1993-ban egy el‚g szokatlan j t‚kot adott ki a Microprose. Szokatlan volt az‚rt, mert a c‚g eddig f“leg szimul ci˘k ‚s strat‚gi k ter‚n jeleskedett, de ekkor Łgy hat roztak, harapnak egyet az adventure-tort b˘l is. Ez a harap s lenne a Dragonsphere. A cĄmk‚perny“ el‚g biztat˘, innen v laszthatunk, hogy Łj j t‚kot kezdnk, visszat”ltnk egy r‚git, folytatjuk, ahol legut˘bb abbahagytuk (amikor j t‚k k”zben kil‚pnk, automatikusan ment a program), megn‚zzk az introt, esetleg elhagyjuk Callahach vil g t. Az introt egyszer ‚rdemes megn‚zni, de t”bbsz”r nemigen, kezdjnk ink bb j tszani. Maga a j t‚k a Lucasfilm-f‚le hagyom nyokat folytatja. Van egy sor ig‚nk, lesz egy rak s t rgyunk, azt n kezdjnk velk valamit. Egyedl a 'Use' ige van kiss‚ szokatlanul megval˘sĄtva: Ha egy t rgyat a keznkbe vesznk, akkor megjelenik egy kis k‚p r˘la, valamint n‚h ny cselekedet, amit tehetnk vele. Ez lenne a haszn lat, ‚s ez az ”tlet viszonylag j˘l el–zte a cselekedetek egyhangŁs g t. Az ir nyĄt s alapvet“en eg‚rre ‚pl. A jobb clickhez hozz rendelhetnk egy ig‚t (jobb click rajta), ezut n minden jobb click ezt az ig‚t fogja v‚grehajtani az ‚pp kijel”lt t rgyon. A bal clicket szok s szerint a mozg sra, valamint a cselekedetek ”ssze llĄt s ra haszn lhatjuk. Az ig‚k: Look: Valaminek a megvizsg l sa Talk to: Cseveg‚s egy m sik szem‚llyel Take: Egy t rgy felv‚tele Give: gy cser‚lhetnek t rgyak gazd t Push: Egy fellet vagy t rgy megnyom sa, od‚bbtol sa Pull: Egy t rgy meghŁz sa Open: Egy ajt˘ vagy egy‚b nyithat˘ dolog kinyit sa Close: Az el“z“ ellent‚te, valami becsuk sa Put: K‚t t rgy ”sszeilleszt‚se, vagy valamit lerakhatunk a f”ldre Throw: Egy t rgy eldob sa Egy szok sos tan cs: besz‚ljnk mindenkivel mindenr“l. Ennyit a kezel‚sr“l, kezd“dj‚k a m˘ka... A intro tartalma r”viden: a b tor m gus (Ner-Tom) el–zi a gonosz s rk ny-var zsl˘t (Sanwe), aki az‚rt fogadkozik, hogy visszaj”n. Ezut n ugrunk 20 ‚vet. Az ”reg kir ly haldoklik,  tadja a tr˘nt a fi nak, majd kilehelli a lelk‚t. A koron z s ut ni ‚jszak n Callash, az ifjŁ kir ly  gynak d“l, majd l tjuk, hogy egy s”t‚t  rny lopakodik be a szob ba... Amikor reggel fel‚brednk, bej”n a kir lyn“, hites feles‚gnk. Nem kell ”rlni, csak a tan csterembe hĄv... Mondjuk neki, hogy v rjon r nk, azt n keljnk fel. Callash el“sz”r megmosakszik, majd  t”lt”zik, v‚gl nagy kegyesen visszaadja a vez‚rl‚st. Menjnk d‚lre, azt n megint d‚lre. Itt  lljunk meg egy kicsit. A falon van egy sz‚p nagy falisz“nyeg, hŁzzuk el, m”g”tte egy titkos ajt˘t tal lunk. Az ajt˘ akkor lesz el‚rhet“, ha elfordĄtunk p r k”nyvet (Look shelf, Pull books), de kinyitni nem tudjuk, mert nincs kilincse, csak egy korona alakŁ m‚lyed‚s l that˘ a hely‚n. Valami speci lis m˘dszer kell hozz ... Folytassuk utunkat d‚lre. A tr˘nteremben ”cs‚nket tal ljuk, aki "v‚letlenl" a tr˘nunkon l. Egy kis sz˘v lt s (MacMorn c‚lozgat, hogy esetleg nem v r r nk hosszŁ ‚let) ut n ”cs‚nk t vozik ‚szakra, mi pedig d‚lre. A tan csterembe jutunk, itt v r r nk any nk ‚s feles‚gnk. Hosszas nyavalyg sba kezdenek, hogy egyedl akarunk megbirk˘zni az ‚bredez“ Sanwe-val, azt n nagy nehezen kiny”gik, hogy az asztalon v r r nk ap nk var zskardja ‚s pajzsg”mbje (sword, shieldstone). El“bbi nem ig‚nyel magyar zatot, ut˘bbir˘l annyit kell tudni, hogy ha valakire r dobjuk, akkor azt egy pajzs fogja k”rlvenni, amin nem tud  thatolni. Szedjk ”ssze a cuccokat, azt n menjnk vissza a tr˘nterembe. Menjnk ‚szakra a jobb odali ajt˘n, megtal ljuk a tegnapi lakoma maradv nyai. Egy szolg l˘l ny ‚ppen hevesen takarĄt. Nincs fl”rt”l‚s, csak a kir lyi serleget (goblet) keressk, ezt a bal oldali asztalon tal ljuk (Look table, Take goblet). Vissza d‚lre, ‚s most menjnk jobbra. A palota udvar n vagyunk, menjnk tov bb el“re, kijutunk a kapu el“tti nyĄlt terletre. Itt azt n van sok ember, kezdjnk el csevegni. Els“nek az “r”k kapit nyn“j‚t sz˘lĄtsuk le, aki csak annyit mond, hogy vegyes a t rsas g, rajtuk tartja a szem‚t. A m sodik  ldozatunk a t“le nem messze t maszkod˘ alak, “ m r sokkal ‚rdekesebb figura. Alakv lt˘ a szerencs‚tlen, ‚s igencsak nehezm‚nyezi, hogy az emberek ilyen rossz szemmel n‚znek r juk. K‚ri, hogy l togassunk el hozz juk, ‚s ha meggy“z“dtnk  rtatlans gukr˘l, tegynk r˘la, hogy a helyzetk v ltozzon. Majd sor kerl arra is... Most sz˘lĄtsuk meg a furcsa maszkot visel“ Soptus utaz˘t. Ism‚t egy b”lcsbe botlottunk, ‚s ez is a saj t haz j ba invit l, a kalif juk nagyon szeretne az emberek kir ly val tal lkozni. rdekl“djnk, hogy hogyan lehet  tjutni a sivatagon. A fick˘ csak annyit mond nagy rejt‚lyesen, hogy akinek vannak bar tai, az  t tud kelni... Nem bŁjhat ki a faggat s al˘l a tnd‚rek k”vete sem. Eg‚sz meglep“, de “ is azt szeretn‚, ha elmenn‚nk hozz juk, a Pillang˘kir ly igencsak szeretne velnk elbesz‚lgetni. Most m r csak a keresked“ van h tra, aki nem invit l sehova, viszont vehetnk t“le gym”lcs”t. Hagyjuk el most a v rat (jobbra). Utunk els“ c‚lja a tnd‚rek haz ja, Brynn-Fann. Az erd“ bej rat n l egy szemtelen kis t”kmaggal tal lkozunk. A besz‚lget‚s sor n rendre a 3, 3, 1 v laszokat adjuk, ekkor bejuthatunk a labirintusba. A labirintus amolyan szellemi Łtveszt“, ki kell tal lnunk, hogy juthatunk  t a tŁloldali var zsg”mb”k”n. Az itteni kis szellemek piros szĄnben hazudnak, k‚kben igazat mondanak, s rg ban meg nem lehet tudni. Nagy nehezen kiszedtnk bel“lk egy olyat, hogy annak a szellemnek, aki segĄt neknk, ugyanolyan bet–vel kezd“dik a neve, mint a szĄne. Ez Ralph lesz, v”r”sben (red), hajkur sszunk teh t egy v”r”s szellemk‚t. Amikor megtal ltuk Ralph-ot (a nevkr“l nem hazudnak), k‚rdezzk meg t“le, hogy biztons gos-e most  tmennnk a k‚t g”mb k”z”tt. Azt mondja, hogy nem, teh t mehetnk. Eljutottunk a Pillang˘kir lyhoz, aki tesztelni fogja esznket. Furcsa k‚rd‚seket tesz fel, Callash eg‚szen megzavarodik, de majd mi segĄtnk neki: a besz‚lget‚s sor n rendre a 3, 1, 2, 3, 3 mondatokat mondjuk, ekkor az ”reg tnd‚r el‚gedett lesz, ‚s megkapjuk t“le kalandunk egyik fontos eszk”z‚t, a Hatalom Piros K”v‚t (red powerstone). Ez m‚g nem el‚g, tov bb k‚rdezget, most 3-szor az 1. v laszt adjuk. Innent“l kezdve szabadon tehetnk fel k‚rd‚seket, j˘l besz‚ltessk meg, a v‚g‚n kapunk egy f b˘l faragott madarat (bird figurine). Miel“tt t vozn nk, vegyk fel a krist lyvir got (crystal flower), ‚s csod ljuk meg a baloldalt cs”rg“ ˘ri si b‚k kat. A k‚t‚lt–ek egy Kulcskoron t “riznek - igen, ez nyitja a v rban a titkos ajt˘t, de m‚g nem tudjuk megszerezni. Hagyjuk h t el Brynn-Fannt. Innent“l kezdve id“nk‚nt lesznek bev g sok, amelyen a S rk nyg”mb (Dragonsphere, Sanwe erej‚nek jelz“je) t”redezik, a kir lyn“ agg˘dik, any nk meg nyugtatgatja. Menjnk most az alakv lt˘k f”ldj‚re, Slathan ni Patanba. J˘pofa jelenet k”vetkezik: a saj t “reink feltart˘ztatnak, ‚s ha nem vigy zunk, ki is nyĄrnak (gyanakszanak, hogy esetleg egy alakv lt˘ vagyunk, aki felvette a kir ly kls“j‚t, vagy, ha mi vagyunk a kir ly, ‚s bemegynk, akkor esetleg nem a kir ly j”n ki a mi form nkban). Callash h borog ezen a nevets‚ges ostobas gon, de nincs mit tenni: csak kĄs‚rettel engednek  t, de nekik itt kell  llni. Aj nljunk fel nekik egy t rgyat (pl. a serleget). Furcs llj k, hogy a kir ly meg akarja vesztegetni “ket, de mi elmagyar zzuk, hogy ez nem veszteget‚s, hanem biztosĄt‚k: amikor kifel‚ j”vnk, k‚rni fogjuk ezt t“lk. Az “r”k belemennek a megold sba, v‚gre szabad az Łt. Eg‚szen egy t˘ig jutunk, itt felmerl egy zavar˘ t‚nyez“: egy csupacs p sz”rny. Sehogysem akar  tengedni, Ągy k‚nytelenek lesznk er“szakhoz folyamodni: dobjuk r  a pajzsg”mb”t, mire megszelĄdl. A materializ l˘d˘ pajzs lev gja n‚h ny cs p v‚g‚t, ezeket vegyk fel (tentacle parts). Mehetnk tov bb. Egy barlanghoz jutunk, el“tte pedig egy ”regember cs”r”g. § az alakv lt˘k legid“sebbike, olyan f“n”k-f‚le. R”gt”n panaszkodni kezd, hogy a gaz emberek hogy b nnak a n‚p‚vel. Mondjuk neki, hogy az “ gy–l”lk”d‚se sincs j˘ hat ssal. Ekkora b”lcsess‚g hallat n teljesen szimpatikusak lesznk neki, kapunk t“le egy furcsa var zsg”mb”t (polystone). A polystone b rmilyen t rgy alakj t, szĄn‚t, stb., k‚pes lem solni, szinte lehetetlen megkl”nb”ztetni az eredetit“l. Ki tudja, mire lesz j˘... Most bemehetnk az lmok Barlangj ba (Cave of Shifting Dreams). rdekes jeleneteket l tunk: el“sz”r fejbecsapnak, azt n a var zsl˘t l tjuk, ahogy elkap valami fel‚ repl“ g”mb”t, v‚gl, a vĄzi˘k megsz–n‚se ut n kapunk egy bab t (doll). A f“n”k azt mondja, hogy igaz n ritka eset, hogy a Barlang t rgyat is szolg ltat, becsljk meg. Az ilyen bab kat egy‚bk‚nt  ltal ban alakv lt˘k haszn lj k, erejk koncentr l s ra. Hmmmmm... K‚rdezgessk tov bb az ”reget, sokat tud, pl. n‚mi ismereteket kapunk a Soptus nyelvr“l, ami igen j˘l fog j”nni. Ha mindent megtudtunk, eln‚zhetnk jobbra, az alakv lt˘k faluja fel‚, itt viszont egy sz”rny “rzi az utat, ‚s csak azt engedi  t, aki demonstr l egy tipikus alakv lt˘ tulajdons got. Alakv ltani egyel“re nem tudunk, ink bb hagyjuk el Slathan f”ldj‚t (a kij ratn l ne feledjk a t rgyunkat visszak‚rni az “r”kt“l, kl”nben hal l...). K”vetkez“ c‚lunk Soptus Ecliptus. Callash egy darabig f radtan bolyong a sivatagban, azt n egyszercsak megl t egy kis s trat, amiben egy ember lakik. Miel“tt besz‚ln‚nk vele, vegynk ki egy csontot (bone) a t–zrak˘ helyen  rv lkod˘ sltb“l. A Soptus keresked“val kommunik ci˘s probl‚m ink lesznek, ugyanis nem besz‚l a nyelvnk”n. Az els“ k‚rd‚s‚re mondjuk, hogy nem, a m sodikra pedig igennel feleljunk. Ezut n mondani fog egy mondatot, ”t ‚gt jjal, ez az Łtir ny a kalif hoz. Neknk szak, Nyugat, szak, Nyugat, Nyugat volt, de v ltozhat, Ąme egy kis sz˘t r: SHAB=szak FALLA=D‚l ECLIPTUS=Nyugat Menjnk a mondott ir nyba, egy o zisra lelnk (ha esetleg egy kr terre leln‚nk, amiben Callash megsl, akkor a keresked“ els“ k‚rd‚s‚re kell igent mondani, ‚s az akkor mondott ‚gt jakat kell k”vetni). El“sz”r a s m nokkal besz‚ljnk, akikt“l kapunk egy Łjabb Hatalom-K”vet, a S rg t (yellow powerstone), miut n kiny”gjk, hogy mi lenn‚nk Callash, valamint inform ci˘kat kaphatunk a SzellemsĄkr˘l (Spirit Plane). A SzellemsĄk csak nagy m gikus energia befektet‚s‚vel ‚rhet“ el, Ągy oda majd k‚s“bb megynk. Most ir ny a kalifa s tra. Az “rnek szer‚nyen annyit mondjunk, hogy szeretn‚nk bel‚pni, be is enged. Bent a kalifa hellyel kĄn l, azt n j”n egy ismerked‚si t rsalg s. Nem l‚nyegtelen, miket mondunk, els“ v laszunk a 2. lehet“s‚g legyen, a m sodik szint‚n. Ezut n a kalifa megk‚rdi, szeretn‚nk-e sz˘rakozni, mondjuk, hogy minden v gyunk (1. v lasz). Egy t ncosn“ j”n, a t nc k”zep‚n a kalifa megk‚rdi, hogy tetszik neknk. Ny”gjk be Łjra a m sodik v laszt, ”rlni fog neki. Most pedig j tszani fogunk vele, bizonyos sz mŁ nyert j tszma ut n aj nd‚kokat ad. Itt lesz szerepe, miket mondtunk: ha j˘l besz‚ltnk, akkor minden gy“zelmnk egy aj nd‚kot ‚r. Pillanatnyilag 3 aj nd‚ka van sz munkra, Ągy 3 meccset kell nyernnk. A j t‚k: Egy zacsk˘ban n‚gyf‚le szĄn– k“ van, mindegyikb“l 16 db. Els“ a piros, m sodik a s rga, harmadik a z”ld, a lila pedig nincs rangsorolva. A l‚p“ f‚lnek meg kell saccolnia a k”vetkez“ kihŁzott k“ szĄn‚t. Ha pontot ‚r“ v laszt adott, akkor Łjra hŁzhat. A k”vek NEM kerlnek vissza zs kba, csak Łj j t‚k kezdet‚n. A pontoz s: - Ha pirosat j˘soltunk, piros, s rga ‚s z”ld eset‚n 1-1 pont, lila eset‚n nincs pont - Ha s rg t j˘soltunk, s rga ‚s z”ld eset‚n 2-2 pont, piros ‚s lila eset‚n nincs pont - Ha z”ldet j˘soltunk, akkor tal lat eset‚n 5 pont, egy‚bk‚nt 0 - Ha lil t j˘soltunk, akkor lila k“‚rt 12 pont j r, m s szĄn eset‚n az ellenf‚l kap 2 pontot. Rossz hŁz s‚rt kapott ponttal nem lehet nyerni. A j t‚k 16 pontig megy, mindig mi kezdnk. Lehet sz molgatni, de van egy viszonylag j˘ ‚s nagyon egyszer– taktika: mindig s rga. Nyerjk el a h rom aj nd‚kot (ha el‚g j tszm t nyertnk egy aj nd‚khoz, a kalifa ezt megemlĄti), ezek sorban: utaz˘ ‚lelmiszer (dates), egy aranyszobor (statue), valamint egy rubink”ves gy–r– (ruby ring). Most m r elhagyhatjuk a s trat, azonkĄvl a sivatagot is. M‚g egy helyen nem voltunk eddig: a Sanwe v r t tartalmaz˘ hegyen, amit egy kupola fed. N‚zzk meg, mit tal lunk... H t semmi kl”n”s, csak egy sziklafalat l tunk, amin fel lehet m szni, de nem addig, amĄg valaki rejt“zk”dik egy k“ m”g”tt. Sz˘lĄtsuk meg, mire el“j”n rejtek‚b“l, ‚s bemutatkozik. § Llanie de Summers, egyik hercegnk l nya, segĄteni j”tt, valamint van egy aj nd‚ka sz munkra. Dobjuk be a szĄvtipr˘ stĄlust, ennek keret‚ben Callash a lehet“ legkedvesebben lebesz‚li a h”lgyet arr˘l, hogy a segĄts‚gnkre legyen. A v‚g‚n kapunk egy amulettet (amulet), ami csak akkor segĄt, ha halottnak nyilv nĄtanak minket (de j˘...), ‚s a h”lgy megĄg‚ri, hogy hazamegy. Ezt mondja: "B r nem vagy annyira nemes, mint gondoltam, j˘ tudni, hogy a kir ly egyben f‚rfi is...". Mennyire nem vagyunk nemes? Azany d! gy legyen az ember kedves a n“kh”z... Ha kiduzzogtuk magunkat, m sszunk fel a hegyoldalon. F‚lŁton meg llunk pihenni, itt tal lunk p r tollat (feathers), ezt egy meglep“ fordulattal belet–zzk a n lunk l‚v“ csontba (Put feathers on bone). Kapunk egy olyasmit, mint amivel a s m nok var zsolnak, mind”ssze a m gia hi nyzik bel“le (partial bundle) ... Haladjunk tov bb, hosszas m sz si jelenet k”vetkezik, aminek a v‚g‚n v r valaki. Na ki? H t az el“bbi h”lgyem‚ny! Azt  llĄtja, hogy ismer egy r”videbb utat, ‚s tov bb is magyar zkodna, de ink bb felhĄvja a figyelmnket, hogy valami ronda sz“r”s d”g ˘l lkodik a h tunk m”g”tt. T madjuk meg a karddal, meg is lesz az eredm‚nye: akkora taslit kapunk, hogy nekireplnk a falnak... A sz”rny m r ugrana, de Llanie megel“zi, ‚s Ągy mindketten al hullanak. Szeg‚ny l nyka, j˘l r faragott a h–s‚gre... Mindj rt megn‚zzk mi maradt bel“le, csak el“bb megl togatunk egy furcsa kreatŁr t (menjnk balra). Az itt  llom soz˘ Łrnak mad rteste van, csak a feje emberi, ‚s kijelenti, hogy gonosz ellen vagyunk. Nem is! Tal n t‚nyleg nem, hallotta, hogy szolg latot akarunk tenni a n‚p‚nek. Maradjon meg ebben a t‚vhit‚ben, de egy ltal n nem miattuk akarunk Sanwe b csit˘l megszabadulni... Mindenesetre nem enged tov bb. Miel“tt visszaforduln nk, a vĄzes‚s alatti s rb˘l (mud) gy–jtsnk be egy adagot. Most m sszunk le, ‚s menjnk balra. A sz”rnyet meg is tal ljuk, de hol van Llanie? V laszt kaphatunk, ha felkeressk a vĄzes‚s m”g”tt lak˘ remet‚t: “ cipelte be az eszm‚letlen l nyt a barlangj ba, ‚s igyekszik ‚letben tartani, amĄg nem hozunk valamit, amivel meggy˘gyĄthatjuk. Ehhez el“sz”r is le kell nyomni Sanwe-t. Ha valaki Łgy ‚rzi, hogy a remete ak r Ner-Tom is lehet, az nem t‚ved nagyot... M sszunk most vissza Llanie h“stett‚nek szĄnter‚re, ‚s m‚g tov bb. Sanwe torny nak l b hoz ‚rkeztnk. Nincs messze az ajt˘ sem, de m gikus ind k akad lyozz k az odajut st, Ągy k”rbe kell mennnk. Miel“tt el‚rn‚nk az ajt˘t, tov bbi m gikus ind kkal lesz dolgunk, de ezek aktĄvabbak: elkapj k a kir lyt, ‚s ‚rdekl“dnek, hogy vajon a var zsl˘ szolg lat ban  llunk-e. Trmsztsn... Glug... (ne fojts m r meg, te  llat). Az ind k azonban gyanakodnak, Łgyhogy kapunk 3 k‚rd‚st, ha t‚vednk, akkor hal l. A helyes v laszok: 1, 2, 4. Most m r szabad az Łt Sanwe torny ba. Bent m‚g egy v‚delmi rendszer v r r nk: egy szem, amely haboz s n‚lkl r nkpislog, ha elmegynk el“tte. El‚g energikusan tud pislogni... NyŁljunk a zsebnkbe, kotorjuk el“ a sarat, ‚s dobjuk a szemre, ez majd megnyugtatja. V‚gre t‚nyleg szabad az Łt. N‚zzk meg, mi van jobbra. A szob ban teljes a k osz, olyannyira, hogy a program figyelmeztet: csak k‚t ‚rdekes dolog van itt. Az egyik egy var zserej– k“ (vortex stone), arra j˘, hogy var zser“vel ruh zzunk fel egyes t rgyakat, m sokb˘l meg kivonjuk a var zser“t. A m sik egy csod s sz‚ps‚g– zen‚l“ doboz (music box), vegyk ezt is magunkhoz. Tov bb jobbra, a laborat˘riumba jutunk. Itt egy agresszĄv k”t‚l akarja ”sszeakasztani velnk a bajszot, nyugtassuk meg a vortex stone-nal (Use vortex stone to take magic from rope), majd vegyk is fel (rope). A sarokban egy ketrec lapĄt, nyissuk ki, kiugrik bel“le egy ‚l“ patk ny, viszont marad benne egy d”gl”tt (dead rat). Vegyk ki a d”gl”tt patk nyt, ‚s tegyk a fagyaszt˘ba; amikor kivesszk, nem olvad el. ljen, van egy fagyasztott patk nyunk (ratsicle)! A szoba k”zep‚n egy asztal foglalja a helyet, k‚t furcsa lombikkal. Van a sz‚l‚n egy veg is, ez a zsebnkbe kerl (flask). Tegyk a kifoly˘ (kics”p”g“) al  az vegnket (Put flask on metal slab), ‚s nyissuk meg a lombikok csapjait. R”vid cs”p”g‚s ut n az veg megtelik, ekkor z rjuk el a csapokat, ‚s vegyk fel a flask t, egy adag ritka er“s sav kerlt birtokunkba (flask of acid). Ennyit a jobboldali szob kr˘l, ir ny az el“szoba, majd tov bb balra. Itt el“sz”r megn‚zzk, mi van a szemben l‚v“ szob ban. B”rt”nnek t–nik, mindenf‚le komfort n‚lkl, viszont van itt egy j˘ kis f klya, amit magunkhoz vesznk (torch). T vozhatunk is, ‚s most  lljunk a liftszer–s‚gre, ‚s nyomjuk be az als˘ gombot. Lemegynk az alagsorba, ahonnan csak egy szoba nyĄlik. Nagy a s”t‚ts‚g, Callash felteszi a falra a f kly t. V gyaink t rgya, a Hatalom K‚k G”mbje ott figyel egy  llv nyon, de sajnos az  llv ny k”rl kiss‚ villog a padl˘... Nem ok n‚lkl mondta a kalifa, hogy a K“ csapd ja a saj t szintj‚n nem legy“zhet“... Ahelyett, hogy r l‚pn‚nk a padl˘ra, liftezznk fel. Ism‚t be a b”rt”ncell ba, most azonban tudjuk, hogy k”zvetlenl alattunk van a Hatalom-G”mb. Kb. a G”mb feletti r‚szen ”ntsk a savat a padl˘ra, ezzel kre ltunk egy m sodlagos lej ratot. De hogy megynk le? H t k”t‚len. K”ssk a n‚hai sziszeg“ valamit a lyuk feletti bilincsekhez, ‚s m sszunk le rajta. Lent begy–jtjk a 3. G”mb”t (blue powerstone), azt n visszam szunk. Ir ny a lift, a lifttel pedig az emelet. Fent ism‚t k‚t utunk van: egy ajt˘ el“re, valamint egy teleport jobbra. A teleport nem javallott, mert kiss‚ forr˘ helyre visz, az ajt˘ m”g”tt l‚v“ vĄzes‚sgy rt˘ g‚ppel meg nem tudunk mit kezdeni. Akkor m‚gis a teleport... Mivel k”rl”tte izzik az ajt˘, h–tsk le a fagyasztott patk nnyal (Put ratsicle on door frame). Sikerrel j runk, b r a patk ny k”zben eleny‚szik. Most ki k‚ne venni az ajt˘t. Ez k‚zzel nem megy, viszont vannak neknk zs km nyolt cs pjaink, ezeket helyezzk a keretre, Ągy m r ki tudjuk venni, a teleport pedig az ”lnkbe hullik (teleport door). Ne menjnk be az ajt˘n, mert ett“l m‚g nem lett hidegebb a padl˘, l togassuk meg ink bb a vĄzes‚s-g‚pet. Most el lehet gondolkodni. El ruljuk, hogy a folyos˘ egyenesen Sanwe-hoz vezet, azaz k”zel a v‚gs“ tk”zet. Viszont valaki azt j˘solta, hogy Sanwe legy“z‚s‚hez csak akkor kezdhetnk hozz , ha ellene fordĄtottuk saj t var zserej‚t. Ilyen lehet pl. a teleport, vagy a vĄzes‚s. A kett“ kombin ci˘ja eg‚sz Ąg‚retes: a vĄzes‚st a folyos˘ra teleport ljuk. Tegyk teh t a teleport-ajt˘t az ablakba, Ągy a vĄz kioltja az izz˘ padl˘t, szabad az Łt a var zsl˘hoz. Miel“tt bel‚pn‚nk a s rk nyos ajt˘n, m soljuk le a Hatalom K‚k G”mbj‚t a polystone-nal. Miut n bel‚ptnk, Callash igen kem‚nyen el“adja kldet‚se c‚lj t, Sanwe viszont csak r”h”g, ‚s egy laza k‚zmozdulattal megb‚nĄtja h“snket. Azt n elkezd kutakodni, ‚s r j”n, hogy el vagyunk var zsolva. Nem sz˘rakozik, let‚pi r˘lunk a var zst, ‚s kiderl, hogy nem is a kir ly  ll el“tte, hanem valaki m s. Valaki, akit tudt n kĄvl  tform ltak, hogy a kir lyt alakĄtsa. Nem rossz... Sanwe k”vetkez“ l‚p‚se az lesz, hogy elszedi a Hatalom G”mbjeit. J”nnek sorban: Piros, S rga, K‚k. A kis ”ntelt nem figyel rendesen, a K‚k helyett a polystone-t veszi el. Eddigre a b‚nĄt s is al bbhagyott egy kicsit, lehet egy es‚lynk. AmĄg Sanwe a G”mb”kkel van elfoglalva, v gjuk a K‚k G”mb”t a sarokban  ll˘ var zsk”rh”z (Throw blue stone at Circle of spheres). Megtal ltuk Sanwe megsemmisĄt‚s‚nek egyetlen m˘dszer‚t: a var zsl˘ r”vid  tkoz˘d s ut n elpusztul. A sz‚trobbant var zsk”r egyik g”mbje megmaradt, ezt vegyk fel (black sphere). Van a falon egy t‚rk‚p (map), azt is vegyk magunkhoz, valamint n‚zzk meg a l d t. Ebben egy krist lyg”mb (crystal ball), valamint egy S m nbot (spirit bundle) rejt“zik. A S m nbot segĄts‚g‚vel a mi kis f‚lk‚sz botunkat upgrade-elhetjk: a vortex stone-nal adhatunk neki er“t, ehhez szolg l mint ul Łj tulajdonunk (Use vortex stone to put magic into partial bundle, Ągy keletkezik a new bundle). Ezzel v‚geztnk a var zsl˘ torny val, miut n t voztunk, az ajt˘ ”ssze is z rul m”g”ttnk. Ejnye! Meg”ltk a var zsl˘t, ‚s csak a j t‚k fel‚n‚l tartunk? J”n a magyar zat: A kir lyn“ boldogan l tja, hogy a S rk nyg”mb G”mbb‚ degrad l˘dott, ‚s lelkesedik, hogy most m r fel lehet ‚breszteni az igazi Callash-t. Az anyakir lyn“ gy“zk”di egy darabig, hogy nem kell m‚g, azt n el rulja a titkot: Callash nem lesz fel‚bresztve, MacMorn fog uralkodni, a nyavaly s alakv lt˘ra pedig hal l v r. Aha! M‚g nem tudjuk, ki vagyunk, de legal bb m r tudjuk, hogy mi, ‚s hogy m‚gis mire sz mĄtsunk... Induljunk el lefel‚. Miut n legy“ztk a var zsl˘t, a mad remberek sem ellens‚gesek: igazi h“snek tartanak, mehetnk a jutalmunk‚rt. Ir ny balra, azt n torpanjunk meg. 24 k“oszlopot l tunk, ezeken kell  tugr lni a tŁloldalra. A var zsl˘n l t‚rk‚pe v‚letlenl illik a helyzethez. L ssunk egy Łtvonalat, el“sz”r az oszlopok jel”l‚se: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 a b c d e f g h i j k l m n o A helyes Łt: 5, 4, 9, 0, e, j, i, n, m, h, c, 8, 3, 2, 1, 6, 7, b, g, l, k, f, a Tal lunk egy f‚szket, benne egy ”vvel (belt). Ezt vegyk magunkhoz, megjelenik a mad rember, ‚s elmondja, hogy ezzel az ”vvel b rmilyen magasb˘l le lehet esni, nem lesz semmi bajunk. R”gt”n ki is pr˘b ljuk, lelebegnk a hegy l b hoz, innen jobbra van a vĄzes‚s. L togassuk meg Llanie-t. Az ”reg is elmondja, hogy mi alakv lt˘k vagyunk, ‚s mint ilyenek, tudunk gy˘gyĄtani, ehhez szks‚gnk van az ATLAN-unkra, ami nem m s, mint az lmok Barlangj ban kapott baba. Llanie azonban nagyon gyenge, el“sz”r vissza kell csalni a lelk‚t a val˘s vil gba, azt n adni neki er“t, ‚s csak azt n lehet gy˘gyĄtani. Besz‚ljnk h t Llanie-hoz. Nagyon elm‚s a j t‚k: egy 17 szavas mondatot kell ”sszeraknunk, minden sz˘ra 3 vari ci˘ van. A megfelel“ mondat: Thou Art A Rose - But No! For No Rose As Fair Did Ever Grow In Any Land. A fordĄt st˘l ink bb eltekintnk, viszont a velnk ellent‚tben Llanie-nak tetszik a mondat, kicsit elmosolyodik. Most j”n az er“ad s: haszn ljuk a h zi k‚szĄt‚s– S m nbotot (Put new bundle on Llanie). Llanie kezd mag hoz t‚rni, m r l‚legzik, meg ilyenek. V‚gl gy˘gyĄtsuk meg teljesen a bab val (Use doll to heal Llanie). Halleluja... A le nyz˘ felkel, ‚s h l t rebeg. HosszŁ cseveg‚s kezd“dik, kiderl, hogy az ”reg t‚nyleg Ner-Tom, ‚s k‚nyszerĄtve volt, hogy minket kir lynak maszkĄrozzon, stb., stb. A l‚nyeg az, hogy meg k‚ne  llĄtani az anyakir lyn“t, ‚s vissza k‚ne helyezni Callash-t a tr˘nra. K‚rem, mi vagyunk az gyeletes nemzeti h“s, igaz n semmis‚g... Llanie ad m‚g egy dolgot: egy papĄrt egy sz˘val (parchment), az  ltala "legy“z”tt" sz”rny nev‚vel - ezt f‚lig eszm‚letlenl hallotta, amikor k‚t mad rember megn‚zte az eset eredm‚ny‚t. A n‚v olyan sz”rny–, hogy ismeretlen szem‚lyazonoss gŁ h“snk beleborzong, amikor kimondja, viszont kimond sa megszelid9ti a sz”rnyet. Ner-Tom elkld minket utunkra, Llanie megĄg‚ri, hogy hadsereget gy–jt az anyakir lyn“ ellen, az ifjŁ szerelmesek (nocsak...) cs˘kkal bŁcsŁznak, ‚s v‚gre Łjra mi‚nk a vez‚rl‚s. Ir ny a Soptus-o zis. Menjnk be a kalif hoz (az “rnek mondjuk, hogy a kalifa r‚gi j t‚kpartnerei vagyunk), ‚s mes‚ljk el, mi t”rt‚nt. —jabb aj nd‚kokat aj nl, de most m r k‚t nyert j tszma ut n. Kett“ aj nd‚ka van: az egyik egy vegnyi l‚gy (flies), a m sik pedig egy veg Soptus tea (soptus soporific). A kalifa Łgy sejti, hogy a "tea" emberekre kicsit er“teljesebb hat st gyakorol, ‚s k‚r hogy pr˘b ljuk ki, igyunk vele egyet. H t t‚nyleg er“s: alig l tunk... Gy˘gyĄtsuk meg magunkat a bab val (Use dool to heal self), Ągy m r minden rendben. Nagy a megk”nnyebbl‚s, mi pedig mehetnk utunkra. K”vetkez“ Łtic‚lunk Brynn-Fann, a b‚ka urakat keressk (a Pillang˘kir ly kl”nben is elt–nt - lehet, hogy a b‚k k lenyelt‚k...). Eresszk ki a legyeket (open bottle of flies), ‚s amĄg a b‚k k a legyeket hajtj k, megkaparintjuk a Kulcskoron t (crown key). M r itt sem vagyunk... Ir ny a szl“haza, Slathan ni Patan. Az “r”k kiss‚ bar ts gtalanul n‚znek r nk, Łgyhogy igyekezznk meggy“zni “ket, hogy mi csak egy  rtatlan alakv lt˘ vagyunk, aki haza szeretne menni, el“bb-ut˘bb eljutunk oda, hogy adunk nekik valamit. Adjuk oda a Soptus te t. SzĄvesen isznak bel“le, de csak ut nunk. Legyen, kis but k... Igyunk, majd gy˘gyĄtsuk meg magunkat. Az “r”k elal‚lnak (nem pusztulnak bele, csak elalszanak), mi mehetnk tov bb. Meg se  lljunk a torlaszt j tsz˘ alakv lt˘ig, aki k”zli, hogy az ATLAN-unk segĄts‚g‚vel is bebizonyĄthatjuk alakv lt˘ voltunkat. Gy˘gyĄtsunk rajta (Use doll to heal shifting monster), most m r  tenged. A faluban csak egy Greta nev– ”regasszony ‚rdekes, t“le megtudjuk, hogy Pid Shuffle a nevnk, ‚s hogy p r h˘napja Łgy hurcoltak el a falub˘l. Megkapjuk az alakv lt shoz szks‚ges gy–r–t (shifter ring), ‚s m r mehetnk is utunkra. Utunk visszavezet a Soptus s m nokhoz. Besz‚lgessnk velk, ‚s mondjuk, hogy szĄvesen megszabaduln nk a birtokunkban l‚v“ S m nbott˘l, ha valaki elvinne a SzellemsĄkra. Boldogan v llalj k a dolgot, m r replnk is. Odafent m‚g k‚rdezgethetjk “ket a feladatainkr˘l, azt n indulhatunk jobbra. Egy olyan k“csoportot l tunk, ami a mad remberek kincse el“tt volt, de most az akkori  tkel‚s tk”rk‚p‚vel kell  tmenni. Azaz a helyes Łt: 1, 2, 7, 6, a, f, g, l, m, h, c, 8, 3, 4, 5, 0, 9, d, i, n, o, j, e. A k”vetkez“ helyszĄnen egy kĄgy˘vermen kell  tkelnnk, ez Łgy fog t”rt‚nni, hogy kĄgy˘v  v ltozunk a gy–r– segĄts‚g‚vel (Use shifter ring to shift into snake), ‚s  tcsusszanunk a koll‚g k k”z”tt. Meg‚rkeztnk a c‚lhoz: egy hatalmas mad r (egy Roc) itt “rzi a toj st, amibe a kir ly lelk‚t z rt k. A n lunk l‚v“ fekete g”mb pont ugyanolyan, csak el k‚ne terelni a mad rka figyelm‚t. N‚zznk bele mindentud˘ krist lyg”mbnkbe. H t, a Roc-ot l tjuk. Akkor tal n haszn ljuk a g”mb”t... (Invoke power of crystal ball). Ez sikerlt: a g”mb apr˘ darabokra robbant. A Roc Łgy meglep“d”tt, hogy a tork n akadt valami; itt a nagy pillanat. Vegyk fel a toj st, tegyk a hely‚re a fekete g”mb”t, ‚s srg“sen t vozzunk. A s m nokhoz ‚rkeznk, k‚rjk meg “ket, hogy vigyenek vissza. Most pedig ir ny a palota. Ne gyalog menjnk, haszn ljuk a pecs‚tgy–r–t, egyenesen az udvarra kerlnk (Invoke power of signet ring). Az “r”k kapit nya nem fogad kit”r“ ”r”mmel, de nem ”l meg azonnal. Pr˘b ljuk bizonygatni, hogy mi nem vagyunk gonoszak, az igazi kir ly el van rejtve, az anyakir lyn“ az ellens‚g, stb. El“bb-ut˘bb oda jutunk, hogy kijelenti: "Ha meg tudod nekem adni azt, amire v gyom, akkor hiszek neked." Miut n a j t‚kban nincs F-fel kezd“d“ ige, valami m st kell kital lni. Tudjuk p‚ld ul a h”lgyr“l, hogy az arc n egy csŁnya seb van, ezt ‚ppen meg lehet gy˘gyĄtani. Sz˘hoz se jut az  mulatt˘l, azt n r”vid eszmecsere ut n visszak‚ri a sebet, de legal bb most m r b‚k‚nhagy. Mi pedig leugrunk a kŁtba. Felvehetnk egy ‚rt‚kes ‚rm‚t (rare coin), de m s teend“ nemigen van. Viszont ha f˘k v  v ltozunk (Use shifter ring to shift into seal), akkor a f”ldalatti foly˘ban tudunk Łszk lni - mit se zavarjon, hogy a foly˘ t”bbek k”z”tt a b”rt”n”k szennyviz‚t is viszi... —sszunk le a foly˘n, egy b”rt”ncell ba jutunk, ahol a kir lyn“ raboskodik. Kisebb terefere, amelynek keret‚ben megk‚r, hogy mentsk meg a kir lyt, azt n j”n valaki, Łgyhogy mennnk kell. Most m r csak  t kell Łszni a foly˘ tŁlpartj ra. Van itt egy csap˘ajt˘, menjnk le. Ahogy a l‚pcs“ leereszkedik, a falba mindentt nyilak hŁz˘dnak vissza; azonban ahogy lel‚pnk a padl˘ra, a l‚pcs“ Łjra felemelkedik, a nyilak meg Łjra el“bŁjnak, el‚g nagy sebess‚ggel... Ezt megel“zend“, tegyk a szobrot a l‚pcs“re, Ągy nem fog felemelkedni, amikor lel‚pnk r˘la. Tov bb jobbra. Itt tal ljuk a Llanie  ltal kiiktatott sz”rny p rj t, olvassuk fel a papĄrosr˘l a nev‚t. Morogva b r, de visszamegy a hely‚re, mi meg mehetnk tov bb jobbra. Megleljk a kir lyt, befagyasztott  llapotban. Rossz helyen  ll, Łgyhogy mozdĄtsuk el: v ltozzunk medv‚v‚, ‚s emeljk meg (Use shifter ring to shift into bear, Take king). Szeg‚ny felolvad, ‚s azt sem tudja, hol van. Applik ljuk a lelk‚t (Put soul egg on king), Ągy m r legal bb tudja, hogy ki is “ val˘j ban. Pid gyorsan ismerteti a helyzetet, a kir ly meg laz n r nkbĄzza a teend“ket. Ez esetben menjnk t n tov bb. Egy kis l‚pcs“n vagyunk, ‚s tal n senkinek nem  rulunk el titkot azzal, hogy ez a palota titkos ajtaj nak tŁloldala. A Kulcskoron val nyĄlik (Wear key-crown), menjnk tov bb. A szob ban m r v r r nk MacMorn ‚s az anyakir lyn“. Heves sz˘p rbaj veszi kezdet‚t, a v‚ge az lesz, hogy MacMorn harcra hĄv minket. R ntsuk el“ a kardot. Olyan harciasra sikerlt a mozdulat, hogy MacMorn majd' beleszakad a r”h”g‚sbe. —jabb monol˘got ad el“, majd kijelenti, hogy halottak vagyunk. Eeeegen? Akkor t n vizsg ljuk meg Llanie amulettj‚t (Invoke power of amulet) ... Teljes siker, MacMorn kipusztul. —jabb heves csevej, az anyakir lyn“ polg rh borŁval fenyeget“zik, ekkor megjelenik egy kisebb hadsereg ‚l‚n Llanie, ‚s m ris rendez“dik a helyzet. Pid ‚s Llanie ”sszeh zasodnak mindenki boldog (kiv‚ve az anyakir lyn“t), Łgyhogy nagyon happy az end... rt‚kel‚s. Err“l a j t‚kr˘l nem igaz n kell sokat mondani, mag ‚rt besz‚l. Gy”ny”r– grafika (mind az  ll˘k‚pek, mind a karakterek anim ci˘i), nagyszer– hangok, atmoszf‚rikus zene, kiv l˘ j t‚kmenet, ‚s m‚g valami, ami sajnos el‚g ritk n van meg egy j t‚kban: j˘l megĄrt, fordulatos t”rt‚net. Mindez nem eg‚sz 12 MByte-ban. A Microprose szok s szerint kitett mag ‚rt.