Vulk n, verinik Ezen a r‚szen egy kiss‚ gyorsĄtunk, mert vagy 5 oldalt el tudn nk r  pocs‚kolni, m‚gis, az olvas˘ trelme is v‚ges. Kiss‚ unalmasabb lesz ez a r‚sz Ągy: Bejutni: VA HQ ‚szaki archĄvum ban BRAZIER-b“l vegynk ki egy sz‚ndarabot, nyomjuk neki a sz“ttesnek, elutazunk vulk nba. A vulk n els“ helyszĄn‚n ”ljk meg a draxa-iak els“ csoportj t, a k‚t Fire Drake-et is (az irh t tegyk el), mentsk meg a kis s rga verinit a t–zelement lokt˘l, irtsuk ki a draxa-i t bort, menjnk keletre a templomba vezet“  tj r˘hoz, besz‚ljnk a veriniekkel, akik megbĄznak minket a m r elpusztĄtott t bor elpusztĄt s val, ez‚rt mondjuk meg nekik, hogy m r minden rendben. Bemehetnk a templomba. A templomban el“sz”r v rjuk ki v‚gig a besz‚lget‚st, ne sz˘ljunk bele, majd ismerkedjnk meg a k”rny‚kbeliekkel. Van itt k‚t ember, a kev‚sb‚ szoci lis Uldin, meg egy m sik, Chauder, akit“l m‚g b”lcs tan csokat is k‚rhetnk (egy‚bk‚nt erre a r‚szre igen jellemz“ a tan csk‚r‚s, majdnem az eg‚szet csak ez viszi el“re), annak ellen‚re, hogy n“ (megint ez a hĄmsovinizmus!). Fori, egy nagyon ”reg verini a helyi legend k ismer“je, t“le sok okosat tudhatunk meg, t”bbek k”z”tt azt is, hogy k‚rjk meg Nortemus-t, hogy a nemr‚g elhunyt Sorval hal l val kapcsolatban hadd nyomozzunk, Ągy lehet“s‚get kapva az ‚szaki ‚s d‚li j rat  tn‚z‚s‚re is. Nortemus, az itteni f“f“n”k, beleegyezik a dologba, de egy Gallinix nev– helyettes gyanŁsan ellenkezik, mindhi ba. Keressk fel az elhunyt szob j t, az ‚szaki sz rnyban van, a dĄszesebb r‚sz jobb oldal n. A k”nyve elolvas sa ut n keressk fel a d‚li sz rnyat, ott is a vad llat-szobrot, amit USE-olva megnyomjuk az Ąr sban emlĄtett m˘don a szem‚t. Egy tekercs hullik ki bel“le, valamint a szobor alatt egy kis vegpor tal lhat˘. Az vegpor c‚lj ra nem nagyon tudunk r j”nni, tŁl kev‚s van a mint b˘l ahhoz, hogy ak rki is azonosĄtani tudja. Az Ąr s viszont ann l ‚rdekesebb, mert ebben az van leĄrva, hogy Sorval utols˘ napjaiban f‚lni kezdett valamit“l, teh t majdnem 100%, hogy meg”lt‚k. Ezt a hĄrt vigyk el Nortemus-nak, aki elrendeli az eg‚sz blokk lez r s t, ‚s tov bbi kutat sra k‚r fel bennnket. Gallinix szob j t m‚g nem tudtuk  tkutatni, de ha ezt elmondjuk Rhone-nak, az “r”k parancsnok nak, elint‚zhetjk, hogy amĄg Gallinix-et egy kamubesz‚lget‚sre elhĄvatja, besurranjuk a szob j ba, haszn lva a parancsnok adta kulcsot. Amikor elindul Gallinix szob ja fel‚ az egyik verini “r (ez a szoba Sorval‚val szemben van), fussunk be Sorval szob j ba, ‚s csukjuk be az ajt˘t magunk ut n, majd ha Gallinix elment, fosszuk ki a lak s t, a szemet‚t (TRASH) is  tkutatva, ahol egy eldobott reng‚s-el“rejelz‚st tal lhatunk. A papĄrt vigyk el Nortemus-nak, ‚s ez a letart˘ztat shoz ugyan m‚g nem el‚g bizonyĄt‚k, Gallinix-et most m r igen ferde szemmel n‚zhetjk. Induljunk el a d‚li sz rnyban, keletre lak˘ kis Prosserhez, “ volt, akit megmentettnk a t–zelemekt“l. Sorvalr˘l k‚rdezve, ‚s egy kicsit kem‚nyebb arcot v gva kipasszĄrozhatunk bel“le Sorval egy k”nyv‚t, amiben a sz‚p rajzokon ‚s sz”vegeken kĄvl egy  tk”t”tt jegyzetr“l is sz˘ van, ami most egy r‚gi,  sv nyanalĄzisr˘l sz˘l˘ k”nyv fedelei k”zt van. N‚zzk meg a pecs‚tt“l d‚lre l‚v“ k”nyvt rat, ahol a megfelel“ k”nyv”n kĄvl egy kulcsot is tal lunk. Nan , hogy ne adjuk oda az ideigyekv“ Gallinix-nek, n‚zznk el az ‚szaki sz rnyban l‚v“ kov cshoz, aki elmondja, hogy ez egy amulettet nyit. Az amulettet Sorvallal egytt a mauz˘leumba temett‚k. A mauz˘leum fel‚ igyekezve kiderl, hogy Łjabb rabl s t”rt‚nt, term‚szetesen pont Sorval sĄrj t fosztogatt k, az amulettet sem hagyv n h tra. A teremb“l kil‚pve kiderl, hogy Ulbin volt a tettes, ‚s most b”rt”nben l, v rja az Ąt‚letet. Meg kell t“le szerezni a titkot, hogy hova rejtette az amulettet, ehhez a b”rt”n“r verini segĄts‚g‚t is kell k‚rni (miel“tt a b”rt”nh”z menn‚nk, besz‚ljnk r˘la Rhone-nak, a b”rt”n“r segĄts‚g‚nek k‚r‚se el“tt pedig Ulbinnak). A l‚nyeg, hogy nem thetjk meg, csak f‚lemlĄtget‚st alkalmazhatunk. Ez mind”ssze annyib˘l  ll, hogy kim‚rt l‚p‚seket tesznk fel‚, amit“l annyira megijed, hogy hamarosan elmondja: a term‚ben egy szikla m”g”tt van. A terme a pihen“helynkt“l ‚szakra tal lhat˘. A bentl‚v“ amulettet kinyitva a gyilkos igazi neve is megvan, term‚szetesen Gallinix,  m mire oda‚rn‚nk Nortemus-hoz, “ is halott, ‚s hal l t ugyanaz okozta, mint Sorval‚t, a f”ldreng‚s + a meggyengĄtett talpazatŁ szobor. A vulk n persze mindj rt kit”r, rohanjunk oda, Gallinix hi ba akar valamit is csin lni, lezuhan, ‚s r nk v r a feladat, hogy visszahozzuk a t–zelem keresett t rgy t, a Fire Ruby-t. M sszunk le. Nem neh‚z megtal lni, de odajutni igen. Łtk”zben a draxa-iakon kĄvl k‚t Fire Drake-t is meg”lhetnk, ha pl. nem lenne cs kly nk, s“t, n‚gy verini k”lk”t is, ha nem mentjk ki “ket a sllyed“ l vadarabr˘l (mi bosszŁb˘l hagytuk “ket magmafrd“t venni). Menjnk v‚gig a d‚li parton, majd ‚szakra, eg‚szen a hĄdig, amit egy draxa-i templar ugyan lerombol, de ha a cs kly t haszn ljuk az egyik sziklac”l”pre, majd  tdobjuk a m sikra, sz‚pen  tlendlhetnk. Innen tov bb a k”vetkez“, majd egy kis m‚sz rl s. Tov bbi utunk a mozaikokhoz vezessen, ugorjunk  t a legsz‚ls“re. Egy mozaik k”zep‚re l‚pve v ltoz s t”rt‚nik n‚h ny m sik mozaik helyzet‚n, ‚s gyeskedjnk Łgy, hogy el“sz”r lehet“leg az ‚szaknyugati szigetre (vegyk fel a Drake karmokat), majd a d‚lkeleti ir nyba, az id ig el‚rhetetlen szigetre jussunk. Az megfelel“ l‚pked‚sekr“l pontos mint t nem adhatunk, de neknk kb. 10 perc alatt sikerlt  tverg“dnnk mind a k‚t c‚lhoz. Itt m r sodornak minket az esem‚nyek. Magmag˘lemek, draxa-iak, ld”zzk a draxa-i templart, de ne nyilazzuk le, mert m‚g szks‚gnk lesz r  a gyorsabb kijut hoz. Amikor oda‚r, hogy egy ki ll˘ bazaltc”l”pre dobja a t–zrubint, alakuljunk  t rettenetes gyilkol˘g‚pp‚ (nem lesz neh‚z), aprĄtsuk szecsk v  csontv zharcosaival egytt. Gyorsan kapjuk fel a c”l”p m‚lyed‚s‚b“l a rubint, ‚s az Łjonnan megjelent bazaltmozaikon r”vidĄtve keressk meg a felj r˘t a lehet“ leggyorsabban (pontosan ott van, ahol lej”ttnk!)... Odadent USE FIRE RUBY ON SEAL, ‚s ennyi. Sok id ig hom lyosra r‚szre f‚ny derlhet, amir“l mi hely miatt ink bb hallgatunk. Ezen a helyszĄneken fontos m‚g az ‚szakon l‚v“ kov cs, aki a megszerzett Fire Drake-karmokb˘l egy nap pihen“id“ ut n +3-as karmokat csin l (sebz‚se 1d6+6). Az vegfŁv˘ verinivel az asztr lon megszerzett krist lyszil nkunkat alakĄthatjuk  t kardd  (+3 k‚tkezes, vakĄt). A d‚li r‚szen l‚v“ f”ldpap potion”ket csin l j˘ p‚nz‚rt, az ‚szaki r‚szen l‚v“ var zsl˘ pedig scrollokat irat, ak r var zsk”nyvbe is. A visszajut shoz a k”z‚ps“ r‚szen l‚v“ sz“tteshez ‚rintsk hozz  a FIRE RUBY-t. Sea Silt szigetek, ˘ri sok Egy Feather Fan-nel kell meglegyezni a VA HQ archĄvum ban l‚v“,  ltalunk megjavĄtott sz“ttest, ‚s be is kerlhetnk egy fat”rzsbe, ami a Portenger egyik sziget‚n, egy reges fat”rzsben van. Ide kell visszat‚rni, ha ez a helyszĄn k‚sz. Itt is van egy csom˘ dolog, amit nem csin ltunk meg, pl. egy ”regember legkedvesebb kincs‚t nem kutattuk fel, ‚s nem mentettk meg az ˘ri sokat a rovarokt˘l. Viszont az itt keresend“ Lyre of Wind megtal l s nem tŁl neh‚z. A falub˘l vegyk fel a kov csn l l‚v“  rb˘cot ‚s az ‚szaknyugati kunyh˘ban l‚v“ vitorlav sznat. Menjnk be a fels“ alagŁtba, menjnk tov bb egyenesen keletre, err“l a helyszĄnr“l szedjk fel a korm nylap tot, vissza az alagŁtba, ott most k”z‚pen fel ‚szakra. Kedves varacskosfej– diszn˘k r”fiznek a szigeten, megk‚rnek minket, hogy ssk le a renitensked“ farkasfej–eket. Fontosabb viszont az itt l‚v“ haj˘roncs. Megvizsg l s ut n illesszk r  a h rom felszedett cuccot, ‚s ir ny a farkasfej–ek szigete. Itt el“sz”r hasogassunk li nt a f r˘l a mellette hever“ balt val, majd a farkasok ‚s vez‚rk let‚se ut n (a vez‚rrel lehet besz‚lni is, de az eredm‚ny ugyanaz, csak akkor mi‚nk lehet a kezdem‚nyez‚s is) n‚zznk  t a rabhoz. Az  tj r˘t javĄtsuk ki a li nnal, a rab ketrec‚t pedig tegyk nyithat˘v  az ˘ri sokn l tal lhat˘ kb. r˘zsaszĄn– kulccsal. § egy var zsl˘ tanĄtv nya volt, aki esetleg ”rlni fog majd neki. N‚zzk meg az ‚szaknyugati felj r˘t, a Felh“v rosba visz  t. Itt menjnk be a h zba, ahol egy ˘ri sn“ k‚ri segĄts‚gnket, miszerint hozzunk el neki egy vegfuruly t, ami jelenleg k‚t darabban, el‚g j˘ helyen van “rizve. Ha valaki akarja, annak elmondhatjuk, hogy az egyik a h zt˘l nyugatra l‚v“ hegycsŁcson van,  tjutni a nyanya h za sz‚l‚r“l leszedett deszk val lehet (a leszed‚sben egy feszĄt“vas biztosan segĄt). A m sik el‚r‚s‚hez le kell menni a m sik lej raton (most nem azon, amin felj”ttnk), ott v lasszunk egy Łjabb felj r˘t (ha nem t‚vednk, akkor ne a barlangot, hanem az utat), majd egy csapd kkal, r ad sul sz”rnyekkel teli helyszĄnre jutunk. A csapd k nagyr‚sz‚t egy Globe of Invulnerability semlegesĄti, az ellenfeleket viszont nem. Ott is keressnk egy m sik lej r˘t, ‚s odabent v r r nk a furulya. Egy‚bk‚nt ha az eg‚sz hangszert meg akarjuk fŁjni, kellemes porr  t”rik. A lant megszerz‚s‚hez sem  rt egy legal bb Minor Globe of Invulnerability, mert az odavezet“ Łton (az ˘ri sn“ h z t˘l ‚szaki ir nyban) sz mtalan t–zgoly˘val ‚s vill mmal tal lkozhatunk. Azokon tŁl sem lesz pomp s a helyzet, szks‚g lesz egy j˘ kis csapatra, hogy lenyomjuk azt a p r Air Drake-et. A b“rket tegyk el, Notaku j˘l megfizeti. Ugorjunk r  az ‚szaknyugati r‚szen l‚v“ teleportra, ‚s azon a helyen, ahov  ‚rkeztnk, az ‚szaki kis plat˘ra, Ągy szabad az Łt a f‚szekhez. Csata, majd nyissuk ki a f‚szket az alja k”rny‚k‚n (USE STICK). Helmine, egy ˘ri s h“sn“ ad egy sz‚p Invisibility Shirt-”t (persze pont passzol), a f‚szekb“l meg felkaphatjuk a lantot. Vissza a VA HQ-ra, hiszen megvan mind a 4 kĄv nt t rgy. Onnan Matthias ‚s Romilia unszol s nak engedve l togassuk meg a kript t, ahol a Lord Warrior most teng“dik, ezt a helyet m r Tyrben emlĄtettk. UnderTyr #2, a kript k Az egyedli ”r”mteli hĄr az, hogy Lord Warrior az uriki csapatot m r elint‚zte. Nesze neked konkurrencia! El“sz”r meg kell szerezni a draxa-iak segĄts‚g‚t, mutassuk meg nekik, hogy a szakad r Lord Warrior m r r‚g nem a s rk ny igaz ‚rt kzd. Ehhez keressk f”l el“sz”r a kik”t”z”tt Kovar templart. El‚g neh‚z elviselni a modor t, de fontos inf˘t, ‚s s rk nyellenes bizonyĄt‚kot ad. Cser‚be viszont esznk  g ba se jusson, hogy adunk a felszerel‚si cuccaink k”zl, hiszen ezut n m r nem lesz r  szks‚gnk, a p nc‚ljainkra viszont igen. N‚zznk le a draxa-iakhoz, a lej rat a d‚lnyugati sarokban, az ‚szaki oldalon van, haszn ljuk a kis bem‚lyed‚st. Odalent fussunk el Jaku-hoz, vagy mi a neve a draxai f“-templarnek. Besz‚ljnk neki Lord Warrior  rul s r˘l, majd mutassuk fel a bizonyĄt‚kot is (I HAVE...). M‚rg‚ben mindent elmond, ad egy kulcsot a King's House-hoz, ‚s elmondja, hogy az azon tŁli ajt˘t a Lightning Rodja nyitja, amit biztons gi okokb˘l egy lentebbi szinten rejtett el. Nem kell megijedni, a lej r˘ a t“le ‚szakra l‚v“ niche-ben tal ljuk meg. Fussunk a King's House-hoz, ez a nagyobb terem, teli harcosokkal. Nyissunk be (vigy zzunk, a r csokra ne l‚pjnk r  az odavezet“ Łton, mert j˘p r csapdak‚nt is funkcion l), majd buny˘ (templarek persze nincsenek, csak a k”zvetlen Lord Warrior alatt  ll˘ harcosok), azut n pedig nyissuk ki a p lc val az ajt˘t (a kript kat hagyjuk b‚k‚n). Odalent Lord Warrior ‚ppen elteleport lt, hogy felkeltse az  lomszusz‚k Tarrasque-ot (aki r ad sul sz m is van –zve). A nyugati oldalon l‚v“ kript t kifosztva kapunk egy botot, element lis rŁn kkal ‚kesĄtve (kerek, s rga, bd”s, kis lyukacsok vannak rajta, ‚s tejb“l k‚szĄtik). N‚zznk  t a keleti sz rnyba, ahol a botot sorban dugjuk be a megfelel“ helyekre (k“darab, vĄz, fŁjtat˘, t–z). Mindegyik ad egy rŁn t, ezeket illesszk be a helykre a port lba, ‚s m r  t is ugorhatunk a Kozmosz Templom ba, ahov  az urn t az ellenfazekunk elvitte, ‚s ahol eredetileg is volt. Figyelem! Ott m r nem pihenhetnk, ‚s vissza sem fordulhatunk! Temple of Cosmos Utols˘ helyszĄn! Ha gyesek vagyunk, elkerlhetjk a harcot a Shambling Moundokkal, ami nemcsak pacifista ‚rz‚seinket el‚gĄti ki egy id“re, de m‚g id“ szempontj b˘l is el“ny”s. Kisv rtatva egy hullaarcŁ pyreen, azaz b‚kehoz˘ (a feh‚r galamb athasi megfelel“je, kiss‚ intelligensebb ‚s hatalmasabb ugyan, de cs”ppet sem ehet“) jelenik meg, ‚s kl”nf‚le k‚r‚seinek ad hangot. El“sz”r a Kozmosz Jogar t kellene visszaszereznnk n‚h ny k”teked“ csontv zharcost˘l, majd az egyik kapuhoz menni, letni az “r”ket, a Jogart haszn lva (azzal klikkeljnk az er“mez“re) bejut si enged‚lyt szerezni a templomba, ahol Lord Warriort kell gonosz tett‚ben megakad lyoznunk. R ad sul sietni is k‚ne, mert a Tarrasque m r nagyon morcos, ami‚rt valaki fel akarja ‚breszteni. Term‚szetesen PONT elk‚stnk, a Tarrasque m r felkelt. N‚h ny cool k‚p, ‚s meg is jelent a nagy mumus, p r kisebb mumussal. Az element lokat m r nem kell bemutatnunk, a helyi csontv zharcosoknak azonban az a specialit suk, hogy a 10. szint– Rift hat r juk, teh t 9xHP, nem lehet Turn-”lni. s m‚g itt van Lord Warrior is, aki egy Fire Shieldet ‚s egy Prot from Missiles-t l“tt mag ra. A Tarrasque-ot ‚rdemes el“sz”r letni, b r kor ntsem olyan vesz‚lyes, mint gondoln nk, f“leg EASY fokozatban nem. Neknk egy k”r alatt 53-57 HP-t t”tt le, de - most kell vigyorogni - egy darab HASTE-elt harcos karakternknek mind”ssze egyetlen k”r alatt sikerlt a f–be haraptatnia, ‚s m‚g maradt is t mad sa! Khm, khm, igaz n nagy vesz‚lyt jelentett volna eg‚sz Athas sz m ra... A t”bbiek elint‚z‚se m r okozhat gondot, a Lord Warrior n‚ha l“ egy t–zgoly˘t meg ilyesmik, de az‚rt nem nagy ellenf‚l “ sem. s itt is a H PPY END. Arra vigy zzunk, hogy a csata ut n a g‚p automatikusan kimenteti az  ll st, ‚s nem folytathatjuk! Egy-k‚t helyszĄnt sz nd‚kosan nem n‚ztnk  t alaposabban, ezzel is ”szt”n”zve a j t‚kost egy kis saj t gondolkod sra. Viszont minden, ami a nyer‚shez kell, le van Ąrva, ‚s egy s˘haj kĄs‚ret‚ben viszontl t st intnk ennek a ki‚gett vil gnak kb. egy kerek esztendeig... Legal bbis SSI k”nt”sben. H PI