Dracula II The Last Sanctuary végigjátszás szerzõ: Jana Hozzászólás: 1 nincs értékelés - Dracula II The Last Sanctuary végigjátszás (pc cd rom) Néhány szó a játék kezeléséről: a játék csak egérrel játszató, ez lényegesen leegyszerűsíti a kezelést. A játék indításakor az intro-t követően ismerkedjünk meg a kezeléssel. A haladási irányt mindig nyíl jelzi, ha pl. zárt ajtó elé érsz a nyíl piros körben át van húzva. Kettős fogaskerék jelzi, ha tárgyat kell használnod. Fogaskerékre mutató kéz jelzi, ha felvehető tárgyhoz érsz. A visszalépést -például az inventory képernyőről- visszafelé hajló nyíl jelzi. Az inventory képernyő kör elrendezésű, van egy külső félköre 6 ablakkal s egy teljes belső köre 20 ablakkal. Az a tárgy, amire mutatsz a kezeddel, megjelenik középen. Fel csak akkor veheted, ha szükség van rá az adott helyen. A külső félkörben lévő tárgyak mindig visszateendők oda, ezeket lehet belső körben lévő tárgyakkal kombinálni (pl. lőszer a pisztolyhoz, nyílvessző a nyílpuskához, gyufa, stb.). Ha tárgyat illesztesz a helyére, ezt csak akkor teheted meg, ha tárgy zöld körben jelenik meg. Ellenkező esetben nem oda való. Ha olyan tárgy kerül hatókörödbe, amit előtte megvizsgálhatsz, azt egy nagyító jelzi. Tárolás: a főmenüben történik, s előny, hogy bármikor megteheted.(A főmenübe lépés a játékból az escape-pel történik. S most nézzük a játék menetét: 1.,Az Udvar(1): A ház udvarától indul a történet, első dologként, ha a házzal szembe állsz, fordulj jobbra s menj egyenesen a falhoz, hajtsd félre a bokor ágait és vedd fel a fali tábla közepéről az első reliefet. Fordulj meg s indulj visszafelé, de egy lépés után nézz jobbra, az első fa tövét megvizsgálva egy olajozóra bukkansz, vedd magadhoz. Menj a vízgyűjtő medencéhez, üres. Lépj bele és keresd meg a falán a második reliefet. Miután felvetted, menj a házba! Használd a belépéskor a nálad lévő kulcsot. 2.,A Ház(1): A hallba érkezel, kissé bizarr hangulat fogad. Menj fel a lépcsőn az emeletre s lépj be az ajtón. A szobába érkezve először vizsgáld meg a szemközti fiókos szekrényt. Látsz rajta 3 fém filmtároló dobozt Styx felirattal. A jobb szélsőt kinyitva vedd ki belőle kulcsot a filmvetítő géphez (ez egy tabletta formájú fehér korong középen bevágással), a gyufát és az orgona kottáját. Vizsgáld meg a falon lévő képet. Ha megfordítod, egy lapot találsz mögötte, a rajz egy szerkezetet mutat, vedd fel a lapot! Tovább a hajó-bőröndhöz: ebben találod a távcsövet és a gyertyatartót. Ezután menj az íróasztalhoz, a jobb oldali fiókja nyitható. Vedd ki belőle Dracula vörös noteszét (az inventoryban kinyithatod, lapozhatod), a hengeres kulcsot, az iránytűt és a gyertyát. Menj a paraván mögé, a polc bal szélére tedd le a gyertyatartót. Az inventoryban kombináld össze a gyufát a gyertyával, s az immár égő gyertyával a gyertyatartóra téve azt, fény árad az öltözősarokban. Ekkor meglátod a falon felakasztva a kulcsot, aminek segítségével átmehetsz a másik szobába. Belépve szemben meglátod a halott Jefferson Pibody-t, a temető őrt. Vizsgáld meg az övét, a rajta lógó kulcsra szükséged lesz. Miután felvetted a hátad mögött feltűnik Dracula egyik denevér-pofájú szörnye s az életed fogyását jelző piros csík jelenik meg a képernyő felső részén. Azonnal lépj az inventoryba, kombináld a pisztoly-lőszert a pisztollyal, fordulj az ajtó felé és lődd szét a zárat. Ezután beléphetsz, s lépj még egyet, majd azonnal megfordulva az ajtó mellett baloldalon lévő komódot told az ajtó elé. Fellélegezhetsz egy kis időre! A szobában indulj a kandalló felé, utadat állja szék, amit a kör alakú ablak alá tehetsz. Majd vizsgáld meg a kandalló sötét zugát. Itt a harmadik relief s tőle jobbra a sarokba támasztva a piszkavas. Vedd fel mindkettőt. Ezután lépj fel a székre és törd ki a piszkavassal a bedeszkázott ablakot. Beárad a fény. Menj a szembefordított tükörhöz, fogd meg és tedd a fény elé. Ekkor már nyugodtan eltolhatod az ajtó elől a komódot s beengedheted a kicsikét. A ráirányuló fény mindent elvégez helyetted! Vedd fel a másik tükröt s vidd ki az első szobába, mert ott újabb denevér-pofájú vár a sorsára. A szobába csak egy lépést tegyél az ajtón át. Nézz a lábad elé körbe forogva, s leteheted a megfelelő helyre a második tükröt. Ő is megkapja a magáét! De kilépve a balkonra még nem múlt el a vész. Jobbra egy szörny és lent a hallban újabb kettő. Fordulj balra s menj gyorsan a balkon végéig, majd ugorj a csillárra. Ahogy lengsz rajt, a fény itt is „jótékonyan hat” mindhárom szörnyre. Leugorván a csillárról menj a bejárati ajtótól balra eső, bedeszkázott pinceajtóhoz. Törd szét a deszkákat a piszkavassal s menj be. Jobb oldalt megvizsgálva a faládákat, kettő mozgathatónak bizonyul. Az egyik mögött egy nagy fémvágó fogót vehetsz fel, a másik mögött a negyedik relief. 3.,Az Udvar(2): Menj az udvarra, s fordulj a jobb oldali motor felé, menj oda. Vizsgáld meg a tetejét, a lakatot és láncot levághatód a fogóval. Felnyitni csak akkor sikerül, ha bal oldali zsanért megolajozod. A felnyitás után a középső részbe illeszthető a kép mögül felvett rajz. A gép felső részén hat lyukat látsz, ide viszont csak négy reliefed van, s mindegyik alatt egy-egy, jobbra-balra forgatható kapcsolóval. A feladat: helyére tenni a négy reliefet és beállítani a kapcsolókat. (A reliefek úgy vannak sorban az inventoryban, hogy a pisztolytól lefelé 1-2-3- 4.Tehát: 1. Relief: a bal alsó lyukba; 2. Relief: fel, középre; 3. Relief: bal felső sarokba; 4. Relief: a jobb alsó lyukba. A gombok beállítása: Bal alsó: felfelé mutató háromszög. Felső középső: lefelé mutató háromszög. Jobb alsó: áthúzott, lefelé mutató háromszög. Bal felső: áthúzott, felfelé mutató háromszög. Ezután a motor előlapján lévő kapcsolót aktiválva kinyithatod a pincében lévő elektromos vasajtót. Menj vissza a pincébe és belépve az ajtón máris a csatornába jutsz. 4., A Csatorna(1): Fordulj balra s menj át a hídon, haladj el a bal oldali rácsos beugró mellett s menj fel a falból kiálló létravasakon. Visszajutsz az elmegyógyintézet udvarára. 5.,Asylum -elmegyógyintézet-(1): Belépve az ajtón, Billel találod szembe magad - Ő Dr. Seward asszisztense -. Beszélj vele. A diskurzust követően lépj be Dr. Seward irodájába s beszélgess el Vele és Minával. Megkapod Tőlük a kulcsot, mellyel beléphetsz az előszobában az íróasztal melletti ajtón. Ismét a csatornába jutottál. 6.,A Csatorna (2): Menj be a jobb oldali 2. Járatba s vedd fel legelőbb is a jobb oldali falon felakasztott kötelet. Ehhez tanácsos minden lépés után körbe forogva körülnézned. Továbbhaladva elérsz egy kapcsolótáblához. Fordulj neki háttal és a szemközti fal tövébe letéve, találsz egy forgattyús kereket. Vedd fel! Menj tovább a víztározóig. Kombináld össze az inventoryban a kötelet és kereket. Ezt átdobva áthúzhatod a létrát, amin átjutsz a túloldalra. Nyisd ki az ott található szerelő-ládát, vedd magadhoz a villáskulcsot. Menj vissza a kapcsolótáblához, megint fordíts neki hátat és a falon húzódó csőről a villáskulccsal szereld le a másik forgattyús kereket. Ezzel visszamenve a víztározóhoz, állj meg a létra közepén, és a kereket helyezd a lyukba. A villáskulccsal húzd meg és forgasd el. Leereszti a vizet. Átmenve fel veheted a létrát és ereszd le a víztározóba. Menj le rajta. Ott fogd meg újra és vidd a másik oldalra, ahol a sarokba támasztva felmászhatsz rajta. Mássz ki a csatornakijáraton. 7.,A Highgate-i temető(1): A nagykapuval szembe jutottál ki. Fordulj a kapunak háttal és indulj el balra, majd a sarok után megint balra. Itt a következő sarok előtt megtalálod a temető falán (a sírok felőli oldalon) a létrát. A lakatot a nálad lévő kulcs nyitja. Vedd fel a létrát és menj vissza a csatorna kijárathoz. Fordulj jobbra s menj addig, míg el nem érsz ahhoz a síremlékhez, melyen fent két farkas szobra áll. Támaszd a falához a létrát és mássz fel. A tetején találsz egy táskát, vedd ki belőle a keresztet és a karót. Ahogy leérsz Pibody-val találkozol, kicsit zavart. Amikor megtámad vedd elő a keresztet. Ez megteszi a hatását, belezuhan az általa ásott sírba és az utána zuhanó sírkő agyonüti. Menj hozzá s döfd bele a karót! Ezután vizsgáld meg, vedd magadhoz a zsebóráját és a noteszét. Menj vissza a farkasos síremlék tetejére. Vedd elő az iránytűt és fordulj Észak-Nyugat-i irányba (NW). Használd Pibody óráját, majd a távcsövet. Láthatod majd, hogyan nyitja ki Dracula azt a síremléket, ahol távozhatsz a temetőből. Menj le és kövesd. Menj a csatorna lejáróhoz és lépj a magas fa melletti sírbolthoz. A jobb oldali szobor szemével aktiváld a kapcsolót. Ekkor egy intro-t láthatsz majd. Ébredés a temetőben nappal. 8.,Asylum -elmegyógyintézet- (2): Menj Dr. Seward irodájába. A kandalló fölötti kép egy széfet rejt. A széf nyitó kódja: bal felső gomb: 8 jobb felső gomb: 3 bal alsó gomb: 4 jobb alsó gomb:6. A kinyitott széfből vedd fel a Hopkins aktájában lévő kulcsot (ez nyitja majd Hopkins celláját), Dr. Seward barátjának noteszét, a fotó negatívot, a sárkány karkötőt (Dragon ring) és a viasz hang-tekercset. A kávézó asztal és az ablak között földön megtalálod Mina karikagyűrűjét, vedd fel azt is. Menj az íróasztalhoz, a gramofonon lévő hang-tekercset vedd le, és a tedd a dobozba, majd játszd le rajta a saját - a széfből kivett - tekercsedet. Ezt követően menj ki és a rácsos ablakos ajtón belépve, a lépcsőn lemehetsz a cellákhoz. 9.,A Cellák(1): Menj az előtérben lévő íróasztalhoz és vedd fel a kévés pohár mellett lévő kockacukrot. Kombináld a gyufásdobozzal, s a rászálló legyet ejtsd fogságba. (Az asztali fiók még nem nyílik!) Menj fel a lépcsőn a 3. cellához. A kukucskáló ablakon benézve láthatod, ez Hopkins cellája. A nálad lévő kulccsal bemehetsz. Beszélj Hopkins-szal és add neki a mokkacukrot. Ezután menj ki s fordulj jobbra, menj a raktárba. Itt van a vámpírrá változott Bill. Vágd fejbe a kereszttel. Lerogyik a székbe, összekötözöd a lábát. Majd még egyszer verd fejbe a kereszttel. Ekkor leveheted az övéről az előtérbeli íróasztal kulcsát. Menj ki az előtérbe s nyisd ki a fiókot, vedd ki belőle az injekciós fecskendőt. Térj vissza a raktárba és vegyél vért Bill jobb karjából. A vérmintát vidd a felnyitható ajtós szekreterhez. Öntsd a zöld palackod tartalmát a lombikba s keverd hozzá Bill vérét. Ezután az üres üveget illeszd a spirális csővezeték alá. Ekkor megjelenik a képernyő jobb oldalán egy hőmérő, a szükséges hevítés hőfokát mérheted rajta. A Bunsen-égő két oldalára klikkelve jobb oldalt +-jelet, bal oldalán - -jelet láthatsz. A + -jellel emeld a hőfokot 30°-ig, ekkor klikkelj egyet a - jelre. Ekkor beáll a 35°-os hőmérséklet és a lombikban lévő anyag felforr. A párlatot felfogja a zöld palack. Vedd magadhoz az üveget. Kombináld a benne lévő folyadékot a pisztollyal. Menj vissza Hopkins cellájába. A jobb oldalt megjelenő pisztoly-ikonra klikkelve egy intro-t láthatsz, mely eredményeképpen Hopkins neked adja szemüvegét. Ez a vámpír-szemüveg. 10.,Dr. Seward irodája: Menj vissza az emeleten Dr.Seward irodájába s telefonon Draculával beszélhetsz. Ismét menj a pincébe, Hopkins is és Bill is eltűnt! A raktár bal sarkában megtalálod a pincelejárót, menj le. 11.,Csatorna(3): Indulj el egyenesen ameddig el tudsz menni, ekkor vedd fel a vámpír-szemüveget, ezzel láthatóvá válnak a vámpír-lábnyomok. Kövesd őket. A szennyvíztisztítóba érsz, menj a keverő közepéhez és vizsgáld meg a bal oldali kapcsolótáblát. Kapcsold fel a bal oldali kapcsolót. A gép beindul és felvisz. Itt vár rád a vámpírrá lett Bill. Gyorsan vedd fel a vámpír-szemüveget, ezzel láthatóvá válik Billen az egyetlen sebezhető pont a vérfolt a ruháján(a szívtájékon). Kézbe véve a pisztolyt, lődd le! Menj a középpont körül a másik folyosóra. Haladj végig. Az ajtó zárva. Nyisd ki a mellette lévő kapcsolótáblát. Vedd kézbe a hengeres kulcsot és illeszd a zárba. Ekkor felül a 2 [] [] 1 3 4 kód jelenik meg. Húzd ki a hengerzárból a biztosítót. Visszalépve az inventoryban beállítható a nyitó kód a kulcson. A számok alatt megjelenő + és - jellel. Ez a következő: 3582. Kombináld össze a biztosítót a hengerzárral és illeszd a helyére, ekkor kinyílik a vasajtó. Vedd ki a kulcsot és lépj be az ajtón. A lépcsőn fel. 12., A moziterem(1): Menj a mozigéphez s tedd bele a fehér tablettaszerű érmét. Nézd meg a filmet. Menj a vászonhoz s fordulj előtte balra, fel a lépcsőn. Állj az orgonával szembe s tedd a jobb szélére a kottát. Ismét egy bejátszást nézhetsz meg. Ébredés. 13.,Dracula szobája: Az elvett pisztolyt az ágy előtt a földön találod meg. Menj ki a jobb oldalsó ajtón és balra fordulva máris elő a szemüveggel majd a pisztollyal (mint korábban Bill esetében a szennyvíztisztítóban) intézd el a vámpírt. Intro. 14.,A Műterem: Tarts balra a műterembe. Keresd meg a felvevőgéppel szemben a kapcsolószekrényt (a zöld sárkányölő-szobor mellett). Nyisd ki. Kapcsold be. A hátad mögött Dracula jelenik meg. Vedd ki a sárkány-szoborból a kardot és adj vele Draculának. Kiderül a bejátszásból, hogy egy gép. Vágd el a falon lévő kötelet és a lezuhanó súly felemel. Menj a korláton balra s vedd fel a kötelet a vasmacskával és a tekerő-kart. Mássz fel a létrán. Ha felérsz, fordulj háttal a falnak, nézz le. Illeszd be az oszlopon lévő oldalsó lyukba a tekerő-kart, forgasd el. Megint egy filmbejátszás. Megint menj balra, megint egy kötelet kell elvágnod és a lezuhanó vas traverzen felmehetsz a szellőző-csatornába. 15.,A Szellőző-csatorna: Menj jobbra és a kard segítségével állítsd le a forgó ventillátort. Mássz át felette. Fordulj balra majd jobbra. Vedd fel a lejárati rácsból a kulcsot. Fordulj vissza, menj a túlsó oldalra, a kulcs segítségével ki tudod nyitni a lejáratot. Alattad áll a Dracula-gép. Dobd rá a vasmacskát és a felszabadított ventillátor felhúzza, majd ledarálja. Mássz le és vizsgáld meg a roncsot: a mellkasán egy szelencében egy hangvilla. Vedd fel. A jobb keze lecsavarható és a mutató ujja kinyitható. Abban van a lift kulcsa. Menj a lifthez, helyére téve a kulcsot most már beindul. 16.,A Moziterem(2): Visszaérsz a moziterembe. Itt ül Dr. Seward a vetítővászon előtt. Add neki a pisztolyt s nézd meg a bejátszást. Ezután menj az orgonához, vizsgáld meg a vámpír-szemüveggel. Az egyik síp kapcsolható. Ekkor az orgona lesüllyed és feltárul a mögötte lévő ajtó. Bejátszás. Menj be az ajtón. 17.,Csatorna(4): Szállj be a csónakba, indulj el. Bejátszás. Kiszállva haladj előre, majd balra fordulva újabb zárt ajtót találsz. Nyitása azonos módon, mint a 7.,Csatorna(3)-esetben. De: itt a megjelenő felső számsor-kód: 4 3 [] 2 1 []. A nyitó kód pedig: 8462. Bemehetsz az ajtón. 18.,A Pince(2): Vedd fel a jobb oldalon lévő ronggyal letakart ládákat. 19.,A Ház(2): Menj be a házba, s a ládákat tedd le közvetlenül bal oldalt a lépcsőfeljáró alá(3 db láda). Vizsgáld meg, a benne lévő tárgyakat vedd fel! Ezek: kalapács, olló, szekerce. Menj fel az emeletre, az első szobába. A kalapáccsal széttörheted az íróasztalt, a deszkáit vedd magadhoz. Menj a másik szobába (oda, ahol Pibodyval először találkoztál), lépj az ablakhoz, és az ollóval vágd le a függönyt. Jobbra lesz melletted, vedd fel. Menj vissza a földszintre, lépj a pincebejárat mellett az üres ládákhoz, amit az előbb tettél le. Tedd le a tárgyakat: a hozzád legközelebbi ládába a függönyt; a jobb felső ládába a léceket. Menj be pincébe. 20.,A Pince (3): Ahogy belépsz, jobb kézre egy koporsót látsz (vörös), törd össze a szekercével. A deszkáit vedd fel. Menj újra a hallba. 21.,A Ház(hall)(3): Tedd a harmadik üres ládába a koporsó deszkáit. Kombináld a gyertyát a gyufával, majd az inventoryból kilépve gyújtsd meg a ládákat a gyertya segítségével. Bejátszás. Kövesd Draculát a pincébe. 22.,A Pince(4): Dracula a szemközti ajtón távozott. Lépj ide s a mellett lévő bal oldali fal mélyedésbe megtalálod az ajtó kulcsát. Vedd fel s nyisd ki az ajtót. Lépj be. 23.,A Víztározó: Ahogy belépsz tárolj. Lépj egyet előre - de még ne a vízbe! -. Fordulj meg és nyisd meg a vizet leeresztő kereket az ajtó bal oldalán. Ezzel lényegesen csökken a vízszint. Ugorj be a vízbe.(Azért kellett tárolni, mert az itteni szakaszon nem hibázhatsz, annyira kevés a levegőd, s rövid az idő.) Bukj le, fordulj balra és ússz a medence alján lévő ládákhoz, told félre őket, tekerd el a kereket. Gyorsan ússz fel, mindig a bal oldalsó-felső kifolyó felé tartva (figyeld, hol jelenik meg a nyíl, csak akkor úszhatsz). Ismét a csatornába jutsz. 24.,A Csatorna(5): Menj előre s fel a csatorna kijárón. 25.,Asylum -elmegyógyintézet-: Az udvaron érkezel a felszínre, menj be az épületbe s irány a pince-szint. Menj fel a cellák felé és be a raktárba. Jobb oldalt van egy szekrény, amit eddig nem tudtál kinyitni, de most már nálad van a kulcsa. Nyisd ki és lépj be a labor-szobába. 26.,A Laboratórium: Először az alsó részt vizsgáld meg, húzd el a függönyt. Tedd az inventoryban lévő fotó-negatívot a nagyítógép alá s kapcsold le a villanyt. A jobb oldalt felállított fekete mappából vegyél elő fotópapírt s tedd a nagyítógép alatti tepsibe. Kapcsold be a nagyítót. Elkészíti a negatívról a nagyítást, ha kész, tedd át a jobb oldali tepsibe. Amint kész, megvizsgálhatod a képet: három műszer látható rajta (a függöny feletti asztalon lévő VLS - vámpír-helymeghatározó - készülék elemei). Az egyik mutatója a 8-ason, a másiké a 7-esen, és a harmadiké pedig a 4-esen áll. Lépj ki innen s vizsgálódj az asztal tetején. Először is fel veheted a bal oldalt lévő lapot, meghallgatva a hasznos tanácsokat. Ez a VLS, a vámpír-helymeghatározó készülék. Összeszerelése a következő: 1., Tedd felülre a patkó alakú rezisztort (állítsd be rajta a műszert 8-asra). 2.,Tedd be az elektrolízis-csövet középre ( állítsd a műszerét a 4-esre). 3., Illeszd be a rhesotat-műszert és a toló-potméterét(állítsd a potmétert a 7-esre). Vedd le a rezisztor tetejét, és ha letetted cseréld ki az inventoryban nálad lévő hangvillára. Csukd be a VLS ajtaját, szereld le róla a meghajtókart. Mindkettőt külön-külön teheted az inventoryba (későbbi használatuk majd együtt lesz). Ismét vedd az irányt a szoba bal hátsó sarkában lévő lejárón át a csatornába. 27.,A Csatorna(6): Minkét irányba patkányok állják el az utadat. Jobb semmiképp nem tudsz menni, marad az előre vezető út. Itt kell használnod a VLS-t. A tekerőkarral helyezd áram alá a VLS-t. Lépj bele a műszerbe s tekerd fel a jobb oldalsó műszer alatti gombbal 10-esre a mutatót. Állj kibocsátásra (a legalsó két gomb közül a jobb oldali a kibocsátás, a bal oldali a fogadás). Tekerd a műszert addig, amíg a bal oldali 7-est nem mutat. Ez jelzi a patkányok vámpír-energia kibocsátását, amit semlegesítened kell. Állítsd a jobb oldali mutatót 7-esre és kibocsátásra ismét. Klikkelj a patkányokra. Szabad lesz az utad. Haladj tovább, újra a szennyvíztisztítóba érkezel. Megint menj a kapcsolótáblához, tedd bele azt a kulcsot, aminek nincs tolla. Hallod, ahogy leesik. Ezután már aktivizálhatod a jobb oldali kart. A gép elfordul. Menj tovább. Eljutsz egy víztározóhoz. Ha helyben visszafordulsz, bal oldalt találsz egy csomó deszkát, ezeket kell a mélység fölé illesztened, hogy átmehess. Átérve már fel tudsz menni a temetőbe - felfelé nézve -. 28.,A Highgate-i temető(2): A feladat: három gargoyles-t kell megkeresned és semlegesítened, csak akkor nyílik ki Dracula sírboltjának ajtaja (most ugyanis hiába próbálod majd, a korábbi szem-kapcsolós módszerrel kinyitni). Mindehhez az VLS nyújt majd segítséget! Menj a nagykapuhoz, fordulj balra. Ha megállsz középtájon s jobbra nézel, megpillantod a falon a kis fekete táblákat. Vizsgáld meg a középsőt. Ez Bram Stoker köszönet nyilvánító táblája Szent Györgynek. Nyisd fel, vedd ki belőle a Sárkány ring-et és Pibody noteszének lapját. Most indulj a gargoyles-eket megkeresni. Állj a VLS-el (ha feltekerted és áram alá helyezted, a műszer 10-esre állítsd) vételre, amint felfedezi a gargoyles-t, hanggal jelzi. Az első gargoyles-t a következőképp találod: Menj vissza a kapuhoz, egyenesen tovább és aztán jobbra. A gargoyles egy síremlék tetején a csúcs alatt található. Állj rá a vételi pozícióval. Ekkor váltsd át kibocsátásra, de előtte a vételi műszer 9-es állását állítsd át a fogadó műszeren is 9-esre. Klikkelj a gargoyles-re. A bejátszásban láthatod, ahogy szétrobban. A második: menj ahhoz a síremlékhez, amelyhez korábban a létrát támasztottad. A csatornakijárat felől érkezz oda, s haladj el előtte, majd fordulj jobbra. Jobb oldalt középtájon, megint csak síremléken találod a következő gargoyles-t. Eljárás (a VLS-el) ugyanaz, mint az előző esetében. Itt a műszereket 6-osra kell kalibrálni. A harmadik: ha szemben állsz a nagy kapu előtt, fordulj jobbra és a jobb kerítés sarokra nézz fel. Itt a harmadik. Műszer beállítás: 4-4. Ekkor már nyitva Dracula sírboltja. Menj a csatorna kijáróhoz s menj fel a lépcsőn a nagy fa melletti síremlékhez. Nem kell a jobb oldali szobrot kapcsolnod, csak lépj be az ajtón. 29.,Dracula sírboltja: Szemben ott a sír. Vizsgáld meg, egy vámpír-domborművet látsz rajta, a négy sarkában nég szemmel, melyen a sírboltot kinyitó számokat kell beállítanod. Ezek a következők: bal felső: 9; jobb felső:2; bal alsó: 7; jobb alsó:8. Alul középütt látsz egy csavarfejet, ezt kell aktivizálnod, hogy a kapcsoló működésbe lépjen. Félrehúzódik a sírboltot borító kő és lemehetsz. Vége az 1. Cd-nek. 2. Cd: 30.,A Bánya: Menj lefelé a kőrakáshoz. Mássz át rajta, vedd fel az egyik kövön fekvő kalapácsot és vésőt. Menj az íróasztalhoz és a kalapács + véső segítségével törd fel a fiókot. Vedd ki belőle a robbantó-zsinór tekercset. A bal hátsó részt fel lehet feszíteni a kalapáccsal és vésővel s ha ismét húzol a fiókon egyet, ki tudod a hátsó részből venni a kulcsot. Ez nyitja az asztal mögött lévő faládát. Nyisd fel, vedd magadhoz a robbanóanyagot. Ezután indulj fel a lépcsőn az ajtóhoz. Vizsgáld meg s állítsd be a szemeken a nyitó kódot, ez a következő: 1., bal felső: 9; 2.,jobb felső: 4; 3.,bal alsó: 6; 4.,jobb alsó: 2.(Ismét a fej alatti csavar aktivizálja a nyitást.) Menj be, végig a folyosón. A végén találsz egy kő fejet - ez lesz a továbbhaladás kapuja - s előtte jobb oldalt a fal mellett egy letakart láda. Vedd le róla a takarót, vedd ki belőle az ásót és az emelő-rudat. Menj vissza. A kőrakás bal oldalán a rakás felé fordulva vizsgáld meg, az egyik kő az emelő-rúddal félretolható. Vizsgáld meg az alatt lévő területet és vedd fel a detonátort. Most már fel mehetsz a szobor-fejhez és tedd a szájába a robbanóanyagot, csatlakoztasd hozzá a robbantózsinórt, és annak a végére a detonátort. Robbantsd szét a fejet. Intro. Mielőtt átlépnél a kirobbantott falrészen, előtte vizsgáld meg a szétszóródott faldarabokat. Találsz köztük egy barna követ, ez később egy szemet fog helyettesíteni. 31.,A Börtön: Lépj be a cella-sorra. Haladj végig a folyosón addig, amíg bal oldalt nem találsz egy kitört cellát. Ennek sérült a rácsozat. Lépj be a cellába, fordulj balra. Két lépés után vizsgáld meg a földön előtted fekvő csontvázat. Told félre, és az ásóval ásd ki a lábszárcsontot. Vedd fel. Haladj tovább, megint egy fekvő csontvázat kell megvizsgálnod. Itt egy koponyát vehetsz fel és egy pergamen-tekercset. Menj ki a cellából és haladj visszafelé, addig, amíg el nem jutsz a bal oldali elágazáshoz. Fordulj be a koponyákkal szegélyezett boltív felé. A jobb oldali (zöld színű) ajtón lépj be. Vedd fel az asztalról a nyílpuskát és a lámpást. Nyisd ki a fiókot, vedd ki belőle a vörös nyakláncot vörös medállal. Lépj fel az asztalra, felül a koponyák között felveheted a nyílvesszőket. Menj ki a szobából. Áll meg, ha kiléptél. Leteheted a koponyát, rá az inventory-ban összekombinált lábszárcsontot és nyakláncot. A koponya mögé tedd a lámpást (de azt előzőleg kombináld a gyufával). Intro Tárolj! Lépj be a kinyílt ajtón. Menj végig, de ne menj le a lépcsőn! Már hallhatod, hogy valahol vámpír van a közelben. Nézz fel jobbra, a tetőn vár, hogy Rád ugorhasson. Kombináld össze a nyílvesszőt a nyílpuskával és a zöld üvegben lévő folyadékkal. Most már lelőheted a vámpírt. Menj le a lépcsőn, kétszer fordulj jobbra. Menj végig. Szemben állsz egy kikötözött csontvázzal. A fejét vizsgáld meg, nyisd fel a száj előtt lévő ablakot, vedd ki belőle a követ. Intro. Leestél. Indulj el. 32.,Borgo temetője: Mássz ki a sírból. Vizsgáld meg a Szent György-képes síremléket. Hiányzik a képből egy darab. Keresd meg. Haladj a kijárati vaskapu felé, de ha odaérsz, fordulj jobbra. Menj el a sírok előtt, az egyik mögött találsz egy levágott kezet, mely egy keresztet markol, vedd fel. Haladj tovább végig, Fordulj jobbra, a vasrácsos kaputól balra vizsgálódj a fal tövében. Használd az ásót, ásd ki a hiányzó képdarabot. Vidd vissza és illeszd a helyére. Ekkor a hátracsúszó kép egy kapcsolót aktivizál. De mást még nem érzékelsz. Menj ahhoz a sírhoz, ahol kijöttél. Fordulj a kijárati kapu irányába, vedd fel a vámpír-szemüveget. Ekkor láthatóvá válik egy fénysugár, mely a jobb oldali sírtól a Szent György-képes sírig ível. Használd a keresztet markoló kezet. Ez aktiválja a jobb oldali bejárati ajtó zárját, bemehetsz. Menj a jobb sarokba le, majd menj ki. 33.,A Kastély: Menj ki az udvarra. Haladj át a vaskapun, fordulj jobbra s menj be a végén, a bal-oldalon lévő ajtón. Menj le a lépcsőn, menj Dorko-hoz. Beszélj vele. Intro. Vedd kézbe a csontváz szájából kivett követ és a pergament. Add oda Dorko-nak. Mesél róluk. Add oda a Dragon ringet is. Közben egy női vámpír (Zalina) ledöfi Dorko-t és elveszi a Dragon ringet. Mielőtt Dorko meghal, oda adja neked az arany gyűrűjét, szükséged lesz rá! Menj vissza, ki az udvarra. Intro. Fordulj jobbra, menj fel a lépcsőn. Az ajtót csak a vámpír-szemüveg használatával nyithatod ki. Ekkor látható lesz egy ábra, s ha az inventory-ból felveszed Dorko gyűrűjét, máris nyitva az ajtó. Lépj be. Menj végig a folyosón, vedd fel a kötelet a vasmacskával. Fordulj vissza, menj ki az ajtón. Az udvarra visszaérve nézz fel a szemközti árkádokhoz. Az inventoryban kombináld a nyílvesszőt a nyílpuskához és a kötelet a vasmacskával a nyílpuskához. Lődd át a vasmacskát. Most már át tudsz mászni. Menj be az ajtón. 34.,A Kis Könyvtár(1): Menj végig a kis könyvtár folyosóján, egészen a szemközti szekreterig. Nyisd fel, vedd magadhoz a sakk-vásznat. A nyitott szekreter bal sarka felfeszíthető a feszítőrúddal. Vizsgáld meg a kiguruló tekercset. Egy rajz: geometriai ábrákkal és római számokkal. Most vedd magadhoz az inventoryból a két helyen kilyukasztott papírt. Ez megfordítható: az egyik oldalán a szöveges rész, míg a másikon egy rajz látható. Kezd azzal az állással, hogy a rajz van felül. Ha rá illeszted valamelyik geometriai ábrára a szekreterben, a lyukak néhol római számokat mutatnak. Olykor nem. A római számok a későbbi továbbjutás kulcsai. Tehát nézzük a geometriai ábrákat (tedd rájuk egyenként a kilyukasztott papírt): A jobb oldalon lévő felső 2. ábra a III. A jobb alsó ábra a II. A bal oldalt felülről a 2. ábra a IV. Most fordíts meg a papírlapot, így a szöveges rész került felülre. Ismét tedd egyenként az ábrákra a lapot: A jobb oldali felső 2. ábra ismét III. Bal oldalt felülről a 3. Ábra az I. Így összesen meg van a római számok szerint az ábrák sorrendje I-től IV-ig. Menj visszafelé a folyosón középtájra, és vizsgáld meg a könyvespolcok felőli oldalon a két polcot elválasztó zöld falburkolatot. Húzd félre! Itt kell az ábrák közül 4-et megfelelő sorrendben bekapcsolni. A sorrend: - első a jobb oldali 2, - második, a felső középső, - harmadik, az alsó középső, negyedik, a jobb alsó. Intro. Vedd fel a keresztet. Menj ki az ajtón. 35.,A Kastély udvara: Indulj vissza a kötélen, áll meg középen és mássz le a fénysugár-kör közepébe. Vizsgáld meg a bal oldali sírt, az emelőrúddal told félre a tetejét és a csontvázról vedd le a medált. Vizsgáld meg Hopkins szemüvegével magad körül a talajt. Egy vámpír szimbólumot látsz. A kereszttel pusztítsd el. Intro. Menj a sírbolt felé, ahol bejöttél a kastélyba, majd fordulj balra és menj arra az oldalra, ahol fent voltál a kis könyvtárba. Menj fel az elemeltre s vissza a kis-könyvtárba. 36.,A Kis Könyvtár(2): Menj a folyosó közepére a jobb oldali ajtóhoz. Vizsgáld meg alul Hopkins szemüvegével. A dombormű szájába megpillantod ismét a vámpír-szimbólumot. A kereszt ezt is elpusztítja s immár az ajtó nyitva van. Menj be. 37.,A Kis Sakk Szoba: Tedd a sakktábla alá a szekreterből kivett sakk-vásznat. Ezután a megteendő lépések sorrendje: FBHEACGD. A bábuk a helyükre lépnek. Húzd ki alóluk a vásznat s menj ki Tárolj! Fordulj jobbra s menj le az alsó szintre. 38.,A Nagy Könyvtár: Menj előre, ameddig tudsz, de még rá ne lépj a sakktábla-mintás padlózatra! A lépések helyét a sakk-vásznon lévő lyukak jelzik. Kövesd ezeket, a szín nem mindig egyezik, az irány viszont tökéletes. Hét lépés után leszakad az egész padlózat. Bejátszás. Használd a távcsövet a szemközti boltíven. Ezután Hopkins szemüvegével láthatóvá lesz a vámpír-szimbólum. Hatásos ellen Dorko gyűrűje. A keletkezett sugár-íven átmehetsz. A továbbvezető út előtt megint Hopkins szemüvege nyújt segítséget. Újra láthatod a vámpír-szimbólumot. A kereszt szokás szerint meg teszi a hatását. Menj tovább! 39.,A Kötélpálya-kabin: Kapcsold be a jobb oldali kapcsolót. Menj a kabin bal oldalára, s melletted megpillanthatsz egy újabb kapcsolót. Ez a padlót hozza mozgásba, így már odaléphetsz a kabin elé. Most a jobb oldalon lévő kapcsolóval nyisd ki az ajtót s szállj be. Zárd be az ajtót a kabin bal oldali falán lévő kapcsolóval s a piros gombbal indíthatsz. Intro. Lépj ki a kabinból. Intro.(Hopkins ad egy kulcsot.) Menj vissza a kabinba, vedd magadhoz a létrát és mássz ki a kabin tetejére. Tárolj! Itt haladj előre a fenti fémsínen addig, amíg jobbra meg nem pillantod azt a fém láncszemet amit meghúzva kijuthatsz. Intro. 40.,A Kastély tetején: Indulj előre (miközben fogy az életed!) majd jobbra. Háromszor előre és ismét jobbra. Egy kőszobor fejet pillantasz meg, gyorsan görgesd a feléd rohanó vámpírokra az emelőrúddal. Ha sikerült, lemehetsz a lépcsőn s felveheted a második gerendát (az elsőt még nem!). Haladj tovább egészen az ágyúig. A bal oldala mellől felveheted a vödröt. Ezzel menj vissza odáig, ahol kimásztál a kabinból a kastély tetejére. Vizsgáld meg a havat a Szent György-szobor tövében. Merítsd bele a vödröt s vedd magadhoz. Menj ahhoz az ágyúhoz, ami előtt be van szakadva a fal. Mássz le. Jobbra fordulva egy nagy kő van a földön, amit megvizsgálva láthatod a zászlódarabot és a deszka darabokat. Vedd fel mindet s mássz ki. Tedd a lyuk fölé a gerendát, amit az előbb a lépcsőn lefelé menet felvettél és menj az ágyúhoz. Félretolhatod és felveheted az ágyúgolyót. Menj át a gerendán és vedd újra fel. Ezután menj a másik ágyúhoz. Ha megvizsgálod megjelenik három ablak a bal oldalán. Ebbe tárgyakat kell elhelyezned: Az elsőbe a vödröt, a másodikba az ágyúgolyót és a harmadikba fojtásnak a zászló-darabot. Az ágyú talpa alá helyezd az inventoryban a gyufával meggyújtott deszkákat. Lőj az ágyúval! Intro.(Láthatod, ahogy a Viorel nevű vámpír - Hopkins gyilkosa - „kissé pórul jár”.) Menj ki az ágyú-fülkéből és fordulj balra, a széttört híd fölé helyezd a gerendát. Majd menj vissza felfelé a lépcsőn a másikért. Most már fel tudod venni. Tedd a másik elé. Majd azt felvéve, megint előre. Így jutsz át a túloldalra. Itt van Viorel holtteste. Vedd le övéről a kulcsot. Menj be a kinti ajtón a fém kulcs segítségével (ezt kaptad Hopkinstól). Menj a felvonóhoz. A jobb sarokban a kapcsolója. Dobd bele a Vioreltől elvett kulcsot. S indulj el. Ha a lift megállt, megjelenik az életerődet jelző piros csík. Lépj ki a liftből előre s várd meg, míg a lift elmegy. Ekkor lépj a lift helyére 1-et. Vedd elő a távcsövet s nézd meg, mit látsz magad előtt a távolban. (A két kötél közül valamelyiket el kell majd lőnöd.) Töltsd fel nyílvesszővel a nyílpuskát és lődd szét a kötelet. Ekkor leereszkedik az ajtó s tovább mehetsz. 41.,HUB(1): Továbbmenve, középen a HUB-ot találod, de még nem tudsz vele mit kezdeni. Menj tovább, fel a lépcsőn. Tárolj! 42.,Szanszkrit Szoba: Belépve az ajtón, fordulj balra s menj addig, míg egy csontvázba nem botlasz. Vedd fel a koponyáját. Ezek után a lépcsőn kell lemenned, de fontos sorrend.(A lépcsőfokokon lévő szanszkrit jelekre való utalást megtalálod Dr. Seward barátjának naplójában -amit a széfből vettél ki-.) Íme, mely fokokra, milyen sorrendben kell lépned: 1., 3., 6., 7., 9., 10. Most már átmehetsz a boltív alatt. Fordulj balra, a sziklából kiáll egy kéz, benne az egyik kulcs a HUB-hoz. Tedd a kezébe a koponyát (másképp mindig becsukódik, ha fel akarod a kulcsot markolni). Most már nem tud bezáródni a marka. Törd fel a koponyát a feszítővassal és vedd magadhoz a kulcsot. Menj a HUB-hoz (visszafelé fel a lépcsőn és ki az ajtón). 43.,HUB(2): Tedd bele a kulcsot. Menj le a mögötted lévő lépcsőn. A Sárkány Szobába jutsz. 44.,A Sárkány Szoba(1): Tárolj! A bal oldali láncot húzd meg s menj középre. Közben az életed megint múlni kezd. A többi lánc meghúzásának sorrendje: ( ha háttal állsz a bejáratnak) Kijárat 6 3 5 1 Bejárat A kijáratnál vizsgáld meg a sárkány-fejet. Itt a második kulcs a HUB-hoz. Ha felvetted, menj ki. Irány a lift-akna. Fordulj balra. 45.,Alien Szoba: Menj át a tojáshoz, nyisd fel! Nem tudod kivenni a harmadik kulcsot, mert…. Intro. Vedd fel Hopkins szemüvegét, menj középre és vizsgálódj a jobb oldalon. Látsz a sugarat kibocsátó lényt. Az inventoryban töltsd fel a nyílpuskát és adj hozzá folyadékot a zöld üvegből. Célozd meg a sugarat kibocsátó lényt és lőj! Ezt ismételd meg a baloldalon is (itt már egy fémellenző is védi a lényt, ezért 2-x kell lőnöd). Elpusztítása után vizsgáld meg. Az inventoryban kombináld a fecskendőt a zöld üvegben lévő folyadékkal. Add be a szérumot a testbe. A klónod szétrobban s hozzáférhetsz a kulcshoz.(A robbanás az ajtóba lőtte). Menj a HUB-hoz. 46.,HUB(3): Tedd bele a további két kulcsot. Vedd ki alulról a három medált. Menj ismét a Sárkány Szobába. 47.,Sárkány Szoba(2): Menj középre, s tedd be alulra a három medált.(A sorrendjük az inventoryban balról jobbra.) Menj vissza a HUB-hoz és vedd ki a már feleslegessé vált kulcsokat. Vidd a Sárkány Szobába, s tedd be felülre a „sütő” aktivizálásához. Klikkelj a berendezés jobb oldalára. Intro. Vedd ki alulról az elkészült negyedik kulcsot. Vidd a HUB-hoz. 48.,HUB(4): Tedd bele az új kulcsot a felső rész közepébe.. Intro. 49.,Sárkány Szoba(3): Menj át a Sárkány Szobán, lépj be a liftbe. Intro. 50.,Drakula Szobája: (Fogy az életed.) Add oda Minának a gyűrűjét. Intro. Tedd Dracula trónja elé a padlóba mélyített helyre Radu-kövét (ezt vetted ki a leláncolt csontváz szájából.) Intro - epilógus. Forrás: ismeretlen