King's Quest II. (Sierra) Sajnos ebb“l a j t‚kb˘l is m‚g csak r‚gi szerkeszt“vel k‚szlt v ltozat forog k”zk‚zen... Indul skor el“sz”r is menjnk jobbra: nemsok ra oda‚rnk a Nagyi h z hoz. Bemenni most m‚g nemigen aj nlatos, tal n ink bb kukkoljunk a postal d ba (OPEN BOX): egy kos r (GET BASKET, CLOSE BOX). Menjnk tov bb jobbra, majd fel. Az itteni hatalmas fa t”rzs‚n egy ajt˘ l that˘. Nyissunk be (OPEN DOOR), m sszunk le a l‚tr n. Ha le‚rtnk, ism‚t jobbra. Itt a feladatunk az, hogy ellopjuk a leveses kond‚rt a t–zhelyr“l (GET SOUP), ‚s a l d b˘l az ‚kszereket (OPEN CHEST, GET EARRINGS, CLOSE CHEST). Az m r mindenkinek az egy‚ni feladata, hogy ezt milyen sorrendben v‚gzi, ‚s vigy zzunk a t”rppel, mert kitol s, ha hozz nk ‚r! Ir ny a kij rat, ezut n Nagymama h za, keressk meg Pirosk t (valahol a h z k”rl keresg‚l). Ha megtal ltuk, adjuk neki a kosarat (GIVE BASKET TO GIRL). Cser‚be kapunk egy csokor vir got. M r elmehetnk megl togatni a Nagymam t (OPEN DOOR). Ir ny az  gy, adjuk oda a levest (GIVE SOUP TO GRANDMA). Elfogyasztja a levest: kukk be az  gy al . Egy fekete k”penyt ‚s egy gy–r–t lelnk. ™lt”zznk fel (WEAR CLOAK, WEAR RING), majd t vozzunk. Jobbra elmehetnk a templomig, menjnk be; im dkozzunk a pap mellett (PRAY). Az im ds g befejezt‚vel megk‚rdi a nevnket (GRAHAM). Kapunk egy keresztet, a templomb˘l ki‚rve akasszuk is a nyakunkba. Induljunk lefel‚, de m‚g kukk be az el“ttnk  ll˘ szikla reped‚seibe (LOOK HOLE). Dr gak“: GET BROOCH. Tov bb lefel‚, keresztl a tav(ak)on, a hĄdig. S‚t ljunk  t, a tŁloldalon fel. Olvassuk el az ajt˘n l‚v“ feliratot (READ INSCRIPTION), s j”jjnk vissza az innens“ oldalra. Egy p ly t balra; egyet fel. ™reg, korhad˘ f t l thatunk (LOOK HOLE): kalap cs (GET MALLET). Ut na k‚t p ly t balra: megint egy odvas fa (LOOK LOG): gy‚m nt nyakl nc (GET NECKLACE). K‚tszer felfel‚, majd balra, itt LOOK AROUND. A nagyobbik fa t”v‚ben egy ‚k van (GET STAKE). Ir ny a tengerpart (balra): vegyk fel a kagyl˘t (GET CLAMSELL), majd Łjra LOOK AROUND: egy kark”t“t tal ltunk (GET BRACELET). Menjnk lefel‚ k‚t k‚perny“t. A parton egy h rom gŁ szigonyt tal lunk (GET TRIDENT). Most mehetnk vissza felfel‚. Hamarosan lelnk egy ki ll˘ szikl t, egy sell“vel: adjuk neki a vir got (GIVE BOUQUET TO GIRL). A l ny elt–nik, el“j”n egy vĄzil˘: l˘ra fel (RIDE SEAHORS)! Meg‚rkeznk Neptun-hoz. A szigonyt “ veszĄtette el (GIVE TRIDENT TO NEPTUN). Ad egy veget, ‚s a mellette l‚v“ kagyl˘b˘l elvehetjk az aranykulcsot (GET KEY). T–n‚s innen. Menjnk felfel‚ a szikl kig, itt pedig jobbra: ez a kannib lok barlangja. T”bbek k”z”tt l tunk egy kalitk t egy mad rral. R”gt”n ‚rdemes letakarni egy ronggyal, hogy ne rik csoljon (GET CLOTH, COVER CAGE WITH CLOTH, GET CAGE). Gyorsan t–n‚s innen is. Jobbra haladunk, a hĄdon keresztl az ajt˘ig, most a Neptun-t˘l kapott kulccsal pr˘b ljuk meg kinyitni (UNLOCK DOOR). Csal˘dottan tapasztaljuk, hogy az ajt˘ m”g”tt egy m sik - z rt - ajt˘ van. N‚zzk meg, ezen mi  ll (READ SECOND INSCRIPTION). L togassuk meg az Antikv riumot, h tha v‚gre kinyitott (vissza a hĄdon, majd lefel‚). Bemehetnk (OPEN DOOR), besz‚lgessnk az elad˘val (TALK LADY), ‚s vegynk egy l mp t (BUY LAMP). Nincs egy fityingnk sem, viszont madarunk az van (GIVE BIRD TO LADY). A bolt el“tt vizsg ljuk meg a l mp st (LOOK LAMP): nagyon hasonlĄt Aladdin csodal mp j ra...: megd”rzs”lni (POLISH LAMP): val˘ban egy csodal mpa, r”gt”n kaptunk t“le egy var zssz“nyeget: (FLY CARPET). Egy hegy tetej‚n landolunk: jobbra mehetnk... A k”vetkez“ k‚perny“n d”rzs”ljk meg a l mp t (POLISH LAMP). Most egy kardot kaptunk t“le, amivel (feleslegesen) megpr˘b lhatjuk a kĄgy˘t feldarabolni (KILL SNAKE), de ink bb d”rzs”ljk meg ism‚t a l mp t (POLISH LAMP). Hopp, a l mp nk elt–nt: az‚rt m‚g van egy k”t“f‚k. Pr˘b ljuk meg r tenni a kĄgy˘ra (PUT BRIDLE WITH SNAKE)... A kĄgy˘b˘l egy gy”ny”r– paci lett, mely m‚g replni is tud. Pr˘b ljunk meg besz‚lni vele (TALK HORSE). H l s, s cser‚be ad egy "Var zscukrot", majd elrepl. Tov bb menjnk jobbra, majd be a barlangba. Bent megtal ljuk a m sodik aranykulcsot (GET KEY). Ezut n replhetnk vissza az Antikv riumhoz (FLY CARPET). Menjnk az ajt˘(k)hoz (k‚tszer le ‚s jobbra). Nyissuk ki (UNLOCK DOOR); ism‚t egy z rt ajt˘t tal lunk (READ THE THIRD INSCRIPTION). Menjnk ‚s keressk meg a harmadik kulcsot is. A hĄdon ballagjunk keresztl, majd fel, ism‚t fel, ezut n balra, ‚s megint balra. A vĄzparton egy fick˘ v r a cs˘nakban, hogy  tvigyen bennnket a tŁlpartra (ENTER BOAT). Ott sz lljunk is ki (EXIT BOAT) ‚s egyk meg a cukrot (EAT SUGAR). A kapuhoz vezet“ Łton k‚t szellemmel tal lkozunk, de ezek nem vesz‚lyesek. Menjnk be (OPEN DOOR), ‚s balra, majd fel a l‚pcs“n. Fent OPEN DRAWER, GET CANDLE, CLOSE DRAWER, ‚s vissza. F‚lŁton lefel‚ a f kly val gyŁjtsuk meg a gyerty t (LIGHT CANDLE). Ir ny a tŁloldal (eb‚dl“). Az asztalon felejtettek egy sonk t (GET HAM). Ezut n n‚zzk meg a pinc‚t (jobbra); el“tte ‚rdemes menteni egy  ll st. Balra van egy kamra, egy h l˘szoba. Vegyk ki a p rn t (GET PILLOW) ‚s a harmadik aranykulcsot (GET KEY). Menjnk ki; vissza a patk nyhoz; ‚s egy id“ mŁlva menjnk be Łjra. Ekkor a kopors˘ fedel‚nek z rva kell lennie. (Ha nincs, akkor a szokott ki/be.) Nyissuk ki (OPEN COFFIN), ‚s ”ljk meg a v mpĄrt (KILL DRACULA a kalap ccsal ‚s az ‚kkel). A kopors˘ban van egy Łj kulcs (GET KEY). Mehetnk is vissza az eb‚dl“be. Innen felfel‚ induljunk, fel a l‚pcs“n. Az ”reg l d t az ezstkulccsal ki is lehet nyitni (UNLOCK CHEST, OPEN CHEST): fejdĄsz (GET TIARA, CLOSE CHEST). A l‚pcs“n menjnk le, ‚s ki a h zb˘l: ENTER BOAT. Partrasz ll s ut n gyernk a bez rt ajt˘hoz (jobbra, jobbra, le, le), ‚s nyissuk ki (UNLOCK DOOR). Sikerlt! Egy tengerpartra jutunk. N‚zznk k”rl el“sz”r felfel‚. Vegyk fel a h l˘t (GET NET):  lljunk a f”venyre ‚s hal sszunk (GO FISHING; ha els“re nem sikerlne, pr˘b lkozzunk Łjra!): aranyhal. Ezeket vissza szokt k dobni (GET FISH, THROW FISH). J˘tett hely‚ben... - ljnk fel a h t ra. Hamarosan egy szigetre ‚rnk. Keressk meg az amulettet (fel, fel, jobbra), GET AMULET; ezzel tudunk majd hazamenni). Egy p ly val le, ‚s OPEN DOOR. Megint egy l‚pcs“, ezen menjnk fel. A l‚pcs“ tetej‚n egy oroszl n fekszik: adjuk neki oda a sonk t (GIVE HAM). El is nyeli, ‚s elalszik. Menjnk az ajt˘hoz ‚s nyissuk ki (OPEN DOOR). Megtal ltuk szerelmnket, akit gyorsan megcs˘kolunk (KISS GIRL). M r csak a talizm nnak kell azt mondani, hogy HOME, ‚s otthon is vagyunk.