Christmas Quest Triológia 2008. május 29. Szinte az oldal fennálása óta megemlékezünk az év legszebb napján (na vajh' melyiken?) erről a kalandsorozatról, amely az évek során egészen szép evolúción ment keresztül: az első rész agyonpixelezett, a '90-es évek eleji szinten lévő grafikai megjelenítés a 3. részre teljesen rajzfilmszerűvé vált. Így minden kalandrajongónak kötelező kipróbálnia, akkor is, ha ebben a 30 fokban messze vagyunk a karácsonyi hangulattól :D Christmas Quest 1: The Best Adventure Game Ever! Irányítás: Megszokott point ’n’ click-es. Jobbegérrel tudod változtatni a cselekvési funkciókat, aszerint, hogy sétálni akarsz, vizsgálni, vagy használni valamit. A képernyő tetején érheted el a menüt, akárcsak a megszerzett tárgyaidat tartalmazó Inventory-t ( ez természetesen a mikulás zsák formájú ikon ). A menü jobboldalán lehet menteni, visszatölteni és kilépni a játékból. Megjegyzés: Mivel ez a rész igencsak rövidre sikerült, és mindössze egy szobában játszódik, ezért felsorolás szerűen írom le a teendőket. Végigjátszás 1. Vedd fel a kis piros csomagot a fa alatt, így megszerzed a palacsinta serpenyőt. 2. Vedd fel a csúcsdíszt a földről. 3. A kandalló tetejéről vedd fel a poharat. 4. Nyisd ki az ablakot. 5. A nyitott ablak mögötti hóval töltsd meg a poharat. 6. A pohárban lévő havat olvaszd meg a kandallóban. 7. Az így kapott vizet öntsd a fára. 8. Vedd fel a nagy rózsaszínű csomagot a fa jobboldalán. 9. A nagy rózsaszínű csomagot tedd rá a zöld csomagra. 10. Tedd a csúcsdíszt a fa tetejére ( csak akkor sikerül, ha a fát már megöntözted, és összeraktad a két csomagot ). 11. Vedd el a kandalló tetejéről a zöld üdvözlőlapot ( ahol a poharat is találtad ). 12. Szerezd meg a fán lévő cukorsétapálcát. 13. Tedd a zöld üdvözlőlapot az ajtó elé. 14. Használd a cukorsétapálcát a kulcslyukon ( hangoztatom, a kulcslyukon, csak az ajtóra menni nem elég ). 15. Húzd ki az ajtó alól a zöld üdvözlőlapot. 16. A kihúzott üdvözlőlapról vedd fel a kulcsot ( nem fontos, de ha akarod, utána a lapot is visszaveheted ). 17. Az imént megszerzett kulcsot használd az ajtó kulcslyukán. 18. Nyisd ki az ajtót. 19. Markold meg a nyitott ajtó mögötti sötétséget ( bár furán hangzik, de amíg meg nem próbálod, addig nem fogod tudni befejezni a játékot ). 20. Bontsd ki a fa baloldalán lévő barna csomagot ( ezzel megszerzed a karácsonyi videojátékot ). 21. Csukd be az ablakot ( hogy meg ne fázz ). 22. Használd a videojátékot a számítógépen ( csak ha már minden korábbi feladatot megcsináltál ). Ezzel véget is ért a játék első része Christmas Quest 2: The Yuletide Flows In Irányítás: Az első részénél is leegyszerűsítettebb. A jobbegér gombbal vizsgálod a dolgokat, a ballal sétálsz illetve használod/felveszed a tárgyakat. A képernyő tetejének baloldalán a mikulás zsák az Inventory, valamint a jobboldali könyvikonnál tudsz menteni, visszatölteni és kilépni a játékból. Amikor egy tárgy van nálad, akkor mindig a rajta lévő kis piros pont jelzi a kurzort. Végigjátszás KONYHA Láthatod, hogy egy kobold esett csapdába a mosogatónál. Vedd fel a földről a letört csapot, illetve alatta a sütőkesztyűt. Szerezd meg a képernyő alján látható palacsintaserpenyőt. Nyisd ki a mikrohullámos sütő alatti szekrényt, és vedd ki belőle a popcorn-os zacskót. Tedd be a popcorn-os zacskót a mikrohullámos sütőbe, és mikor elkészül, vedd ki belőle. Ezután kombináld a sütőkesztyűt a kész popcorn-al ( addig nem fog menni, amíg a popcorn-t nem raktad a mikroba ). Az így kapott "tákolmányt" tedd a mosogatóasztal jobboldalára. Ezzel az iménti tárgyat párnaként használva, a kobold kiszabadul, és a továbbiakban veled fog tartani ( ott lesz az Inventory-ban ). A mosogatóasztal jobboldalán lévő fiókot kinyitva hozzájuthatsz egy dugóhúzóhoz. Most hagyd el a konyhát, a jobboldali ajtón. KERT Próbálj meg felmászni a lombház tetején található szerszámos ládáért, ami következtében leesel, és a láda tartalma is szanaszét hullik. Ezeket kell most összegyűjtened. A földre hullott szerszámos láda mellett, vedd fel az ollót. A baloldali faágon ( ahol egy gumiabroncs van egy kötéllel ) láthatsz egy könyvet. Küld fel a koboldot a könyvért ( emlékezz, őkelme az Inventory-ban van ), és ő lehozza azt neked ( a könyvre kell kattintani, nem a kötélre ). Ha belelapozol a könyvbe, megtalálod benne az óra- és a vízvezeték javítási leírását, amiket szintén olvass el. Ezután az ollóval vágd le a kötélről a gumiabroncsot, amit ezután már felvehetsz. Küld fel a kötélért a koboldot, hogy azt is lehozhassa neked. Baloldalt a hóemberről szedd le a répaorrot, a kalapot, illetve a hóember fejét. Kombináld a hóember fejét a gumiabronccsal. A hóemberfej-gumiabroncs keveréket rakd a libikóka baloldalára, így amikor te rámész a jobboldalára, ki fognak egyenlítődni. A libikókáról fel tudod rakni a jobboldali faágra a kötelet. Ezután lépjél le a libikókáról, és próbálj felmászni az imént felfüggesztett kötélre. Miután ez nem sikerül, most a koboldot küld fel a kötélre, aki megszerzi neked a jobboldali ágon lévő csavarkulcsot ( Ez csak akkor sikerül, ha te már nem vagy a libikókán, és korábban megpróbáltál felmászni a kötélre. Csak akkor fog a kobold engedelmeskedni, ha a földről próbáltál felmászni, nem a libikókáról ). Most már minden megvan, ami a szerszámos ládában volt. A dugóhúzóval fúrj egy lyukat a fa jobboldalába. A lyukba tedd bele a letört csapot, amit aztán a palacsintaserpenyővel kalapálj bele még jobban. Ezután tedd a csap alá a kalapot, ami így tele lesz fanedvvel. Ha akarod, még visszaveheted a hóemberfej-gumiabroncsot ( nem fontos ), de máskülönben itt végeztél, szóval visszamehetsz a konyhába. KONYHA Add oda a répát a koboldnak, mire ő azt megeszi, és csak egy csonkot hagy belőle. A répacsonkot tedd bele a fanedvbe, aztán az átitatott csonkkal dugaszold el a hibás vízvezeték ( pontosan a lyukra kell célozni, a vízsugárra kattintva nem fogadja el ). Sajnos csak egy rövid időre sikerül elállítani a szivárgást, aztán megint úszni fog a konyha. Amint visszakapod az irányítást ( a Fahrenheit-et idéző nyílnyomkodós jelenettel ne foglalkozz, az csak poén ), vizsgáld meg az imént bekrepált faliórát. Falióra: A dolog rém egyszerű, az ollód segítségével vágd el a hat zsinórt a megfelelő sorrendben. Ez pedig a következő: - Szürke ( legfelső ), Zöld, Fehér, Kék, Fekete, Piros. Ezután nyisd ki a mosogató alatti szekrényt, és nézd meg benne a vezetékeket. Vízvezetékek: A csavarkulcs használatával úgy kell a vezetékek szelepét beállítanod, hogy mindegyik homorú formájú legyen. Ez sem nehéz, tulajdonképpen még össze-vissza állítgatva is meg lehet csinálni egy perc alatt. Ha sikerült, akkor befejeződött ez a kaland is. Ezzel véget is ért a játék második része Christmas Quest 3: Santa's Little Help Desk Irányítás: Ugyan az, mint a második résznél. A jobbegér gombbal vizsgálod a dolgokat, a ballal sétálsz illetve használod/felveszed a tárgyakat. A képernyő tetejének baloldalán a mikulás zsák az Inventory, valamint a jobboldali könyvikonnál tudsz menteni, visszatölteni és kilépni a játékból. Az előző részekkel ellentétben itt nagyrészt a koboldot fogod irányítani. Végigjátszás GYEREKSZOBA Vedd le a számítógép monitorára ragasztott kis cetlit. Ezután a fiú automatikusan odamegy a telefonhoz, és tárcsáz. Itt az lesz a dolgod, hogy a telefonon a megfelelő gombokat lenyomva hívd fel a központosokat, és beszélgess velük az összes választható témáról. Először az 1-es gombot válaszd, aztán a 2-est, 4-est, majd 6-ost. Ha minden témát kiveséztél, akkor a kobold odavarázsolja magát az üzemképtelen számítógép belsejébe. SZÁMÍTÓGÉP Itt most annyi lesz a teendő, hogy mindent vizsgálj meg a számítógépben. Kezdetben mindennél egy kérdőjel fog megjelenni, ha ráközelítesz, de a szemrevételezés után már ki lesz írva a neve. A balszélen láthatsz egy nagy lyukat a falban, jobbra haladva van egy nagy iratszekrény, az iratszekrény tetején egy papírokkal teli doboz. Van még egy nagy tűz, a tűz fölött egy törött hűtőventillátor, a földön egy nagy piros gomb, egy „Lost & Found” feliratú doboz, egy nagy fémajtó, a fémajtón egy zárpanel, és legvégül a jobbszélen egy üvegbúra alatti agy. Ha mindegyiket megnézted, akkor visszakerülsz a gyerekszobába, amennyiben mégsem, akkor kihagytál valamit. Ilyenkor pásztázd végig a helyszínt, hol találhatsz kérdőjelet. GYEREKSZOBA Ha megint a szobában vagy, akkor újabb telefonálás következik. Az előző kritériumok szerint, most az 1-es, 4-es és 8-as gombokat használd. A telefonálás végeztével látni fogsz egy új ikont a képernyő tetején közép tájt, amellyel bármikor ki-be járkálhatsz a számítógépben. Mielőtt azonban visszamennél, gyűjts be néhány szükséges holmit. Baloldalt a mellékhelyiségből vedd magadhoz a poharat, és a tégelyből egy darab aszpirint. Szintén tedd el a telefon melletti könyvből a kis piros könyvjelzőt, valamint alatta a szemetest. Szerezd meg az ágy melletti bakancsot, illetve az ágyon a hátizsák előtt lévő süteményeket. A földről vedd fel a széttépett papír mind a hét darabját, valamint a számítógép mellett a kávét. A szoba jobboldalán szerezd meg a repülőgép propellerét, a kisszekrényen a celluxot és az érmét. Már csak egy dolgot kell magadhoz venne, méghozzá itt a jobbszélen a földön lévő két játékautót. Azután menj a mellékhelyiségbe, és a csapnál töltsd fel vízzel a poharat, majd idd is meg. Ezt a műveletet csináld meg összesen háromszor, és akkor a kobold toporzékolásából érzékelheted a hatását ( a pisilés ikonja ott lesz az Inventory-ban, mint egy megszerzett tárgy ). Bár ezt a mellékterméket a WC-be is leengedheted, de inkább tartogasd későbbre. Most már tényleg visszamehetsz a számítógépbe. SZÁMÍTÓGÉP A célod, hogy mindent megjavíts idebent. Ahogy kezd helyreállni a gép, úgy fog egyre több piros lámpa zöldre váltani. A szerelések valamilyen logikai vagy ügyességi feladatok formájában fognak jelentkezni. Akkor láss is neki: Hűtőventillátor cserélése: A tűz miatt nem férsz hozzá a ventillátorhoz, de ezen könnyen segíthetünk. A benned felgyülemlett vizet folyasd rá a tűzre, hogy eloltsad. Ezután tedd a repülőgép propellerét a hűtőventillátor helyére, majd az egészet erősítsd oda az érmével. Ezzel már világit is egy zöld lámpa. Jöhet a következő, menj a nagy lyukhoz. Vírusirtás: Mielőtt bármihez is kezdenél, a lyukon keresztül add oda a vírusnak az aszpirint. Ezután nézz be a lyukon. Baloldalt találsz egy palacsintaserpenyőt, amivel akkor kell lecsapnod a vírusra, amikor az kidugja a fejét ( ha csak kukucskál, akkor hiába ütöd ). Aszpirin nélkül a vírus túl gyors lenne ahhoz, hogy legyen esélyed. Addig kell ütnöd, amíg a balalsó sarokban lévő számláló le nem megy nullára, ha hibázol, akkor a számláló nő egy egységet. Kevés a hibázási lehetőséged, de ha figyelsz, nem lesz nehéz. Ha győztél, akkor már csak le kell zárnod a celluxszal a lyukat, és kész. A következő javítási hely legyen az iratszekrény. Puzzle: Egy képet kell kiraknod. A darabokat tetszés szerint cserélheted, és 180 fokban forgathatod ( amit néha kell is ). Ha véletlenül egy olyan darabot választottál, amit nem akartál, akkor azt a darabkára való újabb kattintással visszavonhatod. Az a kocka, amin egy felirat van, az értelemszerűen a jobbalsó sarokba kerül, és ebből következően a sötétzöld darabok alul lesznek. Ha kiraktad, válaszd megint az iratszekrényt. Tologatás: Itt van kilenc tárgy, amit úgy kell elhelyezned, hogy elférjen a mappában, a szaggatott vonallal kijelölt területen. Ha kijelölöd a mozgatni kívánt tárgyat, akkor azt a lenti nyilakkal tudod mozgatni, és forgatni. Arra vigyázz, hogy ne tolj rá egy nagyobb tárgyat egy kisebbre, mert akkor a nagyobb tárgy elfedheti a kicsit, és később macerás lehet megkeresni. Véleményem szerint a legjobb, ha a nagy dobozt áthúzod a jobbszélre, és azt a két hézagot, ami marad utána, két kisebb tárggyal elfeded. A széles papírtömeget tedd hosszába a másik sarokba, és akkor a többi tárgyat már nem lesz olyan nehéz elhelyezni. Némileg kicentizős a feladat, szóval vigyázz, hogy a tárgyak ne érjenek egymáshoz, és a szaggatott vonalhoz. Ha sikerült, akkor fáradj át a „Lost & Found” feliratú dobozhoz. Ház rendbehozatala: Az öt darab, felirattal ellátott mezőbe a megfelelő tárgyakat kell betenned. Lássuk ezeket: - Trash = szemetes - Drivers = a két játékautó - Cookies = sütemények - Java = kávé - Bookmarks = a kis piros könyvjelző Ezután jöhet az üvegbúra alatti agy. Kártyalapok ( először ): A kiterített kártyalapok párjait kell megtalálnod. Ha találsz egyet, akkor a számláló nő, ha hibázol, akkor csökken. A cél, hogy a számláló ne menjen mínuszba, amikorra megtalálod az összes párt. Ez egy elég könnyű feladat, mivel sok a hibázási lehetőség, és a megtalált párok eltűnnek az asztalról. Ismét az üvegbúra alatti agyat válaszd. Kártyalapok ( másodszor ): Most hat kártyalapot nézhetsz meg, amikről aztán a gép öt kérdést fog feltenni ( persze akkor már nem látod a lapokat ). Neked legalább négy kérdésre kell jól válaszolnod. Ha nem sikerül, akkor újabb hat lapot kapsz. Mindig ugyanazt a 2x6 lapot láthatod, amik alapján az alábbiak lehetnek a jó válaszok: - 4, 2, 4, 2, 2. - 8, 3, 3, 2, 2. Ezután jöhet az utolsó feladvány, a fémajtón lévő zárpanel. Kódfejtés: Egy hét betűből álló kódra kell rájönnöd. A nálad lévő széttépett papíron rajta van a hét betű, csak a sorrendjüket nem tudni. Ha a gyerekszobában megmutatod a fiúnak a széttépett papírt, akkor ő tesz rá egy utalást, hogy a kód nem más, mint az a szó, amivel a trilógia mindhárom epizódjában illették a palacsintaserpenyőt. Ez a szó pedig: ULTIPAN. Ez után már csak azt kell tenned, hogy a bakanccsal ráütsz a földön lévő nagy piros gombra, és már vége is a mókának.