Guyz! Eml‚kszik m‚g valaki a CoV 23-ra? Nem, nos abban "kezdtk el" ennek a szupi kis kalandj t‚knak a r”vid ismertet“j‚t. Ott 12 oldalon keresztl sikerlt elmagyar znunk a kerett”rt‚netet, no meg egy picit belementnk a j t‚kba, pihentet‚sk‚ppen pedig j˘n‚h ny oldalt teletap‚t ztunk piciny t‚rk‚pekkel. Az˘ta csak gy–ltek a kieg‚szĄt‚sek, meg a reklam ci˘k, a hi nyp˘tl sok, a kiigazĄt sok, a helyesbĄt‚sek, az Łjabb inf˘k, egysz˘val megsokaltuk a dolgot, s mivel mi egy‚bk‚nt is feldobtuk a labd t: "... esetleg valakit“l kaphatunk olyan inform ci˘t, hogy hogyan is lehetne tov bbjutni a j t‚kban.", Ągy most Szalai Bal zs bar tunk segedelm‚vel fgg”ny fel, j”n a folytat s! Az el“z“ leĄr s ˘ta r j”ttnk arra, hogy bizonyos helyszĄnekre egy ltal n nem a teleportok segĄts‚g‚vel, hanem (ami a leĄr sb˘l kimaradt) haj˘val, egyszer–en haj˘val tudunk eljutni. s ez se ”rd”ng“s dolog, mert azok a bizonyos kik”t“k a v rosokban ponto san ezt a c‚lt szolg lj k. El‚g csak a tavernben megkeresni valamelyik kapit nyt ‚s hozz v gni, hogy "passage" ‚s mindj rt ontja a haj˘jainak a kik”t‚si helyeit. A m sik. Csom˘ helyen closed-del fogadj k az embert, amit k”nnyen kiksz”b”lhetnk, ha lenock-ogunk az ajtajukon (persze, ha az ember tudja a neveket, amik az adott helyen el“fordulhatnak). Ezt is megtal ltuk. Sikerlt imm r a "nevek sz”rny– kavalk dj b˘l" kih mozni valamit, ‚s ahogy az 576 KByte Ąrta a "l ncok apr˘ sorozat b˘l meglelhetjk a v‚gs“ l ncszemet" , vagy valahogy Ągy. A j t‚kr˘l most m r (m‚g) csak annyit, hogy az inform ci˘k ezŁttal ”mlesztve lesznek a (sz mos) t‚rk‚p a (szok s szerint) v‚g‚n kap helyet. N‚zzk akkor: DWARF HOME - Soldain: Szok s szerint itt is folydog l az ‚let a maga megszokott ker‚kv g s ban, mĄg ha erre vet“dnk, felt‚tlenl n‚zznk be. (Hogy hol kell kopogni az ajt˘kon, azt, ‚s a tov bbiakban is majd mindenki megkeresi mag nak. Menjnk el a Soldain Hall-hoz (Council), aminek az ajtaj n a t bla tanŁs ga szerint 18.00-kor illene kopogni. A szob ban kellemes meleg t rsas g ban n‚gy ”reg mŁlatja az id“t a r‚gi id“k felemleget‚s‚vel. Itt van mindj rt: Okdark, Soldain legv‚nebb dali  ja. K‚ts‚gei merlnek fel az ‚rt‚kess‚gnket illet“en, ‚s ennek bebizonyĄt s ra k‚r, azzal a mondat val, hogy j˘ lenne, ha m ' valaki (majd mi) visszahozn nk nekik az “ volt nagy vezet“jknek Thorin-nak a kalap cs t. Szerinte minket is az “ szelleme veze t (minket ugyan nem). Yondilar azt bizonygatja, hogy nagyon-nagyon-nagyon nagylelk–ek lesznek azzal, aki vissza teleport lja azt az elveszett micsod t (majd a csapat a k‚s“bbiekben). Arr˘l is tudnak, hogy egy s”t‚t Dungeon-ban lett eldugva (azt tapasztal tuk...) ‚s ha esletleg (m ' m‚' ne) visszahozn nk, akkor adnak a - m r a Port Avur-i k”nyvt rban is emlegetett - Hoyam-esszenci b˘l. Ezekr“l m‚g mindig itt, vagyis a Council hall-ban Fodkin-t˘l ‚s Freggar-t˘l hallhatunk. M sszunk ki innen ‚s kopogjunk Rabbankar-ajtaj n. —j menpontot kapunk "learn" cĄmsz˘ alatt, amire r k‚rdezve meg is tudhatjuk, hogy mit ad 150 coin-‚rt. Nevezetesen (mivel dwarf faluban vagyunk) a helyiek t jjelleg– hangz s ‚s sz˘kincs‚nek n‚h ny foneti kusan is kiejthet“ szav t (magyarul dwarful tanuhatunk meg), ami sok m sik dungeon-ban majd hasznunkra v lik (vagy nem...). Azoknak, akiknek vagy nincs r  p‚nzk, vagy sz˘ba se  ll vele a Soholar, azoknak leĄrjuk (nem olyan hosszŁ): Drakka = Dwarf / Dahar = Ahead / Hatma = Spider / Ot = Home / Zalfar = Elden / Denga = Rope / Trar = Belong to / Umen = Magic / Raspagod = Mecessary / Gru = Snake(s) / Zatag! = Attention / Gapi = Entrance / Han = One / Goda = Two / Vod = Three / Gotra = Four / Rotta = Five / Den = Six / Obur = Seven / Yozu = Eight / Dero = Nine / Nok = Zero / Ragon = West / Devar = North / Nogar = East / Krav = South / Targ = Step / Zerbod = Trap / Oru = Towards / Lekion = Fountain / Agru = Examine / Hrukk = Pride / To kra = Portal / Opv = To / Aptar = Level / Hukte = Time / Beri = Near / Partal = Hall / Ahkt = Pyramid / Druk = Down / Yuvar = Sphere / Vo = Up / Kup = Cube / Kar = Go / Karb = Dig / Garvath = Hello. Miut n itt v‚geztnk, kopogtassunk Yodan ajtaj n. Megtudjuk a b csik t˘l, hogy az a bizonyos hoyam tulajdonk‚ppen a wolf rock-n l ‚ldeg‚l“ white wolf-nak szks‚geltetik, itt majd csal‚teknek fogjuk haszn lni (mire megkapjuk a "star"-key-t, amit m shol an nyit emlegettek). Denkar is szint‚n hasonl˘ inform ci˘kkal trakt l a f”ntieket illet“en. Ha kimegynk a falu mell‚, egy var zsl˘val is tal lkozhatunk. Sz˘val emlĄt egy Łjabb teleportot, amit ‚szak-Pheron-ban lelnk (pont a sarokban), amelyekr“l, illetve ezek kombin ci˘j r ˘l majd a v‚g‚n. Ha tal lkozunk Nokbin-nel, beavat egy f‚ltve “rz”tt titk ba: miel“tt elmenn‚nk Kuskunn sziget‚re, mer‚szs‚g lenne a Vocha-beli dungeonokon m szk lni. (Vocha egy‚bir nt az orkok tany ja - meg hasonl˘ Ąnyencs‚gek‚ -, ahol is az el“bb emlĄt ett kalap csot tal lhatjuk). Err“l a k”rny‚kr“l ennyit, most tov bb ballagunk. PORT AVUR Mivel itt m r id ig is sok ismeretre tettnk szert, most csak t”m”ren ”sszefoglalva: A Hoyam-esszencia: ez a valami a dwarfn‚p kl”nlegess‚ge, a m‚g enn‚l is kl”nlegesebb hoyam-n”v‚ny rgy‚b“l gy rtj k, ‚s annak is egy sp‚ci kivonat b˘l. A n”v‚ny magva csak f”ldalatt tal hat˘, ‚s hamuv  v lik, ha napf‚ny ‚ri. A pontos felhaszn l s t a dwarfok pedig h‚tpecs‚tk‚nt “rzik. N‚h ny kreatŁra (mint majd l tjuk a feh‚r farkas) sz m ra biztos csal‚tekk‚nt szolg l ellen llhatatlan illata (legal bbis a farkas sz m  ra) miatt. A k”nyvt rban egy‚b ‚rdekes dolgokat is megtudhatunk. Orbonn atya nagyon dĄcs‚ri Zirvanad-ot, ami n‚h ny ‚vi kutat s nak eredm‚nye. Ez a Zirvanad olyan hely, egy k“ "vault"-ban, ahol minthogy r˘la lett elnevezve: Zirva lehelte ki a lelk‚t. A vault-hoz egy csillag alakŁ kulcs kell, ez nyitja. Azonban mikor Elden elutazott bizonytalan t jakra ‚s bizonytalan id“kre, fennmaradt egy dwarf ballada arr˘l, hogy ezt az ezstcsillag-kulcsot mag nak a feh‚r farkasnak a nyak ba adta meg“rz‚sre. (A marh  ja meg m‚g mindig hordja. De csak addig, amĄg a hoyam-mal le nem csalogatjuk a nyak b˘l.) Ermal szerint az egyik elf-csaj, akinek Ellidrin a neve, Selderad-ban pengeti az ‚let‚t (””” a lantj t). Mint l ttuk, “t meg is tal ltuk, hogy mit ‚nekeljnk neki, azt majd a v‚g‚n. Most ha bemegynk a kocs... (Kocsony ba? CoVboy) (akarjuk mondani) a fogad˘ba, keressk a dokkban  llom soz˘ Garlin-kapit nyt. —tic‚ljai k”z‚ tartozik t”bbek k”z”tt Shendy-szigete, Fubernel-szigete ‚s a Point Hena nev– kirakod˘hely (arr˘l, hogy ezek pont osan hol is tal lhat˘k, majd a v‚g‚n). KING'S CASTLE Mintha m r lettnk volna itt. Nem is az‚rt j”ttnk vissza, mert m r voltunk itt, hanem, hogy bekopogjunk ‚s megtudjuk Mikemir t˘l azt, hogy a kldet‚s teljesĄt‚s‚hez sz”rnyen kell az id“ (mint l tjuk igazat is besz‚lt, ugyanis a legt”bb id“ a HAJVAL VAL  UTAZSKOR MEGY EL!). Beavat abba, hogy ‚let‚nek egyik nagy kock zata volt, amikor var zsolni akart egy Neutar-t, ami valami hlye var zslatf‚le, ‚s majdnem sz**r  olvasztotta vele azt a francos gyerty t. Nagy aj nd‚k lenne neknk, ha kapn nk bel“le - m ondja, ‚s ehhez 10 napon bell kell teljesĄtennk a kldet‚st, ami +60 nappal meghosszabbĄtja az id“t. Arra is r j”tt, hogy ez a var zslat Łgy slt el, hogy az ”rd”g”t lelassĄtja, a var zseffektusai lelassulnak t“le (tal n k”nnyebb kicsin lni). HŁ, most jut esznkbe, ha m r itt vagyunk Efeusz-hoz is mejnk be "unikornis" gyben. Tegyk fel neki a "ring" k‚rd‚st. LYMERIC N‚gy h z - n‚gy ember (nem a MANHATTAN). Remulda a var zsl˘ elad sra kĄn l fel egy bizonyos Ishban nev– var zsk”nyvet potom 1718 p‚nz‚rt cser‚be. Mit is tud a mester specialit sa. Tud egy teleport-var zslatot 30/3-as energia ‚s tanul si id“ felhaszn l ss al. A t–zlabd ja 10/3-as, gy˘gyĄt˘ var zslat 15/3; az ellenfelet gyengĄt“ szint 10/3, a vĄzi˘t okoz˘ 20/3, a fagyaszt˘ pedig 40/3-at ig‚nyel. (Tal n mondani se kell, hogy ezeket a var zsl˘ oszt lyŁ karaktereink tanulhatj k term‚szetesen Camp-ben a Learn -opci˘val). 2. embernk nem egy kab t, b r Zeke a neve ‚s szinte utasĄt, hogy a delkona-i k”nyvt rban olvasgassunk (pontosabban k‚rdezznk a maik-t˘l) az "obelisks"-r“l, amik tudvalev“leg az Elden munk sok  ltal h trahagyott helyeken lettek im d s c‚lj b ˘l elhelyezve. R˘luk is szint‚n k‚s“bb, meg arr˘l is, hogy mi van r juk v‚sve. Aksimento-n l 140-‚rt tanulhatunk valamit. A jobb f”ls“ h zn l a Gate keeper-n‚l ‚rhet minket az els“ (‚s nem az utols˘) meglepet‚s. Nem az a meglepet‚s, hogy szerinte a Demar o-nevezet– var zsk”nyvr“l Hextaris-t˘l Theldair-ban kellene ‚rdekl“dni, hanem az, hogy a "star" cĄmsz˘ alatt felsorolv n mindazt, hogy ez a falu alatt kiss‚ lejjebb van egy f”ldalatti barlangban, nevezetesen a Sudogur-dungeon, ‚s ide neknk mindenk‚ppen be kell l‚pnnk, amit meg is k‚rdez. Bel‚pve egy m sik (Crezimas-hez hasonl˘, mit hasonl˘!? ugyanolyan) vil gban tal ljuk magunkat, ahol sz mos dolgot fedezhetnk fel. Azt, hogy mit tal lunk, nem az‚rt nem Ąrjuk le, mert nem tal ltuk meg, hanem, hogy a " kedves j t‚kos" is  t‚ljen n‚mi izgalmat. Valahol a 3. szinten pedig tal lunk egy teleport-berendez‚st, aminek csak a m–k”d“ k˘djait ismertetjk, azt, hogy hov  visz, azt is tudjuk, de h t a bizonytalans g, a kaland, kedves j t‚kosok az ‚let megront˘ja.. . (vagy azt m sra mondj k???). ..... ha Eflun v‚letlenl nem lenne velnk, akkor h t, hogy is mondjuk, a j t‚k valahogy elakad, ugyanis a n la tal lhat˘ vizenj r˘ var zslat (ami 25 l‚p‚sig j˘) n‚lkl nem nagyon akar sikerlni az eg‚sz... Egy‚bk‚nt ez a dungeon "csak" h rom szintes, majd j˘ sz˘rakoz st a 8 emeletesekhez... THELDAIR T‚rk‚p hi ny ban j rjuk csak v‚gig a h zakat. Mindj rt els“nek l togassunk el Baelin-hez, aki mag n‚lete Łtveszt“it t rja fel el“ttnk. Egyik ilyen Łtveszt“je Sverfin (akit az istennek se tal ltunk meg), aki az egyik elf-n“v‚r a h rom k”zl. Baelin mindi g is a "song"-j ra v gyott, nevezetesen a "sparrow song"-j ra, amir“l vele k‚ne besz‚lnnk. Itt is megv rhatjuk, amĄg kinyitj k a b˘tot (csak Ągy falusiasan), akarjuk mondani a Council Hall-t. H rom csotrog nyt lelnk ‚des egytt‚l‚sben a kandall˘ k”rl kuporogni. Egyikk a m r az el“z“ r‚szben is emlĄtett Fay-kir lyn“, akinek Łgy l tszik m‚gsem kell az a segĄts‚g annyira, mert egyre azt hajtogatja, hogy az elfek mindenhol segĄtenek (m r persze ott, ahol tudnak). Neldor szerint a falu saj t var zsl˘ja: Somona tudna neknk segĄteni az azrael-ek elleni harcban. (Azrael nem az ellens‚ges er“k parancsnoka, hanem egy var zsl˘ fajta, aki eszm‚letlen kem‚ny, legal bb 300-as erej– l”v‚s kell neki, ‚s k**** sokan vannak, pontosabban sok van bel“lk (ezt majd ta pasztaljuk is egy-n‚mely Łtveszt“ben). A harmadik banya Kehvean. Tudatja, hogy Truk, a var zsl˘ tud n‚h ny teleportr˘l (tudott is, amĄg ki nem nyĄrtuk) ‚s a Casstle-ben ‚l. (T‚ved‚sek elkerl‚se v‚gett a Castle Udar a Crystal Castle - ezt is most tudtuk meg -, ‚s az alatta tal lhat˘ dungeon a Crezimas). Hallott m‚g arr˘l is, hogy Delkon ban kij r si tilalom van (neknk ilyet nem j tszottak). Kint a faluban, ha l tjuk Keldain-t ”r”mmel Łjs golja, hogy kopogjunk m ' Gilondo ajtaj n. Meg is tettk, aki ”ss ze-vissza hagylabolt ott neknk, hogy segĄtsnk a faery-f”ldnek ha m r arra j runk. Srg“sen ott is hagytuk. K”vetkezzen Jagamer, “ r˘la annyit kell csup n tudni, hogy 180 r‚nes p‚nz‚rt tanĄt. Nef bar tunk el‚nk v g˘dv n "segĄts, hogy segĄthessnk" - fel ki lt ssal tov bb is v g˘dna, de miel“tt ezt megtenn‚ “ is a Somona keres‚s‚re bĄztat, aki az azrael-eket tudn  legy“zni k‚tfajta dust segĄts‚g‚vel (crystal ‚s dream-por; kett“ a m‚g meg nem tal lt t rgyak k”zl). Feackil is ezt hangoztatja, megtoldva az zal, hogy Somona egy sorceress. M‚g ketten rontj k itt a leveg“t. az egyik Galhail. "Besz‚lj a mergi mŁzeumban az "elvish cloak"-r˘l, amit, ahogy mondj k itt t”bben: Bedangidar-ban, a r‚gi dwarf-b ny ban lelhetnk meg. Ezt most ellepte az ellens‚g". A m  sik Tassen pedig pont att˘l ˘v, hogy ide bel‚pjnk. (Miut n elmentnk ide, azt n mi is megb ntuk...) Innen hŁzhatjuk is a csĄkot. (Bedangidar = Dermagud) CITY OF MERG Csak t“mondatokban. Az el“bb emlĄtett k”penyr“l val˘ban el rult k a mŁzeumokban, hogy aki ezt a szerkenty–t viselte, azt v‚dte a forr˘ sugarakt˘l (ultraibolya sug rz s). Hades kemenc‚j‚be pedig szint‚n csak ezzel a ktyvel lehet beles‚t lni. EmlĄtett‚k valahol Sargoz-t is (meg is tal ltuk, de itt adtuk f”l v‚gk‚pp a j t‚kot), ahol is egy reget kellene keresnnk. M r csak a fogad˘ (jobb helyeken iv˘, ann l is jobb helyeken...) van h tra, ahol is Tomola, ‚s nem pedig Tomda van. A k”vetkez“ helyekre haj˘k zik: Udar - 350 / Bay of Meric - 200 / Kraken Gay - 225 coin-‚rt (Hogy hol? a v‚g‚n...). Elmondjuk, hogyan is t”rt‚nik az utaz s. A kapit nnyal (aki a kocsm kban kl”nb”z“ id“pontokban tart˘zkodik) megbesz‚ljk, hogy m snap reggel 7.00 ˘rakor a dokkn l tal lkozunk. A megbesz‚lt id“pontban meg is jelenik. A haj˘n  gyakon helyez el ‚s megmondja, hogy kb. milyen hosszŁ lesz az Łt (1-4 nap, abb˘l is l tni, hogy mennyi az  ra az Łtnak), ‚s "Begin"-nel aktiv lhatjuk az eg‚sz k˘cer jt. Figyelem! A dwarfok nem nagyon bĄrj k a tengeri utat ‚s ez‚rt nem rakhatjuk “ket az  gyba, mert  lland˘an TENGERI BETEGEK (hihi!). Itt Merg-ben keressk: Ruhbear-t, akit az "apprentice"-r˘l k‚rdezznk. SUMRUNA Az el“z“ r‚szben el‚g sok inform ci˘ birtok ba jutottunk, ez‚rt most csak azokr˘l tesznk emlĄt‚st, amelyek valahogy id ig sajn latos m˘don kimaradtak... Dermen ‚s a haverja "Temples"-re el rulja, hogy “k Hissen-t k”vetik, aki a kigy˘ isten (“ egy‚bk‚nt a f”ld alatt ‚l, Heru-val a h borŁ isten‚vel, ‚s m‚g n‚ggyel egyetemben, ellent‚tben Kalb-bal ‚s Pax-szal, akik kl”nb”z“ t‚glah zakban szuny˘k lnak. Kalb -ot a maszkistent fel is keltettk (temploma t“le keletre van, ahol a chantok sz ma, illetve neve istenek nev‚t jelenti - ‚rdekes egy eset, mindenki kipr˘b lhatja...). Hissen temploma amŁgy DNY-Kherbel-ben van, nem a d‚lkeletiben. Hakim (H”k”m?) fontos d olgot mond: Pupin tudja, hogyan lehet(ne) bel‚pni Khazan-ba (ez az egyik dungeon, amit nem tal ltunk meg, ‚s v‚lem‚nynk szerint egy fontos helyszĄn lehet. Sajnos ezzel az Łriemberrel nem tal lkoztunk. Elhagyta a v rost. Menjnk be a tavern-be, keressk a kocsm rosn l Garlin-t, ha viszont ‚ppen itt van, akkor tudatja Łtic‚ljait, ezek: Fubernel - 150 / Isle of Vo - 100 / Shendy - 250 / Blue crab beach - 250 coin. Ha egy olyan szigetre visz, ahol nincs semmi v ros, teh t pl. Isles of Ice, akkor bizonyos ”sszegek‚rt fej‚be 15 napig ott marad a parton, ‚s vissza tudunk vele utazni. K‚t fick˘ tartogat m‚g mag ban n‚mi hĄreket. Derhal azt mondja, hogy Shadrum (‚s nem Shedrun) k”rl hal los termek vannak tele jobbn l-jobb ellens‚gekkel. Kabuck-ot pedig Kharin-ban keressk. KHARIN Mindj rt vid mabbnak ‚rezzk a napot, ha bekukkantunk ide is. A 7 h z k”zl 6 helyre tudtunk bemenni. Kezdjk mindj rt egy kis nyelvtanul ssal, aki Soldain-ban elmulasztotta, az itt most 175-‚rt Valoda-b ty˘n l - aki egy ”reg dwarf tanĄt˘mester - megtehe ti. Itt lelhetjk valamelyik ajt˘ m”g”tt Koldan-t is, akit“l most m r megk‚rdezhetjk a Shadrum-i dolgokat. Tanulni a "SCROLL"-r˘l Kemkezar-n l Shiran-ban lehet. Kurek szerint Kulak-ot d‚lben k‚ne elkapni, valamint, hogy Dreax most l that˘. (Hol?! Majd mindenki megkeresi!) Kulak-ot el is kaptuk egy fordul˘ra, m‚g most sem t‚rt mag hoz. “ azt aj nlja, hogy err“l a Khazan-nev– dologr˘l Fubernel-ben kellene tudakol˘zni. Mondja tov bb , hogy az ”reg tanĄt˘ elvesztette a "plume"-j t (az‚rt m r n em mentnk vissza, hogy meg is k‚rdezzk: t‚nyleg elvesztette-e?). Szerintk is Pupin tudna "szavakat" mondani a k‚t "entrance"-es Khazan-r˘l. Az egyik egy‚bk‚nt Fubernel-en van. (Mi nem tal ltunk ott a sorozatos t mad sokon kĄvl semmit.) Volgas szerint Viadras meg tudna mutatni egy-k‚t cselt. A Square garden-ben ‚l. Besz‚lnek m‚g valami v”r”s polipr˘l, aki a k”zelben ijesztgeti az arra halad˘kat, de mi (szerencs‚re) nem tal lkoztunk vele. Kabuck - a m r oly sokat emlegetett - azt v‚seti a fejnkbe, ho gy Sunken Isle-re se  rtana, ha elmenn‚nk, tal n a 3. kar ott sem (egy‚bk‚nt kett“t m r megtal ltunk). Azt pedig eddig is tudtuk, hogy ezeket egyid“ben, egyszerre kell lenyomva tartani. El rulja m‚g a r‚gi dwarf b ny nak, azaz Bedangidar-nak a chant-j t, vagyis a h rom (‚rtelmetlen) sz˘b˘l  ll˘ kombin ci˘j t. (Majd ezeket is a v‚g‚n.) Egy tag pedig, bizony Shagar Dinera-t aj nlja a figyelmnkbe, aki Fubernel-en ‚l, ‚s tud egyet m st az Ogre King-r“l. M‚g egy ‚rdekes figura csatangol itt, Pugar-nak hĄvj  k. Ezt mes‚li neknk: "Nagyon r‚gen a band mmal legy“ztnk egy kklopszot. Annak a csapatnak a tagja volt, akik elrabolt k a 'cloak'-ot a merg-i mŁzeumb˘l. “ mondta, hogy a 'hall of ancient dreams' DNY-i sark ba lett el sva. Crezimas-ban, a Crystal Castl e alatt". Ide majd alkalomadt n el is l togatunk, ahol majd meg is tal ljuk... A lemezmonitorral kiszedhet“ m‚g p r n‚v, aki akar ‚rdekl“dj”n fel“lk, itt Kharin-ban. Ezek: Sargoz; chamber; dreads; Sunken Isle; key combination; three levers. CASTLE UDAR (Crystal Castle) Err“l is esett m r sz˘ el‚g sok, de mivel l‚nyeges inform ci˘b“vl‚s k”vetkezett be, Ągy most ezek ismertet‚se k”vetkezik. Bel‚p‚skor r”gt”n szemben van a tr˘nterem, kir lyn“vel az ‚len. Tulajdonk‚ppen csak azt tudjuk meg t“le, amit a tower-okban szoktunk tal lni - scrollokat -, hogy az alul tal lhat˘ dungeon egyes szintjein milyen csapatok ˘hajtj k rajtunk  ld sos tev‚kenys ‚gket kiteljesĄteni. Az 1-5 levelen teh t: az els“ az enemy bauds, a m sodik sz m az enemy parties-ek sz m t adja meg: L1-L2 3/3; L3 4/2; L4 2/3; ‚s L5 4/5. —gy hogy nem olyan v‚szes. Itt tal ljuk meg Mahor-t is, aki ugyancsak ezzel a hlye Crezimas-sza l van elfoglalva. Beavat, hogy az els“ szintj‚r“l 2 l‚pcs“ van, level 2-re ‚s 3-ra (mintha ezt m r tudtuk volna, nem?) Most jut esznkbe, hogy azok a bizonyos tejes-k”cs”g”k, vagy legal bbis tejszer– m zzal t”lt”tt csuprok tulajdonk‚ppen a szint t‚rk‚p‚t (csak ahol ‚ppen vagyunk) mutatj k meg a gy”ngy, vagyis a pearl-haszn lat val. A t”bbi figura az eddigiekr“l ad t j‚koztat˘t, kl”n”sk‚ppen a Level 2-n l‚v“ port lr˘l. Glenli azzal kĄnl˘dik, hogy a rokona kĄnl˘dik. Vil gos, nem? Tal n segĄtene rajta egy "ring", amir“l a kir lyi kast‚lyban az˘ta Efenor-t megk‚rdezt‚tek, igaz?! Elsorolja m‚g, hogy az elf-n“v‚rek k”zl az egyik, nevezetesen Aellin a "river song"-ot m–veli a Shendy-sziget foly˘j nak egy kis beugr˘ szakasz n. A "ring"-r“l m‚g elmondj k, hog y vhol Heavenly-ben lesz, ahova csak egy stairways vezet. Khazan-ban persze. (De hol, az isten‚rt???!). A m sik var zsl˘, akit emlĄtettek Truk ut n (a teleport l Thakass-ban: kapu Sargoz-hoz, 3 pyramid Sudogur-b˘l Sumrun ba visz - mondja) Piudalf, akir“l m r t”bben mondt k, hogy valami var zsl si szertart sokat tanulm nyoz (studies, magical rituals). Megk‚r, hogy mondjunk neki egy kl”nleges szertart s nevet. Tess‚k: Ritual of awareness. Hogy mit felel r , azt d”ntse el mindenki maga. Veren mester szeri nt Shagar (az el“bb Kharin-ban) szomjŁzik a tud sra a "lost dungeon"-r“l. (Igyon r  valamit...) Valamint, hogy Marumas-t meg tkozta valaki egy "nem-alv˘" var zslattal. Edromir aj nlja, hogy keressk meg Trebor-nak, az egyszem–nek a kincs‚t itt lent valah ol (majd ott lenn utalnak is r , hogy hol). “ volt a tolvaj-kir ly. Mondt k egyszer, hogy a kincse 11 l‚p‚sre van nyugatra eltemetve a sĄrk“j‚t“l. Dessen is ott lapul valamelyik szoba m‚ly‚n. Szerinte ugyancsak Diner t k‚ne k‚rdezni a Shadrum-i vesz‚lyekr“l. (Majd alkalomadt n.) Mond p r dolgot a Hodlic-r˘l, hogy nagyok ‚s k”v‚rek, meg hogy a v‚gzetnket akarj k, sz˘val ki k‚ne azokat is nyĄrni, az t n k‚sz. A 3. var zsl˘ m‚g elmondja (egy‚bk‚nt Argelb a neve), hogy menjnk el Shagar-hoz miel“tt bel‚pnk Kharon-ba. EmlĄti m‚g, hogy a f‚lelem Łjb˘l visszaj”tt Sargoz-ba. Ad egy teleport kombin ci˘t is: P-P-C - Sargoz-b˘l kivisz Fubernel-be. Hogy mir“l ‚rdemes m‚g k‚rdez“sk”dni itt: elven, -elf maids; vilmaeron; tower of ruhan; melisa; the lost dungeon; rahkan; trap; escape. Ennyit a krist ly kast‚lyr˘l. Ja!!! Majdnem elfelejtettk, hogy az L3-r˘l a bal fels“ sarokban a l v n l el lehet menni ‚s eljutunk a l‚pcs“n az L4-re, majd onnan az L5-re stb. Megjegyezzk, hogy ‚rdemes lesz! SHIRAN —gy l tszik, v‚get ‚rtek a z rt k”r– rendezv‚nyek, mert mindenhov  be tudtunk menni. Kezdjk a szok sos konkl vval (“k egy‚bk‚nt m r 19.55-kor kinyitnak). Itt van mindj rt Freyapkin, a konkl v vezet“je. § arr˘l tudat, hogy a rendjk tagjainak var zslatai felf‚nylenek, hogyha egy bizonyos "stones" kerl a k”zelkbe. Ezek a f‚nyl“ k”vek Berbezza-ban vannak, vagyis a Hidden Vale-ben, ami a Kherbel-vid‚ki teleport k”rny‚k‚n van. Itt van m‚g h rom var zsl˘ is, akik sorrendben: Shekyza, Gromus ‚s Joxinfozt, “ k a red, blue ‚s green-order var zsl˘i. Azt tan lcsolja valamelyik, hogy ‚jf‚l ut n kellene Shiran-ban s‚t lgatni. (Mi s‚t lgattunk is, de valahogy nem nagyon akarta el“dugni az orr t senki.) Shiraka-r˘l megjegyzik m‚g, hogy ez a var zser“ nagy f ja, ‚s val˘szĄn–leg ”r”kk‚ vir gzik. Joxinfozt bead m‚g egy mes‚t, hogy “k minden teleportr˘l tudnak. Egyet el is  rulnak: P-S-P Meardom-b˘l Knessos-ba. (Ezt a helyet, m rmint az el“bbit sem tal ltuk meg.) A t”bbiekr“l. (Ne felejtsnk el kopogtatni mindenhol!) Petkenpif arr˘l gy“z meg, hogy j˘ lenne ha kir moln nk, pontosabban legy“zn‚nk tĄz dungeont. (Abba viszont m r nem avat be, hogy is van ez a tĄzemeletes sz***r) Besz‚l m‚g valami Zukkamear-r˘l, aki az Elden days ˘ta veszett el, valamint, hogy Koldan tudj a a helyzet‚t Kharin-ban. (Nem tudta...) "Amulet" k‚rd‚sre ezt mondja: "Mi amulet? Mondd el, hogy n‚z ki!" (pontosĄtsunk sz m ra: "white amulet". "Ohia f‚ny amulettje, hallottam egy elft“l, hogy Tombul vette meg Delkona-ban". A m sik parasztnak a neve Ke mkezar. Szerinte j˘t‚tem‚ny lenne ha belerŁgn nk egyet abba a hlye Kalb-ba, ‚s ut na inn nk a Thakass-i forr sb˘l. (Megjegyezzk, hogy ek‚nt cselekedtnk, mire a j˘l feltuningolt karakterek stamin j hoz hozz adott 1-14 k”z”tti + er“t, ‚s m ris csak 08 v olt a max., amit a potion vissza llĄtott. €gy pedig k”nnyen kinyĄrtak a dungeonok var zsl˘i. Aki pedig nem tuningolt karakterekkel j tszik, annak aj nljuk.) Menjnk  t Fizkreto-hoz, akit“l k‚rdezznk r  a Zoxxin (zoknim?) nev– var zsk”nyvre. Potom 2000-‚ rt hozz  is juthatunk egy csupa z-bet–b“l  ll˘ var zslat-gy–jtem‚nyhez. Mondt k valahol, hogy ha m r itt vagyunk, k‚rdezzk meg ezt a tagot a "scroll"-r˘l. Meg is tettk. Annyit elmond r˘la, hogy ennek a scrollnak a neve: Bubble of Captivity. Az el“bb em lĄtett Łriembernek Zukkamear-nak volt a tekercse, ‚s azt a h rom sz˘t tartalmazta, ami a Bubble fennmarad s hoz kellett. Ez a butozik volt elrendelve arra, hogy ‚nekeket zengjen, mĄg a krist ly por(!) Łszott a leveg“ben. Valaki azt mondja, hogy leck‚ket Seksanta-t˘l vehetnk, aki a k‚ttehenes h zban lakik (Tiltakozom! A HQ-n semmi keresnival˘ja nincs! CoVboy). 120-‚rt adja az ˘r kat a dr ga. Gnetra arr˘l ‚rtesĄt, hogy ha m r Bedangidar-ban j runk, keressk meg a Brennix-et, Zilbon-nak a legend s elf ha rcosnak a kardj t. (Neknk m r megvan...) Yetmishi-t arr˘l k‚rdezzk, hogy hogyan lehet bejutni Thakass-ba. KNESSOS A v rosban l‚nyeges tudnival˘kat szedhetnk m‚g az eddigieken kĄvl ”ssze. Megtudhatjuk t”bbek k”z”tt, hogy a v ros igencsak a k”zelben fekv“ sziget (Wizard's Isle) ut l˘ja, mert mindenf‚le olyan dolgokat mes‚lnek, ami az ott l‚v“k kinyĄr s hoz esetleg h asznos lehet. Itt van mindj rt Zekros, aki szerint a Thakass-i teleport l 5-”s szint– (lehet, hogy az, mi nem vettk ‚szre). Barbos - aki egy‚bk‚nt itt a kapit ny szerep‚t j tssza - el is visz minket majd oda potom  ron, hiszen itt van a szomsz‚ds gban a picike egy toronyba z rva, sz˘val mind”ssze 150 p‚nz‚rt. Zekros el rul m‚g egy port lk˘dot is: Thakass Khiriss-re port lozik P-S-P-vel. A m sik pofa szerint (Tenkit a neve), amikor a sz”rnyek az ember pof j ba m sznak, haszn ljunk ellenk nift-et. szak -Knessos-ban l tott is p rat (mi m‚g nem...). Merif, aki j tssza a j˘fiŁt, azt aj nlja, hogy keressk majd Fagharn tan cs t Sumruna-ban. R˘la annyit kell tudni, hogy sokat olvas. Ez bizony ra hasznos inform ci˘. Elmondja m‚g, hogy ha m‚g nem ‚bresztettk fel Kalb-ot az  larcost, akkor most megtehetjk Dakland-on, ahol is nem “ alszik, hanem a temploma van. Ne hagyjuk ki tervnkb“l a kocsm t se. A kapit nyt 7 ut n keressk. Ha net n itt van, akkor “ a k”vetkez“ helyekre haj˘k zik: Bihun - 200 / Wiz's Is. - 150 / Pheron - 400 / Kuzu bay - 350 p‚nz. Itt - m rmint az iv˘ban - tudhatjuk meg m‚g a k”vetkez“ket is: M‚g egy kombin ci˘: S-S-S Bedangidar-b˘l Shendy-re. "H rom obeliszk ... h rom sz˘‚rt". Egyr“l hallottak is ‚szak-Knessos-ban. (Mint annyi m st, ezt se leltk.) Itt lehet hallani arr˘l a bizon yos “rlt var zsl˘r˘l is, aki Thakass legfels“ (vagy legals˘?) szintj‚re mozgott vissza az “t ld”z“k el“l. (Mint majd l tni fogjuk ez a var zsl˘ nem is olyan “rlt...) Mimosh mondja azt m‚g, hogy ennek a fick˘nak kellene n‚h ny bar ts gos sz˘t sz˘lni eg y bizonyos "blue ring"-nev– ketyer‚r“l. Erre minden bizonnyal szks‚gnk is lesz. Jemosh szerint majd ott a dungeonokban el kelne n‚h ny "pierce"-var zslat Thakass megh˘dĄt s hoz. Tov bbi inf˘ lehet m‚g az is, hogy tudnunk kell az isteni "symbol"-okr˘l. Ennek ‚rdek‚ben el‚g s–r–n k‚ne n‚zegetni az istenek olt r t. Ja! El ne felejtsk, hogy Thakass els“ szintj‚n kincs lett eltemetve. - Nem mi mondtuk... BONDELL Dinera-mama az‚rt mondott m‚g egyet s m st. Ogre k‚rd‚sre p‚ld ul elmondta, hogy “k Shadrum-torny ban ‚lnek a Giant-ok sziget‚n. Meg k‚ne keresnnk a "top level"-j‚t. H rom terem van a csŁcs n, az egyiknek a neve "hall of no return". Ha itt akarunk tal l kozni az ogr‚k kir ly val, akkor "cross"-olni kell a termen. Ez azt jelenti, hogy keresztl kell menni a termen Łgy, hogy el“sz”r ‚rjk el a keleti falat ‚s mozogjunk d‚lre. (Az ogre kir lyn l sejt‚snk szerint a circlet lesz.) Ezek m‚g kint a falu el“tt t”rt‚ntek. Ugyancsak kint lehet tal lkozni Jem-mel, aki nem egy lekv rfajta, hanem egy halfling. "Keresd Tuten-t Bondell-ben. § volt Shadrum legy“z“je, ‚s l tta is az ogre kir lyt az ellopott circlettel a nyak  ban, vagy a l ba k”z”tt, ‚s tudja azokat a szavakat, amelyek segĄts‚g‚vel be lehet l‚pni Shadrum-katakomb iba!" Tudhatjuk meg t“le. (Hanuss hogyha tudja az ember a chant-ot, de hogy hatoljon  t a tengeren ‚s a szikl kkal k”rlz rt b sty n  t be a v rba, azt m r nem tudjuk. Tal n ide kellene most egy teleport kombin ci˘.) Bent. Tuten c‚lj b˘l Dinera-t aj nlja a szĄves figyelmnkbe. Elmondja, hogy Dinera - ak rcsak a "mad wizard"-hoz hasonl˘an - nem is olyan “rlt, mint hogy gondoln nk. Vele volt, amikor l tt k az ogre kir lyt Shadrum-tornyaiban. Megs‚rlt a 3 szinten ‚s n em tudott tov bb vele felmenni. Ennyit mond err“l. Besz‚l m‚g a shiran-i shir-aha  gakr˘l, arr˘l pedig annyit tud, hogy ezeket az  gakat haszn lta Drea, hogy az elden-eket csapd ba csalja. Rem‚li, hogy az ezzel a trkkel elld”z”tt elden-ek egyszer m‚g v isszat‚rnek. Azt n m‚g megmondja Shadrum chantj t, ezt majd a v‚g‚n. Nimmet-hez bekopogtatva arr˘l besz‚l, hogy tud mondani egy-k‚t dolgot Sargoz-r˘l. § is Ągy vallotta, hogy h d‚sz-kemenc‚je melegĄti az arra j r˘kat. "Sargoz a pokol n‚gy szintje. Meg ke ll tal lnod a port lt, hogy el‚rd a Lake Kumalisban." (Azt nem tudjuk, hogy az eg‚sz kemence-dolog a Kumalis t˘ban volt-e, mindenesetre l va rengeteg volt. A kemence pedig el‚g j˘pofa dolog. Megjegyezzk, hogy ide m r mindenk‚ppen a kl k val hozzuk a ban d t.) K‚t figura ‚l m‚g a faluban; az egyik Fozimar, aki az gyess‚gnket teszi pr˘b ra 200 coin (f“  ron). A m sik tag Tonton, aki segĄt az embereknek kifejleszteni a szem‚lyis‚gket. (Ja, 200-‚rt mi is v llaln nk. Persze nem forint‚rt...) Itt v‚geztnk is. Ugorjunk  t az utols˘ olyan helyre, amelyet m r eddig is ismertnk (csak nem el‚gg‚): Delkona-v ros ba. DELKONA L‚nyeges kieg‚szĄtenival˘kkal tartozunk eme v rost illet“en. Ezek: van valahol egy goblin-k”ly”k a v rosban, aki (hasonl˘k‚ppen az itteniekhez) azzal van elfoglalva, hogy hogyan lehetne bejutni az el“lnk szigorŁan elz rt terletekre. “ is Sargoz-t eml Ąti, hogy az egyetlen Łt oda a teleport-teremb“l nyĄlik. (Mi mindenesetre nem azon keresztl jutottunk oda. Ha m r itt vagyunk, n‚zznk be a terembe is. Domlin hĄvja fel arra a figyelmnket, hogy ha Khazan-ban j rn nk, akkor ugyan m ' keressk meg Heru-t , a nem r‚gen emlĄtett h borŁ isten‚t. Tumis gonski- s sra bĄztat Fubernel-en. Valamint, hogy Shendy-n van egy teleport l (van is...) Uzim (uzink? uzid? uzitok?) szerint a kombin ci˘t, amely j˘ Sargoz-hoz szint‚n neknk kell megtal lni (h t van egy p r bel“le). Itt tal lhatjuk a m r annyit emlegetett Pupin-t is, aki nem egy f‚lmez“s  tviv“cs‚ve, hanem egy chant-hordoz˘, “ nevezetesen Khazan chantj t k”zli. Emma szerint a Dream dust ( lompor) nev– var zslat egy elf-magic, amit hasznos lenne ha ismern‚nk (ezt viszont m r nem leltk sehol). 17 ˘ra ut n m r kezdenek  ramlani a delĄriumra v gy˘k, Genevar-ral az ‚len. § aj nlja a figyelmnkbe a k”nyvt rat. Menjnk be ‚s k‚rdezzk valamelyik urat, hogy "H‚, haver, mondj ' m ' valamit az obeliszkekr“l". Elhiszik, hogy izgatottak vagyunk a kldet‚s miatt, ez‚rt megbocs tanak szavaink‚rt. Az obeliszkekbe h rom sz ˘, az akarat szavai (words of will) vannak belev‚sve. Ja, ezt m‚g a kocsm ban mondt k. A library-ban a k”vetkez“ket  llĄtj k a t‚m r˘l: "Elhisszk, hogy a nagy terv alkot˘inak elutasĄt sa el“tt azt  tpasszolt k (m rmint a titkot) Elden var zsl˘inak, hozz  juk kerlt Deruvia h rom kl”nb”z“ r‚sz‚r“l a h rom obeliszk. Bev‚stek mindegyikbe egy egyszer– (?) sz˘t, amik - ha mind a h rom egytt volt - egy var zslatot, egy hatalmas var zslatot hoztak l‚tre. Az obeliszkek elhelyezked‚se nem fontos, csak az, hogy kint a napon kerlj”n sor a rĄtusra. m a hosszŁ id“k lej rta ˘ta elfeledt‚k ezt a dolgot a nemzed‚kek, ‚s csak a k”zelmŁltban fedezt‚k fel Łjra var zsl˘k, tanĄtv nyaik k”r‚ben. §k most m r meg tudt k fejteni a miszt‚riukus obeliszk al rendelts‚geinek m iben volt t." K”sz...! Ennyit r˘luk. A kocsm ban az˘ta megint t”bben lettek. Leksra (aki az els“ r‚szben nem volt a hely‚n) most itt van. El is  rul n‚h ny teleport-kombin ci˘t. Ezek: C-C-C Pheron-b˘l Hidden vale-ba; P-P-P Khiriss-r“l Shendy-re; P-S-P Kherbel-b“l Fubernel-re; S-C-S Shendy-r“l Dakland-ra. Ne hagyjuk ki a porb˘l Murdar kapit nyt sem, aki hasonl˘an Leksra-hoz meg‚rkezett. —tvonala a k”vetkez“ helyszĄneket tartalmazza: Isle of Giants - 200 / Shendy - 150 / Blue crab beach - 250 / Sumruna - 150 p‚nz‚rt. M‚g egy var zsl˘t sikerlt nyakon csĄpnnk a v rosban k˘ric l s k”zben, a neve: Aartinix. Szerinte Faruk elad(na) n‚h ny kombin ci˘t. Nem nagyon ‚rdekl“dtnk fel“le. Khazan-r˘l is elmondja m‚g, hogy a 2-es szintj‚re k‚t l‚pcs“ vezet le. Oda le, a tenger al . Ugyanis Khazan egy tenger alatti dungeon. Na most, hogy id ig eljutottunk, ‚s v‚geredm‚nyben nem tudtunk meg sokkal t”bbet, mint ak r az elej‚n, most mindenki fell‚legezhet, ugyanis olyan helyszĄnek k”vetkeznek ezut n, amelyek eddig a j t‚kban csak a "megemlĄtett‚k" kateg˘ri ba tartoztak, de eze ntŁl m r nem. Rem‚ljk, mindenki ”rl, hogy Łjabb nevek, fogalmak, t rgyak ‚s bevehetetlennek l tsz˘ tornyok, dungeonok  llj k ism‚t utunkat. L‚nyeg‚ben a nagyobb helyszĄnek, helyszĄn k”vetkezik(nek), az ilyen dungeonok p‚ld ul csak annyira ‚rdekesek, ho gy egy ltal n hol van, ‚s milyen fontos dolog leledzik ‚ppen azon a vid‚ken. KEOF Eme szeg‚ny hajl‚k a Shendy-sziget n‚ven elkeresztelt szigeten tart˘zkodik. Hogy, hogy lehet idejutni, azt rem‚ljk, nem kell senkinek se elmagyar zni. Pontos helymegjel”l‚s v‚gett: Fubernel-t“l nyugatra, de sokat. Mindj rt a bej ratn l hatalmas inform ci˘”z”n zŁdul r nk. Tasfaras, Dolomar, Vixeskre -> ki. Ebb“l mindenki v logassa ki mag nak a l‚nyegeset. Csupa olyan dolgot mondanak, amelyeket m r eddig is tudtunk (pl.: Tonton szolg lata dr ga; a halfling-ek fermig nos-t szeretnek enni, tanulj dwarful a kombin ci˘k meg‚rt‚s‚hez stb.). Term‚szetesen arra nem vesztegetjk az id“t, hogy mi hol van, mennyi‚rt, kinek? A t‚rk‚pen Łgyis rajta vannak. Valahol emlĄtett‚k, hgoy a keof-i k”nyvt rban ‚rdekes dolgokr˘l olvasgathatunk. Hosan besz‚l a "star"-r˘l, a "vault"-r˘l, "Sudogur"-r˘l, "Lymeric"-r“l. (Ezek mind egy helyen vannak.) Atlan szerint n‚zzk meg a "candle"-t Berbezza-ban, a Hidden Vale-ben. (Mintha azon a t j‚kon m r lettnk volna, nem?) s - ahogy m r mondt k valahol - olvastunk a k”nyvt rban arr˘l az elf-mes‚r“l, ami Sherro legend j r˘l sz˘l. Err“l sz˘l: "Sherro legend ja egy ”reg elf mese, amely tal n igaz, tal n nem. A legenda szerint Sherro egy elf h”lgy volt, aki egyazon napon szl etett az unikornissal(!). Ez az unikornis akkoriban Trilliad-ban lakott, szinte az eg‚sz vid‚ken v‚lt‚k l tni mindenhol. Kl”nleges t”rt‚netek f–z“dtek kettejkh”z. Egyszer Sherro az unikornis-hoz k‚szl“dv‚n arra hat rozta el mag t, hogy megaj nd‚kozza az egyszarvŁt. El is ment hozz , ‚s ahogy az ”reg b”lcsek tanĄtott k a faluban, egyh zi ‚nekek kĄs‚ret‚ben  ldozatot mutatott be neki. Sherro hĄv s ra el“ is j”tt, de csak t volr˘l, gyanŁsan szeml‚lgette Sherro-t. HĄv s ra odaj”tt hozz , hogy a hivogat s nak megfeleljen. €gy kerlt az unikornishoz az 'aj nd‚k'. Az unikornis hosszŁ ‚let– lett a szent kegyt“l, ‚s tal n m‚g ma is ‚l valahol" - fejezi be Tasfaras a mes‚t. Mindenesetre sz‚p t”rt‚net. M s is t”rt‚nik itt. Gostaud-atya m‚g csak most tudatja, ho gy Soldain-ban a White wolf-r˘l hallgat˘zzunk. (Megtettk.) A Tavern-ben az gyeletes kapit ny Kunder! 19 ut n van itt. Jelszava - mint az ”sszes haj˘skapit ny‚: "Haj˘zz velem!" M‚gpedig: Isles of Ice - 200 / Port Avur - 120 / Kuskunn - 50 / Fubernel - 1 00 / Point Hena - 210 p‚nz‚rt. A t”bbi duma itt nem ‚rdekes. Annyi ‚rdekeset mond m‚g Dolomar, hogy az “rlt var zsl˘ segĄts‚g‚re szks‚g lehet, ‚s lesz is, hogyha trelmesen k‚rdezgetjk (sz˘ szerint), akkor hajland˘ lesz lesz llni a "blue ring"-j‚r“l ‚s hajland˘ lesz odaadni. Usmet azt mondja, hogy Bestul el“tt besz‚ljnk Ougar var zsl˘ir˘l (Bestul: €rd be nekem a nevket...), hogy meg tudjunk p r milli˘ dolgot m‚g pluszban. El rulja azt is, hogy Chambur az ork t”rzsf“n”k kinyŁlt, ‚s j˘ lenne, ha megkeresn‚nk a tetem‚t. Ferrin felv il gosĄt, hogy a j‚gsziget sz”rnyek birtoka (van is bel“lk p r), ‚s hogy le kell menni a dungeonba megkeresni, amit keresni akarunk. A nev‚t is megkeresni! Krundo szerint pedig Heavenle szigete f‚lelmetes var zsl˘k birtoka ‚s a kapit ny se haj˘zik ‚ppen ez‚rt arra. Kint Shendy sziget‚n k‚t ‚rdekes dolog lesz m‚g. Az egyik mindj rt az egyik elf-n“v‚r, ha j˘l eml‚ksznk Aellin, akinek a "river song" nev– lemezt tegyk fel. R”vid el“k‚szlet ut n a dal felcsendl‚se helyett megn”veli mindenkinek a sebess‚g‚t + valah  nnyal. (Ez k‚sz kib*** s volt, mert a karakterek adatai sz‚pen  tfordultak 0-ba. Hasonl˘k‚ppen ha harc k”zben megn“tt +1-el a bow skill-jk...). KUSKUNN J˘ p r t mad st elviselve jussunk el a templomig. Itt Łjabb n‚gy n‚v kerl a birtokunkba. Pontosabban egy ismeretlen a t”bbi h rom m r ismert. Ja, amŁgy ez Nexis-nek a mad r-isten‚nek a temploma. Az olt r ezt mondja: Eftah, Eftah, Yolimdar, Pehriz. A kapit ny itt is megv r ‚s 25 coin/t rsas g fej‚ben visszafuvaroz a keof-i-kik”t“be. ISLE VO Ez a Sumruna alatti szigetet jel”li Piyan fels‚gjelz‚ssel. Csup n egy ‚rdemleges esem‚ny (a t mad son kĄvl) jelentkezik egy obelisk szem‚ly‚ben. DNY-on van alul. Majd sz‚pen lemegy mindenki elolvasni, hogy mi van rajta. A koordin t k, ha valakit ‚rdekel nek: x = 88; y = 106. WIZARD'S ISLE Ez f”nt tal lhat˘ K, K ir nyban Knessos-v ros t˘l. Ezen bell tal lhat˘ a Thakass-i dungeon, mĄg ezen beljebb pedig a Sargoz-f‚le. Entrance-okat majd a v‚g‚n. ISLES OF ICE Ott van Shendy alatt nem messze. A dungeon-ja a jail-b˘l ismert Vocha-nevet viseli. K‚szljnk fel a t mad sokra, mert j˘ szivacs az eg‚sz (x = 18; y = 97-en  ll a haj˘). ISLES OF GIANTS Ez az egyetlen olyan szemmel is l tott helyszĄn (teh t nem Łgy, mint Khazan, hogy arr˘l csak hallom sb˘l tudunk), amelynek a t‚rk‚pe meg mindene megvan, csak h t bejutni nem tudtunk. Mindezek ut n azoknak a helyszĄneknek a nevei, koordin t i, ‚s r”vid helyrajza k”vetkezik, amelyre a kapit nyok haj˘znak, de nem kik”t“k: 1. Point Hena: Kendar vid‚k‚n tal lhat˘ x = 71; y = 58-on. 2. Bay of Meric: Kendar ugyancsak a sanctuary al  x = 74; y = 33. 3. Kraken bay: Rosus vid‚k‚re x = 112; y = 34. 4. Blue crab beach: Marmaris vid‚k, Soldain-t˘l DK-re x = 23; y = 61. Ezek lettek volna az olyan helyszĄnek, ahonnan a kapit ny nem visz vissza. (Mondt k valahol, hogy Meardom-b˘l Knessos-ba teleport l a P-P-C kombin ci˘. K‚ne k‚szĄteni Uberion-ban egy elven magic-et (m r hallottunk fel“le), ami a dream dust-n‚vre hallgat. N‚h ny fontosabb helyszĄn Kendar f”l”tt ‚s azon is tŁl van egy hĄd, picit lejjebb pedig megleljk a 2. t‚gla‚pletet, amiben a szok sos kar tal lhat˘. Egy embernket divide-oljuk ‚s hagyjuk itt. Mushrom ”sv‚ny van. Shertuz vid‚k‚n x = 40; y = 31-en. Nem messze t“le f”ljebb tal lu nk m‚g egy templomot, ezŁttal ismeretlen nevekkel (‚s azt sem tudtuk meg llapĄtani, hogy egy ltal n melyik isten temploma): Yenna, Benivo, Heb, Benna (x = 47; y = 35-”n). Ha felverg“dnk Pheron leg-NY-ibb cscsk‚be, tal lunk egy m sik teleport-h zat az x = 6; y = 6 koordin t kon. Itt is - hasonl˘an a t”bbihez - n‚gy kombin ci˘t tal ltunk. Eg‚sz hasznos helyekre vitt. A kombin ci˘k: C-C-C - Kherbel, k”rbez rt kast‚ly, MC- hoz; C-S-C - Kendar, Sanct. al , Bay of Meric-hez; S-P-S - Meram-ba, x = 44; y = 51-re; P-S-S Rosus vid‚k‚re, x = 105; y = 36-ra. (Az innen nem messze l‚v“ elf-n“v‚r Ellidrin n‚vre hallgat, akinek a "Swan song"-ot (stĄlszer–en) kell elj tszani. A hat s u gyanaz, mint a kedves tes˘n l. Egy ismert helyszĄn dungeonja: Bedangidar (Dermagud r‚gi dwarf b nya). A Fisestar-t˘l K-re l‚v“ entrance-t jel”li. A j t‚kban a kl”nb”z“ dungeonok fontos szerepet j tszanak. A 9 ilyen helyb“l 6-ot teljesen felderĄtettnk. Nem tal ltuk meg Khazan-t ‚s Meardom-ot (2), ‚s nem tudtunk bejutni (1)-be, Shadrum-ba. A var zslatokr˘l Az emlĄtett var zsk”nyveken ‚s a var zsl˘nk saj t var zslatain kĄvl m s var zslatok nincsenek. —gyhogy a dungeonokban a kl”nb”z“ helyeken l‚v“ akad lyok (l sd: energia mez“, vĄz, l va, parazita...) csak ezekkel a var zslatokkal semlegesĄthet“k. Legal b bis ezek kellenek hozz . A kldet‚s(ek)r“l A j t‚k egy nagyon ”sszetett egym st nem biztos, hogy k”vet“ esem‚nyek sorozat b˘l  ll. TeljesĄt‚s‚hez a k”vetkez“ t rgyak szks‚gesek: - cloak; - blue ring; - cpystal dust; - amulet; - gold ring; - dream dust; - hoyam; - ash; - hammer; - star - circlet of aka. Ezek k”zl megtal ltuk: - a k”penyt; - az amuletet (feh‚r amulet); - hoyam esszenci t; - star kulcsot; - a k‚k gy–r–t; - a kalap csot; Hogy hol lehetnek a t”bbiek: a gold ring val˘szĄn–leg az unikornis nyak ban lehet, a crystal ‚s dream dust-okat nem tal ltuk, az  gat valahogy Skiran-b˘l kellene elhozni, a circle of aka-t pedig az ogre kir ly nyak b˘l lehet (minden bizonnyal) megfŁjni. Chantok, szavak, isten-nevek: Az obeliszkeken a k”vetkez“ nevek olvashat˘k: SASTAMOUNN EZBEREKENE VRAKKALAMHIR Az istenek nevei: EFTAH, TIZ, FAEY, YOLIMDAR, TUEM, IDELIOZ, PEHRIZ, OBOTEM, FYDELIA, YENNA, MAESLEM, THARIMO, BENIVO , YREAMEN, ISHTHYAM, HEB, SHAERAD, SERMIAN, BENNA, UDE, OLM A dungeonok chantjai: - BEDANGIDAR: SAMANDAX; TIFGARAMO; KEMT - THAKASS: KURAMDAFUR; TEVALATO; REKMETREK - VOCHA: HOKDE; KAFLTH; POKANDAJO - SHADRUM: DAMLAZ; FIRTARAFA; YAKLAMATOFAR - KHAZAM: EKSAM; RATTABL; GANGAMURT - ME ARDOM(?): ACHUNNE; RESHIPTAR; EBITONAGZI Ezek lettek volna a n‚lkl”zhetetlen instrukci˘k. Kl”nb”z“ t rgyak megszerz‚se 1. rdekl“djnk a hoyam-r˘l Soldain-ban, menjnk el Vocha-ra, ott a 6-os szinten keressk meg Thorin kalap cs t ‚s vigyk vissza nekik. Erre “k: "Ez a pillanat a dwarfoknak ”r”kre sz˘l. Neked kell a n‚v, mely sikert biztosĄt sz modra, ‚s mi ez ltal lek”t elezetted lettnk". Okdark-t˘l k‚rjk a hoyam-ot mire meglep egy adaggal. Vigyk fel a Wolf rock-hoz a feh‚r farkasnak. Use-oljuk az esszenci t. Erre: "Lukas kinyitja a zs k sz j t, majd istenien ‚des aroma kezd el kisz llni bel“le k”rbe a szikla fel‚. A farkas hirtelen megjelenik a cs bĄt˘ illatra a szikla m”gl, r nk n‚z csendesen, nyugodt k‚k szemeivel. Nyak ban egy aranyl nc csillog, ‚s annak a v‚g‚n egy csillag alakŁ, gy”ny”r– kulcs. Megr zza a s”r‚ny‚t, mintha jelezni akarna vele valamit. Lehajtja a fej‚t ‚s a csillag lehull a nyak b˘l a f”ldre. Felvehetjk. A dwarfok ezut n m r sok mindenben tudnak segĄteni". 2. Thakass. Level 1. Az “rlt var zsl˘ szob ja. Ezeket mondja t”bbek k”z”tt: "A trelem az nagy er‚ny! J˘l van, hmmm, a quonnies-ek k‚szen vannak a holdt ncra. Quonnies a bar tom. A holdt ncra mindig figyelek. A k‚k gy–r–je az er“nek, eh? Z”ld bungious-b an l thatod. , te bolond, fogd ‚s menj haza vele. A t–zlabd m meg tudn  stni ak r Drear-t is. § egy Demon lord. n m r nem haszn lhatom a k‚k inget, de a tied lehet, ha akarod." s akkor odaadja: "Azt hiszem, te el tudn d viselni Mongir- tk t. Milyen e gy vad alak! Azt az  tkot ‚n soha nem tanĄtan m meg senkinek". 3. Sargoz. Level 4. Furnace of Hades. "Az veg ablak n  t bel tva ‚szrevesszk a rotyog˘ t–z k”zep‚n egy sz‚nt”mbbe foglalva a feh‚r amulettet. Bem szol-e ‚rte? Ja, alles sch”ne itt minden m r amŁgy is. Lukas beburkol˘zik az elf k”penybe ‚s elt–nik n‚h n y pillanatra a kemenc‚ben. Nemsok ra vissza is t‚r kez‚ben diadalmasan tartva az amulettet." Innen minden val˘szĄn–s‚g szerint a merg-i mŁzeumba kell vinni, ahol kapunk is ‚rte majd valamit. Sargoz teleportja: C-P-P - Port Avur-ba; P-P-C - Fubernel-be, x = 59; y = 71; S-S-S - Kherbel-be, MC-hez. Nos, m r megint a v‚g‚re ‚rtnk az MC nev– hatalmas torta egy Łjabb szelet‚nek. Saj t v‚lem‚nynket tekintve kb. a j t‚k 4/5-‚n‚l tarthatunk. Nem sok kell a sikerhez, de valahogy ezt m r Łgy ‚rezzk, m snak kell kivĄvnia, tekintettel arra, hogy egy Łjabb CoV-ban elhelyezett 8-10 oldal MC heveny k rosod st okozna minden Łjs g rus sz m ra, akinek a fej‚hez v gn tok a CoV-ot, miut n belen‚ztetek a tartalomjegyz‚kbe (Most m r azt n t‚nyleg elfŁjhatn  valaki ezt a k**** gyerty t! CoVboy). A legv‚g‚re maradtak a t‚rk‚pek: a jel”l‚sek maradtak. El“sz”r a kl”nb”z“ vid‚kek t‚rk‚peit paszĄroztuk be (Isles of Ice, Shendy, Isle Vo, Isle of Giants Kuskunn, Wizard's Isle), majd a dungeonok t‚rk‚pei k”vetkeznek (Bedangidar, Thakass, Sargoz, Vocha, Crezimas, Sudogur).