Nos, el‚rkezett a csod s sorozat 3. r‚sze is. A magunk r‚sz‚r“l ‚rdekl“dve v rtuk, mert a 2. r‚sz kiss‚ er“ltetett befejez‚se ut n javul st rem‚ltnk. Ez a rem‚ny nem is volt alaptalan, a Coctel Vision igencsak kitett mag ‚rt. A 8 meg s j t‚k a szok sos helyszĄnk‚peken kĄvl most m r anim ci˘kat is tartalmaz, az els“ k‚t r‚szben m r megszokott idi˘ta stĄlusban. V‚lem‚nynk szerint a Goblins 3 van akkora marhas g, mint b rmelyik el“dje, a j t‚kmenet pedig m‚g jobbnak t–nik. Nos, ennyi ”mleng‚s ut n p r sz˘t az el“zm‚nyekr“l, ‚s a kezel‚sr“l: Blount, a h“s Łjs gĄr˘ felkerekedik, hogy "meginterjŁvolja" egy szomsz‚dos orsz gp r kir ly t ‚s kir lyn“j‚t, akik moment n ellens‚gesek egym ssal szemben. —tja sor n persze mindenf‚le neh‚zs‚gbe tk”zik, kezdve azzal, hogy reggel egy zuhan˘ l‚ghaj˘n (???) ‚bred, amelynek a leg‚nys‚ge kapit nyost˘l elpucolt... Az ir nyĄt s nagyon egyszer–, olyan mint a 2. r‚szben, jobb click a t rgylista (jobb click - kil‚p‚s, bal click - t rgy kiv laszt sa), bal click pedig mozg s ‚s/vagy t rgy haszn lata. Egy k‚p itt m r nem f‚r r  a k‚perny“re, az egerenty–vel scrollozhatunk. A fels“ men egy kiss‚ megv ltozott: - Game Management: a szok sos opci˘k - Joker: Ez egy huncut dolog. Megadja az adott helyszĄn megold s t, de amĄg a j t‚k fenn van a winch-en, csak 4-szer haszn lhat˘. LeĄr s mellett persze nem sok szks‚g lesz r ... - Goblins News: Hehe. Ez a helyi Łjs g, ‚s Blount Ąr sait n‚zhetjk meg benne, term‚szetesen k‚pekkel kieg‚szĄtve. Debiiiiiiiiiil... - Inventory: ??? - Aim of the screen: El“sz”r megmutatja a t‚rk‚pet, majd t”m”ren ”sszegzi a p ly n elv‚gzend“ teend“ket. - Game: N‚h ny hlyes‚g, mindenki felfedezheti mag nak Akkor most k”vetkezz‚k a megold s: Ott tartottunk, hogy Blount fel‚bred a zuhan˘ haj˘n. Egy szimpatikus horog mosolyog r nk, a n lunk l‚v“ szerencsep‚nzzel kicsavarozhatjuk. Az Ągy szerzett eszk”zt r”gt”n r  is tehetjk a szemben l‚v“ k”t‚lre. Gy–jtsk be a golft“t, ‚s ssk meg vele a labd t. A labda k”rbej r, ‚s h˘kon v gja bar tunkat... A jobb oldalon helyet foglal˘ l d ban egy veg borsra ‚s egy WC-pump ra lelnk (logikus p rosĄt s...). Itt az ideje, hogy kioldozzuk a k‚p bal oldal n tal lhat˘ csom˘t, mire megjelenik egy ‚rdekes kreatŁra, aki kommunik ci˘s kĄs‚rleteinkre k”zli, hogy szeretne kiszabadulni. SzabadĄt˘ szersz mk‚nt a golft“t javasoln nk, persze ezzel m‚g nem teljes a man“ver, a pofon ut n a lyukba szorult papag jt el“ kell b ny sznunk a WC-pump val. Most m r a Chump n‚vre hallgat˘ dilis mad rk t is ir nyĄthatjuk. Blount  lljon a horog mell‚, Chump pedig hŁzza meg azt a k”telet, amelyiknek a v‚g‚n valami sŁly van. Blount Ągy felveheti a horogra akadt eserny“t. Ezek ut n Blount  lljon a p lya jobb sz‚l‚n tal lhat˘ kezek k”zl a hozz nk k”zelebbire, Chump pedig a l d val szemben lev“ platformra. A csod s mechanizmus m–k”d‚se felkatapult lja Blount b csit a haj˘ orr n magasl˘ dĄszre, ‚s mi‚nk lehet a fog. Minden k‚sz a t voz sra: ”ltsk magunkra az ejt“erny“t, ‚s... hopp , ez leesett. Akkor menjnk a hord˘ba, a hord˘n l‚v“ lyukba install ljuk az eserny“t, ‚s v gjuk el a k”telet a foggal. Blount meg is kezdi a leereszked‚st, azt n felgyorsulnak az esem‚nyek, mivel az eserny“ felmondja a szolg latot... Blount azonban szerencs‚s fick˘: pont valami forr˘ leveg“t fŁj˘ lyukba pottyan (nemnemnem, sz˘ sincs senkinek a h ts˘ fert ly r˘l...). Miut n nagy nehezen el“k sz l˘dik, ‚s Chump is a fej‚re esik, folytathatjuk a j t‚kot. Vegyk fel az erny“t, ‚s haszn ljuk a sziklafal melletti lyukn l. Blount Ągy felliftezik a fal mell‚, ‚s bekuksol a r‚sen. Ezut n saj tos stĄlusŁ demo ad t j‚koztat st arr˘l, hogy h“snk teljesen belezŁgott a Wynnona nev– fogoly h”lgybe, ‚s ak r harcolni is k‚sz a kiszabadĄt sa ‚rdek‚ben. Tegynk is Ągy: a jobb oldalon a fels“ k‚t “rt elint‚zhetjk a golft“vel (‚rdemes egy‚bk‚nt az “r”kkel csevegni, mi hinteket kapunk, Blount pedig pofonokat, ‚s igen ‚rdekes anim ci˘kat produk l hat sukra...). A 3. “r m r nehezebb eset. Blount megk‚rdezi t“le, hogy egy p‚nz‚rt nem engedn‚-e  t. A pofon ugyan nemleges v laszra utal, de csak pr˘b ljuk meg. Moh˘ bar tunk ut na is kap az ‚rm‚nek, de egy golft“ meg llĄtja a mozdulatban. Vegyk fel a p‚nzt ‚s a kenyeret. A 3. “rb“l maradt sisakba dobjuk a kenyeret, ‚s t”rjk “ssze a golft“vel. s hogy mire j˘ a keny‚rmorzsa? Remekl lehet t“le viszketni... A bal oldali k“re  llva  treplnk a 4. “r m”g‚. Sz˘rjuk a nyak ba a keny‚rmorzs kat, ‚s csapjuk le. Marad bel“le egy pajzs, amit fel is vesznk, ‚s az 5. “r el“tti  gra tesszk. Az  g mellett aknamunk t v‚gz“ rg‚vel nem kell foglalkozni (lesz vele el‚g baj k‚s“bb...), fordĄtsuk a figyelmnket a 6. “r fel‚. Blount m‚g a saj t kez‚t sem nyŁjtan  neki, adjuk neki teh t az itt tal lt m–kezet. A csod lkoz˘ “r ism‚t  ldozatul esik a golft“nknek. Most j”het az 5. “r: sz˘rjuk meg h tulr˘l borssal, mire tsszent egy nagyot - sz‚pen le is fejeli a gondosan el‚tett pajzsot. A botj t szedjk ”ssze. A 7. “rn‚l Chump fog segĄteni: ki”lti a nyelv‚t az “rre. Az okos “r viszonozza a gesztust, mire Blount elkapja a nyelv‚t, ‚s hat stalanĄtja bar tunkat. M r csak a f“-“r van h tra. Azt val˘szĄn–leg mindenki sejti, hogy az “r feje f”l”tti k“ lesz az illet‚kes. A feljut si neh‚zs‚geket  thidalhatjuk az 5. “r botj val, de a k“ Ągy is mell‚ esik (azt n sz‚pen visszapattan - Newton forog a sĄrj ban...). Ha viszont Chump bemutat ennek is, akkor kiss‚ el“reugrik a buta, ‚s Ągy m ris telibe kapja a kavics. El is ejti a Wynnon t˘l elvett kulcsot, amely addig pattog, amĄg Fourbalus (az aknamunk s) mell‚ nem kerl. § persze kihaszn lja az alkalmat, felkapja a kulcsot, ‚s megl˘g. Wynnona ut na. AmĄg Blount a mag ny n mereng, meg‚rkezik az “r”k kir lya, Bodd (persze egy klasszissal rond bb, mint az ”sszes “r egytt), ‚s n‚mi k‚rd“revon s (neki is kellett volna a kulcs) ut n kettesben hagyja Blountot kedvenc farkas val... A k”vetkez“ hely kiss‚ drasztikusan kezd“dik: Blount v‚rben fagyva fekszik. Azt n felkel, a v‚r meg lefolyik r˘la. El“sz”r vegyk fel a k”zelnkben lev“ gyuf t (Bang! - mondta egy ki ll˘ cs“...), azt n gyŁjtsunk f‚nyt a "rough area" n‚vvel jel”lt helyekre. El“sz”r Blount sĄrk”v‚re bukkanunk (ick!), majd egy kopony ra, azt n egy bazi nagy denev‚rre, v‚gl egy nagy k”cs”gre (most kiv‚telesen nem az orsz g vezet“inek egyik‚r“l van sz˘...), amelyben f‚nyt gyŁjthatunk. Miut n m r l tunk, szedjk le a Hal l kasz j nak a v‚g‚t, ‚s besz‚ljnk a denev‚rrel, aki szerint a k”cs”gbe bele k‚ne install lni 3 Will-o-the-wispet. A Wispek term‚szetesen a barlangokban vannak, ki is lehet ereszteni “ket a kasza v‚g‚vel, de csak ide-oda repkednek. El“sz”r a k‚ket fogjuk elkapni. Nyissuk ki a kopony t (ickk!), mire a k‚ks‚g belelebeg. Akinek j˘ szeme van, az ‚szreveheti a bal oldalon  ll˘ fick˘ ruh j n l˘g˘ "szemveget". A felv‚tel‚t a k‚pnkbe fr”csk”l“ vĄz azonban megg tolja. V gjuk el a pumpa cs”v‚t a kaszav‚ggel, ‚s vegyk fel mind a pump t, mind a szemveget. A szemveget rakjuk r  a kopony ra, ‚s csukjuk be a tet“t, m ris a mi‚nk a k‚k Wisp. Most fordĄtsuk figyelmnket az "Amoniak was here" feliratra. Kell“ derlts‚g ut n felt–nhet, hogy, igazolva m‚retes bar tunk szem‚lyazonoss g t, v‚r folydog l rajta, amit a k”cs”g”n tal lt mer“iz‚vel begy–jtnk. A v‚rt t”ltsk a kal˘z veg‚be, aki beleiszik, ‚s ezut n elszedhetjk t”le az veget. H l b˘l felgyŁjtjuk a fal b t, a t–z pedig foglyul ejti s rga Wispet. Fr”csk”ljk le a pump val, ‚s m r mi‚nk is a s rgas g. R”gt”n dobjuk is a k”cs”gbe, mire a k‚p bes rgul, az Amoniakot hirdet“ felirat "o" bet–j‚b“l pedig gomb lesz. Nyomjuk ezt meg, mire leesik a tk”r (mellesleg ‚rdemes a leejt‚s el“tt belen‚zni a tk”rbe...). Gy–jtsk be a tkr”t, ‚s dobjuk a k‚k Wispet is k”cs”gbe. A megjelen“ k‚zr“l szedjk le a dug˘t, tegyk a k‚zbe a tkr”t, majd az azon a k”rny‚ken l‚v“ platformra tegyk az veget. A piros Wisp bele is megy, lez rhatjuk a dug˘val, Ągy mi‚nk a harmadik szellemke is. Ezek ut n szedjk ki a s rga ‚s a z”ld Wispet a k”cs”gb“l a mer“iz‚vel, ‚s dobjuk be a pirosat. A jobb oldalon tal lt piros v mpĄrra tegyk r  a kaszav‚get. Dobjuk be a k‚k Wispet is, ‚s a megjelen“ szellemre tegyk a szemveget. Dobjuk vissza a s rga Wispet is. Ha minden OK, akkor kij”n egy f‚nysug r, ‚s h rom tkr”z“d‚s ut n visszajut a k”cs”gbe. Blount ezzel megszabadul ebb“l a f‚l-alvil gb˘l, de kiss‚ m‚g l badozni k‚nytelen. Wynnona maga ut n hagy egy levelet, hogy nem tud megv rni blabla, de hagy egy italt, amit“l megn”vnk, ‚s rem‚li, hogy hamarosan ism‚t tal lkozik csek‚lys‚gnkkel... Blount fel is vedeli az italt, ‚s egy v ros mell‚ ‚rkezik. Nagyon tetszik neki a hely, azt n megjelenik egy s rk ny, ‚s ide-oda k”pk”d. L thatjuk is, hogy ott egy bazi nagy csapda a s rk ny r‚sz‚re, amibe bele is lehet l‚pni, de jobb, ha Chump l‚p bele, ‚s Blount addig a csap˘k n  ll, Ągy h“snk feljut a v ros tetej‚re. T rgyaljunk a kir llyal, aki megk‚r, hogy itassuk meg a k‚s“bbi lovag  ltal adott italt azzal a rohadt s rk nnyal, aki megĄg‚rte, hogy nem b***ogatja (b˘logatja) a v rost, csak valahogy elfelejtette a dolgot. Besz‚ljnk a kir lyl nnyal is (vegyk le a tet“t a feje f”ll), aki felk‚r, hogy szabadĄtsuk ki XY lovagot a tskeverem m”gl. No, akkor szedjk fel a dolment, majd az egyik k”vet is. A dolmentet dobjuk a tskeveremre, ‚s besz‚ljnk a lovaggal, aki boldogan berohan a v rba, ‚s a kir lyl nnyal egy j˘ nagyot... khmm, sz˘val majd' ”sszed“l a v r. El“tte viszont ad egy adag mem˘riaitalt, amit bele kell ”ntennk a kis medenc‚be (rem‚ljk, a kis medenc‚t mindenki felismeri k‚p n‚lkl is...). Szedjk fel a kiss‚ ‚rdekes form jŁ malomk”vet, ‚s m rtsuk bele a vĄzbe (              !!), a mem˘riaitalt pedig ”ntsk a kis medenc‚be. Oltsuk el a tzet a malomk”b“l csavart vĄzzel (ugye, hogy            ?), ‚s szedjk fel a vill t. A vill val v‚gre megkaparinthatjuk a hŁst a s rk nycsapd b˘l. Kukkantsunk be a s rk ny barlangj ba, aki nem ”rl a l togat snak, ‚s kiss‚ bef–t Blountnak. BosszŁb˘l tegyk a kopony t form z˘ barlang fl‚be a p‚nzt, orr ba pedig a vill t, ‚s most r nduljunk  t a fogad˘ba. rteslnk arr˘l, hogy Wynnona elvitte az utols˘ haj˘t is a v rosb˘l, valamint arr˘l is, hogy miel“tt emberi m‚retre zsugorodn nk, sokkal kisebbre kell ”sszemennnk. A fogad˘ban besz‚ljnk a kapit nnyal, aki nem sok bĄztat˘t mond, csak menteget“zik a cserbenhagy sunk‚rt (ld. l‚ghaj˘). Szedjk fel a kanalat, ‚s tegyk a bel‚p‚sn‚l lev“ k“re. Chump  lljon a kan lra, Blount pedig menjen  t a ketrec alatti lyukon, ‚s szedjnk fel egy darab cukrot. Menjnk vissza a kan lhoz, ‚s dobjuk r  a cukrot, mire Chump felsz ll a paprika mell‚. Ha megszagolja, el is kezd tssz”gni. Blounttal  lljunk Łgy, hogy Chump r  tudjon tssz”gni a hŁsra (eg‚szs‚gnkre, valamint j˘ ‚tv gyat...). Menjnk vissza a v roshoz, tegyk a hŁst a vill ra, mire kij”n a s rk ny, megĄzleli, azt n iszik r  egyet a mem˘riaitalos vĄzb“l. Miut n visszat‚r az eml‚kezete, h l san k”zli, hogy ad˘sunk, ‚s velnk j”n. Blount zsebre is gy–ri szeg‚ny hll“t, ‚s visszas‚t l a fogad˘ba. El“sz”r besz‚ljnk a szemreval˘ harcosl nnyal (Mmmmmmmm, baby, come to Butthead!), aki tŁl sok ‚rtelmeset nem mond, viszont ha nekiadjuk a k”vet, akkor megengedi, hogy belekukkantsunk a kardja v‚g‚n l‚v“ var zsg”mbbe (logikus...). FordĄtsuk figyelmnket most a jobb oldalon cs”rg“ ipse fel‚. Annyit mond, hogy nem kell neki m r a p˘r z, mert elt–nt a gazd ja. Chump  lljon a pasi kez‚re, mi pedig adjuk neki a cukrot, mire Chump term‚szetesen felrepl, ‚s leszedi a p˘r zt. Blount dobja a WC-pump t a ketrecre (micsoda multitask eszk”z!), ‚s dobjuk fel a p˘r zt. Blount ezen m r fel tud m szni, ‚s elbesz‚lgethet Othelloval, aki a lak skulcs t odaadja valamilyen t rgy‚rt (csak a piros l mpa hi nyzik...). Term‚szetesen az ‚rm‚nkre gondol a kis mocsok. Adjuk neki, majd lent a kulccsal nyissuk ki az ajt˘t. Blount ugyan nem tud bemenni, de a s rk ny ki tudja hozni a kapit ny sz ml j t. €gy ler˘va h l j t, a s rk ny t vozik. An‚lkl, hogy Łjra megn“tt volna... Adjuk vissza Othellonak a kulcsot, majd adjuk a kapit nynak a sz ml t, Ągy “ cser‚be ad valami aj nl˘levelet a v rosbeli f–szereshez. Most v‚gre epeked“ h“snk beletekinthet a harcos pipi var zsg”mbj‚be, hogy Wynnona ut n n‚zzen. Saj tos t”rt‚n‚s k”vetkezik: most egy ideig Wynnona-t fogjuk ir nyĄtani. A h”lgy ‚ppen Fourbalus-szal cseveg, aki nemigen akarja neki visszaadni a kulcsot, azt n m‚g egy k”vet is ut nadob a kisasszonynak. Ejnye, ejnye, kapsz te m‚g a pof dra... Gy–jtsnk a bal sz‚len egy kis puskaport, majd lopjuk el a szerzetes-csontv z l ba mell“l a botot. A szerzetest ne piszk ljuk, viszont a feje mell“l l”kjk le a bottal a k”vet. Hopp , leesett a csonti feje is, ‚s kij”n valami kis muks˘, aki k”zli, hogy “ Fourbalus el“l bŁjt ide, ‚s az a tapl˘ ellopta a var zsig‚it, de egy‚bk‚nt var zsl˘, ‚s nem szĄvesen, de segĄt neknk. Egyel“re azonban maradjon Wynnona a cselekv“ f‚l. Verjk le a sisakot a koponya fej‚r“l a bottal, vegyk fel, majd a jobb oldali f t kocogtassuk meg a kov val. A ki”ml“ levet a sisakkal gy–jthetjk ”ssze. Most j”n a brutalit s: az inka rge hangszer‚t t”rjk ”ssze a k“vel. Csever‚szve vele megtudjuk, hogy j˘ n‚ven venn‚, ha gy rtan nk neki egy furuly t. Vegynk fel egy cs”vet, ‚s kezeljk le a k“vel, mire egy furuly t kapunk. Most birizg ljuk meg a fels“ fat”nk melletti id‚tlen  llatot, ‚s n‚h ny sz l ak rmi lesz a jutalom. s most elk”vetkezett a pirom nia ideje: gy rtsunk dinamitot, ‚s robbantsunk mindenhol a tornyon, ahol valamit ki lehet jel”lni, kiv‚tel a kis ablak (small window) ‚s a r cs (grate), valamint robbantsuk fel a lenti k”vet is. A dinamitgy rt s: vegynk fel egy rudat, tegynk bele puskaport, majd egy sz lat, ”ntsnk r  ragacsot a sisakb˘l (egy alkalommal nem lehet majd a dinamitot beragacsozni, ekkor dobjuk a t‚gl ra a sz raz rudat), v‚gl ssnk a felette lev“ k“re a kov val, ‚s m r csak c‚lozni kell (az els“ kĄs‚rlet val˘szĄn–leg kev‚sb‚ lesz sikeres...). Nos, miut n ez megvan, adjuk a furuly t az ink nak, aki j tszik rajta, ‚s erre el“j”n valami kesely– jelleg– mad rka, amelyre az Ooya nev– var zsl˘ felugorhat a fels“ fat”nkr“l. Ooya Ągy visszaszerzi a var zsig‚it, de figyelmeztet, hogy az egyik Fourbalus-n l maradt. A frissen szerzett lehet“s‚ggel ‚lve var zsoljuk el a bambuszt, amely megn“, majd a kopony t, amelynek haja n“ (no comment). A dinamithoz a tov bbiakban a bambuszt haszn ljuk, ‚s robbantsuk le az ablakot, valamint a r csot is (az els“ ut n k”zli a csaj, hogy elfogyott a gyŁjt˘zsin˘r, Fourbalus pedig elzavarja az  llatk t, ekkor kell megkopasztani a kopony t). Miut n teljesen leromboltuk a tornyot, besz‚ljnk Fourbalus-szal, aki nem igaz n ”rl neknk, ‚s az egyetlen megmaradt var zsig‚vel lepk‚v‚ v ltoztatja Wynnon t. Ezt m r Blount sem n‚zheti t‚tlenl, ‚s ahogy visszakapja a vez‚rl‚st, m ris  tmegy a v rosba. A v rosi p lya n‚mi intermezzoval kezd“dik: az egyik h zb˘l kinyŁl egy k‚z, ‚s elragadja Chumpot. Ejnye... Kint kezdetben nem lesz sok dolgunk: csak egy id“s n‚nik‚nek vannak probl‚m i a huzattal, miut n lyukas a h z nak a teteje. Menjnk fel a tet“re, ‚s tegyk a lyukba az eserny“t a t”k‚letes h“szigetel‚s jegy‚ben. A n‚nike ez‚rt olyan h l s, hogy neknk adja a melegvizes palackj t. A palackot tegyk a tet“n l‚v“ toj sra, mire kikel bel“le egy kis mad rka. Menjnk be a f–szereshez. Bent akad egy kis probl‚ma: ak rhogy lobogtatjuk a levelet, a f–szeres nemigen foglalkozik velnk. Adjuk neki a p‚nzt, mire mindj rt megszelĄdl (leszel te m‚g sokkal szelĄdebb is...), ‚s v‚gre  tveszi a levelet, amib“l viszont az derl ki, hogy a kapit nynak nemhogy nem lek”telezettje, de hitelez“je. Coooool!! A levelet viszont eldobja bar tunk, ami "puszta v‚letlens‚gb“l" led”ng”li az eddig “rt  ll˘ egeret, Ągy mi‚nk lehet mind a toj s, mind a kulcs. A kulcs a Holdk“-l mp t nyitja. Ahogy Blount megl tja a Holdk”vet, furcsa  llapotba kerl: el“sz”r transzba esik, k‚s“bb kisz“r”s”dik, v”lt, stb., ‚s v‚gl els“ oszt lyŁ farkasgoblinn  v ltozik. Mindennek megvan azonban a maga el“nye: Blount k”zli, hogy most azt n elbesz‚lget a (furcsam˘d r‚mlt) f–szeressel. El is besz‚lget (a nyak n l fogva...), de sok mindenre nem jut, m‚g a p‚nz‚t sem kapja vissza. K‚nytelenek lesznk komolyabb eszk”z”k ut n n‚zni. El“sz”r is vizsg ljuk meg a f”nti szekr‚nyt - vizsg lat cĄm‚n Blount ledobja. Most s‚t ljunk v‚gig a baloldali fels“ p rk nyon, erre h“snk beleugrik a szekr‚nybe. Vegyk ki az egykori szekr‚nyb“l a kalap csot. Ezzel vegyk kezel‚sbe a f–szerest, aki erre m r eldobja a p‚nzt (a k”vetkez“ ilyen megmozdul sra Blount k”zli, hogy ez m r csak a sz˘rakoz s kedv‚‚rt volt). A kalap ccsal "megn‚zhetjk" a baloldali nagy szekr‚nyt is, amib“l egy mad rhang-ut nz˘ sĄp kerl el“. Ugr ljunk egy kicsit a dĄv nyon, Blountnak sikerl is el“csalogatni egy rug˘t. A rug˘ra felugorva el‚rjk a tr˘fe t, ami egy kalap cst‚s ut n megszabadul az orrtlk‚t“l. Vegyk fel a tlk”t, majd a spagettit is, ‚s n‚zznk bele a k”cs”gbe. A k”cs”gben Chump tany zik, de ahogy megl tja er“sen designos h“snket, ink bb elmenekl. Mi is t vozhatunk a szĄnr“l, ‚s cs”ngessnk be az alkimist hoz. Az alkimista azt mondja, hogy szabadnapos, de haszn ljuk nyugodtan a m–hely‚t. Menjnk teh t be. A m–hely kiss‚ furcsa hely: minden eddigi (itt haszn lhat˘) t rgyunk megvan a helyszĄnen, szerepl“k‚nt pedig a k‚t keznk van jelen. Tov bbi szab ly, hogy t rgyakat csak a jobb k‚z vehet fel ‚s haszn lhat, mechanizmusokat pedig csak a bal k‚z m–k”dtethet. El“sz”r is keltsk ki a toj st a melegvizes veggel. A k”vetkez“ teend“ket a bal oldali asztalon tal lhat˘ papĄrokb˘l, valamint a receptk”nyvben lapozgatva tudhatjuk meg. Ezek alapj n el“sz”r N”vixĄrt csin lunk a tl”kb“l, a kis kĄgy˘ toj s nak h‚j b˘l, valamint a spagettib“l. Nyissuk meg a bal oldali csapot, a vizet pedig ”ntsk a f“z“ed‚nybe. Dobjuk bele a spagettit, ‚s gyŁjtsunk al  az ”ngyŁjt˘val, k‚sz is a f“tt spagetti (vegyk ki a l bosb˘l, ‚s let‚ve a hely‚re kerl). A toj sh‚jat tegyk a k”z‚pen l‚v“ mozs rba (a t”r“je a f“z“ed‚ny mellett van), ‚s t”rjk ”ssze. Az ed‚nyt felv‚ve ‚s let‚ve a t”rmel‚k kl”n helyre kerl. V‚gl a tlk”t tegyk a bal als˘ ed‚nybe, ‚s gyŁjtsuk meg. K‚sz a h rom "alkatr‚sz", tegynk bele egy-egy adagot a mixerbe, ‚s indĄtsuk el. Ha k‚sz az elixĄr, ”ntsk a jobb oldali vegek egyik‚be. Csin ljunk m‚g egy adag N”vixĄrt, ‚s azt itassuk meg a kĄgy˘val: k‚sz a seg‚dnk. Most elhagyhatjuk a labort. A N”vixĄrt r”gt”n haszn latba is vesszk: locsoljuk meg vele a vir gcserepet, a bej ratn l l‚v“ n”v‚nyt, ‚s ittasuk meg a g˘ly t is. Fulbert (a kĄgy˘) m sszon fel a vir gra, mire helyesen r mosolyog a h”lgyre, aki "”r”m‚ben" elejti a levelet. Ezt Blount bunk˘ m˘don fel is veszi. A k”vetkez“ felm sz ssal vir got szerezhetnk, de gyorsnak kell lennnk. HŁzzuk meg a bej rat melletti kart, mire lej”n egy  gyugoly˘. Blount  lljon r , Fulbert pedig hŁzza meg a kart. Fulbert m sszon fel a n”v‚nyen, ‚s menjen a tet“ bal sz‚l‚re, ahol j˘ kis hidat k‚pez, amin Blount  ts‚t lhat, ‚s felveheti a cip“maradv nyt (innen mind Blount, mind Fulbert a k‚m‚nyen  t mehet le). Itt az ideje, hogy tov bb ijesztgessk a f–szerest. Bent vegyk fel Blounttal az ‚jjeliszekr‚nyt, Fulbert pedig s”p”rje ki al˘la a szappant. Fulbert v‚gre megnyomhatja azt a gombot, amit eddig Blount nem tudott egy bizonyos p˘k miatt. A p˘k persze most is megjelenik, de Fulbert mosolyg˘s (sz‚lesre t tott)  br zat t˘l kiss‚ megretten. A gombnyom s hat s ra egy‚bk‚nt leesik a hŁs a verembe, a cs phoz. Blount ut na is megy a kalap ccsal, ‚s sikerl a csontot megszereznie. Menjnk most vissza az alkimist hoz, ‚s gy rtsunk tov bbi alkatr‚szeket: a cip“t f“zzk meg, a csontot t”rjk ”ssze, a vir gb˘l pedig k‚szĄtsnk kivonatot: tegyk bele a mixer f”l”tti lombikba, ‚s gyŁjtsunk al . A f“tt cip“, a csontpor ‚s a vir gkivonat ”sszekever‚s‚vel el is k‚szl a FutixĄr (k‚szĄthetnk SemmixĄrt is vir gkivonatb˘l, toj sh‚jporb˘l ‚s f“tt cip“b“l...). Menjnk ki, ‚s igyuk meg a FutixĄrt. Itt az ideje, hogy a levelet megvizsg ljuk a tk”rben. Valami recept van a tŁloldal n, n‚zzk csak meg m‚g egyszer! Nocsak, a receptk”nyvb“l hi nyz˘ lap! A R”pixĄrhez eszerint kell szappanbubor‚k (azt benn a laborban csin lunk), egy szerelmes g˘lya tolla (az mindj rt lesz), valamint n‚h ny ”r”mk”nny (azt ism‚t a laborban). Nos, a g˘lyatoll: menjnk fel az ”reg n‚ni tet“j‚re, ‚s Fulbert ism‚t k‚pezzen hidat, Ągy Blount  tjut a haranghoz. Most majd gyorsnak kell lennnk: Blount a harangba bŁjva fŁjjon a mad rhang-sĄpba, Fulbert Łjra menjen le hĄdba, Blount pedig kocogtassa meg a bamba mad r v ll t, hogy felhĄvja a figyelm‚t az id“k”zben megjelent n“nem– egyedre. Bar tunk el is ejt egy tollat, amit Blount a FutixĄrnek k”sz”nhet“en meg tud kaparintani. Ir ny Łjra a labor. A Memorumot (nem alkoholr˘l van sz˘...) t”ltsk a lombikba, ‚s gyŁjtsunk al , mire kivon˘dik bel“le n‚mi ”r”mk”nny, ezt ”ntsk a mixerbe. A tollat ‚gessk el a tl”kh”z hasonl˘ m˘don, ‚s az eredm‚ny ism‚t mehet a mixerbe. H travan m‚g a szappanbubor‚k. El“sz”r is vigynk vizet a csapr˘l az ablakban  ll˘ ed‚nybe, majd m rtsuk a vĄzbe a szappant. Most ism‚t egy kis gyorsas gra lesz szks‚g: indĄtsuk el a ventill tort az ‚rm‚vel, majd vegyk fel a kulcsot, ‚s m rtsuk a szappanos vĄzbe, azt n tartsuk a ventill tor el‚. A bubor‚k il- ledelmesen belelebeg a mixerbe, ‚s m r csak el kell indĄtanunk a kever‚st. Az italt t”ltsk az vegbe, ‚s m r replnk is tov bb. A k”vetkez“ helyszĄn el‚r‚se el“tt m‚g tanŁi lehetnk Blount els“, kev‚ss‚ sikeres sz rnypr˘b lgat sainak... rkez‚s ut n tov bbra is sz rnyas zemm˘dban vagyunk. El“sz”r is vegynk fel egy zs kot, ‚s dobjuk a l‚ghaj˘ kosar ba. Ezt ism‚teljk addig, amĄg a l‚ghaj˘ k”tele vĄzszintes helyzetbe nem kerl. Ezut n vegyk fel a k‚st, ‚s vagdossuk le a ballasztokat addig, amĄg a k”t‚l  t nem megy fgg“legesbe (k”zben szeg‚ny kecsk‚t brut lis m˘don telibe kapja egy zs k...). Ezut n r nduljunk  t Ooya-hoz, aki szeretettel k”sz”nt, meg ilyesmi, de az‚rt j˘ lenne, ha levinn‚nk onnan, mert a meteorol˘gus b‚ka valahogy ottfelejtette. Rendben van, kap t“lnk egy lufit. A bal oldalon l‚v“ fŁjtat˘t c‚lozzuk meg, ‚s amikor a lufi Ooya k”zel‚be ‚r (‚s meg ll), akkor utazzunk a t”kmaggal egy meg ll˘t. Itt a furcsa, haj-jelleg– dolgot var zsoljuk el, mire el“dugja a fej‚t egy ˘ri s, aki Blount k‚rd‚seire k”zli, hogy rohadtul f zik a l ba. Nemnemnem, sz˘ sincs arr˘l, hogy segĄtnk rajta! A nap nem erre val˘ (hanem arra, hogy lehessen vele egy Łjabb hlye viccet csin lni, ha Blount odamenne...)! Most kldjnk Ooya-nak egy Łjabb lufit, mire lejuthat az als˘ szintre. A szikla sz‚l‚n l‚v“ k”vet r”gt”n el is var zsolhatja, mire gyes kis hidat kapunk. Blounttal megvizsg lva a horg szzsin˘rt, azt a v laszt kapjuk, hogy j˘ horg sznak tartja mag t. Szedjk ”ssze a golft“vel a madzagot (khmmm!!). El“sz”r a baloldali sziklafal melletti felh“cscsk”n pr˘b ljuk ki tud sunkat, sikerl is az ˘ri s feje f”l‚ navig lni. Most Blounttal  tr ndulunk a szomsz‚dos helyszĄnre (az  tj r˘ a bal als˘ sarokban van), ‚s a mogorva “r mell“l elhal sszuk a t vcs”vet. A t vcs“vel t‚rjnk vissza, ‚s vizsg ljuk meg a j‚gfalon tal lhat˘ kis piszkot. Blount szerint ez Bizoo, a nemtudommilyen rovar (mondjuk az nem vil gos, hogy a t vcs”v”n keresztl hogyan  llapĄtotta meg a nev‚t...), aki kiss‚ f zik. Mindezek ut n n‚mi id“zĄt‚sre lesz szks‚g. Blount kldj”n lufit, majd menjen a felh“h”z. Ooya menjen az ˘ri s mell‚, ‚s ahogy oda‚r a lufi, sz lljon fel. Blount v gja ki a felh“t a k‚ssel (ez m r szinte term‚szetesnek t–nt...), mire a f z˘s ˘ri s eltsszenti a kis t”kmagot a gejzĄrekhez. lljunk bal sz‚len l‚v“ lyukra, Blount pedig nyomja le a fels“ gejzĄrt, ‚s Ooya m ris lekerlt az als˘ r‚szre. A bal sz‚len l‚v“ k”vet var zsoljuk el, ‚s a hĄdon  tkelve menjnk az ˘ri shoz: Łjabb tsszent‚st k‚rnk t“le. Most Ooya a kis kŁpra  lljon, Blount pedig az als˘ gejzĄrt nyomja le. Ooya besz llhat a l‚ghaj˘ba, Blount pedig addig dob lja bele a zs kokat (term‚szetesen Ooya-ba, nem pedig a l‚ghaj˘ba...), amĄg Ooya ki nem ugrik. Olvasszuk ki Bizoo-t, Blount Ągy m r ki tudja venni a kis iz‚t, aki h l san k”zli, hogy egy darabig velnk tart. Ooya-nak ism‚t szks‚ge van n‚h ny lufira, hogy le‚rjen az ˘ri sig, azt n mehetnk is vissza a m sik helyszĄnre. Itt a zord ‚letk”rlm‚nyek ellen‚re fordĄtsuk figyelmnket a katapult fel‚. K‚t kapcsol˘ van rajta: az egyik a k“t”r“ robotot m–k”dteti, a m sik pedig a katapult karj t  llĄtja, amelynek 3 kl”nb”z“ pozĄci˘ja van. llĄtsuk a k”z‚ps“be, ‚s indĄtsuk el a k“t”r“t. A k“ n‚mi viszontags gok ut n elhelyezkedik a katapulton. llĄtsuk a kart a bal sz‚ls“ helyzet‚be, azt n menjnk a k‚p jobb sz‚l‚n tal lhat˘ t vcs“h”z. Blount belen‚z ‚s k”zli, hogy egy haj˘t l t. A Colossus n‚vre hallgat˘ nagydarab  llat “r be is indĄtja a katapultot, de bizonyos be llĄt si probl‚m k miatt valahogy az “ fej‚t tal lja telibe a k“, ‚s a sisakj t  tteszi mŁltid“be. Tov bbra is a katapulttal fogunk sz˘rakozni: tegyk k”z‚ps“  ll sba, majd Ooya  lljon a mellette l‚v“ g‚p lap tj ra (fel is sz ll), Blount pedig tegye a katapultot jobb sz‚ls“  ll sba. Ism‚t j”n a t vcs”ves vicc, ‚s Ooya a sajt mellett landol. N‚mi h˘kuszp˘kusz, ‚s a sajtb˘l kij”n egy kukac jelleg– k‚pz“dm‚ny. Most Blountnak kell idej”nnie, a kl”nbs‚g csak annyi lesz, hogy Ooya nem a t vcs“be n‚z bele, hanem var zsol egyet a kis haj˘kat  br zol˘ k‚pre (Colossus f”l”tt). Blount ‚rkez‚s ut n horg ssza ki a kukacot, ‚s m ris rendelkezik csalival is (pedig h nyf‚lek‚ppen pr˘b ltuk szeg‚ny Fulbertet a horogra akasztani...). Ugorjunk vissza a felh“s helyszĄnre, pec zzunk ki egy f–r‚szhalat a felh“k k”z”tt l‚v“ lyukb˘l, ‚s m ris mehetnk vissza. A f–r‚szhallal pr˘b ljuk meg elf–r‚szelni a Colossus alatti oszlopot, mire kapunk egy ketrecet a nyakunkba. A helyzet sŁlyosnak t–nik, de j”n Ooya ‚s Blountra var zsol s gyan nt kijelenti, hogy most bemutatja tudom nya legjav t. Be is mutatja: kl”nv lasztja Blountot az  rny‚k t˘l (szer‚ny v‚lem‚nynk szerint valamivel tal n egyszer–bb lett volna a ketreccel cselekedni valami destruktĄvat, deh t “ tudja...). Az  rny‚k igen humoros dolog: n la vannak Blount cuccai, cselekedhet, ‚s besz‚lgethet m sok  rny‚k val. Colossus-‚ pl. azt mondja, hogy a gazdi allergi s a pollenekre, a robot‚ pedig azt, hogy az eredeti az ‚rkez“ haj˘kat szokta bejelenteni. A robotot majd k‚s“bb megjavĄtjuk, most fordĄtsuk figyelmnket Colossus fel‚. Dobjuk r  Bizoo-t, ‚s innent“l most a kis Ązeltl bŁt fogjuk ir nyĄtani, a helyszĄn teh t Colossus arca. El“sz”r is n‚zzk meg a jobb oldali szemet. Bizoo egy homokszemet l t benne, de nem tudja kivenni. Kellene valami, amivel ki tudjuk t masztani a szemh‚j t. Ir ny Colossus fogsora, ahol az egyik fogat kinyitva (khm) Bizoo egy fogpiszk l˘t lel. Most m r ki tudjuk t masztani a szemh‚jat, de m‚g mindig nem ‚rjk el a homokszemet. Egy ‚rdekes tranzit megold s k”vetkezik: m sszunk be a bal oldali flbe, mire Bizoo sorban megjelenik a k‚t szemben, a m sodikb˘l kidobva a homokot. A homokszemet ki k‚ne passzolni Blount  rny‚k nak, de ez csak Łgy nem megy. Viszont ha r csimpaszkodunk az orrb˘l kil˘g˘ sz“rsz lra, akkor kij”n egy k”nnycsepp Colossus szem‚b“l (kiv‚telesen ‚rthet“ okokb˘l...), amire r dobhatjuk a homokszemet, ‚s ez lesz nk zik a fejp nt v‚g‚re. A k”vetkez“ cseppel mi is mehetn‚nk ut na, de ezt egy aggresszĄv bolha Łgyis megakad lyozn , teh t el“bb tov bbi teend“ink vannak. Ha a sz“rzetbe benyŁl˘ forrad s eleje t j ra clickelnk, akkor el“bŁjik egy b‚bi-bolha. Csapjuk fejbe a fogpiszk l˘val, akkor el“j”n a m‚ltatlankod˘ b tty. Azt is csapjuk le, ‚s azt n sorban a n“v‚reket, a mam t, majd a pap t (gyorsnak kell lenni). Ha minden OK, akkor egy k”nnycseppen utazzunk le, dobjuk ki a homokszemet, ‚s a k‚p jobb fels“ r‚sz‚n vissza llhatunk az  rny‚k ir nyĄt s ra. Vegyk fel a homokszemet, ‚s tegyk a g‚p fogaskerekei k”z‚. Ooya ism‚t var zsoljon a haj˘s k‚pre, erre Colossus ism‚t elindĄtja a g‚pet, ami sz‚pen sz‚tesik, ‚s az  rny‚k megkapja a fogaskereket. Most pedig javĄtsuk meg a robotot: a k‚ssel t volĄtsuk el a fed“lapot a mell‚n, majd tegyk bele a fogaskereket. A robot egy darabig vadul v”lt”zik, majd ism‚t kiakad, de a nyitott sz j ban van valami. Egy pollen... (****** ** ***** ****). A pollent dobjuk Colossus-ra, ‚s ism‚t  lljunk  t a m‚h ir nyĄt s ra. Vegyk fel a pollent a k”vetkez“ m˘don:  lljunk Colossus orr ra, majd amikor elsz lltunk, menjnk vissza, ‚s az orrpiszk l s k”vetkezt‚ben felreplnk a fejp ntra, most m r mi‚nk a cucc. Most bele k‚ne tenni a pollent Colossus orrlyuk ba, de onnan kiesik. R”gzĄt‚sk‚nt a fogpiszk l˘ fog funkcion lni, de akkor meg nem tudjuk az orrlyuk ba tenni a pollent. Megold s a jobb oldali fl. Ugyan nem f‚r bele a pollen, de ott marad, ‚s ha Colossus ruh j nak hajt˘k j n ugr lunk, akkor a kis rovar belesz ll a flbe, maga el“tt tolva a kis szemcs‚t. Miut n minden a hely‚re kerlt, Bizoo segĄts‚g‚rt ki lt, mert Colossus mindj rt tsszent, de nincs segĄts‚g. Colossus agyontsszenti mag t, azt n a k”vetkez“ k‚pen Blountot l tjuk, amint ‚ppen Xina kir lyn“vel k‚szĄt interjŁt, de hirtelen best a hold az ablakon, ‚s szeg‚ny h“snk ism‚t farkass  v ltozik... Minden v rakoz sunk ellen‚re Xina egy ltal n nem ijed meg. Besz‚lget‚si kĄs‚rletekre megt mad a test“re. Blount k”zli, hogy meg fogja tni a kis pof tlan fick˘t. s t‚nyleg: amikor a test“r (T”bb, mint test“r [x]) a sikeres l”v‚s utan r”h”g, fejbe lehet v gni a kalap ccsal. El is ejti a pisztoly t, amit magunkhoz vesznk. Xina nem sok ‚rtelmeset mond, viszont amikor k”zli, hogy szĄvesen l tn , amint Colossus sz‚tlapĄt minket egy szikl val, Blount a szimp ti t˘l f–tve (a szadist k ”sszetartanak, vagy ilyesmi) megcs˘kolja “ kir lyi fels‚g‚t, a j˘sn“ pedig a fels‚gs‚rt‚s l tt n eltakarja a szem‚t, Ągy felmarhatjuk a var zsp lc t, amit eddig az ”regl ny nem adott oda. Fulbert m sszon fel a gyertyatart˘ra, ‚s ezzel le is veri a gyerty t, amit Blount begy–jt. Ha Łjra felm szna, akkor leti a j t‚k kopony j t, viszont Blount szerint ennek megszerz‚s‚hez valami ‚les t rgy kellene. Hagyjuk ezt b‚k‚n, a jobb oldali ajt˘n  t r nduljunk  t a bal fels“ sarokba. Blount  lljon az oszlop bal oldal ra, Fulbert pedig m sszon fel r  (az oszlopra, nem pedig Blountra...). A kĄgy˘ sikeresen lever egy szemveget, amit Blount megpr˘b l elkapni, de nem igaz n sikerl neki, csak ugr l a p paszem ide-oda a kezei k”z”tt. Mivel el“bb-ut˘bb Łgyis leejten‚, Fulbertnek kell elkapnia: menjen vissza az ajt˘n, ‚s  lljon a forr st˘l jobbra l‚v“ sarokba. Ha minden OK, akkor mi‚nk a szemveg, amivel megszerezhetjk a hagym t (eddig farkasunk mindig heveny sĄr sba kezdett t“le). Most Łjabb hlye trkk j”n: Fulbert menjen (csŁsszon) a t ny‚rba, Blount pedig vizsg lja meg a z”lds‚geket. AktĄv hŁsev“ l‚v‚n undor ban nagyot oda is v g, term‚szetesen a t ny‚r kapja a fel‚t, Ągy Fulbert nekirepl a csill rnak, ami elkezd lengeni. Most m r Blounttal felugorhatunk a m sik csill rra, ‚s Ągy eljutunk a fenti faz‚k mell‚. Vegyk fel a k”m‚nyt, ‚s a fed“t felemelve besz‚ljnk a szak ccsal. A szak cs szeretne bosszŁt  llni a kir lyn“ macsk j n (Deathwish 5?) - ehhez majd hozz segĄtjk... Most m r nincs m s dolgunk, mint hogy  tjussunk Boddhoz (igenigen, a r‚gi ismer“s). Ez Łgy t”rt‚nik, hogy beletesszk a gyerty t valamelyik gyertyatart˘ba, ‚s a megjelen“  rny‚k mond egy mondatr‚szletet. A helyes sorrend: k”z‚ps“, bal, jobb. A forr s sz ja Ągy nagyra nyĄlik, ‚s t vozhatunk rajta keresztl (el“tte h“snk m‚g j tszik egy "fej vagy Ąr s"-t...). Bodd kir ly szĄvesen ad interjŁt egy ilyen kl”nleges riporternek, mint Blount-farkas, de hirtelen elt–nik a hold, ‚s h“snk Łjra  tv ltozik, Bodd pedig felismeri r‚gi "j˘tev“j‚t". Kezd“dik teh t azzal a p lya, hogy nem mehetnk semerre, mert Bodd m‚g hat rozatlan a sorsunk fel“l. Logikus m˘don adjuk neki a kezet, aminek nagyon ”rl, mert meg tudja vele majd fegyelmezni rosszcsont gyermek‚t. Azaz szabadok vagyunk. Besz‚ljnk a k”ly”kkel, aki nagyon aranyos, majd a fejnkre dob egy k”vet... Adjuk neki a pisztolyt, akkor nyugton marad. N‚zzk most a mellettnk lev“ alusz‚kony “rt. Ism‚t logikus m˘don adjuk neki a k”m‚nyt, amit“l teljesen ‚ber lesz, a gerelye pedig Łgy fog kin‚zni, mint amire egy kĄgy˘ fel tud m szni. Fulbert tegyen is Ągy, persze megl”ki a csill rt, Blount pedig a m r ismert m˘don ugorjon fel a m sikra (velnk m r el“fordult, hogy els“re nem j”tt neki ”ssze...). €gy besz‚lhetnk Wynnona-pillang˘val. Bodd megĄg‚ri, hogy ha visszaszerezzk az “se kopony j t Xina-t˘l, akkor elengedi a rovart. Szks‚gnk lesz m‚g a m sik “r balt j ra, amit Łgy szerezhetnk meg, hogy esznk a hagym b˘l, ‚s besz‚lnk az “rrel (vagyis USE ONION ON MAN). Szeg‚ny kiss‚ bes rgul, a balta pedig a mi‚nk. M r csak a visszajut s van h tra: a m˘dszer ugyanaz, csak most eloltani kell a gyerty kat. A sorrend: k”z‚ps“, jobb, bal. Tov bbi problem, hogy Blount nem mer visszamenni. M˘dszer: p‚nzfeldob s (USE COIN ON MOUTH). Most mindenki boldogan rohanna leszedni a kopony t. A probl‚ma mind”ssze annyi, hogy Fulbert nem hajland˘ felm szni... Most fogunk segĄteni a szak cson: menjnk fel a m r ismert m˘don, ‚s dobjuk be neki a fejsz‚t. Most bŁjjunk be farkasunkkal a kandall˘ba, ‚s amikor kezdenek el“bŁjni az udvaroncok, Fulbert m sszon fel a gyertyatart˘ra, ‚s l”kje le a kopony t. Ha j˘ volt az id“zĄt‚s, akkor a szak cs a tr˘n m”g”tt l‚v“ macsk hoz hozz v gja a balt t, ‚s  tv gja a kopony t tart˘ k”telet. Boldogan rohanhatunk vissza Boddhoz, aki a koponya  tv‚tele ut n k”zli, hogy csak akkor engedi el Wynnona-t, ha visszat‚rnk a labirintusb˘l az “ bajnokak‚nt. Anyuk d... FordĄtsuk most figyelmnket a papucs fel‚ (a kir lyn“ “s‚‚, ‚s Xina szeretn‚ viszontl tni). A tr˘n mellett van egy Buffoon nev– iz‚ (hehehehe...), Blount szerint igen gyes fick˘. Adjuk neki a var zsp lc t, majd vegynk fel egy t ny‚rt a bal als˘ sarokban, de m‚g ne adjuk oda! A papucst˘l balra le van egy kis lyuk, ami tele van cs˘t nyokkal, ha Fulbert ide bekukkant, akkor ki is dob egyet Bodd tr˘nj ra, amit a kir ly vadul cs‚pelni kezd a papuccsal. Most adjuk oda a Buffoonnak a t ny‚rt, amit elkezd egyensŁlyozni, a k”ly”k erre odal“ a pisztolyb˘l, ‚s ha szerencs‚nk van, eltal lja a papucsot is. Vegyk fel a l bbelit, ‚s ir ny Xina, aki h l san k”zli, hogy ha visszat‚rnk a labirintusb˘l az “ bajnokak‚nt, akkor a j˘sn“je visszav ltoztatja Wynnona-t goblinn ... Nos, akkor indulhatunk a pr˘b n r”gt”n k‚tf‚le szĄnben. Ezt Blount igen ‚rdekesen adja el“: el“sz”r bemegy goblini alakban, majd farkass  v ltozik, kij”n ‚s Łjra bemegy. Hmmmm... A pr˘ba igen ‚rdekesen kezd“dik: meg kell nyernnk egy sakk(szer–)-j tszm t, de el“bb meg kell szerezni, illetve meg kell al- kotni a figur kat. R”gt”n menjnk is  t a m sik helyszĄnre a jobb fels“ sarokban. Ezen a helyen van egy holdf‚nyes t jk‚p, teh t h“snk ism‚t farkas-form tumban van jelen. Els“sorban gy–jtsk ”ssze az ecsetet, majd vizsg ljuk meg a sz mokat tartalmaz˘ papĄrt. Blount szerint a tinta m‚g nedves, meg lehetne szerezni valahogy. Ez egy kiss‚ radik lis m˘don fog lezajlani: a h–s‚ges Fulbert belelegyez a Blount felett l‚v“ porba, Blountnak pedig meg kell szagolnia a lehull˘ port. Az eredm‚ny term‚szetesen egy ˘ri si tsszent‚s, ‚s ett“l lereplnek a sz mjegyek a papĄrr˘l (h t igen...). A 9-est "foglyul ejti" egy p˘k, 8-as pedig nem is volt, egyel“re teh t gy–jtsk be a sz mjegyeket null t˘l h‚tig, valamint a lovacsk t a p˘k mell“l. Olvassuk el a fels“ k‚p el“tti k”nyvet - a testek harmonikus form j r˘l Ąr, valamint van benne egy kr‚ta. A bal oldalon l‚v“ szobr szk”nyv t‚sm˘dszereket t rgyal, ‚s egy k”rz“t tal lunk benne. Besz‚lhetnk a k‚ppel is, b r nem fontos. Akkor most megszerezzk a hi nyz˘ k‚t sz mjegyet: a k”rz“vel 8-ast rajzolunk az als˘ res papĄrra, a p˘kot pedig elijesztjk. A p˘kot Łgy tudjuk megijeszteni, hogy Blount-farkas visszav ltozik Blountt , ez akkor k”vetkezik be, ha valami eltakarja a holdat. Ez a valami Fulbert lesz. lljunk teh t farkasunkkal a p˘k mell‚, Fulbert pedig menjen a holdas k‚phez, a farkas  tv ltozik, a p˘k megr‚ml (Blount furcs llja is, hogy mostan ban “ ijesztgeti a p˘kokat, nem pedig fordĄtva...), mi pedig megszerezhetjk a 9-est. Most dob ljuk be a sz mokat a tintatart˘ba a 0 kiv‚tel‚vel, ‚s m rtsuk bele az ecsetet - most m r van tint nk. Itt az ideje, hogy foglalkozzunk a k”nyvvel: kezdjk el olvasgatni. Az els“ mese egy Ąj szr˘l sz˘l, aki a sherwoodi erd“ben ‚lt (nocsak!). A fa odv ra clickelve besz‚lhetnk is vele, de azt mondja, hogy nem mer kij”nni, mert nincsenek nyĄlvessz“i. Ezen lehet segĄteni: ugr ljunk 3-szor a bal oldalt l‚v“ geometriak”nyv”n, mire a kis nyĄl br k lepotyognak (hm), ezeket dobjuk be az Ąj sznak, ‚s m ris magunkkal vihetjk. Lapozzunk a k”nyvben (a jobb als˘ sark ban van egy Right Corner nev– objektum). A m sodik mese egy h“s lovagr˘l sz˘l. A lovagot is kihĄvhatjuk, de nem halljuk, amit mond, mert messze van. Akkor rajzoljunk neki ”sv‚nyt a sz”veg al  a tint val. Most meg az lenne a baja, hogy egy csat ban elvesztette a lov t, Łgyhogy ahogy kij”n, adjuk neki a pacit, ‚s m ris minden rendben, vihetjk magunkkal. A harmadik mese egy ifjŁ h”lgyr“l sz˘l, aki v rja  lmai herceg‚t. GyanĄtjuk, hogy nem Blount az illet“ (aki nem hiszi, az csak sz˘ljon be a csajnak). Rajzoljunk ink bb a h”lgynek egy udvarl˘t, aki ‚kes ‚neksz˘val igyekszik felhĄvni mag ra a figyelmet, nem sok sikerrel (”ssz. egy kis vizet kap a nyak ba, ami egy tintafigur nak ugyeb r nem tŁl eg‚szs‚ges). Az‚rt rajzoljuk le m‚g egyszer. A figura most m r  llhatatosabb, m r egy mandolinon kĄs‚ri selymes ‚nek‚t. Az eredm‚ny persze ugyanaz, de mi a locsol s ut n megszerezhetjk a mandolint. A negyedik mese egy kir lyfir˘l sz˘l, akit kiskor ban elraboltak, mindenf‚le trauma ‚rte, azt n visszautasĄtotta a tr˘nt az‚rt, hogy Łjs gĄr˘ lehessen. Blountnak nagyon ismer“s a t”rt‚net... Na, akkor ennyit m ra a mes‚kb“l. Menjnk a favonalz˘hoz, ‚s... hoppsza! Blountra er“sen demoraliz l˘ hat ssal van a hirtelen megjelen“ p˘k, Ągy egy fi˘kban rejt“zik el (azt n eln‚z‚st k‚r ‚s el“j”n). A p˘kkal kapcsolatban ism‚t Fulbert fog segĄteni: megr zza a h l˘j t, ‚s amĄg a p˘k r  figyel, Blount  tslisszol. Nos, teh t a balt val v gjuk ”ssze a vonalz˘t, ‚s vegynk fel egy darab f t. Menjnk a fels“ k‚phez, ‚s vizsg ljuk meg a kocsit. Hi nyzik egy kereke, amit az ‚rm‚vel p˘tolhatunk (micsoda multitask cucc ez is...). Most m r csak rajzolnunk kell valamit, ami id‚bb hŁzza a szekeret. A tint val Blount rajzol is egy ”kr”t (vagy mit), ‚s Ągy a kocsir˘l szerezhetnk m rv nyt”mb”t. Ennyit err“l a helyr“l, mehetnk vissza a m sik helyszĄnre. Ezen a helyen az alkimista m–hely‚hez hasonl˘an ism‚t a kezekkel kell gyk”dnnk. Amint az l that˘, a Lovag ‚s az €j sz m r megjelentek a t bl n, le kell m‚g gy rtanunk a Szeret“t ‚s a Gyilkost. A Szeret“ f b˘l k‚szl (hmmmm...), a kr‚t val be kell rajzolni a k”rvonalakat, a Gyilkos pedig m rv nyb˘l, itt a k”rz“vel kell megjel”lni az t‚si pontot. A jobb k‚z vegye fel a kalap csot, a bal k‚z pedig el“sz”r a norm l, majd a fav‚s“t, ‚s a jobb k‚z mindk‚t esetben ss”n az aktu lis v‚s“ nyel‚re. €gy elk‚szlnek a figur k, m r csak festeni kell “ket. M rtsuk bele mindkett“t a fest‚kbe, majd v‚gl az utols˘ simit sokat v‚gezzk el a tint val. Vegyk k‚zbe a figur kat, erre felkerlnek a t bl ra, ‚s a t bl ra clickelve kezd“dhet a j t‚k. A szab lyok a k”vetkez“k: a n‚gy figur nk k”zl b rmelyikkel b rmikor l‚phetnk, a k”vetkez“k szerint: - A Szeret“ ‚s a Gyilkos egy pozĄci˘t l‚phet b rmelyik ir nyba ( tl˘san is) - Az €j sz csak a z”ld mez“k”n mozoghat - A Lovag L-alakban l‚phet (mint a sakkban), de nem l‚phet a kĄgy˘s mez“kre. A feladatunk az lesz, hogy a n‚gy v‚d“figur t kiirtsuk, a Gyilkos ”lje meg a Kir lyt, a Szeret“ pedig l‚pjen be a Toronyba. Az €j sszal kezdjnk. El“sz”r l‚pjnk a k”z‚ps“ z”ld mez“k k”zl a fels“re (ekkor lel”vi a v rfalr˘l a kulcsot), majd a jobb oldali z”ld mez“kre sorban (ekkor lel”vi a k‚t L ndzs st), v‚gl vonjuk vissza a k”z‚ps“ z”ld mez“k k”zl az als˘ra. Ezut n a Gyilkossal menjnk annak a L ndzs snak a hely‚re, aki ut n egy kar maradt, ‚s a Gyilkos megnyomja a kart - a H˘h‚r elt–nik a sllyeszt“ben. Marad ut na egy balta - ezzel fogjuk majd a Kir lyt lerendezni. A Lovaggal menjnk a Kir ly melletti bal oldali mez“re. Megjelenik a Kir ly egyik test“re, majd r”vid harc ut n eleny‚szik. Minden k‚sz egy hat sos fels‚gs‚rt‚shez: a Gyilkos l‚pjen a Kir ly mell‚ (a balt hoz). §fels‚ge kil‚p jobbra, de az €j sz visszazavarja. Balra nem tud l‚pni a Lovag miatt, Ągy a Gyilkos sz‚pen felszeleteli a Kir ly urat. H tra van m‚g a Garded m. § komolyabb probl‚ma, szks‚gnk lesz egy kls“ segĄt“re is. Vizsg ljuk meg a malacot. A kezek szerint nagyszer– persely lenne bel“le, ha lenne rajta nyĄl s, ‚s meg kellene pr˘b lkozni a dologgal. Nos, el‚g saj tosan fogunk pr˘b lkozni: zsongl“rk”dni fogunk. Az Łgy megy, hogy az egyik k‚z felvesz egy labd t, majd r”gt”n a m sik is, ‚s ezut n majd bevonj k a harmadik labd t is a j t‚kba. Ha a jobb k‚z kezdte, akkor a v‚g‚n az egyiket elejtik, ami kiss‚ megviseli a malacot. Ha beledobjuk az Ągy kre lt perselybe a p‚nzt, akkor kij”n Othello, r‚gi ismer“snk, ‚s ha besz‚lnk vele, akkor k”zli, hogy zen‚re v gyik. Ezen ne mŁljon: a bal k‚z fogja meg a nagy mandolint, a jobb k‚z pedig j tsszon rajta. Ez nagyon tetszik Othello-nak, csak ‚ppen mi nem jutunk vele semmire. Ha viszont a jobb k‚z fogja a mandolint, ‚s a bal j tszik, akkor Othello teljesen megvadul a hamis zen‚t“l, ‚s v‚rszomjas patk nny  v lik. Vegyk fel, ‚s tegyk a t bl ra a Garded mmal szemben. A Garded m hal lra r‚ml (letve), Othello pedig megl˘g. A Szeret“ viszont v‚gre odal‚phet a Garded m hely‚re. Adjuk a kez‚be a kis mandolint. A r”gt”nz”tt szeren d hat s ra kij”n a kir lyl ny (term‚szetesen kik”p”tt Wynnona), ‚s n‚mi pirul s ut n beinvit lja a Szeret“t. L‚pjnk vele a kulcsos mez“re - bel‚p‚se ut n term‚szetesen ˘ri si kexjelenet k”vetkezik, ‚s teljesĄtettk a p ly t. Ism‚t kl”n”s k”rlm‚nyek k”z‚ sikerlt cs”ppennnk: Blountt˘l kl”nv lt a tk”rk‚pe, ‚s pillanatnyilag ”n ll˘an cselekszik. El“sz”r is vegyk fel a toj st, ‚s dobjuk be az Id“ Tkr‚be, mire visszakapunk egy kiscsirk‚t. Az illet“ kiscsirk‚t inzert ljuk a K”v‚rĄt“ Tk”rbe, majd adjuk be az als˘ lyukon, hogy a tk”rk‚p kivehesse. A kiscsirk‚t tegyk az ˘ra llĄt˘ lyukak k”zl a fels“be, ‚s be llĄtja a nagymutat˘t a 12-esre. Most dobjuk k‚tszer a Sov nyĄt˘ Tk”rbe, ‚s adjuk vissza Blountnak. Blount dobja a kismutat˘- llĄt˘ba, mire a kismutat˘ is be ll 12-re, ‚s az ˘ra aktĄvan ‚breszteni kezd, a d‚mon fel is ‚bred. A d‚mont sz‚t kellene szednnk (a CsŁnyas g Itala kell bel“le), de erre m‚g a fejsze sem alkalmas, ez majd k‚s“bb k”vetkezik. K”v‚rĄtsk a kiscsirk‚t norm lis m‚retre, ‚s dobjuk Łjra az Id“ Tkr‚be, vissza m r egy tyŁk j”n. HĄzlaljuk fel, ‚s most m r t vozhatunk jobb fel‚. A m sik p ly n n‚mi huzavona ut n sz‚tv lik egym st˘l Blount ‚s Blount-farkas, most majd egytt kell "alkotniuk". A Farkas menjen a fels“ r‚szre az Eml‚kez‚s Ablak hoz, ‚s t”rje be a gombot v‚d“ veget, Blount pedig nyomogassa a gombot addig, amĄg az Eml‚kez‚s Ablak ban Colossus meg nem jelenik. A Farkas sse pof n a k‚pet, mire kiesik a szem‚b“l a m r ismert homokszem, ezt Blount vegye fel. Most fordĄtsuk figyelmnket az ideges j rm– fel‚. Ha besz ll valaki, akkor a j rm– elindul, majd a p lya v‚g‚n bek”vetkez“ hirtelen f‚kez‚s ut n az utas elsz ll, ‚s hatalmasat esik pof ra. A h rom p lya k”zl a kapcsol˘val lehet v lasztani, de azt csak a Farkas kezelheti. llĄtsuk a kapcsol˘t a jobb oldali  ll sba, ‚s zŁduljunk al  mindk‚t h“ssel. A Farkas ugorjon bele a VĄzi˘k Tav ba (Blount nem olyan hlye, hogy ezt megtegye...), mire egy csom˘ hatalmas szem kerl el“. Blount dobja az egyikbe a homokszemet, mire az k”nnyezni kezd (felfel‚...), ‚s amikor a halat tartalmaz˘ k”nycsepp meg ll a leveg“ben, a Farkas utazzon le Łjra, j˘ id“zĄt‚s eset‚n a hal kiszabadul. Most majd nem  rt igyekezni: a Farkas kapcsolja  t a sĄnt k”z‚ps“  ll sba, ‚s zŁgjon le. A hal elviszi az eddig el‚rhetetlen bal fels“ sarokba, ahol egy s rk nyhĄv˘ sĄp van. Farkasunk belet egyet, majd t vozik a kŁton keresztl. Az ajt˘n keresztl visszajutunk a kapcsol˘hoz. Csin ljuk v‚gig a halas procedŁr t m‚g egyszer, de most a v‚g‚n ne a Farkas lj”n a kocsiba, hanem Blount, ‚s Ągy v‚gre mi‚nk a sĄp. Most menjnk a jobb oldalon l‚v“ cser‚phez, ‚s n”vesszk meg a n”v‚nyt a N”vixĄrrel. Ez a n”v‚ny ism‚t hosszŁra n“, teh t kldjk fel rajta Fulbertet, aki megnyomja az ott tal lt gombot, ‚s ennek hat s ra egy platform jelenik meg az ablak el“tt. Menjnk a platformra, ‚s fŁjjunk ki az ablakon a s rk nysĄppal. Meg is jelenik egy apr˘ s rk ny, ‚s lesz ll a kapu el‚. N”vesszk meg a N”vixĄrrel, azt n haszn ljuk a sĄpot a Szer‚nys‚g Kapuj n, mire a s rk ny megsznteti a behatol si akad lyt. Felesleges rohanni, a l da kulcsa is kell... Menjnk az lmok Tavacsk j hoz (az ajt˘n keresztl), ‚s fŁjjunk bele a sĄppal. Az agresszĄv hajlamŁ s rk ny felsz rĄtja a tavat, mi pedig megkapjuk a kulcsot. Nyissuk ki a l d t, ‚s vegyk fel a Sz‚ps‚g Ital t. Most Blount lj”n fel a s rk ny h t ra, a s rk ny felsz llĄtja a magokhoz. H“snk szerint a magokat sz‚t kellene v logatni - most j”n j˘l a tyŁk (ha a mad r nem lenne k”v‚r, akkor most nem lenne el‚g ‚hes a munk hoz). A der‚k sz rnyas j˘l sz‚tv logatja a magokat: csak egyetlen egy szem marad, az Ostobas g Magja. Menjnk vissza a tkr”s p ly ra, ‚s etessk meg a Magot a d‚monnal, mire az sz‚trobban (term‚szetesen...), ‚s nem marad bel“le m s, csak a CsŁnyas g Itala. Ezt vegye fel a tk”rk‚p, ‚s menjen a bal sz‚ls“ tk”rh”z. Meg is v ltozik (Boddra hasonlĄt). Most Blount haszn lja a Sz‚ps‚g Ital t a tk”r als˘ r‚sz‚n. § is  tv ltozik (tiszta Elvis...), ‚s v‚gre mindketten (???) t voznak. Az utols˘ helyszĄnen mind”ssze annyi a dolgunk, hogy kib‚kĄtsk az isteni er“k j˘ ‚s gonosz oldal t. Csek‚lys‚g... A p lya r”gt”n azzal kezd“dik, hogy Fulbert megl˘g egy ottani n”v‚nyen elhelyezked“ n“nem– kĄgy˘val, Ągy itt minden marad r nk. El“sz”r is besz‚ljnk az istens‚g j˘ fel‚vel. Amit mond, az nem ‚rdekes, de leesik a fej‚n l‚v“ Id“fonal, amit mi begy–jtnk. Most ism‚t rombol˘sdi j”n: a kalap ccsal a jobboldali t‚glafalat, a fejsz‚vel a baloldali kerĄt‚st verjk sz‚t. Nyomjuk meg a baloldali cseng“t, ‚s ahogy tudunk, rohanjunk a jobboldalihoz, azt n nyomjuk meg azt is. K‚t k‚z kerl el“, akik kihŁzz k a dug˘t a Keser–s‚g Forr s b˘l. lljunk a l ncra, amikor a kezek visszaengedik, mi felsz llunk, ‚s leverjk az istens‚gn‚l l‚v“ kott t. Nam rmost, el kellene ‚rni, hogy a k‚t muzsikus j tsza a dallamot, de csak egy kott nk van. Mivel a Keser–s‚g Forr s nak  llĄt˘lag sz‚tv laszt˘ ereje van, dobjuk bele a kott t. Most hĄvjuk el“ Łjra a kezeket (el“sz”r a baloldalit), ‚s amikor kihŁzz k a dug˘t, ugorjunk a medenc‚be, ‚s mi‚nk a k‚t kotta. A pirosat rakjuk a dekadens ”rd”g kottatart˘j ra, a m sikat pedig a bukott angyal kottatart˘j ra. Most j”n a nagy fut s! Az ”rd”gnek energia kell, ssnk a kala p ccsal a felh“re, az angyalnak pedig bĄz tat s, dobjuk az ‚rm‚t a f”ld”n hever“ gl˘ri j ba (??). A k‚t hangjegy most m r egytt van, dobjuk r juk az Id“fonalat, ‚s v‚gl hĄvjuk ki Łjra a kezeket, akik meg is k”tik a madzagot. Ezzel k‚szen lenn‚nk: a probl‚ma megoldva, Xina ‚s Bodd ”sszeh zasodik, Blountr˘l kiderl, hogy a kir ly fia, mindenki boldog stb. (az endsequence-ben mindez r‚szletezve van, aki kĄv ncsi r , az n‚zze meg), egysz˘val megnyertk a j t‚kot. Huhhhhhhh... Mi Łgy ‚reztk, hogy amit“l a m sodik r‚sz ut n tartottunk, az nem k”vetkezett be: a harmadik r‚sz kit–n“. A j t‚kmenet hosszŁ ‚s neh‚z, de nem lehetetlen v‚gigjutni (miut n az els“ n‚gy p ly n gondos kezek elhaszn lt k a jokereket, az install-diskek pedig elkall˘dtak, v‚gig segĄts‚g n‚lkl j tszottunk). A grafika fejl“d‚se is nagyot dob a szĄnvonalon - m r csak azt v rjuk, mikor jelenik meg egy SVGA Gobli(i(i))ns epiz˘d. V‚gl is nem lehetetlen, az 1. r‚sz k”zel 2 mega, a 2. k”zel 4, ez meg vagy 8, eszerint a 4. r‚sz 16 meg s lehet, amibe m r belef‚r n‚mi SVGA... - Bryan ----------------------------------------------------