A n‚pszer– rajzfilm- ‚s k‚preg‚nyfigur kat nem nagyon kĄm‚lik a software-h zak:  lland˘an sz mĄt˘g‚pes h“s”ket csin lnak bel“lk. Kl”n”sen kap˘sak a Hanna&Barbera ‚s a Walt Disney-m–vek: vajon ki tudn  ”sszesz molni, hogy szerencs‚tlen Donald kacsa m r h nyadik j t‚kon kacs zik  t?! Most megint itt totyog egy adag a kl”nf‚le h zisz rnyasokb˘l: a DUCK TALES egy nagyszer–en kivitelezett elegye az ”sszes j t‚kkateg˘ri nak. S“t m‚g szerepj t‚k is: egy kacsa szerep‚t fogjuk alakĄtani. Ezt az urat Scrooge-nak hĄvj k ‚s ‚vek ˘ta “ nyeri a Dime ( TĄzcentes ) Magazin  ltal meghirdetett Az v Kacs ja -versenyt. A j t‚k elej‚n egy Flintheart nev– m sik kacsa ‚pp emiatt m‚rgel“dik ‚s azt bizonygatja, hogy id‚n akkor is “ lesz a gy“ztes, ha a kacsatoj sb˘l kakukkfi˘k k kelnek ki. Term‚szetesen Scrooge sem az‚rt 20 ‚v ˘ta Megakacsa, hogy egy ilyen kihĄv s el“l kit‚rjen: h t akkor legyen a verseny gy“ztese az, akinek 30 nap alatt sikerl t”bb p‚nzt szereznie. K”vetkezik a neh‚zs‚gi fokozat be llĄt sa, a k”nny– p‚nz (EASY MONEY) a legegyszer–bb ‚s Flintheart m r el is robogott : kezd“dhet a Nagy P‚nzvad szat! A j t‚kban h rom nagyobb r‚szben lehet p‚nzhez jutni. Az els“ a p nc‚lajt˘ m”g”tt tal lhat˘ p‚nzesterem (MONEY BIN), ami k”z‚pen l that˘. V laszt sa ut n a kacs nk egy hatalmas terem tetej‚n tal lja mag t. ppen egy trambulinon hint zik. Innen fog majd r”vid l‚gi Łt ut n fejest ugrani az alant elterl“ p‚nztengerbe. Miut n el“bukkant a m‚lyb“l, kik”pi azt a n‚h ny ‚rm‚t, amit v‚letlenl lenyelt, azt n sz mba veszi a szerzem‚nyeket. rt‚kesebb ‚rme (RARE COIN) meglel‚se eset‚n a kassz nk ak r 1.000 doll rral is n”vekedhet. rdemes egy‚bk‚nt itt kezdeni a j t‚kot. A CONTROL CENTER-t v lasztva kincskeres“ k”rŁtra indulhatunk a vil gban. El“sz”r is Gyro Gearloose Anti-K‚m TitkosĄt si Rendszere jelentkezik be egy dek˘dol sra, amely tal n egykoron a j t‚k v‚delm‚t volt hivatott ell tni... Itt egy vil gt‚rk‚pet kapunk egy csom˘ bolondos nev– helyszĄnnel. Az als˘ sorban l that˘, hogy mennyi p‚nz van n lunk ‚s a versenyb“l eddig h ny nap telt el, fell pedig annak a helyszĄnnek a neve, amelyen a kurzor ‚ppen  ll. A 't–z' gomb megnyom s ra sz”veges infot kapunk a kijel”lt helyszĄnr“l, az utaz s idej‚r“l (TRAVEL TIME), a kincs nev‚r“l (TREASURE), leĄr s r˘l (TREASURE DESCRIPTION) ‚s az ‚rt‚k‚r“l (TREASURE VALUE). Ali Baba Barlangj ban (Ali Baba's Cave) p‚ld ul Ali Baba 2.200 doll rt ‚r“ arab l mp sa a kincs, aminek a f‚nye esetleg beragyoghatja ”reg napjainkat; Keny ban lehet f‚nyk‚pezni 500 doll rt ‚r“ r˘zsaszĄn elef ntot ‚s p”tty”s zebr t; Trala La-ban 3200 doll rt ‚r“ Drakespeare k‚ziratot tal lhatunk, amely MacDuck trag‚di j nak az eredetije : ‚s Ągy tov bb, hasonl˘ elm‚s nevekkel. Az infon l a jobb als˘ sarokban k‚t ikon jelenik meg: a t‚rk‚pet v lasztva tov bb folytathatjuk a v logat st a helyszĄnek k”z”tt, a repl“g‚ppel pedig elutazhatunk a kiv lasztott helyszĄnre megpr˘b lkozni a kincs megszerz‚s‚vel. Kitntetett helyszĄn a Makar˘ni-sziget (Isle of Macaroon): itt nincs kincs, viszont a verseny bĄr i innen figyelik a m‚rk“z‚s  ll s t ‚s itt lehet biztons gos sz‚fbe helyezni a m r megszerzett ‚rt‚keket. Itt lehet megn‚zni a verseny pillanatnyi  ll s t is, amelyet egy ing˘ m‚rleg szeml‚ltet a nyer‚sre  ll˘ kacsa vigyorg˘ ‚s a veszt‚sre  ll˘ kacsa bosszŁs feje k”z”tt. Az irod ba a Scrooge's Office megad s val l‚phetnk vissza. A repl“t v lasztva el“sz”r a szerel“kacsa jelenti, hogy a g‚p k‚szen  ll a felsz ll sra, majd egy meglehet“sen gyermeteg arcade veszi kezdet‚t, ami olyan debil, hogy az szinte m r j˘: egy kis repl“t ir nyĄtva kell a hang rb˘l eljutnunk a c‚lpont hang rj hoz. A 't–z' gomb nyomva tart s val adunk g zt. Łtk”zben mindenf‚le akad lyokat (felh“ket, ‚pleteket, villanydr˘tokat, stb.) kell kikerlgetnnk ‚s a k‚perny“ sz‚l‚nek vagy a f”ldnek sem szabad nekitk”znnk (kl”nben a g‚p gellert kap ‚s egyenesbe hozni el‚g id‚tlen mutatv ny). Tov bbi dolgok is nehezĄtik a l‚gi utat: a f”ld”n hirtelen rak‚tasil˘k nyĄlnak meg, a felettnk sz ll˘ l‚ghaj˘kb˘l 10 tonn s sŁlyokat pottyantanak r nk, n‚ha egy ufo szippant fel ‚s visszavisz a kiindul si hang rhoz, egy viharfelh“b“l bel‚nkcsap a vill m. Az alul lev“  bra mutatja, hogy mennyi van m‚g h tra az Łtb˘l. N‚ha Flintheart is ugyanoda tart, ahova mi: ilyenkor az  bra azt is jelzi, hogy az “ g‚pe mennyit tett meg az Łtb˘l (a mi g‚pnk gyorsabb). Ha ‚ps‚gben el‚rtk a m sik hang rt, akkor repljnk k”zel a f”ldh”z ‚s a g‚p automatikusan lesz ll (ha ”sszet”rn‚nk magunkat Łtk”zben, akkor megint a szerel“kacsa k‚pe j”n ‚s megtudjuk, hogy h ny napot vesz ig‚nybe a g‚p javĄt sa). Lesz ll s ut n ism‚t valamilyen arcade k”vetkezik, ami a kincs rejtekhely‚re ‚s tĄpus ra jellemz“. El“sz”r kapunk n‚h ny tippet arr˘l, hogy mire kell vigy znunk (h rom kiskacsa tanulm nyozza Az ifjŁ kacsa Łtmutat˘ja tŁl‚l‚shez a ...-ban t”lt”tt napokra ), azt n j”n ism‚t az akci˘-r‚sze a p‚nzszerz‚snek: F‚nyk‚pez‚s: Ha a kincs valamilyen  llat, akkor fot˘znunk kell. Itt nincs semmi vesz‚ly, csak gyesnek kell lennnk. Egy szikla m”g”tt  llunk ‚s h rom ir nyban forogva kell lefot˘znunk a megjelen“  llatokat. Ha a fot˘ sikerl, akkor az  llat egy ideig elkerekedett szemekkel b mul r nk. ™sszesen 12 k‚pet k‚szĄthetnk. Miut n mindet ell“ttk, k”vetkezik a k‚pek el“hĄv sa: mindegyiken ott l that˘, hogy mit sikerlt lekapnunk ‚s mennyi p‚nzt ‚r (ha a kocka res, akkor rossz fel‚ fordultunk fot˘z s k”zben). Barlangkutat s: Itt Scrooge-ot ir nyĄtjuk egy labirintusban, amelynek a t‚rk‚pe alul l that˘. A kincset kis zacsk˘k jelk‚pezik, a t‚rk‚pen z”lddel l tszanak. Scrooge az el gaz st˘l abba az ir nyba megy tov bb, amerre mutatunk vele (t”k j˘ az anim ci˘ja...). A kincsgy–jt‚s addig tart, mĄg egy mŁmia el“ nem ugrik az egyik szikla m”gl ‚s torkon nem ragadja az ”reget : ekkor sincs nagy baj, mert a szerel“kacsa ut nunk j”n ‚s kiszabadĄt a karmaib˘l. A p‚nzgy–jt‚snek viszont v‚ge. Dzsungelj r s: A f kra szerelt platformokon kell ide-oda ugr lva ”sszeszedegetni a p‚nzeszacsk˘kat. H rom kiskacs val vagyunk, sz˘val h rmat lehet hib zni. Nem eg‚szs‚ges p‚ld ul leesni... Hegym sz s: Itt is a h rom kiskacs t ir nyĄtjuk egym s ut n, a sziklap rk nyokon l‚v“ zacsk˘kat kell ”sszeszedegetni. A p rk nyokra egy cs klya segĄts‚g‚vel tudunk  tjutni, amelyet a kacsa a 't–z' gombra kezd el forgatni ‚s az elenged‚s‚re dob el. Ha a cs klya beleakadt valamelyik sziklap rk nyba, akkor a kacsa mag t˘l felkapaszkodik r . A magasb˘l n‚ha szikladarabok gurulnak lefel‚ ‚s a barlangok m‚ly‚b“l is kl”nf‚le rossz sz nd‚kŁ l‚nyek dugj k el“ az orrukat. A barlangnyĄl sokba bel‚pve egy m sik nyĄl son l‚pnk ki, sz˘val Ągy is lehet feljebb jutni. A p‚nzszerz‚s harmadik m˘dja a t“zsdei befektet‚s (INVESTMENT). Egy csom˘ furcsa nev– v llalat/t rsas g  rulja a r‚szv‚nyeit. Figyeljk a t“zsdei hĄreket ‚s abb˘l logikusan k”vetkezik, hogy melyik v llat r‚szv‚nyeibe ‚rdemes belefektetni a p‚nznket illetve mikor kellene egyes ‚rdekelts‚geinket eladnunk. Az als˘ sorban l‚v“ BUY ‚s SELL ikonnal vesznk/adunk, a grafikonnal a v llalatokat list ztatjuk tov bb, a $-ral pedig visszat‚rnk Scrooge irod j ba. Ez lenne a kezel‚si Łtmutat˘ : a t”bbi m r a j t‚koson  ll. A k”vetend“ strat‚gi t bizony ra senki sem fogja kital lni egyedl: Flintheart-n l t”bb p‚nzt kell szerezni! Lehet“leg igyekezznk kir molni el“tte az ‚rt‚kesebb kincseket : ha “ szerez meg valamit vagy veszt‚sre  llunk, akkor megjelenik gonoszul vigyorg˘ arca, amint azt suttogja, hogy semmi es‚lynk a gy“zelemre. A 30 nap eltelt‚vel k”vetkezik az eredm‚nyhirdet‚s az ˘ri si m‚rleggel: vajon ki lett Az v Kacs ja ? Hm, h t mit lehet m‚g a Kacs k -r˘l mondani? P‚ld ul azt, hogy amikor az ember el“sz”r bet”lti, maga is kiss‚  tmegy kacs ba: h pogni kezd. A 64-b“l ugyanis nagyr‚szt mindent kihoztak, amit lehetett (kellett is hozz  az a 4 lemezoldal!) ‚s nagyon sokat dolgozhattak a j t‚kon: gy”ny”r–en megrajzolt, humoros  ll˘k‚pek, mulats gos anim ci˘, a hangulathoz nagyszer–en illeszked“, kiss‚ sz‚dlt zene, izgalmas j t‚k : r ad sul m‚g hal lra is neveti mag t k”zben a j t‚kos. Nevezzk mondjuk J t‚knak. Na j˘, nem szt roljuk tov bb a totyakosokat : j”v“ h‚tre Łgyis megunjuk “ket ‚s lesz helyettk m s... Van egy‚bk‚nt a DUCK TALES-b“l Amiga-verzi˘ is, viszont egyel“re m‚g nem volt szerencs‚nk hozz  szem‚lyesen : de ha m r csak annyira j˘, mint a 64-es, akkor az b“ven el‚g! H ph p... (Mindezt nem lehetne esetleg marh kkal, tehenekkel meg bocikkal?!... : CoVboy)