Hi dudez! Kewl stuff again! A Lucasfilm j˘volt b˘l ism‚t itt van IndyJ nos, no persze a j t‚k megint nem indi nos, de az‚rt a sztori meg‚r p r oldalt a CoV-ban. Kl”n”sen azt is figyelembe v‚ve, hogy a Lucasfilm is azok k”z‚ a c‚gek k”z‚ tartozik, amely egyid“ben zŁdĄtja programjait a C64, Amiga, Atari ‚s PC tulajok nyak ba. A program : e sorok Ąr sakor : m‚g csak p r hetes, de hamar meg llapĄtottuk: m‚lt˘ a Lucasfilm-hez (nem, mint pl. az arcade-konverzi˘k...), nemhi ba szerepel a Power Play c. lap TOP-list inak els“ helyein... Remek grafika, j˘ nagy kitol sok stb. (b r PC-n a hang csak Adlib...). A PC-s t”r‚s j˘l sikerlt, csak van vele egy kis bibi: ha tŁl kicsi a mem˘ria, akkor k˘dot k‚r; de persze ekkor nem kel megijedni, sim n csak pucoljuk ki a mem˘ri t... s van m‚g egy probl‚ma a programmal: ugyanazt sok m˘ddal is el lehet ‚rni, ‚s van, amit csak tizedszeri RESTORE-ral (ilyen pl. a k”nyv felszed‚se vagy a halom fejt”r“). A dem˘t neknk kell v‚gigj tszani (ez  tugorhat˘, pl. PC-n az `ESC` billenty–vel): el‚g nagy z”lds‚g. A macsk s vagy a szekr‚nyes jelenet neknk kl”n”sen tetszett. Herr Kerner nagyon aktiviz lja mag t, hogy a Harmadik Birodalom szerezze meg miel“bb Atlantisz titk t, ami : ez kiderl Heimdall besz‚d‚b“l : szoros kapcsolatban volt Izlanddal. Amikor megkapjuk a vez‚rl‚st, egy mozi mellett  llunk. Teljesen f”l”sleges a pr˘b lkoz sunk a jegy russal ‚s egy‚b leg lis bejut si form kkal. Ink bb j”jjnk jobbra, a mell‚kbej rathoz, mik”zben a boltn l felszedjk a mai Łjs got. Persze nem k”nnyen jutunk be az ‚pletbe. Ajt˘nyit s ut n egy h jpacni tornyosul el‚nk: addig bizony be nem jutunk, mĄg le nem tjk. Ez‚rt mindig a legkem‚nyebb s‚rt‚seket v gjuk a fej‚hez ( ltal ban mindig az als˘ mondatok). Nekivetk“zik, azt n usgyi, bele a pof j ba! Meglehet“sen k”nyny– leverni, b rmekkora hŁshegy; nem is kell kl”n”sk‚ppen gyelnnk arra, hova tnk (csak arra figyeljnk, hogy akkor ssnk alulra : PC-n az egeret lejjebb hŁzzuk :, ha fell v‚dekezik): a kurzort mindig tartsuk az rg‚n, ‚s piff-puff. Amig n ‚s PC-n folyamatosan nyomkodjuk az eg‚rgombokat. Mellesleg m‚g k‚t m˘don is bejuthatunk: vagy rendesen besz‚lgetnk a test“rrel, ‚s akkor hamarosan beenged; vagy sz‚pen PUSH/POP-oljuk h tul mind a h rom mozdĄthat˘ l d t, ‚s Ągy eljutunk a h ts˘ t–zl‚tr ig (kem‚ny idegmunka...). Ha bejutottunk, konstat ljuk, hogy bizony az Atlantisz-el“ad s j˘ sok ig fog tartani. Hogy felhĄvjuk magunkra a n“ figyelm‚t, tal n a vil gĄt ssal k‚ne oper lni... De amĄg a vil gosĄt˘ ott van, nem enged a karok k”zel‚be, ak rhogy pr˘b lkozzunk is. Tal n ink bb adjuk neki az Łjs got : ez csak akkor lesz sikeres, ha m r az rge is unja az el“ad st ( ltal ban a 3. pr˘b lkoz s, az Atlantisz elsllyed‚s‚nek bemutat sa ut n): Aren't you wondering.... Ha v‚gre elt–nik a vil gosĄt˘, menjnk oda a vil gĄt skapcsol˘khoz: PUSH LEFT LEVER PUSH RIGHT LEVER PUSH BUTTON Egy kis k”zj t‚k, ‚s m ris egytt vagyunk. A n“ sz‚pen a lak s ba invit l (amit ‚ppen akkor tŁrt  t Kerner, de szerencs‚re a legfontosabbat, a n“ nyakl nc t nem lelte meg). SzĄdjuk tudom nyos eredm‚nyeit (pl. 'M‚g nem is jelent meg cikked!'), erre megmutatja nagy  sz t, a sz‚ps‚ges nyakl nc t, mindenf‚le m gikus er“vel (m‚g Nur-Al-Sal szellem‚nek ‚rint‚s‚t is beadja: meglehet“sen muris l tv ny az ext zisba es“ n“!). Kiderl, hogy van egy Plato-k”nyv, amely tal n t”bb inf˘t jelent Atlantisz holl‚t‚nek tiszt z s ra: LOST DIALOGUE OF PLATO. Ki ismeri? Tal n a hĄres Atlantisz-kutat˘, Dr. Bjorn Heimdall, aki jelenleg ‚ppen Izlandon keresg‚l. Łj helyszĄn: Izland. Nyom s is be a t rn ba, ahol menten besz‚ljnk az rg‚vel. Elmondja, a g”r”g”k m r annak idej‚n ismert‚k Izlandot (Hyperborea-k‚nt emlĄtett‚k), ‚s nem egy vacak k”d miatt nem tudtak a felszĄn‚re l‚pni, hanem egy m gikus er“t‚r miatt : teh t val˘szĄn–leg f”ld”nkĄvliek t‚nyked‚se volt a dologban, akik Izlandon is az Atlantiszhoz hasonl˘, –rrepl“t‚rrel egyesĄtett kultŁr t akartak l‚trehozni (az‚rt ilyen hideg helyen, mert val˘szĄn–leg ki nem  llhatt k a turist kat...). Ez az, ami m‚g k”z”s Atlantiszban ‚s Izlandban? Hisz lehetett volna, hogy a kontinensk”zi kereskedelem sor n kerlnek term‚szetfeletti t rgyak Izlandra... (pl. pont az, amit Heimdall v jt ‚ppen ki). A legfontosabb k‚rd‚st ne feledjk feltenni: HAVE YOU EVER HEARD OF PLATO'S LOST DIALOGIE ? Heimdall elmondja, hogy kiket ‚rdemes megk‚rdezni ez gyben: Charles Sternhart (TIKAL), Felpe Costa (AZORES-szigetek). BŁcsŁzzunk: Well, so long... Ir ny TIKAL. Amikor kisz lltunk, menjnk r”gvest a dzsungelbe. Kis m szk l s ut n r  lehet j”nni, melyik Łt vezet ki a dzsungelb˘l. A szakad‚k mellett egy fa  ll (SIERRA-j t‚kok kedvelt  tm sz si eszk”zei...), amit jelenleg egy kĄgy˘ ellen“riz. Mi t”rt‚nne, ha a dzsungelben m szk l˘ iz‚t kitereln‚nk a kĄgy˘ el‚... (vissza). Az  llatot Łgy lehet kik‚nyszerĄteni a szakad‚k mell‚, hogy egyr‚szt amikor a mozg sunk sor n balra, el“re kerl, akkor menjnk oda : ekkor pont a megfelel“, jobb oldali ”sv‚nybej rat el‚  ll. Ne mozogjunk, csak az ostorral csapjunk az  llatra: ‚s OK is minden, a kĄgy˘ elt–nik... USE-oljunk a f ra, ‚s m ris oda t vagyunk. Hamarosan Sophia is meg‚rkezik, l‚nyegesen k”nnyebb Łton: “ ugyanis egy rendes ”sv‚nyt tal lt... Ha be kĄv nn nk n‚zni a templomba vagy a szuvenĄreket kezdjk el tapogatni, r”gvest megjelenik Sternhart. Sajnos, mivel nem vagyunk tud˘sok (‚s a nevnk sem eml‚kezteti semmire egy macsk n : illetve Sophia-t egy kuty n : kĄvl), nem mehetnk be a templomba. Egy a k”vetkez“ besz‚lget‚s-vez‚rfonalat k”vessk: WHAT CAN YOU TELL US ABOUT THE TEMPLE? CAN WE HAVE A LOOK INSIDE? I'M DR. INDIANA... I'D REALLY LIKE TO EXPLORE THE TEMPLE Ekkor megk‚rdi az omin˘zus Plato-k”nyv m sik nev‚t: persze hogy nem tudjuk, v laszoljuk is ezt (semmik‚ppen sem j”nne ”ssze kl”nben, ak rh nyszor is RESTORE-oln nk!): I DON'T KNOW THE TITLE. A papag j a f n ezt sz‚pen megism‚tli; mik”zben az rge elhordja az irh j t: tal n a mad r tud valamit? (TALK TO...) TITLE? (a fontos, hogy ezt k‚rdezzk!): a v lasz pedig HERMOCRATES. Łjra teremtsk el“ Sternhart-ot (pl. megint nyŁlk ljunk), ‚s TALK: ABOUT EXPLORING THE TEMPLE... M ris Hermocrates-t v laszolhatunk; Ągy ir ny a templom... Bent n‚zznk k”rl. Az el“t‚rben l‚v“ faldĄszeket megvizsg lva, ‚s azok k”zl is a balra, k”z‚pen l‚v“ket (LOOK AT SPIRAL DESIGN), Indy k”zli, hogy bizony ezen j˘l megk”vesedett a por... Valami old˘szerrel ki lehetne m‚g pucolni... Az rge szuvenĄrstandj n volt egy kerozinl mpa : szerezzk meg (de el‚g ”nz“ Sternhart, Ągy nem akarja odaadni)! Teh t le fogjuk k”ttetni a figyelm‚t Sophia-vel, mĄg mi kimegynk ‚s megszerezzk. TALK TO SOPHIA: COULD YOU TALK... AmĄg “k ketten dum lnak, fut s ki, ‚s PICK; majd Łjra be. Bent  lljunk az el“t‚ri dĄszes vackok el‚, ‚s OPEN KEROSENE LAMP, majd USE OPENED KEROSENE LAMP WITH SPIRAL DESIGN : val˘ban sz‚pen kipucol ssza.... Most m r mozdĄthat˘ is lesz; ‚s kiszedhet“: PICK UP. Ejnye, de orm nyform jŁ! A bej rat mellett, fel‚nk van egy  llatfej: USE SPIRAL DESIGN WITH ANIMAL HEAD, majd, hogy v‚gre a program is elismeri, hogy itt bizony elef ntr˘l van sz˘, j˘ szok s szerint hŁzzuk meg az orm ny t (PULL ELEPHANT'S NOSE). KinyĄlnak a mŁmia z r˘lemezei... A tud˘s pillanatok alatt elt–nik, de valami ‚rdekeset a mŁmi n hagy (ami villog is!): PICK UP SHINY BEED, majd el is hagyhatjuk a helyszĄnt... Gyernk vissza Izlandra! Itt Heimdallt teljesen (sz‚nn‚?) fagyva tal ljuk, de ne t”r“djnk vele: USE ORUCHALUM IN EXPOSED EEL HEAD : ‚s ‚rdekes dolgok t”rt‚nnek... (majd PICK UP a kifagyasztott cuccot!) Ir ny az AZORES-szigetek! Kopogjunk be az rge ajtaj n, ‚s csevegjnk mindenf‚l‚r“l. A v‚ge az lesz, hogy Indy hĄv s ra m r nem lesz hajland˘ kij”nni Costa (legjobb r”gvest a frd“be k‚redzkedni!): ekkor adjuk  t a sz˘t Sophia-nek: TALK TO SOPHIA, majd HERE, YOU TALK TO THE MAN. Sophia-vel kopogjunk be, ‚s besz‚lgessnk mindenf‚l‚r“l. Ha k”zben nem rekesztjk be a besz‚lget‚st ( ltal ban az utols˘ menpontot t rgyalva), az azzal ‚r v‚get, hogy szĄvesen zletelne is a cs v˘, holmi nyakl nc‚rt stb. (WOULD YOU DO BUSINESS WITH MY FRIEND HERE?). Az rge elt–nik, adjuk  t a sz˘t Indy-nek (I THINK YOU BETTER..), kopogjunk be, ‚s LET'S TALK ABOUT A TRADE; I'M OFFERING THIS EEL FIGURINE. Azt az inf˘t kapjuk (micsoda fantasztikus zlet!), hogy az Ashkenazy/Pierce/Dunlop stb... Collection-ben van az a bizonyos k”nyv, ami az egyetemnk”n tal lhat˘. Vissza az egyetemre. A p lya tŁloldal n az office-unkban bekkukkantva a h–t“b“l szedjk ki a majon‚zes kaj t, majd oda t menjnk le a pinc‚be. Itt szedjnk fel egy sz‚ndarabot ‚s a kij rat melletti dobozr˘l a kend“t; majd menjnk fel az emeletre. Egy kukk a felborult szekr‚nyre: ha a n‚v egyezik az Azores-cs v˘  ltal emlĄtett gy–jtem‚nnyel, ‚rdemes tov bb machin lni; ha nem, h t akkor RESTORE.... (mindig a sziget-besz‚lget‚st t”ltsk, mert  lland˘an m st mond a v‚n zsugori!). A k”nyvt rban n‚zzk meg a sz‚ket: l tunk rajta egy r g˘gumit. Szedjk fel! Ut na m sszunk fel a k”t‚len a feljebb l‚v“ terembe (USE ROPE), ‚s ott n‚zel“djnk (itt sosem leltnk a k”nyvre, de h t ki tudja...). Pont a h tt‚rben, a k‚perny“n p r centivel jobbra kiindul˘ pozĄci˘nkt˘l, a totemoszlop m”g”tti polcon l tunk egy d rdahegyet (k”nnyen ‚szrevehet“, mert kicsit barn s szĄne van : szĄnes monitor el“nyben!). PICK UP. Gyernk vissza. A k”nyvespolcot nem tudjuk megmozdĄtani, viszont a h tulj t csavarok tartj k, ‚s a d rdahegy pont megfelel“ csŁcsŁ. Haszn ljuk Łjdonslt csavarhŁz˘nkat! H t ez f j... Ink bb borĄtsuk be a nyel‚t a pincebeli ronggyal, ‚s Łjra USE-oljunk mind az ”t (ezstszĄn–) csavarra. Most m r fel tudjuk nyitni a szekr‚ny h tulj t, ‚s ha szerencs‚nk van, r”gt”n megkapjuk a Plato-k”nyvet (ha meg nem, RESTORE). Ut na menjnk Łjra le a pinc‚be, ‚s ragasszuk a r g˘-marad‚kot a cip“nkre (USE GUM WITH COAL CHUTE), majd ir ny fel. Vegyk fel a h rom macska felvehet“ verzi˘j t (az egyik viasz); majd vissza az Łttest tŁloldal ra. Sophia-val besz‚lgessnk, ‚s ha eddig nem tettk volna, rĄtsk ki a h–t“t. N‚zzk  t a k”nyvet (j˘ alaposan, mert az alapj n lesznek k‚rd‚sek!); ‚s Sophia-t is hĄvjuk magunkkal (I'D RATHER TACKLE THIS TOGETHER, majd YES, I'M SURE!); ezut n ir ny Monte Carlo. Trottier-t hamar meglelhetjk a hotel el“tt (pl. a j r˘kel“k is inf˘morzs kat sz˘rnak: barna zak˘s, vir g-kit–z“s stb...), TALK TO STRANGER. A k”telez“ besz‚dfonal: I'M DR. INDIANA..., THAT'S ME... M r az elej‚n nagyon figyeljnk! A besz‚lget‚s legelej‚n mondja, mi hajtotta ide (horoszk˘p stb.), illetve ha ezut n a k”nyvr“l k‚rdezzk, megemlĄti, mit“l is f‚l legink bb (a n cik, a feles‚ge stb.). Emiatt fel is rak p r k‚rd‚st : l sd a k”nyvet! Ha eltal ljuk, megk‚rdezi, miben segĄthet. V laszunk: FOLLOW ME..., majd COME ON, TAKE A CHANCE (vigy zzunk, mert kl”nben megs‚rt“dik ‚s otthagy!). Ezut n elejti, mit is v r a sze nszt˘l (mire van pillanatnyilag szks‚ge), ‚s mehetnk is... Sophia-nak teljesen adjuk  t a vez‚rl‚st (OK, TROTTIER'S ALL YOURS : kipr˘b lhatjuk Jones-szal pl. az  ram lekapcsol s t ‚s a Szent K“ elemel‚s‚t, de nem sikerl). T. els“ k‚rd‚s‚re (nehogy r”gt”n kiderlj”n sz‚lh moss gunk) v laszoljunk NUR-AB-SAL DEMANDS PROOF-ot. Ezut n n‚gy k‚rd‚st tesz fel, amelyb“l az els“ h rom v lasz t m r ismerhetjk (persze k”zben az rge nem  rulja el, ha t‚vedn‚nk!): mi vez‚relte ide, mit“l f‚l, mi kell neki; majd egy ”tes‚lyes k‚rd‚s: h ny ujja van nyitva a h ta m”g”tt? (IntenzĄv SAVE: r  kell hib zni.) Ha valami nem j”tt ”ssze: I'M VERY DISAPPOINTED...; kl”nben a k‚rd‚s‚re azonnal v laszoljunk: NUR-AB-SEL SAYS: GIVE UP.... Meg is fogadja a szellem tan cs t, ‚s ami a legfontosabb, a terv felad sa mellett a k”vet is n lunk hagyja. Ir ny Alg‚ria! Itt m r nem lesz olyan kem‚ny feladv ny: ez m r ink bb rutinmunk t ig‚nyel. Menjnk el a k‚sdob l˘ ‚s a z”lds‚ges mellett, ut na balra-h tra a sik torba. A Sophia  ltal is emlĄtett rg‚hez jutunk, aki mihelyt szemrev‚telezi a k”vet, ad k‚t tev‚t ‚s egy t‚rk‚pet, hogy keressk meg a t maszpontot: de ahogy kiderl a p r ˘ra mŁlva visszat‚r“ Indy-‚k elbesz‚l‚s‚b“l, a kiv‚nhedt 'haj˘k' nem sok ig bĄrt k (‚s a d”g”k meg is bd”s”dtek). Ha m r ilyen szag-csap s ‚rt (v laszoljunk teh t A tetemek bd”sek voltak! -ot!), egy maszkkal engeszteli ki az rge. Ezt ak r azonnal el is cser‚lhetjk m sra (I'D LIKE TO TRADE MY MASK). Sajnos, ahhoz hogy az el“t‚rben l‚v“ koldust kiel‚gĄtsk, kaj t kellene neki szerezni, itt pedig nincs kaja. A z”lds‚gest“l viszont lehet SQUAB-ON-A-STICK-et cser‚lni; az a l‚nyeg, hogy egy bizonyos szĄnre azt fogja mondani, hogy az tetszik neki; ekkor m r csak ilyen szĄn– t rgyakat k‚rjnk h tul; ‚s s–r–n mutogassuk ezeket a z”lds‚gesnek: egyik csak kell majd neki... (megkapjuk a kaj t). Ir ny a k‚sdob l˘. B r szks‚ge volna egy ”nk‚ntesre, azok (Ągy ‚rthet“en Sophia sem) nem nagyon tolonganak (az˘ta a bizonyos BALESET ˘ta, amit amilyen ostoba volt a mutatv nyos, megemlĄtett el“ttnk). Sophia mondja is, amikor r  pr˘b ljuk venni a k‚sdob l˘ el‚  ll sra, hogy Te csak ne l”kd”ss‚l oda! ! Ez volt a l‚nyeges tipp... Sophia egy id“ ut n m‚gis sz˘ba fog elegyedni a k‚sdob l˘val: ekkor egy j˘l ir nyzott PUSH Sophia-n ‚s m ris megkezd“dik a mutatv ny (valamint kapunk egy k‚st). A koldust˘l a kaj ‚rt cser‚be kapunk egy beugr˘t egy kis v rosn‚z‚sre. Jobb oldalt, a h tr bb l that˘ l‚pcs“n baktassunk fel, ‚s adjuk oda a l‚gg”mbkezel“nek a jegyet, majd besz ll s. Amikor kiŁszunk a k‚pr“l, sim n csak v gjuk el a k”telet a k‚ssel... Kezd“dik megint egy kis idegmunka. A l‚ghaj˘ ir nyĄt sa el‚g neh‚z. Amig n ‚s PC-n bal eg‚rgombra a l‚ghaj˘ magass ga cs”kken (gyors, telepl‚sk”zeli lesz ll skor nyomogassuk!), ugyanakkor az Łtir ny az ir nyt–n 45 fokkal az ˘ramutat˘ j r s val ellent‚tes ir nyba fordul; a jobb gombra pedig pont fordĄtva. Sz lljunk le k”zvetlenl valamelyik nom d telepl‚s mellett. K‚rdezzk meg az arabot, mit tud a n‚metek munk latair˘l, majd WHAT DO YOU MAKE OF MAP? Elmondja, hogy a t‚rk‚pen l that˘ kereszt innent“l milyen ir nyban van : teh t mindig Ągy t j‚koz˘djunk. Hamarosan j˘l be tudjuk majd l“ni a c‚lt (egyes falukban mondj k is, hogy itt van egy k”p‚sre, s ilyenkor egy v”r”s, kis kereszt is megjelenik a lavĄroz˘ t‚rk‚pen : ott sz lljunk le). A k‚perny“n, miut n sikerrel agyonnyomtuk az “rt, menjnk ki balra. Ott Sophia menten bele is esik egy csapd ba; nem tudjuk kihozni. Menjnk a veremt“l egy kicsit feljebb, balra l‚v“ j rathoz, ‚s USE LADDER. A t rn ban bizony tapogat˘znunk kell... Mindenesetre Ągy is megtal lunk mindent: -egy 'alv˘ kĄgy˘': vegyk fel, mert civilben egy gumics“ -clay jar (kanna) -blunt wood thing (peg) Az el“t‚rben l‚v“ gener torb˘l viszont ne szedjk ki a biztosĄt‚kot, mert akkor k‚s“bb vissza kell majd dugni! Łjra menjnk ki, ir ny balra, a kocsihoz. Van rajta egy zemanyagtart ly (a h ts˘ ker‚k felett): mire val˘ a gumics“ ‚s a lenti gener toros benzinbet”lt“? Term‚szetesen dugjuk be a kocsi tart ly ba a cs”vet, ‚s a v‚g‚re illesszk a CLAY JAR-t; meg is t”lt“dik... Mehetnk vissza a t rn ba, ‚s ir ny a gener tor: el“sz”r nyissuk ki a g zolaj-bet”lt“t, majd USE GAS-FILLED JAR WITH GAS-FILLER PIPE. Ahol gener tor van, ott kapcsol˘ is lesz; m‚gpedig k”zvetlenl a gener tor mellett (little metal thing, majd switch). USE. Az el“t‚rben a haj˘bord k k”zl a legh ts˘ kij r, ‚s meglep“en ‚les-mint egy cs k ny. PICK UP; majd menjnk jobbra, ahol eleve cs k nyoz sra alkalmas,  tt”rhet“nek l tsz˘ fal van: USE SHIP RIB WITH CRUMBLING WALL: egy lyukat tnk a falba. T”mjk be a PEG-gel, majd illesszk r  a Sunstone-t. Most n‚zznk bele a Lost dialogue-be: a harmadik lap fel‚ lesz egy ilyen kezdet– mondat: AT MANY OUTPOSTS... Itt figyeljk meg, melyik jegynek kell egytt llnia a TALL HORN-nal: ha pl. reggeli nap, akkor RISING SUN, stb... A felillesztett Sunstone-hoz fordulva, addig forgassuk a t rcs t, amĄg a fenti TALL HORN al  nem kerl az ezt a bizonyos napszakot szimboliz l˘  bra, ‚s ekkor nyomjuk meg a PEG-et: nicsak, Sophia kiszabadult! Kapcsoljuk ki a gener tort, hogy a gyŁjt˘gyerty t kiszedhessk. Mihelyt megvan, menjnk ki; ir ny a kocsi. L that˘an hi nyzik az egyik gyertya: USE SPARK PUG WITH SPARK PUG; ill. a DISTRIBUTOR CAP-ot is illesszk a motorba, ‚s m ris indulhatunk... Ir ny Kr‚ta. Teljesen (az ”sv‚nyen  t!) menjnk balra,  t a hĄdon, ‚s a p lya v‚g‚n szedjk fel a f”ldm‚r“-herkenty–t (PICK UP TRANSIT), majd vissza, ‚s m˘dszeresen n‚zznk be minden ENTRANCE-be (a hĄd alatt menjnk  t), mĄg egy kl”n”s falfresk˘t nem lelnk. Valami kapcsolatban lehet a m r Plato  ltal emlĄtett szarvval a fresk˘n lev“; ‚s a f“t‚ren lev“ nagy szarv. Ha m r van egy vĄzszintez“, biztos ezt kell haszn lni... Menjnk ki. A p lya h ts˘ r‚sz‚n (az egyik k“, mĄg a m sik f”ld-talapzaton van, ‚s Ągy is egyvonalban) van k‚t k“halom: mindkett“t PUSH-oljuk meg, ‚s a l that˘v  v lt szobrokra illesszk a f”ldm‚r“t. Kezdjk pl. a jobb oldalival. A fresk˘ra visszaeml‚kezve, innen a saj t oldalunknak megfelel“ szarv-r‚szre kell ir nyĄtanunk a t jol˘t (alaposan nagyĄt a m–szer, Ągy nehezen ismerhet“ fel a szarv!). Ha befogtuk a jobb oldali szarv-felet, l‚pjnk ki. Ha Indy k”zli, hogy a 'jobb szarvat l ttam' (I SEE THE RIGHT HORN), minden OK, ‚s a program automatikusan mutatja a vez‚rsug r ir ny t. Ugyanezt tegyk meg a bal oldali szoborral, ill. szarvf‚llel is. Ha j˘l t joltunk ('a bal szarvfelet l ttam'), automatikusan megkap juk a k‚t vez‚rsug r metsz‚spontj t (valamivel a szarv el“tt lesz); menjnk oda, ‚s a szok sos haj˘borda-USE az X-re: megkapjuk a Moonstone-t. Gyernk vissza a k”zvetlenl a m˘l˘t˘l jobbra fent l‚v“ p ly hoz. Itt USE SUNSTONE WITH PEDESTAL, majd USE MOONSTONE WITH SUNSTONE (pakoljuk fel a k‚t k”vet; a nagys g-sorrendre gyelve, a k”z‚pen l‚v“ bem‚lyed‚sre). Ut na pillant s a Plato-k”nyvbe: n‚zzk meg, a Sunstone-n minek kell egytt llnia a szarvval (ugyanaz, mint a n ci t borban, teh t a SUNSTONE-t Łgy  llĄtsuk be, mint mŁltkor); a k”vetkez“ bekezd‚s pedig a MOONSTONE be llĄt s r˘l sz˘l. Itt fontos, hogy a MOONSTONE-t nem a szarvhoz, hanem a SUNSTONE-hoz k‚pest kell be llĄtani. Teh t, ha pl. olyat olvasunk, hogy 'az ‚jszaka k”zep‚n telihold', akkor a telihold- br t kell az ‚jszaka(nap)- br hoz igazĄtani, term‚szetesen most m r csak a hold-k”vet forgatva. V‚gl a szokott k”z‚p-nyom s, ‚s a labirintus ajtaja megnyĄlik... Menjnk be. Bent r”gt”n felfedeznk h rom szoborfejet. Ha mindh rmat felszedjk (ami k‚s“bb a tov bbjut s felt‚tele lesz), a tov bbvezet“ kapu lecsuk˘dik; ez‚rt Łgy j tsszunk, hogy el“sz”r KETT§ fejet szednk fel (PICK UP STTUE HEAD), majd  t a kapun: h tul l tjuk az el“t‚rben maradt fejet. Haszn ljuk az ostort: USE WHIP WITH STATUE HEAD IN THE NEXT ROOM : ‚s m ris a mi‚nk a fej. Ezut n addig tekeregjnk, mĄg egy hatalmas szobrot nem tal lunk (amely mellett egy kapu van, az nem lesz j˘!). Itt USE WHIP WITH STATUE HEAD, ‚s  lljunk le a szobor el“tti, kicsit megsllyedt helyre: lelifteznk... Lent megl tjuk Sternhart-ot; m r j˘ ideje kinyŁlt... (de hogy hogyan jutott be a megfelel“ k”vek n‚lkl...). Szerencs‚re nem rejtette el a WORLDSTONE-t (PICK UP). M‚g szedjk fel a mellette fekv“ botot; valamint olvassuk el a kez‚ben l‚v“ zenetet, ahol azt mondja el, hol terl el a Map Room, ‚s hogy a mi m gikus halunk n‚lkl rem‚nytelen kijutni. Forduljunk is vissza. Sajnos a lift elment, de a vĄzes‚s m”g”tt megleljk a lift ellensŁly nak l nc t, ‚s Ągy Indy fel tud m szni. Ezut n keressk meg a m sik figur t, ami mellett ott van a z rt kapu. Mindh rom fejet pakoljuk fel a polcra (USE STATUE HEAD WITH SELF/STATUE HEAD), ‚s ki is nyĄlik az  tj r˘... Keressk meg azt a p ly t, ahol nem tudunk h trajutni az aranyl d hoz. Itt j˘l l that˘an valami ellensŁlyos szerkezet van: mi l”kjk ki az ellensŁly biztosĄt˘peck‚t! (USE STAFF WITH CHOCK). Vissza, ‚s lejjebb keressnk egy olyan termet, amiben jobbra, h tul egy hatalmas arc van. Dugjuk be az  gat a sz j ba! (USE STAFF WITH STATUE MOUTH!) J‚, a lift felemelkedik, ‚s m ris megszerezhetjk az aranydobozt; alatta k‚t Orichalcum-ot is lelnk. Ezek ut n (a liftre r  llva) menjnk vissza Sophia-hoz, ‚s menjnk ki ott a h ts˘ j raton. Egy olyan terembe ‚rnk, ahol a h ts˘ falon (egy z rt kapu mellett) egy nyĄl s van. Mi nem nagyon akarunk felm szni, Ągy k‚rjk meg Sophia-t (szigorŁan csak a hiŁs g ra hatva!), hogy “ m sszon fel! (LET ME BOOST YOU...; YOU PROBABLY...; I MUST MEANT...; WITH LUCK...). Oda tr˘l kinyitja a kaput. Mivel Sternhart azt mondta, hogy csak az aranyhallal lehet kijutni a labirintusb˘l, pr˘b ljuk is ki. Sajnos a n lunk l‚v“ Orichalcum-ok elnyomnak minden kls“ hat st : de az aranydoboz kell“en  rny‚kol (rakjuk be), ‚s Sophia-t is k‚rjk meg, rakja bele a nyakl nc t (CAN I...; I THINK IT'S TROWING...; SO WE NEED TO HIDE...; SEE...; NUR-AB-SAL...; I WANT TO PUT IT IN BOX). M szk ljunk a termekben, ‚s minden teremben szedjk el“ az aranyhalat. Ahol egy meghat rozott ir nyba be ll (mondja is, melyik fal fel‚ mutat), ott a falat piszk ljuk meg a bordadarabbal: ‚s m ris megvan a kiŁt... (OPEN DOOR). Bent kapjuk fel az Łjabb Orichalcum-ot, majd jobbra. Az Atlantisz-terepmakett k”zep‚n a szok s szerint alkalmazzuk a 3 k”vet; l sd az el“z“ haszn latn l emlĄtetteket + a WORLDSTONE a TO APPROACH ATLANTIS ITSELF...-ben n‚zzk meg, hogy a MILYEN  ll sŁ Hold MIT vil gĄtott be ‚s Ągy  llĄtsuk a WORLDSTONE-t a MOONSTONE-hoz. Egy kis anim ci˘, majd a megjelent ajt˘n ki. Ott megjelenik Kerner, persze fegyverrel, ‚s elszedi a k”veket (s ha rosszul t rsalgunk, m‚g az ‚letnket is), valamint foglyul ejti Sophia-t. V‚gl a jobb oldali fal megszŁrk l s val t vozhatunk. A m˘l˘ el“tt bukkanunk felszĄnre. Ir ny a h tul horgonyz˘ tengeralattj r˘, ahol PUSH-oljuk meg a torony bej rat t : a felm sz˘ volt kapit ny pillanatok alatt leverhet“. Bent: a haj˘ eg‚sz hossz n j˘p r vez‚rl“ van. Legfell, a mindig biztons gos kapit nyi kabinban van a magass g-szab lyz˘ (ennek karja egy haszn lat ut n let”rik, de sim n p˘tolhat˘ a Sophia melletti teremb“l el“hal szhat˘ WC-pump val. A kapit nyi flk‚ben van m‚g egy hangosbesz‚l“, ami vel a leg‚nys‚get kldhetjk az els“ vagy a h ts˘ torped˘khoz, ill. 'pihenj'-t ‚s gylekez“t vez‚relhetnk (‚rtelemszer–en neknk csak az els“ k‚t lehet“s‚g biztons gos). A lejjebb l‚v“ szinten, balra tal ljuk a magass gszab lyz˘t; barna potm‚ter (a kenyeres asztal ut n, ahol szedjk fel a keny‚rszeleteket, sajtot, ‚s kann t is) ‚s az el“re-h tra kapcsol˘t. Mindkett“t PUSH-oljuk meg, hogy vez‚rl‚st szerezznk rajta). Sophia-t k‚rjk meg, ha megjelennk az “r m”g”tt, sse le (Sophi hoz a h ta m”g”tti szell“z“n  t besz‚lhetnk). Az akkumul torokn l a sziv rg˘ savat a n ci t borban is haszn lt ker miaed‚nnyel szedjk fel. Ir ny Sophia. Az “r fel‚nk fordul : k‚rdezzk meg t“le, ismeri-e sanyarŁ sors t (DID SOPHIA FORETELL...) : ekkor ti le Sophia. Az akkumul torsavval az orvosi szoba tŁloldal n l‚v“ 'er“s doboz'-t marattathatjuk sz‚t : megleljk benne a k”veket ‚s egy kulcsot a korm nyz rhoz. A kulccsal menjnk vissza Sophia-hoz, ‚s nyissuk ki a korm nyz rat. Most m r teljes az uralmunk a haj˘ felett : Ągy PUSH-oljunk is valamelyik vez‚rl“szerkenty–re! Egy csavar s a korm nyon : nono, ezzel gond van, nem forog... (‚s ekkor kezd“dik a szok sos ide-oda m szka a haj˘ban, RESTORE ‚s dh”ng‚s...). De ha a sebess‚get teljesen leszab lyozzuk ‚s az oda-vissza kapcsol˘t  t llĄtjuk, m r forog... Nem neh‚z felfedezni, hogy a korm nym–veletekkel a haj˘ szeml‚l“t“l val˘ t vols ga v ltoztathat˘ (nehezĄt‚s, hogy minden m–velet ut n ellenkez“ ir nyba fordul a ha j˘...); ‚s akkor megy messzebb, ha a haj˘ menetir ny val ELLENTTES ir nyba forgatjuk a korm nyt (mĄg azonos ir nyba forgatva k”zeledik). Teh t a haj˘ pillanatnyi  ll s t˘l fgg“,  lland˘an v ltoz˘ clickel‚s sel a haj˘ az AIR LOCK-kal egy vonalba kerlhet (a magass g pedig a baloldali karral szab lyozhat˘). Amennyiben ‚ppen ellenkez“ ir nyba megy a haj˘, ha sikerl egy vonalba hozni a bej rattal, akkor sincs gond, mert p r k‚ppel od‚bb a haj˘ sim n ir nyt v ltoztat, Ągy : ha a magass g is rendben van : sim n befutunk a dokkba. Kettesben indulunk tov bb imm r Atlantiszon. A s”t‚tben r”gvest lelnk egy l‚tr t (PICK UP), majd jobbra menve Sophia-t elrabolj k a h tul l that˘ ajt˘n  t. Ekkort˘l a vil goss g m r valamivel megn“, ‚s l thatjuk, hogy kell feljutni az ajt˘ plat˘j ra : sim n csak t masszuk a l‚tr t a t”r”tt l‚pcs“ alj hoz. Fel. Fent kivehet“, az ajt˘ mellett, egy k“doboz. Ha kinyitjuk, benne egy f‚mrudat tal lunk, amin : tzetesebben megvizsg lva : egy lyuk van. Ebb“l r”gt”n k”vetkezik a teend“ (mivel vil gĄt˘eszk”z ‚gen-f”ld”n nincs): rakjunk be ebbe a nyĄl sba egy Orichalcum-ot : ‚s menten vil gos lesz! A kapu meletti szobor talapzat ra a szokott sorrendben helyezzk fel a k”veket, majd pillantsunk bele a Plato-k”nyvbe! 'A v‚gs“ bejut s csak az ellent‚tesen gondolkod˘knak lehets‚ges...' : teh t, a m r kialakult be llĄt sokban valamit, vagy mindent ELLENTETTJRE kell v ltoztatni! Pl. a SUNSTONE eset‚n ha eddig a morning light  llt egytt a szarvval, akkor most ebb“l setting light lesz; szerencs‚re neknk csak a SUNSTONE  ll s t kell neg lnunk, a m sik kett“ k“  ll sa legyen pontosan az eddigi (teh t ha eddig pl. az als˘ kett“ k“n‚l a darkest night-full moon p ros volt, akkor most is ez marad; ‚rtelemszer–en az el“z“ k“be llĄt sokhoz k‚pest minden k”vet pont 180 fokkal el kell Ągy forgatnunk). KinyĄlik a szobor sz ja: etessk is meg (USE ORICHALCUM WITH SENTY STALE) egy Orichalcum-mal! Az ajt˘ kinyĄlik; felszedhetjk a k”veket, a l‚tr t, ‚s be. Egy m‚g kem‚nyebb r‚sz k”vetkezik. Nem  rt megjegyezni (lerajzolni), mi hol van, mert Łgy l‚nyegesen egyszer–bb lesz m szk lni. El“sz”r egy kis tipphalmaz:: -A r csok sima OPEN-nel nyithat˘ak, ‚s m ris bem szhatunk. -K‚t helyen is 'robot-alkatr‚szek' vannak. Itt szedjk fel a kereket (BRONZE SPOKEN WHEEL), ill. a bronz fogaskereket (BRONZE GEAR). -Ahol a bal oldalon egy szobor van (CROSS BETWEEN A BULL AND A FISH), a feje levehet“! Ennek a fejnek a l va-teremben lesz jelent“s‚ge: miut n a k“-poharat megszereztk, ‚s azt a PEDESTAL-ra raktuk itt a teremben, USE FISH HEAD WITH PLAQUE-vel a kupa felt”lthet“ l v val, amit automatikusan fel is szednk. -A m szk l˘ “r”k nem vesz‚lyesek: egyr‚szt egyszer mindenk‚ppen ”ssze kell vernnk az egyiket, hogy kolb szhoz jussunk; m sr‚szt n‚ha ad a program a szinte elronthatatlan tk”zetek ut n p r (4-5) pontot. -A kls“ k”rgy–r–n is menjnk v‚gig: ahol egy csontv z van, szedjk fel a mellkas t. Ebbe azonnal bele is rakhatjuk a sajt ‚s a keny‚r ”ssze llĄt s val nyert 'm‚lytengeri szendvics'-et, illetve a kolb szt. A v‚geredm‚nynek CSALTEK-KALITKA neve lesz: na vajon miknek? Persze a r koknak! (Hisz eleve van CRAB ROOM, r kszoba! Ir ny ide; a csapd t merĄtsk a vĄzbe ‚s hamarosan zs km nyunk is lesz...) -A l va sz llĄt s hoz szks‚ges k“-kupa egy olyan szob ban van, ahol a f”ld”n egy m‚ly szakad‚k t tong. Itt USE LADDER ON HOLE, ‚s m ris  tmehetnk a szoborhoz, aki a kez‚ben tartja az ed‚nyt. -Ha megvan a WHEEL ‚s a poh rnyi l va, ir ny a Machine Room. Itt az als˘ szobor fej‚t“l jobbra fent l‚v“ pecekre rakjuk fel a kereket, majd az emelv‚ny tetej‚n t”ltsk bele a rendszerbe a poh r l v t: 10 Orichalcum a jutalom... (mellesleg ezt t”bbsz”r megtehetjk: 20, 30... k“ a jutalom, de vigy zat, mert 119-n‚l t”bbet nem tarthatunk egyszerre megunkn l). FONTOS! Ha megnyugtat˘ mennyis‚g– Orichalcum-ot gy–jt”ttnk be, a kereket szedjk Łjra fel! (A franc se gondoln , hogy ilyen univerz lis, t”bb masin ba is j˘ alkatr‚szeket is gy rtottak az atlantisziak... kitol s kitol s h t n!) -A b”rt”nben, ha a fels“ r csn l vagyunk, a szoborba rakjunk egy Orichalcum-ot : az “r eltapos˘dik. -Az  tj r˘n l, ha az els“ Orichalcum-ot beejtjk a halszobor sz j ba, m‚g a kapu egyik sz rnya megroggyan, de ut na b rmennyi k”vet is t”ltnk tov bb, nem m–k”dik (jelen sorok Ąr˘ja kb. egy ˘r n  t f radhatatlanul pakol szta a k”veket a szoborba; de Ągy sem indult meg...). Logikus felt‚telez‚s lenne, hogy val˘szĄn–leg itt kell haszn lni a bronz fogaskereket, mert valami z–r lehet a nyit˘szerkezettel; de ez sem igaz. A t mpont a vĄz lehet: 'eltorlaszolja a kaput'. De hogy tntethetn‚nk el a vizet? (a logikusnak t–n“ slaggal nem...) Haszn ljuk a felszedett EEL szobrot! B r ezt a program nem hangsŁlyozza, de van rajta egy orichalcum-nyĄl s: ha ezen ‚s a Crab Room-on kĄvl m s szob ban akarn nk alkalmazni, a program kiĄrja, 'felesleges felf–teni a termet!' (a Crab Room-beli sz rĄt ssal vigy zzunk, mert ut na m r hiŁ  br nd lesz a r kfog s...). Teh t : ki gondolta volna : val˘ban a vizet kell eltntetni (USE ORICHALCUM IN EEL FIGURINE)! Bent ir ny Sophia: viszont r”gt”n el is kezd k‚nyeskedni, amikor OPEN CAGE-dzsel feler“lk”djk a r csot, hogy mi lesz, ha r  ejtjk... A meggy“z‚s nem haszn l, al t masztani meg nincs mivel a r csot (egyedl az ac‚lf kly ra, ill. a nap/hold stb...-k”vekre Ąrja ki a program, hogy tŁl gyenge; a t”bbi t rgyr˘l semmi hasznos inf˘t nem ad); hagyjuk itt Sophia-t! (Miut n persze PICK UP STATUE PART-tal felvettk a szobordarabk t) Ha bemegynk a CANAL-ba, h tul egy r kforma tutajt l tunk; de az utat ‚hes tapogat˘k z rj k el: USE TRAPPED CRAB WITH OCTOPUS, ‚s m ris szabad az Łt. Łszszunk  t, majd a tutajr k sz j ba szint‚n rakjunk egy Orichalcum-ot, ‚s Ągy a motorja ‚letre kel (LOOK AT CRAB MOUTH, USE ORICHALUM IN CRAB MOUTH), innen m r sima FLOAT-tal ir nyĄthatjuk a tutajt. A kapukon valamelyik (v‚letlenszer–) k“ alkalmaz s val juthatunk  t (USE SUNSTONE/ MOONSTONE/ WORLDSTONE ON SPINDLE). Ha balra indulunk, a m sodik k‚perny“n menjnk fel a l‚pcs“n, ‚s szedjk fel a masina-alkatr‚szt: PICK UP CRESCENT-SHAPED GEAR, majd CLOSE CUPBOARD ‚s LOOK AT CUPBOARD : a g‚p ”sszerak s hoz n‚mi segĄts‚g... Balra egy p ly val pedig menjnk be h tra, a folyos˘n. Amennyiben a l ncot felf–zzk b rmelyik karik ra (USE CHAIN WITH BRONZE LOOP v. ARM), kukkantsunk be a s‚rlt szoborba, ez l‚tra n‚lkl nem fog menni (USE LADDER WITH CHEST PLATE). OPEN DESK PLATE, LOOK AT DESK PLATE: ‚s itt kell elindĄtani a g‚pet...: -N‚mi kĄs‚rletez‚s, a szobor karjainak helyzetv ltoztat sa alapj n int‚zzk el, hogy mindk‚t karj t z rja ”ssze (l that˘ a mozg suk! R ad sul INDY komment lja is, ha az adott elrendez‚sn‚l m r elakadt a g‚p, teh t sz‚ls“ helyzetben van valamelyik kar; ‚rdekes l tv ny, hogy ilyenkor az ajt˘ el“tt l‚v“ jobb kez‚b“l tot lisan hi nyzik egy j˘ darab...). Amikor ez megvan, m r a szobor el“tti l nc mindk‚t v‚ge felf–zhet“ a k‚t karik ra. -A feh‚r sz j-`ak rmi` a k”z‚pen l‚v“ sz”gre kerl, ‚s miel“tt feltenn‚nk, a szomsz‚dos terembeli  bra szerint rakjuk m”g‚je a Machine Room-ban m r haszn lt kereket. -A p ntszer– (szomsz‚dos szerzem‚ny) valamit vagy a bal, vagy a jobb oldali sz”gekre illesszk (ha a bal oldaliakra rakjuk, akkor az ajt˘ fel“li kar mozog, ha pedig fordĄtva, akkor ellenkez“leg). -A fogaskereket a k”vetkez“k‚ppen haszn ljuk a k‚t megmaradt lehet“s‚g szerint: ha fellre rakjuk, akkor a kar el“re lendl, ha h tra, akkor pedig h tra hŁz˘dik. -Amikor mindk‚t kulcskarik n fenn van a l nc, m r csak az el“renyŁjtott karokat kell visszahŁzni (pl. sim n a fogasker‚k  thelyez‚se az als˘ sz”gre ‚s az Orichalcum-etet‚s): az ajt˘ leomlik... Megjegyz‚s: A PC-s verzi˘n l nem tudjuk, hogy a t”r‚s vagy a Lucasfilm b–ne-e, de 590 Kb-n l kisebb szabad RAM-n l mindenf‚le fura dolog t”rt‚nik: v‚glegesen elt–nik INDY sprite-ja, meg m‚g sok hasonlatos dolog... Tanuls g: ne j tsszuk rossz oper ci˘s rendszer alatt ‚s egy csom˘ k‚plop˘ programmal p rhuzamosan!) Ha lem szunk a l‚tr r˘l, felszedhetjk a f”ldr“l a HINGE PIN-t, ami szemre is egy marha er“s vasrŁd: ezzel m r OK lesz Sophia szabadul sa... De m‚g ne most menjnk Sophia-‚rt, hisz bent a fali hieroglif k tanŁs ga szerint k‚t kar kell a v jatv g˘ beindĄt s hoz, ‚s az el“bbi pecket pedig a cellar csn l v‚glegesen elvesztjk (a haj˘ WC-pump ja, ill. a barlangbeli bot v‚glegesen elveszett, hi ba is RESTORE-ozn nk). Menjnk be az Łjonnan nyĄlt ajt˘n, ‚s egy p ly t balra-le. Itt n‚zznk be balra a f“terembe, ‚s az emelv‚nyen felmenve szedjk fel a csontv zak l b n l fekv“ kart; ki, ism‚t egy p ly val le, itt be a kotr˘g‚phez, v‚gl jobbra. M sszunk fel r  (GO TO MOUTH), ‚s a szokott m˘don etessnk Orichalcum-mal, majd a falkarc szerint a k‚t sz‚ls“ nyĄl sba illesszk a k‚t kart, ‚s minkett“t PUSH-oljuk teljesen fel: ‚s m r indul is a g‚p. A folyos˘n sz guld s k”zben a bal kart PULL-oljuk le teljesen als˘  ll sig; a jobb kart PICK UP-pel szedjk ki ‚s rakjuk be k”z‚pre, majd teljesen nyomjuk fel. A kotr˘ p rszor megp”rdl, ‚s a falat  tt”rve (szerencs‚re a k‚t kar megmarad) kiutat nyit (j”jjnk vissza!). Menjnk vissza a cell khoz, ‚s adjuk oda Sophia-nak a kapunyit skor felszedett reteszt (GIVE HINGE PIN TO SOPHIA), majd a m r begyakorolt OPEN CAGE. Az adand˘ v laszok (v‚gre t”bb is van!): I'VE GOT A PLAN; BRACE THE CAGE WITH THE HINGE PIN. Egy kis ”sszez”rdl‚s (r nkripakodik Sophia, hogy mi‚rt akartuk elevenen elrohasztani itt bent), majd egy-k‚t cs˘k, ‚s mehetnk is vissza... Sajnos bent Sophia-ban fell‚p a vall sos ‚rzlet, ‚s az istennek se lehet elr ncig lni a f“teremb“l. J˘ nyomnak t–nne Sophia azon mondata, hogy 'Isteni energi val bĄr˘ egy‚neknek  lland˘an enni kell...'; de nem kell a kolb sszal vacakolni (‚s feleslegesen RESTORE-ozn nk is...). Ink bb LOOK AT SOPHIA: bej”n a nyakl ncos k‚p. Itt m r csak sim n USE ORICHALCUM IN NECKLACE MOUTH: a fej ”rd”giv‚ v lik,  ttzesedik; ‚s ez m r Sophia-t is idegesĄti, oda is adja, mi meg bev gjuk a dobozunkba ‚s azt pedig a t–zbe... Az  tok megsz–nt Sophia-n, mehetnk is tov bb... Bent, az Łj v gatba bemenve menjnk  t a hĄdon (sima click), ‚s hamarosan egy j˘ nagy labirintusba ‚rnk: szerencs‚re csak megfigyel“k‚pess‚g k‚rd‚se, hogy azonnal r j”jjnk, hogy ‚rdemes r˘la t‚rk‚pet k‚szĄteni... Mi a k”vetkez“k‚ppen csin ltuk: Adott h rom nagy ajt˘csoport, 3+3+3; 3+2+5; 2+3+2 (ez utols˘ csoport˘l j”ttnk ki) kapuval. A fenti sorrendet tartva, ‚s fellr“l/balr˘l sz mozva a k”vetkez“ viszonyok  llapĄthat˘ak meg az ajt˘k k”z”tt: k”zvetlen (pl. azonos szinten vagy j˘l l that˘ l‚pcs“kkel) ”sszek”tve: 1-2-3; 4-5-6; 7-8-9; 10-11-12; 13-14; 15-16; 17-18; 20-21; 22-23-24. Pr˘b lgat ssal ‚s komolyabb megfigyel‚ssel: 14-20 a l‚pcs“n  t; 1 <> 8 2 <> 17 3 > 16 4 <> 24 5 > 16 6 <> 7 7 <> 6 8 <> 1 9 > 16 10<> 14 11<> 18 12<> 19 (19 nem vezet sehova!) 13 > 16 14<> 10 15<> 22 (csak ezen  t juthatunk ki a 16-os kapun bejutva) 17<> 2 18<> 11 19<> 12 20<> 25 ‚s 20<>14, ami els“ l t sra nem l tszik 22<> 15 23: ez a bemen“ pont 24<> 4 25<> 20: a 25 a kimen“ pont Az‚rt Ąrtuk le ilyen r‚szletesen, mert el“fordulhat a kapcsolatok 'megkevered‚se'; Ągy ez alapj n sokkal egyszer–bb lesz a k”vetend“ Łtvonal megkonstru l sa (23 :> 25). Jelen esetben ez: 23 > 24 > 4 > 6 > 7 > 8 > 1 > 2 > 17 > 18 > 11 > 10 > 14 > l‚pcs“n 20 > 25 ‚s m ris lemehetnk a l‚pcs“n. Itt a megszil rdult l va-k‚rgeken kell  tmenni jobbra, ez szerencs‚re egy ltaln nem neh‚z, mert az nem semmislhet meg, amin ‚ppen  llunk ‚s t‚ves l‚p‚s lehet“s‚ge is kiz rt. Itt m‚g egy nagyon fontos megfigyelnival˘ van: a terem h ts˘ fal n egy szokott elrendez‚s rajza van: a kls“ k”rben balra egy nap, a k”z‚ps“ben alul egy (tele)hold, a bels“ben pedig alul egy h romsz”g (gy.k.: vulk n). Ezt j˘l jegyezzk meg, mert a tov bbjut sban szks‚gnk lesz r ! Amikor Sophia is  tjutott (szerencs‚re nem kell segĄteni; v‚gre egyszer maga is csin lt valamit!), menjnk le a l‚pcs“n, majd be a f“centrumba! Ott a szokott m˘don rakjuk ”ssze a k”veket, ‚s LOOK AT WORLDSTONE. M ris tekergethetjk a k”veket a l va-labirintus term‚nek megfelel“en (a fent emlĄtett esetben a d‚li nap n‚zzen balra, a telihold ‚s a vulk n pedig lefel‚). N‚mi dirr-durr, ‚s megjelenik Kerner, valamint az “rlt tud˘s. Persze mindenki mag t akarja istennek megtenni; hi ba emlĄtjk nekik a g”rbel bŁ gn˘mok csontv z t, Plato fat lis t‚ved‚s‚t: ezek a fejl“d‚s mell‚kterm‚kei... . (n m‚g a g”rbel bŁ ninj val is pr˘b lkoztam : CoVboy) N‚mi ”sszez”rdl‚s is van Kerner ‚s a tud˘s k”z”tt, de nem kell meg”rlni, nem ilyen sablonos egym st-lepuffant s a v‚g... El“sz”r Kerner-en pr˘b lj k ki a hat st, m‚gpedig 1 orchalcum-mal. Kiss‚ ”sszet”p”r”dik, majd lezuhan: Ągy 1 orichalcum val˘szĄn–leg nem lesz el‚g; ragaszkodhatn nk is a Plato-f‚le 10 k“h”z (ha ki akarunk nyŁlni; ekkor sov ny vĄgasz, hogy a tud˘s is kinyŁlik...). Mi ink bb ne tegyk ezt, mindenesetre ak rhogyan is, de a sor rajtunk van (Kerner hely‚re  llunk). Tal n pr˘b ljunk hatni a tud˘s f‚lelm‚re, hogy mi lesz vele, ha mi val˘ban isteni m‚reteket ”ltnk...: YOU DON'T NEED...; LISTEN, WHAT IF...; DIVIDING BY TEN...; (ezut n lehet v‚g‚rv‚nyesen elszŁrni a dolgokat: a NO BEADS... kiv‚tel‚vel b rmit v laszolunk, az el“bb m r emlĄtett dolgok t”rt‚nnek): NO BEADS...; FOR YOUR SAKE, I HOPE...; LET'S GET OUT OF...; IF I REACH...; ONCE....; EVER HEAR THE TERM...: ‚s m‚gis a doki  ll be, miut n berakosgatja az Orichalcum-okat. Ez sem j”n ”ssze, az eg‚sz birodalom pedig ”sszeroppanni l tszik: fut s is ki (automatikus...)! Megcsod lhatjuk m‚g a fin l‚t, a st blist t ‚s a Lucasfilm-embl‚ma egy fura, Łj megval˘sĄt s t... J˘ j t‚k ez az IndiJ nos, b r mondjuk egy kicsit debil ”tletekkel ruh zt k fel az el“z“ r‚szekhez k‚pest, ez viszont nem v lt a h tr ny ra.