Nem hisszk, hogy a DEMONWARE n‚v emlĄt‚s‚re emberek sz zai ugr ln nak fel lelkendezve, mivel ez a csapat is azok k”z‚ a group-ok k”z‚ tartozik, akik legink bb a budget kateg˘ri ban dob lj k meg proggyk-kal a nagy‚rdem–t. Ez az alkot suk azonban meghazudtolja saj t kateg˘ri j t: ha ‚rt‚kelnnk kellene azt mondan nk r , mint Laci - akinek k”ztudottan j˘k a fogai: SZUPER! (Akinek m‚g nem esett le: egy Blend-Ah-med nev paszt r˘l volt sz˘...) A kerett”rt‚net olyannyira f raszt˘, hogy nem is lopjuk itt a helyet az info-k el“l, Łgyhogy ak r kezdhetjk is. Egy kis t”lt‚s ut n a f“k‚perny“ t rul csod lkoz˘ szemeink el‚. Miel“tt azonban vadul ugr ln nk a menpontok k”z”tt, nem  rt itt sem k”rben‚zni. A bal fels“ sarokban a LOCATED OBJECT felirat alatti ablakban tekinthetjk meg az apahaj˘nkat, illetve az e k”rl kering“ iz‚ket. Iz‚ken egy‚bk‚nt azokat az Alien (Idegen) l‚nyeket ‚rtjk, amik meg szokt k l togatni a haj˘t. Ha p‚ld ul most r clickelnk a mozg˘ micsod ra, megtudhatjuk, hogy n‚h ny meteoritr˘l van sz˘. Ezeknek a dolgoknak a k‚p‚t egy‚bk‚nt meg is n‚zhetjk: el‚g ehhez a jobb-oldalt l‚v“ ALIEN OBJECTS ablakra nyomni egy jobb clicket, ezt k”vet“en pedig egy balt. A Ŕmicsod k" ismertet‚se az INFO WINDOW ablakban t”rt‚nik, illetve ha besz‚lgetnk valakivel az is itt Ąr˘dik ki. A k‚perny“ alj n l‚v“ keskeny csĄkban (IMPORTANT MESSAGE) a fontosabb zenetek landolnak majd, p‚ld ul ha sikeresen felrobbantottuk a labort, az is itt Ąr˘dik ki! PILOTS A pil˘t kkal v‚gezhetnk kl”nb”z“ m–veleteket. Itt is van INFO WINDOW, de ez most az aktu lis pil˘ta adatait tartalmazza (n‚v, sŁly, magass g, stb...). Az AVAILABLE PILOTS ablakban egy csom˘ fgg“leges vonalat l thatunk: ezek a pil˘t k. B rmelyikre r clickelve megjelenik a PILOT felirat alatt az aktu lis humanoid arck‚pe. Ha ez k‚k, akkor az illet“ m‚g a Zanussi hibern tor ban fekszik, ha nem k‚k, akkor “ az aktu lis. Egyszerre csak egy manust alkalmazhatunk, teh t ne is pr˘b ljuk az eg‚sz band t f”l‚leszteni! (Ja, vannak n“k is k”ztk, de CoVboy megnyugtat s ra k”z”ljk, hogy egyik sem a Libresse-lady.) (H -h  - CoVboy). Miel“tt fel‚leszten‚nk egy ips‚t, rendelnnk kell neki egy el“re r”gzĄtett tulajdons got, amit a TAPE WINDOW ablakban l‚v“ vonalakb˘l v laszthatunk. Ezek pedig k”vetkez”k: Fight - milyen min“s‚g– harcos legyen; Pilot - ugyanez, csak pil˘t val; Agression - forr˘fej–s‚g ‚rt‚k‚nek be llĄt sa; Imprv. - r”gt”nz‚si k‚pess‚g (reflex, vagy ilyesmi); Courage - b tors g; Average -  tlag (ezt vegyk figyelembe legink bb); Thaw - ezzel tudjuk a kiv lasztott ips‚t f”lolvasztani. Az olvaszt s ut n egy csom˘ adat megjelenik az adott pil˘t r˘l az INFO WINDOW-ban. Freeze - meggondoltuk magunkat, a manus (OH SORRY!!!! vagy a n“ci) mehet vissza a h–t“be... Exit - fogalmunk sincs... Ennek a k‚perny“nek az alj n l thatunk m‚g h rom ablakot, ezek pedig a k”vetkez“k: Intelligence - Kamikaze pil˘t nk IQ-ja; Tape Data - A fentiekbe leĄrt tulajdons gok grafikus  br zol sa; Result - Eredm‚ny (Ha Łgy jobban tetszik vehetitek  tlagnak). Mint m r emlĄtettk: egyszerre csak egy cs v˘t, vagy csajszit olvaszthatunk fel, KIVVE ha m r t”bb –rhaj˘t gy rtottunk (ezekr“l k‚s”bb)! ENGINE Hiiiiijnye Carrramba! Bel‚pve ide akkora kavarod st l thatunk, mint d‚lel“tt 11h-kor az Oktogonon. A szemfoly s elkerl‚se v‚gett ‚rdemes gyorsan elv‚gezni a javĄt sokat a motorban, mer'kl”nben el‚gg‚ megcsappan szemnk eg‚zs‚gi  llapota. B rmelyik izg“-mozg˘ alkatr‚szre r clickelve infokat kaphatunk r˘la. Ekkor megtudjuk, hogy a dolog robizik (THIS PIECE IS OK!), vagy elsz*r˘dott (DON'T WORK). Ez ut˘bbi esetben szks‚ges t‚nyked‚snk abban merl ki, hogy r kattintunk a REPAIR ikonra. RAW MATERIALS cĄmsz˘ alatt l thatjuk a nyersanyagokat a javĄt shoz. Ezek hi nya term‚szetesen az alkatr‚sz tov bbi hib s m–k”d‚s‚t vonja maga ut n (hŁŁŁ, de szakszer– volt!). LABORATORY Ha az el“bbi kavarod st m‚g lehet fokozni, akkor ez az almen a maximumot nyŁjtja ebben. A k‚perny“ bal oldali r‚sz‚n egy t bl zatban a kl”nb”z“ nyersanyagok k‚p‚t l thatjuk, illetve minden k‚p alatt az adott anyagb˘l rendelkez‚sre  ll˘ mennyis‚get. Mindenki megnyugodhat: sokkal t”bb anyag van a game-ben, mint amennyi l tszik: ehhez el‚g ha az eg‚r jobb gombj val scrollozzuk az oszlopokat. A j t‚k folyam n r ad sul szerezhetnk m‚g Łjabb dolgokat, amik a most ‚ppen resen l‚v“ helyekre fognak bekerlni. L ssuk h t jelenleg mib“l ‚lnk: 1 ton Oil = Olaj (not JŁing) Anti-Matter = Ellenanyag Bar of Gold = Arany Bar of Iron = Vas Black P. Fight= rhaj˘ Block of Granite = Gr nitdarab Blue G. Fight= rhaj˘ Bottle of Air = Egy veg leveg“ Camouflage Mecha. = lc z˘berendez‚s Carbon = Sz‚n Computer = (Ha elakadt l Ąrj!) Copper = V”r”sr‚z Crystal Alloy = Krist ly”tv”zet Diamond = Gy‚m nt Drone = Zmm”g” (l. Tipp) Dynamite = Dinamit Energy Changer = Energia- talakit˘ Frequency Changer = Frek. V lt˘ Grey Laser = Szrke l‚zer H. C. S. Battery = Elem Impulse Sys. = IndĄt˘rendszer Metal Alloy = F‚m”tv”zet Mine = Akna Plutonium = Plut˘nium Protection Shield = V‚delmi pajzs Reactor = Reaktor Red A. Fight = rhaj˘ Ruby = Rubink“ Sensor = rz‚kel“ Silicon = ?????????????? Standard Missile = Rak‚ta Steel = Ac‚l Synth. Material = Mesters‚ges Anyag Uranium = Ur nium Ahhoz, hogy valamilyen kokt‚lt keverjnk, el“sz”r ki kell v lasztanunk az elegy r‚sztvev“it: r”viden el“sz”r clickeljnk valamelyik nyersanyagra, ezut n a jobb fels“ sarokban l‚v“ h rom res ablak egyik‚re. Ha ez megvan pakoljuk ide a kokt‚l t”bbi r‚sztvev“j‚t, majd clickeljnk a REACTION ikonra. A Ŕk”z”sl‚s" megt”rt‚nik, a kotyvaszt s eredm‚ny‚t az INFO WINDOW ablakban olvashatjuk le. Ha valami ‚rtelmeset is akarunk csin lni, akkor a PRODUCTS ment haszn ljuk, ha m r sikerlt valamit ”sszehozni (l sd PRODUCTS), Ąme egy p‚lda: PLUTONIUM+COPPER+1 TON OIL =MEGALAUGH (from Pinball Fantasies) - hihihi... PRODUCTS A k‚perny“ bal fels“ r‚sz‚n l‚v“ ablakban (RAW MATERIALS) a rendelkez‚sre  ll˘ nyersanyagokat l thatjuk, az ett“l jobbra l‚v“ helyen (PRODUCTS) pedig azt, hogy egyel“re mit lehet el“ llĄtani ezekb“l a hĄres nyersanyagokb˘l. A k‚perny“ bal fel‚nek alj n a COMPONENTS ablakban pedig szemrev‚telezhetjk, hogy az el“ llĄthat˘ anyagok, g‚pek, fegyverek legy rt s hoz mi szks‚- ges (vil gos nem?)! P‚ld ul, ha (sz) mĄt˘g‚pet (computer) akarunk csin lni, clickeljnk a computer rajz ra, ekkor alul megjelennek az ”sszetev“i. Ezut n l‚pjnk ki ebb“l az almenb”l ‚s menjnk be a LABORATORY-ba, majd kotyvasszuk ”ssze a computer ”sszetev“it ‚s l‚ptessk “ket reakci˘ba. Ha ez megvan menjnk vissza a PRODUCTS menbe ‚s nyomjunk egy bal clicket a PRODUCE ikonra. A computer igy elk‚szl, tess‚k boldognak lenni vele. FIGYELEM! A PRODUCE ikonra csak akkor clickeljnk, ha a laborban m r reakci˘ba l‚ptettk az anyagokat az adott recept szerint. EQUIPMENT Na itt azt n a k‚szĄt“knek sikerlt maxim lisan tŁlbonyolĄtani a dolgot: majd f‚l ˘r t szenvedtnk, mire kil“ttk azt a nyomorult –rhaj˘nkat, de az‚rt megpr˘b ljuk leĄrni, hogy hogyan sikerlt. Els“ dolgunk az legyen, hogy v lasszuk ki a megfelel“ –rhaj˘t (ADD BLUE., ADD RED., ADD. BLACK.), amivel rendelkeznk. Azut n hajr : SUB. SHIP - IndĄt s t”rl‚se (csak ha nincs bent pil˘ta). EQUIP. - Fell megjelenik a fegyverk‚perny“, kiv laszthatjuk, hogy mit pakolunk fel a der‚k mad rra! REPAIR - Szerintnk javĄt s, de mi m‚g nem nagyon haszn ltuk. START - Miel“tt t vozn nk a FŠKPERNYŠN ki kell jel”lnnk a c‚lpontunkat (legyen ez mondjuk most a meteorit-mez“, ezut n clickeljnk az –rhaj˘ rajz ra, mire a g‚p bet”lt egy rajzot arr˘l - a tov bbiakban ezt nevezzk nagy rajznak -˙az objektumr˘l amit kiv lasztottunk. Clickeljnk r ! Igy a pil˘ta besz ll a g‚pbe (Łjabb clickre pedig elhagyja az –rhaj˘t). Ezut n a kis rajzra nyomjunk r  a jobb eg‚r gombbal (ilyenkor a szerkezet k‚szen  ll az apahaj˘ elhagy s ra), majd v‚gl kattintsunk a START ikonra. KINT A (Z)RBEN Egy kis lemezcsere ut n megjelenik egy csom˘ kis ablak a k‚perny“n, illetve egy-k‚t ikon. Ablakokb˘l k‚t fajta van: GENERAL VIEW - Az –rhaj˘(k) helyzet‚t jelzi az apahaj˘hoz viszonyĄtva. T™BBI WINDOW - Az egyes –rhaj˘k helyzete. Valamit m‚g az ikonokr˘l: FIGHT - Kzdelem (automatikusan elkezdi l“ni az ellenfelet). WAIT - V rnak (tapsra!). Sok ‚rtelme nincsen, legfeljebb arra haszn ljuk, hogy a g‚peink (mert sajnos a pil˘t ink ilyen szempontb˘l el‚g birk k) ne menjenek egym snak. štk”zet ut n aj nlatos az ”sszes g‚pet le llĄtani, miel“tt kaszkad“rk”dni kezden‚nek. RETURN - Vissza az apucira. HELPS - SegĄts‚g (hogy minek?). ALL - Ez mindegyik ikonra vonatkozik. Ha p‚ld ul a RETURN-re clickelnk, akkor csak az aktu lis –rhaj˘ fog visszat‚rni, ha viszont a RETURN melletti ALL-ra, akkor az ”sszes. EXIT - Belhetnk b rmelyik haj˘ba, de el“tte r  kell kattintanunk a haj˘t tartalmaz˘ ablakra. A HAJŒBAN Ha besz llunk valamelyikbe, szemnk el‚ t rul az a csod latos vektorgrafika, amit - ha eml‚kezetnk nem csal -˙kb. 3-4 ‚vvel ezel“tti AMIGA stuffokban l thattunk. N‚zzk el“sz”r a Ŕm–szerfalat": Ă˙Alul a fegyverek list j t l thatjuk (m r ha gy rtottunk fegyvert egy ltal n), a nagy E bet– az EXIT. Ă˙K”z‚pen egy sz”rny– radarszer–s‚g (hasonlĄt arra, ami az ELITE-ben volt! Ja hogy olyan r‚gi anyagokkal m r nem is j tszotok...) Ă˙A k‚perny“ tetej‚n a pil˘ta neve, illetve az zenetek jelennek meg. A KEZELŠBILLENTYKRŠL 'T' - Anyag bevon sa. Ekkor elkezd villogni a TRACTOR ACTIVE felirat ‚s az anyag (k‚k doboz) a haj˘ rakter‚be kerl. Ezzel lehet beszippantani a meteoritokat (szrke g”mbszer–s‚g) is, de ne tŁl k”zelr“l csin ljuk, mert a haj˘ is odaveszhet, meg a meteorit is, sz˘val nem ‚rdemes baromkodni! Egyszerre csak egy anyagot tud az –rhaj˘ besz llĄtani az apahaj˘ rakter‚be. jobb Amiga billenty– - Jobbra l‚p‚s a menben. 'jobb Alt' - Balra l‚p‚s a menben. 'Shift' - GyorsĄt s (a lassĄt s automatikus ahogy elengedtk). 'Space' - T––––––––––––zzz!!!!!! 'kurzormozgat˘ billenty–k', joy, vagy eg‚r - A haj˘ ir nyĄt sa (Hitt‚tek volna?). V‚gezetl megjegyzend“, hogy a r nk kil“tt fegyvereket a ROCKET/DRONE jelzi! Ha bementnk az apahaj˘ra - a szok sos lemezcsere ut n - megtudhatjuk, milyen vackokat sikerlt bevontatnunk a b zisra. MESSAGE Besz‚lgethetnk a haj˘ k”zel‚ben l‚v“ idegenekkel, vagy ak r meteoritokkal is ha ‚ppen olyan kedvk van. Az els“ l‚nyek egy‚bk‚nt majd akkor fognak megjelenni amikor az ”sszes meteoritot felszedtk, ilyenkor zenetet kldhetnk nekik. A dum nkra val˘ reg l sukat az INFO WINDOW ablakban olvashatjuk. Ha k‚rd‚st tesznek fel neknk akkor a lehets‚ges v laszok is itt jelennek meg, ezek k”z”tt v logathatunk. Nem mindegy azonban, hogy milyen feleleteket adunk az ellenf‚l, vagy haver zeneteire, ugyanis megfelel“ csĄnytalankod ssal jelent“s haszonra tehetnk szert! LOAD/SAVE J t‚k ll s ment‚se, illetve visszat”lt‚se. Nem kell sok magyar zat. Viszont itt van k‚t ”tlet, ami biztosan nem j”n rosszul: Ă˙Egy lemezre csak egy  ll st tudunk menteni! rdemes teh t legal bb k‚t, vagy t”bb lemezt haszn lnunk, hogy ha elszŁrjuk, akkor egyb“l k‚t lehet“s‚gnk legyen a j t‚k folytat s ra. Ă˙Fontosabb besz‚lget‚sek, vagy harcok el“tt mindig mentsnk  ll st! P‚ld ul a game folyam n j”n majd egy f˘szer egy teherhaj˘n, aki x kg arany‚rt el rulja a (z) ?!'=/ nev– dolog elk‚szĄt‚s‚nek titk t. Mentsnk  ll st, ezut n adjuk neki oda a k‚rt aranyat, mire “ sz‚pen el“rukkol az ”sszetev“kkel. Ha most visszat”ltjk az el“bbi  ll st dupla haszonra tesznk szert. Az aranyunk is megmarad, ‚s a titkot is kiszedtk az ips‚b“l... TIPPEK Ă˙Sokszor ink bb az esznket (akarom mondani a nyelvnket) haszn ljuk (m r ha van), ahelyett hogy mindenkinek egyb“l sz‚tl“n‚nk a pop˘j t. Ă˙Akikkel sehogyan se tudunk d–l“re jutni (pl. valami fontos kldet‚sre hivatkozva le akarnak l‚celni), azokat n‚mi l‚zer segĄts‚g‚vel gy“zz–k meg, hogy a magukkal cipelt fontos anyagokat utalj k  t hozz nk. (Magyarul l“jk sz‚t a gig jukat a n luk l‚v“  sv nyokat pedig gy–jtsk ”ssze.) Ă˙Ez‚rt ha harcolunk valakivel aki k‚k dobozt hurcol maga ut n, a box-ot ne nagyon tal ljuk el, ha lehet, mert akkor az  sv nyok ugrottak. Ă˙Igyekezznk mindenkit megfordul sra k‚sztetni, ha ez sikerlt, onnant˘l m r gyerekj t‚k lesz leszednnk. Ă˙K‚szĄtsnk a k”zelnkbe egy frank˘ angol sz˘t rt, mert n‚lkle sajnos igen k”nnyen megd”g”lhetnk. Ă˙Akinek sok ideje van a j t‚kkal sz˘rakozni, annak ‚rdemes kipr˘b lni az ”sszes verzi˘t (a besz‚lget‚sekt“l fgg“en), hogy megtal lja legzsug bb utat (ez persze ment‚s hegyekkel j r egytt). Ă˙Amikor a kl”nb”z” holmikat vonzan nk magunkhoz a TRACTOR segĄts‚g‚vel, ne teh‚nkedjnk r  a 'T' billenty–re, mert a von˘sug r kap sb˘l el is engedi a szajr‚t. Ă˙Ha t”bb haj˘val indulunk csat ba, vill mgyorsan nyomjunk r  a FIGHT ALL ikonra, mert a kzdelem v‚gs“ kimenetel‚nek szempontj b˘l minden m sodpercnek fontos szerepe lehet. Ă˙™sszeakadunk majd egy manussal (kiemelked“en sz‚p p‚ld nya az Vil gegyetemnek, mi???), aki egy fantasztikusan l‚nyeges dolgot adom nyoz neknk, ami n‚lkl a j t‚k megnyer‚se szinte lehetetlen, felt‚ve ha zsug zunk vele egy kicsit ‚s sikerl elkennnk a sz j t. Annyit az‚rt el rulunk, hogy a hlye gyerekek el“szeretettel haszn lj k a napon fekv“ n‚nik sz˘rakoztat s ra a B‚jv cs cĄm– filmen kĄvl mindenhol. Ă˙A j t‚k elej‚n igyekezznk megjegyezni a motorban mozg˘ alkatr‚szek helyeit, mert ha valami elromlik, akkor kicsit neh‚z lesz pr˘b lgat ssal megtal lni a hib s ktyt. Ă˙FIZESS ELŠ A CoV-ra! Enn‚l jobb tippnk m r nincs... ™sszegezve a tapasztalatainkat, el‚g j˘ benyom saink vannak a j t‚kr˘l. A grafika (f“leg a Ŕszimul tor" r‚szn‚l) ugyan nem egy TFX, de elmegy (a bŁsba...). V‚gezetl MEGATHANX egy bizonyos STEFNEK TAMS nev– Łriembernek, aki n‚lkl ez a leĄr s tuti nem k‚szlt volna el! K”sz STEFA! A game egy‚bk‚nt fut A1200-on is! T‚nyleg, most jut esznkbe: (jellemz“ TIBSOFT-ra) hogy hĄvj k az ezerkettes Ąr˘n“t? AGATHA CHRISTIE (J˘ vicc mi? Na nevessetek m r egy kicsit, most hogy sikerlt keresztlr gnotok magatokat a leĄr sunkon.) Ă˙TIBSOFT AND STEFA DUNGEON HACK Egy sz‚p napon NAGY-NAGY SSI ‚s TSR b csi kinyitotta tekint‚lyes buksz j t, ‚s valami furcsa EOB feliratŁ cetlire lelt. P r perc t–n“d‚s ut n eszkbe is jutott, hogy ez (is) egy el‚g j˘l fizet“ sorozat volt, ‚s m r majdnem kiadt k az utasĄt st a sorozat k”vetkez“ r‚szeibe tartoz˘ dungeon-”k megkre l s ra, amikor egy arra zmm”g“ m‚hecske eszkbe jutatta, hogy az‚rt  lljon meg a menet, valahogy nem illene a TSR jelenlegi koncepci˘j ba. M‚gis, hogy ne viszkessen annyira a tŁlontŁl term‚keny szerz“k tenyere, m‚g p r buckazoidot ki akartak facsarni az ilyenfajta dungeont‚m b˘l. Nem kell hozz  sok id“, sok ”tlet, csak egy-k‚t jobb gfx p r Łj sz”rnyr“l, n‚h ny var zst rgy vagy var zslat, ‚s a fanatikusok m r sorba is  llnak a stuff‚rt. Ahogyan id ig is szokt k, bekapcsolt k a dungeongener tort, megadtak neki vagy 25 Łj szintet, ‚s minden ment is volna, csak valahogy az alapt”rt‚net nem akart senkinek esz‚be jutni. T”bb nap, s“t h‚t ezzel telt el, mĄg v‚gl az egyik legj˘szĄv–bb alkalmazott megsz˘lalt: Mi‚rt ne mag t a gener tort tegyk k”zkinccs‚? Eleinte zŁgol˘dtak, hogy ezzel le is z rn k a tov bbi ilyen tĄpusŁ anyagok Łtj t, de amint a jobbik lelkiis- meretk egy nagy fen‚kberŁg st rendelt meg sz mukra, beadt k a derekukat. A vicc kedv‚‚rt egy DreamForge Intertainment nev– c‚g is belekeveredett az gybe. s megszletett a Bard's Tale Construction Kit... Hopci, az az‚rt nem ugyanaz. Pontosabban: a DUNGEON HACK! Az eg‚sz nosztalgikus k”nnycseppcsalogat˘ hat sa elmondhatatlan. Alapt”rt‚nete hihetetlen fordulatokban gazdag. MegbĄznak minket a feladattal, hogy a ... n‚vre hallgat˘ transzvesztita m gusnak hozzuk el  lmai gumilabd j t. Az odaŁt is hihetetlen egyszer–s‚ggel t”rt‚nik: elteleport l minket a legk”zelebbi rept‚rre, ahonnan ejt“erny“s bevet‚ssel a k”zeli mocs r m‚ly‚re jutunk A FORGOTTEN REALMS felirat ne sok embert zavarjon, mind”ssze arra utal, hogy b rmelyik hagyom nyos lukban lej tsz˘dhatna, ha az MC III ‚s XI monsterjesit is elt–rjk, nem is besz‚lve az EOB-beli Łjdons gokr˘l (megjegyezn‚nk, hogy a falon l‚v“ t‚rk‚p nincs is benne a FR atlaszban). Szokatlan r”vids‚ge a leĄr snak is azzal magyar zhat˘, hogy itt nincs mir“l Ąrni. Ehhez k‚pest csak figyelj‚tek meg, hogy mennyire j˘l fog menni a hasznosabbn l hasznosabb ‚s feleslegesebbn‚l feleslegesebb inform ci˘k felhalmoz sa... Nagyon fontos r‚sznek tartan nk a karakter ‚s dungeon-szerkeszt‚st, mivel az ”sszes t”bbi egy f‚l has bba belef‚r. N‚zzk sorban. Ebben a j t‚kban az id ig megszokott n‚gy, illetve hat helyett egy eg‚sz karaktert indĄtunk, Ągy nem  rt, ha valamelyest jobban behatolunk a dolgok l‚nyeg‚be. —jdons g! El“sz”r az SSI t”rt‚net‚ben BRDot is indĄthatunk (ha j˘l eml‚ksznk, id ig ”sszesen egy darab b rd NPC volt, a DQK-ben, de az is a 1st edition ‚s mell‚k ll sban ezsts rk ny fajt b˘l). A szok sos gener l son kĄvl m‚g el“re elk‚szĄtett figur k kartonjaib˘l is v logathatunk. Aki el“sz”r ezt n‚zi meg, nagy val˘szĄn–s‚ggel csak hledezni tud, mert a karakter el“‚let‚ben egy csod latos dolgot v‚lhet felfedezni: KITEK! Nem, nem. Nyugodtan higgadjunk csak le, az eg‚szet nevezhetjk ak r rossz viccnek is, mert teljesen figyelmen kĄvl hagyja a j t‚k, hogy ez most BLADESINGER vagy sem, BATTLERAGER vagy HEARTH GUARD. Pedig micsoda t plehet“s‚ggel j rt volna! A kitek fel‚nek h tr nyait vagy azok nagy r‚sz‚t azonnal a sarokba hajĄthatn nk, a kitek m sik fel‚nek az el“nyeit szintŁgy. Kinek lenne ellen‚re egy BATTLERAGER, amikor nincsenek t rsak, akiket vesz‚lyeztethetne? Sz˘val az eg‚sz csak kamu, Ągy a tŁl‚l‚s szempontj b˘l nem  rt a saj t karakter gener l sa. A karakter oszt ly nak kiv logat sa nagyobb feladat, mint hinn‚nk. Gondoljunk csak r : ha nem papot v lasztunk, nagy val˘szĄn–s‚ggel sok kaj t ‚s id“t fogunk elpazarolni alv sra, az ‚l“holtak sokkal vesz‚lyesebbek lesznek. Ha nem m gust vagy b rdot, akkor hogy fogjuk beazonosĄtani a t rgyakat a SCRYING GLASS n‚lkl? Ha meg nem harcos, akkor elveszĄtjk a legnagyobb lehet“s‚get, a k”nny– m‚sz rl st. Meg kell mondani, a f“ t“er“ a harcosok kez‚ben maradt, a tolvajok pedig tov bbra is abszolŁt haszn lhatatlanok a t”bbihez viszonyĄtva. Egy m r kiesett. A b rd sz‚peket tud var zsolni, meg eg‚sz j˘ p nc‚lja ‚s fegyvere is lehet, n‚h ny hangszer t rsas g ban kellemes meglepet‚seket okozhat a szemberohan˘ sz”rny–s‚geknek. De tolvajk‚pess‚gei meg senkit sem ‚rdekelnek, ‚s Ągy sem lesz bel“le igazi harcos, tŁl magas a THAC0, nem el‚g az er“, amĄg 18 f”l‚ nem megy. Akkor n‚zzk a var zsl˘t. J˘ pont, hogy “k 5. szinten indulnak, ‚s ezzel az SSI is r tapintott a l‚nyegre, hogy hi ba van egy, esetleg kett“ MAGIC MISSILE-unk, ha j”n “tvenkilenc ork. De mindj rt r tapintunk a m sik l‚nyegre: magasabb szinten sem lesznk bebiztosĄtva. M‚g j˘, hogy BEHOLDER nem j”n a DH-ben... Puff, oda llna a 20. szint– m gus pl. a DAGGER +4-‚vel, ‚s neki llhat ledar lni azt a min. 40-50 HPt. Hehehe. Az‚rt j”n el‚g hasonl˘an kellemetlen sz”rny, pl. a szeretett UNDEAD BEAST. En- n‚l is jobb feladni, ha nincs WAND OF SMITING +3. A pap sajnos egyszerre k‚t fegyvert nem forgathat, var zslatai legt”bbj‚vel meg elmehet kemotoxnak. Aki a lehet“ leghamarabb akar tŁlleni a programon, Ągy annak egy harcos-m gust aj nlhatn nk (a m gus r‚szt legink bb csak az IMPROVED IDENTIFY miatt),  m azoknak, akik szeretnek egy kicsit t”bb id“t bele”lni a dungeon-”kbe, a t”bbi sem  rthat meg, ha id“vel kiv rja. Az eg‚sz j t‚k folyam n a var zst rgyakat is a karakternek megfelel“en kapjuk, ‚s min‚l jobban koncentr ltunk egy oszt lyra a v laszt skor, ann l kiv l˘bb anyagok k”zl v logathatunk a var zst rgyak k”zl. Var zstud˘knak megjegyz‚s, hogy mind a papi, mind a var zsl˘i var zslatok hetedik szintig vannak, ami egy kicsit kiszŁr s a m gusokkal, de segĄthet, hogy kilencedik szintig scrollok az‚rt tal lhat˘ak, csak nem lehet beĄrni a var zsk”nyvbe. Paladineknak pedig egy nagyon rossz hĄr: nincs benne HOLY AVENGER. Fajok tekintet‚ben sokat segĄt a v laszt sban az osz ly meghat roz sa, azonkĄvl ”r”mhĄr: minden jel szerint nincs szintkorl toz s! Gyors kezd‚s eset‚n ˘vakodjunk a f‚l ‚s hasonl˘ t”rtszerzetekt“l. A DUNGEON-szerkeszt‚s titkaiba betekinthetnk, ha a m r ismer“s scannelt k‚p alatt egy CUSTOM-re kattantunk. K‚t oszlop  ll rendelkez‚snkre, a DUNGEON GENERATION ‚s a GAME ENVIROMENT. Sz‚p sorj ban, melyik mire is j˘: Ă˙DUNGEON˙DEPTH:˙egy‚rtelm–, a lekzdend“ dungeon m‚lys‚ge, ‚s egyben a f“ meghat roz˘ja j t‚knak. Mi ”sszesen (nem egy j t‚kban) v‚gigszenvedtnk vagy 40 level-t, tŁl sok kl”nbs‚get a j t‚k jelleg‚b“l fakad˘an csak a sz”rnyek er“ss‚ge okozott. A huszon”t szintes j t‚kban egy tal n nem lesznek hatalmasabb sz”rnyek a v‚ge fel‚. Mind”ssze XP miatt ‚ri meg lemenni a 25. emelet m‚lys‚g‚be. Ă˙MONSTER˙AMOUNT:˙A szinten l‚v“ sz”rnyek sz m t adja meg, az EOB r‚szekben kb. a maxon lehetett mindig. Ă˙TREASURE˙AMOUNT:˙Valami, amit nem ‚rdemes HI al  tenni. rdekes dolgoknak lehetnk tanŁi. Velnk p‚ld ul a k”vetkez“k t”rt‚ntek. ppen bel‚ptnk a dungeon els“ szintj‚re, amikor mi akadt a keznkbe: egy ROBE OF THE ARCHMAGI (f“m gusok k”penye, aki nem ismeri, az kezdjen el csod lkozni ‚s hledezni). P r l‚p‚ssel arr‚bb egy-k‚t k”nyv, ami tulajdons gainkat n”velte. A m sodik szinten egy Tit nkalap cs. A huszon”t”dik szinten pedig m r eg‚sz norm lis gy–jtem‚nyre tettnk szert, ‚s p r felesleges dolgot˘l meg is kellett szabadulnunk: volt hat t–z˘ri ser“-keszty–, n‚gy gyess‚g keszty–je, h rom Tit nkalap cs, k‚t WAND OF SMITING, egy ELVEN CHAIN MAIL +3, RING OF REGENERATION, IOUN kavicsok, stb. Ă˙FOOD˙AVAILABILITY:˙Mennyi kaja lesz elrejtve az egyes szinteken, a m sik oszlop FOOD CONSUMPTION r‚sz‚vel nem  rt ”sszhangban lennie. Ă˙ILLUSIONARY˙WALLS:˙illŁzi˘falak, amiket nem fogunk tŁl nagy val˘szĄn–s‚ggel megtal lni. Sokat ebb“l sem ‚rdemes tenni, mert hamar unalmass  v lik. Ă˙KEY˙FREQUENCY:˙A m sik unalom. TŁl egyszer– megtal lni az egyes kulcsokat, ‚s ha magasra  llĄtjuk, akkor csak a klassz var zst rgyakt˘l szedjk el az id“t, meg az ajt˘k keres‚s‚vel. Csak gyorsabb, de nem nehezebb lesz a j t‚k, ha LO-n van. Ă˙PITS˙FREQ:˙A lyukas padl˘k gyakoris ga, GRAPPLING HOOKkal ‚s pehelyes‚ssel csak id“pazarl s, an‚lkl boszszant˘. Ă˙MAGIC˙TRAPS:˙A m r megszokott MAGIC MISSILE-t, FIREBALLt, LIGHTNING BOLT-ot ‚s tsait k”pk”d“ fejek, amelyek var zslatai az ellenf‚lre is hatnak. Ă˙HINTS:˙Valamikor el“ttnk ez egy bentlak sos gimn zium volt m gusl nyok sz m ra, akik rendesen vezett‚k a kis titkos napl˘jukat. Egy ly nyka Ąr sa fent is maradt, de h listennek a malac r‚szeket m r r‚g sz‚thordt k az ork hord k, Ągy maradt az unalmas, de hasznos bejegyz‚sek t”mege var zst rgyakr˘l ‚s sz”rnyekr“l. Egyszer–bb (XP szempontj b˘l jobb), ha ink bb a HACK.RES-ben olvassuk el. Ott sorba is vannak rakva az egyes fecnik. Ă˙MAGICAL˙ZONES:˙Ez is ismer“s kell, hogy legyen, p r Łjabbfajta hat ssal. Az t”rt‚nik, hogy egyes helyeken meglep“ esem‚nynek lehetnk tanŁi: lelassulunk, mĄg az ellenf‚l persze nem tesz ilyet, nem m–kszik a m gia, minden l‚p‚s f j, fogy az er“nk, ‚s a legrosszabb: fogy az XP. N‚ha ad el‚g izgit. Ă˙WATER˙LEVEL:˙Sok magyar zat nem szks‚ges, vĄz alatti l‚gz‚st lehet“v‚ t‚v“ var zst rgy ‚s var zslat van el‚g. M‚g j˘, hogy kihagyt k a megismert kapcsol˘kat ‚s vĄz ramokat... Ă˙MULTI-LEVEL˙PUZZLE:˙A puzzle alatt annyit kell ‚rteni, hogy t”bbi szinten keresztl sem  rt cipelni a kulcsokat. Ă˙ENCOUNTER˙UNDEAD:˙Sok ‚rdekes dolog elveszne, ha ki lenne kapcsolva. A k”vetkez“ ‚l“holtakkal tal lkozhatunk: GHOUL (ami egy olyan fajta, aki nem tanulta meg el‚gg‚, hogy b‚nĄt s ra az elfek immunisak), SHADOW, SHADE WIZARD/WARRIOR, WRAITH, MUMMY, WIGHT, SPECTRE, GHOST WARRIOR, LICH, UNDEAD BEAST, WATCH GHOST. Ă˙FOOD˙CONSUMPTION:˙A karakter ‚hs‚g‚nek m‚rt‚ke. Ă˙MONSTER˙DIFFICULTY:˙A sz”rnyek HPi. Nagyon nagy hat ssal van az ‚rtk kapott XP-re is. Ă˙MAGIC˙POWER:˙A m gia er“ss‚ge alatt azt kell ‚rteni, hogy HI fokozaton egy mezei LIGHTNING BOLT is leszedhet ak r 100 HP-t is, ‚s nemcsak az ellenf‚lr“l, hanem r˘lunk is, legyen a kil”v“ alkalmatoss g egy p lca, csapda, vagy egy sz”rny. Ă˙POISON˙STRENGTH:˙A m‚reg er“ss‚ge, azaz mennyit szed le meghat rozott id“k”z”nk‚nt, ugyanŁgy hat ssal van az ellenfelekre is. A baj az, hogy  ld sos hat s t a sz”rnyike nem tudja kiv rni, mĄg mi r ‚rnk. Ă˙CHARACTER˙DEATH˙REAL:˙Ha most tŁl szigorŁak lenn‚nk, azt mondan nk csak r˘la, hogy n‚zd meg a k‚zik”nyvben, de addig is mindig tartsd ON  ll sban. Csakhogy mi mindig is az olvas˘k ‚rdekeit igyekeztnk k”vetni, ez‚rt elmondjuk, hogy milyen j˘t mulattunk magunkon, amikor kipr˘b ltuk ON  ll sban, ‚s Łgy a dungeon nyolcadik szintj‚n meghaltunk. Oh, sebaj, gondoltuk, ‚s m r indultunk is a RESTORE-hoz. Hmm, hmm. A k”vetkez“ p r percben a h z ablakait f”ld”ntŁli sikolyok szaggatt k, a vakolat leomlott, mert az a meglepet‚s ‚rt minket, hogy a j˘szĄv– masina sz‚pen let”r”lte minden egyes kimentett  ll sunkat, majd fellĄrta, hogy vissza llĄt sra egy fikarcnyi es‚ly se legyen. Megoldhat˘ a probl‚ma Łgy, hogy nagyon rossz helyzetek eset‚ben r”gt”n visszat”ltnk, nem v rjuk meg a hal lt, ‚s id“nk‚nt a SAVEGAME k”nyvt r nagy r‚sz‚t archiv ljuk. €gy nagyobb az es‚ly a sikerre. Ă˙ENEMY˙SPELLS:˙Ha kikapcsoljuk, a j t‚k nagyon leegyszer–s”dik, szupereffektĄv a MAGIC POWER HI-jal. FelhĄvn nk a figyelmet arra, hogy minden be llĄt snak van szerepe, ‚s tal n nem csak a gener l sban, hanem az egyes sz”rnyek‚rt kiutalt XP-ben is. Az XPk ‚rt‚ke sz‚les, kb. 10 ‚s 160 sz zal‚k k”z”tt mozoghat az MC-okban javasolt ‚rt‚khez viszonyĄtva. Legf“k‚ppen a MONSTER DIFF. a d”nt“. Tess‚k csak belegondolni, hogy mi kb. 1.2 milli˘ XP-t kerestnk 25 szinten keresztl max. sz”rnysz mmal, de a ki‚rdemelt XPnek csak egytized‚t v ghattuk zsebre. Legnehezebb fokozatban ez ak r 20 milli˘t is meg‚rhetett volna. Ez egy 64. szint– m gus lehetne, ha menne hŁsz f”l‚... A j t‚k elkezd‚s‚hez m r el‚g segĄts‚get adtunk, de az elindul s ut n is tal lhatunk valamit. N‚zzk a j t‚k Łjdons gait, amik hom lyosak lehetnek az EOB-ben edzettek sz m ra is. Ilyen a karakterre pakolhat˘ kock k k”zl az a h rom, amely a fej felett helyezkedik el. Id“vel tal lhatunk Łn. IOUN kavicsokat, amelyek k”zl a szrk‚n kĄvl mindegyiket ‚rdemes j˘l megvizsg lni, mert sok el“ny”s m gia lett bel‚jknyomva. A szrke az‚rt nem haszn lhat˘, mert megalkot sakor a PERMANENCY-hez nem megfelel“ min“s‚g– elemet haszn ltak (tudj tok, az a dobol˘s teh‚n, aki n‚ha kajakozik is!), ‚s a dungeonben ki szeretn‚ kivenni a zsebl mp j b˘l a telepet? A t”bbi viszont igen hasznos, ‚s nem kell megijedni, ha id“nk‚nt h–s‚gesen tesz egy tiszteletk”rt a kopony nk k”rl, ez a dolga. Van, amelyik kev‚sb‚ tart˘s, ilyenek a var zslatszĄv˘ drazs‚k, a kisebbek ‚s a nagyobbak is. Bizonyos szintnyi m gia ut n OVERLOAD felirat villog sa k”zben elkezd fst”l”gni. A t”bbi viszont maradand˘an segĄt, mondjuk nem kell t”bb‚ kaj lni (ez a legcsŁcsabb, ‚s alkoholt az‚rt lehet mellette inni, azt nem sztty”li el). A tulajdons gokat n”vel“ p‚ld nyok kiv‚telesen nem emelnek semmit 18 f”l‚. Ejtsnk akkor p r sz˘t az arra ‚rdemes Łj vagy m˘dosĄtott var zst rgyakr˘l. Ha egy szimpla oszt lyŁ karakterrel indulunk, j˘ es‚ly lehet arra, hogy egy teljes n‚vvel ell tott ruha-garnitŁra birtokosaiv  v ljunk. Meg“rz‚sl p r ember itthagyta felszerel‚s‚t, ‚s j˘t‚konys gi c‚lb˘l egy darab gaty ban t voztak. Mindegyikk a saj t oszt lya sz m ra nagyon is el“ny”s k‚pess‚gekkel rendelkezett, pl. Ghreu tolvaj volt, Myrh f“pap/lakatos, Ravenna n“st‚ny var zsl˘, stb. A teljes grabanck‚szlet egyes tagjai lehet, hogy nem kifejezetten a bestek a t‚m ban,  m ki a megmondhat˘ja, hogy rossz Ązl‚sk volt az emlĄtett szem‚lyeknek. F“ a harm˘nia. Nincs Ązl‚sesebb, mint Ravenna z”ld szĄn– h l˘sipk ja mell‚, ami titokban eggyel n”veli az intellektu lis k‚pess‚geket is, Ravenna dĄszes Gyorsas g Botja. Egy‚bk‚nt Ghreu tŁl hasznos a tolvajok sz m ra ahhoz, hogy sz˘ n‚lkl elmenjnk a legkŁlabb t rgya mellett, ami olyan z rnyit˘ szerk˘, hogy megs‚rl‚se eset‚n automatikusan becsomagolja mag t, megveszi a b‚lyeget, ‚s felkeresi a legk”zelebbi post t, ahonnan feladja a csomagot a legk”zelebbi z rnyit˘javĄt˘ szakzletbe. Egy m sik fontos t rgyat m r emlĄtettnk, nev‚n nevezve a SCRYING GLASSt (vagy ahogyan el“sz“r k‚zbev‚ve tal lkozunk vele, a "furcsa tk”r"), aminek szerep‚re a mindig is feledhetetlen 93/94-es vk”nyben lefutott EOB III leĄr sban csak halv ny mell‚besz‚l‚sekkel utaltunk, kifejezetten azzal a c‚lzattal, hogy megbecslt olvas˘t”megeinket k‚ts‚gekben hagyjuk funkci˘j t illet“en, ami nem is volt v‚letlen, tudniillik pontos szerep‚nek ismerete kiesett akkori ‚rdekl“d‚si k”rnk f“ mez“j‚b“l,  m az id“ forg sa nem hagyta v ltozatlanul ezt az intim t‚m t sem, megvil gosĄtv n elm‚nket az univerz lis j˘akarat gy”ker‚nek kutat s ban j tszott p˘tolhatatlan szerep‚r“l, konkretiz lva a dolgot, a felhaszn lhat˘ t rgy-er“forr sok optim lisabb kihaszn l s t lehet“v‚ tev“ elengedhetetlen inform ci˘k k”zkinccs‚ t‚tele (42 - Bryan). Sz˘val beazonosĄtja, amit kell. Vannak a m r ismer“s p lc k k”zl is Łjdons gok, ilyen a MUNDANE WAND, ami a CREATE NEST 3. szint– papi var zslat ( llati szf‚ra, azon bell a mad r szektor csuri cikkelye) legfontosabb materi lis komponense. A HASTEN FOE a HINDER FOE inverze, ‚s annyit is el lehet r˘la mondani, hogy k ros az eg‚szs‚gre. A m˘dosĄtott t rgyak k”zl csak kett“r“l sz˘ln nk, az egyik a Tit nkalap cs (TITAN'S MAUL), amit csak hajig lni lehet, k‚zben haszn lni nem (valamennyire meg is lehet ‚rteni, hiszen a norm l haszn lat hoz a nagy er“n kĄvl a G m‚ret is szks‚ges), a m sik meg a f“m gusok k”penye (ROBE OF THE ARCHMAGI). Ezt felv‚ve a var zsl˘ karakter abba a kĄnos szitu ci˘ba kerlhet, hogy a szab sa ugyan els“rend–, de sajnos csak ‚pp var zsolni nem lehet benne. Ennek ellen‚re minden bizonnyal f“m gus‚kn l CSAK ezt illik viselni. A szintekr“l nem ‚rdemes m st mondani, mint hogy egy szinten k‚t fajta sz”rny van, plusz egy, amelyiket nevezhetn‚nk f“sz”rnynek is. Az els“k”n goblinok, orkok ‚s hobgoblinok k”zl kett“ riogatja az arra ‚rdemeseket, lejjebb sokkal r termettebb ‚s v ltozatosabb fajt kkal is ”sszeakadhat a bajuszunk. El“fordulhat, hogy a f“sz”rny gyeng‚bb, mint a szint t”bbi figur ja, ‚s hogy ugyanaz a figura j˘val lejjebb l‚v“ szinteken is fick ndozik. A legutols˘ szinten is csak ugyanez van, de a f“f“f“f“ellen a k”vetkez“ h rom k”zl az egyik: BLUE DRAGON, ELEMENTAL LORD, TANAR'RI - BALOR. A t”bbi sz”rnyek k”zl a legvesz‚lyesebbek a DEATH KNIGHT-ok ‚s a LICH-ek lehetnek, b r van, akinek az UNDEAD BEAST-ek sem fognak tŁls gosan tetszeni (heil, Herr Dalamar!). Utolj ra a tipp: ha az ajt˘ a f‚listennek sem akar kinyĄlni, nagy izmŁak el“nyben. Az id igi feh‚reg‚r j t‚ktechnik t ne felejtsk: ss ‚s fuss. SzubjektĄv v‚lem‚nynk, hogy a fegyver”ssze llĄt sban neknk a legjobban k‚t WAND OF SMITING j”tt ki, ‚s ideges lett a k‚ks rk ny. HosszŁkardot ‚s r”vidkardot egyszerre a fene tudja, hogy mi‚rt, de nem haszn lhattunk, mellesleg azokb˘l a legjobb, amit a m r emlĄtett x szintnyi j t‚kunk ut n tal ltunk, egy +3-as r”vidkard volt. P nc‚lb˘l sima harcosoknak ‚s papoknak a DRAGONSKIN ARMOR +2 sz mĄthat nonpluszultr nak, a t”bbieknek mind az ELVEN CHAIN MAIL +3. A legjobb sisak egy +3-as volt, a legjobb karperec szint‚n. Gy–r–kb“l, ha van, a regener l˘sat mindenk‚pp viseljk legal bb pihen‚skor, nem papok sz m ra a m sik ujjra meg  ld sk‚nt j”het egy XY Pecs‚tgy–r–je, ami korl tozott sz mŁ papi var zsk‚pess‚gre ad lehet“s‚get, felt‚ve, hogy szent szimb˘lummal is rendelkeznk. Egyes var zsmez“k ‚s er“szĄv˘ ‚l“holtak kedv‚‚rt felpr˘b lhatjuk a SUSTAIN STRENGTH-et is. A pajzs csak helypazarl s a m sodik fegyver vagy a var zsk”ny/szimb˘lum el“l. Megjegyz‚sl annyit mondan nk, hogy sokan elkeserednek a m sodik szintre l‚p‚st megel“z“ pillanatokban, ugyanis egy k˘dot k‚rdez. Az gy nem sŁlyos, megijedni nem kell. J˘p r DOC-CHECK k‚rd‚sre kipr˘b ltuk, hogy mi lenne, ha megpr˘b ln nk kital lni a megold st. Els“re bej”tt. Annak, aki esetleg nem annyira ismer“s a k‚rdezett t‚m kban, aj nljuk a csod latos HACK.RES file-t, mert az egyik legolvasm nyosabb file, benne vannak, persze t”m”rĄt‚s, v‚d‚s n‚lkl a k‚rd‚sek, ‚s r juk a megold sok. Mit ‚rdemel az a b–n”s: GENERATING CHARS: ATTRIBUTES CHARACTER BASICS: INHABIT CLASSES: CHARACTERS ALIGNMENTS: FICTIONAL ABILITY SCORES: SUMMARY RACIAL ADVANTAGES: WANDERING AFTER SELECTING: SELECTED CRASH COURSE IN SPELLCASTING: EVIL EXAMINE CHAR.: APPEARS READY AN ITEM: MOVE PRAY FOR SPELLS: EXAMINE SHOW NUMBERS: COMMAND DUNGEON DEPTH: ENDURE ENEMY SPELLS: SHADOWS DAMAGE: LOSS GO ON: FAILS XILL: BRAWNY COCKATRICE: INFAMOUS GOBLIN: GREED GOLEM, FLESH: HUMANOID OTYUGH: GULGUTHRA WATCH GHOST: SOMETIMES (csak a szavakra figyeljnk, a sz mok nem jelentenek semmit, a szok sos m˘don csak ijesztgetnek. K”sz”net j r Szigetv ri J˘zsef olvas˘nknak of Maroshegy). Ha valaki megn‚zn‚ a lekaszabolt sz”rnyeink sz m nak list j t, mindj rt esz‚be fog jutni, hogy ez egy SZEREPj t‚k, s nem mondjuk a DOOM... El‚gedettek lehetnek oda t, j˘l meg sikerlt alkotni a stuffot, az, hogy a DUNGEON bej rhatatlan lenne (‚rtsd: nincs meg a lej rat), ritka. Az 'F1'-gyel m‚g lassŁ 386-oson is elmehet a m˘ka, Ągy mi is befejezzk az Ąr st, ‚s pontot tesznk az eg‚sz SSI/EOB dungeon v‚g‚re. PONT!!!!! Ă˙H PI