Ankh 2: Heart of Osiris 2007. július 26. ANKH: Heart Of Osiris végigjátszás Az ANKH: Heart of Osiris elődjéhez hasonlóan szintén point and click kalandjáték. Aki az első résszel játszott annak igazán nem lesz szokatlan az egész. Nagyjából minden szereplő visszatér egy-egy epizódszerep erejéig, így nagyon érdekes lesz látni, kivel mi történt. Az irányítás megegyezik az első részben tapasztaltakkal. Csak Kairó változott meg egy kicsit. Aki pedig még nem ismerné a játékot, annak itt az ideje, hogy kipróbálja. A történet ugyanis kapcsolódik az első részhez, úgyhogy nem árt ha azt is ismerjük. Kellemes időtöltést kívánok mindenkinek. Nézzük meg a bevezető videót és jegyezzük meg mit láttunk, mert később még folytatódni fog. Első fejezet: A csirkefogók üldözése Miután megkapjuk az irányítást, menjünk a piacra. Beszéljünk a látnokkal, aki azt mondja Assil egyesült az ANKH-hal és meg kell találnia, mert nélküle fél ember. Beszéljünk Volcanóval és a nagykövettel is. Beszéljünk a borkereskedővel, a borbéllyal és Fatimával. A piacon kívül áll egy teve. Vegyük fel a trágyáját és beszéljünk Bulbullal. Ő a Wild Mummy bár ajtónállója és csak akkor enged be minket, ha megborotválkozunk. Menjünk vissza a borbélyhoz és kérjük, hogy borotváljon meg. Ehhez azonban forró viaszra van szüksége. A boltjában lóg egy zokni, azt vegyük fel. Menjünk vissza Fatimához és kérjük kölcsön a papagájt, majd menjünk a saját házunk elé. Lökjük fel a szemetest és menjünk utána, mivel elgurul. Vegyük fel az orosz Nophretete babát. Szedjük szét a babát és menjünk Dinar régi boltjához, ahol a 3 macska pihenget. Nézzünk be és vegyük észre a kis dobozt a polcon. Akasszuk a madár kalickáját a lógó kampóra. Erre hirtelen mindhárom macska ráugrik a papagájra, a stand összedől, mi pedig megkaparintjuk a dobozt. (Sajnos a papagáj toll nélkül maradt) Nyissuk ki! Pecsét és viasz van benne. Kombináljuk a viaszt a Nophretete babával és kérjük meg Volcanót, hogy olvassza meg benne a viaszt. Ezután már visszamehetünk a borbélyhoz, aki szívesen meg is borotvál minket. Most már bemehetünk a Wild Mummyba. Fatimának adjuk vissza a papagájt. Dühös lesz mikor meglátja és nem beszél velünk. A pultról azért vegyük fel a gyümölcslevet. Beszélgessünk a bal asztalnál ülő fickóval, Badawinnal. Egyfolytában Luxorról áradozik, meg egy szórólapot is ad róla.(Megemlíti, hogy nagyon melege van.) Próbáljuk meg kinyitni az ablakot, de nem sikerül. A kandalló mellől vegyük fel a csipeszt és a portörlőt, majd menjünk ki az épületből. Tegyünk Badawin kedvére és törjük be az ablakot a csipesszel, így már jár a levegő. Menjünk vissza a bárba. A fickó sokkal jobb kedvű lett (zöld smile jelzi). Most beszéljünk a jobb asztalnál ülő komikussal. Egy megbecsültebb munkát szeretne magának találni. Kombináljuk a pecsétet a koktéllal, majd a koktélos pecsétet a szórólappal. Azt pedig adjuk a komikusnak. Most már neki is nagyon jó kedve van. Menjünk a bár bal oldali részébe és az ott ülő négy emberrel is társalogjunk. Ők nagyon unatkoznak. Hogy jobb kedvre derítsük őket, induljunk a nagykövethez. Próbáljuk felvenni a vízi pipáját, de nem tudjuk. Dohány helyett, tömjünk bele teve ürüléket. A nagykövet egyetlen szippantás után ott hagyja. Vegyük fel tehát a vízi pipát. Menjünk vissza a bárba és adjuk oda a 4 fickónak hátul. Cserébe néhány érmét kapunk. Jobb kedvük lett, de még nem eléggé. Mikor Fatima meghozza a sört, akkor lesznek igazán boldogok. Most beszéljünk a kövér rabszolga hajcsárral. Indítsuk be neki a zenegépet. A gép nem indul el, mert eltört a tű. Vegyünk fel egy üvegszilánkot az előzőleg betört üvegből és azzal helyettesítsük a tűt. A rabszolgahajcsár kicsit jobb kedvű lett, viszont a többiek rosszabbul érzik magukat a zenétől. Ezután menjünk a piacra a látnokhoz. Beszéljünk vele. A beszélgetés végén kapni fogunk egy fogadó cédulát. Menjünk vissza a bárba és adjuk oda a rabszolga hajcsárnak. Most már sokkal jobban érzi magát. Beszéljünk ismét a komikussal. Zavarja a füst és az imbolygó asztala. A hátsó részen ülő négy fickó söréről vegyük le az alátétet és azzal támasszuk ki az asztalt. Most már ő is boldog. Már csak Badawi rossz kedvű. Egy italt szeretne magának. Menjünk el a borkereskedőhöz és kérjünk tőle koktélt. (Itt jön a játék trükkös része. Akinek eredeti játéka van, annak adtak hozzá egy korongot, amivel itt tovább lehet jutni. Bár halkan megjegyzem, némelyik warez verzióban is fellelhető ez a korong.) Kirak elénk 2 koktél hozzávalót, egy színes poharat és egy koktél nevet. Az első hozzávalót a felső koronggal, a második hozzávalót az alsó koronggal tudjuk mozgatni. A két hozzávaló nevét tehát forgassuk egymás alá és alájuk még a megfelelő színű poharat is. Itt jön a következő csavar, mert nem azok az adatok kellenek, amiket a pulton levő színes pohárba fordítottunk, hanem azok, amik a megadott nevű ital poharába fordultak. (Tehát most csak mondok egy példát: bor, kóla, kék pohár, Pina Colada . Akkor a kék pohár fölé forgatjuk a bort és a kólát, majd megnézzük a Pina Colada feliratú pohárnál az arányokat és az lesz a megfelelő.) Ha elkészült a koktél, menjünk vissza a bárba és adjuk Badawinak, Fatima azonban ránk szól, ezért cselhez kell folyamodnunk. Menjünk ki Fatima standjához, csengessünk egyet, majd menjünk vissza. Míg Fatima kint körülnéz, addig odaadhatjuk az italt. Beszéljünk újra Fatimával, aki a többieket kérdezi, hogy mi a véleményük Assilról. Mivel mindenki dicséri, így kénytelen szóba állni velünk. Elmondja, hogy hallotta a tolvajokat beszélgetni és az öreg temetőről volt szó köztük. Elmondja, hogy a palota sikátoránál van a bejárat, de semmit nem látni a sötéttől. Még az üres koktélos üveget is megkapjuk, amit a tolvajok használtak. Menjünk ki az épületből a piac elé, ahol a teve ácsorog. A baloldali lampion üssük szét a csipesszel és a koktélos üveggel fogjuk be a világító bogarakat. Irány a sikátor. Használjuk a lámpást és rögtön meg is látjuk a bejáratot. Mielőtt bemennénk, vizsgáljuk meg a szárító kötelet és akasszuk rá a zoknit (valakinek örömet okozunk.) Most már bemehetünk a temetőbe. Az intro videó tovább játszódik, Assil visszaszerzi a ANKH-t és vége is a játéknak (na jó nem, csak vicceltem.) Második fejezet: Betolakodók Most Tharát irányíthatjuk és velünk jött az első részből megismert 3 fickó is az oázisból (mi vagyunk a szabadság harcosok). A palotába akarunk bejutni, hogy ellopjuk a fáraó trófeáját. A kis videó után, ha megkapjuk az irányítást, vegyük fel a növényt a fehér cserépben. Az eszköztárban használjuk és kapunk egy üres cserepet, meg egy növényt. Nézzük meg a szőlőt a falon, majd törjünk róla egy indát. Ezután a keressük meg az erkély falán a törést és használjuk rajta az indát. Kérjük meg valamelyik társunkat, hogy tartsa míg mi lemászunk rajta. Menjünk végig az erkély peremén és a fáról vegyünk fel egy éretlen gyümölcsöt. Ekkor meghalljuk, hogy a fáraó lánya hogy áradozik Assilról. Valahogy el kell ijeszteni onnan. Menjünk a párkány jobb sarkához és nézzük meg a csatornát. Nézzük meg a guanót és próbáljuk meg felvenni a denevért, ami erre elszáll a felső emeletre. Használjuk a növényt az ott levő fáklyán, majd az égő növényt a guanón. A rettenetes bűz elriasztja a hercegnőt. Menjünk vissza az indához, de nem tudunk felmászni, mert társaink valami egetverő témán vitatkoznak és nem figyelnek ránk. Hogy megnyerjük a figyelmüket, használjuk valamelyikükön az éretlen gyümölcsöt. Ekkor felhúznak minket és elindulhatunk a hercegnő erkélyére. Schmuel egy banánhéjat nyom a kezünkbe útravalónak. A jobb ablak elől vegyük fel az ablaktisztítót, majd álljunk az erkély jobb sarkán levő elefánt fejhez és beszéljünk. Az egyik őr azt hiszi, hogy megőrült. Beszéljünk vele úgy mintha a lelkiismerete lennénk és mondjuk neki, hogy legközelebb hagyja, hogy a társa nyerje a kő, papír, olló játékot. Ezután vegyünk fel egy pezsgős palackot az ajtó mellől és használjuk a bal oldali nagy szobron (vicces lesz). Vegyünk még egy palackot és használjuk a bal ablak tetején, a denevér mellett. Kinyílik a felső kis ablak, a denevér beszáll, a hercegnő meg nagyon megijed. Az őrök kő, papír, ollóval döntik el, hogy ki menjen megmenteni. Mivel előzőleg hatottál az őr lelkére, így direkt elveszti a játékot és ő megy megvédeni a hercegnőt. Lopódzunk le a másik őr mögötti ajtóhoz és menjünk be rajta. Ez a konyha rész. Menjünk el jobbra és ahol a függöny mögül fény szűrődik ki, oda kell bemennünk. Ott alszik Olga az első rész halhamburgerese. Most ő a palota szakácsnője. Vegyük fel a kanalat és a szakácsok 10 parancsolatát, majd menjünk tovább jobbra, a trónterembe. Ott áll egy őr a trónnál és nagyon kíváncsi rá kik vagyunk mi. Hazudjuk azt, hogy az új szakács vagyunk. Erre ő bizonyításként rögtön rendel is tőlünk egy kuszkusz-t. A trón mellől szedjük fel a halmaradékot és a trón tetejéről a fényes karikát. Irány vissza Olgához. A karikát cseréljük ki a kulcsára, így már bejuthatunk a konyhába. Álljunk tehát neki kuszkusz-t készíteni. 1. A tisztítószerrel tisztítsuk meg a tűzhelyen a tálat. 2. Az asztaltól jobbra levő zsákból hozzunk fűrészport és szórjuk a tálba. 3. A konyha túloldalán lévő vízből hozzunk egy kancsóval (váza) és öntsük a tálba. 4. Az asztalról vegyük fel a csirke húst és rakjuk a tálba. 5. A jobbra levő asztalról vegyünk el egy fej hagymát és rakjuk a tálba. 6. Vegyük fel az uborkát és az asztal sarkán levő géppel szeleteljük fel. A szeleteket dobjuk a tálba. 7. Vegyük fel a tőkemáj olajat a polcról (kék vázaszerűség) és öntsük a tálba. 8. A tűzhely jobb oldalánál vegyük fel a paprikát és a főzőkanalat. A paprikát rakjuk a tálba. 9. Keverjük meg a főzőkanállal. 10. Rakjunk a tálba ínyencséget. Az ínyencség a lépcső tetejénél jobbra menve egy hűtőben található, amit egy gonosz macska őriz. Menjünk vissza a konyhába és a konyha közepén levő kart próbáljuk meg elfordítani. Sajnos beragadt. Menjünk most a konyha jobb sarkához, az olaj sajtolóhoz. Vegyük fel a kis tálkát és töltsünk bele olajat, majd kenjük be vele a fogantyút. Így már el tudjuk forgatni. Egy zsák jelenik meg gyümölccsel és sok hangyával. Vegyük fel a zsákot, menjünk a tűzhely jobb oldalára és akasszuk a zsákot a lelógó kampóra. A hangyák elindulnak felfelé a kötélen. Fogjuk a hal maradékot és rakjuk a zsákra. A hangyák azt is elviszik majd (és itt is jön egy vicces jelenet.) Most, hogy megszabadultunk a cicustól, menjünk a hűtőhöz és vegyük elő az ínyencséget, majd rakjuk a tálba. Ha mindent jól csináltunk a szakácsok 10 parancsolatát megnézve, minden parancsolat zöld lesz. Fontos, hogy a leírtak szerinti sorrendben csináljuk meg a kaját, mert különben rossz lesz. Ha elrontunk valamit, a tűzhely előtti kar meghúzásával mindent újrakezdhetünk. Adjuk a kuszkusz-t a tróntermi őrnek, aki cserébe megjavítja nekünk a liftet. Ha a lift nem indulna be, akkor a mellette levő mosogatón levő kart forgassuk el úgy, hogy a víz a lift felé folyjék. Most már működik a lift. Menjünk le és nézzük meg a balra levő dobozt. Feszítsük fel az Olgától elcsent kanállal és lám megtaláltuk a trófeát. Vegyük fel és csomagoljuk ki. Négy szőnyegbe van belecsavarva. Menjünk vissza a konyhába, ahol megjelenik a fáraó. Szerencsére nincs ébren, alvajáró. Dobjuk elé a banánhéjat, amitől rögtön kifekszik. A barátaink ijedtükbe nem kifelé, hanem a trónterem felé futnak. Az őrök pedig elfogják őket. Lopódzunk a jobb oldalra és húzzuk meg a középső kert az oszlopok között. Barátaink megmenekültek és most már tudják a megfelelő irányt kifelé. Az erkélyen érjük őket utol. Mindegyiknek adjunk egy-egy szőnyeget és ejtőernyőzzünk le szépen a palotából. Harmadik fejezet: A palotában (még egyszer) Újra Assilt irányítjuk. A sírban ébredünk, ahova a két bérgyilkos lökött minket. Első ránézésre semmi sincs itt, de ha jobban körülnézünk, a jobb sarokban találunk egy madár tollat. Csikizzük meg vele a múmia talpát. Erre felébred és beszélhetünk vele. Ha elmondta a mondókáját, akkor kinyit nekünk egy ajtót, ami csupa csempész holmit rejt. Rögtön az ajtó mellett balra van egy láda. Nyissuk ki és vegyük ki belőle Seth szobrát. Vegyük még fel az üres rekeszt és a teve indítás gátlót is. A bal oldali falról vegyük fel a 3 jegyzetet, a bal sarokban levő ládából pedig a kókuszdiót. Vegyük fel a pakli kártyát és a törött üveget is. Az üres rekeszt rakjuk a madár alatti asztalra, majd a törött üveggel vágjuk el a madár kötelét. A kókuszdió az órán félbe tudjuk törni. Az így félbetört kókusszal fel tudjuk ébreszteni az ájult papagájt. A kártyával pedig ki tudjuk nyitni a kalickát. Vegyük fel a papagájt, majd kombináljuk bármelyik üzenettel és menjünk ki a sírba. Tegyük a madarat oda, ahol előzőleg a tollat találtuk. Jó barátunk, a hajós siet segítségünkre és egy létrát enged le nekünk. Másszunk fel, menjünk ki a temetőből és beszélgessünk a látnokkal. Elmondja, hogy feltétlenül beszélnünk kell a fáraóval. Menjünk a palota elé és beszéljünk az őrrel is. Nem hajlandó beengedni a palotába. Menjünk a bárba és dumáljunk Fatimával is, majd a 4 tevehajcsárral a hátsó részen. Hazudjuk azt, hogy rossz helyen parkoltak a tevével és ezért büntetést kell fizetniük. Persze nem fizetnek, viszont elhajtanak minket. Irány a tevéhez és tegyük rá a teve indítás gátlót, majd beszéljünk újra a 4 fickóval. Most már hajlandóak fizetni. Irány a palota őréhez és beszéljünk vele újra. Adjuk neki a bírságot és menjünk a palotába. Sajnos Tara banános trükkje betett a fáraónak és a két bérgyilkos kivitte a sivatagba, hogy senki ne találja meg a hullát. A fáraó helyét Dinar vette át. Mikor Assil beszélni akar a fáraóval Dinar elfogatja és elviteti. A fáraó igazából nem halt meg, csak elájult. A rabszolga kereskedő megtalálta a sivatagban és elvitte magával a kőbányába kényszermunkára. Negyedik fejezet: Hazugságok és intrikák Most a fáraót irányíthatjuk a kőbányában. Célunk az, hogy minél előbb megszökjünk. A ládából vegyünk fel egy doboz fügét és a falról vegyük le a két képet. A fügés ládától balra pedig vegyük fel a támasztó fát. A fehér ruhás fickó, a kőbánya felügyelője, Assil apja. Menjünk el jobbra egészen míg egy emberkével nem találkozunk. Nem enged tovább minket balra. Beszéljünk vele és adjuk neki a fügét. Cserébe mézes kenyeret és papírdarabot kapunk. A mézes kenyérrel kenjük össze az egyik képet és ragasszuk össze a másikkal. Most már úgy néz ki a kép, mint egy körözött bűnöző, El Caravano. Mutassuk meg a fickónak a képet és rögtön továbbenged balra. Vegyük fel a tűzkövet. Menjünk balra, a fürdő területre. Itt felvehetjük a törölközőz, a szappant és a fésűt. Menjünk vissza jobbra, fel a létrán egészen a tetejéig és beszéljünk Al Caponeppel, a rabszolga főnökkel. Beszéljetek a szökési tervéről, de csak akkor avat be, ha valamilyen csínt követünk el a kőbánya felügyelőn. A leltárban kombináljuk össze a fésűt és a papírt, így egy hangszert kapunk. Ezután menjünk az állványzat melletti kis táblácska alá és kezdjünk zenélni. A munkások táncra perdülnek, a felügyelő pedig rohan helyrehozni a dolgokat. Mérgében lemegy a kúthoz inni egyet. Addig mi próbáljunk meg lerohanni és körülnézni a felügyelő bódéjában, de nem fog sikerülni. Dobjuk a szappant a kútba, ahonnan a felügyelő előzőleg ivott és újra használjuk a tábla alatt a hangszert. Mikor a felügyelő újra iszik a vízből, rosszul lesz tőle, mi pedig körülnézhetünk a bódéjában. Nem találunk semmi érdekeset, de azért az Eiffel tornyot döntsük le. Induljunk el felfelé a fennsíkhoz. Ekkor meglátjuk a felügyelőt ahogy sír a tönkretett építménye miatt. Beszéljünk megint a rabszolga főnökkel (Al Caponep). Azt akarja, hogy távolítsuk el az egyik rabszolgát, Cringert. (Ő az akinek a doboz fügét adtuk.) Menjünk át a rabszolga főnök mögötti hágón és beszéljünk Rogerrel, a kőfaragóval. Használjuk az éles követ a szobor kötelén, mire az pont a bezárt csűrre esik és összetöri. Menjünk le a csűrhöz és vegyük fel a lapátot, a fogót és az éket a szobor mellől. Menjünk a felügyelő bódéjába, aki annyira el van keseredve, hogy nem is törődik velünk. Használjuk a fogót a képen és vegyük el a tulajdoni lapot. Elolvasás után kiderül, hogy az nem másé, mint Cringer tulajdoni lapja. Adjuk a tulajdoni lapot a rabszolga hajcsárnak, aki azután eltávolítja helyéről Cringert. Beszéljünk megint a rabszolga főnökkel. 2 ruhára, 1 kalapácsra és 1 vésőre van szüksége a szökéshez. Beszéljünk ismét Rogerrel és kérdezzük meg, hogy mi vidítaná fel, miután ilyen csúnyán elbántunk a szobrával. Először mindenre nemet mond, de elegendő próbálkozással beismeri, hogy egy finom kaja felvidítaná. Menjünk jobbra, a fennsík végébe és a nálunk levő bottal piszkáljunk le egy tojást, majd kombináljuk a lapáttal. Ezután menjünk le egészen a futószalagon guruló nagy kövekig. Figyeljük meg, hogy az egyik csörlő kilazult és szikrázik. Használjuk rajta az éket, amitől az egész gépezet leáll, mi pedig ki tudunk menni a sivatagba. Vegyük fel a bokor alól a becsomagolt ajándékot. Ekkor a bokor hirtelen megszólal. Kiderül, hogy ő az égő csipkebokor. Beszélgessünk vele és bosszantsuk fel annyira, hogy kigyulladjon. Ekkor süssük meg felette a tojást. Induljunk visszafelé és vegyük észre, hogy a hegyen megjelent egy szaggatott vonal. Azt nézzük meg, mert fontos. Menjünk vissza Rogerhez és adjuk neki a tojást. Cserébe kapunk egy mágnest, egy vésőt és egy kalapácsot. Menjünk a rabszolga főnökhöz és adjuk neki a kért tételeket (törölköző, véső, kalapács). Beszéljünk vele és tudjuk meg a szökési terv részleteit. Közben megérkezik Dinar, az ál fáraó és egy titkos templomot keres a környéken. Mi már tudjuk hol van a templom, azt mutatta a szaggatott vonal. Mondjuk is ezt el a rabszolga főnöknek, mert ő segíteni fog nekünk. Menjünk a balra levő állványzathoz és a felgöngyölt kötélre kattintsunk. Ekkor a göngyöleg letekeredik. Menjünk le az állvány alá és nézzük meg a jobb oldalánál levő kő éket, majd újra beszéljünk a rabszolga főnökkel. Ha a megfelelő beszélgetést választjuk, akkor a főnök lerohan egy emeletet és a kötelet egy hatalmas sziklához erősíti. Menjünk a futószalaghoz újra és most vegyük ki az előzőleg berakott éket. A fél hegy leomlik, és megnyílik az út a templom belsejébe. Al Caponep úgy dönt, nem jön velünk, de mi menjünk be a templomba. Rettentő sötét van, szinte semmit sem látni. A jobb oldali szobor lábánál azonban van egy tűzkő és egy fáklya. Vegyük fel a tűzkövet, kombináljuk a leltárban levő másik kővel és használjuk a fáklyán. Ekkor már lesz annyi fény, hogy a fáraó tovább mer menni. Utunkat egy nagy kő ajtó fogja állni. Olvassuk el a falon levő feliratot, ami nagyjából ennyit jelent: Mikor a bolygók egy sorban állnak, akkor van a nagy Seth születésnapja és a kapu akkor nyílik ki. Valahogy tehát sorba kell állítani a bolygókat a kör alakú táblán. Menjünk kicsit visszább és a mágnest használjuk a plafonban álló szigonyon. Most álljunk a gép jobb oldalán levő kis dobozhoz és nyissuk ki. Belül kő kerekek forognak. Használjuk a szigonyt a kerekeken, ami ettől megéleződik. Most kattintsunk a bal szobor keze tájékán és a szigony pont beleáll a kör táblába. A bolygók megakadnak, egy sorba rendeződnek és az ajtó kinyílik. Seth felébred és beszél a fáraóval. Elmondja, hogy az istenek harca közeleg, és akkor döntenek a sorsról mikor a csillagok a teve konstellációban állnak. Vegyük fel a temetési urnát Seth elől. Ez azonban hiba volt mert ránk ereszti egész skorpió hadseregét (gyakorlatilag 1 db skorpiót). Vegyük fel a temetési leplet is. Leltárban használjuk az urnát, amiből előkerül Osiris szíve. Használjuk a most megürült urnát a skorpión. Csakhogy az urnának nincs fedele, így nem tudjuk magunkkal vinni. Menjünk el jobbra és a szemétkupacból vegyük fel a kuszkusz-os dobozt. Használjuk a dobozt az urnán, így már eltehetjük. Kiáltsunk a mennyezeten levő kútba. A rabszolga főnök fog válaszolni. Addig beszéljünk vele, míg ad pár szem mogyorót. Menjünk vissza balra és ahol a vastag gyökér feltörte a kövezetet ott kattintsunk. Megjelenik a képernyőn egy menyét föld alatti járatrendszere. Használjuk a mogyorót a lyukon, mire a menyét kijjebb jön néhány lépést. Most menjünk jobbra, a vízzel teli járathoz. Használjuk a temetési leplet a kút szivárgásánál, így a lyukból kiszárad a víz. Most menjünk még jobbra és távolítsuk el a harmadik lyuk fölül a lazának tűnő követ. Ehhez a lyukhoz is tegyünk mogyorót. A menyét átszalad ide, mi pedig beengedjük hozzá a skorpiót az urnából. Miután a menyét és a skorpió elbántak egymással, megnyílik az út jobbra, kifelé. Menjünk ki. Az oázis banán ültetvényére érkezünk. A fáraó megfürdik a tóban és lepihen. Közben Assil, Thara és a három fickó megérkezik. Visszakapjuk az irányítást Assil felett. Beszéljünk a fáraóval, aki nekünk adja Osiris szívét és az ajándékot. Most beszéljünk Tharával, aki pedig a trófeát adja oda. Ebben visszük majd Osiris szívét, de hogyne sérüljön meg jól ki kell párnázni. Vegyük hát fel a párnát ás az üstből a merőkanalat. Menjünk a tóhoz és a merőkanállal horgásszuk ki az éles követ. A kővel szabdaljuk szét a párnát, majd az így kapott ronggyal párnázzuk ki a trófeát. Aztán a kipárnázott trófeába tegyük bele Osiris szívét és induljunk ki az oázisból. Ötödik fejezet: A nagyvad Hőseink elindulnak vissza Kairóba, hogy a szívet a látnoknak adják. Mielőtt átadhatnak, lecsap rájuk Dinar és a szívet követeli. Szerencsére megérkezik Thara apja, az arab nagykövet és azt hiszi a trófeát a játékra hozták díjként. Azé lesz a trófea és vele együtt a szív, aki megnyeri a játékot. Assil a csatornán keresztül próbál segíteni a Nílusi Krokodilok csapatának, hogy megnyerjék a meccset Kairó Fáraói csapat ellen. Vegyük fel a kötelet és az üveget a vízből. A leltárban nyissuk ki a palackot. Egy térkép van benne a katakombákról. Kombináljuk a kötelet a Seth szoborral és használjuk a balra levő rácson. Megnyílik az út a szennyvíz szobába. Menjünk balra, át a hídon be a következő szobába. Itt 3 ajtó vezet tovább. A bal oldali a börtön felé, a középső a felső csatornához, a jobb oldali pedig a kerék-súly szobába. Menjünk a börtön felé és rögtön az első cellában vegyük is fel a láncokat. Menjünk jobbra és a biztonsági záras cellában levő fickóval beszéljünk. Kiderül, hogy ő Gemotep, aki segített Assilnak megszökni az első részben. Ahhoz, hogy meg tudjon szökni, szüksége van egy megfelelő eszközre, amivel ki tudja nyitni a zárat. A börtön legvégén megnézhetjük az óriási fogaskereket. Menjünk ki a börtönből és induljunk a kerék-súly szobába. A bejárat mellett jobbra van egy harang, balra pedig egy nagy kő súly. Ha tovább megyünk balra, látunk egy fogantyút. Próbáljuk meg meghúzni, de csak kicsit enged. Váltsunk Tharara és beszéljünk a hercegnővel. Addig beszéljünk neki, míg megkéri Dinart, hogy emelje fel a kapukat. Elküld egy őrt, hogy intézkedjen ez ügyben. Az őr leveszi a láncot a fogantyúról és beszél egy rabbal, hogy biciklizzen tovább, mert nem emelkedik fel a kapu. A rab azonban nagyon fáradt és nem hajlandó semmit sem csinálni. Váltsunk Tharara és vegyük fel az asztalról a csészét, majd töltsünk bele kávét és próbáljunk elmenni. Sajnos csak félidőben lehet távozni, ezért öntsük a kávét a csatornába. Váltsunk vissza Assilra és nézzük meg a kávétócsát, majd rakjuk oda az üres palackot. Tharaval öntsünk megint kávét a csatornába, ami az üvegbe fog folyni. Assillal menjünk vissza a börtönbe és a folyosó végén levő rabbal beszéljünk, majd adjuk oda a kávét. Annyira felpörög tőle, hogy rögtön elkezdi újra hajtani a fogaskerekeket. Irány megint a kerék-súly szoba. Használjuk a fogantyút és így már felemelkedik a kapu. A súly leereszkedik, mi pedig levesszük a kötélről a drótot. A súly lezuhan és a kapu is visszacsúszik. Vissza a börtönbe és adjuk a drótot a biztonsági zár mögött őrzött fickónak. Kiszabadul, de nem tudja merre kell menekülnie. Két választásunk van. Vagy nekiadjuk a térképünket és kapunk cserébe egy kanalat, vagy elküldjük a pincébe az őr felé. Az őr elkapja és automatikusan félidőt rendelnek el. Viszont ha az ellenkezőjét teszzük, akkor menjünk a kerék-súly szobába és használjuk a kanalat a harangon. Így is félidőt jelzünk és még Gemotep is kiszabadul. Irány tovább balra a konyha pincéjébe és a jobb oldalon levő csomagoknál vegyük fel a macskát zsákostól. Most váltsunk Tharara és hagyjuk el a meccs területét. Menjünk vele a konyhába, ahol Olga rögtön mosogatási feladatot bíz ránk. Vegyük fel a kesztyűt és mossuk el a tálakat. Ezután állítsuk át a kart, hogy a víz a liftet hajtsa meg. Assillal szálljunk be a liftbe és menjünk fel a konyhába. A macskát akasszuk fel a liften levő kampóra. Ezután Tharaval tekerjük el a szoba közepén levő fogantyút. A macska így kitekeredik a konyhába. Olga meglátja a macskát és elkezdi kergetni, a terület megtisztul. Tharaval is szálljunk be a liftbe és menjünk le a pincébe. Váltsunk újra Assilra és menjünk megint a börtönbe. Abba a cellába ahol Gemotep raboskodott. Nézzük meg az omladozó falat, majd kombináljuk a láncot a kőtáblával. Használjuk az így kapott faltörő alkalmazást a falon és törjük ki. Menjünk át rajta és ismerős helyre tévedünk. Itt raboskodtunk az első epizódban. Menjünk ki az ajtón. A csatornába jutunk. Menjünk végig balra és egy ismerőssel találkozunk. Az első rész krokodiljával. Annyira megijed tőlünk (mondjuk ez nem csoda azok után amit műveltünk vele), hogy elmenekül a vízbe. Menjük tovább egyenesen, majd balra és a vízben bujkáló krokin keresztül menjünk át a csatorna másik oldalára. Menjünk be az ajtón és kattintsunk a csatorna fedélre. Ne mozduljunk el onnan, mert akkor visszacsukódik. Megjelenik a titkos átjáró amit Assil keresett. Váltsunk Tharara és menjünk le a csatornába, majd be a titkos átjáróba. A nagy focista, Moses szobájába vezet az átjáró. Kérjük meg Moses-t, hogy játsszon, ő azonban gekkónak képzeli magát, így nem hajlandó játszani. Menjünk ki a bal oldali ajtón és haladjunk tovább az őr melletti ajtón keresztül. Beszéljünk az edzővel, mintha a Kairó Times-től jöttünk volna mint riporter. Elmondja nekünk, ha Moses valami kerek dolgot lát, rögtön megjön az esze. Menjünk fel a lépcsőkön a toronyba és beszéljünk a 3 társunkkal. Beszéljünk a gyümölcsárussal is, de ő csak 1 ezüstért adja nekünk a dinnyét. Mikor Thara újra belép az épületbe egy kis videó következik. A nagykövet gyümölcsre vágyik és a gyümölcsárus visz is neki egy tálcával. Thara sajnos túl lassan ér vissza, hogy el tudja venni a dinnyét. Mindenesetre maradjunk Tharaval a gyümölcsstand mellett Assillal hagyjuk el a csatornát, menjünk visszább a krokodil kuckója elé és másszunk fel a létrán. Az őr megállít minket és a jegyünket kéri. Mivel olyanunk nincs, nem mehetünk tovább. Irány vissza a csatornába és onnan pedig a konyhába. Menjünk a trónterembe és onnan a VIP részlegbe jobbra. Vegyük fel a gyümölcsöket, mire a nagykövet megint azokat kér. A gyümölcsárus visz is neki megint, mi pedig Tharaval elemelhetjük a dinnyét. Menjünk vissza Moses szobájába és adjuk neki a dinnyét. Észhez tér és rögtön megy az edzőhöz, hogy állítsa be játszani. Az edző nem akar engedni, ezért Tharaval kell rábeszélnünk. Moses már éppen mehetne a pályára, mikor a két bérgyilkos útját állja. Thara 3 barátja isteni segítségért fohászkodik a lelátón. Meg is érkezik egy fénycsóva képében, ami a srácok fényes dobjáról egyenesen a trónt világítja meg. Váltsunk vissza Assilra, vegyük fel a gyümölcsös tálat és helyezzük a trón hátán a sárga körre. Innen is visszatükröződik a fény a gyümölcsös stand mellette szobor fejére. Tharaval menjünk le a lépcsőn és beszéljünk a szabóval. Győzzük meg, hogy nincs szüksége a szemüvegre. Ha odaadja nekünk menjünk fel a gyümölcsös standhoz és rakjuk rá a szobor fejére. (Mielőtt ezt megtennénk érdemes elmenteni, mert később már nem lesz rá módunk, viszont a végkifejlet szempontjából fontos lehet.) A szemüveg lencséje úgy felerősíti a sugarakat, hogy elégetik a stand állványzatát és a tetején levő óriási dinnye elsodorja a 2 bérgyilkost. Mosesnek köszönhetően a Nílusi Krokodilok nyerik a meccset. Dinar nem akar ja odaadni a kupát és vele együtt Osiris szívét, ezért elrohan Osiris templomába, hogy oltalmat nyerjen. A játéknak többféle befejezése is lehet, attól függően, hogy melyik párbeszédet választjuk. Készítette: totyak