Aki nem hallott volna Raymond E. Feist-r“l, annak el kell mondanunk, hogy “ volt az, aki a Gy–r–k Ura szĄnvonal t valaha is megk”zelĄt“ Az ‚rz“szĄv– m gus -t elk”vette, ami m‚lt n kiemelkedik a szabv nyunalmas fantasy-k tenger‚b“l (mindenkinek aj nljuk elolvas sra! N‚mi rekl m: az ezen j t‚k sztorialapj t alkot˘ novellagy–jtem‚ ny, a Riftwar Legacy haz nkban is kaphat˘, a mŁltkoriban a Bestsellers-n‚l l ttuk). Nos, ezen Łriember egy m sik k”nyv‚n alapul ez a j t‚k, amit az eddig tal n legjobb RPG/adventure-nek tal ltunk. Nagyon egyszer– a kezel‚se, nincs tele 'adminisztr ci˘val', a harcokat automat ra be lehet l”kni, ‚s amit t n a legjobban csĄpnk, nagyon sok benne a text, a cool digi ‚s anim ci˘, ‚s mivel a sztori menete n‚hol az elbesz‚l‚seken alapul, igencsak ‚rdekes ‚s szĄnvonalas: a t”rt‚net remek, mintha az ember valami kewl fantasy-t olvasna. H t nem egy boring SSI game, az egyszer biztos! Aki eddig undorodott volna az SSI-type RPG-kt“l, ‚s megfelel“en tudja az angolt, annak kl”n”sen aj nljuk a bet”lt‚s‚t, nem fogja megb nni! Nem tudjuk, milyen lame megfontol sb˘l kapott a program a Power Play-ben 58 %-ot, t‚ny, hogy a t”rt‚net szĄnvonal ban ver minden m s RPG-t. A PC-s verzi˘n l 386 ‚s 2M RAM (+1 MByte EMS) az alapk”vetelm‚ny (Mi‚rt? Van Amiga verzi˘ is? : CoVboy). Persze van p r negatĄvuma is a programnak: a gy“ztes harc ut n el‚g idegesĄt“ minden hull ra clickelgetni; idegesĄt“, hogy ha el akarunk dobni valami ‚rt‚ktelen dolgot, ahhoz  ltal ban ki kell l‚pni pl. a tetem inventory-j b˘l stb... Megathanx Shadow/GSH-nak, IOLO-nak ‚s Ver˘k J˘zsefnek for the help! Mivel a j t‚kban nagyon fontosak a boltok,  ltal ban mindenhol kiĄrtuk, PONTOSAN hol, mi, mennyi‚rt kaphat˘, hogy ne kelljen a f‚l Midkemi t bej rnunk kaj ‚rt vagy er“sĄt“szer‚rt... ltal ban minden kisebb faluban is van bolt ‚s kocsma. Ezen ut˘bbiban 100%, hogy kaphat˘ kaja (m‚g ha spoiled, teh t romlott is, l sd Silden). A var zslatok K‚tf‚le tĄpusŁ var zslat l‚tezik: vannak harci ‚s a norm l var zslatok. A harci spelleket CSAK harcm˘dban veheti el“ Owyn. Ez kezdetben csak a Despair Thy Eyes, a Gift of Sung ‚s az Invitation spellb“l  ll. Harcban CSAK akkor alkalmazhatunk var zslatot, ha nincs pont mellettnk, illetve  tl˘san mellettnk t mad˘, ez‚rt is kell r”gt”n a var zsl˘val pusztĄtani, ha a csapatok fel ll sakor mi vagyunk l‚p‚sel“nyben (k‚s“bb  ltal ban mindig lesz a var zsl˘nak t mad˘ja). A norm l castok a csapattagok valamilyen k‚pess‚g‚t fejlesztik, vagy a csapat lopakod s t segĄtik. A z r˘jelek magyar zata: a castol˘ var zsl˘t˘l elvont energia: a tal lat eset‚n okozott energiacs”kken‚s. Az  rakat, beszerz‚si helyeket is kiĄrtuk. Scent of Sorig: Tulajdonk‚ppen semmi ‚rtelme haszn lnunk (erre val˘ a doboznyit s el“tti save); a c‚lszem‚ly 12 ˘r n  t ‚rz‚keli, ha egy l da ”nmegsemmisĄt“ mechanizmussal van felszerelve. Felhaszn l s nak  ra: 5 HP. (indul sn l m r van) Gift of Sung: health/stamina  tkld‚s‚re j˘, pl. ha az egyik harcosunk nagyon meggyenglt, a var zsl˘ igaz n  t”mlesztheti egy kis v‚r‚t... (1-20 HP) (indul sn l ismert) Invitation: A c‚lszem‚lyt magunk fel‚ hŁzza. Szerepe f“leg az elektr˘d s csapda+ 1T esetben lesz. Ez egy‚bk‚nt m r r”gt”n ismert spell. Flamecast (400, Sarth). Kl”n”sen csoportos irt sra alkalmas, amikor az ellenf‚l egy csoportban van, mivel az eltal lt szem‚ly k”rl is s‚rl‚sek keletkeznek. H tr ny, hogy pontatlan, ‚s relatĄve dr g bb, mint a Skyfire (1-20: 3*befektet‚s); viszont MINDENKI ellen alkalmazhat˘. Ez a skill egy ”tvenes‚rt felszedhet“ M rk testv‚rt“l is Sarth mellett! Despair thy Eyes (70): A c‚lpont l t s t kis id“re megnehezĄti. Owyn eleve ismeri, Ągy nehogy megvegyk! J˘ a hat sa, mivel vakĄt s ut n k”nnyebb a harcosokkal sebet ejteni a c‚lon. (2:0) Dragon's Breath (150): Nem harci, f“leg a lopakod si k‚pess‚get n”veli (5-15 HP: 10 perc*befektet‚s ideig k”d lepedik a t jra, k”nnyebben osonhatunk el. Trollok kikerl‚s‚ben alapvet“ fontos). Skyfire (350). Tal n a legjobban haszn lhat˘ var zslat, a Flamecast-n l l‚nyegesen megbĄzhat˘bb. Kezd“knek aj nlott. Pontoss ga mindig 100%-os, mĄg a m sik sokszor c‚lt t‚veszt. (12:40). Tsuranni-var zsl˘k, trollok (teh t akin‚l nincs f‚m-fegyver) ellen nem alkalmazhat˘. Eyes of Ishap (225): Megmutatja egy kis t‚rk‚pen, hol vannak (ak r rejtett) t rgyak. A 3. fejezet elej‚n kapott t vcs“ t”k‚letesen kiv ltja, NE vegyk meg! Nightfingers (375): Nincs tŁl nagy haszna, a f kly kat kiv ltja, sajna tŁlontŁl nagy befektet‚ssel. Lopakod sra viszont j˘. Skin of the Dragon (325): var zsl˘k elleni harcn l ez az ultimate spell, ui. l thatatlan p nc‚lt ad (a HP-befektet‚ssel ar nyos ideig) szerepl“inknek. Mivel l thatatlan, tov bbra is f“leg a harcosainkat l”vik a var zsl˘k (dupla nyeres‚g az “ sz mukra, ha eltal lj k a mi, nem var zsl˘ karakternket!), akiken persze nem fog a tal lat. Ezen p nc‚lon term.  ttraf˘lhatunk a m gust˘l energi t stb... Sajna a castol˘ m gusra ez sem alkalmazhat˘. Silden-ben kaphat˘ plusz scrollok: Hocho's Heaven (225): Olyan, mint a skin, de olcs˘bb, az ellenf‚l sz m ra szint‚n l thatatlan. Nagy h tr nya, hogy a fizikai t mad st˘l nem v‚d, ez‚rt haszn ljunk in kbb skin-t! 7-14 HP. El“nye, hogy egy erede tileg Hocho-s emberre castolt freeze sokkal r”videbb id“ alatt elmŁlik, mint a Skin vagy m s esetben. Donnan's Delusions (265): Nagyon kellemes var zslat, egy ideig lem solja az egyik karakternket, ‚s ezzel megosztja az ellenf‚l t mad˘erej‚t. Ezekkel +m‚g az igazi csapattagokkal k”rlb sty zhatjuk a var zsl˘nkat, persze nem harcolhatunk velk. 10-15 HP (Dencamp-ban kaphat˘). Bone of the Black Slayers (300): Csak a Black Slayer-ekre alkalmazhat˘, viszont igen hat‚kony: befektet‚s: 10-15 HP, damage: 5* befektet‚s. Final Rest (valakit“l kaptuk): 5 HP, akkor haszn ljuk, ha Nighthawk-kal kzdnk, ‚s m r nagyon Łgy n‚z ki, hamarosan a f”ld”n fekv“ alakok regener l˘dnak. Ha ezt castoljuk vmi f‚lhalott Nh-ra, az elt–nik (a cuccaival egytt persze). Err“l a castr˘l Lims-Kragma templom ban tudhatjuk meg, mire is j˘. Strength Drain: 10-20 HP, a c‚lszem‚ly erej‚t vonja el, ‚s t”lti  t a castol˘ba. Nem tŁl hasznos, l‚v‚n, hogy a m gus nem nagyon harcolgat puszta k‚zzel (10 HP befektet‚s = 3-4 strength-n”veked‚s, nem pontos c‚lz sŁ), viszont harcos karakterek er“elvon s ra kiv l˘, alig tudnak majd 10 HP felett tni ut na! River Song: A nev‚r“l: a vĄzes‚s ment‚n leltk a scrollt, Dimwood-ban. Egy Rusalki-t (el‚g er“s var zsl˘) hoz be 20 HP ellen‚ben, hogy “ is a rossz n‚pek ellen kzdhessen. Ha tŁl inaktĄvnak bizonyulna, akkor a karaktereinket tntessk el az ellens‚g mell“l, hogy castolhasson! Grief for 1000 nights: 4-16 HP. B‚nĄtja egy id“re az ellenfelet, ek”zben persze aprĄthatjuk. Fetters of Rime: (mi Romney-t“l Silden fel‚ a jobb-els“ mell‚kŁt v‚ge m”g”tt leltk): ez is lefagyasztja az ellenfelet, 1-20, 2*-es damage. Evil seek: Ez kit–n“ harci cast: egyszerre minden ellenfelet megt mad, b r sorban cs”kken“ HP-szĄv ssal. Kiv l˘! Sajna legkor bban csak az 5. fejezetben tal lkoztunk vele, Patrus eszk”zt r ban, csakŁgy, mint a k”vetkez“ k‚t var zslattal: Steelfire: 10 HP, a kezelt kardokat feltuningolja. Union: Ha nincs Gorath a csapatban, az “ moredhel-nyelvtud s t elnyerheti 20 percig a castol˘, kem‚ny 15 HP-‚rt. Szerepe a wordlockos l d k 5. fejezetbeli felnyit sa lesz. Figyelem! Ha scrollt vesznk, el“tte mindenk‚ppen bal-click r , nehogy kellemetlen meglepet‚s ‚rjen (pl. befr”djnk a 70 p‚nzessel, amit m r ismertnk). Hasonl˘an v logassuk meg a kiad sainkat, ne vegynk Eyes-t, Hocho-t etc... A menrendszer MAIN m˘dban (a k‚perny“n a l tk‚p van) a menpontok jelent‚se: scroll (jobb alul): save, load, prefs etc... kĄgy˘z˘ var zslat (fent, k”z‚pen): az ismert NEM HARCI skillek alkalmaz sa. t‚rk‚pr‚szlet (baloldalon alul): felln‚zeti k‚pre v lt s. t bort–z: K”zponti jelent“s‚g–. Ha valaki tŁl sok HP-t vesztett, vagy pihen‚st k‚rnek a tagok, esetleg semmit sem l tunk, mert lesz llt az ‚j, akkor kell ideclickelni. Ha nem max. valakinek a HP-je, akkor r”gt”n a Camp until healed-re mehetnk. Ha csak pihenni n‚znk ide, akkor a bal fels“ ˘ra KERETN v laszthatjuk meg, hogy meddig pihenjnk (a csapattagok k‚r‚s‚re  ltal ban el‚g 3-4 ˘r t pihenni). Ha ellens‚g van a Main l t˘ter‚ben, nem lustulhatunk. Ha pihen‚s k”zben gondok merlnek fel (valakin el“j”n m‚reg hat sa), azonnal click a Stop-ra, a tizedm sodpercek is sz mĄthatnak! A var zslatok er“ss‚g‚t is ezen a t rcs n kell be llĄtani (1 ˘r n l van az 1 HP-nyi, 12 ˘r n l a 30 HP-nyi befektet‚s). A felln‚zet el“nye, hogy sokkal gyorsabban mozoghatunk, de nem l tszanak rajta a terept rgyak stb... Az egyes ikonok jelent‚se m s: ZOOM ki, ZOOM be, a t‚rk‚pr‚szlet behozza (l sd 'F' gomb) a nagy t‚rk‚pet; MAIN: vissza a norm l l tk‚pes ablakhoz. Ha a h rom szerepl“ ikonjaira bal-clickelnk, inventory. A t rgyakat egy-balclickkel+tartva  tadhatjuk m snak, a k”z‚pen, alul lev“ ablakba rakva eldobhatjuk, hull ra rakhatjuk. Jobb-click: inf˘k‚r‚s (ez mindenre vonatkozik!). K‚tszeres bal-click: use (pl. er“sĄt“szerek). T rgyak egym son USE-olhat˘k, pl. fen“k“ a kardokon, m‚rgezett levelek a nyĄlvesz“k”n, Clerical Oilcloth a kardokon stb... A karakterekre jobb-click: inf˘k‚perny“. Ha az illet“ m gus, ezen bell az ismert spelleket felsoroltathatjuk (b“vebb inf˘t CSAK menet/harc k”zben k‚rhetnk r˘la, main m˘db˘l!), illetve jobbclick a n‚vre: a szem‚lyr“l egy kis ismertet“. A n‚vre balclick: a k”vetkez“ szerepl“ karakter lapja. Itt megemlĄtend“, hogy amennyiben valaki megfert“z“dik (pl. pestis), megl“nek egy m‚rgezett nyĄllal stb..., annak hat s t itt is lehet l tni: plaqued, poisoned: X %. X 0-hoz tart, de ha nem kompenz ljuk, az id“ el“rehaladt val a HP-nk egyre fogy, illetve n”vel‚s‚re semmi lehet“s‚g nincs (pihen‚s hat stalan, harc k”zben is csak azt ‚rjk el vele, hogy l‚p‚senk‚nt nem gyenglnk 1-2 ponttal). Az ellenszer rendkĄvl egyszer–: sim n a Herbal pack. Egyszerre el‚g egyet felhaszn lni, ‚s csak akkor useoljuk Łjra, ha az ekkor a karakter lapon megjelen“ Healing X %-ban X m r nagyon 0 fel‚ j r ( ltal ban 20% fel‚ sz˘l a program, hogy 'XY ‚g', de probl‚ma csak ezut n ad˘dik, Łgy 10% alatt). Ezzel a m˘dszerrel 4-5-sz”ri gy˘gyszerkŁr val elmŁlik a pestis, ‚s nem kell 200-300 goldos templomi kŁr kat fizetnnk. Amennyiben m‚rgezett (poisoned) az egyik karakternk, nem kell addig v rnunk, mĄg a m‚rgez‚si sz zal‚k lemegy null ra, erre val˘ a Anti-Silverthorn. A pestis meglehet“sen lassan gy˘gyul, a Near-death meg kifejezetten lassan : csak kocsm ban van es‚ly arra, hogy 3-4 nap alatt fel‚plj”n a karakter (Na ez az els“ dolog, amivel ‚n is egyet‚rtek : CoVboy). A h zakr˘l p r sz˘: m r emlĄtettk, hogy mindet ‚rdemes v‚gign‚zni. Van, ahol apr˘bb kellemetlens‚gek ‚rhetnek, pl. ha szerepl“ink kijelentik, hogy a h z 'TŁl s”t‚t', akkor m sodik clickre j”nnek a NH-ok. N‚ha belebotlunk elektromos csapd kba. Ezeken mind annak ismeret‚ben lehet  tmenni, hogy csak az azonos szĄn– elektr˘d k k”z”tt leselkedik vesz‚ly (-50/100 HP), s l‚p‚senk‚nt  ltal ban csak szomsz‚dos helyre l‚pve az sem fordulhat el“, hogy rossz ir nyba kerln‚nk ki valamelyiket. ltal ban a var zsl˘val induljunk, mert az csak feleakkora stamina/HP-vesztes‚get szenved el, ha eltal lj k t–zgoly˘val vagy vill mmal. ltal ban makkeg‚szs‚ges csapatnak semmi baja nem lesz, ha egy 30 (m gus)/60 (m s) HP-t nyĄr˘  gyŁ eltal lja (kis pihen‚s ut na). Van olyan csapda, amin el‚g CSAK a m gust  tvinni (csak az “ ereje cs”kken), van, amin mindenkit. Fontos, hogy van t”bbf‚le forg˘ micsoda, a t”m”r”ken nem megy  t a fireball, illetve a vill m, a nem t”m”r”k csak nehezĄt‚sek. Ha egy t”m”rt betolunk pont egy  gyŁ cs”ve el‚, vagy k‚t azonos szĄn– elektr˘da k”z‚, azut n m r szabadon k”zlekedhetnk (tologat s: ...will be pushed, ‚s egy l‚p‚st l‚p, b rmelyik ir nyba,  tl˘san is). Vannak csapd k, ahol rengetegf‚le kombin ci˘s lehet“s‚gnk van... (aki meg nem szeret gondolkodni, az meg sz‚p egyenesen kldje  t a m gus t :-)). A wordlockos l d k nem m sol sv‚delmet jelentenek (ezt meg is mondja a t”rp a LaMut melletti b ny ban Łgy a 3. szĄn sor n), hanem agyteker“ dolgok... P r megold s nem angol anyanyelv–ek sz m ra: ADVICE: Everyone offers this thing. ALCOHOL:Today he is there to trip you up, ALPHABET: This marvelous thing... ARROW: It flies without wings... ASHES: After the final fire... BARD: Who works when he plays... BARK: Like dogs shouting at the moon... BARROW:Two legs it has, And this will confound: BELL: You hear it speak... BLADE: Blessed are the first. BLOOD: Moredhel brothers, make it rain... BOOK: It is a journey whose path BOOK: Though not a plant, has leaves. BOTTLE: Kingdom soldiers will look like it. BREATH:You can see it in winter, never in summer. BRIARS: Claws like a cat... BRIDGE: When it is stout... BROOM:All about the house, With his Lady he dances. BUBBLE: This sparkling globe BULL: In the fields a frightful thing... BUTTON: Flat as a leaf... CANDLE: He gets short when he gets old. CANDLE: Its orange eye blinks. CANE: Though blind as well... CARDS:Brought to the table. Cut and served. COALS:Black when bought. Red when used. COFFIN:The one who made it, didn't want it. COLTS:What has a mare, That the cow has not?: DARKNESS:This engulfing thing (l sd: 3. fejezet v‚ge!) DAYNIGHT:The light one breaks but never falls. DEATH: What is this thing that having it... DELEKHAN: Death to our Enemies! DICE: You can count on them, though DIE: Prince Arutha, from his lofty perch... DISPUTE: Whoever has it is angry... DOOR: It doesn't live with in a house... DRUM: Although my cow is dead... ECHO: Answers its caller without being EGGS: No visible flesh... EGGS: They go up white... EQUALS: What is it of yours that you EYETOEYE:Three fools did once sacrifice... EYES:Be you ever so quick, With vision keen... FARRIER: There is a shoemaker in the dell. FIRE: Put into a pit. FIRE: The chill of its death... FLEAS:When they are caught, They are thrown away. FOG:When it comes in, From sea to shore. FUTURE: It never was before. GALLOWS:When people come for me to meet... GAUNTLET:What is the thing with fingers long... GLAMREDHELWhere once there were three... GLOVES: Buckets, barrels, baskets, cans; GRAVE: A strange earthen house... HAIR: Kingdom fools are born without... HANGMAN: Swollag, the famous moredhel HASTE: Inside a burning house... HOLE:It can hold you, But you cannot hold it. HOLES:A barrel of rainwater weighs twenty pounds. HONEY: Though a tasty treat... HORSEMAN:Six legs, two heads,two hands, one long nose. ICE:Power enough to smash ships ICICLE:You see me oft... JACKET:Neck, but no head. KEY: Axes and swords... KNOCKER: Asks no questions... LAKE: I saw him where he never was... LIFE: Don't grow too attached to this thing. LOGS: They have not lips nor tongues... MATTRESS: Has feathers but can't fly. MILK: You can spin, wheel and twist. MIRROR: Look in my face... MOUSER: What goes down to the cellar MUSIC: This wondrous thing, though not NAME: Passed from father to son... NOISE: What goes with a wagon that NOOSE:Once alive, but now twisted 'round. NOTHING: We love it more than life. OCEAN:A shimmering field that reaches far. ONION: She has tasteful friends ORANGE: Men seize it from its home... OUTSIDE:This side of a wolfhound has the most hair. PADDLE: Held firmly in the hands... PATH: All across the countryside... PEACE:Widows and orphans,Parents and kin. PIPE: Its tail is round and hollow... PLOW: Four legs in front, two behind. PRIEST: This Kingdom fool has married PROMISE:Our valiant leaders will keep this. RAIN:With flashing sword and booming cry... RING: A precious gift, this... RIVER: An untiring servant it is... ROPE: Ten troll's strength... RUST: It can pierce the best armor... SADDLE: When it is down... SAWDUST: A carpenter left some wood... SAWS: We don't need wine... SECRET:It is too much for one. Two it is meant for. SHADOW:It can move over water,But cannot fly. SHADOW: Silently he stalks me... SHOE: Has a tongue, But never talks. SHOES: You tie these things... SIEVE: Rounds as an apple SILENCE:Names give power. Magic to c... SMOKE: Though easy to spot... SNAIL: Bloodless and boneless SNARES: The bones of the dead... SNOWFLAKE: It flies without wings SPIDER:In all the world, none can compare... SPONGE: Holes at the top. SPURS: We travel much, yet prisoners are... SQUARE: One pace to the North. STAIRS: Up and down they go... STAKE: Although lower than a fence... STARS: The wheel is steered... STOVE:You seek it out, When your hunger's ripe. STRANGER:You will invite him into your house... SUNSHINE: Never resting, never still. SURF: Pounds all day... SWORD: With sharp edged wit... TABLE: It stands while others sit. TEMPER: You must keep this thing. THE DEAD: They feel no pain... THISTLE: He stands beside the road in a THORN: He got it in the woods and THOUGHT:What ranges far and cannot be confined... TOWEL:This odd thing seems to get wetter... TRADEMARES:Two brothers wanted to race a course... TREASURE: Moredhel And Pantathian... TROLLS: Say away fom these hideus VICTORY:With this one thing alone,you will have defeated WAGON: Has tongue, But cannot talk. WALL: It goes past gates... WALNUT:A box beneath a tree... WATER: This great thing can be swallowed... WATERFALL: This old one runs forever... WEARY: Plow and hoe, reap and sow... WIND: The strongest chains will not bind it WRONG: The language of men... YESTERDAY:Every creature in the world has seen it. Gy˘gyfveket ‚s restoratives-eket m r a j t‚k kezdet‚n beszerezhetnk: Krondor fel‚, LaMut ‚s a b nya ut n, Kege's Herbs: Herbal pack: Nagyon fontos, t”bbet vegynk! 8:11.5 Redweed Brew: Id“leges hat sŁ, a c‚lszem‚ly kardforgat s t 20 ponttal javĄtja. 6:201 Killian's Root Oil: A kardok t“erej‚t felhŁzza, szint‚n id“leges. 6:201 Truesight Tea: A l t st ‚lesĄti. 6:115. Csak MAIN m˘dban hasznos! Restoratives: A m sik alapvet“ cucc, tonnasz mra vegyk. 12:57. Kl”n”sen harcok k”zben nagyon hasznos gyors energianyer‚sre, egy nyel‚sre 6 HP-t ad, ‚s a harc sor n, egy l‚p‚sben, egyszerre ak rmennyit ihatunk. 12:57,5 Dragon Stone: Ez a karddal t mad˘k ellen v‚di a pajzsokat, egy harc erej‚ig. Aventurine: Valamit javĄt a nyĄlpusk ink  llapot n. Fadamor's...: A strength pontjainkat n”veli meg tĄzzel, egy harc erej‚ig. J˘. Clerical Oilcloth: a fegyverekn‚l az Active Mods: Enchanted var zslatot v ltja ki. Ami itt nem, hanem Prank's Stone vegyiboltj ban kaphat˘: Coltari Poison: M‚reg, de lassŁ, 6:87 Sarigsbane: Az Enhanced fegyverekt“l megv‚di az ezzel kezelt p nc‚lokat. Lewton's Concentrate: 6:263,2; A m gusok egy id“re sokkal jobban tudnak a c‚lra koncentr lni, nem l“nek mell‚ (pl. Flamecast-tal). Hasznos. Dabail Milk: 8:351, Harc eset‚n megn”veli egy id“re a v‚dekez“k‚pess‚get. Ink bb haszn ljunk Skin-t, az olcs˘bb... Egy csak a m gust ‚rdemes vele t”mnnk harc el“tt, kb. feleannyi tal latot kap majd. Ha a m gus skin var zslatokat el“rel that˘an a t mad˘k sz ma miatt nem tud majd kiadni, ‚rdemesebb a k‚t m sik karaktert is megitatni. (Defense: +20%) (H‚! n hol maradok? CoVboy) Silverthorn Anti-Venom: M r r‚szleteztk a healing-n l. Ha sok p‚nznk van, ‚rdemesebb ezzel lel“ni a m‚rgez‚st, ne kelljen vacakolni a herbal pack-adagol ssal. A harc Hasonlatos a klasszikus RPG-szab lyokhoz, sebess‚g-limit lt l‚p‚st vols g, l‚p‚ses m˘dszer, er“ stb. Az automata m˘d a jobb als˘ sarok kard-ikonj val kapcsolhat˘ be, ez el‚g tisztess‚ges, csak sokszor hagyja elszelelni a meggy”nglt ellens‚get, amit k‚zi m˘dba visszakapcsolva ‚rdemesebb ink bb ld”z“be venni (trollokat nem ‚rdemes holtig gy”t”rni, mert  ltal ban nincstelenek; a Nighthawk-okat meg ne ld”zzk, ha m‚g nincs Final Rest castunk!). Figyelem! Ha az ellens‚gn‚l van m gus is, akkor ink bb k‚zzel t madjunk, ‚s r”gt”n minden karakterrel “t! Ez f“k‚nt Nago ellen hat sos, m‚g az els“ szĄnen. Ha egy karakternk mellett ( tl˘san is!) nincs ellens‚g, akkor var zsl˘kn l castolhatunk, harcosokn l haszn lhatjuk a nyĄlpusk t (bal fels“ ikon). Minden l‚p‚sben bel‚phetnk az adott karakter inventory-j ba a baloldalt l that˘ arck‚pre clickelve (pl. kls“ var zslat, restorative alkalmaz sa stb., ez persze a l‚p‚st elviszi). Ha harcosokkal t madunk, ‚s az ellens‚g a szomsz‚dos cell n van, a jobb eg‚rgombot is haszn lhatjuk (lecsap s, ez hat‚konyabb, de kev‚sb‚ szokott tal latot el‚rni), kl”nben (t mad sos mozg s ut n csak ez lehet) csak a balt (sima szŁr s). Ahogy a karaktereink ereje fogy, c‚lz suk ann l pontatlanabb lesz, f“leg a var zsl˘‚ (a Skyfire m‚g akkor is 100%-osan pontos!). A c‚lz si pontoss g ‚s az elm‚letileg maxim lis nyeres‚g, ha t madunk, l that˘ a k‚per ny“ alj n az ablakban; itt, amennyiben a kurzor nem  ll ellens‚gen, az ‚pp l‚p“ saj t figur nk erej‚t, gyorsas g t, HP/ST-j‚t l tjuk. Ha m‚g senkink sem fekszik a f”ld”n, elmeneklhetnk (fell, k”z‚pen, krt, k‚tszer click). A szĄv: Er“t gy–jt, l‚p‚st kihagy. P nc‚l: Ez is kihagy l‚p‚st, de a szĄv haszn lata a javallt. A szĄv ikon 2/3/4 HP/ST-t n”vel (a k‚s“bbi fejezetekben t”bbel). A szabadt‚ri HP/ST maximumn l nagyobb eg‚szs‚get ez sem ad. Itt jegyzend“ meg, hogy pihen‚s/restoratives sor n a karakterlapon feltntetett HP/ST maximum CSAK fogad˘kban ‚rhet“ el, szabad ‚g alatt pihenve mindig 20-30 ponttal kisebb ST-nk marad, Ągy, ha 7-8 arany alatt van egy ‚j, ‚rdemes fogad˘ban pihenni (bent click az Inn vagy az Innkeeper alakra; a Barkeeper-n‚l, illetve a Barmaid-n l pedig kaj t, s”rt vehetnk. Ut˘bbival vigy zzunk, mert a r‚szegs‚get figyeli a prg!) (Ezt a baroms got! Akkor lehet, hogy az ‚n crackolt verzi˘mb˘l ezt m r kiirtott k? CoVboy) Figyelem! M r emlĄtettk, hogy Main m˘dban  ltal ban l tjuk az Łtsz‚li ellens‚get, ilyenkor dupla balclick rajtuk, s fel‚jk menve, a program rajtat‚sszer– t mad st felt‚telez, n‚mileg jobb es‚lyekkel, mint egy‚bk‚nt. A k”nyvek Ezek megdobj k a tapasztalati pontjainkat, de meglehet“sen dr g k. Persze mindh rom karakterrel olvastassuk el “ket! A Darkmoor-i kĄn lat ‚s  rak: Thiful's Bird Migration: (540) Ez egy nagyon cool k”nyv, az ”sszes pontot megemeli ”ttel. Chepel's Rmur'n Whepuns (472,5): A fegyver/p nc‚lkarbantart˘ k‚pess‚gnket 10%-kal emeli (ezt odaadja majd Arlie is a 3. szĄnben!) Acts of...: (202,5) Az Assessement-pontsz mot emeli. Psalms of Dala (270): Ezt ne vegyk meg, mert megkapjuk Malac's Cross-ban a fogad˘st˘l egy ”tvenes‚rt, ‚s akkor m r elolvashatjuk. Defense +4. Trading: (168): Az alkuk‚pess‚g-pontjainkhoz +10. Hasonl˘ak az Łt k”zben ig‚nybe vehet“ tanfolyamok, ezeket majd kives‚zzk. Egy‚b l‚nyeges dolgok Kulcsok A gyeng‚bb, m r ‚pp nem picklock-olhat˘ er‚ny”veket a virtue key nyitja, ami amŁgy 200-300 p‚nz, de a 6 p nc‚lt k‚r“ faszi odaadja. Z”ld elf-cipell“ (Az egyik h zban pl. neknk aj nd‚koztak egy p rat) Igen hasznos, a lopakod si k‚pess‚gnket (akin‚l ‚pp ott van) 30 sz zal‚kkal javĄtja! Aranygy–r– (ra kb. 200 gold) Szint‚n hasznos: visel“je: scouting +14%! Fegyverek, p nc‚lok Itt is az  rt˘l fgg a szĄnvonala. Balclick a birtokolt cucckra, majd a More info-t v lasztva, l tjuk, mekkora v‚delmet biztosĄt (15-50%), illetve mekkora max. s‚rl‚st tud okozni. Term‚szetesen szŁr˘fegyverekn‚l nagyon fontos, mekkora a karakternk ereje (ha pl. az ellenf‚l var zsl˘ja most apasztotta le, akkor ‚rdemesebb crossbow-ozni stb...). Hasonl˘an, itt l tjuk, hogy egy fegyver/p nc‚l blessed-e. Blessel‚st templomokban k‚rhetnk, de vigy zzunk, azonos  ron  ltal ban m s fajta m‚rt‚kben emelik a kl”nb”z“ templomokban a fegyvernk hat‚konys g t (kezdetben Malac's Cross templom t aj nljuk, mert az +15%-ot emel). A m‚rgez‚st (pl. Silverthorn, 3. szĄnt“l a p˘k) is itt l thatjuk. Hasznos, mivel az ilyen karddal egyszer eltal lt karakter HP/ST-ja minden harc-menetben cs”kken, ha r”gt”n meg nem hal.. A fegyver-karbantart st  ltal ban c‚lszer– Gorath-ra bĄzni, tekintettel arra, hogy az “ fegyver/p nc‚l-karbantart si skillje  ltal ban a legmagasabb a csapatban, f“leg Owyn-hoz k‚pest. Sim n csak  trakjuk a t”bbi karakter fegyvereit, p nc‚ljait Gorath-hoz, ‚s “ nekiesik a fen“k“vel, p nc‚lkalap ccsal... Łgy pr˘b ltuk meg a teend“inket leĄrni, hogy a megadott v ros fel“l a megadott v ros fel‚ A F§ŁTON milyen sorrendben ‚rintjk a fontosabb helyeket, falvakat, boltokat. Persze minden mell‚kutat vizsg ljunk meg mindig, minden dobozt nyissunk ki, mindenkivel besz‚ljnk stb... Hasonl˘an odaĄrtuk, melyik fejezetben lehet itt-ott Łj inf˘kat felszedni. N‚hol (ahol csak egyszer ‚rdemes j rni, pl. labirintusok), leĄrtuk, h ny t mad˘ j”n ‚s mikor (jel”l‚s: xT, ahol x a t mad˘k sz ma). N‚mi irodalmi mell‚kletet is nyitottunk, ugyanis els“ j t‚k eset‚n sokakat kik‚szĄt majd a tem‚rdek inf˘, ‚s nem  rt azokat itt rendszerezni ‚s magyar zni. Egy fejezet sor n csak az ott szks‚ges legfontosabb teend“inket r‚szleteztk, azon dolgokat, melyek b˘nusz-lehet“s‚gek (valamit megszerezni valakinek stb.), kl”n t rgyaltuk. 1. fejezet Az rz“szĄv–-ben is feldobott Vil g Kapuja-t‚m t dolgozza fel a j t‚k. Adott: a t mad˘k a moredhel-ek; Delekhon, az egyik leger“ sebb kl nvez‚r, a j”vend“beli vez‚rk. Az egyik mordehel, Gorath, viszont  t llt a mi, a Kir lys g oldal ra. §t kell az els“ fejezetben eljuttatnunk Krondorba, hogy a herceg ‚rdekl“dj”n n la holmi esetleges t mad si tervekr“l. A csapat m sik k‚t tagja Locklear ‚s Owyn. Locklear k”zepes harcos, Owyn nagyon j˘ m gus (lesz). Egy id“ ut n, amikor Gorath a csapat sz m ra ereje folyt n pozitĄv tetteket k”vet el, bilincsek n‚lkl viszik tov bb “t, teljes jogŁ tagk‚nt. Persze a moredhelek nagyon ‚rdekl“dnek a sz”k”tt t rsuk ir nt, ‚s minden praktik val igyekeznek megakad lyozni, hogy az a Kir lys g sz m ra hasznos inf˘kat adhasson, de err“l majd k‚s“bb... Krondor fel‚ elindulva, nemsok ra LaMut v ros ba kanyarodhatunk jobbra. Ha nappal megynk be, a nagyĄt˘-ikont keressk meg (k‚s“bb is ‚rdemes minden v rosban!), click. A v rosban Inn, Shop ‚s HQ is van. Az innben alhatunk is, illetve a kocsm ros 75 p‚nz‚rt kicsit felnyomja a t mad˘skillnket. A HQ-ban megtudjuk, n‚mi rubinokat elloptak a Szrke Lovagok, amiket ide majd vissza k‚ne hozni. A j t‚k sor n b rmilyen rubint elfogad az rge, ‚s 100 p‚nzzel jutalmaz. A bolt  tlagos. Tov bb: jobbra keresztŁt, barlang. A t”rpvez‚r megk‚r, nyĄrjuk ki a barlangban gar zd lkod˘ Brak Nurr-t, illetve 50 arany‚rt a Weaponcraft skillnket megemeli. A t‚rk‚p kl”n tal lhat˘, el‚g egyszer ide visszaj”nni, mert a z rt ajt˘hoz is itt, a labirintusban tal ltuk meg a Guilder key-t, s a t mad˘k sem tŁl er“sek. A f“ harc igen k”nny– lesz (+200 p‚nz). Tov bb: a trap ut n megtudjuk, Delekhon Sar-Sargoth-ban van, Gorath sz”k‚s‚nek hĄre m r mindenhova eljutott, f“leg a gondolat tvitel  ltal, amiben f“k‚nt Nago jeleskedik. Az ”tnapos Łt (Yes) ut n a tenger mellett tal ljuk magunkat. Nemosk ra jobbra mell‚kŁt: Ruygate and Supply, shop. Fegyver nincs, nem vesz, kalap csa,  s˘ja, herbal pack-ja van. Ezut n k”vetkezik Quastar's View, ahol a Pierce Pay's Weapons fegyverzlet van, el‚g j˘ hely, b r pof tlanul keveset ad a cuccaink‚rt. Az Łtkeresztez“d‚s ut n a tenger ment‚n tov bbmenve, egy farmer lesz˘lĄt, megemlĄti, hogy nagy-nagy vihar k‚szl“dik, ‚s 10 arany‚rt segĄt  tv‚szelni a pajt j ban. Mivel Owyn a reggeli r di˘hĄrekben nem hallott ilyenekr“l, tal n nyomjunk No-t (k‚s“bb ki is derl, hogy ez az rge egy f‚ln˘t s). Łtkeresztez“d‚s: balra Sarth. Sarth v rosa: nagyon fontos a k”nyvt ra ‚s a boltban kaphat˘ preservatives, az Owyn t“fegyvernek pocs‚k var zsbotja helyett jobb lighting staff (1200); Enchanted quarrels (25:480), scrollok (Flamec: 400; skyfire: 350; dragon's: 225; eyes of: 225; nightfingers: 375; thoughts like: 350; Nacre Cic: 250; Skin: 325), ‚lelem, f klya. K”nyvt r (enter): nagyon j˘ morzs kat szedhetnk ”ssze, pl. j˘ inf˘ az, ha valaki hal l n van, akkor n‚gy adag preservatives, 1 adag herbs ‚s min. 3 napos fogad˘beli pihen“ talpra llĄtja (ez meglehet“sen idegesĄt“ id“szak tud lenni, ugyanis ha valakinek elfogy a kaj ja, megbetegszik, elmŁlik a m‚regellenes gy˘gyszer hat sa, akkor ki kell mennnk a v rosb˘l, hogy rendbetegyk a dolgokat, majd vissza. Ha a kocsm ban van Barmaid, akkor szerencs‚re el‚g csak r clickelni, ‚s az inventoryban m r HEAL-ezhetnk.). Ha a near-death  llapotb˘l 30-40 HP-t el‚r a karakter, m r pillanatok alatt megy˘gyul. Kapunk egy aj nlott bolt-list t: pl. The Mercantile, Darkmoor-ban. Megtudjuk,  ltal ban ‚kk”veket NE mindenesboltban, hanem szakosodott ‚kk“boltban adjunk el, 50-60-as  rkateg˘ri ban ekkor 12-13 arany a nyeres‚g. Tov bb: F“Łt jobbra, nem ‚rdekes, de vele pont szemben egy z”lds‚geskert, ahol besz‚lhetnk Brother Marc-kal. A szolg ltat - sait vegyk ig‚nybe: spellcasting, 50 gold (spell: +10 pont), illetve 30 p‚nz‚rt egy scroll, ami egy Flamecast, nagyon meg‚ri! Nemsok ra Temple of Sung (teleport van, m s nincs) jobbra. M r hetek ˘ta nem alszanak j˘l, ugyanis NAGYON k”zelr“l ‚rzik a moredhel ad st. Az elk”vet“, Nago, akit m r j˘p ran megemlĄtettek, itt van a k”vetkez“ pajt ban, el‚g r g˘s husi, de leverhet“ (k‚zi kzdelem, azonnal “t t madjuk!). Krondor: meglehet“sen dr ga v s rl si szempontb˘l. Fegyverzlet: Keshian (525), Elven Quarrels (25:245), Truraniak (25:70), Eulikia Armor (665), Bowstrings (heavy: 56 light: 28). Megjegyz‚s: ezek a hŁrok ‚rtelemszer–en alkalmazand˘ak a nem 100%-os Ąjakon! kk“zlet van! Kocsma: itt futunk ”ssze Nivek ad˘szed“vel, aki azt mondja, van egy megr z˘ t”rt‚nete, de err“l csak k‚s“bb (2. szĄn) besz‚l majd (keressk fel akkor is!). Mivel a f“kapun nem jutunk be a v rba, vegyk ig‚nybe az alatta l‚v“ csatornarendszert (k”t‚l, f klya aj nlott!). T‚rk‚p-jelmagyar zat: X: Na ez az a l‚tra, ahol a felj rat lakat t nem tett‚k teljesen t”nkre. O: Doboz. T‚glalap-megszakĄt s valamilyen Łton: Itt csak a k”t‚llel juthatunk  t (1 k”t‚legys‚g-felhaszn l s). Azon folyos˘v‚geket, ahol nincs semmi, jobb fel sem keresni. J:Itt fogunk James-szel tal lkozni, “ a m sodik kldet‚s egyik tagja lesz. Aki nem akar sok ig idelent keresg‚lni, az azonnal menjen ide, majd a kulccsal r”gt”n a felj rathoz!. T:El“tte egy sz m: t mad˘k, h nyan vannak. C:Halottak, ezeket is kutassuk  t, ‚rdemes! A sr ct˘l a csatorna elej‚n 25 p‚nz‚rt 12 Łj picklock-ot vehetnk. Mindenki szĄv‚lyesen fogad odafent, csak egy apr˘ incidens zavarja meg az ”r”m”t: a test“rs‚gben egy moredhel is van, szerencs‚re az udvari m gus, Pug r‚sen van... 2. fejezet: A herceg vallatja Gorath-t, aki v ltig bizonygatja, hogy m rpedig a t‚l be llta el“tt t madnak a moredhelek. A herceg minduntalan bizonyĄt‚kokat k”vetel eme k‚szl“ t mad sr˘l, hisz ‚rtelmetlens‚gnek tartja Delekhan felt‚telezett t mad si sz nd‚k t. Gorath megk‚ri, hogy ha elengedi Romney-ig, akkor meghozza a bizonyĄt‚kot. Az‚rt ezen klterleti v rosra esett a v laszt sa, mert Romney-ben tal lkoznak  ltal ban a Moredhel hĄrszerz“k, akiknek val˘szĄn– besegĄt az Orgyilkosok Sz”vets‚ge (mellesleg Romney a Sz”vets‚gek V rosa, neknk is baromi neh‚z volt eligazodni a rengeteg-f‚le sz”vets‚g, vez‚r stb... k”z”tt). Kiderl, Romney-ben  llom sozik egy sp‚ci kir lyi alakulat, ami Gorath segĄts‚g‚re lehet. M‚g besz‚lgetnk arr˘l, hogy mi lehet Delekhan potenci lis c‚lja: Highcastle vagy Northwarden. Ezen ut˘bbi lehet“s‚get a Sar-Sargoth-t˘l, Delekhon sz‚khely‚t“l a tŁl nagy t vols g miatt elveti a herceg, ‚s Pug-ot Stardock-ba kldi (ami egyeteme folyt n egy kedvelt m gus-hely), hisz “ is ‚rzett valami kl”nlegeset. Aurtha ad m‚g p r utasĄt st: Malac's Crossb˘l, Darkmoorb˘l ‚s Lytonb˘l szed jk ”ssze a csapatokat, ‚s gylekezznk Dimwood-t˘l d‚lkeletre. Lel‚p‚s el“tt (a n“ k‚pe) m‚g egy enter: ekkor szedhetjk ”ssze Gorath-nak ‚s James-nek, Locklear helyett Łj csapattagunknak (f“ profil: lockpick, j˘ k”zepes harcos, haggle) cuccait. A n“t“l p r inf˘, pl. Stardock Annex-r“l; err“l Sarth f“pap t˘l ‚rdemes ‚rdekl“dni. Ezut n, Delekhan figyelm‚t nem felkeltend“, ir ny a sewer, ‚s ki. K”zben Łjra csatlakozik hozz nk Owyn. A v rosban a kocsma: most a p‚nzgy“r m r besz‚desebb lesz, miut n j˘l megt”mtk s”rrel. EmlĄt holmi Max Feeber-t (akit k”vetkezetesen Moxie Flipper-nek ejt), “ Sethanon mellett mindenf‚le k‚tes zleteket k”t”tt,  llĄt˘lag m gikus sĄrokat tŁrva fel, azokb˘l szedve ”ssze r  a p‚nzt. Az rg‚vel mi Lytont˘l Sethanon fel‚ indulva tal lkoztunk. Ekkor, a m sodik fejezetben a h z ban m‚g csak a seal-okat leltk meg (inf˘ erre: a Sliden el“tti l da, illetve a slideni kocsma Talk-ja); ekkor a sĄrgyal z sra m‚g nem k‚rdeznk r . Darkmoor (k”zvetlenl Krondor ut n, Malac's Cross fel‚, jobbra). Az els“ h zn l ne v rjuk meg az ‚jt, mert nem sok inf˘t k”z”l a boszi! Shop (The Mercantiles): kaja, k”t‚l,  s˘, kalap cs, f klya, fen“k“, Aventurine, k”nyvek; fegyvert, p nc‚lt nem vesz. Temple of Ruthia: (Darkmoor ut n, Malac's Cross fel‚, balra). Bless: 10%, teleport. Malac's Cross: Templom: itt is van teleport. A bless viszonylag olcs˘, ‚s 15 sz zal‚kot nyom, ellent‚tben a LaMut-t˘l id ig megl togathat˘ ”sszes templommal. A cure 220-230 p‚nz, el‚g olcs˘. Talk-ra megtudjuk, Lyam kir ly nak f“ katonai tan csad˘ja, Guy du Bas-Tyra ‚pp a v rosban van nemesek sz m ra el“ad˘Łton, ‚s megkapjuk egy huszas‚rt a beugr˘t (bej ratt˘l balra). Guyt˘l megtudjuk, Romneyben t‚nyleg van kir lyi sereg. Fegyverbolt: nincs semmi sp‚ci (Keshian: 487) Fogad˘: az 50 arany‚rt felkĄn lt zs kbamacsk t vegyk meg (Psalms of Dala). Ha besz‚lnk a fogad˘ssal, kib”ki (challenge), hogy szĄvesen j tszana ellennk, de csakis emerald-ban. Besz‚lgethetnk mindenf‚le Łj l‚p‚sr“l, taktik r˘l, ilyen pl. az Abbar's Gambit, illetve a m‚g jobb Abbar's Turn, amit persze nem mutat meg... (Ezen l‚p‚seket Navon k‚s“bb megtanĄtja n‚mi p‚nzmag‚rt cser‚be, akkor azt n t”nkreverhetjk a fogad˘st!) Az ”regasszony  lland˘an homi Lysle-lel t‚veszt ”ssze, aki legut˘bb Lyton fel‚ ment, ‚s kik”p”tt olyan, mint James. Ha ekkor r k‚rdeznk a fogad˘sra e t‚m ban (double), elmondja, Lysle Riggerr“l van sz˘, ide-oda cselleng, szimatol a bandave z‚rek ut n, ‚s mostans g Darkmoor pajt  j ban tal lhat˘. Ott megl togatva, elmondja, j˘ lenne, ha n‚mi zenetet  tadn nk Limm-nek a krondori csatorn kban; besz‚l m‚g Crawler-r“l (a legnagyrat”r“bb bandaboss); illetve elmondja, hogy az egyik legutols˘ m szk ja sor n hallotta, hogy Lyton-ban vev“k lenn‚nek egy glory hand-re. § pedig ‚pp ilyet lelt Sethanon mellett, s Ągy s˘zta el a lytoni Glover-nek. Ha Limmhez visszamegynk Krondorba, besz‚lhetnk vele holmi t”rhetetlen z rr˘l, ami ott lent tal lhat˘, de csak a k‚s“bbi fejezetekben juthatunk be a csatornarendszerbe; kapunk t“le egy Virtue Key-t; oson st tanulhatunk (120); az Upright Man amulettj‚t beszerezhetjk (300- ez is magunkn l hordoz s eset‚n javĄtja a skilleket, illetve val˘szĄn– egy Crawler-es note szerint m‚g haszn lni is tudjuk majd) Malac's Cross ut n: 5T, majd jobbra Malac's Dragon: a pestises h zba akkor menjnk be, ha szeretnk t”k”lni a HEAL-oz ssal ‚s nincs sok p‚nznk. A sĄrokn l ‚rdemes n‚zel“dni. A mell‚kŁton tov bbmenve (visszakanyarodik!), jobbra egy m‚g keskenyebb Łt: Dragon Statue az Łt v‚g‚n; n‚zznk be a bokorba; click a szobron: Owyn ‚s a szobor szelleme, Oracle of Aal besz‚lget‚se (Garath-r˘l kiderl, nem is az, akinek kiadja mag t, ‚s nagy j”v“ v rja; Delekhan-r˘l pedig az, amit m r eddig is sejtettnk, hogy b r a Vil g Kapuj t nem fogja  thaj˘zni, de h borŁt kelt a Kir lys g ‚s az szaki Tartom nyok k”z”tt). Vissza a f“Łtra:  tkanyarodtunk Temple of Lirus-Kragm n, bless (10%), teleport. Tov bb: jobbra m gikus kŁt; 25 aranyat ‚rdemes ide tartogatni, ha valaki v ls gos  llapotban van. Ezut n j”n Lython. 20 aranyunk maradjon erre, kl”nben a v rosba bel‚p‚skor ”ten megt madnak, r ad sul a hull ikat sem tudjuk kifosztani, ezt a bunk˘s got... Lython ut n balra Łt: kertes h z, ‚rdemes ide 6 norm l p nc‚lt lesz llĄtani (Łjra click a h zon, majd Y), ugyanis megdob egy ‚rt‚kes kulccsal (Virtue Key, 250 gold) ‚s egy Note-tal, ami azon dobozok wordlockj nak megold s t tartalmazza, amelyek az Abuk-tal lkahelyeink melletti erd“ben vannak. Az Łton tov bb: az el“bb emlĄtett sr ccal (Abuk) tal lkozunk, akir“l kiderl, k‚pes a Webber z rak felt”r‚s‚re, ‚s 80 aranyat k‚r a mi picklock-skillnk fejleszt‚s‚‚rt. Ha a f“Łtr˘l nem kanyarodunk le a North trail-ra, akkor 3T-val kerlnk szemben, akik viszont bakteorol˘giai fegyvereket vetnek be. Az “ legy–r‚skkel megh˘dĄthat˘ kik”t“v ros, Silen. A bolt eg‚sz olcs˘ (450 a nagy kard, scrollok is vannak). Az innen, Slidenb“l el‚rhet“ templomba mi most, a 2. fejezetben ha  thaj˘zunk, k”zli (Talk) a f“n”k, hogy per pillanat nem ‚r r , de j”jjnk vissza, ha a foly˘menti ”sszes Tsurani var zsl˘t kiirtottuk (addig eleve a kompos sem visz  t a templomba, mĄg ezt meg nem tesszk!) Ha ezt megcsin ljuk a Sliden-b“l Romney-be vezet“ Łton (a 2. fejezet v‚g‚n ‚s a 3. elej‚n), akkor m r Łjra  tmehetnk a templomba, ‚s ott m r ezentŁl ingyen Cure-ban r‚szeslhetnk b rmikor, k r, hogy Teleport nincs (m‚giscsak olcs˘bb egy max. 130-140 p‚nzes Teleport, mint egy 3*(200-300) p‚nznyi Cure vhol m shol). Ha lekanyarodunk a North Trail-on (Sliden->Romney f“Łt), aprĄthatjuk m r ezen var zsl˘kat az eg‚sz partvid‚ken (kikerlhet“ek, ha a f“Łtr˘l r”gt”n a szikl k m”g”tt eloldalgunk, de nem ‚rdemes). Balra Food and lodging: k”zepes-magas  rak. 1. h z balra: bolt (kaja,  s˘, f klya); visszacsatl. balra: nothing; j”vend“mond˘ balra (50 gold), ugyanakkor mell‚kŁt jobbra: v‚g‚n 3T ‚s egy csom˘ doboz, kett“ wordlockos. Itt lelnk egy halom rubint, amit Sloop-ban a jewelshop-ban els˘zhatunk. A j”vend“mond˘n l, ha a Future-n‚l Reject-et v lasztunk, az asszonyb˘l t vozik egy rossz szellem, ‚s a f‚rj is k”zli, hogy ezentŁl egy Rusalki fog ld”zni bennnket. A h z el“tt m r v r is r nk (m rmint ha nem lopakodunk tŁl j˘l!), harc. Ezek ut n kiderl (be), hogy a csal d elveszett l ny nk el“teremt‚se Ąg‚ret‚vel haszn lta Haphra test‚t egy szellem, de ink bb csak zsarnok volt; thx, igazi j”vend“mond s (lesz valaki, aki a szag r˘l ismerkszik meg, egy‚bk‚nt klseje  lland˘an v ltozik, ‚s csak “ lesz egy nagyon fontos miszt‚rium megold˘ja : gy.k. Savon) stb... Tov bb: bal, Sloop, minden h zba n‚zznk be! A fogad˘ olcs˘ (3/‚j), ‚s inf˘t ad a Black Slayers-ekr“l az egyik vend‚g. A mell‚kŁt visszakanyarod s t˘l ‚rdemes visszaj”nni a f“Łton (pont a kanyarn l lesz egy f”ldhalom, rubin). A 2. fejezet v‚gc‚lj ba, Romney-be a h borŁs g miatt csak akkor juthatunk be, ha m r ”sszeszedtk a Glazer's Guild Seal-t, ami m‚g csak v‚letlenl sem a krondori vezet‚sn‚l lesz, hanem a Lyton-i ‚s a Note-on lev“ inf˘k alapj n Maxie Feeber-n‚l (Lyton-t˘l Sethanon fel‚ balra az els“ mell‚kŁt, pajta). Romneyben v‚rfrd“ v r r nk, a kir lys g serege kinyĄrva... 3. fejezet R”gt”n nekiesik James Gorath-nak, aki szerinte egy sz‚p summ t fizetett a Nighthawk-oknak, hogy rendezz‚k meg ezt a kis v‚rfrd“t (ak r besz‚ltnk Malac's Dragon s rk ny val, ak r nem). Gorath azzal v‚dekezik, hogy a neve el‚gg‚  ltal nos haszn latŁ. James felveti, hogy a Nighthawk-ok er“dj‚r“l k‚ne n‚mi inf˘t ”sszeszedni, mert a Nhawk-ok kl”nben nyomortany v  v ltoztatj k Romney-t. P r inf˘: nappal gyeng‚k. Id“k”zben itt Romney-ben a gyilkoss g miatt igen magasra sz”ktek az  rak (pl. Keshian: 2700). Szerencs‚re venni is borzaszt˘ dr g n vesznek, ‚rdemes p r napi j r˘f”ld”n bell mindig visszahozni ide m‚g a legpocs‚kabb kardokat is, mert pillanatok alatt tem‚rdek p‚nz ”sszej”n (amit azt n legink bb Silden-ben ‚rdemes scrollokba fektetnnk). A kaja szintŁgy dr - ga (70-80 gold a 14 parci˘), ezt is adhatunk el. M‚g ben‚zve a f“n”kh”z (Enter), megk‚r bennnket, hogy a bels“ polg rh borŁj ban bek”vetkezett patthelyzet felold sa ‚rdek‚ben hozzuk el neki Arlie Steelsoul-t, aki az itteni sz”vets‚g egyik b lv nya, ‚s az tal n t rgyal˘asztalhoz ltetn‚ a szemben  ll˘ feleket. Csakh t a nevezett rge v roson kĄvl tany zik valahol, SW-re, ‚s a h z t is er“sen “rzik... Kapunk k‚t Łj t rgyat, egyik egy t vcs“, ami a k”rny‚k potenci lis kincslel“helyeit mutatja; s Ągy kiv ltja p r scroll megv‚tel‚t. A m sik egy p˘k, ami kifogyhatatlan kard-m‚regforr s. b r l‚nyegesen rosszabb, mint a kaphat˘ egy‚b m‚rgek: a Clerical Oilcloth, a Silverthorn ‚s a fagyaszt˘. Hat sa ennek is csak egy-k‚t harcig tart, ‚s itt m‚g megjegyezzk, hogy a Naptha is el‚g kem‚nyen irtja az ellenfeleket, de sajnos a kardunkat is, ez‚rt CSAK a budget Łtk”zben felszedett kardokat kenjk meg vele... (vagy ami tiszt bb: adjuk el). Most t”bb sz lon folytatjuk: Arlie-t t‚nyleg Romney k”zel‚ben tal ljuk (mi pl. a keep out-os bŁzat bla ‚s Sloop mellett, de holl‚t‚r“l j˘ inf˘kat szerezhetnk Silden kocsm j ban is). A h z nak megk”zelĄt‚se: az “r”k”n, az Łton nem jutunk  t, viszont ha a kŁt fel“l kerlnk, akkor egy trap ut n  tjutunk, ‚s Arlie is beleegyezik a t rgyal sokba. Vigy zat! Ez automatikusan a Romney-i polg rh borŁ v‚g‚t jelenti, Ągy teh t a fentebb r‚szletezett nagyobb bev‚telre hajt st (pl. Navon meg”l‚se) ‚rdemes m‚g itt, a 3. fejezetben, Arlie felkeres‚se el“tt megejteni, hogy azt n Romney-ben a cuccokat fel rral eladhassuk. Arlie-vel besz‚lve, vissza Romney-be, Enter, minden j˘, kapunk 300 p‚nzt meg valami kulcsot. A p˘k ‚s a t vcs“ t‚m ja: besz‚ljnk el“sz”r Abukkal, majd a tan csai szerint (k”ze van a dologhoz Silden v ros nak is) menjnk vissza Sildenbe, ‚s besz‚ljnk a kocsm ban az asztaln l l“ f“n”kkel. Azt mondja. keressnk meg egy l“poros zacsk˘t; ‚s holmi Crawlerr“l is besz‚l; err“l a mellette l“ figur t˘l tudhatunk meg t”bbet, miszerint az ajtaj nak kulcsa holmi csatorn kban h nykol˘dik, s felt”rni senki sem tudta. Nosza, az iv˘ m”g”tt ott egy bez rt ajt˘ (nagyĄt˘-ikon), h“seink ez ut n m r fel is t”rik, ‚s a l“port  tadva, p r dolgot megtudnak a cuccok sors r˘l, amir“l (Prank's Stone) k‚s“bb faggassuk ki Abul-t. § azt mondja el, Sliden mellett van az a m gikus l da, amiben megjelennek azok a dolgok, amiket egy meghat rozott, m sik helyen ‚pp elhagytak (‚s Ągy kerlt ide a l tcs“ is), a THORN nyitja (mi nem leltk meg, ‚s a t‚m ban semmi m s inf˘t nem tudtunk meg). Ha Romney fogad˘j nak meglehet“sen 'ferd‚nek' t–n“ ifjŁja  ltal emlĄtett nyomon indulunk el (a felt lalt bor), Sloop els“ h z ba n‚zznk be. Elmondj k, Mitchel Waylander rendelte meg a m‚rgezett bort, ahol a m‚reg black tarweed volt, ami m‚g jobban megszomjaztatja az iv˘t. A sr cot 5 NH legy“z‚se ut n, a falu bels“ v‚g‚ben l‚v“ s”t‚t h zban interjŁvolhatjuk meg. A j”vend“mond˘  ltal emlĄtett kl”nleges szagra val˘ utal s Kenting Rush-ban tal lhat˘, Navon du Sandan-ra vonatkoztatva, aki f–szerkeresked“, s a k”rny‚k b–zlik is a j zmint˘l. Err“l az rg‚r“l mellesleg egy felszedhet“ Note is sz˘l; illetve ha azt m r elolvastuk, Temple of Kahooli-ban k‚rdez“sk”dhetnk viselt dolgair˘l. A templomr˘l mellesleg nagyon sokan elĄt‚l“en besz‚lnek, mint a Fekete Lovagok ‚s egy‚b b‚rgyilkosok kedvelt rejt“hely‚r“l. Ugyanitt elmondja a f“pap, hogy n‚zznk be a Prelate-hez a falu v‚g‚n (bent egy k”rlz rt szurdokban). Nos, ez nehezen ment eddig (amŁgy hi baval˘ lenne pr˘b lkozni a karddal, hisz egy click a katon kra, s megjegyzi Owyn, hogy “ket er“vel nem fogjuk legy–rni...), ezut n viszont m r  tengednek. S ha vesznk majd leck‚ket j mbors gb˘l, a pap tal n kib”ki, hol vannak a r‚gebben p tyolgatott Nighthawks-ai... Az el“ad s 50 p‚nzbe kerl, ‚s tartalma: aki Kahooli-ba felv‚telt akar nyerni: 1, Megtagadja kir ly t ‚s orsz g t, 2, Vegetari nius lesz, 3,tmegy a var zsvĄz-fgg”ny”n, ‚s eg‚sz ‚ven  t Kahooli-hez im dkozik. Sz˘val azt gondoln nk, felesleges visszamenni a templomba, hisz ezeket teljesĄteni lehetetlen... Ez nagy kitol s, ugyanis sim n ha csak ‚hezve (pl. a templom el“tt kidobunk minden kaj t ‚s v runk, mĄg megjelenik a starving felirat a karakterlapon : illetve amĄg ‚l“sz˘ban nem k”zlik ezt a karakterek) megynk vissza, m r elfogadj k ezt h–s‚geskk‚nt. Megtudjuk (talk), maga Navon a Nighthawk-ok egyik ”sszek”t“je, ‚s az a papok sz m ra is megnyugtat˘ lenne, ha eltenn‚nk l b al˘l. Vissza (lefel‚) a faluba, r”vid harc a tal lkoz s ut n (click az excommunicate-re). El‚g cool cuccai vannak Navonnak, pl. egy note, hogy hamis nyomra pr˘b lj k vezetni a kir lyi vez‚rkart mindenf‚le  lhĄr bedobozol s val a D‚lvid‚ken.... A fejezet v‚ge: Kenting Rush legeslegelej‚n (valamivel az Łtjelz“ t bla ut n, el‚g neh‚z ‚szrevenni, mi emiatt kezdtk Łjra egyszer a legelej‚t“l a j t‚kot :-() van egy kŁt, amit egy er‚ny”v-tĄpusŁ z r v‚d, amit csak sp‚ci kulccsal (Virtue Key) nyithatunk. Ebben a kŁtban leljk meg a vĄzes‚s hi nyz˘ kir ly-figur j t, amivel m r nyĄlik a rejtekajt˘ a vĄzes‚s m”g”tt. Dungeon (t‚rk‚p van!), wordlock (DARKNESS), s a mi‚nk a Fekete Lovagok t mad si terve, mely szerint Northwarden lesz a c‚l, de gyanŁsan kis er“vel => val˘szĄn– m gusokkal. James k”zli, hogy a fejezet elej‚n emlĄtett nagy kir lyi sereg m r gylekezik Sethanon k”rny‚k‚n, ‚s p r dolgot felĄrva a tervre, r nk bĄzza, hogy vigyk el a seregnek, s lel‚p. FIGYELEM! A t vcs”vet el“bb adjuk  t neki (5. fejezetben haszn t vesszk majd!), illetve k‚rjk el a picklock-jainak egy r‚sz‚t! Amikor t vozunk, elfognak Delekhan emberei, ‚s el“ llĄtanak a v r ban. 4. fejezet Delekhan k”zli az elfog˘nkkal, hogy nagy hiba volt elkapnia Gorath-ot. Delekhan ezut n cseveg egy kicsit Owynnal, hogy mi James jegyzeteinek ‚rtelme; “ nem v laszol. Ezut n rejt‚lyes m˘don kinyĄlik a cella ajtaja, ‚s h“seink megint egy (most m r k‚tszintes) dungeonban vannak... El“sz”r a kulcsot szedjk fel, mert ez nyitja a dungeon ajtajait; a marad‚kra meg sort kerĄthetnk a picklock-k‚szlettel. Sar-Sargoth: nagyĄt˘: note, emerald+ Nalar's Rib = Lord of Void, ezekkel nem sokat tudtunk csin lni, mert b r a Rib-et megleltk, az emeraldot r raktuk, de egy villan son kĄvl nem sok t”rt‚nt. Semmi m s ‚rdemleges. A v ros ut n Liallannal tal kozunk, elmondja, a fenti Nalar's Rib innen d‚lre van; valamint Delekhan c‚lja Murmandamus, a volt kir ly kiszabadĄt sa, kinek m gikus hatalma veri a Hatok‚t. Megtudjuk: a Hatok rubinokkal fizetnek. S fel‚: Wyke. Itt egy h borŁs rokkant mes‚li, hogy Łj t mad sra k‚szlnek. Tov bb nem mehetnk, ugyanez igaz E fel‚, ahol a hĄd el“tt megint egy csom˘an vannak. Vissza, Liallan megemlĄti, csak Inclindel fel‚ van kij rat. Ha Sar-Sargotht˘l r”gt”n d‚lre indulunk, egy halom fejf t lelnk, amiken kl”n”s m˘don ‚pp Gorath ‚s Owyn nevei dĄszelegnek : Delekhan val˘szĄn– ‚lve, egyedl a fejnket szabadon hagyva akart bennnket elf”ldelni... E fel‚ indulva: Herlech faluj t el‚g kem‚nyen “rzik, jelenlegi ruh nkban nem jutha- tunk a k”zel‚be, de elkerlhet“. Armenger v rosa viszont eg‚sz cool: Kocsma: a vend‚gl“s szĄdja Delekhant, elmondja, a fi t a Hatok a naphtab ny kba z rt k, s ha kiszabadĄtjuk, tetemes menyis‚g– aranyat Ąg‚r cser‚be. Enter: felszedhetnk n‚mi Naptha-t. Tov bbmenve, a hĄd ut n tal lkozunk Finn-nel, akivel r”vid gy“zk”d‚s ut n elkerlnk Aurtha sereg‚hez. A herceg Gorath-ot ‚s Owynt visszakldi Krondorba, hogy inform lj k Pugot az esem‚nyek  ll s r˘l. 5. fejezet: Hogy az‚rt valami izgalom is legyen, ink bb az ‚rdekesebb t”rt‚netsz lon halad tov bb a program. James, Locklear ‚s egy Łj tag, egy m gus, Patrus szem‚ly‚ben kell felmennnk Northwarden k”rny‚k‚re, hogy elv gjuk a moredhel t mad s ut np˘tl s t. Patrus kib”ki, 6 f“ moredhel csapattest van, mindegyiket a Hatok egy m gusa vezeti. Northwarden parancsnoka kikld egy kis porty z sra, megemlĄti, tal lkozunk majd Duke Martin-nal, valamint hogy keressk meg ‚s cs bĄtsuk vissza Tamney-t. Az els“ rg‚vel d‚l fel‚ a 2. f“ keresztez“d‚sben tal lkozunk. Elmondja, merrefel‚ keressk a felnyitand˘, majd megm‚rgezend“ moredhel-ut np˘tl s-l d kat. Ha nem adtuk volna  t a 3. fejezet v‚g‚n a t vcs”vet Jamesnek, m‚g nem vagyunk elveszve: Petrus ismeri az Eyes of Ishap var zslatot. Na, innent“l hat rozottan Łnni kezdtk a kl”nben remek progot, s mivel Armie/GSH is el‚gg‚ leszidta az utols˘ p r fejezet szĄnvonal t, Łgy gondoltuk, ink bb csak hinteket k”zlnk a t”bbit a T. olvas˘ra bĄzzuk... Miut n teh t besz‚ltnk Gabottal, keressk meg Martin-t (d‚l fel‚ lesz valahol). Martin besz‚l holmi h rom l d r˘l, ami itt a k”zelben van, NW fel‚ (nem az Łton persze!). A l d k wordlockjai: outside, door, a harmadikat elfelejtettk. A l d k tartalm t a m r megszokott inventory-ba beemel‚s/ott USE/visszarak s a l d kba m–veletekkel int‚zhetjk el. Ja, mint m r mondtuk: Caligari kell ide (a k”zelben most is kaphat˘). Tamney Dencamp fel‚ tal lhat˘, egy pajt ban. Van egy kis meglepet‚s: az ajt˘t az istennek se tudjuk kinyitni, csak ha valamelyiknk ereje 30 felett van (=> Fadamor's, a boltban van). Tamney holmi k”vekr“l besz‚l, amik Decamp keleti r‚sz‚n tal lhat˘ak (cavern, ‚szak fel‚ (2 Łt is vezet oda), ‚s a barlang ‚szaki r‚sze). Ha ‚szak fel‚ induln nk Northwardenb“l, egy nagy rak s goblin az utunkat  llja. §ket rubinokkal fizethetjk le (amikb“l csom˘t szerv lhatunk Dimwoodban). Ha m r  tjutottunk a katon kon, Reglamban a hadm–veleti terveket Łgy lophatjuk el a kapit nyt˘l, hogy a kocsma melletti h zban lak˘ m‚rn”kf‚l‚vel besz‚lnk. Az rge a katapult hi nyz˘ alkatr‚sz‚nek hely‚t csak akkor fogja kib”kni, ha Parvus zen‚lget neki, de nem csak Łgy sim n, hanem POCSKUL! Ha nem 200-250%-os Parvus Barding skillje, akkor itassuk egy kicsit (else: nagyon) le a h z melletti kocsm ban, mĄg skilljei megfelel“ m‚rt‚kben lecs”kkennek. A katapultot, el“szedve az el“bb emlĄtett cuccot, ami valahol a foly˘ k”zel‚ben lesz egy trapped l d ban (sz˘val csak max. HP-j– karakterekkel nyittassuk ki!), m r elsthetjk (bal click). Ekkor visszamenve a raglami kapit ny h z ba, a terveket m r felszedhetjk. (Ha a lockpick-nk magas, egyb“l bemehetnk!) Amikor visszavisszk a zs km nyt, Martin megbĄz m‚g egy feladattal, amiben 6 moredhel var zsl˘ kinyiffant sa is szerepel. Ezek Dencampt˘l SE-re lesznek, egy, az Łtt˘l d‚lre fekv“ kutas h z k”zel‚ben. A m gusok lekaszabol sa el‚g kem‚ny feladat. 6. fejezet: Visszav ltunk Owyn/Gorath-ra, akiknek, mint m r emlĄtettk, Pugot ‚s Gamin t kell megkeresnik, tudniillik Pug szob ja res, ‚s ott csak egy graffiti lehet segĄts‚gnkre: The Book of Macros. Minthogy Krondorr˘l van sz˘, ‚rdemes r”gt”n a csatorn kat v‚gigszimatolni. Egy bizonyos Kett-tel futunk ”ssze valahol a d‚lkeleti r‚sz‚n, r”gt”n a bej rat ut n keletre fordulva. Holmi Idol of Lassur-‚rt fog reklam lni, ami itt lesz lent, egy szint‚n trapped dobozban. Ha a v rosb˘l tov bbindulunk pl. Malac's cross fel‚, a v ros k”rl egy nagy csom˘ ellenf‚lbe botlunk, ‚rdemes sok Restoratives-t tartogatni a harcra. Abbey-nek segĄtehtnk itt, aki t”bbek k”z”tt inf˘t k‚r egy tolvajt˘l, akit ezut n Romney fel‚ tal lhatunk meg, Romney fel‚, ott, ahol az Łt ‚szaknak kanyarodik. Megtudunk id“k”zben p r dolgot Stellan Eggley-beli h z r˘l, pl. azt, hogy k‚ne hozz  egy kulcs. A kulcs a Krondor hat r ban fekv“ hull n l lesz. A h zban egy j˘ kis t‚rk‚pet lelnk, hogy Sarth alatt hogy navig ljunk el a k”nyvt r titkos bej rat ig. Sarthba nem jutunk be a szokott m˘don, hanem ezzel; a k”nyvt rban szok s szerint sok ig kutakodjunk. A k”nyvekb“l megtudunk p r dolgot Elvandar erdej‚r“l. Ide a LaMut ut ni b ny n  t juthatunk el (t‚rk‚p mell‚kelve m‚g az el“z“ fejezetekr“l; most m r a harct‚r v‚g‚n  tmehetnk). Itt el“sz”r is Prince Calint ‚rdemes megkeresni (‚szakkeleti r‚sz, m‚g a foly˘nak ennek az oldal n- de Ągy javasolta Abbey is). V‚gl Tomast k‚tf‚lek‚pp is elkaphatjuk. Egyszer–bb a f“Łton menni, de  tmehetnk az Ancient Ruins-eken is. Calin kulcs ra itt m‚g szks‚g lesz. 7. fejezet: Łjra az ‚szakkeleti brig ddal vagyunk, ‚s Dimwoodot kell  tf‚slnnk m r mag ‚rt a Vil g Kapuj ‚rt. Ir ny az indul st˘l sz mĄtott d‚lkelet, a hĄdon  t, s tov bb SE-re. Tal lkozunk Martinnal (p r Łj inf˘). Tov bb SE-re: Obkhar, ‚rdemes felkeresni. A goblinos hĄd passwordja egy l d ban van (Dimwood ‚szaknyugati r‚sze), snowflake. A hĄd ut n Moreaulf-ot kell megkeresnnk (a foly˘ ment‚n, keletre). M. besz‚l egy l d r˘l: Dimwood SW r‚sze, victory. A l da tartalma csak akkor lesz ‚rdekes, ha besz‚lnk Squire Philipsszel (a l d t˘l j˘val ‚szakra), er“sen “rzik. A Vil g Kapuja kb. Dimwood k”zepe fel‚ lesz. El‚g ‚rdekes az elhelyezked‚se, mivel mind a n‚gy oldalr˘l hegyek hat rolj k, de ezekb“l az egyik csak l tszat: sim n  tj rhat˘! A cucc k”rli n‚peket a Mind Melt spellel nyĄrhatjuk ki. Ha ez nem lenne a var zslist nkon, akkor vagy nyŁljunk egy poker ut n, vagy keressk meg, vagy haszn ljuk a Porice Seal-t, ami szint‚n k‚pes erre a castra. Vigy zat: el‚g z–r”s ez ut˘bbi lehet“s‚g, mert az esetek negyed‚ben-harmad ban visszat! 8. fejezet: Figyelem! Most pakoljuk tele a zs kokat kaj val! Induljunk ‚szakra, ‚s keressk meg a m rv ny-erezet– oszlopokat, majd click. A sziget NE r‚sz‚n lesz Owyn-nak keresnival˘ja (hogy var zsolhasson, ugyanis kell n‚mi var zsp lca is). Pont a hegy mellett lesz p r hely, ahol az egyikben meg is leli (plusz m‚g r  kell csorgatni valami mann t, amit kint lelnk meg, bal click). A sziget d‚lnyugati r‚sze el‚g vesz‚lyes az eg‚szs‚gre. Addig nem m szk ljunk itt, amĄg meg nem leltk az oszlopokat (s Pug-ot ki nem szabadĄtottuk). Pugot NE-re leljk meg, a f“Łthoz legk”zelebbi h zban (a Fido-n valaki Ąrt arr˘l, hogy a Cup of...-ot vigyk vissza az oszlopokhoz, ‚s teleport lhatunk k”zvetlen Pughoz egy click-kel. Ez a Cup of Rlln Skrr a d‚lkeleti szigetr‚szen lesz, szint‚n “rzik.) Ha kiszabadĄtottuk Pugot, m‚g meg kell keresni a l ny t, Gamin t. §t egy barlangban “rzik (a h rom hĄdt˘l nyugat fel‚ menve, a foly˘t˘l ‚szakra). A barlangban Wind Elemental-ok t”rnek r nk, amiket csak a Strenght Drain tud megfelel“en legyengĄteni. rdemes mindk‚t var zsl˘val egy menetben azonos ellenfelet t madni. Van olyan var zsl˘, aki csak 1, van, amelyik 4 t mad st bĄr ki. 9. fejezet: Itt Makal t kell megg tolnunk abban, hogy a Lifestone k”zel‚be jusson. Ezt Łgy tehetjk meg, hogy a Hat M gust megkeressk. Fontos momentum: az els“ teremben a hull n l lelnk egy "ward of ralen-shed" nevezet– kulcsot, azt szedjk fel! Łjra sz˘ba kerl az Oracle of Aal, ami ebb“l a halottasszob b˘l nyĄl˘ ‚szaki ajt˘n  t tal lhat˘. Mivel a szinthez t‚rk‚pet (helyhi ny miatt) nem gy rtottunk, elmondjuk, hogy a kata- komba m sik szintj‚re NE fel‚ kerlhetnk. A Hat M gus‚rt mindent alaposan kutassunk  t! Ennyi, fin l‚ stb... Ha valaki lusta, de kĄv ncsi mag ra a fin l‚ra, a POKE-r‚szeket tanulm nyozza  t!