Death Gate A Legend Entertrainment az ut˘bbi m sf‚l ‚vben nem nagyon k‚nyeztetett el bennnket. Utols˘ igaz n nagy dob suk az Eric the Unready volt, amit az˘ta sem sikerlt ,berelnik", b r nem is nagyon lett volna mivel (a Hobokenen kĄvl), hisz alig jelentettek meg valami j t‚kot az eltelt id“ alatt. A Gateway 2-t buk s j t‚knak tartom, b r ebben val˘szĄn– az is k”zrej tszik, hogy k”nyv alakj ban a Frederik Pohl-f‚le Gateway-t (magyarul: Atj r˘, GBK) ˘ri si relev ci˘k‚nt tartom sz mon, mĄg a sorozat m sodik r‚sze, a GW2 alapj ul szolg l˘ tŁl a k‚k esem‚nyhorizonton m r csak egy elfogadhat˘ scifik‚nt. Nos, szerencs‚re most felkavarodott a Legend k”rli  ll˘vĄz, ‚s kidobtak a piacra egy nagyon tetszet“snek Ąg‚rkez“ kalandj t‚kot, a Death Gate-et. A j t‚k kezel‚se nagyon hasonlĄt a megszokott Legend-j t‚kokhoz. Akik visszasĄrj k a r‚gi Legend-szerkeszt“t, amiben kismilli˘ cselekv‚si lehet“s‚get Ąg‚r“ ige volt felsorakoztatva, azoknak sajnos nem sok j˘t Ąg‚r az a hĄr, hogy ez a j t‚k is Łj szerkeszt“t haszn l. Term‚szetesen cs”kken a felesleges cselekv‚sre fecs‚relt id“, de ugyanakkor a program var zsereje is. Ugyanakkor minden egyes t rgyhoz tov bbi ig‚ket is rendel(het) a program, amelyeket a k‚perny“ bal fels“ sark ban lev“ ,f“-ig‚k" al  Ąr ki, ha az adott t rgyra clickelnk a bal eg‚rgombbal. Ugyanakkor az is felt‚tlenl megemlĄtend“, hogy a j t‚k szakĄtott azzal a kalandj t‚k-sablonnal, hogy el“sz”r kell kiv lasztani az ig‚t, ‚s csak ut n a cselekv‚s t rgy t. Most megtehetjk azt, hogy r clickelnk valami t rgyra, ‚s ha az ig‚k k”zl ‚ppens‚ggel valami m st szeretn‚nk haszn lni, akkor azt az eg‚rkurzorral kiv laszthatjuk, teh t a fordĄtott sorrend ‚l. Jobb eg‚rgombbal az adott t rgy ,elenged‚s‚t" k‚rhetjk. No igen, ha m r az eg‚r sz˘ba kerlt, meg kel emlĄteni egy felett‚bb zavar˘ t‚nyt: azt, hogy a program eg‚rkurzora nagyon sok esetben lefagy. Ez kl”n”sk‚pp a nagy- ‚s a kisfelbont sŁ zemm˘dok k”z”tti  tkapcsol s ut n szokott bek”vetkezni (k”nyvek olvas sa, var zsl s stb...). Erre felem s megold st kĄn l a program konfigur l s t elv‚gz“ SETUP.EXE. Ugyanis ugyan k‚rhetjk az install l s/hardverv ltoztat s sor n, hogy haszn lja a program a saj t eg‚rdriver‚t (ami azonban Ągy sem m–k”d“k‚pes kls“ eg‚rmeghajt˘ n‚lkl), de az csak a kisfelbont sŁ v ltozatn l fogja megakad lyozni az  lland˘ dh”ng‚st, a nagyfelbont sŁ verzi˘ futtat sakor megmarad a szokott idegesked‚s, program-Łjrat”lt‚s. Teh t, akinek  lland˘ probl‚m i lenn‚nek az eg‚rrel, az setuppolja Łgy a programot, hogy az a saj t eg‚rmeghajt˘j t haszn lja (erre a SETUP.EXE r  is k‚rdez). A fentiekb“l is kiderl, hogy a program k‚tf‚le videozemm˘dban is futhat. Az els“ a 640*480-as felbont s mellett 256 szĄnt haszn l˘ SVGA, a m sik a sima 320*200-as felbont sŁ VGA zemm˘d. Ez ut˘bbir˘l mindenk‚pp megjegyzend“, hogy rendkĄvl kultŁr lt l tv nyt nyŁjt, a k‚pek min“s‚ge alig marad el az SVGA zemm˘dban csod lhat˘ k‚pek‚t“l. Ugyanakkor term‚szetesen 320*200-as felbont s mellett a sz”vegek olvashat˘s ga er“sen lecs”kken, ez‚rt csak olyan esetekben ‚rdemes  tt‚rni a 320*200-as zemm˘d haszn lat ra, ha pl.  lland˘ eg‚rprobl‚m ink vannak. Sajnos a jellegzetesen teljesk‚perny“s anim ci˘k stb...  ltal ban mind 320*200-as felbont s alkalmaznak, Ągy pl. a k”nyvek olvashat˘s ga is el‚gg‚ rossz. M‚g p r sz˘ a SETUP.EXE-r“l. Amikor eld”nt”ttk, hogy nagy-, ill. kisfelbont ssal akarunk-e j tszani, k”vetkez“ l‚p‚sk‚nt, b rmelyik zemm˘dot v lasztottuk is ki, azt kell a programmal k”z”lnnk, hogy az anim ci˘k ‚s a 400 Meg t kitev“ hang kiv‚tel‚vel felpakoljon-e minden fontosat a winchesterre. Ez VGA v ltozat eset‚n 18 MByte-ot, az SVGA install l s sor n pedig 57 MB-ot ig‚nyel. Aki esetleg max. 25-30 lemezes ,warez"-ta akarna gy rtani a programb˘l (term‚szetesen a 400M-s VOC n‚lkl), az keseredjen el, mert ugyan a CD-n van egy halom FLI, de azok csak a kisk‚perny“s anim ci˘kat szolg lj k, a teljesk‚perny“s ,mozi‚rt" a .q fileok felel“sek (ezeket a CD-n tal lhat˘ \test\qplayer.exe-vel j tszhatjuk le k”zvetlenl). Mindent ”sszevetve, az SVGA verzi˘ winchester-ig‚nye 130M k”rli, amennyiben azt teljesen CD, s term‚szetesen hang n‚lkl kĄv njuk j tszani. A program Helpje rendkĄvl b“besz‚d– ‚s alapos, mozg˘ kurzorral bemutatja, hogyan kell var zsolni, hogyan kell az egy‚b funkci˘kat haszn lni, ez‚rt sem t‚rek ki ezek r‚szletez‚s‚re. M‚g megemlĄtend“ az, hogy a program ,alapb˘l" t mogatja a GUS-t (k”zismert t‚ny, hogy az SBOS el‚g z–r”sen m–k”d”tt a r‚gebbi LEGEND stuffokkal, a MegaEm pedig egy ltal n nem), ‚s azon a digi min“s‚ge is m‚rf”ldekkel jobb az alap SB-k zajos ‚s s vhat rolt sz”rny–s‚g‚hez k‚pest, a zene min“s‚g‚nek kl”nbs‚g‚r“l nem is sz˘lva. Sajnos azonban itt is tapasztalhat˘ az a GUS-t t mogat˘ programok k”r‚ben  ltal nos hibajelens‚g, hogy a digi hang n‚ha egyszer–en elfelejt megsz˘lalni, Ągy a p rbesz‚deket sem hallgathatjuk v‚gig sok esetben, sok a kies‚s. Ennek ellen‚re igazi ‚lm‚ny GUS-on j tszani a j t‚kkal. 2000 ‚vvel ezel“tt a Sartranok a vil got ”t tartom nyra osztott k. Ezek egyike a r‚m lomsz mba men“ Labirintus, ‚s ebbe z ratott be az eg‚sz Patryn faj - a Te “seid. Ez az a hely, amelyet otthonodnak hĄvsz, ‚s ahonnan mindig is meg akart l sz”kni. A neved Haplo, ‚s Patryn vagy. Nem sokkal ezel“tt Lord Xar, idej‚nek legbefoly sosabb Patryn var zsl˘ja,  tt”rt a Labirintus v‚gs“ kapuj n ‚s ezzel egytt megnyitotta az utat a t”bbiek menekl‚se el“tt is. Ez az Łt vesz‚lyekkel volt terhes, de nem volt lehetetlen. A Te ugat said is elvezettek a Labirintus kapuj hoz, ahol a Labirintus egyesĄtett erei csak arra v rtak, hogy visszafordĄthassanak. A harc rem‚nytelen volt. Egyedl semmik‚pp sem ‚lted volna tŁl. De szerencs‚re Lord Xar megjelent a szĄnen ‚s seg‚ly‚vel v‚gl sikerlt legy“zn”d a r d leselked“ vesz‚lyeket. Ezut n s”t‚ts‚g k”vetkezett - m‚g eml‚kszel arra, hogy kit ntorogt l a Kapun, s kint azt n a f”ldre rogyt l, ‚s Lord Xar agg˘d˘ arca is elhalv nyult, ahogy elvesztetted az eszm‚leted. Itt kapcsol˘dunk be a j t‚kba, ‚s term‚szetesen Xar el“tt  llunk. Kezdjnk el besz‚lgetni vele - legegyszer–bb sz‚p sorj ban v‚gigmenni a k‚rd‚seken, a program Łgyis nagyon egyszer–en int‚zi el azt, hogy ne nagyon lehessen v lasztani lehet“s‚gnk (persze ez nem minden p rbesz‚dn‚l lesz Ągy, vannak olyan szitu ci˘k, melyek pl. a hal lunkat okozz k). Xar elmondja megmenekl‚snk t”rt‚net‚t, besz‚l mag r˘l, a labirintusr˘l s arr˘l, hogy a Sartranok mi‚rt ‚s mik‚nt vetettek minket oda; megtudjuk azt is, hogy a Labirintus, a Sartranok hirtelen t voz sa ut n, ”n ll˘ ‚letre kelt, hogy m‚gink bb ”rd”giv‚ v ljon foglyaival szemben. Elmondja, hogy idej‚t a fellelhet“ irodalom tanulm nyoz s nak szentelte, ‚s itt emlĄti meg, mire is j˘k azok a bizonyos Pecs‚tek, amib“l eleddig csak egyet tudott megkonstru lni, ami csak arra lenne elegend“, hogy az  ltala reprezent lt vil gba, Arianusba eljuthassunk. Besz‚l arr˘l is, mi a Kapcsolat, a jelenlegi tart˘zkod si helynk elnevez‚s‚r“l - ez kapcsolja ”ssze azt az ”t vil got, amelyre anno a Sartranok sz‚tosztott k az ‚rtelmes Univerzumot. Besz‚l a kls“ univerzumokr˘l. Azt n elmes‚li, mire is j˘ az  ltalunk m r ismert k‚t, meglehet“sen hathat˘s, b r csak korl tozott k”rben haszn lhat˘ var zslat, a Colg ‚s a Heat, valamint k‚t Łj var zslatra is megtanĄt bennnket, a Rune Transferre ‚s a Identifyre. Az els“ arra szolg l, hogy a j t‚k sor n meglelt rŁn kat a haj˘nk ,nagy", azaz a f“ vil gok k”z”tti k”zleked‚st szolg l˘ korm nykerek‚re felvigyk, ugyanis ezek n‚lkl nem tudn nk hov  menni, m‚g ha a kiindul˘pontunk a Kapcsolat f”ldje is; a m sodikkal pedig olyan t rgyakra felvitt var zslatokr˘l szerezhetnk b“vebb inform ci˘t, amelyeket valamilyen m gi val el“zetesen ,megbabon ztak". Ilyenkor, amennyiben sejtjk, hogy az adott t rgyat valaki var zslattal megt–zdelte, ‚s tudni akarjuk, mir“l is van sz˘, castoljuk meg az adott t rgyat az Identify var zslattal. V‚gezetl Xor r nk s˘zza a haj˘ban a rŁna tvitel forr s t szolg l˘ els“ pecs‚tet, Arianus, a felh“birodalom pecs‚tj‚t. Ha elfogytak a k‚rd‚seink, m‚g ne feledjk el felszedni a falr˘l az egyik vil gĄt˘ krist lyt (Take the glowlamp)! Ezut n ir ny a haj˘ (d‚lkelet), ‚s a fentebb m r emlĄtett Runa Transfer var zslattal (Use the magic on the marker, a megjelen“ Spell-k‚perny“n click a Spellre, v lasszuk ki az Identifyt, Cast, ‚s a kurzort vigyk a korm nyk“re: a felirat szerint ekkor a ,transfer the marker onto the stone" parancs fog v‚grehajt˘dni) tegyk alkalmass  a hajt, hogy a Felh“birodalomba replhess‚k. Ezut n m r csak az Use the steering stone parancsot kell kiadnunk, ‚s el is indulunk Arianus fel‚. Itt emlĄtend“ meg, hogy a haj˘ban k‚t korm nyker‚k is tal lhat˘, az egyik a m r fenn emlĄtett Steering Stone, amely a vil gok k”z”tti k”zleked‚st szolg lja, mĄg a m r ink bb k”znapibb Steeling Wheel az adott vil g v rosai, f”ldr‚szei k”z”tti k”zleked‚st szolg lja. Arianus: Drevlin: Ir ny a barlang ‚s elegyedjnk besz‚dbe az ott ld”g‚l“ t”rppel, Jarre-ral. Felesleges azzal hitegetnnk, hogy istenek vagyunk, ui. ezt er“sen k‚ts‚gbe vonja, hiszen nem f‚nylnk. Ugyanakkor megemlĄti, hogy “ m‚g csak a m‚rs‚kelten ,isten" tagad˘k t bor ba tartozik, hiszen Limbeck m‚g nagyobb rebellis. Limbeck egy‚bk‚nt nagyon feled‚keny: a p rbesz‚d sor n, kl”n Look n‚lkl is, megtudjuk, hogy a falon az “ inge l˘g. Hasonl˘k‚pp megtudjuk, hogy mire is szolg l az asszonyka mellett lev“ lekv r ‚s keny‚rszeletek, ‚s mi a fontoss ga a megfelel“ mennyis‚gben adagolt lekv rnak. Nagyon fontos, amit a Kicksey-Winsey-g‚pr“l mond. rdemes megjegyeznnk, hogy mik azok a Zingerek: ja, ‚pp tele vannak energi val, akkor, ha bekapcsoljuk “ket, ide-oda ugr lnak aff‚le g”mbvill mokk‚nt. A besz‚lget‚s v‚gezt‚vel szedjk fel a falr˘l az inget (Take the shirt), valamint az asztalr˘l a lekv rt (Take the marmalade) ‚s egy keny‚rszeletet (Take the bread slice). M‚g ‚rdemes n‚mi humor ‚rdek‚ben megpr˘b lkozni a csaj sz‚k‚nek felrŁg sa ut ni kisaj tĄt s val (Kick the chair). V‚gezetl, ne feledjk el a falb˘l kiszedni az eddig az ing akaszt˘jak‚nt szolg l˘ cs“darabot (Take the elbow pipe). Limbeck: ne pr˘b ljuk beetetni olyasf‚le  tl tsz˘ mes‚kkel, hogy mi vagyunk a takarĄt˘k, hisz nem  rt a sz‚tken“d”tt lekv rt valakinek felvakarnia a padl˘r˘l. Besz‚l az ”regŁr a besz‚deir“l, amelyek m‚g nem igaz n ‚rettek a k”zfigyelemre, egyr‚szt az‚rt, mert Limbeck nem fogalmaz szĄvhezsz˘l˘an, m sr‚szt pedig mivel a t”megek val˘szĄn– meglincseln‚k, ha ilyen istenk roml˘ ki ltv nnyal  llna el‚jk - magyar n, az Ąr˘asztalfi˘knak dolgozik, amit l thatunk is a k”rl”tte ”sszetornyosul˘ pergamenhegyekb“l. Ugyanakkor, b rmennyire is tudja, hogy az ‚ppen Ąrt pergamen is a t”bbi sors ra, azaz a sosem k”zre nem adott papĄrok k”z‚ kerl - ahogy emelgeti a pergament, cs bĄt˘ t‚rk‚pr‚szleteket l thatnak az SVGA-tulajdonosok -, semmi p‚nz‚rt nem adn  azt ki a kez‚b“l. Ez‚rt nem  rt n‚mi cselsz”v‚st bevetnnk: eml‚kezve ,‚lett rsa" szavaira, pr˘b ljuk meg a papĄrj t n‚mi lekv rpecs‚tekkel ‚kesĄteni! Put the marmalade on the bread slice, m‚gpedig legal bb h romszor. Csepeg m r a lekv rt˘l a keny‚rszelet - v rhatjuk a hat st, ami egy gyetlen t”rp eset‚ben Łgysem mard el (ez egy‚bk‚nt igazgat˘s g a t”rp”k egy‚b tulajdons gaira is, amit a program nem gy“z hangsŁlyozni. A T. forgat˘k”nyvĄr˘k bizony ra sokat olvastak Gy–r–kŁr t) - a besz‚d ”sszemaszatol˘dik, haszn lhatatlank‚nt a f”ldre kerl, mi pedig boldogan birtokba vehetjk (Take the parchment). Besz‚l m‚g Old Grawlpler˘l, aki tal n m‚g a teremt‚st is l tta, de biztosĄt, hogy Łgysem fogunk majd tudni besz‚lni vele. Nagyon fontos, hogy itt is szerepel a p rbesz‚dben egy nagyon fontos elem, amikor r k‚rdeznk, hogy mi‚rt nem norm l gyertyatart˘t haszn l gyerty k t rol s ra. Ugyanez  ll a rendkĄvl gyorsan felsz rad˘ tint ra. Innen ‚szak, majd ism‚t ‚szak fel‚ tov bbhaladva, a Kicksey-Winsey oper torterm‚be jutunk. Itt m r l tszik az ,istenek" haj˘j t “rz“ “rszem, ahogy vigy zza a t”rp”ket, nehogy m‚g egyszer megism‚tl“dhess‚k az, ami egyszer Limbeck-kel megesett: a fed‚lzetre lop˘zva, olyankor lesett meg egy ,istent", amikor az nem vil gĄtott. (Lehet, hogy csak egy k”zleked‚si l mpa volt - CoVboy) A Kicksey vez‚rl“pultj ‚rt felel“s t”rp”t ne pr˘b ljuk ‚bresztegetni, mert folyton-folyv st 5 percnyi halad‚k‚t fog k”ny”r”gni. Jobb, ha ink bb kezel‚sbe vesszk a vez‚rl“t bl t. Ha tzetesebben megn‚zzk, ‚szrevehetjk, hogy van egy h“‚rz‚kel“ szenzora, valamint egy ahhoz kapcsolt komplett riaszt˘rendszere, amelynek tartoz‚ka k‚t cseng“t ny‚r is. Nos, ismerjk a Heat var zslatot, ‚s eml‚ksznk a haj˘ “rz“j‚nek hall s r˘l elejtett megjegyz‚sekre: dobjuk meg a szenzort egy Heat var zslattal, majd amikor a riaszt˘ felberreg, hŁzzunk ‚szakra a hangzavart meg llĄtani pr˘b l˘ elf “rszem mellett. Az elf haj˘n el“sz”r menjnk fel a var zsl˘ kabinj ba, ‚s szedjk fel a bort az  gya mell“l. Ne feledjk megjegyezni, hogy ebben a szob ban vannak holmi vil gĄt˘ figur k. Ezut n gyernk k‚tszer le, ‚s a rabok k”z”tt ld”g‚l“ Anderws-zal v ltsunk sz˘t. Kiderl, “ a helyi kir ly hozz tartoz˘ja, ‚s nem venn‚ rossz n‚ven, ha felkeresn‚nk az uralkod˘t, hogy az felment“ seregeket kldj”n. M‚g megdob egy hercegi gy–r–vel, hogy azzal bizonyĄtsuk a kir ly el“tt, hogy nem fllentnk. Ezut n m r nyugodtan visszamehetnk a haj˘nkba - most m‚g ne foglalkozzunk a h tunk m”g”tt hagyott tem‚rdek megoldatlan probl‚m val. A norm l korm nyker‚kre clickelve, a helyi t‚rk‚pen m r kiv laszthatjuk a Stephen's Castie-t, a kir lyi palot t. Stephen's Castle: Besz‚lgessnk el az “rkkel. Aki gyal zkod˘ kifejez‚sekkel akarja felt”lteni angolsz˘t r t, annak nem  rt megpr˘b lkoznia az ”sszes p rbesz‚dlehet“s‚g kipr˘b l s val - a v logatott s‚rt‚sek egym s fej‚hez vagdos sa ut n meglep“en ‚rdekes momentum, hogy az er“f”l‚nyben lev“ “r”k adj k fel a ,meccset", amikor annak a v‚lem‚nynknek adunk hangot, hogy “k biza' korcsok. Mutassuk meg a herceg gy–r–j‚t az “r”knek, azok beengednek, ‚s besz‚lnk a kir llyal. F”l”sleges olyan l”k”tts‚gekkel trakt lnunk, hogy ,Gy–r–kkel h zal˘ gyn”k vagyok", mert tudja, hogy ilyen gy–r– csak egy van. V‚gezetl abban  llapodunk meg, hogy a haj˘t valahogy felt–n“ helyre vezetjk, ahol a kir lyi seregek m r le tudnak csapni r . Miut n a kast‚lyb˘l t vozunk, m r megengedik az “r”k, hogy a kast‚ly k”rlcs szk ljunk - ir ny nyugat. Szedjk fel a f‚l kert‚szoll˘t, s az ablakot bellr“l z rva tart˘ rudat azzal peckeljk ki a hely‚r“l. Amikor besurranunk, ‚pp a kir lyi m gust l thatjuk akci˘ban - menten meg is tanuljuk a spellj‚t. Amikor lel‚p, szedjk fel a gyertyatart˘t (ne feledjk a Limbeck-kel val˘ besz‚lget‚snket), valamint a k”nyvespolcr˘l a k”nyvet. Castoljunk a m r ismert l tott k‚pre az Łj var zslatunkkal, a Reality Pocket-tel, s ut na m sszunk  t a m sik dimenzi˘ba. Besz‚lgessnk el az elf var zsl˘val, aki semmit nem akar el rulni a spell-tudom ny b˘l. Mivel j˘ ideje nem ivott semmit, megpr˘b lhatjuk leitatni. V‚gezetl kicsit megj rjuk, mert egy helycser‚s var zslattal bekerlnk a cell j ba - de legal bb megtudtuk, amit kerestnk: hogyan kel s”t‚ts‚g-teremt“ spelleket haszn lni (Create Shroud of Darkness spell), valamint megtanultuk a Swap spellt is, ami fizikai ‚rintkez‚s eset‚n k‚t emberi l‚ny hely‚t felcser‚li. Gyernk vissza Drevlinre. Drevlin: adjuk oda az Łj gyertyatart˘t Limbecknek. A tint svegb“l szedjk ki a dug˘t, ‚s nyomjuk bele Limbeck feh‚r p˘l˘j t, hogy az j˘ s”t‚t legyen. Ezut n azt m‚g kicsit tov bbs”t‚tĄthetjk az im‚nt tanult var zslattal. Ezut n m r mehetnk a haj˘ra els”t‚tĄteni a l tott vil gĄt˘ makett-emberk‚ket - alkalmazzuk a m r fenn t rgyalt cselsz”v‚st az Łr dezaktiviz l s ra! Takarjuk le a figur kat a dupl n befeketĄtett p˘l˘val - nos, igen, az ,istenek" isteni mivolt t biztosĄt˘ f‚nyess‚g megsz–nik, meneklnek is a haj˘juk fel‚. Mivel nem tudunk elsz”kni mellettk, gyernk le a rabok kabinj ba. Azok a nyugatra lev“ rakt rba menekĄtenek - ne feledjnk miel“tt odabŁjni. Az egyik dobozban r tal lunk a ,zinger"-re. Amikor a haj˘ Łtra k‚l, azon teljes s”t‚tĄt‚s rendeltetik el, hogy nehogy megl ss k a kir ly csapatai. Ezt haszn ljuk is ki, visszaeml‚kezve a Jarre-ral folytatott besz‚lget‚snkre, amikor elmondta, mit csin l a szerkezet, ha elegend“ energi val van felt”ltve: kapcsoljuk be a inger-t. A kir lyi seregek elkapj k a haj˘t, happy end (legal bbis az uralkod˘ szemsz”g‚b“l). Besz‚l Skuvash-r˘l, ‚s el is vitet oda. Skuvash: a v rosban a kocsma el“tti t‚ren belebotlunk egy kisk”l”kbe, aki egy furcsam˘d j rk l˘ b bŁval sz˘rakozik - mĄg az el nem t–nik egy mell‚kutc ban. K‚r, hogy szerezznk vissza - menjnk is ut na. Mint kiderlt, a k”l”k Łton ll˘ volt, kup n v g ‚s egy h l˘ biztos v‚delm‚ben kifoszt. No igen, de van egy swap var zslatunk is, ne feledjk el haszn lni a gyereken. Engedjk el, ‚s k”vessk Ny-ra a kuck˘j ba, ahol szedjk fel a vasrudat - s ezzel gyernk vissza az ez-"istenek" haj˘j ra, hogy felfeszĄtsk a rakt r l d j t - szedjnk fel minden kincset. Gyernk a v ros kocsm j ba, ahol adjuk oda azokat a kocsm rosnak, akit a v ros legnagyobb seftel“jek‚nt nevezett meg a kissr c, s ad is valami p‚nzt cser‚be - ezzel sikerl felkeltennk Hugh the Hand figyelm‚t, akir“l mindenki tudja, hogy a t rsas gnak dolgozik. Ez ut˘bbival kezdjnk el besz‚lgetni: c‚lunkat, hogy bekerlhessnk a T rsas gba ‚s annak torny ba, csak Łgy ‚rhetjk el, ha a d‚lkeletre fekv“ h zban v‚rfrd“t csin lunk. Gyernk vissza a kissr c kuck˘j ba, adjuk oda neki a p‚nzt (hisz p‚nz kellett neki, hogy segĄtsen bejutni a Toronyba), majd egy WAIT ut n vissza is t‚r egy szupersp‚ci z rfelt”r“-szerkezettel ‚s n‚mi inf˘val. Gyernk ki, majd a m r emlĄtett keresked“ h z hoz. Merchant's House: haszn ljuk Łj szerzem‚nynket, hogy bejussunk. Miut n beillesztettk azt a z rba, ‚s use-oljuk, 3-f‚le lehet“s‚get kĄn l a program annak forgat s ra. A l‚nyeg, hogy a hallatsz˘ hangok sorrendje a k”vetkez“ legyen: Clack, Tick ‚s Thunk. Odabent szedjk fel a versesk”nyvet a t–zhelyr“l ‚s olvassuk el. A Sz‚l egy napj nak t”rt‚net‚t mes‚li el a kijel”lt vers: ha megn‚zzk a t–zhely m sik fel‚n  ll˘ ˘r t tzetesebben megszeml‚lve m r tudjuk is majd, hogy mi a fontos a versben. Sajnos itt a puzzle help-je meglehet“sen zavaros, ui. el“sz”r meglehet“sen neh‚z r j”nni, hogy a ,Darkness"-hez a 12-h”z tartoz˘ id“ tartozik, Ągy amennyiben nem a napszakok neveire, hanem az ˘ra perem‚n l that˘ jelekre clickelnk, el‚gg‚ megj rjuk. nagyon egyszer– puzzle-r“l van sz˘, a megold s pedig: a k”vetkez“ sorrendben clickeljnk a napszakokra: Winetime, Toiltime, Darktime. A t–zhelyben titkos rekesz nyĄlik, markoljuk fel a napl˘t ‚s olvassuk el. Ennek ismeret‚ben m r nem lesz neh‚z v laszolni a keresked“ k‚rd‚seire, ha az n‚mi szem‚lyes inform ci˘kra lenne kĄv ncsi, amennyiben a szeret“je kld”ttek‚nt mutatkozn nk be. Castoljunk a festm‚nyre egy Reality Pocket-et s gyernk be. Mondjuk meg a sr cnak, hogy lazĄthat egy kicsit, s dobjuk be az emlĄtett sz”veget a l ny (l sd: napl˘) kld”ttj‚r“l. Ha a napl˘ inf˘i alapj n j˘l felelnk, megkapjuk az amulettj‚t, amit m r vihetnk is Hugh the Hand-hez, eredm‚nyes gyilkoss gunk bizonyĄt‚kak‚nt. O, szerencs‚re, elhiszi, hogy val˘ban v‚geztnk a rebellisked“ keresked“vel, ‚s bevezet a Toronyba, ahol egy ˘r csk ra magunkra hagy. Itt kezd“dik a program legnehezebb r‚sze: el“sz”r is, toljuk od bb az asztalt, ‚s nyissuk ki az ablakot. Gondosan jegyezzk meg, mif‚le kontinens akad lyozza meg Skuvsh v ros t abban, hogy nap ‚rje. Ehhez a n‚vhez tartoz˘ sz˘t kell majd kikeresnnk az inventorynk papĄrlapj r˘l, ‚s a keletre fekv“ bej r˘ el“tt a k”vetkez“k‚ppen alkalmaznunk: minden egyes bet– az ajt˘n egy-egy talp megnyom s val egyen‚rt‚k–, ahol a szĄnek kezd“bet–je van megadva az Łsz˘ sziget nev‚hez rendelt angol sz˘ban, sz‚p sorban. Ezen fell gyernk be az K ajt˘n is a z rt”r“ segĄts‚g‚vel, megintcsak a Clack, Tick ‚s Thunk-sorrendet szem el“tt tartva. Odabent eml‚kezznk, mit is csin lt a Motion spell (hasznos inf˘, amennyiben megpr˘b ltuk volna nem ember-alakŁ dolgokra is alkalmazni, hogy nem huomanoid alakokon nem m–k”dik), s pr˘b ljuk meg annak segĄts‚g‚vel mozg sra bĄrni a v‚d“er“t‚rben vesztegl“ szobrot. Nos, az akci˘ sikerl, kaparintsuk meg a hatsz”glet– nyakl nc t, amivel azt n gyernk vissza a szĄnk˘dos ajt˘ m”g”tti emelv‚ny hatsz”glet– t rgyakra v r˘ r‚s‚be, s a felt–n“ kincsek k”zl szedjk fel a Book of Pryan-t (ezen rajta van az adott vil g rŁn ja is, amit majd Rune Transfer-rel kell felvinnnk haj˘nk korm nyz˘k”v‚re), a Handbook-ot (ez Ąrja le, a Kicksey-Winsey hogyan haszn land˘) ‚s a Crystal Globe-ot. Ekkor jelenik meg k‚t ismer“s figura-logikus, mi a teend“: szedjk fel a nyakl ncot a hely‚r“l, ezzel egytt “k is a m sik dimenzi˘ba v ndorolnak. T vozzunk, visszavisznek Drevlinre. Drevlin: most m r nem  rtana megprepar lni a kl”n”sen harcos kedv– ”regŁr felett lev“ cs“vezet‚krendszert. Ehhez el“sz”r is meg kell t“le szerezni a hall sjavĄt˘k‚nt haszn lt cs“darabot - ez, szerencs‚re, m r nem lehetetlen, tekintve, hogy az  ltala m‚lyen gy–l”lt ,istenek" lel‚ptek. A puzzle igen egyszer– - ne feledjk, hogy a keyboard-ot is haszn lnunk kell majd a forgat shoz! Ezut n dugaszoljuk be a T-idom m‚g nyitott r‚sz‚t a tint sveg paraf j val, ‚s nyissuk meg a szelepet (jobboldalt a teker“). Ezut n besz‚ljnk m‚g ezzel a t”rppel, aki most m r l‚nyegesen segĄt“k‚szebbnek mutatkozik, csak egyvalamit hi nyol a vil gpecs‚t hely‚nek konkr‚t meghat roz s hoz: egy t‚rk‚pet. Itt kap szerepet a Limbeck-t“l zs km nyolt pergamen. Elmondja az ”regŁr, hol l tott egy ilyen hatsz”glet– micsod t, mi t”bb, ad egy onnan sz rmaz˘ ac‚ldarabot is. Azzal m r megetethetjk a Kicksey-Winsey-g‚pet: nyissuk ki a fi˘kj t, rakjuk be az ac‚ldarabot, ‚s k”vessk az aktiviz l˘d˘ fŁr˘t. Odabent rakjuk a szobor v rakoz˘ karjaiba a krist lyg”mb”t - felszedhetjk a vil g pecs‚tj‚t. Mivel v‚geztnk az adott vil ggal, ir ny Nexus. Sz moljunk be Xar-nak az esem‚nyekr“l. Nagyon fontos a tov bbiak szempontj b˘l, hogy Ąrjuk fel, a 6 istent konkr‚tan milyen nevekkel illetnek, mert erre szks‚g lesz a finisben (Samah = Sou, Dimitri = Hand, Orseph = Heart, Lornol = Eye, Tylor = Mind, Walyth = Tongue). Pryan: A citadell s p ly ra ‚rkeznk. Itt el“sz”r nincs sok teend“nk, szedjk fel a haj mellett n”v“ r˘zsaszĄn vir got (h“snk szerencs‚re el“re tudja, hogy ezt gy”kerestl kell tennie), egy di˘t, ill. egy di˘h‚jat. Gyernk is tov bb (,kis" korm nyker‚k): Tree City: a konyh ba vezet“ ajt˘ mell“l szedjk fel a ruhasz rĄt˘ k”telet, odabent pedig dolgozgassunk kicsit a szak csnak. Amikor l tjuk, hogy a l ny bab ja meglehet“sen viharvert, adjuk oda a n lunk lev“t, ‚s k”vessk a szirtre, ahol ‚ppen egy elf herceg pr˘b l meg lem szni, hogy megkeresse az elfek szent erekly‚j‚t, amit nagyon r‚gen dobtak a ,Gyomor"-ba. Adjuk oda a k”telet az elfnek, ‚s besz‚lgessnk el vele, ismerkedjnk meg szerelmi probl‚m ival. Menjnk vissza a tiszt sukra, ahol mindenki gylekezik. Miut n a m‚hkapt rat felgyŁjtj k, szedjk ”ssze a parazsat a di˘h‚jjal. V rjuk meg Zifnab-ot, a sartran m gust, aki el“sz”r egy t“d”tt var zsl˘nak t–nik. Amikor ‚szrevesz bennnket, r”vid t von lel‚p, mi k”vessk “t (a most tanult Transportation spell a feh‚r korongra). Most m r lesz id“nk vele besz‚lgetni. Term‚szetesen nem d“lnk be az olyan idiotizmusoknak, hogy “ James Bond 007 ‚s arra sem hajlunk, hogy az id“j r sr˘l besz‚lgessnk, amikor az az “ vil g ban mindig ugyanaz, s azon se s‚rt“djnk meg, hogy Xor-t hamisk rty snak nevezi. Besz‚l a Citadel kinyit s hoz szks‚ges 3 erekly‚r“l ‚s sorsukr˘l. Lel‚p‚s el“tt szedjk m‚g fel a Black Disk-et. A k”telet hurkoljuk az  gra, s gyernk le. Szedjk fel a s rga ‚s k‚k vir gokat, az el“bbieket morzsoljuk sz‚t. Megint hagyatkozzunk a k”telnk erej‚re, amikor lel‚pnk a p ly r˘l. Gyernk vissza a szirt perem‚re ‚s dobjuk be a Gyomorba (The Maw) a fekete lemezt - el‚g logikus, hiszen tudjuk, a tiszt son tal lhat˘ feh‚r diszken  t mindig a fekete diszk aktu lis hely‚re vitethetjk magunkat, ‚s a Gyomor legm‚ly‚n van valahol az a hely, ahol az elfek erekly‚je rejtezik. Megint egy Transportation spell a feh‚r korongra. The Maw: az izz˘ parazsat rĄtsk a m‚hkasra (mivel a s rga n”v‚nyt m r sz‚tmorzsoltuk, bajunk nem lesz), a lekv rt pedig a p˘kra. A p˘kh l˘t (j˘ p r l‚p‚sben) szaggassuk fel a f‚l oll˘val ‚s szedjk fel az Arany P lc t. N‚zznk be (push) a csontv zak al , szedjk fel a nyilat ‚s a m‚rgesgomb kat (akire a halottak bar tjak‚nt hivatkozik majd k‚s“bb a t”rp). Castoljuk vissza a tiszt sra. Itt, mivel a herceg mindh rom f“ probl‚m j ra gy˘gyĄrt tal ltunk, adjuk oda neki a versesk”nyvet (hogy annak szavait k”lcs”n”zze, ha kedveskedni akar szerett‚nek), a k‚k vir got ‚s az aranyp lc t. Minden OK, mi is besz‚lhetnk m r a hercegn“vel, “t is k‚rjk meg, hogy k”vessen. Gyernk vissza a Citadel-es p ly ra (kis korm nyker‚k). Citadel: gyernk arra a helyre, ahol a tit nok tany znak, akik ‚pp egy t”rpl nyt kĄnoznak, s persze k”zbel‚pnek, ha a t”rp segĄts‚g‚re sietn‚nk. K‚rjk meg az ember-hercegn“t, hogy j tssza el a Pyran k”nyv‚ben a tit nok megb‚nĄt s ra szolg l˘ dallamot, ezalatt gyorsan megmenekĄthetjk a t”rp”t. Mivel a hercegn“ beteg, Ągy nem tud sok ig j tszani, ezzel lehetetlenn‚ t‚ve azt, hogy az erd“ben beljebb mehessnk, de szerencs‚re a t”rpnek van receptje az ilyen esetekre, b r eleinte meglehet“sen f‚lszegen viselkedik velnk szemben (mi: ,Biztos, hogy nem l‚ptek r d a tit nok, mert olyan kicsinek t–nsz!" O: ,Hamarosan a gravit ci˘ felfedezi a r”vid l b el“nyiet. Akkor azt n megj rj tok!") Hogy ”sszeszedjk a hercegn“nek sz nt gy˘gyĄrt, menjnk a Zuzu-s p ly ra (ahol anno a di˘t szedtk fel), ‚s az ”sszenyomott s rga vir got kenjk fel az ‚p di˘ra, s adjuk oda a Zuzunak. Sz mĄt saink bej”nnek: amit mi, er“ hĄj n, nem tudunk megtenni, azt a Zuzu elint‚zi: felharapja a di˘t, de ki is k”pi nyomban, a min“sĄthetetlen szag miatt (Take Nut meat). most m r megvan minden ahhoz, hogy kikŁr lhassuk a hercegn“t. Miut n az megt”rt‚nik, gyernk Łjra a tit nok erdej‚be (persze a muzsikasz˘ v‚delme alatt) ‚s annak k”zep‚n k‚rjk meg az elf herceget, hogy szedje le a f r˘l a krist lyt, ami a tit nok kabal ja, s emiatt ld”zni is fognak. Siessnk vissza arra a p ly ra, ahol van a fat”nk (m r l ttuk, hogyan is m–k”dik, s a t”rpt“l tudjuk, csak h borŁs vesz‚ly eset‚n nyitj k ki a t”rp”k Arany Kalap cs t tartalmaz˘ fegyvert rat). A t”nk ki ll˘  g t hŁzzuk meg ‚s dobjuk be a krist lyt. A tit nok, term‚szetesen, kaparni kezdenek, hogy miel“bb elcsĄphess‚k a totem sv nyukat. Ir ny a Citadel, melynek ajtaja most, hogy mindh rom faj elhozta a m gikus t rgy t, megnyĄlik, s bent Łjfent Zifnab-ba botlunk, aki ad egy k”vet, amelynek f‚nyess‚g‚b“l majd a Labirintusban k”vetkeztetni tudunk arra, milyen messze j runk az ellent“l, ‚s sz‚tmorzsol sa annak hal l t jelenti. letb”lcsess‚geire j˘ p‚lda az, hogy megemlĄti: ,Ha azonban m‚gsem sikerlne Ągy kinyĄrni, egy barack a fejen mindig eredm‚nyes!". V‚gezetl szedjk m‚g fel az adott vil g pecs‚tj‚t. Aberrach: City of Telestia: ide ‚rkeznk. A ,kert‚szt“l", Jethrot˘l, szedjk fel a v”dr”t, s onnan -ra szedjk fel a k”veket. Gyernk a v rosba, ir ny a h z. Gyernk fel, szedjk fel a te sk‚szletet, de m‚g ne  lljunk sz˘ba a dad val. Gyernk le ‚s k‚rdezgessk ki a lak jt a keletre lev“ kl”n”s szoba lak˘j r˘l ‚s viselt dolgair˘l: k”zli, hogy mikor szokott te t kapni. Minden m s id“pontban tilos a bemenet. Dobjuk meg a lak jt a te sk‚szlettel ‚s n‚zznk  t az ˘ratoronyba, hogy esetlegesen kicsit meggyorsĄtsuk az id“ mŁl s t. A v”d”rbe rakjuk bele a k”veket ‚s akasszuk fel a horogra, majd gyernk fel. A baloldalt lev“ dial-on  lljunk be a k”zvetlenl megadott ˘r ra. Ezut n az ˘rasŁlyt hŁzzuk fel (Pull the crank) ‚s v rjunk egy menetet. HŁzzuk meg a kiold˘szerkezetet (Pull the release lever), ‚s fut s vissza a h zba, ahol az ajt˘t v‚gre nyitva tal ljuk (nem  rt megfigyelni, mi t”rt‚nik k”zvetlenl harangoz s el“tt). Markoljuk fel a k”nyvet, ‚s olvassunk bele. Besz‚l a Colossusr˘l, a bolyg˘ ‚letad˘j r˘l; s, ami m‚g fontos, az  ltalunk is m r megismert h rom ‚l“-halottr˘l. A dad r˘l ‚s a kert‚szr“l k”z”lt inf˘k nem hatnak relev ci˘k‚nt, hisz azokat az ‚les logik jŁ kalandorok m r bizony ra felfedezt‚k (a kert‚sz egy menet ut n elfelejti, mit is csin l, a dara pedig  lland˘an ugyanazt ism‚telgeti). Itt tanuljuk meg a Ward ‚s a Possession spelleket. Gyernk tov bb. Palace: miut n Kleitus XIV beb”rt”n”z, castoljunk egy hunger-rel a kuty ra, s dobjuk meg a lakom b˘l n lunk maradt hŁssal. AmĄg mellettnk van, castoljuk meg egy Possession-nel is, hogy szabadon mozoghassunk a h zban. Imm r kutyak‚nt, szedjk fel a kulcsot ‚s fektessk a testnk mell‚, majd gyernk fel ‚s a szintŁgy rabl ncon sĄnyl“d“ elf Łtmutat sai szerint keressnk egy feh‚r veget az ellenm‚reggel... hmm, az ”rd”gbe, a kuty k nem l tnak szĄneket, mintegy, balr˘l a m sodik veg lesz a megfelel“. Tegyk le a testnk mell‚, majd ‚rintsk meg magunkat: ism‚t visszav ltozunk (kuty b˘l) emberr‚. Gyorsan kortyintsunk az vegb“l ‚s szedjk fel a kulcsot, majd az elfet is szabadĄtsuk ki ‚s “t is kĄn ljuk meg a szĄver“sĄt“vel. Az asztalr˘l szedjk fel a satut, majd ir ny a haj˘nk, miut n megk‚rtk az elfet, hogy csatlakozzon hozz nk, mert ismeri a kivezet“ utat, ahogy ezt k”z”lte is - ir ny haj˘nk ‚s a Titkos Barlang. Secret Cave: besz‚ljnk a j tsz˘ n‚pekhez. Az, akinek bek”vetkez“ szerencs‚tlens‚g‚t sikerlt elod zni, megdob j r rŁna-csonttal. Besz‚lgessnk Balthazar-ral is, az im‚nt tanulm nyozott k”nyv szerz“j‚vel. Amikor a Create/Unravel Illusion spellekr“l sz˘ esik, ‚s B. k”zli, hogy az‚rt nem tudja a k‚sz Unravel Illusion spell hat s t kipr˘b lni, mert nem tal lt m‚g kell“en megid‚zett alanyt. Ekkor vakkant fel a kutya ‚s kezd el a keleti falra b mulni. Mi azon az olyan furcsa? Mi semmi fur t nem l tunk rajta, pr˘b ljunk meg ,laikusabb" szemmel n‚zni a dolgokat: azaz castoljuk meg a korcsot egy Possession-nel. Nos, szerencs‚re a k‚t k‚p k”z”tt a kl”nbs‚get k”nnyen ‚szrevesszk: a keleti fal val˘ban l tszatfal volt. Ezt k”z”ljk Balthazar-ral, aki kifejezetten boldog lesz, hogy pr˘b ra teheti az Unravel Illusion-t. Siker, gyernk keletre ‚s szedjk fel a k”nyvet, valamint a fekete zubbonyt. Amikor azt meg‚rintjk, l tom sunk t mad. Hogy mit is l ttunk, a k‚s“bb p rbesz‚dek pontosan megmagyar zz k, Ągy arra nem t‚rek ki. Ezut n B. besz‚l m‚g a szemsz”gnkb“l pozitĄv hat sŁ Interconnection spellr“l, valamint a vil g elpusztĄt s n munk lkod˘ er“k Containment Spellj‚r“l. MegemlĄti, hogy ha a Colossust akarn nk felkeresni, az azt k”rlvev“ labirintuson nem nagyon fogunk tudni  tverg“dni, csak abban az esetben, ha valakit tal lunk, aki ismeri azt: valamelyik Kleitus-lesz rmazott vagy egy bizonyos t”rp, akit a l tom sban is v rtunk, ‚s felt masztott t”rpr“l l‚v‚n sz˘ m‚g valahol biztos r tal lunk, ahova Kleitus I befalazta. M‚g besz‚l a jogarr˘l, amely fej‚t mindenk‚pp meg kell lelnnk - ui. ez a hi nyz˘ rŁna a Colossusb˘l. Ha j˘l odafigyeltnk az ˘ratoronyban t”rt‚nt esem‚nyekre, akkor ak r indulhatunk is vissza. A jogarb˘l Łgy szenvedhetjk ki a fej‚t, hogy a satut el“sz”r is megszorĄtjuk, haszn ljuk a jogaron, majd kilazĄtjuk - a k“  tv ndorol a tulajdonunkba. M‚g h travan a t”rp felkutat sa, aki a kert m”g”tt a kĄgy˘  ltal v‚dett ajt˘ m”g”tt lesz. A kĄgy˘t Łgy  llĄthatjuk le, hogy a Balthazar-f‚le k”nyv szem‚lyis‚gleĄr s t felhaszn ljuk: el“sz”r is, invit ljuk magunkkal a dad t a h zb˘l (szedjk el t“le a versesk”nyvet ‚s k”z”ljk vele, hogy tudjuk, hol van az). Ir ny a kert, Jethrot k‚rjk meg, hogy k”vessen. A versesk”nyvben keressk ki a ,Grab that Snake" c. h“sk”ltem‚nyt, ‚s adjuk oda a dad nak. Gyernk ‚szakra (ha k”zben ,lemorzsol˘dna" Jethro, menjnk vissza a ,kertbe" ‚s szedjk fel Łjra). Az ajt˘ megint egy Łjabb puzzle-t Ąg‚r, ez az ”sszes m–sor legnehezebbike. Aki lusta lenne, az clickeljen valamelyik nyĄlra, majd az Undora - ezt ism‚telje meg ”tsz”r. Ezut n m r csak a Hint gombra kell tenyerelgetnnk. Odabenn tal lkozunk a m r emlĄtett t”rppel, aki, ha r ad sul fel”ltjk Kleitus I gŁny j t, nem fogja a kl”nbs‚get kiszŁrni k”z”ttnk ‚s a hajdani uralkod˘ k”z”tt, s Ągy ”r”mmel fog nyomunkba szeg“dni, hogy a palota alatti Łtveszt“ben elkĄs‚rjen a Colossushoz - gyernk a haj˘val a Palace-hez, s ut na ir ny az Łtveszt“. Ott a t”rp elt–nik, de a kuty t haszn lni tudjuk a k”vet‚s‚re: szedjk fel az ajt˘ sz”glet‚b“l a t”rp ruhadarabj t, ‚s mutassuk meg a kuty nak. Be, n‚zznk r  a kuty ra ‚s ett“l fogva mindig l tni fogjuk, merre vezet a kutya. K”vessk. A colossus rŁn j b˘l el“sz”r is el kell t volĄtani a benne lev“  l-rŁn t (Unrvel Illusion), majd p˘tolni kell a hi nyt, Kleitus XIV megjelenik, de ekkorra m r haszn lhatatlan a buzog nya. Az olt rr˘l szedjk fel az adott vil g pecs‚tj‚t. Ugyanekkor az elf megdob a nyak‚k‚vel is, amin megtal lhat˘ az ”sszes vil g rŁn ja. Gyernk vissza Nexus-ra. Chelestra: Szedjnk fel egy kis vizet a n lunk lev“ m‚reg-ellenszeres vegbe, ‚s gyernk a v ros el‚. A v rost v‚d“ Ward speel hat s t Łgy k”z”mb”sĄthetjk, hogy a Rune bone-okra castelnk egy rune transfer-t, majd ezt a City gate-re ir nyĄtjuk (vigy zzunk, hogy NE a kapu felett l that˘ rŁn ra transzform ljunk). MegnyĄlik a v ros v‚delme, de ugyanakkor megjelenik Sang-Drax is. Amikor besz‚ltnk vele, castoljunk egy Possession-t a kuty ra, azzal pedig fussunk v rosba. A Sartran tan cs: mivel a Sartranok ki akarnak bel“lnk n‚mi inf˘t hŁzni, visszaadj k eredeti testnket ‚s egy Łj spellt is tanulunk - Nullwafer, amivel a c‚lszem‚lyt v‚dett‚ tehetjk a var zslatokkal szemben (s vica versa, “ sem var szolhat). Az Łjabb Sang-Drax-k”zj t‚k ut n m r felaj nlj k, hogy segĄtenek az elveszett haj˘nk p˘tl s ban - amib“l csak egyvalami hi nyzik, a vil gok k”z”tti ugr st szolg l˘ Steering Stone, amib“l ugyan tal lhat˘ egy p‚ld ny a teremben, de elsz llĄt sa meglep“en neh‚z lenne. Teend“nk: 1. Rune trarisfer az elf-nyak‚kr“l a g”mbre (Globe); 2. Push Globe; 3. Reality Pocket cast a sz“nyegen, amin a g”mb landolt; 4. szedjk fel a sz“nyeget ‚s vigyk vissza Łjdonslt haj˘nkba (helye nem v ltozik), s ott Put the rug on Samah's ship; 5. Reality Pocket a sz“nyegen; 6. ugorjunk be a sz“nyeg ablak ba; 7. Push Globe. Gyernk ki, castoljunk egy Null watert az veg viznk”n, majd hajtsunk bel“le p r kortyot, s ut n ir ny a barlang. Ott szedjk fel a s rk nypikkelyeket (scales), ‚s gyernk a v ros el‚, ahol a s rk ny f‚lredobta a k”vnket. Rakjuk a pikkelyeket a k”vekre, ‚s mivel a k“ imm r k”zelinek ‚rzi a s rk nyt, intenzĄven vil gĄtani kezd. Szedjk fel a k”vet s vissza Nexusra. Ott szedjk fel Xar k”nyv‚t. Labyrinth: Bel‚p‚s ut n dobjuk a zingert a kŁsz˘n”v‚ny  gai k”z‚, majd mivel k”z”ljk magunkkal, hogy amikor anno megl˘gtunk a labirintusb˘l, akkor azok az‚rt voltak kev‚sb‚ aktĄvak, mert az id“ l‚nyegesen h–v”sebb volt - Ągy castoljunk r juk egy Coldot (s szedjk fel a zingert, imm r Łjra tele energi val). Ir ny a tigrisek barlangja, majd amikor azok ld”z“be vesznek, siessnk vissza a k”zvetlenl a bej rat ut ni p ly ra, amikor a bej ratot a h tunk m”g”tt tudjuk. Castoljunk egy Hetet a vessz“k”n, hogy megakad lyozzuk a tigrisek  tjut s t a s”v‚nyen, majd amikor kerl“ Łt keres‚s‚re indulnak, Łjra Colg. Ir ny a tigrisek barlangja. Odabent szedjk fel a csontot ‚s vegyk szemgyre a falfestm‚nyt - meglep“en alkalmazhat˘ lesz a kl”nb”z“ tigris-n‚pek ellen. Odakinn szedjk fel a kar˘k egyik‚r“l a kopony t. Gyernk tov bb - a falunk k”rl oldalg˘ tigrisek ellen haszn lhatjuk az im‚nt a barlangban megfigyelt istenk‚pet: rakjuk a kopony t a zingerre, s burkoljuk be a Kleitus I gŁny j val, majd kapcsoljuk be a zingert. A Skuvash-i Torony-beli rem‚nybeli felavat s el“tt kapott gy˘gyĄt˘l‚vel kezeljk a sebesltet, majd besz‚ljnk vele, miut n felszedtk a k”telet. Gyernk ‚szakra k‚tszer. A rovart Łgy l“hetjk le, hogy a k”telet a csontra k”tjk, majd az arany nyĄlvessz“re clickelve azzal tzelnk. Odabenn Sang-Drax t rsas g ban morzsoljuk sz‚t a k”vet. Meg‚rkezik Zipfnab. Ir ny Vortex. Vortex: Gyernk ‚szakra. A tk”rk‚p lel”v‚s‚n‚l azt ‚rdemes felhaszn lni, amit a norm l m˘don castolt Self-Immolation eredm‚nytelens‚g‚nek taglal sakor Ąr ki a problem. Nos, igen, a fgg“leges tengelyre tkr”z”tt rŁn kb˘l kell fel‚pĄteni a kiadand˘ spellt - a k”z‚ps“ kett“ ugyanaz, de a bal ‚s jobb oldali helyet cser‚lni. A clickel‚si sorrend a k‚perny“ tetej‚n l that˘ rŁn kon (sor/oszlop): 2/1, 2/9, 3/10, 3/9. Search”ljk a halottat ‚s a k‚t f‚l oll˘b˘l rakjuk ”ssze egy teljeset, ezzel v gjuk fel 2* ‚szakra a cs pokat, mindegyiket, sz‚pen egym s ut n. Exodus: a Water pecs‚tet tegyk be a hely‚re, majd cast Xaron egy Resurrection, s besz‚ljnk vele. H”r”g valamit. A Stone pecs‚t most helyezend“ be. Keressk vissza a Xar  ltal mondott sz˘hoz tartoz˘ isten nev‚t ‚s figyeljk meg a t”rt‚nelemk”nyvb“l az adott istenhez tartoz˘ aktu lis kezd“rŁna elhelyezked‚s‚t. Rakjuk be az Air pecs‚tet is, ‚s a Focust move-oljuk Łgy, hogy az istenhez tartoz˘ spell kezd“rŁn ja f”l‚  lljunk - s helyezzk bele a Nexus pecs‚tet. ™sszefoglalva, azt m‚rlegelve, hogy manaps g norm lis kalandj t‚kb˘l alig szletik egy-kett“ ‚lvezhet“ alkot s, kit–n“ a program. Hogy negatĄvumot is emlĄtsek: humor tekintet‚ben az etalonnak sz mĄt˘ Eric the Unready kenterbe veri; anim ci˘kban egy ltal n nem b“velkedik, ami persze abszolŁt nem lenne baj. A hang nagyon cool, m rmint a p rbesz‚dek ,kihangosĄt sa". Az, hogy ezt pl. a Leather Godesses of Phobos 2-ben l‚nyegesen kisebb disk-terletet (az eg‚sz j t‚k felf‚rt 10 HD-ra) felhaszn lva ‚rt‚k el, ennek ‚rt‚k‚b“l el‚gg‚ levon. Maga a j t‚k pedig kicsit line ris: a puzzle-ek nagyon tnek a The 7the Guest-ben megszokottakra. Sajnos a j t‚k rendkĄvl logikus, aki bĄrja a strap t, azaz sok ilyennel j tszott m r, pillanatok alatt legy–ri ezt az akad lyt is. A Legend-j t‚k szerelmeseinek ez a j t‚k is hatalmas ‚lvezetet fog jelenteni, m‚g akkor is, ha  lmaink Eric the Unready 2-j‚nek ez a j t‚k legfeljebb csak kis”ccse lehetne... Dirk A DEATH GATE CD megv s rolhat˘ a MIXIM Kft. szakzleteiben, illetve postai ut nv‚ttel megrendelhet“ a COM-Ware Kft-t“l az Łjs g impresszum ban k”z”lt cĄmen. Ara: 8500 + AFA. Felb‚lyegzett v laszborĄt‚k‚rt 32 oldalas, ingyenes CD list t kldnk a rendelkez‚sre  ll˘ CD-kr“l.