Breach 2 / Rules of Engagement (Omnitrend) Igen, a Breach 2-r“l (RPG-szer– j t‚k) ‚s a Rules of Engagement-r“l egyszerre szeretn‚nk segĄts‚get nyŁjtani, ugyanis mindkett“ bonyolult, egy firma k‚szĄtette, s ”ssze is lehet “ket kapcsolni. Emellett sz˘l azon ‚rv is, hogy egy t‚m r˘l sz˘lnak. Van mindkett“h”z p lyaszerkeszt“ is, persze err“l is Ąrunk. Kezdjk mindj rt az esem‚nyek h tter‚vel! x976-t Ąrunk. Az eg‚sz kol˘nia nyzs”g, mint egy kor n ‚bredt lamer. Piros-, k‚k- s feh‚rruh sok egytt l”kd”sik a lilaruh sokat, mert a z”ldruh sok el llj k az utukat. Hogy-hogy a z”ldruh sok!? Hamarosan erre is magyar zatot kapunk, mikor egy szrke, N3-as fut rhaj˘ landol a villog˘kkal tzdelt aszfalton. Egy rohan˘ s rgaruh s sz ll ki bel“le, majd elv gtat a HTN-42-es fel‚. Mit is kereshet az ott a tan csh z n? K”rlbell f‚l ˘ra riadt csend ut n megsz˘lalnak a hangosbemond˘k, a z rtl ncŁ TV-k, s a r di˘k helyi ad sai is ezt a besz‚det sz˘rj k. A nyugtat˘ besz‚d ‚s sajn lkoz sok ut n v‚gre kib”ki a polg rmester: "A v rhat˘ csap s bek”vetkezett. Az UPD, miut n megszakĄtotta a diplom ciai kapcsolatait velnk, m r el“re l that˘ volt a k”vetkez“ l‚p‚se, azazhogy a szeretett b‚k‚nket megbolygatja, s minket meg le akar ig zni. Erre mi csak h borŁval v laszolhattunk, s nem is fogjuk megadni magunkat, mĄg nagy urunknak, f“h“snknek olyan kedve nem lesz." A szĄnes t”meg pedig d”bbenten  llt, mivel mindenki tudta, hogy amire a legnagyobb szks‚g van, az ‚pp most v lt mŁlt id“v‚. Pillanatokon bell kit”rt volna a p nik, ha ilyen hlyes‚gekr“l Ąrtunk volna tov bbra is... Sohasem volt m‚g ekkora szks‚g egy vez‚rre, aki egybefogn  a sz”vets‚g megmaradt r‚szeit, hogy leverj‚k a legnagyobb ellens‚g‚t, a despotizmus megtestesĄt“j‚t, a rendek tov bbviv“j‚t, az UPD-t. Most m r sz razra t‚rnk. A Rules of Engagement egy strat‚giai j t‚k, igen sok vari ci˘val - a kldet‚sek szempontj b˘l n‚zve. A megunhatatlans got fokozza a j t‚k t”bbi elemeinek v ltoztat si lehet“s‚ge. A Breach 2 ehhez kapcsol˘dhat, ebben mint szakaszokat kell ir nyĄtani, s Ągy igen hasonlatoss  v lik a Buck Rogers-hez, b r itt van egy-k‚t plusz is, viszont a hangsŁly is m son van. Itt az RPG r‚sz nem annyira kiforrt, a m sikban viszont semmi strat‚gia nincs. Kezdjk a Breach 2-vel! BUILDER Ezzel ‚rdemes elindĄtani a sort, szks‚g is lesz r , ha nincs egy scenario sem a j t‚khoz, valamint a terept rgyak, ellenfelek, felszerel‚sek a szerkeszt“ segĄts‚g‚vel k”nnyebben ‚s  tfog˘bban ismerhet“ek meg. HĄvjuk be. Fell l tunk egy sort, oldalt kett“t, egy nagyobbat, meg egy kisebbet, valamint p r sz˘nyi sz”veget - ‚s persze egy nagy k‚perny“t. NAGY ABLAK Ez lesz a j t‚kban v rhat˘ k‚p, itt helyezhetjk el a t rgyakat, ellens‚geket, s ott is fogj k azok v rni emberk‚inket, illetve az ellens‚g onnan anim l fel‚nk. JOBB OLDALI ABLAK A jobb fels“ (nagy) ablak azokat a dolgokat tartalmazza, amelyekb“l fel‚pĄthetjk a helyszĄnt. T”bbf‚le csoportra van osztva: pĄt“elemek: fal, ajt˘ Talajelemek: talajtĄpus, illetve kls“ (b zison kĄvli) szĄnt‚r alapjai DĄszĄt“ egys‚gek, egy‚b t rgyak: bŁtorzat, teleport, munk s stb. Magunkhoz vehet“ dolgok: fegyverek, v‚d“elemek stb. Ellenfelek Az egys‚g neve a nagy ablak alatti kis inf˘ban tal lhat˘ (SELECTED ITEM:). Az egys‚gek: #1 (‚pĄt“elemek) Neh‚z fal, norm l fal (mindegyikb“l t”bb ir nyba) zsilip: 10 MP, ac‚lajt˘: 5 MP, vegajt˘: 3 MP #2 (dĄszĄt“ egys‚gek) Lift fel/le, asztal, sz‚k (2 ir nyba), vez‚rl“asztal; Ruh sszekr‚ny,  gy, termin l, g‚pezet, b‚nĄt˘ mez“; teleport: azt nem tudjuk, hogy mik‚pp lehet meghat rozni a teleport c‚l llom s t; zemanyagtart ly: ha belel”vnk, akkor elkezd pukkantgatni; sz mĄt˘g‚p (az meg mi?): lek‚rdezhetjk a szint t‚rk‚p‚t; munk s (az meg mit csin l?); ”lt”z“, res mez“: nem lehet r l‚pni; f‚mpadl˘: 3 MP; norm l padl˘: 2 MP; bej rat, kij rat, elfoglaland˘ mez“ #3 (talajelemek) VĄzpart (4-f‚le); sek‚ly vĄz: 4 MP (f raszt˘); m‚lyvĄz (nem l‚phetnk r ); f”ld: 2 MP; f–: 3 MP; hegydarabok: 5 MP; felf”ldi talaj: 3 MP; csapda (r˘kalyuk): nagyon f raszt˘; ritk s aljn”v‚nyzet: 4 MP; dzsungel: 9 MP; erd“: 6 MP; t”rmel‚k: 4 MP. #4 (Felvehet“ dolgok) Adathordoz˘; rab; rak‚tavet“: csak ezzel use-olhatjuk a rak‚t t; fstgr n t: rendeltet‚s‚hez h–; pajzs; gravit ci˘s top nok; neutronbomba: eszm‚letlen nagyot robban; eltntet“ ruha; l‚zerpisztoly/puska: 3 MP; b‚nĄt˘ pisztoly (g zpisztoly!): 3 MP; T”r“egys‚g: 9 MP; jelz“, els“seg‚ly: 9 MP; t”lt‚nyt r; akna; kapszula;  s˘ (csapdafel llĄt˘): 20 MP; rak‚ta; gr n t: 5 MP; t vir nyĄt sŁ bomba (haszn lati m˘dja k”d”s); t rgyt”rl“-mez“; #5 (ellenfelek) Sz”rny: harap, gyenge; katona (UPDs): l“, 1-2 l”v‚s elegend“; idegen: gr n tot hajig l, meg hasonl˘k, igen er“s; terradus: harap, er“s; wadgel: t–t k”pk”d a h t b˘l, er“s; tank: l‚zert l“, 4 l”v‚st kell r ereszteni; robot: er“s l‚zert l“ (2l->+), kett“t eressznk bel‚; biped: gyeng‚bb l‚zer, de az‚rt szĄv˘s; keres“: jajj! Sokat l“jjnk bele, de “ b‚nĄt, l‚zerez, meg hasonl˘k; FELS§ SOR: A legfels“ sorban a scenario nev‚t tal ljuk (ha m r adtunk neki), ill a legelej‚n egy h rmas men (NEW/OPEN/QUIT) jelenik meg. FELS§ KIS ABLAK A t rgyakkal teli ablak alatt a kiv lasztott t rgy neve ‚s k‚pe van (mint ahogy ezt m r feljebb leĄrtuk). ALS KIS ABLAK Itt tal lhatjuk meg a nagyk‚perny“s kurzorunk koordin t it, azaz hogy hova is tesszk a kiv lasztott t rgyat (X:;Y:). Itt Ąrja ki a szintsz mot is (LEVEL: 1-5). A kezel“billenty–k: 'F1' - NEW : Łj p ly t szerkeszthetnk 'F2' - OPEN: egy m r kimentett p ly t szerkesztnk 'F3' - nincs szerepe 'F4' - CLOSE: abbahagyja a jelenlegi p lya szerkeszt‚s‚t 'F5' - QUIT: ugyanaz, mint feljebb, csak ez ki is l‚p a programb˘l 'F7' - GRID ON/OFF 'F8' - nincs 'F9' - ADD: egy k‚sz p ly nak a szintj‚t teszi az aktu lis szintre 'F10' - nincs 'Home' - 10-et balra l‚p (egy k‚perny“nyit) 'End' - 10-et jobbra l‚p 'PgDn' - 10-et lefel‚ l‚p 'PgUp' - 10-et felfel‚ l‚p '+'('=') - egy szintet feljebb l‚p '-' - egy szintet lejjebb l‚p 'I','M' - mozg s az objekt-list ban fel/le 'J','K' - mozg s az objekt-list ban balra/jobbra '[',']' - objektumcsoport v lt s oda/vissza 'W' - t‚rk‚pet ad a szintr“l 'R' - katon t k‚szĄthetnk (l sd k‚s“bb) 'T' - statisztika a letett objektumokr˘l/sz”vegekr“l 'Y' - a szintet  tm solja egy m sikra 'A' - About (verzi˘sz m, n‚v, szerz“, meg hasonl˘ izgis dolgok) 'S' - kit”lti az adott 10x10-es k‚pet a kiv lasztott objekt-tel 'F' - a harcosokat lehet edit lni meg felszerelni (l sd k‚s“bb) 'L' - az eg‚sz szintet kit”lti az adott objekt-tel 'Z' - odateszi a kiv lasztott objekt-et 'X' - nem tudjuk egy‚rtelm–en, mi a szerepe 'C' - hozz kapcsolja egy p ly hoz a szerkesztettet (CHAIN) 'V' - megadhatjuk, hogy mit kell el‚rni a p ly n a gy“zelemhez 'B' - megszerkeszthetjk a kldet‚s sz”veg‚t 'N' - a p lya nev‚t ‚s neh‚zs‚gi fok t adhatjuk meg (l sd k‚s“bb) 'SPACE' - odahelyez egy sz”veget (ha odal‚pnk, kiĄrja) A megjelen“ menkben a kiv lasztand˘ dolgokat az 'ALT+kezd“bet–'-vel szelekt lhatjuk, vagy sim n a kezd“bet–j‚vel, ha nem kell sz”veget beĄrni. Teh t pl. OK: 'Alt+O' K‚szĄtsnk harcost: El“sz”r is megadhatjuk az oszt ly t ‚s a nev‚t. Oszt lyok: PSI TALENT - Pszi tehets‚g: haszn lhatja az agyi b‚nĄt st (PSI STUN) MARAUDER - "rabl˘" - sz˘t r szerint, amŁgy egy  tlagos katona SCOUT - felderĄt“ INFILTRATOR - (ellens‚gbe) behatol˘ Mindegyik rendelkezik a jellemz“ adotts gi plusszal. Jellemz“k: ACCURACY: (l”v‚s-) pontoss g CRACKING: milyen sikerrel tudjuk a sz mĄt˘g‚pet vallat˘ra fogni DETECTING: milyen sikerrel jelzi az ellenfelet MAX ENCUMBRANCE: mennyit tudunk maximum cipelni MOVEMENT : l‚p‚ssz m egy k”rben MVMENT BONUS: mennyit lehet pluszban hozz adni AMMO: mennyi t”ltete van m‚g (ez nem fgg a fegyvert“l) Harcos szerkeszt‚se: Egy menb“l ki lehet v lasztani a m˘dosĄtand˘ harcost: REMOVE: kit”r”ljk a katon t OUTFIT: megadjuk a felszerel‚si t rgyait —jabb men: M ENCUMB: l sd MAX ENCUMBRANCE CURRENT ENC: jelenleg viselt sŁly FREE OBJECTS: Szabad t rgyak sz ma (cipelhet“ t rgyak sz ma korl tozva) Fegyverek/t rgyak (el“bb leĄrva) - sŁlyuk - darabsz muk EXAM: a fick˘ jellemz“it edit lhatjuk Jellemz“k - X pontnyi X% HEALTH - kezd‚sben ennyi % eg‚szs‚g MOVEMENT BONUS - l sd fent BASE MOVE - alap-mozg spont A jellemz“k v ltoznak az oszt lyt˘l fgg“en: AC CR DT BM MB EN PSI: 50 15 05 15 12 05 MAR: 50 05 05 10 10 15 SCO: 15 05 25 15 20 10 INF: 15 25 05 15 05 10 Gy“zelmi felt‚telek: RESCUE PRISONERS: a rabokat kell kiszabadĄtani (felvenni) CAPTURE DATAPACKS: az adathordoz˘kat kell kihozni EXIT COMBAT AREA: el kell jutni az EXIT mez“re KILL n% OF OPP: az ellens‚g n%- t kell transzcendent lni HOLD n OCCUP: n darab OCCUP mez“n kell  llnunk TIME LIMIT H M S: hat rid“ - x ˘ra y perc z m sodperc Lehet ezeket kombin lni is. Ennyi lett volna a BUILDER, s szerintnk egy kicsit tŁl egyszer–re sikeredett, el‚gg‚ sok fant zia kell ahhoz, hogy egy igazit j tsszunk vele. Hi nyzik a c‚g  ltal k‚szĄtett SPECIAL SCENARIO is, sz˘val kellett volna k‚szĄteni nekik olyat is, amit meg lehet nyerni, egy-k‚t 'congrats' k‚ppel. A JTK Itt is felteszi a grafik ra vonatkoz˘ k‚rd‚seit, majd a hangr˘l is ‚rdekl“dik. Ezut n egy "mission assignments" felirat jelenik meg fell, s p r men. Available Scenarios Milyen p ly kat ‚pĄtettnk m r meg. NAME: p lyan‚v RATING: megadott neh‚zs‚gi inform ci˘ (EASY - MEDIUM - HARD; pite - eg‚sz j˘ - cikis) Gombok (l sd lejjebb) REMOVE: kit”rli a p ly t ADD: Scenario-lemezr“l felm sol valamit (ha van) QUIT: szok sos Squad Leader List NAME: l sd el“bb (csak itt nem a p ly ‚ a n‚v) GAME: haszn ljuk-e valamelyik j t‚kban (ekkor nem v laszthat˘ ki Łjabb j t‚kra) Gombok (l sd lejjebb) CREATE: Łjat terveznk, ekkor csak a nev‚t kell megadni EXAMINE: megn‚zzk eddigi eredm‚nyeit, tiszts‚g‚t DELETE: mint a REMOVE Scenarios in progress NAME: milyen j t‚kot folytathatunk SQUAD LEADER: ki vezeti a csapatot abban az  ll sban Gombok: MAKE: Egy kiv lasztott p ly b˘l ‚s ips‚b“l k‚szĄthetnk egy Łj j t‚kot. PLAY: Ezzel bel‚phetnk a kiv lasztott j t‚kba. STOP: Abbahagyjuk azt a j t‚kot, amelyen rajta van a jel Az elindĄtott j t‚k ut n meg lehet hat rozni, hogy mennyire vagyunk gyakorlott j t‚kosok (SKILL LEVEL): kezd“ vagy tapasztalt (BEGINNER, EXPERIENCED). V‚gre elkezdhetjk a j t‚kot. Itt megjelenik a m r j˘l ismert nagyk‚p, de a t”bbi men helyett Łjakat tal lunk. Als˘ sor (balr˘l jobbra): Kis J˘zsef, P l G bor, Kert‚sz Gizella, Nagy Ferenc. "A m sodik vil gh borŁ alatt is b tran kzd”tt e maroknyi csapat a marsi bev ndorl˘k elleni egyenjogŁs gi harcban, noha az FF titkosrend“rei t”bbsz”r is megfenyegett‚k “ket azzal, hogy ha nem hagynak f”l szabads gi t”rekv‚skkel, akkor deport lj k az eg‚sz falut egy n‚met napk”zis t borba." Hopp , bocs nat, csuklottunk. TRKP: Megmutatja a m r felfedett terleteket, illetve az embernk helyzet‚t. EMBERVLTS: A k”vetkez“ ember ir nyĄt s ra v lt, akinek van mozg spontja. NEXT: A k”vetkez“ k”rt akarjuk m r j tszani. K”r”k k”z”tt az ellenf‚l is l‚p! KILP FELADAT LE€RSA (MISSION BRIEFING) KARTOTK: Leadja az elv‚gzend“ ‚s elv‚gzett feladatokat cruncholva. Jobb oldali sor (fellr“l lefel‚) TIME: Mennyi id“nk van m‚g h tra (k”r”nk‚nt cs”kken). FEGYVER KZBEVTELE: Ekkor kiv laszthatjuk egy menb“l, hogy melyik k‚zifegyvert haszn ljuk. Amit haszn lhatunk, az AVAILABLE felirat felett van. AJTNYITS: Egy kulcs jelenik meg az eg‚rkurzor helyett, majd r  kell ir nyĄtani a megfelel“ ajt˘ra, ‚s az ahhoz tartoz˘ mozg spont elv‚tele mellett kinyitja/becsukja azt. LIFTEZS: Fel/le lifteznk vele, ha egy liften  llunk a k‚perny“n. MOVES: A m‚g megmaradt mozg spont. VITAL: Frissess‚gnk sz zal‚kban. HEALTH: S‚rtetlens‚gnk %-ban. ENCUMB: Mekkora sŁlyt cipelnk. ACCUR DETECT CRACK: l sd a karakterszerkeszt‚sn‚l. AMMO: Mennyi t”lt‚nynk van m‚g. K‚z1 (g”mb k‚zbe): Felvesz egy t rgyat. Csak 2x2-es mez“ben lehet el‚rni dolgokat. K‚z2 (g”mb k‚zb“l): Letesz valamit. Csak 2x2-es mez“ben. K‚z3: Elhaszn lunk/felhaszn lunk egy dolgot. A menr“l ennyit. A fick˘nkat Łgy ir nyĄthatjuk, hogy nyomva tartjuk a bal eg‚rgombot, s Ągy kijel”ljk az Łtvonal t (piros csĄk). Ha l“ni akarunk, akkor el“sz”r k‚zbe kell venni a fegyvert, majd a megfelel“ ellenf‚lre kell c‚lozni. šgyelve l‚pkedjnk, mert ha meg akarunk valakit l“ni, ahhoz fel‚ fordulva kell lennnk. —gy gondoljuk, mindent elmondtunk r˘la, amit l‚nyegesnek tartottunk, strat‚giai tippeket nem tudunk - ‚s nem is akarunk - adni, mert mindenki a saj t sz jĄz‚nek megfelel“ strat‚gi t dolgozhatja ki. Rules of Engagement A j t‚k grafik ja hasonl˘an a Breach 2-h”z, nem valami nagy alkot s, de a sokf‚le szerkeszt‚si lehet“s‚g kiemeli a t”bbi strat‚giai program k”zl. Emiatt le kell mondani az egyszer–  ttekinthet“s‚gr“l. A kezel“ billenty–kr“l nem, ink bb a menkr“l Ąrunk, mivel teljesen eg‚rvez‚relt, illetve a menket el‚r“ gombok egy‚bk‚nt is al  vannak hŁzva. A kezd“ k‚perny“ adja az els“ sokkot. L that˘ fent ‚s baloldalt egy men. A fenti mindig I/O kezel‚sekre vonatkozik, teh t QUIT, CANCEL, SAVE, ADD meg hasonl˘k. Ink bb leĄrjuk k‚pr“l k‚pre a menket. AmŁgy nagyon j˘, hogy jelzi a menr‚szek k”z”tti ”sszefgg‚st is, nyilakkal/vonalakkal. V ltani/l‚pni/cs”kkenteni/n”velni nyilakkal, + ‚s - jelekkel lehet. A nyilaknak is t”bb fajt juk van, de az nem sok vizet zavar. HELP: Ad egy kis tippet arr˘l, hogy hogyan is kezdjk el a j t‚kot (angolul). INFO: A szok sos ABOUT... (k‚szĄt“k, verzi˘sz m stb.) QUIT: Ez vajon mi lehet? GAMES: Ezt a v‚g‚re hagyjuk, mert el“bb jobb lenne, ha megtanuln nk j t‚kot k‚szĄteni. Teh t: BUILDER CAPTAINS K”z‚pen megjelenik egy k‚p, meg egy lista: CAPTAIN (a m r k‚sz kapit nyok neve) a list hoz van p r gomb is, ami a t”bbin‚l is megtal lhat˘, ‚s ugyanazt jelenti: DELETE: kit”rli a kiv lasztott dolgot (jelen esetben fick˘t) EDIT: m˘dosĄtjuk CREATE: k‚szĄtnk egy Łjat Az EDIT/CREATE-b“l egy Łjabb ‚rdekes men k”vetkezik: Fent: ADD: kimenti a jelenlegit egy m sik n‚vre SAVE: kimenti a jelenlegit a megadott n‚vre (fell is Ąrja) CANCEL: nem bizerg ljuk ink bb a fick˘t NEW: ezt hagyjuk, k‚szĄtnk ink bb egy m sikat Ezek m‚g t”bbsz”r is el“j”nnek, de ott m r nem sz˘lunk r˘luk. NAME: itt adhatjuk meg kedvencnk nev‚t DOSSIER: egy kis sz”veget is Ąrhatunk r˘la, illetve el“‚let‚r“l. —jabb k‚t gomb: INSERT: beszŁrunk m‚g sz”veget OVERWRITE: fellĄrjuk a sz”veget TRAITS: A szem‚lyes jellemz“i. —jabb mensor: FACE: Kereshetnk neki megfelel“ fizimisk t. Van n“i ‚s f‚rfi is, mindenf‚le b“rszĄnben ‚s t”bb korban. Nem m˘dosĄtja a teljesĄtm‚nyeket. PERSONALITY TRAITS: Jellemz“k  llĄt sa, 0-99 k”z”tt: AGGRESSIVENESS: ezt mindenki tudja BRAVERY: b tors g DIPLOMACY: t rgyal si k‚pess‚g, helyes d”nt‚s EXPERIENCE: tapasztalat HUMILITY: embers‚gess‚g INGENUITY: ‚sz, Ąt‚l“k‚pess‚g LEADERSHIP: vez‚ri tehets‚g LOYALTY: megbĄzhat˘s g STAMINA: ‚leter“ - ‚letkorfgg“ TEMPERAMENT: hevess‚g, temperamentum Ezek mellett van egy kis v zlatszer–s‚g is a kre land˘ kapit nyr˘l, amin egy-k‚t dolog v ltakozik, ha a PT-t piszk ljuk: A jobb keze: AGGRESSIVENESS A plecsnik a kab tj n: EXPERIENCE A feje feletti t rgy: INGENUITY A bal keze (ami a p‚nz fel‚ nyŁl): LOYALTY A fejsz“rzete: STAMINA SHIPS SHIP: haj˘ neve CLASS: oszt lya TRANSPORT: tehersz llĄt˘ SCOUT: felderĄt“ DESTROYER: rombol˘ CRUISER: cirk l˘ HEAVY CRUISER: neh‚zcirk l˘ DREADNOUGHT: csatahaj˘ Az oszt lyt˘l fgg a megterhelhet“s‚gk ‚s a sebess‚gk is. Alul pedig a DEL/EDIT/CREATE CLASS: a nyilakkal itt v lthatjuk az oszt lyt NAME: elkereszteljk valaminek BAL FELS§ SAROK: MAX SYS: rendszer neve COMM: kommunik ci˘s eszk”z COMP: fed‚lzeti EVM DRIVE: motor/meghajt˘egys‚g LIFE SUPP: ‚letfenntart˘ egys‚g SHIELDS: pajzsok WEAPON: fegyver SIZE: Mindegyik rendszernek meg van adva a m‚rete, ami befoly solja azt, hogy melyik haj˘oszt lyra lehet felszerelni. STAT: r f‚r, nem f‚r r ? (= TOO BIG) Alatta SYSTEM: a rendszer neve (ezt m r tudjuk) CHOICE: V laszt si lehet“s‚g a felszerelend“ egys‚gek k”zt. Itt megadja a v zlatos k‚p‚t. Mellette: jellemz“i, gy rt˘ja, neve: DMG PTS: mennyi s‚rl‚st bĄr ki SIZE: a m r emlĄtett helyfoglal s SOPHISTICATION: Milyen hamar tudj k megjavĄtani (bonyolults g). A hasznoss guk a jobb nyĄl nyomogat s val egyenesen ar nyos. RACES (FAJOK) RACE: neve, ‚s a szok sos gombok (DEL/EDIT/CR) RACIAL TRAITS DOSSIER -> l sd a kapit nyszerkeszt‚st PHYS FORM: mi v laszthatjuk ki a faj neknk tetsz“ fel‚pĄt‚s‚t BODY PART: milyen testr‚sz HEAD: fej TORSO: t”rzs LEGS: l b ARMS: kar Itt is van CHOICE, kb. 15-f‚le; eg‚sz ‚rdekes pof kat lehet ”sszerakni. PIGMENT: testszĄn ASSEMBLE: Az  ltalunk kiv lasztott adatokb˘l megmutatja a v‚geredm‚nyt, ha ezt lenyomjuk (a v‚geredm‚ny az ASSEMBLE gomb felett). Fell is a szok sos. SYSTEM (Naprendszer) STAR (csillag) CREATE PLANET (bolyg˘ EDIT ASTEROID (...) RELOCATE ( thelyez) OUTPOST (t maszpont) DELETE V lasszunk ki el“sz”r egy bal oldalit, majd a jobb oldalr˘l, hogy mit is tenn‚nk vele. CREATE/EDIT STAR ID - azonosĄt˘ (k˘d+sz m) k˘d: S - csillag W - Waypoint E - ellens‚ges haj˘ F - saj t haj˘; A - aszteroida O - t maszpont STAR NAME: ezeket is elnevezhetjk. (pl. Morzsinak) Ebb“l a list b˘l v laszthatjuk ki a javĄtand˘ l mp st. STAR TYPE: A csillag tĄpusa h“fok ‚s szĄn szerint: B: k‚kes; A: feh‚r; F: s rg s; G: s rga; K: narancs; M: v”r”s; RADIUS IN KM: A sugara (r diusza) Ett“l fgg“en megadja a besorol si oszt ly t is: neutroncsillag, feh‚r t”rpe, fekete t”rpe, piros t”rpe, lila t”rpe, Szende, Szundi, Tudor, Vidor, Hapci, Kuka. Jaj, ezt v‚letlenl ”sszekevertk a Mixed Up Fairy Tales leĄr ssal! Sz˘val a feh‚r t”rpe m‚g ok‚, majd az ‚lete derek n j r˘ csillag j”n (main sequence), azt egy ˘ri s, meg egy szuper˘ri s k”veti. DONE - k‚szen vagyunk, most m r csak el kell helyezni (l sd RELOCATE) ABORT - ha nem tetszett, amit csin ltunk, akkor ezt kell lenyomni PLANET Sokban hasonlatos a napok k‚szĄt‚s‚hez, de PLANET NAME: itt a bolyg˘ nev‚t k‚ri TYPE: GASEOUS - g z˘ri s AIRLESS - l‚gk”r n‚lkli HABITABLE- lakhat˘ RADIUS IN KM: ugyanazt jelenti (bolyg˘ra ‚rtelmezve), de a besorol s m s DONE/ABORT ASTEROID FIELD ID: AzonosĄt˘. Aszteroida mez“knek nem lehet nevet adni. DEFINE FIELD DENSITY: mennyire s–r–n vannak benne kavicsok (0-99) DONE/ABORT OUTPOST ID/NAME lista (l sd fent) CANCEL/EDIT (ua.) ID (ua.) OUTPOST NAME (t maszpont neve) TYPE: FW/UDP/NEUTRAL - az  llom s milyen fennhat˘s g alatt  ll: saj t/ellens‚ges/semleges SUPPLY FAC: Milyen hamar tud a t maszpontra bet‚rt haj˘nak Łj embereket adni (0-99) REPAIR FAC: a bentl‚v“ haj˘k javĄt si sebess‚ge (0-99) DONE/ABORT NAGY TRKP (jobboldalt) Jobb oldali nyilas csĄk: Y koordin ta v ltoztat sa Als˘ nyilas csĄk: X koordin ta v ltoztat sa Bal oldali +/- csĄk: a t‚rk‚p nagyĄt si faktora MAGNIFICATION A t‚rk‚p kezelhet“s‚ge ‚rdek‚ben. MIN/MAX: A legkisebb/legnagyobb nagyĄt ssal mutatja a t‚rk‚pet. A k‚p a min. nagyĄt shoz k‚pest mutatja a jelenlegi nagyĄt st. SET VIEW CENTER: A t‚rk‚pnek mi legyen a k”zpontja: STAR/PLANET/ASTEROID/OUTPOST RELOCATE: Az elhelyezend“ t rgyat az X-Y csĄkokkal tehetjk a kĄv nt helyre. MISSIONS Fell: MISSION (n‚v) DIFFICULTY (neh‚zs‚gi fok) Alul a szok sos DEC CR/E men El‚g bonyolult, de: FW FLEET ADD ENEMY EDIT WAYPOINT RELOCATE IGS DELETE NAME/DIFF RACE SET VICTORY BRIEFING CHANGE SYSTEM ADD - ID (ezt megadja) - SHIP: itt a haj˘ nev‚t adhatjuk meg, ill a tĄpus t v laszthatjuk ki - CAPTAIN: a haj˘ parancsnok t szelekt lhatjuk - EXAMINE SHIP/CAPTAIN: a kijel”lend“ kapit nyt/haj˘t n‚zzk meg tzetesebben ABORT (szok sos) LOCATE: l sd RELOCATE EDIT Lista: ID SHIP CLASS CAPT. (szok sos) LOCATE (ua.) ABORT (ua.) SYSTEM: rendszerr‚szek nevei, m r leĄrtuk DAMAGE: mennyire s‚rlt 0-100% (100=hib tlan) ARMANENTS Milyen rak‚t kat cipel mag val. Haj˘oszt lyt˘l fgg“ teherbĄr˘-k‚pess‚g. A rak‚t k csak erejkben kl”nb”znek, a legals˘ a legjobb. - MISSILE: rak‚ta neve - #: tasztosoknak lenyomand˘ gombok sora - AMOUNT: felrakott mennyis‚g EDIT Lista: ID SHIP (=n‚v) - CHANGE CAPTAIN: megv ltoztatjuk a kijel”lt f“n”k”t - ABORT EDIT RELOCATE = l sd fent ENEMY Ugyanaz minden, mint az FW FLEET-ben, de itt: - A haj˘knak csak oszt ly t adjuk meg, nev‚t nem. - CAPTAIN'S RANK: Itt nem defini lunk neki kl”n kapit nyokat, csak az gyess‚gi fok t adjuk meg, azaz a haj˘skapit ny rangj t: ENSIGN: z szl˘s xTH LT: ezek a hadnagyok COMMANDER: parancsnok ... FLEET ADMIRAL: admir lis (flottaparancsnok) Vannak a rangoknak egy‚b korl toz sai is, az ir nyĄthat˘ haj˘k terlet‚n. Pl. egy CRUISER-t csak hadnagy vezethet (1ST LT), egy DREADNOUGHT-hoz pedig legal bb egy parancsnok kell. WAYPOINT Az EDIT itt nem haszn lhat˘. Miut n az ADD-ot kiv lasztottuk, csak a hely‚t kell megadni, a sorsz mot n”veli maga. IGS Na, ez  m az izgi dolog! Ezzel lehet ”sszekapcsolni a Rules-t a Breach 2-vel. Aj nljuk, hogy a BR 2 legyen egy k”nyvt rban a Rules-szel. OUTPOST -> BREACH2 Ha valamelyik nem bar t (ellens‚ges vagy semleges) t maszpontra sz llunk, hogy elfoglaljuk, akkor itt kell be llĄtani, ha a Breach 2-s m˘ddal szeretn‚nk ezt tenni. ENEMY -> BREACH2 Az ellens‚ges haj˘k elfoglal s t kapcsolhatjuk Breach 2-re. Miut n kiv lasztottuk a megfelel“ hozz kapcsol si tĄpust, egy lista j”n el“, alul szok s szerint gombokkal: - melyik haj˘t/t maszpontot - melyik scen-hez rendeljk - CURRENT LINKED TO: jelenleg mihez van kapcsolva CANCEL OK LINK OK: nem b ntjuk, csak megn‚ztk LINK: ahhoz kapcsolja ink bb CANCEL: szok sos NAME/DIFFICULTY - MISSION NAME: itt a kldet‚snk nev‚t adjuk meg - AUTHOR'S NAME: a "szerz“" neve - MISSION DIFF: VERY EASY, EASY, MEDIUM, HARD, VERY HARD: Az  ltalunk megĄt‚lt neh‚zs‚gi fokozat (nagyon k”nny– -> nagyon neh‚z) - CHANGE SYSTEM: A naprendszer, amiben megterveztk a j t‚kot, kicser‚ljk DONE CANCEL (szok sos) RACE Ellens‚ges haj˘k kezel“inek faj t adjuk meg. Lista: ID CURRENT RACE A megl‚v“ ellens‚ges haj˘kat ‚s a lehets‚ges fajokat mutatja. A szok sos k‚toldali kiv laszt ssal adhatjuk meg. CANCEL EXAMINE DONE Mint fent, de EXAMINE: l sd EXAMINE CAPTAIN SET VICTORY CONDITIONS Fels“ csoport: ACTIVE TOGGLE EDIT ITEM - ACTIVE - ON/OFF: A mellette l‚v“ nyer‚si felt‚telt szks‚gess‚ tesszk-e (ON) a megnyer‚shez vagy nem (OFF). - TOGGLE (itt van az ON/OFF felirat) - EDIT: Ha van kiv laszt s a felt‚telen bell, pl. haj˘t kell kiv lasztani, amely elmegy x-ig, akkor a nyilak segĄts‚g‚vel tehetjk meg. - ITEM: Mi is a felt‚tel: ALL SHIPS TO WAYPOINT n Minden haj˘ az n. Łtic‚lhoz k SHIP TO WAYPOINT n A k. haj˘ az n. Łtic‚lhoz menjen ONE SHIP TO EACH WAYPOINT Egy-egy haj˘ menjen minden Łtic‚lhoz CAPTURE OUTPOST n Foglald el az n t maszpontot CAPTURE ENEMY SHIP n Foglald el az n ellens‚ges g‚pet Als˘ csoport: ACTIVE TOGGLE EDIT ITEM SET - EDIT-n‚l itt azokat a mez“ket kell ‚rtelmezni, ahol v ltoztathat˘ ‚rt‚kek vannak. - SET: itt  llĄthatjuk be az EDIT-ben l‚v“ ‚rt‚keket - ITEM - NEUTRALIZE p % ENEMY FLEET: Az ellens‚ges flott nak p sz zal‚k t semlegesĄteni kell (elfoglalni vagy sz‚tdurrantani) - CONTROL p % OF OUTPOSTS: A t maszpontok p sz zal‚ka felett kell felgyelnnk - TIME LIMIT x:y HOURS MINS Meghat rozott id“ alatt kell teljesĄteni a feladatokat (˘ra, perc). DONE ABORT (l sd feljebb) BRIEFING INSERT OVERT DONE (l sd DOSSIER) Most pedig l ssuk, amit az elej‚n ink bb kihagytunk: A JTK GAME Itt kezdhetjk el a j t‚kot, de err“l ink bb k‚s“bb; Lista: kldet‚s - kivel j tsszuk a kldet‚st? DELETE: abbahagyjuk a j t‚kot PLAY: folytatjuk/elkezdjk a j t‚kot FLEET CMDR Minden j t‚k j tsz s hoz azt is meg kell adni, hogy kivel ir nyĄtan nk, ki is a leend“ flottaparancsnok. Itt kre lhatunk kedvnkre val˘ palikat/n“ket, majd mint szimul torokn l szok sos - p lyafut sos m˘k t is lehet velk j tszani. Lista van a m r k‚sz j t‚kosokr˘l, meg alul p r Łj gomb: CONVERT: Ezzel  talakĄthatjuk a m r megl‚v“ j t‚kosokat a BREACH 2 form tum ba, teh t ott is vihetjk tov bb p lyafut sukat. DELETE: szok sos EXAMINE: megn‚zzk eddigi eredm‚nyeit NAME: neve RANK: rangja (z szl˘s -> admir lis) SCORE: a kldet‚sekben el‚rt pontsz ma 250 pontt˘l alhadnagy lesznk (2ND LT) 300-340-t“l hadnagy stb. MISSION STATS: kldet‚si statisztika ATTEMPTED: h ny kldet‚st kezdett meg BATTLE TIME: h nyszor csat zott (k‚s“bb) VICTORIES: h nyszor gy“z”tt LOSSES: h nyszor vesztett SHIPS LOST: mennyi haj˘t vesztett el KILLS: mennyi haj˘t l“tt ki (ellens‚gest) SQUAD LEVEL STATUS: RPG-s szint ENCUMBRANCE: mint a BR 2-ben BASE MOVES: mint a BR 2-ben BONUS MOVES: mint a BR 2-ben ACCURACY: mint a BR 2-ben CRACKING: mint a BR 2-ben DETECTING: mint a BR 2-ben SQ BATTLES: mennyi osztagkldet‚st ment SQ VICTORIES: mennyit nyert SQ LOSSES: mennyiszer fŁjta ki az orr t SQ TIME: mennyi ideig volt szolg latban SQ KILLS: mennyi ellens‚get m‚sz rolt le MARINES LOST: mennyi katon t vesztett el DECORATION: esetleges kitntet‚sek CREATE NAME: mint mindig A NEXT gombbal kiv laszthatjuk a megfelel“ pof t CREATE: elfogadjuk j t‚kosnak, kimenti ABORT: nem fogadjuk el, nem menti ki CREATE K‚toldalas lista: MISSION (DIFFICULTY): a kldet‚sek nevei (neh‚zs‚gei) FLEET CMDR: a lehets‚ges j t‚kosok nevei MAKE GAME: Ezzel a kiv lasztott j t‚kosok ‚s kldet‚sek alapj n elk‚szĄtjk a GAME/EXISTING-ben j tszhat˘ j t‚kot. Ezut n egy Łjabb men, amiben a j t‚k nev‚t ‚s a tapasztalati fokunkat k‚rdi (ez sz mĄt!), majd elmenthetjk/ABORT. N‚zzk akkor mag t a j t‚kot... A fejl‚c: NAV: A haj˘ ir nyĄt si r‚sz‚re kapcsol (l sd k‚s“bb). COMM: Itt lehet zeneteket adni ‚s kapni az ellenf‚lnek ‚s a flott nak (l sd k‚s“bb). TACTICAL: Innen ir nyĄthatjuk a saj t haj˘nk csat j t, illetve egy-k‚t b“vebb parancsot adhatunk le a fed‚lzeti logarl‚cnek (l sd k‚s“bb). DATA RETRIEVAL: Adatokat k‚rhetnk le a saj t haj˘r˘l, a flotta haj˘ir˘l, a kldet‚sr“l ‚s az id ig el‚rt pontr˘l (l sd k‚s“bb). QUIT: Abbahagyjuk a kever‚st (el“tte megk‚rdi, hogy ki akarjuk-e menteni, ahol vagyunk, de csak akkor, ha m‚g nem fejeztk be a kldet‚st). SYS: C P L S H D : A haj˘ eszk”zeinek eg‚szs‚gi  llapot t mutatja meg. A bet–k alatt (mindegyik a szok sost jelenti, azaz: COMM, COMPUTER, LIFE SUPP...) a s v, illetve annak hi nya a s‚rl‚seit Ąrja le. CHRONO: Az eltelt id“t adja meg. << >>: Id“gyorsĄt s (1X-32X-ig). TIME: Ez Ąrja ki, hogy h nyszorosra is van most gyorsĄtva az id“. NAV: T”bb ablakra osztjuk: Bal fels“: Flottai haj˘ neve ( ltal ban saj t haj˘nk neve) LOCK ON: a haj˘ mozg s t nyomonk”veti a nagy radaron MIX: kil‚p a teljes radarnagys gŁ k‚pre Fent, k”z‚ptt gombok: PRJ - Ha el‚g kicsi a radar felbont sa, akkor a haj˘ orr b˘l repked“ kis pontokkal az ir ny meghat rozhat˘. STR - a csillagokat (napokat) is kirajzolja a nagy radarra (Sn) AFD - az aszteroida-mez“ket is megjelenĄti (An) WAY - az Łtic‚lokat is kijelzi (Xn) OUT - t maszpontokat Ąr ki (On) PLN - a bolyg˘kat rakja le (Pn) FWS - a flott nk haj˘it rajzolja r  a radarra ENS - az ellens‚g flott j t is kiĄrja Bal k”z‚ps“: PROBE - Az alatta l‚v“ list b˘l kiv lasztott egys‚gr“l k‚r t”bb inf˘t - t v, k‚p, tĄpus, fennhat˘s g. Innen visszamenni a NAV...segĄts‚g‚vel lehet CHASE - automatikusan ld”z“be veszi INTRCPT - a k”zel‚be is kerl, hogy elint‚zhessk Lista alatt: STR, AFD, WAY, OUT, PLN, FWS, ENS: L sd fent, de ha itt kiv lasztunk valamit, akkor azon tĄpust fogja a list ba kiĄrni. Bal als˘: Bal oldali sor: haszn latuk nem teljesen vil gos, de nagyr‚szt csak a g‚p kapcsolgatja, amikor egy ld”zend“/elfogand˘ c‚lt k‚rtnk. AUTOPILOT: A fenti esetben, ha a fed‚lzeti sz mĄt˘g‚p ir nyĄt minket, akkor ezt kapcsolja be a g‚p. MANUAL: ellenkez“ esetben ez van bekapcsolva K”r: ir ny Lejt“: sebess‚g A jobb oldalon a gombok alatt a szok sos nagyradar van, de itt a koordin t t csak kijelzi, neknk a radarral nem lehet azt m˘dosĄtani. COMMUNIC Itt igen sok a lista, de el“tte leĄrjuk a gombokat/jelz“ket: Bal fels“: FROM: kit“l kaptunk zenetet RECEIV MSG: milyen zenetet kaptunk TIME: mikor Jobb fels“: BOOST: gyorsĄtott zenet (l‚nyegtelen) SIGNAL STRENGTH: mennyire er“s a r di˘jel (l‚nyegtelen) VID COMM: az zenetad˘ k‚pe INTERPFER: zavar s Bal k”z‚ps“: ORDER: zenetek/parancsok FWS: saj t haj˘nak ENM: ellens‚ges haj˘nak ACKNOWELEDGE Az zeneteket a nyilakkal lehet v ltani. Jelent‚sk: saj toknak: MANEUVER AT WILL - cs szk lj csak, amerre akarsz HOLD POSITION - maradj ott, ahol vagy FORM WITH FLAGSHIP - z rk˘zz fel hozz m RESUPPLY AT OUTPOST - menj be a t maszpontra felt”lteni magadat emberekkel/rak‚t val CAPTURE ENEMY SHIP - foglald el az n ellens‚ges haj˘t DESTROY ENEMY SHIP - l“dd sz‚t az n ellens‚get PROCEED TO WP - menj az n Łtic‚lra PATROL OUTPOSTS - j r“r”zz a t maszpontok k”zt PATROL PLANETS - j r“r”zz a bolyg˘k k”zt REPORT STATUS - adj jelent‚st a g‚pedr“l FORM BATTLE GROUP - alakĄts csatal ncot JOIN BATTLE GROUP - csatlakozz a csatal nchoz DISBAND FROM BATTLE GROUP - szakadj le a csatal ncb˘l ACTIVATE SELF-DESTRUCT - semmisĄtsd meg magad SURRENDER TO ENEMY SHIP - add meg magad az ellens‚gnek, UPD-nek SURRENDER TO FWS: felsz˘lĄtod, hogy adja meg mag t FWS SURRENDERS: megadod magad TO SHIP: mely haj˘nak kld”d az zenetet (FWS/ENM gomb) ALL SHIPS REPORT STATUS TO FLAGSHIP: minden haj˘ adjon jelent‚st neknk az  llapot r˘l (l sd DATA RETR.). Egy perc alatt kapunk v laszt. Jobb oldali: ID|SHIP|PLANET|WP|OP Az itt kiv lasztott egys‚gekre ‚rtelmezi a parancsokat (teh t pl. itt kell kiv lasztani a sz‚tverend“ ellens‚get) A SHIP|PLANET|WP|OP a szok sos kijelzend“ tĄpusok gombjai: Als˘: SENT: mikor kldtk el az zenetet RECEIV: mikor kapta meg az zenetet EST ATT: mikorra fogja el“rel that˘lag elv‚gezni a parancsot TO SHIP: mely haj˘knak adja le (itt kldjk el az zenetet) ALL: mindnek SELECTED: csak a kiv lasztottnak SEND ORD: ezzel ltetjk az zenetet az ‚terhull mok h t ra TACTICAL Van egy kis harcimonitor, itt l thatjuk az ellens‚get, itt lehet bec‚lozni, s itt fogja be a rak‚ta a c‚lj t. Van a tetej‚n egy kis sor: T: a c‚lpont merre n‚z B: mi merre n‚znk R: t vols gunk Alatta: TARGET A B C D: N‚gy c‚lpontot jegyez meg, s hogy melyik milyen, azt az alatta l‚v“ sorban adhatjuk meg (befoghatunk: t maszpontot, ellens‚get, saj t haj˘t). ACQUIRE: Megkeresi a list b˘l kiv lasztott c‚lpontot, s ha tud, r  ll. AUTO: Nyomon k”veti (amennyire csak lehet). ANGLE: Megmutatja, hogy milyen sz”gben vagyunk a m sik haj˘hoz k‚pest (a z szl˘ a c‚lpont). RANGE: A kĄv nt t vols gunkat jelzi, azaz hogy mennyire k”zelĄtse meg az automata ir nyĄt s a c‚lt. FACE TACTICS: Az ir nyĄt˘ automata mit tegyen: SHADOWING: lopakodj‚k a k”zel‚be (20000-130000 km) POSIT:  lljon r  (5000 km felett) ESCAPE: h tr ljon gyorsan a c‚lt˘l (meneklj”n) HALT:  lljon meg, ahol van EVADE: kerlje ki a c‚lt BOARD: Rohamozzuk meg a fed‚lzet‚t. Ezt csak akkor lehet, ha legfeljebb 5000 km t vra vagyunk t“le, s minden pajzs t sz‚tl“ttk m r. Ekkor j”het be a BREACH 2, ha akarjuk. Y: A navig ci˘s r‚szen megadott ir nyba tart tov bbra is (gyorsabb mozg s, mint a SHADOWING). Van ennek egy ki/bekapcsol˘ r‚sze is, az ANGLE mellett. DEFENSE AMCM: v‚delmi rendszer JAM: v‚delmi rendszer BEAM: v‚delmi rendszer ATTACKER: ki t madt meg (alatta, hogy melyik egys‚get) SHIELDS; Pajzsok ki/be kapcsol sa. Itt jelzi is, hogy melyik pajzsot tal lta el (feh‚r szĄn– lesz) 1234: melyik pajzs mennyire er“s m‚g (id“vel t”lt“dik) FIRE EBW - l‚zerrel l”vnk r  (kis hat˘t vols g) Mellette van egy sk la, ott be lehet  llĄtani a tzel‚si er“ss‚get (100, ha nem s‚rlt a l‚zer). L‚zerl”v‚s ut n v rni kell, mĄg Łjb˘l felt”lt“dik a l‚zer. FIRE MISS - rak‚t val durrantunk oda (c‚lk”vet“) Akkor lehet (eredm‚nyesen) kil“ni egy rak‚t t, ha a harcimonitoron az als˘ sorban megjelenik egy felirat. A MISS gomb lenyom sa ut n kiad egy ment, amivel a kil“het“ rak‚t k k”z”tt v logathatunk FOCUS - A kiv laszt sa ut n a l‚zert a g‚p a megadott egys‚gre c‚lozza. WIDE NORM PIN: Mennyire er“sen koncentr lja a l‚zert. Min‚l kisebb (PIN), ann l nagyobbat sebez, ha tal l, de nehezebb eltal lni. EXECUTE - Ez az ”nmegsemmisĄt“ gomb... Van m‚g egy radar, ami a szok sos, de egy Łj gombbal: COMBAT ZONE: a radar csak a csatamez“t mutatja OUT|ENS|FWS: Csak a kiv lasztott egys‚geket mutatja a radaron DATA RETRIEVAL FW FORCES FLEET STAT: egy lista SHIP: haj˘ neve TIME HEADING VELOCITY GROUP: ld SHIPS STATS/STATS SYS DAMAGE: az adott egys‚g mennyire s‚rlt SHIPS STAT: adatok a haj˘inkr˘l ID SHIP: haj˘ neve ‚s azonosĄt˘ja CAPTAIN: ki viszi % OPERATIONAL: az az egys‚g h ny %ban haszn lhat˘ m‚g SYSTEM: err“l az egys‚gr“l besz‚ltnk az el“bb STATS: Łjabb adatok a haj˘r˘l: ORDER: mi a parancsa TIME: mikort˘l foglalkozik az adott paranccsal HEADING: merre tart VELOCITY: sebess‚ge GROUP: melyik csatal ncban van CREW: adatok a leg‚nys‚gr“l ACTIVE: mennyi haszn lhat˘ INJURED: mennyi a sebeslt (LIFE SUP. gy˘gyĄtja) DEAD: mennyi hulla van oda t MISSILE INV: mennyi ‚s milyen rak‚t ja van DISTRESS SIGNAL: seg‚lyk‚r“ jel DAMAGE CONTR: Vannak hasonl˘ menpontjai az el“z“h”z, de j”n m‚g: REPAIR CREW DISTRIB Alatta meg egy lista. Itt meghat rozhatjuk, hogy a leg‚nys‚gb“l h nyan javĄts k az adott egys‚get. A szabad (nem javĄt˘) leg‚nys‚get az AVAILABLE mutatja. Ezzel csak a saj t haj˘ javĄthat˘. DOCKET FW CAPTAIN: az  ltalunk Ąrt sz”veg a kapit nyainkr˘l ENEMY: az ellens‚g fajt j r˘l Ąrt sz”vegnk MISSION BRIEFING: a lejegyzett duma a kldet‚shez OBJECTIVES: itt ua., csak t”m”ren EVALUATE: statisztika eddigi tetteinkr“l: FWS: id“, kldet‚s, haj˘k sz ma, vesztes‚g, s‚rlt, ellenf‚lnek  tadott haj˘ink sz ma ENS: sz‚tl“tt, elfoglalt, m–k”d“ ellenfelek sz ma OUTPOST: h nyat foglaltunk el, mennyi az ellens‚ges m‚g CREW: Mennyi leg‚nys‚gnk volt (nem a haj˘n, a flott n), mennyi hulla lett, mennyi s‚rlt meg. Jelenleg el‚rt pontsz munk (ha abbahagyjuk r”gt”n a kldet‚st, ennyi pontot kapunk). V‚gl adunk n‚h ny atyai tan csot: - Ne felejtsk el lekapcsolni az id“gyorsĄt st csata k”zben, mert igencsak unalmas lesz a csata (egyszer sem fog c‚lkeresztbe ugrani 32X-es gyorsĄt sn l). - Ha el akarunk egy haj˘t foglalni, jobb ha el“tte sz‚tl“jk a hajt˘m–v‚t, meg a sz mĄt˘g‚p‚t is, mert akkor sokkal k”nnyebben r  llhatunk. T maszpontn l el‚g a pajzs megsemmisĄt‚se. - Jobb, ha a PIN c‚lz st haszn ljuk, Ągy el‚g hamar lecsapoljuk a pajzs t vagy m st. - AmĄg van rak‚ta, ink bb azt haszn ljuk. - Ha nem fordult szembe velnk az ellenf‚l, akkor l“jk, amĄg csak lehet, mert szemb“l “ is visszal“(het). - A teljes megsemmisĄt‚s‚hez minden r‚sz‚t el kell pusztĄtani. - Az aszteroida-mez“kkel nem sok mindent tehetnk, csak Łtakad ly.