Hajdan ban teli volt a CoV egy bizonyos Castles c. j t‚k ut˘hat sai ‚s hi nyai miatt felszĄnre kerlt sir nkoz sokkal, azaz hogy nem lehet h˘dĄtani, de majd a campaign disk-ben, avagy a k”vetkez“ r‚szben rem‚lhet“leg igen. Nos ennek is meg kellett t”rt‚nnie, ‚s egy napon arra ‚bredtnk, hogy a t‚lap˘ bemosolyog az ablakunkon (kiss‚ ugyan megk‚sve), majd dŁs, h˘feh‚r szak lla rejtek‚b“l el“vett egy t‚gl t ‚s pillanatok alatt be is t”rte vele az ablakot. Miut n el‚gg‚ kitisztĄtotta a keretet, megpr˘b lt bem szni, de sajnos hi ba vett m gneses korongokat, nem fogyott le el‚gg‚ ‚s bosszŁsan n‚zegette azt a p r darab kerek csodaszert. Sz˘val a t‚lap˘ nem f‚rt be. Ekkor hirtelen ”tlett“l vez‚relve elkezdte a falat is bontani, b r m r nem a t‚gl val, hanem kalap ccsal. Amikor a lyukat m r kit gĄtotta el‚gg‚ ahhoz, hogy bef‚rjen, becsusszant, s a meglepet‚st“l m‚g mindig k ba fejnkh”z v gta a korongokat, mondv n, hogy neknk tal n sikerl lefogyni ezekkel, mert “ ugyan csak tal lta, de rem‚lte, hogy az szaki-sarkk”r”n tŁl is fog m–k”dni. Ezut n bosszŁsan t vozott ‚s m‚g a sz‚pen kipucolt csizm nkba se tett egyebet, csak vakolatot meg t‚glat”rmel‚ket. Miut n el‚gg‚ lelepedett a por, hogy v‚gre odaf‚rjnk a korongokhoz, igencsak ismer“snek t–nt az alakjuk, s megpr˘b ltunk tokot hajtogatni nekik. Igen, Ągy m r mindenki r j”tt mi is igaz b˘l, s betettk a drive-ba. Az kopogott, kattogott, ny vogott, scratch-cselt, (M‚g azt is mondta, hogy mŁŁŁ : CoVboy), majd kiĄrta: CASTLES2. J‚! Nem lehet igaz! Teh t valahogy ide‚rt a Castles 2 is, s r”vid ismerked‚s ut n megszil rdult bennnk az elhat roz s, hogy egy leĄr s fog bel“le kerekedni. Mint az alcĄme is mutatja, szinte h˘dĄt sra ‚pl az eg‚sz, de persze v rakat is lehet ‚pĄteni, csak nem musz j olyan sokat, mert id“be, p‚nzbe ‚s trelembe kerl. De az‚rt lehet. S“t itt is szeml‚lhetjk szorgoskod˘ embereinket, itt is vannak az unalmas pillanatokat felvidĄt˘ t”rt‚netek, illetve van amikor nem kifejezetten felvidĄtanak, de az‚rt t”rt‚netek, ‚s el‚gg‚ ”sszetettek ahhoz, hogy egy ideig m‚g sz˘rakoz st is biztosĄtsanak. Ami az eg‚sz szĄnvonal t emeli, az a jobb als˘ sarokban l‚v“ real-time film-digik sora, amiket itt-ott a g‚p elejt, ezzel is segĄtve a kedvetlen j t‚kos sz j nak t gul s t. Na persze ennek is megvan a maga h tult“je, mert PC-n a wincsire r eresztve kb 11 megab jton terpeszkedik el. Igaz, ki is lehet kapcsolni, de akkor is vagy 4 MB marad. Spelljammer sz”rny–s‚gei ut n itt az ember v‚gre pihentetheti szem‚t a j t‚k amŁgy kellemes grafik in (m rmint az intro-ban, term‚szetesen az end-seq-ben hal l eset‚n) ‚s k pr zatos anim ci˘in. A zene se kutya, az fix. Ja, az anim ci˘kra visszat‚rve, fekete-feh‚rek ugyan, VIII Henrik (mag n)‚let‚b“l val˘k. Ezt a credits-n‚l Ąrja ki, de h tha valakit ‚rdekel. Az Amiga verzi˘ a napokban csordog lt be, a PC-s EGA-t is visz, de az‚rt ne v rjunk t“le tŁl sokat, ott az anim ci˘k nem mennek. A mese (t”rt‚nelem?): K roly kir ly j˘ kir ly volt, n‚ha elment vad szni, n‚ha lovagi torn kat l togatott meg, volt amikor csat zott is itt-ott, sz˘val ‚lte unalmas kir lyi h‚tk”znapjait, amikor egy nap bekopogott egy s”t‚t, csukly s ember a v rba (nem, ez nem Vengeance of Excalibur lesz), ‚s odament a kir lyhoz. GyanŁs volt a kir lynak, mert a figura Łgy 30 centivel a f”ld felett lebegett, s jobb kez‚ben egy kasza volt, a balban meg egy m‚rleg. LehŁzta csukly j t ‚s egy s rg s koponya, z”ldes varratokkal villant el“ a durva anyag m”g”tt. L tszott rajta, hogy r‚g nem mosott hajat. Sz˘val ez az ember vagy mi, odament a kir lyhoz, odahajolt hozz , megszagl szta a kir ly ”tnapos borost j t ‚s nagy leveg“v‚tel ut n r lehelt a meglepett kir lyra, s egy igencsak h tborzongat˘ kacaj hallat sa ut n hipp-hopp, k‚nes szagŁ, v”r”s, s–r– fstt‚ v lt. Ett“l a kir ly szeme elz”ldlt, majd elk‚klt, s a v‚g‚n megmaradt barn nak,. s itt j”n a l‚nyeg:  gynak esett. J”ttek a tud˘sok, orvosok, szerzetesek, ‚rv g˘k, javasasszonyok, kuruzsl˘k, benandant‚k, boszork nyok, csontkov csok ‚s term‚szetgy˘gy szok, de hi ba, a kir ly csak tov bb betegeskedett. Egyre csak fogyott, fogyott, majd egyre csak hĄzott, hĄzott, mĄg v‚gl Łgy nem d”nt”tt, hogy meg fog HALNI!!! Meg is halt, de ut˘d n‚lkl, s az mindig is igen cikis id“ket hoz egy nemzetre, ha tr˘nvisz ly t mad, teh t valakinek igen gyorsan el kellene foglalnia a tr˘nt. Ez nem t”rt‚nt meg, Łgyhogy tr˘nvisz ly t madt. Egysz˘val itt l‚pnk be a t”rt‚netbe. 1312. eleje, Bretagne. A kir ly hal l val lehet“v‚ v lt a Bretagne feletti uralom megszerz‚se a Valois-knak, az Anjou-knak, a Burgundi-h znak, a aragoniai-aknak ‚s az albioni-aknak, de a p pa is meg szeretn‚ szerezni a maga juss t, s t mogatva azt, aki “t is a legjobban pump lja f”ldekkel meg anyagiakkal. V lasszunk egy csal dot, s szerezzk meg magunknak a Bretagne-f‚lszigetet harccal, csellel ‚s megint csak harccal, esetleg a Disk Editor-ral, ha m sk‚pp nem megy. Bet”lt‚s ut n egy szok sos f“men jeletkezik, de itt sajnos nem adhatjuk meg, hogy mi lesz a nevnk, meg hogy n“k lesznk-e vagy f‚rfiak, att˘l m‚g mindenki j˘l sz˘rakozhat. PLAYAS:Milyen csal ddal is j tszan nk? Fentebb m r felsoroltuk a lehets‚ges vari ci˘kat, csak ‚pp a p p val nem lehetnk, az olyan NPC lesz mindenki sz m ra. Mellesleg megjegyzend“, hogy t”bben nem lehet j tszani (pedig nem lenne neh‚z megoldani). DIFFICULTY:Valahol azt is lehet szab lyozni egy j t‚kban, hogy milyen ellenf‚lnek szeretn‚nk a g‚pet tekinteni, k”nny– (EASY), neh‚z avagy borzaszt˘an tehets‚ges hadvez‚rk‚nt tekintnk r  (IMPOSSIBLE). Itt a k”nny–n‚l sem lesz az, hogy m r el“re elfoglalt x terletet neknk, meg v rakat ‚pĄtett fel, de a csata k”zbeni probl‚m kat n”veli a neh‚zs‚ggel. Sz˘val megeshet, hogy 8 lovagunkat lever 2, meg vannak m‚g ilyen durvas gai, illetve a semleges terleten elhelyezked“ katon k l‚tsz m t emeli meg. PLOTS:Hogy mire szolg lhat ez? Val˘szĄn– a hat rok jelz‚s‚re, de hogy mi‚rt nem csin lja akkor azt? Hagyjuk, mindenki meglesz n‚lkle is, meg amŁgy is csak ON/OFF  ll sa van. MUSIC : Evidens COMMODITIES:A tartom nyok nyersanyagforr s nak eloszl s t adhatjuk meg, ami lehet RANDOM: RND, BALANCED: kiegyenlĄtett, GEOGRAPHICAL: f”ldrajzi, azaz val˘s (sĄks gokon lesz kaja, hegyekben pedig vas, arany, erd“ben fa, sz˘val ahogy lenni szokott). A RANDOM sok durva dolgot is csin lhat, ha pl. 4 arannyal teli terletet tesz az ellenf‚l 4 Łjonnan elfoglalt terlet‚re, b r ugyanez r nk is vonatkozhat. Aj nlott a BALANCED. BATTLES:Ha valaki meg akarja mag t fosztani a csat k ”r”m‚t“l ‚s izgalm t˘l, tegye OFF-ra. De akkor sz moljon azzal, hogy a g‚p n‚ha igen furcsa m˘don harcol, ‚s sok vesztes csat t meg lehetne nyerni, ha te ir nyĄtan d, mert benned lehet talentum, tehets‚g a taktik kra. Ha meg nem vagy olyan magabiztos, vagy unod m r a sok harcot, akkor OFF. PLAY : Ezzel v‚gre elindĄthatjuk a g‚met. LOAD:Ugyanaz, mint a PLAY, csak r”gt”n az LOAD menbe ugrik. Kezd‚sk‚ppen azokat a csal dokat aj nlan nk felkarol sra, amelyeknek j˘ h tv‚dk‚nt szolg l a tenger, vagy valamilyen orsz ghat r, teh t senki nem tudja h tbat madni, de mivel mindegyik csal d Ągy van, ez‚rt egyedl az Anjou-h zat nem aj nlan nk annyira, mert az a tenger mell“l indul ugyan, de alulr˘l, fellr“l valamint keletr“l is t madhat˘. Albion ‚szaknyugatr˘l, Valois ‚szakkeletr“l, Burgundy d‚lkeletr“l, Aragon d‚lnyugatr˘l indul. R”vid id“n bell k˘dk‚rd‚sek thetik fel a fejket, n‚h ny v laszt majd k‚s“bb fogunk emlĄteni. A j t‚kban 3 szĄn nagyon fontos szerepet t”lt be, a z”ld, a piros ‚s a k‚k (Hercules tulajok el“nyben! CoVboy). Aki szemfles, ‚szreveheti, hogy nyit skor is m r 3 helyen t–nnek fel ezek a szĄnek, ugyanolyan  rnyalatban. A z”ld a j t‚k szerint ADMINISTRATION-t jelent, mondhatn nk Łgy is, hogy ez a papĄrmunk n kĄvl az er“forr sok kib ny sz sa mellett egy‚b belgyeket jelent, mĄg a v”r”s a hadsereget, a katonai er“nket mutatja, a k‚k pedig a klgyek, diplom ciai dolgok fed“szĄne. Legszemebt–n“bb a bal fels“ sarokban a v r, kard ‚s tekercs h tt‚rszĄne, illetve az ottl‚v“ 2 sz m. A sz mok azt mutatj k, hogy mennyi egys‚g haszn lhat˘ fel m‚g, illetve mennyi van ”sszesen az adott miniszt‚riumban (nevezzk Ągy). Sok tev‚kenys‚g, parancs foglal le ilyen egys‚geket, de ezek sz ma a j t‚k sor n helyes d”nt‚sek, megnyert csat k ‚s egy-k‚t szerencs‚s v‚letlen folyam n n“het, vagy ellenkez“ esetekben cs”kkenhet. Ezek mellet 3 ikonocska van, piros h tt‚rrel, amib“l mindenki arra k”vetkeztethet, hogy katonai dolgok. Ha esetleg m‚g az ikonok form j b˘l valaki nem j”tt volna r , az els“ a gyalogos csapatokat, a m sodik az Ąj szokat, a harmadik a lovagokat jelenti, a mellettk l‚v“ sz m pedig l‚tsz mukat mutatja. ™sszesĄtett l‚tsz mukat korl tozza a katonai pont. Ett“l jobbra van 4 ikon, mely a rendelkez‚snkre  ll˘ nyersanyagok mennyis‚g‚t mutatja. Ebben a j t‚kban a p‚nz helyett ink bb a nyersanyagokat r‚szesĄtik el“nyben, ami re lisabb is kir ly, illetve kir ly-jel”ltek eset‚ben. A kis ikonok ‚rtelemszer–en: Keny‚r: Kaja-forr s, algab nya Fa: R”nk, erd“k; Cs k ny: Vas S rga rudak (PC/EGA-n $-jel): Arany Ezek igen sok mindenhez kellenek, a v r‚pĄt‚st“l a k‚mkld‚sig mindenre kell pazarolni valamelyikb“l (vagy mindegyikb“l) egy keveset. H rom szĄnes kerettel ell tott t‚glalap tal lhat˘ alattuk, mindegyik egy bizonyos szerv folyamatban l‚v“ tev‚kenys‚g‚nek el“rehaladotts g t ‚s id“k”zben felhaszn lt l‚tsz m-egys‚get mutat. Vil gosabb, ha Łgy mondjuk, hogy ha egy szerv (piros/k‚k/ z”ld) valamilyen munk t csin l (pl. v rat ‚pĄt, vagy t mad sra k‚szl fel), akkor az id“be telik, s le is foglal egyn‚h ny embert (azaz pontot), s azt Ąrja itt ki, hogy a munk nak h nyadr‚sz‚vel vannak m r k‚sz. A csĄk mutatja ezt, az azel“tt l‚v“ szĄnes sz m pedig term‚szetesen arra utal, hogy mennyi ‚s milyen egys‚get foglalt le. Azt, hogy milyet, azt teljesen felesleges volt beletenni, mert nincs olyan cselekedet, ami t”bb szervet is lefoglalna. Ha k‚sz a munka, akkor kiĄrja, hogy 'x COMPLETE', majd addig ottmarad, amĄg Łj munk ba nem kezdnk bele. Ha egy munk t meg akarunk ism‚teltetni, akkor c‚lozzunk r  a c‚lkereszttel a megfelel“ t‚glalapra, s el is kezdi. Ha munka k”zben tesszk ezt, akkor lejjebb kiĄrja, hogy mennyi ‚s milyen egys‚g kell ahhoz (most nem r”vidĄt), majd sz zal‚kos sz mban kiĄrja, hogy mennyi OK, de ami fontos, ott lesz egy CANCEL TASK felirat is, amire clickelve a munk t abbahagyja. K‚s“bb ha a szerveink pontjai el‚rik az ”t”t, akkor megjelenik egy m sodik t‚glalap is, azaz egyszerre k‚tf‚le dolgot csin ltathatunk. Alattuk ‚szrevehetnk m‚g 4 gombot, azalatt pedig egy fat bl t, amire ki van Ąrva a j t‚k neve, hogy CASTLES II, meg a d tum, illetve, hogy h ny pontot ‚rtnk el. A pontok n”vekednek nyersanyagainkkal, nyertes csat inkkal, j˘l megoldott feladatokkal (t”rt‚netek), n”vekv“ terleteinkkel (ez ugyanaz, mint a nyertes csata), illetve ha a n‚p el‚gedetts‚ge is n”vekszik. Persze cs”kkenhet is. Ha el‚rtk a h‚tezret, akkor j˘ es‚lynk van arra, hogy a p pa felk‚r‚se ut n kiki lt minket Bretagne kir ly nak, de  csi, az m r a v‚ge, azt m‚g jobban ki fogjuk boncolni... Ha egy ilyen gombot lenyomunk, akkor a fat bla elt–nik, helyette Łj menk pattannak fel az elektronsugarakra. Mindenhol a gomb szĄne jellemzi azt is, hogy milyen szervet fog lefoglalni, azonkĄvl m‚g a legt”bbn‚l nyersanyagot is kell  ldozni. A gombok nem mindegyike jelentkezik r”gt”n, csak ha m‚g olyanunk nincs, vagy olyat m‚g ‚pĄthetnk ‚s megvan r  a megfelel“ pontunk ann l a szervn‚l stb. STOCK FOOD/TIMBER/IRON/GOLD GATHER: Ezzel a GATHER-rel lehet begy–jteni anyagot, de csak ha van olyan nyersanyag valamelyik terletnk”n. Egy ilyen parancs kiad sa ut n az ”sszes terletnkr“l begyjtik az anyagot, teh t ha 4 terletnk”n van arany, akkor 4 aranyat fog a begy–jt‚s eredm‚nyezni. TERRITORIES: Ez ugyan nem gomb, de kiĄrja, hogy mennyi terletnk van. FOOD(x)/ TIMBER(x)/ IRON(x)/ GOLD(x) BLACK MARKET: Az x mutatja, hogy a feketepiacon milyen ‚s mennyi adag anyag van, amit 3 m s dolog‚rt cser‚be megkaphatunk. Vigy zat, megesik hogy a fick˘ fizet‚s n‚lkl l˘g meg, vagy  tvernek minket. Ez a rizik˘. ARMY INFANTRY/ARCHERS/KNIGHTS/RECR Azaz RECRUIT, teh t katon t toborzunk. raik: Gyalogos: 1 vas, 1 arany Ej sz: 1 fa, 1 arany Lovag: 1 kaja, 1 vas, 1 arany, de legal bb 6 katonai pontunknak kell hogy legyen BALLISTA:Ostromg‚p #1. Falbont˘. Min. 5 katonai pont, 1 fa, 1 vas, 1 arany. Hatalmas nyĄlpuska-forma. CATAPULT:Ostromg‚p #2. Ez is falbont˘, de sokkal gyorsabb, egytt is tud dolgozni a BALLISTA-val. Legal bb 6 katonai pont, ugyanazok a nyersanyagok kellenek ehhez is, mint a BALLISTA-hoz. SIEGE TOWER:Ostromg‚p #3. Ennek a funkci˘ja nem ismert pontosan, de nagyon j˘l tolj k maguk el“tt a gyalogosok (Akkor ez a Trabant, ha nem t‚vedek : CoVboy). Sz˘val fel k‚ne r  m szniuk vagy mi, ha ostromtorony a neve, de amŁgy kevesebb haszn t l ttuk, mint az el“z“ kett“nek. Min. 7 pont, ‚s az anyagok ugyanazok. POLICE REALM:Ez egy hosszŁ m–velet, de amĄg ez tart, addig az ellens‚ges szabot“r”ket elfogj k a katon ink, s azok nem tehetnek bennnk k rt. Aj nlott gyakran ism‚telgetni, f“leg ha m r 2 t‚glalapunk is van. RELAT:Le van Ąrva az ”sszes j t‚kos neve, s mellettk egy sz m, ami azt mutatja, hogy milyen a kapcsolatunk azzal a j t‚kossal. Az 1 azt jelenti, hogy h borŁban  llunk egym ssal, 9 a max., ami persze teljes b‚k‚t ‚s meg‚rt‚st jelent. Ezeket Łgy lehet javĄtani, ha a kld”nceine megadjuk a kĄv nt aranyat, vagy ha a mellettk l‚v“ DIPL gombra clickelnk (m r ha van). Ekkor megk‚rdi, hogy mennyit aj nlunk ‚s mennyit k‚rnk. Ez 1-x ig mehet, ami egy ar nysz m, a REQUEST amit mi kĄv nunk ez‚rt cser‚be, az OFFER pedig amit adunk. Lehet egy ALLY TREATY-t is kĄv nni/k‚rni, ami azt jelenti, hogy sz”vets‚gesk‚nt fogjuk kezelni. Ha az OFFER nagyobb, mint a REQUEST, akkor  ltal ban arany‚rt cser‚be n”velhetjk kapcsolatainkat. Egy diplomata ki llĄt sa is p‚nz, ez‚rt 1 GP egys‚ggel meg fog v gni. Alul van m‚g: HAPPINESS:A n‚p el‚gedetts‚g‚t jelzi, 1-9 ig. Ha ez nincs meg 3, akkor sajnos nem t madhatunk meg senkit, s 1 eset‚n sz mĄtsunk arra, hogy a tartom nyok fell zadnak. A n‚p boldogs ga egy lesz akkor is, ha a p pa ki tkoz az egyh zb˘l, de ilyenkor egy kereszt is megjelenik a DIPLOMACY pontot jelent“ tekercsen. Akkor kerlhetnk vissza, ha a p pa k”vet‚nek mindig fizetnk, meg f”ldet adom nyozunk a egyh znak. A p pa ilyenkor ugyan visszafogad, de a n‚p ett“l m‚g el‚gedetlen lesz. A p pa boldogs g t lehet n”velni eggyel ennek a gombnak a segĄts‚g‚vel is (ez 1 kaja, 1 fa, 1 aranyba fog kerlni), de a t”rt‚netek helyes megold sa is segĄthet. COUNCIL:™sszehĄv egy tan csot, amelyben kiĄrja, hogy kivel vagyunk h borŁban, meg hasonl˘ unimportant dolgokat. 1 aranyat viszont le kell ‚rte tejelnnk. M‚g messze nem vagyunk k‚sz ennyivel. Ha egy terletre r clickelnk, akkor kiĄrja: TERRITORY STATUS : tartom nyn‚v OWNER: Ki a tulaj (UNKNOWN : ismeretlen) COMMODITY: Mi van rajta ATTACK: Ez egy piros gomb. Megt madhatjuk, s elfoglalhatjuk ha tudjuk. Ha az ATTACK elk‚szlt, m‚g egy k‚rd‚st feltesz, hogy a felvonult sereg t mad-e (PROCEED) vagy visszavonul. A csata parancsait k‚s“bb r‚szletezzk. Egy t mad s 1 goldba kerl. Ha elfoglaltuk, akkor a terlet  tveszi a mi szĄnnket, s ki is Ąrja az er“forr s kezd“bet–j‚t. SCOUT: Ez k‚k. FelderĄti, hogy a terlet kinek az uralma alatt van (vagy NEUTRAL : semleges) ‚s milyen forr ssal rendelkezik. Ha megv ltozik egy terlet uralkod˘ja, nem fogja m˘dosĄtani, csak ha Łjb˘l r kldjk a SCOUT-ot, vagy ha a mi terletnket foglalt k el. 1 arany. SABOTEUR: Ez is piros. Egy emberk‚t elkldhetnk, hogy rong lja meg / ”lje meg a terleten: ANYTHING: B rmit, amit tal l; MILITARY UNITS: Katonai egys‚geket; STOCKPILES: Valamilyen k‚szletet (fa, vas, stb.); CASTLE: A v rat (ha van); Nem sok es‚lynk van ilyenre,  m az ellenf‚lnek ann l ink bb. Sokszor megesik, hogy vill m csapja agyon, megh zasodik (Napi ”tven lev‚ln‚l t”bbet kap : CoVboy), vagy enn‚l is sz”rny–bb dolgok t”rt‚nnek szeg‚ny szabot“rrel, s nem tud eleget tenni kldet‚s‚nek. Csak ha m r fel van fedezve a terlet, akkor kldhetnk ilyet. Term‚szetesen 1 arany. MERCHANT: Kereskedhetnk velk, ha m r fel van derĄtve a tartom ny. Megadhatjuk, hogy mit mi‚rt, meg hogy milyen m˘don (HAGGLE : alkudjon, GROVEL : megal zkodjon), ami befoly solja, hogy mekkora es‚llyel fog csere l‚trej”nni, illetve mekkora haszonnal. SPY: K‚k. Ellens‚ges terleteken megn‚zi, hogy mennyi katonai egys‚ge van ‚s mekkora nyersanyag-k‚szletei. Itt is fenn ll annak a vesz‚lye, hogy k‚mnket elfogj k ‚s meg”lik. 1 arany az  ra. VISIT: Ezzel mehetnk a v r‚pĄt“ menbe, amir“l k‚s“bb sz˘lunk. Ha m r k‚sz a v r vagy ‚pp felrakj k, akkor is kirajzolja, illetve akkor is m˘dosĄthatjuk. BUILD CASTLE: Ha a v r alapjait m r leraktuk, akkor z”ld pontokat haszn lva fel‚pĄttethetjk a v rat. Ha k‚s“bb szabot“r”k vagy csat k megrong ln k a falakat, akkor ezzel ‚pĄthetjk vissza. Ez a legk”lts‚gesebb mulats g: 1 ‚tel, 3 fa, 2 arany. CEDE: Minthogy a p p val nem  rt j˘ban lenni, n‚ha aj nlatos egy-k‚t tartom nyt nekiadni, de az‚rt ne tŁl sokat, mert ne sok rem‚nynk legyen arra, hogy vissza is tudjuk foglalni, ugyanis akkor ki fog  tkozni, majd ellent mad sba indulhat r‚gi f”ldj‚‚rt ‚s sokkal nehezebb a p pai seregeket megverni, mint a t”bbi, mezei figur k‚t. A V r‚pĄt‚sr“l A VISIT menb“l ‚rhet“ el. LOAD/SAVE: V rform kat menthetnk el, t”lthetnk vissza, de csak ha m r legal bb a z szl˘t letettk. Ezt haszn lhatjuk amolyan MOVE funkci˘k‚nt is, mert k‚s“bb, ha vissza akarunk valamit t”lteni, csak akkor megy, ha m r letettk a z szl˘t, s ut na k”r‚ ‚pĄti a t”bbit. UNIFORM/INWARD/OUTWARD/TOWER Ez egy olyan gomb, aminek a funkci˘ja olyan, hogy annak, aminek a gombja olyan, hogy a funkci˘ja fikci˘ is egyben, annak fuck-i˘. A fene tudja. MOAT/NO MOAT: Ezzel szorgos kis kubikosok hada fogja ellepni a v r alapj nak a k”rny‚k‚t, majd megk‚rik H‚rakl‚szt, hogy vezessen ide egy foly˘t, ami felt”lti az  rkot, s azt n H‚rakl‚sz a foly˘t visszaviszi, mert kell m‚g neki. Vizes rok na. Lovagok ellen hat sos. DESIGN: Ez a val˘di v r‚pĄt‚s: Alul lesz egy z szl˘, ajt˘, fal meg b sty k, egy radĄrobject meg egy gomb, amivel a falak/ b sty k magass g t v ltoztathatjuk. Ez ami SHORT/TALL-t mutat. A t”bbi ‚rtelemszer–. El“sz”r a b sty kat kell letenni, majd azokra a falakat, a falak k”z‚ ajt˘t, s legv‚gl kell egy z szl˘tart˘ torony is. Ezt ha elfoglalja az ellenf‚l, akkor a csat t megnyerte, teh t lehet“leg j˘l v‚djk. Lesz m‚g, ami megmondja, h ny 'pontnyit' haszn ltunk m r el a v r ‚pĄt‚s‚re, ami nem haladhatja meg a kett“sz z”tvenet, viszont el‚g nagynak kell lennie ahhoz, hogy abban a tartom nyban ne lehessen l zad s. Jobboldalt van m‚g 4 nyĄl, meg k”z‚pen egy k”r. Az a 4 nyĄl a l t˘teret mozgatja a terepen a k”r pedig 90 fokkal forgatja. LEAVE: Ezzel k‚ssz‚ nyilv nĄtjuk a v r alapoz s t, de csak akkor enged a g‚p innen ki, ha minden fal be van z rva, a z szl˘hoz hozz  lehet jutni falbont s n‚lkl is (teh t legal bb egy ajt˘n). Meg van egy‚b krit‚riuma is, de azokra m r senki sem eml‚kszik. COMPLETION: Ah ny %-ban m r k‚sz a v r, annyit Ąr ide ki. V rat nem ‚rdemes mindenhova ‚pĄteni, csak nagyon vesz‚lyes helyekre pl. front k”zel‚be vagy aranyat tartalmaz˘ terletre, vagy ha egy tartom nyt be akarunk biztosĄtani l zad s ellen. Ugye mennyire lecs”kkent a v r‚pĄt‚s szerepe? A h˘dĄt s k r ra. A III. r‚szben majd biztos csak h˘dĄtani lehet m r, v rat ‚pĄteni nem. A legjobb, ha egyszer– v rakat ‚pĄtettnk, mert id“sp˘rol s is egyben, azonkĄvl nem fogunk Łgy csal˘dni, mint akkor, amikor eltervezzk, hogy ez egy sz‚p nagy palota lesz, kacsal bbal, s mire meg‚pl, vehetjk el“ a revolvert. Mi is Ągy j rtunk (csak sokak sajn lat ra a revolver nem f‚rt be a sz nkba), az eredm‚nyt mindenki megkukkolhatja.... Csat k El“bb-ut˘bb mindenki ki fogja terjeszteni uralm t, vagy elbukik, de a terjeszked‚s velej r˘ja a h borŁ, s ha valaki h borŁzik, akkor ez is hasznos lesz neki: Mivel lovagokat csak el‚g k‚s“n ‚pĄthetnk, ebben a r‚szben is a gyalogs gon marad a f“ hangsŁly, abb˘l is toborozzunk a legt”bbet, mert igaz, hogy a lovag gyorsabb, meg nagyobb t“er“, de nehezen tudnak egym ssal tartani, s egyenk‚nt sz‚pen lenyilazhatj k “ket t volr˘l (mondjuk p ros val is le tudj k “ket nyilazni), a p˘tl suk sokkal t”bbe fog kerlni, lassabb lesz, azonkĄvl ostrom eset‚n ajt˘t vagy nyitott falat kell nekik keresni, mert ritka az olyan l˘, amelyik szeret a falra m szni vagy cs kly k segĄts‚g‚vel felhŁzni mag t a fal tetej‚re, majd lem szni. Sz˘val lovagot ink bb csak akkor, ha m r van CATAPULT ‚s BALLISTA is. Ej szok f“leg v‚dekez‚sre j˘k, v rtornyok, v rfalak tetej‚r“l sz‚pen meg tudj k ritkĄtani az ellens‚g sorait. T mad sn l is lehet haszn lni, f“leg nyĄlt terepen vagy f‚lk‚sz v rak eset‚ben lovagok ellen. AmĄg a gyalogs g lek”ti a lovagot, Ąj szaink sz‚pen megtizedelhetik a lovass got. AmŁgy kb. 2-4 gyalogos legy–r  ltal ban m r egy lovagot (de p r f“ vesztes‚gre sz mĄtsunk). NyĄlt, mezei csat kn l a g‚p mindig Łgy kezdi, hogy Ąj szaival egy picit el“r‚bbmegy, majd tzel, mĄg a gyalogosai el“sz”r a mi Ąj szainkat szeretn‚k legy–rni, hacsak nincsenek fenyeget“en k”zel gyalogosaink. Semleges terlet elfoglal sa nem jelenthet gondot, 2 Ąj szon ‚s 4 gyalogoson kĄvl nem szokott t”bb lenni. Az ellenf‚l se k”lt olyan sokat a v‚delm‚re, csak a p pa, de “ mindig ‚pĄt v rat a juttatott terletein. Ink bb az ellent mad sokt˘l kell tartani, mint a v‚delmekt“l, mert legt”bbsz”r nincs sok es‚lynk ellenk, teh t a mond s, miszerint legjobb v‚dekez‚s a t mad s, itt t”bbsz”r”sen is igaz. Kb 20 gyalogossal el lehet int‚zni minden mez“t, v rak legy–r‚s‚hez meg ostromg‚pek ‚s min. 4 lovag, valamint kb. 3-4 Ąj sz is aj nlott t mogat‚sk‚ppen a gyalogosoknak, s akkor hamarosan mienk lehet a szks‚ges terletmennyis‚g. Alul egy parancssor van: STAND: Igazs g szerint ezzel a paranccsal a seregnek meg k‚ne torpannia, s fenni a kardj t, amĄg ide nem ‚r az ellenf‚l, de val˘szĄn–, hogy csak ostrom eset‚n ‚rv‚nyes, ha mi vagyunk az ostromlott. MELEE: Megk‚rjk a csapatokat, hogy legyenek szĄvesek ‚s m‚sz roljanak le minden ellenf‚lt. DESTROY: Ezt a parancsot jobb, ha ink bb ostromg‚peknek adjuk, a falat fogj k sz‚tszedni. RETREAT: Taktikai visszavonul st szĄnlelnk, de a katon k olyan j˘l csin lj k mindig, hogy Łgy d”ntnk m‚gis elmegynk. PAUSE: ... INFANTRY/ARCHER/KNIGHTS: Kiv lasztja egyszerre az egyes fegyvernemeket, s Ągy adhatunk nekik parancsokat, illetve pozĄci˘kat. Ha egy egys‚g villog, az mindig azt jelenti, hogy kiv lasztottuk, s a helyzet‚t v ltoztathatjuk. Csata el“tt oda teszi le, csata k”zben pedig arra fog elindulni. A g‚p igen sokszor fog zengetni fel‚nk, egy-k‚t sztorij t elmondjuk, megold ssal, mert j˘t fog tenni a kir lyi el“menetelnkben. -Egyik nap egy ”reged“ n“ j”n az udvarunkba ‚s elmondja, hogy megboldogult Karcsi kir ly neje, s meg akarta mag nak n‚zni azt az embert, aki f‚rje ut˘dja akar lenni. Megnyerhetjk rokonszenv‚t, ha megaj nd‚kozzuk 1 arannyal, de k‚s“bb elkezd sereget gy–jteni, ugyan unoka”ccse ellen, de amikor megtk”zik a rokon val, a csat t elveszti, s ha kitartan nk mellette, kiderlne, hogy megtagadott minket, viszont unoka”ccse haragj t a fejnkre vonn nk, akit“l mindenk‚ppen ki fogunk kapni, teh t jobb, ha m r az elej‚n elkdjk a n‚mbert. -Egy szerzetes azzal j”n, hogy feljegyz‚seket tal ltak egy bizonyos Roland-r˘l, a frankok igaz lovagj r˘l. A sĄrja sok olyan t rggyal van teli, amely emberfeletti k‚pess‚gekkel ruh zza fel visel“j‚t, s megk‚rdi, hogy kutassa-e fel, ha lehets‚ges. Kiderl majd, hogy a sĄr a Biz nci Birodalomban van, ami kiss‚ rizik˘ss  teszi a kutat st, de ha megk‚rjk, hogy folytassa tov bb a dolgot, s az esetleges felmerl“ probl‚m kat a biz nci el“lj r˘s ggal rendezzk (p‚nz, p‚nz, p‚nz), akkor nemsok ra felt rj k a sĄrt, s azzal egytt a t‚nyt is, hogy m r j˘ ideje kiraboltak a sĄrrabl˘k, de az‚rt valamennyi ‚rt‚ket leltek (5 gold+). -Az uralmunk alatt l‚v“ helyeken sokasodnak a gondok, a 3 rend 3 k‚pvisel“je is elj”tt, mert valami murit akarn nak rendezni. a)A k”zn‚p egy kis fesztiv lt szeretne tartani,  ldozzunk r  annyit, amennyi a p‚nzt rc nkb˘l telik, mert nagyon k”nnyen 9-re emelhetjk a n‚p el‚gedetts‚g‚t. Felmerlhet egy olyan gond is, hogy a helyen sok bandita gar zd lkodik, kldjnk oda egy gyalogos-egys‚get, s azok rendet tesznek, a n‚p ‚s az el“kel“bbek is m r nyugodtan elmennek a v s rra. Ha hosszŁ nneps‚get rendeznk, akkor el“bb-ut˘bb n‚mely elemek nagyon eleresztik magukat (fŁj, biztos sok vizet ittak), s vesz‚lyeztetik az nneps‚g biztons g t. Ekkor a dolgot nagyon szolidan, de int‚zzk el, s mindenkinek az  ld sa rajtunk. b)Ha az egyh znak engedelmeskednk, akkor “ is egy nneps‚get szeretne tartani, viszont amikor psp”knk meghallja, hogy van aki t ncolni is akar rajta, engedjnk neki, hogy ink bb megmaradjon egyh zi nnepnek (ha Łgyis neki akartunk segĄteni), de ha nem vigy zunk, akkor az eg‚sz m–sor egy hat˘r s gregori n ‚nekekb“l  ll˘ “rlt koncertt‚ fajul, s az eg‚sz annyib˘l  ll, hogy a psp”k odamegy a dobg‚phez, mĄg a t”meg hull mozva “rj”ng ‚s cs pol, majd egy hat rozott mozdulattal bekapcsolja a dobg‚pet. Ekkor a hangulat a tet“fok ra h g, majd a psp”k a dobg‚pre, s elkezdi tni, legal bbis annyira, hogy ne nagyon lehessen az  ltala csiholt hangokat kivenni 2 megawattnyi '1384' v”lt‚s m”g”tt. Jaj, m r megint elkalandoztunk. Teh t a hat˘r s ‚nek kiss‚ megviseln‚ a n‚pet, mindenki csak elŁnn  mag t, s ha mindenk‚pp ennyi muzaxot akarunk, akkor aj nlott felkldeni most egy komikust, aki kifigur zza az ‚nekeseket, mert az eg‚sz n‚z“k”z”ns‚g dl”ng‚lni fog a megk”nnyebbl‚s okozta r”h”g‚st“l, s ugyan a psp”k egy kicsit morcos lesz, a p pa vigasztal sul megĄrja neknk, hogy “ maga sem bĄr 5 ˘r n l hosszabb ideig gregori n k˘rusokat hallgatni (Nincs egyedl : CoVboy). c)A nemesek persze egy hatalmas lovagi torn t szeretn‚nek, ami ugyan dr g bb, mintha csak egy sim t tartan nk, de Ągy meg fog rajta jelenni Bretagne ”sszes lovagja, s megvĄvhatnak a legjobb lovag cĄm‚rt. H rom lovag fog jelentkezni, az egyik r‚gi bar tunk, ‚s gyakorlott harcos, de sajnos klhoni, Ągy a helyi szervek nem biztos, hogy szĄvesen t mogatn k. A m sodik legal bb hazai, egy kicsit er“s i, meg van valamennyicske gyakorlata is, viszont nem mondhat˘ megbĄzhat˘nak. A harmadik pedig hazai is, megbĄzhat˘ is, roppant er“s, de sajnos el‚g fiatal m‚g ‚s nem kifejezetten megbĄzhat˘. V laszthatjuk b rmelyiket, de az‚rt aj nlott a legutols˘, mert ugyan gyakorlatlan, de itt nem a torna nyertese a legfontosabb, hanem az, hogy ki k‚pviselt minket, s azt t‚nyleg rossz szemmel venn‚ minden hazai, ha egy klhoni lenne a megbĄzottunk, viszont az se j˘ egy tal n, ha valaki nem megbĄzhat˘. rdemes a paraszti nneps‚gsorozatot v lasztani, mert ugyan el‚g sokba kerl, de az a legfontosabb (hacsak nem vagyunk pl. ki tkozva, de akkor is igen j˘l fog j”nni a n‚p t mogat sa). -A falu kld”ttei egy nap bet‚rnek hozz nk, panasszal, hogy a)Elharap˘dzott a korrupci˘ bĄr ik k”z”tt, tegynk igazs got. Ekkor Ąg‚rjk meg nekik, hogy segĄtnk, majd amikor egy korruptnak t–n“ bĄr˘r˘l hoznak jelent‚st, v rjuk meg, hogy beigazol˘dj‚k a v d, vizsg ltassuk meg az gyeit. Ha kiderl, hogy az, tegyk le posztj r˘l. b)TŁl sok bandita fenyegeti mostan ban a falut, tennnk k‚ne valamit. Tehetnk is, kldjnk oda egy gyalogos egys‚get. -Kereskedelmi flott nkat megt madt k egy nap, sokan d n z szl˘kat v‚ltek felfedezni n‚mely haj˘n. Kldjnk k”vetet D ni ba. K‚s“bb blok ddal fenyegetnek minket, ha nem adjuk  t a Calais-”bl”t, de ne ugorjunk be nekik, hanem ink bb fenyegessk “ket vissza, majd ‚pĄtsnk er“sebb flott t. Ek”zben egy nap egy szerzetes megemlĄti, hogy feljegyz‚seket tal lt SzirakŁziai Arkhim‚deszr“l, aki hatalmas tkr”kben ”sszegy–jt”tte a napf‚nyt ‚s Ągy fel‚gette az ellens‚ges flotta haj˘it. K‚rjk meg, hogy n‚zzen ut na jobban ‚s pr˘b lja meg‚pĄteni, de ez 2 aranyba fog neknk kerlni, viszont Ągy majdnem biztos, hogy gy“zedelmeskedni fogunk a d n flotta felett. -K‚szleteink megcsapol s ra is sokf‚le m˘d van: a)Termeszek lept‚k el a f”ldet, felem‚sztik fak‚szletnk x sz zal‚k t ‚s gyorsan tennnk kell ellene valamit. HĄvjunk szak‚rt“t (mindegy melyiket), majd adjunk meg neki mindent amit k‚r (kb. 3 arany kell neki ”sszesen), s azut n a n‚p is boldogabban alszik. b)Ugyanez, csak patk nyok, s azok a kaj kat zab lj k fel. Ha nem k”ltnk r  eleget, akkor megesik, hogy a m‚rget v‚letlenl emberek fogyasztj k el, de ezt is hamar meg lehet oldani, ha sokat fordĄtunk r . c)A l‚nyege ennek is ugyanez, csak a t rn k omolnak be minduntalan, s a vask‚szletnk csappan meg, de ezt is p‚nzzel lehet a leghamarabb elint‚zni, m s m˘ddal csak megnyŁjtjuk a szerencs‚tlens‚g id“tartam t, s az emberek is el‚gedetlenkednek. d)Sz razs g sŁjtja a vid‚ket, az ‚lelmiszerk‚szleteknek mintegy 20% m ris haszn lhatatlan, de egyre rosszabb lesz, ha nem csin lunk semmit. Jobb, ha az egyh zzal int‚ztetjk el a dolgot (adom nyozunk aranyat, kb. 4 goldba fog kerlni), de felk‚rhetnk egy es“csin l˘t is, aki 2 arany‚rt maga j rja el a t nc t (2-szer kell hivatni majd, teh t kb. ez is 4 arany, de az egyh z ennek a megold snak nem nagyon fog ”rlni), vagy 1 arany‚rt megtanĄtja neknk a l‚p‚seket. Az ugyan nem olyan biztos megold s, de az udvarn‚p igen j˘l fog sz˘rakozni rajta, s ha sikerl, a n‚p m‚gink bb boldogabb lesz. -A n‚pnek m‚g kedzvezhetnk, ha: a)Gyilkos m‚hek t mad sa eset‚ben elhĄvjuk a m‚h‚szt, aki 2 arany‚rt kiĄrtja a k ros h rty ssz rnyŁakat, majd tov bbi 1 arany  tad sa ut n el is felejthetjk az eg‚szet. b)Egy faluban elterjedt a rag ly ‚s ugyan csak 1 ember halt bele id ig, az is m r rossz szĄnben volt, nem mer senki sem a falu fel‚ k”zeledni. Hivassuk az udvari orvost, hogy vizsg lja meg az esetet, majd fogadjuk meg tan csait ‚s annak megfelel“en j rjunk el. -Egy meteor esett be egy t˘ba, s megk‚rdik t“lnk mit tesznk. Legjobb ha semmit sem csin lunk, vagy katon kat kldnk oda (ez ugyanaz), mert ha kirĄten‚nk a terepet, semmit sem el“zn‚nk meg azzal, ha pedig asztrol˘gust hivatunk, az csak megkavarn  a dolgainkat, mert szerinte ez egy ‚gi jel, s tov bbi vizsg l˘d sok ut n kiderĄti, hogy valaki meg akar minket ”lni, s ez egy k”zeli bar tunk lesz (a nev‚t is megadj k, de az felesleges). Ne d”ntsnk Łgy, hogy meg”letjk, mert k‚s“bb kiderl, ha figyeltetjk, hogy vadidegen ‚s a k”zn‚p el“tt is mindig sz‚p szavakkal besz‚l hozz nk, de az asztrol˘gus szerint aggaszt˘ t‚ny, hogy ilyenkor mosolyog. Megk‚rnek minket, hogy had ”lj‚k meg, de ha nem engedjk meg, akkor k‚s“bb botr ny sz rmazik bel“le, s a p pa elmondja, hogy elfogatott egy levelet, amelyben ennek a fick˘nak a meg”let‚se  llt, s kiderl, hogy az asztrol˘gusok akaratunk ellen‚re is meg akarnak minket ˘vni, s Ągy bar tunkat meg”lni. Az egyh z megk‚r minket, hogy engedjk, hogy v‚rbĄr˘s g el‚  llĄtassa “ket, de akkor sz moljunk azzal, hogy nem l tjuk “ket viszont, viszont az egyh z el‚gedettebb lesz. Sz˘val jobb ha az elej‚n nem csin lunk semmit. -Egy nap az egyik k‚mnk nagyon furcsa dolgot jelent, igen rossz b“rben van. Utols˘ el“tti szavaival azt mondja, hogy ezt csak szem‚lyesen a kir lynak mondhatja el. Fogadjuk, majd elmondja, hogy: Aaaaaaarrgh, kir lyom, argh, aah, jujj, ah, h””rr, hatalmasok, emberek,       hh , s ezzel meghal. Tan cskozhatn nk minisztereinkkel, hogy mit is jelent ez (val˘szĄn– sokra menn‚nek), de jobb ha a dolgot hagyjuk, mag t˘l meg fog j”nni a megold s. Nemsok ra egy fut r ‚rkezik a v rba, s azt mondja, hogy a kir lynak szem‚lyesen adj k  t ezt a papirost. Azon azt olvashatjuk : miut n felt”rtk a furcsa alakŁ pecs‚tet :, hogy egy titkos szerv, a F‚ny ™si Keleti Rendje felaj nlja r‚szleges szolg latait, mivel a k‚mnek sikerlt t“lk megsz”kni, s biztos fel is fedte el“ttnk a l‚tket, s Ągy nem maradhatn nak tov bb titokban. Ha elfogadjunk r‚szleges t mogat sukat, jelenjnk meg p r h‚t mŁlva ‚jf‚lkor a kertudvarban, de egyedl. Tegynk Ągy, ott elmondj k, hogy h romf‚l‚t kĄv nhatunk (tnd‚r ”regany nk k‚sei k‚sei, bocs lesz rmazottai) vagy a c‚hek nagyobb t mogat s t ‚lvezzk majd, vagy egy ellens‚gnknek fognak nagyon neh‚z id“ket hozni. Cser‚ben csak el kell t volĄtanunk udvarunkb˘l egy embert, aki a Rend tagja ‚s befoly sa al  akarja vonni. Tegyk is ezt meg, szolidan kldjk el, s Ągy es‚lynk van r , hogy p r h˘nap mŁlva teljes t mogat sukat ‚lvezhetjk, ha v‚gigmegynk a pr˘b ikon. A pr˘b n csak egy dolgot kell helyesen tenni, egyszer j˘l v laszolni, arra a k‚rd‚sre, hogy milyen c‚lb˘l lett az ember. V laszthatjuk az istenes meg a s t nista v laszt is, mindegyiket elfogadj k (az‚rt jobb az els“, nehogy az egyh zzal k‚s“bb valami nagyobb ”sszet–z‚snk legyen). Viszont az eg‚sz pr˘b nak olyan arabos von sai voltak. K‚s“bb t‚nyleg egyre jobban t mogatnak a c‚hek, meg minden, de az‚rt lehet, hogy egy kicsit vesz‚lyes elfogadni, tŁl egyszer–nek n‚z ki Ągy minden. -Egyik tartom nyunkban felrobbantottak egy barakkot, sok ember meghalt. Mit is tehetn‚nk? Ha az egyh zat bĄzzuk meg a dolog felderĄt‚s‚vel egy szerzetes nemsok ra jelentkezik, hogy ez a dolog az Łgynevezett puskapor. Hogy megtanulhassa, mib“l is csin lj k, el k‚ne olvasnia Roger Bacon k”nyveit, de azokat sajnos a p pa eretneknek nyilv nĄtitotta. Engedjk az‚rt meg neki, hogy v‚delmnket ‚lvezve tanulm nyozhassa a dolgot. Kis id“vel k‚s“bb hĄrt kapunk, hogy a szerzetes ‚s a torony amiben dolgozott, felrobbant, s “ ugyan nem halt bele, de egy ltal n nem akar ezzel t”bb‚ foglalkozni. M st hi ba k‚rnk r , a robbant˘k gye pedig m‚g tiszt zatlan. Ha nem az egyh zat, hanem k‚meket bĄzunk meg a dolog vizsg l s val, vagy 2 gold jutalmat adunk annak, aki valami hĄrt hoz a mer‚nyl“kr“l, akkor hamarosan megtudjuk, hogy ennek a szervezetnek a v ra az erd“ben van. Oda ink bb felderĄt“ket kldjnk, mint sereget, mert a felderĄt“ v‚letlenl puskaporba fogja ejteni a f kly j t, s Ągy az eg‚sz dolog bummm lesz. -Bebocs t st k‚r egy ember, aki azt  llĄtja, miszerint feljegyz‚seket tal lt egy hatalmas, “si birodalom, Atlantisz holl‚t‚r“l. Na, eredeti ”tlet, Indiana Jones m r elmondta r˘la amit lehet, de az‚rt feleljnk neki igent, segĄtnk kutat s ban. Feljegyz‚sek szerint Afrik ban keresend“ (mondjuk eredeti az ”tlet egy szempontb˘l, mert szerintk m‚g nincs Atlantisz elsllyedve), s egy kis id“ mŁlva  lland˘an zargatni fog minket mindenf‚le k‚r‚sekkel, j˘ sokat elvisz. De az‚rt adjuk meg neki amit k‚r. Miel“tt elindulna, adjuk mell‚ egy udvarnokunkat, h tha be akar  llni kal˘znak. Ez az udvarnok fog minket levelekben ‚rtesĄtgetni majd. Afrik ban Łtjuk v‚g‚hez h romf‚le m˘d vezethet, ezt mi v laszthatjuk. a)PLACE OF CROSS. Ez a legrosszab dolog, egy csom˘ embernket lem‚sz rolj k, a felfedez“vel egytt, s az eg‚sz dolgot hagyhatjuk a fen‚be. b)GREAT WARRIOR. Ez is egy alternatĄva. N‚ger harcosokat tal lnak ott, akik csod latos k‚pzetts‚gkr“l tesznek tanŁbizonys got. Otthagyhatjuk n la n‚h ny nyilas egys‚gnket, hopp  bocs, Ąj sz egys‚gnket (hogy a nyilasok mit csin ln nak velk, az nem lenne k‚ts‚ges), de vissza is fogjuk “ket kapni, majd egy nap azzal ‚bresztenek minket, hogy a felfedez“ visszat‚rt, de sok-sok furcsa, szĄnesb“r– egy‚nnel. Kiderl, hogy h l b˘l kldtek neknk 3 gyalogos csapatot, fogadjuk el “ket ‚s ez a v‚ge. c)A harmadik neve elveszett az id“ hom ly ban, de ez a legnagyobb nyeres‚ggel kecsegtet“. Hatalmas ‚pleteket tal ltak, s ha felkutatjuk belsejket, halom k”nyv, feljegyz‚s ‚s arany a jutalmunk. A k”nyvek az ADMINISTRATION point-ot emelik, az arany meg azt. Mivel annyi t”rt‚net lenne m‚g, s olyan kev‚s t‚nylegesen hasznos inf˘val, ez‚rt felsorol sukat itt berekesztjk, mert kb. ezek az izgalmasok, meg amiken sokat lehet nyerni. Teh t, ha game over, s nyertnk is, akkor term‚szetesen mi lesznk Bretagne Łj kir lya, l tunk 1-2 j˘ pictur‚t, kiĄrja a pontjaink sz m t, v‚gl egy hiscore t bl ban n‚zhetjk meg az eddigi ken“ csal dokat. Berhint‚ssel 30 ‚v alatt be lehet fejezni, de ha nem Ągy csin ljuk, akkor is tov bbmehetnk ember”lt“k”n tŁl. Amint az elej‚n megĄg‚rtnk, a PC-seknek itt j”n p r v‚delem-k˘d. A v laszok bet–jei mindig ugyanazok, de nem kell megijedni, ha Łj k˘d t–nne fel, 2 pr˘b lkoz sunk is van. Csak valami jellemz“ sz˘foszl nyt/ mondatot adunk meg a k‚rd‚sb“l: ...CHEATED ON THE BLACK MARKET...: Nem az F, E, A, C, D, akkor? ...ANTIPOPE...: CRISTOPHER ...ETATS GENERAUX...: 1302 (Amit m‚g iskol ba is tanĄtanak) ...PRINCE PHILLIP...: A n“k elleni tanĄt s t (AGAINST WOMEN) ...GUNPOWDER...: Crecy ...YOU AS A KING...: 7000 ...CATAPULT...: D ...EDWARD... HIS WIFE...: A ...THREE VICTORIES...: D ...EMPIRE'S CHIEF GOAL...: C ...WHO IS THE REAL POWER...: B Van t”bb is, de ennyi biztos el‚g lesz. Meg azt n nektek sem szabad unatkoznotok. V‚gre Łgy fejezhetnk be egy leĄr st, hogy folytat s NEM v rhat˘, mert az m r nem sok Łjat hozna, s mindenki nagyon meg van ezzel is el‚gedve (b r lehet, hogy ‚pp ez‚rt...).