A Nagy Balhé! 2011.06.27 „Minden kezdet nehéz” – szól a közhely, ennek szellemében szeretnék a kezdeti betörések eltervezésében segíteni egy picit. Alább olvashattok néhány általános tippet, valamint tanácsokat az első tíz helyszín kifosztásához. (Helyesebben a 2-11.-ig. Az első megoldását az „oktatás” menüpont alatt találhatjátok.) Ez utóbbiakhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy létezhetnek gyorsabb utak az általam lejegyzetteknél, de az idő rövidsége miatt nem tudtam a terveket optimalizálni. Ennek tudható be, hogy csak a létfontosságú tárgyak helyét írom le, azokét, melyekkel „megnyerhető” az adott pálya. Általános tippek Az első rablásoknál egyedül keljünk útra. (Kezdetben más nem is fér be az autónkba.) Ha megérkeztünk, nyugodtan sétáljunk körbe, figyeljük meg, hogyan és merrefelé járkálnak az őrök, melyik ajtókat, ablakokat ellenőrzik. Nem hiába követnek éppen egy adott útvonalat, valószínű, hogy a legnagyobb értékeket vigyázzák. Ha a föltérképezésükkel megvagyunk, tekerjük vissza a felvételt az elejére, és kezdjük el az óvatos változat rögzítését. Az ajtók feltörésénél egy pillanatra se hagyjuk, hogy a „hallhatóság” csík pirosra váltson, ez ugyanis azonnali felsülést jelent. Legyünk tudatában a felvevőrendszerünk képességeinek! Ha fölvettünk egy tárgyat, de az túlságosan leterhelt minket (az értékéhez képest), ne habozzunk, forgassuk vissza az idő kerekét. Riasztókkal nem kell bajlódnunk, csak a boxklubos küldetéstől kezdve. Mindegy, hogy ilyen helyekre milyen csapattagokat viszünk, a teherbírása a legfontosabb, illetve a képessége annyiban számít, hogy pl. 0%-os zárnyitással meg sem próbálja a zárt ajtót kinyitni. Sokáig Bingo Bulbhead (mozi mellett ácsorog) lesz a legjobb csapattag: gyors, viszonylag erős, és keveset kér (32%). A többiek csak idővel jelennek meg (vonzza őket a hírnevünk), és a párbeszédekben megfelelően kell hozzájuk szólni, hogy a végén beálljanak. Persze akárhányszor próbálkozhatunk velük, nem sértődnek meg. Gyakori előfordulási helyek: Sammy kocsmája, brazil bár, kikötő, Bully bárja, régi brazil bár, de érdemes a villát és a Neo irodát is útba ejtenünk, ha már 7-8 betörést sikerrel elvégeztünk. Autóból a teherbírást részesítsük előnyben, de nem árt egy gyors jármű beszerzése sem, a program ugyanis gyaníthatólag hozzáadja a rablás idejéhez kocsink gyorsulását (vagy egy számot ennek függvényében), és akad olyan feladat, melynél fontos, hogy mennyi idő alatt hagyjuk el a tett színhelyét. 1. Benzinkút. 2. Zöldséges. Vigyünk feszítővasat. Feszítsük fel a bal oldali ablakot, majd bújjunk el a raktárhelyiségben. A nagymama háta mögött osonjunk föl az emeletre. Lépjünk be a szobába, vegyük fel az asztalról a rádiót. A két fémszekrény közül a baloldaliban lapul 150$. Ha elég gyorsak voltunk, miénk a pénz, és bebújhatunk az ajtótól jobbra fekvő sarokba. A belépő nagymama mögött távozzunk, lent a széfből emeljük el a benne található 50$-t, az ablakon távozzunk. 3. Mozi. Feszítővas, tolvajkulcs szükséges. A hátsó bejárat mellett lévő ablakon hatoljunk be. A nézőtéren fölfelé haladjunk (ha a kamera eltakarja Mattet, használjuk a space-t (belső nézetre váltás)), majd kint bújjunk el az egyik WC-ben. Amint az őr elhalad mellettünk (a nézőtér felé), lépjünk ki a háta mögé, fussunk fel az emeletre. Pihenjünk az erkélyen, várjuk meg az őrt, amíg ellenőrzi az emeletet, majd törjünk be a központi szobába (vetítőterem). Tegyük el a „2.5 epizód” tekercsét (850$). Térjünk vissza a WC-be. A jegypénztár kasszájában 110$, a mögötte lévő szoba asztalában 80$-t szerezhetünk. Hagyjuk el a mozit a nézőtéren keresztül, a jobb oldali ajtót használva. Akkor induljunk, amikor az őr már belépett. (Nem vesz észre, amikor visszafelé lépdes.) Kint egy rendőr mászkál, ügyeljünk rá is. 4. Hotel. Feszítővas, tolvajkulcs, széffúró kell. A hátsó bejárat mellett indulun széfet (1300$). (Fafúróval ez kb. 20 perc.) A harmadik emeletre igyekezzünk, itt a lépcsőtől balra fekvő helyiségekben található két kép (600$ és 300$). Vigyázzunk az elsőn bóklászó lakóval, aki messziről is kiszúr minket. A rengeteg szobából az első emeleten egynek az ágyán találtam egy táskát (kb. 100$). 5. Boxklub. Vigyük Bingót. Matt: tolvajkulcs. Bingó: forrasztópáka, feszítővas. Mattel a tűzlétrát követve vegyük be a klubot. Bent két ajtó feltörése után egy asztalban pénzkazettára bukkanunk (600$). Bingóval feszítsük fel a főbejáratot, szereljük le a riasztót (piros valami a falon), vigyázzunk, mert meghallhatja a közlekedő bokszoló. Hozzuk ide Mattet. Bingóval feszítsük fel a kék asztalt. Matt tegye el az igen nehéz kesztyűket (1300$). Főbejáraton távozzunk. 6. Üvegház. Ketten menjünk. A mellékkarakter cipelje a feszítővasat. A kerten át keressük meg a ház bal oldali ablakait. Azok egyikén bújjunk be, amelyik a ház homlokzatával párhuzamosan helyezkedik el. Menjünk fel a növényekkel teli udvar közepén lévő lépcsőn. Odafenn egy tudós bóklászik. Amikor a húsevő növényt vizslatja, fussunk be az irodájába, emeljük el a 600$-t az asztalából. (Erre nem feltétlen elegendő az idő; attól függ, hol tartott a tudós, amikor elindultunk az irodába.) Gyorsan bújjunk el a szomszédos szobában, és amikor a prof a sarkot kezdi el bámulni, rohanjunk át a növényhez (tegyük el; 30 kg!, 2000$), majd azonnal távozzunk, amilyen sebesen csak tudunk. Amint feltűnik a növény hiánya, a tudós riadót fúj. 7. Temetkezési vállalkozó. Tolvajkulcs, fúró és Matt kell. Törjük fel a bejárati ajtó zárját, de csak 1:02-nél menjünk be, rohanjunk fel a lépcsőn. Itt egy kép (800$, 23! kg). Az öreg 1:36.5-nél jön le, álljunk a lépcső aljába, úgy, hogy ne vehessen észre. 1:46.8-nál szaladjunk fel, fúrjuk a széfet, kb. 2.42-ig. (Érkezik az őr, nő a hallhatóság.) Bújjunk a szék mögé, a sarokba. Ismételjük ezt a procedúrát, amíg a Biblia kinézetű tárgyhoz nem jutunk (5500$, 5kg), majd vegyük le a képet a falról (1500$, 5kg). A menekülésnél az öreget várjuk meg egy emelettel lejjebb, amikor pedig fölfelé indul, fussunk vissza a kocsinkhoz. 8. Nyomda. Vigyük Goth-ot. Mindkét karakter el kell, hogy bírjon 35 kg-ot. Az épület fala a főbejárata mellett jobbra egy U alakú formában folytatódik, az ezen a falrészen lévő ablakokon hatoljunk be. Igyekezzünk a második emeletre, vigyázzunk az őrrel. Itt a jobb oldali folyosó végében egy szobában van egy széf (2000$, 35kg). Taktikázáshoz használjuk a mellékhelyiséget, ahova nem néz be az őr. Az első emeleten az asztalokat hagyjuk figyelmen kívül. Szereljük le a riasztót, majd fúrjuk a széfet (2000$, 35kg). Kb. 40 mp-ig fúrhatunk, ha épp akkor kezdjük el a műveletet, amikor az őr a lépcsőn távozik. 9. Mauzóleum. Bingó, tolvajkulcs, 2 páka szükségeltetik. Bújjunk a kocsi mögé a kinti őr miatt. Ha elment, hatoljunk be, menjünk egy szinttel lejjebb. A két riasztót EGYSZERRE kezdjük el leszerelni. Bingóval ereszkedjünk eggyel lejjebb, álljunk meg a zöld lézer előtt. Matt kapcsolja ezt ki a riasztók alatti karral, majd bújjon el az egyik koszorús fal mögé. Bingó vegye fel Corleone hamuját. Megelevenednek a múmiák. Bingóval bújjunk el oly’ módon, hogy a szobába bekukkantó múmiák ne vehessenek észre minket. A lézer időközben újra beindul, emiatt a múmiák visszafordulnak. Ekkor Mattel kapcsoljuk ki a zöld sugarat, majd hőseink hagyják el a mauzóleumot. 10. Húsüzem. Bingóval, pákával, tolvajkulccsal, feszítővassal. A kincs a bal oldali ajtó mögött lapul, de azt riasztó védi. A rendőr mellett Mattel menjünk be a főbejárat bal oldalán lévő ablakon, Bingóval pedig a jobb oldali épületbe. Kapcsoljuk ki vele a riasztót. (Ajtónyitogatás, újabb őr elkerülése révén.) Matt immáron bejuthat a széfes terembe, ahol némi fúrás után megvan a „kincs”. Mindkét szereplővel távozzunk. 11. Villa. Nagyon sok pénzt kaszálhatunk, ha sokan jövünk, de a létfontosságú kártyát megszerezhetjük egyedül Mattel is. Feszítővas, tolvajkulcs megléte elengedhetetlen. Az épület hátsó bejáratától JOBBRA lévő ablakon osonjunk be, majd fel a 2. emeletre. A lépcsőtől jobbra fekvő ajtón menjünk be, majd megint jobbra, át a tetőn abba a szobába, mely egy asztalba zárva rejti a kártyát. Ha megszereztük, ugyanerre távozzunk. Ezt a küldetést, csak az itteni őr útvonalát megfigyelve tudjuk végrehajtani. A kártya melletti széf kb. 3300$-t rejt, de nagyon nehéz úgy feltörni, hogy az őr ne hallja meg.