Megint esznkbe jutott, hogy t”k r‚gen volt a CoV-ban Sierra-j t‚k leĄr sa. Ett“l ugyan lehet, hogy rajtunk kĄvl senkinek nem t madt hi ny‚rzete, de az‚rt most egy Łjabb Sierra-stuff kerl terĄt‚kre: a CONQUEST OF CAMELOT. Miel“tt valaki sikoltva abbahagyn  ezen oldalak olvas s t, azzal k”z”ljk, hogy ez a j t‚k kiv‚telesen nem annyira debil, mint a LARRY- vagy SPACE QUEST-sorozatok : s“t, r”vid ideig Łgy t–nt, hogy a Sierra hozz vet“legesen norm lis producereket is alkalmaz (azt n persze ezt a gondolatot gyorsan elhessegettk magunkt˘l). A j t‚k az Arthur kir ly ‚s lovagjai k”r‚ sz”v“d“ legend kat dolgozza fel, kl”n”s tekintettel a Szent Gr l nev– ned–tart˘ alkalmatoss g ut ni keresg‚l‚sre. A Sierra-designhoz ugyan jobban illett volna a t‚mak”r Gyalog galopp -szer– feldolgoz sa, de m‚g Ągy is el‚g t–rhet“ kalandj t‚kot sikerlt ”sszehozniuk. A kerett”rt‚net kiderl az introb˘l, amelynek a l‚nyege cruncholva kb. ennyi: Anglia n‚pe boldogan ‚ldeg‚lt Arthur uralkod sa alatt, aki Camelot v r b˘l ir nyĄtotta birodalm t. Ez az  llapot nem volt tŁl tart˘s, mert a nagy kir ly legjobb lovagja, Sir Lancelot, a lovagi er‚nyek teljes figyelmen kĄvl hagy s val ”sszesz–rte a levet Gwenhyver kir lyn‚val. Ez‚rt  tok sz llt a kir lys gra, mindenki unhappy lett, ‚hezett meg ilyen hasonl˘ dolgokat m–velt... A legend s Kerekasztal lovag- jai ebben az id“ben m r teljesen kifogytak a legy“zend“ s rk nyokb˘l, ˘ri sokb˘l, Pepita Lovagokb˘l ‚s ‚ppen kezdt‚k magukat hal lra unni. Azt n Merlin, a var zsl˘ kital lta, hogy az  tkot csak a Szent Gr l nev– kehely megszerz‚s‚vel lehet megt”rni ‚s a h rom legjobb lovag (Sir Gawaine, Sir Galahad ‚s Sir Lancelot) r”gt”n nekiv gott, hogy a t rgyat ak r a f”ld al˘l is el“kerĄtse. Arthur azonban hi ba v rja vissza a lovagjait: se Gr llal, se n‚lkle nem t‚r vissza egyik sem. Erre Łgy d”nt, hogy “ is elmegy keresg‚lni... A kezel‚sre val˘szĄn–leg teljesen feleslegesen vesztegetn‚nk a sz˘t: aki m r j tszott Sierra-j t‚kkal, annak ismer“s lesz. Van n‚h ny j t‚kosbar t opci˘ is: a 'CTRL'+'A'/'T' billenty–re ASK ABOUT/ASK MERLIN ABOUT sz”veg jelenik meg a parancssorban, a 'CTRL'+'O'-ra pedig az ersz‚nynket nyithatjuk ki (GIVE-re Arthur leteszi az 'ENTER'-rel kiv lasztott mennyis‚get, CLOSE-ra minden marad a r‚giben). M‚g egy Łjdons g a t”bbi QUEST-hez k‚pest: az  ltalunk el‚rt pontsz m, h rom csoportra, ggyess‚g/b”lcsess‚g/l‚lek (Skill/Wisdom/Soul) pontokra van osztva ‚s a j˘ megmozdul sainkat ezekn‚l pontozza a program. A f“men egy m sik hasznos opci˘j val EASY-re  llĄthatja az arcade-r‚szeket minden j t‚kos, aki v‚gig akarja j tszani a j t‚kot. A t”bbi opci˘t az 'ESC' megnyom sa ut n mindenki megvizsg lhatja : mi ink bb belev gunk a megold s ismertet‚s‚be. A j t‚k elej‚n Camelot alaprajz t l tjuk, Arthur a saj t szob ja el“tt  lldog l. S‚t ljunk be. Az asztalon ott hever ersz‚nynk, amelyet az el“z“ ‚jszaka tettnk ide. Ugyan teljesen res, de az‚rt zsebre v gjuk (TAKE PURSE). A falon l˘g˘ kard ‚s pajzs is a felszerel‚snkh”z tartozik, de csak ruhacsere ut n vehetjk fel “ket. ™lt”zznk be a nagy kldet‚shez ill“ jelmezbe (CHANGE CLOTHES), majd : mivel m s dolgunk itt m r nincs : s‚t ljunk vissza a folyos˘ra. Az Arthur szob j t˘l felfel‚ lev“ torony el“tt tal lhat˘ Gwenhyver kir lyn‚ kerti lakja, ahol a h”lgy szomorŁan s˘hajtozik a padon. J”ttnkre azonnal felpattan (TALK LADY n‚h nyszor). Er“sen bizonygatja, hogy  lland˘an im dkozni fog kldet‚snk siker‚‚rt ‚s nagyon rem‚li, hogy miel“bb sikerl kiszabadĄtanunk ‚s hazahoznunk Sir Lancelot lovagot. K”zben esz‚be jut, hogy t”bben is elt–ntek, Ągy hozz teszi, hogy term‚szetesen “ket is nagyon v rja vissza. Ha LOOK-oljuk a csalfa h”lgyet, akkor a program er“sen bizonygatja, hogy ha Lancelotr˘l b rmilyen hĄr lenne, akkor azt Gwenhyver biztos tudja (ASK ABOUT LAUNCELOT). Sir Lancelotot term‚szetesen a kir lyn‚ l tta utolj ra: miel“tt a der‚k lovag elindult volna Gr lozni, m‚g beugrott a kir lyn‚hoz, hogy a vesz‚lyes kldet‚s el“tt m‚g egyet... iz‚...  ld s t k‚rje az expedĄci˘hoz. Lancelot Ot Moor ir ny ba t–nt el, ahol a T˘ H”lgy‚t“l akart valami segĄts‚get kapni a Szent Gr l holl‚t‚t illet“en. (rdekes, hogy ez a b tor lovag mindig valamilyen h”lgy t rsas g ban bukkan el“... : CoVboy) A kerti lak berendez‚s‚t vizsg lva megtudjuk, hogy a n”v‚nyzet a Camelotra sz ll˘  tokb˘l kifoly˘lag kipusztult : viszont az egyik bokron egy r˘zsa m‚g hozz vet“legesen az ‚l“k sor ban tart˘zkodik (TAKE ROSE). Gwenhyver azt a haszn lati utasĄt st adja hozz , hogy viseljk k”zvetlenl a szĄvnk felett ‚s ha vesz‚lybe sodr˘dn nk, akkor a R˘zsa zenete egyszer m‚g kisegĄthet bennnket a bajb˘l. A misztikus komment r folytat sa el“l ink bb menekljnk vissza a kast‚ly folyos˘j ra. A k”vetkez“ toronyban tal ljuk a kir lyi kincst rat. A t”rt‚net idej‚n a kir lys g konvertibilis fizet“eszk”ze a r‚z, az ezst ‚s az arany, amelyekb“l Arthur egy-egy hord˘val rendelkezik. A valutatartal‚kok felett egy der‚k Łriember “rk”dik. Mint k‚s“bb Merlint“l megtudtuk, igen j˘ bar ts gban volt Sir Gawaine-nel, teh t biztosan tud valamit r˘la (ASK ABOUT GAWAINE). Sir Gawaine t‚nyleg itt volt az indul sa el“tt ‚s mag hoz vett n‚mi k‚szp‚nzt mindh rom valut b˘l : azt n elt–nt valahol Glastonbury Tor ir ny ba. (Ez valami pressz˘ lehet : CoVboy) Ennek ”r”m‚re mi is adjuk oda az embernknek az ersz‚nynket (GIVE PURSE) ‚s t”ltessk fel p‚nzzel (TAKE GOLD, TAKE SILVER, TAKE COPPER). Persze nem  rt a kincst rost˘l vissza is k‚rni az ersz‚nyt (TAKE PURSE). A toronyb˘l nyĄl˘ kisebb toronyban van Merlin var zsl˘ szob ja, ahol a fent emlĄtett Łriember var zsl ssal, alkĄmi val ‚s keresztrejtv‚nyfejt‚ssel ti agyon az id“t. A l togat˘ival kapcsolatban mind”ssze egyetlen elv r sa van: ne nyŁljanak hozz  semmihez! Ennek ”r”m‚re r”gt”n ki is nyithatjuk a jobb oldalon fekv“ l dik t (OPEN CHEST), amelyben egy igen eredeti kivitelez‚s– ir nyt–re bukkanunk: a sp rga v‚g‚n lev“ kard mindig ‚szak fel‚ mutat. Merlin ezt pont neknk tette f‚lre, sz˘val tntessk el a batyunkban (TAKE LODESTONE). Ezut n Merlint v‚gigk‚rdezhetjk a lovagokr˘l (ASK MERLIN ABOUT LAUNCELOT/GAWAINE/GALAHAD) ‚s “ elmondja neknk, hogy kit“l kaphatunk infokat r˘luk. Az els“ kett“r“l m r megtudtunk n‚h ny dolgot, Galahadr“l a v rudvaron lev“ “rs‚g fog besz‚lni neknk. Merlinn‚l m‚g van n‚h ny ‚rdekes dolog: a falon l˘g˘ t‚rk‚pr“l (LOOK MAP), infokat gy–jthetnk a kir lys g v rosair˘l; a jobb oldalon  ll˘ tekercs ugyan arameusul van Ąrva, de Merlin fordĄt s t elolvasva (LOOK SCROLL, READ TRANSLATION) megtudjuk, hogy Jeruzs lemben egy szam r n‚ha nagyobb ‚rt‚ket k‚pvisel, mint b rmi m s p‚nzeszk”z; a fali- illetve norm lis sz“nyegen pedig kl”n”s, isteni szimb˘lumokat n‚zegethetnk, amelyeket Merlin misztikus komment rokkal k”rĄt. A der‚k var zsl˘ m‚g egy hasznos tan ccsal szolg l: miut n elhagytuk Camelotot, Gr l n‚lkl nem t‚rhetnk vissza... A v rban most m r csak egyetlen helyen nem j rtunk: a Merlin torny val  tellenben l‚v“ toronyban, ahol a v r k poln ja tal lhat˘. Az ˘vatos kalandor a vesz‚lyes kldet‚sek el“tt az istenek  ld s hoz folyamodik : kl”nben t voz skor v‚letlenl a fej‚re szakad a v rkapu. A k poln ban koeduk lt olt r tal lhat˘: az egyik fele Mithr sznak, a m sik fele J‚zusnak van szentelve (biztos, ami biztos...). Mivel a hatalmi hierarchia l that˘lag m‚g nem tiszt zott az istenek k”z”tt, a legbiztosabb az lesz, ha mindkett“h”z im dkozunk egy sort. T‚rdeljk le (KNEEL) a jobb oldali olt r mell‚ ‚s im dkozzunk egy kicsit (PRAY). Hm, ez Ągy nem lesz sikeres: csak Łgy kapunk  ld st, ha valami  ldozatot is bemutatunk. Az ' ldozat' nem m s, mint 1 db arany. Nyissuk ki teh t az ersz‚nyt ‚s v ljunk meg egy aranyt˘l. J‚zuska erre r”gt”n felveszi a telefonkagyl˘t ‚s l tom st kld: az olt r felett megjelenik a Szent Gr l k‚pe ‚s hozz  a haszn lati utasĄt s, mely szerint ezt csak egy igaz n tiszta f‚rfiŁ nyerheti el. (USE SOAP nem hozott eredm‚nyt...) Sajnos a kehely holl‚t‚r“l nem sz˘l a t”rt‚net. A jelen‚s ut n vonuljunk  t Mithr sz olt r hoz ‚s az el“z“ forgat˘k”nyv szerint t‚rdepeljnk le, majd v ljunk meg egy Łjabb aranyt˘l. Mithr szn l zenetr”gzĄt“ van, de a jelen‚st az‚rt t“le is megkapjuk: az olt r felett lassan el“tnedezik a h rom elveszett lovag arca ‚s ki-ki szerepe szerint el“adja, hogy ‚ppen mit csin l. ltal ban mindegyik haldoklik: Gawaine z”lds‚gek k”z”tt ld”g‚l, Lancelot megint valami n“t rsa gban van ‚s ‚ppen meg akar fagyni, Galahad pedig a s”t‚tben ld”g‚l ‚s nem tal lja a villanykapcsol˘t. Testletileg azt v rj k, hogy v‚gre megjelenjnk ‚s kiszabadĄtsuk “ket... Az im dkoz s ut n Camelotban v‚get ‚rt a m˘ka (˘vatosabbak m‚g visszamehetnek a kincst rba, hogy az elvesztegetett k‚t arany helyett Łjakat vegyenek fel). S‚t ljunk le a v rudvarra, ahol egy felkant rozott csatam‚n ‚s egy teherhord˘ csacsi v rja, hogy nekiinduljunk az ismeretlennek. Miel“tt nyeregbe pattann nk : Merlin Łtmutat sait k”vetve :, ‚rdekl“djnk Galahad sorsa ut n (ASK ABOUT GALAHAD). A bal als˘ sarokban  ll˘ g rdista a tud s hordoz˘ja: elmes‚li, hogy a southamptoni kik”t“ r‚vkalauza visszakldte Galahad lov t, aki l˘ n‚lkl (haj˘val) t vozott valahov  a K”zel-Keletre. Mindig is furcsa fick˘ volt... Fejlett taktikai ‚rz‚knknek k”sz”nhet“en nem a csacsira sz llunk fel, hanem a csatam‚nre (GET ON) ‚s sz‚pen kiporoszk lunk a v rb˘l. Ezut n Anglia t‚rk‚pe jelenik meg, ahol kiv laszthatjuk a kldet‚s k”vetkez“  llom s t. Mivel ‚ppen az elkall˘dott lovagjainkat keresg‚ljk, h rom helyszĄn j”het sz˘ba (m shov  Łgysem enged a program): Ot Moor, Southampton ‚s Glastonbury Tor. Ot Moor egyel“re nem j rhat˘ Łt: a r‚vkalauz rendkĄvl szomorŁ, hogy Galahad elhaj˘zott ‚s nem t‚rt vissza : ha ut na akarn nk menni, akkor az pillanatnyilag nem lehets‚ges: egyetlen haj˘ sincs arrafel‚. Tal n majd k‚s“bb... Ot Moor is egyel“re zs kutca: a T˘ H”lgy‚nek kast‚ly hoz vezet“ t˘ j‚gp nc‚lja m‚g kiss‚ ‚letvesz‚lyes. Egy teh t egyetlen c‚lpontunk maradt: Glastonbury Tor. Ez a helyszĄn egy furcsa erd“vel kezd“dik. Az els“ helyszĄnen m ris ‚rdekes dologban lesz r‚sznk: a tiszt s k”zep‚n egy Cerunnosnak emelt k“b lv ny  lldog l, amelyben egy bronzszobor kapott helyet. A szoborb˘l hirtelen egy kis szellem bukkan el“ ‚s a b lv ny tetej‚re pattanva hosszŁ sz˘zatot int‚z hozz nk: a Cerrunos ‚s Fiai Bronz kft. nev‚ben valamilyen nyersanyagot (rezet vagy ˘nt) k”vetel t“lnk : egy‚bk‚nt viccelni fog velnk. Jobb, ha adunk neki egy r‚zp‚nzt az ersz‚nyb“l, mert nagyon rossz viccei vannak: ha v m n‚lkl t vozn nk, akkor ellopja az ”sszes aranyat ‚s ezst”t a p‚nzt rc nkb˘l. A r‚zzel rendkĄvl boldog lesz, mi pedig nyugodtan folytathatjuk az utunkat balra. A k”vetkez“ tiszt son egy szeg‚ny vad szba botlunk, aki meglehet“sen el van keseredve, hogy a neh‚z gazdas gi helyzet miatt ‚jjel-nappal dolgoznia kell a csal dja betev“ falatj ‚rt. Vegyk Łgy, hogy megsajn ltuk ‚s adjunk neki egy r‚zp‚nzt. Az adom nynak rendkĄvl meg”rl ‚s azt  llĄtja, hogy minden k‚rd‚snkre szĄvesen v laszol : m r amire tud (ASK ABOUT GAWAINE). Gawaine-r“l megtudjuk, hogy nemr‚g erre haladt  t, de mivel visszafel‚ nem j”tt, val˘szĄn–leg gondjai t madtak az erd“ben. K‚rdezhetnk m‚g az “rlt szerzetesr“l, a Fekete Lovagr˘l meg sok m s egy‚br“l : de ha LOOK-oltunk egyet, akkor minden bizonnyal a vad sz mellett  ll˘ l ndzs k lesznek a leg‚rdekesebbek (ASK ABOUT SPEAR). A l ndzs kat a Fekete Lovag k‚szĄtette szem‚lyesen ‚s az erd“ben k˘ric l˘ hatalmas vaddiszn˘k lekzd‚s‚re szolg lnak. Sajnos : szint‚n a neh‚z gazdas gi helyzet miatt : a vad sz csak egy arany‚rt hajland˘ odaadni az egyiket, Ągy Łjabb p‚nzdarabt˘l kell megv lnunk. Miut n megvettk, a vad sz felszereli “ket a kengyel mell‚, hogy szks‚g eset‚n azonnal el“ tudjuk r ntani. Aki akar, m‚g vehet t“le pr‚meket (BUY SKIN) : ingyen vannak, az el“bb adom nyozott r‚zp‚nzbe belef‚rtek. Mihelyt tov bb induln nk, a csacsi Łgy gondolja, hogy “ nem kĄv n erre j”nni ‚s az ellenkez“ ir nyba t vozik. Lehet, hogy neki volt igaza... A k”vetkez“ helyszĄnen ugyanis n‚h ny m‚rges vadmalac cs”rtet el“ a boz˘t m‚ly‚r“l. Itt egy kis arcade k”vetkezik: a 'SPACE' nyomkod s val le kell d”fk”dni a r nk ront˘ malacokat : miel“tt “k d”fk”dn‚nek le bennnket (teh t nem  rt el“tte menteni egyet). Miut n a h rom r”fi  tadta a lelk‚t a Teremt“nek (most azt ne boncolgassuk, hogy ez J‚zus vagy Mithr sz), tov bb poroszk lhatunk. Ism‚t egy tiszt sra ‚rkeznk, amelynek berendez‚s‚hez egy korosabb hulla ‚s egy vicces holl˘ tartozik. A hulla hozz vet“legesen csendben van, ellenben a holl˘ hosszŁ sz˘zatot int‚z hozz nk. Ebb“l kiderl, hogy az erd“ a 'leglovagabb' lovag, a Fekete Lovag hatalm ban van, aki l thatatlan, legy“zhetetlen meg miegym s ‚s a minap m‚g a nagyszer– Sir Gawaine-t is kicsapta a nyeregb“l. A holl˘ m‚g ‚rdekl“dik afel“l, hogy hajland˘ak vagyunk-e megkzdeni a Fekete Lovaggal (YES). Az igenl“ v lasz ut n egy r”vid megjegyz‚st tesz elmebeli  llapotunkra, majd elr”ppen, hogy k”z”lje a f“n”k‚vel: Łjabb hullajel”lt jelentkezett. Holl˘ hĄj n most m r figyelmnket teljesen a szobor talapzat n l hever“ ex-lovagra ”sszpontosĄthatjuk (LOOK BODY): ugyan a holl˘ az ehet“ r‚szeket m r letakarĄtotta ‚s a fegyverei is kiss‚ rozsd snak t–nnek, egy haszn lhat˘ dolgot az‚rt m‚gis felfedeznk rajta. Ez egy selyemkend“, amit az egykori lovag egykori szerelmese adott neki kabal nak. A mell‚kelt  bra szerint nem hozott tŁl sok szerencs‚t, de az‚rt vegyk csak magunkhoz (TAKE SLEEVE). A jobbra lev“ tiszt son a Fekete Lovag m r p rbajra k‚szen v r bennnket. Igaz n ”rl, hogy csek‚lys‚gnk lesz a k”vetkez“ szem‚ly, akit szerencs‚sen le fog m‚sz rolni, azonkĄvl hozz teszi, hogy a minap Sir Gawaine is padl˘t fogott egy p rbajban. A der‚k lovagot a m”g”tte lev“ tiszt son helyezte k‚nyelembe (felk”t”tte egy f ra) : ha Łgy gondoljuk, akkor esetleg megkzdhetnk az ‚let‚‚rt. Ezut n ismerteti a j t‚kszab lyokat: ha sikerl h romszor kitnnk a nyeregb“l, akkor megn‚zhetjk mi van Gawaine-nel : ha “ t ki bennnket, akkor minket is elhelyez mellette. A nagyk‚p–s‚g netov bbja, nyilv nval˘, hogy elfogadjuk a kihĄv s t! (YES) Ez megint egy arcade r‚sz lesz: a l ndzsa mozgat s val ki kell csapnunk az ellenfelet a nyerg‚b“l. Ha m‚g a j t‚k elej‚n rutinosan EASY-re  llĄtottuk az arcade r‚szek neh‚zs‚g‚t, akkor ez nem jelenthet kl”n”sebb probl‚m t: a pajzsunkkal nem is kell mozognunk, mind”ssze a l ndzs t kell arra a r‚szre ir nyĄtanunk, ahol a Fekete Lovag nem v‚di mag t (a jobb v ll n). Miut n a Fekete Lovag lefokoz˘dott b doghalomm , gessnk tov bb jobbra, ahol megleljk Sir Gawaine-t, aki egy f ra felsz”gezve l˘gatja a l b t. Ezt mondjuk nem kimondottan ‚lvezi, de az‚rt ”rl, hogy v‚gre el“keveredtnk. Mindenekel“tt szabadĄtsuk meg kellemetlen helyzet‚b“l (CUT SHACKLES), majd pr˘b ljuk ell tni a sebeit (HEAL GAWAINE). Ez nem igaz n sikerl: maximum a cameloti orvosok tudn k valahogy ”sszefoltozni, de nem val˘szĄn–, hogy od ig el tudna s‚t lni a saj t l b n. Egy teh t k‚nytelen-kelletlen megv lunk a lovunkt˘l: felpakoljuk r  a sz‚tsz˘rt lovagot (PUT GAWAINE ON HORSE). Gawaine m‚g kiny”gi, hogy ˘vakodjunk az §rlt Szerzetest“l a romokn l : val˘szĄn–leg n la van a Szent Gr l. Azt n ellovagol Camelot fel‚ (illetve nem “ lovagol, hanem a l˘ viszi “t). Ha a lovagot nem rakn nk fel a l˘ra, akkor egyr‚szt meghalna, m sr‚szt (‚s ez a nagyobb baj) a j t‚k v‚g‚n tŁl kev‚s pontunk lenne a Gr l megszerz‚s‚hez. S‚t ljunk tov bb jobbra, ahol Łjabb meglep“ dolgok v rnak r nk. Egy k“b“l ‚plt szent‚lybe ‚rkeznk, amelynek k”zep‚n egy ronda boszork ny  lldog l. A program figyelmeztet, hogy kicsit furcsa az id“s h”lgy pillant sa (‚rdekes adal‚k ehhez a k”rl”tte  ll˘ n‚h ny k“b lv ny). J”ttnkre a boszork ny vid man k”zli, hogy sz˘ sem lehet arr˘l, hogy tov bbmenjnk : kiv‚ve azt az esetet, ha odaadjuk neki azt, amire a legjobban v gyakozik. Hm. Sajnos sepr–t nem hoztunk magunkkal, Ągy teh t k‚nytelenek lesznk azzal a selyemkend“vel elk pr ztatni, amit a tiszt son hever“ hull r˘l gy–jt”ttnk be (GIVE SLEEVE). V‚letlenl pont erre v gyakozik ‚s mihelyst  tvette az aj nd‚kot, azonnal gy”ny”r– kisasszonny  v ltozik. Lady Elayne n‚ven mutatkozik be ‚s igaz n k”sz”ni, hogy a kend“vel megt”rtk azt a var zslatot, amelyet a Fekete Lovag bocs jtott r . Miel“tt neki lln nk egy‚b f‚rfiŁ er‚nyeinket is ecsetelni neki, boldogan elszalad, hogy megkeresse a szerelmes‚t, akinek a kend“t egykoron odaadta. (Sok ”r”me ugyan nem lesz abban a csonthalomban, ami maradt bel“le : de mindegy...) Az emelv‚ny amelyen az ex-boszork ny  lldog lt, hirtelen csillogni kezd ‚s furcsa rŁn k t–nnek el“ rajta (READ RUNES): a rov sĄr s egy elbesz‚l“ k”ltem‚nyt tartalmaz az ”t botcsin lta po‚t r˘l, akik elt‚vedtek az erd“ben ‚s pechkre most k‚nytelenek k“b lv nyk‚nt el llni az utunkat. A tov bbjut s mik‚ntj‚r“l csak meg kell k‚rdezni... : ennyi volt a fordĄt s, a rŁn k elt–nnek. (Az ilyen misztikus esem‚nyek a b tor j t‚kost  ltal ban a j t‚k ll s kiment‚s‚re k‚sztetik...) Jobbra r”gt”n megpillantjuk a k“v‚ v lt k”lt“ket, m”g”ttk pedig a csacsinkat, aki szeml tom st j˘val intelligensebb, mint amilyennek l tszik. Rohamozzuk meg a csacsit ‚s megd”bbent“ felfedez‚st tesznk: a k“b lv nyok k”z”tt valamilyen l thatatlan er“forr s feszl, ami azonnal visszadob bennnket, mihelyt  t akarunk s‚t lni k”z”ttk. Mintha err“l besz‚lt volna a rov sĄr ssal Ąrt k”ltem‚ny... A vers befejez“ sora szerint valakit“l ‚rdekl“dnnk kellene, Ągy teh t sorra vehetjk a helyszĄn berendez‚si t rgyait a csacsinkt˘l a bokrokig. A program kicsit furcs ll˘an teint r nk mindaddig, amĄg valamelyik k”vet meg nem sz˘lĄtjuk (TALK STONE). Merthogy az v laszolni fog... Nagyszer– sz˘rakoz s k”vetkezik: mind az ”t k“b lv ny egy-egy verses tal l˘s k‚rd‚st fog feltenni neknk. Csak azut n juthatunk  t, miut n mindegyikre sikeresen feleltnk. A program meglehet“sen sok tal l˘s k‚rd‚ssel rendelkezik, amelyb“l egy csom˘t nem tudtunk kital lni (amelyeket sikerlt, azokat h tul megtal lj tok az Adventourban). Ha a k”ves helyszĄnre ‚rkeznk, akkor a k”vek m r mindig ugyanazokat a k‚rd‚seket fogj k feltenni, teh t a k”vetend“ m˘dszer: a rŁn k elolvas sa ut n kimentjk a j t‚k ll st, azt n buzg˘n im dkozunk, hogy az ”t k“ a felsoroltak k”zl k‚rdezzen (b r mondjuk mindenki kĄs‚rletezhet a t”bbi k‚rd‚s megv laszol s val is). Ha mind az ”t k‚rd‚sre helyesen v laszoltunk,  ts‚t lhatunk a k”vek k”z”tt ‚s hirtelen egy romkertben tal ljuk magunkat. Ez Glastonbury Tor. Felfel‚ egy ˘sdi olt rra bukkanunk, amely h rom r‚szre van osztva: valami primitĄv Szenth roms gr˘l lehet sz˘... Tov bbhaladva felfel‚ megtal ljuk a Bolond Szerzetest, akit rendkĄvl meglep, hogy  tverg“dtnk a k”veken, hiszen a fizimisk nk alapj n a meglehet“sen buta kateg˘ri ba sorolt volna bennnket. Ez el‚g meredek megjegyz‚s t“le, legal bbis ahhoz k‚pest, hogy “ is kiss‚ idi˘t n fest a pokr˘c ban... K‚rdezgethetjk egy darabig, de nem nagyon ad semmilyen infot : kiv‚ve, ha a Gr lr˘l ‚rdekl“dnk n la (ASK ABOUT GRAIL). Erre felkapja a vizet, rabl˘nak defini lja Arthurt ‚s elszalad felfel‚. Ennek ”r”m‚re megpr˘b lhatjuk kinyitni a kutat. Ha fel akarn d emelni a tet“t, akkor el kellene t volĄtanod a lakatot r˘la. Ha el akarn d t volĄtani a lakatot, akkor mondjuk nem  rtana kinyitni a z rat rajta. Nam rmost: nem nagyon fogod kinyitni azzal, hogy itt  lmodozol... : hangzik a haszn lati utasĄt s. Ah! Tal n egy kulcs kellene. Ez nyilv n a l”k”tt szerzetesn‚l lesz, sz˘val kocogjunk ut na. Hopp ! Kicsit sz‚tsz˘r˘dott a fiŁ, mi˘ta utolj ra tal lkoztunk vele: most m r h rman vannak. Ebb“l kett“ csak illŁzi˘, teh t miut n el“hŁztuk a kardot, csapkodjunk bele az utunkba akad˘ba : ha jajgat, akkor ez az igazi. Miut n h“siesen felszabdaltuk a der‚k szerzetest, Łjabb jelen‚s t rul a szemnk el‚: h rom k‚k iz‚ r”ppen el“ bel“le, akik az ™reg Egyetlenek (vagy ink bb Egyetlen ™regek) n‚ven mutatkoznak be. RendkĄvl nehezm‚nyezik, hogy fasĄrtot csin ltunk a szolg jukb˘l, aki az ut˘bbi n‚h ny ‚vsz zadban az egyetlen volt. Mivel tŁl sok rem‚ny nincs arra, hogy Łjabb jelentkez“ vet“dj”n erre, sajnos a szerepk”r‚t neknk kell  tvennnk. Sz˘val ne is  lmodozzunk arr˘l, hogy innen valaha is elmegynk! Na persze, ha valamivel sikerlne k rp˘tolnunk “ket, akkor esetleg fontol˘ra venn‚k, hogy elengedjenek... Nincs szks‚g kl”n”sebb fant zi ra ahhoz, hogy kital ljuk: p‚nzre gondolnak. Mivel elt–ntek, k‚nytelenek lesznk az  ldozatot az olt rn l bemutatni. Ha letesznk egy ezst”t az olt rn l, akkor az is kiderl, hogy pontosan ilyesmire gondoltak, csak ez egy kicsit kev‚snek t–nik. ™t ezstp‚nzzel viszont m r el‚gedettek lesznek: sokkal jobb az ezst, mint a szolga : mehetnk. Cser‚be m‚g otthagynak az ezst”k hely‚n egy kulcsot is, ami term‚szetesen a kutat fogja nyitni egy helyszĄnnel feljebb (USE KEY, OPEN LID). A vĄz s”t‚ten kavarog benne, teh t a fejesugr s helyett ink bb a kotor sz s mellett d”ntnk (SEARCH). Ennek meg is van az eredm‚nye: egy krist lyszĄv akad a keznk gy‚be, amely rendkĄvl hideg... Ezzel be is fejeztk a k”rutaz st errefel‚, de sajnos vissza kell kutyagolnunk az eddigi Łton (az erd“ bej rat n l megint adjunk egy r‚zdarabot a kis szellemnek, mert ellopja a p‚nznket!). Ir ny Ot Moor. A m sodik helyszĄnen most m r r s‚t lhatunk a j‚gre. A j‚g term‚szetesen megint be fog szakadni alattunk, de a krist lyszĄvet haszn lva (USE HEART) megtal lhatjuk a biztons gos utat a T˘ H”lgy‚nek kast‚ly hoz: ha a szĄv v”r”sre szĄnez“dik, akkor l‚pjnk vissza egy l‚p‚st ‚s valamelyik m sik ir nnyal pr˘b lkozzunk, kl”nben megynk a j‚g al . (Az ”rd”g vigye ezeket az idegesĄt“ r‚szeket a Sierra ”sszes j t‚k ban!) H rom helyszĄnen kell  tverg“dnnk (fel, balra, fel), hogy el‚rjk a kast‚ly bej rat t. Odabenn a T˘ H”lgy‚nek valami nagyon furcsa manifesztuma fogad bennnket, mellette pedig a h“s Sir Lancelot (er“sen beh–tve). A h”lggyel csevegve megtudjuk, hogy ma el‚g j˘ napja van, ugyanis van valami apr˘s g n lunk, ami az ”v‚ ‚s m r nagyon v rta, hogy visszahozz k neki. Ha odaadjuk neki azt a bizonyos t rgyat, akkor esetleg hajland˘ lesz elmes‚lni azt az apr˘s got, amit m‚g Merlin sem tud: nevezetesen, hogy hol is van az a nyomorult (pardon: Szent) Gr l. A r˘zsa nem kell neki, mert Gwenhyver var zslata van rajta, ir nyt–re abszolŁt semmi szks‚ge ‚s a p‚nznk”n sem kap sehol h“sug rz˘t : marad teh t a krist lyszĄv (GIVE HEART). Pont erre v gyott. A j˘tett‚rt cser‚be meg ld ‚s felaj nlja, hogy visszateleport l bennnket a j‚g m sik oldal ra. A Gr l egy‚bk‚nt valahol Jeruzs lemben van elrejtve, ahov  Łgy juthatunk el, hogy elhaj˘zunk G z ba. Lancelot sajnos marad a h–t“ben, mert volt olyan szemtelen, hogy visszautasĄtotta a T˘ H”lgy‚nek szerelm‚t Gwenhyver kir lyn‚ kedv‚‚rt. (Hopp r‚! Łgy t–nik, felszarvazt k a der‚k kir lyt... WEAR HORNS, MOOOOOO! : CoVboy) Na persze, ha m‚gis Łgy akarjuk, akkor esetleg szabadon engedheti, ha sz‚pen k‚rjk... Most az egyszer legynk t‚nyleg lovagiasak: FREE LANCELOT. Ez roppantul impon l a h”lgynek, de mivel “ is kedveli a t rsasj t‚kokat, ehhez el“sz”r ki kell  llnunk egy pr˘b t. Ezzel  tvonulunk a szomsz‚d szob ba, ahol kezdet‚t veszi a pr˘ba. Mir“l is van sz˘? (TALK LADY) Most kiderl, hogy Łjabb elmebetegbe botlottunk: a szoba k”zep‚n  ll˘ bokron 10 kl”nf‚le vir g  ll ‚s a h”lgy azt kĄv nja, hogy besz‚ljnk a Vir gok Nyelv‚n. Ez nem olyan sŁlyos eset, mint amilyennek el“sz”r l tszik: tal l˘s k‚rd‚seket fog feltenni, amelyekre a v lasz valamelyik vir g neve. Ha h rom k‚rd‚sre helyesen v laszolunk, akkor szabadon engedi Lancelot lovagot : egy‚bk‚nt a Mirelite-l ny bel“lnk is Mirelite-fiŁt csin l ‚s a h tralev“ napjainkat egy lak lyos j‚gt”mbben t”lthetjk. Most m‚g megl˘ghatn nk Gwenhyver r˘zs j nak segĄts‚g‚vel, de ink bb maradjunk az eredeti tervn‚l (LOOK BUSH). (A helyes v laszok az Adventourban.) A harmadik helyes v lasz ut n a T˘ H”lgye szabadon engedi a der‚k Sir Lancelotot ‚s hazateleport lja Camelotba (bizony ra rendkĄvl j˘l fog sz˘rakozni a kir lyn‚ “nagys g val, amĄg mi Gr lozunk...). Azt n sok sikert kĄv n neknk ‚s azt, hogy a tov bbiakban is olyan nemeslelk–en viselkedjnk, mint n la. A k”vetkez“ pillanatban a j‚g tŁloldal n tal ljuk magunkat ‚s m ris indulhatunk a southamptoni kik”t“be. A r‚vkalauz ”r”mmel dv”z”l bennnket: id“k”zben egy csom˘ haj˘ befutott a kik”t“be ‚s az ismert vil g b rmely r‚sz‚re utazhatunk. A T˘ H”lgy‚nek Łtmutat sai alapj n a g zai j rat lesz szĄvnknek kedves (BUY TICKET TO GAZA). Sajnos egy kir lynak is fizetnie kell az utaz s‚rt: h rom arany a haj˘jegy. A tengeri Łt el‚g izgalmasra sikerl: el“sz”r a hull mok lesodorj k a csacsinkat a fed‚lzetr“l (a csacsit ugyan visszar ngatjuk, de a felszerel‚snk a tengerbe v‚sz); azt n a kapit ny l t el bennnket hasznos tan csokkal: Jeruzs lem fel‚ nem kell nagyon sz˘rnunk a p‚nzt, mert errefel‚ sokkal nagyobb az ‚rt‚ke, tov bb  errefel‚ nem kir lyk‚nt m szk lunk, sz˘val ne nagyon hŁzg ljuk el“ a kardunkat, mert esetleg az arabok idegesek lesznek t“le; v‚gl az utols˘ ‚jszak n sikerl a leg‚nys‚ggel j˘ alaposan berŁgnunk. Mire valahogy fel‚brednk a csacsink m r a parton  ll, egy fekete burnuszba ”lt”z”tt arab ‚s egy feh‚r ruh t visel“ fiŁ t rsas g ban. A fiŁ a mester‚hez invit l bennnket, a Jabir n‚vre hallgat˘ arab pedig azt bizonygatja, hogy Jeruzs lembe csakis egy olyan, sivatagot t”k‚letesen ismer“ f‚rfiŁval juthatunk el, mint p‚ld ul “. Ezen hosszan elvitatkoznak. Jabir egyel“re v rhat, ugorjunk el ink bb a fiŁ mester‚hez (GO WITH BOY). Al-Sirat mester valami helyi filoz˘fus, aki hetet-havat ”sszehord holmi istenn“kr“l, akiket hat t rs val szolg lnak. Azt  llĄtja, hogy miel“tt elnyerhetn‚nk azt a szent kelyhet, amelyet fel‚nk Szent Gr lnak ejtenek, tesztelni fogj k a testnk, lelknk ‚s szellemnk tisztas g t. AzonkĄvl ehetnk (EAT), k v‚zhatunk (DRINK) ‚s : Wisdom-pontjainkat n”velend“ : 'ASK ABOUT'-olhatunk n la. A legt”bb k‚rd‚snkre v laszol is, de csak az al bbiakra kaptunk pontot: GALAHAD: § is meg‚rkezett a kik”t“be, de hi ba kldte el‚ a fiŁt, Galahad nem j”tt el hozz . Annyit tud r˘la, hogy el‚rte ugyan Jeruzs lemet, de a kldet‚se nem j rt sikerrel. GRAIL: Itt megint elmondja, hogy miel“tt az Istenn“ kez‚b“l  tvehetn‚nk a szent kelyhet, hat t rs val egytt tesztelni fogj k a tisztas gunkat. GODDESSES: Az Istenn“, akit szolg lnak, tulajdonk‚ppen a teremt‚s istenn“je ‚s hatf‚le megtestesl‚se van, Ath‚n‚t“l kezdve eg‚szen Venusig. Al-Sirat ezut n lerajzolja a homokba mind a hat istenn“ jelv‚ny‚t : ezeket felt‚tlenl v‚ssk fel valahova, mert a k‚s“bbiekben k‚rdezni fogj k t“lnk. GUARDIANS: Ugyanaz a sz”veg az Istenn“ szolg ir˘l, de ez‚rt is j r pont. JERUSALEM: G z t˘l ‚szakkeletre fekszik, a sivatagon tŁl. A sivatagban mindenk‚ppen tal lnunk kell valahol egy forr st, mert el‚g sz raz a klĄma arrafel‚. (Ennyit sikerlt kiverni az ”regb“l, de att˘l fggetlenl lehet, hogy m‚g lehet infokat szipk zni t“le.) Miut n most m r nagyon okosak lettnk,  lljunk fel (STAND UP) ‚s t vozzunk Al-Sirat h z b˘l. A G za feletti dombtet“n bukkanunk el“, ahol megint belebotlunk Jabirba, aki : saj t  llĄt sa szerint : a sivatag legjobb ismer“je. Ha felb‚reln‚nk, akkor esetleg hajland˘ lenne elvezetni bennnket Jeruzs lembe. Teljesen felesleges p‚nzt kidobni ilyen boh˘s gokra, ink bb megynk a saj t orrunk ut n (le, jobbra, le, jobbra). Ha az orrunk nem ferdlt el id“k”zben, akkor nem t‚vedtnk el ‚s egy o zisba ‚rkeznk. rdekes m˘don megint Jabirba botlunk, aki buzg˘n kĄn lgatja a forr s viz‚t. A csacsink ink bb lemond err“l a finom vĄzr“l (tal n ‚szrevette, hogy a h tr‚bb hever“ csontv z egykori gazd ja is kiss‚ megsĄnylette az iv szatot). (Egy j r, aki vizet iszik... : CoVboy) Egy teh t ink bb mi is mell“zzk az iv st. Most jobbra kellene tov bbmennnk, de mivel Jabir Łtban van, k‚nytelenek lesznk a kardunk el“r nt s val elhessegetni a sivatag egy teljesen m s hely‚re. A k”vetkez“ helyszĄnen felfel‚ indulunk (lehet lefel‚ is, de val˘szĄn–leg a sivatagban is hatni fog a gravit ci˘...), ahol egy l nyt pillantunk meg, amint ‚ppen vizeskors˘val a fej‚n t vozik. A vĄz jobbra tal lhat˘ a rom alj n. A vizet lehet“leg ne szabades‚ssel k”zelĄtsk meg (j˘ ”tlet p‚ld ul a l‚pcs“n k”zlekedni!). Ez a vĄz m r a szamarunk tetsz‚s‚t is elnyeri, sz˘val mi is kortyolhatunk (DRINK). M sszunk vissza a l‚pcs“n ‚s tov bb haladva felfel‚ el‚rjk Jeruzs lemet. Itt r”gt”n n‚h ny darab arabhoz lesz szerencs‚nk, akik el‚g bar ts gtalanul k”zlik, hogy ez a Zion-kapu ‚s hitetlenek sz m ra z rva van. Hitetlenek a Jaffa-kapun keresztl k”zlekedhetnek. Term‚szetesen a Jaffa-kapuhoz majd csak akkor engednek oda, miut n n‚mi k‚szp‚nzt adunk  t nekik. (Mint az Astori n l: Cs‚ndzs m ni? : CoVboy) Hozz vet“legesen 4 r‚zp‚nzre gondolnak. A b tor kir ly persze kardot r nt, hogy megtorolja ezt az arc tlans got. A b tor kir ly azonban nem j˘l m‚rte fel az er“viszonyokat, mert “k voltak t”bben (ha j˘l sz moltuk, ‚ppen n‚gy darabba v gt k)... Egy teh t a szeletel‚st elkerlend“ ink bb fizessnk, azt n baktassunk tov bb balra. A Jaffa-kaput el‚rve egy Yasser (?!) nev– fick˘ rohan meg bennnket azzal a meglep“ kĄv ns ggal, hogy fizessnk neki is p‚nzt a bel‚p‚s‚rt. Aha! Łgy t–nik, mintha “ csak egyedl lenne ‚s nem nagyon visel fegyvert sem : akkor ezzel lamerrel meg is m‚rk“zhetnk (kard ki). Yasser Łgy gondolja, hogy “ ink bb nem m‚rk“zik ‚s siet“sen t vozik a helyszĄnr“l. A kapun bel‚pve azonnal ”r”mteli esem‚ny ‚r bennnket: egy vid m arab ellopja a p‚nzt rc nkat! RendkĄvl sz˘rakoztat˘ lesz egy eur˘pai turist nak egy fitying n‚lkl k˘ric lni ebben a sz‚p v rosban, ami teli van gy”ny”r– baz rokkal ‚s eladni v gy˘ emberekkel! B natunkat r”gt”n el is sĄrhatjuk Mohammednek, a fegyverkeresked“nek, aki ‚ppen most csukja be boltja ablakait (TALK MAN). Mohammed igaz n sajn lja, hogy kifosztottak bennnket, de “ most ‚ppen a saj t gondj val van elfoglalva: egy karav nhoz akar csatlakozni. AzonkĄvl megjegyzi, hogy milyen csod latos szamarunk van : biztos nagyon sokra tartjuk... Oh˘! Itt n‚mi zletre van kil t s: s˘zzuk r  a der‚k moszlimra a csod latos szamarat (SELL MULE). Mohammeddel egyszer–en madarat lehet fogatni (m r a szam ron kĄvl, persze): a gy”ny”r–s‚ges szam rnak Łgy meg”rl, hogy az ”sszes p‚nz‚t a keznkbe nyomja (ez mellesleg j˘val t”bb, mint amennyit elloptak t“lnk). AzonkĄvl elmagyar zza az arab p‚nznemeket is, amit a k‚s“bbi bev s rl s el“tt nem  rt megtanulnunk (fals: r‚z; dirham: ezst; dĄn r: arany;  tv lt s 1:4 ar nyban, teh t egy dĄn rba kerl“ cuccot megvehetnk 16 r‚z‚rt vagy 4 ezst‚rt is). Most nagyon m˘k s dolog k”vetkezik: v‚gigj rjuk a baz rt ‚s k”zben cseveghetnk minden figur val, akik a lehet“ legv ltozatosabb stuffokat pr˘b lj k a nyakunkba s˘zni. A k”vetkez“ zlet Ibrahim‚, aki kors˘kat ‚s t lakat  rul, agyagb˘l/ezstb“l/ aranyb˘l kinek-kinek p‚nzt rc ja szerint. Ezut n egy halas k”vetkezik, aki j˘lelk–en az itt hever“ cic nak is juttat egy-k‚t falatot. A k”vetkez“ boltban egy izgatott ember rohang l fel-le ‚s elm‚letileg kl”nf‚le vet“magokat  rulna, de sajnos nincs ideje meg llni besz‚lgetni velnk. Ezut n egy kocsma k”vetkezik, amelynek az ajtaj t gonosz emberek bez rt k ‚s minket kĄvlrekesztettek a f”ldi javakb˘l (pedig itt azt n lett volna k”ltekez‚s!). A baz rsor v‚g‚n egy lepr s koldust tal lunk, akit a nemeslelk– kir ly egy r‚zp‚nzzel t mogat meg (a koldus ugyan nem mond semmi hasznosat, de ez‚rt kapunk 5 Soul-pontot). Term‚szetesen a baz rsornak m sik oldala is van : most teh t ott folytatjuk a n‚zel“d‚st. Az els“ h z ajtaja Łgy be van z rva, hogy val˘szĄn–leg nem is nyĄlik ki mindaddig, mĄg a tulaj Łgy nem d”nt, hogy beenged bennnket. Ezut n egy antikvit sokat  rul˘ boltn l torpanunk meg. Itt azt n van minden a Pr˘f‚ta v‚r‚t“l kezdve J‚zus keresztj‚nek szil nkjaiig. EzenkĄvl b rmilyen szentb“l v s rolhatunk 'garant ltan eredeti' csontokat, csak meg kell nevezni az illet“t. Ma ‚ppen 66%-os  rengedm‚nnyel juthatunk a cuccokhoz, mert a tulaj szezonv‚gi ki rusĄt st tart ‚s mi is nagyon szimpatikusak vagyunk neki. Eg‚szen v‚letlenl hozz f‚rhet“ a garant ltan eredeti Szent Gr l is, amit egy garant ltan eredeti szent adott  t a baz r tulajdonos nak, miel“tt a mennyorsz gba t vozott volna. A Gr l eredetileg 3 dĄn r lenne, de most potom egy arany‚rt is hozz juthatunk (k‚s“bb a tulaj ‚szreveszi, hogy v‚letlenl eladta, de m‚g van a rakt ron n‚h ny szent-alkatr‚sz...). A k”vetkez“ bolt Fawaz hentes‚, akinek nem tetszik a k‚pnk ‚s nem kĄv n kiszolg lni bennnket, azt n az Arab Olaj & L mpa Co. helyi kirendelts‚ge j”n. Ezut n egy teljesen h‚tk”znapi alma rusra bukkanunk, ahol az‚rt megtorpanunk egy percre (TALK WOMAN). Az id“s h”lgy alm kat  rul, de mell‚kfoglalkoz sk‚nt j˘sn“k‚nt is dolgozik. AzonkĄvl azt mondja, hogy tudja mi j ratban vagyunk. Egy‚bk‚nt Galahadet is l tta errefel‚, aki megsŁgta neki, hogy ha “ belebukna a kldet‚s‚be, akkor nemsok ra j”n egy Arthur nev– fick˘ is ut na, akire tal n r  lehet s˘zni n‚mi alm t (BUY APPLE). H romf‚le alma k”zl v laszthatunk: egy fals a sima, mezei alma; 1 dirham a j˘fajta alma, amit“l cool param‚tereink lesznek; azt n van m‚g egy alma 1 dĄn r‚rt is. Term‚szetesen a legjobbat akarjuk (fizessnk arannyal). Az alma ugyan kicsit keser– volt, de az ”regasszony szerint j˘l v lasztottunk: ez ugyanis az Igazs g Var zslat val volt megszentelve, Ągy teh t ezut n a baz rban lev“ emberekkel besz‚lgetve mindig azt a dolgot fogjuk hallani, amire a legjobban v gynak vagy a legjobban szeretn‚k m sok el“l eltitkolni. Ezt r”gt”n ki is pr˘b lhatjuk a szomsz‚dban, ahol Ibrahim textilf‚les‚geket  rul (TALK MAN). Ibrahimnak nagy a b nata: a minap Marin l j rt, aki Mohammed boltja felett lakik ‚s ”””””... sz˘val olyan speci lis n“i foglalkoz st –z, ami m r akkor is l‚tezett, amikor m‚g nem voltak fodr szszalonok sem. Ibrahim egy gyenge f‚rfiŁi perc‚ben sikeresen megcsalta vele a feles‚g‚t ‚s odaadta neki a selyemsz”v“k c‚he  ltal k‚szĄtett legszebb kend“t, amit mellesleg a feles‚g‚nek vett. Mivel Mari nem kimondottan akarja visszaadni neki a kend“t, Ibrahim most att˘l retteg, hogy elveszti a feles‚g‚t, akit nagyon szeret (m r amikor nem Marival csalja). Na, akkor majd mindj rt int‚zkednk. S‚t ljunk vissza Mohammed boltj hoz (ahol kiraboltak). Mivel felmenni nem tudunk Marihoz, k‚nytelenek lesznk felv”lteni neki (SHOUT). Mari megjelenik az ablakban ‚s miut n elismer“ megjegyz‚seket tesz a hanger“nkre, sajn lkozva k”zli, hogy neki csak p‚nzes fick˘kra van ideje : mi pedig nem l tszunk kl”n”sebben gazdagnak. Egzotikus betegs‚gek ”sszeszed‚se nem szerepel szent kldet‚snk forgat˘k”nyv‚ben, Ągy teh t ink bb a selyemkend“ ut n ‚rdekl“dnk (ASK ABOUT VEIL). Sz˘ sem lehet r˘la, hogy visszaadja Ibrahimnak : kiv‚ve azt az esetet, ha hozunk neki valami olyan aj nd‚kot, amiben “ is megcsod lhatja a saj t sz‚ps‚g‚t, nemcsak m sok. Ah! Łgy t–nik, valami tk”r-f‚les‚gre v gyik a h”lgy. S‚t ljunk  t a szomsz‚dba, ahol I. Ibrahim  rulja a kors˘it (TALK MAN). Neki k‚t nagy v gya van ebben az ‚letben: az els“ az, hogy nehogy megforduljon a sz‚l, mert akkor a szomsz‚d halast˘l pont fel‚ fogja fŁjni a b–zt; a m sodik pedig az, hogy valamit eladjon neknk. Van kors˘, t l... valamint n‚h ny olyan kacat, ami biztosan nem ‚rdekel bennnket. P‚ld ul tk”r. Tk”r?! Na, az eg‚sz v‚letlenl ‚rdekel bennnket! (BUY MIRROR) 1 ezst az  ra. A tk”rrel felszerelkezve menjnk vissza Marihoz, ordĄtsunk fel hozz  megint ‚s dobjuk fel neki a tkr‚t (THROW MIRROR). Mari enyhe tŁlz ssal meg llapĄtja, hogy a sz‚ps‚g‚t magasztal˘ urak el‚gg‚ lekicsinyl“en nyilatkoztak az “ neverending b jair˘l ‚s boldogan n‚zegeti mag t benne. K”zben ledobja a selyemkend“t, amelyet visszavisznk Ibrahim 2-nek. Ett“l hihetetlenl boldog lesz ‚s azonnal felrobog az asszonyk hoz, hogy biztosĄtsa t”retlen h zast rsi h–s‚g‚r“l... Ibrahim szomsz‚dja egy felafelst“ asszonys g. Fogalmunk nincs, hogy mi lehet az a felafel, de nem lehet valami finom dolog, mert a felafelst“ asszonys g el‚gedetlen azzal, hogy felafelst“ asszonys g l‚t‚re  lland˘an felafelt kell ennie. Esetleg hajland˘ lenne tov bbra is felafelt enni, de csak abban az esetben, ha finom b r nysltet is kapna mell‚... A standja el“tt egy v‚konydong jŁ gyerek b mulja a sok finom felafelt. Vele sajnos nem tudunk besz‚lni, mert az asszonys g szerint nincsenek fogai. Nem baj, az‚rt vesznk felafelt egy r‚z‚rt ‚s odaadjuk a v‚kony fiŁnak. A j t‚k bar ts gos v llvereget‚ssel honor lja Łjabb j˘tettnket. Most a felafelst“ asszonys g kedv‚ben fogunk j rni: elmegynk neki b r nyt venni Fawazhoz, a bar ts gtalan henteshez. A hentes egyel“re nem hajland˘ kiszolg lni bennnket, mert roppant m‚rges: a szemben l‚v“ halast˘l az eg‚sz b–zt hozz  fŁjja a sz‚l ‚s ut lja eg‚sz nap ezt szagolni. Ha  tugrunk a halashoz, akkor “ is azon fog sajn lkozni, hogy minden szomsz‚dja ut lja a bd”s halai miatt. Egy teh t el“sz”r az “ probl‚m jukat kell megoldanunk. Ehhez el“sz”r is Tariqhoz kell elugranunk, aki olajat, l mp st ‚s f“leg gy˘gyfveket  rul. Az “ probl‚m ja az, hogy Achmed, az unokatestv‚re megszegte a neki tett eskj‚t ‚s “ most b“szen ut lja (ez‚rt semmi p‚nz‚rt nem hajland˘ megv lni a sepr–j‚t“l, mert azt valaki esetleg odaadn  Achmednek, aki a nagytakarĄt s ut n esetleg m r ki tudn  nyitni a baz r v‚g‚n lev“ kocsm j t). Ezt a gondot majd k‚s“bb oldjuk meg, egyel“re csak v s roljunk finoman illatoz˘ gy˘gyfveket (BUY HERBS, majd fizet‚s). A gy˘gyfvekkel menjnk vissza a halashoz (GIVE HERBS), aki r”gt”n ki is akasztja “ket a boltja el‚: ett“l r”gt”n kellemes illat lengi be az utc t, ami elnyomja a halb–zt. Most m r  tmehetnk Fawaz henteshez, aki a normaliz l˘dott l‚gk”ri viszonyokb˘l kifoly˘lag eg‚szen k‚szs‚gesnek mutatkozik a kiszolg l sra. Van kecsk‚je, csirk‚je ‚s b r nya (BUY LAMB): a b r ny ugyan 6 aranyba kerlne, de kaphatunk egy sima szeletet is 2 ezst‚rt. A b r nyszelettel s‚t ljunk vissza a felafelst“ asszonys ghoz ‚s nyŁjtsuk  t neki. Teljesen meg fog lep“dni a nagylelk–s‚gnk”n ‚s “t is megsz llja a j˘t‚konys g: ”r”kbe fogadja a standja el“tt ˘l lkod˘ fiŁt ‚s megĄg‚ri, hogy a mi dics“s‚gnkre fogja felnevelni. Ezut n foglalkozhatunk Tariq (a gy˘gyf– rus) probl‚m j val is: hosszas k‚rdez“sk”d‚s ut n (ASK ABOUT OATH) kiderl, hogy az‚rt haragszik annyira Achmed kocsm rosra, az unokatestv‚r‚re, mert az megĄg‚rte neki, hogy a zar ndokŁtj r˘l hoz neki valamilyen kegyt rgyat valamelyik szentt“l. Szentek darabk i Ismailn l kaphat˘k: “ egy boldog ember, semmi probl‚m ja nincs : mind”ssze annyi v gya van ezen a f”ld”n, hogy valamit eladjon neknk. Tegynk a kedv‚re: v s roljunk t“le valamilyen relikvi t (BUY RELIC). Teljesen mindegy, hogy milyen nevet adunk meg, azt a szentet “ biztosan ismeri ‚s van is neki t“le valamilyen darabka (1 arany). Miut n vettnk valamilyen kegyt rgyat, s‚t ljunk vissza Tariqhoz ‚s nyŁjtsuk  t neki (GIVE RELIC). A der‚k boltos hirtelen ‚rz‚kenys‚gi roham ban a gondjainkra bĄz egy sz‚p sepr–t, azzal a komment rral, hogy ha  tadjuk Achmednek, akkor az tudni fogja, hogy t”bb‚ m r nem haragszik r . Ennek ”r”m‚re s‚t ljunk  t a kocsm hoz ‚s z”rgessk fel Achmedet (KNOCK DOOR, GIVE BROOM). A sepr– l tt n rajta is szentiment lis hangulat uralkodik el: meghĄv bennnket, hogy sz lljunk meg ‚jszak ra a kocsm ban, egynk-igyunk, amennyi csak j˘l esik : fizetni nem kell. Az aj nlat ugyan cs bĄt˘, de akik elfogadj k, itt el fognak akadni a j t‚kban: mire m snapra magunkhoz t‚rnk, mindenki megint szomorŁ lesz a baz rban ‚s neknk m r nincs el‚g p‚nznk ahhoz, hogy boldogg  tegyk “ket. Egy teh t fordĄtsunk h tat a j˘szĄv– kocsm rosnak. Most m r csak egy szomorŁ ember maradt a baz rban: a lepr s koldus a fels“ sor v‚g‚n. Neki az a probl‚m ja, hogy nincs tzel“je ‚s ‚jszak nk‚nt majd megfagy a hidegt“l. Szenet megint csak Tariqn l v s rolhatunk (BUY COAL) ‚s mihelyt  tnyŁjtjuk a koldusnak, csupa boldog ember marad a baz rban. Pontosabban m‚g tal lunk egy szomorkod˘t: m r eddig is l thattunk egy fiatal le nyz˘t, aki ketrecbe z rt galambokkal s‚t lgatott a baz rban. Most ‚ppen Mohammed h za el“tt zokog, mert a galambok megl˘gtak a ketrecb“l ‚s felrepltek a tet“re. Galambok n‚lkl pedig nem nagyon t‚rhet haza: az Łrn“je szĄvg”rcs”t kapna arra a hĄrre, hogy elvesztek kedvenc galambjai. Term‚szetesen a l ny probl‚m j ra is van orvoss g: a halas mellett lev“ boltban rohang l˘ figura (Ali), a halb–z elmŁlt val m r hajland˘ kiszolg lni bennnket: vegynk t“le magot (BUY GRAIN) 3 r‚z‚rt (2 r‚z a zacsk˘ a magokhoz). A magokkal menjnk vissza a l nyhoz ‚s sz˘rjuk a f”ldre “ket (DROP GRAIN ON GROUND). A tet“n ld”g‚l“ galambok erre lesz llnak a f”ldre, majd a magok elfogyaszt sa ut n j˘llakottan visszas‚t lnak a ketreckbe. Minden probl‚m t megoldottunk : mehetnk vissza a j˘sn“h”z (TALK WOMAN). Az id“s h”lgy elismer“en nyilatkozik bagylelk–s‚gnkr“l ‚s ”r”m‚ben egy alm t nyŁjt  t neknk a m sodik  rkateg˘ri b˘l. AzonkĄvl hozz teszi, hogy a k”vetkez“ megpr˘b ltat s a csillaggal ‚s f‚lholddal jel”lt h zban v r r nk a baz rsor v‚g‚n: itt v r r nk Fatima, akin‚l ugyan nem a v‚gs“ pr˘b t fogjuk letenni, de az eg‚szen biztos, hogy “ a leghatalmasabb az Istenn“ szolg i k”zl. llunk el‚be... Fatim hoz a baz rsor v‚g‚n lev“ z rt ajt˘n keresztl juthatunk be (KNOCK DOOR). Odabent egy rendkĄvl lenge ”lt”z‚k– h”lgy lejt cs bos t ncot, b r id“nk‚nt belegabalyodik a nyak ban tekerg“ kĄgy˘ba (TALK FATIMA). A kedves h”lgy felaj nlja, hogy elvezet bennnket a f”ldi gy”ny”r”k kertj‚be (el‚g r‚szletesen ecseteli a r nk v r˘ dolgokat), mind”ssze annyi a teend“nk, hogy megcs˘koljuk. Sz˘ sem lehet r˘la (NO). (Na persze meg lehet pr˘b lni, de nem egy kimondott ‚letbiztosĄt s olyan l nnyal pr˘b lkozni, aki kĄgy˘t hord a nyak ban. Esetleg hirtelen ”tlett“l vez‚relve megfojt bennnket...) Fatima csod lkozik, hogy nem v gyunk fizikai gy”ny”r”kre, de van n la m s is rakt ron: ha megcs˘koljuk, akkor kortyolhatunk a Szent Gr lban l‚v“ ned–b“l ‚s ”r”k ‚letnkre ‚l“ istenekk‚ v lunk. Az aj nlat ugyan szint‚n cs bĄt˘, de a tisztalelk– lovagok nem v gynak ilyen dolgokra (NO). Fatima erre abbahagyja a t ncot ‚s hajland˘ lesz v laszolni n‚h ny k‚rd‚snkre (ASK ABOUT GALAHAD/GRAIL/CATACOMBS/ HIEROPHANT). Galahad is ellen llt a cs bĄt s nak, de mivel nem jutott  t Fatima tesztj‚n, k‚nytelen volt az ”reg koldus (Hierophant) aj nd‚ka n‚lkl al sz llni a katakomb kba (Ągy j r az, aki a g zai kik”t“b“l nem Al-Sirathoz megy...). Miel“tt a teszt ut n ‚rdekl“dn‚nk, gy“zzk meg a h”lgyet sz nd‚kaink tisztas g r˘l ‚s adjuk neki oda az ersz‚nynket (GIVE PURSE, ASK ABOUT TEST). Fatima tesztje az ajt˘ m”g”tt v r bennnket: 6 k rty t l tunk, az Istenn“ hat megjelen‚si form j nak szimb˘lum val; a sikeres teszthez a k rty kat a t bla megfelel“ hely‚re kell helyeznnk; ha valamelyik res helyre clickelnk, akkor Fatima valamilyen segĄts‚get ad az adott istenn“ szem‚ly‚re vonatkoz˘an. A j t‚khoz adott gy ri k‚zik”nyv alapj n val˘szĄn–leg  t lehet keveredni ezen a teszten, de annak hi ny ban csak a szerencse vagy az egyiptomi/g”r”g/r˘mai/mezopot miai mitol˘gi ban val˘ j rtass g segĄthet. Ugyan nem tartjuk rossz ”tletnek, hogy a szerz“k ilyen agyt gĄt˘ rejtv‚nyeket is belecsemp‚sztek a j t‚kba, de van egy apr˘ probl‚ma: a v laszok tele vannak ‚szbont˘ hib kkal (p‚ld ul egy csom˘ k‚rd‚s Pallasz Ath‚n‚re (vagy ha Łgy jobban tetszik: Minerv ra) utal, aki ugyeb r nincs a v laszok k”z”tt; a szerz“k szerint Eziszt az egyiptomiak Hathork‚nt ismert‚k; Vest t a r˘maiak Hestiak‚nt : ‚s m‚g sorolhatn nk a bl“dliket...). Ebb“l kifoly˘lag n‚gy napig csak t bl csk kat rakosgattunk, mire sikerlt minden k‚rd‚sre megtal lni a : szerz“k szerinti : helyes v laszt. (ld. h tul, az Adventourban). Miut n az ”sszes k‚rd‚sre helyesen v laszoltunk, visszat‚rnk Fatima szob j ba, aki gratul l a teljesĄtm‚nynkh”z ‚s tov bbi Łtmutat s‚rt elkld bennnket a Hierophanthoz, aki nem m s, mint a h z val szemben ld”g‚l“ koldus. (Ha a rejtv‚ny megfejt‚se n‚lkl akartunk volna kimenni az ajt˘n, akkor egy csatorn ba sikerlt volna pottyannunk.) TALK-ol s ut n az ”reg koldus elmes‚li, hogy a k”vetkez“ teszt a katakomb kban v r r nk, ahol m‚rges patk nyok rohang lnak ide-oda : ha valamelyik megharapna bennnket, akkor a m‚rge lassan meg”l bennnket. Ezt elkerlend“, kapunk aj nd‚kba egy elixirt, ami v‚delmet nyŁjt egyszeri patk nyharap s ellen. Egy‚bk‚nt nemr‚g itt ment be Galahad is, de “ nem kapott elixirt, mivel nem teljesĄtette Fatima tesztj‚t... (OPEN CATACOMBS) Az ”reg koldus mellett felt rul˘ ajt˘n keresztl bel‚pnk a katakomb kba, amely azonnal be is csap˘dik m”g”ttnk. A katakomb k 6 (vagy 7) helyszĄnb“l  llnak ‚s tele vannak poros mŁmi kkal. Az egyes helyszĄneken a k”vetkez“ dolgokat m–velhetjk: -H rom helyen tal lhatunk az eg‚sz falat beborĄt˘ falisz“nyegeket, amelyek kl”nb”z“, Aphrodit‚hez kapcsol˘d˘ mitol˘giai t”rt‚neteket  br zolnak (Pygmalion t”rt‚net‚t, Hippolytus ‚s Adonis hal l t). Ezeket vizsg lgatva (LOOK MURAL), azt az ‚pletes v laszt kapjuk, hogy a teljes t”rt‚netk megtal lhat˘ az eredeti programhoz j r˘ kis k”nyvecsk‚ben... -Az egyik helyen egy kisebb mŁmia  ll egy ablakm‚lyed‚sben, a nyak ban pedig egy medallion l˘g. Mivel a mŁmi kat patk nyvesz‚ly miatt nem lehet megk”zelĄteni (illetve lehet, csak egy id“ ut n bel‚nkharap valamelyik m‚rges r gcs l˘), k‚nytelenek lesznk a kardunkkal lepiszk lni a med lt. El“sz”r egy f‚l ˘r t sz˘rakoztunk azzal, hogy a kivont karddal hadon sztunk a mŁmia k”rl, azt n megadtuk a parancsot sz”veggel: CUT MEDALLION WITH SWORD. (Na ez az, ami nem zemel: TAKE MEDALLION WITH SWORD! : CoVboy) Erre Arthur sz‚pen lepiszk lta ‚s felfedezte, hogy valami m gikus dolog lehet, mert a med lra egy ”t gŁ csillag van r v‚sve. -Valamelyik szob ban egy hatalmas k“szarkof gra bukkanunk. Mihelyt megk”zelĄtjk, a fedele lassan f‚lrecsŁszik ‚s kl”nf‚le kincsekre hivatkozva egy z”ld k‚z hĄvogat bennnket a k”zel‚be. A szarkof g tetej‚nek tanŁs ga szerint (READ SARCOPHAGUS) itt Aphrodit‚ egyik kleptom n papja tal lhat˘, aki n‚h ny aranyt rgyat mag hoz vett az istenn“ tulajdon b˘l. Ezt Aphrodit‚ nem vette j˘ n‚ven ‚s az id“k v‚gezet‚ig ebben a szarkof gban helyezte el lop˘s szolg j t : a var zslatot val˘szĄn–leg a fed‚lre v‚sett ”t gŁ csillag tartalmazza... Ha medallion n‚lkl k”zelĄtnk a nyĄl shoz, akkor term‚szetesen a z”ld micsoda ber nt a szrakof gba : a med lra v‚sett  br t˘l viszont megijed ‚s mi nyugodtan kotor szhatunk a kopors˘ban. Keznkbe is akad egy aranyalma (TAKE APPLE). -A katakomba valamelyik zs kutc j ban r bukkanunk Sir Galahadre, aki ‚ppen patk nyharap sb˘l kifoly˘lag haldoklik. Mihelyt bel‚pnk, minket is azonnal megharap egy patk ny, sz˘val egy dilemma el‚ kerlnk: az elixir csak egy szem‚lynek elegend“ ‚s most m r ketten vagyunk r . Term‚szetesen a nemeslelk– Arthur a lovagj nak adja az elixirt (GIVE ELIXIR TO GALAHAD), mert “ majd Łgyis nemsok ra megtal lja a Gr lt ‚s az majd kigy˘gyĄtja “t is a patk nym‚regb“l. Galahad hirtelen mag hoz t‚r ‚s azt motyogja, hogy a katakomb kb˘l az istenn“ csak valamilyen aj nd‚k fej‚ben enged ki bennnket : azt n gy˘gyĄt˘  lomba merl. Ezut n a Pygmalionos falik‚ppel szemben lev“ szob ba megynk, ahol Aphrodit‚ szobra  ll. (A katakomb kban lehet“leg k”vessk az im‚nt leĄrt menetrendet, mert a patk ny harap sa ut n az er“nk folyamatosan fogyni fog ‚s ha a j t‚k h tral‚v“ r‚sz‚ben tŁl sok id“t vesztegetn‚nk el, a m‚reg hatni fog, miel“tt megtal ln nk a Gr lt. Teh t Galahad ut n nem  rt menteni is egyet ‚s ha a k‚s“bbiekben meghaln nk, akkor gyorsabban v‚gigcsin lni innen a dolgokat.) A szobrot vizsg lgatva felt–nik, hogy az egyik keze Łgy  ll, mintha valami lett volna benne. Egy teh t Galahad tippje szerint megaj nd‚kozzuk az istenn“t: visszaadjuk az aranyalm j t (GIVE GOLDEN APPLE). Ett“l a szobor r”gt”n megsz˘lal. Igaz n k”sz”ni, hogy visszahoztuk az elrabolt stuffot ‚s esetleg hajland˘ lesz kiengedni bennnket a katakomb kb˘l Aphrodit‚ templom ba, ahol megleljk, amit keresnk. Na persze el“bb Łjabb barkochba k”vetkezik, amelyb“l kiderĄti, hogy mennyire ismerjk Aphrodit‚ t”rt‚net‚t (vagy ink bb azt, hogy van-e gy ri k‚zik”nyvnk...). Most megint hat k‚rd‚sre kell v laszolnunk, amelyek a lehet“ legrosszabbak az eddigiek k”zl: nagyon kellemes ˘r kat t”lt”ttnk el azzal, hogy megpr˘b ltunk r juk v laszolni. N‚h ny k‚rd‚sre sikerlt kistnnk a v laszt (ld. Adventour), sz˘val lehet im dkozni, hogy azokat adja. (Ha valamelyik k‚rd‚sre nem tudn nk a v laszt, akkor menjnk vissza az el“z“ helyszĄnre ‚s miut n visszaj”ttnk, Łj k‚rd‚scsoportot kapunk.) Ha : v‚letlenl : sikerlne mind a 6 k‚rd‚sre j˘l v laszolnunk, a szobor megaj nd‚koz bennnket a m sik kez‚ben tartott galambbal ‚s elmondja, hogy hogyan lehet kijutni a katakomb kb˘l: megad hat ir nyt, amit k”vetnnk kell (ez mindig ugyanaz: W-E-S-E-S-N) : ha valahol rossz ir nyba forduln nk, akkor az ”sszes ajt˘ bez rul ‚s mi ”r”kre ittmaradunk... Most vesszk haszn t a Merlint“l kapott ir nyt–nek: az Łj helyszĄnekre ‚rkezve USE LODESTONE ‚s a kardr˘l leolvasott ‚szaki ir nyb˘l megtudhatjuk, hogy melyik ajt˘n kell  tmennnk. Az ”t”dik helyszĄn a katakomba bej rata, ahol a falik‚pen ism‚t megjelent a bej rati ajt˘. Miel“tt vid man  tszaladn nk rajta, n‚zznk r  az ir nyt–re, ami azt mondja, hogy pont az ellenkez“ ir nyba kellene mennnk. Egy teh t maradjunk az eredeti tervn‚l ‚s balra menjnk... Ajjajaj! Valami probl‚ma van: az ”sszes ajt˘ lez rult, sz˘val a szobor  tvert bennnket... Hopp, m‚gsem! Hirtelen felt rul egy ajt˘ a falik‚pen ‚s egy csontv z gurul ki rajta, majd szanasz‚t sz˘r˘dik. Most ink bb ne sz˘rakozzunk a darabk k ”ssze llĄt s val, hanem s‚t ljunk be az ajt˘n ‚s m ris Aphrodit‚ egykori templom nak romjai k”z”tt tal ljuk magunkat. S‚t ljunk k”rbe ‚s nemsok ra egy szarac‚nba botlunk, aki b“szen hadon szik a kardj val ‚s mindenk‚ppen meg akar vĄvni velnk. Mivel a fair play hĄve ‚s mi nem viselnk sisakot, hirtelen el“var zsol neknk is egyet ‚s azt a haszn lati utasĄt st adja hozz , hogy d”ntsk el, viseljk-e vagy sem. Ez sz‚p dolog t“le, teh t viselni fogjuk, de el“tte megesszk azt a regener l˘ alm t, amit az alma rus asszonyt˘l kaptunk (EAT APPLE, WEAR HELMET). Ezut n v‚rfagyaszt˘ ”sszecsap s k”vetkezik, amit n‚h ny nehezen elnyomott  sĄt s ut n sim n megnyerhetnk, ha m r a j t‚k elej‚n EASY-be  llĄtottuk az arcade-r‚szeket. (A kardot ‚s a pajzsot a numerikus billenty–zetr“l ir nyĄthatjuk.) A feldarabolt szarac‚n hirtelen elt–nik a semmiben, mi pedig tan cstalanul forgatjuk a szemnket : mindaddig, mĄg esznkbe nem jut Aphrodit‚ galambja (USE DOVE). A galamb a magasba r”ppen ‚s a komment r szerint elvezet bennnket ahhoz, amire a legjobban v gyunk. Ez nevezetesen Aphrodit‚ lesz a k”rtemplom bal als˘ r‚sz‚n. A der‚k h”lgy a lefel‚ vezet“ l‚pcs“ el“tti spir lon fog megjelenni ‚s szomorŁan k”zli, hogy ‚ppen csomagol, mert itt m r lej rt az ideje. Att˘l fggetlenl megkapjuk a keresett t rgyat, csak k”vetnnk kell a spir l vonal t, figyelnnk kell az oszlopok hely‚t ‚s a szent sz m  ltal jelzett oszlop alatt megtal ljuk. AzonkĄvl m‚g lesz egy pr˘ba, amit maga a Gr l fog elv‚gezni rajtunk, hogy t‚nyleg m‚lt˘ak vagyunk-e a birtokl s ra... Ez kiss‚ elvontan hangzik, egyszer–bb lett volna azt mondania, hogy menjnk jobbra ‚s ott kukkantsuk meg a harmadik oszlopot. R”vid er“gy–jt‚s ut n megmozdĄtjuk (MOVE PILLAR). Tatataaataaam! (Ez a fanf rok hangja akar lenni.) Az oszlop alatt el“bukkan˘ r‚sb“l el“kerl a Szent Gr l! Az ‚rint‚s‚re azonnal regener l˘dik a szervezetnk ‚s elsz ll bel“lnk a patk ny m‚rge. Azt n a Gr l is elsz ll a keznkb“l, mert valahonnan el“keveredik az a tolvaj, aki m r egyszer kirabolt bennnket ‚s ellopja t“lnk a szent kelyhet... Ut na! R”vid menekl‚s ut n a fick˘ zs kutc ba kerl ‚s kegyelem‚rt k”ny”r”g. Ez a Gr l utols˘ pr˘b ja, sz˘val vegynk er“t magunkon ‚s ne m‚sz roljuk le az illet“t (GIVE MERCY). El‚g pof tlan egy tolvaj ez, mert mihelyt h tat fordĄtunk neki, azonnal a nyakunkba ugrik ‚s h tbaszŁr bennnket. A p nc‚ling azonban megv‚d a t“r‚t“l ‚s a lem‚sz rl st m r elv‚gzi helyettnk a Gr l... Ezzel gyakorlatilag v‚ge is kalandnak. Az endsequence-ben m‚g megn‚zhetjk, amint Galahad ‚s Arthur visszat‚r Camelotba, ahol a Gr l kirŁgja Mithr sz istens‚get a k poln b˘l, majd ism‚t boldogs got ‚s b‚k‚t sug roz sz‚t a kir lys gra. Ez kl”n”sen jellemz“ Sir Lancelotra ‚s Gwenhyver kir lyn‚ra : Arthurra mondjuk kev‚sb‚, de “ a (t”bbsz”r is) felszarvazott f‚rjek bszke tart s val uralhatja Angli t az id“k v‚gezet‚ig... Ennyi volt a t”rt‚net. Mivel a cselekm‚ny n‚h ny kiv‚telt“l eltekintve line ris, a CONQUEST OF CAMELOT nem tartozik a legnehezebb Sierra-j t‚kok sor ba: az egyetlen probl‚m t az jelenti, ha az ember nem rendelkezik gy ri k‚zik”nyvvel. A grafikai kivitelez‚s az EGA-k rty s PC-k lehet“s‚gein alapul (ak rcsak a t”bbi QUEST legt”bbje, a zene kiv‚tel‚vel ez is egy az egyben PC-Amiga konverzi˘), sz˘val az Łjabb kelet– Sierra-j t‚kokhoz k‚pest (SPACE QUEST 4., HEART OF CHINA, stb.) Amig n meglehet“sen siv rnak hat. Ett“l fggetlenl el‚g j˘l el lehet t”lteni vele az id“t.