Sok-sok ‚v mŁlt el az˘ta, hogy a j˘ ”reg 8 bites g‚peken a Laser Squaddal mŁlattuk id“nket. A j t‚k az volt, hogy van egy csapat, akik bem sznak valami ellens‚ges terepre, ‚s valakit/valakiket ki akarnak irtani. Ezt kor bban l”v”ld”z“s j t‚kok form j ban "‚lvezhettk". Ez teljesen m s volt: minden tev‚kenys‚g (l‚p‚s, l”v‚s, c‚lz s stb.) akci˘pontot ig‚nyelt, amib“l mindig olyan kev‚s volt. Azaz nem egy Łjabb l”v”ld”z“s, hanem egy Łjfajta strat‚giai ir nyzat szletett akkor meg. A Jagged Alliance a nagy ”reg nyom ban j r, term‚szetesen er“sen kib“vĄtve. A legl‚nyegesebb v ltoz s, hogy RPG elemekkel is tal lkozhatunk, mert a j t‚kosaink fejl“dni is fognak! Teh t indulhatunk Metavira sziget‚re. Mint az Introbol, vagy a Computer Vil g 52. sz m nak News rovat b˘l megtudhatjuk, egy kis szigeten a nukle ris kĄs‚rletekb“l visszamaradt sug rz s kl”n”s mut ns f t teremtett. Ez a fa t”bb sŁlyos betegs‚get gy˘gyĄt. Sajnos t”bb ilyen fa m r nem n“, hiszen a kĄs‚rletek abbamaradtak. A gy”ny”r– Brenda Richards ‚s Jack, az apja vezetik a Kutat st a Vil g Jobb  T‚tel‚‚rt. Lucas Santino, egy m sik kutat˘ azonban ink bb hatalmat szeretne, fel is b‚rel egy rakat zsoldost hogy elfoglalja a szigetet. Erre Richards is bep”r”g ‚s “ is felb‚rel egy p rat az AIM-t˘l (Zsoldosok Nemzetk”zi Szervezete); pontosan 8-at, akiket 60-b˘l v laszthat ki. Minden zsoldosnak egyedi k‚pess‚gei vannak, ‚s egyedi digi besz‚de is. Senkinek sem akarjuk megmondani, hogy mi m˘don j tsszon, ez meg”ln‚ a j t‚kot. Mind”ssze elsz˘runk egy kev‚s j˘tan csot... Ez‚rt lesz ilyen "bizonytalan" a leĄr s (kl”n”sen az els“ r‚sze), de rem‚lhet“leg semmilyen l‚nyeges inform ci˘ nem marad ki. Teh t a j t‚k elej‚n kiv laszthatunk max. 8 emberk‚t. Term‚szetesen t”bbf‚le tulajdons ggal bĄrnak, az RPG jellegnek megfelel“en. Minden zsoldosnak van egy napi b‚re, a jobb embereknek viszont igen ‚rdekes ”sszegeket kell fizetnnk. A tulajdons gok fontoss gi sorrendben: Marksmanship (c‚ll”v‚szet): Mivel az alapvet“ c‚lunk az, hogy min‚l gyorsabban kiv‚gezzk az ellenfelet, ez‚rt cs”pppet sem baj, ha nem l“  lland˘an mell‚ a zsoldosunk. Min‚l magasabb, ann l jobb ez az ‚rt‚k, ‚s ez az ”sszes t”bbi tulajdons gra is igaz. A 90-n‚l magasabb a legjobb, 80-90 k”z”tt eg‚sz j˘, 70-80 is j˘ m‚g, 60-70 k”z”tt legfeljebb elfogadhat˘, de 60 alatt m r k‚tszer is gondoljuk meg, miel“tt felb‚reljk! Az els“ ”sszecsap sban m r ki fog derlni, hogy mennyire igazunk volt... Ennek megfelel“en eleinte Ivan, Fidel ‚s Ice javasolhat˘ c‚ll”v“nek. A t”bbi embert nyilv n m s hasznos tulajdons gok alapj n kell kiv lasztani. Agility ( ll˘k‚pess‚g): Els“sorban ez fogja meghat rozni (egy k‚pletet err“l ld. k‚s“bb) egy emberke AP-mennyis‚g‚t. Ez az ‚rt‚k, ami eleve kiiktatja az ”regebb zsoldosokat, mert borzaszt˘ kev‚s AP-t fognak kapni. 88 felett igen j˘, 80 felett m‚g j˘, de 80 alatt m r nem felt‚tlenl ‚rdemes bevenni a csapatba. Salary (fizet‚s): Kezdetben meglehet“sen kev‚s p‚nzzel rendelkeznk. Ha nem j˘l menedzseljk magukat, akkor n‚h ny nap mŁlva igen komoly probl‚m kkal n‚zhetnk szembe. Az els“ napon m r k‚szĄtsnk egy p‚nzgyi tervet (ez kl”n”sen a "Hard" szinten igen l‚nyeges). Medical, Explosive, Mechanics (orvosi, robban˘anyag, szerel“): Ezek egyform n fontosak. El“sz”r is, szks‚gnk lesz a sebeslt katon ink k”t”z‚s‚re, Ągy legal bb egy magas Med. ‚rt‚kkel rendelkez“ ember kell. Ha borzaszt˘an ˘vatosan j tszunk (‚s szerencs‚nk is van), akkor megsp˘rolhatjuk a dokikra k”lt”tt p‚nzt. Sz˘val egy olyan 20-40 k”z”tti Med. ‚rt‚kkel bĄr˘ doki el‚g lesz. Ha s–r–n sebeslnek meg az embereink, akkor Fox-ot, vagy ak r Eli-t is felb‚relhetjk. Fox (egy‚b tulajdons gait is n‚zve) a legjobb doki a csatamez“n. Mindazon ltal az el“bb emlĄtett ˘vatos j t‚k menthet meg csak minket att˘l, hogy a nehezen szerzett p‚nznk a dokik zseb‚be v ndoroljon. Gondolkodjunk csak egy kicsit a dolgon! A legolcs˘bb (Eli) is $1.700, a k”vetkez“ m r $2.700 - vajon meg‚ri? A robban˘anyagok hat stalanĄt sa (Disarm Explosives) el‚g trkk”s munka. Sajnos nem el‚g ha valakinek eg‚szen magas (90+) az robban˘anyag szak‚rtelme, mert akkor is el“fordulhat, hogy nem sikerl a man“ver. 40 alatt felejtsk el az rg‚t, e c‚lra 80, vagy ak r 90 javasolhat˘. Ha soha nem mentnk egy-egy csapda el“tt, akkor t‚nyleg ‚rdemes egy j˘ list t k‚szĄteni arr˘l, hogy kiket ‚s mikor b‚relnk fel e c‚lra. Esetleg segĄthet ebben, ha sokat rugdossuk ki ‚s b‚reljk fel a 'robban˘' emberk‚ket. A szerel‚s megintcsak egy neh‚z dolog. K‚t r‚szre oszthat˘: a csat ban ‚s otthon v‚gzett tev‚kenys‚gekre. Az otthon v‚gzett tev‚kenys‚gekhez magas Dex. (gyess‚g) is szks‚ges. Sparky vagy esetleg Speck aj nlhat˘ e c‚lra a kezdetekben. A csat ba kld”tt emberk‚nek aj nlhat˘ j˘ Marksmanship ‚s AP ‚rt‚k. (Term‚szetesen nem a legnagyobb, mert megfizethetlen lesz az emberke) Ha ugyanis a z rak kipiszk l sa k”zben buny˘ t”r ki, akkor nagy bajba kerlhet, ha egy ltal n nem harck‚pes. Vinny eg‚sz j˘l megfelel erre a bonyolult feladatra a m–sor kezdet‚n, azt n Boss, Static ‚s ak r Magic is sz˘ba j”het. (Ha lehet, ne Mike-ot pazaroljuk erre a c‚lra, mert csak eg‚szen a j t‚k v‚g‚n lesz szks‚g arra, hogy “ babr lja meg a z rakat). Dex., HP, Wisdom (gyess‚g, ‚letpont, b”lcsess‚g): Mint k‚s“bb, a k‚pletekn‚l majd l thatjuk, hogy a Dex. mindegyikben l‚nyeges szerepet j tszik. A HP magas volta egy‚rtelm–, de egy kev‚sb‚ nyilv nval˘ helyen is l‚nyeges: a l danyitogat sn l. Egy f‚lhalott zsoldos m‚g kinyitni sem tudni egy l d t, nemhogy kifeszĄteni azt. Ha m‚g mindig nem sikerlt d”nteni, akkor itt van m‚g n‚h ny tan cs: Fidel (robban˘), Ivan ‚s Ice l”v”ld”zni. Bud l”v”ld”zni ‚s csata k”zben gy˘gyĄtani, Vinny pedig harct‚ri "szerel“nek". Wolf egy j˘ mindenes, de ha k‚s“bb sok probl‚m nk lehet vele, ha nem mennek j˘l a dolgok. Ez‚rt Łjabban Łgy szoktunk d”nteni, hogy ink bb kihagyjuk a csapatb˘l. Persze ett“l m‚g j˘l j”het, ha Wolfot felb‚reljk, mert akkor nincs szks‚g Budra. A 2. napon azt n j”het Sparky (kicsit jobb, mint Speck), Smoke (biztons gi "robban˘" tartal‚k), Fox (doki). Larry el‚g j˘ doki ‚s "robban˘", de sajnos amn‚zi ban szenved, ‚s folyton noszogatni kell (ami csak idegesĄt“, de m s h tr nya nincs). Beth szint‚n igen j˘ doki a csat ban ‚s el‚g gyors is. Snake m‚g egy figyelemre m‚lt˘ emberke, esetleg m‚g a kezd“csapatban is j˘l j”n. Egyr‚szt j˘l l“, m sr‚szt ha az els“ napon hagyjuk, hogy rohang ljon, akkor a nap v‚g‚n  ltal ban megugrik az AP-je. R ad sul egy Camo-U-Flage-t (err“l majd a t rgyak felsorol s n l) is hoz a csapatba. Eli igen j˘l j”n otthonra mint doki vagy mechanikus. Ha nincs sok emberre szks‚gnk a csat ban, akkor j”n igaz n j˘l. Mindezek ellen‚re, csakis a j t‚kos d”ntheti el, hogy kit v laszt a csapatba (n‚h ny sz˘ err“l az‚rt m‚g lesz a leĄr s v‚g‚n). ltal ban j˘ ”tlet egy helyet resen hagyni, mert Jack felaj nl egy bennszl”tt vezet“t a m sodik napon. Ez az vezet“ egyr‚szt ingyen van, m sfel“l amikor egy-egy szektorr˘l ad egy kev‚s inf˘t, amikor el“sz”r l‚pnk oda. Ez igen hasznos egy kezd“ j t‚kos sz m ra. Mind a n‚gy vezet“, akit kapunk, kl”nb”z“ tulajdons gokkal bĄr. Sajnos egyik sem az a kifejezett harcos tĄpus. K”vetkezzen n‚h ny tipp a kezd“ j t‚kosoknak. Els“sorban a rendszer kezel‚s‚r“l, meg ilyesmir“l lesz sz˘. Ezt mindenki nyugodtan elolvashatja, az is, aki maga akarja felfedezni a szigetet, mert semmi olyasmit nem Ąrunk le, amit egy kicsit is halad˘ j t‚kos ne tudhatna. K‚s“bb lesznek olyan r‚szek, ahol olyan dolgokat mondunk el, amik magukt˘l nem trivi lisak. Igyekeztnk kl”nv lasztottam ezt a k‚t r‚szt, hogy aki maga szeretne j tszani, az is megtehesse, de m‚gse maradjon fantasztikusan b”lcs tan csaink n‚lkl. - A 'Repair' v. 'Doctor' st tust Łgy csalogathatjuk el“ egy nap kezdet‚n, hogy a megfelel“ (Tool v. Medical) Kitet az illet“ jobb kez‚be tesszk. Ekkor az 'On Duty' feliratra kattintva el“csalhatjuk a kĄv nt opci˘kat. Mindig 100%-os Kit-et haszn ljunk! A ToolKitnek csak otthon l tjuk haszn t, Ągy nem ‚rdemes erre pazarolni a zsoldosokon a helyet. - Nyomjuk meg a z”ld 'tree' ikont a nap kezdet‚n, amikor a szigetet mutogatja a g‚p. Ekkor l thatjuk, hogy hol van a n‚gy feldolgoz˘zem. Mind a n‚gyet meg kell szerezni, teh t szok s szerint m r az els“ napon k‚szĄtennk kell egy felvonul si tervet. - Amikor a csapat elutazik egy Łj szektorba, akkor el“fordulhat hogy igen pocs‚k szitu ci˘ba pottyannak. Ez‚rt c‚lszer– a Travel el“tt egy "Quick Save". Ha t‚nyleg z–rbe jutottunk, akkor haszn ljuk a 'Quick Restore'-t, ne a ki/visszal‚p‚st, mert elveszik a Quick Save  ll s. - Mivel a csata fordul˘kra osztott, nem kerl semmibe az els“ fordul˘ elej‚n v‚gigfutni sziget aktu lis darabj n. Ennek alapj n m r eg‚sz j˘ terv k‚szlhet arr˘l, hogy mik‚ppen rohanjuk le az adott szektort. Ekkor persze m‚g csak tal lgathatjuk, hogy hol az ellens‚g. Mivel a sziget nagyt‚rk‚pe ugyanaz, mint a szektorok t‚rk‚pe, ez‚rt arr˘l m r ki lehet tal lni, hogy kb. hogy n‚z ki a szektor. Ez segĄthet abban, hogy r j”jjnk, hogy hol ‚rdemes bel‚pni (err“l is lesz m‚g k‚s“bb sz˘). - B r az AI (a sz mĄt˘g‚pes intelligencia) minden neh‚zs‚gi szinten m s ‚s m s, az‚rt van egy k”z”s dolog: az ellenf‚l minden leadott l”v‚sre v laszol. Ha 'easy' szinten j tszunk, akkor nem mindig fognak fedez‚kbe bŁjni az emberei, ‚s viszonylag k”nnyen csapd ba lehet “ket csalni. 'Hard' szinten teljesen m s a dolog: az ellens‚g mindig fedez‚kbe bŁjik, nem rohan ki egy ajt˘n, ha azt nem ‚rzi biztons gosnak. gy meglehet“sen neh‚z elkapni. Legynk igen ˘vatosak, amikor egy ellenf‚lre vad szunk, mert egy m sik k”zben lesb“l is t madhat. - Mindig t”bb zsoldossal t madjunk egy ellenf‚lre! (Err“l m‚g lesznek r‚szletesebb tippek is.) Min‚l t”bb zsoldossal t madunk, ann l nagyobb es‚llyel ‚rnk el tal latot. M‚g egy kritikus  llapotŁ ellens‚g is lel“heti egy zsoldosunkat, ha szerencs‚je van (Murphy). rdemesebb nem kock ztatni. Ne pr˘b ljunk meg kinyĄrni egy Critical emberk‚t Łgy, hogy kis‚t lunk a fedez‚kb“l. Ha a Murphy t”rv‚ny ‚rv‚nyesl, akkor a mi embernk hal ebbe bele... M‚g egy figyelmeztet‚s: Ha sok ig hŁz˘dik egy harc, akkor az ellens‚g sz‚pen bel”vi mag t, ‚s m‚g alaposan fedez‚kbe bŁjt embernket is j˘l megszĄvatja. - Ne vesztegessk a l“szert! Ne l”v”ld”zznk a vakvil gba vagy egy ellenf‚lre, ha semmi es‚ly tal latra. Term‚szetesen kiv‚telt k‚pez, ha sz nd‚kosan "pazaroljuk" a l“szert... Ha erre vigy zunk, akkor lesz mindig elegend“ t”lt‚ny. - Mindig bŁjjunk fedez‚kbe, m‚g akkor is, ha nem l‚tezik biztos fedez‚k. Egy fa is fedez‚k m r, de egy bokor m‚g jobb. Mint mondottuk, sajnos semmilyen fedez‚k nem biztos, de ha az ellenf‚l r nk tud l“ni, akkor mi is vissza tudunk durrantani. Az ellenf‚l l”ved‚ke is utat tal lt mag nak, akkor a mi‚nk is fog. Ez ‚rv‚nyes akkor is, ha - kicsit meglep“ m˘don - a falon keresztl l“ttek r nk. Ilyenkor ne mozduljunk a zsoldosunkkal, mert akkor csak a falat fogjuk l“ni. - Mindig hagyjunk 2 AP-t, hogy hasra v ghassa mag t (Crouch) a katon nk (bal click a katon n, majd jobb click, v‚gl pedig m‚g egy bal). A vasal˘ khm. hasal˘ katon t nehezebben tal lj k el. Egy bokor m”g‚ hasalni a legjobb fedez‚k, amit l‚tezik (atombiztos bunker nincs). Sajnos neh‚z megmondani a pontos kl”nbs‚get a lehasalt ‚s az  ll˘ katona es‚lyei k”z”tt, de ez j t‚k k”zben igencsak felt–n“. - Rengeteg csapd ba fogunk botlani, val˘szĄn–leg m r az els“ napt˘l kezdve. Egy Quick Save nem  rthat azel“tt, hogy az ut sz koll‚g nk nekiesne hat stalanĄtana a csapd t. - (Majdnem) minden t rgynak van valami haszna. Ha nem j”vnk r  valamelyikre, akkor a hamarosan k”vetkez“ t rgylist t ‚rdemes tanulm nyozni. Egy csom˘ t rgy haszn lata el‚g egyszer–: belenyomjuk egy zsoldos kez‚be ‚s durr! Sok m sikat pedig kettes‚vel-h rmas val kell ”sszekombin lni valamilyen hasznos cucc el‚r‚s‚‚rt. Az ”sszekombin l s ugyanŁgy t”rt‚nik, mint a fegyverek mindenf‚le kieg‚szĄt“vel t”rt‚n“ felszerel‚se. Magas Mechanic skill igen hasznos ilyenkor (t”bbet majd a k”vetkez“ r‚szben). - šgyeljnk a csapat hat‚konys g ra! N‚zzk meg a 'team info'-t, amikor az A.I.M.-mel t rgyalunk. Itt tal lunk egy el‚g j˘ ”sszefoglal st arr˘l, hogy mennyire volunkl eddig sikeresek. Bizonyos zsoldosok nem fognak csatlakozni, ha tŁl sok embert rŁgt l ki (turnover rate) vagy ha tŁl sok (saj t)  ldozattal j r a bevet‚s. (Dr. Hal lhoz van szerencs‚nk?) - šgyeljnk a zsoldosok  llapot ra is. Az 'l‚legzet' (k‚k s v) sok probl‚m t fog m‚g okozni. Amikor egy zsoldost eltal lnak, akkor ez ideiglenesen a b‚ka feneke al  zuhan. Ha csak lehet, hagyjuk pihenni egy kicsit. Ja, ‚s a bek”tezetlen zsoldos folyamatosan v‚rzik, azaz gyengl! - Az ellens‚g a vĄzen  t is t madhat, de az “reink nem tudnak  tŁszni a vĄzen, kiv‚ve, ha a szektorunk kapcsol˘dik az otthoni szektorhoz. rdemes 8 “rt bezsŁfolni minden egyes ellens‚ggel ‚rintkez“ szektorba, att˘l fggetlenl, hogy f”ld vagy vĄz van-e k”ztnk ‚s az ellens‚g k”z”tt. N‚h ny “r a m sodik vonalban is j˘l j”n. - A f k ‚s hasonl˘k m”g”tt elbŁj˘ t rgyakat az 'Ins' megnyom s ra el“kerl“ t‚rk‚pen lehet megtal lni. Az ”sszes  ltalunk m r felfedezett terleten l‚v“ t rgy villog˘ pontk‚nt l tszik itt. Egy jobb click m ris visszavisz a j t‚kt‚rbe, a kurzor pedig a k‚rd‚ses t rgyon  ll. Ellen“rizni Łgy lehet, hogy lenyomjuk a 'Ctrl'+'T', ‚s ha az Ągy megjelen“ k‚z-kurzor piros szĄn–, akkor t‚nyleg van valami felvennival˘. - Ha csak tehetjk, akkor j˘  llapotŁ t rgyakat haszn ljunk! 100%-os fegyvert, gr n tot, egyebeket. Ha egy els“seg‚ly vagy orvosi k‚szletet (first aid kit/medical kit) haszn lunk a csat ban, akkor ez (kiv‚telesen) nem sz mĄt. De ha otthon haszn ljuk, akkor igenis sz mĄt! Az otthon haszn lanand˘ Medical/Tool Kit mindig 100%-os legyen a probl‚m k elkerl‚s‚re. Egy 100%-os cucc soha nem okoz probl‚m kat! - Ha az adott t rgynak van egy kis sz m a jobb als˘ sark ban, akkor egy zsebbe ak r t”bb is f‚r bel“le. P‚ld ul a l“szerekb“l egyszerre ”t”t is beletehetnk egy zsebbe. - A j t‚k neh‚zs‚gi szintj‚t a nap elej‚n/v‚g‚n megjelen“ szob ban lehet ellen“rizni. Az ablakra kattintva a jobb fels“ sarokban lelhetjk ezt a be llĄt st. Term‚szetesen att˘l kezdve, hogy egyszer elindult a j t‚k, nem v ltoztathatjuk meg. - AmĄg kezd“nek ‚rezzk magunkat, addig ‚rdemes a Reserve Points ‚s Max. Aim kapcsol˘kat bekapcsolva tartani. A Reserve Points mindig eml‚keztetni fog, ha haszn lhatjuk a f“ (jobb) k‚zben l‚v“ t rgyat. A Max. Aim jobb es‚lyt egy tal latra. Mindig ellen“rizzk (ez majdnem teljesen automata), hogy mennyi AP szks‚ges egy adott helyre val˘ mozg shoz. Ez sokat fog segĄteni. Amikor m r jobban ismerjk az ellens‚g strat‚gi j t, ‚s meg tudjuk j˘solni (legal bb tippelni) az ellens‚g elhelyezked‚s‚t, akkor kikapcsolhatjuk a Reserve Points-t. Amikor m r vil gos a kl”nbs‚g a Max. Aim be- ‚s kikapcsolt  llapota k”z”tt, akkor ezt is ki lehet kapcsolni. Ha kikapcsoltuk, akkor egy Łj dolgot kell megtanulni: mennyi AP-t fordĄtsunk egy l”v‚sre? A t”bb AP val˘szĄn–bb tal latot jelent, de ha kevesebbet fordĄtunk egy l”v‚sre, akkor a k”vetkez“ tev‚kenys‚gekre t”bb maradhat. - Mindig pr˘b ljunk meg 3 szektort elfoglalni naponta. Ha 'Easy' v. 'Normal' fokozaton j tszunk, akkor ez nem olyan fontos (de mivel igen k”nny–, ez‚rt ilyenkor is ‚rdemes). Ha 'Hard'-on j tszunk, akkor csŁfos v‚get ‚rnk igen hamar, ha m r a kezdetekt“l nem er“ltetjk ezt a temp˘t! - Az itt k”vetkez“ tipp m r rontahatja a felfedez‚s ”r”m‚t: c‚lszer– az 50. szektorral kezdeni. Viszonylag k”nny– darab, ‚s rengeteg fa kĄn lkozik fedez‚knek. Az ellens‚g mindig az ‚szaki r‚szen gylekezik, Ągy nem lesz nagy gond a nyer‚s. Mint emlĄtettk volt, igencsak hasznos 3 szektort egy nap alatt elfoglalni, Ągy k”vetkezzen az S49, majd az S59! Amint megvan egy szektor, kldjnk oda 4-4 “rt! (S50,S49) Term‚szetesen az S50 -> S59 -> S49 sem rossz. De sajnos ez ut˘bbiban az ellens‚g er“sĄt‚st kaphat, amikor az S49-et t madjuk. Az els“ napon azonban m‚g gy‚r ez az er“sĄt‚s. Most elengedjk a kezd“ j t‚kosok kez‚t, rem‚lv‚n, hogy ez a tipprengeteg (‚s tal n a k‚zik”nyv) ad egy j˘ indul st. Egy dolgot m‚g: jegyezznk le minden dolgot, amit hasznosnak l tunk, mert ez egy RPG. K‚szĄtsnk tervet minden csata el“tt, mert ez egy strat‚giai j t‚k! s ne felejtsk el, hogy a piros ruh s fick˘kat kell hidegre tenni. A k‚kruh sok a saj t “reink, a s rgaruh sok pedig a fav g˘k. K”vetkezzen a t rgyakr˘l sz˘l˘ r‚sz! Innent“l viszont m r ne olvassa, aki maga akarja felfedezni a j t‚kot! Amikor egy (haszn lhat˘) t rgyat szeretn‚nk felhaszn lni, mint p‚ld ul a gr n t, orvosi szerek, kibiztosĄtott robban˘anyag, akkor azt a jobb (f“) k‚zbe. Ezut n vehetjk “ket haszn latba. Ekkor a kurzor egy, a t rgyra utal˘ szimb˘lumot mutat (v”r”skereszt, kulcs, bomba, c‚lkereszt, stb.). Ezt vigyk a c‚lpontra, ‚s ha a g‚p enged‚lyezi ezen a t rgy haszn lat t, akkor pirosra v lt a kurzor, ekkor a bal gombbal haszn lhatjuk t‚nylegesen. Haszn lat el“tt ellen“rizzk mindig, hogy a szimb˘lum piros-e. El“sz”r a fegyverek, ‚s kapcsolatos dolgaik: S & W .38: A legrosszab durrogtat˘ ami csak van. Sok AP-t is fogyaszt. .38 ammo: 6 l”ved‚k egy dobozban. Colt .45: Igen kellemes fegyver a j t‚k elej‚n, de nem el‚gg‚. HangtompĄt˘val felszerelhet“. .45 ammo: 15 l”ved‚k t rban. 9mm Beretta: Igen j˘ k‚zifegyver. Gyorsan ‚s j˘l lehet l”v”ld”zni vele. M‚g az S1-ben (1-es szektor) is j˘l haszn lhat˘ k”zelharcban. Mind hangtompĄt˘val, mind ir nyz‚kkal szerelhet“. 9mm ammo: 15 l”ved‚k t rban. .357 Magnum: A legjobb k‚zifegyver. Ir nyz‚kkal szerelhet“, ‚s a m˘dosĄtott verzi˘j ra m‚g a hangtompĄt˘ is r megy. .357 ammo: 10 l”ved‚k dobozban. .12G ShotGun: Ez a vad szpuska igen kellemes, amĄg az ellenfelek m‚g csak k‚zifegyvereket haszn lnak. .12G ammo: 6 l”ved‚k dobozban. .12G Rifle: Szint‚n a kezdeti st diumban hasznos, j˘l kiv ltja a .12G Shotgun-t. Felszerelhet“ ir nyz‚kkal. A l“szere a .12SG-‚val egyezik. Ha csak lehet (n‚zegessk a szektorlist t a lehet“s‚gekr“l) haszn ljuk ezt a .12SG helyett. M14: Majdnem a legjobb fegyver, ir nyz‚kkal is szerelhet“. M14 ammo: 20 l”ved‚k t rban. M16: A legjobb fegyver, szint‚n szerelhet“ ir nyz‚kkal. Egy m˘dosĄtott M16 k‚pes m‚g egy Spectra Shieldet v. Ultra Shieldet hord˘ rg‚n is lukat l“ni. Csak a kezelt Spectra Shield nyŁjt valamelyes v‚delmet ellene. M16 ammo: 20 l”ved‚k t rban. Silencer (hangtompĄt˘): A Colt .45-re, 9mm Beretta-ra, ‚s a m˘dosĄtott .357 Magnum-ra tehet“. Mivel cs”kkenti egy l”v‚s zaj t, rem‚lhet“, hogy m s ellenfelek nem hallj k meg ‚s cs“dlnek oda. Sniper Scope (ir nyz‚k): 9mm Beretta, .357 Magnum, .12G Rifle, M14, M16 tartoz‚ka lehet. Pontosabb c‚lz st tesz lehet“v‚. Chunk of Steel: Ezzel m˘dosĄthatunk egy fegyvert. Ha a sokszor emlegetett tan cs ellen‚re is egy alacsony Mechanical tulajdons gŁ zsoldosra bĄzzuk, akkor az val˘szĄn–leg m‚g a fegyvert is t”nkreteszi. A t mad s egy‚b m˘dozatai: Gas Mask: A k”nnyg z (Tear Gas) ‚s a must rg z ellen hasznosĄthat˘. Grenade: Szokv nyos k‚zigr n t. Egy faajt˘t is sz‚tdar l. Tear Gas: El kell dobni, ‚s egy terletet terĄt be k”nnyg zzal. 1-3 k”rig tart, ‚s a folyamatos bel‚gz‚se a 'l‚legzet' cs”kken‚s‚vel j r. A Gas Mask el‚gs‚ges v‚delem ellene. Stun Grenade: Nem t nagyot (1HP) de 50% 'l‚legzet' fogy el t“le. Folytonos t mad s egy ilyennel t”bb k”re f”ldre k‚nyszerĄti az  ldozatot. Mustard Gas: A k”nnyg z ‚s a gr n t rosszul sikerlt kever‚ke. Robban˘ereje csek‚ly, m‚rgez“ hat sa is. Mine (akna): A f”ldre kell tenni. Explosive: Deton torral kel keresztezni, hogy m–k”dj”n. C4: Plasztikbomba, szint‚n a deton tor szks‚ges hozz . Live Explosive: lesĄtett robban˘anyag. Csak be kell  llĄtani, ‚s v rni egy picit. F‚majt˘, fal, fa nem akad ly... Live Plastic: Ez is ugyanaz, mint az el“z“. S“t, olyannyira olyan, hogy nem is tudjuk a kl”nbs‚get. Knife (k‚s): A szomsz‚dos kock ban l‚v“ ellenf‚len okozhatunk sz‚p sebz‚seket. Amikor a vĄzben g zolnak a katon nink, akkor ezt r ntj k el“, ha kĄgy˘ t mad r juk. Sajnos ha nincs a jobb kez‚be k‚szĄtve, akkor 1-2 k”rbe beletelik, amĄg el“r ntja. Sajnos ez az 1-2 k”r el‚g sok probl‚m t hozhat szeg‚ny zsoldosunknak. (Mindazon ltal nem f‚r a fejnkbe, hogy egy M16-al a kez‚ben mi‚rt egy k‚ssel vacakol...) Combat Knife: Ez elm‚letileg jobb k‚s, mint a norm l. Nem sikerlt azonban ezt az effektust felfedeznnk. Rock (kavics): Hajig ljuk ezt, hogy felkeltsk vele az ellenf‚l figyelm‚t. Ha egy cs”pp m zlink van, akkor nem fedeznek fel minket, hanem a kavicshoz s‚t lnak. Ekkor csod san h tba lehet t madni “ket. A m˘ka elj tszhat˘ egy ajt˘val is, mert n‚ha kij”nnek a rosszfiŁk a koppan sra. Sajnos, a 'Hard' szinten ez a buli nem j”n ”ssze a jobb AI miatt. M‚g egy haszn t l thatjuk a kavicsnak: ha sikerl pont egy csapd ra r dobni, akkor aktiv lja azt. Gy rthat˘ robban˘szerek k”vetkeznek, valamilyen ut sz jelleg– emberrel ‚rdemes csin ltatni “ket. A sorrend is nagyon l‚nyeges, mert ronthatja az elk‚szlt t–zij t‚k hat‚konys g t! Molotov Cocktail (az ”r”k ‚rv‚ny– eszk”z...): Glass Jar + Gas + Oil + Rag. Egy gr n thoz hasonl˘ effektust hoz l‚tre. Esetleg megpr˘b lhatjuk az Oil-t a Gas el“tt beletenni, n‚ha nagyobbat durran a k‚szĄtm‚ny. Eagle FearBall: Gas + Oil + Rag + Grenade. UgyanŁgy kell install lni, mint a robban˘szert. Megdupl zza a gr n t hat‚konys g t. Eagle Screamer: Gas + Oil + Rag + Tear Gas. Megintcsak kell egy deton tor, ‚s Łgyszint‚n dupl zza a k”nnyg z hat s t. Eagle Silencer: Gas + Oil + Rag + Stun Grenade. Mint az el“z“ek. Igen hasznos! Eagle Dog: Gas + Oil + Rag + Mustard Gas. Ugyanaz, mint a t”bbi Eagle. Gas Tank, Oil, Rag, Glass Jar: ™sszefoglal sk‚ppen Ąrtuk le “ket, a fentiekb“l kiolvashat˘ a haszn latuk. A v‚dekez‚s eszk”zei: Camo-U-Flage: UgyanŁgy haszn land˘, mint a kulacs. De a hat sa eg‚szen m s: 2-3 napig kev‚sb‚ l tszik a katon nk ‚s Ągy (tal n) nehezebben l”vik szit v . Helmet (sisak): 5% v‚detts‚g. Kevlar Helmet: 10% v‚detts‚g. Kevlar Vest (goly˘ ll˘ mell‚ny): 20% v‚detts‚get biztosĄt a testen. A legt”bb tal lat a test‚n ‚ri az embereinket. Spectra Shield: 40%-os v‚detts‚g. A legt”bb k‚zifegyver ‚s a vad szpuska (Shotgun) ellen t”k‚letesen v‚d. Ultra Shield Vest: Plusz 20%-os v‚detts‚g a testre. Viszont nem lehet zsebes mell‚nyt viselni vele egy id“ben, ‚s a Compound-17-tel sem kezelhet“. Compound-17: Szinte az ”sszes pajzzsal kombin lhat˘, ‚s azok hat‚konys g t az eredeti ‚rt‚k 50%-val n”veli. Egy k‚zifegyver k”zvetlen testi tal lata ellen legal bb 25% v‚detts‚g szks‚ges. Ehhez legal bb egy kezelt (treated) Kevlar Vest szks‚ges. De minden egyes tal lat Ągy is rong lja a p nc‚lzatot, ‚s a 'l‚legzet' is lejjebb sz ll. (Egyszer–en hihetetlenl realista a j t‚k!) Egyebek: R di˘: Nem l‚nyeges, s“t, szerintnk csak dekor ci˘. Mi egyszer megkĄs‚reltnk r di˘ n‚lkl j tszani, ‚s minden ment a maga m˘dj n. Mindenesetre egy nem  rthat a csapatban a biztons g kedv‚‚rt, ha van hely. Extended Ears (t volbahall˘): Messzebre hallhatunk a segĄts‚g‚vel. A jobb embereinkre agassuk “ket a r di˘ hely‚re (term‚szetesen az ellens‚g mozgol˘d s t ‚s besz‚d‚t hallj k meg vele). Canteen (kulacs): Minden egyes haszn lata 5 AP-t em‚szt fel. A 'l‚legzet' (k‚k s v) ‚rt‚ket jelent“sen emeli, ha 80% alatt volt. Az inventory-k‚perny“n tegyk a katon nk fej‚re. Nem a f“k‚perny“n! Az 1.11-es verzi˘ban Łjrat”lt“dik reggelenk‚nt, az 1.0-s verzi˘ban viszont elt–nik, ha kirlt. (Nem csak ez‚rt c‚lszer– upgrade-elni, hanem a j t‚k stabilit sa miatt is!) Beer: Navajonmi? UgyanŁgy haszn land˘, mint a kulacs, de elt–nik, amikor kirlt. First Aid Kit (els“seg‚ly csomag): Ezt m r nem magyar zzuk el. Medical Kit: Ugyanaz. Akit dokinak akarunk kinevezni egy napra, annak el“sz”r tegyk a jobb kez‚be. Ekkor lehet dokinak kiv lasztani, majd,, ha megvan a doki, akkor j”hetnek a p ciensek is. EmlĄtettk m r, hogy 100%-os csomagot haszn ljunk? Tool Kit (szersz mk‚szlet): A kl”nb”z“ t rgyak javĄt s ra val˘. Egy magas mechanic ‚rt‚k– emberke jobb kez‚be val˘, akit azt n kijel”lnk Repairnek. Ez az egyetlen t rgy, ami csakis otthon haszn lhat˘. Lock Kit ( lkulcs): Bez rt ajt˘k nyit s ra val˘. Nem sikerlt tŁl nagy kl”nbs‚get felfedezni egy 100%-os ‚s egy nem 100%-os kit k”z”tt, eg‚szen 50%-ig, amikor m r probl‚m k l‚phetnek fel. Metal Detector (f‚mdetektor): 2-3 kocka t vols gban a legt”bbsz”r ‚szreveszi a f”ld al  rejtett dolgokat. Wall Probe (fali lehallgat˘): Meghallhatjuk ‚s felderĄthetjk vele az ellens‚get egy fal tŁloldal n. Ak r 2 fal t vols gban is kisyŁrhat egy ellens‚get. Esetleg pont egy fontos zenetet sikerl elkapnunk. Crowbar (feszĄt“vas): A k‚tf‚le l da (Crates, Chest) kinyit s ra haszn lhat˘. Er“s, eg‚szs‚ges (HP ‚s breath) zsoldosok forgathatj k nagy haszonnal. Sajnos gyorsan kopik, pedig igen hasznos darab. Camera, Alarm Clock: Ismeretlen c‚lt szolg l˘ t rgyak. 2-5 Pocket Vest (2-5 zsebes mell‚ny): Ebben cipelhetnk kl”nb”z“ dolgokat. Sun Goggle: Elm‚letileg jobb c‚lz st tesz lehet“v‚. Lab Coat: Brenda elrabl sakor tal ljuk meg. Ha valakinek beletesszk a jobb kez‚be, akkor valami ‚rdekeset tal lhatunk. Mindenk‚ppen vigyk vissza a k”penyt is a b zisra. Blouse: Megtudhatjuk, hogy Brenda m r k”zel van. Bloody Bra: Abban a szektorban tal ljuk meg, ahol Brenda van. A fenti h rom ruhadarab haszn lhat˘ Rag (rongy) helyett a robban˘anyagokban. Paper: Tippeket ad. Ezen leĄr s olvasta ut n m r nem l‚nyegesek. Ha ”sszeszedjk a sz‚tszagatott darabokat (torn pieces) akkor megtudhatjuk a sz‚f nyit˘k˘dj t, ‚s a sz‚fb“l kiszedhetjk Brenda k‚zik”nyv‚t. Flowers: A Fallow f kat megt mad˘ k˘r ellenszere. 4 darabot kell Brenda-nak eljutattni, ha kit”r a k˘r, de ez szerencs‚re elkerlhet“. Money: A p‚nz automatikusan bekerl a kassz ba a nap v‚g‚n. Ritk n, de el“fordul, hogy az a zsoldos, aki a p‚nzt cipeli, lel‚p vele. Ilyenkor kb. 2 h‚tig nem tudjuk Łjra felb‚relni. De szerencs‚re ez igen ritka. Ha egy hexaeditorral is k”rln‚znk, akkor m‚g tal lhatunk h rom t rgyat: SmokeBall, Eagle SmokeBall, Gas Detector. Err“l mindeddig nem sikerlt felderĄteni, hogy mik ‚s hol tal lhat˘ak. K”vetkezzen egy Łjabb sz‚p nagy lista, most ‚ppen a szektorok list ja. Hogy kicsit kisebb legyen, a sziget els“ harmad b˘l kihagytuk a l‚nyegtelent rgyakat. Azok a szektorok, amik neve el“tt egy '!'  ll, valamilyen fontos t rgyat vagy kldet‚st tartalmaznak az adott  llapotban. Azaz a j t‚k k‚s“bbi r‚sz‚be ak r teljesen ‚rdektelen is lehet az a t rgy. rtunk n‚h ny megjegyz‚st r”vidĄtve arr˘l, hogy szerintnk honnan j˘ bel‚pni egy-egy szektorba, de ezek persze megint csak v ltozhatnak a j t‚konk‚nt. K/Ny azt jelenti, hogy mindegy, hogy kelet v. nyugat, de az‚rt a kelet tal n jobb. Ne lep“dj”n meg senki az olyan jel”l‚seken, hogy KD - ez nyilv n a keleti r‚sz d‚lebbi fel‚t akarta jelenteni. Z r˘jelben soroljuk fel a l d kban (crates, boxes) tal lhat˘ l‚nyegesebb dolgokat. Az ”sszeset persze nem, mivel Łgyis kinyitjuk az ”sszes l d t, nemde? Amik e n‚lkl  llnak, azok valahol a f”ld”n, egy fi˘kban, egy  gy al  rejtve, vagy a szem‚tben rejt“znek. Bizonyos t rgyakhoz egy R bet–t Ąrtunk z r˘jelben, ez azt jelenti, hogy lehet, hogy a RosszfiŁkn l lesz a t rgy. R ad sul nem fordĄtottuk el a t rgyak nev‚t, mert akkor k‚nytelenek lenn‚tek visszafordĄtani, az ‚rtelmez‚st ld. a list n l. S60: Helmet, Tool Kit, Knife, 4 Pocket Vest, Crowbar, S & W .38, .38 ammo *S59: 9 l da ( Grenades, Lock Kit, .45 ammos, Wall Probe? ), Crowbar, Kevlar Vest (B?). Ha a Micropurifier nem volt az S50-ben, akkor itt van. (/K) S58: 3 L da, Crowbar. () S57: 1 L da ( Gas Mask? ), Extended Ears (R), Wall Probe (R). Ha csak 3 vagy kevesebb rosszfiŁ van itt, akkor esetleg az Extended Ears nincs itt. Ebben a szektorban vigy zzunk nagyon az ajt˘k nyitogat s val (gr n tot neki, ha van!) (K) S56: 7 L da ( 2 Grenades, Live Plastic, C4, Camo, C-17 ), Ultra Shield. A m sodik ajt˘t c‚lszer– felrobbantani. (K/) S55: 1 L da, Sun Goggle, Spectra Shield (R). A d‚lkeleti sarokban c‚lszer– egy gr n ttal egyengetni az utunkat. Igen hasznos, ha valaki beŁszik a szigetre keletr“l. (K) *S54: 3. feldolgoz˘ zem. 3 L da ( 2 C-17, Tool Kit ), Kevlar Helmet, Lock Kit (R), Mod. Beretta (R). (/KD) S53: 5 L da (Mines & Explosive), Crowbar, Mod. Magnum (R), Chunk of Steel. Mind a hĄd, mind sziget nyugati fel‚n csapd k vannak. Szok s szerint nem rossz ”tlet berobbantani n‚h ny ajt˘t. (NY) S52: 4 L da ($3,780, Spectra Shield, Kevlar Helmet). (NY) *S51: 3 L da (M16, Metal Detector), iszonyŁ sok csapda (legal bb 47!). () *S50: Micropurifier (R), 6 L da ( .45 ammos, .38 ammos, 4 Pocket Vest ), Helmet (R), Rock. Beretta (R, csak 'Hard' szinten). Ha nem itt van a Micropurifier, akkor az S59-ben van. Azonban eddig egy j t‚kos egyetlen egyszer az S49-ben tal lta meg - ez m‚g a Sir-Tech szerint is bug... (D) S49: 15 L da (2 Grenades, Colt .45, 5 Pocket Vest, Knife, ammos), Chunk of Steel, Wall Probe (R). (KD/DK) 548: 12 L da (.12G ShotGun), Glass Jars. Az SG l d j nak k”rny‚ke tele van sz˘rva csapd kkal. rdemes eltntetni “ket, miel“tt bekldjk az “reinket a szektorba. A 2 "Live Explosive" szint‚n csapda. Senki, de senki nem k‚pes hat stalanĄtani “ket - m‚g Mike se. (K) S47: 3 L da (Tool Kit, 9mm Beretta), a sz‚fkombin ci˘ els“ darabja, C-17 (R), $100 (R). Legal bb 19 csapdba a nyugati r‚szen. (D/K/) *S46: 2 Chunk of Steel, Crowbar, Rock, Sniper Scope (R), 4 Gas Tanks, $50 (R), a .12G Shot Gun egy nyitott l d ban. (NY/K/D) S45: 12 L da (ammos, Gas Mask ), C-17 (R), Metal Detector, Beer, Tool Kit, Canteens. Az ‚szaki r‚szen - tudj tok... (KD) S44: 9 L da ( Explosive ), Spectra Shield, a sz‚fkombin ci˘ 2. darabja, 2 Camo 50% (R) (D/) S43: Kevlar Vest (R), Kevlar Helmet (R). (K) S42: 12 L da (M14 & M14 ammos, Stun Grenade, Silencer, Live Plastic, Explosive, Sniper Scope, Metal Detector, Tear Gases, 9mm ammos, Spectra Shield), Crowbar. Sok id“be kerl ez a szektor. Pr˘b lkozzunk meg valami er“sebb durrog˘val (min. Explosive) utat nyitni magunkanak. A rosszfiŁk egy csom˘ j˘ cuccot sz˘rnak el. (NY) *S41: 3 L da (M16, Sniper Scope). Mit gondoltok mivel van tele a szektor? () *S40: 9 L da (9mm Beretta, .38 & .45 & 9mm & .357 ammos, 5 Pocket Vest), .357 Magnum. Ezt a szektort kulcsfontoss gŁ elfoglalni az els“ napon 'Hard' szinten, ‚s a t”bbi szinten sem  rt meg, ugyanis csak Ągy lesz elegend“ bennszl”tt munk sunk. Az els“ Chunk Of Steel-t tartal‚koljuk az itt tal lt .357-es j t‚kszerre, amit a keleti r‚szen, egy nagy tiszt son tal lhatunk meg. Hozz val˘ l“szer (mindj rt n‚gy) a szigeten l‚v“ al akn zott (de bunk˘!) l d ban van. (D) S39: 7 L da (Grenades, .45 & .357 ammos), Metal Detectors (R), $670 (R). 5 csapda (DNY/K) Megjegyezn‚nk, hogy ha m r tudjuk az 5 csapdba hely‚t, akkor c‚lszer–bb a KD ir nyb˘l t”rt‚n“ bel‚p‚s, mint a K-b˘l. S38: .357 Magnum, Sun Goggle, Kevlar Vest & Kevlar Helmet, 2 1st Aids. Feltehet“en ez az els“ szektor, ahol valami komolyabb pusk val l“nek r d (.12G), sz˘val pr˘b lj meg ˘vatosnak lenni. Ha szerencs‚nk van, akkor az elhunyt r nk hagyom nyozza imm ron felesleges .12G l“szereit. (NY/K) *S37: 5 L da (4 Silencers, 9mm ammos), .12G Rifle a f k k”z”tt, Crowbar, Metal Detector (az  gyban), Rock. Dobjunk be eleg nsan egy gr n tot a f‚majt˘ m”g‚, majd nyissuk ki azt, ‚s l“jnk! (K) *S36: 3 L da (Camo egy akn zott l d ban, Sniper Scope), $50. A 9. nap reggel‚n itt tal lhatunk 8 m sik l d t: .12G Shot Gun, 2 .357 Magnum, 2 Grenades, Mines, and Ammos. (K) S35: Ultra Shield Vest (R), Camo (R). Csapd k a d‚li r‚szen. (K//NY) *S34: 8 L da (M14, Kevlar Helmet, 9mm ammos, .45 ammos, Explosive). Ebbe a szektorba k‚tszer kell bel‚pnnk. A l d kat nyitogat˘ embereket itassuk meg, mert kl”nben nem fogj k bĄrni. (DK) *S33: 9 L da (M14, 2 M16 ammos with trap, Gas Mask, 2 Tear Gases, Tool Kit), Canteens, Hervo's Megjegyz‚se (Egy b‚bi Fallow Tree-r“l), Crowbar. 6 csapda a sziget nyugati fel‚n, ‚s egy a d‚li hĄdon. (KD) S32: 2 L da, (5) Canteens, Spectra Shield (R), a sz‚fkombin ci˘ 3. darabja, A h zak k”z”tt ‚s nyugatra csapd k. (K) *S31: A 4. Feldolgoz˘ zem. 5 L da, Colt .45. A 3 l d t is tartalmaz˘ szob ban az els“ csapd s. (K) *S30: A vĄzm‚rgez‚si kldet‚s. 9 L da (Kevlar Helmet, $250, ammos ), Gas Tank, Glass Jars, Extended Ears (R), az asztal alatt $300 elrejtve. (NYD) NY-r“l bel‚pni t”bb, mint vesz‚lyes! *S29: VĄzm‚rgez‚si kldet‚s itt is. 6 L da (Grenades, Medical Kit, Canteens, Explosive, ammos), $ ? (R). A k”zep‚n elhelyezked“ emberk‚kre egy  rva gr n t is igen j˘t‚kony hat st gyakorol. (Dk”z‚p, DNY a foly˘ nyugati fel‚n) *S28: Brenda Łj laborat˘riuma. $3.000 elrejteve a "h rom sarokban" (haszn ljunk metal detector-t). 10 L da (Beretta, knife, ammos, medit kit) A legbosszant˘bb szektor, c‚lszer– csak akkor elfoglalni, ha m r minden szomsz‚dja a mi‚nk. (KD) *S27: A 2. feldolgoz˘ zem. 4 L da (M14 ammo, .357 ammos, 9mm ammo), Camo, Spectra Shield (R), $100, Glass Jars. Az S37-ben megszerzett hangtompĄt˘kra m‚g nagy szks‚gnk lesz. A k”vetkez“ r‚szben m‚g lesz sz˘ az zemkr“l. (D) S26: 9 L da (rengeteg klnbz“ ammo, Wall Probe), Extended Ears. A hidak fel fognak robbani. A deton tor az ‚pletben van. De sajnos, ez Łgy van, mint az zemekn‚l: att˘l, hogy hat stalanĄtjuk a deton tort, a hidak m‚g ferobbanhatnak. (D) S25: 5 L da (2 Explosives, 2 Grenades, Sun Goggle), Chunk of Steel, Compound-17 (R). Erre a szektorra sz njunk sok id“t. (K/K/D) *S24: Brenda ITT VAN! 5 L da (3 Stun Grenades, Explosive, Detonator) (D). *S23: A "Head Stone" a szigeten van! 13 L da (M16, Mines, Detonators), 4 Live Plastic. Csapd k a szigetek ‚s a hidak k”zel‚ben. A "Head Stone"-t legk”nyebben az ‚szakkeleti szigetre beŁszva szerezhetjk meg. 2 robban˘anyaggal int‚zzk el a 2 K-i ‚pletben rejt“zk”d“ rosszfiŁt. Ha megtal ljuk ‚s lecsapjuk a deton tort, akkor a hidak nem robbannak fel. (K, majd NY, azaz k‚tszer ‚rdemes bej”nni) S22: ? L da, Chunk of Steel a szigeten. A part k”zel‚ben rengeteg csapda. A DK-i ‚pletet robbantsuk fel. (D) S21: 4 L da (Detonator, C4), $10 (R). (K) S20: 6 L da ( Spectra Shield, Kevlar Vest, Explosive, Medical Kit ), Stun Grenade (R), $30 (R). 1 Trap. ( S-E ) S19: 8 L da (9mm Beretta, Colt .45?, .38 ammos, $800), Explosive, Crowbar, Gas Tank, Oil, C-17, Spectra Shield (R). (K//D) S18: Kevlar Vest (R), Kevlar Helmet (R). (NYD) S17: 8 L da (Beretta, .357 Magnum, different ammos, Chunk of Steel, Metal Detector, C-17), Gas Tank, Oil, Tool Kit. 6 csapda az ‚szaki r‚szen. (NY) S16: Extended Ears (R). A kunyh˘kban semmi sincs. (D) S15: 3 L da (Extended Ears, Sniper Scope), 2 Crowbars, .12G Rifle, .357 ammos, oil. A belakatolt ajt˘t robbantsuk fel (gr n t is j˘). (K/D) S14: 8 L da (6 Mines, Metal Detector). Robbantsuk fel a f t. (K/K) S13: 8 L da (M16 Ammos, Grenade, Sniper Scope, .357 Magnum, Kevlar Helmet). $1.550 a falon log˘ ruh kban. A nyugati bej ratb˘l csalogassuk ki a fick˘t egy k“vel. A d‚li szob ban l‚v“ emberk‚re gyeljnk. A 4. ruh t ne n‚zzk  t (p‚nz‚rt), amĄg ez az alak ‚l. (NY) *S12: A "Scientific Journal" az ‚plet NY-i sark ban van. 7 L da. (NY/DNY) A Journal-t legegyszer–bb Łgy megszerezni, hogy berobbantjuk mellette a falat, a magunkkal vitt sz‚tt‚pett papĄrdarabok alapj n azonnal kinyitjuk a sz‚fet ‚s iszkolunk a megszerzett k”nyvvel. Egy ltal n nem baj, ha Mike m r ekkorra a csapatban van! S11: Itt nincs semmi, csak a rosszfiŁk. Cs”ppet sem meglep“, ha valaki Łgy d”nt, hogy ezt foglalja el utols˘ el“ttinek. (DNY) *S10: 2 L da ($510), C-17, Gas Mask, Crowbar. 3 csapda, amik egy  tj r˘t nyitnak m sik 3 l d hoz (M14 & M14 ammo, Live Explosive). Ezt a legegyszer–bben a k“-a-deton torra m˘dszerrel tudjuk elstni. A nagy ricsajra el“kerl“ bar tainkat meg udvariasan, lesb“l lel“hetjk. Az M14-et egy eg‚szs‚ges Ivan tudja kinyitni (Fidel vagy Ice nem), ‚s kb. harmad ra esik vissza a k‚k s vja. Ha kipihente mag t, akkor mehet az M14 ammo l d j hoz, az k‚k s vj nak fel‚t viszi el. Ha az S20-b˘l nem hoztuk el a lakatkulcsot, akkor nincs m s h tra, mint felrobbantani az ajt˘t. Feltehet“en m‚g senki nincs a csapatban, aki ki tudn  nyitni. (D) S9: Sniper Scope (R), Stun Grenade (R). (K/D) *S8: 4 Flowers (Antidote). .357 Magnum (R), Metal Detector (R). (D) S7: 6 $$$ (”sszesen: $2.230 ) a szigeteken. $400 (R), .12G Rifle (R), Lock Kit (R). (NY/D) S6: Oil a kunyh˘ban. (DNY) S5: 1 L da. M14 (B ‚s csapda! ), Metal Detector. (D) S4: Semmi m s, csak rossz fiŁk. MINDIG az 31. nap el“tt foglaljuk el. (K) S3: 8 L da (M14, M16, M14 ammos, M16 ammos, Silencer, C-17, Chunk of Steel, Live Plastic). Milli˘nyi csapda odakint. Ezt a tan csot nagyon fogadjk meg: menjnk be az ‚pletbe, ut na tisztuljunk ebb“l a szektorb˘l! Semmi, de semmi nincs odakint. (D) S2: 17 L da (2 M16s, M14, ammos, 3 Comp-17, Chunk of Steel, Explosive, C4, Live Plastic) rdemes keletr“l egy "ajt˘t" robbantani, ‚s onnan leszedegetni a fiŁkat. A fali kapcsol˘ doboz ‚s k”rny‚ke tele van csapd kkal. (K) S1: M‚g mindig ‚lnk? Ez a szektor majd segĄt ezen a probl‚m n. Kezdjed a bulit mondjuk K v. DK-r“l. Mindenf‚le durran˘ j˘sz gra szks‚gelesz. Sajnos, az ellens‚gek sz ma VGTELEN, amĄg be nem verekedtk magadat Santino szob j ba. A "Fallow Sappling" ennek a szob nak az NY sark ban van. Egy eg‚szs‚ges, gyors gyerek kell ennek megszerz‚s‚hez, de nem felt‚telnl szks‚ges (van egy p r l da is ebben a szektorban, de nincs id“nk vacakolni velk). Egyetlen dolog segĄthet itt: b r ak rmennyi ellenf‚llel tal lkozhatunk, egyszerre nincs t”bb, mint 8! Ha teh t Stun Grenade, Tear Gas ‚s hasonl˘k segĄts‚g‚vel egy embernk f”ldre tud k‚nyszerĄteni 4-5 ellenfelet, akkor a t”bbinek sokkal k”nyebb Łtja lesz befel‚. Ezek ut n m r mindenki profinak ‚rzi mag t, h t l ssuk akkor a profiknak sz nt tan csokat! A Brenda megment‚se c. kldet‚s k‚t igen egyszer– m˘don kerlhet“ el. Mindkett“nek az a v‚ge, hogy az S28 azon nap v‚g‚n, amelyben elfoglaltuk, m‚g mindig a keznk”n legyen. Teh t vagy nem engedjk elfoglalni, vagy visszafoglaljuk (p‚ld ul ha ‚ppen a 2. feldolgoz˘ zemet dolgozzuk fel, akkor eg‚sz k”zel vagyunk hozz ). Egy igen j˘pofa trkk - mint emlĄtettk m r feljebb - csak akkor elfoglalni, ha az ”sszes szomsz‚dos szektor a mi‚nk. Ha m‚gis elrabolj k, ‚s megmentjk, akkor 15.000$ a jutalmunk 'HARD' szinten. A megment‚s forgat˘k”nyve a k”vetkez“: Magic vagy valaki m s, aki j˘l tud z rat t”rni,  tŁszik a vizen. Belop˘zik a d‚li ‚plet h t ba, kinyitja az ajt˘t. Nagy ”r”mmel tal l ott egy l d t 3 Stun Grenade-del, valamint egy m sik ajt˘t. Kinyitja az ajt˘t, ‚s megtal lja Brenda-t. A piszoks g most j”n: a leg‚nys‚gnk egy tagja g l ns lovagk‚nt elkĄs‚ri Brenda-t a f“hadisz ll sra, aminek megvan az az el“nye, hogy “ az adott nap tov bbi r‚sz‚b“l kimarad. Magic r ad sul mindig aj nlkozik erre, de ha “ nincs bent, akkor is Łgy t–nik, hogy mindig a legdr g bb emberke megy el! Neh‚z elkerlni egy-egy zem felrobbant s t, de az‚rt lehet (ha felrobban, akkor el“bb-ut˘bb Łjra fel‚pl, de az elvesztegetett id“ alatt cs“dbe megynk). Csakis hangtompĄt˘s fegyverekkel ‚rhetnk c‚lt. Amikor lenne lehet“s‚gnk az ellenf‚l mozg sa alatt l“ni (interrupt), akkor ne l“jnk! Ha van el‚g AP-je, akkor bajban vagyunk. A 2. zem egy kl”n neh‚zs‚g, mert a deton toron kĄvl val˘szĄn–leg m‚g egy "t vir nyĄt˘" is van. Evvel kapcsolatban a k”vetkez“ tan csokat tudom mondani: ha ebben a szektorban a szigeten fedezik fel a jelenl‚tnket, akkor a program csal, mert tudja, hogy el van v gva a deton tort˘l. gy kioszt egy "t vir nyĄt˘t" valakinek, aki felrobbantja az zemet. Viszont ha csak a d‚li r‚szen veszik ‚szre az embereinket, akkor azt hiszik, hogy biztons gban bemehetnek a deton torhoz. Az elrejt“z”tt embereink pedig sz‚pen leszedhetik “ket (esetleg pr˘b ljuk meg m‚g ez el“tt deaktiv lni a deton tort). A 3. zem sokkal egyszer–bb, mert ha egyszer elint‚ztk a deton tort, akkor lehet hangosan is durrogni. A rosszfiŁk az ‚pleten kĄvl, Łgy t–nik, el vannak v gva a bell l‚v“kt“l. A szoba NY sark ban viszont van egy rosszfiŁ, aki Łgy t–nik, hogy megintcsak fel tudja robbantani az zemet t volr˘l. Ez viszont nem okozhat gondot, mert ha a nyugati falra robban˘anyagot tesznk, majd a robban s ut n egy j˘ Mechanic ‚rt‚k– gyerekkel (pl. Magic) kipiszk ljuk a z rat, akkor sim n lel“hetjk a most m r s‚rlt ellenfelet. A 4. zemet pedig nevets‚gesen kevesen v‚dik. A deton torokr˘l n‚h ny gyors kis rajz: A = ajt˘ * = fal 1 = Itt kell a falon kutatni (deton tort tal lunk) A 2. zemen deton tora a szigeten: ******* * * * * **A**** *1 * * * **A** A 3. zem deton tor t a f k k”z”tt leljk. Ha a fa jelz“t bla (3. zem) hely‚t (0,0)-nak vesszk, akkor ett“l NY-ra l‚v“ f n van a deton tor (-2,3). * * <- az zem keleti fala ***A****A**** * 1 * A * ********** * * * * * * * Az S26 hidainak deton tor t az NY-i kis h zban lelhetjk meg: ******** * * *1 * * * * **** * * A **A***** Az S23 szektor hĄdjainak deton tor t a DK-i ‚pletben tal ljuk: **** * * A * * * *1 * **** Most k”vetkezik k‚t kldet‚s, amelyekkel szem‚lyesen sosem sikerlt ”sszefutnunk. Az els“ a vĄzm‚rgez‚ssel kapcsolatos, a 3. nap v‚ge el“tt el kell foglalnunk a tavat (S29,S30). Ha ezt nem tesszk, akkor valami t”rt‚nik, de fogalmunk sincs, hogy mi (mivel valaki az els“ j t‚kosok k”zl felfedezte ezt, ez‚rt gyakorlatilag senki nem tal lkozik ezzel a kldet‚sel). A m sik egy f k k”z”tt kit”r“ betegs‚g probl‚m ja. 3 megold st is ismernk, ha el“kerlne: Az els“ a beteg fa felrobbant sa. RendkĄvl tudom nyos, el kell ismerni! A m sodik az "antidote" megtal l sa, ezt a S7, S41, S52 valamelyik‚ben kell keresnnk. A harmadik 4 vir g begy–jt‚se, ‚s eljuttat sa Brenda-hoz. Ha m r emlegettk a fa felrobbant s t, akkor ‚rdemes megvizsg lnunk a f n keresztl dobott gr n t eset‚t. Ez sikerlhet, de n‚ha visszapattan... Viszont ajt˘n nem lehet keresztldobni, bizonyos k˘dprobl‚m k miatt. Ugyanis egyszer–en letiltott k a kĄvlr“l bedobott robban˘szereket, mert kl”nben a falakon is  thajig lhatt k volna “ket, ami egy h zn l meglehet“s probl‚m t jelentene. Ha valaki bel‚p az ajt˘ba, az m r dobhatja a gr n tot. A kl”nb”z“ robban˘anyagokat betehetjk az ablakba, ‚s akkor Łgy robbannak, mintha bent lettek volna. S“t, ha egy falra tesszk “ket, akkor is ugyanaz az effektus! (Viszont a fal nem egyszer megmarad. El‚g furcs k a falak Metavira sziget‚n...) Egy m sik kldet‚s az, amikor a Dynamic Lab hirtelen Łgy d”nt, hogy lecs”kkenti  rait. Ez ellen sajnos semmit nem lehet tenni, ez mindenk‚ppen bek”vetkezik. K‚t dolog billentheti be: az egyik, ha 21-n‚l t”bb f t dolgozunk fel (azaz ha megszereztk ‚s beindĄtottuk a 2. zemet), vagy ha t”bb, mint 40 (41?) fa van a birtokunkban. N‚h ny apr˘s g eltolhatja ezt egy-k‚t nappal. Az egyetlen kiŁt ebb“l az el“re menekl‚s - t”bb f t kell szereznnk! Teh t a megold s egyszer–: folytatjuk t–zen-vĄzen  t... M r sz˘ltunk a Max. Aim lehet“s‚geir“l, de ami itt k”vetkezik, az igencsak nem mag t˘l ‚rtet“d“. NyĄlt mez“n t‚nyleg j˘ a maxim lis AP-t bele”lni a l”v‚sbe. De ha j˘l elrejt“z”tt vagy agyonp nc‚lozott embert l”vnk, akkor 1-2 AP-t vegynk le a Max.Aim-b“l! Ugyanis ha - kis - szerencs‚vel Ągy ‚rnk el tal latot , akkor az nagyobb erej– tal latot jelent. Mindez nem vonatkozik az alacsony Marksmanship ‚rt‚kkel rendelkez“ katon kra! A haszn lhatatlan (Useless) t rgyakat meg lehet pr˘b lni megjavĄtani, a kiteket ‚s Crowbart mondjuk nem lehet. Ellenben mindent, ami csak m–k”dik, lehet. A Useless Detonatort nem kell megjavĄtani. Ha Fidel j˘  llapatŁ robban˘anyaggal ”tv”zi, akkor gyakran 100% ‚lesĄtett robban˘anyagot kapunk. A Useless Grenade-nek k‚t haszna van: Az egyik, ha hasonl˘an az el“z“h”z kombin ljuk valamivel, vagyis valamilyen "Eagle"-t k‚szĄtnk bel“le. A m sik az igaz n trkk”s: Ha k‚ts‚gbeejt“ helyzetbe (pl. S29) kerlnk, mert nem bĄrunk elint‚zni egy rejt“zk”d“ ellenfelet, akkor hajĄtsunk r  egy ilyen "haszn lhatatlan" gr n tot! J˘ es‚llyel robban 1-2 k”r mŁlva... A fegyverek is beragadnak n‚ha, ez igaz n kellemetlen. Pr˘b ljunk meg l“ni vele, max. 7-8 l”v‚s mŁlva helyrej”n. Ezt magasabb Mechanical ‚rt‚k– emberekkel m‚g jobb elj tszani. —gy t–nik, hogy az ˘cska (50% v. alatta) l“szer okozhatja a j˘  llapotŁ pusk k beragad s t (Jammed). leth– egy j t‚k... A l“szerrel lehet egy m sik gond is - kev‚s. Ez csak akkor fordulhat el“, ha DOOM stĄlusban j tszunk ahelyett, hogy mindent gondosan megtervezn‚nk. Ha sikerl egy szektorba pont akkor cs”ppennnk, amikor az ellenf‚l az “reinket t madja, akkor a hal luk ut n fel lehet szedni a l“szerket. Ezzel .12G, 9mm, .357 l“szerre tehetnk szert. Az “reinket egy‚bk nt ugyanŁgy gy˘gyĄthatjuk, mint a saj t katon inkat. Sajnos nem lehet “ket felv ltani, de van egy megold s: kldjk “ket valamilyen z–r”s (frissen foglalt) szektorba. M snap reggel lehet kldeni a friss “r”ket a szektorba. K”vetkezik n‚h ny val˘di cheat: - Fidel k‚s n‚lkl ”li a vĄzikĄgy˘kat (ez val˘szĄn–leg bug). - Ne kapcsoljuk be a reserve pointot. Hagyjuk a zsoldost addig menni, amig az AP-je "v”r”s" lesz. Most kapcsoljuk be a reserve pointo, jel”ljnk ki egy tetsz“leges pontot, ahov  szeretn‚nk elkldeni a katon t. Oda fog menni, m‚g akkor is, ha az AP-je k”zben teljesen elfogy. Ehhez az utols˘ f zishoz szks‚ges, hogy legyen m‚g el‚g AP-je ahhoz, hogy egyet l‚pjen. Ha p‚ld ul 3AP k‚ne egy l‚p‚shez, de csak 2 maradt akkor ez nem fog m–k”dni (ami sajnos igencsak g tat szab ennek a csal snak). - Ha az ellenf‚l felrobbantott egy hidat, akkor l‚p‚sr“l-l‚p‚sre  tvezetve a hĄdon a katon t csak 2AP-be kerl egy l‚p‚s. Ha csak kijel”lnk egy c‚lpontot a tŁlparton, akkor a g‚p automatikusan elkerli a hidat. - Az ALT+X mindig felkĄn lja a ment‚st, m‚g akkor is ha ‚ppen csat ban vagyunk! Ez az egyik legkomolyabb (‚s legismertebb trkk). A rengeteg t rgy cipel‚s‚vel is meggy–lik a bajunk. El“sz”r is a kulcsok probl‚m j r˘l: Csak a PadLock kulcsokat cipeljk magunkat, a norm l kulcsokat csak ugyanabban szektorban haszn ljuk, ahol tal ltuk. Ha m r a csapatunkban van Mike, akkor ezt a probl‚m t is ejthetjk, mert az eg‚sz j t‚kban egyetlen ajt˘ van, amit Mike nem tud kinyitni, de azt meg felrobbanthatjuk. Miel“tt bejutn nk a h zakba, egy sŁlyos probl‚m val n‚zhetnk szembe: A h zak nem l that˘ oldalain lehet ablak, ‚s ha ilyen el“tt lejt cs bt ncot zsoldosunk, akkor esetleg heveny ˘lomm‚rgez‚st kaphat. Ezen Łgy segĄthetnk, hogy eg‚szen a h zhoz tapadva osonunk, mert akkor a szerencs‚tlen hullajel”ltnk m‚g j˘kor bel t a h zba (egy kock nyit). Ekkor m‚g nem tŁl sok es‚lye van jel”ltb“l t‚nyleges hull v  el“l‚pni (no persze egy fali kukkol˘val (Wall Probe) is megkĄs‚relhetnk oper lni: ha nem hallunk senkit odabent, akkor futk rozhatunk nyugodtan). H rom tapasztalati k‚plet (mivel tapasztalatiak, ez‚rt nem biztos, hogy mindig igazak!): Kezdeti AP = health/20 + agility/10 + dexterity/20 + (exp.lev.+1)/2 Ha egyszer m r megsebeslt, akkor ez nem ‚rv‚nyes. Viszont amikor csapatot b‚relnk, akkor bizony j˘l j”het. JavĄt si pontok = ( Mechanical Skill ) * ( Dex. ) * 0.015 Minden egyes pont 1%-t tud javĄtani egy-egy t rgyon. Doktorpontok = 2 * INT( DEXT * MEDIC /500 + WISD * MEDIC /100 - MEDIC/5) Minden pont 1HP gy˘gyĄt s ra ad lehet“s‚get. N‚h ny tan cs a kl”nb”z“ emberekr“l: - Mike: Csod s. Kiv l˘, kiv‚ve persze a fizet‚s‚t (23 AP) - Lynx: Szint‚n meg‚ri a r fordĄtott p‚nzt (18 AP) - Leech: LassŁ, ‚s Fidel-hez hasonl˘an nem hajland˘ mozdulni, amĄg mozdulatlan c‚lpontra l“. M‚g Ągy is O.K. (13) - Kelly: Nem tŁl j˘. Az "interrupt"-ra adott v lasza tŁl lassŁ. (20 AP) - Magic: Nagyon j˘, er“sen aj nlott (21 AP) - Hitman: Nem rossz, de lassŁ (16 AP) - Ivan: Er“s, kiv l˘, majdnem mindenki csapat ban benne van m r indul skor (19 AP) - Sidney: Mint Ivan indul skor, de gyeng‚bb (18 AP) - Scully: O.K, semmi kl”n”s (21 AP) - Ice: J˘, k”nny– 88-ra fejleszteni a Marksmanship-j‚t. Gyors ‚s eg‚szs‚ges. (19 AP) - Fidel: A legjobb ut sz, csak kicsit lassŁ (17 AP) - Snake: Mint emlĄtettk, vegyk be nyugodtan, mert j˘ l”v“ ‚s hamar (1 nap) l‚p a HP-je ‚s az AP-je is (18 AP) - Bud: A legjobb harct‚ri doki, mert j˘l is l“. Hamar lesz 80 a Marksmanship-je. (16 AP) V‚gl a veter n j t‚kosoknak n‚h ny tipp: A gr n tes“r“l ‚s annak elkerl‚s‚r“l: Amikor egy Łj szektorba l‚pnk, ”t l‚p‚sr“l hozz nkv gnak egy gr n tot, mert "interrupt"-ot kapott az ellenf‚l, ‚s a f‚l csapat kipusztul. Ez ellen semmit sem tehetnk sajnos, az egyetlen megold s egy Łj szektorba l‚p‚s el“tt Quick Save. (Az Alt+X nem igaz n haszn lhat˘, mert visszat”lt‚s ut n mindig ugyanaz a helyzet. —gy t–nik, hogy az Alt+X a "v‚letlensz mokat" is menti) M sik eset, amikor bebŁjunk egy csom˘ bokor m”g‚, ‚s hirtelen kis aj nd‚kcsomag sz‚lesĄti ki a bŁv˘helyet. Ha azt sejtjk, hogy az ellenf‚l hajĄg l˘s kedv‚ben van, akkor ne bŁjjunk ilyen helyre. A taktikai visszavonul s sem sz‚gyen (err“l mindj rt csevegnk.) Term‚szetesen az eg‚sz probl‚m n sokat segĄt, ha nem egy birkany jk‚nt b nuk a csapattal: oszolj! ltal ban csak egy kev‚s ellenf‚lnek van ilyen ‚rdekes j t‚kszere. Olyankor szokott j”nni az  ld s, ha valaki m r l“hetne r nk, de ehelyett ink bb fel‚nk s‚t l. Egy igen hat sos ‚s el‚g r‚gi taktika k”vetkezik, amit m r lovas eleink is haszn ltak. Dar l˘ n‚ven is ismert. A recept a k”vetkez“: fogj meg n‚h ny igen j˘l l”v“ embert. BŁjtasd el valamilyen Łt vagy nyilad‚k k‚t oldal ra “ket. V‚gy m‚g egy (esetleg t”bb) betegre p nc‚lozott, gyorsan fut˘ katon t. Ezzel k‚sz a csapda. Becsattantani sem neh‚z: a fut˘ szerep‚hez h–en el“refut, felhĄvja mag ra a figyelmet, azt n menekl vissza. A fedez‚kben pihen“ emberek c‚lkeresztj‚ben hirtelen felt–nnek a csalit ld“z“ katon k - nincs is m s feladunk, mint ledar lni “ket. A figyelemfelkelt‚s nem neh‚z: egy k”vet v gunk hozz juk, durrantunk egyet csak Łgy a leveg“be. Figyelem, ha figyelemfelkelt‚s cĄm‚n felrobbantjuk “ket valamilyen komolyabb durrant˘szerrel, akkor oda a mulats g - igaz, az eredm‚ny akkor is megvan. A fenti taktika tov bbfejleszt‚se, ha az eg‚sz csapatot sz‚tdobjuk t”bb kisebbre, amelyek mindengyik‚ben van legal bb egy fut˘ ‚s egy lesipusk s. Ezek a kisebb csapatok sz‚pen sz‚toszlanak, Ągy azt n az ellens‚g is k‚nytelen megosztani erej‚t. P‚ld ul a kezd“csapatban lehet Fox (b r sajnos a legels“ napon nem mindig  ll be, de D2-n igen) ‚s Ice a fut˘, Ivan ‚s a Fidel a lesipusk s. Amikor a fut˘k megl tnak egy ellenfelet, gyorsan gondosnak r˘la, hogy az ellenf‚l ‚rteslj”n j”ttkr“l, ‚s legk‚s“bb a k”vetkez“ k”rben m r iszkolnak is fedez‚kbe. A fut˘kra pazaroljuk a p nc‚ljainkat, a lesipusk sokra pedig a fegyverzetet. V‚gl pedig haszn ljuk ki az "interrupt" lehet“s‚geit a l”v”ld”z‚sre. A fut˘kn l l‚v“ fegyverekre nehogy hangtompĄt˘t tegynk' Ha jut felszerel‚s, akkor a fut˘kn l sem baj, ha van rendes fegyver, mert amint fedez‚kbe jutottak, m r durroghatnak is kifel‚. s m‚g egy fontos dolog: amĄg nem tal ltunk ellenfelet, mindenkinek hagyjunk meg legal bb 5AP-t! L”v‚sre esetleg nem lesz el‚g, de valamilyen kicsiny man“verre elegend“ lehet, ‚s ez ‚letet menthet. Meglep“ m˘don az akn k is j˘l j”hetnek. P‚ld ul az S2 ‚s S13 szĄnhelyekben az  tj r˘khoz tegynk egyet-egyet. Ez biztosĄtja fogja, hogy nehogy valaki h tbat madjon minket. R ad sul a mi embereinek  t tudnak menni f”l”ttk, Ągy nem akad lyozz k a mozg sukat. A "mentsk meg Brenda-t" kldet‚st ‚rdemes v‚gigcsin lni (ha bĄrjuk), mert az extra $5.000-ral hamarabb tudunk egy dr g bb csapatot felb‚relni. A csapatba felesleges kl”n dokit bevenni a harct‚ri gy˘gyĄt shoz, mert majdnem mindenki k‚pes j˘l-rosszul gy˘gyĄtani. K”vetkezzen bŁcsŁz˘nak egy kis t bl zat a fegyverekr“l ‚s a tal lati erejk 75% ‚s 0% p nc‚l ellen. (10 l”v‚s  tlaga) A 0%-osok csak ir nyad˘ak, mert ilyenkor sok egy‚b is belej tszik a dologba, de a m sik ‚rt‚k el‚gg‚ pontos. l“t vols g vs.75% vs.0% S&W 10 0 30,7 C45 11 1,6 38,3 Beretta 12 3,1 42,3 Magnum 13 2,0 32,3 mod. Colt 13 2,8 30,4 mod. Beretta 14 4,7 49,7 mod. Magnum 15 2,9 39,8 Shotgun 16 9,3 54,0 .12g rifle 18 7,6 ? mod. .12g 20 11,1 56,3 M14 20 11,1 37,8 mod. M14 25 20,5 60,0 M16 25 11,2 54,6 mod. M16 30 14,7 72,5 Ha m r t‚nyleg j˘l megy a j t‚k, akkor lehet Peter Kuesters nyom ba eredni! § a m gikus tĄzes, ugyanis egyetlen nap (a 8.) alatt egyszer tĄz szektort vett be, ‚s tĄz nap alatt k‚pes v‚gigmenni az eg‚szen. Az a bizonyos 8. nap (Alt+X n‚lkl, 'HARD' szinten): 15 -> 5 -> 4 -> 14 -> 16 -> 17 -> 18 -> 8 -> 7 -> 6; a csapat Ice (mod. Beretta), Ivan (M14), Fox (mod. Magnum), Mike (mod. M14) ‚s Magic (mod. M16). "Norm l" emberek a mondott 3 nap/szektor alap n 20 nap alatt fejezik be. A legutols˘ r‚sz tippjei‚rt Peternek kell k”sz”netet mondanunk.