Az ugyan m r szinte hagyom ny n lunk, hogy a f‚lbehagyott j t‚kleĄr sokat csak 2-3-5-100 sz m mŁlva folytatjuk, de az el“z“ sz mban megkezdett EYE OF BEHOLDER-t most kiv‚telesen azonnal folytatjuk. Ugye, milyen j˘?! (Mindenki megsimogathatja a buksinkat.) Az term‚szetesen nyilv nval˘, hogy az els“ h rom szint mes‚lget“s m˘dszer‚vel sohasem ‚rn‚nk a v‚g‚re Ągy teh t innen azt a m˘dszert k”vetjk, hogy a sz”vegben csak az ‚rdekesebb helyszĄnekre hivatkozunk, egy‚bk‚nt a t‚rk‚pek alapj n mindenki maga  llĄtja ”ssze az Łtvonal t. A 4. szintt“l kezdve egy‚bk‚nt ‚rv‚nyes az a t‚tel, hogy az adott szint nem felt‚tlenl j rhat˘ be egy fst alatt: egyes helyszĄnekre csak Łgy lehet bejutni, hogy el“bb n‚h ny szinttel lejjebb ereszkednk, ‚s onnan t‚rnk vissza. A l‚pcs“kn‚l ugyan nem jel”ltk, hogy az alant fekv“ szinten hova lyukadunk ki, viszont ha valaki k‚pzeletben torony-szer–en egym s f”l‚ k‚pzeli a szintek t‚rk‚peit, akkor j˘ nyomon j r : meg egy‚bk‚nt is n‚h ny l‚p‚s ut n a t‚rk‚pekb“l nyilv nval˘, hogy hol j r. A 7-11. szinteken m r nem is lehet norm lis m˘dszerrel (a l‚pcs“k”n k”zlekedve) tov bbjutni: ezekr“l m r csak Łgy verg“dhetnk tov bb, ha valahol keresnk magunknak egy lyukat a f”ld”n ‚s eggyel lejjebb pottyanunk. A testhez ll˘ g”d”r kiv laszt sa fakultatĄv, mi szaggatott k”rvonallal jel”ltk azokat, ahol kĄnunkban lejjebb zŁdultunk. Az el“z“ sz mban m r volt t‚rk‚p a 4-5. szinthez, sz˘val azt nem k”z”ljk Łjra, csak a magyar zatot az ‚rdekesebb r‚szekhez. Na, gyernk: 4. szint Itt csak egyetlen sz”rnyfajt val tal lkozunk: hatalmas m‚ret– p˘kokkal. Ugyan harcban el‚g lassŁak ‚s el‚g gyeng‚k is (20-30 HP-nyi t‚sre  ltal ban m r kifekszenek), de a harap suk m‚rgez“. Ha az els“ k‚t karakternk valamelyik‚nek bevisznek egy tal latot, akkor az nemsok ra ‚rezni fogja a m‚reg hat s t (XY feels the Poison!) ‚s a HP-je 10-12 pontonk‚nt vill mgyorsan addig cs”kken, amĄg a karakter meg nem hal. A cleric Slow Poison var zslat val lassĄthatjuk a m‚reg hat s t, de kb. 1 percnyi id“ mŁlva Ągy is jelentkezni fog. Egy teh t els“ dolgunk legyen, hogy a szint ‚szaki r‚sz‚n lev“ egyik szob b˘l, a 12-vel jel”lt szob b˘l felvegyk a 2-2 db Potion of Cure Poisont (ha arra indulunk, akkor csak 1 vagy k‚t p˘kkal vĄvott kzdelmet kell megŁsznunk). Ha van n lunk ilyen potion, akkor m‚rgez‚s eset‚n adjuk a m‚rgezett karakter kez‚be, ‚s jobb clickkel haszn ljuk : a m‚rgez‚s azonnal elmŁlik. Ha egy karakternk meg van m‚rgezve (a karakterlapon piros POISONED felirat), akkor ne pihenjnk, mert a pihen“ ideje alatt a karakter elhal lozik! A szint keleti r‚sz‚n a p˘kokat egy‚bk‚nt nem lehet v‚g‚rv‚nyesen kiirtani,  lland˘an Łjratermel“dnek (egy‚bk‚nt ezen a szinten '!'-lel jeleztk azokat a szob kat, ahol biztos lesz egy p˘k). Az  tj r˘kat n‚ha p˘kh l˘ z rja le: ezeket nem jel”ltk a t‚rk‚pen, mert valamelyik harcos karakter kez‚ben tartott szŁr˘- vagy v g˘fegyver haszn lat val azonnal utat lehet nyitni rajtuk. 1 : NPC (Tarhog): A 3. szint utols˘ term‚b“l az ‚szak fel‚ vezet“ l‚tr n t vozzunk. A 4. szint elej‚n egy beugr˘ban egy sebeslt dwarf harcost (5. szint–) pillantunk meg, aki a drow-kkal vĄvott kzdelemben s‚rlt meg, de hajland˘ be llni a csapatunkba. (A nev‚t Tarhognak Ąrtuk a jelmagyar zatban. Ezt hĄvj k nyomdahub nak : helyesen Taghor.) Term‚szetesen vigyk magunkkal: a h ts˘ sorba  ll be, teh t adjuk az egyik kez‚be az Ąjat ‚s pakoljuk  t a tegez‚be a t”bbi karakternkn‚l lev“ nyilakat. § majd h tulr˘l t mogatja nyilaz ssal az els“ k‚t karakter harc t (ez a tri˘  ltal ban m r elegend“ ahhoz, hogy a p˘kokkal vĄvott kzdelmet lehet“leg harap s n‚lkl Łsszuk meg). Egy‚bk‚nt egy j˘f‚le l ncing is van rajta, sz˘val nem  rt ha azt  tteszszk, az els“ sorban lev“ m sodik karakterre. AzonkĄvl meg nem  rt pihenni egyet, mert csak 3 HP-je van. (    h! Most l tjuk, hogy nincs beĄrva a sz m az el“z“ sz mban lev“ t‚rk‚pbe: mindegy, Tarhog a szint k”zep‚n lev“ l‚pcs“ ut n van, az ‚szakra vezet“ folyos˘n egy nyugati beugr˘ban. Jaj, de kis gyesek vagyunk, a szint k”zep‚n lev“ m sik l‚pcs“t (a d‚lebbre es“t) is elrontottuk: az term‚szetesen nem lefel‚, hanem felfel‚ vezet, a 3. szint utols˘ term‚be. Eln‚z‚st...) 12 : Itt k‚t Cure Poison van, de az ide vezet“ k‚t illŁzi˘fal nyit s r˘l nem tudunk nyilatkozni. Az viszont biztos, hogy nem err“l a szintr˘l lehet nyitni “ket: miut n az 5. szintr“l visszaj”ttnk ide, akkor nyĄltak ki. Lehet, hogy valamelyik ottani ACL volt a b–n”s (j˘ szok sunk szerint mindegyiket  tkapcsolgattuk), de az is lehet, hogy a program megv rta, mĄg letakarodunk oda. 14-15 : Ebbe a terembe csak az 5. szintr“l tudunk majd felj”nni. A : Ezen a folyos˘n h rom g”d”r z rja le a nyugat fel‚ vezet“ utat. Az els“t a folyos˘ elej‚n lev“ ACL (m sn‚ven kapcsol˘; kis ronda szobor, aminek a kez‚t lehet mozgatni) z rja, a m sodikat a D-vel jel”lt ACL, a harmadikat pedig a semmilyen bet–vel nem jel”lt ACL (Łgy l tszik a 4. szint t‚rk‚p‚r“l mindent lefelejtettnk...), ami egy‚bk‚nt az A folyos˘r˘l d‚lre es“ teremben van. A teremb“l h rom ajt˘s szoba nyĄlik d‚l fel‚ : amelyikben nincs a t‚rk‚pen sz m, abban van az utols˘ ACL. A g”dr”s folyos˘ v‚g‚n lev“ bukkan˘ term‚szetesen Łjra megnyitja a g”dr”ket. B : Ezt az illŁzi˘falat az E-vel jel”lt ACL  t llĄt sa nyitja. C : Ha meghŁzzuk a l ncot, akkor a Taghort˘l ‚szakra vezet“ folyos˘kon lev“ k‚t illŁzi˘falsor norm lis falsor lesz. A keleti falsor egy‚bk‚nt csak ‚szaki, a nyugati pedig csak d‚li ir nyban j rhat˘. Egy Łjabb hi ny: a nyugati falsor ‚szaki r‚sz‚r“l lemaradt egy Dwarven Key jel”l‚se (ahol nincs pont). F : Port l. Egyel“re m‚g nem haszn lhat˘, majd ld. k‚s“bb. G : 'Oracle of Knowledge'. (M‚g egy megjegyz‚s: a 11-n‚l lev“ helyen tal lt csatab rd (Drow Cleaver) nagyon kellemes fegyver, teh t azonnal nyomjuk a harcos karakterek egyik‚nek a kez‚be.) 5. szint Ez egy nagyon nyugis szint. Itt is csak p˘kok vannak, de mind”ssze kett“ darabbal tal lkoztunk. A : Itt ‚szak fel‚ h rom Dwarven Key segĄts‚g‚vel nyithat˘ ajt˘ vezet. A t‚rk‚pr“l kiderl, hogy teljesen mindegy, melyiket nyitjuk ki, de a l‚nyeg az, hogy az egyiket felt‚tlenl nyissuk meg, mert az egyik r‚szr“l az ajt˘k m”g‚ fogunk teleport lni ‚s ha nem nyitottunk ki egyet sem, akkor ezut n nem nagyon fogjuk m r a d‚li r‚szt l tni... (az ajt˘k csak d‚l fel“l nyithat˘k) Dwarf kulcsunk itt m‚g biztos van, ellenben a k‚s“bbiekben mindenk‚ppen szks‚gnk lesz egyre (4. szint z rt r‚sz‚n lesz egy kulcsos ajt˘, amelyhez szint‚n ilyen kulcs kell ‚s eggyel kevesebb Dwarf kulcs van a j t‚kban, mint ah ny ajt˘ nyithat˘ ilyen t rggyal.) Teh t az itteni ajt˘k egyik‚t  lkulccsal nyissuk. Az egyik biztosan nyithat˘ vele ‚s rem‚lhet“leg van thief oszt lyŁ karakter is a csapatban... B : Az innen d‚lre es“ ajt˘ m”g”tti r‚szen nagyon m˘k s dologban lesz r‚sznk: minden egyes helyen, amit magunk m”g”tt hagytunk, egy g”d”r nyĄlik meg, amelyen a 6. szint d‚lnyugati r‚sz‚re pottyanunk. Az ezen a r‚szen megnyĄlt g”dr”ket lehet a B-vel jel”lt ACL-lel becsukni. Itt egy csom˘ felesleges t rgy van, ezekb“l a k‚t Golden key a fontos ‚s a 8-cal jel”lt r‚szen lev“ scroll ‚s p nc‚l. Az oda vezet“ ajt˘t az egyik aranykulcs nyitja, a bent lev“ illŁzi˘falat a m sik. Az Łtvonalb˘l k”vetkezik, hogy ide k‚tszer kell majd bej”nnnk, mert el“sz”rre csak Łgy tudunk kijutni innen, hogy lepottyanunk a g”d”rbe: az els“ k”rben szerezzk meg az egyik kulcsot, azt n ugorjunk bele valamelyik g”d”rbe. A 6. szinten lev“ ajt˘k k”zl Łgyis csak azt az egyet tudjuk kinyitni, amelyek az 5. szintre visszavezet“ l‚pcs“ folyos˘j ra visznek, sz˘val nem lesz neh‚z visszatal lni. Miut n visszat‚rtnk, a B-vel jel”lt ACL-lel csukjuk be a g”dr”ket, azt n szerezzk meg a m sik kulcsot ‚s nyissuk ki a 8-n l lev“ illŁzi˘falat. Egy teleport van m”g”tte, ami az innen ‚szakra lev“ terembe teleport l (a k”rrel jel”lt helyre). (A T1 teleport csak sim n az ajt˘ el‚ tesz vissza.) 13 : Ez a terem a dwarfok  tmeneti t bora. A bej ratn l Armun a kl n sz˘viv“je v r bennnket ‚s inform ci˘t aj nl holmi kij ratr˘l, amennyiben a szks‚g ˘r j ban hajland˘ak vagyunk segĄteni nekik (HEAR PROPOSAL). HosszŁ mes‚t mond a t”rzsr“l, amelyben sz˘ esik arr˘l, hogy felk”lt”ztek a felszĄnre, azt n majdnem kipusztultak, majd Łgy d”nt”ttek, hogy ink bb m‚gis visszat‚rnek “seik f”ldj‚re (b ny iba), ami valahol j˘val lejjebb fekszik. A keres‚s k”zben let boroztak a k“port l el“tt (ld. F), ami hirtelen villogni kezdett, majd egy nagy horda drow t”rt el“ a m‚ly‚b“l, akiket egy Syndhia nev– l ny vezetett. Hoszszas kzdelemben ugyan visszavert‚k “ket, de a harcban Teirgon kir ly megsebeslt egy m‚rgezett t“rt“l ‚s most haldoklik, tov bb  a drow-k magukkal hurcolt k Teirgar herceget. R”vid pihen“ ut n term‚szetesen mennek kiszabadĄtani (majd bolondok lenn‚nek menni!...), de ha esetleg ezt megtenn‚nk helyettk, akkor kaphatunk infot a kij ratokr˘l. (HELP HIM) Ezut n megtudjuk, hogy miel“tt a port lon keresztl t vozott volna az ismeretlenbe, Syndhia elejtett egy k“med lt (Stone Medal), amit most megkapunk. AzonkĄvl m‚g kapunk egy csom˘ kaj t ‚s kĄs‚r“nek jelentkezik m‚g egy Łjabb NPC: Dohrum, 5. szint– fighter. Term‚szetesen bevesszk hatodiknak a csapatba. N la is van egy csom˘ kaja, azonkĄvl c‚lszer– a kez‚be nyomni egy paritty t ‚s n la felhalmozni a n lunk lev“ k”veket. Egy ezut n harcban a k‚t h tul  ll˘ dwarf l“d”zve t mogatja az el”l lev“ harcosokat. Anrum egy‚bk‚nt m‚g hablatyol egy kicsit egy bizonyos legend r˘l a 'Tud s Or kulum val' (Oracle of Knowledge) kapcsolatban, amelynek m–k”dtet‚s‚hez a kulcs egy m gikus fekete g”mb (Black Orb). A g”mb”t egy oraclebe helyezve hatalmas energia szabadul fel... (H rom Black Orbot tal lunk majd a 12. szinten ‚s h romfajta oracle is van...) 14 : Itt egy dwarf cleric van, aki k‚r‚snkre vagy maximumra gy˘gyĄtja a csapatot (HEAL PARTY), vagy felt maszt egy halottat (RAISE DEAD). Szolg latait csak bizonyos id“k”z”nk‚nt lehet ig‚nybe venni, ha tŁl kor n j”vnk vissza, akkor elhajt bennnket azzal, hogy dolga van. A hulla felt maszt s hoz el“sz”r is egy hulla kell: ez lehet egy elhullott karakternk, de megfelel a c‚lnak valamilyen ‚l“l‚ny csontja (Bones) is. Ezid ig Anya, human female fighter ‚s Tod Uphill, halfling male fighter/thief csontjait tal lhattuk meg. Mivel a csapatban csak hat karakter lehet (‚s ez Taghorral ‚s Dohrummal kieg‚szlve m r megvan), “ket teljesen felesleges felt masztani: mindketten csak 5. szint–ek (mint az im‚nt be llt Dohrum), viszont nincs semmilyen felszerel‚sk. A k‚s“bbiekben viszont m‚g tal lunk majd csontokat ‚s a dwarf cleric szolg latait akkor is ig‚nybe vehetjk, ha esetleg a jelenlegi csapatb˘l lenne elhull s. C : Ebbe a terembe sim n bejuthatunk a keleti ajt˘ra clickelve, de itt Łgy t–nik, hogy zs kutc ba jutottunk. A nyugat fel‚ vezet“ ajt˘ sehogyan sem nyithat˘ ‚s a m sik ir nyb˘l sem tudunk erre verg“dni. Viszont ha a C-t“l ‚szakra lev“ n‚gyzetre l‚pnk ‚s a nyugat fel‚ lev“ fal fel‚ fordulunk, akkor r”vid vizsg l˘d s ut n kiderl, hogy a falnak m s a mint zata, mint a t”bbi helyen. A k”zep‚n egy eg‚szen kicsi elkl”nĄtett r‚sz van: erre clickelve nyĄlik az ajt˘. (Ilyen lesz m‚g egy p r majd k‚s“bb is, alkalmasint 'kis kapcsol˘' n‚vvel fogunk r juk hivatkozni.) D : Nincs is D-vel jel”lt hely! E : Ez az a port l, amir“l a dwarf besz‚lt. A port lok liftk‚nt szerepelnek a j t‚kban: a szintek k”z”tt lehet m szk lni rajtuk keresztl, m r amennyiben n lunk van a megfelel“ t rgy. Egyes port lok csak be-, m sok csak ki-, megint m sok egyar nt szolg lnak ki/bej ratk‚nt az adott szintre. A m–k”dtet‚skh”z a k“b“l k‚szlt t rgyak szolg lnak: ha j˘l eml‚ksznk, Amig n el‚g ha csak n lunk van a megfelel“ t rgy, PC-n k‚zbe is kell venni ‚s meg‚rinteni vele a port l fels“ r‚sz‚n lev“ szimb˘lumot. A port lokat a k“b“l k‚szlt t rgyak m–k”dtetik, mindegyik egy adott szintre t”rt‚n“ utaz st tesz lehet“v‚. Ezekb“l ezid ig n lunk lehet a Stone Necklace, Stone Dagger, a Stone Medal ‚s a Stone Scepter. Ezt a port lt a med l m–k”dteti ‚s a 7. szint egy : egyel“re : minden ir nyb˘l z rt r‚sz‚re jutunk vele, ahol egyr‚szt felvehetnk egy t”ltet n‚lkli var zsp lc t, tov bb  Łjabb port lok v rnak. Kett“ kij rat, az egyik az 5. szintre vezet vissza, az egyiken keresztl viszont leutazhatunk a 9. szint A-val jelzett r‚sz‚re (Stone Dagger). F : Ennek a teremnek minden helyszĄn‚n egy-egy teleport van, amelyek ide-oda dob lnak a teremben. Ide csak azut n ‚rdemes j”nnnk, hogy a 10. szintr“l kiszabadĄtottuk Keirgar herceget ‚s visszamentnk a dwarfokhoz. A terem h rom r‚sz‚n (a nyugati fal k‚t v‚g‚ben ‚s a terem k”zep‚n lev“ 'L' alakŁ fal zug ban) 3 kapcsol˘t tal lunk. Ez a h rom kapcsol˘ az ‚szakkeleti r‚szen fekv“ lej rathoz vezet“ h rom folyos˘ ajtaj t nyitja. Azt r tok bĄzzuk, hogy a kapcsol˘khoz hogyan kecmeregtek el : de ha Keirgar kiszabadĄt sa el“tt pr˘b lkozn tok, akkor a harmadik kapcsol˘hoz nem lehet eljutni (ergo a l‚pcs“h”z sem). 6. szint A szinten n‚h ny Kenku n‚vre hallgat˘ sz”rny v r bennnket. Nem tŁl er“sek (20-25 HP k”rl), de Magic Missile-lokkal l“d”znek, amelyek egyenk‚nt 10-15 HP-t is csaphatnak a karaktereinken (nem is besz‚lve a hus ngr˘l, amivel hadon sznak!) AzonkĄvl leggyakrabban n‚gyes‚vel is j”nnek. A toj saikat (Kenku Egg) egy‚bk‚nt meg lehet enni, kb. egy sima Rationsnek felel meg a t p‚rt‚kk. Ett“l a szintt“l kezdve a t‚rk‚pen lev“ ajt˘kn l egy Łj jel”l‚s is lesz: eddig az ajt˘kn l szks‚g eset‚n azt is jel”ljk, hogy ha csak egy adott ir nyb˘l volt j rhat˘ (az ajt˘n keresztl mutat˘ nyĄl); mivel innen m r szks‚g lesz r , azt is jel”ljk, hogy ha az ajt˘ csak egy ir nyb˘l nyithat˘ (az ajt˘ra mutat˘ nyĄl) ‚s azokon a helyeken, ahol kulcsfogyt n voltunk azt is, ha valamilyen kulcs kell a nyit s hoz (D1-D2-D3 a sz”vegben). D1 : Golden Key haszn lat val nyĄlik. A : A falon rŁna t j‚koztat a k”vetkez“ ajt˘ nyit s nak m˘dozatair˘l: Tedd le a fegyvereid, miel“tt haszn ln d . Ez emberi nyelven azt jelenti, hogy dobjunk egy-egy fegyvert az ‚szaki ‚s d‚li beugr˘ban lev“ beugr˘ba (p‚ld ul k‚t t“r megfelel a c‚lnak). B : K‚t ilyen helyszĄn is van. A kelet-nyugati falon n‚h ny ‚rdekes lyuk vonhatja mag ra a figyelmnket, amir“l azt kapjuk: valamif‚le tzel“ mechanizmusnak t–nik... R”gt”n meg is ismerkedhetnk vele, mihelyt a szoba k”zep‚n  ll˘ bukkan˘ra l‚pnk: n‚h ny dart landol a k”z‚pen  ll˘ karakterek oldal ban. Kl”n”sebb vesz‚lyt nem jelent: csak 1-2 HP-nyit sebeznek. C : Az illuzi˘fal az alul, k”z‚pen lev“ kis kapcsol˘val nyithat˘. D : Port l kij rat. Az innen ‚szakra fekv“ r‚sz h rom szob j ban l that˘lag csak toj sok vannak, viszont mindegyikben 4-4 Kenku fog v rni bennnket (a d‚lre lev“, egy helyszĄnb“l  ll˘ szob ba csak kett“ f‚rt be). Egy mindenkinek a saj t bel t s ra bĄzzuk, hogy bekukkant-e oda. E : A folyos˘k fordul˘iban 3-4 bukkan˘ sorakozik. Itt ugyan rŁna nem t j‚koztat r˘la, viszont mihelyt a bukkan˘kra l‚pnk, magunkt˘l is megtudjuk, hogy Łjabb tzel“ mechanizmus-szer– dolgokba botlottunk. A kelet nyugati-ir nyban lev“ folyos˘kra befordulva egy‚bk‚nt elkerlhetjk “ket azzal, hogy mihelyt a bukkan˘ra l‚pnk, azonnal vissza is sz”kkennk. Itt egy‚bk‚nt ‚rdemes az ”sszes dartot ”sszeszedni, mert k‚s“bb szks‚g lesz r juk. F : A l‚pcs“ egy kisebb alszintre vezet, amelynek a d‚lnyugati ‚s d‚lkeleti r‚sz‚ben lev“ szob ban egy-egy dwarf kulcs tart˘zkodik. Mivel a lenti szob k csak a m sik oldalr˘l nyithat˘k, csak szabades‚ssel tudunk bejutni. Az F-fel jel”lt r‚szt“l keletre ‚s nyugatra fekv“ szob kban tal ljuk a lifteket . G : Itt a falon egy rŁna dĄszeleg: Ezst ru t rol˘k... L‚gy gyes! Ennek Ągy nem tŁl sok ‚rtelme van, de mindj rt t”bb lesz akkor, ha a falon lev“ rekeszb“l magunkhoz vesszk a p lc t ‚s letesznk helyette egy dartot (vagy egy t“rt). Az r”gt”n elt–nik ‚s az illŁzi˘fal r”gt”n el is t–nik. Az ”sszes t”bbi is Ągy nyĄlik, de lehet“leg csak a t‚rk‚peken jel”lt ‚rdekes helyszĄnek fel‚ vezet“ helyszĄnekre vezet“ket bontsuk, mert nem lesz el‚g a dart (mehetnk visssza Łjak‚rt). H : Az illŁzi˘falak dwarf kulccsal nyithat˘k ‚szaki, keleti ‚s d‚li sorrendben, teh t h rom kulccsal j”jjnk ide. Az utols˘ nyit skor felt rul a 7. szintre vezet“ lej ratban v‚gz“d“ folyos˘... 4 : Itt a t‚rk‚pen jel”lt dolgokon kĄvl egy kis r ad s is v r bennnket. Egy kedves, mosolyg˘s ‚s fekete k”penybe burkolt figura v r bennnket a beugr˘ban ‚s rendkĄvl felvillanyoz˘dik j”ttnkre: v‚gre ism‚t elj”tt hozz  n‚h ny Waterdeep v ros nak e h‚tre rendelt megment“i k”zl... Azt n hosszas fejteget‚sbe bonyol˘dik Xanathar t‚nyked‚s‚r“l: a der‚k f“gonosz m r ‚vek ˘ta dolgozik a v ros ellen ‚s mihelyt el‚gg‚ meggyengĄtette, t mad sra vezeti a teljesen gyanŁtlan telepl‚s ellen a szolg it. Meg llĄt s nak csak egyetlen m˘dja van: ha kinyĄrj k. Ez viszont nem igaz n fog menni Silvias p lc ja n‚lkl, ami az egyetlen dolog, ami igaz n hathat egy 'beholderre', l‚v‚n egy beholder szemkocs ny b˘l k‚szlt. A drow-k viszont teljesen idi˘t k, mert Xanathar sz”vets‚geseinek tettetik magukat, de k”zben azt tervezik, hogy kinyĄrj k a dwarfokat, megszerzik a p lc t ‚s “k t madj k meg a v rost. Ez viszont figyelmeztetheti a v ros ur t a f”ld m‚ly‚r“l fenyeget“ vesz‚lyre ‚s teljesen romba d”ntheti a meglepet‚sen alapul˘ t mad si tervet. Egy teh t a der‚k Łr meg fogja  llĄtani a drow-kat ‚s a p lc t mag nak fogja megszerezni. Azt n amikor Xanathar elfoglalta a v rost, akkor “ is meggyengl : Ągy teh t csak akkor fog lecsapni r  ‚s ”v‚ lesz minden... Addig is nincs m s dolga, mint v rni : unalom–z“nek addig meg”l bennnket. Ezt teljesen komolyan mondja, mert mihelyt befejezte a mond˘k j t, t mad sra lendl. Els“re csak sima k‚zitus ban akartuk leverni, azt n sz‚p sorban kinyĄrta a karaktereinket. Erre azt n m r m‚rgesek lettnk ‚s k”vetkez“re egy Fireball-lal nyitottunk n la, ami rendkĄvl rossz hat ssal volt az eg‚szs‚gi  llapot ra. 7. szint Itt kezd“dik a drow-k t bora. A szinten k‚tf‚le sz”rnnyel tal lkozunk: a mezei drow-k egyik csapat ba m r r”gt”n a lej ratn l belebotlunk. Ezek nem tŁl er“sek (20-25 HP) k”rl, sz˘val n‚gyes‚vel sem jelentenek kl”n”sebb gondot egy kipihent t rsulatnak. Zs km nyolhatunk t“lk viszont cool kardokat: az Adamantite Sword-ot mindenki Łgy fordĄtja, ahogy akarja, mi gy‚m ntkem‚ny kardnak neveztk (n meg 'Adam Ant-rajong˘ Sbet–nek : CoVboy), viszont csak akkor ‚rdemes gy–jt”getnnk “ket, ha a t”bbi szintr“l m‚g nem szereztk meg a jobb k‚zifegyvereket (Slicers, Drow Cleaver, Severious, stb.). A drow-k kardjai m‚rgezettek: tal lat eset‚n a karakter megb‚nul (PARALYZED). Ez ugyan nem hal los, de a megb‚nult karakter term‚szetesen nem tud harcolni, sz˘val a clericn‚l ezen a szinten tartsunk evidenci ban legal bb egy Remove Paralysis var zslatot. A m sik fajta nagyon kellemetlen ellenf‚l lesz: ezek hosszŁ k”penyt visel“ ‚l“halottak, szint‚n gy‚m ntkarddal felszerelve (az ”v‚k nem m‚rgezett). A HP-jk ezeknek is csak 30 k”rl van, viszont az AC-jk valahol a mĄnusz v‚gtelen k”rl: ezt a szintet csak a 8-10. szintek felfedez‚se ut n j rtuk be teljesen (teh t a karaktereink ennek megfelel“ felszerel‚ssel, szinttel ‚s var zslatokkal rendelkeztek), m‚gis csak 4-5 HP-nyi tal latokat tudtunk bevinni nekik ‚s r  se bag˘ztak a mage 3-4. szint– t mad˘ var zslataira : k”zben meg 10-15 HP-t nyisz ltak le r˘lunk minden egyes kardcsap sukkal (hogy fulladn nak meg, ahol vannak!)... A : Itt egy n‚gy f“b“l drow “rj rat elm‚lkedik a rabszolgatart s sz‚ps‚geir“l, valamint azt ˘hajtj k, hogy min‚l el“bb t–njnk el oda, ahonnan j”ttnk. A veszteget‚si pr˘b lkoz s r”h”g‚st kelt bennk. Nem kultur lt dolog kir”h”gni m s embereket ‚s az ilyen inzultus k”vetkezm‚nyeket von maga ut n: ATTACK ‚s a legnagyobb lelki nyugalommal feldaraboljuk “ket. B : Ez k‚t m˘k s hely: a rŁna a falon arra biztat bennnket, hogy egy percet se t‚tov zzunk : azt n a k‚t bukkan˘ra l‚pve egy-egy Fireball szakad a t rsulat nyak ba valahonnan. C : A nyom˘gomb ugyan kikapcsolja a g”dr”t az Łtb˘l, de az ‚szaki folyos˘r˘l Fireball is ‚rkezik az dv”zl‚snkre. D : A d‚lre lev“ illŁzi˘falat a nyom˘gomb fogja nyitni, mihelyt adom nyoztunk valamit a falirekeszbe. Mivel erre a helyszĄnre ‚rkezve m r volt szerencs‚nk a hasonl˘ 'dr gak“‚rt kulcsot' sziszt‚ma alapj n m–k”d“ berendez‚sekhez, a l ma j t‚kos itt elbukja az egyik kulcs t. A fukar j t‚kos viszont csak egy kavicsot (vagy b rmilyen m s ‚rt‚ktelen t rgyat) tesz be a rekeszbe, mert az is b“ven el‚g lesz. E : Ez egy nagyon kellemes kis r‚sz lesz, j˘ kis hadgyakorlat. El“sz”r is nyissuk ki az ill˘zi˘falakat a falon lev“ gombbal, azt n ir ny a keleti folyos˘, majd r moljuk ki az ‚szak ‚s d‚l fel‚ nyĄl˘ szob kat. A tolvajokat igaz n nagy ”r”mmel fogadj k azok a k”penyes ‚l“halottak, amelyekb“l minden szob ban lesz k‚t darab... A folyos˘ v‚g‚n lev“ szob t nem nyitja a nyom˘gomb : azt majd a szemk”zti folyos˘ v‚g‚n lev“ ajt˘ nyom˘gombja fogja. Ir ny teh t a nyugati folyos˘, ahol az ‚szaki ‚s d‚li szob k ajtaj t az el“bbi ajt˘nyit sok szint‚n kit rt k ‚s Łjabb k”penyes fick˘k sereglenek el“ r”vid eszmecser‚re. Miut n mindent kipakoltunk, tov bb d‚l fel‚, ahol a n‚gy ajt˘n l megszabadulhatunk 2-2 Drow ‚s Jeweled Key-t“l. F : Itt port lok vannak sorban: van egy az 5. szinthez (Stone Necklace, az E-vel jel”lt helyr“l/re); a mellette lev“ szolg l a 9. szinthez (Stone Dagger, az A-val jel”lt helyr“l/re); van egy kij rat a 10. szintr“l; egy m sik kij rat a 4. szintr“l (onnan a Stone Medallal lehet idejutni) ‚s egy ki/bej rat valahov  (rem‚ljk mindenki ‚rt drow-ul ‚s ismeri a sz mokat is...) G : Ide a T1 teleport haszn lat val juthatunk be (lehet, hogy ez is csak egy alszint, de volt annyi hely a t‚rk‚pen, hogy ide rajzoljuk). A falon lev“ rŁn k (M gia, Pajzs, Fegyver) mutatj k, hogy a szob kban milyen tĄpusŁ stuff lesz : viszont csak az egyik szob t lehet kinyitni. R‚sznkr“l a Bracers +3-at nyŁltuk le, mert el‚g j˘l festett a paladinunk AC-j‚n‚l a : 8. 7 : N‚h ny csont, aminek a birtokosa egy Ileria nev– human female cleric volt. Nem fontos ‚letre kelteni a dwarfokn l: csak 6. szint– (minim lis EP-vel) ‚s el‚g szomorŁ lenne, ha a mi clericnk nem ‚rte volna el a 6. szintet eddigre... 11 : A med lban van valami var zsl”ket, de nem eg‚szen vil gos, hogy micsoda. (Ha a sz”vegben nem volt kl”n hivatkoz s a kulcsokra, akkor D1-n‚l Drow, D2-n‚l Ruby, D3-n l Jeweled Key haszn lat val nyĄl˘ ajt˘ van.) 8. szint Itt is k‚tf‚le sz”rny lesz. Van egyr‚szt a der‚k kutyuli, ami t–zfelh“ket k”pk”d r nk (30 HP k”rl, de t”bben szoktak j”nni egyszerre), meg van egy furcsa mixtŁra, ami a kentaur alapj n k‚szlhetett, de az alfele nem l˘, hanem p˘k. Ez persze nem zavarja abban, hogy m r messzir“l l ndzs kat v gjon hozz nk. Az ut˘bbi sem tŁl er“s, de ez is csapatokban k”zlekedik. 5 Yikes! Ez a k”pk”d“ kutya kinyĄrta a der‚k von Dabot! A : Useful nyom˘gomb: kinyitja a d‚l fel‚ vezet“ ”sszes ajt˘t. A baj csak az, hogy olyan 6-7 kutyuli is el“sereglik m”glk... B : A falon lev“ nyom˘gombok a f”ld”n lev“ g”dr”k elhelyezked‚sre vannak hat ssal, de a bukkan˘kra l‚pve is  llĄthat˘ valami elborult logika alapj n. Mindegy, csak tegyk szabadd  az utat d‚l fel‚. C : Port l kij rat a 10. szintr“l. D : Az innen nyĄl˘ k‚t folyos˘n egy-egy  lfal z rja el az utat. Ha az egyik folyos˘n m r j rtunk, akkor a m sik folyos˘n lev“  lfal igazi fal lesz, teh t csak az egyik stuffot lehet felvenni. Nyilv nval˘, hogy a mage sokkal jobban ”rl egy J‚gviharnak , mint egy  lkulcsnak, amib“l m r egy‚bk‚nt is van vagy ”t. E : Ezen a r‚szen egy fordĄt˘ van, ami nem drow sz”veget tesz  t magyarra, hanem minket a folyos˘  tellenes v‚g‚re. A stuff megszerz‚s‚hez. A stuff megszerz‚s‚hez teh t ‚szak fel‚ fordulva kell elindulnunk. F : Az el“tte lev“ szob ban van 6 spitaur , itt pedig portal bej rat a 10. szintre Keirgar herceghez ‚s Shyndi hoz (Stone Scepter). G : Ha ezt a folyos˘t d‚l fel“l, az ajt˘soron keresztl k”zelĄtjk meg, akkor az ide nyĄl˘ ajt˘ el“tti ajt˘ nyit sakor, aktiv ljuk a G-n‚l lev“ iz‚t , ami 3-4 m sodpercenk‚nt egy Fireball nev– aj nd‚kkal kedveskedik a d‚lre vezet“ folyos˘n lev“ kalandoroknak. A t–zgoly˘kat ki lehet kerlgetni a keleti nyugati ir nyŁ beugr˘k kihaszn l s val: megv rjuk, mĄg elmegy egy goly˘, szaladunk egy kicsit ‚s a beugr˘ban v runk addig, amĄg elmegy a k”vetkez“ is. Vigy zzatok a l‚p‚sekkel! A m sodik beugr˘ d‚li ‚s a harmadik beugr˘ ‚szaki r‚sz‚n egy g”d”r van, amelyekkel a 9. szint 6-ossal vagy 9-essel jel”lt hely‚re juthatunk : viszont ha az innen kelet fel‚ vezet“ ajt˘t m‚g nem nyitottuk ki a m sik oldalr˘l, akkor ez itt zs kutca. H : Ha ezen a folyos˘n ‚szak fel‚ haladunk, akkor a H-val jel”lt hely el‚r‚se ut n, a m sik folyos˘ H-j hoz kerlnk (d‚l fel‚ haladva nem). I : D‚l fel‚ cool hely van! Felt‚tlenl siess csak be... J : A d‚l fel‚ es“ falon, a jobb fels“ r‚szen egy kis kapcsol˘ nyitja az illŁzi˘falat. K : Ez is egy ill˘zi˘fal. A jel”l‚se egy‚rtelm–v‚ teszi, hogy hogyan nyĄlik: hozz  kell v gni a drow pajzsot (a 9. szinten tal ljuk). L : Az ajt˘ melletti r‚szen (a nyom˘gomb hely‚n) felirat: Tal n fel k‚ne rakni ide valamit... A nyom˘gomb sem az ajt˘t nyitja, hanem egy rekeszt a falon. A szks‚ges elj r st a falon lev“ rŁna adja meg: Dr gak“ kulcs‚rt. Tegynk teh t egy kulcsot a rekeszbe (neknk ‚ppen egy Drow Key volt k‚zn‚l, de k‚s“bb kipr˘b ltuk: m s is j˘), nyomjuk meg a nyom˘gombot, azt n vegyk ki a rekeszb“l a dr gak”vet. A Gem term‚szetesen az ajt˘t fogja nyitni. M : D‚l fel‚ egy kis kapcsol˘ a falon nyitja az illŁzi˘falat. 11 : A gy–r–ben valami m gikus l”ket van. (A D1-n‚l Ruby Key kell, a t”bbi kulcsos ajt˘n l mindenk‚ppen lesz kulcsunk.) 9. szint Ism‚t k‚t sz”rnytĄpus lesz: van egyr‚szt egy hatl bŁ p rduc-szer–s‚g (25 HP k”rl), a farka v‚g‚n valami sz”ges buzog nynyal. Ennek kiv‚telesen tudjuk a nev‚t, ami val˘szĄn–leg abszolŁt nem ‚rdekel senkit: cheetaur (l ttuk a HERO'S QUEST-ben). J˘ nagyokat v g a h tunkra, r ad sul csapatosan k”zlekedik. A m sik sz”rny Łgy n‚z ki, mint valami feldh”d”tt porszĄv˘ ‚s mindenfel“l cs pok l˘gnak rajta. Ez nem tŁl er“s ‚s gyeng‚n is harcol. A : Port l ki/bej rat a 7. szint fel‚. B : 'Oracle of Devouring'. C : Itt egy porszĄv˘ harc k”zben lenyŁlta t“lnk a Kir lyi hatalom Jogar t (Sceptre of Kingly Might). M‚g lopnak is!... D : Az ajt˘ el“tti 4 beugr˘ban egy-egy 'Donate Sword/ Armor/ Food/Missile' sz˘lĄt fel adakoz sra. Az els“ h rom egy‚rtelm– is volt: letettnk egy Rationst, egy felesleges p nc‚lt (mindegy milyen), meg egy felesleges kardot (mindegy milyen). Az utols˘val apr˘bb gondjaink t madtak, mert rak‚ta gyan nt Magic Missile-lokkal bomb ztuk a falat, amit a program el‚g szkeptikus m˘don szeml‚lte az esem‚nyeket, mert semmi nem t”rt‚nt. Azt n egy hirtelen ”tlett“l vez‚relve a valamilyen tzel‚si mechanizmusb˘l gy–jt”tt egyik dartot helyeztk ide ‚s m ris nyitva  llt a d‚l fel‚ vezet“ ajt˘. (Milyen kellemetlen, ha eldobtad, mint felesleges t rgyat...) E : Ez is egy j˘ hely. Minden egyes keresztfolyos˘n 2-2 dart csap˘dik a k”z‚pen lev“ karakterek oldal ba. Itt tal ljuk egy‚bk‚nt a n‚hai Beohram f”ldi maradv nyait is. §t ‚rdemes a dwarfokn l fel‚leszteni, mert egy 8. szint– human male fighter (az els“ sorba nem ‚rdemes tenni, mert kev‚s a HP-je). F : Az el“z“ szinten megismert 'dr gak”vet kulcs‚rt'-m˘dszer fordĄtottja: 'kulcsot dr gak“‚rt'. Egy dr gak“nek mindenk‚ppen lennie kell n lunk (az el“z“ szinten 15-tel jel”lve). A kulcs term‚szetesen a d‚l fel‚ vezet“ ajt˘t fogja nyitni ‚s ‚ppen olyan tĄpusŁ szokott lenni, ami ‚ppen nincs n lunk. G : Ez egy el‚g szomorŁ hely volt: az innen keletre nyĄl˘ szob kat Egy kl”nleges kulcsra van szks‚ged felirat dĄszĄti. Mivel a minta pont Łgy n‚z ki, mint eggyel feljebb a dr gak“vel nyĄl˘ ajt˘n l, elt molyogtunk egy f‚l ˘r ra a kulcsainkat dr gak”vekre v ltani. Azt n boldogan felraktuk a falra... ‚s nagyon nem t”rt‚nt semmi. KĄnunkban neki lltunk az ”sszes n lunk lev“ t rgyat felpakolni (sz‚pen mutatott rajta a l ncos buzog ny) : azt n az egyikre kinyĄlt mindkett“. A lehet“ legk‚zenfekv“bb t rgyra, amib“l Łgyis csak egy darab van ‚s nagyon hasznosnak t–nik m r els“ r n‚z‚sre is: Łgy hĄvj k, hogy Rock. (Nem a szrk‚k, hanem a feket‚k a speci lis kulcsok.) 9 : A k‚t scrollt csak akkor lehet felvenni, ha a 8. szint l”v”ld”z“s folyos˘j r˘l esnk le ide (a m sik ir nyb˘l k‚t g”d”r z rja el az utat). Persze el“bb nem  rt kinyitni a kelet fel‚ vezet“ folyos˘ v‚g‚n lev“ keleti ajt˘t, kl”nben zs kutca. AzonkĄvl ezekb“l a var zslatokb˘l m shol is van (meg a cleric Łgyis megtanulja “ket), sz˘val k r ‚rtk t”rnnk magunkat. (D1-n‚l Drow, D2-n‚l Ruby Key szks‚ges. Az ‚szaknyugati r‚szen lev“ D1-n‚l felesleges elsz˘rni a Drow Keyt : a m sik oldalr˘l is bej rhat˘.) (Eln‚z‚st, hogy itt is meg a 7. szintn‚l is lapozni kell a t‚rk‚p jelmagyar zat hoz, de sehogyan sem akartak egym s mell‚ kerlni : CoVboy) 10. szint Itt sz”rnyekb“l tal lunk tcsk”t-bogarat. Azaz csak tcsk”t, az viszont sz‚p nagy darab (olyan 30 HP k”rl van ez is), az egyik kezkben alab rddal, a m sikban pedig t“rrel hadon szva pr˘b lnak felszabdalni bennnket. Mindkett“ m‚rgezett: tal latn l ugyanŁgy leb‚nul (PARALYZED) az eltal lt karakter, mint a 7. szinten a drow-kn l. Egy teh t itt sem fog meg rtani, ha a clericn‚l  lland˘an k‚szenl‚tben van egy-k‚t Remove Paralysis var zslat.. A : Portal kij rat a 8. szint F-fel jelzett helyszĄn‚r“l (Stone Sceptre). Visszafel‚ a 8. szint C-vel jelzett hely‚re jutunk. B : Port l valahonnan . C : Ezen a folyos˘n n‚h ny csillog˘ teleport  llja az utunkat ‚s a mellettk lev“ kapcsol˘val  llĄtjuk, hogy melyik r‚szre dobnak  t. AzonkĄvl a folyos˘ elej‚n van egy Tizenh rom jelent‚s– rŁna. Ez a sz m rendkĄvl szerencs‚tlen, azonkĄvl ahogy Ągy eln‚zzk  ll egy '1' ‚s egy '3' sz mjegyb“l... D : Az ‚szak fel‚ nyĄl˘ k‚t ajt˘ m”g”tt egy-egy nyom˘gomb van. Tal n nem kellene nyomkodni “ket... (ugye l tod, hogy hol  llsz?!) A d‚l fel‚ vezet“ ajt˘t (Shyndia fel‚) a Skull Key nyitja, b r nem biztos, hogy el kellene pazarolni... E : Az illŁzi˘falak egy kis bonyodalmat okoznak: ha a d‚l fel‚ es“ beugr˘ban lev“ karon r ntunk kett“t, akkor nyĄlik ‚szak fel‚ kett“. Odabent Łjabb k‚t kar: az egyiket megr ngatva nyĄlik az ‚szak fel‚ lev“ illŁzi˘fal (‚s z r˘dik a m sik), a m sik az ellent‚te az el“bbinek. 4 Keirgar m‚g nem tudja, hogy 'F‚nyesebb a l ncn l a kard' 3 : Itt himb l˘zik a falon lev“ l ncon a dwarf Keirgar herceg, akit a drow-k elhurcoltak magukkal. Mihelyt megj”ttnk, vadul cs”r”gni kezd ‚s : szabad(os) fordĄt sban : ek‚pp sz˘la: J˘, hogy j”ssz! Nem akasztan l le innen? El‚g egysĄkŁ itt az ‚let, azonkĄvl meg kellene akad lyoznom, hogy az eny‚im h borŁt indĄtsanak a drow-k ellen. Egy ideig elm‚lkednk egy KILL HIM-en (b tor fick˘k vagyunk), azt n ink bb kiszabadĄtjuk (FREE HIM). Rossz hŁz s, mert megint ”mleni kezd bel“le a sz˘: El“sz”r is: nem a drow-k eszelt‚k ki az elrabl somat, hanem Shyndhia, Xanathar talpnyal˘ja. Ha a n‚pem a keres‚sem k”zben r rontana a drow-kra az nagyon sok hull t jelentene r‚sznkr“l. M sodszor: ha a t”rzs tov bb keresi az “si lakhely‚t, akkor pontosan Xanathar karmaiba fognak futni. Shyndi t˘l hallottam, hogy a mi “si v rosunk szĄv‚ben rendezte be a f“hadisz ll s t. Vissza kell t‚rnem a t”rzsemhez, hogy meg llĄtsam a drow-k elleni t mad st ‚s megakad lyozzam, hogy Xanathar karmaiba fussanak. Be llhatok hozz tok? Sajnos el kell fogadnunk az aj nlkoz s t, Ągy k‚nytelenek lesznk kidobni a csapatb˘l az ifjŁ Dohrumot ‚s a felszerel‚s‚t  tpakolni Keirgarra. Miut n kiszabadĄtottuk a herceget, menjnk vissza a dwarfok t bor ba, ahol nagy “rj”ng‚s fogadja a megszabadĄtott herceget, azt n Keirgar is kiny”g egy fontos infot: K b‚ h‚t szinttel lejjebb innen tal lod az “seink tr˘nterm‚t. (Nem k b‚ : pontosan!) A tr˘nterem ‚szaki fal n van egy hosszŁ, f”ldalatti folyos˘ra nyĄl˘ titkos ajt˘, ami a felszĄnre vezet ki, nem tŁl messze Waterdeep v ros t˘l keletre. Keirgar term‚szetesen a tov bbiakban is velnk tart, hogy segĄtsen bennnket a Xanathar elleni kldet‚snkben. (Mi att˘l fggetlenl kirŁgtuk, mert lecser‚ltk Beohramra.) 4 : Itt van a Shyndhia nev– h”lgy, aki Xanathar szolg ja ‚s tĄz szinttel a f”ld m‚lye alatt is bikiniben k”zlekedik. Fejlett taktikai ‚rz‚k‚re vall, hogy az ellennk val˘ harcot teljesen kil t stalannak tartja ‚s az ‚let‚‚rt rim nkodik: ™”””, van egy t”k j˘ ”tletem: kedvesdr gasz‚paranyos kalandor, ne ”lj meg! Szotyol t tess‚k! Cool infoim vannak, amit egy hull b˘l nehezen hŁzhatn l ki! A finom, a ropog˘s! P‚ld ul elmondhatom, hogyan mendheted meg a haldokl˘ dwarf kir lyt... Mivel egy n“t b ntani nem tŁl etikus dolog (j˘, j˘! Mindenkinek volt m r bar tn“je, teh t ink bb Łgy fogalmazunk: tŁl s–r–n b ntani nem tŁl etikus...), ink bb nem ”ljk meg (KILL HER), hanem kihallgatjuk (HER HER OUT). Ehhez nem is kell mikrofonokat elhelyeznnk a t voll‚t‚ben, mert r”gt”n kiny”gi: Xanathar terve volt, hogy egym s ellen fordĄtsa a drow-kat ‚s a dwarfokat. Sajnos az ”reg kir ly tŁl makacs volt ahhoz, hogy r er“ltessem Xanathar akarat t, Ągy teh t k‚nytelen voltam megm‚rgezni. A k˘m b˘l csak egyetlen m˘dton lehet fel‚breszteni: az eggyel lejjebb lev“ szinten, a 'Room of Levers'-ben (egy csom˘ kapcsol˘ van ott) elhelyeztem egy potiont. Az az ellenm‚reg. Ezzel a sz‚p h”lgy olajra l‚p. A m”g”tte lev“ helyszĄnen van egy Isten hozott rŁna (mivel ‚pp most mondtuk, hogy mi van rajta, ink bb nem k‚ne n‚zegetni...). 7 : A kulcs t rsas g ban n‚h ny csont hever‚szik a f”ld”n. Fel‚leszt‚s ut n kiderl r˘la, hogy ez Tyrria, 6. szint– human female ranger. Nem vettk fel: tŁl gyenge volt a karaktereinkhez k‚pest. Na ennyi. A 11-12. szintet m r mindenki bej rhatja mag t˘l is. Azt a k‚t szintet (illetve m sfelet, mert a 12. szint csak feleakkora, mint a t”bbi), m r igaz n bej rhatj tok egyedl is! Teljesen felesleges jelz“s szerkezeteket fabrik lni szem‚lynkkel (esetleg bunk˘‚kn l a mam nk szem‚ly‚vel) kapcsolatban: Ągy legal bb furdalja az oldalatokat a kĄv ncsis g ‚s neki lltok komolyabban j tszani a legjobb RPG-vel, ami valaha is napvil got l tott! (Egy‚bk‚nt ez nem csak a mi v‚lem‚nynk: szeptember ‚s okt˘ber folyam n ez a j t‚k vezette az eur˘pai ‚s az Egyeslt llamok elad si statisztik it! Ezid ig kb. 200.000 darabot adtak el bel“le vil gszerte, ami el‚g figyelemre m‚lt˘ ahhoz k‚pest, hogy az Amiga-verzi˘ 40, a PC pedig 50 angol font k”rli ”sszeg‚rt v r gazd ra...) Azt n legal bb bszk‚k lehettek, hogy v‚gigj tszott tok ‚s v rhatj tok a 2. r‚szt, amit m r boldogan Ąrk l az SSI egyesĄtett kommand˘ja. Csak hogy fogtok lejjebb jutni? Hihi... (A j t‚kkal egy‚bk‚nt PC-n j tszottunk (a fot˘k is err“l k‚szltek), mert kicsit k‚nyelmesebb winchesterr“l j tszani, mint a lemezeket cser‚lgetni, r ad sul a grafika sokkal szebb rajta, mint Amig n. Term‚szetesen nem a CGA-verzi˘r˘l besz‚lnk, mert egy‚bk‚nt van olyan is : rendkĄvl sz‚p...) Az el“z“ sz mban f‚lbehagytuk a cleric ‚s mage var zslatok list j nak felsorol s t, mert az 5. szintig csak annyi kellett. Most akkor folytatjuk a felsorol st, de el“tte egy helyreigazĄt s a paladin oszt lyŁ karakter var zsl si t‚nyked‚s‚t illet“en: biztos rossz napunk volt, amikor azt Ąrtuk, hogy “ is tud var zsolni : a helyes megfogalmaz s Łgy hangzik, hogy “ is haszn lhat cleric scrollt (ami az‚rt nem eg‚szen ugyanaz). Var zslatok: Cleric: Create Food: Ez is nagyon j˘ kis var zslat. Egyszeri alkalmaz sakor a csapatban lev“ ”sszes karakter azonnal dugig lakik. Dispel Magic: Ugyanaz, mint a mage hasonl˘ var zslata. Magical Vestment: Ez mondjuk M gikus Miseruha jelent‚st hordoz, de abszolŁt nem l tjuk be, hogy mi‚rt kell boh˘cnak ”lt”znnk a f”ld m‚ly‚n... (vagyis nem produk lt semmit) Prayer: Az alacsonyabb szint– ima er“sebb kivitelben. A var zslat ideje alatt a karaktereink jobban harcolnak. Remove Paralysis: Megb‚nult karakterek gy˘gyĄt sa az eg‚sz csapatban. A 7. ‚s a 10. szinten van r  szks‚g. Cure Serious: Komolyabb s‚rl‚sek gy˘gyĄt sa valamelyik karakteren. 20 HP k”rl gy˘gyĄt, pihen‚sn‚l : a gy˘gyĄt˘ var zslatok logik ja alapj n : automatikus. Cure Critical: Egy karakter maxim lis HP-re t”rt‚n“ gy˘gyĄt sa, pihen‚sn‚l automatikus. Raise Dead: Halott felt maszt sa. A kiv lasztott halott karakternk minim lis HP-vel visszat‚r az ‚l“k sor ba. Csontokb˘l nem lehet vele hull t felt masztani, mert a var zslathoz egy karakter kijel”l‚se szks‚ges. Term‚szetesen ha a karakter ‚l, akkor no effect. Neutral Poison: Elmebaj. Ennek sem vil gos a haszn lata: egyetlen ellenf‚l sem kezdett el hly‚n vigyorogni t“le. Protect Evil'10: Az 1. szĄnt– hasonl˘ var zslat az eg‚sz csapatra. Mage Dispel Magic: M gia elt volĄt sa valamelyik karakterr“l. Fireball: Volt mŁltkor. Flame Arrow: Vill mnyĄl . Ez is egy Fireball-szer– cool kis t mad˘ var zslat. Haste: Volt mŁltkor. Hold Person: Megegyezik a cleric 2. szint– hasonl˘ var zslat val, de az a dwarfokt˘l lefel‚ m r nem nagyon haszn l az ellenfelek ellen. Ez m r ink bb: egy id“re meg llĄtja a t mad sukat. Invisibility 10': Volt mŁltkor. Lightning Bolt: Vill mcsap s . Ez egy nagyon kellemes t mad˘ var zslat: a mage karakterrel szemben  ll˘ ellenfelek felett egy felh“ repl el, meg ll felettk, azt n egy vill m vagy 25-30 HP-t rŁg bel‚jk (ha k‚t sorban vannak, akkor kett“be). Vampiric Touch: V mpĄr ‚rint‚se . El“sz”r is csak akkor haszn lhat˘, ha a mage m sik keze szabad, m sodszor pedig csak akkor van ‚rtelme, ha a mage az els“ sorban van. Alkalmaz skor egy s”t‚t teny‚r jelenik meg a mage m sik kez‚ben ‚s haszn lat val kb. 20 HP-s t‚seket vihetnk be az ellenfeleknek. Fear: F‚lelem. Tal n az ellens‚gek megijednek ‚s elfutnak. Nem mintha produk lt volna ilyen effektet valamelyik is... Ice Storm: J‚gvihar. Nagyon er“s t mad˘ var zslat, csak az a probl‚ma, hogy az alkalmaz sakor keletkez“ felh“b“l a mi karaktereink is kapnak 10-15 HP-nyi sebet. Stoneskin: K“b“r . A c‚lpont egy saj t karakter, akinek a var zslat ideje alatt bevitt t‚sek nem okoznak HP-vesztes‚get. Cone of Cold: J‚gt”lcs‚r . Olyasmi, mint a j‚gvihar: cool t mad˘ var zslat ‚s ebb“l a mieink nem kapnak. ltal ban egyb“l lenyom b rkit. Van ilyen m˘ka p lc ban is. Hold Monster: A 4. szint Hold Personja eggyel hat sosabb kivitelben, valamint nem emberi ‚l“l‚nyre kvant lva.