A CoV 1. sz m ban m r volt TOTAL ECLIPSE, a 4. sz mban DARK SIDE, akkor most - a h rmas l‚p‚sk”zt betartva - ism‚t egy Incentive-program leĄr sa k”vetkezik: itt j”n a DRILLER. Ez ugyan t volr˘l sem nevezhet“ Łjdons gnak, de m r a DARK SIDE-n l is emlĄtettk, hogy a megjelen‚s kronol˘giai sorrendje nem nagyon zavar bennnket. Lehet, hogy a j t‚k az "oldie, but goldie"- kateg˘ri ba kiv nkozik, de att˘l fggetlenl abban biztosak vagyunk, hogy id ig m‚g nem tŁl sokan j tszott k v‚gig az orsz gban. A DRILLER 1987-ben jelent meg ‚s ez volt az els“ k‚pvisel“je a FREESCAPE n‚ven (teljesen 3D technik val kivitelezett) emlegetett j t‚kkateg˘ri nak. A kivitelez‚sb“l ad˘d˘ grafika "meglehet“sen" v ltozatosnak mondhat˘: az Incentive egyik rekl mja szerint a j t‚kban t”bb, mint 20 billi˘ (!) n‚zeti k‚p t rulhat a j t‚kos el‚ (CoVboy 2 hete m r csak ezt sz molja, mert nem hiszi el a dolgot...). A kerett”rt‚net szerint a j t‚k a t voli vi g–rben, az Evath bolyg˘ Mitral nev– holdj n j tsz˘dik. A holdon hosszŁ ‚vekig ‚rcb ny szatot folytattak az Evath-tal nem tŁls gosan rokonszenvez“ ketarsok, de miut n a hold nyersanyagtartal‚kai kimerltek, a b ny szok elt voztak. Sajnos a b ny szat mell‚khat sak‚nt vesz‚lyes robban˘ g z is fejl“d”tt, amely felgylemlett a felszĄn alatt ‚s mostan ban m r felrobban ssal fenyegeti a holdat. Evath tud˘sai m‚g idej‚ben ‚szlelt‚k a vesz‚lyesen felgylemlett g z jelenl‚t‚t a holdon ‚s att˘l f‚lve, hogy a hold felrobban sa Evath-ra is vesz‚lyt jelenthet, megtett‚k a megfelel“ ˘vint‚zked‚seket: kikldtek a holdra egy speci lis robotot, amely a felszĄn megfŁr s val felszabadĄtja a felgylemlett g zt, elh rĄtva ezzel a robban svesz‚lyt (DRILLER annyit jelent, mint fŁr˘torony vagy fŁr˘g‚p). Ezt a m–veletet a hold 18 szektor ban kell elv‚gezni, csak van egy kis b”kken“: sajnos a ketarsok b ny szai ittfelejtettek n‚h nyat a biztons gi berendez‚seik k”zl. EzenkĄvl a robotnak m‚g sz mos egy‚b kellemetlens‚ggel, fejt”r“vel is szembe kell n‚znie. A kldet‚s sikere meglehet“sen kil t stalannak t–nik... A j t‚kk‚perny“ jobb fels“ sark ban l that˘ a val˘s idej– ˘ra, amely a feladat teljesĄt‚s‚hez rendelkez‚sre  ll˘ id“t mutatja (kezdetben n‚gy ˘ra). A k‚perny“ k”zep‚n l that˘ az a n‚zeti k‚p, amelyet a j t‚kos l t, k”z‚pen a kereszt alakŁ kurzorral. Ha mozg s van, akkor arra haladunk a t‚rben, amerre a kurzor mutat. A mozg s (vagy a c‚lkereszt mozgat sa) PORT2 joystick-r˘l t”rt‚nik vagy a '"'/'='/'Q'/'W' billenty–kkel. A forg s m‚rt‚k‚t az ANGLE, a mozg s nagys g t pedig a STEP hat rozz k meg (ld. k‚s“bb). A n‚z“pontot a 'P' ‚s az 'L' billenty–kkel emelhetjk fel/le az ANGLE-n‚l megadott sz”gben. Fgg“leges mozg sra is lehet“s‚g van az 'R' ‚s az 'F' billenty–kkel (ez a terepj r˘ban csak 4 fokozatŁ, az –rsikl˘ban m r j˘val t”bb). Tzelni b rmikor tudunk a 'SHIFT' megnyom s val. A k‚perny“ als˘ r‚sz‚n l tjuk a m–szerfalat, amelyen a k”vetkez“ inform ci˘k kaptak helyet: A bal oldalon egy ablak jelzi, hogy a kurzor mozg s- (felfel‚ mutat˘ nyĄl) vagy c‚lz s (tzel“ l‚zer)  llapotban van-e. Ezek k”z”tt a 'SPACE' megnyom s val kapcsolhatunk  t, a c‚lkereszt zemm˘dban tudjuk a mozgat˘billenty–k segĄts‚g‚vel a kurzort pontosan a k‚perny“ egy adott pontj ra pozicion lni. K”z‚pen egy m sik ablak mutatja, hogy melyik j rm–ben vagyunk. Kezdetben a terepj r˘ban ld”g‚lnk, de egy hang rban  tsz llhatunk egy –rsikl˘ba is. A jobb oldalon l that˘ az eddig el‚rt eredm‚nynk. A k”z‚ps“ r‚sz bal oldal n l‚v“ ablakban ANGLE felirat mutatja, hogy forg s vagy n‚z“pont-m˘dosĄt s eset‚n egy billenty– megnyom s ra h ny fokkal t”rt‚nik a fordulat (5-90 fok k”z”tt  llĄthat˘ az 'A' ‚s a 'Z' billenty–kkel). A STEP felirat mutatja a mozg s nagys g t, azaz egy billenty–re mekkor t fogunk l‚pni (1-250 k”z”tt  llĄthat˘ az 'S' ‚s az 'X' billenty–kkel). Az EXTEND a terepj r˘ban azt jelzi, hogy milyen magass gban vagyunk a felszĄnt“l a lehets‚ges n‚gyb“l, ha az –rsikl˘ban lnk, akkor J feliratot mutat. Emelett az ir nyt– (PLAN) l that˘, amelyben a k‚t s rga csĄk mutatja, hogy milyen ir nyban n‚znk ‚ppen. Az ir nyt– a Trachyte ‚s a Diamond szektorban nem zemel, mert ezek a bolyg˘ p˘lusai. Minden szektor egy 8096*8096 n‚gyzetk‚nt k‚pzelend“ el. A m–szerfal k”zep‚n l‚v“ ablak mutatja az X- ‚s Y-koordin t inakta a szektoron bell. A '"' a felszĄnt“l sz mĄtott magass got jelzi. Innen jobbra ism‚t egy k”rt l thatunk, amely a n‚z“pont talajhoz viszonyĄtott helyzet‚t mutatja (SIDE). Az als˘ sor bal oldal n SHIELD illetve ENERGY mutatja, hogy a jelenlegi j rm–vnk pajzsa mennyire van felt”ltve. Pajzsot akkor veszĄtnk, ha l‚zerek l”v”ld”znek r nk, az energia fogy s ra viszont minden funkci˘val ell tott billenty–, az id“ tel‚se, fŁr˘torony elhelyez‚se illetve egy‚b kellemetlens‚gek (tk”z‚s, csapd k, stb.) hat ssal vannak. Ha a pajzsb˘l vagy az energi b˘l valamelyik teljesen elfogyna, a j t‚k v‚get ‚r. A pajzsot ‚s az energi t egyes krist lyokb˘l (gŁla alakŁ t rgyak, a csŁcs n  ll˘ vonatkozik az energi ra) tankolhatjuk fel, de egy‚b m˘dszerek is elk‚pzelhet“ek. A jobb als˘ sarokban l that˘ a program k‚t zenetsora. Az als˘ban annak a szektornak a nev‚t l thatjuk, amelyikben ‚ppen vagyunk. A fels“ben  ltal ban a szektor  llapot t l tjuk (GAS BUILD UP, azaz g z fejl“dik a fert“z”tt, SECTOR CLEARED a megtisztĄtott szektorokban), de a tov bbi zeneteket is itt l thatjuk: PROCESSING (letettk a fŁr˘tornyot), ... CFT (a megtal lt g ztelep nagys ga), ...% SUCCESS (a csapd ba ejtett g z nagys ga), COLLECTING (felvettk a letett fŁr˘tornyot), NOT IN PROBE (az –rsikl˘ban lve pr˘b ltunk meg letenni/felvenni fŁr˘tornyot : ezt nem lehet), ALREADY PLACED (m r van fŁr˘torony a szektorban), POSITION UNSUITABLE (valami akad lyozza a fŁr˘torony let‚tel‚t), NO GAS FOUND (nem tal ltunk g zt), NASTY FALL (magasr˘l estnk le, a j t‚knak v‚ge). Mint m r emlĄtettk, a j t‚k c‚lja a 18 szektor megtisztĄt sa a g zt˘l. A fŁr˘tornyokat a 'D' billenty– megnyom s val tehetjk le. Ekkor az zenetsor t j‚koztat r˘la, hogy mekkora g ztelepet tal ltunk ‚s a g znak mekkora r‚sz‚t ejtettk csapd ba (ah ny k”bm‚ter, annyi plusz pont). Egy szektor akkor lesz biztons gos, ha az alatta lev“ g zb˘l legal bb 51%-ot megtal ltunk. N‚h ny szektorban neknk sem sikerlt 100%-os pontoss ggal megtal lnunk a g ztelepet. Ha valaki nem ismeri a fŁr si koordin t kat, akkor sajnos keresg‚lnie kell ‚s a 'C' billenty– megnyom s val el‚g gyakran fel is kell szedegetnie a letett fŁr˘tornyot. Ez csak a terepj r˘ban lehets‚ges, az –rsikl˘val nem lehet a fŁr˘tornyokkal manipul lni. A fŁr˘tornyokkal kapcsolatban egy‚bk‚nt megjegyzend“, hogy n‚ha eg‚szen elk‚pzelhetetlen helyeken kell “ket elhelyeznnk (‚plet tetej‚n, az eltntet‚se ut n egy ‚plet hely‚n, stb). N‚h ny szektorban k”nnyĄt‚sk‚ppen n‚mi segĄts‚g tal lhat˘ a fŁr˘torony let‚tel‚nek a hely‚r“l (pl. az els“ szektorban egy kereszt mutatja ezt a helyet, egy m s helyen k‚t nyĄl metsz‚spontja, stb.). A g z megtal l s ‚rt a mennyis‚gt“l fgg“ pontsz m j r, de ha a fŁr˘tornyot felvesszk egy ilyen helyr“l, akkor ez a pontsz m levon˘dik az ”sszesĄtett pontsz mb˘l. Mivel a j t‚k egy kiss‚ bonyolult, nyilv nval˘, hogy adott a j t‚k ll s kiment‚s‚nek lehet“s‚ge. Az 'I' billenty– segĄts‚g‚vel hĄvhat˘ be a k‚perny“re az input/output men, amely egyben a pause funkci˘t is bet”lti. Ebben sorban t j‚koztat st kapunk a fŁr˘toronyr˘l (UNPOSITIONED : m‚g nincs let‚ve, de ebben a szektorban le kell tennnk, POSITIONED : m r le van t‚ve, NOT REQUIRED : ezen a r‚szen nem kell letenni), a megtal lt g ztelepr“l (teljes nagys g sz mmal ‚s a megtal lt mennyis‚g sz zal‚kkal vagy sz mmal), az ”sszes szektor ‚s ebb“l a biztons gos (51%-n l nagyobb g zr‚sz megtal l sa) szektorok sz m r˘l. Az 'S' megnyom sa ut n j t‚k ll st menthetnk magn˘ra vagy lemezre, az 'L'-lel egy ilyen kimentett  ll st t”lthetnk be. 'M' billenty–vel  tkapcsolhatunk az al fest“ zene ‚s a hangeffektusok k”zl, 'RUN/STOP'-pal kil‚phetnk a jelenlegi j t‚kb˘l ‚s Łjat kezdhetnk. B rmely m s billenty– megnyom s ra a j t‚khoz t‚rhetnk vissza. A menteget‚ssel kapcsolatban megjegyzend“, hogy egyes t”r‚sekn‚l a t. crackerek elfelejtett‚k kiszedni a gy ri v‚delmet: a j t‚k ll s t”lt‚se rendben lezajlik, de ut na a program holmi Driller-k‚zik”nyvek x. oldal n tal lhat˘ y. paragrafus z. szava ir nt ‚rdekl“dik h rom esetben : ‚s ha mindh rom v lasz helytelen lett volna, akkor egy sz‚p reset tanŁi lehetnk. Kellemetlen. Term‚szetesen eg‚szen biztosak vagyunk abban, hogy mindenki a sarki trafikban v s rolta a DRILLER-j‚t, amelyhez ugye k”nyv is j rt, sz˘val ez nem jelenthet probl‚m t... Abolyg˘n a 18 szektoron kĄvl m‚g van egy speci lis hely: ez a Mitral felszĄne. Ide pottyanunk olyankor, ha egy szektort azon az oldal n hagyjuk el, amely nem szomsz‚dos egy m sik szektorral vagy lepottyanunk a Ruby-ban a pall˘kr˘l. Innen nem lehet sehov  sem menni, viszont minden egyes billenty–megnyom s egy rak s energi nkat elfogyasztja. Ha ide kerltnk volna, akkor legegyszer–bb az input/output-menben kil‚pni a j t‚kb˘l vagy bet”lteni a legutols˘ kimentett  ll st. M‚g egy fontos megjegyz‚s: ha egyfolyt ban huzamosabb ideig (5-6 perc) ugyanabban a szektorban tart˘zkodunk, akkor egyszer csak azon vesszk ‚szre magunkat, hogy valaki er“sen tzel r nk. A b–n”s a fejnk felett van egy m–hold k‚p‚ben : hŁz˘djunk be el“le egy fedett helyre (b r ez csak  tmeneti megold s, mert mihelyt kil‚pnk al˘la, Łjra hullani kezd a nyakunkba az  ld s) vagy hagyjuk el a szektort ‚s j”jjnk r”gt”n vissza (erre elt–nik, de ha megint tŁl sok ig maradunk itt, akkor megint meg fog jelenni). H t ennyit di˘h‚jban a j t‚k haszn lat r˘l ‚s szab lyair˘l. A v llalkoz˘ kedv–ek esetleg nekil thatnak egyedl a megold snak (r‚szv‚tnk nekik!), azoknak, akik elakadtak, itt k”vetkezik egy megold s-f‚les‚g. A sorrendet nem fontos k”vetni (n‚ha azonban hasznos), b r egyes szektorokat csak bizonyos dolgok megt‚tele ut n tudunk el‚rni. Kezdetben az Amethyst szektorban vagyunk. Szemben egy h zik˘t l thatunk, bal oldalt egy z”ld falat. A falat sz‚tl“hetjk n‚mi bonus pontok‚rt, a legt”bbet (750) akkor kapjuk, ha el“sz”r a fal t volabbi (vagyis a rajta l‚v“ ajt˘t˘l jobbra es“) r‚sz‚be l”vnk, azut n az ajt˘ feletti elembe, majd v‚gl a fal bal oldali r‚sz‚be. A fal m”g”tt egy p˘zn t l thatunk, a tetej‚n valamilyen dobozzal: egyel“re ezt ne l”v”ld”zzk sz‚t, majd k‚s“bb lesz szerepe a j t‚kban. Ballagjunk be a h zik˘ba (AREA NEUTRAL STORES). Itt a bal oldalon h rom energia-, a jobbon h rom pajzskrist ly l that˘. Egyel“re el‚g, ha mindkett“ sorozatb˘l csak egyet-egyet l”vnk ki (felnyomja maximumra a pajzsot ‚s az energi t) a k‚s“bbiekben : szks‚g eset‚n : ide b rmikor visszaj”hetnk tankolni. A krist lysorok v‚g‚n egy-egy emelv‚nyen k‚t Łjabb krist ly l that˘. Ezekbe belel“ve az el“ttk l‚v“ krist lysorok Łjra felt”lt“dnek ‚s bel‚jk l“ve ism‚t tankolhatunk (vigy zat, ha azt a blokkot tal ljuk el, amelyen  llnak, akkor lehullanak a f”ldre ‚s nem lehet visszat”lteni a krist lysorokat velk). Erre term‚szetesen csak akkor van szks‚g, ha a f”ld”n l‚v“ krist lyokb˘l kett“t m r elhaszn ltunk. Most ink bb menjnk vissza az Amethyst szektorba. Menjnk most az X=6400, Y=6050 koordin t ba. Itt egy keresztet l tunk magunk el“tt a talajon. Forduljunk ‚szak fel‚ ‚s a 'D' megnyom s val tegynk le egy fŁr˘tornyot. Ha a megfelel“ helyzetben  lltunk, a szektor teljesen megtisztul a g zt˘l ‚s gazdagabbak lesznk egy adag ponttal. Menjnk  t a keleti falon l‚v“ ajt˘n a Lapis Lazuli szektorba. Itt r”gt”n egy fal n‚z farkasszemet velnk, amely d“re m˘don el llja tov bbhalad sunk Łtj t. A fal r‚seiben (illetve tetej‚n) n‚h ny (5 db) krist ly mosolyog r nk, amelyeket : n‚mi plusz pont‚rt cser‚be : sz‚t is l”v”ld”zhetnk. Ez a pontokon kĄvl Łjabb haszonnal szolg l: Łt nyĄlik a falon. Valamelyik r‚sen  thaladva egy Łtveszt“be kerlnk. Tal n mindenkinek sikerl mag t˘l is kikeverednie a roppant bonyolults gŁ labirintusb˘l... Miut n  t‚rtnk a m sik oldal ra, mozogjunk az X=4096, Y=3746 pozĄci˘ba, forduljunk ‚szak fel‚ ‚s tegynk le egy fŁr˘tornyot : hoppl , m r a m sodik szektort is sikerlt kipucolnunk! A tov bbhalad st kelet fel‚ egy fal z rja el. lljunk k”zvetlenl a fal mell‚, emelkedjnk fel ‚s kukkantsunk  t rajta, mi a helyzet oda t: a szektort hat rol˘ falon egy ajt˘ l that˘ (amit sajnos nem tudunk el‚rni, mert a fal egyel“re az utunkat  llja), valamint egy kocka alakŁ t”mb (ez egy kapcsol˘) teteje is a szemnkbe ”tlik. Durr! : l“jnk bele egyet (els“re a tetej‚t, vagyis a fekete szĄn– r‚szt kell l“nnk, a k”vetkez“ alkalmakkor m r b rmely r‚sze megfelel). Teljes siker: az utunkat  ll˘ fal elt–nt. H t akkor menjnk tov bb... Hm, van egy kis probl‚ma: az ajt˘ is elt–nt a szektor keleti v‚g‚b“l... A megold s egy‚rtelm–: l“jjnk bele m‚g egyet a kock ba. Ism‚t megjelenik a fal m”g”ttnk (kit ‚rdekel?), valamint van ajt˘nk ism‚t. H t akkor tal n menjnk is  t rajta. Az Emerald szektorba keveredtnk: ez egy meglehet“sen bar ts gtalan hely. A szektor n‚gy oldal n l‚v“ ajt˘kn l ugyanis egy-egy l‚zer gyŁ  lldog l (nem lehet kil“ni “ket), amelyek kĄm‚letlenl tzet nyitnak mindenkire, aki nem k”zvetlenl a szektor falai mellett, a szektor  tl˘in vagy a szektor k”zepe ‚s a Lapis Lazuli-ba vezet“ ajt˘ k”ztt l‚v“ egyenesen mozog (mi ott fogunk). Sz˘val egyel“re  lljunk meg ott, ahol bej”ttnk. A szektor k”zep‚n egy monument lis eml‚km– dĄszeleg : r˘juk le a kegyeletnket azzal, hogy sz‚tl“jk a talapzaton l‚v“ alkot st (4-5 l”v‚s ut n elt–nik, de addig felnyomja a pajzsot ‚s az energi t). A talapzatra ne l“jnk, mert akkor a l‚zer gyŁk is tzet nyitnak r nk! Most menjnk be a szektor k”zep‚re egyenesen (Ągy nem l“ r nk egyik l‚zer sem). M sszunk fel az emelv‚nyre (el fog t–nni). Kb. itt van valahol az X=3746, Y=4096 pozĄci˘. Mozogjunk ebbe, forduljunk kelet fel‚ ‚s tegynk le egy fŁr˘tornyot. A harmadik szektor is megtisztult. T vozzunk kelet fel‚, a Malachite szektorba. Term‚szetesen a fŁr˘tornyot meg kell kerlnnk ehhez, de Łgy, hogy k”zben a bej ratokn l  ll˘ l‚zerek ne l“jenek szanasz‚t bennnket. Teh t: miut n letettk a fŁr˘tornyot,  llĄtsuk a l‚p‚sk”zt 250-re ‚s l‚pjnk egyet h tra. llĄtsuk a a fordĄt si sz”get 45 fokra, ‚s forduljunk egyet balra (majdnem pont a szektor sark t l tjuk). Most el“re eg‚szen a falig, majd ott forduljunk el Łgy, hogy a fal mellett el tudjunk slisszolni a keleti falon l‚v“ ajt˘ig. Az ajt˘hoz ‚rve forduljunk vele szembe (vagyis kelet fel‚) ‚s  llĄtsuk a sz”get 30 fokra. Ez biztons gi el“Ąr s a Malachite szektorban r nk v r˘ veszedelmek ellen. Most pedig el“re. Mihelyt a k‚perny“n megjelenik a szektorb˘l l tott n‚zeti k‚p, nyomjuk meg a 'P' billenty–t (n‚z“pont fel). Itt ugyanis vill mgyorsan tzel“ l‚zerek v rnak bennnket. A 'P' megnyom sa ut n r”gt”n a l t˘t‚rben is lesznek : nincs m s dolgunk, mint  tkapcsolni a c‚lkeresztre ‚s kil“ni mind a kett“t (egy‚bk‚nt el‚g gyorsan sz‚tl”vik a pajzsunkat ‚s a j t‚k szomorŁ v‚get ‚r). A szektor k”zep‚n egy fal hŁz˘dik keresztbe, amelynek k”zep‚n egy arcot form z˘ emelv‚ny emelkedik a magasba (a szemei voltak azok a l‚zerek, amelyeket az im‚nt kil“ttnk). Az orr t ne l“jk meg, mert a l‚zerek ism‚t neki llnak tzelni! A sz ja egy alagŁtba torkollik, amelyen  tjuthatunk a szektor m sik fel‚re. Menjnk  t rajta (a fogaiba nem k”telez“ beverni a fejnket!). A l‚gt‚rben egy lebeg“ objektum ”tlik a szemnkbe, amelynek az alj n mintha valami bej rat-szer–s‚g volna. De hogy az ”rd”gbe menjnk  t rajta, amikor nem tudunk el‚g magasra emelkedni hozz ? : mindegy egyel“re ne foglalkozzunk eme k”lt“i k‚rd‚ssel, ink bb mozogjunk az X=5952, Y=5026 pozĄci˘ba. Itt kell majd letennnk a fŁr˘tornyot, de az egyel“re m‚g nem megy, mert akad lyozz k a mellettnk l‚v“ t”mb”k. L“jk sz‚pen sz‚t sorban mindegyiket (amelyik k”z‚pen  llt, annak sz‚tl”v‚se egyben hat stalanĄtja a Ochre szektor er“ter‚t is : miut n egy m sik kapcsol˘t is sz‚tl”vnk). A szektor keleti fal n nagy s”t‚ts‚g honol : eltekintve egy feh‚r ajt˘t˘l, amelyen  tjuthatunk a Ruby szektorba. A Ruby szektor el‚g kellemetlen hely. V‚kony pall˘kon kell k”zlekednnk : egy rossz mozdulat ‚s lepottyanunk a Mitral felszĄn‚re (ahonnan m r csak a j t‚kb˘l t”rt‚n“ kil‚p‚ssel keveredhetnk ki). Teh t fordul sn l nem  rt k”zvetlenl a l bunk el‚ n‚znnk ‚s nem a legnagyobb l‚p‚sk”zzel k”zlekednnk! A fordĄt si sz”get tartsuk 90 fokon : most az a legc‚lszer–bb. Mozogjunk az X=3746, Y=2550 pozĄci˘ba ‚s kelet fel‚ n‚zve tegynk le egy fŁr˘tornyot. A l‚gt‚rben egy‚bk‚nt egy m–hold-szer– valami lebeg, de “t semmi esetre se b ntsuk : “ is b‚k‚nhagy, ha nem nyaggatjuk! Kil“ni egy‚bk‚nt sem lehet, de ha l“ttnk volna r , akkor csak akkor viszonozza a tzel‚st, ha ‚ppen h ttal  llunk neki vagy nincs a l t˘t‚rben (akkor viszont kamatost˘l : vill mgyorsan sz‚tl”vi a pajzsunkat). Miut n letettk a fŁr˘tornyot t vozzunk a kelet fel‚ vezet“ pall˘n az Aquamarine szektorba. Ehhez persze kell mennnk egy k”rt a pall˘kon, mert itt az el“bb letett fŁr˘torony el llja az utunkat. Itt mozogjunk az X=5120, Y=2896 pozĄci˘ba ‚s d‚l fel‚ fordulva tegynk le egy fŁr˘tornyot : a szektorok 1/3 r‚sze m r tiszta. A szektor talaj n k‚t nyĄl l that˘, amelyek kett“s c‚lt szolg lnak: egyr‚szt kb. az  ltaluk mutatott ir nyok metsz‚spontj ban kell letenni a fŁr˘tornyot, m sr‚szt az egyik a Ruby fel‚ mutatja a helyes utat, ha arrafel‚ akarunk t vozni (egyel“re csak arra tudunk) : mint l ttuk, ebben pall˘kon kell k”zlekedni ‚s ha az Aquamarine-b˘l nem a nyĄl  ltal mutatott Łtvonalon l‚pnk  t a Ruby-ba, akkor sz‚pen le is pottyanunk a Mitral felszĄn‚re (ahonnan m r megint csak quit-tel tudunk t vozni). Aquamarine-ban maradva: forduljunk most nyugat fel‚. A szektornak ezen a r‚sz‚n k‚t ‚pletet l thatunk. Ez k‚t hang r. Kopogtassunk be a jobb oldalinak az ajtaj n a l‚zerrel. Łgy l tszik otthon vannak, mert kinyĄlt. Menjnk be (KETAR HANGER). A leveg“ben egy –rsikl˘ lebeg, ami a t vols glekzd‚s egy fejlettebb form j t k‚pviseli az eddigiekhez k‚pest. Menjnk be al  ‚s emelkedjnk fel. Amikor m r bent vagyunk az –rsikl˘ban (ism‚t az ajt˘ fel‚ n‚znk), repljnk ki a hang r ajtaj n, fordĄtsunk h tat ‚s emelkedjnk fel a magasba kb. 2500 magass gig (az –rsikl˘val j˘val tov bb emelkedhetnk, mint eddig). Repljnk el sz‚pen nyugat fel‚, mondjuk eg‚szen az Amethyst szektorig (az Emerald-n l maradjunk a szektor sz‚l‚n, mert a bej ratokn l l‚v“ l‚zerek az –rsikl˘ra is tzelni fognak). Az utunkba akad˘ falaknak term‚szetesen nem szks‚ges nekireplni, de ha a megadott magass gban replnk, akkor nem is fogunk. Az Amethyst-ben a j t‚k elej‚n m r szemgyrev‚teleztnk egy p˘zn t, aminek a tetej‚n valami lapos t rgy volt. Ez lesz a lesz ll˘p lya. Ereszkedjnk r , mire az energia ‚s a pajzs felt”lt“dik a maximumra. Most repljnk vissza az Emerald-ig (a szektor sz‚l‚n haladva), ott forduljunk ‚szakra ‚s keljnk  t a Graphite szektorba. Itt egyel“re nincs m s dolgunk, mint a szektor bal sark ban lebeg“ lap fel‚  llni ‚s r ereszkedni. Erre a lap elt–nik : k‚s“bb ennek m‚g nagy haszn t fogjuk venni! Rendben, repljnk vissza Emerald-ba, majd onnan az Aquamarine-ba ‚s  lljunk be a hang rba (kĄv ncsi term‚szet– j t‚kosok az –rsikl˘val felderĄthetik ak r az ”sszes szektort is). A hang rban ott  ll egy l nctalpas terepj r˘ (ezzel m szk ltunk id ig). Łgy tudunk visszakecmeregni bele, hogy f”l‚  llunk ‚s leereszkednk vagy al replnk ‚s felemelkednk. T vozzunk a hang rb˘l. Kelet fel‚ egy fal z rja el az utat a Beryl szektor fel‚ : ezen ugyan tal lhat˘ egy ajt˘, csak sajnos titkos ‚s a m sik oldalr˘l nyithat˘. Teh t t vozzunk a Ruby fel‚ a nyĄl  ltal mutatott ir nyban (amikor kil‚pnk az Aquamarine-b˘l, az Y koordin ta 2500 k”rl legyen!). Menjnk vissza azon az Łton az Amethyst-be, amelyen id ig j”ttnk (azaz mindig csak nyugat fel‚):  t a Ruby-n a Malachite-ba, majd onnan az Emerald-ba. Itt ugyanazon az Łton mozogjunk, ahogy errefel‚ elkerltk a l‚zereket: bel‚p‚s ut n a fal mellett a jobb oldali sarokig, onnan 45 fokban be k”z‚pre, majd onnan ki a nyugati ajt˘n;  t Lapis Lazuli-n ‚s m r meg is ‚rkeztnk az Amethyst-be. Szks‚g szerint tankolhatunk pajzsot vagy energi t a kunyh˘ban. Menjnk  t a nyugati falon l‚v“ ajt˘n. A Topaz szektorba ‚rkeztnk. Itt r”gt”n egy l‚zer kezd tzelni r nk k”zvetlenl szemb“l : ezt nem lehet kil“ni, viszont ha belel”vnk egyet, akkor 90 fokot elfordul balra ‚s egy ideig b‚k‚n hagy bennnket. Szemben egy piros fal hŁz˘dik keresztbe, ami elz rja az utat a szektor tov bbi r‚szei fel‚. A jobb oldalon tal lhat˘ l‚pcs“ segĄts‚g‚vel felm szhatunk a tetej‚re... Aki j tszott m r Incentive-j t‚kkal, az term‚szetesen most azt v rn , hogy a m sik oldalon a nagy semmi v rja a buzg˘n felszalad˘ delikvenst, aki annak a rendje s m˘dja szerint sz‚pen lepotyog a fal m sik oldal n : viszont micsoda meglepet‚s v r ezekre! Meglep“, de vezet lefel‚ is l‚pcs“. S‚t ljunk le rajta, majd mozogjunk az X=1310, Y=3074 pozĄci˘ba ‚s d‚l fel‚ fordulva tegynk le egy fŁr˘tornyot. Menjnk vissza a l‚pcs“n a szektor m sik oldal ba. A k”z‚ps“ r‚szen k‚t kocka l that˘ egym s mellett : ez k‚t kapcsol˘, mindj rt szerepk is lesz. A kock kon tŁl egy ‚plet lebeg a magaban, alatta a f”ld”n pedig egy platform l that˘. M sszunk fel erre : de mik”zben megynk fel‚, l“jnk bele m‚g egyet a tornyon l‚v“ l‚zerbe, kl”nben nemsok ra megint ‚szrevesz bennnket ‚s tzet nyit r nk. Egy a szektor nyugati oldala fel‚ n‚z. Miut n biztosan a platformon  llunk, forduljunk a kock k fel‚ ‚s l“jnk bele a bal oldaliba. Hopp! : felr”ppentnk a magasba. Lift. A platformon ne nagyon mozogjunk, mert esetleg lepottyanunk egy GAME OVER erej‚ig : forduljunk kelet fel‚ ‚s egy ajt˘val tal ljuk szemben magunkat. Menjnk be rajta. A K2 Complex-ben vagyunk. A fal m sik oldal n egy nagy k‚k t”mb z rja el az utat. Valami mintha lenne a tetej‚n: l“jnk bele. Egy energiakrist ly jelenik meg el“ttnk egy pillanatra, de azt n elt–nik. L“jnk bele m‚g n‚gyszer a csĄkba ‚s akkor m r nem fog elt–nni (egyb“l fel is tankolhatjuk az energi nkat bel“le). Ha k”zvetlenl az ajt˘ban  llunk, jobbra pillantva egy : a szemben l‚v“h”z hasonl˘ : objektumot l thatunk. Nicsak, nicsak! : r‚s van m”g”tte. Ugyan n‚zzk m r meg mi van ebben a r‚sben... Semmi. (Mi‚rt, mit v rt l? Kim Basingert egy sz l strandpapucsban? : CoVboy). N‚zzk meg a m sikat is, h tha am”g”tt is van r‚s! A jobb oldal r˘l vizsg lva Łgy t–nik, hogy k”zvetlenl a faln l  ll. Az ”reg TOTAL ECLIPSE-en ‚s DARK SIDE-on edzett r˘ka azonban nem ‚ri be ennyivel : megn‚zi a m sik oldalr˘l is. Na tess‚k! : itt m r van r‚s, a r‚sb“l pedig egy ajt˘ nyĄlik kelet fel‚. Greetings to Incentive! Menjnk  t rajta. Egy folyos˘ra ‚rkeznk. Itt semmi ‚rdekes sincs, menjnk tov bb rajta. A K1 COMPLEX-be ‚rkeznk (ez az az ‚plet, amely az Amethyst szektorban a leveg“ben lebeg). A faln l n‚h ny kocka sorakozik egy emelv‚nyen. Ha kocka, akkor megl“ni! : mondja a r‚gi evath-i k”zmond s : kezdjk el sz‚pen megl“d”zni jobbr˘l balra haladva “ket. Hm, miut n valamennyi elt–nt, mintha t”rt‚nt volna valami (hogy mi, arr˘l k‚s“bb). Most menjnk vissza a folyos˘n keresztl a K1-be, majd ki az ajt˘n. Forduljunk a kock k fel‚ ‚s most l“jk meg a jobb oldalit. A lift sz‚pen lesz llĄt bennnket a talajra. M sszunk  t megint a l‚pcs“n (vigy zat, a tornyon  ll˘ l‚zer itt megint ‚szrevesz bennnket, sz˘val l“jnk bele kett“t, hogy visszaforduljon arra, amerre eredetileg  llt!), majd menjnk tov bb nyugat fel‚ az ajt˘n. A Beryl szektorba ‚rkeztnk (ide nem tudtunk  tj”nni az Aquamarine-b˘l az el“bb, mert lefelejtette valaki az ajt˘t a falr˘l). Amint  t‚rtnk a szektorba, a K3 COMPLEX h tulj t l thatjuk. Ennek a bej rata a m sik oldalon tal lhat˘ ‚s egy rendkĄvl bar ts gtalan l‚zer “rzi. A h z m”g”tt egy villanyp˘zna l that˘, amelyen h rom dr˘t fut be a h zba. Ezek a dr˘tok l tj k el energi val a l‚zert : teh t a megold s egyszer–: l“jk sz‚t mind a h rom dr˘tot (ez tŁl messzir“l nem fog menni). Valahol itt a h z m”g”tt tal lhat˘ az X=7104, Y=3512 pozĄci˘ is, ahol ‚szak fel‚ fordulva elhelyezhetnk egy fŁr˘tornyot. Menjnk  t a h z m sik oldal ra. A szektor tŁls˘ v‚g‚ben egy‚bk‚nt egy el‚g ‚rdekes dolog l that˘. Ez egy T alakŁ ‚pĄtm‚ny, amely eredetileg nem volt itt a szektorban: most gy rtottuk, amikor a K1 COMPLEX-ben sz‚tl”v”ld”ztk a kock kat. Ilyen teleportok n‚gy szektorban j”ttek l‚tre, segĄts‚gkkel sokkal gyorsabban k”zlekedhetnk az Amethyst:Ruby ‚s az Emerald:Beryl szektorok k”z”tt. Haszn latuk roppant egyszer–: Łgy m–k”dnek, mint egy ajt˘ : csak neki kell menni a T bet–nek ‚s m ris a c‚lszektorban tal ljuk magunkat. Egyel“re azonban maradjunk itt. Miut n megkerltk a h zat, menjnk be az ajt˘n. Els“ l t sra semmi ‚rdekes nincs itt : viszont ha felpillantunk, h rom  br t l thatunk a bal oldali falon. Ha valamelyik  br t egyszer megl“jk, akkor  tv ltozik h romsz”g, n‚gyzet hatsz”g form jŁra. Ez a h rom  bra hat rozza meg, hogy a nyugat fel‚ (Aquamarine szektor : h rom n‚gyzet) vagy az ‚szak fel‚ (Basalt szektor : h rom h romsz”g) vezet“ rejtekajt˘ nyitva van-e ‚s ha igen, akkor melyik (egy id“ben csak az egyik lehet nyitva). Az Aquamarine-ban m r elv‚geztk a dolgunkat,  llĄtsuk be akkor a Basalt szektort. Menjnk ki a h zb˘l. Egyel“re m‚g ne a Basalt fel‚ menjnk hanem kelet fel‚, vissza az Amethyst-ig (ezentŁl a pontos Łtvonalt˘l eltekintnk : a t‚rk‚p segĄts‚g‚vel ‚s az eddigiek alapj n val˘szĄn–leg m r mindenki kiv l˘an t j‚koz˘dik). Itt forduljunk d‚lre ‚s s‚t ljunk  t a Niccolite szektorba. Szemben k‚t ‚pletet l tunk. Az egyik el“tt egy t bla l that˘, amelyen egy hal lfej dĄszeleg. Tal n valamilyen vesz‚ly leselkedik r nk? Bizony. A k‚t h z k”z”tt l‚v“ ”t kis szrke valami ugyanis akna : ami val˘szĄn–leg el‚gg‚ megviseln‚ a terepj r˘ lelkivil g t, ha r juk futna. Ha az ‚rkez‚si pozĄci˘b˘l nyĄlegyenesen  tsz guldan nk az aknamez“n, akkor ugyan egyik sem okozna k rosod st bennnk : az aknamez“ k”zep‚n, a f”ldben viszont van egy kil“hetetlen l‚zer gyŁ is, ami szanasz‚t l”vi a pajzsunkat. A megold s teh t az, ha k”zvetlenl a jobb oldali h z mellett (az X koordin t t 2580-ra  llĄtsuk) haladunk el ‚s 250-es l‚p‚sk”zzel. Egy Łsszuk meg a legkevesebb pajzsveszt‚ssel a dolgot). Miut n  tkecmeregtnk az aknamez“n, ijedten konstat lhatjuk, hogy nem vezet tov bb Łt d‚l fel‚. A falon viszont egy kapcsol˘ l that˘, amelyet egy l”v‚ssel  t llĄthatunk. Mozogjunk ezut n az X=0512, Y=1698 koordin t ba ‚s ‚szak fel‚ fordulva tegynk le egy fŁr˘tornyot. Most nehetnk is vissza Amethyst-be :  t az aknamez“n... Menjnk  t Emerald-ba, majd ott s‚t ljunk k”rbe a fal mellett (ha a sarokban m r van teleportkereszt, ne menjnk neki) ‚s a d‚l fel‚ vezet“ ajt˘n menjnk  t az Alabaster szektorba (vigy zat, az ir nyok megfordulnak!). A szemben l‚v“ falon egy ugyanolyan kapcsol˘ dĄszeleg, mint amilyenbe az im‚nt Niccolite-ban belel“ttnk. L“jnk bele ebbe is ‚s a kapcsol˘t bl n m ris k‚t kis sz”szm”sz mutatja, hogy k‚t ilyen kapcsol˘t l“ttnk sz‚t id ig. A szektor k”zep‚n egy vĄzzel teli medence tal lhat˘, s“t a jobb oldal n egy trambulin is hĄvogat˘an v rja, hogy az errej r˘ f radt g zb ny sz belevesse mag t a finom, h–s vizecsk‚be... Vesse bele mag t az, aki meg akar fulladni benne, aki ink bb v‚gigj tszan  a j t‚kot, az menjen a vĄzpartig ‚s l“j”n r  ”tsz”r a vĄzre. Erre a vĄz elp rolog ‚s a medence tŁloldal n l that˘v  v lik egy l‚pcs“ : ennek a haszn lata aj nlott a trambulin helyett. Vigy zat, a medence perem‚r“l nehogy lepottyanjunk, mert annak v‚gzetes k”vetkezm‚nyei lehetnek (sz˘val n‚zznk a l bunk el‚). Menjnk le a l‚pcs“n a medenc‚be ‚s mozogjunk a megfelel“ pozĄci˘ba, forduljunk nyugat fel‚ ‚s tegynk le egy fŁr˘tornyot. A megfelel“ pozĄci˘ a CoV 4. sz m nak 7. oldal n tal lhat˘: itt fel vannak sorolva a Driller szektorainak kulcskkordin t i (Ezt hĄvj k  rukapcsol snak, ugye? : CoVboy). Ha minden igaz, akkor pirossal is volt nyomva, sz˘val f‚nym solgat˘k h tr nyban... Miut n a fŁr˘tornyot letettk, jubil lunk: m r 10 szektor tiszta. Menjnk  t az Opal szektorba. Bel‚pve nem k pr ztat el bennnket tŁl nagy zsŁfolts g. A szemk”zti falon egy kapcsol˘ l that˘. Ilyenb“l m r  tkapcsoltunk kett“t, ez lesz a harmadik (teh t l“jk meg). A szektor jobb oldal n egy fal emelkedik ki a f”ldb“l, rajta a m gikus felirattal: 7741 . Ez nem a program k‚szĄt“inek az IQ-ja (b r meglehet“sen pihent agyŁak lehettek), hanem egy kis segĄts‚g a g z megtal l s hoz. A t bl val egyvonalban (nyugat fel‚ fordulva), ezen a koordin t n kell lerakni a fŁr˘tornyot (azaz X=7394, Y=7741). M s dolgunk itt egyel“re nincs (majd j”vnk mindj rt vissza). Menjnk  t Amethyst-be (haszn lhatjuk ak r a Ruby-ban l‚v“ teleportot is : ez odavisz) ‚s ott t”ltsk fel a pajzsunkat a h zik˘ban (m r amennyiben m‚g nem haszn ltuk el az ”sszes krist lyt id ig), mert most egy kiss‚ vesz‚lyes helyre megynk. Ez nevezetesen a Quartz szektor. Bel‚p‚s ut n r”gt”n kapjuk is az  ld st a nyakunkba... A gaztett elk”vet“je a szektort k‚t r‚szre bont˘ fal egyik beugr˘j ban rejt“zik. Mag t a l‚zert nem lehet ugyan kil“ni, de elhallgattat s ra kiv l˘an alkalmas a Palacsinta-taktika n‚ven k”zismert m˘dszer: a l‚zer uganis pont egy olyan t”mb alatt  ll, amely egy madzagon l˘g. A megold s egyszer–: l“jk sz‚t a madzagot, mire a lezuhan˘ t”mb sz‚pen beled”ng”li a f”ldbe harcias ellenl basunkat. A t”mb mellett m‚g maradt annyi hely, hogy  tmehessnk a szektor m sik oldal ra. Itt a szemben l‚v“ falon megtal ljuk a sorrendben a negyedik ‚s egyben utols˘  t llĄtand˘ kapcsol˘t is (l“jnk bele). Az Incentive programoz˘inak ennek a szektornak a tervez‚s‚n‚l Łgy l tszik, rossz napjuk volt, mert : ak rcsak az Amethyst-ben : megjel”lt‚k, hogy hova kell letenni a fŁr˘tornyot (X=2768, Y=1792, nyugat fel‚ fordulva). No, akkor itt is k‚szen voln nk : menjnk vissza az Opal szektorba. Itt egy kis meglepet‚s v r bennnket: elt–nt a fal a tŁls˘ oldalr˘l! A Niccolite, az Alabaster, az Opal ‚s a Quartz szektorban  t llĄtott kapcsol˘k ugyanis ezt a c‚lt szolg lt k. A szektoron  tballagva menjnk ki valahol ‚s m ris meg‚rkeznk a Diamond szektorba. R”gt”n egy l‚zer kezd r nk tzelni a magasb˘l. Miut n kil“ttk, k”rbe is n‚zhetnk. A Diamond szektor a Mitral d‚li p˘lusa : ennek megfelel“en az ir nyt– itt nem zemel,  lland˘an a d‚li ir nyt mutatja. A szektor tŁls˘ sarkaiban egy-egy megakrist ly l that˘: a bal oldalival az energia, a jobb oldalival a pajzs tankolhat˘ fel maximumra. Figyelem! Ezeket nem megl“ni kell, hanem nekik kell menni! A krist ly el“tt  llva nyomjuk folyamatosan a joystick-et el“re, mĄg a pajzs vagy az energia teljesen fel nem t”lt“dik. A krist lyok nem t–nnek el r”gt”n: kb. h rom-n‚gy alkalommal t”lthetjk fel maximumra magunkat bel“lk. A szektor k”zep‚n egy nagy ‚plet  ll, amelyhez egy alagŁt vezet. Az ajtaja z rva van, de ezen segĄt egy l”v‚s. Az alagŁt v‚g‚n egy delta alakŁ minta v r bennnket. L”v”ld”zznk r  egy darabig. L tsz˘lag nem t”rt‚nik semmi, viszont ha el‚g ideig tzeltnk r , akkor : ha nekis‚t lunk a mint nak : a fal bed“l ‚s elt–nik a szektor k”zep‚n terjeszked“ nagy ‚plet is. Ez kellemes esem‚ny, ugyanis az  ltala eddig elfoglalt helyen kell letennnk a fŁr˘tornyot. A koordin t knak mindenki ut nan‚zhet a CoV 4. m r emlĄtett hely‚n (a szektor tŁls˘ fala kel‚ kell fordulnunk, vagyis amelynek a k‚t v‚g‚ben a krist lyok vannak). H t akkor folytathatjuk is az utunkat a marad‚k szektorok fel‚... Menjnk vissza Amethyst-be (haszn lhatjuk a Ruby-ban l‚v“ teleportot is). Itt forduljunk az ‚szaki fal fel‚, amelynek alj ban egy kock t fedezhetnk fel. Ezekbe id ig szok s volt belel“ni : k”vessk h t most is ezt a nemes hagyom nyt! A recept megint sikeres volt: a falon megjelent egy ajt˘, amelyen keresztl  tjuthatunk az Obsidian szektorba. Itt egy kis diadalĄv v r bennnket : a k‚t fels“ sark ban pedig k‚t tzel“ l‚zer. Hallgattassuk el “ket ‚s s‚t ljunk el a t volban meredez“ oszlop fel‚. A szektort egy  rok v gja kett‚, amelybe nem tan csos belepottyani. Az oszlopot megl“ve (vagy megl”kve : t”k mindegy) hidat gy rthatunk az  rok f”l”tt. Az  rokban n‚h ny krist ly is tal lhat˘, amelyeket n‚mi plusz pont‚rt sz‚tl“d”zhetnk, de nem adnak sem energi t, sem pajzsot. t‚rve a m sik partra mozogjunk az X=6656, Y=6306 pozĄci˘ba, forduljunk ‚szakra ‚s tegynk le egy fŁr˘tornyot. A t volban l that˘ egy olyan ‚plet is, amilyenben kellemes tankol sra alkalmas krist lyokat leltnk m r az Amethyst-ben. A v llalkoz˘ kedv– j t‚kos bemegy az ajt˘n ‚s felderĄti, hogy mi lehet ebben... A v llalkoz˘ kedv– j t‚kos viszont r”vid ‚let– lesz, mert benn egy nagyon er“s l‚zer pillanatok alatt szit v  l”vi. Az ˘vatos j t‚kos ink bb sz‚pen k”rbej rja ‚s megtal lja a h ts˘ bej ratot, ami ugyan sajnos csak egyir nyŁ, viszont kikerli a v llalkoz˘kkal t”rt‚n“ esem‚nyt. Innen behatolva el“bb egy pajzs-, majd egy energiakrist lyt l“hetnk sz‚t (a l‚zer h ttal  ll neknk). Sajnos ott m r nem tudunk kimenni, ahol bej”ttnk, teh t k‚nytelenek vagyunk a bej rati ajt˘n t vozni. Man“verezznk Łgy, hogy az el‚ az oszlop el‚ kerljnk, amin a l‚zer  ll (de lehet“leg ne a l t˘ter‚be, mert abb˘l baj lesz). Ha pont az oszlop el“tt vagyunk akkor forduljunk szembe vele, emeljk fel a n‚z“pontot ‚s l“jk ki a l‚zert. A mennyezeten l‚v“ k‚t vil gos csĄkba belel“ve : n‚mi plusz pont‚rt : lekapcsolhatjuk a l mp t , ezt viszont lehet“leg csak azut n tegyk, miut n a l‚zert m r kil“ttk. Menjnk ki az ‚pletb“l, keljnk  t a hĄdon ‚s menjnk vissza Amethyst-be. Menjnk  t a Basalt szektorba. A jobb oldalon l‚v“ ‚pleten egy rak s krist ly tal lhat˘, ezeket plusz pontok‚rt sz‚tl”v”ld”zhetjk. A szektor tŁloldal n k‚t L alakŁ alagŁt hŁz˘dik, viszont sehol sem tal lunk rajta ajt˘t. A megold st az ‚szaki falon l‚v“ nyĄl adja meg. lljunk a k‚t alagŁt k”z”tti r‚sbe pontosan, majd forduljunk 90 fokot balra ‚s el“re. Hopp! : l thatatlan ajt˘ volt, sikerlt bejutnunk az alagŁtba. Menjnk v‚gig rajta ‚s forduljunk be a v‚g‚n. A folyos˘ v‚g‚n egy kapcsol˘t l tunk. R‚gi j˘ szok sunk szerint l“jnk bele ebbe is, majd menjnk ki az alagŁtb˘l. A Basalt-ban elhelyezend“ fŁr˘toronynak el“sz”r sehol sem tal ltuk a hely‚t, de a v‚letlen a segĄts‚gnkre sietett: a pozĄci˘ X=932, Y=2240 ‚s nyugat fel‚ kell fordulnunk. Igen, a pozĄci˘ nem t‚ved‚s: b r a szektorban ezen a helyen egy blokk van, amelyre sehogyan sem lehet feljutni, m‚gis ennek a tetej‚n kell letennnk a fŁr˘tornyot. Ha szorosan a fala mellett maradva k”rbej rjuk a blokkot, akkor tal lunk egy helyet, ahol hirtelen magasabbra kerlnk ‚s fel tudunk m szni a tetej‚re. Ezt a helyet jegyezzk meg, mert csak itt tudunk lemenni Łgy, hogy a f”ldet ‚r‚s ut n ‚letben is maradjunk! Tegyk le a tornyot a blokk tetej‚n ‚s menjnk vissza ebbe a pozĄci˘ba : m s helyen val˘ lel‚p‚snek END a v‚ge. M s dolgunk itt egyel“re nincs, majd a j t‚k v‚g‚n m‚g visszal togatunk ide... Most menjnk  t a Graphite szektorba. A szektor k”zep‚n egy foly˘ hŁz˘dik, amelybe nem aj nlatos beletrappolnunk, mert minden egyes mozdulatunkkal egy j˘ adag energi t fogyasztunk el. Haszn ljuk ink bb a jobb oldalon megtal lhat˘ hidat, amely  tvezet rajta (a k”zleked‚shez ugyanaz a m˘dszer aj nlott, mint a Ruby-ban). Miut n  t‚rtnk a m sik partra, el“sz”r egy kocka alakŁ t”mb ”tlik a szemnkbe. Menjnk ennek neki, mire elt–nik (ez a man“ver ‚s a Malachite-ban sz‚tl“tt oszlop eredm‚nyezi azt, hogy az Ochre szektorban megsz–nik az er“t‚r a k‚t oszlop k”z”tt). T volabb Łjabb k‚t t rgyat l thatunk, amelyekr“l egy kis (meg k‚t nagy) fant zi val kiderĄthetjk, hogy Łgy n‚znek ki, mint egy puska c‚lz˘berendez‚se. Mozogjunk Łgy, hogy a fal fel‚ n‚zve a puska n‚z“k‚je ‚s c‚ltsk‚je kb. fed‚sbe kerlj”n (kis elt‚r‚s megengedett). Ekkor kapcsoljunk  t a l‚zerre ‚s  llĄtsuk Łgy a c‚lkeresztet, hogy az k”zvetlenl a c‚ltske felett legyen. Ha j˘l csin ltuk, akkor tzel‚s ut n jobbra fordulva ‚szrevehetjk, hogy a l”v‚s egy kapcsol˘ megjelen‚s‚t eredm‚nyezte a falon. Kis huncut Incentive-ek! L“jnk bele a kapcsol˘ba. Ha valaki elakadt volna itt a g z keres‚se k”zben, azon abszolŁt nem csod lkozunk: a felszĄnen sehol sem tal ljuk, a foly˘t meg nem tudtuk eltntetni. EzenkĄvl van m‚g egy gyanŁs hely, ahol nem lehet a fŁr˘tornyot letenni: ez a szektor bal sark ban lebeg“ lap alatti terlet. Ez a lap Łgy tntethet“ el, hogy ha az –rsikl˘val nekireplnk (teljesen v‚letlenl j”ttnk r , amikor az –rsikl˘val ˘vatlanul nekitolattunk). Ha az eddig leĄrtak alapj n j rtunk el, akkor ez a lap most m r nincs itt: m‚g a j t‚k elej‚n (amikor az –rsikl˘val repkedtnk) eltntettk. Mozogjunk teh t akkor az X=1680, Y=6336 pozĄci˘ba ‚s nyugat fel‚ fordulva tegyk le a fŁr˘tornyot. Miut n ez megvolna menjnk vissza a foly˘n  thalad˘ hĄdhoz, menjnk  t rajta ‚s t vozzunk err“l a szomorŁ helyr“l. Menjnk  t a Ruby szektorba az Amethyst-ben l‚v“ teleporter haszn lat val (kelet fel‚ n‚zve menjnk neki, mert csak Ągy kerlnk j˘ helyre!). Az ‚szak fel‚ vezet“ Łton  tjuthatunk az Ochre szektorba. A szektor k‚t v‚g‚ben egy-egy p˘zna  ll, amelyek k”z”tt er“t‚r akad lyozza a tov bbjut st. Pontosabban akad lyozta, mert a Malachite ‚s a Graphite szektorokban ”sszegy–jt”tt k‚t t”mb kikapcsolta egy r‚sz‚t. Most mindenki keresg‚lhet egy darabig, hogy megtal lja a vakfoltot , amelyen  tjuthat az er“t‚ren... (hehe!). A szektorban k‚t l‚zer is tal lhat˘: mindkett“ a f”ldbe van  gyazva, csak egy pixelnyit l tunk bel“lk. Ugyan el‚g nehezen, de az‚rt ki lehet l“ni “ket (a pixel pontosan a c‚lkereszt k”zep‚ben l tsz˘djon). A fŁr si koordin t k X=1808, Y=2240, nyugat fel‚ fordulva. A falon egy Łjabb kapcsol˘t tal lunk, amelyet szok s szerint egy l”v‚ssel  tkapcsolhatunk, majd t vozhatunk is a szektorb˘l. šnnep‚lyes pillanat ‚rkezett el: m r 17 szektort takarĄtottunk ki id ig. De hol van az utols˘, a 18.? Mindj rt meglesz... Ez a Trachyte szektor, a Mitral ‚szaki p˘lusa (csak az ‚szaki ir ny ‚l az ir nyt–n). Az ide t”rt‚n“  tjut shoz els“sorban az szks‚ges, hogy az im‚nt felsorolt h rom kapcsol˘ a Basalt, az Ochre ‚s a Graphite szektorban  t legyen kapcsolva. M sodsorban az eddigi 17 szektorban legal bb 51%-os pontoss ggal a hely‚n kell lennie a fŁr˘tornyoknak. Ha ez megvolna, akkor menjnk az Obsidian szektorba. Itt m r j rtunk egyszer (itt csin ltuk a hidat a foly˘n keresztl). A tŁls˘ falon egy kapcsol˘ jelent meg (csak ha mind a 17 torony a hely‚n van!), mi˘ta itt j rtunk. Ezt  tkapcsolva a szektort lez r˘ fal elt–nik ‚s szabad az Łt a Trachyte-ba. Itt megint egy er“t‚r tal lhat˘, amelyen az  thatol s Łgy t”rt‚nik, hogy ... grrrrr!.... hgmphgrmphfgh!... aaaaaa!.... $#%#%&™**%$$#... Klatty! (CoVboy: e ponton a t. szerz“ sajnos heveny gutat‚st szenvedett, melynek k”vetkezt‚ben hirtelen perfektl besz‚lni kezdett kelt ul ‚s longob rdul, viszont az ‚l“ nyelveket teljesen elfelejtette. Egy az utols˘ fŁr˘tornyot a j t‚kosnak m r mag nak kell elhelyeznie. Kicsiny gyermekkoromban elv‚geztem egy-k‚t kelta ‚s longob rd nyelvtanfolyamot, sz˘val a bar tunk zagyv l s b˘l n‚h ny t”red‚ket az‚rt m‚g sikerlt kih mozni, ilyeneket mint pl.: ... 45 fokban ... figyeljk a hangot ... krist lyok ... als˘t, azt n a k”z‚ps“t, azt n a jobb oldalit, azt n a padl˘t... koordin ta a CoV 4.-ben... Congratu... hol a s”r”m?... format DRILLER... Tal n tudja valaki haszn lni ezeket a dolgokat?) Az Amiga-verzi˘t is bizony ra elk‚szĄtette az Incentive-programokat forgalmaz˘ Microstatus, de mivel m‚g sohasem tal lkoztunk vele, nem tudunk r˘la mit mondani. AzonkĄvl megjegyzend“, hogy a fejl‚cben szerepl“ PLUS4 felirat nem t‚ved‚s! A j t‚kot ugyanis egy jeles haz nkfia (PIGMY)  tkonvert lta 64-r“l, teh t a PLUS4 tulajdonosok is sz˘rakozhatnak vele. V‚gezetl annyit, hogy : tudom sunk szerint : az Incentive cs“dbe ment (Megfogantak volna az  tkok? : CoVboy) ‚s felv s rolta egy nagyobb hal . A freescape stĄlus azonban tov bb ‚l ‚s h˘dĄt: nemr‚giben jelent meg egy ilyen jelleg– j t‚k a Domark c‚g gondoz s ban CASTLE MASTER cĄmmel. --------------------------------------------------- Kezel‚si Łtmutat˘ 'P' :n‚z“pont fel 'L' :n‚z“pont le 'Q' :fordul s balra 'W' :fordul s jobbra '"' :mozg s el“re '=' :mozg s h tra 'R' :emelked‚s 'F' :sllyed‚s 'A' :forg ssz”g n”vel‚s 'Z' :forg ssz”g cs”kkent‚s 'S' :l‚p‚sm‚ret n”vel‚s 'X' :l‚p‚sm‚ret cs”kkent‚s 'D' :fŁr˘torony le 'C' :fŁr˘torony fel 'I' :input/output men 'SPACE' :kurzor  tkapcsol s 'SHIFT' :t–z