Bud Tucker in Double Trouble A következő leírás egyszerű és lényegre törő, nem titok, valójában egy angol nyelvű végigjátszás szövegét követtem és egészítettem ki saját szájízem szerint. A leírást természetesen én is ellenőriztem, tehát elvileg nem lesz gebasz, nem fog senki elakadni... A játékot most játszottam végig először, s mivel nem találtam magyar nyelvű leírást, úgy gondoltam írok egyet, hogy nektek már könnyebb legyen a játék. A Bud Tucker in Double Trouble alapmű, kissé bárgyú történettel, jó humorral, pofonegyszerű játékmenettel, vétek kihagyni. Én személy szerint nagyon élveztem. Most már igazán nincs más hátra, mint hogy kedvenc pizzátok és egy üveg hideg sör társaságában belevágjatok a kalandba! Mindenkinek jó szórakozást! Bevezető: Bud Tucker a Barryville-i pizza-kihordó fiú különös kalandba keveredik… Az intróból kiderül, a városka kissé elborult elméjű, de jó szándékú tudósa, F. Goonhilly professzor éppen most fejezte be élete fő művét, egy klónozó gépet. A jó hírrel rögtön fel is hívja asszisztensét Budot (aki esténként, mint laborsegéd szokott nála tevékenykedni, nappal pedig a „Pizza, U Like” nevű pizzázó kiszállítója) hogy egy finom pizza társaságában keresse fel őt. Bud bringára pattan és viszontagságos kerekezés után megérkezik a feltaláló házához. A prof szívélyes üdvözlés után a pizzán demonstrálja masinája erejét. A bemutató sikerül, a gép megduplázza az ízletes csemegét. Az öröm sajnos nem tart túl sokáig, mert a fondorlatos gazember, Dick Tate, gorillái kíséretében megérkezik. A bűnöző ördögi tervvel áll elő: több ezer példányt állítana elő kedvenc teremtményéből, saját magából, hogy uralni tudja a Földet. A professzort és a klónozó gépet elrabolják és a titkos főhadiszállásra viszik. Bud taxiba száll (kiderül, nem ő csak ő vezet rosszul, a taxisofőr legalább annyira kutyaütő ezen a téren) és elindul az egyetlen nyomon, (egy doboz gyufa) amit a laborban talált. A sofőr hajt mint a meszes, egyenesen a Hotel Splendidbe viszi hősünket, taxistul ront a házba. Innen vehetjük át Bud irányítását. Első rész A hotelben vizsgáljuk meg a nálunk lévő gyufát. Big Al bárjából való. Próbáljunk meg kijutni a szobából. Nyissuk ki a baloldali fiókot és vegyük magunkhoz a könyvet. A mosdó mellől vegyük fel a biztosítótűt, a szappant és a ragtapaszt. Ezután kenjük meg a szappannal az ablakot, majd másszunk ki. A sikátorban beszéljük a pékkel, vegyük fel a kék „izét” és a lemezeket a sarokból. Menjünk az utcára, majd forduljuk balra. Big Al sztriptíz klubja előtt beszélgessünk el Dave-vel, a festővel, majd Verát, (fura név egy benga állat manusnak) a kidobót kérdezzük, hogyan juthatnánk be. Nagy nehezen kinyögi, hogy nyakkendőt kell viselnünk. Menjünk el seftes Spivhez (barna öltönyt visel), akinél van nyakkendő. Egy briósért cserébe hajlandó adni egyet nekünk. A pékségben a gyufánkat használjuk a lámpa melletti piros tűzriasztón. Vissza a sikátorba és a hátsó ajtón menjünk be a pékhez és csenjük el a brióst. Ezután Spivtől megkapjuk a nyakkendőt, amit mutassunk meg Verának. Bent beszéljünk a csapossal, aki nem bánik kesztyűs kézzel az üvegekkel, percenként a falhoz vág egyet. Nem számít hogy nincs pénzünk, az első körre a ház vendégei vagyunk. Lola, a fekete hajú táncoslány műsora teljesen tűzbe hozza Budot, aki le is hűti magát a csapostól kapott itallal. Az asztal tetején Lola fogd minket lenge fehérneműben, akit kérdezzünk a professzorról. Tök mindegy mit mondunk, a végén úgyis le leszünk tartóztatva, mert kiskorúként lógtunk be a bárba. A cellában vegyük fel a vödröt és töltsük meg vízzel a szivárgó csőből. Ez beletelik egy kis időbe. A vízzel öntsük nyakon a szomszédos ágyon hortyogó Pansyt. Kérdezzük őt, hogy juthatnánk ki innen, mire megnyom egy rejtett gombot a falon és feltárul egy titkos kijárat, ami a piachoz (Mall) vezet. Először térjünk be az információs szobába Mary Puttyhez, aki egy lüktető Agy alatt ücsörögve kötöget. Beszéljünk vele is és az Aggyal elrabolt barátunkról. Az Agytól megtudhatjuk azt is, merre van a következő helyszín, a park. Az utcán elegyedjünk szóba Del. E. Gate-tel, majd lépjünk be a Plugs store-ba és csevegjünk egy kicsit Sparkyval az eladóval. Innen sétáljuk át a zeneboltba, ahol kapcsoljuk ki a magnót és beszéljünk Dr7-tel. Adjuk el neki a nálunk lévő lemezeket (a funkyra vevő). Nem kapunk túl sokat értük, de sebaj. Vissza a Plugs store-ba, használjuk a Dr7-től kapott érmét a fotó automatán és csináljunk magunkról egy fényképet. Ezt követően vegyük a fogorvos felé az irányt. A fogorvossal - aki egy szadista állat - folytatott diskurzus után csórjuk el a fogót és távozzunk. Talpaljunk el a halboltba. A kapitánnyal egészen addig dumáljunk, amíg nem kapunk egy hálót. A gyorsétteremben miután beszéltünk a kiszolgálóval, a hálónkat használjuk a hamburgerdobáló gépen, egy burgerrel máris gazdagabbak lettünk. A csarnokot elhagyva menjünk a parkba (használjuk a térképet). Vegyük fel az újságot, amit olvassunk is el. Beszéljünk Roystonnal, a házikabátot viselő fazonnal, aki úgy néz ki, mint egy hajléktalan, ám hamarosan kiderül, nem az, aminek látszik… Meghív magához. Rezidenciájában vegyük fel az asztalon lévő kalitkát. Újra a parkban használjuk a lyukas locsolócsövön a ragtapaszt, azután a fogót a csapon (stand pipe). Beszéljünk a kukaccal. A szobor mellől marjuk fel a vízálló táskát (waterproof t-bag) és menjünk a múzeumba. A múzeumnál dumáljunk az újságot olvasgató fazonnal, akitől vegyük el a madzagot és kombináljuk össze a madzagot a nálunk lévő biztosítótűvel. Lépjünk be a múzeumba. A kiállítás nem érdekes (oltári nagy baromságokat láthatunk – nesze neked modern művészet), inkább vegyük magunkhoz a korcsolyát, használjuk a kurátoron, aki így már nem tudja megakadályozni, hogy eltegyük az esőköpenyt. Az esőkabáttal a zsebünkben térjünk vissza a piacra és az információnál kérdezzük meg az Agyat, hogy hol vannak a dokkok. Miután útbaigazított, menjünk oda. Itt, a dokkoknál van egyébként Dick Tate titkos főhadiszállása, a raktárépület, ami előtt egy őr posztol. Elcseveghetünk az őrrel, de nem fog beengedni. Mivel az épületet egyelőre zárva találjuk, vegyük fel a láncfűrészes halat, vigyük el a parkba, ahol használjuk a faágon. A levágott faágat vegyük magunkhoz és kössük rá a zsinórral kombinált horgot. Egy horgászbotot kapunk. Spuri vissza a dokkokhoz, beszélgessünk egy kicsit az őrrel. Kérdezzük a raktárról, mire elmondja, csak alkalmazottak léphetnek be. Ezt követően használjuk a létrát és szálljunk fel a halászhajóra. A halászt, Billy Dossert kérdezzük a biztonsági kártyájáról és arról, milyen feltételekkel alkalmazna minket a hajóján. Majdnem minden szükséges felszereléssel rendelkezünk, a sárga színű esőkabátot és a horgászbotot kivéve (csali is kell a bot mellé). Bumlizzunk el a parkba, ahol kérjük meg a kukacot, legyen a csalink. Ezt követően keressük fel Dave-et a festőt a Seedy streeten és kérjük meg, hogy fesse át sárgára az esőkabátunkat. Ezután a halász már hajlandó odaadni nekünk a kártyát, amit adjunk oda az őrnek és lépjünk be a raktárépületbe. A raktárban a fogva tartott professzorba, Dick Tate-be és Norrisba, Tate egyik testőrébe botlunk, akik minket is elkapnak és a proffal együtt egy székhez kötöznek. Második rész Dick Tate hosszan tartóan ecseteli, hogyan igázza majd le a világot, bár hőseink néha közbe kotyognak és megakasztják a szónoklatot. Dick távozása után beszéljünk a professzorral, hallgassuk meg a menekülési terveit, amik elég bugyuták. Ekkor bedob egy új ötletet, a lézer karórájával biztosan kijutunk. Az öreg nem hazudott, könnyedén ellövi egy sugárral a kötelékeinket. Nekünk adja a „gyilkos fegyvert”, mi pedig a szellőzőn át kisurranunk. Menjünk balra, majd miután kimásztunk, jobbra. A tengeralattjárónál menjük hátra a távoli dokkhoz. Itt használjuk a karórát a vízben csillogó tárgyon. Kiderül, óránk mágnesként is funkcionál. (Túlságosan is jól). Vegyük fel a kulcsot és vágjuk zsebre. Nyissuk ki a szekrényt. Miután a kizuhanó trófea palacsintává lapított bennünket, tegyük el a táncoló bábut (ami egy kacsa és egy kutya keverékére hasonlít) és a rózsaszín micsodát. Vissza a tengeralattjáróhoz, ahol haladjunk jobbra, majd lépjünk be a különös ajtón. Bent a matrózok szunyókálnak, bugázzuk el egyikük melegvizes tömlőjét. Ki az ajtón, majd menjünk ismét jobbra. Az irányító központhoz jutunk. Beszéljünk a technikusokkal, mondjuk nekik, hogy Tate pizza kihordója vagyunk és épp rendelést veszünk fel. Másszunk vissza a szellőzőbe, ahol tartsunk jobbra. Vizsgáljuk meg a falon függő feljegyzést. Tate megszigorította a biztonsági ellenőrzést, aki ki vagy be akar jutni, három dolognak kell eleget tennie: 1. a biztonsági kártyáját be kell tennie a számítógépbe 2. hangazonosításon kell megfelelnie 3. orrvizsgálaton kell átesnie. A baloldali ajtón belépve Berylbe, a molett hölgybe botlunk. Használjuk rajta a táncoló kacsa-kutya bábut és vegyük fel az elejtett kulcsát. Nyissuk ki az ajtót, a prof is immár szabad. Menjünk délnek, be a mosókonyhába, ahol a téglafal melletti falrajzon (painting) használjuk a rózsaszín micsodát. Amíg pattog, gyorsan öntsük a melegvizes palackunk tartalmát a szakács korsójába. A konyhában vegyük fel a rádiót, nyissuk ki, így két elemmel leszünk gazdagabbak. Látogassuk meg a mérnököket a kontroll teremben, akiket jócskán kiütött a szakács sütije. Vegyük fel a központi gép mellől a ronda, neonzöld színű magnókazettát. A balra lévő szoba Tate pihenőhelye (tud élni a fickó), itt mozdítsuk el a falon lévő portrét és kulcsunkkal nyissuk ki a széfet. A páncélszekrény hatalmas kincset rejt… egy gumiorrot. Tegyük el. A tengeralattjáró előtti pallón töltsük meg üres tömlőnket levegővel. Léggömbünkkel ússzunk a tengeralattjáróhoz (használjuk a lufit a tengeralattjárón). Ereszkedjünk le a nyíláson, majd forduljunk balra. Nyomjuk meg a gombot, hogy megálljon a forgatókulcs. Tegyük el a forgatókulcsot. Menjünk az irodába és olvassuk el az üzenőtáblán lévő papírt. A napi jelszót olvashatjuk le róla (a mai jelszó: Big yellow pants, azaz Nagy sárga nadrág). Az asztalról kapjuk fel a magnót, tegyük be a kazettát és az elemeket. Vissza a folyosóra és irány a kontroll terem. A számítógépet használva üssük be a kódot (meghagyva a szóközöket ), majd másszunk vissza a létrán és mivel a kód aktivált egy hidat, ezen menjünk vissza a dokkokhoz. Látogassuk meg ismét a hortyogó matrózokat és magnónkkal vegyük fel annak a hangját, akitől a tömlőt is elvettük korábban. Ezután vissza a szellőzőbe, menjünk el a mosókonyhába és a tengeralattjáróban szerzett forgatókulcsunkat használjuk a mosógépen. A forgatókulcs összemegy a mosásban, kapunk egy kisebb kulcsot. A szellőzőn keresztül kússzunk vissza a vesztegelő metrószerelvényhez és a robotsofőrön használjuk az összement kiskulcsot. Beindul a szerelvény. Vizsgáljuk meg a falat, ahol korábban a szerelvény állt, egy kártyát fedezünk fel. Tegyük el. Már csak vissza kell vonszolnunk magunkat a professzorhoz, s ezzel véget is ér a második rész. Harmadik rész A szökés sikerül, de a liftből kilépve hőseink döbbenten veszik észre, hogy Dick Tate átvette az uralmat és fenekestül felforgatta szeretett városunkat. A péküzletnél vegyük fel az üres pizzásdobozt és a leeresztett sárga gumilabdát. Használjuk az óránkat a csapóajtón, így már szabad az út lefelé. Lent három dolgot is vegyünk fel: a kurblit, az esőkabátot és az asztal lapja alá ragasztott rózsaszín rágógumit. Menjünk vissza a péküzlet mellé. A kurblit használjuk az ablakmosó állványon, mire Bud feljut a tetőre. A rágóval ragasszuk meg a leeresztett gumilabdát. A labdát használjuk a tetőablakon. Lent Dick Tate új bázisára jutunk. Kapjuk fel az újságot, akár el is olvashatjuk. Menjünk ki balra, ahol válasszuk a középső alagutat. A helikopternél tegyük zsebre az olajoskannát és a csavarkulcsot. A csavarkulccsal kapjuk szét a rotort, és tegyük el a földre hullott alátétet. Vissza a csarnokba, ahol a szekercét olajozzuk meg, ezáltal már magunkhoz tudjuk venni. Caplassunk el a baloldali alagútba, vegyük fel a mobiltelefont. Menjünk a felső szobába. Itt Elvis Presley, Kleopátra és Jézus Krisztus raboskodik, egy közös cellában. Beszéljünk a bebörtönzött Elvis-szel. A jobboldali lépcsőn lesétálva F. Goonhilly professzor masinájához jutunk, amit elektromos erőtér véd. Keressük meg a pihenőszobát (a baloldali ajtó, mihelyt kijöttünk a börtönszobából), ahol használjuk a tévét. Kapcsoljuk be a készüléket jobb felső gombbal, válasszuk ki a 3. csatornát, ahol épp egy termékbemutató zajlik. Használjuk a mobiltelefonunkat a műsorvezetőn és rendeljünk egy kakukkos órát. Az hamarosan meg is érkezik az ablakon keresztül és a tarkónkon csattan. Vegyük fel. Innen menjünk jobbra, a liftet használva irány a szuterén. A pincén kimászva, kérjük meg a professzort, kövessen minket. Az épületben a tudós átad nekünk egy igen terjedelmes listát (addig beszélgessünk vele, amíg oda nem adja), amin egy briliáns csapda alkatrészeinek nevei szerepelnek. Természetesen ezek ahhoz kellenek, hogy segítségükkel csapdába csalhassuk a zsarnok Dick Tate-et. Budra hárul a feladat, hogy összegyűjtse a komponenseket. (Lássuk, helyszínek szerint, hol mit is kell megszereznünk). SEEDY STREET: Pékség: Ahhoz hogy a pék palacsintasütőjét megkaparinthassuk, nagyon sokat kell beszélnünk. Erőltessük, hogy feltétlenül adja nekünk a palacsintasütőt, de mivel erre nem hajlandó, kezdjük el sértegetni. Bud szófosását egyszer csak megelégeli a pék, és hozzánk vágja az áhított konyhaeszközt. Strip Joint: A kiégett sztriptíz bárban vegyük fel a földről a krétát és a gyufát. Elegyedjünk szóba a tűzoltókkal, bosszantsuk őket is, mire az egyik megpróbál fejbe kólintani minket, de pechére társát vágja szájon. Ezután véget nem érő pofozkodás kezdődik a két tűzoltó között. Amíg ők egymást csépelik, vegyük fel a pálcát, amit a bajuszos eldobott. Manhole: A csatornában egy csöves éldegél, akinek esze ágában sincs beengedni minket otthonába. Először is a parkban beszéljünk barátunkkal Roystonnal, aki ad nekünk egy döglött, bűzölgő halat. Menjünk a dokkokhoz. A ruhaszárító kötélen lévő csipeszt verjük le a tűzoltó pálcájával, az inget és a csipeszt is vegyük magunkhoz. Nyissuk ki a középen lévő barna dobozt, kapunk egy plasztik kártyát. Menjünk vissza a Seedy streeten a csatornafedélhez, használjuk a fedélen a halat, ezzel a csövest letudtuk. Használjuk magunkon a csipeszt, így már képesek leszünk lemenni a bűzbe. Lent vegyük fel az útjelző bóját és vigyük el Roystonnak, aki egy lefolyócsövet ad cserébe. PARK: Dick Tate uralma káoszt és pusztulást hozott, ezt láthatjuk többek közt a park állapotán. Beszéljünk a kislánnyal, aki valamilyen édességet kér a lufijáért cserébe. Édességet a Plugs shopban szerezhetünk majd a piacon (Mall). * A cukorkaszerzésre később visszatérek, csillaggal jelölöm az ehhez kapcsolódó részt. A kigyúrt amazon súlyzóján használjuk a krétát, mire Bud kicsit megtréfálja az izmos hölgyeményt, még két nullát firkant a súlyzóra. Miután a testépítő összeesett, vegyük fel a kakukkot (ami idáig a súlyzón ücsörgött) és az egyik súlyt, ami majd jó lesz tekegolyó helyett. A madárkát az inventoryban párosítsuk a kakukkos órával. MUSEUM: A múzeumba nem könnyű bejutni, azonban ne ijedjünk meg. Használjuk a fejszét az ajtón és szezám tárulj. Mielőtt belépnénk kapjuk fel a szétvert ajtó küszöbéről a szöget (nail - nehéz megtalálni, fekete színű), bent pedig a ragasztó segítségével állítsuk meg a kurátor száguldozását. Szedjük el a görkoriját. Azt ami a lábán van, a másikat a ragasztó miatt nem tudjuk eltenni. (Figyelem! Ezt a részt, csak a MALL Information alpontja után tudjuk teljesíteni, mert akkor kapjuk meg a ragasztót. Azért került csak ide, ez a rész, hogy helyszínek szerint egy tömbben legyen az infó!). Szintén a múzeumban, miután megvan a görkori, tegyük el a két hula-táncoslány jelmezt, amik a falon vannak – melltartókat, fűszoknyákat. DOCKS: Lásd a Manhole-nál. Egyéb feladatunk nem lesz a dokkoknál. MALL: Information: Az információs szobában is megváltoztak a dolgok. Marynek és az Agynak hűlt helye, viszont találkozunk a Mindentudó Szemmel. Némi csevegés után feltesz nekünk egy találós kérdést, amire úgy sem fogunk tudni válaszolni. Forduljunk egy igazán nagy koponyához segítségért: a professzorhoz. Faggassuk ki mindenről, amiről csak tudjuk, majd hagyjuk el a helyszínt, térjünk vissza és cselekedjünk még egyszer ugyanígy. Ezután menjünk vissza a Szemhez, akinek immár meg tudjuk adni a kívánt választ, ami egyszerű, mint Kolombusz tojása: egy tojás. A Szem különböző ajándékokat kínál nekünk: luxusautót, tehenet, írógépet, barackot, vagy egy tubus ragasztót. Végül Bud a legutóbbit választja. Vegyük magunkhoz a ragacsot. Most jöhet a múzeum! Plugs shop: * Itt az édességszerzés ideje! Használjuk az alátétet a cukorka automatán, kapunk egy tábla csokit. Ezt adjuk oda a kislánynak a parkban és miénk a lufi. A Plugs shop-ban Beszéljünk Sparkyval, aki most éppen füldugót árul. Verjük át. Kérdezzük Tate pénzéről, majd mikor lehajol a pult alá, tegyük zsebre a füldugókat. Keressük fel Dr7 zeneboltját, ahol Dest (most így hívatja magát) találjuk, a zene azonban kikészíti Budot. Használjuk a füldugót a zeneboltban, mire Bud kikapcsolja a gramofont. Beszélgessünk egy kicsit Des-zel, aki ad nekünk egy narancssárga izét és egy zöld ventilátor állványt. Ez utóbbira passzintsuk rá a helikopter rotorlapátját és máris egy kész szélgépet kapunk. A narancssárga izét a parkban cseréljük el Roystonnál az esőkabátra. Dentist’s: A fogorvosi rendelő bejáratánál régi ismerősünk, Vera a kidobó áll, akit most Violetnek hívnak. (Most már biztos, hogy a muki személyi száma másféllel kezdődik). Csak behívóval léphetünk be a rendelőbe, szerencsére van nálunk egy (plasztik kártya), amit a dokkoknál szereztünk. Mutassuk fel, majd győzzük meg Violet-et, hogy a C, erőteljesen hasonlít a B-re. Szabad az út. Bent vegyük rá a csirkét, hogy tartson velünk. Vegyük fel őt. Spy store: Bent beszélgessünk a kémmel. Használjuk az esőköpenyt, így a kémek azt fogják hinni, hogy közéjük tartozunk. Csenjük el a kesztyűt. Használjuk az inventoryban a tűzoltó pálcáját a korcsolyán, az összepárosított korcsolyás pálcát pedig az ingen. Egy vitorlát kapunk. Végszó A begyűjtött hozzávalókat egyenként nyújtsuk át a profnak. Ellenőrizzük a listát. Tizenhárom dolgot kellett összeszednünk. Amit már megszereztünk, automatikusan törlődik a listáról az átadást követően. Tehát adjuk át: a szélgépet, a vitorlát, a gyufát, a szöget, a kesztyűt, a tekegolyót (súly), a lefolyócsövet, a hula-táncoslány jelmezeket, az üres pizzásdobozt, a kakukkos órát, a palacsintasütőt, a lufit és végül a csirkét. Tudós barátunk egykettőre összeeszkábál egy szerkezetet, ami ellátja a pökhendi kis mitugrász, Dick Tate baját. Barryville és a világ tehát megmenekült, hála Bud Tuckernek és a professzornak!