Asterix A j t‚jkban Asterix-et ir ny¡tjuk, akinek a falut kell megmentenie, miel“tt a R¢mai Katon k elfoglalj k. A program ‚rdekess‚ge, hogy magyar nyelv–, ez‚rt tal n nem t£l neh‚z v‚gigj tszani. Kb. f‚l ¢ra. M‚g miel“tt komment ln “k a gyeng‚bbek kedv‚‚rt n‚h ny sz¢t az ir ny¡t sr¢l. Ir nyok a nyilak, Enter ugr s, Space leguggol s, F1 felmutat s, F2 horogt‚s, F3 fejbenyom s. Kezd‚skor menjnk be a fogad¢ba, ahol mondhatni ez az Intro. Alig, hogy bel‚pnk megjelenik Prolix a j”vend“mond¢, aki megj¢solja, hogy a nagy mennyd”rg‚s azt fogja eredm‚nyezni, hogy mindenki elk”lt”zik a falub¢l ‚s azt elfoglalj k a R¢maiak. (Egy‚bk‚nt ha elvesz¡tjk a j t‚kot, t‚nyleg ez fog t”rt‚nni.) Miut n kimentnk a fogad¢b¢l, (ahov  t”bbet vissza ne menjnk!) menjnk a Kov cshoz ‚s vegyk meg a Sarlot, majd a (Fazekast¢l) egy kancs¢ bort, majd a halast¢l egy halat. Menjnk az Edz“ p ‚ly ra, ahol a vaddiszn¢kat letve + energi t kapunk. Majd vegyk fel a magvalt, ami £gy t”rt‚nik, hogy nekifutunk a k“nek, majd Enter ‚s tratatata! Fel van v‚ve. Majd egy p ly val menjnk arr‚bb, ssk le az “rt, F1-el mutassunk fel majd Durr fejbenyomni. De ismer“s ez a m¢dszer. L sd Ugh Lympics. Ha eliszkolt, menjnk a m sik p ly ra, ahol 3 r¢mai katona jelenik meg. Nem kell megijednnk, mert ha megl tnak minket elh£zz k a cs¡kot. Tov bbmenve a r¢maiak er“dj‚be cs”ppennk. A program k”zli is, hogy csak csellel tudunk bejutni. Tegyk a k”vekez“t: 2 horogt‚s az “rnek, majd 1 fejlenyom s. s most nagyon gyorsan nyomkodjuk az Entert. mi azt eredm‚nyezi, hogy a mindig j”v“ “rt Artetix  tugorja. Tov bbmenve (k rty zhatunk) is b r ennek ‚s a p‚nznek semmi jelent“s‚ge nincs a j t‚kban. Majd vegyk fel a bab‚rt. Ha visszamegynk a r¢maiak vez‚r‚vel tal lkozhatunk. Ezut n keressk meg a j¢st, majd h¡vjuk ki (k rty zni). A t‚t aki vesz¡t elh£zza a csikot. Ha sikerlt megvernnk, menjnk ki a p ly r¢l. majd menjnk vissza. Most m r nincs itt a j¢s ¡gy felvehetjk a p link t. (Nekifut s a hord¢nak, ugr s ‚s k‚sz.) Ezut n vegyk fel a szam¢c t ha van. Ha nincs menjnk ki majd vissza ‚s m ris van. Ha felvettk m r csak az utols¢ l‚p‚sek vannak h tra. Panaramiz var zsl¢ig. A var zsl¢ nagy ”r”mmel fogad bennket, hogy minden dolgot megszereztnk. Keverjk ki a var zsitalt, ami azt eredm‚nyezi, hogy megnyertk a j t‚kot. A nagy menyd”rg‚s pedig elk”lt”zik a falub¢l a r¢maiak er“dje f”l‚ ‚s ism‚t csod latos az id“. Kezd“dhet a lakoma. V‚gezetl k‚t j¢ tan cs: 1. A szam¢c t mindig a j t‚k elej‚n vegyk fel, mert k‚s“bb m r megeszi valaki... 2. A ogad s h z ban 2-szer soha ne menjnk be, mert elvesz¡tjk a t rgyainkat! 1. Fagy”ngy 2. Magval 3. Gomba 4. P linka 5. Szam¢ca 6. Bab‚r P. Panoramix R. r¢maiak vez‚re K. R¢mai (k rty sok) ™. “r S. R¢mai sereg J. J”vend“mon¢ Prolise A. Alraaureix a Fogad¢s C. C‚lautomatix a Kov csF. Fazekas H. Halas T. Edz“ p lya Kever‚si ar ny Ifj. Csidei P‚ter Csidko