Ez a Sierra egy j˘ brig d: mindig okoz valami meglepet‚st. Most nem arra gondolok, hogy megint kldtek n‚h ny kil˘ LAST DYNASTY-demot (mondjuk kldtek, de ‚n nem arra gondolok), meg arra se, hogy mire kiment a divatb˘l, addigra elkldt‚k a WOODRUFF-ot (meg ugyan nem kaptuk, mert Fin nc Ferenc “rmester r lt a v mon, mert nem volt hozz  sz mla mell‚kelve, mert mi‚rt is lett volna, amikor aj nd‚k, de aj nd‚k mell‚ is kell mell‚kelni egy null s sz ml t, teh t Ąrni kell a Sierr nak, hogy k‚t LAST DYNASTY-demo k”z”tt kldjenek egy null s sz ml t is, ahol majd teljesen lip˘tnak n‚znek bennnket, mert...  ebbe most nem bonyol˘dok bele teljesen, tov bbi r‚szletek a THE LAST PNZšGY§R c. kalandj t‚kb˘l kiderlnek). A Sierra viszont az‚rt j˘ brig d, mert k”zben kld”tt egy teljes LAST DYNASTY-t is. Akkora h–h˘t csaptak k”rl”tte, hogy marha kĄv ncsiak voltunk r . MŁltkor a Sierra-Łjdons gok k”z”tt m r ejtettnk p r keresetlen sz˘t r˘la, teh t annyit m r mindenki tudhat, hogy egy Star Wars-szer– t”rt‚netbe cs”ppennk, amelyben a gonosz Iron Lordot ‚s k”vet“inek n‚pes t rsulat t kell kl”nf‚le z–r”k k”zepette lem‚sz rolnunk. A demokb˘l arra lehetett k”vetkeztetni, hogy egy SPACE ROGUE-szer– j t‚khoz lesz szerencs‚nk, amelyben el“sz”r az –rben lel”v”ld”znk p r ellens‚get, azt n egy bolyg˘ra lesz llva t‚nykedhetnk kalandor m˘dj ra. H t a v‚geredm‚ny nem igaz n ez lett: van egyr‚szt egy kl”n l”v”ld”z“s j t‚k (egy id“ ut n v‚gtelenĄtve), meg egy kl”n kalandj t‚k. A l“d”z‚s egy ideig tulajdonk‚ppen a kaland introjak‚nt szolg l, hogy a sok videot n‚zegetve el ne szuny˘k ljon a t. j t‚kos  egy‚b ”sszefgg‚st m‚g nem sikerlt tal lni (de a keres‚s m‚g folyik). Na, v gjunk bele! Bejelentkez‚s el“tt, mintegy  lland˘ szolg ltat sk‚ppen, a j t‚k mem˘ria vagy 256-szĄn– Windows ut n sĄrdog l  az el“bbivel nem kell foglalkozni, ut˘bbit meg  llĄtsuk  t. Ha indĄt s ut n nem nyomkodjuk p nikszer–en az eg‚r gombjait, akkor megn‚zhetnk egy r”vid kis introt, amelyben a Star Wars els“ k‚psorair˘l koppintott r”vidke –rharcot szeml‚lhetnk, majd a kamera  tv lt a F”ldre, ahol els“ r n‚z‚sre a NASA indĄt egy –rhaj˘t, m sodikra viszont kiderl, hogy csak k‚t tin‚dzser (vagy ink bb tventi‚dzser, mert azok fog‚konyabbak a mes‚kre) egy g zpalackot. Ezut n Łj j t‚kot kezdhetnk, bet”lthetnk egy kimentett  ll st, vagy a HELP-ben gy”ny”rk”dhetnk. Ut˘bbin l meg is  llhatunk egy sz˘ra, mert a LAST DYNASTY online-helpje p‚lda‚rt‚k– lehet a t”bbi j t‚k el“tt: az angolul legal bb alapfokon ‚rt“ j t‚kosnak a lehet“ legapr˘bb r‚szletekig elmagyar zza a j t‚k kezel‚s‚t (pil˘taflke kijelz‚sei, a taktikai t‚rk‚p haszn lata, a kalandr‚sz k‚perny“je, kezel“billenty–k ‚s ir nyĄt s, a j t‚kban szerepl“ –rhaj˘k bemutat sa) Ągy tulajdonk‚ppen teljesen feleslegess‚ teszi a szok sos k”nyvecsk‚t (de az‚rt van az is). Mivel Ągy a kezel‚ssel most nem kell foglalkoznunk, ak r el is kezdhetnk j tszani. A sikertelen g zpalackindĄt s feletti szomorkod s k”zepette tal lkozunk Łjra k‚t f“h“snkkel, amely azonnal megsz–nik, mihelyt meglelik a VR-sisakjukb˘l elkall˘dott chipet, ‚s nekil tnak l”v”ld”zni egy cseppet. A sisak v‚letlenl a Mel nev– fick˘ fej‚re kerl, akinek a szerep‚t alakĄtjuk  Ągy ez sz munkra is edz‚st jelent. A program ‚rdekl“dik, hogy a szimul ci˘ "l tv nyos" vagy "gondolkodtat˘" legyen-e  mivel a kett“ k”z”tt nem igaz n sikerlt kl”nbs‚get felfedezni, legjobb ha b rmelyiket v lasztjuk. Itt a Vaslord n‚h ny hull mban t mad˘ haj˘j hoz lesz szerencs‚nk. Mivel a "kldet‚s" leĄr sa szerint az ellens‚gek nem l“nek vissza, val˘szĄn–leg mindenkinek nagy siker‚lm‚nyt nyŁjt majd a halomra l”v‚sk. Miut n ezzel megvoln nk, folytat˘dik az outeraktĄv mozi (ez egy Łj tal lm ny: m‚g v‚letlenl sem lehet benne semmit sem csin lni, a b m‚szkod son kĄvl legal bbis): a k‚t ifjonc kivonul a hegyoldalba uf˘t n‚zni. rdekes m˘don az ufo meg is jelenik, lesz ll, majd ‚rkezik egy kĄs‚r“ is, ami bar ts gos z r˘tzet zŁdĄt az egyes sz mŁra. F“h“seink term‚szetesen besz llnak, ami Łjabb l”v”ld”z‚st von maga ut n. "NehezĄt‚s", hogy az ellens‚ges –rhaj˘k most vissza is fognak l“ni. Mivel eg‚rk‚vel kicsit idegesĄt“ az –rharcot ir nyĄtani, r‚szemr“l a n‚zetelt‚r‚st gyorsan el szoktam int‚zni a rak‚t kkal ('F3'). Mivel ez m r nem gyakorl s, felt–nhet p r dolog, amire a k‚s“bbiekben nem  rt majd odafigyelni:  a pajzsunkat el‚g rendesen leverik az ellens‚ges –rhaj˘k tal latai, nem is besz‚lve arr˘l, ha ”sszetk”znk velk;  a pajzs energi ja lassan visszat”lt“dik, ha k”zben nem kapunk Łjabb tal latokat, de csak akkor, ha m‚g van mib“l (ha egyszer null ra cs”kkent, akkor t”bb‚ m r nem t”lt“dik fel). pp ez‚rt  kl”n”sen a k‚s“bbiekben  nem  rt kicsit elpucolni a s–r–b“l, ha m r nagyon aprĄtanak bennnket.   ltal ban az ellenf‚l ”sszes haj˘ja bennnket t mad (ez mondjuk most nem felt–n“, mivel egyedl vagyunk, de k‚s“bb majd idegesĄt“ lesz, hogy mindig pont bennnket p‚c‚znek (stĄlszer–bben: PC-znek) ki. A kedvenc taktik juk az, hogy ameddig az egyik csalimad rk‚nt el“ttnk kereng, addig a t”bbi h tulr˘l sz˘rja az  ld st r nk;  ameddig a gyorsĄt s automat n van ('S'-sel  t lehet kapcsolni manu lisra), addig a sebess‚g maxim lis, ha az utolj ra kiv lasztott c‚lpont fel‚ haladunk, ‚s null ra cs”kken, ha nem;  "meghalni" tulajdonk‚ppen nem lehet, mert ha egy ”sszecsap sban kil“nek bennnket, akkor az elvesztett tk”zetet el”lr“l kezdhetjk;  ezek itt l“nek r nk! (hehe) Miut n kil“ttk a Vaslord akad‚koskod˘ kikld”tteit, bel‚pnk a hipert‚rbe ‚s nemsok ra egy igen lak lyos kis bolyg˘n landolunk, ahol egy saj tosan ”lt”z”tt Łriember v r r nk n‚h ny burnuszos arab terr rista t rsas g ban. Az Łriemberr“l egy‚bk‚nt kiderl, hogy “ a kedves papa. Az ”lelkez‚s elh rĄt s b˘l n‚mi csal di perpatvar kerekedik, minek k”vetkezt‚ben egy fridzsiderben helyeznek el minket, ahol egy ideig elelm‚lkedhetnk a vil g dolgair˘l, kl”n”s tekintettel csal dunk ‚s a Vaslord k”z”tt fen ll˘, kor ntsem bar ti kapcsolatra. A fagyaszt s ut n papi Doc bar tunkra bĄz, hogy min‚l jobban eldugjon bennnket az Univerzum m‚ly‚n, mert a rettenetes Vaslord a birtokunkban lev“ tud sra v gyik. Az eldug s egy ide-oda k˘dorg˘ –rhaj˘ fed‚lzet‚re korl toz˘dik, ahol nemsok ra n‚mi l”v”ld”z‚sre lesznk figyelmesek, ‚s Doc bar tunk neheztel‚s‚nek ellen‚re besz llunk egy harcba, amelyben a Vaslord n‚h ny haj˘ja zargat egy Malchus (vagy valami ilyesmi) nev– csemp‚szt. Miut n ezeket kinyĄrtuk, fel‚bred bennnk a kalandv gy (de j˘ lenne m r egy kis kaland is!), ‚s Doc valamint a videofonon jelentkez“ papa tiltakoz sa ellen‚re nekiv gunk, hogy lekzdjk a gonosz Vaslordot. Az ehhez vezet“ Łt cs”ppet r”g”s lesz, mert  t kell verg“dnnk n‚h ny bolyg˘n (‚s a k”rl”tte ˘l lkod˘ ellens‚ges haj˘kon). Els“nek egy h rmas pakkot kapunk: Xymandi, Ridack, XB4. Kezdjk mondjuk a Xymandival, mert az van a t‚rk‚pen a legk”zelebb. GO! El“sz”r le kell puffogtatnunk p r kellemetlenked“ Vaslord-haj˘t, ami nem lesz kl”n”sebben bonyolult, mert egyr‚szt van n‚gy sz”vets‚ges haj˘, m sr‚szt meg van egy j˘p r rak‚t nk is, amelyekb“l b“ven el‚g egy darab is, ha a c‚lponton a c‚lkereszt "z r". A vid m t rsulathoz csatlakozik az im‚nt megsegĄtett Malchus is, aki id“vel kil“ valamit, mire a c‚l  tv lt a bolyg˘ra, ‚s mi lesz llhatunk. Odalenn tal lkozunk egy igen kellemes klsej– v”r”s h”lggyel, aki kap t“lnk egy puszit ‚s a bar tja be ll kĄs‚r“nek hozz nk. Felsz ll s ut n megint l”v”ld”z‚s k”vetkezik, viszont a kĄs‚r“ink most m r majdnem annyian vannak mint az ellenf‚l. A feladatot a bolyg˘nkr˘l magunkkal hozott Łr nemsok ra k”zli is: az “ Shuttle tĄpusŁ haj˘j n rajta van a fegyver, amivel az ellens‚ges b zist megsemmisĄtheti, a mi dolgunk csak annyi, hogy biztosĄtsuk az Łtj t od ig (m rminthogy l“jk le a vad szokat). C‚lszer– a taktikai t‚rk‚pen az egyik Shadowst ‚s Malchus haj˘j t (annak j˘ nagy a pajzsa) a Shuttle v‚delm‚re rendelni  a t”bbivel meg rontsunk neki a vad szoknak. Megintcsak javasolt a rak‚t k haszn lata (nem a fair play, hanem a gy“zelem a fontos...). Ha tŁl gyorsan v‚gezn‚nk a vad szokkal, akkor elsz˘rakozhatunk azzal, hogy a b zis pajzs t lel”v”ld”zzk, csak arra vigy zzunk, hogy ne l“jk ki az eg‚szet, mert akkor bukta van, nem teljesĄtettk a feladatot. Ha a Shuttle hat˘t vols gba ‚r, akkor az majd sz‚pen felrobbantja, mi lesz llunk a bolyg˘ra, majd a v”r”s b‚bivel t”rt‚n“ r”vid csevely ut n m r mehetnk is tov bb. A k”vetkez“ bolyg˘ legyen a Ridack (most az van k”zelebb, meg egy‚bk‚nt is t”k mindegy a sorrend). Itt els“re csak egyetlen "bandit t" tal lunk, nevezetesen egy Changert. Ez egy ‚rdekes kty: ha saj t haj˘ k”zeleg, akkor kinyitja a bolyg˘ pajzs t, ha ellens‚ges, akkor bizonyos t vols gb˘l megbolondĄtja (pontosabban: kikapcsolja) az ”sszes m–szernket. Ett“l fggetlenl m‚g ki lehet l“ni, de Doc szerint 'This is not a good solution', amely kijelent‚st al t masztja a lem‚sz rl sunkra megjelen“ 14 bandita is. Mivel sz˘l˘ban nem sok es‚lynk van ellenk, maradjunk ink bb az al bbi megold sn l: haladjunk a Charger fel‚ addig, amĄg kikapcsolja a m–szereinket; nemsok ra megjelenik egy Barge tehersz llĄt˘ p r Warhead t rsas g ban (a taktikai t‚rk‚pre  tv ltva l thatjuk “ket); l“jk ki a Warheadeket, majd ragadjunk r  a Barge-ra, ‚s n‚h ny nyakt”r“ man“ver ut n nemsok ra lesz llhatunk. Odalent Malchus fogad minket. FelhĄvja a figyelmnket az XB4-re ‚s m r mehetnk is. Az XB4 maradt, teh t most oda megynk. Az els“ probl‚ma ott lesz, hogy megint sz˘l˘ban vagyunk, a m sodik meg ott  mint ahogy a spannunk is jelzi , az XB4 nem ott van, ahol a koordin t i jelzik. Szerencs‚nkre megjelenik egy Barge (term‚szetesen a megfelel“ kĄs‚rettel), ami ‚ppen oda tart. A kĄs‚retet l“jk ki, majd ragadjunk r . Term‚szetesen bevezet bennnket egy p r zavar˘ m–hold ‚s persze a kĄs‚retk k”z‚ (j˘ esetben m‚g egy-k‚t meteorviharba is), de mi csak ragadjunk r , el“bb-ut˘bb landolhatunk az XB4-en. Aki eddig m‚g nem l“tte ki a j t‚kot, az fell‚legezhet, mert most kezd“dik a kalandj t‚k. A Vaslord b zis n landoltunk. Ennek ”r”m‚re betehetjk a m sodik CD-t. Mivel nincs m s h tra, menjnk el“re. Itt tal ljuk jobbra a lej ratot a -1. szintre. Ezt k‚s“bb majd ig‚nybe vesszk, egyel“re forduljunk meg, ‚s n‚zzk meg a plat˘ v‚g‚n a Control Switchet, amelynek vizsg latakor r d”bbenhetnk, hogy a program egy olyan angol akcentust besz‚l, ami magyar flnek cs”ppet ‚rthetetlen (m rmint az ‚n  tlagon aluli angol nyelvtud somnak legal bbis ‚rthetetlent). A jobb clickkel esetleg el“hĄvhatjuk az Inventoryban tart˘zkod˘ l‚zert, de ennek a haszn lata sem segĄt. Mivel a gomb sima nyomkod sa sem eredm‚nyez effektet, totyogjunk vissza az el“bbi helyszĄnre, ahol balra fordulva a t volban valami ‚rdekeset pillantunk meg. Odas‚t lva egy sz mĄt˘g‚pterembe nyĄl˘ ajt˘t lelnk. A konzolon mindenf‚le ”r”mteli dolog (f‚nyek, kapcsol˘, billenty–zet, m gnesk rtyaolvas˘, stb.) v r bennnket, de mivel egyel“re semmit nem tudunk csin lni, forduljunk balra ‚s vizsg ljuk meg k”zelebbr“l a fotelt (Chair). A sark b˘l felvehetnk egy m gnesk rty t (Magnetic Card), ami pont paszent a konzol jobb oldali k rtyaolvas˘j ba, de ezzel sajna m‚g nem jutottunk el“r‚bb. Menjnk le a -1. szintre. Ha itt el“re megynk, igen izgalmas k”rs‚t nk lesz, mert semmit nem tal lunk. Sz˘val ink bb forduljunk jobbra, ‚s menjnk be a bels“ kereng“re. Itt el“bb-ut˘bb a torony oldal ban lelnk egy liftet, amelybe besz llva marh ra nem jutunk sehova, mert a haszn lata  egyel“re  nem enged‚lyezett. Teh t sz lljunk ki bel“le, forduljunk balra, ‚s nyom s el“re! Itt az oszlop alj n tal lunk egy rejtekajt˘t (To the Pylon). Odabent van egy szekr‚ny (Cabinet), amivel egyel“re nem tudunk mit kezdeni, viszont megfordulva kinyithatjuk az Ąr˘asztal fi˘kj t, ahol egy sz‚p karperec (Bracelet) v r arra, hogy gazd ra tal ljon. Menjnk vissza az el“z“ szint sz mĄt˘g‚pterm‚be, rakjuk be a m gnesk rty t az olvas˘ba, a karperecet az olvas˘ alatti ak rmibe (mind a kett“nek Reader a neve), majd haszn ljuk a billenty–zetet. A g‚phang szerint a karperec "update-el“d”tt", ami magyarra fordĄtva annyit jelent, hogy az im‚nt tal lt liften feljuthatunk az 1. emeletre. Itt ak r balra, ak r el“re megynk, egy sz‚p nagy csarnokba jutunk, ahol egy rak s ajt˘ nyĄlik mindenfel‚ (az vegablakok is ajt˘k)  a probl‚ma csak az, hogy mindegyik z rva van. Csak egyetlen ajt˘ nyĄlik (Command), Ągy teh t el‚g egyes‚lyes az gy. Mihelyt bel‚pnk, a Vaslord egyik g rdist j t l tjuk, aki buzg˘n p”ty”g valamit (mint k‚s“bb kiderl, a b zis tele van kamer kkal). Beljebb l‚pve n‚h ny gener tort tal lunk (amelyekkel semmi dolgunk), jobbra fordulva pedig egy p r kont‚nert, amelyek  ha j˘l ‚rtettem  "bionikus t”lt“k" akarnak lenni, felettk pedig az emlĄtett kamer k egyik‚t. Ezt puszta id“t”lt‚sb“l kil“hetjk a l‚zerrel, amit“l a vide˘kat vizslat˘ g rdista r”gt”n ideges lesz, ‚s idekld valakit (ha nem l“jk ki a kamer t, akkor majd akkor kld ide valakit, ha kinyitjuk valamelyik szekr‚nyt). A helyis‚g h ts˘ r‚sz‚ben egy faliszekr‚nyt lelnk, amelyb“l egyr‚szt felvehetnk egy biztosĄt‚kot (Fuse), illetve megr ngathatunk egy kapcsol˘t (Lever). Az ut˘bbinak nincs kl”n”sebb jelent“s‚ge: fels“  ll sban ki-, als˘ban pedig bekapcsolja a "bio ramk”r”ket". Hasonl˘ szekr‚ny van az ajt˘ mellett is, ahol a kapcsol˘ azonnal let”rik, viszont kinyitja ezen a szinten az ”sszes ajt˘t. Amikor megpr˘b lunk az ajt˘n kis‚t lni, l‚p‚seket hallunk: meg‚rkezett az ellen“rz‚sre kikld”tt g rdista. Miut n Mel elbŁjik az egyik szekr‚ny m”g‚, annyi a dolgunk, hogy a l‚zert gyorsan r ir nyĄtsuk a bel‚p“ g rdist ra  ‚s t–z! (Ha nem sikerlt volna megel“zni az urat, akkor megismerkedhetnk a fels“ sorban lev“ MANAGEMENT-men egy igen kellemes opci˘j val, ami a CONTINUE n‚vre hallgat, ‚s a ront s el“tti utols˘ helyszĄnt t”lti vissza. Ugyanitt menthetnk  ll st is. Az –rharcok k”zben a program bolyg˘nk‚nt automatikusan menti az  ll sokat, a kalandr‚szben pedig hŁsz helyre menthetnk  ll st.) Mivel most m r a csarnokb˘l nyĄl˘ ”sszes ajt˘ nyitva van, a felfedez‚sek sz mos lehet“s‚ge nyĄlt meg el“ttnk. Kezdjk mondjuk a jobbra lev“ ablakkal. A m sodik  llom son balra egy z rt ajt˘t tal lunk (egyir nyŁ), jobbra pedig a pihen“r‚szleg egyik szob j ba jutunk. Odabent tal lunk egy  gyat, ami leĄr sa szerint  gynak t–nik ‚s az id“pont pillanatnyilag nem alkalmas szolg ltat sainak ig‚nybev‚tel‚re, att˘l jobbra pedig egy szekr‚nyt, amelyben egy –rruha (Spacesuit) v rja, hogy felvegyk. Ha a szob b˘l kil‚pve tov bbmegynk jobbra, akkor a folyos˘ v‚g‚n el‚rnk egy z rt vegablakot, ami az info szerint a 3. szintre vezet (itt lenne az a bizonyos dolog, amit meg kell majd semmisĄtennk). Az ajt˘ egyel“re nem haszn lhat˘. Totyogjunk vissza teh t az els“ keresztez“d‚sig, ahol jobra  tjuthatunk ennek a kereng“nek a m sik oldal ra. A v‚g‚ben tal ljuk a m sik pihen“szob t, ahol sajnos n‚h ny “r is tart˘zkodik, Ągy nem juthatunk tov bb. Menjnk teh t itt visszafel‚. Van m‚g egy ajt˘ balra (z rva), teh t a legegyszer–bb ha egyenesen visszamegynk a csarnokba. (Gondolom mindenki ‚szrevette, hogy az im‚nt bej rt folyos˘k U alakot form zva kapcsol˘dnak a csarnokhoz. Mivel a terep nem tŁl nagy, ‚s r”vid gyakorl ssal el‚g k”nnyen kiismerhet“, a t‚rk‚pet mell“ztem.) Tov bb el“re, ‚s Ągy pont a szemben l‚v“ vegajt˘khoz jutunk. Az els“ helyszĄnen balra fordulva tal ljuk a b rt, amelynek a h ts˘ r‚sz‚ben ‚rdekes dolgok v rnak bennnket: van egy vegt bla, amelyet alaposabban szemgyre v‚ve n‚mi vegcserepet (Broken Glass v. Glass Debris) zs km nyolunk. Balra fordulva n‚h ny res veget (Empty Bottles) tal lunk a pult alatt, ‚s az egyiket r”gt”n fel is t”lthetjk a mellette  ll˘ csapb˘l (Use Empty bottle on Faucet). A folyos˘ra kil‚pve menjnk tov bb balra, melynek eredm‚nyek‚ppen egy Łjabb ajt˘val tal ljuk szemben magunkat. Ez a Workshop, amelynek a bal oldal n kl”nf‚le hasznos dolgok leledzenek, Łgymint fest‚ksz˘r˘ (Paint spray can) ‚s villanydr˘t (Electric Wire). Az avatott szemet persze nem kerli el az ajt˘ sem, ami m”g”tt ‚rdekes esem‚nyek v rnak. El“sz”r is egy goromba biorobot, aki szerint tilosban j runk, ‚s ”t percet (norm l id“sz mĄt s szerint kb. harminc m sodpercet) ad az elpucol sra  kl”nben a megsemmisĄt‚s boldog aktusa v r r nk. Jobbra egy asztalt lelnk. A fi˘k hŁzogat s ra a robot roppant ideges lesz, ‚s a kit–z”tt hat rid“t teljes m‚rt‚kben figyelmen kĄvl hagyva, a k”vetkez“ fi˘kpiszk l si kĄs‚rletre dat lja a megsemmisĄt‚st (‚s val˘ban Łgy l“n). A fi˘kban teh t valami roppant hasznos holmi rejlik. A helyis‚g bal oldal n egy nagy darab kapcsol˘t bl t l thatunk. K”zelebbr“l szemgyre v‚ve sem t”rt‚nik semmi. Az avatott kalandor ugyan m r megszokta ebben a j t‚kban, hogy m r a kiv lasztott c‚l k”zel‚ben is megkapja a haszn lhat˘ objektumot, de nem csgged, amikor b rmilyen t rgy haszn latakor (vagy sima clickn‚l) Nothing Happens, It doesn't do anything, stb. zenetet kap, mert ha el‚g hitetlen, akkor a huzal haszn lata az alul lev“ h rmas dugaljzatn l sikerrel j r: m r amennyiben egy sz‚p r”vidz rlat l‚trehoz s t sikernek tekinthetjk. Mihelyst h tral‚pnk, a biorobot odasiet a kapcsol˘t bl hoz, hogy orvosolja a hib t  ez az a pillanat, amikor illend“en nyakon”ntjk egy veg vĄzzel (Use Full Bottle on Robot). Ett“l sz‚pen el is fst”l. Most m r nyugodtan kinyithatjuk a fi˘kot, ‚s magunkhoz vehetjk a csavarhŁz˘t (Screwdriver). A kereng“re kil‚pve menjnk jobbra a csarnokhoz, ott pedig s‚t ljunk  t a laborat˘rium bej rat hoz (To the Lab). Balra m r egy meglep“ ‚lm‚ny fogad: itt van egy vegablak, m”g”tte titokzatos kapszul kkal. Sajnos az ablak z rva van, ‚s az info tanŁs ga szerint egy "elektronikus kulcs" szks‚geltetik hozz . Hm. A szoba k”zep‚n m r t”bb siker fogad bennnket: az asztalra valaki egy Trionic Lasert volt szĄves szerelni, amelyet ugyan nem tudunk elhurcolni (valaki a szuvenĄrgy–jt“kre gondolva, odahegesztette az asztalhoz), viszont pont paszent bele a biztosĄt‚kunk (Fuse). Miut n becsuktuk, r”gt”n haszn lhatjuk is a l‚zeren az Ignition Switchet, amire egy sz‚p nagyot durrant a szemk”zt  ll˘ Ąr˘asztalba  kl”n”sebb hat s n‚lkl. A szoba tŁloldal n az  tj r st egy Łjabb gonosz biorobot z rja el. Ami a biorobot illeti, Evetke kicsi l nyomnak is az a v‚lem‚nye, hogy nem lehet  talmenni rajta, m‚g Portisch Lajoshoz sem (bez rja az ajt˘t). Tov bb  a saj t l‚zernkkel sem tudjuk sz‚tl“ni. A titok nyitja Ągy teh t a helyis‚g jobb oldal n lev“ Ąr˘asztaln l keresend“. Itt egyr‚szt a papĄrlapok alatt megtal ljuk az elektronikus kulcsot (Electric Key), amivel alkalomadt n magaunkhoz vehetjk a kapszul t. Itt van m‚g egy Ledge megnevez‚s– r‚sz is, amin a trelmes kalandor v‚gigpr˘b lgathatja a n la lev“ t rgyakat  mĄg v‚gre kiderl, hogy az vegcser‚p passzol oda. Ha ezut n haszn ljuk a trionikus l‚zert, akkor sz‚pen ki is l“jk az  tj r˘t “rz“ robotot, mert az veg visszaveri r  a l‚zersugarat. Sajnos  tmenni m‚g mindig nem tudunk, mert ugyeb r amikor k”zelebb l‚pnk, akkor becsuk˘dik az ajt˘. Sebaj. FŁjjuk be fest‚kkel a szenzorokat (Use Paint on Sensor, mind a kett“t), l‚pjnk h tra, ‚s m ris szabad az Łt. A k”vetkez“ szob ban ism‚t egy konzollal tal lkozunk, ami egyr‚szt egy k rty t (az van), m sr‚szt egy nyomtatott  ramk”rt (Printed Card) v r (az sajnos nincs). S‚t ljunk tov bb a zsilipbe, majd tov bb. Itt egy Łjabb pihen“re lelnk, ahol az egyik l“garnitŁra m”g”tt egy plomba/sell“/stb./mint k‚s“bb kiderlt: t”mĄt‚s (Seal) v r r , hogy magunk‚v  tegyk. A zsilipajt˘ egy f‚l szinttel lejjebb vezet, ahol jobbra egy pajszerra (Jack) bukkanunk. Enn‚l j˘val ‚rdekesebb a szoba k”zep‚n lev“ kamp˘. Van mellette egy ir nyĄt˘ is hozz , amit csak meg kell nyomnunk  ‚s m ris bej”n k‚t g rdista, hogy halomra l“j”n bennnket. Miut n visszat”lt”ttk az  ll st, elelm‚lkedhetnk azon, hogy Łgy t–nt mintha a k‚t g rdista a jobbra es“ ajt˘n totyogott volna be. Miut n ez az elm‚let bizonyoss gg  ‚rett bennnk, legjobb, ha elmegynk a jobb oldali ajt˘hoz ‚s ott visszafordulunk. Itt meg lehet vizsg lni a r mp t, amit az info szerint csavarok tartanak ”ssze. Ezt term‚szetesen megszntetjk a csavarhŁz˘nk segĄts‚g‚vel (Use Screwdriver on Grates)  a r mpa Ągy m r nem bĄrja el k‚t ember sŁly t. S‚t ljunk vissza a kapcsol˘hoz, aminek a haszn lata ut n betoppan˘ k‚t g rdista a gravit ci˘ ide vonatkoz˘ passzusainak ‚rtelm‚ben al hull a m‚lybe. Ezut n ak r megint haszn lhatjuk a kapcsol˘t ‚s a horgot (levisz egy szintet, oda, ahol elkezdtk a kalandj t‚kot, azaz ahol a Control Switch volt)  de erre egyel“re m‚g nincs szks‚g. Menjnk ink bb ki a jobb vagy a bal oldali ajt˘n (mindk‚t ajt˘ a csarnok jobb oldal n lev“ vegajt˘k m”g”tti kereng“re visz, oda, ahol egyir nyŁak voltak az ajt˘k). Menjnk vissza a csarnokba. Ja, bocs nat nem is kell visszamenni: ugyanennek a kereng“nek az egyik v‚g‚ben van a Restroom, ahol m‚g nem t‚nykedtnk. Itt ugyeb r nem lehet tov bbmenni, mert a g rdist k ‚szrevehetnek. Ellenben tal lunk egy akv riumot, amiben nincs hal, tov bb  nyitva van a fedele is. A rutinos kalandor term‚szetesen v‚gigpr˘b lja rajta az ”sszes t rgy t, mĄgnem r  nem j”n, hogy a kapszul t lehet haszn lni a fed‚len. Ez egy g zkapszula, amely vĄzzel ‚rintkezve m‚rgez“ g zt fejleszt, ‚s Ągy megszabadulhatunk a helys‚g h ts˘ r‚sz‚ben lebzsel“ “r”kt“l. A siker‚lm‚nyt sajnos kicsit be rny‚kolja, hogy mi is megfulladunk a g zt˘l. Sebaj. Miut n visszat”lt”ttk a j t‚kot, ‚szrevesszk, hogy az akv rium el“tti r‚sz az egyetlen hely, ahol fel lehet venni az –rruh t. Vegyk teh t fel, ‚s csak azut n dobjuk bele a g zkapszul t az akv riumba. Na, Ągy m r eg‚szen m s! Most –rruh ban fulladtunk meg... Ugyanis itt lehet marh ra elakadni annak, aki nem olvasta el a k‚zik”nyvet. Eddig ugyeb r vil gos volt, hogy jobb click ut n megjelenik az inventory, ‚s a kiv lasztott t rgyat lehetett haszn lni a kiv lasztott c‚lon. T rgyat t rgyon nem lehet haszn lni, mert a program mindig  tv lt az Łj t rgyra... Persze, ha Łgy csin ljuk, hogy jobb click ut n a fels“ sorb˘l kiv lasztjuk az Inventoryt, akkor mindj rt menni fog a dolog: lehet t rgyat t rgyon is haszn lni! R”vid kĄs‚rletezget‚s ut n kiderl, hogy az –rruh n a t”mĄt‚st (Seal) lehet haszn lni. Ha ez sikerlt, akkor az akv rium el“tt vegyk fel az –rruh t, majd dobjuk az akv riumba a kapszul t (a fed“n kell haszn lni!). A pihen“ben lev“ “r”k megfulladnak, mi pedig tov bbmehetnk. Miut n felm sztunk a l‚pcs“n, az asztalon lev“ veglap alatt tal lunk egy nyomtatott  ramk”ri lapot (Printed Card). Ezzel menjnk vissza a csarnokb˘l nyĄl˘ laborat˘rium megfelel“ helyszĄn‚re (a biorobot m”g”tti hely), ‚s a konzolon tegyk be az olvas˘ba a m gnesk rty t, majd a m sik olvas˘ba a nyomtatott  ramk”ri lapot, azut n pedig haszn ljuk a billenty–zetet. Az info szerint a k rtya Ągy m r a 3. (azaz a c‚l) emelet el‚r‚s‚re jogosĄt. Menjnk vissza a csarnokba. Most m r csak egy helyen nem j rtunk, nevezetesen a bal fels“ sarokb˘l nyĄl˘ l‚pcs“s ajt˘ m”g”tt. Itt a folyos˘ v‚g‚n egy Łjabb kontrollszoba van, ahonnan a g rdist k a biztons gi kamer k  ltal adott k‚pet vizsg lj k. A bal oldali gombsorral lehĄvhatjuk a monitort, a jobb oldalival pedig v ltogathatjuk a kamer k k‚peit (de csak akkor, ha a csarnokb˘l nyĄl˘ Control Roomban, a szekr‚nyben lev“ kapcsol˘ fels“ ("Bionic Circuit Activated")  ll sban van). Kl”n”sebb jelent“s‚ge ennek egy‚bk‚nt nincs. A videoszoba el“tt balra egy Łjabb sz mĄt˘g‚pterembe jutunk. Itt megfordulva egy konzolt tal lunk, ami hasonlĄt a j t‚k elej‚n tal lthoz: tegyk be a k rty t az olvas˘ba, a karperecet pedig a hely‚re, majd haszn ljuk a billenty–zetet  m ris megvan a 3. szinthez hozz f‚r‚st biztosĄt˘ karperecnk. A tov bbiakban, Łgy t–nik, m r nem igaz n tudunk mit csin lni  ergo vonuljunk vissza a lifttel egy szintet. Menjnk ahhoz a rejtekajt˘hoz (To the Pylon), ahol a karperecet tal ltuk, ‚s haszn ljuk a szekr‚nyen a pajszert (Use Jack on Cabinet). Haszn lat ut n a szekr‚ny f‚lrecsusszan ‚s szabadd  v lik a rejtekajt˘ a -2. emeletre. Odalent megfordulva a rejtekhelyen tal lunk egy h roml bŁ  llv nyt (Tripod). A m sik ir nyban a g rdist k ”lt”z“je van, ahol sajnos semmit nem lehet kiv lasztani. Ez itt megint egy elakad˘s r‚sz, de ha m r a guta kerlget bennnket, akkor lassan elkezdnk ta rgyat t rgyon haszn lni, ‚s kiderl, hogy a Tripodra r  lehet tenni a Jacket. Tov bbi kĄs‚rletez‚s ut n az is kiderl, hogy ezt a lift bels“ nyom˘gombj n lehet haszn lni: miut n letettk, id“zĄtve (kb. 1 perc) meg lehet nyomni vele a hĄv˘gombot. Tov bbi keresg‚l‚s ut n azt is felfedezzk, hogy amikor a lift a csarnok szintj‚n van (vagyis fent), akkor a g rdist k ”lt”z“j‚be (ott, ahol a Tripodot tal ltuk) leereszkedik a lift ellensŁlya (Counterweight), amire fel lehet m szni. A teend“ teh t a k”vetkez“: menjnk fel a csarnok szintj‚re; tegyk le a liftben az el“z“leg ”sszeberhelt cuccunkat (Use Tripod-Jack on Elevator Button); ‚lesĄtsk be a Timert rajta; l‚pjnk ki a liftb“l, ‚s szaladjunk egyenesen a laborat˘riumba; v‚gig a laborat˘riumon, eg‚szen a horogig; haszn ljuk az ir nyĄt˘t, l‚pjnk a horoghoz, majd az ir nyĄt˘val engedjk le magunkat (ahhoz a kapcsol˘hoz ‚rkeznk, amit a j t‚k legelej‚n vizsg ltunk); szaladjunk a -1. szinthez vezet“ lifthez; itt menjnk be a bels“ kereng“re, ‚s keressk meg a rejtett szob t (To the Pylon); m sszunk le az als˘ szintre, menjnk az ”lt”z“be, ‚s balra fordulva siessnk fel az ellensŁlyra. Ha el‚g gyorsan csin ltuk, akkor az id“zĄt“ a liftben pont most aktiv l˘dik, ‚s az ellensŁly felvisz bennnket a 3. szintre. Itt csak jobbra mehetnk. Egy l‚p‚s ut n kijutunk azon a kapun, amit a csarnokb˘l jobbra nyĄl˘ kereng“ v‚g‚n m r megtal ltunk. Forduljunk ezen vissza a 3. szintre, ‚s a liftbe bel‚pve felkerlnk a c‚lhoz. Itt egy bŁr t tal lunk, amire csak r  kell clickelnnk, ‚s m ris felemelkedik. M”g”tte pedig ott van az a bizonyos IK-kl˘n, amit meg kell semmisĄtennk. Ha esetleg valaki a l‚zert haszn ln ... Most m r csak ki kell l‚pnnk az ajt˘n, ‚s m ris pucolunk a b zisr˘l. Ezut n visszakapjuk a l”v”ld”z“s r‚szt, ahol v‚gtelen sz mŁ ellens‚g fog r nk t madni v‚gtelen hull mban... Az els“ hull mn l igen c‚lravezet“ a nagy hat˘t vols gŁ rak‚t k ('F2') haszn lata: balr˘l jobbra haladva sorozzuk meg az ellens‚ges vonalat  ha el‚g gyesen csin ltuk, akkor max. 1-2 tŁl‚l“ marad. Bocs, de ehhez m r nem volt trelmem  lenyomtam n‚gy hull mot, de ut na meguntam a dolgot (a bolyg˘ra lesz llni meg nem lehetett k”zben) Ha valaki az endsequence-re kĄv ncsi, az lesz szĄves ezen az gyess‚gi r‚szen is tŁljutni!... H t ennyi lett volna a LAST DYNASTY. Ahhoz k‚pest, hogy mekkora kamp nyt csaptak k”rl”tte, kicsit az‚rt t”bbre v rtunk. A l”v”ld”z“s r‚sz ugyan t‚nyleg nagyon l tv nyos (kateg˘ri j ban tal n az egyik legjobb), tov bb  nagyon kellemes, hogy taktikai elemekkel szĄnesĄtett‚k a dolgot. Azt ugyan nem ‚rtem, hogy hogyan kapcsol˘dik a kalandr‚szhez, amelyr“l kicsit kevesebb j˘t lehet elmondani. A kaland nem tŁl hosszŁ ‚s el‚gg‚ line ris, sz˘val egy  tlagos k‚pess‚g– j t‚kosnak sem okozhat kl”n”sebben nagy fejt”r‚st. A renderelt grafika nem rossz, de enn‚l az‚rt j˘val szebbet is l thattunk m r. Ami mindenk‚ppen pozitĄvum a j t‚kban: a help ‚s f“leg a nagyszer– zene. Ezekt“l fggetlenl nem tudom, hogy hogyan fogj k behozni azt a k‚tmilli˘ doll rnyi k”lts‚get, amit saj t bevall suk szerint a LAST DYNASTY elk‚szĄt‚s‚re r fordĄtottak (csak tudn m, mi kerlt ezen ennyibe?!)  tal n majd a SPACE QUEST 6-b˘l.