A CoV 1. sz m ban k”z”lt ismertet“ben m r ijesztgettk Olvas˘inkat azzal, hogy a KRISTAL- r˘l egy teljes leĄr st is meg fogunk jelentetni. Ez a felemel“ (lesŁjt˘) pillanat most ‚rkezett el - mondhatni nincs kar csony KRISTAL n‚lkl. A j t‚k 4 lemezt foglal el, sz˘val csak az igaz n multimilliomosok engedhetik meg, hogy huzamosabb ideig ne form zz k le. A kerett”rt‚netet ‚s az el“zm‚nyeket az 1. lemezen l‚v“ "mozi"-ban n‚zhetjk illetve tudhatjuk meg - ez ut˘bbit csak akkor, ha hall s ut n is t”k‚letesen fordĄtunk angolb˘l. A Fissionchip (“k k”vett‚k el a KRISTAL-t) programoz˘i ugyanis a teljes els“ lemezt digitaliz lt sz”veggel ‚s –rb‚li l tk‚pekkel pakolt k tele. Neknk sajnos m‚g nincs birtokunkban fels“fokŁ angol nyelvvizsga, teh t nem pr˘b lkozunk a sz”veg fordĄt s val. A bevezet“ m–sorsz mot egy‚bk‚nt a 't–z' gomb megnyom s val  tugorhatjuk - a j t‚k k‚ri a 2. lemezt... Itt  ljunk meg egy sz˘ra: akiknek a QUARTEX-f‚le t”r‚s van birtok ban, azok m‚g egy kl”n kalandj t‚kot is j tszhatnak a j t‚k k”zben. Ez a t”r‚s ugyanis : enyh‚n sz˘lva : nem teljesen t”k‚letesen sikerlt: senki se lep“dj”n meg azon, ha a k‚perny“n l that˘ sprite-ok egy kicsit ”sszekeverednek, azaz nem azt a figur t l tjuk, aminek ott k‚ne lennie, hanem mondjuk egy m sik sprite valamelyik anim ci˘s f zisa villog a hely‚n. A m sik kellemetlens‚g akkor t”rt‚nhet, ha  tballagunk egy m sik helyszĄnre: a lemezr“l esetleg nem az a helyszĄn t”lt“dik, amelyiknek k‚ne vagy a program meg sem ismeri azt a lemezt, amit k‚rt. A harmadik (‚s legf“bb) bosszant˘ motĄvum: a program egy id“ ut n fogja mag t : ‚s kifagy. Ez ut˘bbi miatt nem  rt gyakran kimentegetni a j t‚k ll st... Bejelentkez‚s ut n egy sz‚p kis parkban tal ljuk magunkat ‚s f“h“snk r”vid monol˘gj t olvashatjuk: Mi t”rt‚nt a mŁlt ‚jszaka? A fejnk zŁg, mint egy l‚zerkalap cs Kraan b ny iban. Hogy kerltnk erre a gy”ny”r– helyre, egy milli˘ f‚ny‚vre lakhelynkt“l, Zapminol t˘l. Mi t”rt‚nik?.... MĄg bar tunk mindezeket el“adja, addig szemgyre is vehetjk a k‚perny“t. A fels“ r‚szen l that˘ maga a j t‚kt‚r, az als˘ r‚sznek h rom funkci˘ja van: -Itt l that˘ az inform ci˘mez“. Ebben van feltntetve a n lunk l‚v“ p‚nz (SKRINGLES), a fizikai er“nk nagys ga (STRENGTH) ‚s a pszichikumunk (PSYCHIC). A p‚nzt lejmol ssal, az er“t a kl”nb”z“ ‚telk‚nt ‚s er“sĄt“k‚nt szolg l˘ t rgyak elfogyaszt s val vagy az ellenfelek legy“z‚s‚vel, mĄg a pszichikumot j˘t‚kony c‚lŁ adakoz ssal ‚s a psychosorber felv‚tel‚vel n”velhetjk. -Itt jelenik meg a n lunk l‚v“ t rgyak list ja. Ezekb“l mindig csak hetet l thatunk egyszerre a k‚perny“n, az aktu lis mindig a bal oldalon l‚v“ t rgy. A t rgyak sz ma nincs korl tozva. A bal oldalon l‚v“ elkl”nĄtett ablaknak fontos funkci˘ja van: ha valamilyen t rgyat tal ltunk, akkor ebben az ablakban villogva megjelenik a t rgy k‚pe. A t rgyak elhelyez‚s‚vel kapcsolatban megjegyezn‚nk, hogy egy r‚szk nem fix pozĄci˘ban van, hanem mindig m shol. Ezeket lehet egy kicsit keresg‚lni. -Ha valaki sz˘l hozz nk, az 'F1' megnyom sa ut n megjelenik itt az input-sor. Az ir nyĄt s hagyom nyos arcade-adventure m˘dszerrel t”rt‚nik, azaz a figur t a joystick-kel mozgathatjuk ‚s az input sorba beg‚pelt sz”vegekkel tudunk kommunik lni az utunkba akad˘ l‚nyekkel. Megjegyzend“, hogy a j t‚k sz”veg‚rtelmez“je nem a szok sos ige+t rgy szerkezet– parancsokat v r, hanem az angol helyesĄr s szab lyainak megfelel“ mondatokat (pl. COULD YOU HELP ME), amit annak akarunk mondani, akivel ‚ppen besz‚lgetnk. Inform ci˘szerz‚shez c‚lszer– mindenkinek elmondani az al bbi sz”vegeket: Ki vagy/Mi vagy/Mit csin lsz/Mi van n lad/SegĄts nekem/Adj p‚nzt. Er sjeleket nem kell haszn lni. Tov bbi parancsok vannak elhelyezve a funkci˘billenty–k”n: 'F1': inform ci˘mez“ ‚s a t rgyak list ja k”z”tt kapcsol  t. Ha valamelyik ‚ll‚ny megsz˘lĄt bennnket, ‚s akkor nyomjuk meg, megjelenik a k‚perny“ alj n az input sor, azaz a j t‚k  t ll sz”veg m˘dba. Innen az 'Esc' billenty–vel tudunk kil‚pni vagy ha elk”sz”nnk az illet“t“l (BYE, SEE YOU, SEE YA, stb.) 'F2': valamilyen t rgyat felvenni. Csak akkor haszn lhat˘, ha a t rgy k‚pe a bala als˘ sarokban l‚v“ ablakban villog. 'F3': visszat‚r‚s az –rhaj˘ba, kiv‚ve ha Meltocan vagy Zapminol n vagyunk. 'F5': leĄr s az aktu lis t rgyr˘l. Nem  rt haszn lni, ha valami Łj dolgot vesznk fel... 'F6/F7': v laszt s a t rgyaink k”z”tt. 'F9': harc, valakit megt madni. Fegyvertelen embert nem lehet. Ezut n v‚rfagyaszt˘ anim lt kardp rbaj k”vetkezik: ha az ellenf‚lt“l veres‚get szenvednk, visszakerlnk az –rhaj˘nkba (kiv‚ve Meltoca ‚s Zapminola). Ha gy“znk, folytathatjuk az utunkat ‚s n”vekszik az er“nk 2 ponttal. Ugyanilyen harcra kerl sor a bolyg˘kon val˘ lesz ll skor az “rrel, illetve azokkal a kal˘zokkal, akik utunk k”zben bel‚nk k”tnek. 'F10': haszn lni az aktu lis t rgyat. Tov bbi k‚t billenty– szolg l a j t‚k ll s ment‚s‚re ‚s t”lt‚s‚re: a numerikus billenty–zetr“l a '2' ‚s a '8'. No, ne is hŁzzuk tov bb az id“t, v gjunk bele a megold s ismertet‚s‚be: Az al bbiakban egy j t‚k menet‚t fogjuk leĄrni, az egyes szem‚lyekkel folytatott p rbesz‚dek mondatainak fordĄt s t kiemelten jel”ljk. Ha egy t rgyat tal ltunk, akkor a t rgy leĄr s ban szerepl“ angol sz”veg fordĄt s t is megadjuk. HangsŁlyozzuk, hogy ez csak egy egyedi j t‚k : ha valaki elkezd j tszani a programmal, akkor abszolŁt nem biztos, hogy a szem‚lyek hasonl˘ sorrendben bukkannak fel, a t rgyak ugyanazokon a helyeken lesznek, stb. Induljunk el a starthelyt“l jobbra. N‚h ny l‚p‚s ut n egy roppant ‚rdekes term‚szeti k‚pz“dm‚nybe botlunk bele: Luciouslipia: egy rŁzsos n“i sz j alakŁ n”v‚nybe. Meglehet‚sen led‚r ‚let– dolog lehet, mert Hell˘, dr g m! felki lt ssal k”sz”nt bennnket. H t te ki vagy? (WHO ARE YOU) : ‚rdekl“djnk n la. Bemutatkozik: k”zli, hogy “ Luciouslipia. Ez id ig gy“ny“r–en hangzik, de az‚rt folytassuk a k‚rdez“sk”d‚st: Mi vagy? : Egy csod latos n”v‚ny, nemde? De, val˘ban az.. ‚s Mit csin lsz? : Term‚szetesen vir gzom... J˘ akkor most m r valami konr‚tumr˘l is besz‚lhetn‚nk: Mi van n lad? : Hmmmmm... Sz˘val nincs n lad semmi. Na j˘, akkor csak vir gozz l tov bb. Haladjunk tov bb jobbra. Egy v rosfalhoz ‚rtnk. N‚zznk k”rbe, mert itt szokott lenni n‚ha egy t rgy (a kapuval szemben, a z”ld”vezet sz‚l‚n). Menjnk be a v rosba. GyanŁnk, hogy Meltoca bolyg˘ egy‚bk‚nt z rt elmeoszt lyk‚nt zemel, mert azok a szem‚lyek, akikbe a v rosban belebotlunk m‚g v‚letlenl sem nevezhet“ek norm lisnak. A szem‚lyekkel kapcsolatban megjegyzend“, hogy  ltal ban v ltoztatj k a helyket, teh t val˘szĄn–leg nem abban a sorrendben tal lkozunk velk, mint ahogy azt mi leĄrtuk. Egyes szem‚lyeket p‚ld ul meg kell keresnnk : ez ak r egy negyed ˘r s s‚t l sba is beletelhet... N‚zzk a dĄszp‚ld nyokat: Larn: Drapp ruh s figura, csĄp“re tett k‚zzel Mit csin lsz? : Nem mondom meg... az ‚n dolgom Mi van n lad? : TŁl bonyolult lenne azt elmagyar zni. Hol ‚lsz? : Itt ‚lek Noval ban, a Meltoca bolyg˘n. SegĄts rajtam! : SegĄts magadon! H t ett“l nem lettnk okosabbak... Sereena: z”lds‚g rusl ny a piact‚ren. Mit csin lsz? : Itt  rulok a t‚ren. Mi van n lad? : Frandana ‚s Froodle. Froodle : Mennyit tudsz fizetni a Froodle-‚rt? Ha kev‚s p‚nzt akarunk fizetni, k”zli, hogy menjnk a fen‚be neki is t”bbe kerl. 5 trall‚r ellen‚ben megkapjuk a Froodle-t. A leĄr s szerint a Froodle hŁs, z”lds‚g ‚s gym”lcs kever‚ke, ami nagyon Ązletes, b r kin‚zetre egy agyagdarabra eml‚kezetet. Ha megesszk (haszn ljuk az 'F10' megnyom s val), 5 ponttal n”vekszik az er“nk. A Frandana is 5 trall‚rba kerl. A leĄr s azt mondja r˘la, hogy ez egy hosszŁ, v‚kony, ban n alakŁ gym”lcs. Olyan az Ąze, mint a kecskesajtnak. Ha megesszk, +5 er“pont. Ezut n el is k”sz”nhetnk a h”lgyt“l, mert tov bbi  rut m r nem kĄv n  tadni neknk. Bendoon: Kiab lva ‚rkezik meg a helyszĄnre. Adakozzatok! Adakozzatok! SegĄtsetek a Neyon h borŁ ”reg veter nj nak! Mennyit? : Amennyit csak tudsz. Adjunk neki egyet : a pszichikumunk 5 ponttal n”vekedett, Bendoon pedig megk”sz”ni a kedvess‚get Mivel ilyen udvarias volt, adjunk neki m‚g egyet. NyŁlj be a cs‚sz‚mbe ‚s vedd ki a jutalmadat. Egy f‚mgoly˘t kapunk t“le, ami kb. gyermeki ”k”l nagys gŁ ‚s l ngok l tszanak rajta. Keressk meg a valamelyik beugr˘ban elrejtett jegyet. A leĄr s szerint ez egy jegy, amire az van Ąrva, hogy 3. Hargon Bank, Hargon –r llom s. Ha ez sikerlt, keresg‚ljnk tov bb az  rk dok alatt, ‚s hamarosan tal lunk egy kis m–anyagdarabot, amely kb. akkora mint egy hitelk rtya. pphogy ki tudjuk olvasni a bet–ket rajta: Redhead ... hercegn“ ... Hargon. A h toldal n hieroglif k vannak. Tov bbmenve az  rk dok alatt a k”vetkez“ k‚perny“re : szint‚n az  rk dok alatt : egy r‚gi tekercset tal lunk, amelyre Tin Tinn Abulum sz”veg van r Ąrva. Folytassuk a kommunik ci˘t az emberekkel: Boris: § a komornyik. Gy–jt‚st szerveznk, hogy a hercegn“nek eskv“i aj nd‚kot vegynk. Mennyivel akarsz hozz j rulni. Mondjuk 1 trall‚rral. Megk”sz”ni sz‚pen ‚s k”zli, hogy mindannyian meg akarj k mutatni, mennyire szeretik “t. Cyril: Egy “rlt, barna ruh ban, kalapban ‚s bottal. Az emberek, akik az vegh zakban laknak, nem tudhatj k Mit csin lsz? : Vitatom az alapb”lcsess‚geket. Ne vitatkozzunk “rlttel, mert esetleg m sok ”sszet‚vesztenek vele. M r csak egyetlen ‚l“l‚nyt k‚ne megtal lnunk: Gloop: Egy kis marslak˘, buk˘sisakban ‚s k‚kesszrke overallban. A mŁlt ‚jszaka rosszul dokkolt l be az –rhaj˘ddal, a Tcs”kkel. J˘ lesz sietnem a kik”t“be, miel“tt m‚g elvontatn k. Mit csin lsz? : Vizsg l˘dok ‚s segĄtek neked, ha tudok. Tess‚k, ez a ti‚d! Gloop ad egy meghĄv˘k rty t, amely Dancis Frake n‚vre sz˘l ‚s az  ll rajta, hogy Narta krir ly Łgy rendelkezett, hogy jelenjnk meg a novalai kast‚lyban kihallgat sra Nedrod var zsl˘n l. Fontos dolgokat kell megbesz‚lnnk vele! Menjnk a palota bej rat hoz, amit k‚t p nc‚los lovag “riz. Amikor megk‚rdezik, hogy mi‚rt j”ttnk, mondjuk meg nekik, hogy meghĄv sra (INVITATION) ‚rkeztnk. Az “r k”zli, hogy menjnk be a bej raton. Nedrod: A fogad˘teremben megjelenik egy ”reg szak llas b csi, pizsam ban. šdv”z”l minket ‚s a k”vetkez“ket mondja: Nedrod vagyok, a K‚tcsontos, Narta krir ly gruja. Sokkal t”bbet tudok r˘lad, mint te magad. Tudom , hogy ugyanabban a drik-ben szlett‚l, mint a hercegn“ ‚s a sz”rny– FFin Shadok. Az “si j˘slat val˘ra v lik: elj”tt az id“, hogy megtal ld Konos Krist lj t! A csillagok  ll sa azt mutatja, hogy ez meg is fog t”rt‚nni. Most figyelj j˘l! Azt akarjuk, hogy menj el ‚s keresd meg Konos Krist lj t. Err“l ‚s a titkos erej‚r“l senki sem fog neked besz‚lni. Mi, gruk, tudjuk, hogy Malvalla rejtette el. B tornak ‚s gyesnek kell lenned, j˘ szĄvvel ‚s al zatos l‚lekkel. Vigy zz! S”t‚t er“k is munk lkodnak azon, hogy megszerezz‚k a Krist ljt. Ha a Krist lj Grimm s”t‚t er“inek a kez‚be kerl, a harm˘nia sosem fog helyre llni a mindens‚gben. Tudjuk, hogy az ”rd”gi Lotarr egy kal˘zflott t kld”tt ki a galaxisba, hogy a Krist ljt keress‚k. ˘vakodj Lotarrt˘l! Tudjuk, hogy “ ‚s Grimm er“i  t akarj k venni a hatalmat a Kreema rendszer felett ‚s meg akarj k semmisĄteni az Egyeslt –rs‚get. Valami k‚rd‚s? N‚gyszer k‚rdezzk meg t“le, hogy tudna-e segĄteni neiknk (COULD YOU HELP ME) ‚s “ k”zli velnk, hogy az expedĄci˘nk rendkĄvl titkos ‚s r‚szkr“l a j”v“ben mindent le fognak tagadni err“l a besz‚lget‚sr“l. Azt n folytatja: El‚rkezett az id“, hogy a krir ly szĄne el‚ j rulj! Fogadd el ezt a talizm nt, szks‚ged lehet m‚g r . A jobb oldali ajt˘n keresztl menj! Siess, m r v r! A gru  ltal adott talizm n, egy nyolcsz”g alakŁ talizm n, ami ezstb“l k‚szlt ‚s k‚t p rhuzamos csont van belev‚sve. Narta Krir ly: Egy tk”rfolyos˘n  tbattyogva, megjelenik “fels‚ge : ak r egy ki‚rdemeslt T‚lap˘. K”zli velnk, hogy Ez az els“ alkalom, hogy egy kal˘zt ezen a helyen k”sz”ntenek. Tudom, hogy te azt hiszed, hogy k‚pes vagy annak az ”rd”ng”s kavicsnak, Konos Krist lj nak a megtal l s ra. Ha megtal lod a Krist ljt, az eskv“ig h tral‚v“ id“ alatt, akkor feles‚gl adom hozz d a le nyomat. Ugyanabban az id“ben szlett‚l, mint a hercegn“ ‚s Shadok. Ez‚rt lehetsz te a v lasztottunk, ha elhozod a Krist ljt. Tudod, senki sem akarja igaz n, hogy ”sszeh zasodjanak, de ennek titokban kell maradnia. Itt van 25 trall‚r, amelyek hasznosak lehetnek sz modra. Teh t kedves bajnokom, j rj szerencs‚vel! T vozz a h ts˘ ajt˘n ‚s ne besz‚lj err“l senkinek... Ennyi. Menjnk ki a h ts˘ ajt˘n ‚s... Feydle Beydle: Narta krir ly l nya, Meltoca hercegn“je Hm, kozmikus csap s : szerelem els“ l t sra! Kkkki vagy te? Te gy”ny”r– csavarg˘... : Mondjuk neki, hogy ez titok (SECRET). Igen, Nedrod mondta, hogy kl”nleges okkal ‚rkezt‚l, ‚s mihelyt tal lkozunk, azonnal t vozni is fogsz, Oh, a sors kisz mĄthatatlan szesz‚lye. Tudod, hogy mindketten rem‚nytelen szerelembe estnk, mihelyt egym sba kapcsol˘dott a tekintetnk. Milyen k r, hogy m r menned kell. Tess‚k, vedd ezt! A Hrangok Gy–r–je. Azt mondj k misztikus ereje van, de Nedrod sosem mondta hogyan m–k”dik. H tha segĄt neked... Goodbye. A Feydle Beydle  ltal adott aranygy–r–, a leĄr s szerint egy gy”ny”r– gy–r–, a k”zep‚n gy‚m nttal. K”zelebbr“l n‚zve, egy n“i arc l that˘ a k”v”n l‚v“ harangon. A k‚s“bbiekben is nagyon fontos szerepe lesz, de m r most is haszn lhatjuk. Ehhez az szks‚ges, hogy n lunk legyen a tekercs, amelyen a Tin Tinn Abulum felirat van. Ha a gy–r–t haszn ljukm megjelenik Malvalla, a gruk gruja, minden titkok tud˘ja. § egyel“re kicsiny B„decker-Łtmutat˘k‚nt szolg l sz munkra a nevek ‚s helyek kavalk dj ban, de k‚s“bb m‚g nagy szks‚gnk lesz r . A tov bbiakban : ha valamit nem ‚rtnk vagy nem tudjuk kir“l/mir“l van sz˘ : nyugodtan fordulhatunk hozz : megadja az inform ci˘t az input sorba beg‚pelt dologr˘l. Az im‚nt elhangzott n‚h ny ‚rdekes n‚v : m ris ‚rdekl“dhetnk n la: Dancis Frake sz˘lĄtott l? Megd”rzs”lted a gt–r–t ‚s ‚n itt vagyok. Malvalla vagyok a gruk gruja. Minden dolgot ismerek ‚s egy r‚sz‚t el is mondhatom neked. Lotarr : Grimm ura, a legfels“bb gonosz, a bajkever‚s mestere. A szerelem az egyetlen fegyver ami meg llĄthatja. A Magno –rb zison tart˘zkodik, amely egy –rpalota. Pillanatnyilag ‚ppen Kreema rendszerben tart˘zkodik. Shadok : Ffin Shadok egy olyan ‚l“l‚ny, aki a s”t‚t er“kkel j tszik. Egyedl a szellem ereje az, amivel legy“zhet“. Konos : Igen ‚n rejtettem el, sok eon-nal ezel“tt. No, egyenl“re ennyi el‚g is lesz. Most m r Łtra kelhetnk. Menjnk az –rkik”t“be, a v s rt‚r“l nyĄlik az  rk dok alatt. ™rd”gi k v‚dar l˘k ‚s egy‚b ktyk hevernek mindenfel‚. Sz lljunk be az –rhaj˘nkba (el‚g v‚gigmenni a hĄdon) A j t‚k utaz s r‚sze k”vetkezik. A Kreema rendszer 10 bolyg˘b˘l  ll, amelyeket egy-egy ‚g”vi jel jelk‚pez. A c‚lpont kiv laszt sa a jel meghat roz s val t”rt‚nik. Az –rhaj˘ f‚nysebess‚gre gyorsul, majd nemsok ra el‚ri a c‚lk”rzetet. Minden bolyg˘ra val˘ lesz ll s el“tt meg kell kzdennk, annak a bizonyos kal˘zflott nak n‚h ny egys‚g‚vel, amelyr“l Nedrod azt mondta, hogy Lotarr kldte ki “ket a Krist lj keres‚s‚re. Ezek mindenf‚le Ązeltl bŁ ‚l“l‚nyek, amelyek a bolyg˘ fel“l t madnak ‚s hatalmas skul˘kat l“nek ki r nk. Mindenekel“tt teh t a bolyg˘ ir ny ba kell  llnunk: a t j‚koz˘d sban segĄt a m–szerfal bal oldal n l‚v“ l mpa, amely pirosan vil gĄt, ha kb. a bolyg˘ fel‚ replnk ‚s villog, ha a bolyg˘ a l t˘t‚rben van. A harc eszk”ze k‚t mozs r gyŁ: ha sikerl lel”v”ld”znnk az ”sszes t mad si hull mot, lesz llhatunk a bolyg˘n. Ha tŁl sok tal latot kapunk, nem halunk meg, viszont vissza kell t‚rnnk arra a bolyg˘ra, ahonnan elindultunk a c‚l fel‚. Az al bbiakban sorban (ahogy a c‚lpont kiv laszt s n l a kurzor mozog az ‚g”vi jelek k”z”tt) v‚gigj rjuk az egyes bolyg˘kat. Erre ugyan a j t‚k teljesĄt‚s‚hez nem felt‚tlenl van szks‚g, mindenesetre nem  rt, ha megismerkednk az ”sszes t rgy funkci˘j val. Kezdjk r”gt”n az els“ bolyg˘val. ZAPMINOLA A lesz ll skor megtudhatjuk, hogy mi‚rt is hĄvj k ancis Frake –rhaj˘j t Tcs”knek... Zapminola f“h“snk szl“bolyg˘ja, ‚s Meltoca-hoz hasonl˘an egy v ros is tal lhat˘ rajta (a t”bbi bolyg˘n csak a puszta van). Meltoc hoz hasonl˘ “rltekkel tal lkozhatunk: Strell Noto: J˘k‚p– vil gfi, kiss‚ eklektikus ”lt”z‚kben: s rga zak˘+klottgatya. Dancis, ”reg haver, hol volt l id ig? Ki vagy? : Bemutatkozik ‚s azt mondja, hogy szerinte eml‚kezetkies‚ben szenvednk. Mervin m r keres t‚ged! Ki az a Mervin? : Mervin a te ”reg bar tod, akivel mindig egytt k˘ric ltok. Micsoda agyz r! Mervin egy Łjabb csod latos ktyt ‚pĄtett ‚s azt akarja, hogy pr˘b ld ki. Tarh ljuk meg egy kis p‚nzre az urat. Inkassz lunk 25 trall‚rt, ”reg bar tunk kisegĄt minket a bajb˘l. Malagar: P nc‚lt visel vagy valami levetett bŁv rruh t... H‚ kapit ny! Oszd meg trall‚rjaidat egy ”reg –rtenger‚sszel! Adjunk neki egyet, n”vekszik a pszichikumunk. Polly n‚ni: egy id“s h”lgy h l˘ingben ‚s retikllel : egy‚bk‚nt patikus. Hell˘, Dancis, ”rl”k, hogy m‚g mindig egy darabban l tlak. Ki vagy? : Polly n‚ni, a patik b˘l. Megcsin ltam a rendel‚sedet. Milyen rendel‚st? : H t amit akkor k‚rt‚l, miel“tt elment‚l! Mi van n lad? : El“sz”r fizess 20 trall‚rt. Ronda lamer.. Fizessnk. Ad egy adag multip‚pet: ez 5 tablett b˘l  ll, amelyb“l ”tsz”r ehetnk. Igaz, hogy tablett nk‚nt n”veli az er“nket, viszont minden egyes fogyaszt s n l cs”kken a pszichikumunk 3 ponttal : teh t ˘vatosan fogyasztand˘... Mervin. Feltal l˘ bar tunk, D˘zsa-mezben, szint‚n lila hajjal. Mi van n lad? : Egy lehallgat˘k‚szl‚k. Magam k‚szĄtettem. Csatlakoztasd a haj˘dnak a soros portj ra ‚s azut n bele tudsz hallgatni a k˘dolt r di˘ad sokba. Miut n Mervin-t“l megkaptuk a lehallgat˘k‚szl‚ket, az –rhaj˘nkban a fels“ sorban l thatjuk az ellenfelek (Lotarr, Shadok, Redhead) egym snak kld”tt r di˘zeneteit : ‚rdekes dolgok juthatnak tudom sunkra... Miel“tt tov bbhaladn nk, ne felejtsk el Mervin-t is meglejmolni 25 trall‚r erej‚ig. Ezut n keressk meg a kulcsot valahol a v rosban (mi a fal t”v‚ben, a bej rati helyszĄnen tal ltuk meg). Ez egy ezst kulcs, amire az van r v‚sve, hogy 23. szoba K.H.T. Egy kis fant zi val r j”hetnk, hogy a r”vidĄt‚s a KRING'S HEAD TAVERN, azaz a Fogad˘ a Krir ly fej‚hez sz˘kapcsolatot takarja. Ez a kocsma a v ros f“ter‚n tal lhat˘, egy fej van a h z oldal ra festve. Menjnk be. A pultos ‚rdekl“dik, hogy grelge-t, fissionchip-et, vagy a szok sos agyjuice-t akarunk-e fogyasztani. A fissionchip (egy r‚gi f”ldi ‚telre eml‚keztet“ kaja, de a hal van ”sszekeverve a slt krumplival) 6 trall‚r, a grelge (egy di‚t s mignondarab) pedig 3 : az agyjuice-t ink bb hagyjuk meg m snak, mert elfogyaszt sa ut n a program ”sszekeveri az ir nyĄt sokat. Menjnk  t a kocsm n ‚s a v‚g‚ben l‚v“ ajt˘n l haszn ljuk a kulcsot. Az ajt˘ kinyĄlik ‚s egy rejtekszob ba kerlnk. Az  gy l b n l tal lunk egy vegcse h“v‚d“ tablett t. Ezt a Feltina ‚s a Larvia bolyg˘n t”rt‚n“ lesz ll skor kell bekapcsolnunk, kl”nben meghalunk a nagy melegt“l. Menjnk oda a jobb oldali szekr‚nyhez. A r di˘ban a k”vetkez“ k”zlem‚nyt hallhatjuk: Itt a Kreema HĄrszolg lat... Most kaptuk a jelent‚st, hogy Meltoca hercegn“j‚t elrabolt k. Ez azut n t”rt‚nt, hogy Narta Krir ly kihirdette a hercegn“ eljegyz‚s‚t a hargoni Ffin Shadok herceggel. Egyel“re m‚g nincs kapcsolat az emberrab‚˘kkal, de tal ltak egy gombot a hercegn“ szob j ban, amelyen a V”r”s Reginald, m sn‚ven V”r”sfej, a megr”gz”tt kal˘z jele van. Az –rkal˘zok tett‚k : nyialatkozta K‚tcsontŁ Nedrod, a krir ly gruja. Csak egyetlen ember van aki k‚pes megmenteni “t : tette hozz  : rem‚nykedjnk ‚s im dkozzunk, hogy ebben a pillanatban hall bennnket ‚s meghozza a megfelel“ d”nt‚st. Menjnk vissza a kocsm ba ‚s v s roljunk megint grelge-t ‚s fissionchip-et : r”gt”n egyk is meg. Most Min‚l jobban fel kell tuningolnunk az er“nket, 2-3 trall‚r kiv‚tel‚vel minden p‚nznk‚rt v s roljunk ‚telt ‚s azt egyk is meg azonnal. Mivel a kiszolg l˘ nem hajland˘ t”bbet adni egy-egy darabn l, egy kis trkkh”z folyamodunk: minden Łjabb bev s rl s ‚s ‚tkez‚s ut n menjnk be a titkos szob ba a kulcs haszn lat val, ‚s onnan visszat‚rve m r kaphatunk Łjabb ‚teleket. Miut n m r csak 2-3 trall‚runk maradt, t‚rjnk vissza az –rhaj˘nkra ‚s menjnk tov bb a k”vetkez“ bolyg˘ra. FELTINA Amikor kil‚pnk az –rhaj˘b˘l, haszn lnunk kell a h“tablett t, mert a nagy h“s‚gt“l elpusztulunk. Miut n lekzd”ttk az “rt, haladjunk tov bb jobbra, ‚s egy id“ mŁlva megtal ljuk a Szf‚r k Kardj t, Ezt csak az ezstgoly˘ segĄts‚g‚vel tudjuk felvenni (a koldust˘l kaptuk, amikor m sodszor is p‚nzt adtunk neki). A felvett t rgy egy csod latosan kiegyensŁlyozott kard. Meteoritb˘l k‚szlt, Wondulla, Malvalla fiatalabbik ”ccse kov csolta Feltina l ngjaib˘l. Kl”nleges fegyver, kicser‚l“d”tt az eredeti kardunkkal. Ennek a kardnak a haszn lat val a tov bbiakban l‚nyeges el“nnyel indulunk harcba a kardp rbajokban: ez ugyanis egy tal lattal, 2-3-szor annyit vesz el az ellenf‚l energi j b˘l, mint az eddigi kardunk. Mehetnk is vissza a haj˘ba. DARN Az “r lekzd‚se ut n menjnk tov bb jobbra. A barlang bej rata el“tt egy arany h romsz”get tal lunk, aminek a k”zep‚n egy rossz min“s‚g– k‚k k“ van. A t rgyat egy‚bk‚nt semmire sem tudtuk haszn lni. KRAAN Egy “r  llja utunkat, majd tov bb jobbra. K”rlbell a villanyp˘zna alatt egy k”nyvet tal lunk, amelynek egy lapj n az tal lhat˘, hogy a var ztekercs birtokl sa megcsengeti Malvalla Hrangj t. Utal s arra, hogy a gy–r–t csak akkor tudjuk haszn lni, ha n lunk van a tekercs. Meruvia Az ‚r lekaszabol sa ut n itt megtal lhatjuk a kal˘zok (kalauzok) kincs‚t . A kincsesl da felv‚tel‚hez, azt a talizm nt kell haszn lnunk, amelyet Neldrod a 4. k‚r‚snkre adott oda. Egy‚bk‚nt jobban j rtunk volna, ha fel se vesszk (egy gutat‚st megŁszhattunk volna): a l d ban ugyanis csokol d‚trall‚rok vannak ‚s Neldrodt˘l egy zenet, melyben gratul l, hogy szerencs‚vel j rtunk. A n‚nik‚det...! Larvia A h“s‚g itt is csak a h“tabletta haszn lat val elviselhet“. Teljesen felesleges itt lesz llnunk : a bolyg˘n semmilyen t rgy sincs. GLYSTA Amikor el“sz”r lesz llunk itt, mag val Lotarral tal lkozunk. Lotarr faji hovatartoz s nak meghat roz s ra nem v llalkozunk : az viszont eg‚szen bizonyos, hogy z”ld k”penybe burkol˘zott. M r mondja is a mag ‚t: M‚ly –r! šdv”z”llek kutat˘. Lotarr vagyok, Grimm Hadura, az (z)–rzavar mestere. N lam van Feydle Beydle hercegn“ ‚s Konos Krist lja. R j”ttem, hogy nekem nincs mindkett“re szks‚gem. De ‚n ‚lvezem a j˘ j t‚kokat! Ha azonnal elj”ssz a Magno-ra, megadom neked a lehet“s‚get, hogy az egyik a ti‚d legyen. A v laszt s joga a ti‚d. V lasztanod kell... M‚ly –r! : elhŁz a faszba. Tov bbhaladva jobbra meglelhetjk a psychosorber-t, ami 20 ponttal n”veli a pszichikumunkat. Miel“tt eleget tenn‚nk Lotarr maghĄv s nak, menjnk vissza Zapminola-ra ‚s keressk meg a Vikker nev– h”lgyet. Ez Minola v ros gyermekalapĄtv nya sz m ra gy–jt p‚nzt. Adakozzunk neki, hogy n”vekedjen a pszichikumunk. Ezut n t‚rjnk vissza az –rhaj˘nkba ‚s v lasszunk b rmit c‚lnak. Az –rben megjelenik el“ttnk a K‚k Skorpi˘, V”r”sfej haj˘ja. §t kell k”vetnnk, ami akkor fog sikerlni, ha a c‚lkeresztet a Skorpi˘ el“tt nemsok ra megjelen“ v”r”s g”mbre  llĄtjuk (l“hetnk is az –rhaj˘ra, de nincs hat ssal r ). Miut n kisz lltunk a haj˘b˘l, l thatjuk amint V”r”sfej szĄjra f–zve elvezeti Feydle Beydle hercegn“t : mi meg itt maradunk a s”t‚tben. Most j”tt el megint a gy–r– haszn lat nak az ideje. K‚rdezzk meg Malvall t˘l, hogy hol vagyunk? Ez az Univerz lis agy. A Kreema rendszer tudatalatti helye. Ez az a hely, ahol minden egyes ‚l“l‚nynek a j˘ ‚s a rossz gondolatai nyilv n vannak tartva. Egy ‚l“  lom vagy, az volt l ‚s az is maradsz. Minden gondolatnak megvan a gyenge pontja : ezek k”zl az egyiken t vozott V”r”sfej ‚s a hercegn“. Most t‚rnek vissza a V”r”sfej– haj˘j ba, a Skorpi˘ba,‚s Łton vannak Magno-ba, az ”rd”gi Lotarr lebeg“ palot j ba. Lotarr azt tervezi, hogy tŁszk‚nt fogva tartja a hercegn“t : r‚szek‚nt annak a tervnek, amellyel  tveszi a hatalmat a Galaxis felett. Te vagy az, aki megakad lyozhatod ebben. Visszaraklak a haj˘dra, amelyet l thatatlan pajzzsal fogok k”rlvenni. szrev‚tlenl el‚rheted a Magno-t. Ez lehet“v‚ teszi neked, hogy elkerlj mindenf‚le tal lkoz st az ellenfeleiddel. Az‚rt vagyok hogy segĄtsek. Vedd ezt. A Celestial N“v‚rek ™ve. Viseld. SegĄtenei fog abban, hogy megtedd azt, amit tenned kell. Ez lesz a pajzsod Grimm er“i ellen. Ezut n visszakerlnk a haj˘nkra ‚s Magno fel‚ haladunk. A bolyg˘t v‚d“ rovarok most nem l”v”ld”znek r nk, mivel Malvalla l thatatlann  tette a haj˘nkat. A Magno-ra kerlve r”gt”n egy kellemetlen szerkezetbe, az er“csapol˘ba kerlnk. Ez levesz 100 pontot az er“pontjainkb˘l (ha nem volt annyi, akkor meghalunk). Miut n a procedŁra v‚get ‚rt (‚s m‚g mindig ‚lnk) megjelenik V”r”sfej. Egy‚bk‚nt nemcsak a feje v”r”s, hanem a ruh ja is. Łgy t–nik, mintha egy kicsit meglepett volna: Kiszabadult l az er“csapol˘b˘l?! H t akkor majd meg”llek ‚n. n, V”r”sfej, a legnagyobb kal˘z a vil gmindens‚gben... A molekul sris struktŁr d  talakul ‚s tested atomjai szanasz‚t sz˘r˘dnak. Most kiderl ki a legjobb. V‚dd magad, ha tudod. Sz‚pen besz‚l a fiŁ : sajnos a sz˘zat ut n kardot is r nt ‚s p rbajozni k‚nyszerlnk vele. § j˘val kem‚nyebb ellenf‚l, mint az “r”k vagy a k”teked“ kal˘zok, akikkel eddig vĄvtunk : de az‚rt “t is fel lehet koncolni. Miut n V”r”sfejt felkoncoltuk, k‚nyelmes kis h zi k”nt”s‚ben megjelenik Shadok. Rendben van, Frake, megmutattad a fizikai er“det. De ‚n, Ffin Shadok, m‚g mindig a hercegn“ ‚s k”z”tted  llok. L ssuk ki kerekedik fell a pszichikai ”sszecsap sban. Nyisd ki az aur dat! Keresztl t”r”k rajta ... Kreemarolaree. Ez ut˘bbi valami helyi n‚pdal lehet : b r ‚nekl‚sre nincs sok id“: v‚rfagyaszt˘ ment lis tk”zet k”Ąvetkezik. A k‚t figura z”ld pszichonyilakat l”v”ld”z egym sra. Shadok 35 pszichikai pontot l”v”ld”z le bel“lnk, ha enn‚l kevesebbel ‚rkeztnk ide, akkor sajnos elhal lozunk. Ha t”bbel j”ttnk, akkor mi kerlnk ki gy“ztesen a viadalb˘l. Menjnk tov bb jobbra. Itt egy bej ratot tal lunk, amelyen keresztl bejutunk Lotarr tr˘nterm‚be. A QUARTEX-f‚le t”r‚snek k”sz”nhet“en, nem nagyon l ttuk, hogy a teremben mi is t”rt‚nik (n‚h ny k‚pelem szaladg lt ide-oda a leveg“ben) : de val˘szĄn–, hogy Lotarr mester repkedett egy kicsit a l‚gt‚rben. Mindenesetre r”videsen elt–nt ‚s a terem k”zep‚n l‚v“ emelv‚nyen megjelent Konos Krist lja, s“t a terem sark ban ott vigyorog Feydle Beydle hercegn“ is, ‚s : ˘, asszonyi logika! : megk‚rdezi, hogy hol a fen‚ben voltunk ilyen sok ig. M r csak a kalandj t‚kok v‚g‚n szok sos CONGRATULATIONS YOU HAVE COMPLETED YOUR QUEST feliratot kell megn‚znnk : ‚s m r form zhatjuk is a lemezeket...