Akiknek m r volt szerencs‚jk elolvasni a PC-s j t‚kok cĄm– k”nyvben tal lhat˘ SPELLCASTING 101 ‚s SPELLCASTING 201 j t‚kleĄr st, azok bizony ra m r alig v rj k a folytat st... Nos a Legend Entertainment ism‚t bizonyĄtott. LegŁjabb alkot suk igaz nem az S101/201 folytat sa, de nem sok hi nyzik ahhoz, hogy S301-nek titul ljuk. A j t‚k menkezel‚s‚t az S101/201-b“l vett‚k  t, s a sztori is legal bb annyira debil, mint az el“z“ek (Tal n nem v‚letlen, hogy engem sem lehetett levakarni a monitorr˘l, amĄg  ramsznet nem lett... : CoVboy). Ezt a programot az emeli az eddigiek f”l‚, hogy m‚g fantasztikusabb a grafik ja (PC-n VGA szĄneket haszn l, ‚s n‚h ny SVGA k rty t is kezel 800*600*16-os m˘dban) : legut˘bb csak az S101 idej‚n lehetett ennyire  radozni a grafikai szĄnvonalr˘l... A j t‚k alap”tlete (mint ahogy azt Copyright-k‚nt a program  lland˘an hangsŁlyozza is) Frederik Pohl: tj r˘ cĄm– k”nyv‚b“l sz rmazik. Ez a k”nyv magyarul is megjelent, b r nem terjesztett‚k sz‚les k”rben (l sd: Galaktika Bar ti K”r). Az intro ‚s a kezdetek... 2077-ben j runk. A V‚nusz a F”ld tŁln‚pesed‚se miatt potenci lis leteleped‚si c‚lpont a m r majdnem teljesen lakhatatlan F”lddel szemben. Nev‚hez nem eg‚szen hĄven ez a bolyg˘ nem egy paradicsom. A felfedez“knek, majd az Łtjukat k”vet“ leteleped“knek el“sz”r is alkalmazkodniuk kell a 900 Cř-os h“m‚rs‚klethez ‚s a 94 atmoszf‚r s felszĄni nyom shoz. A bolyg˘nak emiatt ink bb a belsej‚t vett‚k volna birtokba az emberek, amennyiben nem tal lj k ott egy r‚gi civiliz ci˘ nyomait, ‚s ami a fontosabb, a technik j t. A bolyg˘ keresztl-kasul volt sz“ve mesters‚ges alagutakkal. Az id“k”zben teljesen elt–nt, 500.000 ‚ves civiliz ci˘ a F”ldet ural˘ 20 billi˘ lak˘ rem‚nye lett, amikor a technikai vĄvm nyokat is megtal lt k. Egy : a felfedez“r“l, Sylvester Macklin-r˘l elnevezett : csatorn ban bukkantak r  az els“ –rhaj˘ra. A felfedez“: Macklin m‚gsem jelentette azonnal az gyet, hanem ink bb besz llt, ‚s maga l‚pett a tettek mezej‚re : piszk lta a kapcsol˘kat, stb... Nem kellett hozz  sok kur zsi, hogy az indĄt˘gombot megtal lja: a motorok feldb”r”gtek, ‚s mihelyt a haj˘ felsz llt, elt–nt. Egy olyan helyen materializ l˘dott Łjra, amit manaps g Tau-f‚le '–r'-nek hĄvunk. Amikor az –rhaj˘ visszal‚pett a norm l –rbe, Macklin meglepve tapasztalta, hogy m‚g mindig a mi Naprendszernkben van; ‚s m‚g meglep“bb ‚lm‚nye volt az, hogy egy komplett dokk-rendszerben dokkol˘dott be, ami a MerkŁr ‚s a V‚nusz k”z”tt keringett. Az –rhaj˘ bedokkolt, ‚s Macklin kisz llt k”rln‚zni. Vissza m r nem tudott sz llni, k”zben egyre ‚hesebb ‚s szomjasabb lett. Elhat rozta, hogy ha m r Łgysem mehet vissza, jelzi az emberis‚gnek, hol van: kifund lta, hogyan kell a haj˘ zemanyag-tart lyait felrobbantani. Erre a NASA m r felfigyelt, ‚s nem hagyta a dolgot felt‚rk‚pezetlenl. A NASA konvoly, amikor a Heechee –r llom shoz ‚rt, sz zn l is t”bb m–k”d“k‚pes, a f‚nysebess‚gn‚l gyorsabb sebess‚g el‚r‚s‚re k‚pes haj˘t lelt. Ez az TJR˘ lett az emberis‚g kij rata az ismeretlen vil gok fel‚... A f”ldi korm nyok felismert‚k, hogy bajt okozna, ha egyetlen  llam felgyeln‚ az TJR˘-t, ez‚rt egy fggetlen multinacion lis c‚get, a GATEWAY ENTERPRISE-t bĄzt k meg a lehet“s‚g hasznosĄt s val. A f‚nysebess‚g feletti –rj rg nyok manaps g m r kĄs‚rleti c‚lokat szolg lnak: ”nk‚nt jelentkez“k m szk lnak velk ide-oda az –rben, h tha felfedeznek valami ‚rdemlegeset. Mostans g a tud˘sok a haj˘k ir nyĄt si rendszer‚nek bels“ fort‚lyait m‚g mindig nem ismerik, Ągy el“re nem  llapĄthat˘ meg, hol landol az –rhaj˘ : felett‚bb kellemetlen helyen is v‚gc‚lhoz ‚rhet... Ezek a kiruccan sok igen vesz‚lyesek. A felfedez“k 15 sz zal‚ka egy ltal n nem t‚r vissza, 80 sz zal‚kuk semmit sem tal l, csak a marad‚k 5 sz zal‚k kldet‚se bizonyul eredm‚nyesnek : ‚s bel“lk lesznek a milliomosok. 2101 December 23- n mi nyerjk a lok lis lott˘-f“nyerem‚nyt: egy 238575 doll r ‚rt‚k– jegyet az TJR˘-ra, tĄz napra, amivel megfoghatjuk az isten l b t... 2102 M jus 17-‚n meg is ‚rkeznk az  llom sra... R”gvest a szob nkban tal ljuk magunkat. A falon a h zitelefon villog, ezzel is jelezve, srg“s zenete van sz munkra. Kapcsoljuk be! (Egyszer–en csak LOOK TV COMSET, miut n TAKE DEBIT CARD-dal felszedtk az azonosĄt si k rty nkat) A legfontosabb zenetek HECTOR GOMEZ: Figyelem, a Heechee haj˘ kezel‚s‚nek ismertet‚se minden nap 15 ˘rakor van a T20-as teremben, a Tanya szinten. K‚rjk, hozd magaddal a DataMan-t! THOM SELDRIDGE: Hell˘, g˘lya! n lenn‚k a te konzulensed. Ugorj be egy italra a Blue Hell Bar-ba: minden este ott vagyok, pont nyolckor. TERRI NELSON: n voln‚k az  llom s bemutat˘ja, ‚s a 'hĄd' az esetleges szem‚lyekhez. B rmikor felhĄvhatsz. Ez a h rom legfontosabb szem‚ly, akikhez legel“sz”r szerencs‚nk lesz. A fi˘kban lelnk egy n‚mileg humoros ki llĄt sŁ k”nyvet is (amit azt n persze becser‚lhetnk a Corporation office-ban (a Dog-szinten) : READ BOOK : egy DATAMAN-ra): >Open the drawer; >Take book Ezekut n kimehetnk a szob b˘l, ‚s mivel a fent emlĄtett office pont innen nyĄlik, NW-re, l‚pjnk is be! Odabent adjuk oda a n“nek a k”nyvet, ‚s cser‚be meg is kapjuk a szem‚lyi adatbankunkat, a DATAMAN-t (>Give book to the receptionist) Az el“ad s ‚s ut na... Hamarosan itt a h rom ˘ra, menjnk is a T20-as terembe! (>Southeast; >North; >Down; ‚s ott be a terembe: >West;) >Wait until 15:00 A prof az el“ad son mindenkit meglel egy k‚k kit–z“vel: szemben az eddigi feh‚rrel, ez m r n‚mi jogot biztosĄt a r”pk”d‚sre. EzenkĄvl sz˘ esik a Dataman hasznoss g r˘l is. Az el“ad s ut n m r semmi dolgunk eg‚szen este nyolcig, ez‚rt m r most felmehetnk a b rba (persze megl togathatjuk a parkot a csavarhŁz˘‚rt, majd a fegyverszob t a pisztoly‚rt stb...). >Out; >Up; >South; (Heecheetown) >East; (Blue Hell Bar) >Sit; >Wait until 20:00 Thom Seldridge meg is ‚rkezik, ‚s lel mell‚nk. El“sz”r a k‚t fontosabb szintr“l besz‚l az  llom son, (Dog ‚s Tanya), majd v rakoz˘  ll spontra helyezkedik (Thom looks at you expectantly). Ne k‚slekedjnk, vegynk neki egy italt, h tha ezzel is el“segĄtjk karriernk alakul s t (Nemes cselekedet, ezt magammal szemben is be fogom vezetni! : CoVboy): >Buy Thom Seldridge a drink Ekkor m r komolyabb dolgokat fog megemlĄteni: K‚tf‚le felderĄt“ van: a k‚k (ez a sima leg‚nys‚g, nevezhetjk ”ngyilkosoknak is) ‚s a z”ld kit–z“s (ez m r jobb, teljesen szabadon sz guldozhatnak ide-oda). A z”ldek vehetnek r‚szt az Orion programban, ahol minden fefedez‚s azonnal fantasztikus p‚nzjutalommal j r. Elmondja: Terri Neilson, a konzulensnk, est‚nk‚n gyakran ben‚z ide a b rba (22:00-kor), ‚s “ az a megfelel“ szem‚ly, akin‚l el lehet int‚zni a z”ld kit–z“h”z val˘ jut st. Odaadja a memo-j t, hogy mihelyt tal lkozunk Terri-vel, adjuk oda neki, h tha bevesz az Orion-programba. Amikor befogja a sz j t, ‚s elkezd Łjra f‚szkel“dni a sz‚k‚n, ism‚t rendeljnk neki egy kis l”tty”t! >Buy Thom Seldridge a drink Łjra elkezd besz‚lni: Amikor a NASA felfedezte a kik”t“t, a haj˘kon kĄvl semmit sem tal lt... El‚gg‚ fura egy ilyen hatalmas ‚s fontos –rkik”t“ eset‚ben... T”bbek szerint is itt az  llom son m‚g egy csom˘ dolog felfedezetlen.... ™ssze is hozlak egy legend s Gateway-ivel... ‚s egy emberrel t‚r vissza: Nubar Kamalian-nel. Persze mi vagyunk itt a fizet“ emberek, Ągy “ is r”gvest meg akar kopasztani: How about a drink, new fish? Persze, YES-eljnk... ™tsz”r repltem ki, ebb“l majdnem k‚t kldet‚s v‚gz“d”tt hal losan... Lesz lltam egy Diedre-oszt lyŁ bolyg˘n, ‚s a sok nyavaly n  tverekedve magam egy doboznyi ilyen lemezk‚t tal ltam... : felmutatja a nyakl nc t. Emellett egy kicsit szidja a T rsas got, majd nagylelk– aj nlatot tesz: ha megverjk a kaszin˘ban a 'Ki tud t”bbet a F”ldr“l?'-j t‚kban (Na vajon honnan vett‚k az ”tletet? : CoVboy), mi‚nk lehet a medallion, mert neki Łgyis van m‚g... K”vessk is a kaszin˘ba! Ott >Play game A j t‚k, avagy a programv‚delem A j t‚k: a program v‚delme (el‚g egyszer–...). Egyszer–sĄt‚s, hogy van n‚gy v laszthat˘ t‚mak”r, ‚s akkor m r csak a megfelel“ v lasz-sorrendre kell vigy zni. Teh t, el“sz”r v lasszuk ki a t‚mak”rt, majd az al bbi t bl zat kiv lasztott oszlopa szerint billenty–t nyomjuk be. A = Sorsz m B = T”rt‚nelem C = M–v‚szet D = Tudom ny E = J t‚kok A B C D E (1) 3 4 3 1 (2) 2 2 2 2 (3) 4 4 4 4 (4) 2 1 1 4 (5) 4 1 4 1 (6) 1 2 3 4 (7) 2 3 2 2 (8) 4 4 4 3 (9) 1 1 3 2 (10) 4 3 4 4 Ha gyesek vagyunk, az rge 7-es v laszhelyess‚g‚n‚l jobbat ‚rnk el, ‚s Ągy megkapjuk a medallion-t... Ut na m r csak vissza kell mennnk a b rba ‚s tĄzig v rnunk (>Wait until 22:00) Felk‚szl‚s a pr˘barepl‚sre Hamarosan meg‚rkezik Terri Neilson a Felfedez“program-szekci˘t˘l. T‚rjnk m ris a t rgyra, az Orion-programra! >Ask Terri Neilson about orion program Elmondja, az elmŁlt k‚t ‚v 3000 tanĄtv ny hoz k‚pest csak 25 vehetett r‚szt az Orion-programban. Ilyenkor nem sok es‚lynk lehet a bekerl‚sre: legal bb k‚t teljesĄtett misszi˘nk kell, hogy legyen (ez a k”nnyebb r‚sze), valamint egy nagy felfedez‚snk. V‚gezetl m‚g megadja a PV hĄv˘sz m t, ‚s besz‚l arr˘l, hogy is lett bel“le valaki. Ezut n m r semmi dolgunk, d“ljnk le a szob nkban aludni, reggel pedig term‚szetesen >Take all. Ha el“z“ nap elmentnk a hang rhoz, ott azt a t j‚koztat st kaptuk, hogy m snap ‚rdemes megpr˘b lnunk a kirepl‚st : most menjnk is! (>Out; >North; >Down; >South; >South; >Give blue badge to agent;) N‚mi ‚rdekess‚get elmagyar z, majd bevezet a dokkba. Ott m ris m sszunk fel a haj˘ba, ‚s ljnk le (SIT). A k˘dbeĄr sn l term‚szetesen a n‚gy karaktert Łgy kell be llĄtanunk, hogy a k‚perny“ als˘ fel‚nek valamely kiv lasztott k˘dj val azonos pozĄci˘n lev“ sz mjegy‚vel pontosan megegyezzen, ‚s ekkor GO. Lesz egy ‚rtelmetlen kldet‚snk, ahol semmi megoldand˘ feladatunk (m‚g lehet“s‚gnk sem lesz r !) (ezeket a program BLACK HOLE, FRAGMENTS, RED GIANT n‚vvel illeti, ‚s felbukkan suk v‚letlenszer–), de a m sodikkal imm r szerencs‚nk lesz: egy bolyg˘, a SIGMA DAYAN 7 k”rl  llunk be kering“ p ly ra. Sz lljunk le, vegyk fel az –rruh t (dupla click r ), majd >Open hatch; ‚s OUT (Blast Zone). Az els“ kaland Induljunk is el az ”sv‚nyen (>North), egy barlangbej rat alatt tal ljuk magunkat. Term‚szetesen felm szni nem tudunk, de j˘l l that˘an a barlang felett egy ”sv‚ny vezet a hegygerincre. Keressk is meg a sziklap rk ny kezdet‚t! (>West; >West; (Rockslide), >Climb Rockslide; >East; >East: fel‚rnk a hegytet“re. Van itt egy nagy szikla: mi lenne, ha megtaszig ln nk? (>Look at the large rock; >Look under the large rock). Hopp... Odalent egy hatalmas sziklahalom keletkezett: h tha most m r feljuthatunk a barlanghoz! Menjnk is le! (>West; >West; >Down; >East; >East; ‚s v‚gre felm szhatunk a k“halmon: >Up; : Entry Chamber) Bent ‚rdekes dolgot l tunk: n‚ha egy-egy nyĄl s jelenik meg valamelyik ir nyba, de mire odal‚pn‚nk, m‚r be is z r˘dik a nyĄl s. De ha m s ir nyba l‚pnk, szerencs‚nk lehet... Szerencs‚re van szab lyoss g a teend“kben: a k”vetkez“ t bl zatban felsoroljuk, hogy merrefel‚ kell l‚pni, ha az adott ir nyban kinyĄlik a fal: Erre nyĄlt ki Neknk errefel‚ a fal kell mennnk: Northeast East East West West Northwest Northwest North North Northeast Bent a teremben vegyk is fel a dobozt (>Take the metal box) ‚s menjnk vissza (a felsz ll sn l el“sz”r  lljunk ORBIT p ly ra, majd onnan induljunk vissza az  llom sra)... Visszat‚r‚s ut n A felfedez‚snk‚rt finom kis 25000 dolcsit kapunk... ‚s automatikusan el“ is l‚ptnk... Most m r csak az a dolgunk, hogy az el“z“ este kapott sz mon felhĄvjuk Terri-t, ‚s Ągy egyengessk karriernk Łtj t egy z”ld kit–z“ k‚p‚ben... Teh t: vissza a szob nkba! (>North; >North; >Up; >South; >West). N‚zzk meg Terri sz m t (>Look at napkin). 33-0579. Most m r hĄvhatjuk is... (>Read the PV commset, 6-os billenty–). Megmondja, mikor ‚s hol tal lkozzunk (n lunk ez 9:50 volt, term‚szetesen a Blue Hell b rban). Ott bejelenti, hogy t mogatja az Orion programban val˘ r‚szv‚telnket, ‚s hogy minden nap reggel 9-kor van t j‚koztat˘ a z”ld kit–z“seknek a T52-ben, a Tanya szinten. Persze imm r z”ldek vagyunk... Most m r itt az id“, hogy a parkban is tev‚kenykedjnk egy kicsit... (teljesen ‚szakon). El“sz”r is, szedjk fel a r˘zs t az ‚rlel“b“l, majd (aj nljuk a sima dupla clicket) hŁzzuk meg a gym”lcsf k melletti szerkenty–n lev“ v”r”s kart: >Pull the emergency lever Egy kis id“ mŁlva egy karbantart˘ jelenik meg,  tkokat sz˘rva arra a marh ra, aki  lland˘an kikapcsolja ezen ‚ltfontoss gŁ berendez‚st. Mik”zben sz‚tkapja a g‚pet,  tad egy-k‚t szersz mot, k”ztk egy sp‚ci csillagfej– csavarhŁz˘-szer–s‚get. Ezt meg is tarthatjuk, ha beleejtjk a keltet“ed‚nybe (majd miut n elmegy, el“szedhetjk): DROP KEY IN HYDROPONICS TRAY. Ek”zben az rge meg ll s n‚lkl nyomja a s˘dert: Maga egy bizonyos Rolf Becker-re eml‚keztet... ppen Łgy n‚z ki, mint “. § szint‚n egy fiatal kutat˘ volt, '92-ben kezdte. Mindig szerencs‚je volt, minden kldet‚s‚n sikerrel j rt, ‚s ez ltal rengeteg p‚nzt szedett ”ssze. Szerencs‚s volt, kiv‚ve az utols˘ misszi˘it... Az els“ misszi˘j n pl. egy jeges bolyg˘ k”rl elkezdett szagl szni, ‚s amilyen hlye szerencs‚je volt, ‚ppen r hib zott egy –rhaj˘-szerkenty–re hatvan l bbal a fagyott met nfelszĄn alatt. Menten r eresztett p r rak‚t t, amivel kr tert v gott a j‚gbe, ‚s Ągy m r hozz f‚rhettek a cucchoz... Csinos kis milli˘t akaszthatott le a felfedez‚s‚‚rt az istenadta! A m sodik kldet‚se is szerencs‚s volt. Akkoriban m‚g nagy p‚nzek j rtak kl”nleges csillag szati jelens‚gek lef‚nyk‚pez‚s‚‚rt : ezt is megcsĄpte... Mihelyt hazat‚rt, elvette az igencsak szemreval˘ Adriana Lafore-t, a Corporation egyik nagy gyŁj nak l ny t. Beckernek meg kellett volna itt  llnia, de m‚gsem tette. Tov bb hajszolta a szerencs‚j‚t... ‚s nem is j”tt vissza... De ezzel a t”rt‚net m‚g nem ‚r v‚get... K‚s“bb el‚g fura dolgokat l ttam... Van egy tud˘s, aki a AI laborokban mel˘zik az elkerĄtett r‚szben. Lehet, hogy nem hiszed, de l ttam, hogy a falon  t tud menni! Szinte minden ‚jjel, pontban ‚jf‚l ut n ez az rge felmegy a Babe szintre, ‚s ott elt–nik.... Egy l d t vonszoltam oda, hogy kilessem, mit is csin l... Az rge odamegy a folyos˘ v‚g‚n lev“ Heechee f‚mb“l val˘ falhoz, ‚s pufff... elt–nik! Amint lel‚p az rge, szedjk fel a csavarnyŁz˘t az akv riumb˘l, majd menjnk ki! A r˘zs val lepjk meg a titk rn“t a f“t‚rt“l NW-re (mert Łgyis mondja, ha ASK-oljuk, hogy nagyon ”rlne egy Łj r˘zs nak az asztalon lev“ elsz radt r‚gi helyett): >Give rose to the receptionist Az Łjs gban szint‚n Rolf Becker-r“l van sz˘, s arr˘l, hogy a hitves 1 milli˘ doll rt aj nl a f‚rj visszahoz˘j nak... Ezut n n‚zznk be a mŁzeumba (a szintnk”n teljesen d‚lre van). Van ott egy-k‚t Heechee szerkenty–, amit viszont nem tudunk elcsenni, mert ha a VIZULIS ‚rz‚kel“ nem ‚rz‚keli azt a hely‚n, a vitrinben, akkor riad˘ztat, ha megpr˘b ln nk lel‚pni... A jobb oldali vitrinben lev“ szerkenty–r“l az al Ąr s alapj n kiderl, hogy valamif‚le szenzor lehet vagy k‚pr”gzĄt“ herkenty–, ‚s van rajta egy kb. 10 cm  tm‚r“j– nyĄl s... Nem l ttunk m r egy kb. ekkora m‚ret– szerkenty–t, ami esetleg belef‚r ide? H t persze, a med l! >Put medallion in depression Most m r csak pr˘b lkoznunk kell, h tha valami ‚rtelmeset ki tudunk hozni a dolgokb˘l... >Take the tuning fork >Put tuning fork in Heechee device: a Tuning fork hologramja (ami r ad sul meg is foghat˘ ‚s  t is helyezhet“) megjelenik a szerkenty– felett... Mit is mondott a figyelmeztet‚s? Vizu is riaszt˘rendszer? H t akkor lehet, hoy elegend“ lesz a HOLOGRAM-ot visszarakni a TUNING FORK helyett... >Take the hologram >Put hologram on pedestal A v‚szjelz‚s megsz–nik: bej”tt a csel! Most m r az eredeti p‚ld nyt a TUNING FORK-b˘l nyugodtan fel is markolhatjuk: >Take tuning fork Ki is mehetnk... Most l‚pjnk be a fegyverszob ba (az als˘ szinten legh tul, IN). A pisztolyt, b rminem– magas is a rangunk, a szob b˘l nem tudjuk kicsemp‚szni: de n‚zzk meg a szell“z“r csot, h tha azon  t el tudjuk csŁsztatni a pisztolyt valahova : hisz az  llom son rengeteg ilyen szell“z“r cs van... Ha valamit l tni is akarunk a r csb˘l, miut n felszedtk a pisztolyt (TAKE GUN),  lljunk fel az el“t‚rben lev“ asztalra: >Stand on the storage cabinet Most, hogy megvan a sp‚ci csavarhŁz˘, m r ki is tudjuk nyitni a r csot (sima dupla click!), ‚s bent: meglepet‚snkre egy gombot lelnk, amire LOOK-olva megtudhatjuk, hogy ez a l‚gkondĄcion l˘t tisztĄt˘ ‚s karbantart˘ kis robotot hĄvja (biztos a patk nyok felgyleml“ tetemeit szedegeti ”ssze...) (...vagy a huzatban felszippantott CoVboy leveleket : CoVboy). Nyomjuk is meg, majd v rjunk egy kicsit! (Figyelem! PC-n a program itt hajlamos n‚ha a kifagy sra! Pl. el“fordulhat, hogy ilyenkor azt Ąrja ki: Nem l that˘ itt semmif‚le gomb! , ilyenkor nem  rt bootolni...) A tisztĄt˘robot megjelenik, ‚s ami ‚rdekes, l tunk rajta egy fi˘kocsk t, amiben hurcol sztatni lehet vele ezt-azt. Mi a pisztolyt fogjuk a gondjaira bĄzni: >Put gun in the robot waste box; majd >Close the air duct. M ris mehetnk vissza pl. a mi lakoszt lyunkba. Ott >Open vent cover; >Press small button; >Wait; >Take gun; Fel is mehetnk, a karbantart˘ Łtmutat sai szerint, egy kis szellemid‚z‚sre... A fes“ szinten menjnk teljesen nyugatra, majd ak r be is m szhatunk a l d ba...: >Get in the crate >Wait until 24:00 Perry p r percen bell megjelenik, ‚s miel“tt elt–nne bent, elejt egy cetlit, amit szedjnk fel: >Get out; >Take slip of paper; >Read slip of paper (23522). Itt az id“, hogy bemenjnk...: >Hit tuning fork;, majd >Put tuning fork in slot A k˘dot az el“bbi papĄrr˘l lehet leolvasni: sim n, egym s ut n nyomkodjuk be a sz mokat. Odabent nem sok ‚rdekess‚g van (jelenleg). Ezut n m r mehetnk vissza a szob nkba n‚mi alv sra... Ism‚t haj˘k zunk M snap indul s a T52-be a z”ld-eligazĄt sra, kilencre! Ut na mehetnk egy kicsit haj˘k zni (>South; >In; >In; >Sit). A szokott m˘don Ąrogassuk be a k˘dot, ‚s az esetleges c‚ltalanra sikeredett kldet‚sek ut n ism‚t pr˘b lkozzunk! Hamarosan az Aleph 4-en landolunk : el“sz”r itt vannak letagl˘z˘ szĄnek a programban... Ez a bolyg˘ m r cseles: t”bbsz”r kell visszam szk lnunk ugyanarra a helyszĄnre, mert a program csak Ągy adagolja a helyszĄneket... >Out (Landing Site) >East (Path) >South (Lake Shore) Itt m‚g nincs sok teend“: tal n ha p rszor visszat‚rnk m‚g... >North >Northeast (Clearing) Na, v‚gre ‚rtelmes ‚letnek nyom ra tal ltunk! S“t, ha egy ideig v runk itt, k‚t krt(?)sz˘ ut n mindenf‚le gyanŁs alakok jelennek meg, ‚s kituszkolnak a tiszt sr˘l. Ez ellen Łgy v‚dekezhetnk, hogy vagy nyugatra megynk, vagy : ami el“sz”r k‚zenfekv“bb : elrejt“znk a szikla m”g‚ (HIDE BEHIND BOULDER). Most m r kileshetjk, mit is csin lnak ezek a v‚gl‚nyek! WAIT-oljunk a m sodik krtsz˘ ut nig; Łgy l tszik, ez az ‚pĄtm‚ny valami kultikus c‚lokat szolg l˘ lehet, mert libasorba  llnak el“tte, a vezet“ megfŁj valami sĄpszer–s‚get, majd sim n visszavonulnak... Ezt igen s–r–n csin lj k, ‚s ezt ki is haszn lhatjuk a falujuk megl togat s hoz, ahonnan rendes k”rlm‚nyek k”z”tt menten kirŁgn nak, de ilyenkor nincs ott senki... El“tte m‚g menjnk vissza a t˘partra... Most m r egy szalamandert is lelnk, amit menten csĄpjnk el (>Take salamander), majd ir ny a falu. >North (Path) Itt v rjunk addig, mĄg Łjra fel nem harsan a m sodik krtsz˘, ‚s ekkor most m r t‚nyleg ir ny a falu (>East). Itt menten l‚pjnk is be (In) a f“n”k kunyh˘j ba (Chief's Hut). Itt egy akv riumot lelnk; most m‚g ne  ztassuk meg a szalamandert (de f“leg magunkat ne: ki tudja, mikor ‚get sz‚t ez a l”tty!), hanem ink bb DOWN-nal rejt“zznk el (Under Big Hut). Amikor odakint (egy WAIT ut n) minden elcs”ndesedik (...Silence follows), UP, ‚s akci˘ba l‚phetnk. J‚! A vez‚rt tisztelhetjk a l‚ben! Enyh‚n sebezhet“ pozĄci˘ban van, de ne l“jk le, mert esetleg nem lenne kellemes a m‚ter magas savban turk lni mindenf‚le l”tty ut n, h t m‚g ha nem is l tunk semmit a d”g maradv nyait˘l! Ink bb tegyk be a szalamandert a k dba (>Drop salamander in the tank), ‚s v rjunk. Hopp! Elhal ssza a f“n”kt“l a m gikus rudat, de amilyen ltty“, m‚g csak v‚letlenl sem adja oda, ink bb lel‚p vele. Menjnk ut na! Na, vajon hova mehetett? Csakis a t˘partra! (>Out; >South) Val˘ban itt van! (>Take the metal cylinder) Most m r mehetnk is vissza a d˘mhoz (>North; >Northeast; >North; (Base of Dome)). Alkalmazhatjuk a r‚gi, j˘l bev lt trkk”t: >Put metal cylinder in the dome slot M r megint egy kis dhĄt‚s! Gyorsan el ruljuk, mit kell nyomni: K‚rd‚s Alakzatok Nyomand˘ sz ma r”vid leĄr sa v lasz 1. H romsz”gek ‚s k”r”k 4 2. Egy hatsz”ggel kezd“dik a sor 4 3. Mindenf‚le kusza vonal 3 4. Dupl zott sĄkidomok (tk”rhat s) 2 5. Nem koncentruikus k”r-a-k”rben 5 Ha sikerrel bejutunk, bent mind a h rom szĄnes iz‚t szedjk fel, majd m sszunk fel az emelv‚ny tetej‚re (>Take the yellow fan; >Take the blue prayer fan; >Take the red prayer fan; >Up), majd a k‚k cuccot a piros, a s rg t a k‚k ‚s a pirosat a s rga aljzatba tegyk: >Put blue prayer fan in the red slot >Put yellow fan in the blue slot >Put red prayer fan in the yellow slot A herkenty– m ris sz llĄthat˘... 2xOUT, majd ir ny az –rhaj˘ (>South; >Southwest; >West; >Up), ‚s vissza a t maszpontra... Most m r 50000 dolcsit kapunk tudom nyos b˘nuszk‚nt, ‚s m sf‚l milli˘t egy‚b cĄmen... P r nap pihi ut n A j˘l‚t meg‚rdemelt ‚lvezete ut n az egyik nap reggel‚n a h zitelefon villog sa ‚breszt. Titkos zenet: ha lehet, azonnal f radjunk a kaszin˘b˘l nyĄl˘ szol riumba, mert a F”ld l‚t‚rdek‚r“l van sz˘... Sajnos, jelenleg m‚g nem engednek be a kaszin˘b˘l nyĄl˘ ajt˘n, ez‚rt el“sz”r is szereznnk kell egy beugr˘t. Ezt a recepci˘ feletti Virtual Reality g‚p kezel“j‚t“l zsebelhetjk be, amennyiben megtal ljuk a tengerparti VR program rejtett hib j t (a t”bbit is v‚gign‚ztk itt, de semmi ‚rdemleges nem volt: pl. ugyanazokat csin lni, mint amit mondanak : pl. Ugorj l, akkor JUMP meg hasonl˘k). >Out; (Blue Hell Bar); >Out; (Heecheetown; >Northwest; (Corporation Office Lobby); >Up. Dum ljunk egy kicsit az rg‚vel... Bizony, ez a MEMBERSHIP BIN lesz a bejuttat˘nk a klubba... Az rge elmondja, hogy lehet kik‚szĄteni egy VR programot, hogy az kifagyjon (teh t nem PRESS ESCAPE KEY segĄts‚g‚vel l‚pnk ki). Neknk ‚ppen ez lesz a feladatunk; ‚s ahogy m r el“re is sejthet“, itt is a v‚gtelen ciklus (X=X*2) trkkj‚t kell alkalmaznunk a fagyaszt sra... El“sz”r is kapcsoljuk be a VR szimul ci˘t: >Sit in the couch >Put on collar >Push switch; (ha esetleg az nem a Beach-on  llna, ekkor addig PUSH-oljuk, mĄg arra nem  ll). >Press power button Figyeljk meg a helyszĄnen, hogy itt a SCANNER szolg l minden dolgok sokszorosĄt˘jak‚nt (ebb“l m r tal n k”vetkezik is a tŁlt”lt‚si strat‚gia!); viszont az rge nem engedi, hogy vackol˘djunk a g‚p‚vel. Ez‚rt tal n itassuk le (>Take daiquiri; >Give daiquiri to the bartender; j˘p rszor)! Nem fog tiltakozni (M‚g sz‚p! : CoVboy), s hamarosan sz‚pen kid”glik. Ekkor m r szabadon nyŁlk lhatunk...: >Take the frosted glass >Put frosted glass in scanner s megindul a l ncreakci˘... A VR program persze, annak rendje ‚s m˘dja szerint, kifagy, mi meg megkapjuk a beugr˘t (NE FELEJTSšK EL TAKE-KEL FELSZEDNI!). >Take off collar; >Take membership pin; >Out; >Out; >East; >East; >East Mihelyt bel‚pnk, l thatunk valakit, ahogy besliccol a szol riumba, ‚szakra. Ez lesz a mi embernk! Menjnk ut na (>North; >Sit in the couches). RendkĄvl izgatottan elmondja a n‚vtelen telefon l˘, mi‚rt hĄvott ide. A Corporation eln”ks‚g‚nek speci lis asszisztense vagyok, ‚s az “ szem‚lyes parancs ra vagyok itt. Amit az Aleph 4-en tal lt l, t”bb mint egy szimpla g‚p. Ez a legnagyobb felfedez‚s az˘ta, hogy Macklin felfedezte az tj r˘t mag t; ‚s meg kell mondani, hogy kellemetlen v‚get jelzett el“re. Miut n elhagyom ezt a szob t, l‚gyszĄves azonnal menj a Corporation Administrative hivatal ba. Leonard Worden ‚s a Tudom nyos F“munkat rs m r v r R d, hogy elmagyar zza az Aleph 4-en tal lt lelet jelent“s‚g‚t ‚s azt, mit kell tenned azon n‚gyl‚p‚ses kldet‚sben, amire kiv lasztottunk... Amit nem fognak elmondani : mert nem is tudj k :: minden kis misszi˘ teljesĄt‚se eset‚n 5 milli˘, a teljes teljesĄt‚sekor plusz 25 milli˘ doll r v r R d... Bocs, hogy ilyen hly‚n kellett ezt Veled k”z”ln”m, de nem akartam, hogy v‚letlenl kisziv rogjon a dolog... Ha egy ilyen katasztr˘fa hĄre eljutna a F”ldre, ott olyan m‚ret– p nikot keltene, amekkor t m‚g nem l tott a vil g... s jegyezd meg: nem tal lkoztunk... Gyernk vissza a Corporation Office Lobby-be! Ott betess‚kelnek a konferenciaterembe, ahol m r v rnak r nk, ‚s kezd“dik is az el“ad s: Az el“ad s Leonard Worden kezd: "Z”ld a k”penyed, Łgyhogy tudod, ki is vagyok... Ez a h”lgy itt mellettem Yung Seon Lee, a Tudom nyos Szekci˘ f“fejese. Di˘h‚jban, egy igen vesz‚lyes kldet‚st bĄzunk R d: aktiviz ld a Heechee cloaking rendszert, ami rem‚lhet“leg meg fog v‚deni bennnket egy t mad˘ fajjal szemben. M ris b“vebben kifejtem... Amit az Aleph 4-en tal lt l, sokkal fontosabb, mint gondolhattad volna: egy komplett Heechee sz mĄt˘g‚p, optikai rendszer–, krist lym trixszal az adatt rol sra ‚s : manipul l sra. Az a h rom 'prayer fan', amivel v‚gl is fel tudtad szedni a g‚pet, pedig tulajdonk‚pp mem˘riaegys‚g... A computer ”nmag t 'the Savant'-nak hĄvja. Az eltelt h rom h‚t alatt megtanĄtotta tud˘sainknak a Heechee nyelvet, n‚mi matematika-alapot, ‚s egy csipet t”rt‚nelmet. A mŁlt este m‚gis azzal fordult hozz nk, hogy az alapfeladata nem a tanĄt s, hanem a vesz‚ly hĄr‚nek k”zvetĄt‚se. Elmondta, mi‚rt t–ntek el a Heechee-ek. Łgy t–nik, tal ltak egy m sik, idegen fajt, a 'Assassins'-eket. Ekkor m r az Assassin-ok m˘dszeresen irtott k a Galaxis intelligens n‚peit. Nem tudt k a Heechee-iek, mi‚rt teszik ezt, Ągy megf‚kezni sem tudt k “ket... A rossz hĄr, hogy az Assassin-ok m‚g mindig ‚lnek! Egy sz‚p nagy “rtornyot ‚pĄtettek Heechee-en, a 'WatchTower'-t, ami a Galaxis zugaib˘l ‚rkez“ elektrom gneses ‚s FTL sugarakat figyeli. Ha a torony egy fejlett civiliz ci˘ sug rz sait ‚szleli, azt azonnal sz‚ttiporj k. A Heechee ‚ppen hogy megk”zelĄtette az FTL ilyet‚n ksz”bszintj‚t, amikor felfedezt‚k az Assassin-ok jelenl‚t‚t ‚s f‚nyt derĄtettek viselt dolgaikra. Łgy d”nt”ttek, ‚pĄtenek egy sug rz s- rny‚kol˘ rendszert. Ez a rendszer 4 gener torb˘l t pl lkozik. A Heechee-iek p nikba estek, ‚ppen ezen v‚delmi rendszer bekapcsol sa el“tt. Ez‚rt az –r egy ismeretlen szeglet‚be t voztak, az tj r˘t itt hagyva, ‚s a t”bbi cuccot: haj˘kat, a V‚nusz-barlangokat stb... Most j”n a s–r–je! Amikor a Heechee-iek elhagyt k a v‚delmi rendszerket, m r csak apr˘bb simĄt sok voltak rajta szks‚gesek. A Savant-ot ezut n egy olyan bolyg˘ra telepĄtett‚k, amir“l azt gondolt k, hogy ‚rtelmes l‚nyek fel tudj k fedezni. Rem‚lt‚k, hogy olyanok is j”nnek, akik a k˘don is  tjutnak, ‚s vannak annyira fejlettek, hogy a n‚gy gener tor bolyg˘j t is fel tudj k keresni, hogy bekapcsolj k “ket. De az Aleph 4 ezt nem tette meg, ‚s Ągy most rajtunk a sor. Az FTL sug rz s a mi Naprendszernkben : 'h la' a Heechee technol˘gi nak : most m r olyan m‚rt‚k–, ami m r aktiviz lhatja a WatchTower-t, ‚s Ągy a nyakunkra hozza a hal lt, viszont nem tudjuk betiltatni a Heechee technol˘gia haszn lat t a Naprendszerben: Ągy neknk kell aktiviz lnunk a Heechee  rny‚kol˘rendszert. Mivel Te m r el‚gg‚ j ratos vagy az Aleph 4-en, a gener torok bekapcsol sa r d h rul. A sz mĄt˘g‚p minden fontos inform ci˘t megadott: a p lyak˘dok a n‚gy gener torhoz. El‚gg‚ masszĄv szerkezetek... El kell mindegyik bolyg˘ra repln”d, meg kell keresni a gener tor vez‚rl“term‚t. A vez‚rl“t bl k mindegyik‚n lesz jobbr˘l balra n‚zve egy teker“, egy csŁszka ‚s egy nyom˘gomb. A teker“t elfordĄtva az ' ram' megindul. A csŁszk t felhŁzva a gener lt t‚r nagys ga kiterjeszthet“ a bolyg˘ felszĄne f”l‚ is. A gomb megnyom sa aktiv lja az er“teret." M‚g megmutatja, mi t”rt‚nik a vil gunkkal, ha mindez nem j”n ”ssze; ‚s a k rty nkat beprogramozza az Łj koordin t kkal. Azonnal induljunk is a dokkba, ‚s sz lljunk fel! Repl‚s Aurigae 6-ra Szerencs‚re most m r nem kell vacakolni '‚rt‚ktelen' helyekkel : menten Aurigae 6-on tal ljuk magunkat (m r ha j˘l  llĄtottuk be a k˘dot). A szokott m˘don sz lljunk ki. El“sz”r ugorjunk be a k‚perny“n h tul l that˘ barlang-f‚l‚be! >West; (Residence); >Take the clear prism; majd >East; (sajnos a h tul lev“ fekete piramist m‚g nem tudjuk felszedni, de ami k‚sik, nem mŁlik...). Most m r tudjuk p˘tolni a f‚mt ny‚r t”r”tt szenzor t: >Take the cracked prism >Put clear prism in the diamond tray s indul s: >Step on the metal disk Egy nagyon ‚rdekes, pusztul˘ban l‚v“ v rosba jutunk. Bet‚rve a templomba, bizony a vez‚rl“t bla az omin˘zus 3 tekerenty–vel sug rv‚dett, jelenleg m‚g nem f‚rnk hozz . Ha m r itt vagyunk, szedjnk fel egyet a f”ld”n m szk l˘ bogarakb˘l! (>Take beetles) Mehetnk is ki, mindenesetre m‚g egyszer  lljunk a f‚mt ny‚rra, h tha fel tudjuk valahol haszn lni a felszedett rovart. Ir ny Łjra a Residence, de el“tte szedjk ki a teleport-szerkenty–b“l az im‚nt belerakott szenzort ‚s a k belv‚get! (>Take the clear prism; >Take the bright cube) Odabent szedjk ki a r‚gi k belt a m–szerfalb˘l: >Take the dark cube Rakjuk vissza a j˘ prizm t az eredeti hely‚re: >Put clear prism in the diamond tray A vil gos k belt pedig a s”t‚t hely‚re: >Put bright cube in the square socket Ez a besz‚d! Az vegv‚d“ elt–nt! Persze hi ba mozdĄtan nk a piramist: azt m‚g mindig fogva tartja valami... Tal n valamit a mellette lev“ alapzatra kellene rakni? Pr˘b lkozzunk az evil gb˘l val˘ bog rral! >Put beetle in the oval tray >Take the black pyramid Siker! V‚gezetl szedjk fel az ”sszes fontos dolgot: >Take the clear prism; >Take the bright cube; ‚s m ris felm szhatunk a teleport-diszkre... (El“tte ‚rtelemszer–en >Put clear prism in the diamond tray; ‚s >Put bright cube in the socket!) >East; majd >Northeast: egy, a Legend-t“l m r megszokott (l sd az ”sszes eddigi produkci˘jukat!) labirintusban tal ljuk magunkat; k”vessk a k”vetkez“ ir nyt: >Southeast; >East; >Northwest; >South; >West; >Southeast; >North s egy szerkenty–t lelnk, ami j˘l l that˘an be tudja fogadni az im‚nt felszedett fekete piramist: >Put black pyramid on the metal stand Most m r ki is mehetnk: pl. >South. Jaj de j˘! A vez‚rl“t bla sug rfgg”ny-v‚delme megsz–nt... Az eligazĄt son hallottakat haszn ljuk is fel: >Turn power knob >Pull deploy lever >Press activate button s ezzel az els“ gener tor be is van kapcsolva... >Out; >Stand on metal disk; gyernk a b zisra! Az els“ ”tmilli˘t megkapjuk, majd m ris induljunk a k”vetkez“ c‚lpontra (KADUNA 3). A k”vetkez“ bolyg˘ Ez a bolyg˘ kĄnos lehet dŁs ‚s igen gyorsan n”v“ veget ci˘ja miatt: egyr‚szt a f”ldb“l, a l bunkn l kin”v“ n”v‚nyek vesz‚lyesek, ha tŁl sok ig lenn‚nk egy helyen; ugyanĄgy vesz‚lyes egy  lland˘an r nk akaszkod˘ f‚reg, amir“l r ad sul csak n‚ha kapunk inf˘t, mĄg a v‚gs“ inf˘ az lesz, hogy bizony sikerlt  tharapnia az –rruh t ‚s Ągy neknk kampec... Ez‚rt id“nk‚nt DROP WORM-ozzunk ‚s amikor azt Ąrja ki, hogy 'Tal n ez az utols˘ es‚ly a lel‚p‚sre', akkor srg“sen v ltsunk k‚perny“t... A lesz ll˘helyen >Take pod; (ha ez ekkor nem lenne lehets‚ges, a kĄgy˘s p ly t˘l nyugodtan visszaj”hetnk)! Keletre indulva (Anemone Thicket), hamarosan egy nagy p˘k j”n velnk szembe. Mivel k”zels‚ge v‚gzetes, ‚s megl˘gni se nagyon tudn nk el“le, l“jk le! Vigy zat, r”gt”n akkor l“jnk, amikor megjelenik, mert k‚t l”v‚s is kell az istenadt nak! >Shoot spider with gun; >Again Amikorra kiterl, az aljn”v‚nyzet nagys ga m r aggaszt˘: azonnal le kell l‚pnnk. NE menjnk keletre! Amikor visszaj”ttnk a (kinyŁlt) p˘kos p ly ra, m r nyugodtan ”sszeszedhetjk a pisztolyt (‚s ezzel r ad sul ”sszeg nyoljuk magunkat a p˘k nedveivel, ami a t mad˘ ragadoz˘k kedv‚t fogja szegni...) (TAKE GUN), ‚s Ągy m r nyugodtan mehetnk tov bb... A mocs ron persze nem tudunk  tjutni... Mi lenne, ha az odabent tany z˘ l‚nyt haszn ln nk taxik‚nt? >Throw worm in the Swamp N‚mi k”zj t‚k (RPG-be ill“ jelenetekkel) ut n az eddig ”sszeg”mb”ly”d”tt vizil‚ny holtan kiterl, ‚s szinte kĄn lja az alkalmat a rajta val˘  tl bal sra... >East Itt a kl”n”s n”v‚nyekn‚l (ne ‚rjnk hozz juk!) dobjuk el a lesz ll˘helyn‚l felszedett gym”lcs”ket: >Drop pod Egy patk ny veti r  mag t, de hozz ‚r az egyik 'akn hoz', ami felrobban, ‚s a patk nyt hal lra sebzi. –gy azt fel is tudjuk szedni: >Take the rat Menjnk tov bb keletre: >East Aj, de ‚hesnek l tszik ez a kĄgy˘... Tal n ha megetetjk valamivel, nem fog r nk  hĄtozni... >Give rat to the snake Bej”tt, val˘ban elkezdi a kĄgy˘ az eb‚d ut ni szieszt t... >Open door; >In Itt meg egy visszataszĄt˘ d”g hever a m–szerfalon... Ha le pr˘b ljuk l”kni, menten hatalmasra dagad ‚s ronda pof kat v g, t–hegyes fogakkal. Tal n ha ezt a l‚ghaj˘-szer–s‚get kipukkasztan nk valamivel... (az akna-n”v‚ny p ly n van egy sz”ges bot-szer–s‚g, azt szedjk fel: TAKE SPIKE!) >Stab pufferslug with spike; >Again Minden akad ly elh rult... a szokott m˘don indĄtjuk a gener tort: >Turn power knob >Pull deploy lever >Press activate button (Persze a l‚p‚sek k”zben nehogy elfeledkezznk a >Drop worm-r˘l!) s ezzel a p ly val is k‚sz vagyunk... M r csak vissza kell mennnk az –rhaj˘hoz, ‚s hazareplni... A legnehezebb kldet‚s A k”vetkez“ bolyg˘ v‚gre emberi k”rnyezettel ‚s nagyszer– k‚pekkel fogad... B r eleinte az ember nem tudja, mit is ‚rdemes tennie... J˘ ‚szrevenni, hogy a sziget k”zep‚n van egy l p-szer–s‚g: ha mindig innen indulunk vagy t‚rnk vissza, sokkal egyszer–bb t j‚koz˘dnunk. Els“ utunk vezessen a l pt˘l jobbra. Itt kezd“dik az erd“. Ha m‚g tov bb megynk jobbra, a m‚lyebb erd“be jutunk, ahol m r bizony vadak is tany znak... Itt TAKE ALL-lal szedjk fel a fa gat (LARGE BRANCH) ‚s a kŁsz˘n”v‚ny- gat (VINE), majd figyeljk az ‚l“l‚ny mozg s t. Ha ‚ppen a d‚lkeleti r‚szn‚l t–nik el, elj”tt a mi id“nk. Menjnk keletre, majd innen a tiszt sr˘l ‚szakra. Itt egyetlen ‚rdekes dolog van: egy fat l (WOODEN BOWL). Csakh t, sajnos lyukas; Ągy m‚g gym”lcs”t sem lehet benne tartani. De a sziget ‚szaki v‚g‚n (NORTHEN SHORE) lelhetnk egy kis kavicsot, ami ‚ppen elt”mi a lyukat : PUT SMALL STONE IN WOODEN BOWL. Mit is lehetne rakni a t lba? A vĄznek nincs sok ‚rtelme. De ha felkeressk a bogy˘bokrokat, most m r nem fogunk csak Łgy a leveg“be nyŁlk lni, hanem sz‚pen teleszedhetjk a kosarat. Ezzel cs bĄtsuk el az orkot, h tha sikerl id“t nyerni arra, hogy a nagy barlangba ben‚zhessnk! Menjnk vissza az erd“ m‚ly‚re, ‚s ism‚t alkalmazzuk az el“bbi cselt, de most az ‚pĄtm‚ny bej rat n l DROP WOODEN BOWL-ot ssnk: f“h“snk sz‚pen leteszi a t lat, hogy a hegylak˘ m‚g csak v‚letlenl se v‚thesse el. Tn‚s vissza a Dark Forest-r‚szre! V rjuk ki, mĄg a 'fenevad' meg‚rzi a bogy˘k szag t, ‚s elmegy ‚rtk, term‚szetesen ‚szak fel‚. Ekkor gyorsan EAST, ‚s SOUTHEAST : bent vagyunk a barlang kls“ r‚sz‚ben. Bent (ha In-t tnk) csak akkor marad meg a f“h“s, ha ‚ppen nem ‚jszaka van (sajnos ezt neh‚z el“re megmondani; ilyenkor aj nlott egyet aludni (m r r”gt”n p r perccel a bolyg˘ra t”rt‚nt meg‚rkez‚snk ut n!) ‚s akkor biztosan nappal lesz enn‚l a l‚p‚sn‚l!). Ekkor gyorsan kell cselekedni: >HIT SHARD WITH LARGE BRANCH >TAKE SHARD, ‚s azonnal l‚pjnk le (b r a program azt Ąrja, hogy Megragadott a l‚ny, ‚s a fejemet a falba verte... . Ehhez k‚pest eg‚sz j˘  llapotban folytatjuk az utat...). Menjnk valahov  vĄzk”zelbe (a k”zponti vĄzhez ‚rve mindig rejt‚lyesen 'elt–nt' a krist lydarab : de m s vĄzn‚l nem tapasztaltuk ezt...), ‚s WASH SHARD. Ezzel a krist llyal m r abszolŁt megig‚zhetjk a vadembert, ‚s Ągy t–ri, hogy a nyak ba f–z”tt VINE-nal (TETHER BEAST WITH VINE) fel-al  s‚t ljon velnk. Menjnk egy p ly t keletre (a mocs rt˘l), mĄg a DIKE-ra nem ‚rnk (ez a k‚perny“ az –rhaj˘nkt˘l N-W-W-re van). Itt kell egy kis kur zsi! Dobjuk be a mocs rba a krist lyt (THROW CRYSTAL IN POND)! Ez m s p ly kon azonnali hal lunkat eredm‚nyezi, itt azonban kapunk m‚g egy l‚p‚s-lehet“s‚get az ork v‚gzetes dob sa el“tt. Ekkor sim n sliccoljunk ki nyugatra, ‚s l thatjuk, az “sember  ltal eldobott k“ ‚pp helyrehozza azt a k rt, amit a lesz ll s k”zben okoztunk. A mocs r sz‚pen be is fogad... de most nem  lmodunk ilyen extra-elvont dolgokr˘l, hanem a val˘s gban is megnyĄlik egy csatorna a vez‚rl“terembe... s itt m r csak a szokott dolgokat kell betni... A k”vetkez“ kldet‚s tal n a legnehezebb. Rengeteg Ąrott anyagon kell  tr g˘dnia annak, aki valamihez is hozz  akar kezdeni (r ad sul angolul ‚s mindennem– v g s n‚lkl...). Ez kl”nben is nagyon nehezen teljesĄthet“ p lya: neknk is rengeteg RESTORE kellett a v‚gigvitel‚hez... Amikor kisz llunk a haj˘b˘l, ‚s valahogy elkeverednk a Mountain Trailhead-ra, maga Becker fogad bennnket, akit nem kell bemutatnunk a figyelmes j t‚kosnak: “ az, aki anno elveszett (‚s mellesleg akinek visszahozatal ‚rt egymilli˘t Ąg‚rtek a recepci˘sn l felszedett Łjs g tanŁs ga szerint). MINDENKPPEN šDV™Z™LJšK (GREET)! MegemlĄti, l togassuk meg, s azt n, j˘ LEGEND-es szok s szerint, elt–nik, ‚s semmif‚le FOLLOW-os var zslat nem haszn l... Tal n menjnk is ut na! (A t‚rk‚p alapj n k”nny– lesz). A Pinnacles-p ly n azt n nem jutunk  t a mad r fenyeget“ jelenl‚te miatt... Hogy a francban lehetne el–zni? Menjnk el mindenk‚ppen a Garden-be, ‚s ott is fel! Szedjnk fel mindent, a jegyzeteket pedig olvassuk  t. Sz˘ lesz benne a sĄp ‚s a madarak kapcsolat r˘l (‚s r ad sul, miut n  tn‚ztk a fzetet, ezentŁl nem Łgy fog a program a kl”nb”z“ l‚nyekre hivatkozni, hogy 'kaktusz', 'kl”n”s n”v‚ny' meg 'kutya-f‚le', hanem megadja a rendes nevket. Az m s k‚rd‚s, hogy sokszor nincs a napl˘ (arr˘l majd k‚s“bb) ‚s ezen jegyzet k”z”tt korrel ci˘: a napl˘ban emlĄtett, ‚rck”zelben n”v“ n”v‚ny pl. nincs megemlĄtve a fzetben; Ągy csak tiszt n pr˘b lkoz ssal kell n‚ha haladnunk : szerencs‚re csak egyszer...): a River Overlook-n l l tunk egy n”v‚nyt. Itt nem lehet  sni, viszont a Deep Shaft-ban felszedett PickAxe-vel fel lehet bontani a f”ldet... P r AGAIN ut n lelnk v‚gre egy kis ‚rcet... >Read field notebook Date: February 21, 2088 T rgy: S. canterlope humonga N‚gyl bŁ, l˘szer–  llat, mint ahogy a l˘ g zol az avarban; a Mountain Plateou tetej‚n ‚szrev‚ve. szrevett ‚s elfutott, de azt n p r ˘r n bell visszat‚rt. Łgy v gt zik, mint egy l˘, ‚s t‚nyleg eg‚sz nagyok... Date: March 3, 2088 T rgy: S. phylangomorph mandibilia M r a landol som ˘ta figyelemmel kĄs‚rem ezeket az  llatokat. 10 ‚s 12 centi k”z”tt van a hosszuk, ‚s kb. 7 cm. sz‚lesek. Rengetegen vannak. A csĄp‚sk m‚rgez“ ‚s pokoli f jdalmas. Nehezen kaphat˘ak el. Date: July 9, 2088 T rgy: S. gyranthymus swoopa Viszonylag kicsi, extr‚m intelligens, nagyon elterjedt fajta. rz‚kenyen reag l a sĄp hangj ra: k”nnyen el–zhet“ vele, stb... Egy r‚szk agresszĄv, de a marad‚k b‚k‚n hagyja az embert. Date: February 15, 2089 T rgy: S. geraldo cassius A kaktuszok agresszĄv fajt ja. N‚gy m‚tern‚l is magasabb, egy feln“tt p‚ld ny hatalmas mennyis‚g– hal los er“t hordoz. A szokott ”nv‚delmi m˘dszer: a legkisebb ‚rint‚sre minden ir nyba kinyomja a 'v‚gtagjait', szerencs‚tlen  ldozata “szinte b nat ra. Voltam olyan szerencs‚s, hogy saj t szememmel l thattam a m–k”d‚sket, amikor egy szerencs‚tlen  llatot csĄpett el. B rmennyire is hal los az ‚rint‚sk, ez kĄvlr“l nem l tszik meg rajtuk... Sokszor sz˘rakoztam azzal, hogy biztos t vb˘l meghajig ltam mindenf‚l‚vel: ekkor csak egy pillanatra nyŁjtotta ki 'cs pjait'. Date: August 13, 2090 T rgy: S. rodenta roadrunna (Łtfut˘?) Ez t–nik a leggyorsabb ‚l“l‚nynek ezen a bolyg˘n...100 km/h-s sprintel‚s, Ągy szinte lehetetlen “ket elkapni. 23 ‚s 40 cm k”z”tti m‚ret–ek, ‚s miniat–r kuty ra eml‚keztetnek. Melegv‚r–ek, ‚s Łgy t–nik, elevenszl“k. Date: December 24, 2091 T rgy: S. gopheria robustus Az intelligens szervezetek legp ratlanabbika ez az  llat: olyan, mint a f”ldi dinoszaurusz, csak extr‚m kicsiben. Nagyon mozg‚kony, csakŁgy, mint a S. rodenta, Igen szoci lis, kettes-hetes csoportokban ‚l. Date: January 1, 2092 T rgy: S. jubifruitus deliciosa A S. jubifruitus deliciosa el‚gg‚ egy kl”nleges ‚s ‚des level– n”v‚ny. A n”v‚ny levelei kl”n”sen zamatosak; ‚s a S. gopheria naponta a n”v‚ny leveleib“l testsŁly nak mintegy k‚tszeres‚t eszi meg. Date: January 2, 2094 T rgy: S. winnerpeller avia Egy k”zeli mez“n szundik lva, r‚g nem l tott fafajt kat l ttam.... Kb. olyanok a magjai, mint a pitypangmagok ‚s a helikopter ”tv”zete. A k”rny‚ken csak egy van, Ągy kifejezetten komoly gonddal “rizem Ąs ”nt”z”m. Date: October 5, 2097 T rgy: S. mendobrillium violeta Ez az ‚rdekes cserj‚s megint valami kl”nleges fajta: nem hŁsev“, de ‚rdekes m˘don egyes alkot˘r‚szei megt madj k az arra vet“d“ f‚rgeket ‚s rovarokat. Date: May 2, 2098 T rgy: S. parroo vocallis Ez ‚v els“ napjaiban fedeztem fel el“sz”r ezt az  llatot (S. parroo vocallis). Arapapag lyokra tnek, ‚s a hangjuk sz”rny–,  lland˘an nyiv kolnak. AbszolŁt kerlnek velem mindennem– kapcsolatot: ezt eddig csak egy balesettel tudom magyar zni. N‚mi dobszerk˘t var zsoltam magamnak, hogy valamivel szĄnesebb‚ tudjam tenni itteni napjaimat. Egyszer, amikor valami ritmustalan sz˘l˘t nyomattam, egy ilyen mad r lesz llt t“lem alig egy m‚terre, ‚s elkezdett karattyolni. Abban a pillanatban, amikor le lltam a j t‚kkel, elreplt, de azonnal visszat‚rt, amikor Łjra j tszani kezdtem. S az˘ta is Ągy vagyunk... Tal n kl”n”sen ritmus‚rz‚kenyek lehetnek ezek az  llatok... Ugyanitt a fi˘kb˘l is szedjnk ki mindent (OPEN DRAWER, TAKE ALL), ‚s az S˘T se feledjk el felszedni! Hasonl˘k‚ppen, a napl˘ra is felt‚tlen szks‚g lesz. Vigy zat! Ezt csak akkor szedhetjk fel, ha Becker ‚ppen szundizik (pl. ilyen alkalom a h z ba val˘ els“ bet‚r‚snk is, amikor mondja is, hogy Ilyen ”reg v‚n csontnak, mint nekem, nem  rt egy kis szundi, b r ez t‚ged Łgysem ‚rdekel... ). Ekkor kapjuk fel a napl˘t (TAKE PERSONAL LOG); de vigy zat! Csak kint olvassuk el, mert kl”nben kiszŁrja, ‚s f‚lŁton elveszi, hogy azt n m r semmik‚ppen ne f‚rhessnk hozz ! (Ha elolvas s ut n r”gvest visszateszk a hely‚re, egy j˘pontot jelent, ha Ągy nem szŁrja ki, hogy beleolvastunk...) Mellesleg a program sz molja, h ny gonoszs got k”vettnk el Becker-rel (pl. kiv gtuk az egyetlen f j t, beleolvastunk a napl˘j ba stb...) (N lam tŁl is csordult : CoVboy), ‚s h ny j˘t‚tem‚nyt (pl. visszaszereztk a s‚tabotj t). Ha a felemlĄtett j˘tettek sz ma meghaladja a rosszak‚t, akkor fog a p lya v‚g‚n m‚giscsak velnk tartani a b zisra. (Ez enged egy kis vari l si lehet“s‚get a j t‚kban : pl. hogy a k”telet is felhaszn ljuk...) Date: April 3, 2087 A haj˘m helyrehozhatatlanul t”nkrement ezen az elhagyatott ‚s n‚ptelen bolyg˘n val˘ landol skor... Minden k‚szlet odalett... Szerencs‚re az‚rt nem olyan rossz a helyzet... Date: April 4, 2087 Tegnap este  llatok nyomakodtak a roncsok k”z‚. Nem l ttam “ket, de viszont hallottam. Date: April 5, 2087 Megtal ltam jelenlegi lakhelyemet is: egy “si Heechee szob t... Rengeteg elektromos szerkenty– maradt fenn ‚ps‚gben, szerencs‚re.... Date: April 10, 2087 Nem voltak elegek kaj ul a gy”kerek... Visszaeml‚keztem, hogy a Heechee g‚pek legt”bbj‚ben vannak 'actuator cell'-ek, amik fegyverk‚nt haszn lhat˘k; ‚s sikerrel el is t volĄtottam egyet az egyik Heechee panelr“l... Az egyik l˘-form jŁ  llatot le is tudtam vele l“ni... H t ember, Łgy l“tt, mint egy miniat–r goly˘sz˘r˘... Ahogy megnyŁztam az  llatot, annyira megundorodtam, hogy eltemettem a d”g tetem‚t ‚ppen valamivel nyugatra az ”sv‚nyt“l, ami a g‚pem roncsaihoz vezet... Vele egytt temettem el az actuator core-t is, hogy m‚g egyszer ne csin ljak ilyen vad llats got... (Ez egy igen cool inf˘ volt! : CoVboy) Date: December 17, 2087 Az itteni ‚let kezd eg‚sz elviselhet“v‚ v lni. M‚g t”bb ehet“ n”v‚nyt tal ltam, a l bam is sz‚pen begy˘gyult, Date: February 3, 2088 Nagyon sokat foglalkozom a n”v‚nyekkel, a termeszt‚ssel, a nemesĄt‚ssel... Date: February 20, 2088 Ma kezdtem vezetni a kl”n jegyzetfzetet a n”v‚nyekr“l... Date: June 1, 2088 Siker! Megtal ltam egy kombin ci˘j t azon  sv nyoknak, amellyel el‚g kellemes k”rnyezetet var zsolhatok magamnak... Sarat mixelek a k”zeli foly˘partr˘l egy kis r˘zsaszĄn term‚s‚rccel, amit a mez“ d‚li magas hegyeib“l b ny sztam... Ez ltal egy er“s balt t tudtam farigcs lni... Date: April 3, 2089 K‚t ‚ve vagyok itt; ment‚snek m‚g csak nyoma sincs... Nem mintha v rtam volna... Szerencs‚re az itteni ‚let eg‚sz j˘.... Pil˘ta koromban t”k resen ‚ltem, teljesen kiel‚gĄtetlenl... Most viszont boldog vagyok... Date: April 18, 2089 Łgy n‚z ki, kitermeltem minden r˘zsaszĄn ‚rcet, amit csak lehetett... Megpr˘b lok m shol b ny szni, de nem lehetek ezzel kapcsolatban tŁls gosan optimista... N“ egy n”v‚nyfajta a b ny m mellett, amit sehol m shol nem l ttam... Felt‚telezem, hogy ez a r˘zsaszĄn ‚rc k”zels‚g‚t jelzi... A bolyg˘t Adriana 1-nek neveztem el... Date: July 15, 2098 Idi˘ta vagyok.... V‚letlenl elejtettem a s‚t l˘botomat a kil t˘-plat˘r˘l... Ide-oda pattogott a kanyon fal n, ahogy lefel‚ esett... Azut n persze a foly˘ szakad‚k nak m‚ly‚n landolt. A... ‚letbe! Date: December 8, 2100 Ahogy ide-oda kutakodtam az‚rt a nyomorult s‚tabot‚rt a foly˘ ment‚n, eszembe jutott, mi lenne, ha ‚pĄten‚k egy tutajt.... Date: March 28, 2101 ™sszeraktam egy tutajt ‚s a korm nym–v‚t... Sajnos az els“ pr˘b k m‚g nem voltak igaz n f‚nyesek... Egy a foly˘v”lgy felderĄt‚s‚t is ink bb elnapolom... Kezdjk ”sszeszedni a szks‚ges cuccokat! Ha valaki nem vette volna ‚szre: Becker szob j ban van egy oszlop! Sajnos most rajta ‚pp egy mad r cscsl, n‚mi talpal val˘n. A madarat pedig nem lehet elzargatni... N‚zznk ut na a term‚szetrajzi fzetben a sz rnyasnak, a GOPHERIA cĄmsz˘ alatt! L thatjuk, egy bizonyos fajta n”v‚ny level‚t kifejezetten kedveli (amit a Garden-ben ak r sima TAKE ALL-lal (ill. PICK LEAVES) is felszedhetnk, de ezt az inf˘t mag b˘l Becker-b“l is kiszedhetjk: ASK BECKER ABOUT THE GOPHERIA, majd ASK BECKER ABOUT THE JUBIFRUIT LEAVES) Ha megszereztk a leveleket, menjnk vissza a mad rhoz, ‚s FEED LEAVES TO GOPHERIA. A keznkre sz ll, s hogy az al t‚tet eltntessk a kapcsol˘t bl r˘l, ssnk MOVE THE SMALL MAT TO THE BECKER'S HOUSE-t vagy ....TO THE FLOOR-t. Most m r a f”ldre sz ll vissza a mad r... Egy pillant s a vez‚rl“pultra: bizony, p r cucc hi nyzik a szerkezetb“l... R ad sul azut n kiderl, egy r‚szket maga Becker termelte ki... Az egyik hi nyz˘ alkatr‚sz a FOCAL LEN, amit a Meadow-on szedhetnk fel, ha a nagy (a kertbeli fah zban lelt) fejsz‚vel kiv gjuk, ‚s akkor m r mehetnk is jobbra. Ha felszedtk, m r csak PUT LENS IN HOUSING v. PUT LENS UNDER PANEL-t kell tnnk Becker barlangj ban... Azut n kell m‚g egy-k‚t cucc:az ACTUATOR CELL-t pl. a sĄrb˘l szedhetjk el“. Miel“tt elkezden‚nk keresni a sĄrt, a napl˘t felt‚tlenl olvassuk el, majd ir ny a River Trailhead, ahol az eddigiekhez k‚pest az a v ltoz s, hogy a program kiĄrja, hogy kiszŁrtuk a sĄrt ('With the knowledge...'), ‚s itt m r  shatunk is (DIG HERE WITH SHOVEL). M s alkatr‚szek vannak a kerti fgg“h zban, az asztalfi˘kban (ACTURATOR DISCHARGER, ACTURATOR CALIPERS), illetve a Crash Site-en (GROMMET WRENCH, FLANGE DEFUSER). Visszat‚rve a Becker-h zba, PUT CELL IN HOUSING. A LENS COVER ekkor m‚g mindig hi nyozni fog; ez, mint kiderl majd (ASK BECKER ABOUT LENS COVER, majd ASK BECKER ABOUT THE ORE/ABANDONED MINE), de szerencs‚re egy kis zletet aj nl, hogy megszerezhessk az alkatr‚szt: hozzunk neki egy kis ORE-et... Hol is l ttuk azt a 'furcsa n”v‚ny'-t? A River Trailhead-on, gyernk is oda, ‚s kezdjnk el  sni: >Dig with PICKAXE; >Again; >Again Na ez a besz‚d, v‚gre megtal ltuk az  sv nyt... >Take vermaculite s mehetnk is vissza Becker h z ba (>Northeast; >Northeast; >North; >Northeast; >Southeast). Adjuk is  t a zs km nyt, h tha bev ltja Becker az Ąg‚ret‚t (ha meg nem, majd sz‚pen lel“jk, hogy azt n kis END MISSION-t kapjunk...): >Give vermaculite to Becker. Azt mondja, ki kell pr˘b lnia a kertben, ‚s k”vessk. Menjnk is! (>Out; >Southwest; >Southwest). A kertben val˘ban megtal ljuk Becker-t, aki megtartja szav t, ‚s odaadja a LENS COVER-t. Mehetnk is vissza a barlangba, ‚s ott >Put lens cover in lens housing. Egy >Look at the control panel-lel meggy“z“dhetnk r˘la, hogy m r minden rendben van, most m r csak be kell indĄtani a berendez‚st (>TURN KNOB; >PULL LEVER; >PRESS BUTTON) H la az ezen p lya kl”nf‚le v‚gigj tsz si m˘djanak (m‚g olyan m˘dszer is van, ahol a roncsokb˘l termeljk ki a FLANGE CONNECTOR-t ‚s a GROMMETS-eket), most j˘ esetben ak r indulhatunk is haza Becker-rel; rossz esetben m‚g el kell mennnk cs˘nak zni. >Ask Becker about RAFT. Vajon val˘ban tudn l segĄteni visszahozni? : >YES; Biztos, hogy akarsz segĄteni? : >YES. Ir ny a River Shore! Itt a korm nyf‚l‚t adjuk oda Beckernek (>Give tiller to Becker), majd sz lljunk fel ‚s Becker-t is hĄvjuk fel (>Get on the raft; >Tell Becker TO GET ON RAFT), ‚s indulhatunk is (>Launch the raft) Az Łton eg‚sz id“ alatt >BAIL-okat ssnk, ‚s Ągy vizikalandunk szerencs‚sen fog v‚gz“dni. Amikor a vĄzes‚sn‚l partra vet“dnk, m r fel is m szhatunk (>Northwest), ‚s innen m r Łjra ismer“s a j r s... Amikor fel‚rnk a Mountain Trailhead-re, Becker z rsz mad st v‚gez, elmondja, mit hib ztunk el, ‚s mit csin ltunk j˘l (a fenti m˘dszerrel er‚nynk volt, hogy 1; dv”z”ltk az els“ tal lkoz skor; 2;nem ”ltk meg az  rtatlan gyranthymus-t (ami mindig fetnedezett a p ly kon); 3;nem s‚rlt meg Mr.Pookie (m‚gha vissza is akarja rakatni az  gy t a r‚gi hely‚re) 4;segĄtettnk visszaszerezni a j r˘botot; s hib nk, hogy: 1; kiv gtuk a winnerpeller f t 2;a canterlope sĄrj t feleslegesen bolygattuk fel, amikor egy REMOVE GROMMETS WITH WRENCH+UNSCREW THE CILINDER CAP+REMOVE FLANGE CONNECTOR WITH FLANGE DEFUSER-rel kioper lhattuk volna a haj˘ maradv nyaib˘l is; (n ezt r g˘gumival a sz mban pr˘b ltam kimondani, h t ne tudj tok mi lett bel“le! : CoVboy) 3;elolvastuk a napl˘j t (persze ez sem teljesl, ha menten visszarakjuk olvas s ut n a napl˘t a hely‚re) Ha szerencs‚nk van, felaj nlja, hogy szĄvesen velnk j”nne (kl”nben meg RESTORE), ekkor term‚szetesen YES-eljnk! s ekkor m r ”nsz nt b˘l k”vetni fog az –rhaj˘nkig... Az utols˘ pr˘bat‚telek... Visszat‚r‚snkkori eligazĄt sunkon megtudjuk, hogy b r m r mind a n‚gy gener tor be van kapcsolva, m‚g mindig van egy hom lyos pont: egy ezst g”mb”t emlĄtenek... Gyernk is fel a titkos szob ba (ott a szokott HIT-tel+ 23522-vel : m rmint a cetlin lev“ k˘d : juthatunk be). A fali  bra megv ltozott: az most a n‚gy m–k”d“ gener tort mutatja, a k”z‚ppontban egy igencsak ismer“s alakzattal: szedjk is fel, majd vigyk vissza a f“n”ks‚gre. Meg is kapjuk a k”zpont koordin t it, kireplhetnk... El“tte viszont m‚g egy kis teszt v r r nk a VR-g‚pen, amelyen eddig mindenki megbukott. (R nk is VR-var zslat v r majd odakint, amin nagyon fontos miel“bb  tverekednnk magunkat, mivel kb. 10 ˘r nk lesz arra, hogy amĄg a bolyg˘ ll sok j˘k : ‚s Ągy az  rny‚kol s m‚g j˘ :, addig kapcsoljuk be a f“ v‚delmi rendszert) (HŁ, ezt a k”rmondatot jobb, ha m‚gegyszer elolvass tok! : CoVboy): A Deep Psych-et kell majd be llĄtanunk a VR-en: LIE ON COUCH, PUT ON THE COLLAR, GET THE SWITCH TO DEEP PSYCH, TYPE (ezt a VR-technikus mondja meg m‚g a besz‚lget‚s elej‚n, illetve mi is b rmikor r k‚rdezhetnk ASK TECHNICIAN ABOUT PASWORD-del...), PRESS BUTTON. A var zslaton Łgy verekedhetjk  t magunkat, ha menten  tmegynk az ”rd”g oldal ra (JUMP OVER THE CHASM), ‚s addig v runk, amĄg annyira el nem veszti a kis”reg a l‚lekjelenl‚t‚t, hogy az ajt˘t nem kezdi verni, ‚s ekkor LIFT DEMON-t ssnk: csod k-csod ja, az ajt˘ kinyĄlik... (m s m˘dszer nem j˘, pl. a bennnket ”sszek”t“ zsin˘rt kioldva, majd meghŁzva, a d”g mag val r nt a m‚lybe; a kaput sem tudjuk egymagunk kinyitni; a d”g fegyver‚vel sem ‚rdemes kĄs‚rletezni stb.). Ekkor, a szimul ci˘ v‚gezt‚vel m r megengedik, hogy ell togassunk a legfontosabb helyszĄnre... Ott (hirtelen egy –r llom ssal ”sszekapcsol˘dva) szint‚n egy VR v r r nk. tmenve az –rkabinba, nyomjuk meg a nagy gombot (PRESS LARGE BUTTON), a gy–r–t vegyk fel (TAKE RING), ‚s amikor a kis bolyg˘n f‚nyek kezdenek vill˘dzni, azt ‚rintsk meg (TOUCH GLOBE). Amikor  tmehetnk a l‚gkabinba, ott PRESS-eljk a PEDAL-t, majd TOUCH ORB, ‚s m ris bet‚rnk egy sz˘rakoz˘helyre (de fura az ilyen az –rben...). Itt m szk lhatunk ide-oda, mindenf‚le eredm‚ny n‚lkl. Ink bb n‚zzk be a Ballroom-t˘l d‚lre lev“ terembe, ahol ‚ppen elektronikus rulettel j tszanak. Ha csak egy t‚tet rakunk fel (sim n csak r clickelve a vĄzszintes sz msor valamelyik elem‚re), addig semmi sem t”rt‚nik (maximum nyernk valamit, vagy ha m st nem, h t tapasztalatot...); viszont ha k‚t sz mra is tesznk egyszerre t‚tet, a VR sz‚pen kifagy, hogy m r megint egy Łj VR-be jussunk... Itt a Hydra-p ly n szedjk fel a kardot, majd m ris menjnk ‚szakra a Demon Demon Gauntlent-ig, ‚s ott v rjunk addig, amĄg a sz”rnyek r nk nem dobnak egy h l˘t. Ekkor CUT NET WITH SWORD, ‚s mivel a program k”zli, hogy m‚g nem teljesen sikerlt lepucolni magunkat, AGAIN, majd amikor elkezdik egym st, kl”nb”z“ dolgokat stb... piszok kem‚nyen r nk dob lni, szedjnk fel mindent (SACK ‚s ROPE). A SACK-ba szedhetjk majd a Mirror Room-ban a m gikus port, ill. a Hydra-p ly n az 'ashes'-port. Az Empty Chamber-beli sz”rnyet Łgy tehetjk l that˘v , hogy akkor, amikor a SHELF fel“l halljuk a liheg‚st, akkor THROW SACK ON SELF, ‚s a sz”rny l that˘v  v lik. Ekkor (N/S kiv‚tel‚vel) b rmit csin ln nk, a d”g azonnal lecsapna... Ez‚rt azonnal dobjuk r  a h l˘t (THROW ROPE NET ON DEMON), ‚s ekkor m r elvehetjk a sz”rnyt“l a rongyot, ill. a gy–r–t. A Mirror Room-ban addig v rjunk, mĄg az egyik szobor meg nem mozdul, ekkor jegyezzk meg, melyik volt az (ABADDON, ASHAME stb...), ‚s Ąrjuk be: PUT SACK ON . Amikor telek”h”gte a por val, szedjk is vissza a rongyot (TAKE SACK), ‚s ezzel m r t madhat˘ a kezd“k‚perny“ (Hydra Lair) Hydra-ja (THROW MAGIC DUST ON HYDRA). Ez a VR is kipurcan; Az alv s ut n, s miut n megkaptuk az zenetet, r j”hetnk, megint egy Łj VR-ben vagyunk... Ha el akarn nk olvasni a VR Manual-t, l thatjuk, hogy bizony a 'sorok k”z”tt is k‚ne olvasni'... Menjnk is a Tanning Room-ba! (szol rium, a klubb˘l nyĄlik). Itt olvassuk el a k”nyvet, ‚s a pillanatnyi d tumhoz (ami mindig l that˘ a Status Line-ban!) tartoz˘ password-”t jegyezzk meg. Menjnk vissza a VR-szob ba, ‚s ljnk le a g‚p el‚. Most a password az el“z“leg felĄrt lesz (LIE ON COUCH, PUT ON THE COLLAR, TYPE , PRESS BUTTON). s meg is van... Gy“zelem.... Legend-‚k ezzel a programmal ism‚t bizonyĄtottak! Az Amig s v ltozat jelen sorok Ąr sakor m‚g nem kerlt a boltokba. Rem‚ljk, nem kell m r sok ig v rni r !