King's Quest VII. Itt 1 CD-s j t‚kr˘l lenne sz˘, ha ... csendet a v laszt˘teremben!... bocs, beugatott a SoundBlasterem..., sz˘val ha bene vagytok. Ez a prg. m‚g nem abba a kateg˘ri ba tartozik, hogy "INSERT CD#19,5", "mind”ssze" 1 lemezen terpeszkedik el (kb. 560 Mega). Windows fanatikusok cs˘v l6j k farkinc ikat... (nem kell megint f‚lre‚rteni), mert a j t‚kot csakis & kiz r˘lag ezal  Ąrt k. Emiatt lassŁ lett az eg‚sz ‚s megn“tt a j t‚k Hardware-ig‚nye is. A dobozon l t6˘ cĄmke szerint: 486, 8 Mb RAM aj nlott, SVGA, 5 Mb a vincsin, ja ‚s esetlegesen 1 CD-ROM se  rtana. Nem h tr ny, ha tripla, esetleg quadra, mert dupl n is Łgy akaddozott a besz‚d a sok t”lt”get‚s miatt, hogy csak na. Kl”n ”r”m”mre a n‚met verzi˘val kellett szenvednem, mert odakint minden j t‚k doboz n akora bet–kkel virĄt az, hgoy "Komplett In Deutsch", hogy az ember azt se l tja, mit vesz. Az install l s 1 kl”n borzalom (ugye a WINDOWS), kb.l 10 perc 1 lassabb g‚pen (386 DX 40-en 4 Meg val a j t‚k el sem indult)..., valamit kihagytam, azt se tudj tok, mir“l ugatok itt 1 fOit ban. Nos, ez a SIRRA Łj prg-je, a Kir ly Quest-je VII lenne. A CD-n m‚g 2 j t‚k dem˘ja kapott helyet: az Incredible Toons, ami az Incredible Machine fOitat sa, ‚s szerintem van akkora baroms g, mint az el“dje. A m sik prg. a Loda Runner imm r Łj k”nt”sben (SVGA). J˘, akkor most a f“j t‚kr˘l Ąrn‚k n‚h ny sz˘t. Sz˘val a prg. el‚g j˘ ahhoz, hogy az ember elt”lts”n vele 1 is id“t. A feladatok legikusak, Ągy m‚g az IkŁz‚r˘-oszt lyŁ j t‚kosok is nekiv g6nak (legfeljebb r”gt”n az elej‚n elakadnak). Install l s ut n lesz 1 Łj Windows-unk a prg.-Managerben. A prg. elindĄt sa ut n fanf rok sz˘lalnak meg, a k‚perny“n pedig 1 SIERRA-logo jelenik meg. Eg‚rgombra a j t‚k cĄm‚t l t6juk, ut n apedig a f“men– j”n be (csak Łgy, kopog s n‚lkl): VORGESICHTE ANSCHAUEN: megn‚zhetjk az intr˘t. NEUES SPIEL BEGINNEN: j t‚knevnk megad sa ut n Łj j t‚kot kezdnk. Ide fogja lementeni az  ll sainkat. Ut na a j tszani kĄv nt epiz˘dot v lasztjuk ki. ALTES SPIEL LADEN: lementett  ll s bet”lt‚se (ha nincs lementett  ll s, akkor ez a menpont nincs jelen.). šBER: help. AUFH™REN: kil‚p‚s a WinDOwS-ba (hehe). Akkor tal n v lasszuk ki a legels“t. Megn‚zhetjk a prg. kerett”rt‚net‚t. Rosella, ainek az anyja Valanice, akinek a l nya Rosella, aki 1 kir lykisasszony ‚ppen elsip kolja nekink dal form j ban mondanival˘j t. Ezt m‚g angol nyelven hall6juk, mert odakint lust k voltak ezt is lefordĄtani & el‚nekelni. Ut na azt l tjuk, hgoy a kir lyn“ & a l nya a foly˘parton s‚t lgat ‚s im r n‚metl, besz‚lget. pp a f‚rjhezad s vit ja folyik. Valanice elfordul, Rosella pedig a foly˘ban a haj t f‚sli. Na, itt van ez a pillanat, ami miatt Roberta Ferrari... Williams elk‚szĄtette a j t‚kot, hogy a Tisztelt J t‚sok v‚gigvigy‚k. Gondoljunk csak bele, ha ez nem t”rt‚nik meg, megkĄm‚lhettem volna az idegeimet. De sajnos megt”rt‚nt, hogy a vĄzb“l kiugrik 1 tengeri csikl˘... csik˘ (foly˘ban???), fakasszemet n‚z Rosell val, majd visszaugrik a foly˘ba. Rosella len‚z, ‚s 1 v rat l t. —gy d”nt, hogy frdik 1et. Valanice ut naugrik. Es‚s k”zben Valanice kezet nyŁjt Rosell nak, hogy az kapja be...el, de ‚pp az utolSHOW pillanatban 1 sz“r”s mancs (tiszta Popeye) megragadja Rosell t ‚s mag val r tnja. Valanice tov bbesik ‚s...: 1. Epzi˘d: Hol a j˘ bd”s b natban vagyok? ...1 o zisban k”t ki. Valanice gyess‚g‚n‚l fogva, a kaktuszonelszakĄtja a ruh eti˘p emigr ns mell“l v1k fel a krt”t und fŁjjunk bele. HŁ, azannya, 1 kicsit poros, de csak eddig a pillanatig. Menjnk vissza. Ja, a K‚p Ern“ alj n l‚v“ kezel“pultr˘l (yeah!): k”z‚pen az INVENTORY tal l6˘, itt lehet 1m ssal t rgyakat haszn lni, ha lehets‚ges, vagy t rgyat kivenni. t“le jobbra 1 Sam tal l6˘, ha erre 1 t rgyat r visznk, 3D-ben jelenik meg ‚s az eg‚rgombot tartva, szeg‚ny  llatot jobbra-balra r ncig lva forgathatjuk azt (bonyolult?). Legv‚g‚n van a dr gak“: Spielstand/Kapitel: Az epiz˘don bell hol tartunk. Filmgr”sse Halb/Voll: ?????. Scrolling Aus/Ein: Ha be van kapcsolva, a Sam felett +jelenik 1 velemi. Itt az eg‚rgombot tartva scrolloz6juk a j t‚kteret. Lautst„rke: (nyĄl le-fel). Volume Spielen: folytat s. Aufh”ren: kil‚p‚s (automatikusan lementi az  ll st). 1. Na sz˘val, itt menjnk balra, a medence sz‚l‚r“l v1k fel a s˘krist lyokat & a botot. N‚zznk a vĄzbe, lent 1 szobrot l tunk, de 1enl“re el‚rhetetlen. Menjnk a szoborhoz ‚s a talapzatn l vĄrul˘ jeleket n‚zzk meg. Hmm, 1enl“re el‚g ‚rtelmetlen hieroglif knak t–nnek, Łgyhogy vissza. A botot hasznljuk a ruhadarabbal, lesz 1 L szl˘nk... z szl˘nk. Ir ny felfel‚, ut na jobbra. A falonl‚v“ k‚pet tekintsk meg. ™h”m, ha a szobrot j˘l megn‚ztk, feltnhetett a nyak”rve (hehe). Volt  m rajta 3 gy”ngySam is (r ad sul k‚kek voltak, s“t m‚g csillogtak is). Itt valami olyasmit l t6unk, amit m‚g soha nem l ttunk (na, ez az ‚lm‚ny is megvolt): 3 k‚k gy”ngy a harmadik sorban helyezkedik el. Ha a szobrot m‚g haszn lgattuk, akkor r j”hettnk arra is, hogy a t lja leordĄt... lefgordĄt6˘, nos a 3. k‚p valami ilyesmit mutatna. H t akkor tal n pr˘b ljuk ki a l tottakat: a nyak”rvben toljuk a goly˘kat a 3. sorba, majd frodĄtsuk le a t lat. Szabad az Łt lefel. Nem m–xik?? akkor fordĄtsuk el a fejet is. Lent pr˘b lkoz6unk avval, hogy elvesznk valamit a szobor t lj r˘l, legfeljebb frdnk 1et, ez‚rt ink bb hagyjuk k‚s“bbre. FordĄtsuk vissza a t lat, majd fel. Ott jobbra, majd be a barlangba. V1k fel a kors˘t (t”kmind1, melyiket, mert az els“ 3 Łgyis elt”rik), ‚s a kosarat. Az ut˘bbit haszn ljuk a Samen, majd fordĄtsuk el. A kukoricaszemet v1k fel, majd menjnk ki, ‚s helyezzk a cs”p”g“ vĄz al . A kin”v“ gazr˘l szedjnk le a kukoric t, majd menjnk jobbra. Kopogjunk be az ajt˘n, el“j”n 1 eg‚r, de nem tudja, kik vagyunk, mert nem l t. K‚s“bbi elmond sa szerint a nyŁl vitte el az vegszem‚t... a szemveg‚t. Mint az a bizonyos falon sz‚tloccsant ”rd”g, el“j”n a nyŁl a 4 szem‚vel, ‚s elkezd Samtelenkedni. Ne maradjunk ad˘saik, fizessk vissza a k”lcs”nt (F-val, kapuad˘val): fŁjjunk az odŁj ba a trombit val. 1 szemveg meg 1 nyŁlsz“r tulajdonosai lesznk. A szemveget vigyk el az eg‚rnek. Az elkezd “rlni... ”rlni, majd elmondja, hogy hajland˘ lesz kereskedni velnk a k‚s“bbiekben (khm, khm. Mennyibe kerlsz?). Menjnk a szoborhoz ‚s vizsg ljuk meg a talapzat t, imm r tzetesebben. A medenc‚ben virul˘ vizet k˘stoljuk meg (csak b tran. Ingy‚r' van). S˘s. A teend“: merĄtsnk vizet a kors˘val, majd ”ntsk a szobor t lj ba (ugye visszafordĄtott tok?), a m sik kez‚be meg nyomjuk a kukoric t. Valami m‚g mindig nem stimmel. N‚zzk meg a hieroglif kat... aha, bele k‚ne sĄrni. H t akkor haszn ljuk magunkon Rosella f‚s–j‚t. Yes, akkor most a t lon. Ha nem hallunk hangot, meg a vĄz is s˘s, akkor a szobor fej‚t fordĄtsuk vissza a hely‚re. M rcsak az ‚des sivatagba ‚s keressk meg a szellemet. Ha megtal ltuk, sz˘lĄtsuk meg. Elmondja, hogy “ itt halta meg mag t, de minket jobban ‚rdekel az, hogy innen az ‚szakon l‚v“ ajt˘n t voz6unk. De, hogy milyen m˘don, azt m‚g “ sem tudja. Ut na viszont elmegy, mert szomjas (h t ez azt n ‚rtelmes). Menjnk ut na, ‚s adjuk neki a vizet ( ll sment‚s ut n pr˘b lkozunk a s˘s vĄzzel is). A szellem megk”sz”ni a Priceot, majd elvisz minket a hull j hoz (ezexerint “ az eti˘p emigr ns. Valami Lke Skywalkernek hĄvt k.). Na mind1, a zacsk˘b˘l (nem abb˘l) v1k ki a bog rkicsinyĄt“t. Menjnk vissza az oz siba, majd jobbra. A szent‚lybe vonuljunk be (ap c nak). Ott 1 rendkĄvlkedvesaranyosszimpatikus (patikus?) ˘ri s mini-POKE t mad r nk (engem 1 csillagk‚pre eml‚keztet). Itt 3-f‚lek‚ppen szabadul6unk meg t“le: - kifutunk. Sok ‚rtelm‚t nem l tom. - r bodjuk a kicsinyĄt“port. - lengetjk el“tte a z szl˘t. L‚nyeg az, hogy hidegre t1k. Ha megvan, akkor a falon l˘g˘ arcot vizsg ljuk meg. Valanice szerint a szem m‚g jobban ki tud nyĄlni. L‚pjnk a szoborhoz, ‚s a k”z‚pen l‚v“  br t fordĄtsuk el. Eredm‚nyk‚ppen lesz 3 dr gak“. A szobor k‚t kez‚be rakjuk a k‚ket meg a s rg t, a sz”b”r m”g”tti kis k”rre pedig a r˘zsaszĄnt. Kapunk 1 nyĄlh1et. Ha most elme(beteg)gynk a k“ajt˘hoz ‚s beakjuk oda (na ne!) a nyilat, akor... semmi nem t”rp‚nik, mert Sammell t6˘an 1 darabja hi nyzik. Na nem baj. A L szl˘t szedjx‚t, ‚s a bottal ssk le a gym”lcs”t a kaktuszr˘l. A cs”p”g“ vĄzn‚l a t”kb“l szedjk ki a magot ‚s vigyk az eg‚rnek. Csr‚be ad 1 goly˘t (szereznk be m‚g 1et, ‚s mehetnk m–t‚tre). Menjnk a medenc‚hez, ‚s eresszk le a vizet, majd menjnk le. A t lc ra rakjuk a goly˘t, majd v1k fel a nyĄlh1 alakŁ tr gy t... t rgyat. Menjnk a k“ajt˘hoz, ‚s rakjuk a nyĄlv‚get a nyĄl sba. Szabad az Łt menjnk be. Egy ˘ei sgyĄk  ll velnk szemben. 2. Epzi˘d. TROLL TROLL MARAD: Itt m r Rosell t ir nyĄtjuk. A k‚psorokb˘l megtud6juk, hogy troll  v ltoztunk, ‚s a trollking ‚pp minket szemelt ki felesleg‚nek. Tov bb  arr˘l is sz˘ esik hogy... a francba a n‚mettel, ita v‚ge Łgyis az, hogy bez rnak 1 szob ba. Menjnk ki. Kint tal lkoz6unk Matild‚vel, aki segĄt visszav ltozni emberr‚, ehhez viszont 5 db. t rgyra lesz szks‚ge: aranyt l, ezstkan l, krist lys rk nypikkely, p”rk”lt bogarak, valamint a z”ld vĄz. Semmis‚g. Ezekut n j”n 1 trollgyerek, ‚s eldobja j t‚kpatk ny t, mert neki nem kell. H t, ha neki nem kell, szedjk fel mi. A falr˘l szedjk le a psjzsot, majd a szemem haszn lva szedjx‚t. Menjnk fel a mocs rfrd“h”z. pp CoVboyt ‚s feltehet“leg Gettot l t6juk bevet‚s k”zben 8csak a Yogi Beer hi nyzik a kezkb“l). Ir ny vissza, j”n a f“gonosz, Malicia ‚s el“adja mondnivalj t. Meg‚rdekl“dhetnk fel“le a trollokn l, de ember legyen a talp n, aki meg‚rti a besz‚dket. Ir ny vissza, majd be a konyh ba (-K). Lesz itt egy francia szak cs (nem a Vonton, az kĄnai volt), aki h l b˘l, hogy megl togattuk, kidob, de el“tte elmondja, hogy patk nyra lenne szks‚ge a f“zet‚hez. Min“ v‚letlen, neknk van egy. Menjnk vissza, ‚s haszn ljuk rajta a patk nyt. Szabad az Łt. A polcr˘l v1k le az als˘ ed‚nyt, a polc melletti g‚pb“l pedig cs˘rjunk n‚h ny p”rk”lt bogarat. M r csak 3 alapanyag van h tra. Menjnk a s rfrd“h”z, itt m r 2 n“ frdik. Besz‚ljnk velk... Kiderl, hogy k‚nnel tudunk altatni, vir ggal pedig ‚breszteni. Ennyi b“ven el‚g. Le, majd balra. Egy kov cskamuhelbe U2-nk. Akalap csos troll minket. Besz‚ljnk ink bb a v‚s“ trollal. Az eg‚szb“l csak annyit ‚rtettem, hgoy nincs p‚nze, hogy valahov  elmenjen. Hagyjuk mag ra, ‚s menjnk le. Az aranyt lat t”ltsk meg a z”ld vĄzzel, a falr˘l pedig szedjk le a l mp t. Ezekut n  lljunk a szakad‚x‚l‚re, majd az als˘ peremr“ ugorjuk  t a szikl ra, onnan pedig  t a k‚nhez. A k‚nt tegyk magunk v‚ (...no comment...). Ir ny vissza a CoV csm–hely. Faggassuk ki udvarl˘nkat (lovunkat), elmondja, hogy ‚pp ezstkanalat k‚szĄt. Ilyen kell neknk is. El“sz”r is amikor nagy a t–z, haszn ljuk rajta a l mp t, majd a k‚ndarabot. A CoV cs elalszik. A falr˘l vegyk le a fog˘t, azzal fogjuk meg az asztalon l‚v“ ki”nt“form t, majd tegyk az asztal mellett  ll˘ v”d”rbe. M r csak 1 alapanyag kell az emberr‚v l shoz, az pedig nem m s, mint a pikkely. Menjnk fel, majd a jobbals˘ barlangba be. Pr˘b lkozzunk a hĄdon tmen‚ssel, de egy csŁny a troll  llja utunkat. Akkor menjnk a fent  ll˘ kocsihoz. H t 3 ker‚ken k”rlm‚nyes lenne az utaz s. Haszn ljuk rajta a pajzsot, azt pedig er“sĄtsk oda a pajzsheggyel. Most m r lehet kocsik zni. Menjnk jobbra, majd megint addig,k amĄg a s˘hajtoz˘ s rk nyhoz nem ‚rnk. DOOM ljunk vele, elmondja, hogy szomorŁ, mert elfogyta mag t a t–ze. Adjunk neki tzet a l mp nkb˘l, cser‚be ad egy gy‚m ntot, pikkelyt pedig akkor kapunk, ha “ visszaj”tt. Remek. Vissza a CoV csm–helybe. A gy‚m ntot aduk a v‚s“ trollnak, erre “ odaadja neknk a szersz mait (nem azokat). Ez azt n j˘ csere volt. Vissza a s rk nyhoz. Amikor a farka fent van a gy‚m nthegyen, hasznljuk rajta a v‚s“t ‚s a kalap csot (hehe, j˘l kiba... br ltam veletek). Egy‚bk‚nt jobb, ha a farka lent van. Ha megvan, menjnk Matildehez, ‚s adjuk oda neki azokat a dolgokat, amelyeket k‚rte t“lnk. V‚gre visszav ltoztunk emberr‚, igaz, hogy csak a m sodik pr˘b lkoz sra, de az m r nem sz mĄt. Egy‚bk‚nt lesz 1 ezstdarabunk, a kan l maradv nyva (98%-os alkoholtartalmŁ visszav ltoztat˘l‚. K”t”ttnk mi a j t‚k elej‚n ‚letbiztosĄĄt st?). Ezekut n +jelenik a king and the Malicia, und megint zurckzavarnak a szob ba. Bent ekintsk meg a felon l˘g˘ k‚pet. Hmm, a kir ly orra furcsa m˘don felfel‚ fOiik. Tegyk a k‚p al  a sz‚kletet... sz‚keket (egym sra, nagys gi sorrendben), majd m sszunk fel. Kihallgatjuk a king ‚s Malicia besz‚lget‚s‚t, amiben Malicia kihangsŁlyozza, hogy m–x‚sbe hoza a vulk nt. Ily m˘don akarja elpusztĄtani Ooga-Booga f”ldj‚t (biztos valami afrikai orsz g). Na, majd mi r vernk (...valamit). Egyenl“re csak a tr˘non k”tnk ki, a velnk lees“ sz rnyasb‚k t vegyk fel. Menjnk a szob nkba, itt Matilde & Malicia veszexik 1m ssal. Besz‚lgessnk Matild‚vel. Haszn ljuk rajta a b‚k t. Megtudjuk, hgoy ez egy var zsbka, aki elmondja, hogy hol tal l6˘ meg az igazi trollking. Matilde ad egy var zsk”telet, majd egy Missionnel bĄz meg minket: mentsk meg Ooga-Booga-Land-ot (de a m˘dj t azt nem mondta el). Megjelenik Malicia. Minket keresne, de egy pil˘ta eg‚r megzvarja t‚nyked‚s‚t (itt megtud6juk, hgoy Malicia mennyire ut lja a bogarakat etc.). Induln nk jobbra, amikor Łjra felt–nik. Eresszk r  a m r j˘l bev lt patk nyt. A hat s ezŁttal sem marad el. Menjnk jobbra, a k”telet haszn ljuk a liften, majd sz lljunk be. 3. Epiz˘d. LESZAKAD AZ G! Itt Łjra Valanice-t ir nyĄtjuk. Az el“bŁj˘ gyĄknak dobjuk oda a kaktusz gym”lcs‚t (el“tte azonban ‚rdemes 1/2-retenni az ‚pp fogyasztott reggelit). Lehet tov bbmenni. Egy, Valanice szerint, gy”ny”r– szobrokkal teli(?) kertben k”tnk ii. M‚g 1 lerombolt hĄd is van. Ir ny balra, lesz itt egy sebeslt fa meg egy szarvas.Besz‚ljnk a vas pedig a feles‚ge, a tavasz Łrn“je (hĄvni k‚ne a feh‚rruh s b csikat.), ‚s hogy egy csŁnya var zslattal int‚zt‚k el Ągy “ket. SegĄts‚gnket k‚ri. Na majd megl ssuk. Addig is balra, majd fel. Egy mocs rhoz U2-nk. Ugr ljunk  t a tŁls˘ partra, k“r“l-k“re. Lesz itt egy enyhe Beavis & Butt-Head bet‚s– POKE, akinek a r”h”g‚se el‚gg‚ idegesĄt“ ahhoz, hogy sok sz‚p jelz“t tanuljon az ember. A h l˘j ban egy mad r verg“dik, k”zben riny l, hogy mentsk meg. A p˘kot kapjuk el a kos rral, a madarat pedig szedjk ki a hl˘b˘l. Menjnk felfel‚... 1 v ros falaihoz ‚rnk. A 6almas ajt˘b˘l 2 Sam n‚z le r nk, majd meg llĄt. rdekes jelens‚g, hogy a nagy ajt˘ mellett van egy kisebb is. Na, ott menjnk be. A 2 szem tulajdonosa elkezd pattogni, de az minket ne is ‚rdekeljen. A 2 szem tulajdonosa kin‚z, ‚s kiderl, hogy egy eg‚r(??). A v rosban a Hundesrepublik (meg a Hundesliga) polg rmestere v r r nk, akir“l kiderl, hogy kutya (akkor az ott az ajt˘n l nem eg‚r volt, bocs). Elmondja, hogy nem mehetnk be a v rosba, mert csak. L gyĄtsuk meg a szĄv‚t, rajta haszn lva a f‚s–t. +6˘dik, ‚s tov bbenged (majdnemn lefik zott, a rohadt). Elmondja azt is, hogy ha a Scherzartikel- eshez meynk, egynk s˘t. Az m‚g od‚bb lesz. Most egy hlye kacsa fog j”nni, ‚s fOiton csak azt kiab lja, hogy az ‚g le fog zuhanni. Menjnk a porcell nboltba, lesz ott egy szomorŁ bika. Besz‚lgessnk vele. Elmondja, hogy valaki ellopta a porcell nmadar t. Menjnk ki, megint j˘n a kacsa ‚s megint ugatja a dum j t (v‚glis kutyav rosban vagyunk.) Besz‚lgessnk vele. Megk‚rdezzk, mi‚rt gondolja, hogy az ‚g lezuhan. Erre “ azt mondja, hogy nem gondolja, hanem tudja (nem tudja valaki mennyi a dilihz z telefonsz ma?). Menjnk jobbra, lesz ott 1 medence, 1 apr˘keresked‚si bolt (ez a Scherzartikel) meg egy keresked“. Megint itt a kacsa, ‚s Foitatja a dum j t, hogy az ‚g leszakad. A keresked“ l‚p‚se az, hogy ragaszt˘t aj nl a mad rnak hogy az odaragassza az eget (he-he. Extrastark). A keresked“ kocsija mellett egy letakart kalitk t tal lunk. Vegyk le r˘la a takar˘t, nyissuk ki a ketrecet, majd besz‚ljnk a bentcscsl“ mad rhoz. Hisz ez a bika madara, vigyk el neki, cser‚be ad egy maszkot. Vissza a keresked“h”z, besz‚lgessnk vele. SegĄts‚g‚t k‚rjk, erre “ valamilyen tablett t akar r nks˘zni (fogalmaz sg tl˘). Haszn ljuk rajta a f‚s–t, hm... Łgy l tszik, megtetszett neki, mert meg akarja venni (a szem‚tje, biztos odaadjuk!!). K‚s“bb elmondja, hogy tud adni egy Oian ken“cs”t, aminek segĄts‚g‚vel  tjut6unk a nyugaton elterpeszked“ erd“n, de el“tte azt k‚ri t“lnk hogy hozzunk neki egy var zsszobrot, ami feltehet“leg a polg rMeister h z ban van. m legyen. A po‚n kedv‚‚rt besz‚ljnk a varj˘val, majd menjnk a mester h za el‚ (mint azt m r kor bban l t6tuk, ‚pp  larcosb l fiik). Vegyk fel az  lracunkat, majd kopogjunk. Bent menjunk, a falon l˘g˘ pokr˘c m”g‚. HŁz s jobbra, le, le fel, 2-szer be az ajt˘n (szenna),. Itt egy kellemes hib t v‚ltem felfedezni: el“sz”r tekinstk meg a tk”r el“tti szobrot, majd klikkeljnk a fent l˘g˘ szobrokra. H t nem po‚nos?? N‚zzk meg a szobor talapzat t: h t elkellene egy Putzftrau, de Valanice-nek jobb dolga is van (kint a R˘k czin). Na akkor t vozzunk az ajt˘t˘l sz mĄtott 3. tkr”n. Cool, nyĄssuk ki a fi˘kot, ‚s vegyk ki bel“le a szobrot, majd haszn ljuk a f‚s–n. Megtudjuk, hol van Rosella. N‚zzk meg a falon l˘g˘ k‚pet: Fifi, te t‚nyleg Oian hlye vagy, mint amilyennek l tszol. Kedves. Na, akkor menjnk ki (ut na visszamehetnk, ‚rdekes jelens‚gben lesz r‚sznk), fel, balra, le. Ir ny a medence. H t ‚n lecsapom ezt a madarat, mint a taxi˘r t. Ek”zben valami beleesik a medenc‚be, a varjŁ meg elrepl. Besz‚ljnk a kacs hoz, ai felh borodik, hogy z”ld sajtnak neveztk a holdat (igen, a holdat). Pr˘b ljuk meg kiszedni a"sajtot" a f‚szekb“l szedjuk ki az ‚rm‚t, majd kapjuk be... a s˘t. Ir ny a Scherzartikel. K‚rdezzk meg a k”nyv  r t. Elomondja, hogy xy-ba (annyi, amennyit a varjŁ f‚szk‚ben talltunk). Most ak rhogy pr˘b lkozunk azzal, hogy odaadjuk a p‚nzt a keresked“nek, sehogysem fog menni. H t akkor cser‚ljk el a maszkot a gumicsirk‚re, amit r”gt”n meg is kopasztunk. Most menjnk ki, majd l‚pjnk vissza. Adjuk a p‚nzt a keresked“nek, most m r odaadja a k”nyvet (ez kinek az ”tlete volt!?). Ak”nyvet vigyk el a sivatagi eg‚rnek (...hogy ez mire volt j˘...?). Kapunk egy kamp˘t. Ir ny vissza, Łtk”zben a kertben klikkeljnk a vir gra. A kismad r h l ja jel‚l adni akar egy kis nekt rt, ha van ed‚nynk. Tartsuk a k”cs”g”t a vir g al . Yeah!! Vissza a v rosba, a kamp˘val szedjk ki a sajtot a medenc‚b“l. H lak‚ppen letart˘ztatnak. 4. Epiz˘d: AZ IGAZI TROLLKING LLJON FEL!! (hehe) Itt a v ltozatoss g kedv‚‚rt Rosell t ir nyĄtjuk. L t6juk, ahogy a lift, melybe besz lltunk leszakad, mi pedig a szakad‚k perem‚n l˘gunk. De van itt egy kedves sĄr s˘ (... aki m snak vermet  s...). Kapjuk el az (m ' megint)  s˘j t, azt n besz‚lgessnk vele. Elmondja, hogy valaki ellopta a patknyt, ami az  s˘g‚p‚t hajtotta (k”zben v‚gigm‚reget, hogy kopors˘t k‚szĄtsen. Mellb“s‚get nem m‚rt...). Itt, ha lehet, egyszer se id“zznk tŁl sokat egy k‚perny“n, mert j”n egy csŁnya b csi, akivel gyerekorunkban ijesztgettek, ‚s elfogyaszt. H t akor ir ny balra. A falon l‚v“ k‚peket n‚zzk meg ‚s j1ezzk meg. Tov bb balra, j‚, egy kutya (pontosabban csak az  rny‚ka). Lent egy n“ fog sĄrni, besz‚ljnk hozz  (hahaha, de j˘ volt). Na j˘, ir ny jobbra. Itt a doki h z t fogja ‚pp festeni egy ‚l“halott gyerek. Ha elment, kopogjunk be a h zba, a doki behĄv. Elmondja, hogy a gyerekekkel az˘ta nem bĄr, ami˘a valaki ellopta a gerinc‚t (a gerinctelen.) Az itt sz˘l˘ zene egy‚bk‚nt el‚g idegesĄt“, mert eg‚sz v‚gig olyan hangosan sz˘l, hogy semmit nem lehet hallani, amit a faszi mond. Az‚rtcsak besz‚lgessnk vele. Ha megvan, akkor menjnk ki, majd jobbra. Nah t, megtal ltuk a gyerekek h z t (ChX mester...). Vissza a doki h za el‚, ott toj ssal dob lj k meg a h zat. Most vissza, majd fel a lifttel. Fent vegyk ki a kopors˘b˘l kil˘g˘ l bat, majd a kopors˘ melletti csontkuka... kupacot. Rosella csak a gerincet tal lta haszn l6˘nak. Rohan s vele Cadaver dokihoz, kapunk helyette egy dobozt. Vissza ChX-hez, ott haszn ljuk a dobozt a k”lyk”k”n. Befel‚ invit lnak, de mi el“vigy zatoss gb˘l a lifttel kldjk fel a csomagot. A gyerekek megunj k az elz“ j t‚kukat, egy patk nyt, amivel az el“bb lassz˘ztak, ‚s kidobj k. Neiknk ez kell, vigyk el a sĄr s˘nak (fel). H l b˘l hajland˘ lesz egy sĄrt  sni neknk, ahol csak akarjuk, csak fŁjjunk bele a krtbe (amivel term‚szetesen megaj nd‚koz). Menjnk balra, majd vissza, ‚s vegyk fel az  s˘t. Ir ny lefel‚. A gyerekek el akarnak temetni egy macsk t, ami tiltakoz sk‚ppen felny vog a lecsukott kopors˘b˘l. Hogy az‚rt m‚gse ‚l“  llatot temessenek el, a gyerekek elrohannak egy gyilkos szersz m‚rt. Mi addig a v‚s“vel ‚s a kalap ccsal felnyĄtjuk a kopors˘t. Kij”n a macska ‚s elmondja, hogy a trollkir ly valahol a f”ld alatt van eldugva. Kaunk m‚g egy Bonus Life-ot is (a macsk nak Łgyis van m‚g 8). Menjnk 2szer balra, majd le. Lesz itt egy csontkupac, na itt lakik az a boh˘c, aki fOiton r nkvad szik. lljunk a kupac (egyeslt) baloldal ra, majd fŁjjunk a krtbe. Ha els“re nem sikerl, pr˘b lkozzunk t”bbsz”r. Ha sikerl, j”n a sĄr s˘ ‚s  s neknk egy g”dr”t. Most m‚gegyszer bizonyosodjunk meg arr˘l, hogy j˘l tudjuk az  br t, majd ugorjunk a lyukba. Tal lunk egysz mz ras lakatt kopors˘ban benne lesz az igazi trollking, de megjelenik Malicia, ‚s bez r minket az elk”vetkezend“ 1000 ‚vre. A kir lynak adjuk oda a b‚k t (azt, amelyik sz rnyas bet‚ttel van ell tva. M s Łgysincs n lunk.), de valami nem stimmel. JavĄtsuk meg a v‚s“vel. A b‚ka egy alagutat  s, amin mindketten t voznak (csak azt nem ‚rtem, hgoy az a dagad‚k hogy f‚rt el abban a kis lukban.). Kint a kir ly ad egy var zsp lc t, amivel cs˘t nny  (vagy valami ilyesmiv‚) v ltoztatjuk. Mi magunkra vesszk a sĄron megjelen“ fekete ruh t, majd ‚szak fel‚ t vozunk. Menjnk a ChX-hez. A gyerekek ‚pp egy denev‚rrel teniszeznek. jessznk r juk (he-he, a szemk kiugrott), j˘ po‚n volt. Vissza a dokihoz. Itt megint nem sokat ‚rtettem, amit a doki mond a kiba...br zott zene miatt. Mi csak besz‚ljnk hozz . Mindenesetre kapunk t“le egy n”v‚nyhervaszt˘t. Rosella szerint szarszaga van, de ilyen az ‚let. Menjnk ki, jobbra, majd le. Az el“ugr˘ z”ld sz”rnyet fŁjjuk le a szarral.szerrel (b r ‚rdemes megv rni, amĄg elkkap. Ilyenkor a hŁsev“ vir gok... n‚zz‚tek meg ti.). Rosella m‚g mindig bd”snek tal lja a szert, a kir ly meg ”rl mag bna, hogy nincsen orra. Besz‚ljnk a n”v‚nyekkel, majd dobjuk oda a l bat. AmĄg veszekednek, az alattuk n”v“ vir got vegyk fel. Menjnk jobbra Malicia h z hoz, ahol j˘ lesz  ll st menteni (rubin, Aufh”ren, Altes Spielstand Laden), majd meggy“z“dni arr˘l, hogy van- e el‚ Base Memory-nk (kb. 530 Kbyte el‚g lesz). Ha nincs, akkor a h z m”g‚ menetelkor a CD elkezd “rlten villogni. Ha ezzel is megvagyunk, akor hŁz s a h z m”g‚. Az ittl‚v“ gazt tegyk 1/2-re, majd a megjelen“ lukat az  s˘val dolgozzuk meg. A keletkezett lukba m sszunk bele. Itt egyb“l bŁjjunk le, majd amikor a kutya odaj”n szagl szni, fŁjjunk r  egy keeset a hervaszt˘b˘l. Malicia elkezdi sajn lgatni a kutyusk j t, majd t vozik. Menjnk be a szob ba, ahol fel fogjuk forgatni az ‚jjeliszekr‚ny legals˘ fi˘kj t. Hopp , valami ‚rdekesre bukkantunk, amit magunkhoz vesznk. Pakoljuk vissza a ruh kat, ‚s a kintmaradt 2-hetes zoknit pedig tulajdonsĄtsuk el. Menjnk ki, majd kint vegyk magunkra a fekete csukly t. Haszn ljuk az ezst”t a zoknin, lesz egy paritty nk. Az erd“ben egy Mack˘ (a Kuck˘, meg a PapRika) fogad, na akkor mi sz‚pen megparitty zzuk. HŁz s jobbra. Egy ismer“s helyre U2-nk. Ir ny a Hundesrepublik. A polg rmester azonkĄvl, hogy elmondja, hogy muterunk keresett minket, r harap a saj t fark ra. A h zban menjnk a tkr”s szob ba. Ott a, Rosella elmond sa szerint, gusztustalan szobornak a talapzat t tisztĄtsuk meg a zoknival, majd olvassuk el a verset. A v‚s“vel az oszloon csng“ frtr“l csapjunk le egy sz“l“szemet, ‚s adjuk oda a szobornak. KinyĄlik a titkos  tj r˘ Vulk ni ba. A p ‚lc val v ltoztassuk vissza a kir lyt, majd menjnk ut na. Az ajt˘nyit s sorrendj‚t jegyezzk meg. Itt ”sszeverexik a hamis ‚s az igazi kir ly. 5. Epiz˘d: RMLOM ETHERIBAN: Na, ez a lexemetebb r‚sz az eg‚sz j t‚kban. M‚g ha t”bbet ‚rten‚k n‚metl, mint amennyit ‚rtek, akkor kevesebb gond lenne, de Ągy csak pr˘b lgat ssal tudtam tov bbjutni. A bĄr˘s g eld”nt”tte, hogy b–n”sek vagyuunk, ‚s addig nem engednek ki a v rosb˘l, amĄg a holdat vissza nem juttatjuk az ‚gre (+ m‚g egy csom˘ rizsa). Kint haszn ljuk a gumicsirk‚t a f n, majd l“jk ki a holdat az ‚gre (a "sajtba" bele is lehet harapni, semmi fOiom nya nem lesz). J˘ po‚n lesz, ahogy a csirke leszalad. Ezekut n kij”n a polg rmeister & gratul l. A keresked“nek vigyk el a szobrot. Kapunk egy ken“cs”t. A gyĄk elmondja a ken“cs haszn lat t. Haszn ljuk a nyĄlSir-t a ken“cs”n, majd menjnk ki a v rosb˘l. Ir ny 3-szorjobbra. Az ittl‚ Elmes‚ljk neki, hogy mi t”rt‚nik. A szikla elmondja, hogy lehet vizet fakasztani, ‚s a Tavasz Łrn“j‚t megmenteni. Menjnk a szarvashoz, majd besz‚lgessnk vele. Ha megvan, ir ny jobbra, ‚s a szobor kancs˘j n l‚v“ lyukon ”ntsk be a nekt rt. Ism‚t folyik a vĄz, ‚s a hĄd is megjavul. J”n a szarvas ‚s iszik a vĄzb“l, azut n visszav ltozik emberr‚. Ha k”vetjk (m st Łgysem tehetnk), l t6juk hogy lord Atis kihŁzza a fa seb‚b“l a vasat. Most a gyanta hely‚n v‚r folyik. A vad sz egy Ąg‚retet tesz (ha besz‚lnk hozz ). Most m r nyugodt szĄvvel elmehetnk balra, majd haszn l6juk magunkon a ken“cs”t. Szeg‚ny Mack˘. A h zn l induljunk el balra, j”n 1 lev‚lsz”rny, amit Atis annak rendje, m˘dja szerint el is int‚z. Balra, majd a kapun ki. A gyerekek megdob lnak valamivel. Mi elmegynk Cadaver dokihoz, ‚s besz‚lgetnk vele. Ha kiDOOM ltuk magunkat, akkor ki, majd a csontkupac (balra, le). Itt lesz a doki cic ja, aki elmondja, hgoy az Etheri ba vezet“ utat a fejn‚lkli lovas tudja, de fej n‚lkl nem sokat tud mondani. Ezekut n segg‚t risz lva elt vozik. Menjnk a ChX-hez, ott fel a lifttel. A mŁmia kez‚b“l vegyk ki a csontot, majd amĄg azt majszolgatja, besz‚ljnk hozz . Visszaugat neknk (persze emberl). Elmondja, hogy gazd i hal la ˘ta mi vagyunk az els“ ember, aki kedves volt hozz . Tov bb  megtudjuk azt is, hogy az ur t Malicia fejeztette le, fej‚t pedig 2 kript ba z rta. Amit a gazdaasszony r˘l mondott, azt nem ‚rtetem igaz n. Besz‚ljnk m‚g hozz , odaadja a nyak”rv‚t. Ezt a kripta el“tt sirdog ˘ n“nek adjuk oda, aki m‚g nagyobb b“g‚s k”zepette f‚lrevonul. N‚zzk meg a kriptaajt˘t. Rizsa, de k”zben az Łton elv gtat egy fejn‚lkli lovas. Hmmm... menjnk a ChX-hez. Az egyik gyerek ‚pp a cic t kergeti egy dinamitfz‚rrrel a kez‚ben. Egy rudat elveszĄt, mi pedig felvesszk, ‚s kirobbantjuk vele a kriptaajt˘t. Menjnk be, a kopors˘tet“t toljuk 1/2-re, majd a kopors˘b˘l b ny sszuk ki a kopony t. Menjnk ki,  lljunk az Łtra, majd amikor az ‚gen fet–nik a lovas, haszn ljuk rajta a kopony t. Elveszi t“lnk, a nyak ba helyezi, majd megk”sz”ni a segĄts‚get. K”zben megj”n a kuty ja, meg a feleslege is (smaci). H l ja jel‚l a lovas odaadja a lov t, amelyik elvisz (Presley) Etheri ba. Lesz itt 4 sziv rv ny, de egyenl“re ne azok ‚rdekeljenek minket. Ir ny 2-szer jobbra,majd valahogy kszk”djk fel magunkat a hegytet“re. Ott m sszunk f t, majd szedjnk egy kis ambr˘zi t (Valanice m‚sz s t ‚rdemes megfigyelni). Le, majd megint le. Itt lesznek azok a csikl˘k, ami miatt az eg‚sz j t‚k l‚trej”tt. Neeeeesm, nem kell “ket lem‚sz rolni, csak aduk oda az ambr˘zi t. Jegyezzk meg a dallamot, amit el‚nekelnek, majd fel. A h rf n j tsszuk le az im‚nt hallott dallamot (1,5,6,4), majd ‚rintsk meg a g”mb”t. Egy el‚g ‚rdekes helyre U2-nk. Besz‚ljnk a n“kkel. Elmondj k, hogy az  lmok Łrn“j‚vel kell besz‚lnnk, ha Etheria uralkod˘j val tal lkozni akarunk (vagy valami ilyesmi). “ viszont csak egy r‚m lomban jelenhet meg k‚nyelmes  gyat, Łgyhogy l togassuk meg (le, balra, balals˘ sziv rv ny). A doki egy kis besz‚lget‚s ut n lefektet (khm...) az  gyra, ‚s egy kend“t rak a szemnkre. Aha, az  lmok Łrn“j‚t egy j‚gt”mbbe fagyasztott k. Menjnk a h z el‚, majd a furuly val hĄvjuk a lovat. Keressk meg a sz”v“n“ket (a h rf n l). Elmondjuk nekik az  lmunkat. Megtudjuk, hogy a tavasz Łrn“je, ‚s az erd“ ura tud neknk segĄteni. Ir ny a jobbals˘ sziv rv ny. Menjnk  t ahdĄon, ‚s a szobor ed‚ny‚be rakjuk az ambr˘zi t. A kapott gr n talm t (haszn ljuk az iskol n), vigyk el a v‚rz“ f nak (b r ‚rz‚sem szerint ink bb egy sz rnyasbet‚tet kellett volna oda elvinni). El“tte azonban besz‚ljnk Atisszal. Most m r haszn l6juk azt az alm t. Oh, mily +6˘... Besz‚ljnk a n“h”z. Elmondja, hogy 1krist lyt ke HĄvjuk a lovat, majd ir ny a balals˘ sziv rv ny. Menjnk Malicia h za m”g‚ (mem˘ria!!!), ott be a lyukon. J”n Malicia ‚s dicsexik, hogy “ mennyire gonosz, meg minden. BŁjjunk le. V rjuk meg, mĄg Malicia elm1, majd j”jjnk ki. Itt vand lkodjunk: a l mp r˘l t”rjnk le egy krist lyt. S”pr‚s vissza, kjint hĄvjuk a lovat, majd a balfels“ sziv rv nyon le. A csontv zhoz U2-nk. 2-szer fel, majd jobbra. Menjnk be a szent‚lybe, ott a nap sugar ba tartsuk a krist lyt. Ki, majd l˘hĄv s. a h rf s n“kt“l megtudjuk, hogy az  lmunkba nem vihetnk f”ldi t rgyat, ez‚rt meg kell k‚rnnk az  lomsz”v“t, hogy juttasson el minket az  lomvil gba. Kapunk m‚g egy  lomfog˘t is. Most akkor ir ny a hegy, ahol a barlangbej raton haszn ljuk az  lomfog˘t, majd a megjelen“ sz”rnyen m‚gegyszer. A barlangba menjnk be, ott beszljnk az  llam...  lomsz”v“ b csival. Le sam szar, na akkor haszn ljuk rajta az  lomfog˘t. szhez t‚r, ‚s sz“ neknk egy sz“nyeget, amivel az  lmok vil g ba eljut6unk. Kiny haszn ljuk magunkon a sz“nyeget. A r nkront˘ sz”rnyre eresszk r  a m sikat az  lomfog˘b˘l. Egy ingyenes boxmeccset l t6unk. Menjnk le. Egy kis zuhan s ut n a vĄzbe pottyanunk, majd egy szigeten k”tnk ki. A szent‚lybe menjnk be. Ott a j‚gdarab, amit a krist llyal felolvasztunk. Az  lmok Łrn“je elmondja, hogy meg kell tal lnunk a kir lyi p rt. Kapunk t“le valamit, ami els“ r n‚z‚sre egy forg˘cs”v– g‚fegyvernek l tszik, de amint k”zelebbr“l Samgyre vesszk, l t6juk, hogy egy kant rt kaptunk. Menjnk fel a hegyre, ott a szikla m”g”tt bŁjjunk el, majd amikor j”n a feh‚r l˘ (meg a fia), akkor dobjuk r  a kant rt. A l˘ felvisz a hegy legtetej‚re, ahol a szelek kir ly val tal lkoz6unk. Elmondjuk neki mi a h‚zag, a szelek pedig elmennek a kir lyi p r keres‚s‚re. Megvannak. Megk”sz”nik neknk a segĄts‚get, majd a vulk n fel‚ sz llnak. Minket term‚szetesen itt hagytak... 6. Befejez“ epiz˘d: HELYEKRE-K‚SZ-BUM!( ‚rtelmes) Ott hagytuk abba, hogy a 2 kir ly ”sszeverexik. A kett“ k”zl valamelyik azt mondja, hogy a m sikat a bottal v ltoztassuk  t. Itt azt n b“vlt a sz˘kincsem n‚h ny sz‚p magyar sz˘val, mert ak rhogy klikkelgettem a bottal a kir lyokon, semmi sem t”rt‚nt. Mire r j”ttem, majdnem az idegoszt lyra vittek (de ut na a hlye megold s miatt is majdnem). Azt kell csin lni, hogy a botot a szemen haszn ljuk ‚s k”rbeforgatjuk. A krist lyban l t6unk egy R bet–t. Ha a markolaton l‚v“ gombot megnyomjuk, akkor az R F-re v lt. Most az oszlopnak csap˘d˘ kir lyon haszn ljuk a botot. Nah t, ki hitte volna, visszav ltozik emberr‚. Most itt mind a h rman elkezdenek csod lkozni addig, amĄg nem j”n Malicia ‚s el nem altatja a kir lyt, minket ‚s Edgart pedig el nem t–ntet. Mi ‚ppen egy kellemesen meleg helyen k”t”ttnk ki, a vulk n gyomr ban. K”zben egy csom˘ rizs t l tunk a ment“akci˘b˘l. Kaparjuk ki magunkat err“l a helyr“l (m”g”ttnk). Haszn lhatjuk az  s˘t is, de az nem olyan po‚nos. Menjnk fel, ott nyissuk ki az ajt˘t (bal szem, jobb szem, orr). Malicia h z ba szerzett ak rmicsod t dugjuk a konnektorba (ott van baloldalt, m‚g a vak is l thatja), a trollkir lyt pedig ‚bresszk fel a vir ggal. A king elkezd gyk”dni a g‚pen. Egyszercsak bej”n Valanice, k‚psorok, stb., de bej”n Malicia, ‚s meg”li Edgart. Vegyk ki a konnektorb˘l a micsod t, ‚s haszn ljuk Malici n. Babality, m r kint is fert“z a Mortal 2 vĄrus. M r csak a kutya van h tra. Az Extra Life-ot haszn ljuk Edgaron. Bej”nnek Edgar szlei, ‚s teljes a boldogs g. K”zben ‚rdemes a king k‚p‚t figyelni, hogy milyen hlye pof t v g. M r csak a z r˘k‚peket kell v‚gign‚zni, ‚s mehetnk aludni.Ideje lenne, hogy elemezzem a j t‚kot. A n‚metre fordĄt s nem tŁl megnyer“, 1-2 helyen el“fordulnak m‚g angol besz˘l sok. A sz‚p SVGA grafika kellemesebb‚ teszi a j t‚kot, de rohadtul lelassĄtja. A zene, az emlĄtett r‚szt“l eltekintve eltal lt, j˘, ‚s a k‚pekhez ill“. A felaatok t”bbnyire logikusak ‚s nem tŁl nehezek (b r amint m r mondtam, volt 1-2 r‚sz, ahol...). Egysz˘val egy remek programr˘l van sz˘, csak egyet m‚g mindig nem ‚rtek: mi‚rt kellett ezt a Windows-szal ennyire elcseszni? Shadow KeX form Smallpest. U.i.: Bocs a hejesĄr si hib k‚rt, de kapkodtam. H t akkor, CoVboy, t”lts meg egy pusk t, ‚s fogd r  a nyuszira.