A CoV 1. sz m ban m r ismertettk a TOTAL ECLIPSE c. j t‚k leĄr s t illetve megold s t, amely az Incentive software-h z 3D megval˘sĄt sŁ ( ngliusul freescape-nek mondj k ezt a stĄlust) j t‚ksorozat nak harmadik tagja volt. Mint abb˘l a leĄr sb˘l is kiderlt, ezek az Incentive-stuffok n‚mileg bonyolult dolgok, amelyek meglehet“sen nehezen j tszhat˘ak egy valamireval˘ leĄr s n‚lkl - Ągy teh t (fittyet h nyva a kronol˘giai sorrendnek) folytatjuk az "inszentĄvesdit" (Nesze neked, magyaros Ąr sm˘d! - CoVboy), alant k”vetkezik a sorozat m sodik tagja, a DARK SIDE. A kerett”rt‚net alapj n ak r a DRILLER folytat s nak is felfoghat˘ a j t‚k: az Evath bolyg˘ lak˘it m r megint vesz‚ly fenyegeti a gonosz ketarsok r‚sz‚r“l, akik egy tot lis szuperfegyvert, a Zephyrt hoztak l‚tre hatalmi terveik t mogat s ra. Term‚szetesen Evath szemfles k‚mei gyorsan felfedezt‚k, hogy a ketarsok m r megint valami rosszban s ntik lnak, ‚s a dolgot azonnal jelentett‚k Evath vezet“inek : “k pedig nem haboztak leggyesebb kommand˘sukat kikldeni, hogy a Zephyrt z ros hat rid“n bell hat stalanĄtsa. Tal n nem lesz neh‚z kital lni, hogy ennek az Łriembernek a szerep‚ben fogunk tnd”k”lni a j t‚k sor n. Term‚szetesen a dolog nem megy csak Łgy hipp-hopp: a Zephyr pajzs t ugyanis j˘n‚h ny, a bolyg˘ felszĄn‚n sz‚tsz˘rt energiagy–jt“ egys‚g (ECD) szolg ltatja, amelyeket mind meg kell semmisĄtennk, miel“tt mag ra a szuperfegyverre t madn nk. Az ECD-k oszlopok tetej‚n tal lhat˘ krist lyok, amelyeket a l‚zerrel semmisĄthetnk meg. Tov bbi kellemetlens‚g, hogy ezt sem csak Łgy ”ssze-vissza kell m–velnnk: az ECD-k egy meghat rozott sorrend szerint vannak ”sszek”tve egym ssal, ‚s ha nem ebben a sorrendben semmisĄtjk meg “ket, akkor regener l˘dnak (az zenetsorban megjelenik az ECD REGENERATING felirat) ‚s Łjra megjelennek az oszlop tetej‚n. A ketarsok speci lis v‚d“ robotokb˘l k‚t fajt t is alkalmaznak, ezek egyike a plexor. A plexorok tankhoz hasonl˘ robotok (r”gt”n indul s ut n l thatunk is egyet szemben), amelyek r”vid id“n bell tzet nyitnak mindenre, ami mozog k”rl”ttk (p‚ld ul r nk). A plexorok is megsemmisĄthet“ek a l‚zerrel (a tornyukra kell c‚lozni!). A m sik tĄpusŁ robotokkal akkor tal lkozhatunk, ha tŁl sok ig tart˘zkodunk valamelyik szektorban: ha a szektorban nem l ttunk plexort, de a k‚perny“keret m‚gis villogni kezd (a pajzsunk is vill mgyorsan fogy) ‚s nem valami akad lyba tk”ztnk bele, akkor ilyen robothoz van szerencs‚nk. Nem a felszĄnen van, hanem felettnk, a leveg“ben. Ezek is lel“het“ek : m r amennyiben m‚g van annyi id“nk az ‚letb“l, hogy felemeljk a c‚lkeresztet... A legf“bb kitol s a j t‚k r‚sz‚r“l azonban az, hogy a kldet‚shez megszabott id“  ll rendelkez‚sre: ha a program Łgy d”nt”tt, hogy m r tŁl sokat l‚becoltunk k”rbe-k”rbe ‚s semmit sem tettnk a Zephyr ellen, akkor sutty : v‚get ‚r a j t‚k. A k‚perny“n l thatjuk, amint a Zephyr t mad sba lendl : Evath megsemmisl. Egy teh t nem  rt, ha gyorsan cseleksznk : ‚s a j t‚k ll st s–r–n kimentegetjk... Olyan szerkezetek is vannak a j t‚kban, amelyek n‚ha a segĄts‚gnkre lehetnek. Az energiacser‚l“k Łgy n‚znek ki, mint k‚t, csŁcs val szembefordĄtott gŁla. Ha a fels“ gŁl ba l”vnk, az energiapajzs egy r‚sz‚t alakĄthatjuk  t zemanyagg , ha az als˘ba, akkor ugyanez fordĄtva. Ilyen t rgyat r”gt”n kezd‚s ut n lelhetnk egy faketrecben, a Regulus szektorban (indul skor a h tunk m”g”tt) vagy p‚ld ul a Callisto Store-ban. A Regulus-ban l‚v“ csak minden m sodik l‚p‚sn‚l l tszik energiacser‚l“nek : a p ratlan l‚p‚sekn‚l a seg‚dt rgyak m sik tĄpusa l that˘ itt (ez kicsit z”lden hangzik, de ha megn‚zzk a demot, akkor vil gos lesz). Ezek a teleportok, amelyekbe belel“ve egy m sik szektorban tal ljuk magunkat (az al bbi leĄr sban nincs szks‚g a haszn latukra). Kezdjk teh t a leĄr st : j˘ szok sunk szerint : azzal, hogy mit l tunk a k‚perny“n. A fels“ sorban a bal oldali ablak mutatja a pontsz munkat. Ezt a program a TOTAL ECLIPSE-hez hasonl˘an b“kez–en n”veli minden ‚pk‚zl b megmozdul sunk‚rt (pajzs- ‚s zemanyag feltankol sa, ECD-k ‚s plexorok kil”v‚se, ‚rkez‚s Łj helyszĄnre, stb.). Mellette tal lhat˘, hogy az ECD egys‚gek h ny sz zal‚ka zemk‚pes m‚g (egy db kil”v‚se 4%-ot cs”kkent ebb“l az ‚rt‚kb“l). Ezalatt l that˘ teljesen 3D kivitelez‚sben az a k‚p, amit a j t‚kos l t. Mind a mozg s, mind a tzel‚s abban az ir nyban t”rt‚nik, amerre a kereszt alakŁ kurzor mutat. A kurzor norm l esetben mindig a l t˘ternk k”zep‚n tal lhat˘ (a '+' megnyom s val eltntethetjk a k‚perny“r“l, de ez teljesen felesleges), de haszn lhatjuk a mozgat st˘l fggetlen c‚lkeresztk‚nt is: a 'SPACE' megnyom sa ut n a joystick (illetve a mozgat˘billenty–k) csak a c‚lkeresztet mozgatj k, amit Ągy pontosan a c‚lra pozĄcion lhatunk. A mozg shoz a 'SPACE' Łjb˘li megnyom s val t‚rhetnk vissza. A t‚rben val˘ mozg s az al bbi billenty–kkel t”rt‚nik: a 'Q'/'W' billenty–kkel foroghatunk balra/jobbra, '"'/'=' billenty–kkel mozoghatunk el“re/h tra. A l t˘ternket fgg“leges ir nyban a 'P' ‚s az 'L' billenty–vel  llĄthatjuk fel/le. A fejnk vĄzszintes illetve fgg“leges ir nyŁ mozgat s nak a m‚rt‚k‚t az ANGLE-n l meghat rozott fok, egy el“re/h tral‚p‚s nagys g t pedig a STEP mellett  ll˘ sz m jelzi (mindkett“t ld. k‚s“bb). Az 'U' billenty– megnyom s val 180 fokos fordulatot tehetnk, azaz ‚ppen az ellenkez“ ir nyba n‚znk. A '<'/'>' billenty–kkel j˘gagyakorlatokat v‚gezhetnk: az eg‚sz l t˘teret megd”nthetjk jobbra/balra : ak r eg‚szen fejre is  llhatunk. A mozg st egy‚bk‚nt egy rak‚tahajt˘m– is segĄti, amelynek haszn lat r˘l a k‚s“bbiekben sz˘lunk. Az ir nyĄt ssal kapcsolatban m‚g megjegyzend“, hogy PORT2-be dugott joystick-et is haszn lhatunk, de lehet“leg 4 ir nyŁ m˘dban zemeltessk (a 'jobbra'/'balra' a forg snak, a 'fel'/'le' az el“re/h tral‚p‚snek felel meg : a 't–z' gombbal term‚szetesen a l‚zert m–k”dtethetjk). A j t‚kt‚r k‚t oldal n egy-egy fgg“leges s v tal lhat˘. A bal oldaliban egy nyĄl mutatja, hogy a fejnket mennyire hajtottuk le/emeltk fel, ha k”z‚p ll sban van akkor pont el“re n‚znk. A l t˘ternket fgg“leges ir nyban a 'P' ‚s az 'L' billenty–vel  llĄthatjuk fel/le. A jobb oldali s vban mindenf‚le l mp k villognak, amelyek a h tral‚v“ id“t jelzik. N‚mileg bonyolult lenne elmagyar zni sz˘ban, hogy ez az ˘ra hogyan m–k”dik : mindenesetre min‚l magasabban van a feh‚r pont, ann l kevesebb az id“nk. A j t‚kt‚r alatt balra l that˘ a saj t energiapajzsunk (SHIELD) szintje. A pajzs energi ja cs”kken, ha valamilyen akad lynak nekimegynk, energias vba vagy falba tk”znk, vagy valamilyen robot tzel r nk (a k‚perny“ kerete villogni kezd). Ha a pajzsenergi nk elfogy, a j t‚k v‚get ‚r ‚s megn‚zhetjk a der‚k Zephyrt akci˘ban. Az energia az egyes ‚pletek belsej‚ben, a falon tal lhat˘  br knak (pl. a Ganymede Store els“ szob j ban egy fekete ”tsz”g) val˘ nekimenetellel n”velhet“ (egy‚bk‚nt plusz pontsz mot is eredm‚nyez). Term‚szetesen nem mindegyik  bra t”lt“ llom s , van amelyiknek m s a funkci˘ja ‚s ha nekimegynk, nem n”velni, hanem cs”kkenteni fogja az energi nkat... A pajzs alatt l that˘ a rak‚tahajt˘m–vnk zemanyag nak a szintje (FUEL). Kldet‚snkh”z ugyanis egy rak‚t t is kaptunk, amelyet pillanatnyilag a h tunkon viselnk. Haszn lata segĄt bennnket, hogy a gyalogl sn l egy kicsit gyorsabban mozoghassunk, egyes dolgokat a magasb˘l vegynk szemgyre, illetve n‚h ny akad lyt ilyen m˘don kzdjnk le. A rak‚ta be/kikapcsol sa a 'J' billenty– megnyom s val t”rt‚nik: a SHIELD melletti n‚gyzetben l thatjuk magunkat, amint a rak‚ta begyullad a h tunkon valamint az zenetsorban megjelenik a JETS ACTIVATED felirat. Az emelked‚s/sllyed‚s az 'R' ‚s az 'F' billenty–k haszn lat val ‚rhet“ el. Megjegyzend“, hogy az 'F' haszn lat ra szks‚gnk lesz akkor is, amikor egy ajt˘ tŁl alacsonyan van ahhoz, hogy norm l m˘don a felszĄnen  llva (pontosabban k”zvetlenl felette lebegve)  thaladjunk rajta. Felemelkedve is ugyanazok az ir nyĄt˘ billenty–k zemelnek, mint s‚t l s k”zben. Term‚szetesen a rak‚ta m–k”dtet‚s‚hez zemanyag is szks‚ges : a FUEL szintje az energiaoszlopoknak val˘ nekimenetellel n”velhet“ (a Ganymede Store k‚t szob j ban h rom ilyet is tal lhatunk). Ha az zemanyag elfogy, a j t‚k ugyan nem ‚r v‚get (m r amennyiben a f”ld”n vagyunk), de nem tudunk replni. Kellemetlenebb esem‚ny, ha a magasban fogy el: ha ugyanis tŁl magasr˘l pottyanunk le, az zenetsorban megjelenik a rendkĄvl elm‚s AAAAAARGH... BLAT! felirat, jelezv‚n, hogy sikeresen ”sszet”rtk magunkat : ‚s a j t‚k term‚szetesen v‚get ‚r. Ugyanez a gravit ci˘s bemutat˘ jelentkezik akkor is, ha felemelkednk ‚s a rak‚tahajt˘m–vet a magasban kikapcsoljuk... C‚lszer– teh t az zemanyaggal is takar‚koskodni ‚s mihelyt lesz lltunk, azonnal kikapcsolni. A bal als˘ sarokban l‚v“ ablakban ANGLE illetve STEP felirat l that˘. ANGLE (sz”g) ‚rt‚ke hat rozza meg, hogy egy billenty–megnyom s eset‚n mekkora legyen a forg s m‚rt‚ke, ha a a l t˘teret jobbra/balra vagy fel/le mozgatjuk. Ez 5:90 fok k”z”tt mozoghat, a megfelel“ ‚rt‚ket az 'A'/'Z' billenty–k segĄts‚g‚vel  llĄthatjuk be. A STEP (l‚p‚s) hasonl˘ dolgot mutat a l‚p‚sek m‚ret‚vel kapcsolatban. Egy l‚p‚s nagys ga 1:250 lehet, a helyes ‚rt‚k be llĄt sa az 'S'/'X' billenty–kkel t”rt‚nik. Ett“l jobbra tal lhat˘ a program zenetsora. Ha Łj szektorba (‚pletbe) ‚rkeznk, itt jelenik meg a helyszĄn neve, de itt v lik l that˘v  m‚g j˘n‚h ny inform ci˘ is a kil“tt (vagy ‚ppen regener l˘d˘) ECD-kr“l, a rak‚ta ki/bekapcsol s r˘l, felvett teleportkrist lyokr˘l, stb. Az zenetsor felett h rom kijelz“t tal lhatunk: a fels“ kett“ annak a pontnak X- ‚s Y-koordin t it mutatja, ahol ‚ppen  llunk, az als˘ pedig azt mutatja, hogy milyen magasan vagyunk. Figyelem, ez ut˘bbi akkor sem nulla, ha a rak‚ta ki van kapcsolva (mivelhogy lebegnk a felszĄn felett), teh t : ha Łgy szks‚ges : az 'F' megnyom s val k”zelebb kerlhetnk a felszĄnhez! A k‚perny“ jobb oldal n tal lhat˘ az ir nyt– az angol ‚gt jak nev‚nek megfelel“ r”vidĄt‚ssel. Ne csod lkozzunk azon, ha n‚ha megbolondul (a Light Side szektorban). Az alatta l‚v“ ablakban azt l tjuk, hogy a kurzor mozg s (egy nyĄl) vagy c‚lkereszt (valami EKG-g”rbe) zemm˘dban van-e. Egy fontos dologr˘l nem esett m‚g sz˘: ez az 'I' billenty– megnyom s val el‚rhet“ input/output-men. Felfoghat˘ tulajdonk‚ppen pause-nak is, mert amĄg a men a k‚perny“n van, addig a j t‚k sznetel. A menb“l az al bbi funkci˘kat ‚rhetjk el: 'L' (LOAD) billenty–vel egy kimentett j t‚k ll st t”lthetnk be, 'S'-sel (SAVE) a j t‚k ll st menthetjk ki, 'RUN/STOP'-pal (ABORT) befejezhetjk a jelenlegi j t‚kot, 'M'-mel (MUSIC) pedig az al fest“ zen‚t kapcsolhatjuk ki/be. M s billenty– megnyom s ra visszat‚rhetnk a j t‚khoz. T”lt‚sn‚l/ment‚sn‚l a program mindig el“bb az aktu lis perif‚ri t k‚rdezi ('T'APE OR 'D'ISC), majd a file-nev‚t (max. 5 karakter). Egy j t‚k ll s m‚rete lemezen mind”ssze 6 blokk : tal n bel that˘, hogy c‚lszer– gyakran mentegetni... Id ig tartott a haszn lati utasĄt s. Mer‚szebb olvas˘ink most m r nekiv ghatnak egyedl is kldet‚snek (lesz egyn‚h ny meglepet‚sben r‚szk...) : azoknak pedig, akik valahol elakadtak vagy esetleg jobban szeretik a k‚sz rukat k”vetkezz‚k egy teljes megold s. Ebben a helyszĄnekre a j t‚kban : ‚s a mell‚kelt t‚rk‚pen : haszn lt n‚vvel fogunk hivatkozni. FelhĄvn nk a figyelmet, hogy ebben nem az ”sszes rejt‚ly r‚szletes megold s ra ‚s minden t rgy vizsg lat ra valamint funkci˘j nak ismertet‚s‚re t”rekedtnk (akkor Ąrhattuk volna az Łjs g v‚g‚ig...), hanem csakis a sikeres teljesĄt‚shez szks‚ges dolgok ismertet‚s‚re. M‚g valami: ha mindent megcsin lunk, ami az al bbiakban szerepel, akkor szinte biztos, hogy nem j runk sikerrel : kev‚s lesz az id“. Ennek megfelel“en az olvas˘ bel t s ra bĄzzuk, hogy az egyes energia- illetve zemanyagtankol sra szolg l˘ man“verek k”zl melyikeket hagyja ki. H t akkor l ssuk a medv‚t... Indul skor a Regulus szektorban vagyunk ‚s : majdnem szemben : egy plexor vizsg lgat bennnket. Egyel“re m‚g nem fog tzelni r nk, sz˘val militarista n‚zeteinek megfelel“en mindenki maga d”ntse el, hogy bemutatkoz sk‚ppen r”gt”n sz‚tl”vi-e. Jobbra egy hosszan elnyŁl˘ ‚plet vonja mag ra a figyelmnket, amelyet megk”zelĄtve felt–nik, hogy valami t rgy van az oldal n. P”rk”ljnk oda egyet a l‚zerrel, ‚s hipp-hopp : m r el is t–nt, mi pedig kaptunk 7500 pontot. Az akad ly m”g”tt egy ajt˘ v lik l that˘v , amelyen keresztl bejuthatunk a Ganymede Store-ba. B r fogalmunk sincs, hogy ez mi‚rt nem a Ganymede szektorban van : az‚rt bemehetnk. Egy szob ba ‚rkeznk, amelynek k”zep‚n egy asztal tal lhat˘. Az asztallal semmi dolgunk, viszont m”g”tte k‚t energiaoszlop tal lhat˘, amelyeknek neki kell mennnk: nyomjuk a joystick-et el“re, ameddig az oszlop el nem t–nik : egyr‚szt j˘n‚h ny pontot kapunk, m sr‚szt n‚mileg feltankolhatjuk a rak‚tahajt˘m– zemanyag t. A falon egy fekete, ”tsz”g alakŁ  bra vonja mag ra a figyelmnket : ennek is robogjunk neki egy p rszor, minekfolyt n a SHIELD szintje is megemelkedik n‚mileg. Miut n feltankoltunk, n‚zznk k”rl egy kiss‚. Innen ugyan semmi ‚rdekes nem l that˘, viszont ha visszaballagunk ahhoz a falhoz, amelyen az ajt˘ van amelyen bej”ttnk, balra fordulva egy m sik ajt˘t is megpillanthatunk. Pillanatnyilag tŁl magasan vagyunk ahhoz, hogy  tmehessnk rajta (bevern‚nk a fejnket a falba), nyomjuk meg teh t az 'F' billenty–t : no, most m r mehetnk. A m sik szob ban egy Łjabb energiaoszlop v rakozik arra, hogy n”velje a rak‚t nk zemanyagszintj‚t. A falon egy ‚rdekes, tal n fejsze alakŁ  bra tal lhat˘ : hmmm, valami Łjabb energiaszolg ltat˘ dolog?! Ha felemelkedn‚nk ‚s nekirepln‚nk, n‚mi energiacs”kken‚ssel konstat lhatn nk, hogy nem erre szolg l... Na, v rj l csak rondas g, f‚lrevezetn‚l egy szeg‚ny kommand˘st?! : adjunk neki a l‚zerrel egyszer. Ha eltal ltuk, pillanatnyilag semmi l that˘ dolog nem t”rt‚nik azonkĄvl, hogy az  bra lebillen, majd vissza ll eredeti pozĄci˘j ba. A k‚s“bbiekben az‚rt m‚g haszn t l tjuk im‚nti t‚nyked‚snknek: egy csap˘ajt˘t nyitottunk ki vele. Itt m r semmi dolgunk, menjnk vissza a m sik szob ba, majd t vozzunk az ajt˘n, amelyiken bej”ttnk. Az ajt˘n kil‚pve fordĄtsunk h tat (azaz forduljunk az ajt˘ fel‚), kapcsoljuk be a rak‚tahajt˘m–vet, emelkedjnk fel olyan magasra, hogy  t tudjunk haladni a Ganymede Store felett ‚s ‚szaki ir nyban replve menjnk  t a Sirius szektorba (gyalogolhatunk is, de rengeteg id“t em‚szt fel, ha megkerljk az ‚pletet). Nagyszer– l tv ny fogad bennnket: k‚t ECD is van a szektorban. Pr˘b lkozzunk mondjuk a jobb oldali sz‚tl”v‚s‚vel : hm, h t ez regener l˘dott. Akkor tal n a szektor k”zep‚n  ll˘val : hoppl !... ez megsemmislt, m ris csak 96% az ECD-k ”sszenergi ja. Nyugat fel“l egy plexor leselkedik r nk: forduljunk fel‚ ‚s l“jnk bele h rmat (vigy zat, minden tal latunkn l h tratolat egy pozĄci˘t), mire felrobban ‚s : a t”bbivel ellent‚tben : n‚h ny alkatr‚szt hagy maga ut n. Ennek a trkknek nem kell bed“lnnk, a maradv nyaival nem kell tov bb foglalkoznunk. Ha k”rben‚znk, ‚szak fel‚ egy alacsonyabb ‚pletet l tunk, nyugat fel‚ pedig egy falat, amelyen egyr‚szt egy m r ismer“s t”mb van (felette is valami hasonl˘), m sr‚szt egy fekete h romsz”g. Kezdjk mondjuk a h romsz”ggel: l”v”ld”zhetnk r  egy j˘ darabig, de nem t”rt‚nik semmi : ez ugyanis egy ajt˘, amelyen  t lehet jutni az Iapetus szektorba. Folytassuk a vizsg l˘d st a t”mb”kkel, p‚ld ul a fels“vel: mihelyt eltal ljuk, elfordul 90 fokot, mint egy nagy kapcsol˘. Nagyszer– : hagyjuk Ągy fgg“leges  ll sban (k‚s“bb m‚g visszat‚rnk r ...). Az alatta lev“ t”mbre l“ve : szok s szerint : egy ajt˘ jelenik meg. Ez az  llapot nem tart tŁl sok ig, mert hamarosan el is t–nik (addig nem is tudunk semmit csin lni). Nem baj, k‚s“bb majd nem j tsza ezt velnk... Korszakalkot˘ felfedez‚seinken fellelkesedve, egyel“re folytassuk tov bb az ECD vad szatot: fordĄtsunk h tat a Sirius szektornak ‚s menjnk vissza a Regulus-ba. Visszat‚rve a Regulus szektorba, haladjunk tov bb egyenesen. A szektort d‚li ir nyban egy fal z rja le, amelynek bal oldal n egy ugyanolyan k‚pz“dm‚nyt tal lunk, mint ami a Ganymede Store ajtaj t takarta. Net n egy Łjabb ajt˘? Alkalmazzuk az el“bb is sikert hoz˘ receptet (t“mondatban: Durr neki!). FordĄtott eredm‚ny: nem a t”mb t–nt el, hanem a fal. Nagyszer–, d‚li ir nyban szabadd  v lt az Łt:  tjuthatunk a Vil gos Oldalra (Light Side) : illetve onnan ide. H t akkor tegynk is Ągy, haladjunk tov bb d‚l fel‚. A Light Side (ak rcsak a Dark Side szektor, ahol a Zephyr  ll) a ketarsok bolyg˘j nak egyik p˘lusa, amit az ir nyt–nk”n is konstat lhatunk: a der‚k m–szer ugyanis teljesen megbolondult. Nem baj, majd megjavul, ha elmegynk innen... A szektorban k‚t ECD is a megsemmisĄt‚s‚t v rja, de r juk csak k‚s“bb kerĄtnk sort. Most forduljunk jobbra, ‚s menjnk  t a Triton szektorba. Egy grandi˘zus ‚pĄtm‚ny ”tlik a szemnkbe : mi az ”rd”g lehet az, tal n egy szfinx h tuln‚zetben? (H t persze, a TOTAL ECLIPSE beharangoz˘ rekl mja : CoVboy) Nem ‚rdekes, ink bb vigy z˘ szemeinket a szektor d‚li oldal n pomp z˘ h rom ECD-re vessk : azt n r”gt”n kezel‚sbe is vehetjk “ket: el“sz”r a jobb, azt n a k”z‚ps“, majd a bal oldalinak p”rk”ljnk oda egyet a l‚zerrel ‚s az ECD-k energi ja m ris 84%-ra cs”kkent. Forduljunk vissza a Light Side-ra ‚s haladjunk keresztl rajta. A Monoceros szektorba ‚rkeznk : itt majd egy kicsit k‚s“bb tesznk rendet, haladjunk tov bb egyenesen ‚szak fel‚. A Fomalhaut szektorban vagyunk: itt h rom ECD-t tal lunk, de legnagyobb f jdalmunkra egyel“re csak egyet (a keleti oldalon l‚v“t) adhatunk  t az eny‚szetnek. Forduljunk vissza Monoceros-ba ‚s ott is l“jk ki a keleti oldalon l‚v“ ECD-t. Menjnk vissza a Light Side-ra, ‚s balra fordul s ut n folytassuk tov bb az utunkat. Az Antares szektorban vagyunk. Egy plat˘szer– ‚pĄtm‚nyen h rom ECD-t l thatunk, de ebb“l pillanatnyilag csak a k‚t sz‚ls“t tudjuk kil“ni (ha az im‚nt Light Side-ra bel‚pve azonnal balra fordultunk ‚s ott haladtunk v‚gig, akkor a mostani n‚z“pontunkb˘l el“bb a jobb oldalit, azt n a balt). Menjnk tov bb ‚szak fel‚, a Titania szektorba. Itt is h rom ECD van, de csak egyet tudunk kil“ni: azt amelyik bel‚p‚skor a legk”zelebb van hozz nk (a d‚li r‚szen). Covboy egy‚bk‚nt melegen ‚rdekl“dik, hogy mikor akarom kikapcsoltatni a n‚ppel a rak‚t t : hm, nem rossz ”tlet, ereszkedjnk le ‚s kapcsoljuk ki. Baktassunk tov bb d‚l fel‚, azaz vissza az Antares-be. Ebben a szektorban m r csak egy ECD maradt, most m r “t is el‚rheti a j˘l meg‚rdemelt v‚gzete. A v ltozatoss g kedv‚‚rt megint h tat fordĄtunk, ‚s ‚szak fel‚ visszamegynk a Titania-ba. Menjnk tov bb kelet fel‚ ‚s egy Łj helyre ‚rkeznk: az Oberon szektorba. K‚t ECD v r bennnket : el“sz”r a jobb oldalit (azaz a d‚li r‚szen lev“t), majd a balt romboljuk sz‚t. A t volban l thatunk m‚g valamit (‚rdekl“d“k megvizsg lhatj k), amelyre most nem vesztegetjk az id“t : vissza a Titania-ba. Most a hozz nk k”zelebb l‚v“ ECD-re (keleti r‚szen) sŁjt le a v‚gzet keze, majd haladjunk tov bb ‚szak fel‚. A Nereicl szektor tŁloldal n egy hatalmas fal vonja mag ra a figyelmnket, amelyen valamilyen  bra dĄszeleg. Nem kell r  l“ni, majd a k‚s“bbiekben k”zelebbr“l is megismerkednk vele. Itt n‚mi huncuts g t”rt‚nt a j t‚k k‚szĄt“i r‚sz‚r“l: ugyanis itt is van egy ECD, csak el van dugva a szrke oszlop m”g‚ : teh t csak egy bizonyos pozĄci˘b˘l l that˘ (ami meglehet“sen bunk˘s g volt a k‚szĄt“k r‚sz‚r“l, hiszen a program m‚g j˘n‚h ny helyen : egy bizonyos sz”gb“l n‚zve : hib san jelenĄti meg a k‚pet...). Ezzel a nagyszer– hŁz ssal tal n azt sikerlt el‚rnik, hogy akinek nem t–nt fel az ECD-ket ”sszek”t“, t”bbnyire felszĄnen hŁz˘d˘ s v, de m‚gis eljutott id ig : az biztosan nem tal lta meg ‚s n‚h ny ˘r s sikertelen pr˘b lkoz s ut n felhagyott a DARK SIDE-dal (... ‚s gonosz mosollyal a sz j n hallgatta a 1541 jellegzetes kerreg‚s‚t, amit formatt l skor ad : CoVboy). Menjnk teh t a szektor nyugati oldal hoz (X=226 ‚s Y=3682 koordin t kr˘l m r l that˘ lesz) ‚s forduljunk ‚szakkelet fel‚. Aha, oda bŁjt a kis huncut!... Volt, nincs. A mozg ssal vigy zzunk, mert a szektor k”zep‚n, kelet-nyugati ir nyban egy energias v hŁz˘dik, amelyen nem tudunk  tmenni. K‚s“bb m‚g j runk majd erre, most menjnk vissza a Titania-ba (term‚szetesen d‚l fel‚) ‚s adjuk meg a v‚gtisztess‚get az ott l‚v“ utols˘ ECD-nek is (ha eddig mindent j˘l csin ltunk, akkor most tartunk 40%-n l). Menjnk tov bb nyugat fel‚. Most n‚mi meglepet‚s ‚r bennnket: a t‚rk‚p szerint az Umbriel szektorba kellett volna ‚rkeznnk : ez meg mintha nem az lenne... Aggodalomra semmi ok: meg‚rkeztnk ugyan az Umbriel-be, csak ott egy Łjabb kitol s v rt bennnket a j t‚k r‚sz‚r“l. No, majd tesznk r˘la... Pillanatnyilag egy takarosan berendezett kis szob ba kerltnk, ami az ID Confinement (azaz ID b”rt”ncella) nevet viseli. Jobbra Ąr˘asztal, el“tte egy sz‚kkel, balra k‚t polc. De mi van m”g”ttnk? Menjnk az Ąr˘asztalig ‚s forduljunk meg. ˘, min“ kellemetlens‚g: egy bez r˘dott ajt˘! Sz˘val t‚nyleg b”rt”n... Vizsg l˘djunk k”rbe: a sarokban egy feh‚r, gŁla alakŁ t rgy vonja mag ra a figyelmet. Mi az?! Menjnk neki. Az zenetsorban megjelenik a TELEPORT CRYSTAL 2 felirat : angolb˘l perfekt j t‚kosok val˘szĄn–leg r”vid t”preng‚s ut n r j”nnek arra, hogy ez a kettes sz mŁ teleportkrist ly. Tolassunk vissza az Ąr˘asztal el‚ ‚s forduljunk szembe az ajt˘val. K‚t oldal n egy-egy doboz  ll, amelyeken fekete nyĄl sok l that˘ak : mint egy postal da, de h l'Istennek nincs r Ąrva, hogy CoVboy-posta (Csak ne szem‚lyeskedjnk, j˘?! : CoVboy). Nem baj, k‚pzeljk oda ezt a feliratot : azaz azonnal nyissunk tzet a fekete r‚sekre. 5-6 l”v‚sre van szks‚g (jusson mindkett“re!) ‚s m ris felt rul a cellaajt˘. T vozzunk. Az Equator Tunnel-be (EgyenlĄt“ AlagŁt) l‚pnk be. Ez az alagŁtrendszer v‚gighŁz˘dik az ”sszes szektor alatt ‚s 4 kij rata van: az Umbriel, a Procyon, az Iapetus, ‚s az Oberon szektorokban (pontosabban van m‚g a Dark ‚s a Light Side-on is egy). Neknk az Umbriel-be kell kijutnunk, majd mindj rt az is kiderl, hogy mi‚rt pont oda... A cell b˘l kil‚pve egyel“re pont a folyos˘ fal val n‚znk farkasszemet, sz˘val forduljunk kelet fel‚. A folyos˘ mennyezet‚n csill rok l˘gnak, ami meglehet“sen meglep“ berendez‚s egy b”rt”nben : mindegy menjnk v‚gig a folyos˘n ‚s haladjunk keresztl az ajt˘n. A folyos˘ folytat˘dik, a tŁloldalon egy Łjabb ajt˘ tal lhat˘. Od ig azonban m r nem megynk el: a folyos˘ k”zepe t j n ugyanis egy r‚s van a falon : neknk meg rak‚ta a h tunkon, sz˘val itt fogunk t vozni err“l a bar ts gtalan helyr“l (ha az zemanyagot m r teljesen elhaszn lta valaki id ig, az roppant kellemetlen!). Emeljk fel a l t˘sz”get a 'P'-vel a maximumra,  lljunk pontosan a r‚s al  (ha szks‚ges, m˘dosĄtsuk a l‚p‚sm‚retet), majd kapcsoljuk be a rak‚t t ‚s emelkedjnk fel. Az Umbriel szektorba jutottunk. Ha k”rben‚znk tal lunk k‚t ECD-t (kil“ni mind a kett“t) ‚s m‚g valamit... K‚t oszlop tetej‚n egy-egy kamera n‚z kelet illetve nyugat fel‚. Ha a Titania vagy a Fomalhaut szektorb˘l j”nn‚nk  t az Umbriel-be, azonnal a l t˘sz”gkbe kerln‚nk : ‚s m ris a dutyiban tal ljuk magunkat... Most viszont nem a l t˘terkben vagyunk, sz˘val k‚nyelmesen lel“hetjk az oszlopuk tetej‚r“l mindkett“t : m ris nincs t”bb gond velk, mi pedig folytathatjuk utunkat nyugat fel‚. A Fomalhaut szektorban m‚g k‚t ECD van : pontosabban bel‚p‚snkt“l fogva m r csak egy: a t volabb lev“ a soron k”vetkez“  ldozatunk. Ezut n forduljunk d‚lre ‚s l“jk ki a Monoceros-ban m‚g meglev“ ECD-t is, azt n haladjunk tov bb d‚l fel‚. A Light Side-on is k‚t ECD v rja, hogy az eny‚szet Łtj ra bocs ssuk “ket. Dolgunk v‚gezt‚vel menjnk vissza Monoceros-ba, majd azon keresztl Fomalhaut-ba ‚s ott forduljunk nyugatra. A Procyon szektorban vagyunk. szak fel‚ n‚zve r j”hetnk, hogy nem vagyunk teljesen egyedl: egy k˘bor plexor v rja, hogy hat sbemutat˘t tartsunk rajta a l‚zerrel. Miut n exit lt, n‚zznk k”rbe. A t volban egy ‚pletet l tunk (nem kell vele foglalkoznunk, az Equator Tunnel egyik kij rata), azt n... Nicsak, nicsak! M‚g egy kamera. Leselkednk, leselkednk?! Durr egyet a kis kĄv ncsinak! ( Aki kĄv ncsi, az hamar meg”regszik... vagy fiatalon meghal! : CoVboy). Menjnk tov bb nyugat fel‚ a Sirius-ba. Itt is ‚letben maradt m‚g egy ECD :  tmeneti  llapot. Most fordĄtsunk h tat ‚s menjnk vissza a Procyon-on keresztl Fomalhaut-ba, ahol m r szint‚n csak egy ECD v rja a jobbl‚tre szenderl‚s nagyszer– pillanat t. Menjnk tov bb ‚szak fel‚ a Pollux-ba ‚s l“jk sz‚t az ECD-t, amit tal lunk (az ”sszenergia most 4%). Mivel id ig m r mindenkinek biztosan sikerlt  t‚lnie egy GAME OVER nagyszer– pillanat t, val˘szĄn–leg nyilv nval˘, hogy hol van az utols˘ ECD : ott  ll a Dark Side-on, a Zephyr mellett. Hoppl ! : mondhatn  minden laikus : mindj rt v‚ge! Sz˘ sincs r˘la : ez Incentive-stuff, most tartunk kb. a fel‚n‚l. Aki id ig velnk j tszott ‚s eme felemel“ bejelent‚s hallat n sem nyŁlt ahhoz a bizonyos kapcsol˘hoz ott oldalt, az menjen vissza a Sirius szektorba. A szektor ‚szaki oldal n egy alacsonyabb ‚plet tal lhat˘. Term‚szetesen egy szok sos t”mb is van az oldal n, amelyek m”g”tt  ltal ban ajt˘ szokott rejt“zni. L“jnk bele. Nah t! Most nem m”g”tte van, hanem mellette : azaz m r csak volt, mert nemsok ra el is t–nik. K”zelĄtsk meg egy l‚p‚sre az ‚pletet Łgy, hogy a kurzor kb. ott legyen, ahol az ajt˘ az im‚nt megjelent, de a t”mbnek egy darabja is m‚g a l t˘t‚rben legyen. Kapcsoljunk  t c‚lkeresztre, l“jnk bele a t”mbbe, majd azonnal vissza kurzorra ‚s el“re. Egy elegend“ id“nknek kell lennie ahhoz, hogy  tjussunk az ajt˘n a Callisto Store-ba. (Ha elegend“nek Ąt‚ljk a pajzs ‚s az zemanyag szintj‚t, az ‚pletnek ebbe a r‚sz‚be nem szks‚ges bemennnk : m sr‚szt nemsok ra megint lesz tankol si lehet“s‚g). Az ‚pletben egy energiaoszlop ‚s egy ”tsz”g a falon v rja, hogy feltankoljunk bel“lk. A falon n‚h ny mint t tal lunk : azonban nem fekete szĄn–ek, Ągy csak dekor ci˘s c‚lokat szolg lnak. A berendez‚shez tartozik tov bb  egy teleport is (nem krist ly!), amelynek m–k”d‚s‚t a bevezet“ben m r ismertettk: ha belel”vnk : abrakadabra ‚s hipp-hopp! : az Iapetus szektorban tal ljuk magunkat. Egyel“re azonban ne kĄv nkozzunk oda, maradjunk ink bb a k”zleked‚s konvencion lisabb m˘dszer‚n‚l : t vozzunk az ajt˘n. Amikor kil‚pnk, r”gt”n fordĄtsunk h tat, kapcsoljuk be a rak‚t t ‚s emelkedjnk fel : sz‚tn‚znk egy kicsit a tet“n. Az ‚plet m sik v‚g‚ben egy nyĄl st tal lunk a tet“n (m‚g a j t‚k elej‚n, a Ganymede Store-ban nyitottuk ki azzal, hogy belel“ttnk a falon l‚v“  br ba). Sz lljunk le a tet“n, kapcsoljuk ki a rak‚t t ‚s ballagjunk oda hozz  Łgy, hogy pontosan r  lljunk (ha tŁl nagy a l‚p‚sk”z, akkor  tl‚pjk!). Ha j˘l csin ltuk, akkor bepottyanunk a Callisto Store m sik szob j ba. Amint k”rbepillantunk, ‚szrevehetjk, hogy itt az ‚gvil gon semmi sincs. Nagyszer–, de akkor mire volt j˘ ez a csap˘ajt˘s j t‚k?! Kapcsoljuk be a rak‚t t ‚s emelkedjnk vissza a nyĄl son  t a tet“re. Iz‚... az‚rt m‚giscsak kellene lenni valaminek odalenn! Na ereszkedjnk csak vissza ‚s n‚zznk k”rbe m‚g egyszer! **** ****** *******! (CenzŁr zva! : CoVboy) Az egyik falon megjelent egy t”mb. (Ez m r a harmadik RETTENETESEN NAGY BUNK˘SG a j t‚k k‚szĄt“it“l!). L“jnk bele ‚s elt–nik (a negyedik teleportkrist ly megszerz‚s‚hez volt szks‚gnk erre). Most m r v‚gleg t vozhatunk az ‚pletb“l. Forduljunk nyugat fel‚, haladjunk egy kicsit el“re ‚s ereszkedjnk le a f”ldre. Szemben a falon l that˘ az a bizonyos t”mb, amelybe ha belel”vnk egy id“re elt–nik (a j t‚k elej‚n m r sz˘rakoztunk vele, a felette l‚v“ kapcsol˘t is elforgattuk egyszer). L“jnk bele a felette l‚v“ kapcsol˘ba megint. Hah... megmozdult a t”mb. Akkor l“jnk bele az ajt˘t lez r˘ t”mbbe. Elt–nik egy id“re : de addig mi sem tudunk semmit csin lni. Maradjunk teh t a kapcsol˘n l: tzeljnk r  folyamatosan addig, amĄg ”nmag t˘l el nem kezd forogni : ‚s az ajt˘t takar˘ t”mb elt–nik. Menjnk  t rajta ‚s bejutunk a Canopus Walkway-re. Els“ k”rbevizsg l˘d skor Łgy t–nik, mintha zs kutc ba kerltnk volna. Sehol semmi, viszont ha felpillantunk, akkor l tjuk, hogy a szoba nagyon magas. TŁls gosan is : nem  rtana megn‚zni mi van odafenn. Forduljunk szembe az ajt˘val, kapcsoljuk be a rak‚t t ‚s kezdjnk el emelkedni. Nemsok ra beŁszik a l t˘t‚rbe egy j˘lismert  bra: egy fekete ”tsz”g, amib“l a pajzsot tankolhatjuk fel. FordĄtsunk h tat neki : aha, sz˘val m‚gsem zs kutca: egy folyos˘ vezet tov bb. Haladjunk rajta keresztl. Łtk”zben belebotlunk egyr‚szt az egyes sz mŁ teleportkrist lyba, m sr‚szt egy oszlopba, amelyb“l zemanyagot tankolhatunk. A folyos˘ v‚g‚n egy Łjabb fekete ”tsz”g van a falon, amellyel tov bb n”velhet“ a pajzsunk szintje. (Ha a folyos˘n kikapcsoltuk volna a rak‚t t, akkor az oszlopt˘l tov bbl‚pve kiss‚ kellemetlen meglepet‚s ‚rt volna minket: ez ugyanis pontosan olyan m‚ly akn ban v‚gz“dik, mint a m sik oldalon, ahol erre a folyos˘ra kerltnk : ‚s lezuhann nk.) Ereszkedjnk le a f”ldre. Lassan egy ajt˘ kerl a l t˘t‚rbe, amelyen : a rak‚ta kikapcsol sa ut n :  tkerlnk a Ganymede szektorba. Szemben r”gt”n egy plexor t–nik fel, de egyel“re nem az jelenti a k”zvetlen vesz‚lyt r nk: ugyanis d‚li ir nyb˘l sokkal k”zelebbr“l leselkedik r nk egy m sik. Mivel az olyan snassz, ha ezt is csak Łgy lel“jk, most a megsemmisĄt‚snek egy mer“ben Łj m˘dszer‚hez fogunk folyamodni: beled”ng”ljk a f”ldbe. Az ˘vatlan plexor ugyanis egy k“t”mb alatt  ll, amelyet csak egy oszlop tart. Val˘szĄn–leg nyilv nval˘ az alkalmazand˘ elj r s: tzeljnk az oszlopra, ami elt–nik ‚s a t”mb meg sz‚pen r pottyan a plexorra. A szektor nyugati oldal n emelked“ falon egy m sik ajt˘ is l that˘, amelyen  tjuthatunk az Iapetus szektorba. K”rlbell a szektor k”zep‚n egy ‚plet tal lhat˘, amelynek : mint k‚s“bb kiderl : bej ratai a m sik ir nyba n‚znek. Kerljk meg teh t az ‚pletet. Ha lehet, akkor replve k”zlekedjnk, mert a Łtban az ‚plet fel‚, szektor k”zep‚n egy kis meglepet‚s tal lhat˘ a hĄvatlan vend‚geknek: ‚szak-d‚li ir nyban ugyanis egy  rok hŁz˘dik a szektoron keresztl, ami jelent“sen cs”kkenti pajzsunk szintj‚t, ha keresztlgyalogolunk rajta. Az ‚pletet megkerlve egy nyitott ajt˘ ‚s egy szok sos t”mb ”tlik a szemnkbe, amelyek m”g”tt ajt˘k szoktak leledzeni. Egy van ez itt is, ha belel”vnk a t”mbbe, egy id“re elt–nik ‚s  tjuthatunk a Centauri Store-ba. Ebbe a szob j ba csak akkor szks‚ges bemennnk, ha nem tartjuk elegend“nek a pajzs vagy az zemanyag szintj‚t : a szob ban ugyanis k‚t energiaoszlop tal lhat˘ valamint egy  bra a falon, amelyekkel a szok sos m˘don feltankolhatunk. T vozzunk a szob b˘l. Az ‚plet m sik v‚g‚ben tal lhat˘ bej rat egy olyan szob ba vezet, ahol n‚gy : szok sos m˘don m–k”d“ : teleporter tal lhat˘: ha belel”vnk valamelyikbe, eltereport l minket egy m sik szektorba. Az egyik ugyan a Dark Side-ra juttat bennnket, de onnan egy m sodperc mŁlva vissza is kerlnk a szob ba (ez csak a hagyom nyos f‚lrevezet‚s az Incentive-j t‚kokban: ha valaki ezt ‚szreveszi, biztos, hogy erre fogja keresni az  tjut s kulcs t : pedig nem ez a teleporter az!). Ebbe a szob ba teh t be sem kell mennnk, forduljunk ink bb a keleti oldalon magasod˘ fal fel‚, amelyen egy fekete h romsz”g hĄvogat minket. Ez egy  tj r˘ a Sirius szektorba. Kapcsoljuk be a rak‚t t, emelkedjnk fel a h romsz”g magass g ig ‚s haladjunk  t rajta. A Sirius-ban sz lljunk le a felszĄnre. Haladjunk tov bb kelet fel‚ a Procyon-on ‚s a Fomalhaut-on keresztl az Umbriel szektorig. Kb. az Umbriel k”zep‚n egy lyuk tal lhat˘ a f”ld”n : ezt m r haszn ltuk egyszer, itt j”ttnk ki a f”ld alatti folyos˘b˘l, amikor a b”rt”nbe juttatak bennnket a kamer k. Most visszamegynk egy kicsit: pottyanjunk le a lyukon keresztl az Equator Tunnel-be. Forduljunk nyugat fel‚ ‚s kezdjk meg a felfedez“ utunkat. Els“ szoba : igen, itt j”ttnk ki a cell b˘l. M sodik szoba : semmi. Harmadik szoba : egy ajt˘ jobbra, egy ajt˘ balra. Hm. Tarts Nyugatnak : mondja egy r‚gi Jack London-novella cĄme ‚s lehet, hogy igaza van. Ne foglalkozzunk teh t a k‚t ajt˘val, menjnk tov bb a folyos˘n. Negyedik szoba : semmi. ™t”dik szoba : semmi... azaz csak MAJDNEM semmi. lesebb szem–ek val˘szĄn–leg m r ‚szrevett‚k, hogy valami nincs rendj‚n itt: a mennyezeten ugyanis nem k‚t l mpa l˘g, mint az alagŁt t”bbi szob j ban, hanem h rom! A k”z‚ps“nek mintha m s is lenne a szĄne... l“jnk bele egy p rszor a dr˘tba, amelyen l˘g. L“n csoda: egy kicsit megn“tt a csill r. Most m r pont Łgy fest, mint egy n‚gyes sz mŁ teleportkrist ly (milyen j˘, hogy m‚g egyszer visszamentnk a Callisto Store m sodik szob j ba, hogy megtal ljuk azt a bizonyos sz‚tl”v‚sre v r˘ k“t”mb”t!). Emelkedjnk fel ‚s repljnk neki a felv‚tel‚hez, azt n ereszkedjnk vissza a talajra ‚s menjnk tov bb nyugat fel‚. Itt a folyos˘ k”zep‚n, a plafonon egy lyukat tal lunk, amelyen keresztlreplve kijuthatunk az Oberon szektorba. Forduljunk nyugat fel‚ (m sfel‚ Łgysem tudunk menni) ‚s menjnk el eg‚szen a Sirius szektorig, majd ott forduljunk ‚szak fel‚. A Psyche-be jutottunk. A szemben l‚v“ falon egy  bra l that˘ valamint egy nagy ajt˘, amelyhez egy  rok is vezet. Sajnos nem tudunk odamenni, mert szektor k”zep‚n hŁz˘d˘ energias v nem enged bennnket. Majd valami m s m˘dszerhez folymodunk : nevezetesen a telepodhoz. A szektor bal oldal n egy b˘d‚ l that˘, amelynek ajtaj n keresztl a Crux Telepod-ba kerlnk. A szoba k”zep‚n egy ”rd”gi szerkezet tal lhat˘, amelynek p rk ny n ott sorakoznak eddig ”sszegy–jt”tt teleportkrist lyaink (egy hely m‚g szabad). A krist lyokba belel“ve tudunk bekerlni az energias vval v‚dett szektorok ‚szaki r‚sz‚be. Ez m r a nagyszer– v‚gj t‚khoz szks‚ges: a Thethys, Psyche, Pollux ‚s Nereicl szektorok ‚szaki oldal t lez r˘ falakon egy-egy  bra virĄt. Ezek ugyan meglehet“sen sz”rny– kriksz-krakszoknak n‚znek ki, de ha pontosan szemb“l n‚zzk “ket, akkor egy kis fant zi val r j”hetnk, hogy mindegyik egy bet– (aki l tta a j t‚k rekl mj t valahol, az gyorsan felismerheti a jellegzetes karaktereket), m‚ghozz  egy D (Thethys), egy A (Psyche), egy R (Pollux) ‚s egy K (Nereicl). Bizony ra nagy neh‚zs‚get okoz mindenkinek ”sszeolvasni a bet–ket, Ągy teh t titokban tartjuk, hogy milyen sz˘ is j”n ki bel“lk (a helyes megfejt‚s bekld“i k”z”tt egy Sopianae m rk jŁ cigarettacsikket sorsolunk ki). Igen  m, de mire j˘k ezek a bet–k ‚s hol van a harmadik teleportkrist ly?! Mindj rt kiderl... L“jnk bele a bal oldali krist lyba ‚s menjnk ki az ajt˘n. A Thethys ‚szaki r‚sz‚ben j”vnk ki. Szemben egy plexor leselkedik az  rk dok alatt, de nem vesz‚lyes r nk. Forduljunk nyugat fel‚, hogy megpillantsuk a h rmas sz mŁ teleportkrist lyt. Menjnk neki, majd kapcsoljuk be a rak‚t t, emelkedjnk fel ‚s repljnk neki a falon l‚v“ mint nak (azaz D bet–nek). Ereszkedjnk vissza a f”ldre ‚s menjnk vissza a telepodba. A szerkezet p rk ny n m r megjelent az im‚nt felvett teleportkrist ly : teljes a gy–jtem‚ny. L“jnk is bele r”gt”n Łj szerzem‚nynkbe (azaz jobbr˘l a m sodikba) ‚s menjnk ki az ajt˘n. A Pollux-ban vagyunk, ahol ism‚t bekapcsoljuk a rak‚t t, nekireplnk a falon l‚v“ R bet–nek. Ereszkedjnk le, majd vissza a telepodba ‚s l“jk meg jobbr˘l az els“ krist lyt. Az ajt˘n kil‚pve a Nereicl szektorba jutunk, itt l“ttk ki azt az ECD-t, ami a fal m”g”tt volt eldugva (az alatta l‚v“ oszlopb˘l egy‚bk‚nt feltankolhatjuk az zemanyagot, ha szks‚ges). Kapcsoljuk be a rak‚t t ‚s repljnk neki a falon l‚v“ K bet–nek, majd vissza a f”ldre ‚s a telepodba. L“jk meg balr˘l a m sodik krist lyt ‚s az ajt˘n kil‚pve a Psyche ‚szaki r‚sz‚be jutunk. Emelkedjnk fel a falon l‚v“ A bet–h”z, majd miut n nekimentnk, vissza a f”ldre. Hoppl ! A nagy ajt˘ felt rult: szabad az Łt a Dark Side-ra. H t akkor tal n menjnk keresztl rajta. Az itt elv‚gzend“ roppant bonyolults gŁ feladatot m r a v llalkoz˘ j t‚kosokra bĄzzuk. Gratul lunk : sikerlt egy ˘ra alatt v‚gigj tszani, amivel valaki 3 h˘napot szenvedett... Az Amiga-verzi˘r˘l annyit, hogy az Incentive-programokat 16 bites g‚pekre forgalmaz˘ Microstatus a tavasszal jelentette meg. Az alapvet“ kl”nbs‚g a C-64-verzi˘t˘l az, hogy itt kiksz”b”lt‚k az eredeti v ltozatn l a teljesen 3D megjelenĄt‚sb“l ad˘d˘ lassŁs got, csiszoltak valamelyest a zen‚n (ez egy‚bk‚nt 64-en is nagyszer– volt) ‚s m s a k‚perny“n tal lhat˘ m–szerek elrendez‚se. A feladat egy‚bk‚nt ugyanaz. --------------------------------------------------- Kezel‚si Łtmutat˘ 'P' :n‚z“pont fel 'L' :n‚z“pont le 'Q' :fordul s balra 'W' :fordul s jobbra '"' :mozg s el“re '=' :mozg s h tra 'R' :emelked‚s 'F' :sllyed‚s 'J' :rak‚ta be/ki '+' :kurzor ki/be 'A' :forg ssz”g n”vel‚s 'Z' :forg ssz”g cs”kkent‚s 'S' :l‚p‚sm‚ret n”vel‚s 'X' :l‚p‚sm‚ret cs”kkent‚s 'I' :input/output men '<' :l t˘t‚r d”nt‚se balra '>' :l t˘t‚r d”nt‚se jobbra ---------------------------------------------------