A j t‚k els“ r‚sze szinte osztatlan sikert aratott. A b“dletes marhas gok mellett a j t‚kban tal lhat˘ feladv nyok neh‚zs‚ge is igaz n elismer‚sre m‚lt˘ volt. Hab r a m sodik r‚sz egy kicsit (nem sokkal!) kisebb ”k”rs‚g, megoldhat˘s g (megoldhatatlans g?) szempontj b˘l j˘ alaposan tŁltesz el“dj‚n. Itt m r nem egy k‚perny“sek a helyszĄnek, hanem ”sszefgg“ szob kb˘l  llnak, az egyes cselekv‚sek eredm‚nye m sik szob kra is hat ssal lehet. Ez mondjuk egy kiss‚ megn”velte a lehets‚ges kombin ci˘k sz m t, ami igencsak el“ny‚re v lt a j t‚knak. Szerintnk hiba, hogy a j t‚kosok sz m t lecs”kkentett‚k kett“re. A k‚t karakter jelleme egym st˘l meglehet“sen elt‚r, eszerint kell gondolkodni a j t‚k folyam n. A k‚t "h“s": -A humanoid egy‚n (Fingus) ar nylag intelligens, bonyolultabb feladatok elv‚gz‚s‚re is alkalmas. Nem hajland˘ viszont alantas cselekedetekre. -A kev‚sb‚ humanoid szimpatikus lila sr c (Winkle) l‚nyegesen kev‚sb‚ intelligens, viszont mindenf‚le brutalit sra kaphat˘, amib“l neki nem sz rmazik komolyabb k ra. Kl”n humor a j t‚kban, hogy ha az egyik fick˘val valami kellemetlen t”rt‚nik, akkor a m sik igen j˘t derl az eseten. Az intro-ban egy m gus ecseteli az el“zm‚nyeket: A kir lynak elrabolt k egyetlen gyermek‚t, de szerencs‚re k‚t v llalkoz˘ szellem– egy‚n (term‚szetesen Winkle ‚s Fingus) megpr˘b lja kiszabadĄtani. Az agg m gusnak k”zben probl‚m i t madnak egy l‚gygyel is, Ągy v lik az intro teljesen debill‚. Ezek ut n lassan el is kezdhetnk j tszani. A kezel‚s nagyon egyszer–: jobb click-re adja a k”z”s inventory-t, amib“l kivehetnk egy t rgyat bal click-kel vagy kil‚phetnk jobb click-kel (az aktu lis t rgyat Ągy leteszi). Bal click haszn lja a t rgyat vala- min vagy csak Łgy mag ban. Bal click t rgy n‚lkl s‚t l s, vagy egy helyszĄnen tal lhat˘ objektummal t”rt‚n“ valamilyen cselekv‚s. A parancsmen Łgy j”n el“, hogy gyorsan felmegynk a pointer-rel a k‚perny“ tetej‚re. A k”vetkez“ lehet“s‚gek  llnak rendelkez‚snkre: -Disk (Save/Load/Quit/Version): Tal n nem szorul komolyabb ismertet‚sre, mindenhol meger“sĄt‚st k‚r (a verzi˘ kiv‚tel‚vel...). -Joker: Az adott k‚perny“n elv‚gzend“ cselekedetekr“l ad egy r”vid ”sszefoglal˘t. N‚ha m‚g segĄthet is valamit... -Note-pad: Ez egy hasznos stuff. Felirk lhatjuk a j t‚k sor n kapott info-kat, ‚s m‚g papĄrral ‚s ceruz val sem kell szenvedni. -Inventory: Ezt az egy ikont nem sikerlt megfejtennk. K‚rjk azon kedves olvas˘inkat, akik r j”ttek az ikon jelent‚s‚re, ossz k meg velnk tud sukat egy terjedelmesebb lev‚len keresztl... -Exchange of objects: Az ‚ppen nem aktu lis fick˘val betehetjk a kez‚ben lev“ t rgyat a k”z”s inventory-ba. -Movement: Az aktu lis szoba-rendszer b rmelyik jelenleg el‚rhet“ helyszĄn‚re eljuthatunk vele f‚l ˘r s s‚t lgat s n‚lkl. -Options: -Font: V laszthatunk m sik karakterk‚szletet. -Music: Zene ki/be (m r ha van hangk rty nk...). -Date: D tum ‚s pontos (g‚p)id“. Wow! Ezek ut n v‚gre t‚nyleg k”vetkezz‚k a megold s: Miut n h“seink materializ l˘dtak, n‚zznk k”rl. L tunk k‚t magunkhoz vehet“ t rgyat, valamint 3 (1+1 p r) falusit. Tal n szks‚gtelen r‚szletezni, hogy milyen eredm‚nnyel j r az r nk n‚zve, ha valamelyik t rgyat fel akarjuk venni. Viszont ami- kor a kolb sszal pr˘b lkozunk, akkor az 1 p r falusi ‚ktelen r”h”g‚sben t”r ki r”pp ly nk l tt n. lljunk teh t Fingus-szal az veg mell‚, Winkle pedig pr˘b lkozzon a kolb sszal. El is repl sz‚pen, viszont amĄg az ”regek r”h”gnek, Fingus felveszi az veget. Menjnk most a sz”k“kŁthoz (Fountain). Fingus "haszn lja" a sz”k“kutat (hehehe...), Winkle pedig tartsa az veget a vĄzbe. Ha ez megvan, haszn ljuk az veget a brekuszon. Winkle lendletb“l lek”pi szeg‚nyt, mire a b‚ka t vozik, mi pedig felvehetjk a k”vet. A k“  tv ndorol Fingus-hoz. Most kopogjunk be az ajt˘n, ‚s besz‚ljnk a var zsl˘val. Hmmm, ez nem sok eredm‚nnyel j rt. Pr˘b lkozhat Winkle is, ekkor megcsod lhatjuk elm‚j‚nek ‚less‚g‚t. Fingus dobja meg a k“vel a mechanizmust (Winkle is legyen mellette!), majd hŁzza le. Winkle ekkor felm szik a keletkezett l‚tr n. N‚zznk be az ablakon  h t ezt a po‚nt l tni kell... Miut n visszam sztunk a tet“re, Winkle megpr˘b l bejutni a k‚m‚nyen keresztl. Veszt‚re... Mindenesetre a var zsl˘ kinyitja az ajt˘t, teh t ir ny befel‚. Miut n kicsevegtk magunkat a Tazaar nev– v‚n marha var zsl˘val, n‚zznk k”rl. A sz“nyegk‚nt haszn lt oroszl n (vagy mi) sz j ban egy gyuf sskatulya rejt“zik, de ezt egyenl“re Fingus kev‚s sikerrel pr˘b ln  megkaparintani. L‚pjnk r  Winkle-lel a szeg‚ny  llat fark ra, Ągy m r hozz juthatunk a gyuf hoz. A vĄzforral˘ba ”ntsnk vizet az vegb“l, ‚s gyŁjtsunk al . Hamarosan elkezd ftylni, a falon lev“ papĄr m”gl pedig egy kulcs kerl el“. FŁjjuk el a tzet, ‚s m ris mi‚nk a kulcs. Winkle-lel  lljunk a var zsl˘ k”zel‚be, Fingus-szal pedig tegyk a kulcsot a kakukkos˘r ba. A kulcs megforgat sa ut n kij”n a kakukk egy nagy kulcs t rsas g ban, amit Winkle megpr˘b lhat ledobni a k“vel (ha nem sikerl, akkor term‚szetesen a var zsl˘t tal lja el, ami ‚rdekes k”vetkezm‚nyekkel fog j rni...). A kulcs birtok ban visszamehetnk a h z el‚, ahol a kulccsal kinyithatjuk a pinceajt˘t. A pince egy veg bort rejt, amely felv‚tele ut n mehetnk vissza a falusiakhoz. A vĄzzel most meglocsoljuk a vir gokat, amelyek k”zl Fingus felvesz egyet, ‚s  tnyŁjtja a kolb sz-tulajdonosnak. Kezd meleg lenni a helyzet, nem? A kolb szos mindenesetre elb˘biskol a vir g illat t˘l. Winkle  lljon r  a h z el“tti platformra (nevezhetn‚nk l bt”rl“nek is...), Fingus pedig nyomja meg a gombot. Winkle felsz ll, ‚s felveszi a kolb szt. Mehetnk az ˘ri shoz. Itt els“sorban egy csirk‚hez lesz szerencs‚nk. Fingus-ra kiss‚ agresszĄven reag l a mad r, Winkle viszont elkapja rendesen. Ez id“ alatt Fingus csapja fejbe szeg‚ny  llatot (a csirk‚t, nem Winkle-t) a kolb sszal, mire az kiad mag b˘l egy toj st (a csirke, nem a kolb sz). Ha Fingus-szal benyŁlunk a kuty t˘l t volabbi lyukba, az kellemetlen. Ha viszont a kolb sszal nyŁlunk be, az a kutyusra n‚zve kellemetlen. Ezalatt Winkle  tsuhan, ‚s bemegy a fenti f n l‚v“ lyukba (‚rdemes el“tte megsz˘lĄtani az ˘ri st...). Winkle tal l egy  tj r˘t, teh t most m r szabad az Łt. Fingus-szal gyŁjtsuk meg a f t, ‚s sssk meg (‚gessk el) a toj st, mire az ˘ri s fel‚bred. Adjuk neki a kolb szt, majd a bort, Ągy v‚gre t vozhatunk. Bel‚p‚skor r”gt”n igen szimpatikus k”rl- m‚nyek fogadnak. Egy bazi nagy “r  ll a kapuban, aki minden pr˘b lkoz sra igen agresszĄven reag l, a v rat pedig  rok veszi k”rl. Sebaj, itt az id“ n‚mi pirom ni ra. Fingus bemegy a toronyba, ‚s vigyorg˘ k‚ppel kidob egy bomb t. Most  lljunk mindk‚t fazonnal a bomba mell‚. Fingus vegye fel, Winkle pedig gyŁjtsa meg a gyŁjt˘zsin˘rt. Viszl t, kedves “r... Most menjen be Winkle bomb ‚rt, ‚s robbantsunk az el“bbiekhez hasonl˘an. A sz“nyeg Ągy kiszabadul, persze az‚rt egy sz‚p z”ld mancs elkapja. Most ism‚t Fingus hozzon ki bomb t, de ezŁttal Winkle vegye fel, ‚s Fingus gyŁjtsa meg. V‚gre a repl“ sz“nyeg odakerlt a medit l˘ guru (x) k”tele mell‚. Fingus r  ll, mire felsz ll a guruhoz (x), aki szerint Łgy kell bejutni a kast‚lyba, hogy az Id“ Homokj b˘l belesz˘runk valamennyit a v r rokba. O.K., ezt majd meggondoljuk (a ment“ket az‚rt nem  rtana ‚rtesĄteni...), egyel“re ir ny Kael helyszĄne. Itt r”gt”n egy alv˘ nimf ba botlunk, akit Winkle "v‚letlenl" le”nt vĄzzel. Hehehehe... Ezut n az veget adjuk oda Kael-nek, aki boldogan megissza a vizet, ‚s hajland˘ liftet j tszani annak, aki megitatta. C‚lszer– ezt Winkle-lel cselekedni (el“tte besz‚ljnk Kael-lel, ez sem rossz vicc). Most m szszunk a tenyer‚be, mire feldob a f ra. R zzunk le egy vir got az  gr˘l. Hmmm, ez nem az igazi, egy kis iz‚ ellopta. lljunk Fingus-szal a k“re, ‚s r zzunk le Łjabb vir got. Most m r sikerrel j runk, Fingus pedig felrepl Winkle mell‚. Menjnk most a k‚perny“ bal als˘ r‚sz‚n l‚v“ k“h”z, ‚s dobjuk be a vir got (lehet“leg ne Winkle-lel, mert akkor n‚zhetnk Łjabb vir g ut n...). Ezut n emeljk fel a k”vet, mire el“j”n egy bazi nagy m‚h, ‚s n la van a m‚z; vegyk el t“le. Most Fingus menjen fel a bal sz‚len l‚v“ nagy k“re, Winkle pedig nyissa ki a m‚h ajtaj t. Fingus-szal click-keljnk a m‚hre, mire bar tunk felpattan a rovar h t ra, ‚s r”vid repl“Łt ut n a nimfa mellett landol. Adjuk a nimf nak a m‚zet, aki cser‚be mutat egy gomb t. Fingus vegye fel a gomb t. Winkle-lel kopogjunk be az ajt˘n, majd az el“kerl“ hapsinak mutassuk meg a gomb t. M r mehetnk is befel‚. Vivalzart h z ban el“sz”r is besz‚ljnk a maestroval. Azt mondja, hogy dobjuk a gomb t a g‚pbe. Winkle cselekedjen is Ągy, Fingus pedig nyomja meg a g‚p gombj t. rdekes folyamat kezd“dik, amely csak a cs”v”n lev“ csipeszben akad meg. Winkle vegyen fel a k”cs”gb“l egy kukacot, Fingus pedig  lljon a kesely– alatti platformra. Winkle nyomja meg a m sik gombot, ‚s ezut n siessen a kesely–  ltal szorongatott Fingus segĄts‚g‚re: dobja a kukacot a mad rnak. Fingus gazdagabb lesz n‚mi hŁssal. Adjuk a hŁst a piray nak (megpr˘b lhatunk puszta k‚zzel is benyŁlni...), mire a hal ler gja a hŁst ‚s kik”pi a csontot. Winkle  lljon a szemetesre, Fingus pedig adja a csontot Vivalzart-nak (ez jellegzetesen hlye Coktel Vision ”tlet). Winkle Ągy felsz ll, ‚s begy–jtheti az elixĄrt, valamint a csipeszt. Vivalzart arra biztatott az elej‚n, hogy k˘stoljuk meg a l”tty”t. Tegynk is Ągy, az veget tegyk a cs”p”g“ iz‚ al . Mindk‚t fick˘ igyon bel“le, ‚s m ris a k”vetkez“ p ly n vagyunk... ...amely el‚g bizarrul n‚z ki. Itt el‚g sok teend“nk lesz. El“sz”r is, Winkle nyŁljon bele a f‚nysz˘r˘ba (Headlight), mire birtokba vesz egy dobver“t. Ezt haszn ljuk a csukly n (Hood), mire egy l‚gyfog˘ alkalmatoss g boldog tulajdonosai lesznk. Nagyon elm‚s... Most az egyik fick˘  lljon kb. a rug˘ k”zep‚re (ne jel”lje ki pointerrel a rug˘t, csak mozogjon!), a m sik pedig click-keljen a rug˘ra. Ha minden j˘l megy, akkor mindkett“ elkezd ugr lni, ‚s a gomb n kinyĄlik egy ajt˘. Fingus menjen be, ‚s pr˘b lja megk”zelĄteni a git rost, amiben a pof j ba fr”csk”l“ vĄz minden bizonnyal meg fogja akad lyozni. Winkle-lel teh t rakjuk a csipeszt a bal als˘ sarokban l‚v“ cs“re, Ągy m r szabad az Łt. Miel“tt a git rossal besz‚ln‚nk, Winkle ugorjon bele a lyukba (lent, k”z‚pt jon), mire a jobboldali sz‚ls“ (fasiszta) gomba tetej‚n jelenik meg. Fingus most besz‚ljen a git rossal, aki erre aktĄvan j tszani kezd (minket ez a Smoke On The Water-re eml‚keztetett, de a Speaker nem nyŁjtott t”k‚letes ‚lm‚nyt; ellenben a SoundBlaster szint‚n nem), Winkle pedig kapja el azt a hangjegyet a l‚gyfog˘val, amelyik egy ideig lebeg el“tte. Most Winkle menjen a f‚nysz˘r˘hoz, Fingus pedig ugr ljon a rug˘n. Winkle addig nyŁlk ljon a f‚nysz˘r˘ba, amĄg el nem ‚ri a pump t. Most Fingus ugorjon a lyukba, Winkle pedig pump lja fel a szaxofonost (okos, nemde?). A kir”ppen“ szŁnyogot Fingus elkaphatja a l‚gyfog˘val. Legyen a szŁnyog Winkle-n‚l, aki a rovart inzert lja a f‚nysz˘r˘ba, mire a dobos ijedt‚ben j tszani kezd. A hangjegyet Fingus foglyul ejti. V‚gl Winkle pump lja fel m‚g egyszer a szaxist, ‚s megkapjuk a harmadik hangjegyet is, ‚s v‚gre t vozhatunk innen. Most azon a p ly n vagyunk, amit eddig kihagytunk. El“sz”r is, dobjuk meg a kos rlabd t a k“vel, mire az leesik, de egy kis mitugr sz ellopja. Mivel a h z egy kiss‚ furcsa, egyedl nem lehet elkapni a kis fick˘t. Ha Winkle bemegy ut na, akkor viszont pont ott j”n ki kis bar tunk, ahol Fingus akkor, amikor a legfels“ oduba megy be. lljunk teh t Fingus-szal szorosan az odu mell‚, Winkle menjen be a h zba, ahol a kis pof tlan vigyorog, ‚s ahogy az lent megjelenik, Fingus menjen be fent. Ha minden j˘l ment, akkor Fingus elkapja a kis seggdugaszt, ‚s elveszi t“le a labd t. Most Łjabb hlye vicc k”vetkezik: a kosarasnak adjuk oda a labd t Fingus-szal, ‚s amikor eldobta, Winkle-lel click-keljnk a kos rra, mire ‚rdekes mutatv ny zajlik le. Erre v‚gre a polg rmester is el“dugja a k‚p‚t. Besz‚ljnk vele, ‚s ezut n az ˘r s v‚gre hajland˘ el“j”nni az oduj b˘l. Azonban addig nem hajland˘ semmilyen egyttm–k”d‚sre, amĄg valamit nem csin lunk az ˘r ja hangj val. Dobjuk be a legals˘ oduba a dallamot, ‚s ezut n m r megkaphatjuk az Id“ Homokj t. Menjnk vissza a kast‚ly el‚, ‚s dobjuk a Homokot az  rokba; a keletkezett hĄdon  t szabad az Łt az ablakhoz, amelyen keresztl mindk‚t fick˘nk bejuthat a kast‚lyba. H t igen. A kast‚ly (x). Bar taink el“sz”r egy kov ccsal tal lkoznak, aki titokban segĄts‚get Ąg‚r nekik, majd bejutnak az el“csarnokba, ahol csak Łgy hemzsegnek az “r”k. Szanasz‚t a f”ld”n. Vegyk fel a majon‚zt, ‚s t vozzunk balra. Itt tal ljuk a ko- v csot, valamint n‚h ny tov bbi (ezŁttal nem eszm‚letlen) “rt. Vegyk fel a sz‚ket, majd koncentr ljunk arra az ips‚re, aki ‚ppen j˘ ‚tv ggyal eszik. Winkle adja neki a majon‚zt, Fingus pedig haszn lja rajta a sz‚ket  ha j˘ az id“zĄt‚s, akkor Fingus gazdagabb lesz egy hŁsdarabbal. Menjnk most vissza az “r”kh”z. Adjuk a hŁst a k”z‚pen-lent l‚v“, felt–n“en nagy fogsorŁ “rnek. Egy darabig r g˘dik rajta, majd h“snk visszahŁzza a hŁst. A m–fogsorral egytt. Ezut n menjnk Fingus-szal a jobb oldali “rh”z, Winkle pedig ‚bressze fel a baloldalit. A baloldali “r rossz n‚ven veszi az ‚breszt“t, ‚s eldob egy k‚st, ami el“l Winkle elugrik, Ągy a k‚s majdnem a jobboldali “rt tal lja el. Az fel is ordĄt, mire Fingus kiveheti a sz j b˘l a r g˘gumit. A r g˘gumival remekl lehet lenyomatot k‚szĄteni a szekr‚ny z rj r˘l. Most akkor ism‚t ”sszehangolt action k”vetkezik: Winkle oda ll a k”z‚ps“ “r mell‚, Fingus pedig el“sz”r k”rbemegy a fenti r‚szen, megn‚zi, hova ‚rkezik, ‚s oda leteszi a majon‚zt (haszn lja). Ut na m‚gegyszer k”rbemegy. Ha minden sikerl, akkor a majon‚z pof nfr”csk”li a sz”rnyet, ‚s ez id“ alatt Winkle megkaparintja a kardot. Menjnk most a kov cshoz, ‚s adjuk neki a kulcslenyomatot meg a kardot. M r csak a tzet kellene meggyŁjtani valahogy... Ehhez a m sik “rt vesszk kezel‚sbe: Winkle bemutat neki a sz‚kr“l. Bar tunk dh”sen odas˘z, de mell‚t, Fingus viszont r kapaszkodik a bot v‚g‚re, ‚s  trepl. Innen m r r ugorhat a fŁjtat˘ra, a kov cs pedig meg tudja csin lni a kulcsot. Vegyk magunkhoz a kov cs ll“j‚t, ‚s ir ny az “r”k szekr‚nye. Mindk‚t gobliin nyŁljon bele, ‚s egy-egy bŁv rruha lesz a jutalom. Mehetnk a kŁthoz. A kŁtn l van egy ‚rdekes lyuk, ahov  el“sz”r Winkle m szik be, ‚s megnyomja az egyik gombot, mire a s rk nyon megjelenik egy ajt˘ (aaaarrrrggghhh!!). Ezut n  lljon mindk‚t fick˘ a balt hoz. Winkle emelje fel, Fingus pedig nyomja meg a m”g”tte rejt“z“ gombot, ‚s erre ki is nyĄlik az ajt˘. A tov bbiakban is ”sszehangolt cselekv‚sre lesz szks‚g: Winkle menjen az im‚nt kinyitott ajt˘hoz, Fingus pedig menjen be a lyukon a gombokhoz. Amint a gomb megnyom s nak hat s ra a s rk ny anim lni kezd, Winkle menjen be, ‚s Ągy hal lra fogja r‚mĄteni a szerencs‚tlen “rt. Mik”zben Winkle besz‚l, Fingus menjen oda az “rh”z, ‚s a sz‚kre  llva r”gzĄtse hozz  a hurkot. Amikor Winkle v‚gzett a mutatv nnyal, menjen az “rh”z, ‚s ijessze meg a fogsorral. Miut n bar tunk lezŁgott, dobjuk ut na az ll“t is a biztons g kedv‚‚rt, ‚s ezzel szabad az Łt a kŁtba. Mindk‚t gobliin vegyen a kez‚be egy-egy bŁv rruh t (fontos, hogy azel“tt, miel“tt b rmelyik leereszkedne!), ‚s menjenek le a kŁtba. A vĄz alatti r‚sz egy elsllyedt haj˘n kezd“dik (hol m shol?). Els“ dolgunk, hogy Winkle-lel felmegynk az  rb˘c tetej‚re, Fingus-szal pedig meggyŁjtjuk a l mp t, az el“kerl“ l mp s-halat pedig Winkle elfogja. Most menjnk fel a jobb sz‚ls“ l‚tr n, ‚s akasszuk a halat a barlang mell‚, mire egy l da v lik l that˘v . Winkle menjen be a fed‚lzeten l‚v“ ajt˘n, ‚s miut n kil”kte a kopony t, mehetnk  t a sell“s helyszĄnre. No, itt nagy kavar s lesz. Fingus-szal s‚t ljunk el a polip mellett, ‚s menjnk be a lyukon. Winkle-lel click-eljnk a jobb als˘ kagyl˘ra, ‚s mikor feldobja, kapjuk el Fingus-szal. Most Winkle menjen Fingus hely‚re, Fingus pedig menjen a csik˘halhoz, ‚s haszn lja rajta a sz‚ket, mire feljut a sell“ mell‚ (ezt a k”zleked‚si m˘dszert a tov bbiakban m r nem Ąrjuk le). NyŁljon bele az regbe (nem a sell“n l‚v“ "regbe"!), mire el“kerl valami id‚tlen iz‚, a jobb oldalon pedig egy mozg˘ keszty–. Winkle dobja r  a kagyl˘t a keszt–re, majd menjen le ‚s vegye fel, Ągy mi‚nk a keszty– ‚s a bel“le el“kerl“ tengeri csillag is. Most menjnk vissza a haj˘hoz. Fingus  lljon az als˘ nagy kagyl˘ra, Winkle pedig gyŁjtsa meg a l mp st, majd tekerje meg a korm nykereket. A Gobliins-szab ly szerint most Fingus feljebb jut egy szinttel. Winkle most menjen a jobboldali l‚tr n a barlanghoz, dobja a l d ra a tengeri csillagot, ‚s miut n a csillag kinyitotta a l d t (??!!?!?!!), Fingus click-eljen a szoborra, mire, ha j˘l id“zĄtettnk, megszerzi a kardot. A karddal csapjuk pof n a kopony t, ‚s m ris mi‚nk a gy‚m nt. Itt v‚geztnk is, nyom s vissza a sell“h”z. Most mindketten menjenek fel a sell“ feletti iz‚hez, ‚s valamelyik gobliin hŁzza r  a keszty–t. Ezut n szabad az Łt az veghez, amelybe mindk‚t h“s belenyŁl, Winkle jutalma egy gy”ngy, Fingus-‚ pedig egy tekercs. Winkle adja a gy”ngy”t ‚s a gy‚m ntot a sell“nek, mire kinyĄlik a r cs egyik fele, Fingus pedig adja a tekercset a polipnak, mire szabad az Łt. Vegyk fel a sz‚ket, ‚s Winkle-lel a keszty–t (aki j˘t akar r”h”gni, az Fingus-szal vegye fel a keszty–t), ‚s m ris elhagyhatjuk ezt az  zott helyet. Łgy t–nik, el‚rkeztnk kalandunk utols˘ helyszĄn‚re: a gonosz d‚mon konyh j ban vagyunk. Els“ dolgunk az lesz, hogy kiszabadĄtjuk a madarat. Ehhez el“sz”r Fingus click-eljen r  a kardhal szem‚re, ‚s egy kiad˘s repl‚s ut n felveheti a s˘tart˘t. Most Fingus emelje fel a fed“t, ‚s Winkle s˘zza be az alatta lev“ kis hapsit. Ez meglep“ m˘don ennek ”rl, ‚s k”zli, hogy a fazekakban tal lunk egy reszel“t. Łgy is van. A mad rral Fingus fog foglalkozni (‚rdemes azonban Winkle-lel is megsz˘lĄtani, ugyanis amit Winkle k‚rdez az kiss‚ k‚t‚rtelm–: a;"T‚ged is meg akarnak enni?" b;"§k is meg akarnak enni t‚ged?"), de ehhez el“bb fel kell jutnia. Ehhez szks‚g lesz Winkle-re is. Winkle induljon el a bal fels“ sarokban l‚v“ k”t‚lhez (click-eljen r ), ‚s amikor m r majdnem el‚rte, Fingus fogja meg jobb als˘ sarokban a k”t‚l m sik v‚g‚t, ami j˘ id“zĄt‚s eset‚n hozz segĄti a feljut shoz. Reszeljk el a kalitka f”l”tti l ncot, mire a mad r elrepl (a ketreccel egytt  h t, saj tos...). Szabad az Łt a rajzsz”gekhez. Fingus fel is vesz egyet, majd leugrik. Egy pillanatra  tugrunk a szomsz‚d helyszĄnre, ‚s felvesszk a borsot, ‚s m r j”hetnk is vissza a konyh ba. Most majd nagyon gyorsnak kell lennnk. Fingus borsozza meg a hŁsgomb˘cokat, majd  lljon a szak cs feletti "l‚pcs“" mell‚. A szak cs elsz˘rakozik egy kicsit minden gomb˘ccal, ‚s Łgy adja tov bb “ket. Ahogy a borsozottat beadta, szinte azonnal kij”n egy dh”s sz”rnyike, ‚s a szem‚re h ny. Ek”zben Fingus al teszi a rajzsz”get, ‚s amint a szak cs belel ‚s eldobja a gomb˘cot, Winkle r ”nti a Kedvess‚g Ital t. Amint ezt a k‚z  tveszi, Amoniak egyik prib‚kj‚t sikerlt  rtalmatlann  tennnk. A tr˘nteremben sok mindent nem tudunk tenni, egyel“re  t kell jutnunk. Winkle haszn lja a sz‚ket a tr˘n feletti p rk nyon, mire bakot fog tartani, Fingus pedig Ągy feljuthat a p rk nyra. Ezut n Winkle  lljon a jobb sz‚ls“ szem mell‚, Fingus pedig nyomja meg a gombot, mire nyĄlik egy ajt˘, amin  t Winkle is feljuthat. Menjnk a tr˘n fl‚be, ‚s m ris kijuthatunk az udvarra. Az udvaron el“sz”r is nyomjuk meg a tornyon a ki ll˘ k”vet, ‚s nyissuk ki a sisakot, amelyben a hely igazi kir lya sĄnyl“dik, kiss‚ ”sszement form ban (Winkle be is sz˘l rendesen...). A lovag sisakj n l‚v“ forg˘b˘l kivehetnk egy kis tollat, amit a fest“m–v‚sz Łr b”d”nj‚ben be is fest‚kezhetnk. Most egy meglehet“sen kellemetlen r‚sz k”vetkezik. Menjnk vissza a tr˘nterembe, Winkle  lljon a nyelv mell‚, Fingus pedig menjen be a tr˘n fl‚be. Ahogy Fingus be‚rt, Winkle hŁzza meg a nyelvet. Ekkor Fingus kinyŁl a keletkez“ r‚sen, ‚s megnyomja a tr˘n m sik szem‚t, mire az egyik lyukb˘l kij”n egy cs˘t ny (a szerz“knek meg a j˘ ‚des anyuk j t!). Fingus-szal ugorjunk le a k‚perny“ jobb sz‚l‚n, ‚s a keszty–vel nyŁljunk be a lyukba, mire megszereztk a cs˘t nyt (akinek ez nem el‚g bonyolult, az megpr˘b lhatja k”zben Winkle-lel elterelni a sz”rny figyelm‚t). A cs˘t nyt tegyk r  a lyuk perem‚re, ‚s locsoljuk meg a Kedvess‚g Ital val. Ezzel lerendeztk a m sodik “rt is. Most menjnk a p nc‚lruh hoz, majd vissza, ‚s j tsszuk el a cs˘t nycsalogat˘t fordĄtott fel ll sban, mire Winkle laz n elemeli a d‚mon fej‚r“l a koron t. Szerezznk m‚g egy cs˘t nyt. Vissza a p nc‚lruh hoz, ‚s tegyk a cs˘t nyt az als˘ lyuk perem‚re. Fessk be az ecsettel, p”ttyintsnk r  a Kedvess‚g Ital b˘l, ‚s borsozzuk meg, mire tiszta katicabog r lesz, ‚s elmegy Amoniakhez (a m–v‚szke ugyanis el rulta, hogy Amoniak kiz r˘lag katicabogarakkal t pl lkozik). Mehetnk a tr˘nhoz, vegyk le a herceget, ‚s ezentŁl “t is ir nyĄthatjuk (hurr !). Menjnk a p nc‚lruh hoz, majd a kir lyhoz, ‚s adjuk neki a koron t, mire “fels‚ge megn“, ‚s biztat, hogy szedjk le onnan. A tud˘s r”gvest el is rohan leszedni... Menjnk a herceggel a g‚phez, ‚s indĄtsuk be. Menjnk oda sorban a gobliinokkal, ‚s r”vid action ut n mindenki ”szszemegy ‚s teleport l˘dik. Nocsak! M‚gsem ez az utols˘ helyszĄn? Micsoda megk”nnyebbl‚s! A lekicsinyĄtett figur k valami asztalra kerlnek (Łgy t–nik, az emberi hlyes‚gnek nincsenek hat rai...). Itt els“sorban szedjk fel a gyuf t, ‚s piszk ljuk ki vele a koponya szem‚t  erre csak Winkle hajland˘. Ezut n szint‚n Winkle-lel nyŁljunk bele a l da z rj ba, mire megjelenik egy napszemveges ‚s egy‚b felszerel‚sekkel is ell tott cs˘t ny (aaaarrrrrrrrgggggggghhhhhh !!!!!!). Lehet vele besz‚lgetni is  nagyon aranyos... Miut n kics˘t nyoztuk magunkat, tegyk od‚bb a k‚st. Ehhez szks‚g lesz mindk‚t h“snkre (Buffoon ugyeb r ilyen c‚lokra haszn lhatatlan...). Fingus fogja meg a k‚s nyel‚t, Winkle pedig a hegy‚t (fordĄtva is meg lehet pr˘b lni, de azon Fingus nagyon felh borodik...). K‚tszer tegyk od‚bb a k‚st, ezut n m r Fingus hajland˘ kivenni a k”nyvb“l a k”nyvjelz“t. Logikus... Most Buffoon is j˘ lesz valamire: rŁgjon bele egy j˘ nagyot a szembe, mire szerencs‚sen telibe tal lja a szemveget, ‚s gazdagabbak lesznk egy vegszil nkkal. Fingus tegye a k”nyvjelz“t a gyerty ra, majd tartsa az vegszil nkot a f‚ny el‚, mire a gyertya meggyullad, ‚s lecs”ppen egy kis viasz. A viasszal vegynk lenyomatot a lev‚len l‚v“ pecs‚tr“l, ezzel pedig ki lehet nyitni a l d t. A l d b˘l el“kerl“ magot "ltessk el" a t‚rk‚pen l that˘ faluba, ‚s m sszunk le rajta mindenkivel. Az ”tlet min“sĄt‚s‚re tal n most nem t‚rn‚nk ki... H“seink sz‚pen lem sznak a babon, ‚s meg‚rkeznek a faluba, amit id“k”zben valaki arj-zett: Kael ott cs”r”g a var zsl˘ h za el“tt. Buffoon-nal persze probl‚ma van: nem mer lej”nni. Nem baj, majd Fingus b csi lehozza a lyukon keresztl. Buffoon azonban nem Ągy gondolja a dolgot, ‚s egy ˘ri si mafl st ad Fingus b csinak. Winkle b csi is hasonl˘an j r, de “ annyira szimpatikus Buffoon-nak, hogy “ t”kmag fels‚ge m‚g egy babot is ut nahajĄt. A k‚perny“ alj n, k”z‚pt jon van egy k“, amit fel lehet emelni, mire egy igen ‚rdekes sapk s vakond j”n el“. A sapk t meg lehet pr˘b lni ellopni, de nem fog sikerlni. Ism‚t csapatmunka: Winkle adja a babot a vakondnak, ‚s amĄg az er“demonstr ci˘ tart, Fingus vegye le a sapk t (ezut n ‚rdemes m‚g egyszer megn‚zni a vakondot...). Ha Kael-lel besz‚lnk, akkor megtudjuk, hogy meg k‚ne l togatnunk Tazaar-t  igen  m, de a bejut shoz Buffoon is kellene, mert ha Fingus megnyomja a gombot az ajt˘ mellett, akkor megjelenik egy kulcs kiss‚ feljebb, Winkle pedig valakit fel tud repĄteni a m‚rleghint val. Na, most akkor leszedjk a kis mufurcot... Mivel Kael Łgyis megengedte Winkle-nek, hogy szedjen egy alm t, ezt “ meg is teszi, csak mivel nem ‚ri el, a gyuf val veri le, Fingus pedig elkapja a vakond sapk j val. A k”lyk”t Winkle fogja lehozni, csak be kell dugni az alm t a lyukon. Persze nem is lenne a j t‚k Gobliins, ha nem ad˘dna ism‚t valami bonyodalom: a t”kmag odarohan a gomb khoz, befal egyet, ‚s elt–nik. Legc‚lszer–bb, ha k”vetjk a p‚ld j t (nem a resetre gondoltunk...). A k”vetkez“ hely Buffoon  lma. Szeg‚nyk‚t  lm ban ism‚t bez rt k, Łgyhogy neknk ism‚t ki kell szabadĄtanunk. Fingus vizsg lja meg a kuglib bukat, ‚s amikor a goly˘ elindult, Winkle click-eljen a jobboldali csillagra. Ha j˘ volt az id“zĄt‚s, mi‚nk a kugligoly˘. Most Winkle menjen a l d hoz, tegye a goly˘t a tetej‚re, ‚s  lljon mell‚. Fingus ugorjon a platformra (flag), ‚s Ągy Winkle eltraf lja a biztosĄt˘t–t. Szerezznk Łjabb kugligoly˘t, ‚s ism‚t tegyk a l da tetej‚re, de most Winkle a m‚rleghint ra  lljon. Fingus ism‚t t madja le a platformot, mire n‚mi action ut n Winkle felsz ll a sziv rv nyra. Most Fingus menjen a sziv rv ny alatti platformra (arra, amelyiket nem lehet kijel”lni). Winkle ugr ljon a fenti platformon, mire Fingus is felsz ll. Most Winkle nyomja meg az iz‚nek a fej‚n l‚v“ tapogat˘t, azt n siessen a lenti platformhoz. Fingus lj”n fel a bubor‚kra, Winkle pedig most l‚pjen a platformra. Ha minden OK, akkor Fingus a biztosĄt˘t– mellett landol. Vegyk fel a t–t, ‚s menjnk fel a fentebb ismertetett m˘dszerrel. Fingus nyomja meg a gombot, ‚s ahogy a Buffoont tartalmaz˘ bubor‚k le‚rt, Winkle nyomja meg a tapogat˘t. Most Fingus siessen oda, ahol az el“bb meg llt a bubor‚k. Ahogy Buffoon “fels‚ge meg‚rkezik, b”kjk ki a bubor‚kj t, ‚s ezzel k‚szen vagyunk. Visszakerltnk a h z el‚. Most pr˘b ljuk megszerezni a kulcsot: Buffoon  lljon a m‚rleghint ra, Fingus nyomja meg a gombot, Winkle pedig l‚pjen r  a hinta m sik v‚g‚re. Ha j˘ volt az id“zĄt‚s, akkor j”n egy mad r, ‚s elviszi Buffoont, kulcsost˘l. Most kapunk egy Łjabb helyszĄnt: ir ny a hegy. A hegy megint egy f raszt˘ hely. El“sz”r is, passzolgatni fogunk: az egyik h“s felveszi a k”vet, a m sik pedig elveszi t“le egy szinttel feljebb. Ezt sssk el m‚g egyszer, Ągy a k“ az ˘ri s keze mell‚ fog kerlni. Most az egyik b tor kalandor  lljon az oroszl n fej‚re, a m sik pedig dobja a k”vet szeg‚ny  llat fark ra (nem a nemiszerv‚re...). Egy nagy ordĄt ssal k‚s“bb a macsek fej‚n  ll˘ fick˘nk az ˘ri s bal v ll ra repl, ‚s leti a bot tetej‚n vigyorg˘ fejet. Most tegyk feljebb az id“k”zben visszakerlt k”vet egyszer, Winkle  lljon az oroszl n fej‚re, Fingus pedig dobjon. Winkle Ągy az ˘ri s jobb v ll n l‚v“ lyuk mellett k”t ki, amin keresztl eljut a fejhez. Most Fingus  lljon a cicus fej‚re, Winkle pedig dobja le a fejet, minek hat s ra Fingus a lebeg“ f”lddarabon tal lja mag t. Kezdjnk el ugr lni (click ott, ahol a h rom felki lt˘jel van), ‚s amikor a f”lddarab le‚r Winkle mell‚, “ is  lljon r . A felliftez‚s ut n Winkle fogja meg a szemben l‚v“ szikl t, ‚s ha m r ilyen sz‚p hidat k‚pez, Fingus menjen  t rajta. Az ugye a madarakkal t”rt‚n“ besz‚lget‚s n‚lkl is vil gos, hogy ki kell szabadĄtani a kalitk ban sĄnyl“d“ sz rnyasslt-jel”ltet. Fingus reszelje el a kalitka r csait, mire a madarak elreplnek, mi pedig begy–jthetjk a kulcsot. Ir ny a h z, ‚s menjnk be. Term‚szetesen Łjabb bonyodalom ad˘dik: kiderl, hogy Buffoont megsz llta valami kisebb d‚mon. A var zsl˘ ad valami l”tty”t, ezt itassuk meg kis bar tunkkal, mire a d‚mon ugyan kij”n bel“le, de r”gt”n el is viszi mag val. Mivel a var zsl˘ nem hajland˘ segĄteni, egy kicsit az idegeire fogunk menni. El“sz”r Fingus pr˘b lja meg kidekor lni a portr‚t, mire kap egy bumer ngot a fej‚re. Ha Winkle r ugrik a sz‚kre (amin m‚g szeg‚ny kis  rtatlan Buffoon lt, hpp-hpp), akkor elkapja a bumer ngot. Most Winkle k”vetkezik: kezdjen el a t bl ra rajzolgatni a jobb fels“ sarokban tal lt ceruz val. A 3. m–alkot s ut n kap egy szivacsot a pof j ba, amit ism‚t szeretettel begy–jtnk. Most m r teljesen brut lisba megynk  t: ”ntsnk Winkle-lel a var zsl˘ fej‚re vizet a poh rb˘l (az res poh rb˘l...), mire a szerencs‚tlen var zsl˘ tehetetlen dh‚ben m r csak csapkodni k‚pes. Erre leesik egy fogpiszk l˘, amit el kell tal lni a bumer nggal Fingus mesternek. A fogpiszk l˘val Winkle essen neki a csontv znak (mellesleg, ‚rdemes fogpiszk l˘ n‚lkl is pr˘b lkozni...), erre kinyĄlik a n‚hai Łr bord zata, ‚s kiesik egy veg m gikus l”tty, term‚szetesen r”gt”n ”ssze is t”rik. Nem baj, haszn ljuk fel a szivacsot gy–jt”get‚sre. V‚gl, fŁjjunk bele Winkle-lel a pip ba, ‚s Fingus tartsa a szivacsot a pipa f”l‚ (a szivacsot a fst”n kell haszn lni!), ugyanis a m gikus vĄz h“ hat s ra minden ajt˘t kinyit; a megjelen“ ajt˘n keresztl pedig ir ny az utols˘ helyszĄn. A Hal l Birodalm ba kerltnk, Amoniak ott vicsorog a bal fels“ sarokban a herceggel a h˘na alatt. Fingus  lljon a jobb als˘ sarokban l that˘ (alig l that˘...) szemre, Winkle pedig menjen oda, ahol a 3 felki lt˘jelet jelzi a program. A szem ennek hat s ra felrepl, Fingus szint‚n. Az eg‚r mellett landolunk, vegyk is fel. Most Winkle tartsa az egeret a s r f”l‚, ‚s az el“bukkan˘ krokodil fej‚re  lljon r . AmĄg repl, Amoniak kinyŁjtja a kez‚t, pont a lel˘g˘ fogak al . Dobjuk a bumer ngot a fogak k”z‚ (m‚g mindig Winkle a cselekv“ f‚l), mire az egyik leesik, ‚s  tszŁrja Amoniak kez‚t, aki dh”sen ordĄtozik, ‚s Buffoont is elengedi. Buffoon a lyuk mell‚ pottyan, amib“l el“j”n az a d‚mon, aki elrabolta “t Tazaar h z b˘l. Winkle ism‚t l‚pjen a felki lt˘jelek  ltal jel”lt helyre, Ągy a kir”ppen“ szem fejbetal lja az alkalmazottat. Most Fingus tegye a szivacsot a szikla tetej‚re, Buffoon  lljon a jobb als˘ szemre, ‚s Winkle ism‚t k”zelĄtse meg a felki lt˘jeleket. A repl“Łt ut n Buffoon a szivacson landol, amib“l elkezd csepegni (j˘ alaposan) a var zsl”tty. Fingus rajzoljon ajt˘t a szikl ra, Winkle pedig nyissa ki (ne az ajt˘ra click-eljen, hanem a kilincsre), ‚s ennek hat s ra v‚gre t vozhatunk. Teljesen ‚rtelmes befejez‚s... A j t‚kot ezennel megnyertk, j”n az endsequence, ami el‚g kellemetlen meglepet‚sk‚nt ‚rt minket. ™sszegezve: az elej‚n m‚g nagyon tetszett a j t‚k, de a v‚ge fel‚ egyre kev‚sb‚. Valahogy az utols˘ helyszĄnek er“ltetettnek t–ntek (kl”n”sen az utols˘ el“tti), a j t‚kra jellemz“ nyakatekert logika pedig (szerintnk) teljesen k”vethetetlen ‚s logik tlan ”tletekbe ment  t. Maradt a pr˘b lkoz s, viszont a sok egyszerre t”rt‚n“ cselekv‚s miatt ez sem mindig vezetett eredm‚nyre, ˘r kig kellett vele szenvedni (t‚nyleg szenved‚s volt). De legal bb a program k‚szĄt“i elmondhatj k magukr˘l, hogy hosszŁ id“re a g‚phez tudt k l ncolni a kedves j t‚kost... Mindennek ellen‚re, a j t‚k j˘. A grafika sz‚p, a hangok pedig hasonl˘an eszetlenek, mint az els“ r‚szben, m‚g Speakeren is. A leĄr sban csak el‚g kis h nyada szerepel a program po‚njainak, akinek van ideje, annak aj nljuk, hogy click-elgessen r  mindenf‚l‚re, ‚s olyan cselekedeteket, amik egym sra ‚plnek, pr˘b ljon meg fordĄtott sorrendben elv‚gezni nagyszer– sz˘rakoz s lesz. -Bryan