Eml‚kszik-e valaki XV. Lajos hĄres mond s ra: Ut nam az ™z”nvĄz! (VĄz? Micsoda marhas g, tal n s”””r! CoVboy) Na, ez az egy bizonyĄtja, hogy XV. Lajos nem Athason volt kir ly (pontosabban nem ebben az ‚r ban), s az, hogy n“knek adta  t a korm nyz s t, pedig azt bizonyĄtja, hogy nem a despota var zsl˘kir lyok k”zl val˘. Mindennek nem sok k”ze van a fentebb emlĄtett gondolatokon kĄvl az Łj szerkeszt“j–, Łj SSI j t‚khoz, a SHATTERED LANDS-hez. Egy biztos, ideje volt megjelennie. A TSR ‚s SSI katal˘gusokban m r '92 szeptember‚re harson zt k a megjelen‚st. Nem sokat, csup n egy ‚vecsk‚t t‚vedtek. Annak ellen‚re, hogy sem a grafika, sem a zene nem sz mĄt a csŁcskateg˘ri ba, feledhetetlen lett a j t‚k. Csoda lenne? A POOL-os szerkeszt“j– sorozaton ‚s az EOB sag n kĄvl az SSI/AD&D vonalon el‚g nagy pang s volt mostan ig. SzĄvnk ”r”mdobog s t halkĄtsuk le egy kicsit, ‚s nyomjuk fel a dolgot a viny˘ra, legal bb hagyva 10-12 meg nyi szabad helyet, mert el‚g tekint‚lyes helyet fognak majd a kimentett  ll sok maguknak k”vetelni. Ja, PC-r“l van sz˘, az Amig sok pedig csorgathatj k a ny lukat... Min‚l messzebb jutunk a j t‚kban, ann l hosszabbak lesznek, a v‚g‚n pedig EGY KIMENTETT LLS HOSSZA 1.2 MB LESZ! El‚g rekordremegtet“ ”tlet, de az m r zavar˘, hogy a ki/bet”lt”get‚s is ennek megfelel“en j˘ gyors g‚pen is el‚rheti az egy percet... P r has b kit‚r“t mindenk‚ppen  ldozn nk a Set‚t Nap vil g ra, Athasra, azok kedv‚‚rt, akik nem hajland˘ak 2200,- Ft-ot leperk lni a BOXED SET-‚rt, vagy annak a mes‚j‚t hallgatni, aki ez‚rt m r fizetett. Valamikor vir gz˘ (teh t el‚g hagyom nyos, Greyhawk-szer–) bolyg˘ volt Athas, s akkor lehet, hogy nem is Ągy nevezt‚k. A t”rt‚netek nem sz˘lnak arr˘l, hogy mi‚rt is v ltozott meg, mivel t”rt‚netĄr˘k nem is voltak, a titokra pedig csak a legveszedelmesebb helyeken, a romokban tal lhatn nk valamennyi magyar zatot (+ valamennyit a VALLEY OF DUST & FIRE c. kiadv nyban, ami hasonl˘ dolgokr˘l sz˘l). Sokak szerint az okozta Athas lepusztul s t, hogy az istenek fogt k magukat ‚s elmentek. De hogy mi lehetett ennek az oka? A v laszt csak a mŁltban lehetne meglelni. Egyesek a gonosz, m gi jukkal rombol˘ DEFILERek hatalm t teszik felel“ss‚, de sokan a rettegett, misztikus S rk nyra gyanakodnak. Vagy a kett“ egy? A sivatag homokja m‚lyen hallgat. Egyel“re. Az biztos, hogy ebben a vil gban nem sokan ‚rnek r  filozof lni a t”rt‚nteken, mert a lakosok nagy r‚sz‚nek  lland˘ kzdelmet kell vĄvnia a tŁl‚l‚s‚rt. s ez mindenre r nyomta a b‚lyeg‚t, az erk”lcs”kre, a becsletre ‚s a gondolkod sra. Miut n majdnem az eg‚sz bolyg˘ (tudniillik vannak erd“s, vĄzben dŁs helyek is, csak azokr˘l nem sokszor lesz sz˘ a programban) forr˘ homok- ‚s k“sivatagg , szi kes pusztas gg , szikl s sĄks gg  vagy t bl s alf”ldd‚ ‚s fennsĄkk  v ltozott az ‚vsz zadok (vagy lehet, hogy csak pillanatok) pusztĄt s t˘l, lassan Łjb˘l megjelentek az elmeneklt civiliz ci˘ nyomai. Egyes emberek v ros llamokat alapĄtottak, majd ”nmagukat uralkod˘v  nevezt‚k ki. Az az ‚rtelem, ami pusztul sba sodorta mag t ‚s f”ldj‚t, makacsul ragaszkodott tov bbra is az ‚lethez, ‚s r”vid id“n bell a v ros llamok zsŁfoltakk  v ltak, ‚s az ”njel”lt uralkod˘k hatalma szinte v‚gtelenn‚. Var zsl˘kir lyoknak nevezt‚k el “ket (annak ellen‚re, hogy j˘p r harcos), ‚s a t rsadalom rendszere is megszil rdult. K”zvetlenl a kir ly alatt legh–bb szolg i, a templarok  llnak (pl. Simon Templar, az "Angyal" nyomoz˘ a TV-b“l). Minden hatalmukat a kir lyt˘l kapj k (papf‚l‚k), de mivel velk nem j tszhatunk a SHATTERED LANDS-ben, most egy kicsit megfeledkeznk r˘luk. A kir ly ugyan mindenki felett szabadon rendelkezhet, de vannak, akiknek fgg‚se eleny‚sz“. Legf“k‚ppen itt a nemeseket kell megemlĄtennk, de fontosak a keresked“k is, akik m s mamuttszervezetekbe, keresked“h zakba t”m”rlnek. A szabadok amolyan polg r szerep‚t t”ltenek be, de sz munkra a legfontosabb a legals˘bb, legn‚pesebb r‚teg, a rabszolga. Nem minden rabszolg nak ugyanaz a dolga, van aki m–v‚szk‚nt dolgozik (pl. Getto - CoVboy), van aki farmerk‚nt, van aki katonak‚nt m–k”dik, s van - amik mi is vagyunk az elej‚n - aki gladi tork‚nt (+ olyan is van, aki sima munk s). Egyesek a nemeseknek, m sok a kir ly vagy templar csatl˘sainak tulajdona. Nem mindegyik gladi tor oszt lya GLADIATOR, de mindegyik a v‚r‚t ontja az er“szakra szomjaz˘ t”meg kedv‚‚rt. Athas n‚pe is er“sen megv ltozott, nyoma sincs a legt”bb klasszikus vagy kev‚sb‚ klasszikus fajnak, s a megmaradtak nagyr‚sze is jelent“s v ltoz son ment keresztl. Hi ba keresn‚nk orkokat, koboldokat, goblinokat vagy gn˘mokat, a trollr˘l nem is besz‚lve, m‚g csak nem is hallottak r˘luk. Minden faj er“sen megv ltozott, s a r‚giekhez viszonyĄtva j˘val hatalmasabbak lettek, az er“s szelekci˘nak k”sz”nhet“en. A t”rp‚k sem hegyek alatt kutakodnak, ink bb a f˘kuszaikra figyelnek (meghat rozott c‚ljuk), az elfek kor ntsem vid m, t ncos erd“j r˘k, hanem f“leg gyorsl bŁ, enyveskez– tolvajok ‚s csal˘k, ‚s amelyik kalandoz˘ aranyosnak n‚zne egy megriadt f‚lszerzetet, hamar a kond‚rjukban k”thet ki. Łj fajok is megjelentek. Az egyik a f‚l˘ri s, amely a megv ltozott ˘ri sok (“k is hatalmasabbak, ‚s alfajokat csak az arcform juk ‚s a temperamentumuk alapj n lehet megkl”nb”ztetni) ‚s az emberek kever‚ke. Hatalmas er“, hatalmas ‚tv gy, ‚s a legjobb harcosok. Van egy olyan faj is, ami csak az ‚ghajlat-v ltoz snak k”sz”nhet“en terjedt el, mint ahogy a humanoid rovarfajok vir gz sa is magyar zhat˘, ez a thri-kreen (s skaharcos). A harmadik pedig szint‚n keresztez‚sb“l szletett, a MUL, azaz ”szv‚r. Ember ‚s t”rpe n sz b˘l j”n l‚tre ez a kopasz, de hihetetlenl szĄv˘s ‚s izmos faj, amely n‚vad˘j hoz hasonl˘an steril. Az ide lis gladi tor. Egy nagyon fontos faj v ltozott m‚g meg: a s rk ny. A s rk ny hatalma n“tt meg a legnagyobb m‚rt‚kben, ereje nem fgg a kor t˘l, de a szĄn‚t“l sem, mert ezid ig csak egyetlen egyet ismernek. El‚g is. A var zsl˘kir lyok ”sszes sanyargat sa vĄkend ahhoz k‚pest, amit a s rk ny tud v‚gezni p r ˘ra alatt. Term‚szetesen az oszt lyok sem ugyanolyanok. A harcos ‚s a tolvaj v ltozott a legkevesebbet. Alapj ban kellett a papi hivat snak megŁjulnia, mert mint m r mond tuk, istenek nincsenek, de az elemi l‚tsĄkokkal sokkal ink bb meger“s”d”tt a kapcsolatuk, s mindegyikre az a jellemz“, amelyik elemet im dja. Befoly ssal van ez a var zslataikra, a fegyvereikre de m‚g a TURN-”l‚si m˘djaikra is. A druid k erd“k n‚lkl sem lettek tehetetlenek, most bizonyos helyeket, pl. o zisokat vigy znak. A rangereknek is m r a legelej‚n el kell d”nteni, hogy melyik elem szolg lat ba  llnak. A lovag aloszt ly is megsz–nt, de van viszont gladi tor, amelyik - ahogyan a neve is mutatja - szinte az ar‚n nak termett. H t m‚g egy mul gladi tor! B rdot, annak ellen‚re, hogy van, a SHATTERED LANDS-ben sem lehet futtatni, hasonl˘an a t”bbi SSI stuffhoz. A var zsl˘knak a k‚t fajt j b˘l (a defiler meg a preserver) csak a nem pusztĄt˘t, a preservert v laszthatjuk. A defilerek mellesleg minden druida eskdt ellens‚gei. A pszionista oszt ly pedig az, ami miatt szinte az eg‚sz Dark Sun elindult, pontosabban nem az oszt ly, hanem az akkor m‚g Łj 2. kiad sŁ pszionika alkalmaz sa miatt. “k agyi k‚pess‚geiket akn zz k ki, mellesleg p r ilyen k‚pess‚ggel minden Athas-i rendelkezik, de az igazi tud s a pszionicista birtok ban van csak. A pszionikus k‚pess‚geket itt h rom csoportra osztott k, az eredetiben m‚g kett“vel t”bb van. Az ismertet‚ssel k‚szen is lenn‚nk. Meg kell emlĄteni, hogy a program nem k”veti szigorŁan az AD&D vagy a DARK SUN szab lyait, j˘p r elt‚r‚ssel lehet tal lkozni, de nem soroljuk fel, mert nem lenne sok ‚rtelme. Induljunk! Karaktergener l ssal kell kezdeni, itt is 4 fick˘ lehet. Kerljnk most az egyik kock ra. KĄv njunk egy NEW-t, mert az ADD-dal a m r k‚sz karaktereket nyomathatjuk fel. Fent baloldalt van egy nagy k‚p, onnan nem sokkal jobbra egy kisebb. A nagy a kicsinek a kinagyĄtott k‚pe. Hopp! A kicsi azt mutatja, hogy fog kin‚zni rohang l˘ sprite-k‚nt, a nagy meg hogy, hogy nem, nem hogy nemhogy, hogynem. A fajt ‚s nemet v ltogathatjuk klikkant sokkal, de k”zben a karakter tulajdons gait is Łjradobja. Ugyanezt ‚rhetjk el, ha a dob˘kock t kattingatjuk. Nem kell meglep“dni, ha 18-n l magasabb ‚rt‚keket l tunk, mert az alap maximum 20, azt n ahhoz j”nnek a faji m˘dosĄt˘k. Ągy egy f‚l˘ri s ereje lehet 24 is (25 a val˘di ˘ri s‚). A magas b”lcsess‚gb“l, intelligenci b˘l ‚s eg‚szs‚gb“l sz rmaz˘ sp‚ci dolgokat is megkapjuk, teh t van regener ci˘ (b r att˘l ugyanŁgy meghalhatunk). Neveket is aj nl, a m˘dosĄt suk fakultatĄv. A jobb fels“ sarokban a foglalkoz sokat v logathatjuk, a feket‚ben l‚v“t v laszthatjuk, ha a pontosra r clickelnk, szabad a v  laszt s. Nem-ember fajokn l egyszerre h rmat is v laszthatunk (kiv‚tel a gladi tor, vagy ha aloszt ly - pl druida/pap, harcos/ ranger, s“t pap/ranger sem lehetnk). Embern‚l egyel“re egyet, de az el“z“ menben adhatunk neki egy Łj oszt lyt is (Łgy hĄvj k, hogy dual-class). A dual-class-ra is vonatkozik itt az Łj oszt ly kiv laszt s ban az oszt ly-aloszt ly megk”t‚s. K”z‚pt jt, alul, a karakternk XP-it, szintj‚t ‚s jellem‚t is l thatjuk. A jellemet itt lehet v ltogatni (gonoszt persze nem v laszthatunk). A szint kezdetben 3, mint minden kezd“ Dark Sun karakternek,  m multi ‚s dual-class eset‚ben lejjebb megy (minimum az egyik). DONE, ha k‚sz vagyunk. Ha megint r megynk a fick˘nkra, akkor ember eset‚ben eld”nthetjk, hogy dual-class lesz v‚gre, vagy sem (ha megvan hozz  a megfelel“ tulajdons ga). Eleinte annyira nem ‚rdemes v ltani. A karaktert“l jobbra, egy m sik mez“ben vannak a tulajdons gai, hogy mik vannak a kez‚ben ‚s milyen l“fegyvert haszn l. Mivel gladi tork‚nt indulunk, mindenki automatikusan kap fegyvert. Az als˘ sorban van m‚g p r m s ikon is: VIEW INVENTORY: Ez a t rgylista. Van egy h tizs k, meg halom hely a testen. A sŁlyt mint az EOB-ban, itt sem sz molja. A p‚nzt a legals˘ sorban jelzi. Aprop˘, p‚nz. Itt a f‚mek roppant ritk k, ez‚rt az  tlagosan haszn lt fizet“eszk”z a ker mia (ceramic piece - cp), a t”red‚k (bit). Van arany is, de az kb. sz zszor annyit ‚r (m rmint cp-ben). Az ezst is ugyanĄgy van. Viszont f‚m t rgyakn l ez nem sz mĄt, mert azok is dr g k, Ągy ugyanannyi ARANYba kerlnek, mint a hagyom nyos AD&D-ben. Mellesleg megjegyezn‚nk, hogy a p‚nzzel a j t‚kban nem sok gondod lesz, neknk a v‚g‚re 2 milli˘ cp jutott. M‚g a nagyhatalmŁ Tekn“sb‚ka, vagy Tectuktitlay apuka is meg”r”k”lhetn‚ Drajban (az‚rt mondjuk csak egy kicsit, de ez mindenk‚ppen m r jelent“s ”sszeg). A lelt rban a t rgyakat a bal gombbal felvehetjk, a jobbal megvizsg lhatjuk. Ilyenkor kiĄrja, hogy mi a neve, mennyit ‚r, s a sebz‚s‚t (ha van). Ha valamilyen kis ikon, pl. fej van az ablak jobb fels“ sark ban, akkor haszn latra ”szt”n”zhetjk vele karakternket, ha nem fej, akkor a jobb gombbal az ikonra clickelve tov bbi inf˘kat tudhatunk meg funkci˘j r˘l (ha ilyenkor UNKNOWN-t Ąr ki, akkor jobb kipr˘b lni). Az INFO r‚szre clickelve azt Ąrja ki, hogy ki haszn lhatja. A legsz‚l‚n egy BUY/SELL r‚sz is megjelenhet, ha  russal dum lunk. CAST SPELL/USE PSIONICS: Kellemes ŁjĄt s, hogy a var zslatokr˘l ‚s pszionikus k‚pess‚gekr“l eleget megtudhatunk akkor is, ha csak a programot ismerjk. N‚h ny ugyan m˘dosĄtva van az eredetihez k‚pest,  m ez a legkev‚sb‚ sem zavar˘. Kis stiliz lt ikonokkal jelzik a var zslatokat, a bal gombbal ell“hetjk “ket, a jobbal meg a funkci˘j t vizsg lhatjuk. A jobb oldalon a k‚p h rom r‚szre oszlik, a legfels“ben vannak a var zslatok, alatta a speci lis k‚pess‚gek (egyel“re csak a papi TURN tartozik ide). Legalul pedig v ltogathatunk a var zslatok fajt i (var zsl˘i/papi/pszionika), mellette a var zslatok szintje, illetve a pszionika  gai k”zl. M‚g nem mondtuk, de az a PSI a pszionikus pontokat jelzi,  lland˘an j”n vissza bel“le valamennyi, kiv‚tel harc (‚s meger“ltet“ munka, ami itt nincs) alatt. A var zslatok eg‚szen az ”t”dik szintig mennek. Var zsl˘ eset‚ben szintenk‚nt v logathatunk Łj m gi kat, de ˘vatosan tomboljunk az eg‚rrel szintl‚p‚s k”rny‚k‚n, mert nagyon k”nnyen ”sszej”het, hogy a g‚p ”nk‚nyesen kiv lasztja az Łj spellt. —j! Nem kell el“re memoriz lgatnunk, hanem amikor kell valami, s van m‚g az adott szint– var zslatra keret, akkor ell“hetjk. Az el“nyeit nem kell ecsetelgetni, mind a pap, mind a var zsl˘ eset‚ben (az‚rt f“leg a pap, mert az j˘val t”bb k”zl v logathat). GAME MENU: Ugyanaz a 4 ikon, mint fentebb, pluszban m‚g az EXIT, LOAD/SAVE, hang, muzak, neh‚zs‚g ‚s anim ci˘ llĄtgat s, t‚rk‚p ‚s a vez‚rre ugr s (Mi van? Ez nem a BATTLE CHESS 9000 - CoVboy). A neh‚zs‚ggel kapcsolatban feltenn‚nk egy k‚rd‚st: komolyan gondolta az SSI, hogy valaki is el tudna menni a j t‚k v‚g‚re HARD, ne adj' isten HIDEOUS fokozatban? A j t‚k nagy r‚sz‚t ugyan Ągy is meg lehet csin lni, de amikor a legv‚g‚n az elit csapatot kell lenyomni, a csat t csal s n‚lkl megnyerni egyszer–en nem lehet az EASY fokozat felett. A t‚rk‚pes ikonra gondolva csak  ld sunk sz llhat az SSI-re, mert aranyszĄv– emberekkel van tele az eg‚sz. Biztos egyszer valamelyik el akart menni egyik r‚gebbi j t‚k nak a v‚g‚re, de nem volt a papĄrboltban el‚g papĄr. Ha Ągy valamelyest k”nnyebb‚ is v lik az igazihoz k‚pest, nem b njuk. M‚g l thatunk egy COLLAPSE PARTY-t is, amivel nemcsak a vez‚rt, hanem mind a 4 embernket monitor-szeml‚re tehetjk. EXIT TO GAME: A f“k‚perny“. ltal ban egy fick˘nk, a vez‚r van rajta (a vez‚rt a fejjel v laszthatjuk ki a men vagy a VIEW CHAR menb“l), de csata k”zben mind kl”n. Az ellenfelek nagyon klasszul anim lnak, a hanghat saikr˘l sem nagyon lehet megfeledkezni. A bal fels“ sarokban van egy napocska, amire ballal clickelve az el“bb felsorolt menk valamelyike ugrik el‚nk, a jobbal pedig a nyolc legut˘bb haszn lt var zslat/pszionik t vagy t rgyat USE-olhatjuk. Fontosabb jelent‚ssel bĄr az eg‚r nyilacsk ja. Amikor szrke  llapotban van, akkor minden fut a programban, teh t telik a j t‚kid“ is, az ellenfelek tov bb cs”rtetnek fel‚nk stb. Ha kis piros kerettel van bevonva (s ez vonatkozik a t”bbi pointerre is), akkor azt ott nem lehet megcsin lni. Ilyenkor bal gombbal a mutatott helyre futnak az embereink, ‚s az is el‚g, ha csak a v‚gc‚ra kattintunk, mert legt”bbsz”r odatal l. Sokkal inteligensebb az Łt keres‚se, mint az  tlag, l sd pl. SYNDICATE. Jobb gomb hat s ra pedig eg‚rmutat˘t v lt, s egyben a pillanat llj-t is bekapcsolja. A nyĄlvessz“ jellel messzi c‚lpontokra l”v”ld”zhetnk, de  ltal ban az els“ l”v‚s ut n  tv lt harc- m˘dba, azaz felbomlik a csoportunk emberekre, k”r”kre fogja a g‚p osztani a mozg st stb. Ha kard ikont l tunk, akkor k”zeli c‚lpontot t madhatunk. Ha harc-m˘dban vagyunk, akkor a sima, szrke eg‚rmutat˘ is elegend“ a pf”lend“ c‚lpont kijel”l‚s‚re. Ezt a k‚t pointert lehet t rgyak pusztĄt s ra is haszn lni. A marad‚k egy szem-pointer. Ez a felvesz/haszn l/besz‚l jele, t rgyak eset‚ben vagy automatikusan haszn lja (pl. ajt˘, gyertya), vagy egy kis ablak jelenik meg, a t rgy nev‚vel, ‚rt‚k‚vel, ‚s hogy GET/USE. A GET-tel ink bb zsebrev gjuk, a USE-zal el“bb kipr˘b ljuk (majd azut n v gjuk zsebre). L‚nyek eset‚ben kirajzol egy csĄkot, amin az eg‚szs‚gi  llapot t l thatjuk, alatta a szintj‚t (sz”rnyek eset‚ben ezt ink bb HD-nak hĄvj k, de ez mindegy), ami egy kicsit az‚rt tŁlz s. Legalul megjelenhet egy TALK pont is, amit sokszor nem  rt kipr˘b lni harc el“tt/helyett. Adunk egy kis besti riumot is, csak a tal lhat˘ intelligens form kr˘l: WILD MUL - Az ar‚na“r”kn‚l jobb harcosok, a szabadban mint egy DEFILER test“rei vannak. K‚t bunk˘t haszn lnak, k”nny– p nc‚lzatot. RENEGATE HALFLING - Gyenge ellenfelek. GUARD - F‚l˘ri sok. Sokszor t madnak, nagyot sebeznek ‚s sok HP-jk van. A szabadban “k is mint DEFILER csatl˘sok futk roznak. K‚t bunk˘val harcolnak. ARENA GUARD/CITY GUARD - V ros, szabad - ember “r”k, h rom HD-sak, Łgyhogy gyeng‚k. Sokszor kell majd ”sszeakaszkodni velk, Ąjat nagyon szĄvesen haszn lnak. M sik fegyverk a csonthosszŁkard, p nc‚lzatuk b“r, de nem teljes. SLAVER - Ezek is ember harcosok, nem tŁl sokra j˘k. TEMPLAR - A j t‚kban mindig rossz emberek, papi var zslatok, n‚ha j˘ szerk˘kkal. Kev‚s HP. DEFILER - Ezek a gonosz var zsl˘k, vesz‚lyes figur k. HP-jk persze kev‚s. J˘ cuccok. THRI-KREEN - S skaharcosok. Nagyon sokszor t madnak, alacsonyabb szint– karakterek ellen igen vesz‚lyesek, mert harap suk meg is b‚nĄthat egy id“re. Gyorsak. TOHR-KREEN - A s skaharcosok elitje, a nemes-s sk k. B‚nĄt s helyett m‚rgeznek, HP-jk m‚g t”bb van. SILT RUNNER - Sivatagi hll“manusok. Egy picit rosszabbak csak mint az ARENA GUARD. MIND FOLK - Kedves k‚k pasasok, nem tudnak szinte egy ltal n harcolni. DARK SPIDER - Fekete, nagy, okos p˘kok. Sokuk tud var zsolni is. MAGERA - ri si, izmos ‚s m‚retkh”z k‚pest intelligens humanoidok. Ahhoz k‚pest, hogy mennyire k”zismertek ‚s az egyik legt”bbet  br zolt humanoid Athason, a boxed setben sz˘ sem esik r˘la. A kezel‚sr“l minden fontosat le is Ąrtunk, akkor l ssuk a kankot (mivel medve nincs Athason). A Hatalmas ‚s Mindenhat˘ Tecktuktitlay (tov bbiakban csak T˘ni, Teki, Tekn“s), aki t”bbek k”z”tt az let Apj nak hĄvja mag t ‚s a K‚t Hold Ur nak. “ mondjuk t‚nyleg var zsl˘, de az‚rt kor ntsem olyan gyes, mint ahogy a frapp ns, elm‚s ‚s szer‚ny neve mutatja, de azt senki nem k‚rd“jelezi meg, hogy a legnagyobb l‚tsz mŁ hadsereget, ‚s a legjobb gladi torokat “ birtokolja, igaz, a magas l‚tsz m ellen‚re nem is lenne es‚lye valami szuperhatalomra (m rmint t”bb v ros llam felett). Valahogy mi is a kezei k”z‚ kerltnk, s most az  ldoz sok ut ni napon egy hatalmas gladi tor-j t‚kra kerlt sor. A r‚sztvev“k k”z”tt tal ltuk magunkat. Miel“tt kimenn‚nk a kerĄt‚sen kĄvlre, adjunk magunkra p r var zslatot (kezd“ kollekci˘: GRAFT WEAPON, FLESH ARMOR, MIND BLANK, BLESS, ARMOR, SHIELD, BARKSKIN). Amint ki‚rtnk, egy kedves figura, a riporter funkci˘t bet”lt“ bemond˘ (ANNOUNCER) r nk nyittatja az ar‚na k‚szlet‚nek egy darabj t. F‚lszerzetek, vad mulok, sligek vagy daggoranok fognak minket lerohanni, de ne k‚slekedjnk a nyit ssal. Egy kicsit nem  rt elhŁzni a menetet, mert akkor fog tombolni a k”z”ns‚g (a szexfilmekben is Ągy szokt k). Ha tetszett a show, p‚nzt fognak k”r‚nk dob lni (az‚rt a szexfilmekben m r nem Ągy van), amit a legjobb ”sszeszedegetni. Ha valaki nagyon k”nnyen bĄrta az els“ menetet, v rjon m‚g egy kicsit, s j”het a m sodik (j‚, megint hasonl˘s g a szexfilmekkel!), mert a bemond˘ megŁnja, hogy ott  csorgunk, vagy valami rosszat sz˘lunk vissza neki (a legjobb egy ltal n nem visszasz˘lni neki). Ha meg vagyunk el‚gedve mindennel, mehetnk vissza a kerĄt‚shez, ott be, majd a kapuhoz. s v‚gre be‚rtnk a rabszolga-telepre. Egy Kurzal nev– koponya srget minket vissza a putriba, egy kis besz‚lget‚sre az‚rt hajland˘. Megveszteget‚ssel nem ‚rdemes sokat pr˘b lkoznunk, mert sosem lesz neki el‚g a p‚nz. Lehet viszont venni t“le egy ed‚nyt, amibe tehetnk majd vizet, de mivel egy Łgyis lesz majd a putriban, s azt is csak az XP kedv‚‚rt t”ltjk meg, ne pazaroljuk a p‚nzt. K”vessk, kinyit neknk egy ajt˘t ‚s elmondja, hogy hol is lehet pihenni, ‚s m snap  lljunk k‚szen, mert megynk vissza megint egy k”rre. N‚zzk meg akkor a telepet. llĄtsuk le azt a rohang l˘, Trustee nev– palit, “ eg‚sz ‚rtelmeseket tud mondani az ittlak˘kr˘l. Mirlon, aki a baloldalon a 3. szob ban lakik, egy el‚g antipatikus jellem, mindenkib“l csak a p‚nzt n‚zi ki. Mi ink bb Łgy fogalmazunk, el‚gg‚ racion lis gondolkod sm˘ddal meg ldott ember. Csak mert mindenki mag b˘l indul ki. Ha megl togatjuk, akkor elmondja, hogy az ar‚na d‚li r‚sz‚ben ki van k”tve egy ember, s van n la egy gem is, amit ha elhozunk neki, akkor odaadja Kurzalnak, s meg is sz”khetnk. Az ar‚n ban arrafel‚ hulla-jel”lt ugyan van, de dr gak“ nincs. Az meg a m sik, hogy a veszteget‚shez minek kell m‚g egy harmadik ember is. Sz”k‚si terveink kov csol s t akkor m r el is kezdtk. A putriban k‚t banda van, de Scar (Heg) band ja a vezet“ ‚s Scar maga a putrikir ly, mert “ a legjobb harcos. Menol is majdnem ugyanolyan j˘l kzd az ar‚n ban, csak ‚pp a fej‚ben t”bb a hi ny. Dinos a kukta, aki persze ink bb a templaroknak f“z, mint neknk, de az‚rt j˘ fick˘. Ha be akarunk menni hozz , Trustee kinyitja neknk az ajt˘t. Gilal is ‚rdekes lesz, “ a jobb soron a bal oldalon fetreng a szalm j n. Az a hĄr j rja, hogy egyszer m r megsz”k”tt. Trustee maga pedig kedves volt a templarokhoz, s amikor les‚rlt, megkapta azt az engedm‚nyt, hogy nem kellett harcolnia. N‚zznk el Dinoshoz. Kis duma ut n hagyjuk megint mag ra, keressnk egy vizesk”cs”g”t, s merĄtsnk bele vizet a k db˘l (az a DK-i sarokban van). Ugorjunk fel Gilalhoz, aki el akarna neknk valamit mes‚lni, de ekkor kattan a fej‚ben valami, ‚s azonnal lek˘m zza mag t. Fussunk vissza Dinoshoz, h tha segĄt Gilalon valamit. Dinos azt k‚ri, vigyk el Gilalhoz, teh t fussunk vele egytt vissza. Dinos egy k‚zr t‚telt nyom a kattog˘s fej– k˘mabab ra, aki visszat‚r. Pszi! Gilal most m r vigyorogva elmondja, hogy t‚nyleg megsz”k”tt egyszer, a sz”rnyketrecek ‚szaknyugati r‚sz‚n‚l van egy r cs, amit a legjobb majd felt‚pnnk. El is sz”k”tt a sivatagba, de miel“tt el‚rte volna a legk”zelebbi falut, elt”rt a l ba ‚s elkapt k. Visszacipelt‚k ide, majd egy templar bebiztosĄtotta, hogy senkinek nem fogja elmondani a sz”k‚st (vicces fiŁ lehetett, mi‚rt nem ”lte meg ink bb, azt biztosabb). A terv m r eg‚sz j˘, a k‚rd‚s viszont az, hogy juthatunk  t a sz”rnykamr khoz. Most keressk fel azokat a szalmab l kat, ahol nincs senki, s kutassuk  t, mert p r ‚rt‚kes cuccot tal lhatunk (‚rtsd gemek). Baloldalon a m sodik helyis‚g le van z rva. Nosza, feszĄtsk fel vagy nyittassuk ki a tolvajjal. Ha be‚rtnk az ajt˘ bez r˘dik, s egy bd”s zombi ront r nk. Kifele menet is sz‚t kell kapni az ajt˘t ut na. Scar‚k ‚s Menol‚k band ja csak akkor lesz velnk hajland˘ sz˘ba  llni, ha m r voltunk h romszor az ar‚n ban. Akkor most keressk fel a t–zhelyes helyet, ott USE-oljuk a k”r alakŁ k“rak s (k”rrak s). THE PARTY RESTS. Ok‚, ŁjŁlt er“vel mehetnk ki megint ar‚n zni, majd vissza, azt n aludni, megint ki, vissza. Most m r a sz”k‚sen kezdnk el gondolkozni, de ha valaki plusz el“nnyel szeretne indulni, nem  rt, ha m‚g kihaszn lja a gladi tor-‚let adta lehet“s‚geket (sok XP ‚s $ gy–jt‚s). Miel“tt elaludn nk menjnk Menol‚k fel‚, akiknek v‚letlenl ‚pp kihallgatjuk egy besz‚lget‚s‚t, miszerint valamit rejtegetnek a szalm kban. Ha voltunk 3szor az ar‚n ban, akkor “k is hajland˘ak lesznek sz˘ba lni velnk, de a tervk nevets‚gesen gyenge. Faggassuk “ket tov bb a szalm r˘l, s kutassuk mi  t. Ekkor r nkt madnak, de gyors vereked‚s ut n mi‚nk az a sok p‚nz, amit rejtegettek. Keressk fel Scart is, ‚s “ v‚gre egy ‚pelm‚j– tervet fog elmondani: megbesz‚lte Legcrusherrel, hogy ki llhatunk egym s ellen az ar‚n ban. Nos, amikor megl tjuk egym st, rohanjunk a NY-i ajt˘ fel‚, s ott k”z”s er“vel benyitunk majd, mert a z rja m r el‚g gyenge. Megfogadand˘ tan cs. Reggel az ar‚n ban persze velk fogunk ki llni, ‚s v laszoljunk ˘vatosan, mert megeshet, hogy a rossz v lasz miatt harcolnunk kell velk, a sz”k‚st meg fŁjhatjuk. Ha OK, fussunk a kolosszeum bal fel‚hez, ahol a sz”rnyfejes kapun l v rjuk be Scar‚kat, Ągy bent is vagyunk. Gyors harcokra sz mĄthatunk, majd Scar‚k elindulnak d‚lre, de te ink bb menjnk ‚szaknyugatra, a r cshoz. A lehet“ leggyorsabb Łt az aj nlott, mert m‚g nem vagyunk tŁl er“sek. A r cshoz ‚rve lehet pr˘b lkozni z rnyit ssal, csak az nem tŁl val˘szĄn–, hogy sikerl. A m sik, a RIP viszont es‚lyesebb. Menjnk le. Odalent egy nagy csatornarendszer v r minket, telis-tele patk nyemberekkel meg hasonl˘ dolgokkal. Amint le‚rnk, egy sz”rnyen vicsorg˘ patk ny f”rmed r nk, miszerint fizessnk az  thalad s‚rt. El‚g ha j˘l r ijesztnk (LET US GO, OR DIE!), mert nem tŁl b trak. Nem sokkal k‚s“bb Churr, az itteni f“patk ny fog meg‚rkezni. Ne  ruljuk el, hogy sz”k”tt gladi torok vagyunk, mert akkor r”gt”n riad˘ztatja az “rs‚get (I'M A SEWER INSPECTOR). Felk‚r minket, hogy vezessk azt a csapatot, aminek segĄts‚g‚vel leig zz k a fels“r‚szi patk nyembereket. P r morzs t tudhatunk meg egy Milquetz nev– bukott templarr˘l ‚s egy l nyr˘l is, meg hogy van idelent egy templom is. Az emberei el is kezdenek k”vetni minket, de a n‚pirt s helyett keressk fel a templomot (ha valamikor az utunkban lenne egy fick˘ vagy b rmi NPC, TALK-kal meg lehet k‚rni, hogy hŁzzon ar‚bb). Ez ott van, ahol nagyon sok patk ny  ll egy ember k”rl. Az Łtbaes“ ajt˘kat a s rga kerekekkel lehet kinyitni. D‚len v‚gig, ott fel, az els“ fordul˘n l vegyk utunkat d‚l fel‚, majd oda az emberhez. Nem  rt ezt min‚l gyorsabban megcsin lni, nehogy a minket k”vet“k valami balh‚t csin ljanak. Mondjuk az ajt˘n ll˘knak, hogy PRAISE ..., Ągy csak majd a templomban kell csat zni. Milquetz egy kitagadott templar, aki Łgy akar visszakerlni Teki udvar ba, hogy ”sszefogja a patk nyembereket ‚s segĄts‚gkkel jelent“s terleteket foglal el T˘ni sz m ra. Most ‚ppen egy l ny-patk ny szĄv‚t t‚pn‚ ki hamarosan,  m megakad lyozhatjuk, ha a lelk‚re besz‚lnk. B rmit mondhatunk neki, Łgyis harc lesz a v‚ge, de ha az I AM AT YOUR COMMAND-dal v laszolunk, akkor a legjobb Łjb˘l t”lteni. A m‚sz rl s ut n keressnk egy kart, aminek segĄts‚g‚vel az ‚szakra nyĄl˘ ajt˘t kinyithatjuk. Odabent kutassuk  t a cuccait, ‚rdemes, majd vagdossuk el a l ny k”tel‚keit. A kar s rg s szĄn–, a cuccok k”z”tt meg van egy var zstekercs, egy sz”veg, amely Dagolarr˘l sz˘l, valamint van egy FMKARD is! A l ny nagyon riadt, mert tudja, hogy a telepe ellen hamarosan t mad st fognak int‚zni. Megk‚r minket, hogy a lehet“ leghamarabb vigyk el az apj hoz. Tegyk amit k‚r. Az apuci boldog, de hogy m‚g boldogabb legyen, mondjuk neki, hogy I'LL HELP... Amilyen gyorsan csak tudunk, fussunk el ahova vezetnek minket, a templomukhoz, mert amint oda‚rnk, t madnak. El‚g sok helyre kell megosztani az er“nket, ‚s figyeljnk arra, nehogy az ellens‚ges patk nyok be‚rjenek a kopony kkal teli terembe. Gy“zelem eset‚n egy HELM OF CONTEMPLATION-t kapunk, ami a vesz‚lyes pillant s-t mad sokat tkr”zi vissza (azzal ellent‚tben, amit majd az Ąrnok fog mondani r˘la), kifejezetten j˘l j”n majd a SAND HOWLER-ek b‚nĄt˘ pislog sa ellen. Megk‚rnek minket, n‚zznk el a SKULL ELDER, a Koponyav‚nekhez, majd “k segĄtenek innen megsz”kni. A Koponyav‚nek elmondj k, hogy k‚t kiŁt van, egy f“ ‚s egy titkos. A f“kij ratot term‚szetesen “rzik, a titkos meg nem tal lhat˘ meg egyk”nnyen (ez‚rt titkos). Az ajt˘t kinyit˘ kar egy k”zeli lefoly˘ban van, ‚s oda is ir nyĄtanak minket, ha egy t lat magunkkal cipelnk. Besz‚lhetnk velk m‚g egy bizonyos botr˘l ‚s egy m‚g bizonyosabb Dagolarr˘l is, csakhogy nem hajland˘ak tŁl sokat el rulni r˘la. M‚g a teremben kutassuk  t a SEWER-eket (lefoly˘kat), ‚s l“n csoda! Az egyikben egy PARTING STAFF nev– m gikus (+1) botot lelnk. Kapjuk fel akkor az egyik t lat ‚s az ir nyĄt s val menjnk a megadott helyre, nyissuk ki a titkos kij ratot, de m‚g miel“tt utunkat a szabadba venn‚nk, pihenjnk le a tarik t bor ban. Kimenetel el“tt fakultatĄv program Dagolar rejtett birodalm t megl togatni (de ide k‚s“bb is visszaj”hetnk, ha m r tapasztaltabbak vagyunk). Az odavezet“ utat a PARTING STAFF mutatja (arra fog hŁzni, amerre az  tj r˘ is van). Ebbe a lyukba Łgy lehet bejutni, ha a szennyvĄzes‚s-szer– fgg”ny mellett meg llunk ‚s USE-oljuk a PARTING STAFF-ot. A vĄz kett‚v lik, ‚s az Łt m r szabad is lejjebb. Dagolar katakomb iban legel“sz”r DAGORAN SLIME-okat, majd egy patk nyembert tal lunk, aki arra k‚r minket, hogy segĄtsnk neki elpusztĄtani Dagolart, mert m r ut l a szolg lat ban lenni. Ha segĄtnk neki, akkor egy csom˘ titkot el rul, mert “ m r nagyon r‚g˘ta lakik itt, majdnem mindent tud. Fogadjuk fel. El“sz”r is n‚gy nyakl ncot kell szereznnk, ehhez a legegyszer–bb, ha n‚gy “rt lekaszabolunk, s elvesszk t“lk. A nyakl ncok ahhoz kellenek, hogy ne t madjanak meg minket a vrockok, amelyek a Sokszem– Kaput vigy zz k. Neki nem lesz szks‚ge nyakl ncra, “t m r itt j˘l ismerik. Łtban az “r”k fel‚ n‚h ny zombi fog r nkrohanni, a legegyszer–bb elturn”lni “ket. Ha megvan mind a 4 nyakl nc,  t is mehetnk a kapun, de arra gondoljunk, hogy onnan kij”nni m r csak akkor lehet, ha Dagolar hulla. A kapu ut n egy szobrokkal teli terembe jutunk, amelynek a t voli r‚szen Keldar, az “rlt  ll. A lehet“ leggyorsabban ”ljk meg, egyetlen csap ssal, de ha ezt m‚g nem tudjuk megcsin lni, akkor be se j”jjnk Dagolar katakomb iba. Ha egy kicsit is teket˘ri zn nk, tucatnyi sz”rnyet id‚zne meg, “ maga pedig elteleport lna. Hal la eset‚n m‚g firkant egy utols˘t a nevekkel teli k”nyv‚be, majd elpihen. A terem tele van Dagolar  ldozataival, mindegyik hatalmas kĄnz sokat ‚l  t, mindegyik bele van valamibe k‚nyszerĄtve. Az egyik r‚m lmokb˘l sz“tt falisz“nyegben szenved (‚rdemes megn‚zni), a m sik szobrokban b–nh“dik. Az eg‚rember ink bb tov bb siettet minket, neki valahogy nem szimpatikus a terem. Tov bbmenve: a k”vetkez“ termekbe ‚rdemes belekeveredni: - Bojler: Vizet melegĄt kĄs‚rletei sz m ra. Kl”nf‚le var zsporokkal lehet sz˘rakozni, hogy melyik mit csin l forr˘ vĄzzel/g“zzel keverve. A legt”bb k ros, p‚ld ul eltnteti az ”sszes cuccot, vagy a k”zelbe lepakolja mindet (vagy azt amelyik megdobta a ment“t). A legegyszer–bb kihagyni. - llatketrec: K‚t  llat van k‚t ketrecben, de egyiket se k”zelĄtsk meg nagyon, mert egy kis sebz“d‚s lesz a jutalmunk. - Gorbunix, a zombi: Ez m r fontos hely. R gcs l˘ bar tunk azt aj nlja, ne menjnk be, mert sz”rny– egy vad. Az‚rt pr˘b ljuk ki. Odabent nem sok ‚rtelmeset lehet vele besz‚lni, de rothad sa k”zben egy tekercset ad. A tekercsb“l ‚s a zombikhoz k‚pest szuperintelligens v laszaib˘l a k”vetkez“ derl ki: Dagolar valamikor nem tŁl k‚szakarva hal losan megsebesĄtette b tyj t, Gorbunixot. Egyetlen megold s kĄn lkozott ‚letben tart sa ‚rdek‚ben: hogy zombit csin l bel“le. Az˘ta Dagolar nem mer szembekerlni b tyj val, annyira retteg a gondolatt˘l, hogy m‚g mindig nem bocs tott neki meg, pedig Dagolar SZERETI Gorbunixot. Ez‚rt ide ink bb elz rta. Gorbunix "elmonjda" m‚g, hogy m r r‚gen megbocs tott az ”csk”snek, s szeretne elmenni hozz , de egyre jobban veszĄt m r eml‚kezet‚b“l (HELP ..., YOU WANT TO GO WITH ME?, YOU WANT TO GO TO DAGOLAR?, OKAY). SegĄtsnk rajta, s be is zsebelhetnk 1000 XP-t. Amint kil‚pnk az ajt˘n, hihetetlen dolog t”rt‚nik: Mar, a tari nem volt m s, mint Dagolar maga,  lc ban! Megl tva testv‚r‚t, k‚ts‚gbeesetten elteleport l. - K”r, k”nyvvel: A sarokban van p r veder tyri ny lka, amiket a k”r k”zep‚re borĄthatunk, majd az ottl‚v“ k”nyvb“l felolvasva, Dagolar-ny lk v  v lik, ‚s persze r nkt mad. - B”rt”n: Tele foglyokkal, de ha valamelyikkel is Łgy pr˘b ln l besz‚lni, hogy rajtunk van a nyakl nc, a fogoly menten elporlad. Nem mintha nyakl nc n‚lkl sok ‚rtelmeset mondan nak. - rnyak: L v s helyen vannak, harcon kĄvl m st nem tudnak. - Tzes  tj r˘: innen utunk majdnem egyenesen Dagolar szob j ba vezet. Az  tj r˘n senki nem hajland˘ keresztlmenni, mĄg Gorbunix, aki velnk m szk l, v llalkozik ‚s r  ll a tŁloldalon l‚v“ plat˘ra, Ągy a t–z kialszik. - Dagolar szob ja: Gorbunix nagyon meg”rl Dagolarnak ‚s ‚ppen  t”leln‚ az ”ccs‚t, mikor az, k‚nyszerk‚pzeteit“l vez‚relve szem‚nek pillant s val dezintegr lja a zombi-tes˘t. Hopp , lehet, hogy m‚gsem aj nlatos ”sszeakasztani a bajszunkat vele? Egy kis mereng‚s ut n felv”lt, hogy miattunk halt meg a testv‚re, ez‚rt sz”rnyen fogunk szenvedni. A csata kezdetekor a lehet“ leggyorsabban fussunk el az orgon hoz, ‚s a defiler siralmai ellen‚re is csapjunk r  egy nagyot. Hirtelen  rnyak t”ltik meg a szob t, k”rbeveszik Dagolart, s elmondj k neknk, hogy Dagolar m r az ”v‚k‚, ne is avatkozzunk bele. Az els“ csap suk ut n Dagolar egy ugyanolyan b”rt”nbe kerl, mint amilyenbe “ is sok tucat embert z rt (Łgy n‚z ki, mint a POLTERGEIST II-ben az asztr lis sĄkb‚li sz”rnyek). Mi meg rengeteg XP-t kapunk, 12000-t! AzonkĄvl halom cool var zst rgyat, pl. +3-as t“r, amely n”veli a karizm t is, WAND OF CONTROL BODY, ‚s egy k”penyt. Innen nem messze van a szob ja, ahol m‚g n‚h ny klassz dolog van: tekercs a MIRROR IMAGE-r“l ‚s egy WAND OF MISSILES. Ideje kimenni a felszĄnre. Kil‚p‚skor is kapunk XP-t, ”t eg‚sz ezeret. Az‚rt ne gondoljuk, hogy m r szabadok is vagyunk. Az ltetv‚nyekre kerltnk, ahol j˘p r rabszolga ‚s egy mar‚k “r van. A f“szennyvĄzcs“ el“tt, a f“kapun l ‚s a jobboldali kij ratn l t”m”rlnek. K‚t rabszolga hasznos is lehet, el“sz”r keressk azt, amelyiket ™reg Egyszem–nek neveznek, tizenh‚t szeme miatt. ™reg fick˘ m r (lehet, hogy a m sik nev‚t emiatt kapta?), de az‚rt annyiban segĄt, hogy megmutatja az utat a kij rat fel‚. V lasszuk amelyiket akarjuk, mert ugyan a jobboldalin l kevesebb az “r, az onnan nyĄl˘ helyszĄn igen vesz‚lyes, mĄg az ‚szakin keresztl r”gt”n egy REST-helyre juthatunk. A m sik rabszolga megĄg‚ri, hogy ha segĄtnk neki kisz”kni, el rulja a gem hely‚t, ami egy obeliszkba kell (ezekr“l egy kicsit k‚s“bb). Łgy j˘, ha m r az “r”k let‚se ut n m‚sz vissza hozz . Ha kiment‚l, akkor kezd“dj”n a nagy felfedez‚s: 1) HELYSZ€N Amint be‚rnk, l thatjuk, hogy egy csoport ember retteg a mez“ k”zep‚n, sz‚tt”r”tt karav nkocsikkal. Az a gondjuk, hogy hamarosan megint lecsapnak r juk a mager k. El“z“leg embereik nagy r‚sz‚t m r meg”lt‚k vagy elvitt‚k rabszolg nak, mert harcosaik ‚ppen elmentek valahova. Nagy es‚llyel a mager kon gy“zedelmeskedhetnk. Ut na az emberek arra k‚rnek meg minket, hogy ha m r itt vagyunk, menjnk el akkor ‚szakra, ‚s az ott fogvatartott rokonaikat is hozzuk vissza. Egy hĄdon aj nlott  tkelnnk, majd m r t volr˘l megtzdelni a mager kat. Aprop˘, hĄd. Amikor  thaladunk rajta nem csata-zemm˘dban, valami olyasmi megjegyz‚st olvashatunk, hogy itt le lehetne menni, csak k”t‚l k‚ne. Ezt egy kicsit majd k‚s“bb fogjuk megpr˘b lni. Fut s vissza a karav nkocsisokhoz, akik az ‚ppen idej‚ben ‚rkez“ harcosokhoz tov bbĄtj k res markainkat. A fighter b csik odavannak, r nk is s˘znak a tettnk‚rt egy +1-es szarpeng‚t. 2) HELYSZ€N T”bb ‚rdekes dolgot is rejt. Az egyik egy k‚kk”penyes Ąrnok, aki titokban szimpatiz l a F tylas Sz”vets‚ggel (VEILED ALLIANCE, a preserver var zsl˘k f”ldalatti mozgalma). Mivel abban biztos, hogy mi ezzel sz”vets‚gbe fogunk kerlni, r nks˘z egy-k‚t dolgot, egy wandot meg egy gemet, amit a k”zeli obeliszk tetej‚n tal lt. s ha megk‚rjk mond is valami inf˘t var zst rgyainkr˘l. A t rgyakat fogadjuk el nyugodt szĄvvel ‚s b˘logassunk nagyokat arra, hogy felt‚tlenl  tadjuk a F tylas Sz”vets‚gnek. Az obeliszkr“l val˘ hatalmas dr gak”vet egyel“re “rizzk meg, mert majd nagyobb lesz az ‚rt‚ke, ha egy bot is a birtokunkat k‚pezi (Llod botja). Egy elf vagy f‚lelf figura is itt verte fel a s tr t. M sszunk fel hozz  a szikl kra. Kldet‚seket aj nl fel var zskomponensek megszerz‚s‚‚rt, cser‚be pedig m gikus holmikat ad. B“vebben l sd a mell‚k-kldet‚sekn‚l. A harmadik egy  llatidom r, aki azzal t”lti el a dr ga idej‚t, hogy ijeszt“ skorpi˘-forma sz”rnyeket, MASTYRIAL-okat idomĄt. Terve az, hogy  tmegy a Gy–r–s-hegys‚gen (ahol sok a vĄz ‚s erd“k is vannak), de az  tkel‚shez a szok sos  llatok nem nagyon haszn lhat˘k, mert hamar lezuhannak a meredek szikl kr˘l. Ez‚rt idomĄtotta be ezt a mastyrialt, mivel a hosszŁ, mozg‚kony l ba nagy el“ny. Egy dolog‚rt viszont hajland˘ lenne elcser‚lni, hiszen a Gy–r–s-hegys‚g m”g”tti terleten, Hinterlands t j‚k n, a leg‚rt‚kesebb dolgok egyike a S˘. Ha hozunk neki p r kil˘t, oda is s˘zza. A fon kja az, hogy hi ba vesszk meg t“le a vad llatot, az nem fog velnk tartani sehova. 3) HELYSZ€N A sivatag d‚li r‚sz‚n‚l egy ember vert tany t, s itt mi is pihenhetnk. Nem messze Egrust˘l - mert ez a neve, s hly‚k lenn‚nk, ha azzal szeretn‚nk megkeverni az olvas˘t, hogy olyan fick˘nak hozzuk fel a nev‚t, akir“l m‚g sz˘ sincs, mellesleg “ az egyedli ‚l“ ember rajtunk kĄvl a szĄnen - egy puffadt hulla b“re aszal˘dik csendesen a t–z“ bĄbor nap heve alatt. Retkes k”rmei let”rtek, a szem‚t meg m r elvitt‚k a kisebb rovarok. A sz“r”s, barn s keze m‚g Ągy is er“sen kulcsol˘dik egy papĄrosra, amelyben hĄrt vitt egy Teaquetzl nev– falunak, hogy hamarosan Draj sereget indĄt, amellyel v‚gleg eltapossa a l zad˘ falvakat. Egrus higgadtan megk‚r minket, hogy csak ne csin ljuk gyet a dologb˘l, mert ez ellen m r nincs mit tenni. Helyette ink bb Egrust hagyjuk. Egy hll“ember is v gtat fel s al  a sivatag ‚szaki fel‚n‚l, Laussa a neve ‚s n“nem–. Nemr‚g hagyta el az el“z“ t”rzs‚t, ami a Szrke Szigetek nevet viselte ‚s egy SEA OF SILT (portenger-szer–) k”zep‚n volt. Az odavezet“ alagŁt az˘ta m r beomlott, de amŁgy se gond, mert ‚pp elhagyta a szigetet, tudniillik p rj t bajban meg”lte egy ember, sz˘val p rj t p rbajban ”lte meg egy ember. K‚s“bb m‚g ‚rnk valamit ezzel a t”rzstelen n“st‚nnyel, de egy kicsit legyetek m‚g trelemmel. 4) HELYSZ€N El‚rtnk v‚gre abba a faluba, ahol mened‚ket kaphatunk: TEAQUETZL. A kapuban “r”k fogadnak minket, ‚s azt aj nlj k, hogy menjnk hamar a f“n”kkh”z, Chahlhoz, aki most a falu kultŁrh z ban tart megbesz‚l‚st. pp csod latos haditerv‚t r‚szletezi a t”bbiek el“tt: - Itt  tt”rnk. Ki az? - fordul fel(‚nk) a magabiztos f“n”k - pp erre j rtunk, meg v˘t is egy kev‚ske hely a viny˘n, gondoltuk feltesszk a D rksunyt, oszt emegyegetnk a v‚g‚re. - s? - —gy v‚ltk kend, mint hatalmas eNP‚C‚, tud maj segĄteni valamit a tov bbjut sban. - Hoh˘, k“ne, mi? No, nem b nom, de csak ha megĄg‚ritek, hogy senkinek nem mondj tok el, mer akkor Tejakecelben istentelenl megcsappanna a turist k sz ma. Nem el‚g, hogy a fele otthagyja a fog t abban a fr nya sivatagban, a marad‚k alig v s l valamit az sport- ‚s vad szĄj szat vagy a fegyverb˘tban. - MegĄg‚rjk... Ekkor Chahl hosszŁ mes‚be fogott, de ezekre m r csak a k”vetkez“ r‚szben fog sor kerlni, most m‚g lenyomjuk, hogy mit lehet tenni a faluban, meg milyen vonalon induljunk el, de r‚szletezni hely hi nya miatt a CoV 41. sz m ban fogjuk. Chahl is egy sz”k”tt rabszolga, m‚ghozz  mul. Nibenayban volt gladi tor (Nibenay a szomsz‚dos v ros llam), ut na egy ideig egy templar al  tartozott, de egyszer egy hosszabb Łtra indult vele, ‚s buszra kellett sz llnia. A t”rt‚nethez hozz tartozik m‚g, hogy a templar gazd j nak az volt a heppje, hogy mindig z”ldes uniformisokba bŁjt, ‚s a v llapon l‚v“ feh‚r csillagokat  lland˘an c‚rn n l˘gatta. Az‚rt utazott el Chahllal egytt, hogy egy pr˘f‚ci t megakad lyozzon, miszerint az els“ teh‚n miatt, amely napszemveges, lapos ‚s nikotinszagŁ, Draj var zsl˘kir ly nak hatalma le fog apadni. De a gondot azzal megoldhatja, ha a teh‚nbe a t“gyekn‚l (amelyet bizony ra f”ld”ntŁli hatalmak fognak “rizni) egy ”tcentis peng‚t beleszŁr. Mivel Draj var zsl˘kir ly n l dolgozott unoka”ccse, el akart menni ‚s elmondani a pr˘f‚ci t a ki r lynak, hogy ezzel is el“segĄtse unoka”ccse el“menetel‚t. pp Chahllal  csorgott a buszmeg ll˘ban, amikor vill mk‚nt csapott bel‚ a felismer‚s: a pr˘f‚cia tehene ott van, nem messze t“le. Minden stimmelt: a teh‚nen volt napszemveg, a nikotin szag t az eg‚sz meg ll˘ban er“sen ‚rezni lehetett, a teh‚n meg igen lapos volt, mert val˘j ban m gikus Łton egy ruhadarabba sz“tt‚k (legal bbis Ągy gondolta a templar). Hamar r j”tt, hogy most kell cselekednie, mert ha az a tag lesz ll a buszr˘l, k‚s“ lesz. Odafurakodott a k”zel‚be, eg‚sz id“ alatt le nem v‚ve a szem‚t  ldozat r˘l. A t“gy ugyan nem volt rajta a k‚pen, de valami hasonl˘ dudorodott onnan nem messze, lefel‚ (minden bizonnyal cigisdoboz lehetett csak). El“kapta a peng‚t, de m‚g zubbonya ujj ban rejtegette,  m abban a pillanatban, amikor lecsapott volna  ldozat ra, a busz meg‚rkezett. tkoz˘dott ugyan, de az‚rt k”vette a f‚rfit, akinek a flcimp j ban egy kis lyuk volt, azonkĄvl furcsa kalapot viselt ‚s levelekkel volt t”mve a zsebe. K”zelebb f‚rk“z”tt az ismeretlenhez ‚s amikor senki nem figyelt oda, megragadta "azt", hogy egy szempillant s alatt v‚gezzen  ldozat val,  m ekkor! Az ismeretlen f‚rfi hangja elv‚konyodott, majd norm lis frekvenci ra visszat‚rt ‚s flsketĄt“en elordĄtotta mag t: "Viszed el a koszos mancsaidat a l baim k”zl, te rohadt buzi!" (ezt hĄvj k Łgy, hogy remineszencia). A k”vetkez“ m sodpercben az eg‚sz buszra n‚ma csend sz llt, m‚g a motor k”h”g‚se ‚s szok sos nyikorg s is elhallgatott. A templar ijedt‚ben kiugrott az ablakon, egyenesen egy m sik aut˘ al , ‚s sz”rnyethalt. Chahl pedig megsz”k”tt. s egy Katura nev– gyermeket is vitt mag val. Hamarosan, p r m sik ember segĄts‚g‚vel megalapĄtott k Tejakecel falv t... ...‚s a t”rt‚net folytat˘dik, egy h˘nap mŁlva, de addig is: V llaljuk el a feladatot, hogy sz”vets‚geseket szerznk Tejakecelnek a t”bbi falub˘l, ‚s visszaverjk a draji sereget V‚gl az egyetlen t‚rk‚p-szer–s‚g, amire szks‚g lehet a j t‚kban: a sivatagi  ttekint“ (a sz mok az egyes helyszĄneket jel”lik). A legjobb, ha valaki sokat m szk l a maga feje ut n, mert mindent nem tudunk leĄrni, a j t‚kkal meg Ągy a legjobb megismerkedni ‚s Ągy is lehet megszeretni. - H PI