A DIZZY cĄm– j t‚k a Code Masters c‚g legnagyobb sikert hoz˘ programja volt 1987-ben. F“h“se egy eg‚szen ‚rdekes, a fejl“d‚s egy k”zbls“  llom s t elfoglal˘ kreatŁra: Łgy t–nik, m‚g nem sikerlt teljesen eld”ntenie, hogy “ most m r csirke akar lenni vagy m‚g mindig toj s, sz˘val  thidal˘ megold sk‚nt mind a kett“ egyszerre. Dizzy r”vid id“n bell a JACK THE NIPPER lurk˘j hoz hasonl˘ n‚pszer–s‚gre tett szert a fiatals g k”r‚ben - nem csoda teh t, hogy a forgalmaz˘ igyekezett ezt min‚l jobban kiakn zni, ‚s alig egy ‚v mŁlva megjelentette a program m sodik r‚sz‚t: TREASURE ISLAND vagyis Kincses Sziget cĄmmel. Term‚szetesen ez is megj rta m r a sikerlist k els“ hely‚t. Mint a cĄm‚b“l is kiderl, ebben Dizzy egy szigeten fog m szk lni, ami hihetetlen kincsekkel (Sinclair Abuser Magazin, dinamitrŁd, mikrohull mŁ st“, stb.) van telizsŁfolva. Mivel ez a sziget m‚g ezekkel a stuffokkal egytt sem tŁl j˘ hely, Dizzy ink bb szeretne visszat‚rni a baromfi˘lba, ahol olyan j˘l ‚rzi mag t a toj sok (n‚ha a csirk‚k) k”z”tt. Ehhez mindenekel“tt egy cs˘nakra van szks‚ge, amelynek darabjait egy bajszos Łriembert“l tudja beszerezni - persze j˘n‚h ny ellenszolg ltat s fej‚ben. Ha lehet, akkor a DIZZY 2. m‚g sokkal nehezebbre sikerlt, mint az els“ r‚sz: Dizzy-re ugyanis j˘n‚h ny csapda ‚s fejt”r“ v r, amelyek megold s ban ugyanŁgy szks‚g van az gyess‚gre, mint a logik ra. Sz mos t rgyat kell ide-oda hurcol szni (figyelembe v‚ve term‚szetesen, hogy egyszerre csak 3 lehet n lunk), amelyek k”z”tt olyan is van, amire nincs is szks‚g. A feladat teljesĄt‚s‚t nem k”nnyĄti meg az sem, hogy ”sszesen 1 db ‚let  ll rendelkez‚s‚re. A Code Masters programoz˘i val˘szĄn–leg maguk is ‚rezhett‚k, hogy a j t‚k egy kicsit tŁl neh‚zre sikeredett, mert 10-12 helyen egy-egy tekercset helyeztek el: ezek egy r‚sz‚nek elolvas s val n‚h ny tippet kaphatunk a sikeres teljesĄt‚shez : a m sik r‚sz pedig tov bbi Code Masters-programok rekl mjait tal ljuk, amelyek n‚mi tŁlz ssal aj nlj k azokat a j t‚kosok figyelm‚be. A j t‚kszab lyokat val˘szĄn–leg mindenki ismeri, Ągy azok ismertet‚s‚vel most nem foglaljuk a helyet. Aki : a mell‚kelt t‚rk‚p alapj n : egyedl pr˘b lja v‚gigj tszani a j t‚kot, azoknak javaslunk n‚h ny tippet: -figyeljnk arra, hogy ha Dizzy-vel Łj t rgyat vesznk fel, akkor a n la l‚v“k k”zl az els“t lerakja (kl”n”sen kellemetlen ez akkor, ha ez vĄz alatt t”rt‚nik ‚s az els“ t rgy a bŁv rpipa volt). -sohase menjnk vĄzbe a bŁv rpipa n‚lkl. -minden tekercset olvassunk el : n‚ha hasznos tippeket kaphatunk. -van n‚h ny t rgy, amit semmire sem lehet haszn lni. -ha egy h z ajtaj ban  ll˘ emberrel tal lkozunk, akkor k‚rdezzk meg ( lljunk el‚ ‚s nyomjuk meg a 't–z' gombot Łgy, hogy a t rgyaink k”zl az 1. helyen NOTHING legyen). -a p‚nzdarabokat is ”ssze kell gy–jteni. -olyan t rgyakat is felvehetnk, ami Łgy t–nik, csak a h tt‚rk‚perny“h”z tartozik (m”g”ttk pedig kellemes meglepet‚s v r bennnket). -Dizzy b rmilyen magasr˘l leugorhat! -Ha a padl˘ valamely r‚sze elt‚r“ szĄn– a t”bbit“l, akkor az ‚rdekes lehet. -Amikor megtal ltuk azt a tekercset, amelynek a sz”veg‚ben gratul ltak neknk, hogy ”sszegy–jt”ttk a szks‚ges dolgokat, a j t‚k m‚g nem ‚rt v‚get! Menjnk csak oda a helyszĄn v‚g‚ben  ll˘ emberhez... Na ennyi tal n el‚g is lesz nekik. Az al bbiakban pedig azon olvas˘ink r‚sz‚re, akik elakadtak volna valahol, egy r‚szletes leĄr s k”vetkezik. El”lj r˘ban azonban k‚t dolgot megjegyezn‚nk: 1. Semmire sem sikerlt haszn lnunk az al bbi t rgyakat: fogkr‚m (TUBE OF TOOTHPASTE), res v”d”r (AN OLD EMPTY BUCKET) ‚s a Sinclair Abuser Magazin. 2. A t‚rk‚pen nincsenek feltntetve sem a l that˘, sem az elrejtett p‚nzdarabok; ezekre csak a sz”vegben t”rt‚nik utal s. (Persze, mert akkor senki sem olvasn  el, amit Ąrtatok : CoVboy) H t akkor l ssuk... Kezdetben a parti f”venyen  llunk Dizzy mesterrel. Jobbra a tenger, balra meg a dzsungel. A jobb oldalon, kicsivel a tengerszint alatt egy begy–jt‚sre v r˘ p‚nz‚rme mosolyog r nk. Induljunk el teh t a tenger fel‚ ... zutty! : Dizzy belefulladt a vĄzbe. Levonhatjuk a tanuls got: a toj s ne menjen a vĄzbe (legal bbis egyel“re ne!), mert esetleg megf“! Kiz r sos alapon marad a teh t a m sik ir ny. Miel“tt kimenn‚nk a k‚perny“r“l,  lljunk meg egy percre a bal oldali bokor el“tt: pr˘b ljunk meg t rgyat felvenni... hopp! Dizzy fel is vette : ez egy v‚dett fajta (A PROTECTED SPECIES). Az od ig rendben is van, viszont vizsg l˘d˘ szemeink el“l el akart rejteni egy p‚nzdarabot. A z”lds‚gre egy‚bk‚nt nincs szks‚gnk, adand˘ alkalommal le is tehetjk (kl”nben j”n-nek a Z”ldek, meg a term‚szetv‚d“k kivont ala-b rddal). A k”vetkez“ helyszĄnen : Łgy t–nik : egy sziklafal lekzdhetetlen akad lyk‚nt tornyosul el‚nk. De csak Łgy t–nik: a k‚t p lmafa k”z”tt ugyanis felvehetjk az egyszer– ”reg l d t (AN OLD SOLID CHEST), amit a sziklafal t”v‚be let‚ve felugorhatunk a falra. A k”vetkez“ p ly n egy p‚nzdarabka ”tlik a szemnkbe, majd tov bbhaladva egy hĄdhoz ‚rnk. Miel“tt felmenn‚nk r , pr˘b ljuk megint felvenni az el“tte l‚v“ z”lds‚get. Err“l kiderl, hogy ez egy vesz‚lyeztetett faj, viszont egy Łjabb p‚nzre lelnk m”g”tte (a z”lds‚gekre ‚s  ltal ban azokra a t rgyakra, amelyek p‚nzdarabot takarnak, a tov bbiakban nincs szks‚g, mindig dob ljuk el “ket). A hĄdra lehet“leg ne ugr lva menjnk fel, mert a k‚t v‚g‚n egy-egy f klya ‚g: ha a tengerben kem‚nytoj st csin ltunk Dizzy-b“l, akkor itt r ntott v  sthetjk (...de nem Dizzy kiv‚gz‚se a j t‚k c‚lja : CoVboy). A hĄdon szembetal lkozunk m‚g egy p‚nzdarabk val. A k”vetkez“ p ly n egy sĄrk”vet tal lunk, mellette egy tekerccsel, amelyen a k”vetkez“ inform ci˘t tal ljuk: legenda sz˘l Hookjaw-r˘l a kal˘zr˘l : a der‚k Łriember itt van eltemetve ‚s “rk”dik a kincse felett. Sz‚p teljesĄtm‚ny egy halott˘l. A sĄrk“ mellett egy fogkr‚mes tubust is tal lhatunk (A TUBE OF TOOTHPASTE) : de ezt egyel“re hagyjuk itt hever‚szni, menjnk ink bb tov bb. A k”vetkez“ helyszĄnen egy Łjab tekercset tal lunk: Snoggles fah z-komplexum : elhagyatott, mi˘ta a turist k fenyeget“ hada feldŁlta a b‚k‚j‚t... . Hehe, j˘pofi. Tov bbhaladva a k”vetkez“ helyszĄnen egy halom s rgas g hĄvja fel mag ra a figyelmet: felv‚tele ut n kiderl, hogy ez egy rak s gomba (A CLUMP OF MUSHROOMS), m”g”tte viszont egy p‚nzdarab rejt“zik. A gomb t r”gt”n el is dobhatjuk (tal n Hookjaw is ett“l kerlt jelenlegi tart˘zkod si hely‚re... : CoVboy), majd a k”vetkez“ helyszĄnen : egy Łjabb p‚nzdarab meglel‚sekor : r‚mlten konstat lhatjuk, hogy zs kutc ba kerltnk. Sebaj, menjnk vissza a h zig, ott ugorjunk fel a plat˘ra. lljunk a h z jobb oldal n l‚v“ karika el‚ (ablaknak hĄvj k jobb helyeken... : CoVboy) ‚s nyomjuk meg a 't–z' gombot: a keznkben marad egy koszos veg (A MISTY GLASS OF WINDOW), amit r”gt”n el is dobhatunk : viszont egy p‚nzdarab volt m”g”tte. Folytassuk az utunkat tov bb balra. Ahol az el“bb a zs kutc t tal ltuk egy kis meglepet‚s v r bennnket: a magasban egy ketrec l˘g, ami r”gt”n Dizzy bar tunk nyak ba zuhan, mihelyst az megpr˘b l elmenni alatta. Menni teh t nem lehet : akkor ink bb ugorjunk egyet az utols˘ l‚pcs“fokr˘l. Na. Egy m r mindj rt m s. Pont a szemben l‚v“ plat˘ra ‚rkeztnk. A csapda alatt egy‚bk‚nt egy ‚rdekes t rgy tal lhat˘: egy SINCLAIR ABUSER MAG (tal n a Sinclair Elhaszn l˘i Magazin fordĄt ssal lehetne valamelyest visszaadni ezt a sz˘j t‚kot, b r az abuser pontos jelent‚se: csal˘, becsm‚rl“, f‚lrevezet“). Erre a t rgyra egy‚bk‚nt semmi szks‚g nem lesz a k‚s“bbiekben, nem kell ‚rte visszaj”nnnk. Menjnk addig balra a plat˘n, amĄg le nem pottyanunk a f”ldre. Tov bbhaladva balra egy Łjabb tekercsbe botlunk, amelyen a Code Masters tan cstalan lelkeknek sz˘l˘ Łtmutat sa tal lhat˘, miszerint ha m‚g tov bbi p‚nzdarabokat keresn‚nk, akkor n‚zzk meg mindenhol, stb. (utal s arra, hogy a z”lds‚gek m”g”tt is vannak zsetonok). A k”vetkez“ helyszĄnen egy Łjabb tekercs v r bennnket: Vigy zat! Robbant si terlet! Ez megint egy j˘ tipp arra, hogy hogyan is k‚ne megszerezni a k“oml s m”g”tti p‚nzeszacsk˘t. Majd alkalomadt n visszaj”vnk ‚rte : most menjnk vissza od ig, ahol leugrottunk a plat˘r˘l ‚s ugorjunk vissza r . Ugorjunk  t err“l arra a plat˘ra, amelyiken a p‚nzdarab van, de Łgy sz mĄtsuk ki az ugr st, hogy a plat˘ sz‚l‚re ‚rkezznk (ehhez az el“bbi k‚perny“r“l kell ugranunk) : kl”nben egy csapda hullik a nyakunkba. A p‚nzdarab felv‚tel‚hez: az el“bb m r volt sz˘ r˘la, hogy a csapd t hogyan is szok s kikerlni... A plat˘ jobb oldal r˘l ugorjunk tov bb jobbra fel ‚s a k”vetkez“ helyszĄnen pont egy m sik v‚g‚re fogunk ‚rkezni. Menjnk tov bb jobbra, majd innen ugorjunk fel balra arra a plat˘ra, amelyikb“l csak egy fahas b l tszik. Ezen felmehetnk a h zig, ahol ism‚t feljebb ugrunk egyet. A k”vetkez“ p ly n : a v ltozatoss g k‚dv‚‚rt : ism‚t egy h zat tal lunk egy plat˘n. Ugorjunk  t ide ‚s vegyk fel a plat˘ v‚g‚ben l‚v“ bŁv rmaszkot (A RUBBER SNORKEL). Pottyanjunk vissza az el“bbi plat˘ra (m sfel‚ Łgysem lehet menni), majd menjnk jobbra. Itt a plat˘n egy emel“szerkezet kallantyŁja tal lhat˘ (el‚g rosszul l that˘), amelyhez hozz  kell ‚rnnk. Erre az  tszalad a m sik oldalra : valamint egy k‚perny“vel lejjebb megjelenik egy l‚pcs“fok, amelyen keresztl m r fel tudunk menni a fels“ r‚szre is. Most ugr ljunk le a legals˘ szintig (oda, ahonnan arra a plat˘ra ugrottunk, amelyiken az utols˘ p‚nzdarab volt id ig). Menjnk  t a jobbra l‚v“ k‚perny“re ‚s itt ugorjunk fel a jobbra l that˘ plat˘ra. A der‚k Dizzy a sok ugrabugr l st˘l m r bizony ra elf radt : most akkor s‚t lni fog. Eg‚szen ennek a plat˘nak a v‚g‚ig: ott  lljunk vele a : balr˘l sz molva : a harmadik fa jobb oldal ra, majd pr˘b ljunk t rgyat felvenni. Keznkbe is akad egy far cs (A WOODEN SAFETY RAIL), amit azt n r”gt”n el is dobhatunk ‚s kedvtelve gy”ny”rk”dhetnk a m”g”tte l‚v“ p‚nzdarabban. lljunk a plat˘ jobb oldal ra ‚s ugorjunk fel jobbra. Innen l tsz˘lag semerre sem vezet Łt, de ugorjunk csak egyet felfel‚... nocsak, m‚gis volt egy. A jobbra lev“ plat˘n egy p‚nzdarab, balra haladva pedig egy m sik. A h z azonban utunkat  llja, erre nem lehet tov bbmenni. Menjnk vissza arra a helyre, ahol a far cs m”g”tti p‚nzdarabot megtal ltuk ‚s menjnk  t a bal oldalon l‚v“ helyszĄnre. Mihelyst  t‚rtnk ugorjunk egyet felfel‚ ‚s m ris egy Łjabb plat˘n tal ljuk magunkat, amelyikr“l felugorhatunk a felfel‚ vezet“re (ennek jelent meg az als˘ r‚sze, amikor a kallantyŁt elmozdĄtottuk). Egyel“re m‚g ne ugorjunk fel:  lljunk Dizzy-vel pontosan a legv‚konyabb fat”rzs el‚ (jobbr˘l a harmadik) ‚s nyomjuk meg a 't–z' gombot. Keznkbe is akad a fat”rzs egy darabja (A BIT OF TREE TRUNK). Ez azonban nem kell neknk : ann l ink bb a m”g”tte l‚v“ p‚nzdarab. Na, most m r felugorhatunk a jobbra vezet“ plat˘ra. Ezen menjnk fel a k”vetkez“ helyszĄnre ‚s ott  lljunk meg a m sodik fat”rzsn‚l. Ugorjunk felfel‚ ‚s egy Łjabb plat˘n tal ljuk magunkat (egy‚bk‚nt egyb“l fel is figyelhetnk arra a vesz‚lyre, ami egy hull˘csapda szem‚ly‚ben leselkedik r nk, amikor az im‚nti plat˘n fogunk v‚gighaladni...). Menjnk fel eg‚szen a plat˘ v‚g‚ig, ahol egy h z mellett megtal ljuk az ‚les vegkardot (A SHARP GLASS SWORD). Egy szinttel lejjebb is egy t rgy v r arra, hogy ”sszeszedjk, teh t m‚giscsak el kell mennnk a csapda alatt. Menjnk vissza a plat˘n ‚s pottyanjunk le majd : vigy zva a csapd n l, a harmadik fat”rzst“l ugorva : menjnk el a t rgy‚rt. Ez egy kis video kamera (A SMALL VIDEO CAMERA). A b“s‚g zavar val kszk”dnk, minden zsebnk tele. Nem baj : menjnk vissza a tengerpartra (a startpozĄci˘ba). Itt tegyk le a kamer t ‚s az vegkardot. A bŁv rmaszk a t rgyaink k”z”tt a 2. vagy a 3. legyen (legfell felt‚tlenl NOTHING  lljon!), mert a tengerben fel fogunk venni egy t rgyat ‚s ha ekkor a pipa van a legels“ helyen, akkor azt Dizzy egyb“l le is teszi (ergo r”gt”n meg is fullad). S‚t ljunk be a tengerbe. A k”vetkez“ helyszĄnen r”gt”n egy csapat hal Łszik szembe (mindenf‚le mozg˘ tengeri herkenty–  rtalmas az eg‚szs‚gre!). A k”vetkez“ helyszĄnen egy medŁz hoz lesz szerencs‚nk, majd tov bhaladva r”gt”n egy m sikhoz. Itt egy haj˘roncs egyik fel‚t l thatjuk. A k”vetkez“ helyszĄnen fell egy p‚nzdarabot l tunk. N‚mi ide-oda ugr l s ut n a  t kell ugranunk a jobb fels“ sarokban l‚v“ r kot ‚s mire lepottyanunk, m r fel is vehetjk a s˘svĄzi haszn latra k‚szlt (?!)  s˘t (SALT WATER SPADE). Tov bbi megjegyz‚s a haj˘roncshoz: a jobb als˘ sark n l l‚v“ koponya m”g”tt egy p‚nzdarab is el van rejtve. Miut n megvan az  s˘, menjnk ki a partra majd cser‚ljk meg a t rgyak sorrendj‚t, vagyis az  s˘ el“r‚bb legyen, mint a bŁv rmaszk. Miut n ez megvan, menjnk vissza a tengerbe. Azut n a helyszĄn ut n, ahol felvettk az  s˘t, egy mozg˘ k”vet l thatunk a tengerfen‚ken. Itt tegyk le az  s˘t. A k“ val˘szĄn–leg egy vĄz alatti g zkit”r‚st z rt el id ig, mert az  s˘ let‚tele ut n 4-5 m sodpercenk‚nt egy bubor‚k emelkedik a magasba. Menjnk vissza a partra, vegyk fel az im‚nt otthagyott t rgyakat, majd vissza a tengerbe ‚s ugorjunk fel az egyik bubor‚kra. Ez pont egy medŁz ba vinne bele bennnket : de azel“tt mi sz‚pen leugrunk r˘la ‚s kil balunk a tengerb“l : mik”zben term‚szetesen nem feledkeznk meg a p‚nzdarabr˘l sem. Menjnk tov bb. A k”vetkez“ helyszĄnen megtal ljuk a fav g˘ balt j t (THE WOODCUTTER'S AXE), de erre egyel“re m‚g nincs szks‚gnk. Menjnk tov bb, ahol egy Łjabb p‚nzdarab ”tlik a szemnkbe. Tov bbhaladva egy kunyh˘ mellett  ll˘ totemoszlop alj ban egy gombarak st pillantunk meg : egy ilyen m”g”tt egyszer m r tal ltunk elrejtett p‚nzdarabot. lljunk a jobb oldal ra ‚s nyomjuk meg a 't–z' gombot. Hoppl ! Most nem a gombarak s, hanem egy szikla m”g”tt volt (BIG RED HEAVY ROCK). A szikl t r”gt”n el is dobhatjuk ‚s mehetnk tov bb. Egy kunyh˘hoz ‚rnk, amelynek az ajtaj ban egy bajszos Łriember  lldog l (a feje felett egy v”d”r is tal lhat˘ : de azt nem kell felvennnk). Ez a helyi M–szaki Bizom nyi. Ha Łgy nyomjuk meg a 't–z' gombot az ember el“tt, hogy az 1. t rgyunk hely‚n NOTHING van, akkor az Łriember a k”vetkez“ sz˘zatot int‚zi hozz nk: GyanĄtom, hogy el akarod hagyni a szigetet. Cser‚lek veled egy haj˘t n‚mi ‚rt‚kes holmi fej‚ben. Mit is lehetne a nekiadni? Van n lunk egy bŁv rmaszk : erre k‚s“bb m‚g szks‚gnk lehet, ha visszamegynk a tengerbe; van egy vegkard : az meglehet“sen giccses dolog. Akkor maradt a videokamera : tegyk le az ember el‚. El is t–nik r”gt”n, viszont a bajszos megdĄcs‚r bennnket ‚s cser‚be ad neknk egy vĄz ll˘ cs˘nakot (DEHYDRATED BOAT). Azt mondja, el kell vinnnk a st‚gre. Erre k‚s“bb m‚g nagy szks‚gnk lesz : most egyel“re azonban tegyk le, majd k‚s“bb visszaj”vnk ‚rte. Ha most megint megk‚rdezzk a bajszost, akkor azt mondja, hogy val˘szĄn–leg egy motort akarunk : van neki valahol egy, de ez neknk kerlni fog valamibe. A fen‚be... Ballagjunk vissza oda, ahol a fejsz‚t tal ltuk. Łtk”zben  lljunk meg a totemoszlopos helyszĄnen: a h z bal oldali r‚sz‚n vegyk fel a Szent Bibli t (THE HOLY BIBLE). A balt s helyszĄnen egy sĄrk”vet l tunk, amely alatt mintha valami reg lenne... Tegyk le az vegkardot ‚s l“n csoda: a f”ld megnyĄlt, egy lej rat l tszik a sĄrk“ alatt. M‚g ne menjnk le! Vegyk fel a balt t, majd menjnk vissza a tengerbe ‚s haladjunk  t rajta. Menjnk el eg‚szen a hĄdig, amelyen k‚t f klya ‚g. A hĄdon tegyk le a balt t, ami egy nagy lyukat v g a hĄdon. Miel“tt beugran nk a vĄzbe, rendezzk Łgy a t rgyakat, hogy a bŁv rmaszk ‚s a Biblia a 2. ‚s 3. helyen legyen (ha a vĄz alatt felvesznk egy t rgyat, nehogy valamelyiket letegyk). Most m r beugorhatunk. Egy vĄz alatti barlangban tal ljuk magunkat. A jobbra l‚v“ helyszĄnen tal lunk egy p‚nzdarabot, valamint egy feljebb l‚v“ plat˘hoz felugr lva felvehetjk az el tkozott kincset (CURSED TREASURE). Az  tok k ros hat s t˘l a Biblia megv‚d bennnket :  tmehetnk teh t a barlang m sik v‚g‚be. Itt ism‚t tal lunk egy p‚nzdarabot, valamint a plat˘kon felugr lva kijuthatunk a barlangb˘l. A der‚k Hookjaw f“kal˘z sĄrj n l bukkanunk a felszĄnre : Łgy l tszik m‚gsem tudta meg“rizni a kincs‚t. Vigyk el a kincset a Bizom nyiba ‚s tegyk le az ember el‚. Teljesen el van ragadtatva t“le. M‚g nem tudja ugyan, hogy mihez fog kezdeni vele, mindenesetre ad cser‚be egy cs˘nakmotort (OUTBOARD MOTOR). Nagyszer–. A Bibli ra m r nincs szks‚gnk, dobjuk el ‚s vegyk fel a cs˘nakot, amit az el“bb it letettnk. Menjnk tov bb jobbra, eg‚szen addig mĄg ism‚t a tengerhez nem ‚rkeznk. Łtk”zben a k‚t h z k”z”tt egy z”lds‚g m”g”tt egy elrejtett p‚nzdarab van (a z”lds‚get term‚szetesen r”gt”n dobjuk is el). A st‚gen egy tekercsen azt olvassuk, hogy nem lehet addig haj˘zni, amĄg az mozog. Ez ugyan nem eg‚szen vil gos (legal bbis egyel“re nem), mindenesetre vegyk fel a tekercs mellett tal lhat˘ aranykulcsot (GOLDEN KEY). A cs˘nakot ‚s a cs˘nakmotort hagyjuk itt a st‚gen : k‚s“bb Łgyis itt lesz r  szks‚g. Menjnk vissza az vegkarddal kinyitott sĄrig ‚s menjnk le a f”ld al . Itt k‚t tekercset l tunk. A bal oldalin az  ll: Vigy zat! M gikus vĄzfal! Ez utal s arra, hogy balra tov bbmenve, minden  tmenet n‚lkl a tengerben tal ljuk magunkat (miel“tt  tmenn‚nk, a bŁv rmaszk a t rgyak k”z”tt a 2. vagy a 3. helyen legyen!). Itt vegyk fel a dinamitot (STICKS OF DINAMITE), majd forduljunk viszsza. A m sik tekercsen az  ll, hogy a sĄrk“re tett vegkarddal nyithat˘ rejtekajt˘ copyright-ja Roger‚, a hĄres kal˘z‚. Hehe. J˘pofi. Menjnk to- v bb jobbra. A k”vetkez“ helyszĄnen a hord˘k k”z”tt l‚v“ koponya m”g”tt egy eldugott p‚nzdarabra lelhetnk. Tov bbhaladva egy Łjabb p‚nzdarabra bukkanunk. A szoba k”zep‚n a padl˘ba egy hord˘ van sllyesztve. lljunk r  ‚s tegyk le az aranykulcsot. Sutty! : a kulcs kinyitott egy csap˘ajt˘t, amin keresztl egy barlangba pottyantunk. Egy p‚nzdarabot lelnk, valamint egy tekercset, amelyen a k”vetkez“t olvashatjuk: Megtal ltad a kal˘zok titkos konyh j t! Ide lis hely az ‚jf‚li poharazgat sra! Megint egy favicc. A konyha azonban meglehet“sen modernl van felszerelve, mert a m sik v‚g‚ben felvehetjk a mikrohull mŁ st“t (MICROWAVE OVEN). menjnk ki a barlangb˘l, majd menjnk keresztl megint a tengeren. A tengerparton tegyk le a st“t vagy a bŁv rmaszkot (amelyik jobban tetszik : lehet ak r mindkett“t is). Most megint megynk egy kicsit l‚tr zni a f k k”z‚. M sszunk fel a plat˘kon a k”z‚pen  ll˘ sz‚les h zig (tal n a t‚rk‚p alapj n mindenki odatal l egyedl is), amelynek jobb oldal n felvehetjk az infrav”r”s deton tort (INFRARED DETONATOR). Azon a plat˘n, ami ‚ppen alattunk hŁz˘dik egy Łjabb elrejtett p‚nzdarabra bukkanunk (pontosan a k‚perny“ sz‚l‚n). Most menjnk  t a bal fels“ sarokban l‚v“ h zhoz (ahol annak idej‚n a bŁv rmaszkot felvettk) ‚s pontosan a sz‚l‚r“l ugorjunk el balra (el“re a semmibe). Ha az ugr st j˘l sz mĄtottuk ki, akkor k‚t k“oml s k”z‚ fogunk ‚rkezni (a t‚rk‚pen a nyĄllal jelzett helyre), ahol a z”lds‚g m”g”tt egy elrejtett p‚nzdarabra bukkanunk. Most ugr ljunk vissza jobbra, potyogjunk le a f”ldre ‚s menjnk be a b ny ba. Itt a j t‚k elej‚n m r megcsod ltuk a tekercsen l‚v“ Vigy zat! Robbant si terlet! feliratot : a robbant s felemel“ perce pedig most ‚rkezett el. Tegyk le a dinamitot a k“oml s el‚, majd menjnk vissza a kisebb k“ m”g‚, amit az im‚nt  tugrottunk, hogy Dizzy fedez‚kben legyen. Itt tegyk le az infrav”r”s deton tort ‚s bumm! : a sziklafal elt–nt. Most m r felvehetjk a p‚nzeszacsk˘t (BAG OF GOLD COINS). Menjnk vissza a tengerpartra ‚s vegyk fel az el“bb letett mikrohull mŁ st“t, keljnk  t a tengeren a szok sos m˘don ‚s menjnk el eg‚szen a b csik ig, akivel zletelni szoktunk. Adjuk neki oda a p‚nzeszacsk˘t, ami‚rt : r”vid,  mde elm‚s cseveg‚s ut n : kapunk t“le cser‚be egy gallon olajat (A GALLON PETROL). Most adjuk neki oda a mikrohull mŁ st“t. Erre nagyon elszomorodik: k”zli, hogy nagyon szomorŁ, ami‚rt elmegynk, mert mi voltunk a legjobb kuncsaftja : a monol˘ghoz mell‚kel m‚g egy slusszkulcsot is (AN IGNITION KEY). Elmegynk?! H t bizony el: szereztnk ugyanis m r t“le egy cs˘nakot, a cs˘nakhoz motort, a motorhoz olajat ‚s az eg‚szhez egy slusszkulcsot is : ir ny a st‚g! Vegyk fel a haj˘ darabjait,  lljunk a st‚g sz‚l‚re ‚s a k”vetkez“ sorrendben pakoljuk le “ket (ha j˘l csin ljuk, mindig v ltozik a cs˘nak szĄne): cs˘nak, motor, olaj, kulcs. Ha minden j˘l sikerlt, akkor a piros cs˘nak elkezd ide-oda mozogni (a tekercsen l‚v“ felirat egy‚bk‚nt arra figyelmeztet, hogy amĄg nem mozog a cs˘nak, addig ne ugorjunk r !). A cs˘nakon ugr ljunk  t a m sik partra. Itt tal lunk m‚g egy p‚nzdarabot, valamint egy tekercset, amelyen gratul lnak neknk, hogy sikeresen teljesĄtettk a kldet‚st sat”bbi. Łgy t–nik v‚ge a j t‚knak... A helyszĄn v‚g‚n azonban ott  ll a keresked“ ikertestv‚re, aki k”zli velnk, hogy csak akkor lehet elmennnk, ha kifizetnk 30 arany v lts gdĄjat. Ha id ig nem szedtk volna a leĄr sban emlĄtett p‚nzdarabokat, akkor mehetnk gy–jt”getni. Ha ”sszeszedtk, akkor minden rendben... azaz... h‚! : csak 29 p‚nzdarab van n lunk!!! Na vajon, hol van a harmincadik?...