A j t‚kot az INTERPLAY jelentette meg 1987-ben. Ekkor m r maguk m”g”tt tudtak n‚h ny Bard's Tale epiz˘dot, ez mondjuk er“sen megl tszik a j t‚kon, igen dics‚retes dolog, hogy sz mottev“ fejl“d‚st is mutat a sikeres tril˘gi hoz k‚pest. A v‚lem‚nynk az, hogy a SpeedDos-szal rendelkez“k tal n a C64-re k‚szlt legjobb szerepj t‚kot kaphatj k kezkh”z, mind a karakterek, mind a feladatok ter‚n. A Speed-Dos emleget‚se igen indokolt, ugyanis a 6 oldalas (a kis haz nkban elterjedt verzi˘ 7 oldalas) j t‚k nemhogy gyorst”lt“t nem haszn l, de m‚g valamivel lassabb is a norm l adat tviteln‚l (ez mondjuk gyakorlatilag nem ‚szrevehet“, de elm‚letileg igaz : aki nem hiszi, az n‚zze meg a program t”lt“rendszer‚t). Mindezek ellen‚re, a t”lt”get‚s nem elviselhetetlenl lassŁ (hanem az elviselhet“s‚g hat r n van), de f‚l ˘r ra nemigen ‚rdemes lelni a j t‚k mell‚. Ezek ut n bele is kezdhetn‚nk a leĄr s ‚rdemi r‚sz‚be. Els“sorban m soljuk le a Roster Disk-et p r p‚ld nyban (de semmik‚ppen ne a saj t m sol˘j val...), majd t”lthetjk a j t‚kot. Kezdetnek induljunk a Holdb zisr˘l, aholis n‚h ny karaktert fogunk gy rtani. A szok sos sallangokon (n‚v, nem, igen stb.) kĄvl csak egy fontos v laszt si lehet“s‚gnk van, ez pedig a karakter fajt ja. Ez r”gt”n k‚t dolgot is meghat roz: egyr‚szt a tulajdons gok maxim lis ‚rt‚k‚t (mint a Bard's Tale 3-ban), m sr‚szt a lehets‚ges oszt lyokat. Oszt lyt egy‚bk‚nt nem mi v lasztunk, hanem v‚letlenszer–en d“l el, de ennek csak a legels“ k‚pess‚gn‚l van szerepe, k‚s“bb a lehets‚ges oszt lyok minden k‚pess‚g‚t megtanulhatjuk. A fajta szerinti oszt lylehet“s‚gek a k”vetkez“k: Human: Combat (harcos), Tech (tud˘sf‚le); Donsai: Combat; Praktor: Metamorph (alakv lt˘ var zsl˘), Psionic (var zsl˘, de ez a faj csak az els“ szintugr st˘l kezdve tanulhatja); Manstrak: Combat, Tech; Arcturian: Combat, Psionic; Valkyrin: Psionic, Tech; Az egyes oszt lyokhoz tartoz˘ k‚pess‚gek: -Combat: Melee: K‚zifegyverek kezel‚se; Thrown:Dob˘fegyverek kezel‚se (bele‚rtend“ pl. a k‚zigr n t is!); Sidearm: L“fegyverek haszn lata; Master:Az el“z“ 3 b“vĄtett v ltozata, csak azok megfelel“ szintje eset‚n tanulhat˘; -Tech: Hardware:G‚pek ‚s sz mĄt˘g‚pek javĄt sa, esetleg szaktud st ig‚nyl“ g‚pek kezel‚se; Weaponry: Fegyverek javĄt sa; Bio: Gy˘gyĄt s. Halottat nem t maszthat fel, de megb‚nult (PSI=0) fick˘ gy˘gyĄthat˘ vele. A PSI-pontokat nem lehet gy˘gyĄtani (var zslattal sem), viszont 20 m sodpercenk‚nt n”vekednek 1 ponttal. Ancient:§si t rgyak karbantart sa ‚s javĄt sa; -Psionic: Mind:ltal nos jelleg– szellemi var zslatok tartoznak ebbe a csoportba; Body:Mint az el“z“, de fizikai var zslatokkal; Matter:Az anyag szerkezet‚t befoly solj k ezek a var zslatok; Energy:Az utols˘ csoport pedig az energia foly s t befoly sol˘ var zslatokat tartalmazza; -Metamorph: Metamorph:A var zsl˘ k‚pes felvenni bizonyos l‚nyek alakj t ‚s fizikai tulajdons gait; Shapemaster:Mint az el“z“, de sokkal magasabb szinten; Az egyes tulajdons gok maxim lis ‚rt‚ke fajt nk‚nt: Human Valkyrin Praktor STRength 17 13 15 VITality 16 13 17 LIFE 17 15 19 IQ 15 19 17 AGility 18 17 16 PSI-capacity 10 18 13 Donsai Manstrak Arcturian STRength 17 19 16 VITality 18 19 16 LIFE 18 21 16 IQ 16 16 18 AGility 18 14 17 PSI-capacity 10 9 16 A tulajdons gok minim lis ‚rt‚ke 7-tel kisebb a maxim lisn l. Łgy gondoljuk, ennyi b“ven el‚g ahhoz, hogy mindenki neki nagyon szimpatikus csapatot hozzon l‚tre. Most j”jj”n n‚h ny kezel“billenty–: '1'-'8' vagy click a n‚ven: Karakter megtekint‚se; 'CRSR bal/jobb' mozog a 3 lap k”z”tt; Opci˘k a 3. lapon: 'T': P‚nz vagy t rgy  tad sa; 'R/U': T rgy felszerel‚se/leszerel‚se; 'D': T rgy eldob sa; '0':Egy t bl zat a karakterek legfontosabb pillanatnyi tulajdons g-‚rt‚keivel; 'R':Karakter kirŁg sa (saj t k‚szĄt‚s–t nem lehet!); 'T': Tech tulajdons g haszn lata; 'I/K': Mozg s el“re/ajt˘n  t el“re; 'J/L': Fordul s balra/jobbra; 'P':Var zsl s (a Metamorph is Ągy var zsolhat!); 'A': T rgy haszn lata; 'V':V ltogat s a n‚zeti k‚p ‚s az automap k”z”tt; 'M':A megadott karakter  thelyez‚se a megadott pozĄci˘ba; 'DEL/CRSR>':Harc k”zben a kiĄr s sebess‚g‚nek  t llĄt sa; 'CTRL+S' vagy SAVE ikon: Save men: 'C': Directory; 'G': ll sment‚s; 'P': A csapatn‚vsor kiment‚se; 'R': Egy csapattag  tnevez‚se; 'D':Egy fick˘ t”rl‚se a lemezr“l, de nem a party-b˘l! A harcban egy ‚rdekes ŁjĄt st vezettek be a szerz“k: a kzdelem egy hatsz”galakŁ p ly n zajlik, amelynek minden sejtj‚n egyegy csapat  llhat, ‚s egyes sejtek n‚ha hi nyoznak. Opci˘k: Attack: Harc, ld. k‚s“bb; Move: A csapat mozoghat valamerre 1 Hex-et; Flee: Menekl‚s. Ha nem sikerl, akkor abban a k”rben nem l‚phetnk! Az Attack opci˘i: Melee: T mad s k‚zifegyverrel egy szomsz‚dos sejten  ll˘ ellens‚gre vagy csapatra. Activate: Egy t rgy haszn lata. Egy lehet t madni dob˘fegyverrel. Fire: L“fegyver vagy energiafegyver haszn lata. Vegyk figyelembe a fegyver hat˘t vols g t! Dodge: A karakter nem csin l semmit; Reload: Fegyver megt”lt‚se; Psionics: Var zsl s; Tal n ‚rdekel valakit a var zslatok list ja (a var zslatok neveit nem Ąrjuk le, aki esetleg kĄv ncsi r juk, az szerezze be a T'Pau verzi˘t, azon van egy dox file, amiben mind benne van, mellesleg mi is onnan tudjuk “ket...): TĄpus Szint K˘dsz˘ PSIpts Hat˘t vols g Hat s ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: MIND 1 SPSEN 2 Ir nyt– ‚s helymeghat roz s PSIAS 4 1 Hex 1-4 pts/lvl ment lis t mad s 1 ellenf‚lre MINDS 4 Var zsl˘ A ment lis t mad sok felez“dnek INVIS 3 Var zsl˘ N”veli a v‚detts‚get 2 PMASK 4 Party Az ellenfelek gyakrabban megl˘gnak SIXSE 4 Party szlelni fogjuk a k”zeli objektumokat SLOFO 5 1 csapat Arra a k”rre megb‚nĄtja a kiv lasztott ellens‚ges csapatot PSITR 16 1 karakter A kiv lasztott fick˘ kap 10 PSI-pontot 3 BRNDR 6 2 Hex 5-20 pts ment lis t‚s a kiv lasztott csapatnak LESIL 7 IllŁzi˘ (Warrior) megid‚z‚se, csak ha van hely a csapatban CONFU 7 Minden ellens‚g N”veli az ellens‚gek kezdem‚nyez“ k‚pess‚g‚t, ‚s gyakrabban futnak el 4 SEVSN 7 Party szlelni fogjuk a k”zeli t rgyakat ‚s mez“ket ASHLD 8 Party A ment lis t madad sok felez“dnek VANSH 8 Party N”veli a v‚detts‚get 5 MIBLK 10 Var zsl˘ A var zsl˘ (elvileg) nem kaphat ment lis tal latot SPEED 9 1 karakter Dupl j ra n”veli a fick˘ t mad sait 6 ILLUS 12 IllŁzi˘ (Hydraen Lion) megid‚z‚se BERRG 10 Party N”veli a t mad sok ‚rt‚k‚t 7 PSCAP 16 1 ellens‚g 1 ellens‚g foglyulejt‚se PARAL 12 Minden ellens‚g Abban a k”rben az ellens‚g m r nem t mad 8 GRILL 20 IllŁzi˘ (Gombar Dragon) megid‚z‚se AUSPD 18 Party Dupl j ra n”veli a t mad sokat 9 PSIST 24 3 Hex 127 pts ment lis t mad s egy ellens‚ges csapatra 10 AUBLK 30 Party Nem ‚rheti a csapatot (elvileg) ment lis tal lat BODY 1 INSHL 4 1 karakter 1-4 pts/lvl gy˘gyĄt s JOLT! 5 Var zsl˘ 10-es er“ss‚g– pajzs EXOSK 3 1 karakter V‚detts‚g n”vel‚se METFI 4 1 Hex 1-4 pts/lvl t mad s 1 ellens‚gen 2 PSIST 6 1 karakter A t mad sok n”vel‚se INTNG 7 Party V‚detts‚g n”vel‚se, viszont cs”kkenti a t mad sainkat! NITST 6 Party L tunk a s”t‚tben is FIRPR 6 Party A t–zt mad sok felez“dnek 3 BLFST 9 Party A t mad sokhoz 10-40 pont ad˘dik SLORE 8 Party A HP n”vekedni fog a PSI-pontok n”veked‚si idej‚nek megfelel“en BLIND 8 1 csapat A kiv lasztott csapat abban a k”rben m r nem t mad, ‚s k”nnyebben sebezhet“ lesz 4 CHITN 10 Party N”veli a v‚detts‚get METAS 9 2 Hex 1-4 pts/lvl t mad s 1 ellens‚ges csapatra FARST 10 Party N”veli a l“fegyverek hat˘t vols g t 5 PSPOW 12 Party N”veli a tal latok ‚rt‚k‚t REGEN 9 Party 30-40 pont gy˘gyĄt s 6 METMN 13 1 karakter S‚rthetetlens‚g (??) AGILT 12 Party N”veli a kezdem‚nyez“k‚pess‚get 7 SPJLT 15 Party 10-es pajzs mindenkinek ASTSI 11 Party F‚nyvar zslat 8 METAW 15 3 Hex 1-4 pts/lvl t mad s minden ellens‚gre ANTMO 18 Party Metamorph visszavar zsl sa eredeti form j ra 9 FSTCL 82 1 karakter Hulla felt maszt sa 10 RESTR 30 Party 100%-os gy˘gyĄt s, a hulla persze att˘l m‚g hulla marad MATTER 1 ERTHQ 10 2 Hex 10-40 pts t mad s egy ellens‚ges csapatra AIRBR 12 Minden ellens‚g Cs”kkenti a rajtunk elk”vetett tal latok val˘szĄn–s‚g‚t 2 SCABL 8 3 Hex 15-60 pts t mad s 1 ellens‚gen 3 VACSP 8 1 csapat Cs”kkenti a t mad sokat 4 PYROK 16 1 Hex 25-100 pts t mad s egy ellens‚ges csapaton WALST 15 Minden ellens‚g LelassĄtja az ellens‚geket, k”nnyebb megl˘gni 5 WILOW 20 Will-o-wisp megid‚z‚se HAILS 31 3 Hex 26-104 pts t mad s egy ellens‚ges csapaton 6 DISRP 34 1 Hex 30-120 pts t mad s egy ellens‚ges csapaton PASSW 22 1 l‚p‚s A szembenl‚v“ falat eltnteti 1 l‚p‚s id“re. Nem minden helyszĄnen m–k”dik. 7 STNMN 30 Stoneman megid‚z‚se BASIL 37 2 Hex 127 pts t mad s egy ellens‚ges csapaton 8 IMPFO 35 3 Hex 40-160 pts t mad s 1 ellens‚gen CONTN 38 3 Hex Elm‚letileg eltntetne 1 sejtet a harct bl n, gyakorlatilag kifagy t“le a j t‚k 9 TELEP 40 Party Teleport l s, nem minden helyszĄnen m–k”dik 10 CHAOS 80 Minden ellens‚g 30-120 pts t mad s ENERGY 1 ECTAR 21 2 Hex 25-100 pts t mad s 1 ellens‚gen FOFLD 18 Var zsl˘ S‚rthetetlens‚g (??) 2 FIRBL 40 4 Hex 25-100 pts t mad s egy ellens‚ges csapaton LIGHT 10 Party F‚nyvar zslat 3 MIBLT 50 2 Hex 25-100 pts ment lis ‚s fizikai t mad s egy ellens‚ges csapaton DARKN 20 Minden ellens‚g N”veli a v‚detts‚gnket, ‚s k”nnyebb elfutni 4 PSFUR 54 5 Hex 32-128 pts t mad s egy ellens‚ges csapaton OVRLD 30 3 Hex 1 csapat robot kiirt sa 5 ELSHP 60 2 Hex 40-160 pts t mad s egy ellens‚ges csapaton ELEMN 50 Elemental megid‚z‚se ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: TĄpus Szint K˘dsz˘ PSIpts Hat˘t vols g Hat s ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ENERGY 6 FORBA 40 Party S‚rthetetlens‚g (??) GRLIT 18 Party F‚nyvar zslat 7 ABSRB 50 Party V‚detts‚g l“fegyverek ‚s ment lis t mad sok ellen PNOVA 58 5 Hex 44-176 pts t mad s egy ellens‚ges csapaton 8 EQUIL 20 Party Pszionikus egyensŁly, valamik‚ppen pozitĄvan befoly solja a PSI-pontok alakul s t SHCIR 60 Minden ellens‚g Kinyiffant minden ellens‚ges robotot 9 GUARD 138 Annyi Guardian megid‚z‚se, ah ny hely van a csapatban 10 PHFUR 120 Minden ellens‚g 50-200 pts t mad s ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Metamorph ‚s Shapemaster var zslatok: Szint K˘dsz˘ PSIpts Łj alak neve 1 META0 4 Vissza az eredeti alakhoz META1 8 Stonewalker 2 META2 12 Andromedan 3 META3 16 Gorn Warrior 4 META4 24 Gamma Goblin 5 META5 32 Beta Wolf 6 META6 48 Zon Dragon 7 META7 64 Drak 8 META8 80 Far Spectre 9 META9 96 Atomic Ant 10 META? 112 Devastator 1 SHAP0 4 Vissza az eredeti alakhoz SHAP1 36 Fractyrian 2 SHAP2 62 Ankra Giant 3 SHAP3 88 Space Ghost Megjegyz‚sek: -Ahol nem Ąrtuk ki a t mad s tĄpus t a t mad˘ var zslatn l, ott fizikai t mad sr˘l van sz˘ -Ha nem derl ki, hogy egy var zslat kire is hat pontosan, akkor r nk n‚zve van el“ny”s hat sa -Ha van egy Guardian a csapatban, akkor j˘ es‚lynk van gy“zni b rki ellen. Ha minimum 2 Guardian van, akkor 99%, hogy gy“znk b rki ellen. Figyelemrem‚lt˘! -Az ellens‚gekre vonatkoz˘ var zslatok nem mindig sikerlnek (pl. BLIND), a t mad˘ var zslatok (pl. SHCIR, PHFUR) pedig minden csapatban egy‚nenk‚nt sikerlnek vagy nem sikerlnek. Miut n m r tudjuk kezelni a j t‚kot, tal n elkezd“dhet v‚gre a kldet‚s. A holdb zison azt az inform ci˘t kapjuk, hogy parancsok v rnak minket Omicron VII-en. Miel“tt odamenn‚nk, szereljk fel a karaktereket a fegyverboltban, ‚s harcoljunk valamennyit, hogy tudjunk p r szintet ugrani. Egy b zison a k”vetkez“ dolgokat tal ljuk: -Starport: Innen replhetnk el m s vil gokba, ‚s term‚szetesen ide ‚rkeznk m s vil gokb˘l; -Academy: Megfelel“ mennyis‚g– XP birtok ban itt ugorhatnak szintet a karakterek; -Armoury: Fegyverbolt, a n‚v mag ‚rt besz‚l; -Headquarters: Ezen a helyen kapjuk a kldet‚seket, ‚s itt vari lhatjuk a csapatot: - Create: Karakter gy rt sa; - Band: Karakter vagy party bet”lt‚se; - Remove: Karakter kiment‚se ‚s kiv‚tele a csapatb˘l; - Exit: ???? Ha el‚gedettek vagyunk, akkor ir ny Omicron VII. A b zison nincs semmi dolgunk, fordĄtsuk figyelmnket a Drake nev– ipse boltj ban tal lhat˘ l‚pcs“re, amely egy labirintusba vezet. Az els“ szinten inform ci˘kat csipegethetnk (ez egy‚bk‚nt jellemz“ a j t‚k el‚g sok t”bbszintes labirintus ra), valamint bev s rolhatunk a keresked“n‚l. A m sodik szinten keressk fel a droidokat, akik a Fractyr Fist nev–, 6 r‚szb“l  ll˘ fegyver 1-1 darabj t rejtegetik. Bel‚p‚snkre valami jelsz˘ ir nt ‚rdekl“dnek, amit mi a j t‚kban nem tal ltunk meg (Cartridge-monitorral m r igen...), Łgyhogy tess‚k sz‚pen agyonverni “ket. Miut n megvan az ”t ujj, indulhatunk kldet‚snk k”vetkez“  llom sa, Andrini Cluster fel‚. A b ny szkol˘nia b zis n ism‚t semmi dolgunk, ir ny a l‚pcs“. Az els“ szinten van egy hely, ahol Ąrhatunk valamit, Ąrjuk azt, hogy oracle . Erre kinyĄlik egy ajt˘, amely m”g”tt egy ”reg hapsit tal lunk, aki hajland˘ n‚mi p‚nzmag ellen‚ben azonosĄtani a t rgyainkat. Ha azt mondjuk neki, hogy knlakra , akkor ad n‚mi engedm‚nyt. Lehet, hogy m sra is j˘ az ”regŁr, de sajnos nem j”ttnk r , hogy mire. Szint‚n az els“ szinten van egy csapat katona, akik hal luk eset‚n egy s rga jelv‚nyt hagynak r nk (berhel‚s n‚lkl j tsz˘knak: Łgy kezdjk a harcot, hogy a katon k 2 Hex-re vannak!). Ezekut n ir ny a m sodik szint az ”sszeroskad˘ padl˘n keresztl. A m sodik szinten keressk fel az energialekapcsol˘t, ‚s haszn ljuk rendeltet‚sszer–en (javasoln nk, hogy egy Hardware-es Tech pr˘b lkozzon, kl”nben kl”nf‚le kellemetlens‚gek v rhat˘k...). Ezut n mentsnk  ll st. Most felkereshetjk a droidot, amely a Fractyr Fist utols˘ darabk j t “rzi, ‚s miut n megszereztk a t rgyat, ir ny kifel‚, majd n‚zznk be a HQ-ra. Ha itt azt mondj k, hogy ir ny azonnal Chronum, akkor j˘, kl”nben pr˘b lkozzunk Łjra... Chronum ‚ppen nagy gondokkal kzd: a reaktoruk k‚szl felrobbanni. Mi azonban h“siesen bemegynk a HQ-ra, elv llaljuk a kldet‚st, ‚s behatolunk a reaktort‚rbe. N‚h ny b–n”z“ alkatŁ egyed seggberŁg sa ut n mi‚nk lehet a reaktor fekete doboza, majd egy kapcsol˘  tkapcsol sa ut n bemehetnk a reaktort‚rbe, ahol lekapcsolhatjuk az eg‚sz atomer“m–vet. K”vetkez“ Łtic‚lunk Kevner's World. Itt r”gt”n k‚t lehets‚ges Łtic‚l van, de egyel“re csak az egyikbe tudunk bemenni, ir ny teh t Zentek's Fortress. A kedves helynek 3 szintje van, ‚s az els“ kett“n tal lhat˘ feladv nyok ide-oda kergetn‚k az embert, ha nem lenne leĄr sa, ‚s nem tudn , hogy a m sodik szinten a k˘dsz˘ ir nt ‚rdekl“d“ k‚rd‚sre a v lasz navath . A harmadik szinthez aj nljuk mindenki figyelm‚be a t‚rk‚pet, egyr‚szt a teleportok miatt, m sr‚szt az‚rt, hogy az utols˘ szakaszt lehet“leg tŁl‚lj‚k a csapattagok. Zentek likvid l s hoz a k”vetkez“t aj nljuk: mentsnk, ‚s csak akkor  lljunk neki harcolni, ha 4 hex t vols gban van t“lnk kezdetben. Ezut n valaki var zsoljon Farsight-ot (FARST), mire egyes 3 hex hat˘t vols gŁ fegyverek el fognak tal lni 4 hex-re lev“ ellens‚geket is. Zentek kipusztĄt sa ut n mi‚nk a Fractyr Suit, ami egy cool cucc. A k”vetkez“ Łtic‚l Tonka tornya. A bejut shoz megadand˘ n‚vhez kaptunk infot Zentek el“tt, a n‚v Ągy Tonka Bunt Og . Az els“ szinten teleport l s ut n n‚zzk meg az zeneteket a t‚rk‚pen megadott sorrendben, ‚s m ris szabad az Łt a m sodik szintre. A m sodik szint t‚rk‚p alapj n egyszer–, keressk meg Tonka bar tunkat, ‚s ssk agyon a Zentek eset‚ben oly hat sos m˘dszerrel, mire mi‚nk a Fractyr Helm is, ‚s v‚gre itthagyhatjuk ezt az anarchista helyet. Itt az ideje, hogy megl togassuk a t voli Tau Eridani-t. Itt  llĄt˘lag m–k”dik valami kal˘z-akad‚mia, amit a sz”vets‚g gyn”keinek m‚g nem sikerlt megtal lniuk. Sok amat“r hlye, ott van a t‚rk‚pen megadott helyen. Bel‚p‚s ut n k”zlik velnk, hogy egy bizonyos id“n bell meg kell tal lnunk a kij ratot, azt n sok szerencs‚t kĄv nnak neknk. Nos, az els“ szint viszonylag egyszer– a t‚rk‚p alapj n gondot (sz–kebb agyŁaknak) csak a tal l˘s k‚rd‚sek okozhatnak. A v laszok: -Alien prison: Lizadron, Dragon, Gnute, Vandark, Brawler, Shifter -Enter teleporter: 3 -Pass test/carry lasers: 1 -Renfrew's expansion policy: 3 -Flights: 2 -Ship crew: 5 A m sodik szinten szint‚n van egy ‚rdekes k‚rd‚s, amire a v lasz 8. Ennek az egy nyavaly s sz mjegynek a kital l sa kb. 20 perc megfeszĄtett agymunk nkba kerlt, de az vesse r nk az els“ k”vet, aki sokkal gyorsabban r j”tt monitor n‚lkl. Innent“l m r egy‚rtelm– a dolog a t‚rk‚p alapj n, fontos, hogy jutalomk‚nt az –rhaj˘vezet‚st v lasszuk (mindegy, kivel, minden oszt ly megtanulhatja). Meglenne ez a helyszĄn is. K”vetkez“  llom sunk Veladron II. Fontos, hogy minden karakteren legyen –rruha, azut n mehetnk a dokkba. Menjnk a harmadik haj˘ra, annak is az ir nyĄt˘flk‚j‚be. A pil˘ta karakter el tudja indĄtani a haj˘t, ami n‚mi repl‚s ut n kiss‚ viharosan ‚r f”ldet a Veladron II holdj n. Menjnk a haj˘n keletkezett lyukhoz, ‚s sz lljunk ki. Egy megjegyz‚s a folytat s el“tt: innent“l kezdve berhel‚s vagy nagyon komoly m‚rt‚k– fejlesztget‚s n‚lkl mondjunk le a harcr˘l, mert es‚lytelenek vagyunk. Nos, a holdon csak annyi a dolgunk, hogy elmenjnk a lifthez, ‚s felmenjnk vele. Itt a karakterek  lm‚lkodnak egy sort, majd folytathatjuk a j t‚kot. Menjnk a l‚pcs“ h”z, majd v‚gezznk el minden szks‚ges gy˘gyĄt st, gyŁjtsunk l mp t meg ilyenek, majd mentsnk. A k”vetkez“ szinteken ugyanis nem tudunk majd var zsolni, ‚s pl. a vil gĄt s megsz–n‚se igen betehet. Akkor h t ir ny lefel‚... A m sodik szintben nincs semmi kl”n”s, ir ny tov bb lefel‚. A harmadik szinten vannak gy˘gyĄt˘ pontok, amelyekhez t”bbsz”r is visszat‚rhetnk, kock ztatva egy t mad st. Menjnk a szĄnes lemezekhez, ‚s kapcsoljuk  t “ket. Most csoportosĄtsuk  t a t rgyainkat Łgy, hogy az egyik karaktern‚l csak a Fractyr Fist darabk i legyenek, ‚s mehetnk az asztalhoz. Itt az el“bb emlegetett fick˘ tegye a t rgyait az asztalra, ‚s m ris k‚sz a Fractyr Fist (figyelem, t vozni csak kelet fel‚ tudunk!). V‚gre mehetnk tov bb lefel‚. A k”vetkez“ szint tŁl‚l‚s‚hez mindenkinek sok sikert kĄv nunk. Els“ feladatunk, hogy felkeressk az els“ idegent, aki n‚mi monologiz l s ut n  tnyŁjt neknk egy Mattermit Pass nev– t rgyat. Most ir ny a kettes sz mŁ idegen, aki egy tov bbi monol˘g ut n teleport l minket, Ągy v‚gre el‚rhetjk az anyag tviteli berendez‚st. Teleport ljunk Epsilon Indi-re (Red), ahonnan ir ny a Holdb zis. A HQ-ra bet‚rve r”gt”n visszakldenek minket Epsilon Indi-re. El is indulhatunk, de Łtk”zben foglyul ejt minket egy bazi nagy kal˘zhaj˘, ahol tov bbi kalandok v rnak r nk. Els“ feladatunk az lesz, hogy kinyissuk az ajt˘kat. Ehhez a Door Seal Override szob ban  t kell kapcsolnunk a 3 kapcsol˘t. Ezut n ir ny a lift, azzal pedig a 3. szint. Szedjk fel a Plenocarbon-t, majd menjnk vissza a m sodik szintre. L togassunk meg a reaktort, ahol a sug rz s hat s ra a Plenocarbon-b˘l Plenadium lesz (hm, tal n nem lenne rossz, ha a szerepj t‚kok szerz“i unalmasabbn l unalmasabb csat k helyett ilyen ”tleteket alkalmazn nak...). A Plenadium birtok ban felkereshetjk az ”reget a 4. szinten, aki hajland˘ felt”lteni egy t rgyunkat. Adjuk neki a Mattermit Pass-t, mire kapunk bele 5 t”ltetet. Most m r csak a menekl‚s van h tra. Menjnk a 3. szinten a termin lhoz, g‚peljk be, hogy escape pod , ‚s az ezut n szabadd  v lt ajt˘n keresztl el‚rjk a ment“kabint, ami Port Minkar-ra repĄt minket. Most v‚gre felkereshetjk Epsilon Indi-t, ahol a HQ-n felk‚rnek arra, hogy a megt madott –r llom sra lop˘zzunk fel, ‚s v‚gezznk n‚mi felderĄt‚st. Rendben. Az els“ szinten keressk fel a termin lt ‚s g‚peljk be a k”vetkez“ket: John Sark , SYSON , SBON , majd PASS-W . Egy el‚rhet“v‚ v lik a l‚pcs“, ir ny a m sodik szint. Itt egy laborban tal lunk egy Orange Globe nev– t rgyat, ‚s m ris nyomulhatunk a 3. szintre. Itt els“sorban ir ny a termin l, l‚pjnk be az el“bb megadott els“ h rom sorral, majd j”hetnek tov bbiak: LIFT7 , LIFT8 . Most keressk meg a Donsai parancsnokot. N‚mi K”zj t‚k (x) ut n elk”pi, hogy akit keresnk, az Keppa Var-on tart˘zkodik. Most vissza a termin lhoz, j”hetnek a bel‚p‚si parancsok, majd LIFT6 . Sikeresen vettk ezt az akad lyt is, ‚s visszat‚rnk Epsilon Indi-re. Keppa Var-ral van n‚mi probl‚ma: vesztegz r alatt van a helyi harcok miatt. Egy k‚nytelenek lesznk az anyagtov bbĄt˘t haszn lni (pl. r”gt”n itt Epsilon Indi-n), a v lasztand˘ szĄn a k‚k. Amint eljutottunk Keppa Var-ra, ir ny az er“d. A jelsz˘t megkaptuk az –rr llom son: castle-fist . Az els“ szinten verjk le az els“ csapat “rt (hmmmm... ink bb pr˘b ljunk megl˘gni...), a m”g”ttk tal lhat˘ rakt rban pedig adjunk mindenkire DAYNAB uniformist (ez mondjuk nagyon elcs‚pelt ”tlet...). Most menjnk a 2. szintre az ‚szakabbi l‚pcs“n, ‚s r”gt”n tov bb a 3.-ra, majd a 4.-re. Ir ny a m sik l‚pcs“, ‚s a 3. szinten tal lhat˘ rakt rb˘l szedjk fel a 2, 17, 46 alkatr‚szeket, ezt k”vet“en menjnk vissza a 4. szinten keresztl a 3. szint m sik r‚sz‚re, ahol a szerel“ b csika ”r”mmel v r minket, ‚s ad egy ‚rdekes kulcsot, azzal, hogy ugyan adjuk m r le a Command Center nev– helyen. Hogyne... Vissza a negyedik szintre, ahol haszn latba vesszk a Cell Chamber Release n‚vre hallgat˘ kapcsol˘t, ‚s ezut n felkereshetjk a 4. szint d‚li r‚sz‚t, ahol egy cell ban egy ips‚t tal lunk. A szerepj t‚kok j˘ szok sa szerint most sz‚pen megfordul, hogy ki a j˘ b csi ‚s ki a rossz b csi blablabla, a probl‚ma csak annyi, hogy ez a dilis csatlakozni akar hozz nk. Ha teh t 8 emberrel j tszunk, akkor az egyiket (harcos aj nlott) tegyk le m‚g Port Minkar-on. Ha Varion velnk van, akkor lehet“leg kerljk az “r”ket (a Command Center-t meg mindenk‚ppen...), ‚s igyekezznk feljutni az els“ szintre (a Sonic Key majd kinyitja a bez rt liftet). Innen a d‚lebbi l‚pcs“n ir ny a 2. szint, ahol a p nc‚lszekr‚nyb“l Varion kiveszi a Technocard-ot, ‚s m ris mehetnk vissza a b zisra. Nos, itt meg llt a tudom ny. A technocard-dal bemehetnk a k poln n keresztl egy Łjabb n‚gyszintes labirintusba, de itt nem sok ‚rdemlegesre jutottunk. N‚h ny tipp: -Nem tiszt zott a Yellow Badge, a Black Box ‚s az Oracle szerepe; -Keppa Var 2. labirintus ban nem tudunk var zsolni, csak az 1. szint 4 1x2-es sarokszob j ban; -A fractyr feliratokat a Fractyr Fist haszn lat val tudjuk lefordĄtani. Van egy  bra ENERGY NEXUS felirattal, aminek a jelent‚se el“ttnk nem vil gos, de a t”bbi felirat arra utal, hogy a megfelel“ helyen kellene haszn lni a Fractyr Fist-et (ha egy ltal n azt kell...); -Az els“ szinten van egy hely, ahov  egy Shapemaster-t kellene vinni. A Fractyr Fist szerint a Shapemaster egy elveszett Metamorph adotts g, amely csak bizonyos t‚nyez“k egytes hat sa  ltal nyerhet“ el. A berhelt Shapemaster hat s ra teleport l˘dtunk a 4. szintre, de semmi v ltoz st nem ‚szleltnk. -Van 3 mag nyos ellens‚g is, akiket szint‚n el kell int‚zni a feliratok szerint, m‚ghozz  egy karakternek (erre mondjuk Varion nem rossz, de az‚rt szereljk fel n‚h ny Healing Tablet-tel); -A 4. szinten l that˘ hologrammot a felsz ll sn l (2. k‚p) megszakĄtva tov bbmehetnk, ‚s tal lunk egy anyag tviteli berendez‚st, amit viszont nem sikerlt m–k”d‚sbe hozni. V‚gezetl szeretn‚nk k”sz”netet mondani a T'Pau csapatnak, akikt“l a leĄr s k”vetkez“ inform ci˘i sz rmaztak: -A kezel‚s nagy r‚sze -A karakterek k‚pess‚geinek leĄr sa -A var zslatlista -A vil gegyetem ‚s a Holdb zis t‚rk‚pe -BORS GBOR