M‚g mindenkinek eml‚keznie kell r : kerek egy esztend“vel ezel“tt jelent meg a Dark Sun - Shattered Lands az SSI hosszŁ vajŁd sa ut n. Akkor m‚g mindenki mennyivel fiatalabb,  rtatlanabb, bizakod˘bb, hisz‚kenyebb, tapasztalatlanabb volt! Hi ba sĄrunk, ami elmŁlt, az elmŁlt. Bele kell t”r“dnnk, '94 szeptember‚ben a m sodik r‚sz, a Wake of the Ravager k‚szlt el, mi pedig nem kevesebbre v llalkoztunk, mint az alaposabb megismer‚s‚re, ‚s hogy tapasztalatainkat megosztjuk az olvas˘val. Ami negatĄvum a stuffal kapcsolatban, hogy hi ba az eltelt egy ‚v, tŁl sok javul sr˘l nem adhatunk hĄrt, legal bbis a rendszerr“l nem (mivel a CoV elz rk˘zik a politikai boh˘s gokt˘l, Ągy itt a g ma szerkeszt“ vagy hogynevezzk rendszer‚r“l lehet csak sz˘). Igaz, hogy Łj dolog nem nagyon lett belet‚ve, de ha valaki 486DX2 alatt akar anim lt mozg son vigyorogni, jobb, ha m r el“re elkezdi h–teni az arc t, hogy a mosoly k”nnyebben lefagyhasson r˘la. B r ha valaki meg tudja engedni, hogy bekapcsolva hagyja, akkor annak meg‚ri, mert mindenk‚ppen r‚szletesebb lett a kis emberk‚k anim ci˘ja. A grafik j val kapcsolatban csak annyit, hogy egy‚ni Ązl‚s d”ntse el, a tavalyinak szebb-e a grafik ja vagy ennek, mert ha j˘l l ttuk, egy kiss‚ a stĄlus is megv ltozott. Az eg‚szk‚pes anim ci˘s r‚szek grafik ja itt-ott igaz n klassz lehet, de ilyesmire a CD-ROMos verzi˘ megjelen‚se el“tt ne nagyon sz mĄtsunk, meg kell el‚gednnk az egy-k‚t  ll˘k‚ppel, amik nagy  tlagban nem nevezhet“ek mestermunk knak. A lemezes verzi˘kkal kapcsolatban helytakar‚koss g szempontj b˘l ez tal n m‚g mindig jobb megold s, mint az, ami a Ravenloftban volt, amikor is a lemezes v ltozatb˘l k‚t p lya hi nyzott. B r az sem biztos, hogy itt minden teljes... A hanggal kapcsolatban csak annyit, hogy egy darab Łj zen‚t nem hallottunk id ig, az effektek viszont fergetegesek. Rengetegf‚le h”rg‚s, kl”n n“i ‚s f‚rfi szerepl“k sz m ra, szaftos cifr z sokkal, ha pl. az t”tt f‚l meg is pusztul, ‚s r ad sul olyan v ltozatosak, hogy aki m‚g nem hallotta, el se tudja k‚pzelni. Esetleg ki lehetne adni kl”n CD-n... Egy kis megjegyz‚snk: a program alapban nem t mogatja a GUS-t, annak ellen‚re, hogy a Shattered Lands t mogatta. Marad az emul ci˘. Tartalmi szempontb˘l sokkal pozitĄvabb v ltoz sok t”rt‚ntek. Legfontosabbnak tal n azt tartan nk, hogy az igazi Dark Sunhoz, a papĄrf‚l‚hez m r valamennyivel k”zelebb van, egy-k‚t kisebb ellentmond st˘l eltekitve. M r nem a m‚g szinte abszolŁt kidolgozatlan Draj v ros llam ban (amir“l hivatalos info eddig egyedl a Veiled Alliance-ban jelent meg), hanem a mindenki  ltal ismert Tyrben j tsz˘dik (meg a k”rny‚ken). Egyedl az szŁrhat szemet, hogy a jelenleg legŁjabb (papĄr) Dark Sun kieg‚szĄt“ben, a City by the Sea Silt-ben a Ravager cĄmet eg‚szen m s kapta, mint itt. Abba viszont nem lehet belek”tni, hogy a majd emlĄt‚sre kerl“ Lord Warrior itt mi‚rt pont var zsl˘, mivel hivatalos forr sb˘l r˘la m‚g nem jelent meg semmi, hacsak a Prism Pentad 5. k”nyv‚t, a Cerulean Stormot nem tekintjk annak. Mindenesetre el‚g val˘szĄn–tlen, hogy pont ez ne lenne harcos. Ami t”bb embert is ‚rdekelhet, az p‚ld ul az Łj var zslatok, pszionik k, ellenfelek. Sajnos pszionik b˘l egy darab Łj sincs, ami most m‚g annyira nem, de a 3. r‚szben m r mindenk‚pp zavar˘ lesz. A Will and the Way-b“l vagy a Dragon Kings-b“l sincs semmi Łjdons g ilyen tekintetben. A var zslatokkal kapcsolatban viszont k”teless‚gnknek tartjuk megemlĄteni, hogy eg‚szen a 10. (!) szintig ki lettek dolgozva az ikonok, ‚s egy kis cheat segĄts‚g‚vel 9. szint– var zsl˘i var zslatokat is l”v”ld”zhetnk, annak ellen‚re, hogy az ebben a r‚szben el‚rhet“ maximum 15. szintig csak max 7. szint–t ismerhetnk. Az el“z“ r‚sz karaktereit  thozva bizony ra el‚g sok embernek felt–nt, hogy a cipelt cuccoknak mind”ssze tal n 20 sz zal‚k t haszn lhatjuk itt is ugyanŁgy, ahogyan r‚gebben. Kellett nekik annyira t poltatni a max 9. szint– party-t, most a fele cuccokat nem lehet haszn lni, mint pl. a kl”nf‚le tulajdons gokat n”vel“ gy–r–k, ”vek, t“r”k, nyakl ncok, sisakok. A Fireball nyakl ncb˘l Biofeedback nyakl nc lesz, ez m‚g elmegy, mert hasznos lehet ez is, de amikor a +3 vagy +4 er“t ad˘ ”vb“l valamilyen mezei sisak vagy v‚rt kerl a karakter derek t jelz“ helyre... A csod latos fegyver, a Dragonsbane is egy kisebb v ltoz son megy keresztl, f‚mb“l obszidi nn  v lik a peng‚je. Egy‚bk‚nt a j t‚kban m r k‚tf‚le scroll lesz, olyan, amit egyszer lehet haszn lni, ‚s olyan, amit csak var zsk”nyvk‚nt. Ez az els“ ilyen SSI j t‚kokban, ‚s v‚gre ilyen szempontb˘l is megfelel a papĄrforma AD&D-nek. Mind a k‚t k‚zbe lehet m r nehezebb fegyvereket is rakni, ellent‚tben az els“ r‚sszel. V‚gl fel szeretn‚nk mindenki figyelm‚t hĄvni az el‚g szigorŁ (Exceeding Level Limits n‚lkli) szintkorl toz sokra! A Wake of the Ravagerhez adott cracket ne haszn ljuk, mert a tyri b ny kban nem fogunk tudni k‚t p ly n kĄvl m st megismerni, azonkĄvl m‚g sok egy‚b kisebb, kev‚sb‚ zavar˘ kellemetlens‚gben lesz r‚sznk. A j t‚k haszn lat r˘l most nem Ąrunk sokat, akinek nem megy nagyon, olvassa el az els“ r‚szhez Ąrtakat (ld. CoV#xx), semmi sem v ltozott. El is kezdhetjk az ‚rdemi r‚szt. A hely limit lts ga miatt el“sz”r csak a legfontosabb dolgokat Ąrjuk le, a mell‚kfeladatok megold s t tal n egy k‚s“bbi sz mban. Val˘szĄn–leg j˘n‚h ny dologgal kapcsolatban tal lhat˘ egyszer–bb megold s is, ‚s p r t rgyat sem szereztnk meg. Ezek k”zl a legfontosabb a Bloodletter kard lehet. R”gt”n akci˘val indul a program, egy n‚ni ki ltozik fel‚nk, mĄg egy ezid ig rejt“zk”d“ valaki sz‚pen kett‚dezintegr lja a fl‚t. Csata, amely ut n kiderl, hogy Ur Draxa v roslak˘i j”ttek ide egy kis bajt keverni. Aki nem tudna eleget Ur Draxa-r˘l, aj nljuk a Valley of Dust & Fire c. kiadv nyt. R”viden annyit, hogy ott lakik a rettenetes, a f‚lelmetes, a h tborzongat˘, a s rk ny. A n“ hull ja (ami val˘j ban persze nincs, hiszen a dezintegr l s nagyon is takar‚kos ilyen szempontb˘l) mellett hever egy cetli, amiben egy Arslan nev– t”rp‚r“l van sz˘. Nosza, ott van a Stitches kocsm ban, ‚ppen az res farzseb‚t tapogatja. Vajon mi lehet benne? Elmond sa szerint akkor  ll csak sz˘ba velnk, ha olyan bizonyĄt‚kot hozunk az ‚szakra lak˘ templarekt˘l, amely alapj n le se tagadhatj k, hogy es“ ut n k”p”nyeg. Ahhoz viszont, hogy oda bejuthassunk, egy Fayina nev– persz˘na segĄts‚g‚re lesz szks‚gnk, aki a Harbringer's Roost fogad˘ban sz ll solta el mag t, a m sodik szob ban a d‚lkeleti sarokb˘l sz mĄtva. Fayina Arslan aj nl s val is csak akkor hajland˘ segĄteni, ha el“tte rendezzk ad˘ss g t Acarral, a v ros legkĄv l˘bb inform tor val. Mind”ssze 10.000 cp-r“l van sz˘, nem nagy gy. Fayina cser‚be egy kulcsot ad, ‚s bel‚p‚si tan csokat a templarekhoz. Menjnk a 20-as helyre, aminek az ajtaj t az Łjonan kapott kulcsunkkal ki tudjuk nyitni. Odabent a megfelel“ l d k kir mol sa ut n  lljunk a falhoz hallgat˘zni: n‚h ny draxa-i ‚pp Tyr megh˘dĄt s r˘l besz‚lget, no meg arr˘l, hogy a napl˘, amelyben mindez le van Ąrva, a l d ban van, ‚s hogy ott mennyire m‚lyen. T”bb se kell a b traknak, odamegynk sz‚pen Oberhau vagy hasonl˘an vicces nev– bar tunkhoz, aki a 21-es helyszĄnen van, ‚s mes‚ljnk neki az im‚nt hallottakr˘l. Az m r vili, hogy neki is kell bizonyĄt‚k, ‚s egy tipikus templar-duma ut n bejuthatunk a 23-as terembe, ahol kutassuk  t a l d t, majd a bizonyĄt‚kot adjuk  t a kis brokrat nak. Mehetnk is letni a 22-es teremt“l ‚szakra l‚v“ tagokat. Ide Łgy tudunk  tjutni, hogy a 23-ban l‚v“ szekr‚nyt haszn ljuk. A bentl‚v“ k‚t draxa-i azonnal kereket old, mag ra hagyva az  rul˘ tyri templart, akit m r a neve miatt is r‚g meg kellett volna ”lnnk, hiszen Łgy hĄvj k, hogy Kalaobotulit. Holttest‚t  rtatlan tekintettel  tkutatva megleljk a keresett bizonyĄt‚kot. Arslan nagyra t tott sz jjal fogad minket, majd srget“ mozdulatokat tesz, hogy induljunk a r‚gi frd“ fel‚, ahol a F tylas Sz”vets‚g Tyri F“hadisz ll sa van. N‚h ny ˘ri scsontv z ledar l sa ut n nyomogassuk meg az egyik lefoly˘ likj t, mire az  tj r˘k‚nt szolg l˘ szekr‚ny utat nyit neknk. Odalent besz‚lgethetnk ‚s ismerkedhetnk a sz”vets‚g itteni tagjaival, legel“sz”r Matthias-t keressk fel. § itt a f“n”k, ‚s nem lesz tŁl neh‚z megtal lni, egy nagy flcimp jŁ, kopaszod˘ figura. Tov bbi utasĄt st ad, hogy keressk meg Aleka-t, aki meg fogja mondani n‚h ny tyri inform toruknak a nev‚t, amilyen Arslan is. Tasarla-t keressk a felszĄnen, mondjuk el neki a megadott jelsz˘t, ‚s pr˘b ljunk meg a tyri metr˘rendszerbe lekerlni, ahol lesz n‚h ny irtanival˘ draxa-i. Tasarla az Shadow Square-n  rul, k”zeledtnkre elmondja, hogy a lejut shoz Kovart˘l k‚ne ‚rdekl“dnnk, de “t nem is olyan r‚gen elrabolta n‚h ny obszidi nember (val˘j ban g˘lem), de a szolg ja is segĄthet, ha er“sen hivatkozunk  llampolg ri jogainkra. Kapunk n‚h ny papĄrt arr˘l, hogy itteni lakosok ‚s  llampolg rok vagyunk, keressk fel Kovar h z t, a szolg val besz‚lve kiderl, hogy a lej ratot nyit˘ kulcs a k”nyvespolcon van. Kutassuk  t a polcot, tegynk el egy k”tetet Kovar m–v‚b“l, valamint a Stone Medalliont is, amit a polcon rejtettek el valahol. A k“med lt illeszk Kalak (gy.k. Tyr volt kir lya, akit a Verdant Passage c. k”nyvben gyilkol sztak le) lefejezett szobr nak talapzat ba, ahol a kis n‚gyzetes m‚lyed‚s van, ‚s szabad az Łt lefel‚. A m‚lyben csak egy nagyobb feladatunk van, de sok id“t megsp˘rolunk, ha az id“k”zben elszabadult Greater Feyreket is elint‚zzk, ‚s a folyos˘kon sz‚tsz˘rt pecs‚tekkel bedugaszoljuk j rataikat. Ahhoz, hogy  tjussunk a folyos˘ tŁloldali kezdet‚hez, csak a szembenl‚v“ r csozatot kell sz‚tcinc lni, majd ott  tbŁjni. A t”bbi r csot sem  rt megvizsg lni, n‚ha kincs, n‚ha pedig p r csontv zharcos bŁjk l m”g”ttk. A hosszŁ folyos˘n a k”zleked‚st egy szobor akad lyozza, ennek t”bbsz”r c‚lozzuk meg a fej‚t valamilyen l“fegyverrel, eg‚szen addig, amĄg el nem fordul, ‚s  t nem juthatunk. Az itt rohang l˘ ”regemberrel nem sokat tudtunk kezdeni. Most m r a bels“ r‚sz, a ziggurat talapzata is hozz f‚rhet“ sz munkra. Kisebb csatapet‚ken kĄvl zavartalanul el‚rhetjk a ziggurat nyugati oldal n l‚v“ r csozatot, ‚s oda k‚ne bemenni, ugyanis a tet“t innen lentr“l nem ‚rdemes megt madni, majdnem biztos hal l. Ezeket a r csokat is hajlĄtgassuk meg. Odabent egy var zsj rv nnyal fert“z”tt ember l (a templar irod k el“tt v rakoz˘ l ny b tyja), nem mehetnk oda hozz , mert egy v‚d“”vezetet vont maga k”r‚, hogy ne fert“zz”n meg senkit. Maximum egy var zsgym”lcs”t fogadott el t“lnk, aminek elfogyaszt sa ut n b‚k‚sen ‚s kicsit eg‚szs‚gesebben szundik lni kezdett, amit eg‚szen a j t‚k v‚g‚ig nem hagyott abba... Ami fontosabb, az a r csozat a fick˘t˘l ‚szakra, oda baj n‚lkl  t tudunk keveredni. Kezdjnk el hallgat˘zni, majd k‚tszer KEEP QUIET, ut na meg rohanjuk le “ket. Piff-paff, megvoltak. A szekr‚nyt haszn lva feljuthatunk a kertet ir nyĄt˘ defiler n“csk‚hez, akit a lehet“ leghamarabb ssnk le, mert akkor elszabadul a kert ereje, ‚s az ”ssze-vissza rejt“zk”d“ defilerek megregul z s ban legal bb lesz, aki segĄt. Ha ez megvan, vissza a F tylas Sz”vets‚g f“hadisz ll s ra, b r el“tte mindenk‚pp pihenjnk az ‚szaki t bort–zn‚l (felt‚ve, hogy a feyreket biztons gi pecs‚t al  helyeztk), mert m‚g lesz egy-k‚t tlegel“sdi. Ez m r Tyrben kezd“dik, de amikor bel‚pnk a VA HQ ajtaj n, sz”rny– gyanŁt fogunk. Azok az emberek, akik a F tylas Sz”vets‚g “reit irtj k, nem lehetnek tŁls gosan kedvesek, r ad sul m‚g draxa-i ruh t is viselnek. Kezdjk ezekkel, majd “ket elpusztĄtva folytassuk egy kicsit d‚lkeletebbre, majd fussunk  t Matthias term‚be, ahol egy kis ‚letment‚s ut n ld”z‚s k”vetkezik, m‚gpedig az ‚szaki titkos archĄvum fel‚. Az ottani utols˘ teremben Lord Warrior ‚s n‚h ny embere ‚ppen egy “si t rgyat, Utatci Urn j t tulajdonĄtj k el. Lord Warrior persze megsz”kik, a t”bbi embert maga m”g”tt hagyva, akikkel neknk kell verekednnk. Matthias elkezd agg˘dni: ez az urna biztos t”bb is volt, mint amit tudtak r˘la, mert a Lord Warrior csak viccb“l m r r‚g˘ta nem lop. Mond egy sz‚p mes‚t Utatcir˘l, majd arr˘l, hogy neknk mit k‚ne csin lnunk. Nem  rt tudni, hogy ez az Utatci az egyik legnagyobb athas-i h“s volt, ‚s egyedl legy“z”tt egy olyan sz”rnyet, aminek emlĄt‚s‚t“l mindezid ig tart˘zkodtak az SSI stuffok: a Tarrasque! Ty–ha, most meg kellett volna ijednnk, itt egy kis feler“s”d“ dobperg‚s, n‚h ny pokoli vill mcsap s, ‚s k”zben a viharos sz‚l. Aki ismeri valamennyire az SSI-t, az m r itt kital lta, hogy a v‚g‚n term‚szetesen egy ilyennel is meg kell kzdennk. Neknk majdnem h rom k”r volt, ‚s id“k”zben a Tarrasque is le tudott r nk csapni vagy egyszer. Mindegy, ez egy kicsit arr‚bb lesz m‚g. Az igazs g az, hogy id“k”zben a Lord Warrior kiki ltotta fggetlens‚g‚t a s rk nyt˘l, ‚s az urna segĄts‚g‚vel akar mag nak hatalmat szerezni, ugyanis az urn ba lett bez rva a Tarrasque szĄve, Utatci‚val egytt, Ągy a kis cs˘t nyfattyŁ nem tud regener l˘dgatni. Lord Warrior most ki akarja engedni, hogy segĄts‚g‚vel eg‚sz Athas-t lerombolja, fel‚gesse, uralja, stb... Enn‚l m r csak az volt nevets‚gesebb, amikor a Black Spine modulban leĄrt githyanki kir lyn“ tervezgetett hasonl˘kat. Nem az‚rt, de csak a fizikai k‚pess‚geit haszn lva is relatĄve hamar helyben tudn  hagyni a s rk ny a Tarrasque-ot, f“leg, ha a lehelletet is haszn lja. J˘, mondjuk ez nem tartozik ide szorosan, de nagyon b ntja a cs“rnket. Matthias elmond sa szerint az urn t n‚gy igen hatalmas t rgy tudn  kord ban tartani, megakad lyozva, hogy a HarcosŁr kieressze a Ravagert. Mindegyikr“l van egy kev‚s fogalma, a nehezebbik r‚sze a dolognak persze r nk v r, meg kellene “ket szerezni. A n‚gy t rgy: Cup of Life, Promere's Hammer, Fire Ruby, Lyre of the Wind. Persze kutathatunk velk kapcsolatban egy kicsit az ‚szaki archĄvumban, ha akarunk. Mik”zben mi ezeket beszerezzk, Romilia, egy vezet“ f tylas Lord Warrior rejtekhely‚t keresi. Innent“l nem annyira a sz jbar g˘s m˘dszer lesz, egy kicsit meg kell bontani az egys‚get, mert teljesen mindegy, milyen sorrendben szerezzk be “ket. Fontos helyszĄnek a felszĄni Tyrben: (l sd t‚rk‚pecske) 1.Start 2.Uhubito Karav nmester 3.Koldus, ad p‚nz, kap XP 4.Harbringer's Roost Inn 5.Stitches Tavern, Arslannal 6.Kalak szobra, lej r˘ UnderTyr #1-be 7.Shadow Square, boltosok A:FeszĄt“vas B:P nc‚lok C:Tasarla, +1 ny lvessz“, cs klya D:P nc‚lok E:Notaku F:+1 nyĄlvessz“k, cs klya G:Fegyverek H:Sz“ttesek (jannok ismer“se) 8.Rabl˘t mad s 9.Bolt: ruh k, karv‚d“ 10.B ny szsz ll˘ 11.Zheir fogad˘ja 12.Kovar h za, -ra k”nyvespolc 13.Boric 14.Jann, draxa-i 16.Acar 17.tj r˘ asztr lis sĄkra #1 18.Bolt: obsz. gerely, mad r t rn kba 19.Sirah, Abelard hŁga 20.Fayina kulcs val nyĄl˘ rakt r 21.Oberhau tyri templar 22.L da 23.L da: bizonyĄt‚k Oberhaunak, kincs 24.Lej rat UnderTyr #2-be (Lord Warriorhoz) D‚l fel‚ kimenve a jannok t bor ba tudunk eljutni egy karav nnal, de csak akkor, ha m r hallottunk a jannok t bor r˘l, ‚s el“tte megk‚rdeztk a karav nmestert, hogy indul-e most valaki a Portenger fel‚. Nyugat fel‚ a Ringing Mountains egy erd“s hely‚re ‚rkeznk, dzsungel, f‚lszerzet falu, yuan-ti t bor ‚s tyri b ny k. A Harbringer's Roost Innben van Fayina, ‚s itt lehet a fogad˘st˘l szob t kivenni. Ha egy h˘napra k‚rnk, az biztosan el‚g lesz a j t‚k v‚g‚ig. A Notaku n‚v bizony ra felt–nik azoknak, akik az els“ r‚sszel is j tszottak. Igen, “ volt, aki kl”nf‚le komponensek beszerz‚s‚vel bĄzott meg bennnket, ‚s az els“ r‚sz ˘ta m r n‚gy szintet l‚pett. Feladatokra itt is sz mĄthatunk, ‚s el‚g j˘ jutalmakra is. Egy‚bk‚nt ‚rdemes megvenni az  ruit, hasznosak. Legel“sz”r ˘ri scsontv zak kopony it szeretn‚, el‚g j˘ ”sszeget ad ‚rtk (ha valaki nem tudn  pl. kifizetni Acart, itt egy j˘ lehet“s‚g). Egy darab‚rt ad 5000 cp-t, ‚s minden tov bbi‚rt ezret. Ilyen csontv zak vannak pl. a r‚gi frd“ben, ami levezet a VA HQ-ra. Ezut n feyr-fogakat v s rolna t“lnk, amikb“l kereshetnk eleget, ha UnderTyrben nem z rjuk le el‚g hamar a j ratokat. Ad ‚rte egy var zs-chatkcha-t (ez olyan mint a var zsteh‚n, csak kisebb, jellegzetes szak lla is van, mekeg, j˘val agresszĄvebb, valamint ha eldobj k, visszaj”n). Minden tov bbi darab‚rt is el‚g j˘l fizet (200 cp). Ezut n kĄgy˘toj sokat k‚r, ezekb“l a Snakespine barlangrendszerben igen j˘l bev s rolhatunk (Traxiss "kincseskamr ja" alatt l‚v“ regben). A k”vetkez“ k‚r‚sei is hasonl˘ak, Fire ‚s Air Drake b“rt szeretne t“lnk v s rolni, a Fire Drake b“r‚rt egy Deck of Illusiont ad (itt Monster Summoning VII-k‚nt m–k”dik), az Air‚rt pedig egy Psionic Powerstone-t, ami visszaugrasztja maximumra a PSP-t. Val˘szĄn–leg azt az anyagot - a Flayer Ichort -, amit akkor kapunk, ha meg”lnk egy agyszĄv˘t, szint‚n neki k‚ne megvennie, de a Drake-b“r”k ut n m r csak kĄgy˘toj sra  csing˘zik, lehet, hogy Traxiss nagy, pirosas toj s t k‚ne elcipelni, csakhogy az nem olyan egyszer– dolog, mert tŁl nagy ahhoz, hogy bef‚rjen az alagŁtba, stve meg nem biztos, hogy ”rlne neki. Boric-t˘l lehet kulcsot kapni a b ny khoz, ‚s enged‚lyt is “ ad, s“t, felszerel‚ssel is el tud minket l tni, ha kell. Lehet“leg ne itt v s roljunk, mert pof tlanul sokat tesz r  az  rra. Acar a v ros inform ci˘gy–jt“je, p‚nz‚rt mond n‚ha valamit ‚rdekeset, de mi is profit lhatunk, ha tudunk neki valami ‚rdekeset mondani. Sirah-t a legjobb elzavarni a templar irod k el“l, mert csak ott hpp”g, hogy az “ b tyj t, Abelardot, elvitt‚k a gonosz draxa-iak, mert f‚ltek t“le, stb. A b tyj t t‚nyleg elvitt‚k, ott van a ziggurat alatt, csakhogy betegen alszik. T”bbsz”ri r besz‚l‚s ut n hajland˘ elmenni, s“t, ad egy gym”lcs”t is. Az itteni asztr lis sĄkra j rat (ami term‚szetesen a drap‚ria haszn lat val t”rt‚nik) segĄts‚g‚vel egy bez rt var zsl˘hoz juthatunk. A var zsl˘nak segĄteni k‚ne kital lni, hogy milyen sorrendben kell a nagy faz‚kba bele”nteni a trutyikat, hogy innen kiszabadulhasson. SegĄts‚gnkre a m‚rleg lehet, mert a m‚ricsk‚l‚sekkel el lehet d”nteni a sorrendet. Mi a k”vetkez“ megold st tal ltuk: Buya Leaves, Erdlu Blood, Randar's Powder, Hirvelim Herb, Bartini's Elixir, Garmiak Blossom, Sethuli Oil. Ut na lehet visszaugrani Tyrbe. T”bb hasonl˘ asztr lis b”rt”nre is tal lhatunk m‚g a j t‚k folyam n, egy kiv‚tel‚vel mindegyik megold s t k”z”ljk. Abb˘l csak segĄts‚get, mert 100%-osan neknk sem sikerlt MG megcsin lni. A lej rat Lord Warriorhoz, aki egy r‚gi, egy Tyr el“tt ‚plt v ros kir lyi kript j ban sz ll solta el mag t, kl”nf‚le elemi v‚delmekkel van ell tva. Ezek eloszlat s hoz a megfelel“ elemi t rgyakat kell haszn lni (Cup of Life-t˘l a Fire Ruby-ig). Veiled Alliance f“hadisz ll s Ehhez nem rajzoltunk t‚rk‚pet, mert nem tŁl bonyolult. rdekes helyszĄnek: Matthias terme k”zvetlenl keletre nyĄlik az “rszob kt˘l, kicsit ‚szakabbra. Odabent van egy igen vesz‚lyes k”nyv, amit haszn lva a szintszĄv st˘l ‚s a Feeblemindt˘l kezdve spellbook scrollig el‚g sokf‚le dolgot kaphatunk. Az ‚szakkeleti sarokban van egy polc, rajta tekercsek, ‚s egyik-m sik var zstekercs is. A polct˘l nem messze van egy Łjabb teleport az asztr lra. Miel“tt ide beugran nk, mentsnk, mert m‚g ezt nem tudtuk teljesen megcsin lni. Odabent egy n‚ma fick˘ van, aki csak kopogni tud (k‚t kopp - igen, h rom kopp - nen, n‚gy kopp - nem jellemz“ vagy nem ‚rdekel vagy nem tartozik a t‚m hoz, ”t kopp - ki kell mennem). Egy tal n nem “ a fontos, hanem a szobrok, meg a tk”r. A tk”r k”rl sz mtalan kis vegcser‚p, ha mindezt visszarakosgatjuk, megl thatunk egy k‚pet, hogy hogyan is kellene kin‚znie a szobroknak. Vigy zat, ez a k‚p is tk”rk‚p, teh t ami lent van, az fent kell, hogy legyen, ami fent, az meg lent. A helyen m‚g sz‚t van sz˘rva sok egy‚b cucc, ‚s r ad sk‚ppen egy papag j is, aki k”d”s tippeket tud adni, ha a karakter meg‚rti. A k”vetkez“ket kell tennnk: A fels“ sor balr˘l els“ szobr hoz tegyk a k”nyvet, a m sodikat takarjuk le a leped“vel, a harmadikat aj nd‚kozzuk meg egy tk”rrel, a negyedikkel m‚g nem tudjuk mit kell kezdeni, teh t hagyjuk b‚k‚n. Az als˘ sor balr˘l els“ szobr t vegyk le a talapzatr˘l, tegyk  t az als˘ sor utols˘  llv ny ra, az ottl‚v“ n“i szobrot pedig pakoljuk le a f”ldre. A m sodik mellszobor fej‚n l‚v“ perselybe sz˘rjuk bele a p‚nzt, a harmadik fej‚t pedig ssk le. A tk”r szerint kb. Ągy n‚z ki, de m‚g a negyedikkel nem tudtunk mit kezdeni, az igazat megvallva nem is pr˘b lkoztunk tŁl sokat. Ha olyankor n‚znk bele a tk”rbe, amikor m‚g nincsenek megfelel“en a szobrok, a tk”r felrobban, mi sebz“dnk, a cser‚ppakol s kezd“dhet el“lr“l. Van egy m sik asztr lis j rat a f“hadisz ll son, ez valamivel az el“z“ alatt tal lhat˘, nem neh‚z ‚szrevenni. Olyan helyre ‚rkeznk, ahol  lland˘an Soul Shardokat kellene csapkodnunk, ha le llunk besz‚lgetni a szellemekkel, ‚s a csata v‚g‚t v rjuk. Pontosabban a szellemekkel le lehet  llni besz‚lgetni, de csak amĄg nem szerznk el‚g infot, amihez egy magas karizm jŁ figura nem  rtana. Kapkodjuk f”l sz‚pen sorban a k”rny‚ken hever“ krist lyszil nkokat, ‚s illesszk bele “ket sorba az asztalon nyugv˘ t”r”tt csill rba. Ha mind megvan, a szellemek ”rlni kezdenek, ‚s miel“tt megt‚rn‚nek pihenni, adnak egy krist lydarabot, amib“l k‚s“bb fegyvert k‚szĄtetthetnk, a verini kov ccsal. Egy +3 k‚tkezes kard lesz bel“le, ami r ad sul megvakĄtja vagy sketĄti az ellenfelet. A f“hadisz ll son megemlĄten‚nk m‚g Nnamdi laborat˘rium t, aki egy Scarab of Prot +1-et ad. Silvain, a sz”vets‚g gy˘gyĄt˘ja egy vĄzdruida, akin‚l r ad sul az egyik keresett t rgy, a Cup of Life is megtal lhat˘. SzĄvesen odaadja, ki kell venni a kŁtj b˘l, ‚s m r a mienk is lehet. B rcsak a t”bbit is ilyen egyszer– lenne megszerezni... Egy‚bk‚nt a kup val k‚tszer teljesen fel lehet gy˘gyĄtani gyeng‚lked“ karaktereket, ut na p r napig vissza kell tenni a kŁt al , hogy felt”lt“dj‚k. Itt van Romilia is, vele sem  rt besz‚lnnk, “ a sz”vets‚g legaktĄvabb tagja, amolyan alg˘r‚, n‚ha m‚g ‚rtelmes tan csokat is tud adni. A titkos archĄvumban van k‚t falisz“nyeg, az egyik kiss‚ m r megviselt. Ezt szedjk le, ‚s javĄtassuk meg a jannokkal. Ut na akasszuk vissza, ‚s meg is van k‚t Łt k‚t t rgyhoz: ha a teremben l‚v“ par zstart˘b˘l kivesznk egy izz˘ szenet, ‚s nekinyomjuk a baloldali k‚pnek, az aktiv l˘dik, ‚s m r utazhatunk is a verinikhez. A jobboldali, Portengeres k‚pet pedig egy toll-legyez“vel kell megbizerg lni, hogy m–k”dj”n (felt‚ve, hogy ki van m r javĄtva a sz“ttes). Ringing Mountains, Tyrt“l nyugatra Egy nagy Łt vezet  t a k‚perny“n, eg‚szen a b nyabej ratig elvisz. Ezen az Łton menetrend szerint k”zlekedik p r keresked“, b ny sz vagy ‚ppens‚ggel bandita. Sz mos kis lyuk is tal lhat˘ m‚g ezen a z”ld-borĄtotta helyszĄnen, kett“ ezek k”zl a Snakespine barlangrendszerbe visz le, a marad‚k pedig csak helyi ‚rdekess‚g. Az Łtt˘l ‚szakra van egy rom egy obeliszkkel, amelyen az a felirat  ll, hogy Traxiss-szal vigy zzunk. Ezzel a Traxiss nev– fick˘val, pontosabban kĄgy˘val majd csak a barlangokban tal lkozhatunk. Ett“l a helyt“l nem messze van egy tavacska, att˘l ‚szakra pedig egy f‚lszerzet-kol˘nia, amely kiv‚telesen igen j˘indulatŁ ‚s kedves mindenfajta idegenhez. El‚g val˘szĄn–tlen, de itt Ągy van. D‚lre pedig egy nagy barlang van, bej rattal ‚s k‚kszĄn– port sn“vel. Ez a n“, aki val˘j ban egy jann (mind a n‚gy elem alkotta dzsinnf‚les‚g, az Al-Qadim tele van vele) szult n l nya, segĄts‚gnket k‚ri kiszabadul sa gy‚ben, ugyanis h rom, valahogyan idet‚vedt sz”rnyfej– ˘ri s lel ncolta. SzabadĄtsuk ki, ‚s ssk le a kirohan˘ Ptart ‚s t rsalg si k”r‚t. A l ny elt–nik, ‚s megment‚s‚‚rt cser‚be az apja ad egy kis kincset, ha ben‚znk hozz . A k‚t lecsupaszĄtott k”rny‚k– lej rattal a KĄgy˘gerinc barlangokba juthatunk,  m minket most a marad‚k n‚gy ‚rdekel. Az ‚szakiba lem szva egy t bortzet tal lunk, itt lehet j˘ nagyokat pihenni is, de ha megvizsg ljuk a hord˘kat, m”g”ttk egy var zscsizm t lelnk, amir“l csak akkor derl ki, hogy m gikus, ha az egyik ‚szakabbra l;v“, Łt menti f t meg akarjuk m szni. Arr˘l a f r˘l majd kisebb lesb“l t mad sokat szervezhetnk, Ągy a b‚k‚s utasokat meglepet‚sb“l t madhatjuk. Arr˘l se feledkezznk meg, hogy az ilyen rabl sok ut n Tyrb“l n‚ha rendcsin l˘ csapatokat kldenek ki. A barlangt˘l d‚lre l‚v“ fves lej rattal egy druidan“h”z juthatunk be, aki ‚ppen azon gyk”dik, hogy az  ltala fel llĄtott v‚d“k”rt hogyan lehet n‚gysz”gesĄteni. Ha onnan elmozdulna, a yuan-ti n‚pnek - akik t”bb‚-kev‚sb‚ ember-kĄgy˘ kever‚kek - a jelenlegi f“var zsl˘ja igen hamar megtal ln  ‚s darabokra cakkozn . SegĄts‚gnket k‚ri, ‚s megĄg‚ri, hogy cser‚be megmutatja kisfi t, Dmitrit. A szob ban l‚v“ vitrinekb“l egy‚bk‚nt lehet var zsgym”lcs”ket is szedni, ha el“tte Dariya-val elmagyar ztatjuk a leszed‚s titk t. Mes‚l az ‚szakra l‚v“ f‚lszerzet-falur˘l is. A nagyobbik baj egy‚bk‚nt az, hogy a keresett Solurnis nev– yuan-ti a barlangrendszernek egy olyan hely‚n szokott k˘sz lni, ahol a program nem m–k”dik tŁls gosan j˘l, b r lehet, hogy csak a lemezes verzi˘. Ha szerencs‚sek vagyunk, akkor az‚rt megl thatjuk Solurnis-t, de miel“tt valamit is csin lhatn nk, elteleport l. Dariya-nak m‚g be kell szerezni n‚h ny dolgot, miel“tt sz˘ba  llna velnk, els“k‚nt egy nyugatabbra l‚v“ lej rattal el‚rhet“ helyr“l kell szedni piros bogy˘kat,  m ezek a j˘l ismert Zombie Plant bokorr˘l sz rmaznak, Ągy mindenki sz mĄtson egy kis, a n”v‚ny  ltal "felb‚relt" ellen ll sra. Cipeljk be “ket Dariya-nak, aki most elmagyar zza, hogy hogyan szedjnk neki egy kis r‚p t a konyhakertj‚b“l, amihez a bej rat a zombibokros helyt“l d‚lre van. A f‚lszerzet faluval valami gond lehet, mert neknk nagyon sz‚pen bekevert a g‚p a falu vezet“ivel, meg hogy mit is kell nekik csin lni. A l‚nyeg az, hogy nem is olyan r‚gen az el“z“ vez‚r - Glade - elt–nt, amikor az Łn. H“s”k KŁtj t indult el keresni egy expedĄci˘ ‚l‚n. Az ut na k”vetkez“ vezet“kkel meg sor gond t”rt‚nt. Glade ut n a falu lakosai hamarosan k‚tfel‚ v ltak, az egyik fel‚t, amelyik a f”ld al  ment, Runner vezette, ‚s nem tŁls gosan ”nsz ntukb˘l tartja “ket m‚g mindig ott. s ha a fennmaradt vez‚r, Snaggle nem kld nekik le el‚g kaj t, bele is pusztulhatnak. Kisebb falun‚z‚s ut n egy csoport yuan-ti-vel is meg kell birk˘znunk. Ezt a hosszabb inform ci˘t a f kon l‚v“ f‚lszerzetekt“l szerezhetjk be. Balr˘l az els“ f ra felm szva felszedhetjk az egyetlen ‚pen maradt tart˘t a H“s”k KŁtj b˘l val˘ vĄzhez, ‚s Snaggle-lel is diskur lhatunk egy kicsit. A m sodik f n tal lhatunk pihen“helyet, azonkĄvl sok kis f‚lszerzetet is. A harmadik f n Soothsurg megk‚r minket, hogy szedjnk vele  fony t, mert “ nagyon szereti az  fonyapudingot, de van egy igen csŁf, gonosz, kopasz defiler, a Hocusspider, aki meg a t”rpp”rk”ltet szereti, ‚s  lland˘an “t kergeti, a kegyetlen ‚s v‚rszomjas macsk j val egytt. A bokrokat el‚g r zogatni, a leszedett bigy˘kat meg majd egy k”zelben l‚v“ t lba tegyk bele. Ezut n Firegazernek kell sz˘lni a m sodik fal‚pcs“h zb˘l, hogy mutassa meg, hova kell tenni. A harmadik f n van m‚g Sureshot is, akit“l egy klassz +3-as Bow Of Accuracy-t is vehetnk. A negyedik f t is meg lehet tekinteni, mind”ssze egy feszĄt“vasra lesz szks‚gnk, hogy a ledeszk zott ajt˘t felt”rjk. Odabent az egyik padl˘deszka alatt egy kis tekercs, amelyet Runner Ąrt. El‚g val˘szĄn–tlen, hogy itt m‚g a f‚lszerzetek is napl˘t vezetnek... Mindegy, ebben az  ll, hogy Traxiss milyen j˘ haverja. Hamarosan majd azt is megtudjuk, hogy mi‚rt. Snakespine barlangrendszer Ha nem sajn lunk magunkt˘l a harcot, a k‚t bej rata k”zl a nyugatival kezdjnk, mert ez egyenesen El templom nak bej rat hoz visz. Ez egy fontosabb helyszĄn: T“lnk ‚szakabbra van egy fat”rzsekkel elfedett j rat, aminek k”zel‚ben egy t bla szerint El kript j ba juthatunk, ‚s az egy tal n nem sz‚p dolog. A val˘s g azonban sokkal szomorŁbb, mind”ssze a lenti f‚lszerzet-kol˘ni t tal lhatjuk ott. A legt”bb f‚lszerzet nincsen tŁl j˘  llapotban, keressk f”l a d‚lnyugati sarokban l‚v“ Halla nev– le nyt, akivel k”z”sen okos tervet sz“hetnk, miszerint a nemsok ra ide‚rkez“ Runnert hogyan is tudn nk elfogni. El“sz”r is Halla egy kis k“csirizzel (helyi specialit s, ragad˘s trutymuty a falakr˘l lenyalogatva) bekeni a kij rat el“tti helyet, miut n Runner be‚rkezett a helyszĄnre, majd mi kapjuk el, ‚s Ągy nem tud kimeneklni. Lehet“leg a bej ratot z rjuk le a szikl val, miel“tt bel‚pne a terembe. A dolog t‚nyleg egyszer– lesz, ‚s hamar le is csaphat˘ a kis korcs f‚lszerzet. Vegyk fel a n la l‚v“ t‚rk‚pet, adjuk oda Halla-nak, Ągy egy alternatĄv kij ratot tal ltunk a f‚lszerzeteknek (az el“bbit ugyanis Halla t”nkretette a k“csirizzel). A f“teremben ‚szakra van egy sz”k“kŁt, amire egy fick˘ hajol, ez itt k‚remsz‚pen nem m s, mint maga a H“s”k KŁtja, amit annyira kerestek a f‚lszerzet haverok. Ty–, de neh‚z volt megtal lni. Ha most iszunk bel“le, pihen‚sk‚nt fog hatni, ‚s ne felejtsk el megt”lteni a kis vizest”ml“t se. A felj r˘t˘l d‚lre indulva kĄgy˘kba botolhatunk, ‚s ha gyesen el tudunk k”z”ttk lavĄrozni, legk”zelebb csak Traxiss fog minket meg llĄtani. Term‚szetesen kedvesnek, mosolyg˘snak (m r amennyire ezt a hll“pofa megengedi) ‚s igen szolg latk‚sznek mutatkozik, arr˘l nem is besz‚lve, hogy ha besz‚lnk neki a f‚lszerzetekr“l, a szaftos kis emberk‚k “rz‚s‚t ”r”mmel elfogadn . Bar ts ga jel‚l egy kupa italt is felkĄn l, saj t bevall sa szerint a H“s”k KŁtj b˘l,  m igaz b˘l ez egy olyan kokt‚l, amit leg”rdĄtve sz raz torkunkon a mixer uralma al  kerlnk... Hmmm, ilyet mintha m r mi is tapasztaltunk volna... A legegyszer–bb, ha nekiesnk a nagyk‚ssel. Legal bbis enn‚l hum nusabb megold st m‚g nem tal ltunk. Ut na a t”bbit is lethetjk, nem nagy feladat. A kĄgy˘k kincs‚t jobb b‚k‚nhagyni, mert ‚rt‚ktelen hamisĄtv nyok, ellenben van arrafel‚ egy g”d”r is, amibe leugorgva tekerg“ kĄgy˘kupacban landolunk, k”ztk sz mos toj s is. Az egyik toj s, pirosas, sokkal ‚rt‚kesebb, de olyan hatalmas, hogy nem lehet karakterhez bepakolni. Az elsz llĄt si m˘dja mindezid ig ismeretlen. M‚g d‚lebbre beletk”zhetnk az elt–nt f‚lszerzetek j r“r‚nek egyik utols˘ tagj ba, aki hamarosan k”veti t rsai p‚ld j t, mert k‚t Umber Hulk, majd 3 Mind Flayer ‚s k‚t Intellect Devourer veti r  mag t. Az Umber Hulkokkal kapcsolatban nem ‚rdemes sz˘t pocs‚kolni,  mde a Mind Flayerek ‚s az Intellect Devourerek ann l ‚rdekesebbek. A Mind Flayer el‚gg‚ ismert monster, csak annyit mondan nk, hogy ne var zsoljunk r , ‚s ˘vakodjunk att˘l, hogy n‚gyszer egym s ut n egy eltal ljon, mert akkor HP-t“l fggetlenl meghalunk (kiszrcs”li az agyunkat). EzenkĄvl van m‚g p r k‚pess‚ge, amik k”zl a legvesz‚lyesebbet, a MIND BLAST-et szerencs‚re a j t‚kban nagyon ritk n alkalmazz k, mert el‚g agresszĄv... Az Intellect Devourerek csak t volr˘l kellemetlenek, de akkor nagyon. El‚g sok pszionikus k‚pzetts‚gk van. A sebz‚skr“l csak annyit, hogy +3 vagy ann l jobb fegyverek sebzik egy tal n, ‚s azok is csak 1 eg‚sz darab HP-t t‚senk‚nt. Term‚szetesen sz mosfajta var zslatra kv zi immunis, Ągy a legjobb taktika ellene egy nagyon gyors harcos vagy a Disintegrate. AmŁgy a helyszĄnr“l ‚szak fel‚, p r yuan-ti-n keresztl juthatunk ki El templom ba. A t”bbi helyszĄn viszonylag nyugis,  m van ahol visszat‚r“ jelleggel t madj k le a gy moltalan utaz˘kat a kl”nf‚le r‚ms‚gek, p‚ld ul Aurumvorax-ok, Beasthead-Giant-ek vagy ‚ppens‚ggel Shambling Mound-ok. Van, ahol k“t”rmel‚keken kell keresztlkzdennk magunkat, mindehhez csak izom kell. Az egyik helyen, a f‚lszerzetek kiszabadĄt sa ut ni barlangban a k‚perny“ jobb oldal n tal lhatunk egy furcsa kis reped‚st, amire azt Ąrja ki, hogy CRACK (ez‚rt is mondtuk, hogy reped‚s). Ott ssnk egy nagyot a fegyver-ikonnal, ‚s ha a program is Łgy akarja, az Łt szabadon  ll. Ha nem, akkor sem kell megijedni, ugyanis istentudjaminek (el‚g gyakori monster) k”sz”nhet“en az a helyszĄn, ami innen k”vetkezik, nem jelenik meg a k‚perny“n. Karaktereink elt–nnek, ‚s vakon kell megkeresni a visszavezet“ utat. AzonkĄvl itt mindenk‚pp tal lkozhatunk a yuan-ti-k f“var zsl˘j val, Solurnis-szal, csakhogy az  ltala el“id‚zett csat val nem sokat tudunk kezdeni, f“k‚ppen az‚rt, mert sem karaktereinket, sem az ellenfelet l tni nem lehet. M shol is van r  es‚lynk, hogy pont r lelnk a kĄgy˘fatty ra, de itt sem tudunk vele harcolni, ‚s csak fenyegetni tud minket, hogy m‚g tal lkozunk. Ennek ellen‚re m‚g a farka v‚g‚t se dugja fel‚nk (fŁŁŁj, ez f‚lre‚rthet“!). El temploma Ha El templom hoz a f‚lszerzet falut˘l ‚szakra indulva jutunk el, akkor csak egy minisereget tal lhatunk, amely ‚ppen a templom let mad s n morfondĄrozik. Mi is beszerz“dhetnk, megfelel“ ”sszeg‚rt ‚s zs km ny‚rt. Cser‚be viszont kell egy bej ratot tal lnunk, majd odabent megfŁjni a c‚g aj nd‚kak‚nt megkapott krt”t. Mi t mad si sz nd‚kunkkor hi ba is tutultunk, bajt rsaink maradtak j˘l v‚dhet“  ll saikban, Ągy a balh‚t neknk kellett elvinnnk, a fosztogat sba persze “k is besz lltak (igaz, ez csak papĄron t”rt‚nt meg, mert abszolŁt semmi fosztogatnival˘ ‚rt‚ket nem tal ltunk, s“t, egy meger“szakolhat˘ yuan-ti n“st‚ny sem dugta el“ a k‚p‚t). Induljunk csak a KĄgy˘gerinc barlangokban tal lhat˘ kij ratt˘l. Ezen a helyszĄnen h rom fontos r‚sz van, az egyik keletebbre egy diplomata yuan-ti Ąrnok val, ett“l nyugatabbra a rabok + yuan-ti “r”k, ‚szakra pedig a yuan-ti harcosok legjobbika tr˘nol. A diplomat t keressk fel el“sz”r. Vele el‚g j˘l sz˘t lehet ‚rteni, l‚v‚n ny pic. Levelet is lehet iratni a seg‚dj‚vel, amit odaadhatunk a harcos yuan-ti-nak, aki velnk Łgysem  llna sz˘ba. Persze t”k‚letesen feleslegesnek bizonyult, mert Ągy is ugyanŁgy let madnak minket az “rei, akikhez m‚g egy darab ‚rtelmes sz˘t sem lehet sz˘lni, mert m r t madnak, de az‚rt ‚rdemes v‚gigolvasni a kĄgy˘fej sz”veg‚t. A rabt bort egyel“re hagyjuk, mert amint let madn nk “ket, a yuan-ti-k egy r‚sze m r indul is, hogy a rabokon revansot vegyenek. Keressk fel teh t az ‚szaki r‚szt, azonnal let madva a kukacembereket, Ągy nemcsak a rabokat fogj k b‚k‚nhagyni, de j˘ lehet“s‚gnk nyĄlik arra is, hogy p ros kardcsap sokkal vill s nyelveket kasz lhassunk egy j˘ ideig. A rabok majd gyorsan hazafutnak, ‚s Ągy Glade, a f‚lszerzetek original vez‚r‚nek vezet‚s‚vel a falu Łjj ‚pĄt‚se megindulhat. B nya els“ szint Ide a b ny sz‚let gy”ny”reinek ki‚lvez‚s‚n kĄvl Promere Kalap cs ‚rt j”vnk. Miut n a Boric-t˘l vett kulccsal kinyitottuk a b nya kapuj t, le is juthatunk az els“ b nyaszintre. Nem kell megijedni, mind”ssze 3 lesz. A b nyavezet“ f‚l˘ri sn“t, Melody-t felkeresve megtudhatjuk, hogy egy bizonyos uriki csapatot keresnek, akik a k”rny‚k leghĄresebb kalandoz˘csapatai k”z‚ tartoztak (id ig!). Mi azt mondtuk Melody-nek, hogy mi vagyunk azok, aminek az lett az eredm‚nye, hogy sem Acar nem volt hajland˘ fizetni ez‚rt, sem Melody nem hitt neknk a k‚s“bbiekben, miszerint mi m‚gsem az urikiak voltunk. T”bb gond is jelentkezett a b ny ban, ezt mindet neknk kell orvosolnunk. El“sz”r is j˘n‚h ny b ny sz kurt n-furcs n elkezdett mostan ban t–nedezni, h trahagyv n csapot-papot s minden f”ldi j˘t, ‚s illa berek, n dak erek, kereket oldanak. Hogy, hogy nem, senki sem tudja miv‚gre, pedig olyan j˘l ‚ltek-haltak, mĄg a kurta farkŁ malac tŁrt, hogy hetedh‚t dimbes-dombos hat ron tŁl is folyt a dĄnom-d nom fizet‚s napj n, ‚s nem  m csak Łgy Ąmmel- mmal! Hoh˘, nem  m! M‚g a Julcs r˘l is azt terefer‚lt‚k, hogy irult-pirult, amikor a Jancsi hercehurc ja ‚s ugribugrija csak Łgy izgett-mozgott... Teh t a feladat vil gos. El“sz”r akkor keressnk meg egy felborult csill‚t, hozz  kereket, majd pedig az elt–nt lift-kezel“ Blicket. Az al bbi t‚rk‚p segĄteni fog az eligazod sban,  m nem lehet t”k‚letes, mert a p ly kon egy keverg‚s ut n kik”tnk a p lya m sik v‚g‚n. AzonkĄvl imm r hagyom nnya v lt, hogy a Dark Sun leĄr sokban szerepl“ karakteres t‚rk‚pek nem lehetnek r”gt”n pontosak, k b‚ra azonban megfelelnek. 03--03 11 | | | 02 O--O--O 04 | | | | 01 06>1 O--08--07--03-- | 09 01 helyszĄn:Innen indulunk, itt van k‚t nem jel”lt csillej rat, azonkĄvl egy gyalogj rat ‚szkra. Melody-n l lehet bev ltani a b ny szott ‚rceket k rp˘tl si papĄrokra, amiket a v rosban el lehet adni, de persze ink bb ne a hivatalos k”zegnek, Boric--nak, hanem Acar szolg j nak. Darabonk‚nt 100 cp, Łgyhogy el‚g j˘ p‚nz. 02 helyszĄn:Itt van egy beteg, meg Mug n‚vvel egy szak cs, akinek isteni a f“ztje, egy pihen‚snek felel meg. 03 helyszĄn:Ventill toros helyszĄnek. Az egyes ventill torokat elforgathatjuk a kĄv nt ‚gt jak fel‚. Majd Blick fel‚leszt‚s‚n‚l lesz ezekre szks‚gnk, amikor is a friss leveg“t ezeken keresztl visszk. 04:Itt a lift. M–k”dtet‚s‚hez egy Blickn‚l l‚v“ papirost kell memoriz lnunk. Ez visz le a m sodik, als˘ szintre. 05:Wren, egy gy˘gyĄt˘ van itt. § is Promere Kalap cs t keresi, de mint amat“r, sosincs es‚lye r . Ennek ellen‚re eg‚sz sz‚p mes‚t mond Promere-r“l. 06:Itt folyik a jelenlegi  sat s. Az egyik csille is itt fekszik, csak k‚rjk meg a f“v j rt, hogy hadd k”ssk el a kocsit, ‚s m r haszn lhatjuk is (gyorsabban el tudunk vele jutni a lifthez, a bej rathoz, illetve a 10-es, a t‚rk‚pen nem jel”lt helyszĄnhez). 07:Amint  t akarn nk menni a k‚p tŁloldal ra, Umber Hulkok t madnak le minket, beomlasztva a ki- ‚s  tj r˘kat, de szerencs‚re a sz”rnyek le”l‚se ut n m r j”n is egy Winchester nev– t”rpe, a maga kis cs k ny val ‚s utat t”r. 08:Az itt turk l˘ emberek k”zt van egy kis ker‚k is, aminek segĄts‚g‚vel a 10-es helyszĄnt“l ‚szakra l‚v“ csill‚t repar lhatjuk meg. 09:B‚k‚s b ny szokat bizarr bogarak bolygatnak. 10:Nem jel”lt helyszĄn, hiszen ha a f“bej ratt˘l elindulunk az als˘ csillej raton, r”gt”n ide jutunk. Van egy  tj r˘ ‚szakra, ahol egy felborult csille fekszik a sĄnen. Miut n r tettk a kereket, m r csak r  kell emelni a sĄnre, ami nem is olyan k”nny–, mint gondoln nk. Egy Strength Of One var zslat p‚ld ul segĄthet, de id“vel minden baj megold˘dik. 11:Itt fekszik Blick, m‚ghozz  munkaid“ben. A k”r”tte terjeng“ z”ldes g z mindenkit meggy“zhet affel“l, hogy m r megint csak a k”ztulajdon rong l s n j r az esze. Ha van n lunk pinty“ke ketrecben, az azonnal  tt‚r egy szabadabb l‚tsĄkra, az ™r”k Vad szottmez“re, ugyanis az igazs gos sors neki azt dikt lja, hogy ott nap mint nap meghaljon zs km nyk‚nt, majd boldogan reinkarn l˘djon egy m‚g alacsonyabb l‚tform ban, pl. pingvin. Keressk fel a 12-es helyszĄnt, ‚s onnan j“ve sorba  llĄtsuk be a ventill torokat Łgy, hogy forogjanak. A l‚nyeg, hogy amikor ide vissza‚rnk, a g z kezdjen el oszlani. Blick h l b˘l itthagy egy papĄrt, de azonnal nem akar velnk j”nni a lifthez, csak majd egy kis turk l s ut n, mert ‚ppen egy fontosabb ‚rre bukkant. Azaz a liftet neknk kell kezelni, ‚s kezel‚s‚hez el“tte el kell olvasni a Blick  ltal h trahagyott jegyzetet. B nya m sodik szint A f“ k”zleked‚si eszk”znk itt a csille lesz, h listennek nem kell id‚tlen kis Łtveszt“kkel id“t pocs‚kolni. Annyi a feladatunk, hogy a karok megfelel“ be llĄt s val adjuk meg a kĄv nt ir nyt (fel vagy le), majd a megjelen“ csill‚vel m r el is utazunk, ha egy kicsit trelemmel vagyunk, ‚s el“tte megfŁjtuk a krt”t. A probl‚ma felelevenĄt‚se: egyre t”bb ‚s t”bb ember elt–nik, szersz mot ‚s ‚rcet h trahagyva. A nyomoz ssal mi lettnk megbĄzva. A tĄz turk l˘csapaton kĄvl itt lakik a legend s V lt˘ember, aki nem kisebb dolog‚rt felel“s, mint a csill‚k megfelel“ ir nyĄt s val (most bizony ra minden olvas˘nak leesett az  lla a csod lkoz st˘l: igen, van, akihez k‚pest m‚g a rettenetes s rk ny is csak egy egyszer– bakter). T”bb helyszĄnre oszt˘dik a szint, mindegyikn‚l kl”n jel”ljk, hogy hova van ”sszek”ttet‚s, ami fell van, azt a v lt˘ fels“  ll s val ‚rhetjk el, ami alul, azt sehogy. Egy kisebb inform ci˘szerz“ k”rŁt a turk l˘k k”zt biztos j˘t tesz, ezut n pedig a V lt˘embert keressk fel, akivel besz‚lve megtudhatjuk, hogy most ‚ppen hol vannak a gyilkosok (mert id“k”zben minden bizonnyal l tunk majd egy-k‚t lem‚sz rolt holttestet is, teh t m r nem t–nnek el, csak meghalnak). Jussunk el oda min‚l hamarabb, keressnk feh‚r hajŁ embereket. Mindnek +3 balt ja van, ‚s egy lecsap sa ut n egy Intellect Devourerrel kell megk–zdeni. Kergessk ki az ‚letben maradt b nyatagokat a b ny kb˘l, majd menjnk az Old Dig Site-hoz. Black Furrow:Sok b ny szcsapat. Ide ‚rkeznk a lifttel, ‚s ezzel mehetnk vissza, illetve le k”zvetlenl Stumbledown-ba is. A cs”rl“vel lehet a liftet lehozni. K‚t csillej rat is van: -Spiderleg North -Rattlenook Farms Rattlenook Farms:T”k l‚nyegtelen helyszĄn, gomba rus. Fadarab‚rt  rulja, de r  lehet besz‚lni egy kis p‚nz alapŁ cser‚re is. -Black Furrow -Hourglass Hourglass:Semmi ‚rdekes. -Rattlenook Farms -Spiderleg South Spiderleg:K‚t csille van, egy ‚szaki meg egy d‚li. AmŁgy egy kis Umber Hulk-t mad snak is ”rlhetnk. szaki: -Black Furrow -Hadro's Half Acre D‚li: -Hourglass -The Gaunt The Gaunt: -Spiderleg South -Stumbledown -Lift:Redrock Redrock:Csak egy j rat van, ha minden igaz: Hadro's Half Acre fel‚ vezet. Hadro's Half Acre:szakra van egy enged‚ly n‚lkli,  mde asszimil l˘dott f‚lszerzet is, adjunk neki egy cs k nyt, ‚s akkor nagyon boldogan fog b ny szni (elv‚gre a b ny szat tipikusan athasi f‚lszerzet munka, nem?). Van egy barlanglej rat, ami Frazzlevainbe vezet. Keleti: -Redrock -Luckout Tunnels Nyugati: -Spiderleg North -Frazzlevain Frazzlevain:Itt lakik a V lt˘ember. Ahhoz, hogy besz‚lhessnk hozz , el“sz”r is bele kell kiab lni a cs“be, majd trelmesen megv rni, mĄg a hall˘k hoz ‚r, s akkor ism‚t ordib lni. Meg kell gy“zni arr˘l, hogy t‚nyleg gyilkoss gok t”rt‚nnek, ‚s fog mondani egy list t, ahol a gyilkosok most ‚ppen lehetnek. N‚zzk “ket meg, ha nem sikerl elkapni a rosszembereket, vissza a V lt˘emberhez, Łjabb segĄts‚g, eg‚szen addig, amĄg meg nem tal ljuk az “szhajŁ b ny szok csendesen csapkod˘ ‚s csill‚z“ csoportj t. Luckout Tunnels:Az asszimil l˘dott f‚lszerzet szerint vesz‚lyes hely. Egy‚bk‚nt valamikor t‚nyleg az lehetett, mert itt van p r eldobott cs k ny is, ‚s nyomok vezetnek nyugatra, azaz az Old Dig Site fel‚. N‚zznk el oda. Old Dig Site:Ha a m‚sz rl˘ b ny szok megf‚kez‚se el“tt j”vnk ide, az ‚szaki falon fellelhet“ titkosajt˘ z rva van (nem mindenki veheti ‚szre, de egy tolvaj nagyobb es‚llyel). Ha ut na, akkor ssk le az itteni Mind Flayereket, majd pihen‚s ut n ir ny a harmadik szint. B nya harmadik, Mind Flayer szint R”gt”n egy Rod of Fireballs-szal felszerelt ‚s egy szimpla Mind Flayer fogad minket, a t–zgoly˘snak k”sz”nhet“en pedig a kij rat el van torlaszolva k”vekkel. Lem‚sz rl suk ut n k”rln‚zhetnk, ez a rabszolgar‚sz. Mind”ssze egy fick˘ haszn lhat˘, Grange, aki nagyon srget minket az ™regagy megsemmisĄt‚vel, ami nem is olyan messze, egy nem is annyira “rz”tt helyen tal lhat˘. Persze aki m r tudja, hogy az ™regagy az agyszĄv˘k k”zponti tudata, ‚s igen fontos k”z”ss‚gi ”sszetart˘ ereje, az m r kital lhatta, hogy nem lesz ilyen egyszer– azt lecsapni, ‚s annak nem meglepet‚s, hogy Grange-et egy Intellect Devourer tartja ellen“rz‚s alatt, ‚s csapd ba akar csalni minket (b r oda Łgyis be kell mennnk). N‚gy f“ r‚szre oszthat˘ a Mind Flayer kol˘nia, az ‚tkez“, az ar‚na, a laborat˘riumok, valamint ahol az ™regagy ‚s az itteni primarch, azaz Mind Flayer vezet“ is van. tkez“:A rabszolgakar mt˘l ‚szakra. N‚h ny lelkes rabszolga szolg lja ki a szeg‚ny kis menz s agyszĄv˘leg‚nyeket. Karddal is le lehet “ket tni, de sokkal agyafŁrtabb dolog, ha a keletre tal lhat˘ l d k egyik‚b“l kivesszk az ‚telm‚rgeket, ‚s mindet bele”ntjk a SOUP t lba, amit a pinc‚r rabszolga n‚ha-n‚ha letesz. A hull s eb‚dl“ ut n n‚zznk el d‚lebbre, ahol arassuk le az akad‚koskod˘kat, majd vegyk fel a f“ember kulcs t, ‚s term‚szetesen kutassuk  t a l d j t. Ebb“l a h romsz”g alakŁ kulcsb˘l m‚g kell kett“, hogy bejuthassunk a f“-Flayer sz ll s ra. szakra van a kij rat. Az ”sszek”t“ teremben egy‚bk‚nt mindig 3 Mind Flayer le fog minket t madni. Ar‚na:T”bb lej rat is van. Az els“n keresztlmenve nem sok ‚rdekeset tal lunk, itt szoktak a Flayerek fogadni a rabszolg kra. A m sodik sor m”g”tt van j˘p r ar‚n ra v r˘ vad, azonkĄvl egy agyszĄv˘, aki mindezt kiereszti, majd a fels“ karral a m”g”ttnk nyĄl˘ ajt˘t lez rja. Innen csak egy Łt van tov bb, ami egyenl“ azzal, ha r”gt”n a legkeletibb le gaz son indultunk volna. Yiss mester boldogan hull moztatja cs pjait,  m ha a mellette l‚v“ k‚k ajt˘t megc‚lozzuk a f”ld”n tal lhat˘ cs kly val (megfelel“ helyre kell  llnunk), akkor az Łn. vigyor lefagy a feji r‚sz‚r“l, mert egy karakternk  tm szhat, ‚s megkzdhet vele, valamint p r “r‚vel. Az ar‚n ban l‚v“  llatokkal nem ‚rdemes le lnni harcolni, mert mindig j”nnek Łjak. Ha “t is let”ttk, szedjk el t“le a m sodik kulcsdarabot. Laborat˘riumok:J˘ sok buny˘, majd d‚len szerezzk meg a harmadik kulcsot, ‚s egy m sik kulcsot az ‚szakabbra l‚v“ teremben tal lhat˘ p nc‚lszekr‚nyhez. Abban van egy m‚rges g z, amit szipka bar taink elneveztek Fekete F tyolnak, mivel az pontosan illik egy z”ldszĄn– g zra. A l‚nyeg, hogy nagyon rosszkedv–, ha kinyitjuk, az eg‚sz csapat elpusztul m sodperceken bell. Egy csom˘ h romsz”g is tal lhat˘, amit ugyanŁgy kell haszn lni, mint a jegyzeteket, csak ezeket ‚ppen nem kell elolvasni, mert telepatikusan mondj k vissza tartalmukat. Az egyik szekr‚nyen j˘p r fajta vegyszer is van, azt ne nagyon ssk meg, mert pukkanni fog. Van egy sz‚p kis mese a D9-E4-E3 vegyĄt‚ssel kapcsolatban, id“hi ny miatt nem t‚rnk ki r , meg Łgysem sikerlt vele robbantgatnunk. F“hadisz ll s:Egy  tmeneti helyen csat zhatunk, majd ott az ajt˘. Illesszk bele mindh rom kulcsot, ‚s szabad az Łt. Odabent egy eszeveszett harcra sz mĄtsunk, minden lehet“ tuningot, var zslatot, pszionik t, doppingszert tegynk be a karaktereknek. Ha el‚g magas szint–ek, nem okozhat az‚rt tŁl nagy gondot. Mindenek el“tt az ™regagyat pr˘b ljuk meg elint‚zni, mert h tha nem szeretik a jelenl‚v“k a hi ny t tapasztalni. Az‚rt ne feledkezznk meg a t”bbiekr“l sem. F‚l˘ri s “r”kkel szemben k”vetend“ taktik r˘l nem kell sokat mondanunk, de az‚rt ink bb  llĄtsuk oda a kev‚sb‚ harcos karaktereinket az Intellect Devourerek el‚, egy-k‚t Stone- vagy Ironskin-nel ‚s alacsony AC-vel, hogy ne akarjanak semmi rosszf‚le pszionik t alkalmazni. Ha mindez megvan, nyissuk ki az als˘, keletre l‚v“ ajt˘t a f“-Flayer hull j n l l‚v“ kulccsal, de arra vigy zzunk, hogy az ajt˘ ‚szaki r‚sz‚t c‚lozzuk a kulccsal, egy‚bk‚nt azt Ąrja ki, hogy nem fog kinyĄlni (mi kb. 40 percig megakadtunk, j rtuk ”ssze-vissza ezt a helyszĄnt, mĄg v‚letlenl az ‚szaki fel‚re mutattunk az ajt˘nak, ‚s kinyithattuk). Odabent mindenekel“tt pihenjnk, szedjk fel a cuccokat, nyissuk ki az ‚szakibb ajt˘t az el“z“ m˘dszerrel ‚s az Łj kulccsal, majd k‚szljnk egy Łjabb harcra, ezŁttal m r Promere term‚ben! Odabent 3 Earth Drake, majd 2 obszidi ng˘lem k”t bel‚nk. Aki nem tudn  m‚g, hogy milyen az az Earth Drake, annak zenjk, hogy nagyon vigy zzon vele. Ezut n m r el is vehetjk Promere Kalap cs t, a n‚gy t rgy egyik‚t, aminek segĄts‚g‚vel r ad sul ki lehet t”rni a falat mind ebb“l a teremb“l, mind a rabszolgakar mn l l‚v“ oml sb˘l. El“tte azonban vizsg ljuk  t a l d t, mert azt a p nc‚lt, ami ott van, nem szabad elszalasztani... Kijutva a 3. szintr“l Melody v r, engedjk meg neki, hogy leellen“rizze agyunkat, mert az Intellect Devourerek ˘ta m r nem bĄzik senkiben. Id“k”zben v‚letlenl felrobbantja az als˘bb szinteket, egy embert val˘szĄn–leg meg”lve, de sebaj, ez a r‚sz k‚szen van. Jann t bor Nem tudunk tŁl sokat r˘la. Van egy o zis, egy kĄgy˘s r‚sz ‚s egy pihen“ templar. A kĄgy˘s r‚szt“l nem messze l‚v“ f‚lszerzettel vagy mivel sajnos nem nagyon tudtunk besz‚lni, pedig “ indĄthatna el azon a nyomon, hogy minek is van tulajdonk‚ppen ez a helyszĄn (a sz“ttesjavĄt son kĄvl). A jann t borban t”bb unalmas figura is van. Odakint egy szrke klsej– n“ fitogtatja fegyveres tud s t, k‚rjk egy kis bemutat˘ra, besz‚ljenek a tettek. Kzd“helynek azt a kis barlangos t jat (hehe) v lasztja ‚szaknyugatra. Meg kell huzig lni az ottl‚v“ csengetty–t, ‚s Ąme, p r kĄgy˘ m r el“ is ugrik, amiket jobb, ha lem‚sz rolunk. Amikor “ j”n, azonnal l tszik, hogy pancser, m‚g a kardnak is a rossz fel‚t fogja. AzonkĄvl p r perc alatt sz‚pcsapn k a kĄgy˘k, de avatkozzunk k”zbe kardt”r‚s eset‚n. Persze elveszett kardj t sajn lni fogja, ‚s adhatunk neki helyette Łjat, amit az‚rt nem musz j. Az als˘ k‚k s torban pihenhetnk is, az als˘ feh‚rben tal lhat˘ egy valaha gazdag keresked“h z fia, aki nem tŁl b“besz‚d–. A fels“ lil ban egy vak mesemond˘ koptatja a sz j t, ‚s szeg‚ny nincsen tudat ban annak, hogy k”z”ns‚ge m r r‚g jobb id“pocs‚kol st tal lt. A k”z‚ps“ s torban maga a szult n ‚s becses csal dja lakik (szint‚n kiv‚teles dolog, mert egy eg‚sz darab feles‚ggel ‚s egy l nnyal megel‚gszik). Ha besz‚lnk vele, elmondja, hogy h l s l nya megment‚s‚‚rt, ‚s k‚t cuccot ki is vehetnk kincshalmazaib˘l. Ez mindig v‚letlenszer–, neknk egy kis p‚nz meg egy tekercs j”tt (ha mindenkinek az j”n ki, akkor ez a v‚letlenszer–s‚g csak vicc volt). A bal fels“ piros s torban lakik a falik rpitos, t˘doz˘-f˘doz˘ kis jannly ny, ‚s ha r bĄzzuk a hib s sz“ttesnket a VA HQ-r˘l, valamint egy kis trelemmel is vagyunk, hamarosan megmondja a megjavĄt shoz szks‚ges hozz val˘kat. Kell egy adag fest‚k, valamint c‚rna templark”penyb“l. A fest‚ket Tyrben meg lehet venni, legkedvesebb megbĄz˘nkt˘l, Notaku-t˘l. AmŁgy m s helyen is van egy-k‚t szem elsz˘rva. A templarc‚rna megszerz‚se sem lesz tŁl bonyolult, csak menjnk oda a d‚lebbre l‚v“ templarhez, vegyk r  ak r csŁnya szavakkal is, hogy t vozzon, h trahagyv n k”peny‚t, amit USE-oljunk, ‚s m ris birtokunkban van a kĄv nt fon l. Ism‚t v rni kell n‚h ny napot az elk‚szl‚ssel, majd fizessnk a l nynak, lehet“leg nagy ”sszeget.