A CoV 7. sz m ban m r volt valamilyen j t‚kismertet“-szer–s‚g a KING'S QUEST IV-r“l - most egy kicsit tov bb ragozzuk a j t‚kot (j˘, j˘, tudjuk, hogy nem teljesen szerencs‚s, ha k‚tszer foglalkozunk ugyanazzal a j t‚kkal, de egyr‚szt az eddig k”z”lt inform ci˘k kiss‚ felletesek voltak, meg egy‚bk‚nt is: meg‚r egy hosszabb mes‚t...). A Sierra on Line n‚ven gar zd lkod˘ software-h zat val˘szĄn–leg nem kell bemutatni Amig s olvas˘inknak, mint ahogy a j t‚kaik kezel‚s‚t sem. A KQ4-r“l az‚rt m‚g annyit el”lj r˘ban elmondhatunk, hogy - legal bbis v‚lem‚nynk szerint - ezid ig ez az egyik legnehezebben teljesĄthet“ j t‚ka a Sierra-nak. Nem az‚rt, mert valami sz”rny– bonyolult t”rt‚netet alkottak, hanem az‚rt, mert a j t‚k teli van egy csom˘ olyan dologgal, amire csak a vak szerencse segĄts‚g‚vel lehet r j”nni. A kezel‚s teljesen megegyezik a hasonl˘ Sierra-stuffokkal, Ągy teh t most ennek ismertet‚s‚t“l eltekintnk (azt meg  ltal ban mindenki ‚szreveszi, amikor meghalt). Sz˘val zutty! - bele a k”zep‚be: A kerett”rt‚netet a frissebb kelet– Sierra-j t‚kokn l m r megszokott maratoni intro szolg ltatja. A t”rt‚net Daventry kir lys g nak palot j ban kezd“dik (k”zvetlenl azut n, ahol a KQ3 befejez“d”tt). Graham kir ly ‚s b. neje ‚ppen roppant el‚gedett, mert visszat‚rt r‚g elveszettnek hitt fiuk, Alexander ‚s bonus-k‚nt m‚g megmentette Rosella kir lykisasszonyt is a gonosz s rk nyt˘l (z–r”s egy csal d). Graham kir ly nagy ”r”m‚ben hozz  is v gja az ifjŁs ghoz a kalandoz˘ sapk t (mi a man˘ lehet az?). Nem nagyon sikerl elkapniuk, de a sapk r˘l a figyelem hamarosan a kir lyra terel“dik, aki hirtelen szŁr˘ f jdalmat ‚rez a mellkas ban ‚s ”sszeroskad. Sapka a padl˘n marad, a kir ly viszont megy az  gyik˘ba, ahol neki ll haldoklani. Rosella nem is bĄrja sok ig c‚rn val ‚s kiszalad a szob b˘l, hogy neki lljon a tr˘nteremben zokogni egy sort apja szomorŁ sors n (a zokog s egy‚bk‚nt is “si n“i szok s a probl‚m k megold s ra). AbszolŁt nem hat sos m˘dszer, viszont most Łgy t–nik, c‚lravezet“ volt: a tk”rb“l egy puha hang sz˘lal meg ‚s megk‚rdezi, hogy komolyan segĄteni akar-e a kedves pap nak? Rosella ‚rdekl“d‚s‚t felkelti a m gikus tk”r ‚s belekukkant, hogy ugyan ki besz‚lhet bel“le. A tk”rben egy h”lgy repked ‚ppen, aki apr˘ szlet‚si hibak‚nt sz rnyakat visel (Defini ljuk tnd‚rnek : CoVboy). Ez Genesta, a j˘sz nd‚kŁ tnd‚rek sorozat b˘l. El“adja, hogy az “ f”ldj‚n, Tamir-ban tal lhat˘ egy fa, amely sz z ‚venk‚nt csak egyetlen gym”lcs”t terem : ez azonban egy speci lis gym”lcs, ami meggy˘gyĄtja azt az embert, aki megette. ppen erre van szks‚gnk a papa betegs‚g‚nek kikŁr l s hoz. Rosella ugyan nem nagyon tudja, hogy hol is tal lhat˘ ez a bizonyos Tamir, de aggodalomra semmi ok: Genesta majd elutaztatja oda. Persze Genesta nem akar retŁrjegyet adni: mivel per pillanat neki is n‚mi probl‚m i t madtak, majd csak akkor fog bennnket visszasz llĄtani Daventry-be, miut n segĄtettnk neki. Rosella kicsit probl‚m zik, merthogy neki ‚ppen gym”lcs”t k‚ne szednie a pap nak, de azt n beadja a derek t. Hopp : m r meg is ‚rkeztnk Tamir-ba. A l‚gt‚rben nemsok ra megjelenik Genesta is (k‚t angyallal repl k”tel‚kben) ‚s dv”z”l bennnket. Kicsit szomorŁnak l tszik, mert moment n elvesztette az ”sszes m gikus erej‚t. Az ereje egy b–v”s talizm nban rejlett, amelyet minap az erd“ben s‚t lgatva Lolotte (rossz tĄpusŁ boszork ny) ellopott t“le, hogy ”rd”gi uralma al  hajthassa Tamir f”ldj‚t. Talizm n hĄj n Genesta egyre gyeng‚bb lesz ‚s 24 ˘r n bell elpatkol : hacsak valaki vissza nem szerzi neki a k”vet. Val˘szĄn–leg erre a nemes feladatra bennnket szemelt ki, mert r”gt”n hozz  is teszi, hogy talizm n n‚lkl nem tud hazateleport lni bennnket. Kis kedves. Rosella gyorsan r  is  ll az alkura, majd a m gikus gym”lcsre terel“dik a sz˘: Genesta elmondja, hogy egy mocs r k”zep‚n  ll˘ kis szigeten terem, a nagy hegyeken tŁl. Lolotte-r˘l ‚rdekl“dve megtudjuk, hogy a kast‚lya a nagy hegyek orm n tal lhat˘. Genesta ezzel el is unja a besz‚lget‚st: a felt–n‚st elkerlend“ parasztl nny  v ltoztat bennnket, sok csereszny‚t kĄv n, majd elr”ppen haza haldoklani. Egyedl maradtunk : kezd“dhet a j t‚k. A feladat teljesĄt‚s‚nek nem k”t”tt a sorrendje, t”bbf‚lek‚ppen is v‚gigj tszhat˘ : b r bizonyos dolgokat csak egy adott feladat elv‚gz‚se vagy egy t rgy megszerz‚se/haszn lata ut n tudunk v‚grehajtani. Kezdjk el“sz”r is terepszeml‚vel: balra tenger, jobbra Tamir f”ldje. Kezdjk a tengerrel. Gyalogoljunk be a vĄzbe, majd Łsszunk  t a k”vetkez“ k‚perny“re. Na tess‚k: m ris megevett egy c pa. Tanuls g: a c pa szereti a Rosella nev– eledelt, teh t ne Łszk ljunk (egyel“re). Marad teh t a sz razf”ld, k”vessk mondjuk a tengerbe ”ml“ foly˘ foly s t. Nemsok ra egy k“hĄdhoz ‚rkeznk, ami alatt valami s rga dolog vonja mag ra a figyelmnket. N‚zzk meg mi az (LOOK UNDER BRIDGE). Aha! Egy kis aranylabd t tal lunk, amit visznk magunkkal. Menjnk innen tov bb felfel‚ ‚s egy kis tavacsk hoz ‚rkeznk. K”rben‚zve (LOOK) meg llapĄthatjuk, hogy a tavacsk t vĄzililiomok borĄtj k ‚s az egyik nagyobb liliomlev‚len egy nagy b‚ka ld”g‚l. B‚k kt˘l meglehet“sen szokatlan m˘don aranykoron t visel. Ha megk”zelĄtjk, akkor elt–nik a vĄzben (ha kimegynk is visszaj”vnk, addigra megint kim szik a lev‚lre). Pr˘b ljunk m sf‚le kontaktust l‚tesĄteni vele:  lljunk a t˘ sz‚l‚re ‚s v gjuk hozz  a hĄd alatt tal lt aranylabd t (THROW BALL). Az aranylabda elt–nik a vĄz alatt : a b‚ka meg ut na ‚s m ris hozza vissza a sz j ban. J˘l nevelt  llat. Menjnk oda hozz  ‚s pr˘b ljunk csevegni vele (TALK FROG). Brek! Brek! : mondja. Mi m s v rhat˘ egy b‚k t˘l? Akkor ink bb vegyk fel (TAKE FROG) ‚s csin ljuk azt, amit a szeg‚ny parasztl nyok szoktak csin lni a mes‚kben a b‚k kkal, amelyeknek kl”n”s ismertet“jele, hogy aranykoron t viselnek a fejk”n : vagyis cs˘koljuk meg (KISS FROG). A fene a gusztusunkat! Mindenesetre hat sos volt: a b‚k b˘l egy val˘di, csodasz‚p herceg lesz! Az ifjŁ f“rang kiss‚ el‚gedetlen, hogy mind”ssze csak egy szabv ny parasztl ny vagyunk, nem pedig holmi hercegn“ (nem tudja, hogy a l tszat csal?). Mindenesetre a keznkbe nyomja az aranykoron j t, majd siet“sen t vozik. Az aranylabda ott maradt a parton, de a tov bbiakban m r nem lesz szks‚gnk r , itt hagyhatjuk. Menjnk tov bb felfel‚, amĄg az oszlopok k”z”tt l‚v“ medenc‚hez nem ‚rnk. A vĄz ugyan hĄvogat˘nak t–nik, de ink bb m‚gse pancsoljunk benne. BŁjjunk el az egyik el“t‚rben  ll˘ fa m”g‚. 2-3 m sodperc mŁlva berepl a hi nyos ”lt”zet– Cupido (az a kis nudista angyalka, aki nyilaival kl”nf‚le emberek szĄv‚t szokta szerelemre lobbantani az ‚ppen arra j r˘ ellenkez“ nem–ek ir nt). A nyil t leteszi a medence partj ra, majd lubickolni kezd a h–v”s vĄzben. (Nem mindig akar j”nni : ha nem kerlne el“ 2-3 m sodpercen bell, akkor menjnk vissza az el“z“ k‚perny“re ‚s j”jjnk vissza megint ‚s bŁjjunk el.) Amikor m r frdik, j”jjnk el“ a bokor m”gl ‚s  lljunk a medence sz‚l‚re. Ett“l szeg‚ny Cupido-t a fr sz fogja kit”rni ‚s ijedten elrepl. Az Ąj t ‚s a hozz  tartoz˘ k‚t nyilat viszont itt felejtette : menjnk oda ‚s vegyk fel “ket (TAKE BOW). S‚t ljunk vissza a hĄdig, majd ott forduljunk jobbra. Egy kis h zik˘hoz ‚rkeznk, amely egy ”reg t”lgyfa gy”kerei k”z‚ van ‚pĄtve. Az ajt˘n kopogtatva nem ‚rkezik v lasz, Ągy teh t enged‚ly n‚lkl fogunk bekukkantani ide. Nyissuk ki az ajt˘t (OPEN DOOR) ‚s m ris a h z nappalij ban tal ljuk magunkat. Ez a Seven Dwarfs (vagy ismertebb nevk”n: a h‚t t”rpe) h zik˘ja. Meglehet“s kosz van itt mindentt. A t”rp‚k ‚ppen nincsenek itthon, de ha sokat vesztegetjk az id“nket, akkor nemsok ra meg‚rkeznek ‚s r”vid Łton kitess‚kelnek bennnket. Tal l˘s k‚rd‚s k”vetkezik: mit csin lt H˘feh‚rke, amikor a h‚t t”rpe h z ba vet“d”tt? KitakarĄtott. Tal n mondanunk sem kell, hogy el“sz”r ˘r kig keresg‚ltnk egy sepr–t (kev‚s sikerrel) : azt n jobb megold st tal ltunk: beg‚- peltk, hogy CLEAN HOUSE. Rosella erre sz‚pen ”sszetakarĄtja a koszt, rendbe rakja a t”rp‚k szob j t, elmosogat ‚s v‚gl kotyvaszt n‚mi eb‚det is. Mire mindezzel elk‚szl, meg is hallja a k”zelg“ t”rp‚ket. A t”rp‚k sorban bevonulnak, mindegyik mer egy adagot mag nak (az utols˘ kett“t) ‚s lel az asztalhoz. Teljesen el‚gedettek, hogy kitakarĄtottuk a h zukat, a kett“tmer“s megk‚rdezi a nevnket, majd az asztalhoz invit l bennnket. Hihetetlen hosszŁs gŁ ‚tkez‚s k”vetkezik, majd a t”rp‚k elvonulnak megint a b ny jukba. De nicsak! Mintha az asztalon felejtettek volna valamit: egy k‚k ersz‚ny (teli gy‚m ntokkal) hever a piszkos t ny‚rok k”z”tt. Menjnk oda ‚s vegyk magunkhoz (TAKE POUCH). Az  rtatlan parasztl nyok a mes‚ben nem lop˘sak : vigyk teh t vissza az ersz‚nyt a tulajdonos nak, azaz menjnk a t”rp‚k b ny j ba egy k‚perny“vel lejjebb a h zukt˘l. (Lehet“leg mell“zk a belees‚st a b nya bej rata el“tti szakad‚kba.) A b ny ban mindenki b“szen cs k nyoz ‚s nem sok ‚rdekl“d‚st mutatnak ir nyunkban : kiv‚ve az egyik t”rp‚t, aki a h ts˘ r‚szen vizsg lgatja a term‚st. Menjnk oda hozz  ‚s adjuk vissza neki az ersz‚ny‚t (GIVE POUCH). Megtarthattad volna : mondja : van itt neknk el‚g. Van viszont egy plusz l mp nk is, amit nem haszn lunk. Fogd, a ti‚d. : sz˘val megmaradt az ersz‚nynk, de most m r van l mp nk is. Mivel a t”rpe miel“bbi t voz sra sz˘lĄtott fel, fogadjunk sz˘t neki ‚s hagyjuk el a b ny t. Most kukacvad szatra megynk. Egy k‚perny“vel jobbra a t”rp‚k b ny j t˘l egy mad rra lelnk, aki egy kukacot pr˘b l kir ncig lni a f”ldb“l. J”ttnkre a mad r elr”ppen, a kukac viszont : nyilv n az el“bbi r ncig l s okozta sokk miatt : egy ideig m‚g a f”ld”n tekereg, miel“tt ism‚t visszabŁjna. Haszn ljuk ki az id“t: szaladjunk oda hozz  ‚s vegyk fel (TAKE WORM). (Ha els“re nem sikerlt volna, j”jjnk vissza a k‚perny“re ‚s a mad r m r megint ott fogja r ncig lni.) Folytassuk tov bb az utunkat jobb fel‚. Egy felfel‚ vezet“ ”sv‚nyhez ‚rkeznk, amely szikl s hegyek k”z‚ torkollik. Ez az az ”sv‚ny, amely Lolotte kast‚ly hoz vezet. Kukkantsunk be az ”regl nyhoz egy kis bar ti cseveg‚sre : vagyis menjnk tov bb. Gyalogolni sem kell: a k”vetkez“ helyszĄnen Rosella hirtelen megtorpan, mert a l‚gt‚rben k‚t sz rnyas ”rd”g jelenik meg, akik felnyal bolj k ‚s l‚gi Łton sz llĄtj k f“n”kasszonyuk el‚. Lolotte a tr˘nterm‚ben fogad bennnket. Meglehet“sen ronda szeg‚nyk‚m: z”ld feje van ‚s piros szeme : m‚g v‚letlenl se nyerhetn‚ meg a helyi sz‚ps‚gkir lyn“-v laszt st. rdekl“dve vizsg lgatja, hogy mif‚le csodabogarat hozott a h zhoz k‚t beosztottja. Hirtelen nem tudja, hogy csak egy bolond parasztl nyt l sson-e bennnk, aki v‚letlenl vet“d”tt erre vagy ellens‚g‚nek, Genesta-nak a k‚m‚t. Ugyan ijedten gy“zk”djk egy darabig, de v‚gl m‚gis a B-verzi˘ mellett d”nt ‚s megparancsolja a sz rnyas micsod knak, hogy dugjanak dutyiba bennnket. Kellemes id“t”lt‚s k”vetkezik n‚h ny k”z‚pkori kinz˘eszk”z t rsas g ban, mert egy ideig nem kell semmit sem csin lnunk. Nemsok ra visszat‚rnek a sz rnyas micsod k ‚s visszakĄs‚rnek Lolotte-hez, aki k”zli velnk, hogy az “ csod latos kis ficsk j nak, Edgar-nak (le sem tagadhatn  a kedves mam t) megtetszettnk ‚s “ azt javasolta, hogy tegyenek egy pr˘b t az  rtatlans gunk kipr˘b l s ra: Lolotte ‚ppen unikornisra v gyik, amit neknk kell megfognunk. (Most nem az‚rt, de Edgar hely‚ben nekem kev‚sb‚ k”rlm‚nyes dolgok jutottak volna az eszembe... : CoVboy) Az unikornis mondabeli  llat, amely nagyon hasonlĄt a l˘ra, csak a homloka k”zep‚n aranyszarvat visel (m r bizony ra tal lkoztunk vele id ig: a l b val kap lta a f”ldet ‚s ha megk”zelĄtettk, mindig elszaladt). A legenda szerint unikornist csak egy sz–z le ny segĄts‚g‚vel lehetett megfogni, akinek az arra k˘borl˘  llat teljesen elgyenglve az ”l‚be hajtotta a fej‚t. Lolotte megĄg‚ri, hogy ha elhozzuk neki az  latot, akkor nemcsak hogy szabadon enged, de b“s‚gesen meg is fog jutalmazni. Ezzel az audienci nak v‚ge is ‚s a k‚t sz rnyas micsoda visszasz llĄt bennnket a hegy l b hoz. H t akkor keressk meg az unikornist (az erd“ el“tti tiszt son szokott  lldog lni). Nem az ”lbehajtott fej-technik t alkalmazzuk (m r elavult), hanem Cupido egyik nyil val fogjuk a bar tunkk  tenni (SHOOT UNICORN). Bumm! Telital lat : az unikornis t”bb‚ nem f‚l t“lnk, nem szalad el ha megk”zelĄtjk. Megmozdulni azonban nem hajland˘ semmif‚le m˘dszerrel ‚s meglovagolni sem tudjuk, mert nem tudjuk mivel ir nyĄtani. Ebb“l k”vetkezik, hogy valami ir nyĄt˘szerkezet kell hozz  : p‚ld ul egy kant r. Akkor megynk is ‚rte... Menjnk el a hal sz tengerparton  ll˘ h z hoz. A h zban egyel“re m‚g semmi dolgunk, s‚t ljunk ki ink bb a m˘l˘ v‚g‚re. A hal sz kint horg szik a st‚g v‚g‚n, az egyik hord˘ tetej‚r“l pedig egy sir ly figyeli ‚rdekl“dve, hogy mit m–vel. A sir ly k”zeledtnkre elr”ppen : a hal sz viszont nem teszi ezt (meglep“ lett volna...). Megpr˘b lhatunk ugyan sz˘ba elegyedni vele, de nem nagyon figyel r nk. A zsin˘rj t ‚ppen r ngatja valami, de fog s term‚szetesen nincs. Nemsok ra meg is unja a dolgot, ”sszeszedel“zk”dik ‚s beballag a h z ba. K”vessk mi is a h zba (OPEN DOOR). A hal sz szomorŁan iszogat az asztaln l, a feles‚ge pedig kl”nf‚le h zimunk kkal mŁlatja az idej‚t. Pr˘b ljunk most besz‚lni a hal sszal (TALK FISHERMAN). Elmondja, hogy a halak az ut˘bbi id“ben abszolŁt nem akarnak harapni ‚s ha ez a j”v“ben is Ągy lesz, akkor fogalma sincs, hogy mit fog tenni... ˘, szeg‚nyk‚m : hiszen ebb“l ‚l! NyŁjtsunk neki egy kis anyagi t mogat st a n lunk l‚v“ gy‚m ntos ersz‚nnyel (GIVE POUCH). Nem tiltakozik nagyon ellene... R”gt”n sz˘l is a feles‚g‚nek, hogy cser‚be adja oda neknk a horg szbotot : neknk biztos nagyobb sikernk lesz vele (“ meg visszaadja az ipart ‚s nyit egy ‚kszerzletet). S‚t ljunk ki a st‚g v‚g‚re ‚s tegyk pr˘b ra a szerencs‚nket: horg sszunk egyet (FISHING). Aha : mozog m r... mozog m r... hoppl ! Ejnye, de sz‚p bakancsot fogtunk! Łgy l tszik, a mes‚ben is van k”rnyezetszennyez‚s. Pillanatnyilag nem bakancsra megynk, sz˘val azt visszapottyantjuk a vĄzbe. Folytassuk (FISHING). Rosella nemsok ra visszahŁzza a horgot ‚s sz˘l, hogy Ągy nem s–r–n fogunk halat, ha nem csalizzuk fel a horgot. Ja, t‚nyleg. Tegyk fel a f”ldigiliszt t a horog v‚g‚re (BAIT HOOK) ‚s folytassuk a pec z st (FISHING). Rosella megint kihŁzza : azt mondja, nem harapnak a halak. Mi az, hogy nem harapnak?! Vegynk t n szardĄniakonzervet?! Sz˘ sem lehet r˘la! (FISHING) Nicsak, nicsak: er“s hŁz s a zsĄn˘ron ‚s tess‚k: egy sz‚p k”v‚r hal! Most meglep“ dolog k”vetkezik: vĄzbe ”ljk Rosella-t! Pontosabban c p ba. Ugorjunk fejest a tengerbe ‚s Łsszunk befel‚. A c p k Łgy l tszik j˘l laktak, amikor a j t‚k elej‚n megettettk “ket a f“h“sn“vel: nem mutatkoznak. (A dologra egy‚bk‚nt teljesen v‚letlenl j”ttnk r : mivel v‚glegesen elakadtunk a j t‚kban, t‚nyleg c p ba akartuk ”lni a kedves h”lgyet : azt n elmentnk feltenni egy k v‚t. Erre mit csin lt? tŁszott neknk egy szigetre... Ez abszolŁt nem volt sz‚p a j t‚k Ąr˘it˘l.) El“t–nik viszont egy b lna, amely lenyel bennnket, ha tov bb Łszunk ‚s a sz j b˘l nincs menekv‚s... A b ln val is ugyanolyan kavarod s van, mint a c p kkal: n‚ha egy k‚perny“vel feljebb mutatkozik, n‚ha meg nem akar el“kerlni (ut˘bbi esetben viszont tal lunk helyette c p t). A l‚nyeg az, hogy most egyel“re tov bb kell Łsznunk balra (ha megjelenik a b lna, akkor gyorsan j”jjnk lejjebb egy k‚perny“vel (ott sem lesz c pa) ‚s ott folytassuk az utat). A k”vetkez“ k‚perny“n egy szigetre ‚rkeznk. Itt lakik Genesta. Most ‚ppen palot j nak fels“ emelet‚n haldoklik v‚szes talizm nhi nyban. Egyel“re m‚g nem kell elmennnk hozz , most m s‚rt j”ttnk. Genesta p v i ide-oda m szk lnak a szigeten ‚s az egyikk elhullajtotta az egyik toll t. Keressk meg ezt a tollat ‚s vegyk magunkhoz (TAKE FEATHER). Mehetnk vissza a tengerbe b ln t keresni. Ha felbukkant, Łszk ljunk egy kicsit ide-oda azon a k‚perny“n ‚s nemsok ra majd lenyel bennnket. Ha nem akar el“kerlni a b lna, Łsszunk vissza Genesta sziget‚re ‚s pr˘b ljuk Łjra (n‚zzk meg mindig az eggyel feljebb l‚v“ k‚perny“t is). Vigy zat! Ha Rosella tŁl sokat Łszk l, elf rad ‚s megfullad. Miut n sikeresen lenyelettk magunkat a b ln val, a sz j ban Łszk lunk ide-oda. RendkĄvl bd”s van (egy id“ ut n Rosella meg is fullad t“le). A vĄzben egy veg Łszk l, mellette pedig egy Łr (h”lgy? mindegy, hĄvjuk csak James-nek) hever‚szik egy haj˘roncson (mit meg nem eszik ez a b lna...). Val˘szĄn–leg m r itt lehet egy ideje... Łsszunk oda az veghez ‚s vegyk fel (TAKE BOTTLE). Ha megizsg ljuk (LOOK BOTTLE), valamilyen kis papĄrdarabot l tunk benne. Nyissuk ki teh t az veget (OPEN BOTTLE) ‚s olvassuk el, mit mond az Ąr s (READ NOTE). Kl”nf‚le marhas gokat m s Sierra-j t‚kokkal j tsz˘ emberk‚kt“l (Łjraolvasva mindig m s zenetet kapunk : j˘ sz˘rakoz st!). Most valahogy ki k‚ne jutni innen, miel“tt megfulladn nk... A b lna nyelve azonban egy kiss‚ sĄkos: Rosella  lland˘an lepottyan r˘la, amikor fel akar m szni r . Kiv‚ve egy helyet: ha a nyelv bal oldal ra  llunk ‚s onnan  tl˘san felfel‚ m szunk, akkor egy helyen sikerl felguggolnunk. Innen menjnk a nyelvet k‚t r‚szre oszt˘ vonal tetej‚re. Felpillantva a b lna hatalmas garatj t l thatjuk. Tal n nyilv nval˘, hogy hogyan fogunk kijutni: megcsiklandozzuk egy kicsit a tollal a garatj t (TICKLE UVULA). Aaaaaaaccccchhhhhhooooo! : mondja a b lna. Sz˘val a b ln k is szoktak tsszenteni. Ez p‚ld ul visszatsszentett bennnket a tengerbe. Amikor ism‚t felbukkanunk a vĄz al˘l, felfel‚ egy sziget k”rvonalait pillantjuk meg. A t”bbi ir ny nem szerencs‚s, sz˘val Łsszunk a sziget fel‚. Egy csom˘ haj˘roncs hever mindenfel‚, az egyik haj˘borda tete- j‚n pedig egy nagy pelik n imbolyog. Ne menjnk k”zel hozz , mert megijed ‚s elrepl (mi pedig sosem jutunk ki err“l a szigetr“l... legal bbis ‚lve nem). A pelik nok nagy kedvel“i a halaknak, n lunk pedig van is egy d”gl”tt p‚ld ny. Amikor kil baltunk a tengerb“l a sziget homokj ra,  lljunk meg kb. az els“ borda mellett, majd dobjuk oda a pelik nnak a halat (THROW FISH). A bd”s hal a magasba r”ppen, majd p ly j t a pelik n torokzacsk˘j ban fejezi be. Amint a mad r kinyitja a cs“r‚t, valami csillog˘ dolog hullik ki bel“le ... N‚zzk meg mi az: egy csillog˘ sĄp hever a f”ld”n. Vegyk magunkhoz, majd kutassuk  t a szigetet. A kutat s c‚lja els“sorban a f”ldb“l ki ll˘ cs˘nakorr legyen:  lljunk be k”z‚ ‚s n‚zznk le a f”ldre (LOOK GROUND). Nicsak, egy aranykant r! Ez is egy kedves hŁz s volt a j t‚k k‚szĄt“it“l... Most m r van kant runk az unikornishoz, valahogy vissza k‚ne keverednnk Tamir-ra. Az Łsz s nem j˘ m˘dszer, mert egy c pa gyomr ban ‚r v‚get az utaz s : ink bb taxit fogunk hĄvni: fŁjjunk bele a sĄpba (PLAY WHISTLE). Nemsok ra egy palackorrŁ delfin jelenik meg ‚s boldogan csattogtatja a vizet. Gyalogoljunk oda hozz  ‚s ljnk fel a h t ra (RIDE DOLPHIN). R”vid utaz s ‚s a delfin m r ki is k”t Tamir partj n. Keressk most meg az unikornisunkat,  lljunk a fej‚hez ‚s kant rozzuk fel (BRIDLE UNICORN). Az unikornis most m r ir nyĄthat˘, pattanjunk fel teh t a h t ra (RIDE UNICORN). Sz‚pen el is lovagol ( unikornisagol ?) velnk a Lolotte kast‚ly hoz vezet“ ”sv‚nyhez. Most h rom sz rnyas micsoda ‚rkezik: az egyik  tveszi az unikornis kant rj t, amĄg a m sik kett“ : szok s szerint : elreptet bennnket Lolotte-hez. Aha, : mondja Lolotte : l tom, j˘ l ny volt l ‚s elhoztad nekem az unikornist. Most m r majdnem bizonyos vagyok benne, hogy  rtatlan vagy. De... : k”sz”rli meg a tork t : ... m‚g nem eg‚szen. Na, ez nem hangzik tŁl j˘l. Most azt tal lja ki, hogy tulajdonk‚ppen az aranytoj st toj˘ tyŁkra v gyik. A tyŁk az erd“ben lak˘ ˘ri s tulajdon t k‚pezi. Ha elhozzuk a tyŁkot, akkor lesz szabadul s, nagy jutalom meg minden... Az ˘ri s ‚s a feles‚ge az erd“ben l‚v“ h zban lakik. Az ˘vatlanoknak val˘szĄn–leg m r felt–nt, hogy kev‚sb‚ bar ts gosak. Ha arra j rtunk, akkor n‚ha megjelent az ˘ri s ‚s miut n elkapott bennnket, a hajunkn l fogva becib lt a h zba. Az ezut n k”vetkez“ket m r mindenki elk‚pzelheti mag nak : a l‚nyeg az, hogy meghaltunk. Ha sikerlt volna m‚gis ‚lve elkecmeregni a h zig, akkor az ajt˘r˘l kiderlt, hogy z rva van ‚s neknk nincs kulcsunk. rdekes m˘don miut n Lolotte feladja a rendel‚st 1 db aranytoj st toj˘ tyŁkra, az ajt˘ kinyĄlik ‚s az ˘ri s sem j”n. Menjnk teh t az ˘ri sok h z hoz ‚s menjnk be az ajt˘n (OPEN DOOR). ˘, jaj, de k r is ‚rtnk... egy hatalmas kutya ugrott fel a sarokb˘l ‚s elfogyasztott bennnket. Tal n k‚ne neki hozni egy csontot... Sz˘val a tyŁkoz st most elnapoljuk: t“r”djnk ink bb egy kicsit a papa eg‚szs‚g‚vel (h tha gym”lcskeresg‚l‚s k”zben lelnk n‚mi csontot is...) Menjnk teh t a temet“ k”zep‚n  ll˘ elhagyatott h zhoz. Milyen bar ts gos hely... A h zat v‚gigkutatva mindentt piszok, p˘kh l˘k : mintha ‚vsz zadok ˘ta lakatlan lenne (pedig milyen forgalom lesz majd itt ‚jszaka!). Pillanatnyilag egyetlen szoba ‚rdekes sz munkra: a f”ldszinten balra nyĄl˘. Az  llapotok itt is ugyanolyanok, mint a t”bbi szob ban. A faln l  ll˘ k”nyvespolcon kutatva (LOOK SHELF) viszont egy k”nyv felhĄvja mag ra a figyelmnket: William Shakespeare ”sszes m–vei . (H t az egy sz‚p nagy k”nyv lehet! : CoVboy) Fel is lehet venni (TAKE BOOK). A falon egy kancsalĄt˘ h”lgyet  br zol˘ portr‚ fgg. A k‚pet figyelmesebben megn‚zve ‚szrevesszk, hogy a fal egy bizonyos pontj ra mered. lljunk teh t a falhoz (a k”nyvespolc mellett) ‚s vizsg ljuk meg a falat (LOOK WALL). Egy kis kallantyŁ! H t akkor tal n fordĄtsuk el... (MOVE LATCH). Egy titkos ajt˘ t rul fel el“ttnk! A falnak t masztva egy  s˘ hever, vegyk magunkhoz (TAKE SHOVEL). Egy csigal‚pcs“ vezet felfel‚ az emeletre (mily k”nny– is leesni r˘la!), ahol egy orgona  ll. Aki akar felmehet zen‚lgetni egy kicsit, de erre egyel“re m‚g nincs szks‚g : majd ‚jszakai el“ad s lesz. Menjnk ki ink bb a h zb˘l ‚s keressk meg a b rdot (azon a tiszt son szokott ld”g‚lni, ahol egy fat”nk van a k‚perny“ k”zep‚n : n‚ha “ sem akar megjelenni, sz˘val lehet, hogy itt is ki-be kell m szk lni egy darabig). Meglehet“sen sz”rny– hangokat csihol a lantj b˘l, de sz˘ba elegyedve vele (TALK MAN), Łjabb ballad kat zŁdĄt r nk. (A Greensleeves p‚ld ul rendkĄvl borzalmas : CoVboy) Cseveg‚s helyett ink bb adjuk neki oda Shakespeare ”sszes m–veit (GIVE BOOK). Felcsapja az els“ oldalon, majd r”vid olvas s ut n felcsillan a szeme: most m r nem kell tov bb zen‚sznek lennie, mert Ągy hĄres szĄn‚sz v lhat bel“le! A feleslegess‚ v lt lantot neknk adja cser‚be, majd elindul, hogy a szĄnpadon pr˘b lja ki a tehets‚g‚t. Mihez kezdjk egy lanttal?! Keressk meg vele mondjuk Pan-t, a kentaurt (vagy szatĄrt, ha Łgy jobban tetszik). Nyilv n m r eddig is tal lkozhattunk vele: f‚lig bakkecske, f‚lig ember ‚s a r˘la elnevezett sĄpot fŁjja nagy igyekezettel. Bizony ra m r elzsibbadhatott a sz ja, sz˘val aj nljuk fel neki az im‚nt ŁjĄtott lantot (GIVE LUTE). Nem nagyon ‚rdekli a dolog. H t akkor mutassuk be neki az  rut: j tszunk rajta egy kicsit (PLAY LUTE). Aha, ez m r felkelti az ‚rdekl“d‚s‚t: abbahagyja az ugr l st ‚s figyel bennnket. Menjnk oda hozz  ‚s most adjuk oda neki a lantot. Rettent“ boldog az aj nd‚kkal, cser‚be megkapjuk t“le a sĄpj t. Most majd a lanttal ugr l tov bb. Menjnk el a vĄzes‚shez, ahonnan a tengerbe ”ml“ foly˘ ered. A vĄzes‚sek gyanŁs dolgok: mindig valamilyen reg szokott m”g”ttk lenni... Ezt viszont nem tudjuk megk”zelĄteni, mert mindig visszasodor bennnket a vĄz sodra. Egy kis trkkh”z kell folyamodunk: volt m r ugyeb r egy hercegnk, aki azel“tt b‚ka volt ‚s n lunk felejtette a koron j t. H tha a dolog visszafel‚ is elj tszhat˘ : tegyk fel a koron t a fejnkre (WEAR CROWN). Na tess‚k: meg sem kellett cs˘kolni magunkat, m ris milyen sz‚p levelib‚ka lett bel“lnk. A b‚ka sz‚pen beugr l a vĄzbe,  tbukik a vĄzes‚s alatt, majd m”g”tte bukkan fel : azt n megint Rosella lesz bel“le. A vĄzes‚s m”g”tt egy barlang bej rata l tszik. A bej rat mellett egy ”reg deszkadarab hever, vegyk ezt is magunkhoz (TAKE BOARD), majd l‚pjnk be a barlangba. Na igen. A barlangokban s”t‚t van. Ellenszer: gyŁjtsuk meg a t”rp‚k l mp s t (LIGHT LANTERN). Egy m r jobb valamivel, b r Ągy se sokat l tunk. Azt viszont igen, hogy a bej rat mellett egy csom˘ csont hever. Nagyszer– lesz kutyaeledelnek : vegynk fel egyet (TAKE BONE). A barlang abszolŁt bar ts gtalan hely: trollok lakj k, akik el szokt k kapni az arra j r˘ Rosella-kat. Pedig valahogy  t k‚ne jutni rajta... Az Łtvonalat kicsit bonyolult lenne elmagyar zni Ąr sban, sz˘val ehhez mindenkinek j˘ sz˘rakoz st kĄv nunk! Akkor vagyunk j˘ helyen, ha a k‚perny“ jobb fels“ sark ban vil goss got l tunk derengeni. Itt akkor mentsk is ki az  ll st ‚s menjnk tov bb jobbra. Zutty! : m r bele is estnk egy szakad‚kba. Miut n visszat”lt”ttk az  ll st, menjnk ism‚t kb. addig, ahol az im‚nt lepottyantunk ‚s ott tegyk le a f”ldre a deszk t (PUT BOARD ON GROUND). HĄdnak megteszi: most m r ‚ps‚gben  tjutunk a t tong˘ lyukon ‚s el‚rhetjk a m sik kij ratot. Vigy zat! Rosella felszedi maga ut n a hidat, sz˘val amikor visszafel‚ j”vnk, ism‚t le kell majd tennnk. Miut n napf‚nyre bukkanunk, haladjunk tov bb jobbra ‚s... h t nem megmondta Genesta, hogy a hegyeken tŁl mocs r van?! A mocs r pedig elnyeli azt, aki r l‚p. Van viszont egy csom˘ zsomb‚k, amely megtartja a sŁlyunkat ‚s  t lehet ugr lni az egyikr“l a m sikra. JUMP-oljunk teh t egy darabig, amĄg a m gikus gym”lcs”t term“ fa sziget‚hez ‚rnk. Itt kicsit nagyobb a r‚s, nem lehet  tugrani a szigetre: tegyk le megint a f”ldre a deszk t (m‚g j˘, hogy Rosella elhozta!). Łjabb apr˘ kellemetlens‚g: egy kĄgy˘ is van a fa el“tt. Ezt ugyan nem mondta Genesta, de mindenki biztos lehet benne, hogy nem a bar ts gos tĄpusŁ kĄgy˘khoz tartozik. Nem baj, Pan odaadta a furuly j t, majd megb–v”ljk vele (PLAY FLUTE). Ez j˘t tesz neki, mert a muzsik t˘l r”gt”n joj˘zni kezd a szeme ‚s hipnotikus  lomba merl. H t akkor szedjk le a f r˘l a m gikus gym”lcs”t (TAKE FRUIT) ‚s kezdjnk el visszaugr lni a barlang sz j hoz. Lesz megint egy kellemes utunk visszafel‚ a barlangon keresztl. Miut n  t‚rtnk, nem kell megint a koron t haszn lnunk, el‚g csak bel‚pni a vĄzes‚s al  ‚s az  r kisodor bennnket. Most m r mehetnk tyŁkozni az ˘ri s h z hoz. Amikor a kutya r nk ront, dobjuk oda neki a csontot (THROW BONE), amit“l megnyugszik ‚s leheveredik a sarokba, hogy elcs mcsogjon rajta. Menjnk fel az emeletre, ahol az ablaknak t masztva megtal ljuk az ˘ri s balt j t (TAKE AXE). Ne nagyon vesztegessk az id“nket n‚zel“d‚ssel, mert nemsok ra meg‚rkeznek ˘ri s‚k ‚s el‚g idegesek lesznek, hogy itt gar zd lkodunk a h zukban! Menjnk vissza a f”ldszintre. Szemben van a konyha, a kutya mellett nyĄlik a kamra. A konyh ban nincs semmi dolgunk, a kamr val viszont kicsit konspir lni fogunk: elbŁjunk benne (OPEN DOOR) ‚s v runk egy kicsit. Egy id“ mŁlva meghalljuk, hogy meg‚rkezett az ˘ri s. Kukkantsunk ki a kulcslyukon (LOOK KEYHOLE). Az ˘ri s k”zli, hogy v‚rszagot ‚rez, de a feles‚ge azonnal leinti ‚s egy t ny‚r ‚telt tesz el‚. tkez‚s ut n az ˘ri s k‚ri az asszonyt˘l a tyŁkj t, majd r parancsol, hogy tojjon (nem az asszony, a tyŁk). A tyŁk nemsok ra tojik is egy aranytoj st. Az ˘ri s Łgy l tszik el‚gedett a mai term‚ssel, mert nemsok ra ‚desded  lomba szenderl, a falakat csak Łgy r zza a horkol sa. Aha, elj”tt a mi id“nk: nyissuk ki a kamraajt˘t, vegyk le a tyŁkot az asztalr˘l (TAKE HEN), azt n usgyi! : kifel‚ a h zb˘l. Az ˘ri s ugyan fel‚bred az ajt˘nyit sra, de odakint eg‚rutat tudunk nyerni el“le. Mehetnk Lolotte-hez tyŁkostul-mindenestl. R”vid repl“Łt ut n v‚gighallgathatjuk, amint a telhetetlen boszork ny megdĄcs‚r bennnket a sikeres tyŁkgy–jt“ expedĄci˘‚rt. Persze : tal n mondanunk sem kell : m‚g mindig nem oszlottak el v‚glegesen a k‚telyei becses szem‚lynket illet“en, mert a csod latos jutalom elnyer‚s‚hez m‚g egy dolgot meg kell tennnk neki... H t m r sosem lesz v‚ge?! Most azt tal lta ki, hogy hozzuk el neki Pandora szelenc‚j‚t, mert annak birtok ban m r egyszer–en meg llĄthatatlan lesz. Ez a szelence a g”r”g mitol˘gia szerint a gondok ‚s bajok forr sa, amelyet egy Pandora nev– igen okos h”lgy kĄv ncsis gb˘l felnyitott. (... ‚s Ągy alakult ki a vil g jelenlegi  llapota : CoVboy) Lolotte pontos leĄr ssal is szolg l a szelence lel“hely‚t illet“en: Keresd meg magad! K”sz. M r replnk is vissza a hegy l b hoz. Innen a j t‚k szabv ny mes‚b“l hirtelen  tmegy horrorba. El“sz”r is tegynk egy kis kerl“t ‚s menjnk az ˘ri s h za m”g”tt fekv“ erd“ elej‚hez. Bizony ra m r felt–nt id ig, hogy kicsit furcsa f k n“nek ebben az erd“ben: k‚t szemk van, amellyel rendkĄvl csŁny n n‚znek. Tov bbi h tr nyos tulajdons guk, hogy elkapnak bennnket, ha k”zel mer‚szkednk hozz juk. Mit neknk egy erd“?! Kiv gjuk az eg‚szet az ˘ri s balt j val! (USE AXE) Ki se kell v gni “ket, megijednek a balt t˘l : most m r nyugodtan m szk lhatunk k”z”ttk. Az ˘ri s h z nak v‚g‚t“l jobbra kell mennnk ‚s egy meglep“ h zik˘hoz ‚rkeznk. Nem sok j˘t sejtet Ągy els“ pillant sra, de most m r n‚zzk meg, kik is laknak benne. A helyis‚g k”zep‚n valami z”ld l‚ty˘ bugybor‚kol egy fekete stben. A sarokban h rom ”reg, egyszem– boszork ny  ll. Nem egyenk‚nt van egy szemk : h rmuknak van annyi ”sszesen. A szemet folyton adogatj k egym s k”z”tt ‚s Ągy mindig m s l t vele. Az egyik boszork ny r”gt”n aktiv lja mag t ‚s fel‚nk halad, mĄg a m sik kett“ a sarokban adogatja egym snak a szemet. Nem az a j t‚k c‚lja, hogy a mobiliz lt boszork ny elkapjon ‚s megf“zz”n abban a z”ld levesben! El“sz”r is teh t mozogjunk Łgy, hogy az st tŁls˘ oldal ra kerljnk, mik”zben a bennnket hajkur sz˘ id“s h”lgy az innens“n legyen, azaz beleakadjon az stbe. Ezut n abban a pillanatban, amikor az ‚ppen l t˘ boszork ny  tadja a szemet a m siknak (teh t ‚ppen nem l t vele egyik sem),  lljunk szemb“l a m sik k‚t boszork ny k”z‚ ‚s vegyk el t“lk a szemet (TAKE EYE). Ha nem sikerl a dolog, akkor az egyik r”gt”n elkap bennnket ‚s f“z“cske lesz a j t‚k v‚ge... Ha n lunk a szem, a boszork nyok r”gt”n jobb bel t sra t‚rnek: lelnek (a m szk l˘ is) ‚s k”vetelik vissza a szemket. M‚g ne adjuk vissza, mert annak nem lesz j˘ v‚ge... Itt egy‚bk‚nt is bd”s van, menjnk ki ink bb leveg“zni egyet a h z el‚. Amikor visszat‚rnk, az egyik boszork ny valamilyen t rgyat dob a f”ldre. Nesze, a ti‚d. Megv‚d a halhatatlanok ellen. Szks‚ged lesz r . De most m r KRLEK, add vissza a szemnket! K‚rlek? Na, az m r mindj rt jobban hangzik... El“bb persze n‚zzk meg, mi van a f”ld”n (LOOK GROUND). Egy fekete skarabeuszbog r. Vegyk fel (TAKE SCARAB), azt n adjuk vissza a szemket, hadd kukkoljanak tov bb (GIVE EYE). Azt mondj k, menjnk k”zelebb, mert van m‚g valami aj nd‚kuk a sz munkra... Na persze : ezt m r ismerjk, sz˘val sz˘ sem lehet r˘la... Most m r sziasztok, l nyok! Mihelyt elhagyjuk a h z el“tti r‚szt, s”t‚t ‚jszaka ereszkedik Tamir f”ldj‚re. A s”t‚t ‚jszak k a temet“k k”zep‚n  ll˘ elhagyatott h zakban telnek a leghangulatosabban : menjnk teh t oda. A temet“ben egy‚bk‚nt minduntalan kĄs‚rtetek bukkannak el“ a sĄrok k”zl, de a skarabeuszunkt˘l megijednek ‚s elt–nnek. Az elhagyatott h zban hirtelen csecsem“sĄr st hallunk az emeletr“l. Menjnk fel a gyerekszob ba (bal oldali ajt˘, azt n balra) ‚s l tjuk, hogy a b”lcs“ ide-oda mozog. Bizony ra abban van a sĄr˘ gyermek, sz˘val n‚zznk bele (LOOK BABY). Persze, hogy nincs benne senki! jszaka van ‚s egy temet“ k”zep‚n m szk lunk : nyilv nval˘, hogy a h zban is kĄs‚rtetek vannak. A temet“ben egy csom˘ sĄr van, mindegyiken elm‚s sĄrversike : lehet “ket olvasgatni READ STONE-nal. Van m‚g ezenkĄvl a temet“ sz‚l‚n egy ‚rdekes hely: egy kripta, amelynek az ajtaj t egyel“re nem tudjuk kinyitni. Tal n majd k‚s“bb... A h zban most n‚h ny kĄs‚rtethez lesz szerencs‚nk, akik mindannyian elvesztettek valamit ‚s most keresik. Ha valami zajt hallunk, akkor keressk meg a kĄs‚rtetet, aki okozta, majd n‚zzk meg LOOK GHOST-tal. Ilyenkor megtudjuk, hogy kinek a kĄs‚rtet‚t l tjuk vagy valami egy‚b utal st arra, hogy mit veszĄthetett el. A keresett t rgy abban a sĄrban van, ahova eltemett‚k “ket. Ki kell onnan  snunk ‚s elhozni nekik. Van azonban k‚t apr˘s g: a sĄrokon  ltal ban nincs n‚v, csak a versike l‚nyeg‚b“l lehet kik”vetkeztetni, hogy melyik sĄrn l kell  snunk; az  s˘nk az ”t”dik  s sn l el fog t”rni ‚s n‚gy kĄs‚rtet t rgyait kell elhoznunk : hib z si lehet“s‚g teh t nincs, pedig van vagy tizen”t sĄr (j˘ j t‚k volt kital lni, hogy melyik sĄrokn l kell  sni...). H t akkor kezdhetjk is: A kisgyermek sĄrja a temet“ bal h ts˘ r‚sz‚n van (SĄrfelirat: To the ever... : ott van a versike v‚g‚n, hogy 6 ‚ves volt), teh t  ssunk itt (DIG). Egy ezst cs”rg“ kerl el“. Vigyk vissza a h zba a b”lcs“h”z ‚s adjuk oda a b‚binek (GIVE RATTLE TO BABY). Ett“l r”gt”n megnyugszik. Nemsok ra sz”rny– l nccs”rg‚s hangzik a f”ldszintr“l: egy (volt) f”sv‚ny ember a zaj forr sa, aki a falakon keresztl k”zlekedik. Az “ sĄrj nak a felirata: Here lies Newberry Will... s s ut n egy zacsk˘ arany kerl el“. Kiss‚ k”rlm‚nyes megfogni a b csit, mert  lland˘an m szk l : Ągy szembe kell  llnunk vele ‚s v rni mĄg megjelenik a szemk”zti falon keresztl (GIVE GOLD). A f”sv‚ny szelleme olyan boldog lesz a p‚nzeszacsk˘val, hogy hirtelen el is t–nik. Nemsok ra zokog s hangzik valahonnan. Eg‚sz pontosan az emeletr“l, a jobb oldali szob b˘l (a kĄs‚rtet csak akkor jelenik meg, ha be llunk a szoba k”zep‚re). Egy fiatal n“ gener lja a hangot, aki Łgy sĄr mintha ”sszet”rt‚k volna a szĄv‚t. Ez Betty Cowden, aki 19 ‚vesen vesztette el kedves‚t, mid“n az vĄzbe fulladt (Biztos “t is lenyelte a b lna... : CoVboy). Az “ sĄrj b˘l egy sz‚p nyakl nc kerl el“. Miut n odaadtuk neki (GIVE LOCKET), az el“kel“ Lord of Manor szellem‚hez lesz szerencs‚nk a hallban. Vajon a hi nyz˘ f‚l l b t keresi? Nem, a dics“ helyt ll s‚rt j r˘ ‚rdemrendj‚t (MEDAL OF HONOUR). A sĄrj t nem lesz neh‚z megtal lni... (maradjon valami a j t‚kosnak is). Miut n a lord Łr megkapta a med lj t, egy fiatal fiŁ vigyorog r nk, az emeletr“l, majd beszalad a jobb oldali szob ba. Itt k”zben kinyĄlt a mennyezet ‚s egy l‚tra vezet a padl sra, amin a fiŁ gyorsan fel is m szik, mihelyt megpillant bennnket. Ha ide is ut na m szunk (CLIMB LADDER), innen m r nem szalad el, csak l egy l da tetej‚n, ami esetleg segĄthet neknk : persze csak miut n megkapta a keresett t rgy t. (Lefel‚ is m szni kell a l‚tr n, mert a padl s kiss‚ magasan van!) Az “ sĄrj b˘l egy hintal˘ (TOY HORSE) kerl napvil gra. A fiŁ egy grimasz kĄs‚ret‚ben  t is veszi t“lnk ‚s elt–nik. Nyissuk ki a l d j t (OPEN CHEST) ‚s n‚zzk meg mi van benne (LOOK INTO CHEST). Egy r‚gi kott t tal lunk. Kotta?! M r tal ltunk a h zban egy orgon t a rejtekajt˘ m”g”tti toronyban! Megynk muzsik lni... M sszunk le a padl sr˘l ‚s menjnk  t a f”ldszintr“l balra nyĄl˘ szob ba, ahol a rejtekajt˘t tal ltuk. Menjnk fel a csigal‚pcs“n (lees‚s n‚lkl el‚g neh‚z lesz), ljnk le az orgona el‚ a padra (SIT) ‚s j tszuk el a kott t (PLAY SHEET MUSIC). Ugyan kiss‚ nehezen olvashat˘, de az‚rt csak kibogar sszuk valahogy: r‚mĄt“ zen‚t csalunk el“ a hangszerb“l (mintha csak a b rdot hallan nk...). Az el“ad s v‚gezt‚vel egy kis meglepet‚s ‚r: az orgona fels“ r‚sz‚n egy kis fi˘k nyĄlik ki. Kukkantsunk bele (LOOK DRAWER). Egy csontv z-kulcsra bukkantunk. Vegyk magunkhoz (TAKE KEY), majd m sszunk vissza valahogy a l‚pcs“n. Menjnk ahhoz a bizonyos kript hoz a temet“ben ‚s pr˘b ljuk meg kinyitni a z rat az ajt˘n (UNLOCK DOOR). Rendben, nyitja, most j”het az ajt˘ (OPEN DOOR). rdekes helyre kerltnk. Ak r egy “si sĄr: a falon hieroglif k, a falhoz t masztva egy szarkof g, a sarokban pedig egy kis doboz, amely tal n Pandora szelenc‚je is lehet... Mivel egy f‚l szinttel magasabban vagyunk a kellet‚n‚l, le k‚ne ereszkednnk. A megold s (sz˘ szerint) a l bunk el“tt hever, egy halom k”t‚l k‚p‚ben (TAKE ROPE). Mivel Rosella l tja, hogy valaki m r l‚tr t gy rtott a k”t‚lb“l, r”gt”n le is ereszti. M sszunk le rajta (CLIMB DOWN). A szarkof g ajtaja hirtelen kinyĄlik ‚s egy harcias kin‚zet– mŁmia ront ki rajta : a skarabeuszunkt˘l viszont megijed ‚s r”gt”n vissza is ront a szarkof gj ba. Vegyk fel a dobozt a sarokb˘l, de kinyitni nem kell (az Pandora volt, nem Rosella!). M sszunk ki a kript b˘l ‚s vigyk el a szelenc‚t Lolotte-nek. rdekes. Most nem tal l ki Łjabb dolgokat a sz˘rakoztat sunkra, hanem csak egyszer–en megk‚rdezi a nevnket. Azt n elnyerjk m‚lt˘ jutalmunkat... Ez  m a jutalom! A sz‚p Edgar szerelmes lett bel‚nk ‚s mi hozz mehetnk feles‚gl. Az eskv“t Lolotte m snap reggelre t–zi ki, mĄg ‚jszak ra Edgar szob j ba lesznk besz ll solva (h l'Istennek egyel“re m‚g Edgar n‚lkl). A biztons g kedv‚‚rt m‚g elveszik az ”sszes n lunk l‚v“ holmit ‚s m r visznek is a toronyszob ba, ahol term‚szetesen r nkz rj k az ajt˘t. Nyakig a kulim szban: ha reggelig nem sikerl megl˘gnunk ebb“l a bolondokh z b˘l, t‚nyleg feles‚gl adnak bennnket ehhez az Edgar gyerekhez... Szerencs‚re nemsok ra megjelenik d‚lceg j”vend“belink ‚s egy r˘zs t csŁsztat be az ajt˘ alatt. Menjnk oda ‚s vizsg ljuk meg (LOOK ROSE). A r˘zs ra egy aranykulcs is van k”t”zve. V‚letlenl ez a szobaajt˘ kulcsa, sz˘val vegyk le a r˘zs r˘l (TAKE KEY), nyissuk ki az ajt˘t vele (UNLOCK DOOR ‚s OPEN DOOR), majd menjk le a l‚pcs“n (de j˘ is, hogy nem l tni, hova l‚pnk!...). A kast‚lyban mindentt szuny˘k lnak az “r”k, de ha tŁl k”zel megynk valamelyikhez, akkor azonnal felriadnak ‚s visszakĄs‚rnek a toronyszob ba (akkor pedig m r nincs t”bb es‚ly, Mrs. Edgar lesz bel“lnk m snapra). Menjnk el az eb‚dl“ig (ahol k‚t ajt˘ van egym s mellett) ‚s ott pr˘b ljunk bemenni azon, amelyik az “rh”z k”zelebb van. Ha sikerl a dolog, akkor a kast‚ly konyh j ba jutunk, ahol a jobb oldali faliszekr‚nyt kinyitva (OPEN CABINET) megtal ljuk az ”sszes holminkat (TAKE ALL). Ezek ut n az eb‚dl“b“l nyĄl˘ m sik ajt˘n folytassuk az utat, amely hamarosan a Lolotte toronyszob j ba vezet“ csigal‚pcs“be torkollik (ugyanolyan, mint amilyenen az el“bb lej”ttnk, hihi...). A l‚pcs“fordul˘ban egy ajt˘ van, de ide most ne menjnk be, mert az itteni “r ‚beren alszik. Menjnk fel Lolotte szob j hoz ‚s nyissuk ki az ajt˘t (UNLOCK DOOR). A program megk‚rdezi, hogy az aranykulcsot vagy a csontv z-kulcsot akarjuk-e haszn lni. J˘ vicc: az aranyat (USE GOLD KEY ‚s OPEN DOOR). Lolotte ‚desdeden szundik l tov bb, mĄg belop˘zunk. Nem, nem fogjuk megfojtani : Cupido nyil hoz az unikornis ut n m‚g maradt egy t”lt‚nynk. L“jk teh t bele Lolotte-be a szeretet nyilacsk j t (SHOOT LOLOTTE). L tv nyos show-m–sor veszi kezdet‚t: Lolotte ag˘ni ja igen sz˘rakoztat˘ l tv ny, b r Rosella csod lkozik rajta, hogy hogyan lehets‚ges az, hogy egy  rtalmatlan Cupido-nyĄlt˘l Lolotte exit lt? Azt n persze r j”n arra, hogy “ m r annyira gonosz volt, hogy a szeretet m‚regk‚nt hatott a szervezet‚re. Na mindegy, nyugodjon b‚k‚ben. A m‚sz rl s k”zben hajnal lett ‚s megjelenik Edgar is a l‚pcs“n. Kiss‚ meglepett arcot v g, amint a kedves mam t halva l tja viszont, de azt n azt mondja, hogy szabadon enged bennnket : menjnk amerre j˘l esik. J˘, akkor el“sz”r is Lolotte-hez megynk ‚s levesszk a nyak b˘l Genesta talizm nj t (TAKE TALISMAN). Azut n lemegynk a l‚pcs“fordul˘ban l‚v“ ajt˘ig. Ez a kamra ajtaj hoz vezet (j‚! a sz rnyas micsod k fejet hajtottak neknk!), amely m”g”tt ott rohang l az aranytoj st toj˘ tyŁk (TAKE HEN) ‚s itt van Pandora szelenc‚je is (TAKE PANDORAS BOX). S‚t ljunk le a l‚pcs“n ‚s menjnk ki a kast‚lyb˘l. Odakint egy f‚szert l tunk, amelyben a szerencs‚tlen unikornist tartj k fogva. Val˘szĄn–leg nem ‚rzi tŁl j˘l mag t, sz˘vale ngedjk szabadon szeg‚nyt, nyissuk ki a kapuj t (OPEN GATE). Az unikornis boldogan elv gtat. Most menjnk vissza a kript ba, ahonnan elhoztuk Pandora szelenc‚j‚t. M sszunk le ‚s tegyk vissza a hely‚re (PLACE BOX). Hagyjuk el a kript t ‚s z rjuk kulcsra az ajt˘t (CLOSE DOOR ‚s LOCK DOOR). Rosella berŁgja egy k“reped‚sbe a kulcsot, hogy most m r soha senki se nyithassa ki t”bb‚ a kript t. Innen m r nincs kl”n”sebben neh‚z dolgunk: m r csak vissza kell vinnnk Genesta talizm nj t. S‚t ljunk ki teh t a horg sz h z n l a m˘l˘ra ‚s Łsszunk  t Genesta sziget‚re. Itt menjnk be a palot j ba ‚s hallb˘l balra vezet“ l‚pcs“ tetej‚n l‚v“ szob ban meg is leljk a tnd‚rt. Adjuk vissza a talizm nj t (GIVE TALISMAN) ‚s r”gt”n ‚let k”lt”zik bel‚. A dolgok most m r magukt˘l folynak: Genesta h l s, hogy vissza- hoztuk a talizm nj t meg az elvesztett tyŁkj t (ez a n“ mindent elhagy?!), visszav ltoztat bennnket kir lykisasszonynak, stb. : a t”bbit (Edgar megsz‚pl‚s‚t“l kezdve a kedves papa gy˘gyul s ig) mindenki v‚gign‚zheti. El‚g sz˘rakoztat˘ a dolog. H t ez lett volna a KING'S QUEST IV. B r ezt a Sierra-j t‚kot nem jellemzi az az els”pr“ sz”vegi humor, mint mondjuk a SPACE QUEST- vagy LARRY-sorozatok tagjait, de az ‚lvezetes grafika ‚s bonyolult j t‚k bizony ra k rp˘tol minden adventure-rajong˘t (mi is 5 oldalt sz˘rakoztunk vele). A t‚rk‚pet most mell“zzk, mert a terep nem tŁl nagy, nem neh‚z rajta kiigazodni. T‚nyleg, LARRY-r“l jut esznkbe: nem k‚ne egy leĄr s a LARRY 2-r“l ‚s a LARRY 3-r˘l?!...