Most legal bb megmutathatta a WESTWOOD, hogy mit is tud RPG-ben SSI kapcsolatok n‚lkl! Senki sem f‚lt persze att˘l, hogy tŁl nagy buk s kerekedhetne a dologb˘l, ‚s val˘ban, a WESTWOOD (Virgin-susk val segĄtve) mindent megtett a j˘ v‚geredm‚ny‚rt. A gonosz Juli n‚ni ism‚t megtal lt egyet darabk t az Alvil gi Maszkb˘l (a NETHER MASK-et fordĄtottuk ennek, a sz”sz tudja, mire j˘, meg hogy maga a gy–r–-e az, vagy csak a gy–r–ben l‚v“ k“ egy darabk ja a NAGY ALVILGI MASZKNAK). Boszi n‚ni hatalma hihetetlenl megn“tt: azz  v lik, amiv‚ ‚s amikor akar. Richard kir ly a gladstone-i v rban m r tudja a megold st: kell keresni egy bajnokot. N‚gyen jelentkeznek, mindegyik a maga er“ss‚g‚vel ‚s gyeng‚ivel, kiv‚ve Konradot. Ak'shel var zsk‚pess‚gei meggy“z“ek, Michealnek az ereje ‚s a fekete Pontiac aut˘ja, Kieran nagyon gyorsan tud Łjb˘l v gni, mĄg Konrad az egyenl“s‚get szereti, mindenb“l egyenl“en j˘. Azt, hogy ki kit v laszt, az Olvas˘ra bĄzzuk, nem lesz sok hat ssal a j t‚k v‚ghezvitel‚re. Mi Konrad mellett tettk le voksunkat. Szeretn‚nk ezt most egy r‚szben befejezni, emiatt ne v rjatok tŁl sok mes‚t. A kezel‚st is r”viden, nem lehet r  tŁl sok sz˘t vesztegetni: A t rgyak felv‚tele/let‚tele/haszn lata a legegyszer–bb m˘don t”rt‚nik, szintŁgy a cuccok egym son USE-ol sa (csak ha felvehet“ a k‚t t rgy, akkor legal bb az egyiknek a t rgyszalagon van a helye). Bal oldalt fent majd k‚s“bb megjelenik a var zslat-lista, ahonnan kiv laszthatjuk az ell”vend“ m gi t, jobbra fent meg sp‚ci cuccok lesznek: l mpa (r kattogtatva megtudhatod, hogy mennyire van tele: FULL -> EMPTY), az ir nyt–, a p‚nzeszs k ‚s a M gikus Atlasz. Ezt az atlaszt ‚rdemes jobban megvizsg lni (de mint mondtuk, csak k‚s“bb kapjuk meg). Hmm, nemcsak az EOB tapasztalatait haszn lt k fel, hanem megtetszett nekik az Ultima Underworld”s ”tlet is, az automatikus t‚rk‚pez‚s. El“ny. Ez j˘val nagyobb m‚ret– helyet derĄt fel azzal, hogy odal‚pnk, azonkĄvl maradt a szigorŁ dungeon-elrendez‚s, a kett“ egytt pedig annyira megk”nnyĄti a dolgot, hogy csak k‚t helyr“l adtunk t‚rk‚pet, mert a marad‚k 32-‚rt k r lenne a lap, ugyanis t”k‚letesen elegend“ a Var zsatlasz. A titkos  tj r˘kr˘l ‚s rejtett gombokr˘l, kapcsol˘kr˘l mindig kl”n sz˘lunk, noha a g‚p is berajzolja “ket. Egy a legbiztosabb. Ha egy fizimisk ra clickelnk, sok Łjdons g bukkan el“ meglovagolv n az elektronokat. L thatjuk a fick˘ k”rvonalait, sok Łj helyet, ahova az odaill“ t rgyakat pakolhatjuk, ‚s h rom csĄkot h rom felirat mellett. Mi t”bb, a csĄkok ut n  ll egy-egy sz m is  csorog, ez karakternk szintjeit mutatja az adott anyagban. Ha a csĄk el‚ri a tŁls˘ v‚get, abban az oszt lyban szintet l‚p a fazon. Harcosk‚nt l‚pni egyszer–, f“leg a j t‚k els“bb szakaszaiban lesz r  lehet“s‚g, mert ehhez csak t”getni kell az ellenfelet. J˘val kevesebbszer lesz p‚lda arra, hogy mint tolvaj l‚pnk el“re, ebben vagy k‚zben l‚v“ t rgyak elhajĄt sa, vagy bez rt l d k kinyit sa fog segĄteni. A var zsl˘val l‚p‚shez naturellement var zsbubor‚kokat kell fŁjni. Minden egyes szintl‚p‚ssel n“ a HP ‚s a MP maximuma. A HP ‚s a MP magyar zata nem hinn‚nk, hogy szks‚ges. štni a karakter kez‚ben (Baccata eset‚ben kezeiben) l‚v“ fegyverrel a rŁna-szer– rajz f”l”tti gombbal lehet, var zsolni meg a rŁna-szer– rajzzal. A megfelel“ var zslat kiv laszt sa ut n nyomjuk be, ut na megadhatjuk, hogy mekkora legyen az er“ss‚ge. A j t‚k kezdet‚n csak egy var zslatunk van, Ągy ekkor m‚g nem tudunk v logatni, de a v‚g‚re m r ak r 7 is rendelkez‚snkre  llhat. Imhol a var zslatok, majd a t bl zatban er“ss‚g szerinti MP-fogyaszt suk: -SPARK:Kezdetben is van. Az er“ss‚gt“l fgg“ darab elektromos szikra pattan az ellenf‚l alfel‚re. Egyes er“ss‚g eset‚n egy, ‚s Ągy tov bb a n‚gyesig. -HEAL:Gy˘gyĄt s. Az egyes ‚s kettes er“ss‚get annyiszor haszn lhatjuk, ameddig futja a MP-b˘l, de a h rmas ‚s n‚gyes eset‚ben egym s ut ni HEALeknek nincs hat sa. A h rmas erej– m r a m‚rgez‚st is semlegesĄti, a n‚gyes pedig mindenkin gy˘gyĄt egyform n. Annyi m‚g az el“nye a term‚szetes gy˘gyul ssal szemben, hogy a hull ra vertet is visszahozza, m‚g akkor is, ha csak az egyes erej–t tudjuk. Az els“ kb. 20 HP-t gy˘gyĄt, a m sodik 40-50-t, a harmadik ‚s negyedik 50 felett, v ltoz˘ ‚rt‚kben. -FREEZE:Fagylaltgat s. A mocs rban p rszor musz j lesz haszn lni. AzonkĄvl ez az els“ megszerezhet“ var zslat, ami m r terletre, vagy t”bb sz”rnyre is hat. A kettes ‚s h rmas erej– h˘vihart is t maszt, a n‚gyessel pedig egy j˘ id“re elz rhatunk bizonyos utakat (de hamarosan felolvad). -LIGHTNING:Szok sos. Minden egyes er“ss‚ggel m s l tv ny ‚s hang. -FIREBALL:Az abszolŁt ismeretlen var zslat. H rmas er“ss‚gig darabonk‚nt j”nnek a kis t–zgoly˘k, mĄg n‚gyesn‚l n‚gy helyett k‚t nagyobb j”n. -HAND OF FATE (nocsak, nocsak, Kyrandia 2 rekl m?):Szemeinket b–nbocs nat‚rt esedezve a hatalmas ‚gre emeljk, mert meg kell hogy fosszuk a CoV olvas˘it ett“l a var zslatt˘l. Valahol meg lehet tal lni, az biztos, de hogy m‚gis merre? Negyedik fokozat nak hat sa megegyezik az ACE OF DOMINIONnel. -MIST OF DOOM:Ah, hal lvar zs. Kl”n hat s minden egyes er“ss‚ghez. A negyedik fokozat t csak Scotia bĄrja ki. Az ACE OF OBLIVION k rtya hat sa ugyanaz, mint a negyedik fokozat‚. I II III IV Var zslat SPARK 5 10 15 25 HEAL 5 10 25 60 FREEZE 8 15 30 80 LIGHTNING 25 30 50 100 FIREBALL 20 35 65 100 MIST OF DOOM 30 60 90 150 Egy kicsit m‚g a h‚tk”znapi t rgyakr˘l: Gy˘gyĄt s -ALOE:az ismert  lo‚, valamennyit segĄt a sebeken -GINSENG:m‚regtelenĄti a szervezetet, ‚s m‚g gy˘gyĄt is valamennyit. AmĄg nem tudjuk a III. er“ss‚g– HEALt, szerezznk be bel“le min‚l t”bbet. -SALVE:gy˘gyĄr, sz‚p piros -BEZEL'S CUP:ah ny k“, annyi szok s (max. 4). HEAL Var zslatokkal telit”mk”d”tt: -SWARM:a var zslat sz˘ egy kicsit er“s r , mind”ssze annyit csin l, hogy hozz  lehet v gni az ellenf‚lhez, mire a sok bog r j˘l ”sszeszŁrk lja azt. -BEZEL'S CUP:mi‚rt is ne? Mondhatjuk azt is, hogy egy HEAL van benne. Ah ny k“, annyi szok s. -BANNON'S RESERVE:sz‚p k‚k, visszanyomja a MP-t -EBONY WAND:sok SWARMot lehet bel“le el“hĄvni -WAND OF LIGHTNING:ebb“l meg vill mokat (az er“ss‚gk a haszn latt˘l egyre jobban cs”kken) -WAND OF FIREBALL:mint az el“bbi, t–zgalacsinokkal -DEATH WAND:l sd WAND OF LIGHTNING, csak MIST OF DOOM-mal -ACE OF INFINITY:ua, mint a BANNON'S RESERVE, csak ez maxig viszi -ACE OF OBLIVION:mint egy IV. er“ss‚g– MIST OF DOOM -ACE OF DOMINION:mint 1 IV. er“ss‚g– HAND OF FATE -VAEL'S CUBE:var zslat-semlegesĄt“ hat sŁ (Scotia kerĄt‚sei ‚s szellem-lovagjai ellen) -GUARDIAN:egy csap s ba majd belehal az ellenf‚l Fegyverek A fegyverek er“ss‚g‚t Łgy a legjobb megn‚zni, ha betesszk a karakter kez‚be, majd megn‚zzk, hogy mennyivel v ltozott a MIGHT ‚rt‚ke. Vannak olyan esetek is, amikor a MIGHT nem valami j˘ ‚rt‚kben v ltozott, de a fegyver att˘l m‚g kit–n“. Ez legjobban a fegyver‚rt kĄn lt  rb˘l Ąt‚lhet“ meg. P r gyilok arra is k‚pes, hogy a PROTECTIONt n”velje. Ilyen az ”sszesfajta RAPIER, meg a DAGGER RIPOSTE . Leger“sebbek a HALBERD-ek m gia n‚lkl. L“fegyverek is ismeretesek, BOW, CROSSBOW, ARBALEST. K”z”ljk a mi  ltalunk kiv lasztott legjobb fegyvereket, amivel Sk˘cia ellen ugrottunk? Mivel h rom emberrel ment, azok k”zl az egyik kett“t is tudott egyszerre kezelni, Ąme a n‚gy  ltalunk klassznak Ąt‚lt cs‚phadar˘: WESTWOOD STICK:nehezen tal lunk vele, de sikeres t‚s eset‚n 1000 HP-t visz le r˘la HALBERD DEATH'S HAND GREAT SWORD JUSTICE GREAT MAUL THUNDER V‚delem V‚rtek, karv‚d“k, pajzsok, sisakok ‚s csizm k. A legjobbak: AEGIS PLATE, BRACERS OF DEFENSE (n‚, maradt az‚rt valami az EOBekb“l), DWARVEN KITE, AEGIS GREAT HELM, DWARVISH BOOTS Ideje belekezdeni a j t‚kba: Az “r elmondja, hogy m r v rnak r nk a tr˘nszob ban, siessnk. Az aranyszĄn– ajt˘ m”g”tt a kir ly, tan csad˘ja ‚s udvari m gusn“je tanakodnak azon, hogy mit is lehetne tenni. B r egyedl a kir ly borŁl t˘, az‚rt minket felfogadnak: meg kell szereznnk az Igazs g Rubinj t, mert a kir ly gy–r–j‚vel egytt hat stalanĄthatja az Alvil gi Maszkot. Egy Ąr st kapunk, amely feljogosĄt a kir lys gbeli k”zleked‚si j rm–vek ingyenes haszn lat ra. M‚g a kir lyt˘l kapunk egy kulcsot a k”nyvt rba ‚s elmondja, hogy a Rubin a D‚lvid‚ken, Roland h z ban van. Az Ąr st Geron adja, keressk fel az irod j ban, tegyk el. AmĄg itt vagyunk, vegyk magunkhoz a Var zsatlaszt a k”nyvt rb˘l. A v rban Geronon, a k”nyvt ron ‚s a tr˘nszob n kĄvl m‚g k‚t helyre ‚rdemes eln‚zni: Victorhoz, a fegyverkov cshoz ‚s a gy˘gyf–v‚sz Natatia-hoz. Victor nagyon kedvesnek n‚z ki, nem? Ha tudn nk... Ki a palot b˘l. Geron besz‚lt egy Timothy nev– ips‚r“l, aki biztosan segĄt majd. J rjunk egyet az erd“ben! Az ‚szaknyugati cscs”kben egy vaddiszn˘ fog r nkrontani, onnan d‚lre pedig egy bandita (akit csak megt madni lehet). Draracle barlangj ba bej ratot egyel“re nem lelnk, onnan nem messze, d‚lebbre van egy p r felv‚telre ‚rdemes t rgy. Keressnk keletre egy m sik barlangot, amit k‚t bandita “riz. Sikerlj”n lenyomnunk “ket, azt n futhatunk is be. Els“  llom s a jobb fels“ sarokban l‚v“ l mpa legyen, aminek segĄts‚g‚vel m r jobban l tunk a s”t‚tĄtett helyeken is. Egy megszaggatott ingen ‚s egy t“r”n kĄvl a j˘l ismert tapos˘kra is r ismerhetnk. Szedjk le az egyikr“l a k”vet, a m sikra meg tegynk k‚t t rgyat (sokszor az sem mindegy a j t‚kban, hogy egy plat˘ra h ny dolog nehezedik), ‚s m ris Łj ajt˘t tal lhatunk. A bal fels“ sarokban p‚nz, a zs kutc nak t–n“ folyos˘n pedig k‚t rejtett gomb, mind a k‚t oldalon. Benyom suk ut n az a benyom sunk, hogy egy Łjabb gomb bukkan el“ a harmadik falon. Egy l da! De kulcs is kellene. Keressnk akkor egy fali bem‚lyed‚st is (a tov bbiakban v‚gig NICHE-k‚nt utalunk az ilyenekre). A kulcs megvan, a l d ban egy z rnyit˘-k‚szlet, 10 ezstkorona, egy szablya ‚s egy Bezel poh r. Az erd“ben menjnk d‚lre, a h zhoz. A n‚ninek elmondjuk probl‚m nkat, mire elk‚ri az igazol˘ papirost. Haj˘k zzunk tova. A d‚lvid‚ki haj˘ llom son kiderl, hogy a papĄrt t”bbsz”r nem haszn lhatjuk fel, visszafel‚ m r fizetnnk kell. Az majd k‚s“bb... Most keressk meg a Szrke Sashoz cĄmzett fogad˘t. Timothy ‚ppen a fogad˘st˘l kunyer l m‚g hitelre egy kev‚s almalevet, kattantsunk r  egy embereset, ‚s megĄg‚ri, hogy megv r minket a fogad˘ el“tt. Kukkantsunk be a slozi-forma helyis‚gbe (b r nem val˘szĄn–, hogy egy foga- d˘ban az ilyet komolyan gondolt k, amĄg fel nem tal lj k a vĄz”blĄt‚ses budit), egy tag b tors gunk‚rt Ąr nyt–vel aj nd‚koz meg. L‚pjnk ki, Timothy csatlakozik. Az erd“ben Buck Rogers nev– bar tunkat is felkereshetjk, aki, miut n Łjb˘l hibern l˘dott, egy kicsit sokat aludt, ‚s a v‚g‚n egy nagyon-nagyon-nagyon t voli galaxisban k”t”tt ki. Mit tehetett volna, bef‚szkelte mag t a d‚lvid‚ki erd“k egy megresedett kunyh˘j ba, ‚s az arra t‚ved“ kalandoroknak  rul Ąjakat, pajzsokat ‚s szand lt. Megjegyz‚s, hogy fr”dni az˘ta m r elfelejtett, meg a patak is igen messze van. A Szrke Sast˘l d‚lebbre egy sorral kl”n”s, s rga hll“ fogja r nk”lteni foltos nyelv‚t. Azon kĄvl, hogy mindenf‚le fegyvernk r ragadhat, rosszabb esetben meg is rong lja. Miel“tt neki lln nk verni, nem  rt menteni. Ideje elindulni a Rubin‚rt, Roland h z ba. Orkszag ‚s fst! Roland h za romokban. Odabent harcoljunk v‚gig minden termet, pihenni Łgy pihenjnk, hogy magunkra z rjuk a terembe vezet“ ajt˘t. A k”z‚ps“, ‚szak fel‚ n‚z“ helyen papirosokat ‚gettek, de egyet m‚g megmenthetnk. Nem sok ‚rtelm‚t tal ltuk. A legnyugatibb teremben van az orkok vezet“je. Le llhatunk egyet csetepat lni, jutalmunk 6 korona ‚s egy balta ( Uralkod s ) lesz. A balta nem kifejezetten j˘ a buzog ny helyett (ekkor m‚g val˘szĄn–leg buzog nyunk van). Gyorsabb, ha bl”ff”lnk, Ągy minden harc n‚lkl elmennek. Valami gyanŁs van a nyugati falon: innen nyĄlik a bej rat Roland rejtekhely‚re. s val˘ban! Roland ott fekszik v‚rbe fagyva. Utols˘ szavai: a Rubint ellopt k... Ezut n m‚g szemmel l that˘lag azt akarta mondani, hogy nyugodtan raboljuk ki a h z t, amit itt tal lunk, a mienk. Soksz z korona ‚s egy szablya. Vissza is mehetnk ‚szakra. Az Łt Ągy m r nem lesz ingyenes, k‚tsz z ezstkoron nk b nja. Fussunk vissza Gladstone-ba, be a tr˘nterembe. J‚, az ott a gonosz Sk˘cia! A boszi ‚pp a kir lyt boszigatja, de Dawn se rest, ‚s a v‚g‚n m‚gis megmenti a g”rbe karmokt˘l. A l‚nyeg az, hogy egy kicsit az‚rt megm‚rgezte, ez‚rt egy kopors˘ba z rt k, amĄg nem szerezzk be az elixĄrt. Az elixĄr recepj‚t Draracle adja majd meg, akihez Baccata fog elkĄs‚rni, Timothy-ra addig szks‚g lesz a v rban. V‚gre megkapjuk a HEAL var zslatot (‚szveszejt“ anim ci˘k!). Menjnk el Draracle barlangj hoz, Baccata kinyitja a bej ratot. Itt egy kicsit s–rĄtjk az esem‚nyeket: 1.szint:Kezdetnekk‚tl bon j r˘ patk nyok, hosszŁ-hosszŁ karmokkal. A s”t‚tebb szĄn– egyedek m‚g meg is m‚rgezhetnek. Egy helyen 5-6 kutyafej–, k”penyes figura  ll az utunkba, akik botokkal verekednek. Egy kosfejes kapcsol˘, majd egy Łt vezet tov bb, ahol a padl˘ tele van lukakkal. Essnk le el“sz”r, Ągy egy szarvas hll“h”z kerlnk, aki h l˘kat is fonogat. Nyomjuk le, majd induljunk ‚szakra, a gub˘terembe. Az egyik gub˘b˘l kibogozza mag t Lora, akit a Draracle-hez kldtek a faluj b˘l, mint szolg l˘t. Magas szint– tolvaj. Induljunk vissza, a gub˘teremt“l d‚lre keressnk egy elrejtett gombot, amit megnyomva egy l‚tra kerl l mpavil gra, vissza az els“ szintre. Itt van valahol egy kalap cs is. Megint a lukakhoz. Itt mind a h rom szĄnes gombot nyomjuk be, a vermek elt–nnek. Tov bb. Egy tapos˘ egy ajt˘ mellett, ha r l‚pnk, a m r emlĄtett kutyafej– tat rok rohamoznak. Tov bb keletre. A tapos˘ra tegynk valamit, amit ott is hagyhatunk, majd fussunk vissza, mert csillagokat fogunk l tni a f jdalomt˘l (dob˘csillagokat). A keleti helyis‚gben a patk nyokon kĄvl a z”ld smaragdszem ‚rdekes, meg egy omladoz˘ fal. Az omladoz˘ falakat mindig ki lehet bontani, de csak ha a kalap cs (SLEDGE vagy MAUL) k‚zn‚l van. Meg is tal lhatjuk a lefel‚ vezet“ vermet (kapcsol˘t be). 2.szint:K‚t fontos l da van, a nyugatib˘l a zafĄrszem kell mindenk‚ppen, a keletib“l pedig az ezstkehely. Tov bbjutni Łgy lehet egy helyen, hogy a vak s rk nyreliefbe belenyomjuk a zafĄrt ‚s a smaragdot. Lesz egy vermes hely is, tapasztaltabb EOB pl‚j”r”knek nem gond: k”vet kell dobni, hogy kikapcsoljon, ‚s egy agyonhaszn lt kulcs is birtokunkba kerlhet (WORN KEY). A keletibb l d ban van egy Fagyaszt s var zslatot tartalmaz˘ tekercs is, ha haszn ljuk, megjelenik a baloldali list n. Mehetnk a harmadik szintre (barlangi emberek ‚s a m‚rgesebb patk nyok lakj k). 3.szint:D‚li ir nyban egy rejtett gomb haszn lata ut n megjelen“ niche-ben is van egy Fagyaszt s, igaz, semmivel nem jobb a kett“ darab, mint az egy, mert max. eladni lehet (ha kipr˘b lja valaki). Most n‚zznk el a keleti ir nyba, a kulcslyukba nyomjuk be az agyonhaszn lt kulcsunkat. A fal bez r˘dik m”g”ttnk. Nemsok ra megn‚zhetjk, hogy is n‚z ki egy illŁzi˘-verem. Vegyk fel az res veget, csak visszav ltj k majd valahol. A titkos fal m”g”tt a m r megismert sz”v“hll“k dorombolnak. A piros z rt˘l nyugatra van egy l da, amiben t”bbek k”z”tt a z rhoz tartoz˘ kulcs is benne van. Az ajt˘t kinyitva egy Łjabb niche-hez is lehet szerencs‚nk, de a lej ratot is meglelhetjk a negyedik szintre (szŁnyogos hely). 4.szint:Telis-tele van olyan helyekkel, ahol hamar belerohanhatunk egy vagy t”bb sz guld˘ t–zballonba. Nyugatra egy l da, nem tŁl hasznos tartalommal. Gyenge fal d‚l fel‚, ugorjunk el“re, azt n f‚lre, mert j”n a fireball. Egy olyan termet keressnk, ahol egy savcsiga trutyizik. Nyomjuk le azt, majd egy gombot a falon, de jajj! Egy t–zlabda bel‚nk is csapott. F‚lre sem  rt ugrani... Akkor vissza, ‚s reped‚sek jelentek meg a falon! Nosza, kapjuk el“ a kis kalimp csunkat, ‚s adjunk neki. M ris mi‚nk a l da tartalma. Tal lhatunk m‚g p r ezstkoron t egy niche-ben ‚s m‚g t”bb t–zgoly˘t a k‚pnkben. Hamarosan egy Łj felj r˘ra lelnk a harmadik szintre, ami persze Łj helyre is vezet. Onnan megint egy lej rat, ‚s m r bent is vagyunk a hatalmas Draracle-n‚l. A negyedik szinten l‚v“ savcsig kkal arra kell vigy zni (meg minden savat haszn l˘ kreatŁr n l), hogy ne szedje sz‚t a p nc‚lunkat. Pirospozsg s ember (?), pampog˘ szolg val. A csaj le is dekkol, neknk meg kell adnunk egy aj nd‚kot ahhoz, hogy j˘solhasson a kir ly meggy˘gyul s r˘l. Klikk egy k‚pre, ‚s nyomjuk be mondjuk az ezstserleget a lukba. Ok, m r mondja is a dolgot: Tybal elixĄrj‚re lesz szks‚gnk (na, ki eml‚kszik egy m sik Tybalre, aki v‚letlenl k‚t l-lel Ąrta a nev‚t ‚s az Ultima UW #1-ben gonoszkodott?), el“ llĄt sa csak egy “si, feh‚r toronyban lehets‚ges. A hozz val˘k: -1 kg az ellens‚ged kedvess‚g‚b“l -1 csipet a hal los m‚lys‚gb“l -1 m‚ter olyan ellenf‚l legy“z‚se, akinek hŁsa sosem ‚lt -1 liter por any nk szĄv‚b“l Ki hitte volna, hogy azonnal vil gos v laszt ad, sz ml val egytt? No problem. Ki. M szk ljunk vissza a v rba. Az erd“ tele van orkokkal. Furcsa, nem? Az egyik  ltalunk legyilkolt orkn l pedig olyan p‚nzt rca van, amire r  van Ąrva, hogy TIMOTHY RULES. Hm, hogy kerl ez egy ilyen koszos man˘pof hoz? J‚, nem Timothy l ott, felrajzsz”gezve egy ”reg t”lgyre? Bugy-bugy, serken a v‚re, Gladstone meg elesett a Set‚t Sereg csap sait˘l. Richard test‚t nan , hogy elvitt‚k. Keressk a tan csot! tmentek Opinerd“be. A tavon esetleg a tenger‚szeti v llalatn l lelhetnk haj˘t, de amint oda‚rnk, egy vigyor elereszt‚se mellett hagyhatjuk a fen‚be. Akkor fojtsuk bele magunkat a t˘ba. Szerencs‚nkre Victor kiugrik a bokorb˘l, ‚s egy hosszŁkard  tnyŁjt sa ut n cs˘nakot hĄv, amivel  tkelhetnk. Neki m‚g itt kell maradnia egy kicsit... Bent is vagyunk az Opinerd“ben, el“sz”r is menjnk tov bb a Gorkha mocs rba (‚szak fel‚). Bd”s egy hely, nem  rt s–r–n menteni, mert lehet, hogy a mocs rg z megm‚rgez valakit, de van r  es‚ly, hogy nem kell ginsenget pazarolni. Sok slylyeszt“ (bugybor‚kol˘ pocsolyka) van. Feh‚res b“r– mocs ri n‚p lakja ezt a terletet, p r kunyh˘jukba ‚rdemes bekukkolni. Van Ąj sz/nyul sz, fegyverkov cs, boszork nydoktor. Id“zznk el egy kicsit a fick˘n l. Sz z ezst‚rt segĄt a rejtv‚nyben. ™szszesen teh t 400 ezstre lesz szks‚gnk, ha mindent meg akarunk vele fejtetni, de az egyikkel kapcsolatban segĄt majd Dawn is ingyen. 300 koron ‚rt az egyik t–zgoly˘-vesszej‚t“l is hajland˘ megszabadulni. Az ”sszetev“k: -hal los m‚lys‚gb“l:egy adag a mocs rb˘l (sllyeszt“kb“l) -ellens‚ged ‚dess‚ge:˘ri sm‚h-m‚z (m‚hkasb˘l) -legy“zni...:legend k sz˘lnak olyan l‚nyekr“l, amelyek k“b“l vannak -por any nk szĄv‚b“l:anyaf”ldnek nevezett m gikus ”sszetev“, Yvelben kaphat˘ N‚zznk most el a f“n”kh”z. Egy sz‚p csecsebecs‚t mutat, amit neknk is ad, ha elhozzuk a cerem˘niamaszkot. Ezt a maszkot az ‚l“ f k lopt k el. Keressk fel “ket, gyilkoljuk mindet halomra. Ha az utunkat bugyb‚rokol˘k  lln k el, fagyasszunk egy nagyot, ‚s mehetnk tov bb. Ha megvan, vissza, ‚s meg is kapjuk az IGAZSG RUBINJt! V‚gre valamivel el“bbre is jutottunk... N‚zznk  t most a m sik erd“be! Ez Fels“-Opinerd“, ahol zombik ‚s darazsak laknak. Itt tal lhatunk m‚hkast is, amib“l kinyerhetjk az res vegekbe (ha m‚g van) az ellens‚g ‚dess‚g‚t. Scotia egyszer megjelenik, ‚s egy piros kerĄt‚st var zsol az Yvel fel‚ vezet“ Łton. A tan cs pedig Yvelben van! Akkor keressnk egy koldust, adjunk neki p‚nzt (ehhez m r vissza kell menni Als˘-Opinerd“be), azt n meg egy kocsist. A kocsisnak mutassuk a Rubint, Ągy bejuthatunk Dawnhoz, pontosabban Dawn j”n ki hozz nk. Odaadja a kulcs t (m‚g h rom ilyet kell szereznnk, hogy felolvaszthassuk a v‚d“r‚teget Richardon), ‚s p r res veget. N‚zznk akkor el a b ny ba, ha m r nincs m s h tra. L that˘lag egy gyorsabb  tj r˘t is biztosĄt a k‚t Opinerd“ k”zt. De van egy gomb a falon : haszn ljuk. Valami f”rmedv‚ny veti mag t a nyakunkba, ‚s embertelenl neh‚z meg”li, mert  ltal ban kiveri a fegyvert karaktereink kez‚b“l, rajta viszont nem sokat lehet sebezni, a var zslatokra meg j˘r‚szt (a MIST OF DOOM-ra lehet, hogy nem) immunis. Egy m˘d marad: hajig l s. Fogjuk meg az egyik pajzsunkat, dobjuk neki, ‚s ism‚telni addig, amĄg az karakterek bĄrj k. Ha m r nem, akkor a pajzsot kapjuk fel, menekljnk ki az erd“be, ott pihenjnk, majd vissza, azt n isor z, hacsak bele nem d”gl”tt m r. Szabad az Łt lefel‚. Az els“ szinten m‚g nincs szks‚g olajra, a lentebbieken viszont egyre ink bb. Keressk fel az ips‚t ‚szakon (figyeljk a t‚rk‚pet). Egy kis besz‚lget‚s ut n elszelel. Visszamarad egy nagy sisak ‚s egy cs k ny, mind a kett“ j˘l fog j”nni. Ezen a szinten van m‚g egy g‚p is, aminek beindĄt s ra k‚s“bb tesznk l‚p‚seket. Miel“tt lejjebb menn‚nk, keressk fel azt az ajt˘t, amely ut n k”zvetlenl van egy m sik is, ‚s nem nagyon akar˘dzik neki kinyĄlni. Csukjuk be magunk ut n az el“z“ ajt˘t, ‚s Ągy pr˘b ljuk. Odabent egy l da, abban egy ezstkulcs. Most mehetnk az els“ szintre (ti. ez nem az volt). Odalent az aranyos kobold-effekteken kĄvl a bez rt ajt˘t is kinyithatjuk. Egy gombokkal teli helyre ‚rkeznk. Egyel“re ne forgassuk meg a kereket, Ągy a 2. szintre leesnk, majd onnan a harmadikra. A kulcsot vegyk fel. Hamarosan k“sz”rnyekre akadhatunk, ezeket is csak a hajig l˘s m˘dszerrel vagy kalap ccsal lehet tni (a kalap ccsal se nagyon). Meg”ltnk ugyan egyet, de bizonyĄt‚k hi ny ban m‚g v rhatunk azzal az elixĄr-”sszetev“vel. A l d b˘l szedjk ki az arany‚kszert. Hamarosan egy bez rt kapura lelnk. Illeszszk a megfelel“ helyre az arany‚kszert (GOLDEN JEWEL), ‚s egy csill‚t l tunk. A sĄn v lt˘it a jobb oldalra l‚v“ karokkal kezelhetjk: bal kar lent -> nyugatra, jobb kar le -> keletre, mind a kett“ le: nem megy (teh t ha mind a 2 fent: d‚l). A d‚li ir nyban van k‚t rejtett  tj r˘, ‚s egy sz‚n‚r, amib“l a cs k nnyal szenet kap lhatunk. Tegynk el egy darabot, ki tudja, mikor lehet szks‚gnk a f–t“‚rt‚k‚re. Keletre nincs semmi. Nyugatra egy ajt˘t kiz rva (LOCKPICKkel) lemehetnk a negyedik szintre. Az itt utunkba akad˘ k“sz”rny m r elejt egy BLOODSTONE-t, amit tegynk zsebre. Tal lkozhatunk egy olyan hellyel is, ahol majdnem minden fal tele van kerekekkel, ‚s egy p”rg“ forgat meg. Ha mindegyik kereket lefele  ll sba helyezzk, a forg˘/p”rg“ megsz–nik. Ahol az Łt el van z rva k”vekkel, ott haszn ljuk a cs k nyt, majd keressnk egy szellemet, aki egy kulcsot nyom a keznkbe. Innen nem messze van egy fogasker‚k (GEAR) is. A lehet“ leggyorsabban kerljnk vissza az els“ szintre, ott fut s a masin hoz. Illesszk a fogaskereket a hi nyos helyre, nyissuk ki a kis ajt˘csk t, lap toljuk be azt az egy darab szenet a kaz nba. Csukjuk vissza, ‚s hŁzzuk meg a kart. M–k”dik! Menjnk akkor vissza arra a helyre, ahol le szoktunk ugrani a 3. szintre, de most forgassuk a kereket mĄg egy teleport meg nem jelenik. Hopszi, bele. Ah, ez a m sodik szint. Egyik helyen furcsa g zszagot lehet ‚rezni, de hogy biztosak legynk a dologban, miszerint az g z, l“jjnk oda a t volb˘l egy t–zlabd t. Bumm, a fal berobban. Odabent az 5-”s sz mŁ kulcs. A sokplat˘s helyen fussunk v‚gig, egy t–zgoly˘-vessz“ lehet a mienk. Hadd sz˘ljunk most arr˘l a helyr“l, ahova el“sz”r kerlnk. Mintha mind a n‚gy oldalon fal venne k”rl, de mind a n‚gy fal csak illŁzi˘. szakra indulv n egy vesz‚lyes helyre jutunk, m r egy ˘vatlan l‚p‚s is a v‚gnket okozhatja, kett“ meg azt n v‚gk‚pp. Van k‚t kar ‚s egy tapos˘. A karok k”zl a balt le, a plat˘t pakoljuk meg, ‚s a tŁloldali ajt˘ kinyĄlik. Odabent a l da kifoszt s t k”vet“en nyomjuk be a falon l‚v“ gombot, ‚s hamar bele is halunk. A most megjelen“ menb“l v lasszuk az EXIT GAME-et, ‚s akkor Ąrjuk be, hogy COV RULES. A reag l s jobb g‚peken nem Bad command or file name. Ha a LOAD GAME-et v lasztjuk, akkor keressnk egy  ll st a j t‚k elej‚r“l ‚s ugorjunk a leĄr s legelej‚re. Az elz rt folyos˘b˘l kijut s viszont Ągy t”rt‚nhet: a l d s teremt“l 1-2 mez“vel nyugatabbr˘l egy cuccot dobunk, ami a falon benyomja a gombot, majd csak a megfelel“  ll st kell a falon megkeresni (segĄts‚g: nem a balt kell lent tartani, hanem...) Egy m sik l d ban ‚szak, ‚szakkeleti ir nyban megtal lhatjuk a vill m-var zslatot. D‚lre a n‚gy  lfalas mez“t“l a n‚gyes sz mŁ b nyakulcsot szerezhetjk meg, nyugatra meg egy csillog˘ kulcsot (SHINY KEY). Keressk meg azt az ajt˘t, amit az ”t”s kulcs nyit (ez is a nyugati  gban), ‚s m”g”tte egy Łj felj r˘ bontakozik ki, amely az egyes szintnek egy Łj  g ba visz. Hamarosan egy t bl t olvashatunk, miszerint tegyk le fegyvereinket, de ez csak egy ˘cska kobold-trkk. Itt a kettes sz mŁ b nyakulcs megszerz‚se a feladat, amihez egy lukas ‚s kerekes  gban juthatunk hozz . Ha megvan, keveredjnk vissza az els“ szint m sik fel‚re, ‚s nyissuk ki a kettes sz mŁval a bez rt kaput. Juhajj, forgassuk a korongot, essnk le a m sodik szintre. Ezen a helyen a plat˘ra tegynk valamit, Ągy tov bb tudunk zuhanni. A harmadik szinten nagy hal loz si ar ny lesz, t–zgoly˘-veszsz“k aj nlottak, vagy nagyon-nagyon sok MP. Halomra kell ”lni a lebeg“ kĄgy˘kat. Ha megvan, egy Łjabb (ak r egyes er“ss‚g–) fireball aj nlott a f‚szkek ki‚get‚s‚re (fekete szĄn– lesz). Keressnk egy rejtett gombot, ‚s az Ągy nyĄlt Łton jussunk el olyan k”zel az ‚szakkeleti teleporthoz, amennyire csak lehet. Sz‚nerek kifejt‚se is segĄthet a tov bbjut sban. Łjabb csoport kĄgy˘ megfojt sa, ‚s keressnk megint egy titkos gombot, hogy a teleportos r‚szhez kerlhessnk. Innen fussunk le a negyedik szintre, ahhoz az ajt˘hoz, amit nem tudtunk kinyitni, ‚s k‚t oldalon volt k‚t kulcslyuk. A lentebb l‚v“... Ezen a folyos˘n a friss leveg“ biztosĄt sa ‚rdek‚ben szab lyos id“k”z”nk‚nt tzes g”mb”k suhannak tova. V rjuk ki a megfelel“ pillanatot, rohanjunk az ajt˘hoz, de vegyk figyelembe, hogy 180ř-kal elforgat. Ajt˘t ki, mi be. Odabent r bukkanhatunk harmadik t rsunkra, Paulsonra, aki ‚ppen iratait rendezi. Vigyorogva csatlakozik, a tetra‚der-kulcs t ott ne felejtsk. A cuccai hely‚t is felfedi, szerelkezznk fel. Vaulson kock j t (VAULSON'S CUBE) se felejtsk ott. M r csak ki kell innen jutni, ehhez egy teleport l˘s m˘d a leggyorsabb, az odavezet“ ajt˘hoz val˘ kulcs m r megvan. V lasszuk az ‚szaki g”mb”t, mert a d‚li a kettes szintre visz, a keleti meg egy mez“vel nyugatabbra. Ki az erd“be, keressk meg Sk˘cia kerĄt‚s‚t, ‚s haszn ljuk a kock t, mindj rt k‚tszer. Vid man fel ‚szakra. Az yveli erd“kb“l f“leg Yvelbe juthatunk el, igaz, azzal m‚g k‚ne v rni egy kicsit, mert ism‚t kerĄt‚sek  llj k utunkat. Itt tal lhat˘ az a feh‚r torony is, ahol az elixĄrt kell elk‚szĄtennk. Van m‚g a Kimm‚ria V r, ahova a hidat orkok t”mege z rja el, mellesleg le is ‚gett‚k. Onnan nem messze a S”t‚t Sereg elit harcosai (ogr‚k vagy olyasminek gondolhatt k?) dorb‚zol, ha az ottani nagyobb csapatot letjk, egy Łjabb VAULSON'S CUBE is Łj gazd ra tal l. M ' mehetnk is Yvelbe. Yvelben ‚rdemes v‚gigkutatni minden egyes h zat, ahova be lehet l‚pni, mert ellenfelek nem j”nnek (egyel“re), ‚s p r h zban hasznos kacatokat sz˘rtak sz‚t. Egy h zat kell csak kulccsal kinyitni, azaz van m‚g kett“ m sik bez rt is, de azokhoz nem tal ltuk a megfelel“ kulcsokat. Mindenk‚ppen szerezzk meg a Dwarvish plate mailt ‚s a Halberd Widow -t. Sadia, egy patikus boltja is a v rosban leledzik, menjnk el hozz . Ha ‚rdekl“dnk n la az anyaf”ld porr˘l, r”gvest odaadja. El‚g neh‚z summ k‚rt diagnosztiz lni is tud, s“t, meg is gy˘gyĄthat (csak ahhoz tŁl dr g ra tartja, hogy haszn t is vehessk). M‚g k‚t boltos van itt: egy Ąj sz/nyil sz/nyul sz, meg a dagadt Victor. Victorn l kiv‚telesen rulez anyagok vannak, a GREAT SWORD OF JUSTICE-t el“bb-ut˘bb mindenk‚ppen be kellene szerezni (425 ezst). Az ‚szaki soron k‚t m sik hasznos int‚zm‚ny van, az egyik ahol a tan cs l‚sezik. Geron is k”ztk vigad,  m minket nem tŁl szĄv‚lyesen dv”z”l, mondv n, hogy addig ide ne dugjuk a k‚pnket, mĄg az elixĄr nincs meg. A m sik hely sokkal ‚rdekesebb. Na, ki fogja kital lni? Visszat‚r“ motĄvum mind a CoV has bjain, mind az RPGk nagy t”meg‚ben, mind pedig 200 m‚terenk‚nt az utc kban... A kocsma, kital lt tok. Az ”reg palit v‚gig lehet hallgatni, de mivel s”rt nem fizet ‚rte, az ”tlet megval˘sĄt sa fakultatĄv. Koldus bar tunk is itt elm‚lkedik, hogy vajon mi‚rt pont erre sodort minket a sors, amikor issza az ”sszekoldult p‚nzt. KĄnos helyzet‚b“l Łgy menti ki mag t, hogy r nks˘z egy inget, aminek a neve Cape of Concealment, ‚s segĄt elrejt“zni. Kombin lva a Shield of Stealth-tel meg a Shoes of Silence-szel biztosan hat sos lehet. A harmadik tag nagyon ismer“s, amint odan‚znk, elkezd panaszkodni, hogy abszolŁt kisz radt az ut˘bbi k‚t percben, ‚s hogy nem vagyunk-e hajland˘ak venni neki egy italt. Majdnem beugrottunk a trkknek... Itt most csak az anyaf”ld volt a fontos, el is indulhatunk a Feh‚r Toronyhoz. L‚pjnk be... Odabent van egy megjegyz‚s, miszerint RING FOR ADMITTANCE, ami jelentheti azt is, hogy csengess, hogy beengedjenek, meg azt is, hogy gy–r–t a beenged‚s v‚gett. Esetleg azt is, hogy elgurult a p”tty”s labd m. Az ut˘bbi nem eg‚szen biztos. Az els“ szinten nem fogunk nagyobb neh‚zs‚gekbe tk”zni, a MYSTIC KEY-s ajt˘kat MYSTIC kulccsal kell nyitni. Ha a keletre nyĄl˘ l‚pcs“k”n felkutyagolunk, ott is tal lunk egyet. A barna MYSTIC kulcs a legd‚lebbi ilyen z rat nyitja, az att˘l p r mez“vel ‚szakra l‚v“ kulcslyukot meg sim n ki lehet nyitni a LOCKPICKkel. Ett“l nem messze van egy m sik norm l z r, de ehhez mindenk‚ppen kell egy kulcs, ami‚rt fel kell mennnk eg‚szen a harmadik szintre. Van k‚t csoportnyi amazon, akiknek kipusztĄt sa ut n is cs”rren a f”ld”n egy-egy Łj kulcs. szakra van egy r cs, ami nem akar kinyĄlni, pedig a kulcsot beleillesztettk a z rba. Vizsg l˘djunk egy kicsit az onnan d‚lebbre l‚v“ nyugati falakon... Odabent Lyle nev– tolvaj ismer“snk van vasra verve, akire Łgy eml‚kszik Baccata, hogy nemr‚g tiltott k ki Gladstone-b˘l lop s miatt. Tov bbi sors r˘l d”nts”n mindenki maga, mert a k”vetkezm‚nyeket nem tudjuk, ugyanis a j t‚k v‚g‚re elmenetel ut n szabadĄtottuk ki, ‚s semmi kedvnk nem volt emiatt a tag miatt Łjb˘l kszk”dni. Van egy ezst”s MYSTIC kulcs, amivel semmire nem jutunk, egy MYSTIC z rral egyetemben. A kett“ viszont nem illeszkedik, ez‚rt m sszunk fel a m sodik szintre, most m r a nyugati ir nyb˘l. A m sodik szinten amolyan kklopsz-beholder-tyŁkra sz mĄthatunk. Klassz a digi kotkod cs,  m a pillant sukkal jobb vigy zni, igen er“s t–zgoly˘k. Legel“sz”r keressnk olyan termet, ahol a padl˘nak majdnem minden tagja egyben tapos˘ is. Rohanjunk be, vegyk fel egy ‚szakra l‚v“ niche-b“l a kulcsot, ‚s rohanjunk vissza. Egy fireball scroll is van a d‚li oldalon. Az im‚nt megszerzett kulcscsal menjnk le, ‚s De Blanca olt ra m r nyitva is  ll el“ttnk, csakhogy FEJ n‚lkli a mellszobra. Ha nyaka meg v lla sem lenne, akkor t‚nyleg egy 100% mellszoborr  reduk l˘dna... Vissza a m sodikra. Az els“ szinten bellr“l z rt ajt˘khoz Łgy kerlhetnk oda, ha a m sodikr˘l lehuppanunk (az‚rt t‚nyleg j˘ gyakorlat volt a WESTWOODnak az EOB). A legv ltozatosabb helyekre abb˘l a teremb“l juthatunk, ahova lockpick Łtj n kerlnk be. A padl˘ tele van likakkal, ha valaki gondolja, akkor most pr˘b lkozhat a leugr sokkal. Az ajt˘ bez r˘dott m”g”ttnk, a szoba m sik sark ban meg egy kulcsot lehet l tni. A k”vetkez“ Łtvonalon haladva el lehet ‚rni (ugyanis a lyukak egy r‚sze csak illŁzi˘): , K, K, , . Ahelyett, hogy visszarohann nk, ‚s boldogan elpazaroln nk a kulcsot, keressnk gombokat a falakon, ‚s nyomogassuk be mindegyiket. Ha m r el tudn nk gyalogolni az ‚szakkeleti sark ba a szob nak, tegyk azt, ‚s l m! A fal csak illŁzi˘. Odabent sok madarat szorĄthatunk keblnkre, ‚s minden val˘szĄn–s‚g szerint m‚g t”bbet, ha nagyon babr lni akarunk az utunkba kerl“ gombokkal. A vermes teremb“l a kijut sban Gravi T ci˘ nev– bar tunk segĄt. Nyomat‚kosĄtott felsz˘lĄt s: NE HASZNLJUK EL A KULCSOT!!! Ez volt mondjuk a legszemetebb hŁz s Westwood‚kt˘l, mert ott egy kinyitand˘ z r, van egy kulcs, bele is passzol, csakhogy k‚s“bb olyan helyen is szks‚g lesz erre a kulcsra, ahol m shogyan nem lehet tov bbjutni. A m sodik szinten kb. ennyi volt az ‚rdekes, ideje feln‚zni a harmadikra. Ez lesz az eg‚sz j t‚kban a legnehezebb r‚sz, nem csod ln nk, ha valaki a berhel‚shez folyamodna. A lehet“ leggyorsabban kell v‚gigrohanni, mert ha le llunk harcolni, akkor biztosan kampec. Az elej‚n mondjuk nem  rt egy kicsit tisztogatni, ami nem sokat haszn l, m‚gis valami. Keressk meg a legk”zelebbi szellemeket, csalogassuk “ket magunk ut n, ‚s harcoljunk velk a l‚pcs“n‚l amĄg tudunk, azt n, ha szorul a kapca, fussunk le a l‚pcs“n. N‚ha nem j”n be, mert ugye a szellemek a falon is k‚pesek  tmenni, mi t”bb, onnan is harcolhatnak. Ezt a l‚pcs“t jel”l“ blokkra is ‚rthetjk. Egy dolgot kell mindenk‚ppen megszerezni err“l a szintr“l, a kulcsot. Err“l adtunk egy t‚rk‚pet is. A kulcshoz nyĄl˘ ajt˘t a m r emlĄtett MYSTIC kulccsal nyithatjuk. Odafel‚ sz guld s k”zben el ne felejtsk bez rni a k‚t vermet, mert leesnk egy minotauruszhoz, ami ”nmag ban nem gond, de amikor Łjb˘l felmegynk, ‚s  t akarunk rohanni a kulcshoz, sok-sok szellem fogja az utunkat  llni. Az  tjut shoz a tŁloldalra is kell vetni egy kavicsot. Visszafel‚ v gt z s k”zben viszont pont kap˘ra j”n a luk, essnk is le. A minotaurusz lenyom sa ut n useful t rgyak maradnak, meg a szarva. A szarv t haszn lva kijuthatunk a madaras r‚szre. Le az els“re. J˘ nagy pihen‚s ut n a harmadikon szerzett kulccsal kinyithatjuk az id ig z rt ajt˘t, ‚s lem szhatunk a pinc‚be. A FACE YOUR GREED arra utal, hogy nem lenne j˘ a cuccokat zsebre tenni, legal bbis most. Mindegyik t rgyat a megfelel“ niche-be helyezve a niche-ek elt–nnek, de mindegyik t rgyat megtal lhatjuk egy nem sokkal t volabbiban. Az Łjonan kinyĄlt j rat v‚g‚n egy MYSTIC kulccsal z rt ajt˘, amelybe a vil gosk‚k kulcs illik. Odabent szellem-any˘ ugrik el“ hetvenhetedik szokny ja r nc b˘l, ‚s egy nagy-nagy k˘dot k‚rdez. Mondjuk meg neki a magunk‚t, a szoborfej m r mi‚nk is lett. Vissza az olt rhoz, nyomjuk r  a fejet, dobjuk bele a hozz val˘kat, a fej villog, az elixĄr megvan. Fussunk vissza Yvelbe, Geronhoz, aki szĄvesen odaadn  az “ kulcs t is, csak el“bb vigyk oda Dawnt. Dawn fel‚ (a kocsishoz) indulva f‚lŁton abba botlunk, akihez indultunk. Elmes‚li, hogy rajtukt”ttek orkok, ‚s ez addig tartott, mĄg a kocsisa bele nem pusztult. Aj nlatokat tesz, csak h t minden mezei j t‚kos azonnal kital lja: egy Łjabb  lruh ja Scotia-nak. Teh t ATTACK. Persze Scotia megint  talakul, most egy s rga hll“ form j ba. A legegyszer–bb haszn lni az ACE OF OBLIVION-t vagy DOMINION-t, mert j˘ er“s ellenf‚l. Most m r megdupl zott sebess‚ggel rohanunk a kocsishoz, ‚s val˘ban, a kocsis haldoklik, a lov t meg m r megett‚k. Dawnt persze elrabolt k. Puff, akkor vissza Yvelbe, a tan cshoz. Geron nagyon cidrizik: a v ros milĄci ja elesett, rajtunk a sor, hogy megmentsk Yvelt. Odakint a m r ismert ogr‚k meg a most megismerhet“ lovagok akad‚koskodnak. A lovagok nem tŁl vesz‚lyesek, de ha sok ogre gy–lt ”ssze, hogy f–szert dar ljon az orrunk al , ne k‚slekedjnk, haszn ljuk a Hal lvessz“t (amit a Feh‚r Torony alagsor ban tal ltunk). Pihenni Łgy lehets‚ges, hogy bemegynk a h zakba. Bizonyos kil˘ hŁs led”gleszt‚se ut n a v ros megmeneklt. De a tan csterem ajtaj n egy c‚dula van csak: valaki ellopta a kulcs t, a tolvaj a Macskas‚ta Barlangokba meneklt. Pomp s. Ez a barlangrendszer a kocsm n keresztl ‚rhet“ el, Ągy a k”vetkez“ utunk oda visz. Ott le az ajt˘n, nyomjuk le az ogr‚kat ‚s keressnk egy elrejtett gombot. Odalent p r lovagokon keresztl el‚rhetnk egy tan cskoz˘terembe. Ez a S”t‚t Sereg f“hadisz ll sa, ‚s ‚ppen megbesz‚l‚st tart Mylek, a parancsnokuk, meg a kedves, dagi VICTOR! Megk‚rnek minket, hogy csatlakozzunk, persze a program j˘szĄv–en d”nt helyettnk: nem. ™ljk le Mykellt, ‚s a mi‚nk lesz: S”t‚t Keszty– (sok helyen kulcsk‚nt funkcion l), szobor ‚s Geron kulcsa. A szobrot tegyk bele egy ‚szakra l‚v“ niche-be, ‚s kinyĄlik egy Łj hely, de az ott tov bbvezet“ Łt k‚t kulccsal nyithat˘. K‚t k‚znyom is van egym s mellett, ezeken menjnk tov bb. Az ‚szakra viv“ Łton hamarosan kis kisl‚sekkel tal lkozhatunk, amik p r pillanat alatt elszĄvnak minden MP-t. Sebezni rajtuk a SPARK ‚s a LIGHTNING tud. A lej ratot nem ‚rdemes meg- n‚zni, mert val˘j ban csak egy felj r˘ arra az esetre, ha leesn‚nk. Keressnk egy l d t, mert ebben nagyon fontos dolgok vannak: s rga kulcs, egy tekercs a MIST OF DOOMr˘l, meg p r m sik hasznos dolog (amiket az‚rt nem Ąrunk, mert sokszor van olyan, hogy a program v‚letlenszer–en v logatja). K”z‚pen egy niche, egy karral ‚s egy felirattal: aktiv ld ‚s duplik l. Ahhoz, hogy m–k”dj”n is, mind a h rom zapperes  gban kell, hogy legyen egy-egy zapper. Mindenki r j”n, hogy melyik fegyvert vagy p nc‚lt ‚rdemes duplik lni (kulcsokat meg ilyeneket nem lehet). Innen kijutni egy hosszŁ-hosszŁ Łton lehet, vissza a k‚tz ras ajt˘hoz. Most ism‚t induljunk el a k‚tKESZTY–S z rhoz, de ezŁttal a m sik ir nyba menjnk. Vigy zzunk, mert tele van illŁzi˘falakkal, ‚s j˘p r csak egyir nyŁ. Egy k‚k kulcsot kell megszerezni, aminek segedelm‚vel kinyithatunk egy l d t, ‚s felvehetjk azt a kis kulcsot, ami a p rja a s rg nak. Nyissuk ki a k‚t z rat... Meglep“ fordulat: valami k‚t trutyifej– idegen veszekszik egym ssal, ‚s f–t-f t Ąg‚rgetnek, ha mellettk d”ntnk, ugyanis egy “si pr˘f‚cia j”vend”l‚se szerint neknk kell eld”ntennk ennek a k‚t n‚pnek a sors t. A v‚geredm‚ny ugyanaz, b rmelyiket v laszthatjuk, de valamivel k”nnyebb lenyomni az emberfej–eket. El lesznk teleport lva egy b”rt”nbe, ami m r a Kimm‚ria V r r‚sze. Egy halom ellenfelet le kell ”lni, a k”vetkez“ kulcsokat meg ”ssze kell szedni: aranykulcs (ellenfeleket lenyomva, sok ‚benkulcsot is elejtenek), Nathaniel kulcsa (d‚lebbre, egy ‚szakra n‚z“ rejtett j ratban), gy‚m nt (egyik l d ban). Az egyetlen nehezebb feladat az, amikor a sokajt˘s cell kn l vagyunk, a falon van egy kar, egy teremben meg egy l da. Ez a l da sokszor elteleport l, ha hozz ‚rnk, de ha az ajt˘t magunkra csukjuk, a kinti kart meg  t llĄtjuk, egy Łjabb helyre kerlhetnk. Tov bbi tennival˘: elmegynk a legd‚lnyugatibb sarokba. Itt van egy l da, amit nem val˘szĄn–, hogy ki tudunk nyitni (nem tartalmaz l‚tfontoss gŁ dolgokat), onnan nem messze meg egy ajt˘, m”g”tte teleporttal. A m sik l‚nyek otthon ba visz, akik akad‚koskodnak, hogy m‚g mindig ‚lnek a Tud kosokb˘l. Val˘szĄn–, hogy mindig is fognak, mert Łjratermel“dnek. A legjobb, ha most ATTACK. P rat le kell nyomni ezekb“l a l‚gyfog˘kb˘l, majd felvehetjk a visszamarad˘ Vaelan kock t ‚s a Xeob kulcsot. A kulccsal menjnk el a k”z‚pt jt l‚v“ cellakomplexumba, ahol volt egy ‚szakra n‚z“ bez rt ajt˘. Em”g”tt rejlik a felj r˘ Scotia v r ba... Odafent vagyunk? OK, ha j”n egy szellemlovag, t madjunk, ‚s ”ljk meg. Nem lehet? Ciki. T volr˘l forr˘ t–zgoly˘kkal integet, k”zelr“l meg borotva‚les kardj val csapkod. Eltal lni nem nagyon fogjuk, a var zslatok k”zl is egyedl a MIST OF DOOM hat r  valamelyest. Akkor mit‚v“ek legynk? Pr˘b ljuk csak a VAELAN'S CUBE-ot, ugye, hogy hamar belepusztul? A balt s ellenfeleket pedig sim n is meg lehet gyilkol szni. 1.szint:Egy nagy k”rfolyos˘n  llunk. Keletre van egy kloffol˘s hely, amin tŁl egy olyan ajt˘ van, amit mindm ig nem tudtunk kinyitni. A k”rfolyos˘ ‚szaknyugati sarka fel‚ vigy zni kell, mert bez r˘dik m”g”ttnk a fal, ‚s kij rat csak lefel‚ van. Egyszer mindenk‚ppen fel kell keresni, menjnk be, n‚zznk be a vak gba, ott egy gombot megnyomva megjelenik egy viaszb˘l k‚szlt kobraszobor. A kiutat innen m r emlĄtettk. Ezekb“l a szobrokb˘l m‚g ”ssze kell szednnk egy s rk nyt, egy humanoid figur t, valamint egy unikornist. Az els“ szinten keletre van m‚g egy ajt˘, amit a b ny ban haszn lt m˘dszerrel lehet kinyitni (kls“ ajt˘ le, bels“ fel). Odabent egy vegg”mb, amiben ki m s, mint Dawn duzzog. A gy‚m ntot haszn lva ki is surranhat. MegĄg‚ri, hogy azonnal kldi a gladstone-i seregeket. Egyik helyen egy nagy gomb van a falon, amelyet megnyomva egy polcnyi balta veti mag t a csapatra. Innen nem messze egy m sik gombot benyomva teleportra lelnk, ahova ugorjunk be. Lesz egy ajt˘ meg egy vermes hely. Az els“ vermet Łgy lehet bez rni, hogy a falsor m sik oldal n l‚v“ gombok k”zl a fels“t benyomjuk. A m sodik verem bez r s hoz fel kell  ldoznunk egy t rgyunkat. Odabent egy niche meg egy kar lesz, amit betesznk a niche-be, ‚s ‚rt‚ke is van,  tv ltja ezstbe (visszafel‚ nem megy). Most n‚zzk meg az ajt˘t. Oldalt mindenf‚le kutyafejek vannak,  llĄthat˘ nyelvekkel. P r l‚p‚ssel arr‚bb az Atlasz elt–nik, az ir nyt– ‚szveszetten forogni kezd. Err“l is adtunk egy t‚rk‚pet (b r k‚s“bb lehet csin lni r˘la, ha a 2. szintr“l leessnk). A T bet–k teleportot jelentenek, amik att˘l fgg“en teleport lnak, hogy a nyelvek milyen  ll sban vannak. H rom helyre vihetnek: a mez“ k”zep‚be, ki az ajt˘n ‚s le a dungeonbe. rtelemszer–en k”z‚pre kell vitetni magunkat. Mivel a kombin ci˘k v ltoznak, nem adunk ‚rt‚ket, de nem csak egy megold sa van, hanem kb. 5 (‚s a 16 lehets‚gesb“l Ągy nem is olyan neh‚z, csak mentegessnk szorgalmasan). Odabent az S forgat˘t jel”l, a karika tapos˘t. Tegynk mind a 4 tapos˘ra valamit, menjnk be a titkos  tj r˘s helyekre. Az egyikben gombokat l thatunk (ha alaposan keresnk). Nyomjuk be, egy niche nyĄlik, benne egy viaszs rk ny. Ha megvan, akkor a felvezet“ l‚pcs“t keressk meg. 2.szint:Itt szerezhetjk be az unikornis figur t. Egy z rt ajt˘t kell hozz  kilockpickelni. Az ADDER kulcshoz egy gombot kell benyomni, majd egy plat˘ra tegynk nehez‚ket, ‚s ‚szakra megjelenik egy gomb, aminek haszn lata m r t‚nyleg ezt a kulcsot eredm‚nyezi. Errefel‚ van egy l d ban a WESTWOOD STICK is. Az ‚szaknyugati sarokban ha a kutyanyelvet meghŁzzuk, kinyĄlik egy verem, amit csak Łgy tudunk becsukni, ha arr‚bb l‚pnk. Ett“l nem is olyan messze a NOIR kulcsot vehetjk fel, amit k”z‚pt jt haszn lhatunk, ahol sok ajt˘ van ( tj r˘t nyitnak k‚t folyos˘ k”zt). Ut na hŁzzuk meg az ottl‚v“ kutyafej nyelv‚t, ‚s egy teleport jelenik meg, amibe belel‚pve felugorhatunk a harmadik szintre. Mivel m‚g egy figura hi nyzik, tegyk azt. 3.szint:Ide kell egy DULL KEY ‚s egy GOLDEN KEY. A d‚lnyugati sarokban van egy hely, ahol a szok sos adakoz st kell megejteni. Ahova az van Ąrva, hogy LEAVE WEAPONS HERE, oda fegyvert kell tenni, ahova LEAVE ARMORS HERE, oda p nc‚lt, a LEAVE JEWELRY-hez nyakl ncot, a LEAVE MEDICINES-hez meg gy˘gyĄrt. Mi Łgy csin ltuk, hogy minden m st ledobtunk, csak egy fegyver ‚s egy mellv‚rt volt minden karakteren, majd bementnk ebbe a terembe, ‚s minden cuccot letettnk. Jutalmunk a DULL KEY, amivel siessnk el ‚szak fel‚, ahol is van egy bez rt l da. A l d t kinyitva egy ezstkulcs a mienk. M r csak a szobor k‚ne. Ez a d‚lkeleti sarokban van, ahov  akkor nyĄlik ajt˘, ha valamit csin lunk. ™””, m r annyira nem is eml‚ksznk, mi volt az a cselekedet, mert valamikor m‚g z rva volt, azt n k”vetkez“ alkalommal, amikor n‚ztk, m r t rva  llt. Val˘szĄn–leg az innen nem messze l‚v“ gombot kell benyomni, ami el“tt egy verem  ll. Csak hajĄtsunk valamit, az a gombot benyomja, majd leesik. Odabent van a figura, de amint bel‚pnk, a fal bez r˘dik. Tegynk valamit cser‚be a niche-be, ‚s Ągy nyomogassuk a kis helyis‚gben elrejtett gombokat. Ha kikerltnk, hamarosan el‚rhetjk a j t‚k v‚g‚t. Vissza a m sodikra (zuhan ssal). Van egy rejtett gomb, amihez el kell mennnk a leg‚szakibb j ratba, onnan meg d‚lre. S“t, mellette van egy m sik, m‚g rejtettebb gomb is. Nyomjuk meg a keletit (ha a d‚lit nyomn nk, az lepottyan shoz vezetne). Ezen az Łj Łton k‚t helyre juthatunk el, Richard kir ly kopors˘j hoz, de itt m‚g z rva  ll az ajt˘, meg a z rhoz ill“ kulcshoz, ami a kopors˘teremt“l d‚lre van. Dobjunk el valamit keleti ir nyba, mire d‚lre a verem m”g”tt megjelenik egy teleport. Ugorjunk oda. A verem persze csak illŁzi˘ volt. Kapjuk fel a kulcsot, ‚s tegynk valamit a niche-be, majd gombot be, hogy a verem elt–nj”n. A kir ly ott fekszik, de a var zskopors˘ valami szrke rondas ggal van bevonva. A s”t‚t m gi t megt”rhetjk, ha a kopors˘ k”rl l‚v“ n‚gy  llv nyra megfelel“ sorrendben feltesszk a viaszszobrokat. A bal als˘ legyen a kobra, azt n (a f‚ny vet“d‚s‚nek sorrendj‚ben) a humanoid, a s rk ny ‚s v‚gl az unikornis. A kopors˘ tiszta. Most a n‚gy sark ra tegyk r  a n‚gy kulcsot, majd a kir lynak adjuk be a finom elixĄrt. Tataaaa! Felkel. Egy fegyvert kuncsizik, majd odaadja a gy–r–j‚t, aminek segĄts‚g‚vel legy“zhetjk Scotia-t. Siessnk fel a harmadik szintre, a kett“s ajt˘hoz. Miel“tt bel‚pn‚nk, illesszk a t rgylist ban l‚v“ SHARD OF TRUTH-hoz a RUBY OF TRUTH-ot ‚s mi‚nk lesz a WHOLE TRUTH. Nyissunk be (haszn lva az ajt˘n a SILVER KEY-t ‚s a GOLDEN KEY-t), oda Scotia-hoz, ajt˘nyit s, duma, csata. Amint  talakulna a h”lgy (k‚k k”rvonalak), haszn ljuk a WHOLE TRUTH-ot, Ągy val˘di form j ban k‚nytelen szembesz llni velnk. Erre sem hat ugyan a WESTWOOD STICK kl”nleges k‚pess‚ge, de legal bb le lehet nyomni. Hal lakor egy nagyot  tkoz˘dik: Nem meneklt”k meg a bosszŁNK el“l! . Vajon ki lehet a m sik? Az majd a k”vetkez“ r‚szben, de addig is egy kis utal s a v‚g‚n: a f”rtelmes Draracle balj˘slatŁ arca... Egy nagy bocs nat a szokatlanul t”m”r ‚s sz raz Ąr s‚rt, csak tudj tok, nem akartunk ebb“l is ‚ves sorozatot csin lni. Rem‚ljk, segĄtett a nem tŁl r‚szletes leĄr s abban, hogy magatok‚nak ‚rezz‚tek a gy“zelmet! -H Pi :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Nem hisszk, hogy a DEMONWARE n‚v emlĄt‚s‚re emberek sz zai ugr ln nak fel lelkendezve, mivel ez a csapat is azok k”z‚ a group-ok k”z‚ tartozik, akik legink bb a budget kateg˘ri ban dob lj k meg proggyk-kal a nagy‚rdem–t. Ez az alkot suk azonban meghazudtolja saj t kateg˘ri  j t: ha ‚rt‚kelnnk kellene azt mondan nk r , mint Laci : akinek k”ztudottan j˘k a fogai: SZUPER! (Akinek m‚g nem esett le: egy Blend-Ah-med nev paszt r˘l volt sz˘...) A kerett”rt‚net olyannyira f raszt˘, hogy nem is lopjuk itt a helyet az info-k el“l, Łgyhogy ak r kezdhetjk is. Egy kis t”lt‚s ut n a f“k‚perny“ t rul csod lkoz˘ szemeink el‚. Miel“tt azonban vadul ugr ln nk a menpontok k”z”tt, nem  rt itt sem k”rben‚zni. A bal fels“ sarokban a LOCATED OBJECT felirat alatti ablakban tekinthetjk meg az apahaj˘nkat, illetve az e k”rl kering“ iz‚ket. Iz‚ken egy‚bk‚nt azokat az Alien (Idegen) l‚nyeket ‚rtjk, amik meg szokt k l togatni a haj˘t. Ha p‚ld ul most r clickelnk a mozg˘ micsod ra, megtudhatjuk, hogy n‚h ny meteoritr˘l van sz˘. Ezeknek a dolgoknak a k‚p‚t egy‚bk‚nt meg is n‚zhetjk: el‚g ehhez a jobb-