobor melletti gombot. Buddha – Menjünk a nyíl után egy piros hídra. Itt lökjük le az oldalán lévő szobrot, majd a másik oldalon felmászva a kötélre, másszunk végig a nagy szobor fejére, ahol nyomjuk meg a gombot. Buddha – Menjünk ismét a nyíl után. Itt a feladatunk az, hogy a megfelelő jelzésű kockát tegyük a híd egy-egy résébe. A kép mutatja melyik két kockáról van szó! Buddha – Kövessük a nyilat. Vegyük fel a mögöttünk lévő kétméteres lécet. A szerkezetet fordítsuk el 2x, úgy, hogy a fadarab távolodjon és a két szigetecske között legyen. Fogjuk a 2m-es lécet, és másszunk át rajta a szigetre, vegyük fel majd tegyük rá a fadarabra egyik végét, és másszunk át a szigetre. Addig csináljuk ezt amíg fel nem tudjuk venni a 4m-es lécet. Most menjünk vissza a szerkezethez és fordítsuk el a kart 3x,úgy, hogy távolodjon. Most menjünk vissza ugyanúgy, ahogy először, de most azzal a különbséggel, hogy ahol a fadarab úszott, oda a 4m-es lécet helyezzük. Menjünk a Buddhához és húzzuk meg a faágat ott mellette. Buddha – Nyílt kövessük és gombot nyomjunk. Buddha – A homok süllyesztése érdekében nyomjuk meg a két felső-szélső szerkezetet (Asszem csak azokat lehet lenyomni). HA a homok egy picit megsüllyed, menjünk le a szoborhoz és nyomjuk meg a gombot, mire a Buddha megfordul. 7. Buddha – Menjünk vissza Saruto házába és a kép előtt lépjünk rá a zöldet jelző padlóra. Mentés Yokohama 7. A feladatunk kinyitni a széfet. Nem nehéz, csak szét kell nézni a szobában. Jobb oldalon a falon láthatunk egy barna képet, görbe vonalakkal. Nos, ezek a görbe vonalak szerint kell beállítanunk a baloldalon lévő szerkezetet. Balról kezdjük, tehát a képen a legfelső vonalat figyeljük meg. Szomorú, de nem teljesen. És így tovább és így tovább. Ha megvan, a széf kinyílik és mi pedig felvehetjük a japán levelet. Mentés Yokohama 8. Vigyük a levelet a hotelba, és beszéljünk a festővel és az öreglánnyal. Ha kevés az erőnk, menjünk, aludjunk egyet. A következő feladatunk, a virágcserebere. Menjünk ki a hotelból, forduljunk balra és menjünk az 1. virágárushoz. Most még nem tudunk cserélni, mivel csak olyat tudunk, amilyen még nincs neki. Így hát folytassuk utunkat tovább, hagyjuk el a Zeppelint, majd a gyepen forduljunk balra. Itt 3 virágárussal is találkozunk. A baloldalinál cseréljük ki a lotust a cherry tree branchra. Menjünk vissza az 1. virágárushoz és cseréljük ki a cherry tree branchot a bamboo-ra. Menjünk vissza a 3 árushoz és a középsőtől cseréljük ki a wisteriát a cherry tree branchra. A jobb oldalinál pedig cseréljük ki az azaelat az irisre. Ha sikeresen megoldottuk a feladatot, Oliver zsebében már össze is áll az ikebana. Menjünk vissza a hotelba, beszéljünk az öreglánnyal, animation, majd adjuk oda az egyik őrnek az ikebanát. Animation. Menjünk és vegyük meg a következő jegyünket. A léghajó - Leviathan Mentés Zeppelin 1. Beszéljünk a kapitánnyal, aki elmondja, hogy meg kellene javítani a radart. Menjünk le a bal oldali lépcsőn és balra vizsgáljuk meg a radart. Kiderül, hogy a nagybácsink alkotta, teát kérjünk tőle segítséget. Menjünk a nyíl után és küldjünk üzenetet neki. Ha megjön a válasz, hallgassuk meg, majd menjünk vissza a kapitányhoz és beszélgessünk el Mr. Bunsby-vel. Ad nekünk egy kulcsot. Menjünk a nyíllal jelzett kabinba, a kulcs segítségével nyissuk ki, majd vegyük fel a két darab radar kelléket. Menjünk vissza a radarhoz és helyezzük a helyükre a részeket, és a radaron lévő nyíl mutasson a 0-ra, vagyis középre. Mentés Zeppelin 2. Beszéljünk Mr. Bunsby-vel, majd a kapitánnyal. Aztán ha vissza leértünk a lift alá tegyük a radar darabját. Menjünk a motorházba és forgassuk el a karokat, aztán menjünk vissza a radar mellé, fel a lépcsőn és klikk a kormányra. Itt egy mini-játék következik, amelynek lényege, hogy kikerüljük a madarakat. Ha megvagyunk, menjünk a lifthez és vegyük fel a radar darabot. Mentés Zeppelin 3. Ha megvagyunk, menjünk a lifthez és vegyük fel a radar darabot. Mentés Zeppelin 4. Menjünk a 103-as szobába. Beszéljünk a skóttal, majd menjünk az 503-asba. Csukva van, ezért menjünk a abba a kabinba, ahonnan a radar alkatrészeket szereztük. A magazinoknál vegyük fel a kulcsot, s azzal már bemehetünk és felvehetjük a tervrajzokat. Mentés Zeppelin 5. Menjünk ki a szobából és beszéljünk Bumsby-vel, majd menjünk a kabinjába. Kopogjunk, de nem nyit ki, ezért próbáljunk meg keresni egy másik bejáratot. Menjünk két szinttel lejjebb a lépcsőn (nyíl) és be jobbra az ajtón, ott várjuk meg míg baloldalon felnyílik a pléh és másszunk be az alagútba. Menjünk a két létráig. Másszunk le, majd a szembe lévő alagútban menjünk tovább. Hagyjuk el a létrát és csak a következőn másszunk fel. Menjünk a végéi az alagútnak, majd forduljunk jobbra. Animation. Mentés Zeppelin 6. Menjünk a 103-as kabinba. Adjuk a skótnak a terveket, majd vegyük fel az ágyról a skót ruhákat. Menjünk a léghajó legmagasabbik pontjára, a kapitányi hídra. Mikor kilépünk a liftből, menjünk előre és a lépcsőknél nyissuk fel a jobboldalon lévő szerkezetet és tegyük bele a ruhákat. Menjünk tovább egészen a 6 darab karig. Itt balról jobbra húzzuk meg a következőket: 1.-t, 4.-t, 6.-t. Mentés Zeppelin 7. Menjünk és beszéljünk Mr. Bunsby-val. A feladatunk a következő: megkell mentenünk a fenn akadt madarat. Tehát menjünk a nyíl után. Ha a végére értünk annak a szárnyfélének, nyissuk ki az ajtót a gomb segítségével, majd ugorjunk át balra. Menjünk a óvatosan a szélén, majd ugorjunk ismét, de most le a létrához. Másszunk fel, majd menjünk a végéig, közben (X), hogy át tudjunk menni egy helyen. Ugorjunk fel a kötélre és másszunk el a madárhoz, tegyük el, majd forduljunk meg és másszunk vissza. Mentés Zeppelin 8. Beszéljünk a kapitánnyal, majd menjünk a nyíl után. Kapcsoljuk össze két helyen a két hajót, majd menjünk át a másikra. A kulccsal nyissuk ki ugyanazt a kabint, mint a Levethianon, s vegyük fel a radar alkatrészeket. Ezeket helyezzük el a radaron, ugyanúgy, mint azelőtt tettük. Menjünk és kössük szét a pumpát. A nyíl mutatja hol kell. Menjünk a nyíl után, nyomjuk meg a szárnynál a lift gombot. Automatikusan egy kis léghajóba kerülünk. Menjünk a Leviathan után és szálljunk le arra a helyre ahol hely van egy kis léghajó részére. Mentés Zeppelin 9. Beszéljünk a kapitánnyal. San Francisco Mentés Francisco 1. Menjünk és keressük meg a hotelt. Nem engednek be, ezért menjünk a baloldaliba. Vegyünk ki egy szobát, majd hallgassuk meg az üzenetet. Menjünk ki és beszéljünk a skóttal, akitől újabb feladatot kapunk. El kell adnunk 5 skót szoknyát. Használjuk a kistérképet. Ha megvagyunk, vigyük vissza a skótnak a pénzét, majd menjünk a nyíl után. Menjünk be az építkezésre, majd menjünk fel Abelhez. Ő is egy feladatot bíz ránk. Menjünk a nyíl után, majd menjünk az ajtó melletti szerkezethez, és klikk rá. Ebben a fejtörőben meg kell fordítanunk a nyílvesszőkkel kirakott alakzatot, de csak úgy, hogy mindössze 3 nyílvesszőt használunk fel. Egyáltalán nem nehéz. A legalsó nyílvesszőt tegyük ugyanabba a sorba, de legfelülre. A két legszélsőt, pedig tegyük ugyanabba a sorba, de legalulra a másik kettő mellé. Mentés Francisco 2. A kapu kinyílik, majd menjünk balra az indiánhoz, aki egy másik kapu előtt álldogál. Beszéljünk vele, majd kövessük őt. Beszéljünk vele, majd fizessünk neki. Ezután kapunk 25 darab burgonyát, amivel el kell találnunk a rosszfiúkat és a bölényeket. A (SZÓKÖZ) használatával tudunk lőni. Mentés Francisco 3. Menjünk vissza Abelhez. Itt egy újabb fejtörő következik. Helyesen kell bekötni a vezetékeket. Tegyétek a képek alapján: Mentés Francisco 4. Menjünk a nyíl után a könyvtárba. Az őr nem enged be, ezért menjünk ki az ajtón forduljunk balra, majd be az ajtón. Vegyük fel a kártyát és a pénzt. Menjünk vissza, most már beenged. Beszéljünk a nővel, majd menjünk fel a liften és járjunk végig a könyvespolcok között. Ha Oliver talál valamilyen könyvet, vegyük ki, majd keressünk egy másikat és cseréljük ki azzal. Menjünk le és addig cserélgessük a könyveket, amíg meg nem leljük a nagybácsink könyvét. Menjünk ki a könyvtárból. Mentés Francisco 5. Menjünk a nyíl szerint és beszéljünk az indiánokkal. Mentés Francisco 6. Menjünk Fix irodája felé. Menjünk fel a lépcsőn. Menjünk vissza és forduljunk be a dobozokhoz. Átöltözünk, majd másszunk fel a dobozokra és ugorjunk fel a tűzlétrára. Húzzuk meg a kart, menjünk fel a lépcsőn, és menjünk be az ajtón, menjünk feljebb egy emeletet, majd a lépcsőktől balra az ajtónál lévő ajtón menjünk be és vegyük fel a ruhát. Menjünk ki és irány a 7. emelet. Ott menjünk a folyosó végéig, és lépjünk be az irodába. Vegyük fel az asztalról a sztetoszkópot. Mentés Francisco 7. Menjünk a széfhez. Használjuk rajta a sztetoszkópot. Forgassuk el az óra járásával megegyező irányban. Megvan az 1. szám, majd visszafelé, amíg Oliver meg nem jegyzi hogy megvan a 2. szám, aztán újra az órával megegyező irányba. Ha megvan, üssük be ezeket a számokat: 1,2,1,1. Vegyük fel a papírt és az üzenetet. Az üzenetet hallgassuk meg, majd menjünk ki a hotelből. Mentés Francisco 8. Menjünk egyenesen és próbáljunk meg jegyet venni. Menjünk a skóthoz és keressük meg a 6 másik skótot a városban. Menjünk jegyet venni. Mentés Francisco 9. Menjünk az indiánokhoz és üljünk fel a vasútra (előbb fizessünk), ha elindul ugorjunk egyet, lehet többször is kell. Animation. A vonat 2 Mentés 1. Menjünk a kapitány után. Közben beszéljünk a skóttal. Menjünk fel a vonat tetejére és vizsgáljuk meg a kéményt. Menjünk vissza és szerezzük be a nyíl által is jelzett alkatrészeket. Menjünk vissza a kéményhez és használjuk őket rajta. Mentés 2. Menjünk vissza a kapitányhoz, majd beszéljünk a skóttal. Animation. Mentés 3. Menjünk és akasszuk le a vagonokat a mozdonyról. A nyíl mutatja az utat. Lent vegyük fel a fejszét és egy szinttel feljebb üssük le a vezetékeket. Menjünk vissza le és húzzuk meg a karokat. A léghajó 2 Mentés 1. Menjünk a kapitány után. Beszéljünk a skóttal, majd ismét keressük meg a 4 másikat. Menjünk a kapitányhoz. Mentés 2. Próbáljunk kimenni. Forduljunk meg és másszunk ki a szellőzőrácson keresztül. Másszunk le a létrán, majd a nyíl segítségével térjünk vissza a kis léghajóhoz és társaságához. A hajó 2 Mentés 1. Menjünk balra és beszéljünk az archeológussal. Menjünk és a nyíl segítségével, keressünk magunknak egy szobát. Mentés 2. Menjünk a kapitány után, majd beszéljünk a skóttal. Most két logikai feladvány következik. A jobb oldalit rakjátok ki a képek szerint: Mentés 3. Menjünk a másik fejtörőhöz. Itt annyit segítek, hogy ugyanúgy kell kirakni a jobb oldalt, mint ahogyan a baloldali műszer mutatja. Sok szerencsét!!! Ha készen vagyunk, beszéljünk az archeológussal és Sherrel. Menjünk a bárba, beszéljünk Baltimorral, majd menjünk a gépházba, ahol a zöld nyíllal jelzett ponton töltsük tele a Baltimortól kapott poharat. Ezt adjuk oda Shernek. Mentés 4. Huhh, itt most időre megy majd a játék. Nyissuk ki az előttünk lévő kazánt, majd menjünk a kazán mögé és vegyük fel a fejszét. A fejszével szedjük fel a padló és rakjuk a deszkákat a kazánba. Ezt ismételjük el kb. 4x. Nézzük végig a végső animationt. VÉGE