Dreamweb ,Szerda, M rcius 28. Ryan. H t itt van. A napl˘ els“ sora. A saj t nevem Az id“ pontosan d‚lel“tt 11.45. Nem tudom, mi‚rt vettem meg ezt a napl˘t. Ha m r itt tartunk, azt sem tudom, mi‚rt Ąrom. Soha nem vezettem napl˘t ezel“tt, m‚g kisgyermekkoromban sem. Az  lmokr˘l nem fogok Ąrni - r‚szletesen legal bbis nem. Nem vetem papĄrra a r‚m lmaimat. SOHA! Na ebb“l el‚g lesz..." T‚nyleg el‚g lesz bel“le. Ez a kis r‚szlet Ryan napl˘j nak az eleje, amely hasonl˘ stĄlusban folytat˘dik vagy 40 oldalon keresztl, ‚s nagyj b˘l elmes‚li a j t‚k kerett”rt‚net‚t. Akit ‚rdekel, olvassa el, mi megpr˘b ljuk viszonylag r”viden ”sszefoglalni: Ryan bar tunkat  lm ban mindenf‚le sz”rny–s‚gek gy”trik, p‚ld ul megjelenik el“tte Isten, tet“t“l talpig mikul snak  lc zva, ‚s felsz˘lĄtja, hogy ”lj”n meg embereket. Ek”zben egy Dealer n‚vre hallgat˘ gyilkos is gar zd lkodik a v rosban, bizonytalans gban hagyva h“snket, hogy vajon nem “ a gyilkos, ‚s  lm ban gyilkol? Hosszas r‚m lmodoz s ut n egy templomban Ryan ”sszefut a gyilkossal, ezentŁl az  lmai azt sugallj k, hogy ”lje meg ezt az embert. s nem csak ezt az egyet, hanem m‚g tov bbi hatot is, akik a vil got fenyegetik. Bar tunk egydarabig hŁz˘dozik, de azt n tov bbi hathat˘s  lmok meggy“zik, hogy a lesz a SzabadĄt˘ ‚s ki fogja nyĄrni a 7 rossz b csit. Itt indul a j t‚k, az intro-b˘l pedig kiderl, hogy az  lmokat az Alomh l˘ “rz“i bocs tott k Ryanre, “ a kiv lasztott h“s, blablabla... Azt n egy var zslattal fel‚bresztik, ‚s k”zlik vele, hogy az els“  ldozata Crane n‚vre hallgat. Az illet“ rock‚nekes, ‚s mer“ v‚letlens‚gb“l ‚pp a v rosban tart˘zkodik... Itt indul a j t‚k. P r sz˘ a kezel‚sr“l ‚s egy‚b szks‚ges tudnival˘kr˘l: A j t‚k kezel‚se eg‚rrel t”rt‚nik. A mozg shoz mindk‚t gomb azonosan haszn lhat˘, mozogni csak kijel”lhet“ t rgyhoz vagy kij rathoz lehet. A k”vetkez“ gombnyom sra megvizsg lja az illet“ t rgyat, ‚s kapunk egy-k‚t ikont,  ltal ban csak egy Use-t, n‚ha egy Open-t is. A Use-hoz esetenk‚nt a t rgylist b˘l v laszthatunk egy t rgyat is, az Open-re is a t rgylist t kapjuk, valamint az ‚pp kinyitott cucc tartalm t. A t rgylista Łgy j”n el“, hogy a k‚p baloldal n elhelyezett h“snkre clickelnk. A bal gomb k‚zbeveszi a t rgyat, a jobb gomb pedig az el“z“ vizsg lattal megegyez“ k‚pet ad. 3 k‚perny“s a t rgylista, ez 24 t rgy, borzaszt˘ kev‚s... El is dobhatunk itt valamit, k‚s“bb felvehetjk, ha m‚gis szks‚g lenne r . Haszn lni csak t rgylist ban l‚v“ t rgyat tudunk, Ągy pl. a p‚nzt rc b˘l ki kell vennnk a hitelk rty t, hogy csin lhassunk vele valamit. A k‚p jobb fels“ sark ban van egy Zoom Control ikon, ezzel kapcsolgathatjuk a bal als˘ sarokban l‚v“ zoomol st. Nincs ‚rtelme kikapcsolni, miut n a t rgyak itt sokkal k”nnyebben ‚szrevehet“k. A Zoom Control alatt egy Disk ikon van, ez val˘szĄn–leg senkit nem fog kl”n”sebb gondok el‚  llĄtani. Rayn szem‚re clickelve az aktu lis helyszĄnr“l kapunk egy r”vid leĄr st (Look Around). A megold s ismertet‚s‚nek megkezd‚se el“tt annyit mondan nk, hogy csak a megold shoz vezet“ utat mondjuk el, a j t‚kban szerepl“ irdatlan mennyis‚g– egy‚b t rgyra nem t‚rnk ki, de ‚rdemes velk pr˘b lkozni, sz˘rakoztat˘. Szint‚n nem t‚rnk ki a t rgylimit okozta neh‚zs‚gekre sem, mindenki gy–jt”gessen kedve ‚s v‚rm‚rs‚klete szerint. Kezdjnk akkor j tszani... Eden nev– bar tn“nk h l˘szob j ban kezdnk. El“sz”r is besz‚lgessnk a h”lggyel. Azt mondja, hogy ism‚t v”lt”ztnk  lmunkban, ‚s agg˘dik ‚rtnk. Azt n figyelmeztet, hogy tal n menjnk dolgozni, ugyanis m r k‚s‚sben vagyunk, ‚s Sparky, a f“n”knk nemigen fogja ‚rt‚kelni a sokadszori pontatlans gunkat. El“sz”r is haszn ljuk az ˘r nkat, ekkor a jobb fels“ sarokban az ikonok mellett megjelenik az id“. Szedjk ”ssze a lent tal lhat˘ asztalr˘l a cigit, az ”ngyŁjt˘t ‚s a p‚nzt rc t. A p‚nzt rc ban egy hitelk rty t, egy f‚nyk‚pet, valamint egy list t tal lunk. A hitelk rty ra pislantva l tjuk, hogy jelenlegi vagyonunk megk”zelĄt“leg 0 kredit, Łgyhogy srg“sen n‚zznk valami p‚nz ut n... A hitelk rty t ne tegyk vissza a t rc ba, t”bbsz”r is szks‚g lesz r . Menjnk  t jobbra a nappaliba. Itt a jobb fels“ sarok t j n van egy asztal, rajta egy piros h l˘zati cartridge, ezt gy–jtsk be. Szint‚n gy–jtsk be a jobb als˘ r‚szen  csorg˘ rossz mikrost“ben elrejtett kulcsot. Miut n bar tn“nket Ągy kifosztottuk, induljunk el a munk ba. A liftek ‚s ajt˘k kezel‚se mindig ir nyĄt˘panelekkel t”rt‚nik, erre nem t‚rnk ki kl”n. Miut n kimentnk az utc ra, ‚s elhagytuk a h z k”rny‚k‚t, kapunk egy ment, hogy hova akarunk menni. Menjk Sparky kocsm j ba (ugyanis h“snk kocsm rosk‚nt dolgozik). Az  rny‚kban egy r‚szeg alszik, vegekkel k”rĄtve, az es“ meg csak esik... Menjnk be, ‚s besz‚ljnk Sparkyval. K‚rdezi, hogy megkaptuk-e a level‚t. Nem kaptuk meg, ‚s bocs a k‚s‚s‚rt. Semmi baj. Semmi? Semmi. Ki vagyunk rŁgva... Ryan nyavalyog egy sort, azt n elk‚ri az eddigi j”vedelm‚t. Sparky beleegyezik, ‚s azt javasolja, hogy pihenjnk p r napot. Haszn ljuk a hitelk rtya-leolvas˘t (Credit-Card Reader), term‚szetesen a hitelk rty nkkal, kapunk 1234 egys‚get. Miel“tt t vozunk, besz‚ljnk a pultn l cs”rg“ rg‚vel, aki bar ts gtalan morg s k”zepette tudatja velnk, hogy David Crane a Regency Hotel-ben tart˘zkodik. Majd megl togatjuk az urat, csak el“bb szerznk valami fegyvert... Menjnk most ki, majd haza. des otthonunk szok s szerint egy szem‚tdomb k‚p‚t mutatja. Minden telesz˘rva h l˘zati cartridge-ekkel... Neknk csak a h l˘zati interface melletti piros cartridge kell, ezt tegyk az interface-be (open interface, tegyk be a cartridge-t). Most haszn ljuk a Network Monitort. Kis sznet a leĄr sban, l ssuk a monitor kezel‚s‚t. A h l˘zatv‚delmi rendszere Łgynevezett kulcsokon (KEYS) alapul. A nyilv nos (PUBLIC) kulccsal ell tott adatokhoz mindenki hozz f‚rhet, a speci lis kulccsal ell tottakhoz csak az, aki ismeri az illet“ kulcs jelszav t. Ami kulcsunk RYAN, a jelsz˘ BLACKDRAGON. K‚s“bb majd szerznk tov bbiakat is... A bejelentkez‚s LOGON m˘dszerrel kell, azt n k‚rdezi a g‚p a password-”t. Azaz LOGON RYAN, azt n BLACKDRAGON. A KEYS parancs megadja a jelenleg ‚rv‚nyes kulcsok list j t, a HELP segĄts‚get ad (komoly segĄts‚get...), az EXIT pedig kil‚p. Az adatok rendszere: van egy lista, amelyen bell kl”nf‚le t‚m k. A LIST parancsra megkapjuk az aktu lis file-okat, a LIST parancsra megkapjuk a file-hoz tartoz˘ t‚m kat. Ezeket a READ paranccsal olvashatjuk el. Pl. LIST, LIST MAILBOX, READ LOUIS. Ha hosszabb a sz”veg, mint egy k‚perny“, akkor a Space megnyom s val meg llĄthatjuk/tov bbengedhetjk a rizs t. A legt”bb cartridge-n‚l a LIST a k”vetkez“ket adja: - BANKNET: A bankunkat ‚rhetjk el vele, a tulajdonos kulcsa kell hozz . - MAILBOX: Elektronikus leveleinket tekinthetjk meg itt. Szint‚n csak a tulajdonos kulcs val haszn lhat˘. - NEWSNET: Mindenf‚le hĄrek, l‚nyeg‚ben az Łjs g szerep‚t t”lti be. - CARTRIDGE: Az el“z“ 3 minden k rtya eset‚n azonos, ez az egyetlen pont, ahol a k rtya tartalm t vizsg lhatjuk meg. Ryan k rty i t”bbnyire resek. Akkor ennyit a h l˘zat kezel‚s‚r“, j”jjenek a teend“ink: A piros k rty nk elhelyez‚se ut n haszn ljuk a monitort ‚s jelentkezznk be (LOGON RYAN, BLACKDRAGON). Vizsg ljuk meg a banksz ml nkat (LIST BANKNET, READ BALANCE). SzomorŁ l tv ny: valami 600 p‚nz ad˘ss gunk van... N‚zzk a hitelt (READ CREDIT) - jelenleg csak c‚geknek van hitel. Igen? Akkor rendes t“lk, hogy m‚g nem jelentkeztek n lunk a 600 p‚nz‚rt... Olvassuk el a leveleinket (LIST MAILBOX). Az els“ k‚t zenet szem‚lyes jelleg– (READ LOUIS, READ SPARKES). Louis neheztel, hogy nem keressk fel n‚ha, Sparkes levele meg a m r emlegetett kirŁg sr˘l sz˘l. A m sik 2 lev‚l hirdet‚s (READ LEK, READ KARMA, READ CHEMOCLEAN): az els“ egy Łj Network Monitor-t akar r nks˘zni, mind”ssze 9999.95 p‚nz‚rt, a m sik egy el“fizethet“ t‚v‚s vall st hirdet (heti 19.95 egys‚g), a harmadik pedig valami tisztĄt˘szer. A n lunk is megszokott mocsok... A NEWS-t mindenki n‚zegesse saj t bel t sa szerint, nem sok fontos info-t tartalmaz... Ezen a cartridge-en n‚h ny szem‚lyes adatunk is van (LIST CARTRIDGE, READ PRIVATE): megtal ljuk k‚t kedves ismer“snk ajt˘k˘dj t, Eden-‚t (2865), valamint Luis-‚t (5238), ezenkĄvl egy agg˘d˘ megjegyz‚st, amely szerint 15-e ut n b rmikor j”hetnek a p‚nz‚rt, vagy 2400-r˘l lehet sz˘, ‚s j˘ lenne Sparky-t˘l hitelt szerezni. Fuccs... Most vizsg ljuk meg Eden cartridge-‚t is (LIST CARTRIDGE), tartalmaz egy MEETING ‚s egy CODE cikket. Az els“ arr˘l sz˘l, hogy Eden 14-‚n 9.30-kor tal lkozik egy bizonyos Mr. Sartain-nel, akivel Łj term‚kekr“l fog csevegni. A m sodikban Eden azt fejtegeti, hogy a biztons giak javasolt k neki, hogy 5 naponta v ltogassa a biztons gi k˘dj t, ‚s az aktu lis k˘d (7833) 14-vel bez r˘lag ‚rv‚nyes. J˘l j”n ez m‚g egyszer... Ennyi el‚g lesz egyel“re a h l˘zati aktivit sb˘l, n‚zznk k”rl kis szem‚tdombunkon. Tal lunk a jobb oldali fi˘kos szekr‚ny el“tt egy Ankh-ot, amely mindig Edenre eml‚kezteti Ryan-t. Az  gyr˘l szedjk fel a legut˘bbi ‚tkez‚s nyomait m‚g visel“ k‚st. Ha egy csepp j˘‚rz‚s szorult bel‚nk, Eden cartridge-‚t is vegyk magunkhoz a h l˘zati interface-b“l... A k”vetkez“  llom s Louis lak sa. Ahogy bel‚pnk, ‚rdekes esem‚nyek t”rt‚nnek: egy rge valami f‚nyl“ ostorral pof ncsap minket, azt n f‚lig k bult h“snkt“l ostorral pof ncsap minket, azt n f‚lig k bult h“snkt“l ellopja... a cip“j‚t. Hogy mindezt mi‚rt csin lja, az rejt‚ly, de ebben a j t‚kban nem kell ilyen apr˘s gokon fennakadni. Miut n magunkhoz t‚rnk, menjnk be a lak sba, az ajt˘n l haszn lva a k˘dot (5238). Louis bar tunk ‚pp a WC-n cs”r”g, menjnk csak be hozz ... A r”vid besz‚lget‚sb“l kiderl, hogy Louis ism‚t alaposan be van l“ve. Ryan ‚rdekl“dik, hogy honnan szerezhetne egy pisztolyt, mire Louis hosszas nyammog s ut n kijelenti, a Pool Hall-ban sz‚kel“ Mr. Silverman  rul ilyesmit, haszn ljuk csak az “ bel‚p“j‚t, m r amennyiben megtal ljuk a lak s ban, amely m‚g a mienkn‚l is legal bb egy nagys grenddel rendetlenebb. Miel“tt elmenn‚nk keresni a k rty t, szedjk fel a budiban Louis cip“it, ‚s ”ltsk is fel “ket. A k rty t pedig a mell‚khelyis‚g melletti asztalban tal ljuk (Unit), miut n ezt felszedtk, t vozhatunk is, a szob ban hever“ cartridge-en kĄvl itt sajnos semmi ‚rdekess‚g nincs. Most akkor ir ny a Pool Hall. A bar ts gtalan b csikat hagyjuk b‚k‚n, csak a csapossal besz‚ljnk. Ryan kiss‚ botladoz˘ nyelvvel el“adja, hogy Mr. Silverman-t keresi, mert egy pisztolyra lenne szks‚ge, ‚s Louis kldte. A csapos telefon l ‚s el rulja a Silverman ajt˘k˘dj t: 5222. Menjnk be hozz  (balra induljunk) ‚s csever‚ssznk vele is. Egy nagyszer– l‚zerfegyvert aj nl, m‚g egy gyerek is tudn  kezelni (ez nem is  rt, ugyanis Ryan m‚g ‚let‚ben nem haszn lt fegyvert), az  ra pedig mind”ssze 200 p‚nz. Haszn ljuk a hitelk rtya-leolvas˘t a k rty nkkal, erre Silverman odadobja az asztalra a pisztolyt. Vegyk fel, ‚s t vozzunk a Pool Hallb˘l. K”vetkez“  llom sunk m r a Regency Hotel. A hallban Crane rajong˘ival cseveghetnk, akik biztosĄtanak leend“  ldozatunk ir nti im datukr˘l, valamint ‚rdekl“dnek, hogy mi is Ot (j˘ nagy bet–kkel) v rjuk-e. H t persze, mad rk im, “t v rjuk, m‚ghozz  egy kis meglepet‚ssel... Besz‚ljnk a port sn“vel, aki csicseregve k”zli, hogy csak egy lakoszt lyuk szabad, a 2. legdr g bb (a legdr g bbat Crane b‚rli), mind”ssze 830 p‚nz egy ‚jszak ra... Fizessnk a k rtyaleolvas˘n l, majd vegyk fel r˘la a szobakulcsunkat. Most menjnk fel a lifttel. A lift ir nyĄt˘panelje a kulcsunkkal, megy, ‚s automatikusan a megfelel“ emeletre sz llĄt. Fent jobbra a mi szob nk van, balra Crane lakoszt lya. A mi szob nkat ak r meg se n‚zzk, csak a lift miatt volt szks‚g r , ellenben a Mr. Crane lakoszt lya el“tti folyos˘n van egy szekr‚ny, amiben egy balta tal lhat˘ a t–zolt˘k sz m ra. Ezt vegyk magunkhoz, ‚s Łjra ir ny a lift. Macer ljuk ism‚t az ir nyĄt˘panelt, de most ne a kulcsunkkal, hanem a k‚ssel. Sikerl is lefeszegetni a fedel‚t, ‚s egy vezet‚k kerl el“. Ism‚t j”het a k‚s, ‚s ezzel el‚rtk, hogy a liftet kĄvlr“l m r nemigen lehet hĄvni. Egy‚bk‚nt bellr“l sem lehet m r haszn lni... Ezek ut n nyugodtan meghŁzhatjuk a lift tŁls˘ sark ban l‚v“ kart, amely segĄts‚g‚vel felmehetnk a lift tetej‚re, ‚s m r nem fenyeget az a vesz‚ly, hogy a lift id“k”zben kellemetlen mozg sokat fog v‚gezni. A fels“ liftajt˘t a balt val feszegethetjk ki, ‚s kijutunk a tet“teraszra. Itt Crane k‚t gorill ja tal lhat˘, az egyik azonnal r nkfog egy pisztolyt. Haszn ljuk a balt t, Ryan belev gja a m sik “rbe, k”zben szerencs‚sen kikerli az els“ l”v‚s‚t. Most haszn ljuk a pisztolyt, ‚s a l”v”ld”z“s b csit is kifektetjk amĄg az a saj t fegyver‚nek t”lt‚s‚vel foglalkozik. Siessnk tov bb (ha nem sietnk, annak kellemetlen k”vetkezm‚nyei lehetnek), ‚s ugorjunk be Crane szob j ba. Hopp ! David bar tunkat m‚g v rhatn k egy darabig a rajong˘i, ugyanis ‚ppen... khmmm... el van foglalva. Ryan r fogja a pisztolyt, mire az elfoglalts g sikoltva az  gy al  menekl, Crane pedig egy p rn t r nt megfelel“ testr‚sze el“. Besz‚lgessnk vele - el“bb k r”rvend“en vigyorog, hogy ha lepuffantjuk, a t”bbiek m‚g er“sebbek lesznek, de k‚s“bb k”ny”rg“re fogja. Ne foglalkozzunk vele, puffantsuk le (Use Gun). Az Łr mell‚ben egy sz‚p lyuk keletkezik, abb˘l pedig egy k‚k goly˘bis ugrik el“,  tugrik bel‚nk ‚s elteleport l minket a falon l‚v“ k‚szl‚ken keresztl, egyenesen az Alomh l˘hoz, ahol az Orz“k m r szeretettel v rnak minket. Az els“ evil b csival meglenn‚nk... M r csak annyi a dolgunk, hogy az illet“ b csi energi j t  tadjuk a H l˘nak. ez nagyon egyszer–: meg kell keresnnk a megfelel“ ajt˘t ‚s a rajta l‚v“ z rat az Eden mikrost“j‚ben tal lt kulccsal ki kell nyitnunk. Lefel‚ indulva egy teremben l tunk k‚t ajt˘t, majd tov bbhaladva egy el gaz s ut n balra is, jobbra is 2-2 ajt˘t. Az el gaz sn l vegyk fel a lila krist lyt, majd menjnk jobbra ‚s itt v lasszuk (Use) az els“ ajt˘t. Az ajt˘ betol˘dik, ‚s most szemb“l l thatjuk, rajta a kulcslyuk. Nyissuk ki a kulccsal, Ągy  tadjuk az energi t a H l˘nak, mi pedig Łjra teleport l˘dunk. Egy sik torban t‚rnk magunkhoz, egy szem‚tkupac mellett. Itt tal lunk egy ajt˘t, de a hozz  val˘ k˘dot sajnos nem tudjuk, Ągy k‚nytelenek vagyunk t vozni. Menjnk haza ‚s n‚zzk meg a h l˘zaton, van-e valami Łjs g (haza, Use Network Monitor, LIST NEWSNET, READ CRIMEWAVE, READ TVSPECIAL). Az els“ az egyre n”vekv“ b–n”z‚st boncolgatja (az elmŁlt h‚ten 78 ember vesztette ‚let‚t), ‚s megemlĄti, hogy mindenki tan cstalanul  ll David Crane, a rockszt r meggyilkol sa el“tt. Ejnye! Vajon mi t”rt‚nhetett szeg‚nnyel? A m sodik cikk arr˘l sz˘l, hogy Sterling t bornok, a k”zel-keleti er“k hĄrhedt parancsnoka interjŁt fog adni a TV-ben, amelyet a Channel 6 stŁdi˘ban vesznek fel. Akkor neknk is ott a helynk! Az akci˘hoz szks‚gnk lesz egy csavarhŁz˘ra, amelyet Eden gar zs ban tal lunk meg. A Channel 6-n l kisebb katonai felvonul s van. Az els“ k‚perny“n egy teheraut˘, katon val ell tva, a f“bej ratn l pedig g‚pfegyveres “r, aki kommunik ci˘s pr˘b lkoz sainkra k”zli, hogy nem lehet bemenni. Megpr˘b lhatjuk lepuffantani, de Łgyis mi hŁzzuk a r”videbbet... Menjnk ink bb k”rbe, ‚s keressnk magunknak m s terroriz nival˘t. A d‚li oldalon egy kapu“r ugyanazt mondja, mint a katona, viszont nincs hozz  g‚pfegyvere. Ijessznk r  kicsit a pisztollyal... Bang! (Mi egy‚bk‚nt t‚nyleg csak megijeszteni akartuk, de h“snk sz˘ n‚lkl lel“tte. B‚k‚s j t‚k...) A halott kapus m r nem fog megakad lyozni minket abban, hogy a kapcsol˘t bl t babr ljuk, Ągy kinyithatjuk a h ts˘ ajt˘t. Az ajt˘ a k”vetkez“ k‚perny“n tal lhat˘, imm r sz‚lesre t rva. Bel‚pve l tjuk, hogy a port s sincs a hely‚n, Ągy pillanatnyilag nem fenyeget semmif‚le vesz‚ly. A port s pultj n van egy haszn lhatatlan sz mĄt˘g‚p, egy haszn lhatatlan telefon, valamint egy haszn lhatatlan brosŁra. A brosŁr t az‚rt szedjk fel, alatta egy eg‚szen haszn lhat˘ k˘dk rtya lapul. Menjnk el balra, itt a d‚li ajt˘ z rj t a k˘dk rty val ki is nyithatjuk. Bent tal lunk papĄrt”r”lk”z“ket, felmos˘v”dr”t, meg hasonl˘ ‚rdekess‚geket, viszont van itt egy biztosĄt‚kdoboz is. Csavarozzuk le a fedel‚t, ‚s vegyk fel az el“kerl“ biztosĄt‚kot, hamarosan szks‚g lesz r . A folyos˘n ‚szakra a stŁdi˘ ajtaj t tal ljuk, ahol egy ˘ri si piros l mpa (khmmm) vil gĄt, jelezve, hogy ‚ppen felv‚tel van, ‚s kĄvl t gasabb. Menjnk akkor a stŁdi˘ m sik oldal ra (le, jobbra, jobbra, fel). Itt egy l‚tr t tal lunk, amely egyenesen a stŁdi˘ f”l‚ visz minket. Ott terpeszkedik alattunk Mr. Sterling ‚s csak arra v r, hogy valami nagy ‚s neh‚z t rggyal fejbek˘lints k... Ilyen t rgy van k‚zn‚l, egy t vir nyĄthat˘, felfggesztett l da, csak sajnos az ir nyĄt˘panel nem m–k”dik. Ugyanis ki‚gett benne a biztosĄt‚k... Cser‚ljnk biztosĄt‚kot, ‚s csapjunk a panelre, mire h“snk sz‚pen Sterling feje f”l‚ ir nyĄtja a l d t, majd akkur tusan r ejti. Miut n Mr. Sterling  ttranszform l˘dott a k‚tdimenzi˘s t‚rbe, bel“le is el“kerl egy energiag”mb, ez is bel‚nkm szik ‚s elvisz az Alomh l˘hoz. Az ”regŁr elmondja, hogy a k”vetkez“  ldozatunk egy bizonyos Mr. Sartain lesz (Quch! Bastard!), mire Ryan megk‚rdezi, hogy hol tal lja (kedves marha h“snk, nem eml‚kszel Eden cartridge-‚re?). A v lasz az, hogy az Orz“k ‚rz‚s szerint valaki hozz nk k”zel ll˘ hamarosan ”sszefut vele (”ssze...). Az ”regŁr m‚g javasolja, hogy a kivezet“ Łton szedjk fel a krist lyt, ami meg minket - az lehet az, amit m r Crane ut n felszedtnk... A kij rat most az el gaz s ut n balra van, ism‚t az els“ ajt˘t nyissuk meg. Teleport l s ut n Sparky kocsm ja el‚ ‚rkeznk. Na itt kezd“dnek a gondok... V‚lem‚nynk szerint teljesen nyilv nval˘, hogy Eden cartridge-‚nek ism‚telt  tvizsg l sa ut n bamba h“snknek a homlok ra k‚ne csapnia, hogy ,h t itt van ez a bd”s Sartain", vagy valami hasonl˘, de esz‚be sincs ilyet tenni... Egyszer–en magasr˘l tesz a nyilv nval˘ nyomra, holott musz j lenne r j”nnie, hogy megkapjuk az Łj helyszĄnt, ahol lesz molhatunk a kedves Mr. RosszfiŁval... Itt van a j t‚k els“ igaz n mocskos pontja: a szks‚ges inform ci˘ Eden-n‚l van, de term‚szetesen szem‚lyesen m‚gsem  llĄthatunk neki azzal, hogy ,hol lakik Mr. Sartain, ugyanis szeretn‚m lel“ni"... Miut n Eden id“k”zben  tk”lt”z”tt a frd“szob ba, a h l˘ most res. A lak s t”bbsz”ri  tkutat sa ut n sikerlt nagy nehezen r bukkannunk Eden ,Manager-kalkul tor ra" (Organizer), amely term‚szetesen csak mostant˘l l that˘, hogy bar tn“nk frd“zik. Grrrrrrr... šzemeljk be a ktyt, az N ‚s P gombokkal tall˘zhatunk mindenf‚le cĄmek k”z”tt, ott lesz Sartain-‚ is... Hagyjuk el Eden lak s t, ‚s keressk fel leend“  ldozatunkat. A Sartain-m–vek bej rat n l term‚szetesen Łjabb ajt˘ v r minket, most vesszk haszn t Eden k˘dj nak (7833). Az el“t‚rben egy bar ts gos biztons gi sz mĄt˘g‚p van. Pr˘b lkozhatunk az  tprogramoz s val, de sajnos csak a megfelel“ ujjlenyomattal rendelkez“ embereknek engedelmeskedik. Well... A Galaxis Utikalauz ilyen esetekre egy balt t javasol... A balt nkat sajnos bennhagytuk egy gorill ban, viszont van egy kit–n“ pisztolyunk, amivel sz‚tl“hetjk a sz mĄt˘g‚pet. Most menjnk balra, ‚s az itt tal lt, eddig lez rt liftbe menjnk be. A lift r”vid utaz s ut n meg llt, kisz llhatunk... Remek l tv ny fogad: egy muks˘ elfut, k‚t hegyoml s jelleg– illet“ viszont marad, egy-egy pisztolyt fogva r nk. Tal n nevets‚ges lenne most saj t pisztolyunkkal pr˘b lkozni, gondoljunk ink bb az ”reg Orz“ szavaira, ‚s haszn ljuk a lila krist lyt (Use Crystal). A hat s els”pr“: Ryan kezeivel felfogja a l”ved‚keket, majd valami t”m‚ny energi ra eml‚keztet“ stuffot hajĄt a tet“r”k ir ny ba, amely akkora robban ssal ‚r c‚lba, hogy a szerencs‚tlen fick˘k szanasz‚t replnek, minimum 10-10 darabban. Menjnk d‚lre, itt megvizsg lhatjuk az egyik “r kez‚t, de sajnos a pisztolyt nem tudjuk kifeszegetni az ujjai k”zl... Nyissuk ki az itt tal lt t sk t. Egy dosszi‚ van benne, majd k‚s“bb elolvassuk, most nyom s Sartain ut n (ugyanis term‚szetesen “ volt a menekl“). Jobbra, majd fel a l‚pcs“n, tov bb az ajt˘n a tet“re, itt pedig balra. Bar tunk ‚pp k‚szl elreplni, tal n adjunk le n‚h ny dvl”v‚st a tisztelet‚re (Use Gun). Ryan t”k‚letes ‚rz‚kkel az ‚ppen felsz ll˘ g‚p egyik motorj ba l“, ‚s akkora robbant s az eredm‚ny, hogy csak Sartain k‚k g”mbje marad meg, amely szok s szerint belemegy Ryan-be, ‚s a v ltozatoss g kedv‚‚rt most egy l mp n keresztl teleport l a H l˘hoz. Az ”regŁr k”zli, hogy a marad‚k n‚gy gonosz h borŁzni kezdett, ‚s az  ldozatuk val˘szĄn–leg egy Chapel nev– n“ lesz. Keressnk ezenkĄvl egy Underwood nev– korm nygyn”k h”lgyet is, akit Sartain emberei “rizet al  vesznek. A kij rati ajt˘ most a d‚lre l‚v“ szob ban van, m‚gpedig a jobb oldalon. Teleport l s ut n egy aut˘parkol˘ba ‚rkeznk. Minden egy‚b el“tt olvassuk el a dosszi‚t. Kiderl bel“le, hogy az eg‚sz Alomh l˘-gyletet (Hetes Terv) egy bizonyos Dr. P. Golding ir nyĄtja, aki Sartain alkalmaz s ban  ll. Megtal ljuk Chapel ‚s Underwood tart˘zkod si hely‚t, valamint inform ci˘kat a t”bbi leend“  ldozatunkr˘l, akit ‚rdekel, olvasgassa... Menjnk balra. az itt tal lt aut˘ csomagtart˘j b˘l kivehetnk egy dr˘tv g˘t. Vannak haszn lhat˘ aut˘k a parkol˘ban, de h“snk szemreh ny˘an figyelmeztet, hogy egyik sem k‚pezi a tulajdon t. Mindezt mondja 8 gyilkoss g ut n... Ha most hazamegynk, a NEWSNET-en olvashatunk Chapel-r“l (haza, Use Network Monitor, LIST NEWSNET, READ UPDATE), valamint magunkr˘l, ugyanis a rend“rs‚g biztos benne, hogy a h”lgyet is mi tettk el l b al˘l. Sartain-r“l egy sz˘ sem esik. Keressk fel akkor legut˘bbi ,gyilkoss gunk" helyszĄn‚t, Chapel h z t. A m sodik k‚perny“n egy rend“r posztol - se lel“ni nem lehet, se a kocsij t nem tudjuk elvinni, Łgyhogy besoroltuk a haszn lhatatlan kateg˘ri ba. Az els“ k‚perny“n viszont van egy sz‚p nagy fal, amin  t lehet m szni, ‚s m ris haladhatunk lefel‚, a h zhoz. Hmmmm... El‚g tisztess‚ges bomba lehetett, amivel szeg‚ny Juliette-et eltett‚k l b al˘l. Emberi maradv nyoknak nyoma sincs, tal lunk viszont egy k‚k szĄn–, alig-alig m–k”d“k‚pes cartridge-et. Ha megpr˘b ljuk az adatait elolvasni, cseppet sem meglep“ m˘don kiderl, hogy egy user tulajdona. Az m r ink bb, hogy az illet“ user-t Beckett-nek hĄvj k (“ az egyik n‚v a napl˘ban)... Mivel m st a p˘rul j rt h”lgyn‚l nem tal lunk, keressk fel a m sik le nyz˘t is, el“tte ugorjunk haza egy b”gr‚‚rt (Mug). Miss Underwood gondosan el van z rva egy cs˘nakh zban, Ryan meg sem pr˘b l bemenni... Az els“ k‚perny“n vizsg ljuk meg a korl tot (ahol bej”vnk), ‚s vegynk fel egy darabot. A hatalmas cs“n‚l t”ltsk meg a poharat a mocskos vĄzzel, majd battyogjunk el jobbra. Itt tal ljuk a hiperszupermegastb. biztons gi berendez‚st, valamint a homokba rejtve egy dobozt, amely ”sszek”ttet‚sben  ll vele, feltehet“leg karbantart s c‚lj b˘l. Ez a gonosz sz‚l, h t nem lefŁjta r˘la a homokot? Piszk ljuk meg a dobozt, erre h“snk les”pri a marad‚k homokot, ‚s k”zli, hogy a doboz k”rl egy v‚kony nyĄl s van. Ism‚t piszk ljuk meg a dobozt, ezŁttal a korl tdarabbal, erre kinyĄlik. Most m r szemnk el“tt a k beldzsungel, hagyjuk a bonyolult eszk”z”ket (pl. dr˘tv g˘), egyszer–en ”ntsk bele a vizet. Az eredm‚ny els”pr“ erej–: a biztons gi berendez‚s akkor t robban, hogy lyukat t cs˘nakh z fal ba. M sszunk fel az erk‚lyre a robban s t”tte lyukon keresztl (a program k”zben biztat, hogy ez egy ltal n nem is vesz‚lyes, hacsak nincs egy m sodlagos v‚delmi rendszer a h zban), majd be a h zba a falba t”tt lyukon keresztl. Bent alaposan k”rl lehet n‚zni, sajnos minden haszn lhatatlan. Neknk kb. 1 percbe telt, amĄg ‚szrevettk, hogy Miss Underwood is jelen van... A f”ld”n fekszik, ‚s kiss‚ megviselte a robban s, de az‚rt m‚g ‚l. Folytathatunk vele ‚pletes t rsalg st, amelynek v‚g‚n k”ny”r”g, hogy szabadĄtsuk meg a f jdalmait˘l. H t rajtunk ne mŁlj‚k - puffantsuk le. J”n a szok sos k‚k goly˘, ‚s ezŁttal a telefonon keresztl visz el az Alomh l˘hoz (amiben csak annyi a furcsa, hogy Golding napl˘ja szerint a telefon ki van iktatva a h zban). Az ”reg Orz“ lelkendezik egy sort, majd k”zli, hogy a tov bbi kett“ gonosz nagyon er“s, a pap valami eszement kĄs‚rleteket folytat, igyekezznk “t elkapni, ha nem sikerl, akkor meg hajkur sszuk Beckett-et. A kij ratunk az el gaz s ut n balra van, a m sodik ajt˘. Ujabb teleport l s ut n egy elhagyatott strandon vagyunk. Egy t bla k”zli velnk, hogy a vĄz er“sen szennyezett, Łszni tilos, Ryan meg elm‚lkedik, hogy vajon nyelhetett-e vizet... Itt ism‚t egy kellemes pont k”vetkezik. M r megint fogalmunk sincs, merre is k‚ne menni... Az egyetlen inform ci˘forr s Chapel cartridge-e, az viszont Backett jelszav val van v‚dve. Mit tudunk Beckett-r“l? Ha figyelmesen elolvastuk mind Ryan napl˘j t, mind Dr.Golding jelent‚s‚t, akkor el‚gg‚ val˘szĄn–nek t–nhet, hogy Beckett azonos a Dealer nev– gyilkossal. A Dealer-rel m r tal lkoztunk egyszer (napl˘), m‚gpedig St. Septimus templom ban. Ha m‚g hozz vesszk, hogy Chapel lak s ban van egy k‚p, amely egy templomot  br zol, ‚s Ryan vakarja a fej‚t, hogy vajon hol lehet ez a templom, mert biztosan fontos, akkor esetleg felderenghet, hogy ‚rdemes megpr˘b lni Beckett k˘dszavak‚nt a Septimus sz˘t... Sikerl, v‚gre elolvashatjuk a cartridge tartalm t (haza, Use Network Monitor, LOGON BECKETT, SEPTIMUS, LIST CARTRIDGE, READ BRIEF). A lev‚lben az  ll, hogy O'Rourke atya biztons gban van Septiumus templom ban, valamint megtudjuk, hogy hol van a templom. J˘ lesz sietni, miel“tt a papban befejez“dik a mut ci˘... Miel“tt elindulunk a templomba, igyekezznk 5-6 szabad helyet csin lni az inventory-ban. A templom kapuja term‚szetesen z rva, de a (k‚perny“n) jobboldali kapu kinyithat˘ a dr˘tv g˘val. Menjnk be a templomba. Az el“csarnokban r”gt”n tal lunk egy hull t, mellette egy igen furcsa kezet, ezt vigyk magunkkal. A k”vetkez“ helyszĄnen egy olt r van, valamint egy lej rat egy ajt˘hoz, amit az Istennek se lehet kinyitni, Łgyhogy maradjunk ink bb az olt rn l. El“sz”r dob ljuk le r˘la a k‚t gyertyatart˘t ‚s a terĄt“t, majd pr˘b ljuk od‚bbtolni. Nem megy, ugyanis valami z rmechanizmus van benne. N‚zzk meg az olt ron tal lhat˘ lyukat... Mer“ v‚letlens‚gb“l k‚z alakŁ, Łgyhogy az el“bb tal lt kacs˘t illesszk bele, ezut n m r od‚bbtolhatjuk az olt rt. M sszunk le a lyukba. Egy hangulatos kript ba kerlnk, egy kopors˘t, egy ed‚nyt, valamint egy k“lapot l tunk. Az ed‚nyt nyissuk ki, tal lunk benne egy piros dr gak”vet. HŁzzuk el a kopors˘ tetej‚t, van benne k‚t tov bbi dr gak“, amit eltesznk, egy nagyobb k“, amit szint‚n eltesznk, valamint egy t“r, mai nagyon sz‚p, meg minden, viszont nem lesz r  szks‚g, Łgyhogy hagyjuk ott, ahol van. Most fordĄtsuk figyelmnket a k“lapra, ami kb. a szoba k”zep‚n van (picit feljebb), ‚s arr˘l ismerhet“ fel, hogy alig lehet ‚szrevenni. Pakoljuk a k“lapba a dr gak”veket, ‚s kapunk egy ajt˘t jobbra. Menjnk  t rajta, szedjk fel a k‚t k”vet, azt n menjnk fel. Itt egy k“tologat˘s j t‚kot tal lunk, van egy lap felgyeleti, egy alul, ezek fggetlenl mozgathat˘k, ‚s egy bizonyos kombin ci˘ nyitja a kett“vel lejjebb tal lhat˘ ajt˘t. Az illet“ kombin ci˘ az, amit Ryan napl˘j ban t”bb helyen is l ttunk. Durv n a k”vetkez“k‚ppen n‚z ki: - Fell egy f‚lk”r, az  tm‚r“ k”zep‚b“l h rom lez rt vonal indul ki, - Alul szint‚n f‚lk”r, a legals˘ pontj t egy k‚t v‚g‚n lez rt szakasz metszi. Ez kiss‚ but n hangzik, de fel fogj tok ismerni... Menjnk akkor kett“t le, de miel“tt  tmenn‚nk a kapun, menjnk jobbra, ‚s gy–jtsk be a jobb fels“ sarokban tal lhat˘ k”vet. Most vissza a kapuhoz, ‚s menjnk  t rajta. Itt egy ajt˘ lesz, ism‚t nem fogjuk tudni kinyitni, Łgyhogy csak menjnk tov bb balra. Ujabb k”vet gy–jthetnk be, azt n fel. Itt v‚gre megszabadulhatunk a kavicsokt˘l, dob ljuk “ket a kocsira. A sarokban Łjabb k“, ezt is tegyk a kocsira, v‚gl az utols˘ kett“t a balra l‚v“ helyszĄnen tal ljuk. ™sszesen 8 k”vet kell a kocsira pakolnunk, azt n l”kjk meg alaposan (Use Cart). H“snk bel”ki a j rm–vet, azt n eltakarja a szem‚t - j˘ nagy d”rej, meg p r k“ j”n lentr“l. Menjnk le, ‚s a frissen nyitott bej raton keresztl tov bb. Itt balra, azt n fel a l‚pcs“n. V‚gre megtal ljuk a papot, csak kiss‚ kiterjedt  llapotban, ugyanis k‚s“n ‚rkeztnk, m r befejez“d”tt a mut ci˘ja, ‚s a terem v‚g‚ben tal lhat˘ lyukon keresztl ki tudja, hova ment, ‚s ki tudja, milyen form ban. Ha birizg ljuk a maradv nyokat, a program figyelmeztet, hogy ehhez m r k‚s“, ink bb Beckett-et pr˘b ljuk elcsĄpni. Nem kell agg˘dni, k”zelebb van, mint gondoln nk... Van egy kisebb lyuk is a szob ban, itt menjnk le. Lesz egy fajt˘, a v ltozatoss g kedv‚‚rt ism‚t kinyithatatlan, ir ny balra. Meglepet‚s - egy metr˘-alagŁtban vagyunk. Lefel‚ semmi ‚rdekes nincs, menjnk felfel‚, a sĄnek k”z‚. Ism‚t fel, itt pedig a k‚p k”zepes t j n lesz egy kij rat balra. Menjnk ki ‚s legnagyobb meglepet‚snkre Beckett rejtekhely‚t tal ljuk magunkat. Az Łr hosszas el“ad sba kezd, t”bbek k”z”tt arr˘l, hogy az “ hal luk a mi hal lunk is (ebben lehet valami, a 10-szeres gyilkosokat a rend“rs‚g nem n‚zi tŁl j˘ szemmel), valamint arr˘l, hogy “k (a Hetes Terv r‚sztvev“i) is SzabadĄt˘k lesz rmazottai (vagy csak egyszer–en teljesen bedilizett az rge), v‚gl k”zli, hogy meg kell halnunk. Sebaj, mondja a magabiztos kalandor nagy mell‚nnyel, pisztolyt el‚, azt n viszl t. A magabiztos kalandort ott ‚ri az els“ kellemetlen meglepet‚s, amikor hi ba pr˘b l hozz f‚rni a t rgyaihoz... A m sodik meg akkor, amikor Beckett nekiugrik, ‚s kb. 5 alkalommal v gja  t a tork t, meglehet“sen nagy igyekezettel. ™sszesen egy lehet“s‚gnk van: miut n Beckett elmondta a hlyes‚geit, menekljnk el. Ryan kirohan, Beckett ut na. Ryan r‚mlten a szemk”zti falhoz lapul (az Isten  ldja meg a primitĄv fajt j t, mire val˘ a pisztoly?), Beckett pedig  tszalad a sĄneken, hogy teljesĄtse Ąg‚ret‚t. Azaz csak szaladna, ugyanis megjelenik egy meglehet“sen gyorsan mozg˘ metr˘szerelv‚ny, ‚s egy lelkes pszichopat t nemes egyszer–s‚ggel kilapĄtja. Ujabb g”mb, amely kiss‚ nehezen  ll ”ssze egy eg‚ssz‚, azt n teleport l s. Az ”reg Orz“h”z kerlnk, aki m‚ltatja a tetteinket - megmentettk az Alomh l˘t, ezzel egytt az emberis‚g  lmait. A H l˘t Łjra a semlegess‚g uralja, minden mehet tov bb Łgy, ahogy eddig volt. Ezek ut n azt mondja, hogy ‚ljk tov bb a saj t ‚letnket. H t... Kil‚pnk egy h zb˘l, egy csom˘ rend“r v r r nk. Felsz˘lĄtanak, hogy ne tegynk semmi hirtelen mozdulatot, Ryan azonban el“r ntja a pisztoly t... Az eredm‚nyt el lehet k‚pzelni. A l”v‚sek ereje betaszĄtotta Ryan-t az ajt˘n, ‚s el“t”r bel“le az eddig meg”lt 5 ember energiag”mbje. Akis bogy˘k egyeslnek, majd bereplnek a falon tal lhat˘ g‚pbe, amely r”vid zmm”g‚s ut n egy kis kapszul t ad vissza. s v‚ge. A v‚g‚re maradt az ‚rt‚kel‚s. A j t‚k grafik ja ugyan forradalminak nem nevezhet“, de mindenk‚ppen kellemes. D”bbenetesen j˘k a hangok, hangk rtya n‚lkl oda a fele sz˘rakoz s. A j t‚k borĄt˘j n a ,most atmospheric adventure ever" felirat dĄszeleg, ‚s b rmennyire nem szeretjk az ilyen jelleg– ”nt”mj‚nez‚st, ezzel most egyet‚rtnk. Ha a t”rt‚net kiss‚ bugyuta is, a j t‚kmenet ‚s a hangulat nagyszer–. ™sszesĄtve: az ut˘bbi id“k (valami 1 ‚v) egyik legjobb (kaland)j t‚ka a Dreamweb. Mi nagyon ‚lveztk (Lesz mĄtva engem, akinek fogalma nem volt, mit Ąrjon a k‚pekhez... - CoVboy), pr˘b lj tok ki, mert ‚rdemes! Bryan