R‚ges-r‚gen vagy a messzi j”v“ben, egy t voli galaxisban volt/lesz egy monarchikus cs sz rs g, ami ˘ri si terleten fekszik/ fekdt el (Most mi van? CoVboy). A technikai szint el‚g magas volt/lesz, de az “si arisztokr cia m‚g “sibb palot i ‚s birtokai amolyan kellemesen cyberpunkos ‚rz‚sbe ringatnak minket, noha nem is koruk, hanem fenn ll suk alatt felhalmoz˘dott ‚s elfeledett, egym sba kapcsol˘d˘ ‚s szerte gaz˘ technikai lehet“s‚gek sz‚lesk”r– felhaszn l s nak k‚ptelens‚ge, csak az emberek sz m ra k”zvetlenl hasznos dolgok (pl. eserny“, l mpa, frk‚sz) tov bbviv‚se, ‚s a sz munkra abszolŁt hom lyos m–k”d‚si elvek, fel‚pĄt‚sek, okok miatt. Ezek a mindenre kiterjedt misztikumok nem azonosĄthat˘k a klasszikus ‚rtelemben vett cyberpunkkal, de sokan egyet‚rtenek abban, hogy a cyberpunk egyik legjelent“sebb el“fut ra maga a DšNE volt. Frank Herbert igen sikeres k”nyve: A D–ne, majd egy m‚g sikeresebb film (ugyancsak a D–ne) mellett egy majdnem ugyanannyira sikeres film jelent meg (Twin Peaks). S, hogy a k‚t filmben mi a k”z”s? Az, hogy Dale Cooper gyn”k a Twin Peaks-b“l kapta Paul Atreides szerep‚t. Hurr . Boldogok vagyunk. Ilyen el“zm‚nyek ut n tavaly  prilis-m jusa k”rl megjelent egy preview a film feldolgoz s b˘l l‚trej”tt j t‚kb˘l, ami akkor ugyan m‚g k‚szlt, de mindenki l thatta: annak ellen‚re, hogy nem a Twin Peaks-es Dale Cooper alakĄtja a f“szerepet, eg‚sz kellemes (Ez azt n az intermezzo : CoVboy). Csodagrafika, csodahang, PC-n 256 szĄnben ‚s Adlib Gold-on vagy Blasteren. Amig n is cool, no meg egy EGA-s verzi˘t is kiadtak, de a VGA/Blasteres ut n mindenkit csak sajn lhatunk, akinek a m sik kett“vel kell be‚rnie. A k”vetkez“ esem‚ny a DUNE sorban az volt, mikor megjelent a teljes verzi˘, egy 99%-ban elfogadhat˘ t”r‚ssel ‚s teszttel (hib t az‚rt itt is lehet tal lni, de eleny‚sz“ ‚s nem zavar˘). Ezut n pedig amit feljegyeztek az az volt, hogy ugyan k‚sve, de a CoV #26 NEWS rovatban el“zetest adtunk r˘la. A leĄr s k‚ sett egy picit, de jobb k‚s“n, mint tŁl k‚s“n. Csak azt mondhatjuk, hogy m‚g 286 AT-n is szuper, noha mem˘ria meg hangk rtya mint mindig, csak javĄt a helyzeten ‚s Ągy majdnem ide lis lesz. Az intro ismertet‚st ad az el“zm‚nyekr“l, ahol elmondja a f–szer t”rt‚net‚t, ami egy olyan dolog, hogy mindenkinek borzaszt˘an fontos, mivel meghosszabĄtja az ‚letet ‚s a teljes szellemi frissess‚get, valamint a navig torok is ezt haszn lj k fel a csillagk”zi utaz sokra (minden k”d”s, mi?), ezenkĄvl tudatunkra adj k, hogy IV. Shaddam Padisah cs sz r az‚rt kld”tt minket Arrakis bolyg˘j ra, vagy ismertebb nev‚n a D–n‚re, hogy min‚l t”bb f–szert termeljnk ki, Ągy megszntetve a gonosz Harkonnen b r˘ hatalm nak a cs sz rra is vesz‚lyes megn”veked‚s‚t. A D–ne egy hatalmas sivatag, egy halott bolyg˘, ahol m‚g sosem esett egy csepp es“ sem, ‚s ami a legrosszabb, m‚g egy j˘ nagy homokv rat sem lehet bel“le ‚pĄteni, mert olyan finom a sivatagi por. Pedig m r sokan j”ttek a D–n‚re ilyen c‚llal, de m‚g senki sem t‚rt vissza, ugyanis mikor kifordĄtott k v”d”rk‚jkb“l a homokot, hogy tornyot emelhessenek, amire r t–zhetn‚k kicsiny z szl˘jukat, mindig ”sszeomlott a torony. Volt, akit maga al  temetett, volt aki meg dh‚ben elkezdte csapkodni egy lap ttal a maradv nyait, s erre j”ttek a hatalmas homokkukacok (kb 400 m hosszŁ egy  tlagos p‚ld ny, igen misztikus, ‚s a homok alatt furakodik), mert mindenki tudja, hogy a peri˘dikus dobban˘ hangokra harapnak, de arra is, aki ezt el“id‚zi. AmŁgy ne nagyon hagyjuk figyelmen kĄvl, mennyire is hasonlĄt a filmben ‚s a programban egy kukac sz j nak fellete a Jedi visszat‚r -ben l‚v“ homoklak˘ pof j hoz, csak ott cs pok is voltak, s az nem tudott mozogni. Ja, igen. A f–szer csak itt tal lhat˘ az eg‚sz univerzumban. Akkor kapcsol˘dunk be a t”rt‚netbe, mikor aty nk, Leto Atreides herceg elfoglalta sz ll shely‚t egy Harkonnen-ekt“l biztons gos t vols gban l‚v“ elhagyott palot ban. Mi, Paul Atreides pedig segĄtnk aty nknak ‚s a bolyg˘nak, hogy elmehessnk a program v‚g‚re... Mellesleg a program maga is ad n‚mi ismertet“t, pl. ha game k”zben r clickelnk a k‚perny“ bal sz‚l‚n l that˘ k”nyvre. Itt m‚g meg kell azt is jegyeznnk, hogy a program 3 nyelven k‚pes el“adni mag t: angol, n‚met, francia. A kezel‚s igen egyszer–, mindenki r j”het, mert abszolŁt eg‚rkezelt, egy pillanatra sem kell a billenty–zethez nyŁlni, de az‚rt egyes menpontok jelent‚s‚t elmondjuk. K™NYV A j t‚k sor n sokszor kaphatunk hasznos inf˘kat, s ezeket rendszerezve ebbe a k”nyvbe be is Ąrja a g‚p, hogy ut na eml‚kezhessnk r . Fontos szerepe nincs. Megjelenik benne k”z‚pen 1-2 v laszt si opci˘, hogy mely t‚m r˘l k‚rnk inf˘t: ALL TOPICS - Minden t‚m b˘l, de nem teljesen. POLITICS - Az Atreid-ek, Harkonnen-ek ‚s a cs sz r egym shoz viszonyul s r˘l. PAUL ON DUNE - Eddigi tev‚kenyked‚seinkr“l, anyuci ˘v˘ tan csair˘l. SPICE - A f–szerr“l ‚s szersz mair˘l. AmŁgy ez a f–szer ki nem  llhatja a nedvess‚get, l‚gk”r viszont kell neki, ez‚rt ide lis hely ez az Arrakis. THE FREMEN - Arrakis bennszl”ttjeir“l, k‚s“bbi sz”vets‚geseinkr“l ‚s bar tainkr˘l. A k”nyvben minden t‚m r˘l el“bb-ut˘bb t”bb oldalnyi sz”veg is lesz, ekkor a k”nyv k‚t oldal n l‚v“ lapoknak megfelel“en lapozhatunk, a jobb oldalival h tra, a ballal el“re. Ha valamelyik t‚m nak v‚g‚re ‚rtnk, egy amolyan kis CREDITS sz”veg j”n ki. A k”nyvb“l kil‚pni Łgy lehet, ha valahova a k”nyv k”rny‚k‚re vagy a jobboldali res mez“re clickelnk. NAPOCSKA+SZM Id“m‚r“. K‚s“bb a napot egy hold is felv lthatja, az ‚gi p ly juknak megfelel“en. Az alatta l‚v“ sz m az az˘ta eltelt napok sz m t mutatja meg. KT KICSI ABLAK K‚t szem‚lyt el lehet magunkkal cipelni a j t‚k sor n, s itt jelzi ki “ket fizimisk jukkal. Ekkor mindig ugyanoda mennek mint mi. Ha m‚g egy szem‚lyt magunk mell‚ vesznk, de m r ketten vannak mellettnk, az egyik automatikusan leteszi mag t az adott helyszĄnre. Ha valakit letettnk egy palot n kĄvli helyre, akkor kiĄrja a nagy t‚rk‚pen n‚zel“d‚s k”zben, ha van valakink az adott helyszĄnen. NYILAK A n‚gy nyĄl a 4 ‚gt jat mutatja. Ezekkel lehet mozogni. Ha be akarunk l‚pni egy ‚pletbe, akkor az el“re-vel menjnk be. K”z‚pen van egy piros pont is, ami az Atreides palot ban vil gĄt csak. Ha akkor r clickelnk, megjelenik a palota t‚rk‚pe, ki- ‚s bej ratokkal. K™ZPEN SZ™VEGEK SEE DUNE MAP: Ekkor megmutatja a D–ne t‚rk‚p‚t. A fenti nagy s rga mez“ a D–ne homokja, a barna szĄnek benne a kavicsok, szikl k. A bal oldalon egy kicsinyĄtett m s t l tjuk az Atreides bolyg˘ nak. A jobb oldalon 4 nyĄl meg az Atreides-ek v”r”s sasmadara tal lhat˘. A 4 nyĄl a bolyg˘ t‚rk‚p‚nek mozgat s t szolg lja, b r ugyanezt el lehet ‚rni akkor is, ha a t‚rk‚p sz‚leire clickelnk. Ha a sast v lasztjuk, automatikusan odaugrik, ahol mi, Paul Atreides ‚ppen tart˘zkodunk. Amikor behĄvjuk a t‚rk‚pet megjelenik fell, balra, hogy eddig h ny csapat van a tulajdonunkban. A nagy t‚rk‚pen lehetnek: -Palot k: Ezekb“l csak 2 van, egy az Atreides-ek‚, egy meg a Harkonnen-ek‚. Az ”v‚k‚ k‚k, ‚s az Arrakean nevet viseli, a mienk pedig Carthag nev‚t kapta bĄborszĄnben. F“c‚l a j t‚kban, hogy elpusztĄtsuk a Harkonnen palot t, de ez m‚g igencsak messze van. -Barlangok (SIETCH): Ezekben laknak a fremen-ek. -Er“d”k (FORTRESS): Ezekben pedig a harkonnen-i katon k. -Piros emberk‚k: A mi katon ink (fremen-ek) -S rga emberk‚k: A f–szerarat˘ink (fremen-ek) -Z”ld emberk‚k: A fremenek ”kol˘gusai, fababr l˘i (J‚, ‚n azt hittem a marslak˘k, illetve... bocs nat elt‚vesztettem a h zsz mot: az Arrakis-lak˘k : CoVboy). -K‚k emberk‚k: Harkonnen katon i -Furcsa s rga g‚p: f–szerarat˘k f–szerkomb jnnal (term‚szetesen fremen-ek) -Mint az el“bbi csak egy bog rral: Mint az el“bbi csak egy helikopterrel vagy miasz”sz (Biztos VW m rka : CoVboy). ORNITHOPTER a becses neve, r”videbben ORNI (Hogy j”n ez ide? Ornella Mutti egy m sik leĄr sban szerepelt : CoVboy). Ha r clickelnk egy ‚pletre, kiĄrja a nev‚t (ami a r‚gi˘ nev‚b“l, pl. Arrakean, Carthag vagy Oxtyn, illetve egy amolyan ‚gt jn‚vb“l  ll, mint pl. Tuek, Timin, Calm), milyen felszerel‚s van ott (pl krys k‚s, l‚zerpisztoly, hangrobbant˘, stb.), ezt EQUIPMENT n‚v alatt. Ha esetleg m r lenne r  lehet“s‚gnk, akkor az itt tal lhat˘ vĄz mennyis‚g‚t, illetve a sz‚lcsapda meg nem l‚t‚t is kiĄrn . Ha egy csapatra clickelnk, akkor a k”z‚ps“ sz”vegablak v ltozik, err“l majd ott. K”z‚pen: EXIT MAP: Pr˘b lj tok ki. GIVE ORDERS TO FREMEN TROOPS/ CONTACT FREMEN TROOPS: Ezzel adhatunk parancsokat csapatainknak. AmĄg nem vagyunk k‚pesek telepatikus m˘don kapcsolatot teremteni velk, addig a GIVE ORDERS... lesz, ut na a m sik. A GIVE ORDERS-szel csak azoknak tudunk parancsokat adni, aki ugyanabban a barlangban van, mint mi. SEE SPICE DENSITY: Ha m r megtal ltuk a Vizsg l˘kat, akik a f–szert kutatj k fel, akkor adnak egy t‚rk‚pet, amin be vannak jel”lve a terletek f–szerbeli gazdags ga. A t‚rk‚pen az ‚pletek  ltal szabott frontier-hat rok is meg vannak adva, s ha egyre r clikkelnk, a nagy t‚rk‚p azt fogja zoomolni. Minden terlet ki van szinezve a f–szertartalm nak megfelel“ szĄnben, illetve szrke, ha m‚g nincs megvizsg lva (erre kellenek a Vizsg l˘k). A szĄnkulcs a t‚rk‚p alj n van, a fekete az abszolŁt kimerlt, a vil goss rga a legjobb. A megfelel“ szĄnt ki is emeli, ha a terlet ‚pĄtm‚ny‚n nyugtatjuk a pointert. Alul a SPICE DENSITY-re clickelve az  tv lt TROOP OCCUPATION-re, ‚s a szĄnkulcs is elt–nik. A f–szer mennyis‚ge helyett most csapataink foglalkoz s t mutatja, a ruh juknak megfelel“ szĄnnel. Ha t”bbf‚le is dolgozik egy terleten akkor csĄkozza. Fent egy X jel segĄts‚g‚vel vagy egy t‚rk‚pen kĄvli helyre clickel‚ssel z rhatjuk be az ablakot. TAKE ORNITHOPTER: Ha a helyszĄnen van egy ornithopter azonnal belesz ll Paul ‚s mehet is. K‚s“bb. FIND PROSPECTORS: A m r emlĄtett Vizsg l˘kra automatikusan r tal l ‚s r clickel a g‚p. Csak ha m r megvannak. Ha egy csapatra r clickeltnk a k”vetkez“ jelenik meg k”z‚pen: ASK MORE INFO: Eleinte csak dv”z”l minket a csapat vez‚re, majd elmondja, hogy mennyi ideje vannak m r ott, de ha ezt v lasztjuk, t”bbet is mond. H nyan vannak (kb. 400-2800 ember van egy csapatban), mi a foglalkoz suk: SPICE: f–szerb ny szat, MILITARY MATTERS: katon skod s, ECOLOGY: n”v‚nytermeszt‚s, ‚s hogy mennyire szak‚rt“ek abban: ON TRIAL: m‚g nem haszn lhat˘ak, de nemsok ra fejl“dnek. Amolyan pr˘baid“. NOVICE: Kezd“. AVERAGE, EFFICIENT, SKILLED: Fokozatok. EXPERT: Szak‚rt“, a legjobb. A szak‚rtelem SPICE gyben a b ny sz si sebess‚get ‚s mennyis‚get, az ECOLOGY-ben a fatermel‚si sebess‚get, a MILITARY MATTERS-ben pedig a katon k gyess‚g‚t jelzi. Min‚l gyesebb egy csapat, ann l t”bb es‚llyel indul a harkonnen csapatok ellen. MOVEMENT n‚v alatt a kedvket mutatja, a 100% a legjobb mor l. KiĄrja m‚g a felszerel‚sket is (EQUIPMENT): HARVESTER (s rga g‚p): Ezzel lehet csak igaz n j˘l b ny szni, de a kukacok sajnos idegesek r  ‚s sokszor megt madj k. Ahhoz, hogy ezt elkerljk, aj nlott ORNITHOPTER-eket aj nd‚kozni a csapatoknak, Ągy azok ember- ‚s komb jn vesztes‚g n‚lkl dolgozhatnak (jobban). ORNITHOPTER (bog r alakŁ): Feljebb elmagyar ztuk. Vigy zat, azt is kijelzi, amelyikkel Paul utazott oda, s Ągy meglehet, hogy megkapj k a fremen-ek a helikoptert ugyan, de mi meg nem tudunk hazamenni. KRYS (k‚s): Ez az leggyeng‚bb FREMEN fegyver, sok helyen tal lhat˘. LASER GUNS (pisztoly): Eg‚sz j˘ fegyver. A harkonnen csapatoknak max. ilyenje lehet (rosszab nemigen szokott n luk lenni). Gee, ahogy a fremen f“n”k mondja, amikor odaadjuk neki. WEIRDING MODULS (di˘t”r“-forma): Ez a fegyver, amivel az obszidi nt”mb”t sz‚trobbantatta Paul Atreides az egyik fremen-nel a filmben. Hangfegyver. Azt kell ki ltani a monitor el“tt, hogy MUAB'DID!, majd j”n a kedves feh‚r ruh s b csi ‚s beadja a napi nyugat˘t. Erre egy fremen f“n”k azt mondan , hogy: Ah! ATOMICS (r”gbilabda): A max. fegyver. Boltban nem lehet kapni, csak tal lni. Legal bb 7-12 ilyen kell, hogy befejezhessk a j t‚kot. Mit is mondhatna erre egy mezei fremen, mint hogy OH MY GOD! BULBS (z”ld iz‚): Ez kell minden n”v‚nytermeszt“nek, hogy elkezdhesse a fanevel‚st az adott helyen. Egy most m r a t rgyakat is azonosĄtottuk. T”bb inf˘t ad m‚g egy‚b esem‚nyekkor: -Valamelyik szerepl“nk ott van (x is here.) -Kukacok zargatt k “ket (We saw a huge worm) ‚s -Nem lett semmi baj ("It didn't attacked us..." vagy "... the man in the orni...") -Elkapott p r embert ‚s megs‚rlt a komb jn ("...we've also lost a...) -Łgy ahogy volt, lenyelte a komb jnt ("... swalloved our harvester...") -Mennyi f–szert termelnek (x kg per hour) -Meg egy‚b dolgok eset‚n is. CHANGE TROOP OCCUPATION: Megv ltoztatjuk egy csapat tev‚kenys‚g‚t. Łjabb men: GO & SEARCH FOR EQ.: Ha a k”rnyez“ helyszĄnek valamelyik‚n egy ‚pletben van olyan eszk”z, ami most j˘l j”nne a csapatnak, akkor elindul ‚rtk, majd visszaj”n a kiindul si helyre. Falukb˘l is Ągy lehet elhozni megv s rolt cuccokat. Ha egy harcos csapatnak m‚g nincs krys k‚se, de mi egy l‚zerpisztolyt szeretn‚nk felcsippenteni velk, akkor ezzel az opci˘val nem fog menni, mert krys k‚st keresne. Ha lehet, akkor a MODIFY EQ.-vel vegyk fel. ESPIONAGE: Katona-csapatok eset‚n jelenik meg. Ha aktiviz lhat˘, akkor ezzel a csapat elindul az ellens‚ges Harkonnen-ek vonalai m”g‚, hogy meglelhesse a legk”zelebbi er“d”t. Ha megvan, egy kisebb id“ ut n a csapatok sz m t ‚s neh‚zs‚gi szintj‚t is kiĄrja. A k‚mked“ csapatn l a CHANGE TROOP OCC.-ra csak egy ATTACK j”n el“, amivel megt madhatjuk az er“d”t. ASSEMBLY WIND TRAP: Ez csak gazk‚szĄt“kn‚l. Ha nincs sz‚lcsapda a helyszĄnen, elkezd egyet ‚pĄteni. Ha van, akkor kiĄrja, hogy minek, de elkezd Łjb˘l dolgozni, ha esetleg vĄzsz–ke miatt abbahagyta volna a munk t. SPECIALIZE IN x: Az X dologba belekezd tanulni. Egy csapatnak 3 f‚le k‚pzetts‚ge lehet, kiv‚tel a Vizsg l˘k csapata. MODIFY EQUIPMENT Megjelenik a t rgyaink alatt egy Łj ablak, amiben a fel nem haszn lt cuccokat tal ljuk (ha van ilyen a barlangban). Clickeljnk r  amelyiket oda szeretn‚nk neki adni, s ennyi. Egy csapattal egyf‚le cuccb˘l csak egyet sz llĄthatunk, de annak a dolognak nem kell hivat s hoz tartoznia, teh t egy katona is cipelhet BULB-ot. MOVE TROOP Ugyanaz az ablak t–nik el“, mint ami a SEE SPICE DENSITY hĄv sakor, s r  kell clickelni arra az ‚pletre, ahova klden‚nk. A Vizsg l˘k eset‚ben 3 c‚l lehet maximum, ezeket egym s ut n v‚gign‚zi. CUT CONTACT: Mintha egy EXIT lenne. Visszat‚rve a nagy t‚rk‚pen l‚v“ bolyg˘hoz baloldalt: Ha lenyomjuk, egy nagyobb, szĄnes, forg˘ Arrakis bŁjik el“, s ism‚t egy Łj k‚perny“. A bolyg˘n a szĄnek a m r emlĄtett dolgokat jel”lik. A kis k‚k nyĄl a sasfej hely‚t mutatja, azaz minket. Ha r clickelnk az egyik helyre, kinagyĄtja. A jobb oldalon l‚v“ res mez“ a sasfejre nagyĄt ki, teh t azt a helyet, ahol most vagyunk. A bal oldali meg ugyanazt csin lja, mint a 4 nyĄl + sasfej. K”z‚pen: EXIT GLOBE:... SEE RESULTS: Pontt bl zat. A bolyg˘t beszĄnezi pirosra meg k‚kre, a k‚k a Harkonnen uralta terlet, a piros meg a mienk. A t”bbi sz–zf”ld (b r kukacj rta). Van itt m‚g t”bb adat is: CHARM (fent, jobbra): Megmutatja, hogy egys‚gnyi fremen h nyszor rŁgna fen‚kbe ellens‚ges katon t parancsunkra. Min‚l magasabb, ann l t”bbet ‚rtnk el mind a fremen-ekn‚l, mind a bolyg˘n. N“, ha harkonnen er“d”t bevesznk, n“ ha n“, m rmint a telepatikus k‚pess‚gnk, meg m‚g sok egy‚b dologt˘l. Ha a tk”rbe n‚znk a palot ban, ott szemnk k‚kje is amolyan CHARM-m‚r“ lesz. Kb 50-60 ut n m r telepatikus kapcsolatokat tudunk l‚tesĄteni ‚s fogadni, 100 meg a maximum. xth DAY ON DUNE: Olyan, mint a napocska alatti sz m, megmutatja mennyi ideje sz˘rakozunk m r a j t‚kkal. Łgy gondoljuk az id“nek fels“ hat ra nincs, de m r kb. a 60. napon be lehet fejezni az eg‚szet. Grafikonok: Minden grafikon egy oszlopdiagramot mutat, alatta egy sz mmal, felette meg egy nyĄllal. Ha a nyĄl felfel‚ mutat : n“tt, ha oldalra : maradt, ha lefel‚, akkor pedig cs”kkent. CONTROLLED AREAS: Ugyanaz, mint a bolyg˘ szĄnei csak skal risan is. Eleinte el‚g nagy a f”l‚nyk, s a j t‚k megnyer‚s‚hez le kell t”rni a k‚ket 0%-ra, a mienk meg kb. 46% lesz legal bb. Akinek igen sok trelme van meg ideje, pr˘b lhat t”bbet is kutatni, de neknk egy kb. 2-3 ˘ra ut n is csak 10-12% pluszt sikerlt szerezni. SPICE PRODUCTION: A f–szertermel‚st mutatja. NUMBER OF MEN: Embereink sz ma. Ide csak a fremenek sz mĄtanak a mi oldalunkn l. Nekik a 72-73 ezret 100-ra kell lecs”kkenteni. A SEE RESULTS helyett most STANDARD VISION jelenik meg, ezzel lehet visszav ltani. SAVE GAME: Lesz 2 hely ahova kimenthetjk, a m sik kett“  ll shelyet biztons gi ment‚sekre tartogatja. LOAD GAME: Visszat”lthetnk 4 kimentett  ll st. Az els“ kett“ az  ltalunk kimentett  ll s, pontos d tum ‚s id“ alapj n, a m sik kett“t pedig “ mentegeti. ENTERING INTO LAST PLACE: Legut˘bbi helyre bel‚p‚st t”lthetjk vissza. ENTERING INTO LAST NEW SIETCH: A legfrissebben felfedezett barlang eset‚n menti ki azt, amit ezzel visszat”lthetnk. OPTIONS & QUIT GAME: MUSIC OFF: Zene ki (nem ‚rdemes, f“leg be‚pĄtett hangsz˘r˘n nem); MUSIC ON (GAME RELATIVE): A j t‚kban szĄnhelyeknek megfelel“en v ltogat a zenesz mok k”z”tt. MUSIC ON (CD-STYLE): Nem kell megijedni, nem fog CD min“s‚gben j tszani (hacsak AdLib Gold-on nem), viszont olyan stĄlusban, azaz v‚gigj tszik egy muzsik t, s csak ut na l‚p m sikra. Ennek a sorrendj‚t is lehet szab lyozni: STANDARD:... / SHUFFLE: Keverve, ”ssze-vissza sorrendben zen‚l. EXIT GAME: Egy meger“sĄt‚st k‚r, ‚s m r kint is vagyunk... Ennyi lett volna a t‚rk‚p menir“l, most vissza a f“k‚perny“h”z. Teh t a SEE DUNE MAP alatt opcion lis menk lehetnek. Ezek  ltal ban szem‚lynevek, s akinek a nev‚t kiv lasztjuk, ahhoz fog Paul sz˘lni (pl. Fremen chief, 4th Fremen chief, Prospector Chief, Jessica). Ilyenkor a k”z‚ps“ men v lt: TALK TO ME: Tov bb besz‚lget m‚g vele (ha van mit mondania). COME WITH ME: Ha hajland˘ a szerepl“, velnk fog j”nni, s megjelenik a bal oldali ablakocsk ban. STAY HERE: Egy velnk l‚v“ szem‚lynek ezt mondva leteszi mag t oda. A sivatagban egyik szerepl“t sem lehet letenni (sajnos, pedig szĄvesen ottfelejten‚nk egyet-kett“t). STOP TALKING: Nem dum lunk vele t”bbet. WORK FOR ME: Ezt fremen parancsnokoknak lehet mondani, s akkor ir nyĄthatjuk v‚gre csapatait. RALLY ME: Ugyanaz, mint a fenti, de csak k‚s“bb jelenik meg, miut n megleltk Stilgar-t. GIVE ORDERS TO TROOP: Ha mi‚nk a fremen csapat, utasĄt sokat adhatunk nekik, mintha r juk clickeln‚nk a nagy t‚rk‚pen. TAKE ORNITHOPTER: Felsz llunk a helyszĄnen l‚v“ egyik repl“vel. CALL A WORM: Csak ha m r van r  lehet“s‚gnk. NyĄlt sivatagban (azaz nem ‚plet el“tt) alkalmazhat˘. Egy kukacot lovagolhatunk meg, olyan mint az orni, csak lassabb, viszont nem kell att˘l f‚lni, hogy lel“hetnek a harkonnen-ek. WAIT FOR x: X-ig v r (MORNING/EVENING). Addig semmit nem tesz. N‚ha hasznos. ARGUE: Ez Stilgar, Duncan ‚s a falusi csemp‚szekn‚l j”het el“, Łgy mint az ezalatt l‚v“ m sik kett“. Eld”ntend“ k‚rd‚sekn‚l van szerepe. Ha az  ltala kĄn lt  r (vagy Duncan eset‚ben az elkldend“ mennyis‚g) nem megfelel“, de valami olyasmit akarunk, v lasszuk ezt. Alkudni lehet vele. A csemp‚szek mindig m s hat rig engedik az alkut, de olyan sajnos m‚g nem sikerlt, hogy az  run fell m‚g “k is fizessenek. ACCEPT: Elfogadjuk az aj nlat t. REFUSE: VisszautasĄtjuk aj nlat t, nem is ‚rdekel a t‚ma. VIEW NEW MESSAGES: Ez a kommunik ci˘s teremben van, az Łj zeneteket tekinthetjk meg. KiĄrja a felad˘ nev‚t ‚s hogy mennyi port˘t kell fizetni. Ja, v laszborĄt‚kot sose v rjunk, ahhoz m‚g a cs sz r is lusta (Ezt most vegyem c‚lz snak? CoVboy). MESSAGES ALREADY SEEN: R‚gi zeneteket hallgathatunk Łjra. FIGHT FOR A WHOLE DAY: Er“d”k rohamoz s n l van, csakŁgy mint a MASSIVE ATTACK. Ezzel egy eg‚sz napot elszŁrunk a buny˘val, de esetleg kevesebb embert veszĄthetnk. MASSIVE ATTACK: ltal nos roham. Nagyobb f”l‚ny ‚s el“re sz mĄthat˘an kis vesztes‚g eset‚n aj nlott. Gyors. OTHERS...: Ha esetleg t”bb szem‚ly vagy cselekv‚si lehet“s‚g lenne, mint amennyi 7 sorba kif‚rne, odateszi ezt, s Ągy lapozhatunk k”ztk. UTAZSOK: K‚tf‚le van, c‚lra tart˘ ‚s keres“ utaz s. Ha orni-ra sz llunk, akkor a t‚rk‚p be lesz r csozva, s csak clickeljnk oda, ahova menni szeretn‚nk. Ha egy ismeretlen helyre induln nk, akkor mindig mutat ir nyokat is (merre van t“lnk), vagy azt, hogy DESERT (puszta sivatag). Ilyen m˘don lehet Łj helyeket tal lni, de mindig kell magunkkal vinni legal bb egy szem‚lyt, aki figyelmeztet, hogy merre van, s ha m r ‚szrevette, akkor odaugorhatunk. Van 3 nyĄl is keres“ m˘dban, a 2 oldals˘ a 2 ir nyba val˘ elfordul st mutatja, az egyenes meg egy gyorsabb m˘dot. K”z‚pen lehet: SKIP TO DESTINY: tugorja az unalmas utaz si r‚szt, de csak akkor ha a c‚lpont m r ismert hely. CHANGE DESTINY: C‚lt v lt. BACK TO STARTING POINT: Ha keresg‚lnk, ‚s m r el‚gg‚ elkavarodtunk, ezzel visszaugrik a kiindul si helyre. TOWARD NEAREST PLACE: A legk”zelebbi ismert helyre ir nyozza a j rm–vet. Kukaccal is ugyanŁgy kell mozogni, mint orni-val, csak mint m r mondtuk, nem lesznek r csok ‚s nem l“nek le minket, ha harkonnen terletre hatolunk be. Oldalt ugyanaz a sas+nyilak lesz a t‚rk‚p v lt s ra. ™sszesen ennyit a kezel‚sr“l, most a tan csok j”nnek. A strat‚giai- ‚s kalandr‚szek er“sen keverednek, de egyik sem az a klasszikus tĄpusŁ. A strat‚gia a f–szertermel‚si dolgokb˘l, ‚s Harkonnen elleni harcb˘l  ll, bele‚rtve a strat‚giai fontoss gŁ n”v‚nyzetet is, amely megsemmisĄti a f–szert ‚s terjeszkedik ‚szak fel‚. A kaland m r egyszer–bb, de mindent a maga idej‚n. KEZDET Amint meg‚rkeztnk a palot ba (azaz bet”lt”ttk a j t‚kot), els“ dolgunk legyen az, hogy ap nkkal besz‚lnk, aki elmondja, hogy minden hĄresztel‚s ellen‚re az ap nk, Leto Atreides herceg. Felsz˘lĄt minket, hogy termeltessnk ki min‚l t”bb f–szert, nehogy a cs sz r visszahĄvja az eg‚sz csal dot. K‚ri, l togassuk meg Gurney Halleck-et, aki CARTHAG-TUEK-ben van jelenleg, s az ottani fremen-ekkel besz‚lget. Induljunk kifel‚ a palot b˘l. Łtk”zben sz˘ljunk oda any nknak, Jessic -nak is. Ja, a legbels“ teremben van egy tk”r is, amibe belen‚zve mustr lhatjuk szemnk k‚kj‚t, ‚s ha m r fremen bar tn“nk, Chani is velnk van, “ is mell‚nk  ll. Sz lljunk orni-ra, ugorjunk oda. Be a SIETCH-be. Gurney-t vegyk magunkhoz, s kiderl, hogy megbĄzhat˘ fick˘. Egy ideig “t fogjuk cipelni. Azt mondja, l togassuk meg a 3 barlangot, gy“zzk meg a f“n”k”ket (TALK TO ME, WORK FOR ME), majd eresszk “ket a f–szernek. CARTHAG-TIMIN-ben nem nagyon fognak engedelmeskedni, legal bbis egyel“re nem. Persze, ha van valahol komb jn kapcsoljuk be azt is a munk ba. Fussunk vissza apucihoz egy orni-val, mondjuk el neki a l tottakat, mire megk‚r minket, hogy menjnk el a STILLSUIT-ok‚rt, amik olyan ruh k, hogy felfogj k a p rolg sunkat, sat”bbi. Menjnk be a k”z‚ps“ barlangba, s az ottani fremen elmondja, hogy innen keletre van egy barlang ‚s ott kaphatunk ilyeneket. Keressk fel a barlangot, vegyk fel a sz llĄtm nyt. szakra is mutat egy lyukat, ott is vannak fremen-ek. Vissza a palot ba. Apuci boldog. Ekkorra Duncan Idaho, r‚gi bar tunk is el“bŁjik a palot ban, s elmondja, hogy “ fog a f–szertermel‚sre vigy zni. K‚s“bb ha kldem‚nyt k‚r a cs sz r, rajta keresztl int‚zhetjk el azt is. Ha felfedeztnk egy olyan helyet, ahol a fick˘k nem hajland˘ak f–szert b ny szni, mĄg meg nem vizsg lj k a f”ldet, visszamehetnk CARTHAG-TIMIN-be, ahol most m r sz˘ba llnak velnk, s elmondj k, hogy “k azok a fens‚ges Vizsg l˘k. SzabadĄtsuk r  “ket az Łj terletekre, s menjnk haza. Jessica segĄt abban, hogy ha valami gondunk van, szĄvesen segĄt. Jelenti ap nk, hogy meg kellene keresni a titkos termeket a palot ban, mert ezek a harkonnen-ek sosem kekeckedtek az ilyen dolgokkal. D‚lr“l az els“ teremben balra nyĄlik egy rejtett ajt˘, de ahhoz, hogy megtal lhassunk, fel kell venni Jessic t egy COME WITH ME-vel. Sz˘lni fog, ha TALK TO JESSICA-zunk minden teremben. Ott lesz egy kommunik ci˘s szoba, amivel kld”zgethetnk f–szert meg kaphatunk zeneteket. Duncan-t keressk fel, aki felsz˘lĄt minket, hogy n‚zznk komb jnok ut n, az egyik SIETCH-ben tov bbir nyĄtanak minket, majd kett“ HARVESTER-t lelhetnk. Most ideje lenne komb jnokat keresni. Kutassunk fel egy csom˘ SIETCH-t. Lesz amelyik ugyan nem lesz lakott, de dugig lesz komb jnokkal. Haza. šzenet ‚rkezett, amelyben IV. Shaddam cs sz r dv”z”l minket, s m‚g jobban srget az els“ sz llĄtm ny ‚rdek‚ben. Duncan Idaho elmondja, hogy van egy igen gazdag lel“hely TUNO-TABR-t˘l d‚lre. Repljnk TUONO-TABR-ba, majd keressk meg az emlĄtett SIETCH-t. Ez pontosabban d‚l-keletre van TUONO-TABR-t˘l. Itt a fremen f“n”k”n kĄvl egy val˘di fremen l ny is van, sajnos a gyeng‚bbik min“s‚gb“l. Harah a neve ‚s megad 4 Łj barlang-helyet is. K‚s“bb Jessica felsz˘lĄt minket, hogy t”ltsnk egy kis id“t egyedl a sivatagban, de mindenk‚ppen mag nyosan. Menjnk ki a puszt ba, s egy WAIT FOR EVENING, WAIT FOR MORNING, azaz egy napos pihen“ ut n visszat‚rv‚n any nk elmondja, hogy k‚pess‚geink igencsak megn“ttek. A legals˘, HABANNYA-TABR helyen a fick˘ eleinte nem akar neknk dolgozni, k‚s“bb viszont k”t‚lnek fog  llni. Egy ideig kell vigy zni, nehogy ‚szakibb fremen-eket kldjnk HABANNYA terletre amĄg van ott HABANNYA fremen is, mert ”sszet–z‚sbe fognak egym ssal keveredni, s egyik sem akar majd dolgozni. Id“vel elmŁlik ez a bajuk is. Menjnk haza. Kb. a 14. napon meg‚rkezik az zenet, hogy kedvenc cs sz runk, Shaddam volt szĄves ‚s feladta az els“ rendel‚st, kb. 1000-1100 kg f–szert. N‚zzk meg az zenetet, majd menjnk Duncan-hoz, s sz˘ljunk hozz , mĄg egy ARGUE-ACCEPT-REFUSE men nem j”n el“. Mindig 50%-kal t”bbet kldjnk neki, mint amennyit k‚rt, mert akkor 8 napig b‚k‚nhagy, amŁgy meg 4 naponta hĄvna. Egyszer kldhetnk k‚tszerest is, de nem musz j, mert ekkor is csak 1 plusz napot kapunk. A kĄv nt elkldend“ mennyis‚get ACCEPT-eljk, majd mondjuk Duncan-nek, hogy COME WITH ME, s induljunk a kommunik ci˘s terembe. Ott Duncan feladja, s TALK-oljunk hozz , mĄg meg nem ‚rkezik a v lasz. Ennyi lenne egy f–szer-kldem‚ny felad sa, mindig k”vessk ezt a s‚m t. Ha valaki r sz nn  mag t ‚s vagy 3 napig nem kldene Łjabb sz llĄtm nyt a cs sz r k‚r‚se ut n, akkor j”nnek a birodalmi seregek, s az Atreides n‚v m r csak a mŁlt‚ lesz. Egy id“ ut n Duncan megemlĄti, hogy nem  rtana falvakat keresni, ahol csemp‚szekt“l lehetne orni-kat meg egy‚b felszerel‚st v s rolni. Val˘ban j˘ lenne, kutassunk ut nuk, a hat rmenti barlangban lak˘ fremen-eket k‚rdezgessk. Ha megvan egy falu, az j˘. Ha WEIRDING MODULE-t is  rul, akkor szuper. A megv s rolt cuccok‚rt Duncan-n‚l kell fizetni, aki megemlĄt egy sz ml t, s a k‚rt p‚nzt ACCEPT-eljk. Addig nem lehet a fick˘n l Łjb˘l v s rolni, mĄg ki nem fizettk az el“z“t. Ha jelenleg kifogyott a boltos a WEIRDING MODULE-b˘l vagy ak rmib“l, miut n kifizettk az  r t, Łjb˘l lesz neki. ATOMICS-okat egyikn‚l sem lehet kapni, csak zs km nyolni Harkonnen v rakb˘l. A FREMENEK VEZRE Valaki azt mondja, hogy Gurney-t nem tal lj k egy ideje. Induljunk el anyuk ‚rt, hogy segĄtsen m r megtal lni “t, s csin ljunk ugyanŁgy, mint amikor a kommunik ci˘s szob t kerestk. Ugyanonnan nyĄlik, csak jobbra. A szob ban Gurney fekszik, el‚gg‚ siralmas  llapotban. Elmondja, hogy egy d‚lre nyĄl˘ ajt˘t pr˘b lt, de elindĄtott egy csapd t, s az elk bĄtotta. Tudom sunkra hozza, hogy egy mentat, azaz emberi strat‚giai abakusz j”tt, s a kommunik ci˘s teremben van. Vegyk fel, hozzuk ide, s kinyitja az ajt˘t. Egy halom fegyver lesz odabent. Thufir, a mentat megk‚r minket, hogy jobb lenne, ha szerezn‚nk egy fremen vez‚rt, akivel r bĄrhatn nk a fremen-eket a harkonnen-ek ki–z‚s‚re. Harah azt mondja, hogy ismert egyet, de nem tudja a nev‚t m r. Menjnk el egy d‚li barlangba, k‚rdez“sk”djnk a fremen csapatokn l, mire az egyik megemlĄt egy bizonyos STILGAR nevet. Hopp, ez volt az ami nem jutott Harah esz‚be, de most m r arra is eml‚kszik, hogy merre tal lhat˘. Keressnk meg egy barlangot a palot t˘l messze nyugatra, s induljunk oda. Ez SIHAYA-CLAM, ha minden igaz. Innen ‚szak-nyugatra tal lhat˘ egy barlang, amiben pedig Stilgar rejt“zik. Gy“zzk meg, szedjk fel. Elnevez minket Muab'Did-nek. Ett“l mindenki csod latosan ‚rzi mag t. Most m r v laszthatunk SPECIALIZE IN ARMY-t is. Ha valamelyik gyakorl˘ csapatn l ott van Gurney Halleck is, akkor az sokkal gyorsabban l‚p szintet. rdemes minden katonai csapatot lehet“leg egy helyen gyakorlatoztatni, Łgy, hogy Gurney is ott van, s Ągy hamar igen t“k‚pes seregre tehetnk szert. Eleinte ugyan csak krys k‚seket tal lhatunk, meg egy-k‚t l‚zerpisztolyt, de csak trelem. J”nni fog egy fenyeget‚s Feyudha Rauth Harkonnen-t“l is, ismertebb nev‚n Sting-t“l (m rmint “ j tszotta a filmben ezt az alakot, meg itt is r˘la lett mint zva a figura). ™ssz-vissz annyit mond, hogy nem bĄzik a fremen katon k t“k‚pess‚g‚ben. N‚hanap t‚rjnk be a palot ba a f–szer-rendezget‚sek k”zben, mert any nk adhat arr˘l tan csot, hogy k‚pesek vagyunk-e m r telepatikus kapcsolatot l‚tesĄteni, ‚s hogy milyen t vols gra. CHANI-BABY S A VEGETCI˘ Kb a 20. napon Harah megk‚r minket, hogy vigyk haza. Miut n ezt megtettk, Stilgar elmondja, hogy m r r‚g˘ta arra v gyott, hogy n‚gyszemk”zt besz‚lhessen velnk. Megk‚r minket, menjnk el egy OXTYN-TABR nev– helyre, amit feltntetett a t‚rk‚pnk”n. Ott lesz a fremen n‚mber No 2, aki az‚rt m r jobb b“r, mint Harah. Chani a neve, s a j t‚kban “ lesz a lelki t masz meg a bar tn“. Dum ljunk vele, menjnk ki a barlangb˘l, ki a sivatag egy res r‚sz‚re, s v rjunk ott estig. Akkor besz‚lgessnk vele, s... Cupp. Megpecs‚tel“d”tt a sorsunk, ‚n a tied, te az eny‚m,  s˘, kapa, nagyharang v lasszon el bennnket, sat”bbi. Egy csom˘ Łj barlang is napvil gra kerl. Egyik nap ap nk azt mondja, hogy megy ‚s megt madja Harkonnen b r˘ palot j t. Orni-val indul ‚s senki nem tudja marasztalni, nemsok ra meg a hal lhĄre is eljut hozz nk, mert lel“tt‚k a g‚p‚t. Most szomorŁak vagyunk ugye, ez‚rt bosszŁb˘l sz lljunk repl“re, ir ny a Harkonnen palota, s minket is ugyanŁgy meg”lnek. Happy-end for Vlagyimir Harkonnen (a b r˘nak ez a neve). Ja, a hal lhĄrt val˘szĄnleg telepatikus m˘don kapjuk. Az‚rt Thufir is felh borodik, s elmondja, hogy k‚ne m r valami jobb k”zleked‚si eszk”z is, mint az orni, mert azt mindig megl tj k, s lel”vik. Amint kil‚pnk, Stilgar elmondja, hogy csak fussunk ki a sivatagba, s akkor megjelenik a CALL A WORM opci˘. HĄvjunk egy kukacot, lovagoljuk meg, majd fussunk el HABANNYA-HAGR-ba a kukaccal. Tal lhat˘ egy sz‚lcsapda, meg egy halom vĄz. Elmondja Stilgar a vĄz eredet‚t, meg felaj nl egy WATER OF LIFE nev– italt, amit egy b‚bi-kukacb˘l vonnak ki, amit vĄzbefojtottak. Igen vesz‚lyes ital, hat s t m‚g nem sokan ‚lt‚k tŁl. Felaj nlja Stilgar, hogy kipr˘b lhatjuk, de egyel“re ne tegyk, mert nem nagyon Ązlene. Vissza a palot ba. Mes‚ljnk Thufir Hawat-nak a kukacokr˘l, majd elmondja valaki, hogy megold s tal lhat˘ egyik k‚rd‚snkre a palot ban. Csippentsk fel a mam t, ‚s l togassuk meg azt a termet, ahol egy Gurney el jult. Kiderl, hogy egy titkos  tj r˘ van jobbra, s a szoba teli lesz mindenf‚le z”ld n”v‚nnyel. Anyucit hagyjuk is ebben a teremben. Thufir megemlĄti a n”v‚nyzetet mint fegyvert a harkonnen-ek ellen. Ugyan a fene se tudja, milyen k‚rd‚sre kaptunk itt v laszt, de nem baj. Chani megemlĄti apuk j t, aki sokat kĄs‚rletezett az ilyen n”v‚nyekkel, s k‚ri, menjnk el hozz , de el“sz”r OXTYN-TABR legyen az ir ny (Stilgar-t is magunkkal kellene vinni). Innen nyugatra menjnk, s ott lesz a kir ly. Miut n besz‚ltnk vele, megk‚r minket, hogy a k”rnyez“ barlangokb˘l kldjnk ide egy-k‚t fremen csapatot, aki segĄtene neki n”v‚nytermeszt“ket, BULB-okat el“ llĄtani. V ltsunk  t egy-k‚t k”rny‚kbeli fremen-t ECOLOGIST-t‚ ‚s kldjk oda. Nemsok ra k‚szen lesznek a BULB-ok, s minden egyes Łj ECOLOGIST-nek adjunk egy ilyet, akkor tud csak gazt termeszteni. Ha esetleg olyan helyre klden‚nk ECOLOGIST-et, ahol m‚g nincs sz‚lcsapda vagy vĄz, el“sz”r fel kell szerelni olyannal (ASSEMBLY WIND TRAP). A BULB-jaink sz ma v‚ges, ez‚rt a hasznos ECOLOGIST-ek sz ma sem korl tlan. Ir ny haza. Jessica megemlĄti, hogy most m r k‚pesek vagyunk az ‚let vĄz‚b“l inni, tegyk is meg. Egy-k‚t napig eszm‚letlenek lesznk, de ut na a mam hoz visszat‚rve elmondja, hogy teljesen fremen-ek lettnk, s az eg‚sz plan‚t val kapcsolatot tudunk m r teremteni. BEFEJEZSHEZ K™ZELEDVE Ekkor az egyik nagyobb f–szer-termel“ csapat megbetegszik, s nem lesznek k‚pesek dolgozni. Chani elmondja, hogy “ meg tudn  “ket gy˘gyĄtani, csak tegyk le a barlangba. Egy p r nap mŁlva megkapjuk Chani-t˘l az zenetet, hogy sikerlt mindenkit kikŁr lnia, de amint ‚rtemenn‚nk, kiderl, hogy Chani elt–nt, majd Feyuda Rauth kld egy sz‚p levelet, hogy Chani vend‚gszeretetket ‚s m‚g sok m st ‚lvez(i). Ekkor m r nem maradt h tra m s, mint elfoglalni a harkonnen terleteket. Legyen legal bb 6-7 katona-csapat EXPERT ismerettel ‚s WEIRDING MODULE-lal, ‚s akkor k”nny– dolgunk lesz. T”bb ir nyba is nyithatunk, de 2-3 EXPERT+WEIRDING MODULE-os csapat is el‚g egy hat rmenti er“d legy“z‚s‚hez, viszont a palota k”rny‚ki helyek igencsak cikisek, 6 csapatn l kevesebbel ne is t madjuk, s a legjobb, ha m r addigra ”sszeszedtnk p r ATOMICS-et. Miut n legy“ztnk egy er“d”t, a seregeink azzal t”ltik az id“t, hogy  talakĄts k barlangg , s csak ut na hajland˘ak megint harcba sz llni. Egy-egy er“dben ex-fogoly fremen-ek is lehetnek, s“t egyn‚h nyban elfogott harkonnen kapit ny is van, aki nagyon csapkod a kardj val. Ekkor k‚rjnk meg egy-k‚t ottlev“ szem‚lyt (Stilgar, Fremen troop), hogy OVERPOWER THE PRISONER, s ha m r kett“nek sz˘ltunk, akkor lebilincselik, s k”phet valamit egy k”rny‚kbeli er“dr“l (hol van, milyen a v‚delme). ARRAKEN-HARG-ban kellemetlen meglepet‚sben lesz r‚sznk, Chani-t m‚gis meglelt‚k, s m‚g r ad sul ‚l is. Na, de ha m r ott van, akkor menjnk kiszabadĄtani. Lesz m‚g egy ATOMICS is ebben a v rban. Ha m r minden er“d a mienk, s csak a f“palota maradt meg a harkonnen-ek birodalm b˘l, menjnk vissza a palot ba, s vigynk minden mozgathat˘ szerepl“t egy helyre (Stilgar, Chani, Jessica, Thufir, Gurney). Thufir-t vigyk el“sz”r. Elmondja, hogy ha m r itt vannak a t”bbiek, hozzunk a palota k”rli terletekre 10 ezer katon t, s mindegyikknek legyen ATOMICS-e is. Ha ott van a megfelel“ sz mŁ sereg, Thufir-nak sz˘ljunk, s azt mondja, hogy Stilgar-ral besz‚ljnk, ha el akarjuk indĄtani a v‚gs“ t mad st (ACCEPT). Ha mindent j˘l csin ltunk, nemsok ra kapunk egy zenetet, hogy a harkonnen-ek megadt k magukat, menjnk oda. Tegyk ezt. S Ąme az end-sequence, amit annyi oldal ˘ta v rtunk. Semmi fontos nincs benne, csak az, hogy te leszel az Łj cs sz r, Chani meg a cs sz rn‚ni, Shaddam-ot lev ltjuk ‚s sz m–zzk a t”bbiekkel egytt... A leghappybb a dologban a j t‚kos, mikor megl tja a feliratot, j”n a DUNE II is! STRATGIAI HINTEK -Ha csapataink csat znak, siessnk mi is oda egy kukaccal, mert jelenl‚tnk bĄztat st ad nekik. -Ha m r kb 6-8 komb jnos csapat el‚rte az EFFICIENT szintet, ‚rdemes egyszerre 7-t egy helyre ir nyĄtani (ennyi a max. csapat egy helyen), mert Ągy sokkal hamarabb megtisztĄtj k a f–szert“l. Adjunk nekik lehet“leg orni-t is, vagy ha nem h t s–r–n mentsnk, mert soha nem j”n j˘l egy zenet arr˘l, hogy egy komb jnnal kevesebb. Ha mind EXPERT nem is nagyon ‚rdemes t”bb f–szerb ny szt alkalmazni, olyan hamar v‚geznek a terletekkel. -El“sz”r a harkonnen palot t˘l nyugatra fekv“ ERGSUN, TSYMPO ‚s SIHAYA megy‚kb“l t madjuk a harkonnen er“d”ket, ott gyeng‚bbek a katon ik. Sajn ljuk, hogy v‚ge lett, de ennyi lett volna az els“ r‚sz. Sz”rny–, hogy n‚ha milyen unalmas, valamivel perg“bb is lehetne a j t‚k menete, de az‚rt egy sz‚p nagy summ t zsebelhettek be VIRGIN-‚k ‚rte. Meg‚rdemlik, klassz munka. H t, hogy a m sodik r‚sz milyen... DUNE-b“l el‚g egyszerre ennyi, azt majd ink bb a k”vetkez“ sz mban!