Az Ocean mindig is hipercool progamokat adott ki. PC-n pl. Epic,Sleepwalker, Robocop 3D-mind-mind kir ly j t‚kok. Azut n itt van a Jurassic Park is, ami szint‚n kiv l˘! Amig n csak az 1200-re jelent meg, felesleges levelezgetni hogy m‚' nem m–kszik. K‚szl a C64 verzi˘ is, ahol igaz n nem tudjuk, a 3D r‚szeket hogy csin lj k majd meg :(. Maga a j t‚k egy hagyom nyos gy–jt”get“s-logikai m szka. Sz‚p scroll, j˘ GUS hang, remek ”sszhat s... Nos, p r hint ‚s t‚rk‚p: Felfel‚-lefel‚ egy bizonyos hat rok k”z”tt mozoghatunk: lefel‚ ugr st kb. embermagass gig bĄrunk ki, viszont felfel‚ sokkal kisebbet ugorhatunk (ezt nevezzk ezentŁl 1 ugr snyi magass gnak). Ez sokmindennek az alapja lesz: szikl kat kell ”sszegy–jtennk (ezeket ezentŁl ugr˘k”veknek nevezzk) ahhoz, hogy valahova felm sz- hassunk. K‚tf‚le fegyvernk van, ebb“l a nagyhat˘t vols gŁt ink bb tartogassuk a denev‚rek ellen ‚s az ugr˘k”vek, a l‚zer sokkal ha- t‚konyabb. 1. p lya: Az 1. p ly n el“sz”r menjnk a m‚lyed‚s k”zep‚n fellre, ‚s toljuk felfel‚ a joy-t. L tj tok, hogy kell ugrani? Mindig keressk fel az ”sszes fellelhet“ termin lt! Az els“ pl. r”gt”n itt van, ha bal fel‚ indulunk ‚s lefel‚ j”vnk. A termin l k”zvetlen k”zel‚ben kigyullad egy JP logo, ekkor kell a SELECT-et nyomnunk (alap‚rtelmez‚sben: Enter). A termin lon '1'-t nyomva az aktu lis feladatokat kell elolvasni (jelenleg a k‚t gyerek megkeres‚se ‚s kivezet‚se), a kettessel le- k‚rhetjk a t‚rk‚pet, ami felett‚bb hasznos (itt '1'-et nyomva jelmagyar zat ‚s viszont). A h rmas gomb a z rszerkezeteket nyitja, vagy ha nem tudja, az okot kiĄrja, pl. k rtya kell az ajt˘nyit shoz. Itt pl. r”gt”n a bunkert nyittassuk ki. A bunker j˘val lefel‚ lesz (k”z‚pt jon menjnk le). A kissr c ett“l jobbra lesz valahol. Ha a bunkerb“l felszedtk a szersz mosk‚szletet, ir ny felfel‚, ott is a csatorna-bej rat. Bent (l sd a t‚rk‚pet + bocs, ha kicsit pontatlan, de nagy vonalakban haszn lhat˘) el“sz”r gyernk fel, majd balra a 2. ke- resztfolyos˘ legv‚g‚re. Kezdjk el magunk el“tt taszig lni a hord˘t, a kiscsaj fel‚. Ha valamelyik sarokba v‚letlenl beszorulna a hord˘, l“jnk bele a goly˘s fegyverrel k‚tszer (b r ilyen vesz‚ly nem fenyeget, ha  tl˘san + fire+ir ny + toljuk a hord˘t Łtkeresztez“d‚s el“tt!). Ha a vĄz alatt j”n valami, akkor srg“sen ki a vĄzb“l! Ha el‚rtnk a csajhoz, az felm szik a hord˘ra (a kis k‚nyes), ‚s visszafel‚ is ki kell navig lnunk. Az ajt˘nyit˘ k rtya balra az 1. folyos˘ v‚g‚n lesz. Ha megvan a k‚t k”l”k+a k rtya, gyernk jobbra felfel‚, ott lesz a kapu. 2/1. p lya: Ez m r sokkal szeny˘bb lesz. El“sz”r is, 5-10 percet kell elt”ltennk azzal, hogy minden l‚tez“ helyr“l ”sszeszedegetnk gy- m”lcs”ket (kis piros, ill. s rg sz”ld valami a f”ld”n, 386-oson remegnek, ha scrolloz a screen). Addig szedegessk, mĄg az inven tory-ban a gym”lcs alatti piros csĄk nagyon meg nem k”zelĄti a k‚p jobb sz‚l‚t. Ezut n gyernk (ha m‚g nem lenn‚nk ott) a villanyaut˘-p ly n szinte teljesen balra, ‚s ott ugorjunk fel, ahol a kerĄt‚st f”ld”n fekv“ vezet‚kek szakĄtj‚k meg. A m sodik, jobbra n‚z“ keresztez“d‚sn‚l induljunk jobbra. Fellr“l egy hatalmas dromed r t mad, a prog automatikusan megeteti az inventorynk gym”lcseivel (volt el‚g?). Mi meg rohanjunk le, majd ott gyorsan jobbra... Fel, ‚s jobbra. El“sz”r ami k”pk”d“ csak van  ltalunk el‚rhet“ t - vols gban/magass gban, azt irtsuk ki, mert el‚g sok id“t kell majd elt”ltennk a k”vetkez“ dromed r el“tt, mik”zben “k is l“nek r nk (ami a j˘val felettnk lev“ szinten van, azt persze nem tudjuk elint‚zni, de ilyenb“l csak egy van). Eut n jobbra fel, az Łjabb dromed r el‚ huppanjunk le. Neknk ront, de szerencs‚re el‚g k”nnyen kisz molhat˘, merre t mad. A l‚nyeg, hogy a lent lev“ k“kerĄt‚st verje sz‚t (10-20 l‚p‚sben sikerlni fog). Ekkor pucol s le (arra vigy zzunk, hogy az Łt k”zep‚n rohanjunk!), ‚s gyorsan ugr s. Ekkor (ha m‚g ‚lnk) ir ny balra, majd fel: card. Jobbra, fel: nemsok ra megleljk a bunkert. Na itt kezd“dik a 3D r‚sz! A Wolf 3d- n feln“tteknek nem kell sokat magyar zni (t‚rk‚p van). 2/2 p lya: Ez sem lesz k”nnyebb r‚sz... LavĄrozzunk el jobbra (vigy zzunk a k“oml ssal ‚s a csapkod˘ farkakkal!). Az egyik k”vet taszig ljuk le (ahol kl”n”sen er“s a lavina), ‚s toljuk ugyanezen f”ldnyelv bal oldal hoz: ott m r feljuthatunk. Bal oldalt kell majd feljutnunk, amihez persze a jobb oldali dobok tetej‚n lev“ k”veket kell majd felhaszn lnunk (‚s oda egy halom lavin n ‚s csapkod˘ farkon  t kell eljutnunk). 3/1 p lya: (3149da2b) A v ros fels“, bal oldali sziklap rk ny r˘l indulunk. Menjnk valamit fel, ‚s ahol k‚t ugr sszinttel lejjebb l tunk egy ‚leter“-dobozt, menjnk le. Ennek a f”ldnyelvnek a jobb v‚g‚n lesz egy f‚szek-szer–s‚g, p r toj ssal. Ezeket l“jk sz‚t. Ha minden j˘l megy, most kapjuk meg a k rty t a sziklaperem jobb sz‚l‚n lev“ ajt˘hoz; ha nem, akkor m‚g balra fent a p rk ny alatt is lesz egy f‚szek. Innen a bal felj rathoz tolt ugr˘szikla segĄts‚g‚vel jutunk ki. Ezek ut n m r sim n csak fel-jobbra-le kell mennnk a fels“ sziklap rk nyon. Hamarosan el‚rjk az ajt˘t... 3/2 p lya: J”jjnk le a k”zvetlenl az ajt˘t˘l lefel‚ indul˘ 3 db k‚t ugr snyi bukkan˘n. Induljunk jobbra, majd amikor a felfel‚ vezet“ hidat el‚rtk, azon fel (itt jobbra, fel indulva lelnk k‚t heal-dobozt!), majd balra a parton, eg‚sz addig, amĄg a termin lra nem lelnk (a m sik, a szigeten lev“ termin lt hagyjuk b‚k‚n, mert Łgyis felfalnak, ha Łszni pr˘b ln nk). Itt megtudjuk az aktu lis feladatot: ”sszeszedni az ”sszes din˘embri˘t ‚s akkor, 60 m sodpercen bell,  tjuthatnk a kapun. Teh t, nyissuk ki a Pterodome ajtaj t (ez van nyitva csak egy percig!), majd usgyi, fut s jobb felfel‚. Megleljk a toj sokat, szedjk “ket ”ssze, a k rtya jobbra, az aut˘roncst˘l lefel‚ lesz, itt is mehetnk fel k‚t szintet. Ut na fut s balra,  t a k‚t ajt˘n. 3/3 p lya: Ugyanaz a p lya, mint a 3/1-ben, de itt az als˘ szinteken m szk lunk. Fell menjnk el (egy ugr˘k”vet felhaszn lva), balra, majd le + egy behŁzott hĄd ut n lefel‚, h tul egy g‚ph zat lelnk. L“jnk bele + egyet szikr zik, ‚s a hĄd kinyŁlik. Gyernk vissza ‚s  t a hĄdon! Itt a k”z‚pen lev“ emelked‚ssel ne vacakoljunk, ink bb a bal lent lev“ ugr˘k”vet toljuk lefel‚, ‚s ekkor lefel‚ fel tudunk ugrani a p rk nyra. Balra, le a p rk nyon: kapu baloldalt. 3/4 p lya: A dzsungel, balra lefel‚ indulva cs˘nakra lelnk, ljnk is bele. Kellemes, mert a vizisz”rnyek t mad s t˘l t”bb‚-kev‚sb‚ megv‚d. Fel a kett“s hĄd alatt p lya: 3/5 p lya: A 3/1 v rosa, de most a vizen. LavĄrozzunk keresztl a z tonyokon, ‚s ott, ahol a vĄzes‚s van (jobb fele), ugorjunk ki a cs˘nakb˘l lefel‚. Gyernk le a sik toron, majd jobbra: Łszva megint el‚rhetjk a tutajt. Tov bb. 4/1 p lya: (504afa2b) A cs˘nakkal most m r kik”thetnk (fellr“l k”zelĄtsk meg a szigetet!) a m sodik, a szigeten lev“ termin ln l. Ott a bal als˘ kerĄt‚skaput tudjuk kinyitni, Łgyhogy vissza a cs˘nakba, ‚s fell,ahol csak 1 az ugr st vols g a vĄzszint ‚s a f”ld k”z”tt, ki a partra. Jobbra, le a hĄdon, balra, le:  t a nyitott kapun. 4/2 p lya: Egyenesen balra, ‚s ahol az els“seg‚ly-csomag volt, ott felfel‚ a dzsungelben, majd balra ‚s v‚gl le. A dombon termin l, ugr˘k”vet kell itt is haszn lni. Kapunyit s, balra lefel‚. 4/3 p lya: Gyernk fel (a k‚t gyerekkel a kapuban most m‚g ne vacakoljunk!), ‚s ahol egy ugr˘k”ves m‚lyed‚s van az el“z“ p lya eddig el‚rhetetlen, a foly˘ fels“ fel‚n fekv“ r‚sze ‚s a mostani p lya k”z”tt fekv“ kerĄ- t‚s alatt, gyernk  t (az ugr˘k”vet a goly˘s l”ved‚kkel lehet kijjebb hŁzni; ehhez munĄci˘t a dzsungelben balra lelnk). Gyernk jobbra,  t az als˘ hĄdon, ‚s vissza a fels“n, fel a termin lhoz (Dilophasaur Term.1), bunkerajt˘. Balra tov bb, fell: ajt˘, card kell. Ezt az ajt˘ mellett, jobbra, majd le ‚s balra, a bunkerben leljk meg. Bocs a cĄmszavak‚rt, rem‚lhet“leg el‚g vil gos volt! A k˘dok szinte biztos, hogy nem fognak passzolni, de h tha... DADA