Tal n m r id ig is felt–nt mindenkinek, hogy nemcsak a nyugati j t‚kokkal foglalkozunk ezeken a boh˘ oldalakon: ha alkalmasint olyan hazai gy rtm nyŁ kalandj t‚k jelenik meg, amely a t. j t‚kos szervezet‚t kicsit tŁlzottan megsĄnylen‚, term‚szetesen annak is helye van a CoV-ban. pp itt van egy: az Alvil g Ura, ami val˘szĄn–leg kellemes perceket fog a R tkai-rajong˘knak okozni. A programot egy Oless k R˘bert nev– Łriember k”vette el ‚s el”lj r˘ban annyit kell elmondani r˘la, hogy tulajdonk‚ppen egy m sik : 'Lord of the Hell' n‚ven elterjedt : j t‚k folytat sa, melyben r”viden a k”vetkez“k t”rt‚ntek: a f“h“s (egy egyszer– j r˘kel“) egy ver“f‚nyes ny ri d‚lut n ‚ppen a Kada utc n (ha ‚rdekel valakit: Budapesten, a X. kerletben van) l˘fr lt, elm‚lylten tanulm nyozva a CoV legfrissebb sz m t, amikor rajtat‚sszer–en elg zolta egy arra j r˘ 185-”s aut˘busz. (Lehet, hogy abban a CoV-ban tŁl j˘ volt a levelez‚si rovat... : CoVboy). Kettejk ”sszecsap sa a 185-”s f”l‚nyes gy“zelm‚vel v‚gz“d”tt ‚s a j t‚kos r”vid ag˘nia ut n exit lt. A lelke lesz llt az alvil gba, ahol az alvil g ur t˘l azt az aj nlatot kapta, hogy ha ‚lve (‚pp most most halt meg...) kijut egy kital lt vil gb˘l, akkor szabadon engedi, ‚s nem kell a pokol ”r”k tz‚n szenvednie. Ez meg is t”rt‚nt : innen folytat˘dik ez a j t‚k. Az Alvil g Ura ugyanis nem tartotta be az Ąg‚ret‚t, ‚s m‚gis a pokolba akarja sz m–zni a szerencs‚tlen fl˘t st, aki azonban Łtk”zben megsz”kik ‚s Łgy d”nt, hogy bosszŁt  ll... A j t‚k kezel‚s‚re tal n nem nagyon kell a sz˘t vesztegetni, hiszen nagyr‚szt az eddigiekben megszokott m˘dszeren alapul. Van azonban n‚h ny ŁjĄt s is: :az ir nyt–n a z”lddel jelzett ir nyok  lland˘an mutatj k a lehets‚ges kij ratokat. Az ir ny r”vidĄtve is megadhat˘ ‚s FEL/LE/KI/BE parancs is lehets‚ges. :a 'CLR/HOME' t”rli az input-sor tartalm t, a ' ' az utolj ra kiadott parancsot hozza vissza. :a parancsokat felsz˘lĄt˘ m˘dban kell kiadni, pl. NYISD KI AZ AJT˘T A KULCCSAL, de a sz˘rend teljesen szabad, teh t KULCCSAL NYISD KI AZ AJT˘T is m–k”dik. A k”t“sz˘k ‚s a n‚vel“k  ltal ban elhagyhat˘k, ellenben figyelni kell a ragoz sra, mert a ragozatlan f“n‚v eset‚ben a sz”veg‚rtelmez“ Łgy veszi, hogy a f“n‚v t rgyesetben van. Ha az ig‚hez nincs f“n‚v megadva, akkor a program r k‚rdez : ilyenkor elegend“ m r csak azt megadni. N‚h ny sz˘ a fontosabb parancsokr˘l: A NZD (N-nel r”vidĄthet“) vagy VIZSGLD (V) szok s szerint helyszĄnleĄr st ad, f“n‚vvel egytt valamilyen konkr‚t t rgyat vizsg lhatunk meg vele. A VEDD FEL VF-fel r”vidĄthet“, a LISTA LI-vel vagy I-vel (ez eredm‚nyt ‚s er“nl‚tet is ad %-ban   la R tkai-stuffs). A SAVE/LOAD-m–veletek 'F3'/'F5' billenty–kh”z vannak hozz rendelve, az 'F1'-gyel feladhatjuk a j t‚kot. Praktikus funkci˘ a RAJZ KI/RAJZ BE: a lemezes verzi˘n l nem kell megv rnunk a k‚pek bet”lt”get‚s‚t. (A lemezes ‚s kazett s verzi˘ annyiban elt‚r, hogy a kazett sban kevesebb k‚p van ‚s sokkal r”videbbek az inform ci˘k.) Az ‚l“l‚nyekkel val˘ kommunik l sra a K™SZ™NJ ‚s a BESZLJ ig‚ket haszn lhatjuk, de a MONDD paranccsal konkr‚t dolgokat is k”z”lhetnk az  ldozatunkkal. RendkĄvl hasznos j˘tan ccsal szolg l m‚g a SEGETSG parancs is... A j t‚k folyam n az er“nk folyamatosan cs”kken 100 %-r˘l (ha elfogy, term‚szetesen meghaltunk), n”vel‚se a megfelel“ helyeken t”rt‚n“ ev‚ssel/iv ssal lehets‚ges (a Hal l Viz‚n‚l p‚ld ul nem tŁl szerencs‚s l‚p‚s...). A m sik kedves kis hŁz s, hogy az ”rd”g”k id“nk‚nt r nktal lnak ‚s r”vid Łton a b”rt”nben tal ljuk magunkat. Az igazi j t‚kos term‚szetesen ezek ut n egyedl l neki a megold snak ‚s csak akkor pillant bele a most k”vetkez“ pusk ba, amikor m r teljesen elakadt... A j t‚k elej‚n ‚ppen kit‚pjk magunkat a minket kĄs‚rget“ h rom ”rd”g szorĄt s b˘l, azut n fejvesztve meneklnk egy s”t‚t erd“n keresztl. V‚gl egy kis h zik˘ra bukkanunk, ahol utols˘ er“nkkel beesnk az ajt˘n ‚s  jultan elterlnk a f”ld”n. M snap reggel t‚rnk magunkhoz. K”rln‚zve a szoba k”zep‚n egy p nc‚lszekr‚nyt l tunk, a falon pedig egy festm‚nyt, ami az Alvil g Ura kast‚ly t  br zolja. Kezdjk a vizsg l˘d st teh t a sz‚ffel (V PNCLSZEKRNY). Łgy l tszik z rva van, ami mindenkit arra sarkallhat, hogy lelkesen kinyissa (NYISD SZEKRNYT). Lelkesed‚snk mindj rt le is lohad, mert a p nc‚lszekr‚ny csak egy hatjegy– k˘dra hajland˘ kinyĄlni. Pr˘b lkozhatunk b rmilyen hatjegy– karaktersorozattal, de p rmilli˘ pr˘b lkoz s ut n ink bb Łgy d”ntnk, hogy ezt k‚s“bbre halasztjuk. (A k˘d egy‚bk‚nt minden j t‚kban v ltozik). A kunyh˘b˘l k‚t ir nyban lehet kimenni: a kertbe vagy keletre, a faajt˘n  t. Maradjunk az ut˘bbin l (K). Mivel az ajt˘ csukva van, nem  rt el“bb kinyitni. A h z kamr j ban tal ljuk magunkat, ahol egy adag ‚tel v r itt r nk (VF TELT). A szemk”zti falon egy sz‚les fapolc tart˘zkodik (V POLC : 1 %). Egy veget tal ltunk (VF šVEGET), amelyet k”zelebbr“l megvizsg lva egy cĄmk‚t tal lunk: 'Benzin. Fokozottan t–z- ‚s robban svesz‚lyes!' Egy veg benzin rendkĄvl sok mindenre haszn lhat˘, p‚ld ul az ortodoxt˘l kiss‚ elt‚r“ elj r s: 'IDD BENZINT' : ‚s m r t”lthetjk is vissza az utols˘ kimentett  ll st (k‚s“bb tal n jobb ”tletnk is t mad). Mivel egyel“re az itt tal lhat˘ r cs ‚s csap˘ajt˘ k”zl egyiket sem tudjuk kinyitni, tolassunk vissza a szob ba, onnan pedig ki a kertbe. A kertet s–r– erd“ veszi k”rl, ami ‚szakkelet fel‚ folytat˘dik. A f–ben t–z nyomaira lelnk (V T–Z), ami pillanatnyilag m‚g csak par zslik. Megpr˘b lhatunk segĄteni rajta (FŁJD PARAZSAT) r ”nthetjk a benzint, de egyik man“vernek sincs tŁl sok eredm‚nye. Ink bb haladjunk tov bb a kert v‚g‚be (K). Itt egy sufni ‚s egy var zsl˘  lldog l. kettejk k”zl az ut˘bbi az ‚rdekesebb (V VARZSL˘). K‚t dolgot tehetnk vele: megpr˘b lhatjuk meg”lni (kellemes hal lban lesz r‚sznk) vagy t rsaloghatunk vele egy sort. El“sz”r is tal n k”sz”njnk neki (K™SZ™NJ VARZSL˘NAK) 'šdv' : feleli t”m”ren. (BESZLJ VARZSL˘VAL) Erre m r egy kicsit hosszabb sz”veg Ąr˘dik ki: bar tunk kital lhatta, mi j ratban vagyunk, mert k”zli velnk, hogy ha az Alvil g Ur t akarjuk legy“zni, akkor el“bb az erej‚t kell megsemmisĄtennk, ami egy sasf‚szekben leledzik : de addig m‚g nagyon sok dolgunk lesz. Tov bbi t rsalg sra nincs lehet“s‚g, mert a m gus fogja mag t ‚s elt–nik. Mehetn‚nk is a sufniba : ha nem lenne z rva az ajt˘. Persze ezen k”nnyen segĄthetnk (RŁGD AJT˘T :2 %). Bent egy Ąjat l tunk a falhoz t masztva (VF EJAT). Egy‚b l tnival˘ hĄj n r”gt”n t vozhatunk is. Induljunk el az erd“ben, mondjuk kelet fel‚. Egy terjedelmes, szŁr˘s m lnabokor el‚ ‚rkeznk. Megvizsg lva kiderl, hogy a belsej‚ben sok a m lna, teh t k”vetkez“ l‚p‚snk egy‚rtelm– (BE). Egy kalap cs hever a bokor m‚ly‚n. Miut n felvettk, t”r“dhetnk egy kicsit a hasunkkal is (EGYL MLNT). Ez j˘ hŁz s volt a r‚sznkr“l, mert az er“nk mindj rt felment 100 %-ra. (Ide egy‚bk‚nt b rmikor visszat‚rhetnk falatozni, a m lna soha nem fogy el). A bokorb˘l kim szva ‚s keleti ir nyban tov bbhaladva r”videsen egy f‚lelmetes temet“be ‚rnk. A temet“re  lland˘ s”t‚ts‚g borul (V TEMET§) ‚s rideg sĄrok vesznek k”rl bennnket (V SER). szakra egy utat l tunk, d‚l ‚s kelet fel‚ a temet“t. Maradjunk tov bbra is a keleti ir nyn l, Ągy eljutunk a temet“ v‚g‚be, ahol egy kripta  ll. Enn‚l tov bb m r nem tudunk menni, mert egy magas k“fal  llja el utunkat. A falat vizsg lva egy kis r csos ablakot fedeznk fel. Folytatjuk a vizsg l˘d st a kript val (V KRIPTA): a tetej‚n egy keresztet l tunk, bej rat gyan nt pedig egy nagy kapu szolg l (V KAPU). A kapun egy elm‚s versike  ll (OLVASD SZ™VEGET): 'Vizsg ld a keresztet ‚s haszn ld az eszedet!'. J˘ (V KERESZT). A kereszten h rom nulla l that˘, mellettk pedig egy nyitott kapu k‚pe. Ez ut˘bbi nyilv n a kripta kapuj ra vonatkozik, de mi lehet vajon az a h rom nulla...? (M sf‚l illemhely : CoVboy) Egyel“re ezt j˘t‚kony hom ly fedi. szakkelet fel‚ egy vulk n l b hoz ‚rkeztnk, innen nyugatra pedig egy Łt kanyarog. Egy nagy szikla  ll itt (V SZIKLA), amibe egy kard van beleszŁrva. Megpr˘b lhatjuk kihŁzni, de sajnos meg sem mozdul. (Tal n Arthur n‚ven kellett volna bejelentkezni a j t‚kba... : CoVboy) A t–zh ny˘ tetej‚n (FEL) egy ingatag k“t”mb  ll, ami nyilv nval˘an alig v rja, hogy lel”kjk... (L™KD K™VET : 3%). A szikla begurul a vulk nba, ami robban st ‚s n‚mi l va”ml‚st eredm‚nyez. Ha sok ig  csorgunk itt, akkor el“bb-ut˘bb minket is el”nt a langyos l va, ami nem tŁl eg‚szs‚ges dolog. Jobb, ha les‚t lunk innen (LE), ahol ‚rdekes meglepet‚sben lesz r‚sznk: a l vafolyam sz‚pen megolvasztotta a szikl t ‚s a kard hangos csattan ssal esik a f”ldre (VF KARDOT). Az Łt nyugat fel‚ vezet tov bb. El“bb-ut˘bb egy k“‚plet el‚ ‚rkeznk. Bemenni term‚szetesen nem tudunk (z rva az ajt˘), de mivel a teteje ‚ppen karnyŁjt snyira van, felm szhatunk r  (MSSZ FEL : 4%). A tet“n egy s”r”skup ra lelnk (Hopp -hopp ! : CoVboy). Miut n magunkhoz vettk, m sszunk LE. Az Łton visszafel‚ indulva kellemetlen t”rt‚n‚s k”vetkezik: alig egy-k‚t l‚p‚s megt‚tele ut n ”sszefutunk egy ”rd”ggel, aki egy igen kev‚ss‚ bizalomgerjeszt“ vasvill t l˘b l a kez‚ben. Megt madni nem ‚rdemes, mert a harc folyamatosan cs”kkenti az er“nket ‚s a v‚g‚n mindenk‚ppen mi hŁzzuk a r”videbbet. Megpr˘b lhatjuk n‚h ny sz‚p sz˘val megnyerni (BESZLJ ™RD™GGEL), de csak annyit ‚rnk el vele, hogy foglyul ejt bennnket ‚s m r benn is vagyunk a b”rt”nben (5 %). N‚zznk k”rl egy kicsit (V B™RT™N). Az ablak sajnos z rva van, teh t ism‚t a brut lis m˘dszerrel nyitunk utat magunknak (T™RD ABLAKOT : 6%). M ris megl˘ghatunk (KI). Hopp! Hiszen a temet“be jutottunk. Nem baj, most m r legal bb tudjuk, hogy mi az az ablak a falon. Az eddigiekb“l levonhat˘ az egyszer– k”vetkeztet‚s: az Łton nem aj nlatos sok ig tart˘zkodni, mert az ”rd”g”k el“szeretettel b˘kl sznak arra (az erd“ben ‚s a temet“ben is ”sszetal lkozhatunk velk, de ott ritk bban). A m sik ilyen kellemes hely a kocsma: itt el‚g 3-4 l‚p‚snyi id“t elt”lteni, ‚s m r visznek is (biztos antialkoholist k). A temet“b“l teh t ne menjnk vissza az Łtra, hanem v gjunk  t az erd“n nyugat fel‚. Nemsok ra meg‚rkeznk egy m‚ly t˘ keleti partj ra (a k“‚plett“l d‚lre), ahol egy cs˘nak ringat˘zik a vĄzen. A cs˘nakba belelhetnk : azt n mindj rt ki is m szhatunk bel“le, mert nincs evez“nk. KĄv ncsi Łsszhatnak egyet a t˘ban. A kĄv ncsi term‚szet– emberek r”gt”n meg is gy“z“dhetnek a r‚gi k”zmond s igaz r˘l: 'Aki kĄv ncsi, hamar meg”regszik. Vagy fiatalon meghal...' A t˘ban ugyanis hemzsegnek a piranh k. D‚l fel‚ tov bbhaladva viszont egy s–r– n dasra bukkanunk, ami el llja a tov bbvezet“ utat : mindaddig, amĄg egy kicsit meg nem ritkĄtjuk (VGD NDAT KARDDAL : 7%). tjutni ugyan nem tudtunk rajta, viszont tal ltunk egy evez“t (VF EVEZ§T), ami k‚s“bb j˘l fog j”nni a cs˘nakhoz. Folytassuk az utunkat d‚l fel‚. Egy sz raz sivatagban tal ljuk magunkat, homok homok h t n. Valamerre egy torony magaslik a t volban, de nem tudjuk meg llapĄtani, hogy merre van... (Szerintem d‚lre. Az egy d‚lib b : CoVboy) KĄs‚rletezhetnk kl”nb”z“ ir nyokkal, de sosem fogunk eljutni oda (legal bbis nem gyalog). Menjnk ink bb kelet fel‚, ahol egy fves dombot l tunk (D). A dombot dŁs n”v‚nyzet borĄtja ‚s egy barlang vezet a belsej‚be. Ide term‚szetesen minden kezd“ j t‚kos gyanŁtlanul bes‚t l : a tapasztalt j t‚kos pedig kezd“ kor ban m r beleesett egyszer a bej ratn l t tong˘ g”d”rbe... A g”dr”k kimondottan ‚rdekes term‚szeti k‚pz“dm‚nyek (V G™D™R : 8%), kl”n”sen az‚rt, mert egy kialudt f kly ra szoktunk bukkanni bennk (VF FKLYT). A belees‚s helyett ink bb Łgy d”ntnk, hogy a g”dr”t c‚lszer–bb  tugrani (UGORJ : 9%). A barlangban el‚g dŁs az ‚let, ami az itt cs”rgedez“ pataknak k”sz”nhet“ : ez az let Vize. Igen kellemes dolog, mert minden IGYL VIZET parancsra 7 %-kal n”velhetjk az er“nket bel“le. Miut n ism‚t teljesen fittek vagyunk, mehetnk vissza az erd“be (KI, , , NY, D). Itt egy magas fa  ll ‚s alig v rja, hogy az id“nk‚nt erre vet“d“ kalandj t‚kosok felm sszanak r  (FEL). A f n : szinte hihetetlen, de : egy fa gat l tunk. (Sz‚p dŁs fa... : CoVboy) Ez nem nagyon akar mag t˘l a t rgyaink k”z‚ kerlni, k”vetkez‚sk‚pp le kell v gnunk (VGD FAGAT KARDDAL : 10%). Friss szerzem‚nynket a kertben (LE, DNY, K) mindj rt fel is haszn lhatjuk: meggyŁjthatjuk vele a tzet. Ehhez el“sz”r is r  kell dobnunk (DOBD GAT T–ZRE : 11%), majd egy kis kezd“l”k‚st kell neki adnunk (FŁJD TšZET : 13%). A t–z r”videsen vid man lobog. Ez r”gt”n esznkbe juttatja, hogy van n lunk egy m–k”dtet‚sre v r˘ f klya is (GYŁJTSD FKLYT : 14%). K‚t legyet t”ttnk egy csap sra: egyr‚szt most m r van mivel gyŁjtogatnunk, m sr‚szt pedig l tunk a s”t‚t helyeken. Ennek ”r”m‚re Łjabb erdei s‚t t tesznk (D, K). Itt egy tiszt son egy ˘r ra lelnk (VF ˘RT), ami az ˘r k szok sa szerint a pontos id“t hivatott jelezni. A tiszt s k”zep‚n ezenkĄvl egy lej rat vezet lefel‚, de : hogy ne legyen tŁl egyszer– az ‚letnk : be van deszk zva. Nem baj, egy kis g‚pel‚ssel gyorsan szabadd  tehetjk az utat (™NTSD BENZINT DESZKKRA : 15% ‚s GYŁJTSD BENZINT : 16%). Lemenve egy kis szob ba kerlnk, ahonnan d‚lre ajt˘ vezet tov bb. A f”ld”n valamilyen mag hever (VF MAGOT). Ha megvizsg ljuk, kiderl r˘la, hogy egy narancsmag (gyanyĄthat˘an FIDESZ-esek j rtak erre). Az ajt˘t egyel“re hagyjuk b‚k‚n, ink bb slattyogjunk vissza a dombhoz (DK, D, D : g”d”rbe nem beesni!), hogy megt”lthessk frissen kirlt folyad‚kt rol˘ eszk”znket az let Viz‚vel (T™LTSD šVEGET : 17%). Most kert‚szkedni indulunk (KI, , NY, K, K). Megint a kert v‚g‚ben vagyunk, ahol ugyan m r j rtunk egyszer, de akkor elfelejtettnk talajvizsg latot tartani. Ezt most bep˘toljuk (V TALAJ), s Ągy megtudjuk, hogy 'j˘ term“f”ldnek l tszik'. Teh t val˘szĄn–leg alkalmas egy narancsmag elhelyez‚s‚re (šLTESD MAGOT : 19%). T”bb is, mint alkalmas, ugyanis a magb˘l nyomban egy kis pal nta fejl“d”tt! Ha m‚g most n‚mi let Viz‚vel is ell tjuk (LOCSOLD N™VNYT : 20%), egy teljes narancsf t sikerl gener lnunk (persze a Hal l Viz‚vel is meg”nt”zhetjk a pal nt t, de annak negatĄv eredm‚nye lesz...) (Inverz pal nta? Befel‚ n“? : CoVboy) Vizsg ljuk meg k”zelebbr“l alkot sunkat (V FA : 21 %), ‚s m r szretelhetjk is munk nk gym”lcs‚t (VF NARANCSOT). Val˘szĄn–leg mindenki fej‚ben megfordult, hogy megegye : ennek semmi akad lya, csak k‚s“bb m‚g szks‚g van r . Itt az ideje, hogy foglalkozzunk a kripta rejt‚ly‚vel is. Menjnk oda (mindig csak kelet fel‚). ™rd”gi (csak ne nagyon emlegessk, mert megjelenik ‚s visz a b”rt”nbe) logik nkkal kik”vetkeztethetjk, hogy a keresztre Ąrt h rom nulla nem m st jelent, mint egy id“pontot! Mivelhogy egy ‚jszakai s”t‚ts‚gbe borult temet“ben j runk, term‚szetesen az ‚jf‚l jut esznkbe r˘la (0 ˘ra, 0 perc, 0 m sodperc!). Els“ dolgunk teh t egy V ˘RA. Miut n megtudtuk a pontos id“t (szerencs‚s esetben negyed ˘r ja volt ‚jf‚l...), nincs m s dolgunk, mint rendletlenl kiadogatni a VRJ parancsot : eg‚szen ‚jf‚lig (minden l‚p‚s 15 percet jelent). K”zben majdnem biztos, hogy legal bb egyszer megynk a dutyiba (23.45-kor...) : de ez ne zavarjon senkit, hiszen a b”rt”n itt van a szomsz‚dban. V‚gl is a Trelem kript t terem sz˘l s alapj n ‚jf‚lkor egy ltal n nem v ratlan dolog t”rt‚nik: a kripta kapuja csikorogva kit rul, ‚s mi bel‚phetnk rajta... (BE : 23%). Egy s”t‚t sĄrkamr ba kerlnk, ahol a f kly nak (‚s a holdf‚nynek) k”sz”nhet“en l tunk is valamit: egy k“lapot a f”ld”n. A szemk”zti fal el“tt bar ts gos csontv zak hever‚sznek, melyek a V CSONTVZ parancs kiad sa ut n furcs n mozgol˘dni kezdenek... Mivel ez nem kelt tŁlzottan kellemes ‚rzeteket bennnk, jobban tesszk, ha gyorsan tov bb llunk inn‚t. Erre kiv l˘an alkalmas eszk”z p‚ld ul a k“lap : csak r  kell l‚pni (LLJ K§LAPRA - 24 %). A k“lap  tfordul a sŁlyunk alatt ‚s mi zuhanunk a m‚lybe, a f”ld al ... (Ha esetleg valami m ssal t”lten‚nk el az id“t a kript ban, akkor csontv z-eledel v lik bel“lnk.) Viszonylag sim n landolunk egy f”ld alatti teremben. Keletre egy ajt˘, d‚lnyugatra egy m sik terem nyĄlik, a f”ld”n pedig egy z”ld krist lyszobor  lldog l (VF KRISTLYSZOBROT). A leĄr s semmi ‚rdekess‚get nem tartalmaz : efeletti m‚rgnknek a szobor  talakĄt s val adunk (T™RD SZOBROT KALAPCCSAL : 26%). Na tess‚k: egy aranykulcsot tal ltunk benne!... Itt m r semmi dolgunk, mehetnk tov bb kelet fel‚. Miel“tt benyitn nk az ajt˘n, legynk illedelmesek, ‚s kopogtassunk be (KOPOGJ AJT˘N). 'Szabad!' : sz˘l ki egy hang. Nagyszer– (NYISD ‚s K). Egy p˘kh l˘val dĄszĄtett szob ba l‚pnk be, ahol egy csukly s szerzetest pillantunk meg (K™SZ™NJ SZERZETESNEK). 'DĄcs‚rtess‚k!' - mondja. Aha. Akkor pr˘b ljunk tal n valami m‚lyebb ‚rtelm– kommunik ci˘ba kezdeni vele (BESZLJ SZERZETESSEL). Elpanaszolja, hogy szerinte tŁl alacsony l‚tsz mŁ a demokratikus ellenz‚k az Alvil gban ‚s a segĄts‚gnket k‚ri (BESZLJ SZERZETESSEL : 27%), mire Ralph de Bricassairt atya bar ts ga jel‚l egy megszentelt fakeresztet adom nyoz csek‚lys‚gnknek. Azt mondja, ez megv‚d a gonoszt˘l. Indulhatunk is vissza az el“z“ terembe, majd onnan d‚lnyugatra. Egy k“l‚pcs“ alj n  llunk, fejnk felett egy csap˘ajt˘-szer– k‚pz“dm‚ny l that˘. Nyissuk ki, azut n s‚t ljunk fel a l‚pcs“n. Hoppl ! Visszajutottunk a kamr ba : itt volt az a csap˘ajt˘ a f”ld”n! Mivel most m r van fakeresztnk, elmehetnk megl togatni zombi bar tunkat a temet“ d‚li r‚sz‚n. Mint minden m s : hozz vet“legesen : ‚l“ l‚nnyel, vele is h rom dolgot tehetnk: megvizsg lhatjuk, megt madhatjuk, vagy besz‚lhetnk vele. Mindh rom el‚g sz˘rakoztat˘, de v‚gl mindenk‚ppen meghĄv st kapunk egy vacsor ra : term‚szetesen mi lesznk a f“ fog s... Ha megpr˘b lunk elmenni, akkor is ugyanez t”rt‚nik. A legjobb, ha mi vesszk keznkbe a kezdem‚nyez‚st ‚s gyorsan  tpasszoljuk neki az im‚nt kapott fakeresztet (ADD KERESZTET ZOMBINAK : 28%). Erre r‚mlten felv”lt, elhajĄtja a kez‚ben tartott fejsz‚t ‚s fejvesztve elmenekl. A fejsz‚t r”gt”n fel is vesszk (VF FEJSZT), hogy azt n rendeltet‚sszer–en haszn latba vegyk (NY, NY, D). Vissza‚rtnk a nagy f hoz az erd“ben, ahol most fav g˘t fogunk alakĄtani (VGD FT FEJSZVEL : 29%). A fa m‚lyrehat˘ v ltoz son megy keresztl (V TUSK˘) ‚s a maradv nyokban egy lej ratot vehetnk ‚szre (LE). A s”t‚t kis f”ldalatti regben egy  s˘ van a sarokba  llĄtva : most m r ez is a becsletes megtal l˘ tulajdon t k‚pezi (VF S˘T). Ennyi izgalom ‚s f radoz s ut n lassan itt az ideje a tĄz˘rainak az innen ‚szakkeletre lev“ m lnabokorn l. Miut n bem ln ztunk, menjnk ki ‚szak fel‚ az Łtra, majd tov bb ‚szakra, ahol egy Łjabb barlangi patakhoz lesz szerencs‚nk (V PATAK). Ez a Hal l Viz‚t tartalmazza. Vigynk magunkkal ebb“l is egy keveset (T™LTSD šVEGET : 30%) ‚s s‚t ljunk vissza a t˘h˘z, ahol a cs˘nak m r trelmetlenl v rja, hogy gondjainkba vegyk. A cs˘nakba besz llva (šLJ CS˘NAKBA) kellemesen ringat˘zunk, de ez egy id“ ut n unalmass  v lik, Ągy egy kis evez‚ssel dobjuk fel magunkat (EVEZZ : 31%). A t˘ k”zep‚n lev“ szigetre jutunk. A sziget el‚g kop r, l tsz˘lag nincs rajta semmi. ppen ez‚rt nem is tudunk m st megvizsg lni, mint a f”ldet (V F™LD). Igencsak furcsa itt a f”ld... Hm. Mintha nemr‚g szereztnk volna egy  s˘t (SS : 32%). Szok s szerint egy lej rat bukkan el“, teh t ism‚t al sz llunk (LE). Kellemes ‚lm‚ny ‚r bennnket: t‚rdig ‚r“ mocskos vĄzben landolunk egy s”t‚t f”ldalatti reg m‚ly‚n. Egy nyĄlvessz“ hever‚szik a f”ld”n, felv‚tel‚vel teljess‚ tehetjk Ąj sz felszerel‚snket. Visszam szni azonban nem tudunk, Łgyhogy azt hihetn“k, zs kutc ba kerltnk. Szerencs‚re nem Ągy van, ugyanis a falakat n‚zegetve (V FAL) kiderl, hogy 'Az egyik fal el‚g rozog nak l tszik'. T”bb se kell neknk, mindj rt ki is d”ntjk (D™NTSD FALAT : 33%), mire a keletkezett lyukon  t nyomban bet”r a t˘ vize ‚s el”nti az eg‚sz reget. Ez igen ”r”mteli esem‚ny: mindj rt megfulladunk ‚s nincs t”bb gond ezzel a j t‚kkal... Łsszunk ki gyorsan a t˘ fenek‚re. Ringat˘z˘ vĄzin”v‚nyeket l tunk magunk k”rl, az iszapban pedig egy ezstp‚nz hever. Van egy apr˘ kellemetlens‚g is : Łjb˘l ”sszefutottunk a der‚k piranh kkal. Ha Łgy d”nt”ttnk, hogy nem vesszk figyelembe “ket, ink bb gyorsan felszedjk a p‚nzt, akkor moh˘s gunk  ldozatai lesznk: ism‚t csak eb‚d v lik bel“lnk... El“sz”r teh t a piranh kkal foglalkozunk: mivel m r amŁgy is el‚g nedvesek, tov bb fokozzuk ezt az  llapotot. M‚gpedig oly m˘don, hogy meglocsoljuk “ket a Hal l Viz‚vel (™NTSD VIZET : 34. Ez gyors halpusztul st okoz. Most m r felvehetjk az ezstp‚nzt (VF PNZT), azut n t vozhatunk, miel“tt m‚g megfulladn nk (FEL). Evezznk vissza a partra, majd s‚t ljunk el Łjb˘l a temet“h”z. A temet“ d‚li t j‚k n (ahol a zombival tal lkoztunk) k”rln‚zve meg llapĄthatjuk, hogy az innen ‚szakra elhelyezked“ b”rt”nt hat rol˘ k“fal itt is folytat˘dik. Megvizsg lva a falat, azt veszk ‚szre, hogy m‚lyebe n van sppedve a laza f”ldbe. Mivel itt is furcs nak tal ljuk a f”ldet, ism‚telten  sk l˘dni fogunk (SS : 35%). Nah t: ez is szamov r, iz‚, lej rat (LE). Egy s”t‚t  tj r˘ban vagyunk a k“fal alatt, keletre jutunk ki egy r‚tre. A r‚tr“l ‚szaknyugatra fekszik a t–zh ny˘, kelet fel‚ pedig egy kis faluba jutunk (K). Kezdjk a terepfelderĄt‚st mondjuk a d‚li ir nnyal. Egy kocsma bej rata el“tt  llunk, de nem tudunk bemenni a z rt ajt˘ miatt (NYISD AJT˘T). 'Hogyan?' : ‚rdekl“dik a program. H t a kilinccsel (NYOMD KILINCSET : 36% ‚s BE). A kocsm ban sz‚keket ‚s asztalokat l tunk, valamint egy b rpultot, amire a kocsm ros t maszkodik. Vegyk szemgyre k”zelebbr“l (V PULT : 37%). Egy k‚s hever a pulton. Term‚szetesen ezt sem hagyjuk itt (VF KST), de csevegjnk egy sort a h zigazd val is (BESZLJ KOCSMROSSAL). Azt mondja, szĄvesen a haverunk lenne, ha szeretn‚nk a s”rt. (Ez az akad ly lekzdhet“nek t–nik... : CoVboy) Dum ljunk vele m‚g egy kicsit, mire elkezd besz‚lni neknk holmi s”r”skupa-gy–jtem‚nyr“l. H t, ha csak ez kell neki, adhatunk ‚ppen egyet... (ADD KUPT KOCSMROSNAK : 38%). Ennek nagyon meg”rl ‚s egy t–t ad ‚rte cser‚be. A kocsm ban s”r is van, j˘kat lehet bel“le kortyolni (minden iv s +40 % er“). Mikor m r harmadszorra pr˘b ljuk kiadni az IGYL S™RT parancsot, a program az ut n ‚rdekl“dik, hogy nem esnk-e tŁlz sokba?... A kocsmai m–sort val˘szĄn–leg csak t”bb felvon sban tudjuk elj tszani, mert 3-4 l‚p‚senk‚nt bej”n egy ”rd”g ‚s elcipel a b”rt”nbe (kitart˘ fajta...). Ilyenkor lehet“leg ne rohanjunk r”gt”n vissza a kocsm ba, mert itt Łjabb  sat sok el‚ n‚znk (SS : 39%). Egy r‚gi palackot tal ltunk, amihez term‚szetesen a szellem is mell‚kelve van : ezt egyel“re m‚g ne nagyon bolygassuk, egyszer–en csak vigyk magunkkal (VF PALACKOT). ™ngyilkos hajlamŁ j t‚kosok m‚g felt‚tlenl pr˘b lj k meg felgyŁjtani a szalm t... Miut n a kocsm ban v‚geztnk, frissen szerzett k‚snket mindj rt fel is haszn lhatjuk egy narancsh moz s erej‚ig (VGD NARANCSOT KSSEL : 40 %), Ągy egy krist lyg”mbbel lesznk gazdagabbak. A faluban keletre egy malmot ‚s egy hozz  tartoz˘ foly˘t tal lhatunk - ide majd k‚s“bb visszat‚rnk. Most ink bb tegynk egy Łjabb  rtalmas l togat st szent ‚let– ismer“snkn‚l. Ha egy percre k”lcs”nadjuk neki a nyĄlvessz“nket (ADD NYILAT SZERZETESNEK : 41 %), akkor megszenteli ‚s visszaadja. Nemsok ra ez menti meg az ‚letnket... Miut n ez is megvan, menjnk a hegy kapuj hoz (az Łtt˘l ‚szakra). Itt tal lhat˘ S˘lyomszem, a vak koldus. (Milyen frapp ns n‚v! : CoVboy) El“sz”r is k”sz”njnk neki illedelmesen (K™SZ™NJ KOLDUSNAK): 'Sz nj meg, k‚rlek!' : mondja : 'J˘ tett hely‚be j˘t v rj!' A SZND KOLDUST nem hoz semmi eredm‚nyt, teh t ink bb foly˘sĄtsunk neki n‚mi hitelt (ADD PNZT KOLDUSNAK : 42%). Erre h l san felvil gosĄt arr˘l, hogy a labirintusban forduljunk mindig bal k‚z fel‚. M s t rgyat is odaadhatunk neki: sz‚pen zsebrev gja... (ez egy‚bk‚nt vonatkozik az ”sszes t”bbi ‚l“l‚nyre is). A kapu egyel“re z rva van, de ezen k”nnyen segĄthetnk (NYISD KAPUT ARANYKULCCSAL : 43% ‚s ). V‚gel thatatlan labirintusban bolyongunk a hegy gyomr ban. A koldus-recept szerint az angol KRESZ-szab lyok l‚pnek ‚letbe : balra tarts! (NY, NY, DNY, D, DK, K, K, ). Ekkor bejutunk az Łtveszt“ k”zep‚be. Itt hatalmas k“oszlopok tartj k a mennyezetet, tov bb  valami f‚ny is sz–r“dik be fentr“l. N‚zzk meg, mi az (FEL). Egy hasad‚kon keresztl ki‚rnk a szabadba. Kop r hegycsŁcson  llunk, ahol hideg sz‚l svĄt a zord szikl k k”z”tt. EzenkĄvl ‚szrevesszk, hogy ‚ppen egy hatalmas sasf‚szek kell“s k”zep‚n  lldog lunk. Itt van egy sastoj s is : csak nem err“l besz‚lt a j t‚k elej‚n a var zsl˘?! Dehogynem. Csak azt elfelejtette megmondani, hogy a toj shoz egy bar ts gtalan sas is hozz tartozik. Ha sokat  lldog lunk itt, akko el‚g gyorsan eltakarĄt innen bennnket. Ezt megel“zend“ mindj rt l“jk is le a megszentelt nyĄlvessz“vel (L§DD SAST EJJAL : 45%). Hm, most kellene megsemmisĄteni a toj st. Megpr˘b lhatjuk felvenni : ebben az esetben derlt ‚gb“l vill mcsap sk‚nt fog ‚rni minket a felismer‚s, hogy nem ez a helyes m˘dszer... Jobban tesszk, ha itt helyben l gytoj st csin lunk bel“le (T™RD TOJST KALAPCCSAL : 46%). Egyetlen csap ssal sz‚tloccsantjuk, ‚s az er“ narancsv”r”s l ngcs˘va kĄs‚ret‚ben t vozik bel“le . Nagyszer–. M r majdnem a j t‚k fel‚n‚l tartunk... Miel“tt tov bb lln nk, az‚rt m‚g n‚zznk k”rl egy kicsit (KUTASD SASFSZKET : 48%). Egy kihullott sastollat tal lunk (VF TOLLAT), ‚s m r mehetnk is tov bb (K, K). Egy furcsa templomhoz ‚rkeznk a hegyek k”z”tt. Val˘ban el‚g furcsa, ugyanis ha megn‚zzk (V TEMPLOM), egy fordĄtott keresztet l tunk a tetej‚n, a falra ping lva pedig egy 666-os sz mot... M r ebb“l is sejthetjk, hogy hova kerltnk, de ha elolvassuk a kapura kiĄrt sz”veget (OLVASD FELIRATOT), akkor gyanŁnk beigazol˘dik: 'Gondold meg, kalandor, miel“tt bel‚psz ide, mert ez a S t n temploma...' - mondja az Ąr s. Hmmm... BE. Nem mentnk be, mert z rva van a kapu. Tal n jelezni kellene az ‚rkez‚snket (KOPOGJ KAPUN : 49%), mire valaki kaput nyit neknk, ‚s v‚gre beljebb kerlhetnk. A templomban mindj rt egy sz‚les k“olt rral n‚znk farkasszemet, ami mellett k‚t vaskor gyertyasz l meredezik. Az olt ron (V OLTR) v‚rfoltokat tal lunk (V VR). Hiszen ez emberi v‚r! s r ad sul m‚g friss... Brrrrrrr! Mivel m r kezdnk f‚lni a s”t‚tben, csin ljunk egy kis f‚nyt (GYŁJTSD GYERTYKAT) ‚s l“n vil goss g. A hirtelen t madt f‚nyben egy v‚kony r‚st vesznk ‚szre az olt r alj n. Valahogy ki kellene t gĄtani... (TOLD OLTRT : 50%). A r‚s egy s”t‚t regg‚ t gul, ahova be lehet m szni (LE). Az regben egy cs klya tart˘zkodik, amely m r a mi‚nk is (VF CSKLYT). Most m r ideje lenne felfel‚ is terjeszkedni egy kicsit. A plafonb˘l egy l‚tra alj t l tjuk kil˘gni, de sajnos nem ‚rjk el, mert tŁl magasan van. Ha felm szn nk az olt rra, tal n k”zelebb kerlhetn‚nk hozz  (MSSZ FEL). M‚g mindig tŁl messze van, de egy ugr ssal m r k”nnyen el‚rhetjk (UGORJ). Hopp! Felugorva elkaptuk a l‚tra alj t. Tov bbm szva feljutunk a templom torny ba. A tet“ cserepekkel van kirakva ‚s n‚h ny er“s gerenda tartja. Egy sŁlyos harang l˘g le r˘la, mely 'kom˘tosan himb l˘dzik a sz‚lben' : ak rcsak az itt repked“ denev‚r. Ez ut˘bbit egy gyors mozdulattal r”gt”n el is kapjuk (VF DENEVRT), hogy m‚g azon frissiben nekil thassunk a feltrancsĄroz s nak (VGD DENEVRT KSSEL). Csak Łgy mellesleg  llatkĄnz˘nak neveznek minket... T‚nyleg nem sz‚p dolog az ‚lveboncol s : el“bb teh t tekerjk ki a nyak t szeg‚ny p r nak (™LD DENEVRT : 51%) ‚s csak ut na  lljunk neki felszeletelni. (Na, Ągy m r mennyivel hum nusabb... : CoVboy) Amint sz‚tv gjuk, egy kis r‚zkulcs fordul ki bel“le (52 %). Quasimodo-eml‚kkoncert k”vetkezik: harangozunk egy j˘t (KONGASD HARANGOT : 53%). R”vid kongat s ut n megjelenik a S t n szem‚lyesen. El‚g csak r n‚znnk (V STN) ‚s m ris remegni kezd a t‚rdnk a f‚lelemt“l. Szedjk ”ssze magunkat ‚s pr˘b ljunk sz˘t ‚rteni vele (BESZLJ STNNAL). 'Kedvesen' ‚rdekl“dik, hogy mit akarunk t“le. h, semmit, ‚pp csak erre j rtunk!... Szerencs‚re velnk van a krist lyg”mbnk is, amit most megd”rzs”lnk (D™RZS™LD KRISTLYG™MB™T : 55%). A g”mbb“l hirtelen valami term‚szetfeletti sug rz s indul a s t n fel‚ ‚s megt”ri az erej‚t. Egy darabig nyugtunk lesz t“le... 'Legy“zt‚l' : mondja ‚s  tnyŁjt a sz munkra egy 3M-es floppy disket. Term‚szetesen elfogadjuk a hadisarcot (VF LEMEZT). Itt m‚g elsz˘rakozunk egy darabig: a tet“ egyik gerend j r˘l kiderl, hogy laz nak t–nik! Hoh˘ : HŁZ GERENDA! Azonnali eredm‚ny: fejnkre szakadt a tet“. T”ltsk vissza az utols˘ kimentett  ll st, ‚s d”ntsnk ink bb Łgy, hogy a gerend k helyett a tet“vel foglalkozunk (V TET§). Az egyik cser‚p ki van lazulva... Tegyk f‚lre frissen szerzett rossz tapasztalatainkat ‚s gy rtsunk egy kij ratot (L™KD CSEREPET : 56 %). A cser‚p elgurul, mi pedig a keletkezett nyĄl son  t kim szhatunk a tet“re (FEL). A tet“n  llunk ‚s egy csom˘ felh“t l tunk magunk k”rl. Ha b rmelyik ir nyban elinduln nk, akkor a szabades‚s kellemes ‚rz‚s‚t tapasztaln nk : azt n kit”rt nyakkal landoln nk a templom t”v‚ben. Teh t tov bb felfel‚. Csod latos ‚lm‚nyben lesz r‚sznk - fent suhanunk a felh“k k”z”tt! A nagy suhan s k”zben egyszer csak megl tunk magunk alatt valamit, ami Łgy n‚z ki, mint egy ‚plet. N‚zzk meg, mi az (LE). Egy v”r”ses szĄn– krist lyt”mb”kb“l ‚pĄtett torony tetej‚n tal ljuk magunkat, alattunk a m‚lyben a sivatag v‚gtelenje terl el. Hm, ismer“s a k”rny‚k... (LE) A torony belsej‚ben tal lhat˘ szob ban az emelv‚nyen fekv“ nyitott k”nyv vonja mag ra a figyelmnket (VF K™NYVET). Ha elolvassuk (OLVASD K™NYVET), ‚rdekes inform ci˘ra lelnk: 'Ez a K”nyv a Nagy M gus hĄv˘szava : a megfelel“ helyen, a megfelel“ id“ben...' Hm. Most m r tal n a t voz son kellene t”rni a kobakunkat. Mivel a szob nak n‚gy fala van, vizsg ljuk meg az egyiket (V FAL). Az egyik pontj n egy kis kerek lyukat vesznk ‚szre. Ebben egy t– pont belef‚rne... (DUGD T–T LYUKBA : 57%). A k”vetkez“ pillanatban f‚nyes villan s kĄs‚ret‚ben m r le is teleport ltunk a sivatagba. S‚t ljunk el a falu keleti v‚g‚ben  ll˘ malomhoz, ahol Łjfent dh”nghetnk, hogy milyen sok ajt˘ van ebben a j t‚kban. A nyit s a szok sos m˘don (T™RD AJT˘T FEJSZVEL : 59%). pĄt“ jelleg– tev‚kenys‚gnk nyom n szabadd  v lt az Łt, bemehetnk a malomba (BE). A helyis‚g k”zep‚n egy asztalt l tunk, rajta pedig egy sz mĄt˘g‚pet ‚s egy lemezegys‚get. Nem tudjuk ki‚ lehet ‚s mi c‚lb˘l vannak itt, mindenesetre fenntartunk magunknak egy kis g‚pid“t. Ha megn‚zzk a g‚pet, t”bbek k”z”tt kiderl r˘la, hogy ki van kapcsolva. Net n zembe kellene helyezni (KAPCSOLD BE A SZMET˘GPET). Hasonl˘ sors v r a floppy-ra is (KAPCSOLD BE FLOPPYT). A lemezr“l csak Łgy tudunk t”lteni, ha benne van a meghajt˘ban, teh t TEDD LEMEZT FLOPPYBA k”vetkezik (60 %). V‚gre megkezdhetjk munk nkat a g‚ppel (HASZNLD GPET : 61%). El“sz”r tal n k”sz”njnk neki (HELLO). WELCOME TO THE C64 BASIC SYSTEM : Ąrja ki a program. Aha, BASIC-utasĄt sokat kell kiadnunk. Kezdjk egy ritk n haszn lttal (LOAD), majd egy m sik egzotikum k”vetkezik (RUN : 62 %). A g‚p egy hatjegy– k˘dot Ąr a k‚perny“re (Ąrjuk fel, mert j t‚konk‚nt v ltozik). Miut n kil‚ptnk ('RETURN'), loholjunk el a h zba, ahol a p nc‚lszekr‚ny kinyĄlik ‚s egy piros r˘zsa t rul ”rvendez“ szemeink el‚ (VF R˘ZST). Ezek ut n l togassunk el Łjb˘l a tiszt sra, illetve az ott l‚v“ f”ldalatti szob ba (ahol a narancsmagot tal ltuk). Innen d‚lre egy ajt˘ vezet, ami az ajt˘k j˘ szok sa szerint z rva van. Ez nem jelenthet akad lyt egy ilyen rettenthetetlen kalandornak (KOPOGJ AJT˘N : 64%). Az ajt˘ kiv g˘dik ‚s egy kedves nyugdĄjas kerl el“. G‚ppisztollyal a kez‚ben... A k”vetkez“ l‚p‚sben hanyag eleganci val szit v  is l“. Az id“s Łr a j t‚k els“ r‚sz‚b“l cs”ppent ide, ahol v‚letlenl  ldozatul esett neknk ‚s ez‚rt most egy kicsit neheztel r nk. Egy bizonyos r˘zsa miatt kellett t voznia az  rny‚kvil gb˘l : szolg ltassuk vissza neki (ADD R˘ZST ™REGNEK : 65%). 'Visszahoztad a r˘zs mat! Rendben van, megkĄm‚lem az ‚leted!' - mondja az ”reg. Łgy t–nik, nem vette zokon, hogy utols˘ tal lkoz sunkkor meg”ltk. Der‚k b csi. Bemehetnk a m sik szob ba (D), ahol mind”ssze egy  gy alkotja a berendez‚st. Vegyk szemgyre (V GY : 66%) ‚s egy p rn t l tunk rajta heverni (VF PRNT). R”gt”n meg is n‚zhetjk, hogy mi van benne (TPD PRNT : 67%) : egy tekercs k”t‚l kerl a keznk gy‚be. Ezzel azonban m‚g nem v‚geztnk, mert az  gy alatt is tal lunk valamit (HŁZD GYAT : 68%), m‚ghozz  egy krt”t. Miut n felvettk, mindj rt pr˘b ljuk is ki (FŁJD KšRT™T). 'Ah! Valami borzalmas v”lt‚s t”r el“ a krtb“l!' : jelzi a program. Ez a krt igen hasznos dolog, mert Ągy mostant˘l m r nem jelent probl‚m t, ha egy ”rd”ggel hoz ”ssze a sors: egyszer–en csak krt”ljnk neki egyet ‚s m r menekl is  rkon-bokron keresztl... N‚h ny m s ‚l“l‚nyre is hasonl˘ hat st gyakorol (ki lehet pr˘b lni a szerzetesn‚l ‚s a kocsm rosn l is). A k”vetkez“ Łtic‚lunk megint a h z lesz, de most nem a szob ban, hanem a kamr ban fogunk t‚nykedni. Itt van egy r cs a mennyezeten, ami eddig ellen llt minden nyit si pr˘b lkoz sunknak. Ennek az  ldatlan  llapotnak most a k”t‚l segĄts‚g‚vel fogunk v‚get vetni (K™SD K™TELET RCSHOZ : 69%). Ezut n m r csak egy er“teljes mozdulatra van szks‚g (HŁZD K™TELET : 71%) ‚s a r cs nagy reccsen‚ssel kiszakad a hely‚b“l. MegnyĄlt az Łt a padl sra, ahol egy vasrŁdhoz lesz szerencs‚nk (VF VASRUDAT). Menjnk vissza a kamr ba ‚s t volĄtsuk el a falr˘l a fapolcot (T™RD POLCOT : 73%). Nagyszer– felfedez‚s: a polc m”g”tt egy ac‚lkulcs volt elrejtve! Vegyk magunkhoz ezt is, azt n b tran menjnk ki az Łtra (a krt birtok ban m r nem kell f‚lnnk az rd”g”kt“l), majd v‚gig nyugatra, a k“‚plet el‚. Mostan ig nem tudtunk ide bejutni, de m r van h rom kl”nb”z“ kulcsunk is, amivel megkĄs‚relhetjk kinyitni az ajt˘t. Egy id“ ut n kiderl, hogy a r‚zkulcs passzol a z rba (NYISD AJT˘T RZKULCCSAL : 74%). A k“‚plet belsej‚ben k‚t alagutat l tunk, amelyek ‚szakra ‚s d‚lre nyĄlnak. EzenkĄvl egy t bla l˘g a falon (V TBLA): 'Vigy zat! Ezen k‚t Łt k”zl az egyik az Alvil g Ur hoz, a m sik a biztos hal lba vezet!' Ennek ”r”m‚re mentsnk egy  ll st : azt n induljunk el valamelyik Łton. Ha v‚letlenl a j˘t v lasztottuk, akkor alagŁt ‚szaki kij rat hoz ‚rkeznk. Egy sz‚les v”lgy terl el el“ttnk. Az alj ban v‚gre-valah ra megpillantjuk utunk v‚gc‚lj t: az Alvil g Ura kast‚ly t (V KASTLY). Sajnos nem tudunk lejutni oda, mert egy f‚lelmetes d‚mon  llja el az utunkat (V DMON). Pr˘b ljunk t rsalogni vele egy kicsit (BESZLJ DMONNAL), mire magabiztosan k”zli velnk, hogy Łgysem fog  tengedni. A szok sos elj r s k”vetkezik (FŁJD KšRT™T : 75%). Volt d‚mon, nincs d‚mon : lemehetnk a kast‚lyhoz. Kapu is van, de a bejut s Łtja a fejnk felett lev“ erk‚lyen keresztl vezet. Ehhez a k”t‚lre ‚s a cs kly ra lesz szks‚gnk (K™SD K™TELET CSKLYHOZ : 76%), amit felhajĄtunk az erk‚lyre (DOBD FEL A K™TELET : 77%). A cs klya megakad az erk‚ly sz‚l‚n, teh t m sszunk fel rajta (FEL) ‚s s‚t ljunk be az innen nyĄl˘ szob ba (BE). A szoba p˘kh l˘kkal teli sark ban egy nagy fal da  ll (V LDA), amely mag t˘l ‚rtet“d“en z rva van. Mellette egy h rfa tal lhat˘ : Łjabb elvihet“ t rgy (VF HRFT). N‚zzk meg k”zelebbr“l (V HRFA) ‚s a k”vetkez“ sz”veget olvashatjuk az alj n:'Kapunyit˘ h rfa, kiz r˘lag m gusok sz m ra'. H rf nk teh t van, m r csak egy m gust kell kerĄtennk hozz  (mintha lenne egy ilyen foglalkoz sŁ egy‚n az ismerets‚gi k”rnkben...). Most n‚zzk, mit rejt a l da. Mivel z rva van ‚s felt”rni sem tudjuk, valamilyen kulccsal kellene kinyitni. Az aranykulcsot ‚s a r‚zkulcsot m r haszn ltuk : marad az ac‚lkulcs (NYISD LDT ACLKULCCSAL : 78%). Nah t! A l d b˘l egy mŁmia mosolyog r nk. Vizsg ljuk meg (V MŁMIA). Nem valami sz‚p l tv ny. Esetleg megpr˘b lhatunk sz˘t v ltani vele (BESZLJ MŁMIVAL), kev‚s sikerrel. Valami m sra van szks‚g (RINTSD MŁMIT : 79%). Erre a mŁmia ‚rdekes m˘don reag l: fell ‚s kinyitja a szem‚t! Miut n els“ ijedts‚gnkb“l magunkhoz t‚rtnk, esetleg meg is n‚zhetn‚nk az illet“t (V MŁMIA : 80%). Egy gy”gy”r– zafĄr csillog a szeme hely‚n (VF ZAFERT). M sszunk vissza a bej rati kapu el‚. Hi ba h rf zunk a kapunak, nem t”rt‚nik semmi. Meg kellenetal n keresnnk a var zsl˘t... Ehhez el“sz”r is menjnk a faluba, a malomhoz (Łtk”zben ehetnk p r j˘ falatot a m ln b˘l). A foly˘n meglep“ m˘dszerrel fogunk  tjutni (ŁSSZ : 81%). A tŁlparton egy kunyh˘  ll, amib“l furcsa lila f‚ny  rad (BE). Amint bel‚pnk, kl”nb”z“ furcsa, ismeretlen rendeltet‚s– t rgyakat l tunk a f”ld”n. Ha megvizsg ljuk “ket (V TRGYAKAT), megtudjuk r˘luk, hogy var zser“t  rasztanak megukb˘l ‚s n‚h nynak lila f‚nye van. Var zser“t? Sz˘val akkor itt lakik a var zsl˘. A k”nyvben azt olvastuk, hogy a megfelel“ helyen ‚s a megfelel“ m˘don kell jeleznnk neki, ha a t rsas g ra v gyunk. A hely m r megvan : de mi legyen a m˘d? Erre szint‚n a k”nyv adja meg a v laszt, csak ‚pp ehhez nem elolvasnunk kell, henem megvizsg lnunk (V K™NYV). Furcsa ‚g‚snyomokat l tunk az oldal n, ebb“l k”vetkez“en barb r cselekm‚ny k”vetkezik (GYŁJTSD K™NYVET : 83 %). Hang-, f‚ny ‚s fstjelens‚g : azt n a fstfelh“b“l legnagyobb ”r”mnkre el“l‚p a var zsl˘. Sz˘lĄtsuk meg (BESZLJ VARZSL˘VAL). A var zsl˘ unottan  sĄt egyet ‚s az ut n ‚rdekl“dik, hogy vajon mif‚le nemes c‚lb˘l h borgatjuk. H rf z s, ajt˘nyit s ‚s ilyen hasonl˘k (MONDD HRFA). 'Na mutasd csak azt a h rf t!' Tegynk, ahogy ˘hajtja (MUTASD HRFT VARZSL˘NAK : 84%). Bar tunk n‚h ny kl”n”s sz˘t mormol maga el‚ : mint k‚s“bb kiderl a haszn lati utasĄt st a hangszernkh”z. Ezut n m r mi is haszn lhatjuk. M‚g egyszer besz‚lhetnk vele, hogy megk”sz”njk a segĄts‚get, azt n m r mehetnk is vissza az Alvil g Ur nak kast‚ly hoz. Egy automatikus ment‚s ut n m sodszor is kecmeregjnk  t az alagŁton azt n meg se  lljunk, mĄg Łjb˘l a kapu el‚ nem ‚rnk. A z rt kapunak mutassuk be hihetetlen zenei k‚pzetts‚gnket (JTSSZ HRFN : 85%). Miel“tt a reperto runk k”vetkez“ m–sorsz m ra sor kerlhetne, a kapu Łgy d”nt, hogy ezt nem bĄrja tov bb ‚s ink bb kit rul. (BE). A kast‚ly bej rati term‚be kerlnk, ahonnan egy dĄszes ajt˘n keresztl d‚lkeletre tudunk tov bbmenni. A terem v‚g‚ben egy kopors˘ hever az ajt˘ el“tt pedig ott  ll maga a HALL... Micsoda felemel“ tal lkoz s! Megijedni mondjuk nem nagyon kell t“le, hiszen az els“ r‚sz ˘ta t–rhet“ haverok vagyunk vele (V HALL). K”sz”ntsk ”reg bar tunkat n‚h ny keresetlen fr zissal (BESZLJ HALLLAL), majd besz‚ljnk vele m‚g egyszer. A kasz s kedvesen dv”z”l minket, azt n k”zli velnk a sajn latos t‚nyt, hogy most per pillanat az a dolga, hogy ezt az ajt˘t “rizze ‚s ne engedjen be rajta senkit : kl”n”sen nem minket. H t akkor sajnos k‚nytelenek lesznk valahogy f‚lretenni az Łtb˘l... Megt madni nem c‚lszer–, mert egy k”nnyed mozdulattal meglendĄti a kasz j t ‚s a fejnk hirtelen egy m sik helyre t vozik a nyakunkr˘l. Esetleg megpr˘b lhatjuk elkobozni t“le a vesz‚lyes arat˘eszk”zt, csakhogy ezt meg nem engedi. Egy teh t a megveszteget‚s marad: nyomjuk a kez‚be a zafĄrunkat (ADD ZAFERT HALLNAK : 87%). 'Ah, a Szent ZafĄr!' : m‚ltatlankodik Hal l Łr : 'Ef”l”tt nincs hatalmam!'. Ezzel halv nyulni kezd ‚s a pirotechnikai show v‚g‚n el is t–nik a semmiben. Most m r senki nem akad lyoz a tov bbjut sban : mind”ssze a z rt ajt˘. Kulcsok ‚s h rfa m r volt, Ągy ism‚t a bejut s imm r unalmass  v l˘ m˘dszer‚t v lasztjuk (RŁGD AJT˘T : 88%). D‚lkelet fel‚ tov bbhaladva egy folyos˘ra jutunk, amely keleti ir nyban vezet beljebb ‚s egy csill r szolg ltatja benne a vil gĄt st. Ha tov bbmenn‚nk, mindj rt egy t–zok d˘ s rk nyba botlan nk, amely kit rja hatalmas tork t : ‚s m ris 'isa purok ‚s chomuk meg GAME OVER vogymuk'... Sz˘val el“bb ink bb itt k‚ne m–velni valami hasznosat. Megpr˘b lhatjuk p‚ld ul meggyŁjtani a csill rt, mire megtudjuk, hogy m r ‚g. Akkor tal n oltsuk el! (OLTSD CSILLRT). 'Mi‚rt?' - tudakoz˘dik a program. T‚nyleg: semmi hasznunk nem sz rmazna bel“le : maximum s”t‚t lenne. Sokkal jobb, ha felnyŁlunk ‚s egy eleg ns mozdulattal meglengetjk (L™KD CSILLRT : 89%). A csill r erre lezuhan ‚s ripiy ra t”rik. A bej rat fel“l hatalmas robajt hallunk... Mi a sz”sz volt az? Ennek a kinyomoz s ra a legegyszer–bb m˘dszer, ha visszamegynk ‚s megn‚zzk. A f”ld egy helyen beomlott. M sszunk le a nyĄl son ‚s a kast‚ly pinc‚j‚be kerlnk. Dekor ci˘k‚ppen egy koponya van itt a falhoz sz”gezve (V KOPONYA). A kopony k  ltal ban regesek szoktak lenni : nyomban meg is gy“z“dhetnk r˘la, hogy t‚nyleg Ągy van-e (KOPOGJ KOPONYN : 90%). Hoppl , Łjabb rejtett ”sszefgg‚s: az egyik fal leomlik ‚s egy gy”ny”r– p nc‚lruha t–nik el“ m”g”tte. Elvinni nem tudjuk, mert tŁl neh‚z, de ha mindj rt magunkra ”ltjk, Łgy tal n k”nnyebben elbĄrjuk (VISELD PNCLT : 91%). Pont r nk illik. Ha Ągy be”lt”zve megynk v‚gig a folyos˘n, azt tapasztaljuk, hogy a s rk ny tze nem fog rajtunk. Csakhogy az ajt˘ m‚g mindig z rva van ‚s ea a nyomorult hll“ sem enged minket tov bb. MegkĄs‚relhetjk meg”lni vagy besz‚lni vele, de mindkett“ csak azt a negatĄv eredm‚nyt hozza, hogy a fark val egy j˘ nagyot suhint r nk, ami el‚gg‚ megcsappantja az er“nket. Egy kis m–t‚ti beavatkoz sra lesz itt szks‚g (VGD SRKNY FEJT KARDDAL : 93%). A s rk ny feje lefokoz˘dik focilabd v  ‚s az ˘ri si hll“ holtan nyŁlik el a f”ld”n. Ideje lenne m r az ajt˘t is valamik‚ppen nyitott  llapotba hozni. Ha be akarn nk rŁgni, kiderlne, hogy tŁl er“s. Van viszont feszĄt“vasunk, aminek most kiv l˘ haszn t vesszk (FESZETSD AJT˘T VASRŁDDAL : 94%). Egy most m r szabad az Łt (BE). Meg‚rkeztnk v‚gre a kast‚ly legbels“ szob j ba, ahol meglehet“sen s”t‚t van (f klya n‚lkl nem is tudtunk volna bej”nni). K”rln‚zve egy tkr”t l tunk a falon, amir“l szemgyrev‚telez‚s (V TšK™R) ut n kiderl, hogy tŁl poros. Ezen igaz n k”nnyen segĄthetnk: le kell porolnunk : de mivel? Ez‚rt van n lunk a sasf‚szekben begy–jt”tt szuvenĄr (T™R™LD PORT SASTOLLAL : 95%). Amint megt”r”ljk, a tk”r gy”ny”r– csillog sba kezd. Ez felkelti az ‚rdekl“d‚snket ‚s Łjb˘li megvizsg l sra k‚sztet (V TšK™R). Belen‚zve ‚rdekes dolgot vesznk ‚szre: nem a saj t tk”rk‚pnk n‚z visza r nk bel“le, hanem valaki m s: Az Alvil g Ura... Aha, sz˘val itt bŁjk l a kis huncut! T”rjk be egy er“teljes suhint ssal (T™RD TšKR™T VASRŁDDAL : 96 %), mire bar tunk teljes val˘s g ban is megjelenik el“ttnk. Ne v gjunk r”gt”n a dolgok k”zep‚be, el“bb invit ljuk meg egy kis t rsalg sra (BESZLJ ALVILG URVAL). 'Nos, dics“ kalandor' - mondja magabiztosan vigyorogva - 'Id ig eljutott l : de hogyan tov bb?!' Nagyk‚p– bar tunknak egy kis meglepet‚st fogunk okozni: itt az ideje hogy kiengedjk a szellemet a palackb˘l (NYISD PALACKOT : 97%). Ezek ketten Łgy l tszik r‚gi ismer“s”k lehetnek, mert a szellem egy r”vid monol˘got int‚z az Alvil g Ur hoz, azt n a mond˘k ja befejezt‚vel r t mad ‚s fantasztikus kzdelem kezd“dik k”z”ttk. Ebb“l term‚szetesen a szellem kerl ki gy“ztesen. Az Alvil g Ura maradv nyai sisteregve t voznak a fal reped‚sein keresztl.. Ha nem t”rtk volna ”ssze a toj st ott a sasf‚szekben, akkor most az Alvil g Ura bizonyult volna er“sebbnek, mi pedig a szellemmel egytt t voztunk volna a pokol s”t‚t m‚lys‚geibe. Egy viszont nyert gynk van. Kiss‚ kellemetlenl ‚rint azonban bennnket az a k”rlm‚ny, hogy a kast‚ly is k‚szl k”vetni n‚hai gazd j t. Efel“l a szellemn‚l is ‚rdekl“dhetnk (BESZLJ SZELLEMMEL). 'Az Alvil g Ur t ugyan legy“ztk, de a kast‚ly hamarosan ”sszed“l' : mondja : 'Meneklj innen, ha kedves az ‚leted!' A kast‚ly mindj rt remegni kezd, k”zben hatalmas k“darabok zuhognak k”rl”ttnk. Ha sok ig k‚slelkednk, el“bb-ut˘bb r nk is szakad az eg‚sz, teh t jobb lesz megfogadnunk a szellem tan cs t ‚s gyorsan elhagynunk a terepet. Sajnos mind”ssze a bej rati teremig jutunk, mert a kapu id“k”zben bez rult. H t ez igaz n kellemetlen: az ajt˘ nem nyĄlik ‚s a h rf zgat s sem hoz semmi eredm‚nyt. Sz‚p hal lunk lesz... Mivel eg‚sz ‚letnkben nagy hangsŁly helyeztnk a kultur lt hal lra nyissuk sz‚pen ki az itt hever“ kopors˘t (NYISD KOPORS˘T) ‚s helyezzk magunkat k‚nyelembe benne (FEKšDJ KOPORS˘BA : 98%). Na, szervusz vil g! : integetnk egy utols˘t ‚s saj t eml‚knket ”r”kre meg“rizve csukjuk magunkra a fedelet (CSUKD KOPORS˘T). El‚g k‚nyelmetlen... K”zben megnyertk a j t‚kot: a kopors˘ felemelkedik velnk ‚s kirepl a szabadba. Egy reped‚sen  t m‚g l tjuk az ”sszed“l“ kast‚lyt, azt n landolunk ‚s egytt nneplnk a kiszabadult emberekkel. H t ennyi volt az ALVILG URA. H t el‚g nagy gondban lenn‚nk, ha ‚rt‚kelni akarn nk a j t‚kot : az viszont biztos, hogy a hazai term‚s– kalandj t‚kok k”z”tt mindenk‚ppen az ‚lmez“nyben foglal helyet (eg‚sz biztosan okoz majd annyi BOSSZŁs got, mint R tkai  tkai : m r amennyiben nem ezzel a leĄr ssal j tsz tok v‚gig). Mint az eddigiekb“l kiderlt a megold s rendkĄvl nyakatekert, s“t, n‚ha egy kicsit tŁls gosan is meglep“ dolgokra k‚nyszerl a gyanŁtlan kalandor. Az eddigi magyar kalandj t‚kokt˘l elt‚r“ plusz szolg ltat sok igen praktikusak, b r tal n nem a legjobb ”tletek k”z‚ tartozik, hogy a sz”veg‚rtelmez‚sn‚l Oless k mester elt‚rt a m r megszokott 'csonka magyart˘l'. A grafika mondjuk nem egy Magnetic Scrolls, de tal n ezzel kapcsolatban nem  rt figyelembe venni azt az igen egyszer– t‚nyt, hogy ezt egy magyar fiatalember gy rtotta szabadidej‚ben : azokat meg egy 7-8 f“s programoz˘i g rda t”bbtĄzezer font‚rt. A j t‚kot egy‚bk‚nt a Novotrade is megv s rolta ‚s a ny r elej‚t“l kaphat˘ lesz a boltokban.