A Microprose v‚gre megint valami ‚rtelmeset alkotott, valamit, ami maradand˘bb ‚lm‚nyekhez juttat, mint egy m–szerfal ‚s p r szĄnes vektor adta k‚p, s meg kell hagyni, nem volt nagy baj, j˘l tett‚k. Amikor el“sz”r megl ttuk a cĄmet, arra gondoltunk, hogy esetleg valahogy a Microprose is kapott egy morzs t a TSR-t“l, s a Dark Elf ciklus egy neves darabja fog feldolgoz sra kerlni, mivel cĄmk megegyezik. A tzetesebb vizsg l˘ viszont hamar ‚szreveszi, hogy a kett“nek nincs sok k”ze egym shoz, s minden csak a v‚letlen m–ve. Microprose-‚k most okkultizmusra adt k fejket, egy kis horror ‚s RPG-s h tt‚rrel. Kit–n“ hangulat, kiel‚gĄt“ min“s‚g– k‚pek, odaill“ zene, cool rendszer, sz˘val majd minden OK, csak ‚pp valahogy jobban kellett volna egy kicsit az okkultizmus terlet‚n t j‚koz˘dniuk, de a hib k Ągy sem ˘ri siak, s nem sokakat fog zavarni (minket mindenesetre zavart) (a boltba s”r‚rt : CoVboy). Az intro hosszŁ anim ci˘j nak k”sz”nhet“en a j t‚k sem lepkesŁlyŁ, ‚s a mem˘ri t sem kĄm‚li. Valami cache-t mindenk‚pp haszn ljunk, mert a sok apr˘ t”lt”get‚snek ‚s a m‚g t”bb apr˘ file-nak k”sz”nhet“en egy kiss‚ megnyŁlik az ember arca, mire bej”n a f“men. Aj nlott j t‚kid“ este, s”t‚ted‚skor vagy s”t‚tben, a muzakot meg tekerjk csutk ra, s ha m r kell“k‚ppen elnyom minden m st a sejtelmes zene, kezdhetjk felaggatni a sz“r”s p˘kokat a plafonra, leped“ket a nagymam ra, ”csit a gerend ra, majd t volĄtsunk el minden ken“anyagot az ajt˘p ntokb˘l, s ha a kell“ huzat miatt Ągy idegborzol˘ nyikorg sokat is el“ tudunk  llĄtani, akkor kell“k‚ppen felszerelkeztnk a g‚m j tsz s hoz. Egyedli gon dot az okozhat, ha nem nagyon tudunk s”t‚tben olvasni, mert a CoV ugyan Ągy is egyedl ll˘, de tapasztalatb˘l tudjuk, hogy n‚ha egyenesen l‚lekemel“ hat ssal van a CoV, ha az ott leĄrtakat el is olvassuk. Kezd“dj”n h t... Egy ”r”ks‚g! Sz˘val ‚n lenn‚k ennek a f‚lelmetes h znak a jogos ”r”k”se, ‚s a Winthrop csal d utols˘ ‚l“ sarja? Kl”n”s, de az‚rt pont j˘kor j”tt ez a kis anyagi kisegĄt‚s. K‚szp‚nz jobb lenne,  m ha ez van, akkor meg kell vele el‚gedni. Az‚rt nem  rtana k”rln‚zni odabent, mi mindenre is lehet m‚g alkalmas ez az ”reg vityill˘. Elmegyek, megn‚zem . Rem‚ljk valami hasonl˘ j tsz˘dhatott le az ”r”k”sben, amikor megtudta a fentebb emlĄtett hĄrt. Ha nem, akkor meg a rossz telefonvonalakra fogunk hivatkozni. Legjobb lenne a j t‚kot az elej‚n kezdeni, Łgyhogy pr˘b ljuk kital lni, melyik menpont is val˘ arra. Sajnos, mi erre m‚g nem j”ttnk r , de annyi m r biztos, hogy nem a QUIT GAME, mert n‚gy˘r s pr˘b lkoz s ut n is mindig csak azt Ąrta ki, hogy BAD COMMAND OR FILE NAME , ami r”gt”n gyanŁs volt, hiszen egy szerepj t‚k legal bb a HP-t kiĄrja valahova. Illetve az is megt”rt‚nhet, hogy valami DEL.-ra kiadja a HP-ink sz m t, mert ekkor valami ARE YOU SURE (Y/N) -t k‚rdez, s csak az 'Y'-ra reag l, ‚s azt Ąrja ki ut na, hogy: A BATTLE BEGINS... , majd CONGRATULATIONS, THE PARTY GAINS EXPERIENCE , ezt k”vet“en meg THIS SPELL CANNOT BE CAST HERE, LOSE IT? . A napi sajt˘ban olvashatjuk a hĄrt (ami pont ott van, ahol sz‚tken“d”tt az a szemtelen, csokikr‚mes l‚gy, amelyiket egy j˘l-rosszul ir nyzott csap ssal elkergettnk a tort r˘l), hogy megvan a Winthrop csal d ‚l“ lesz rmazottja, s az gyv‚dek m r  t is adt k neki a megfelel“ papirokat meg kulcsokat. Od ig rendben, hogy egy fick˘/n“ k‚pe mellett egy ‚letrajz is van (b r el‚g j˘l megy a lapnak, hogy egy ig‚z“ CoV hirdet‚s helyett egy sz munkra teljesen idegen, mellesleg meg nagyon is unszimpatikus ips‚nek k”zerk”lcs”t s‚rt“ terveir“l Ąrnak a h zzal kapcsolatban), de az a p r nyilacska ott fent nagyon zavar˘. Pr˘b ljuk ki. J‚, t”bb ”r”k”s is van. Teh t az a feladat, hogy minden m sik ”r”k”st meg kell ”lni, s mindegyik ”r”k”s egy-egy szint v‚g‚n van, az a f“ellenf‚l. Csod latosan v ltozatos a program, mert id“k”zben ”ssze lehet szedni egy-egy remek t rgyat is, ‚s Ągy n“ a fegyverarzen lunk. Az a sok sz m, az a pontsz m, az a m‚gnagyobb sz m pedig a HI-SCORE. Az a kis undorĄt˘ k‚k sndiszn˘ az ‚leteink sz ma. Ha az elfogy, akkor lesz... Nem, m‚gsem ez a feladat. A feladat majd k‚s“bb j”n. Most csak azok k”zl v logathatunk, hogy melyik ”r”k”s szerep‚t fogjuk j tszani, melyik a legkev‚sb‚ unszimpatikus. Ha tal lunk egy furfangosnak Ąg‚rkez“ gombot, az minden bizonnyal segĄt abban, hogy k”zelebbi k‚pet kapjunk embernk k‚pess‚geir“l. Ezen az Łj k‚perny“n arra is lehet“s‚gnk van, hogy egy saj t magunknak kedvez“, egyedi figur t indĄtsunk, s az el“z“nek csak a fot˘it tartva meg. Ezeket lelhetjk: KNOWLEDGE, STRENGTH, DEXTERITY: Ezek a tulajdons gok, sorban tud s, er“, gyess‚g. Alattuk sok kisebb k‚pess‚g van, s mindegyik tulajdons g hat ssal lesz azokra. Teh t ha n”veljk az er“t, akkor az ”sszes, er“ alatt l‚v“ k‚pess‚g is n“ni fog valamennyivel. Az er“ ezenkĄvl n”veli a HP-ket is (ha nem is sokkal). STAMINA: Ezzel HP-ink sz m t, azaz testnk szĄv˘ss g t, ‚s egyŁttal var zslat-pontjainkat (MAGIC POINT) is n”velhetjk. WILL-POWER: Akarater“. Csak az MP-t, ‚s a var zslatok alapes‚ly‚t n”veli. Ez a h rom az ABILITY POINTS-okb˘l fogyaszt, s meglehet“sen sokat. Van m‚g egy SKILL & SPELL POINTS is, ezzel a tulajdons gok alatt felsorolt k‚pess‚gek siker‚nek es‚ly‚t ‚s hat‚konys g t n”velhetjk, vagy egy-egy var zslatot tanulm nyozhatunk  t jobban (teh t az is jobb/ biztosabb lesz). A k‚pess‚gek: KNOWLEDGE REPAIR ELECTRONICS: Igaz n sokszor nem lesz r  szks‚g, mert mi csak k‚tszer-3x haszn ltuk, amikor egy elromlott magn˘t (pontosabban GHETTOBLASTER-t) javĄtgattunk a jobb hangz s ‚rdek‚ben, meg amikor a rendetlenked“ biztosĄt‚kokat tettk tiszt ba. Ha haszn lni akarjuk, mindenk‚ppen szks‚g lesz egy ELECTRONIC TOOL KIT-re. FIRST AID: Hasznos! Ha van els“seg‚ly-csomag, nem biztos, hogy mindig hib tlanul el sikerl magunkat l tni, lehet, hogy egy r‚szt a csomagb˘l csak elpazaroltunk. Ezen lehet segĄteni ezzel a skillel. MEDITATE: UgyanĄgy a var zskrist lyokb˘l sem tudunk 100%-kal kivenni t”lteteket, mert elronthatjuk a kis meditatĄv szertart st. REPAIR MECHANICS: Ehhez is kell egy TOOL KIT, de erre ha lehet, m‚g kevesebb szks‚g lesz. Mi egyszer sem haszn ltuk (ami persze nem jelenti azt, hogy egyszer sem lehet). STRENGTH BRAWLING: Eleinte hasznos, de ha nagyon magas, akkor mindig useful, mert ezzel lehet pusztak‚zzel j˘kat r s˘zni a zombikra, meg a kev‚sb‚ var zslatos ellenfelekre. Szellemek ‚s kev‚sb‚ itteni anyagb˘l val˘k ellen nem kifejezetten haszn lhat˘. CLUB: Hamar hozz  lehet jutni egy piszkavashoz vagy baseball-t“h”z, amikkel nyomat‚kot adhatunk keznk ‚s izmunk sz nd‚kainak, de ha a k‚z nem haszn lhat˘, akkor az ilyenfajta tlegel‚s se nagyon. FORCE: Sok ajt˘  llhat bez rva el“ttnk, a kulcs pedig a szatyor legalj n. Ha nincs kedvnk sokat vacakolni a tŁrk l ssal, akkor ezzel k”nnyen utat nyithatunk magunknak. Itt csak a f”ldszint ‚s az els“ emeleten elz rt faajt˘kon segĄthetnk ezzel, a komolyabb, nehezebb nyĄl sz r˘k ellen hasznosabb a 'Key of the Shadow Lord' nev– m gia. LIFT: Cipeked‚s. DEXTERITY BLADE: Katana, k‚s, t“r ‚s mindenekel“tt l ncf–r‚sz kezel‚se (m rmint a beindĄt s ut n). FIREARMS: Pisztoly, puska, ‚s az M16-os gazdas gos kihaszn l s t teszi lehet“v‚. THROWING: Ha magas, messzebbre ‚s nagyobb er“vel vagdoshatjuk neki az ellens‚ges szagŁ zombiknak az res, m lnasz”rp”s vegeket meg azokat az egy‚b dolgokat, amikhez kedvnk van. DODGE: Hopp, egy ghoul rohan fel‚nk mind a n‚gy v‚gtagj n, de neknk nincs sok kedvnk megkzdeni vele, ink bb elfutn nk. Tarapp-tarap... Csikorrrr : mondja a cip“nk talpa. Nem kellett volna. Most ZSKUTCBAN VAGYUNK! : ilyenkor egy alacsony DODGE-zsal rendelkez“ szem‚ly t‚nyleg komolyan megfontolhatn , hogy megkzd-e a ghoul-lal, de aki t”bbet adott a DODGE-ra, bĄzhat abban, hogy sikerl  tszalt˘znia felette, vagy valamilyen m s m˘don kikerlnie. Ha nem sikerlne, akkor csak egy sz‚p nagyot csaphat r nk az ellenf‚l. n, bostoni Marcus Roberts hal lom idej‚n Ąrom ezt, figyelmeztet‚s ‚s segĄts‚gk‚ppen mindazoknak, akik ut nam bel‚pnek a gonosz h z ba. vek ˘ta figyelmesen hallgattam a Winthrop h zr˘l sz˘l˘ rejt‚lyes hĄreket, pletyk kat, tanulm nyoztam a feljegyz‚seket a gonosz cselekedeteir“l ‚s csakhamar egy kl”n”s, megism‚tl“d“ dolgot tal ltam: minden ”tvenedik ‚vben furcsa f‚nyeket jelentenek a h zhoz k”zel l‚v“ Longport nev– v rosk b˘l, s ekkor t–nnek el az emberek is. A rend“rs‚g szerint ezek 1843, 1893, 1943-ban t”rt‚ntek. Egy‚b, kev‚sb‚ hitelesĄthet“ feljegyz‚sek vannak m‚g a XVII, XVIII ‚s a XIX sz zadb˘l, s a d tumok majdnem napra pontosan megegyeznek. A k”vetkez“ d tum 1993 lesz. Miut n a h z kirlt a Crentis csal d elt–n‚se ut n, az els“ alkalmat megragadva bel‚ptem ide, hogy vizsg l˘djak. Amit itt tal ltam, az mind meger“sĄtette a gyanŁmat, hogy a h zat egy nagy gonosz tartja uralma alatt, amely be akar l‚pni a mi vil gunkba. Isten segedelm‚vel tal n m‚g meg tudom ezt el“zni, de ha nekem nem sikerlne, akkor a vil g v‚gzete annak a kez‚ben lesz, aki engem ide k”vetni fog. Ezt a papĄrt tal lhatjuk az ajt˘ el“tt miut n bel‚ptnk. Rettenetes! Szerencs‚re azonban segĄteni fog minket ez a leĄr s (legal bbis rem‚ljk). El“tte aj nljuk, n‚zz‚tek  t a t‚rk‚peket (jel”l‚sek itt, t‚rk‚pek h tul, egy‚rtelm– nem?!). Tov bbi hasznos inform ci˘k birtok ba juthatunk, ha elolvassuk a most k”vetkez“, var zslatokr˘l sz˘l˘ r‚szt. Megjegyz‚s: J˘p r var zslat hosszabb ideig tart, s ha egy ilyen aktĄv, akkor a fick˘nk aur ja is kiszĄnesedik, valamint a var zslatot jelent“ ikon is villog. Ahhoz, hogy var zsolhassunk, term‚szetesen arra is szks‚g van, hogy a var zsk”nyv a keznkben legyen. -AGGATTA'S IRON FIST: Eddig sz munkra ismeretlen er“ k”lt”zik ”kleinkbe, a pusztakezes harc jobb eredm‚nnyel fog lefolyni (m rmint a mi r‚sznkr“l). -ARCANE TOWER OF REASON: Amikor el“sz”r l tunk egy sz”rnyet, az embernk mindig megretten, s k‚ptelen mozdulni egy ideig. Ez sokszor igen sŁlyos eredm‚nnyel j rhat. Ha azonban ez a var zslat rajtunk van, akkor nem nagyon zavar majd, hogy az ott Belthegor vagy egy zombi (legal bbis az els“ pillanatokban nem, de ha harcra kerl a sor, akkor az‚rt m r nem mindegy). -AURA OF MYSTIC DEFENSE: R nkl“tt kellemetlen hat sŁ m gi k erej‚nek megt”r‚s‚ben nagy segĄts‚get nyŁjthat. -BELGOR'S MENTAL VIOLATION: Aggyal rendelkez“ ellenfelek tudat ra lesz k ros hat ssal. Kev‚sb‚ tudnak var zsolni (ha tudnak), egy kicsit csak szenvednek magukban. -CRIMSON MIST OF MYAMOTO: Egy piros kis aura felfogja fizikai t mad sok egy r‚sz‚t (tlegel‚s, goly˘k, balta). -DIMENSIONAL DRIFT: Ha van n lunk rŁnak“ vagy egy kapu-rŁna el“tt  llunk, azt kinyitv n elvisz az ‚teri sĄkra. -ELIXIR OF HEALTH: Ezzel egy kicsit gy˘gyĄthatsz magunkon, s a sebeinken. -FLAMES OF DESOLATION: Tzes goly˘bisok r”ppennek ellens‚ges lelklet– j r˘kel“k fel‚. Van olyan sz”rny, amelyben nem tesz k rt, ilyen pl. az a narancss rga lebeg“ trutyi vagy Melchior. -KEY OF THE SHADOWLORD: A leghasznosabb m gia. Ha ell“jk, nincs bez rt ajt˘, ami nem nyĄlna ki el“ttnk. -MAELSTORM OF THE MIND: Akit eltal l, egy ideig megkergl, p”r”g, forog, ‚s fel-al  futkos, ”nmag t nem v‚dve. -MALEVOLENT COMPRESSION: J˘pofa var zslat, mert akire r l“jk, r”gt”n 3 sz mmal kisebb lesz, Ągy cs”kkentve testt”meg‚t, s ezzel egytt t”r‚kenyebb‚ is tesszk test‚t az Łjabb t mad sok ellen. -MANTLE OF ENDURANCE: lmos? F radt? hes? L“je el ezt a var zslatot! Tov bbra is  lmos, f radt ‚s ‚hes marad, de legal bb m‚g hosszabb ideig kibĄrja. -OBSIDIAN SHARDS OF ANNIHILATION: Egy m sik hasznos t mad si forma, mert ott, ahol a FLAMES OF DESOLATION cs“d”t mond, ez hasznos lehet. A narancs trutyik ellen kiv l˘. -SIGHT OF THE DARK WALKER: Teljes l t st biztosĄt ott is, ahol a f‚ny nem nagyon gyakori. -SHROUD OF THE DARK WALKER: Nem mintha valami k”ze lenne az el“z“h”z, de ez is a DARK WALKER-h”z lett cĄmezve. SegĄts‚g‚vel egy kicsit arr‚bb lesznk l that˘, mint ahol val˘j ban vagy (mint a CLOAK OF DISPLACEMENT). L“fegyverek ellen igen hasznosnak bizonyulhat. -SWIFT LIMBS OF MERCURY: GyorsĄt, gyesebbek lesznk ‚s jobb lesz a koordin ci˘nk. K‚zifegyverekkel haszn lva bizonyos el“ny”kh”z juthatunk, amik ak r az ‚letnket menthetik meg. -WIND OF DESTRUCTION: El‚g neh‚z megszerezni, de t mad sra ezt lehet a legjobban haszn lni. M‚g Belthegor is kik‚szl egy 20-30 ilyent“l (ha van r  el‚g energi nk). -XYTHON'S GUIDING EYE: R‚gebben pontosabb c‚lz st tett lehet“v‚ Ąjak eset‚ben, de Łgy l tszik a modern l“fegyverek eset‚ben is haszn lhat˘. Tekintsk  t m‚g a felszedhet“ t rgyak sor t (csak azokr˘l sz˘lunk, ami nem kell felt‚tlenl a v‚gigvitelhez): Fegyverek: -KITCHEN KNIFE: Konyhak‚s, el‚g nagy peng‚vel, de az‚rt nem a legjobb. -SACRIFICIAL DAGGER: ldozati t“r. Melchior ellen nem rossz. -WAKIZASHI: Ki ne ismern‚ a szamur jok kardjainak k”zepes tagj t, ami lehet, hogy nem olyan nagy, de itt akkor is tŁl nagy helyet foglal el a diplomata-t sk ban. -KATANA: Ez meg f“leg. Be se lehet oda tenni, de az‚rt nem olyan rossz fegyver. -SHURIKEN: Nem sok mindenre j˘, de az‚rt el lehet hajig lni, ha m r nincs t”lt‚nynk ‚s var zsolni sem tudunk. -ASSEGAI: Ez egy zulu harcos l ndzs ja. Keressk meg hozz  a pajzsot, majd tegyk “ket egy k‚zbe... -POKER: Nem rossz t“fegyver. -BASEBALL BAT: Ez sem. -CHAINSAW: Mmmmm, ez a kedvenc, hozz nk ill“ brut lis fegyver. Csak sajnos a program Ąr˘i nem figyeltek az olyan plusz ‚lm‚nyekre, amit egy zombi (vagy ak r ‚l“ ember) motorosf–r‚szes feldarabol sa nyŁjt. Itt csak sim n meg sebezzk a zombit, de igaz b˘l az‚rt n‚ha meg-megakad a l nc, mikor a kit‚pett kis hŁscafatok (tudniillik nem v g, t‚p) egy r‚sze fennmarad a l ncon, ‚s ha m r tŁl sok ilyen pici darabka van, akkor el“bb-ut˘bb felgylemlenek egy helyen ‚s a l nc csak egyre nehezebben jut el“re. Azt n az is nagy ‚lm‚ny, mikor az ember ruh ja, haja ‚s a frissen meszelt fal teli lesz v‚rrel (mert az persze fr”csk”l), a kis, nyers emberi hŁsdarabk kr˘l nem is besz‚lve (mert az a hŁs, ami nem marad fent a l ncon, nagy val˘szĄn–s‚ggel nem a f”ldre fog esni). Ha-ha-ha-ha... -BROKEN BOTTLE: Ez is csak ideiglenes fegyvernek j˘, maximum zombik ellen. A szok sos ”sszet”rt veg okozta k”nny– s‚rl‚sek ‚s elfert“z‚sek k”vetkezhetnek be. -WAND: Var zsvessz“. Mi ki se pr˘b ltuk, de lehet, hogy cool. -SMITH&WESSON MODEL 10: Kis kaliber– pisztoly, a hozz val˘ a REVOLVER SPEED LOAD (SMALL CALIBRE). Van az‚rt jobb l“fegyver is. -COLT/10: Ez a .38-as. M r jobb pisztoly. A .38 REVOLVER SPEED LOAD val˘ bele. -SAWN-OFF SHOTGUN: Ezzel l”v”ld”zik a napszemveges zombi. Lef–r‚szelt cs”v– SAVAGE 311-R-es. Sajnos kev‚s t”lt‚ny van csak hozz , mert amŁgy nem rossz. -SMITH&WESSON M29: A j t‚k szerint az egyik leger“sebb l‚tez“ pisztoly. A .44 magnum-ot t”lt‚nyekkel aj nlott felt”lteni (cip“t a cip“boltb˘l? CoVboy). -COLT M1911A1: Az amerikai hadsereg m r t”bb mint 70 ‚ve haszn lja ezt az automata pisztolyt . -WINCHESTER 1894: J˘, de sajnos tŁl nagy vad szpuska. -SAVAGE 311-R: Ez a lef–r‚szelt cs”v– teljes v ltozata, de egy picit  talakĄtva. K“s˘t l”v”ld”z, ami ugyan nem jut olyan m‚lyre, de ha belegondolunk, hogy milyen kellemes ‚rz‚se lehet az ellenf‚lnek, ha v‚r ram ba ‚s a b“re al  k‚t deka s˘ jut, akkor az‚rt elmosolydhatunk. -M16 ASSAULT RIFLE: Ez a legklasszabb. Itt egyszerre nem egyet l“, hanem ahogy szok sos, egy ereszt‚st (BURST). Harminc t”lt‚ny van egy t rban. Hasznos gyakori dolgok: -DOCUMENTUM WALLET: Ha sok kis papĄrdarabk t akarunk magunkn l tartani, szks‚gnk lesz r , de igaz b˘l csak egy papĄr a fontos, a kotta, azt meg nyugodtan lehet en‚lkl is hurcol szni. -FIRST AID KIT: Els“seg‚lycsomag. Eleinte csak olyan 4 adag van benne, de a lentebbi szinteken ak r 8 adagos is lehet. Ha j˘l ki akarjuk haszn lni, a legjobb ha magas a FIRST AID-nk. -HOLY WATER: Szentelt csapad‚k, j˘ haszn t vehetjk, egy kicsik‚t megboostolja az MP-ket ‚s a HP-ket, de f“leg az ‚l“ halottak ellen aj nlott bevetni (szellem, d‚mon). AzonkĄvl a GHOUL-ok okozta m‚rgez‚sre is j˘ gy˘gyĄr. -MAGIC CRYSTAL: Mint m r emlĄtettk, ha MEDITATE-olunk MP-ket juttat vissza neknk ez a kis felt”lt”tt kavics. -HAND OF GLORY: Ha egy akasztott ember lev gott kez‚nek ujjaiba gyerty kat dugdosunk ‚s meggyŁjtjuk, megfelel“ v‚delemhez juthatunk, amikor  t akarunk menni az ‚teri sĄkra. Ez is el‚gg‚ furcsa funkci˘ja a HAND OF GLORY-nak, mert az igazi(bb), legal bbis az, amir“l az  ltal nos okkultizmus sz˘l, az eg‚szen m st tud (ami mondjuk el‚g ismert t‚ny, de h t Łgy n‚z ki a MICROPROSE-‚k ezzel nem nagyon foglalkoztak). Azt a kezet is egy akasztott emberr“l vett‚k, de csak egy gyertya volt benne, az ujjai k”z‚ dugva, s ha meggyŁjtva feltartottuk, mindenki megb‚nult. A gyerty hoz val˘ zsĄr sem valami h zi llatb˘l sz rmazott... -HORNED SKULL: Egy szob ba volt a Dics“s‚g Kez‚vel a mŁzeum szintj‚n, de ez nem annyira hasznos, s“t, ellenkez“leg. Volt egy id“, amikor furcs n konstat ltuk, hogy nem akar˘dzik sikerlni egy var zslat sem. Nagyon megijedtnk, de amikor elkezdtk kipakol szni a dolgainkat, igencsak gyanŁs volt, hogy ha ez nincs n lunk, akkor semmi probl‚ma. -JUJU FETISH: Egy csontv zk‚z ‚s egy emberi k‚z ”sszefon˘dva, s egyes emberek szerint megv‚d az ‚l“holtakt˘l (zombi, esetleg mŁmia, de ez csak tipp). -MOGANA LEAVES: Ennek a lev‚lnek a szaga el“nytelen a tengeri d‚monok sz m ra. Legjobb, ha ”sszet”rjk a mozs rban, majd beletesszk az INCENSE BURNER-be a port, s meggyŁjtjuk. -LANTERN: Pil cs, egy kis viharl mpa k‚p‚ben, amit n‚ha fel kell t”lt”getni olajjal, ahhoz hogy tov bb vil gĄtson. Ahhoz, hogy ‚lvezhessk  ld sos hat s t, legal bb a t sk ban ‚gnie kell. -OIL CAN: Na ez az, amivel fel kell t”lteni. -FLASHLIGHT: Ez a m sik vil gĄt˘eszk”z, de ebbe nem olaj, hanem elem (BATTERY) kell. Lehet kapcsolgatni is. -GAS CAN: Ez a nafta a CHAINSAW-ba. -BUBBLING RED LIQUID: Csak annyira j”ttnk r , hogy nem m‚rgez“. Mire ezt megszereztk, addigra m r egy ghoul sem ‚lt, sz˘val nem pr˘b lhattuk ki, hogy a m‚rgk ellen hasznos-e vagy sem, mert az a legval˘szĄn–bb. -SERVITOR ROBE ‚s DEAD SQUID: Ha a kett“ rajtunk van, akkor az asztr lis sĄkon ‚s a harmadik szinten l‚v“ MIND FLAYER"-ek (tal n ahhoz hasonlĄtanak a legjobban) nem t madnak r nk, mert hasonlĄtunk fajt rsaikra. A DEAD SQUID szerep‚re v‚letlenl, unatkoz s k”zben j”ttnk r , mert a fene se hitte volna, hogy azt a fejre lehet hŁzni (legal bb utalhattak volna a program Ąr˘i arra, hogy reges a bele). -CIRCLET: Egy kis v‚delmet nyŁjt ez is a var zslatok ellen. -PESTLE AND MORTAR: Ebben lehet ”sszet”rni a MOGANA leveleket. A k”vetkez“ t rgyak szerepe nagyj b˘l ismeretlen, nem sokat tudtunk velk kezdeni, noha biztos j˘k valamire: -GHETTOBLASTER: Amikor az egyiptomi szinten, a 9-es helyen van, nem m–k”dik m‚g, meg kell repar lni egy ELECTRONIC TOOL KIT-tel. Ut na be lehet kapcsolni, s j tszik is valami idegesĄt“, de nagyon r”vid dallamocsk t, aminek ha a v‚g‚re ‚r, Łjrakezdi. Val˘szĄn–, hogy nemcsak erre j˘. -MAYAN JADE EFFIGY: AzonkĄvl, hogy vissza tudjuk tenni a hely‚re a mŁzeumban, nem sok haszn t l ttuk, s nem is tudjuk mire j˘... de m‚gis tudjuk. Ez is kb. annyira, mint a HAND OF GLORY (itt), sz˘val v‚delmet nyŁjt m s dimenzi˘kban (de nem az odajut sn l esetlegesen elszenvedett fizikai s‚rl‚sekre). -DEMON MASK: Coolul mutatunk benne, s ez illik a szamur jp nc‚lhoz is, de hogy gyakorlati haszna mi, az nem vil gos. Akkor kezdjk: A legfontosabb, hogy legyen valamibe pakolni majd dolgokat. Erre kĄv l˘an alkalmas az aktat ska. Pakoljuk bele az els“seg‚ly-csomagot is, mert hamarosan Łgyis nagy szks‚g lesz r . Ha m r ebben a szob ban vagyunk, kapjuk fel a Cartag nev– szobrocsk t is, amihez ki kell t”rni az “t ˘v˘ vegbŁr t (csupaszk‚zzel AIM vagy HIT). Err“l jutott esznkbe: aki nem tudn , az AIM az c‚lz s ‚s l”v‚s/t‚s (l“fegyverek eset‚ben ezt ‚rdemes haszn lni), a HIT meg a sima, gyors t‚s vagy l“fegyver eset‚ben a csĄp“b“l l”v‚s. Alul az a csĄk pedig az akci˘pontjaink mennyis‚g‚t mutatja (ha cs”kken, kev‚sb‚ biztosan tal lunk, ha meg elfogyott, akkor nem is nagyon csin lunk semmit). Ehhez a Cartaghoz m‚g meg kell tal lni kett“ m sikat, de ha valaki Łgy Ąt‚ln‚, hogy egy ilyen szobor sok helyet foglal el, addig nem musz j ezeket is cipelni, s csak akkor ”sszeszedni, ha m r felmenn‚nk a harmadik szintre. Na, de ez k‚s“bb lesz. Most aj nlott a feltankol s a f”ldszinten, tanuljuk meg a var zslatokat (a szaggatott vonal a rejtett bej ratokat jelzi, egyszer–en csak menjnk  t rajta, mintha ott sem lenne), vegyk fel a pisztolyt (Smith & Wesson M10) ‚s/vagy a piszkavast. Irtsuk ki a zombikat, de vigy zzunk arra a z”ld, sok cs pos, lebeg“ bigy˘ra, amit ha megl t a fick˘nk, eleinte nagyon becsin l), ne t madjuk. rtalmatlan, de ha  rt˘ sz nd‚kr˘l tanŁskodunk, hamar otthagyhatjuk a fogunkat, mert kellemetlen WIND OF DESTRUCTION-”ket is tud. Err“l a szintr“l csippentsnk: szks‚gnk lehet m‚g a lev gott, ”sszeaszalt fejre a b rszekr‚nyb“l, a rŁnak“re ‚s az ”sszehajtogatott kott ra. rdemes felvenni a vide˘kazett t is, ‚s term‚szetesen a kulcscsom˘t az ”sszes kulccsal. Egy zsebl mpa sem  rthat a feljebbl‚v“ szinten, mert s”t‚t lesz. A JUJU FETISH-sel is elkerlhetjk a harcok nagy r‚sz‚t, de akkor kevesebb XP-t is kapunk (‚s a kapott XP-kb“l n”velhetjk embernk skilljeit, vagy ha m r t‚nyleg sok ”sszegy–l”tt, akkor egyes tulajdons gaikat). Kaj ra j˘ ideig nem lesz szks‚gnk. Menjnk fel egy szinttel. Vigy zzunk a v‚rfoltokra, ha belel‚pnk, akkor egy nagy adag vill m sŁjt le r nk. A fel-al  j rk l˘ n‚ninek semmi szerepe, nem  rtalmas eg‚szs‚gnkre n‚zve. m ann l ink bb a kis sz rnyas d‚monok, amik nagyokat tudnak var zsolni. Az ‚szakkeleti r‚sz fel‚ tal lkozhatunk velk. A v‚rt˘cs s folyos˘kon Łgy juthatunk tŁl, ha p r gombot keresnk a falon. Egyet lenyomva elteleport lnak minket, de arra is gyeljnk, hogy p r helyen visszafel‚ kell l‚pkedni, mert megfordĄtja a menetnket, s ha el“r‚t nyomunk, k”nnyen megeshet, hogy a m”g”ttnk l‚v“ v‚rt˘cs ban trappolva k”tnk ki, ami pedig mag hoz vonz egy sz‚p, felt”lt”tt elektromos nyal bot... Itt is tanuljunk meg minden var zslatot, cser‚ljk le a gyenge M10-et egy .38-asra, a piszkavasat meg egy baseballt“re. A FLAMES OF DESOLATION-h”z Łgy juthatunk hozz , ha a jel”lt titkos  tj r˘ hely‚n l‚v“ kandall˘n megnyomunk egy gombot. Tal lhatunk egy h romsz”ggel jel”lt ajt˘t is, ez az a hely, ahol b‚k‚sen pihenhetnk, ha majd  lmosak lesznk. Ut na persze max. HP, SP, de sajnos az neknk csak egyszer volt hajland˘ aludni, ami miatt a HP ‚s SP el‚g alacsony szinten maradt. Tegyk el a gyuf sdobozt is. Sok szob ban tal lhatunk rendetlenked“ szellemeket is, de egy csom˘ szks‚gtelen harcot elkerlhetnk (‚s Ągy az ‚rtk j r˘ XP-ket is), ha el“sz”r elmegynk az interaktĄv szellemhez. Megbesz‚lhetjk vele, hogy el‚getjk a szellemeket idek”t“ festm‚nyt, amelyen Melchior ‚s “k vannak. Ha m r n la vagyunk, ne feledkezznk meg a goly˘ ll˘-mell‚nyr“l sem (nagyon j˘l fog majd j”nni a csontv zas szinten). A k‚pet term‚szetesen a gyuf val lehet meggyŁjtani. Most m r nyugodtan j rk lhatunk, csak a d‚monk k okozhatnak gondot. Tegyk el a z”ld, kerek dr gak”vet (ez fontos) ‚s a mŁzeumi feliratot. Kapcsoljuk fel (ha rossz, akkor k‚s“bb ha lesz m r ELECTRONIC TOOL KIT, j”jjnk vissza megrepar lni). Van egy ajt˘, ami az istennek sem akar kinyĄlni (mondjuk annak tal n, meg az ittl‚v“ ”rd”g”knek is, de neknk nem, ergo nem vagyunk se istenek, se ”rd”g”k, teh t m‚g ‚lnk). Hozz juthatunk, ha benyitunk a leg‚szakkeletebbre l‚v“ szobakomplexumba. Olvassuk el mindig az ajt˘k mellett l‚v“ t bl kon a feliratokat, s keressk meg azt, amire egy ONE van Ąrva. Nyissuk ki, s menjnk  t rajta. Azt n egy olyat, amire egy TWO , s Ągy tov bb eg‚szen hatig. Hat ut n pedig menjnk be a kettes sz mmal jelzett szob ba (nem azon az ajt˘n keresztl, ahova TWO van Ąrva, hanem amit mi jel”ltnk kettessel). Ott van egy m sik szobor, Cartag p rja, Phtark. Vegyk fel ezt is. Most m r odas‚t lhatunk a bez rt ajt˘hoz (a felj r˘t˘l keletre), s egy csapd ba esett mag nnyomoz˘t lelnk, aki el‚g bizalmatlan velnk szemben, de ‚rthet“. § volt az, akit felb‚relt az a c‚g, amelyik eladta neknk a h zat, hogy megn‚zze az el“z“ lak˘k sors t. Ezen a szinten megn‚zhetjk a megszerzett vide˘kazett t is, a TV-s szob ban. Ha m r ilyen magasan vagyunk, menjnk feljebb. A m sodik szint elmegy˘gyint‚zetk‚nt szolg lt, most viszont tele van kellemetlen narancss rga szivacsokkal. A kiirt sukra szks‚gnk lehet az OBSIDIAN SHARDS OF ANNIHILATION-re, mert an‚lkl igen hosszadalmas. Ez a var zslat csak az egyiptomi szinten tal lhat˘, teh t aki nagyon akar v‚rengzeni, az ugorjon el“bb le oda (de mivel az ottani mŁmi k nem nagyon k”nny– ellenfelek, mi ink bb ide j”ttnk el“sz”r er“s”dni). Ha odamegynk az egyes sz mmal jelzett szob t˘l ‚szakra, akkor hamarosan belebotolhatunk egy balt s kisl nyba, aki t voli rokonunk. Ha valaki megn‚zte a vide˘kazett t, azonnal r j”n, hogy “ Nathas Prentiss, Robert Prentiss-nek, saj t b tyj nak gyilkosa. Mivel meg‚rzi bennnk a Winthrop v‚rt, azonnal r nkt mad, mert minden Winthropnak meg kell halnia. Miut n let”ttk, h trahagy egy cafatokban l˘g˘, feh‚r k”penyt (csak ebben tudunk majd  tmenni egy bizonyos r‚szen a 2. szinten) ‚s egy balt t (nem musz j megtartani). Persze tanuljunk meg minden var zslatot, majd szedjnk ”ssze 5 kĄnai ‚rm‚t (a beljebbjut shoz lent keressnk kulcsot, a 12-es terem k”rny‚k‚n). Ahhoz, hogy  tjut hassunk a k”z‚ps“ folyos˘ra, keressk fel azt a termet, ami a 2-es ‚s a t”lt‚nyt tartalmaz˘ szob k k”zt van (‚szakon, egy bej rattal, ami d‚lre n‚z, h rom mez“ nagys gŁ). Ez elteleport l minket a k”z‚ps“ folyos˘ra, s onnan m r ki tudunk nyitni egy  tj r˘t a legkls“ folyos˘kra. Aki l“porhi nyban szenved, keresse meg a Colt M1911A1-et. Vegyk fel m‚g a Scaruk nev– szobrot is (‚s Ągy m r megvan mind a 3), azonkĄvl a CIRCLET sem  rtana (de az azt vigy z˘ labdacs igen). A CIRCLET-es szob b˘l csak akkor tudunk kij”nni, ha az “r‚t elint‚zzk. Az ”t”dik ‚rm‚hez csak Łgy lehet hozz jutni, ha ideiglenesen levesszk a goly˘ ll˘ mell‚nyt ‚s a szakadt k”penyt vesszk magunkra. A h rmas pontn l l‚v“ gomb val sajnos m‚g nem sokat tudtunk kezdeni. A beb”rt”nz”tt pofa azt mondja, hogy segĄtsnk neki kiszabadulni az ‚teri sĄkr˘l. Eg‚rjk meg, de ezt csak majd k‚s“bb. A HAND OF GLORY-hez csak egy kicsi trkkel lehet hozz f‚rni, ha a fenti ajt˘n keresztl megynk a terembe, akkor nem a sarokba fog minket teleport lni, hanem a k‚zhez. Keressk fel azt a l‚pcs“t, ami a k”z‚ps“ folyos˘k k”rny‚k‚n van, ott menjnk fel. P r z”ld trutyi “rj rozik k”rbe-k”rbe, “ket kikerlve r vethetjk magunkat egy el‚g undorĄt˘ form jŁ szĄvre, ami “s”reg Karcistnak, a meg‚getett boszork nymesternek a szĄve (pedig ez m‚g f‚lig sincs megstve). Tegyk el, j˘l j”n majd. Most m r el‚g sokk cucc van n lunk, ideje lenne nagyobb r‚szket letenni. Mehetnk el“sz”r vagy a harmadik szintre, vagy az egyiptomira. A harmadik k”zelebb van, induljunk feljebb. Itt most csak egy gyors, bar ti l togat st tesznk. Keressk fel az Er“ Szob j t (4), tegyk le a szobrokat sz‚p ˘vatosan a nekik megfelel“  llv nyra (mindegyikre r  van Ąrva egy n‚v), majd ha mind 3 a hely‚n van, l“jk le “ket egy-egy FLAMES OF DESOLATION-nel. Azt ugyan nem tudjuk, hogy ez mire is j˘ val˘j ban, de az‚rt biztos szks‚ges. Ja, a z”ld trutyikat mindig kerljk, Łgyse sikerl  tugranunk felettk. Carl Winthropot is meg lehet l togatni, aki ugyan nem nagyon ”rl neknk, de az‚rt el lehet vele besz‚lgetni. Vigy zzunk, mert nagyon hamar magunkra lehet haragĄtani. Mes‚l a Karcistr˘l, s hogy ne higgynk neki, ami id ig OK, Łgysem egy megbĄzhat˘ pofa lesz az ”reg. Azt n k‚r egy cuccot bizalmunk jel‚l (vigynk egy felesleges t rgyat, pl papĄrdarab a besz‚lget‚s ablak ra), majd elkezd egy nagyon nagy titkot mondani, hogy az a fick˘, aki be van b”rt”n”zve,  rul˘... Ekkor azonban a k”rvonalai elmos˘dnak, s persze minket fog mindez‚rt hib ztatni,  m bosszŁra m r nem lesz ideje, mert elt–nik. A SHURIKEN feliratŁ  llv nyra is tegyk fel az odaval˘ lemezk‚t, ha m r itt vagyunk. Egy m r el lehet tenni a shurikent, amire ugyan nagy szks‚g nem lesz. Tanuljuk meg a var zslatokat is. M st egyel“re nem tudunk csin lni. Most bosszŁljuk meg az “snk”n tett‚t! Menjnk vissza a f”ldszintre, de el“tte l togassuk meg a csontv zas szintet (m sodik ajt˘ ‚szak fel‚ az el“szob ban). Bizonyosodjunk meg arr˘l, hogy van egy pisztolyunk ‚s goly˘ ll˘ mell‚ny. Amint le‚rtnk, k‚szljnk fel arra, hogy egy-k‚t l‚p‚s ut n egy reneg t zombi fog visszak”sz”nni lef–r‚szelt cs”v– pusk j val. Gyorsan int‚zzk el, mert ellenkez“ esetben pont a fordĄtottja fog velnk t”rt‚nni. FLAMES OF DESOLATION nem sebzi. Ha OK, kapjuk fel a pusk t ‚s a t”lt‚nyeket, jobbak az‚rt, mint egy pisztoly. Induljunk el“re. A kettessel jel”lt helyre Łgy juthatunk, ha a terem fal n minden gombot benyomkodunk egyszer. Menjnk tov bb. Vesz‚lyes terem, ha egy ajt˘t kinyitunk (r l‚pnk az el“tte  ll˘ plat˘ra), akkor egy csonti viharzik ki ‚s menthetetlenl neknkt mad. Ezeket nem el‚g egyszer lenyomni, ha megint hozz ‚rnk (kifele menet), akkor megint felkel. El“sz”r is szerezzk be a motorosf–r‚szt, majd a hozz val˘ benzint. T”ltsk tele a f–r‚szt, vegyk az egyik keznkbe ‚s kapcsoljuk be. Most m r sokkal k”nnyebben fog menni a m‚sz rl s. Vegyk fel ami kell, majd menjnk a 3. terembe. Itt egy orgona  ll, meg egy fekete gyerty kkal megvil gĄtott k polna. Az orgon n van egy kotta llv ny is, pr˘b ljuk ki, mi t”rt‚nik akkor, ha a kott t r tesszk az  llv nyra. Aha! Egy kapu az ‚teri sĄkra! Hagyjuk most b‚k‚n. Vissza az els“ szintre. Vizsg ljuk meg alaposabban azt a festm‚nyt. Hmm, valami hi nyzik a festm‚nyen. šres a med lja! Tegyk bele a z”ld k”vet. A k“ el‚geti a festm‚nyt, s Ągy egy ajt˘ t rul fel. Ez vezet az egyiptomi szintre. A port l k”rl kamp˘k vannak, vigy zzunk r juk, mert j˘kat sebeznek (kell egy magasabb DODGE). Az egyiptomi szinten el“sz”r szerezzk meg az E-vel jelzett k”penyt, mert ha nem lenne meg, minden E-szer– rŁn val jel”lt fal l“d”zne r nk. A k”penyt ugyan v‚di egy figura, de sec-perc alatt lethetjk. Vegyk fel. Most keressk fel a var zslatokat, Ąrtsuk ki a mŁmi kat (velk nagyon vigy zzunk, ne engedjk “ket a k”zelnkbe, mert tŁl nagyot sebeznek a karmaikkal). Az egyessel jel”lt helyen 3 kopors˘ van, aki akar harcolni, kinyithatja mind a h rmat, de azoknak, akik ink bb szeretn‚nek jobb b“rben lenni, aj nljuk a k”z‚ps“t. A benne l‚v“ mŁmia mellett egy Łjabb mŁzeumi felirat lesz, amit el ne felejtsnk magunkkal vinni (ez a d‚mon maszk‚). Szks‚g lesz m‚g a krist lyfuvol ra is, de a GHETTOBLASTER-rel nem nagyon tudtunk mit kezdeni (azon kĄvl, hogy megjavĄtottuk, ‚s zen‚lt). Itt az ideje, hogy befejezzk a dolgot Karcisttel. L‚pjnk r  mindegyik szob ban a kis plat˘ra (4 ilyen van, mind a n‚gy egy bels“ terem fel‚ mutat), s ha ez megvan, a fal elhŁz˘dik, Łjabb terembe jutunk. Itt a falon egy-egy perselyt l tunk, mellettk mindk‚t oldalon pedig egy gombot. Dobjunk be a perselybe egy kĄnai ‚rm‚t, s nyomjuk meg az egyik gombot. Łjabb szob ba jutunk, megint egy persellyel ‚s egy gombbal, s ezt ism‚teljl el, mĄg el nem ‚rnk a k”z‚ps“ szob ba. Ott egy kehely jelenik meg, szedjk fel az ”sszes kĄnai ‚rm‚t (mert mikor elt–ntek a falak, az ‚rm‚k Łjb˘l megjelentek), tegyk be “ket sz‚p sorban a kehelybe, s v‚gl az ”t”diket is. Ekkor megjelenik a Karcist. Mindenk‚ppen r  akar minket besz‚lni, hogy adjuk oda neki a szĄv‚t, s egy meghat˘ mes‚t is kital l arr˘l, hogy mennyire  t lett verve, de ha engednk neki, akkor meg is kell vele kzdeni, ami annyira az‚rt nem egyszer–. Ink bb pusztĄtsuk el azt a nem ‚ppen bizalomgerjeszt“ v‚rpump j t, s Ągy elpusztul harc n‚lkl. OK, meglenn‚nk, most m r biztos van el‚g hely a b“r”ndben. Ahhoz, hogy a harmadik szintet is befejezhessk, ”ssze kellene m‚g p r cuccot szedni, de hol lehetnek ezek? Hol nem j rtunk m‚g? Keressnk egy m sik lej ratot a f”ldszintr“l. Itt lesznek a vesz‚lyes ghoulok, amik ‚rint‚se ‚letvesz‚lyes, mert nagy es‚llyel megm‚rgeznek minket, s ‚leter“nk rohamos l‚pt‚kkel fog cs”kkenni. Sok ajt˘ csak egyir nyŁ, sz˘val mentsnk s–r–n ‚s legynk ˘vatosak. Egy igen fontos var zslat is van a szinten, ami roppant hasznosnak bizonyulhat, az Elixir of Health. EzenkĄvl j˘l j”het m‚g az az ELECTRONIC TOOL KIT is a sz‚fben, f“leg ha az elromlott biztosĄt‚kokat is ki akarjuk cser‚lni. Egy‚b t rgyak k”zl vegyk fel a METAL CRESCENT-et, a mŁzeumi feliratot (KEY OF ABOMETH) ‚s az a temet‚si Łrna sem lehet rossz, de sajnos amint abba a terembe ‚rnk, nem tudunk mozogni a f‚lelemt“l. Ezt nagyon sajn ljuk, de nem tudtuk, hogyan is kell lekzdeni. Egyes papirok szerint, az Łrna egy volt jap n harcos hamuj t tartalmazza, aki kiv‚teles tehets‚g volt zs kbanugr l˘s versenyeken, s azonkĄvl ha egy holt embert az ‚let‚ben hozz  legk”zelebb  ll˘ eszk”z”kkel egytt megid‚znk, lehet, hogy szelleme azokba k”lt”zik bele. Ez‚rt lenne szks‚g a katan ra ‚s a temet‚si Łrn ra, mert a katan hoz a wakizashi m r ott van a daish˘n (fa llv ny) (Azt hiszem H PI mester itt leereszkedett az egyszeri olvas˘ szintj‚re : CoVboy) Csak arra a kerek k“re kellene valami. Mondjuk en‚lkl is megvagyunk, sz˘val ennyit err“l a szintr“l. Ha valaki le akarna menni a harmadik szintre, Alberoth v r r , akinek nagyon kellemetlen tulajdons ga, hogy nem sebezhet“. Viszont egy papĄron valahol azt lehetett olvasni, hogy xy csillagok valamilyen  ll sakor Belthegor hamarosan bel‚p ebbe a vil gba, s akkor Alberoth-nak nincs t”bb dolga, elmehet. Na most, hogy ez t”rt‚nik-e vagy sem, csak a csillagvizsg l˘ban tudhatjuk meg (egyiptomi szint), de ahhoz, hogy pontosak legynk, egy eszk”zre is szks‚g lesz, az Astrolabe-re. Ezzel a keznkben menjnk a csillagvizsg l˘ba, s Alberoth nem  llja t”bb‚ utunkat. Csakhogy hol van ez az Astrolabe? A m sodik pinceszinten, de az odavezet“ utat Alberoth vigy zza. Keressnk alternatĄv utat, egy sz“nyeg rejtette lik form j ban. A m sodik szinten van p r kapcsol˘ is, ezeket csak egyszer lehet megbizerg lni. Az Astrolabe-n kĄvl nem  rt a mŁzeumi plakettet sem felszedni a MAYAN EFFIGY felirattal. Ha valaki nagyon megbĄzik BLADE k‚pess‚geiben, az elsz˘rakozhat a katan val is, de mivel tŁl nagy a diplomatat sk hoz,  lland˘an a kez‚ben kell hogy szorongassa. A feljebb jut shoz haszn lhatjuk az Alberoth vigy zta nyĄl sz r˘t is, de ink bb rohanjunk egyet, ha ki‚rtnk oda, ahol “ van. Esetleg ki lehet pr˘b lni egy teleportot is. Fel az egyiptomi szintre, be a csillagvizsg l˘ba, rakjuk egyik keznkbe az Astrolabe-t ‚s kukucsk ljunk bele a teleszk˘pba. Nini, ott repl Alberoth ‚s a b“r”ndje! Most megint n‚zznk le, de az els“ pinceszint ‚szaknyugati lej r˘j n keresztl, s Ągy egy olyan helyre juthattunk el, ahova az el“bb nem lehetett. Itt aj nlott fakultatĄv program a mongana levelek begy–jt‚se ‚s a porr  t”r‚sk a mozs rban. Mivel a t”mj‚n‚get“ holl‚t‚r“l nem tudunk bizonyosabb adatokat, magunkra is kell egy kicsit hagyatkozni. Egy d”gl”tt polip is ezen a szinten b–z”l”g, a hozz val˘ szervitor k”pennyel. Megint teli lehetnk pakolva cuccokkal, s a harmadik szint se volt m‚g teljesen k‚sz. Ugorjunk fel oda is. Keressk fel azt a termet, ahol a szamur j p nc‚lja van, s ott felt–nhet, hogy az egyik szimb˘lum t”r”tt. Tegyk csak bele a METAL CRESCENT-et, s Ągy a p nc‚lt ˘v˘ er“t‚r elt–nik. A mŁzeum plaketteket tegyk a helykre. Van ahol szint‚n er“t‚r v‚di a cuccokat, de mindegyik helyen egy kl”n”s t bla van, egy-egy ir nnyal feliratozva. Forduljunk abba az ir nyba (h trafel‚, jobbra, balra), s csŁsszunk be oda Łgy, hogy a megadott ir nyba n‚znk. Tegyk fel magunkra Abhometh szem‚t (mint nyakl ncot), ‚s a szamur j p nc‚lnak is j˘ haszn t fogjuk venni, mert kiv l˘. Most m r el‚g k‚pzettek lehetnk egy ‚teri kir ndul shoz, nosza, var zsoljunk egy DIMENSIONAL DRIFT-et, vagy keressnk egy port lt, ha nincs sz nd‚kban egy rŁnak“ elpazarl sa (csak ekkor vigy zzunk a s‚rl‚sre). Itt egy ideig m szk ljunk (messze nem v‚gtelen a hely, nem kell megijedni, hogy elvesznk), s ha egy ronda Melchior t mad, d”fjk le az ”kleinkkel (ha ez nem megy, akkor el‚g ha j˘l meggyomrozzuk). K”zben kev‚sb‚ kellemes k‚tsz jŁ id‚tlens‚gek is zargatnak minket, de ne hagyjuk, hogy “k gy“zzenek. El“bb-ut˘bb egy ”lt”ny”s gentleman is meg‚rkezik, aki mindenk‚ppen besz‚lni akar velnk. SegĄtsnk neki, adjunk energi t, mert m r nagyon keskeny a szellem‚t itt tart˘ ezstsz l. Haha! Na, erre gondoltunk. Ez el‚g durva volt, tudniillik az nem az ‚teri sĄkon, hanem az asztr lis sĄkon van. Az ember csak oda utazik a szellem‚vel Łgy, hogy ezstsz llal r”gzĄtse a test‚hez mag t. Ez persze nem csak az AD&D-ben van Ągy,  ltal nosan elfogadott t‚ny . m ez ne akad lyozzon minket meg abban, hogy nem segĄtnk, mert cser‚be kapunk egy kis bĄztat st, hogy Belteghort le lehet gy“zni. AzonkĄvl egy Łj var zslatot (WIND OF DESTRUCTION) ‚s egy krist lyszemveget (amellyel megtal ljuk a helyes utat az asztr lis sĄkon). Most ugorjunk vissza a h zba (keressnk egy megfelel“ kock t), s le a harmadik szintre (itt igen kellemes tap‚ta van: emberi b“r, egy kev‚s zsĄrr‚teggel a fels“bb r‚gi˘kb˘l). Eleinte csak az agyszĄv˘-szer–s‚gek nyaggatnak, de ha valaki Łgy ‚rzi, hogy nincs valami j˘  llapotban, a legjobb, ha fel”lti a m r emlĄtett  lruh t. Keressk a gongot, s gongjunk egy nagyot. Most m r az  lfalon tov bbmehetnk, mert kinyĄlott. Ben‚zhetnk az egyesbe, s meg lehet nyomni azt a gombot is, de akkor m r t‚nyleg nem  rt valami kit–n“ kondi. Nem  rt, ha a katan t vagy m s fegyvert most lecser‚ljk egy M16-osra, igaz, hogy egy csom˘ var zsl‚nyt nem sebezhetnk meg ezzel, de a katana is csak akkor j˘ ilyennel, ha benne van a szamu szelleme is. Mindenesetre most menjnk el a n‚gyes helyre, s ism‚t ssk le a gonosz Melchiort, aki m‚g mindig nem fulladt a frusztr ci˘j ba, hogy mi legy“ztk. Innen a sokkal kellemetlenebb tengeri d‚monok fognak r nk vad szni, akikben az a rossz, hogy ha lenyomjuk, nagyon is k”nnyen visszat‚rhet, teh t akinek kev‚s a munĄci˘ja vagy az MP-je, jobb ha megkeresi a t”mj‚n‚get“t. Fel lehet venni a var zsvessz“t is, nehogy itt maradjon. Most csak fussunk el az olt rhoz, s ott fŁjjuk meg azt a r‚g˘ta n lunk l‚v“ fuvol t. Hopp, ez egy meteordarab! Tegyk el sz‚pen, ‚s kerljnk fel eg‚szen az els“ pinceszintig. Egy olyan szob t keressnk, ami tele van kopony kkal, ‚s piros szĄnben pomp zik (15). Tegyk le valahova a VANITY MIRROR-t. Egy kis igazgat s ut n a f‚ny pont j˘ helyre esik, s egy szerkezet bŁjik el“ a f”ldb“l. Fogjuk most az frissen szerzett meteoritdarabk t, rakjuk egy neki megfelel“ helyre (lyuk). Jaj, mi t”rt‚nt! Egy bigy˘v  alakult! Persze azonnal kapjuk fel, s most ugorjunk megint  t az ‚terbe, onnan pedig egy olyan helyre, ahol a fal furcsa, narancss rga bubor‚kokb˘l  ll. Ez az asztr lis sĄk. Ha  lruh ban vagyunk, a szervitorok nem fognak senkit sem b ntani, de az‚rt a k‚k teleport-kock kt˘l nagyon is ˘vakodjunk, mert hamar visszavisznek a h zba. Menjnk eg‚szen az ajt˘ig , s tegyk egyik keznkbe a bigy˘t (EYE OF AGLA). Egy tov bbmehetnk (nem  llja el egy l thatalan er“ az utunkat). Most m r nincs sok dolgunk, mint baj n‚lkl eljutni az egyes helyre, s ott felk‚szlni. Vigy zz, rajt. Cser‚ljk ki a t”lt‚nyt rat (nagy csattan˘ hangokat adva), hŁzzuk meg a nadr gszĄjunkat, igazĄtsuk meg a p nc‚l csatjait, olajozzuk meg a rug˘szerkezetet, szedjk ki a puskacs“b“l a bentragadt dar zsf‚szket, tisztĄtsuk meg a l ncf–r‚szt a felesleges hŁsdarabokt˘l, cser‚ljk ki a l ncot,  llĄtsuk be a nyerget, lazĄtsunk, bemelegĄt‚s ‚s LPJ EL§RE! Itt egy fura figura j”n. K”sz”ntsk a legmelegebb WIND OF DESTRUCTION-nel, majd m‚g egy j˘ huszat eressznk r . šrĄtsk ki az M16-oshoz val˘ ”sszes t rjainkat, dob ljuk meg minden k‚snkkel, dob˘csillaggal, s ha m r jobb nincs, akkor ”kl”zzk meg. s ha meghalt volna... § (volt) Belthegor, a f“rossz. Note: Ha meg”ljk, nem sz‚tporlad, hanem Łgy n‚z ki, mintha csak el–ztk volna... Ezut n egy vid m jelenet, majd a program kiexit l egy el“reutal˘ felirattal: WINNER.INF-et is k‚szĄtett. Nem lehet v‚letlen. Teh t: : Nem most hallott l r˘lam utolj ra! : s gonosz, v‚rfagyaszt˘, igen eredeti ‚s hiteles s t ni kacaj... V‚gl p r hasznos sor PC-seknek. Berhel‚s: 148E - Max HP (2byte, el“jeles) 1490 - Jelenlegi HP (2byte, el“jeles) 1492 - Max MP (2byte, el“jeles) 1494 - Jelenlegi MP (2byte, el“jeles) 149C - XP -H PI