Rem‚nykedtnk a negyedik (Clouds of Xeen) r‚sz v‚g‚n, hogy csak a k”vetkez“ r‚sz is ilyen j˘ legyen. H t ez ugyan nem j”tt be, mert sokkal-sokkal jobb! Annak ezt nem is kell ecsetelni, aki m r l tta az intr˘t. Igaz, csak az intro 9 mega, a t”bbi r‚sze meg tizenegy, de akinek van ennyi helye, s annyi esze is, az mindenk‚pp tegye fel. M‚gjobb, ha a n‚gyes r‚sz is fent van, mert akkor l‚trehozhatjuk az ultimate Might & Magic r‚szt, ez lesz a WORLD OF XEEN. €gy m r a kimentett  ll sokkal egytt 41 MB-ra lesz szks‚gnk, sz˘val ha csak 40 meg s wincsi van k‚zn‚l, akkor a DOS-t is t”r”ljk le, s lemezr“l bootoljunk, mert ez tuti, hogy jobb, mint a DOS... Igen, most val˘szĄn– megint csak a PC-sek ”rlhetnek ennek, mert hogy az amig sok nagy r‚sz‚nek egy ideig v rnia kell majd, az m r most biztos. B r megeshet, hogy v rni sem kell, mert Łgysem lesz  tkonvert lva, de ha valaki azt mondja, hogy ez wincsi n‚lkl is menni fog amig n, akkor ink bb k”rber”h”gjk, j˘? Mert nem lehet kellemes egy 30-50 lemezes program (m rmint a World of Xeen). PC-n szerencs‚re mindegyiket t”m”rĄtve sz llĄtja a New World Computing, de a kett“ egytt Ągy is olyan 20 HD. Rem‚ljk senki nem t”r”lte le az˘ta a Clouds of Xeen-t, mert a World of Xeen (mint m r mondtuk) a kett“ egyttes‚b“l szletik, s ennek is megvan a maga kis intr˘ja (mondjuk ez el‚g shit a Dark Side of Xeen-‚hez k‚pest), meg az end-seqje (ez is). Ezt Łgy kell elk‚szĄteni, hogy ugyanabba a k”nyvt rba kibontjuk a Dark Side of XEEN-t, mint ahol az el“z“ r‚sz van, fellĄrva a negyedik r‚sz XEEN.EXE ‚s .DAT-j t, s ha Ągy hĄvjuk be a gam‚t, akkor egy kis rakosgat s ut n m r j”n az Łj cĄmk‚perny“ meg intro, s lehet folytatni a negyedik r‚szben befejezett karaktereinket. Viszont lehet a csupasz Dark Side of XEEN-nel is j tszani, s majd a k‚s“bbiekben r tenni a negyediket,  m akkor nem lesz meg a folytonoss g kellemes ‚rz‚se. Ilyenkor az ”t”dik szinten kezdjk, s ‚rdemes ezt a trkk”t v lasztani egy jobb start kedv‚‚rt, majd ha a karakterek megvannak, akkor ”sszeolvasztani a kett“t World of XEEN-n‚, s gyorsan  tteleport lni a vil g naposabb fel‚re. €gy az ottani sz”rnyek nem sok gondot fognak okozni egy j˘ ideig. Most pedig eln‚z‚st kell k‚rnnk egy ostoba kijelent‚snk‚rt. A Might & Magic t”bbi r‚sz‚nek is sok k”ze van egym shoz, noha k”zel sem annyi, mint a n‚gynek az ”th”z. Ebben a r‚szben olyan r‚szek is megvil gosodtak, amik azok sz m ra titkok voltak, akik nem j tszott k v‚gig az I-II. r‚szt. Sajnos mi is ezek k”z‚ tartoztunk, de ezt igyeksznk majd bep˘tolni a k”zelj”v“ben. Persze csak r”videbb form ban, mert ezekb“l m‚g nincsen felŁjĄtott v ltozat (egyel“re), viszont l‚teznek Amig n is. Az‚rt elmes‚ln‚nk a t”rt‚netet: Egyszer volt, hol nem volt, voltak a R‚giek (a mŁltkor ™sieknek fordĄtottuk “ket, sz˘val “k az ANCIENT-”k, mint visszat‚r“ SCI-FI motĄvum). lland˘an j rt k a galaxist, hogy Łjabb ‚s Łjabb lakhat˘ bolyg˘kat, s Ągy v ltozatosabbn l v ltozatosabb ‚letet teremtsenek a TejŁton. Az volt a receptjk, hogy miut n egy bolyg˘t l‚trehoztak, a kezdeti neh‚zs‚gek megk”nnyĄt‚se v‚gett mindegyikre tettek egy-egy ™rz“t (guardian-t). Ągy t”rt‚nt ez a F”ld, pontosabban Terra eset‚ben is. Kett“ ir nyelvet adtak a S.H.E.L.T.E.M.-nek elnevezett egys‚gnek (aki nem m s, mint egy mesters‚ges intelligencia, sz˘val az M&M-ben nagyon sz‚pen mixelik a fantasyt a sci-fivel). Az els“, hogy v‚dje a Terr t. A m sodik pedig, hogy mindig engedelmeskedj‚k a R‚gieknek. Minden sz‚pen ment, nem is lett volna baj, de egyszer ez a "szem‚ly" belekezdett valami nagyon ‚szszer–nek t–n“,  m ann l vesz‚lyesebb folyamatba. A t”bbi egys‚gnek ilyen meg sem fordult az  ramk”reiben, viszont S.H.E.L.T.E.M. sajnos meghib sodott, ‚s Ągy folytatta kutat sait. R j”tt, hogy a F”ldet akkor tudja t”k‚letesen v‚delmezni, ha a m sodik ir nyelvnek nem engedelmeskedik, mert a R‚giek esetleg olyan utasĄt st adnak neki, ami ellenkezik azzal, amit a Terra v‚delme megkĄv n. A R‚giek az ”nm˘dosĄt si pr˘b lkoz st azonnal ‚szrevett‚k ‚s gyorsan cselekedtek is. Lekapcsolt k S.H.E.L.T.E.M-et a Dr˘tr˘l (ez az intergalaktikus telekommunik ci˘s szuperbizgenty–), de azt nem tudt k, hogy Ągy Sheltem m‚g nem halt meg. B r “ is beleesett abba a hib ba, hogy mikor j”ttek ‚rte, k˘m s  llapotot tettetett, energi it minimumra vitte, mert Ągy minden gond n‚lkl el tudt k vinni Terr r˘l, s egy isten h ta m”g”tti szem‚ttelepre indultak. Nemsok ra r eszm‚lt Sheltem, hogy Ągy nem nagyon fog tudni k”teless‚geinek eleget tenni, ha nincs Terr n, s tudta j˘l, hogy ha megk‚ri a R‚gieket arra, hogy vigy‚k vissza, azt fogj k mondani, hogy “ egy meghib sodott egys‚g, nem val˘ ilyen feladatra. Ez‚rt Łgy gondolta, az lesz a legegyszer–bb, ha az audiokommunik ci˘s egys‚geit kikapcsolja, s Ągy a parancsokat meg sem fogja hallani. Mivel azonban a vele egy haj˘n l‚v“ R‚giekb“l val˘ gyn”k”knek minden bizonnyal megvannak az eszk”zeik, hogy megjavĄts k ezt az egys‚get, szks‚gess‚ v lt Sheltem sz m ra az is, hogy likvid lja “ket. Meg is tette. Most v‚gre tehetett amit akart, s els“ dolga az volt, hogy elt volĄtotta mag b˘l a kettes sz mŁ ir nyelvet, s Ągy soha t”bb‚ nem kellett engedelmeskdnie senkinek. Viszont az –rhaj˘ m r el‚g messze t volodott Terr t˘l ahhoz, hogy ne lehessen el‚g az zemanyag a visszat‚r‚shez, s Ągy k‚nytelen-kelletlen le kellett sz llnia egy m sik Rendszerben, a Cronban, a VARN 4 g‚pen. Veszt‚re egy csepp haszn lhat˘ zemanyag sem volt a g‚pen (ami mellesleg egy bolyg˘hoz hasonlĄt maga is) Teh t meg kellett v rnia, mĄg CRON maga ‚r a Terr hoz (mert ez is mozog). Az m‚g nagyon messze volt a F”ldt“l, Łgyhogy sz”rny– harag t”lt”tte el Sheltem j‚ghideg di˘da-kebl‚t. BosszŁt akart  llni mindenk‚ppen a R‚gieken, s a Cron Rendszer egyik g‚p‚t, egy VARN-t megsemmisĄtett. T”bbsz zezer  rtatlan ‚let hŁnyt ki egy szempillant s alatt, mikor az ir nyĄthatatlann  v lt g‚p egy k”zeli napba merlt. Az ”rd”gi Sheltem tov bbi tervei k”zt szerepelt az is, hogy miut n a Cron el‚rt a Terr ra, s “ visszakerlt r‚g˘ta  hĄtott hely‚re, a Cronnak is ugyanilyen v‚get okozzon. Ekkor l‚pett komolyabb akci˘ba el“sz”r Corak, akit Sheltem el“sz”r egy R‚ginek hitt, annak ellen‚re, hogy “ sem volt m s, mint egy mesters‚ges intelligencia. Sheltemnek nem jelentett nagy gondot, miut n legy“zte fizikailag, mem˘riamagj t lekapcsolta r˘la, s a testet pedig egy barlangba rejtett, amit k‚s“bb lez rt. Na innen kezd“dik a m sodik r‚sz. Elnevezte mag t Sheltem Alamar kir lynak, s eg‚sz sz‚pen folyt is az ‚let, mĄg egy nap bennszl”ttek kl”n”s csoportja (altereg˘ink a II-ben!) nemcsak hogy megmentett‚k a Cront a biztos pusztul st˘l, hanem Corakot is kiszabadĄtott k (ez volt a feladat a II. r‚szben, s itt ‚rt v‚get). m Corak sikeresen landolt a Terr ra, s azonnal elkezte Łj, zsarnoki rendszer‚nek kialakĄt s t. B”rt”neib“l kiengedte a kl”n”sebbn‚l-kl”n”sebb sz”rnyeket, megdupl zta az ad˘kat, meg hasonl˘k. A saj t –rhaj˘j t az ˘ce nba rejtette, de Corak, ‚s p r bennszl”tt Ągy is meglelte a befel‚ vezet“ utat, piramisoknak  lc zott anyag tviv“k”n keresztl. —gy gondoljuk nem  rulunk el azzal Łjat, hogy ez m r a j˘l ismert harmadik r‚sz t”rt‚nete. Corak nagyon gyeskedett, de Ągy sem sikerlt neki kikapcsolnia Sheltemet, mert aktivizi lta v‚delmi rendszereit. Ha kikapcsolnia nem is sikerlt, de menekl‚sre k‚sztette a f”ldi bennszl”ttek segĄts‚g‚vel, aminek Corak persze nem nagyon ”rlt, mert megint ld”z“be kellett vennie Sheltemet, pedig m r r‚g a j˘l meg‚rdemelt nyugdĄj r˘l  lmodozott. Igaz mindv‚gig l tta a sz”k“kapszul j t, de sosem tudta utol‚rni. —tk”zben ‚szrevette, hogy a bennszl”tteknek is sikerlt elindĄtaniuk a Cronot, s “k is velk utaztak az –rben. Lassan k”zeledtek egy sĄk "bolyg˘hoz", amit Łgy hĄvtak, X.E.E.N. (Xylonite Experiental Expansion Nacelle). A k‚t sz”k“kapszula utasa csak Łgy ‚lhette tŁl a becsap˘d st, ha szt ziskamr ba vonultak, de a f”ldiek majdnem otthagyt k a fogukat, mert az atmoszf‚ra igencsak felmelegĄtette a haj˘t. H l'istennek idej‚ben ki tudt k magukat sug rozni a felszĄnre (kapcsolat a 3 ‚s a 4 k”z”tt), s Ągy csak a haj˘ "semmislt meg". §k a felh“s oldalra (CLOUDS OF XEEN) ‚rkeztek, mĄg a m sik k‚t sz”k“kapszula a s”t‚tre. Nem lett volna semmi gond, de Sheltem id“ el“tt kiszabadult a szt ziskamr j b˘l, s ezt az id“t arra haszn lta, hogy mindenf‚le gonosz csal rds gok  ltal befurakodhass‚k Kalindra, a kir lyn“ kegyeibe, majd hirtelen megfossza “t tr˘nj t˘l,  talakĄtsa egy v mpĄrr  ‚s megszerezze az Er“ Kock j t, ezzel a Xeen feletti uralmat. Persze most sem akarja m sra pazarolni erej‚t, mint hogy az Er“ Kock j val elindĄtsa Xeent a napk”rli p ly j r˘l, majd a Terra fel‚ indĄtsa. ™ persze nem t”r“dik azzal, hogy Ągy megint milli˘k ‚s milli˘k fognak hal lra fagyni a h‚liumdermeszt“ hideg csillagk”zi –rben. FŁj, de gonosz. FŁj! Hal l!!! Kapcsoljuk ki Sheltemet! Kapcsoljuk ki Sheltemet! Kapcsoljuk ki!! Itt a v‚ge, fuss el v‚le, ez volt a Might and Magic mese. Most hogy m r majdnem minden vil gos, be szeretn‚nk p˘tolni egy r‚gi-r‚gi ad˘ss gunkat a Might & Magic rendszerekkel kapcsolatban, mert id“k”zben r j”ttnk, hogy eg‚szen figyelemrem‚lt˘, viszont el“tte egy kis kiigazĄt s, mind a 3., mind pedig a negyedik r‚sz leĄr s hoz: Var zslatok: BLESS: Na ezekn‚l nagy kavarc volt. Sz˘val ez ad ideiglenesen 1 AC-t/pap szintje (azaz 200. szinten +200 az AC-hoz!) CURE WOUNDS: 15 HP-t gy˘gyĄt. DANCING SWORD: Most j”ttnk r , hogy magasabb szinten ez a legjobb var zslat (ideje, mert ez volt a befejez“ r‚sz). 7-14 HP-t sebez le az ellenf‚lr“l/var zsl˘szint. Ez 200. szinten 1400-2800 HP-t jelent, s mellesleg t”bb ellenf‚lre is hat egyszerre. Le lehet ilyenkor m r DIAMOND GOLEM-ekre vad szni vele, s egy var zslattal el is int‚znk h rmat. Ja, ‚s hat ‚l“holtakra is, azt m r nem is tudjuk, hogy honnan vettk az ellenkez“j‚t. DAY OF SORCERY/PROTECTION: Hiszen ezek csod latos dolgok magasabb szinten! 200. szinten egy HEROISM, egy HOLY BONUS ‚s egy BLESS maga egyedl 400-400 SP-t ig‚nyel, akkor egy PROT. FROM ELEMENTALS ilyenkor m r 200 SP (s ez n‚gyszer, mert 4 elemre l”vi el), de a DAY OF PROTECTION, ami ezeken kĄvl m‚g ad egy LIGHT-ot ‚s egy WALK ON WATER-t is, csak 75-be. Hasonl˘ el“ny”k vannak a DAY OF SORCERY-n‚l is. ELEMENTAL STORM: Itt nem is olyan j˘ var zslat (a PRISMATIC LIGHTS sem). FIREBALL: Ez 3-7 HP-t sebez/szint; FIRST AID: Fix 6 HP-t gy˘gyĄt; HEROISM: Ideiglenesen ad egy szintet/ level. HOLY BONUS: +1 a sebz‚shez mindenkin‚l/szint. LIGHTNING BOLT: Ez 4-6 HP-t sebez/szint. NATURE'S CURE: 25 HP-t gy˘gyĄt. POWER CURE: 2-12 HP-t gy˘gyĄt/szint. SPARKS: Magasabb szinten ez a legjobb papi t mad˘-var zslat. Vannak Łj  llapotok is: - InLove: Ez a HARPY ‚s a SANDFLOWER egy  tkos speci lis k‚pess‚ge. Ha a karakternk megkapja, akkor egy ideig minden tulajdons ga n“, eddig rendben is volna, de sajnos egy bizonyos hat r ut n megŁnja, hogy akit szeret, azt a t rsai m r lecsapt k, vagy egy ltal n nem is tudja, hogy kibe is szerelmes, s a nagybet–s SZERELEM t rgy nak hi nya ‚s a megem‚szthetetlen v gy sokkal rosszabb dolgot fog okozni: Megszakad a szĄve. Ezt egy bizonyos ideig nem sz˘ szerint kell ‚rteni, mert amĄg ebbe bele nem pusztul, addig minden tulajdons ga csak cs”kken eggyel naponta. A megszakadt szĄv–nek az  llapota: Heart Broken. - A kocsmarendszerben is ŁjĄt st vezettek be. Nincs kl”n fogad˘ vagy ivoda, hanem egybetett‚k, TAVERN n‚v al . H la istennek a kocsm rosok is sokkal jobb szĄv–ek, mert: ENGEDIK TOVBB INNI A RSZEG KARAKTEREKET!!! (Az els“ olyan marathoni kaland, amelyben eddig m‚g ‚n is el tudtam jutni, s“t tov bb is tudtam menni - CoVboy) M r ez‚rt is sokkal jobb a World of XEEN, mint az ISLES OF TERRA. Persze ez a lehet“s‚g sem maradt kihaszn latlanul: a sz munkra legszimpatikusabb karakterrel (ez term‚szetesen egy tolvaj volt) addig ittunk, amĄg azt nem Ąrta az  llapot hoz, hogy DRUNKEN -98. Hehe, a PERSONALITY-je 98-cal n“tt, de sajnos az END-je meg annyival cs”kkent (azaz 0 lett), s Ągy a HP-inek sz ma is sz‚pen megcsappant. Ez nem is lett volna baj, mert gondoljunk csak bele, 100 kors˘ ital ut n m‚g mindig ‚lt. Kem‚ny leg‚ny az altereg˘nk, nem? Az m s t‚szta, hogy m snap, amikor WEAK-k‚ lett, sajnos el is vitte a kasz s, de legal bb Łgy halt meg, hogy azt mondhatja: hal lra ittam magam, s a k”vetkezm‚nyeit is ‚lveztem. Minden kocsm ros ott volt a temet‚sen, aki sz mĄt, s roppant krokodilk”nnyekt“l  zott fel az amŁgy is nyirkos talaj. Nyirkos volt, hiszen a felkel“ nap is megsiratta, hogy a kegyetlen term‚szeti t”rv‚nyeknek engedelmeskedve az “ felj”tte vetett v‚get eme nagyszer– ember ‚s szeret“ szeret“ ‚let‚nek. Pedig csak 22 ‚ves volt! Mily k”ny”rtelen is a sors! De legal bb h“si hal lt halt, s nem eredm‚nytelenl, mert m‚g bŁcsŁlehellet‚vel (amit“l a 30 m‚teres k”rben  ll˘kat azonnal detoxba kellett sz llĄtani, majd lecser‚lni a v‚rket) is ”r”k k”vetend“ p‚ld t statu lt az ilyen erk”lcs”s dolgokban egyre jobban jelesked“ ifjŁs g el“tt. S milyen nagy ”r”m volt, mikor Vertigo kedvenc pl‚b nosa 10% engedm‚nnyel t masztotta fel embernket. Sajnos ezzel a hat s is elmŁlt, de arra szerencs‚re eml‚kezett, hogy milyen sz‚p borvid‚kek is vannak a Mennyekben. Teh t a papnak sem j”tt rosszul az zlet, r”gt”n vagy f‚l tucat megr”gz”tt kutyahit– keresztelkedett meg a Gangesz foly˘ban (hehe). Ugye meg‚rte ez a kis kit‚r“? SzĄvnk Łjra megkapaszkodhatott a Mennyei B‚ke segĄt“ karj ban. Hisz az gi Tehen‚sz  lland˘an ˘vja csord it. Na, vissza a fontos r‚szekhez A h romhoz k‚pest van egy jelent“s v ltoz s a kit–z“kben is (ami el‚g ‚szszer–), de a 4. r‚sz leĄr s n l kifelejtettk: Egy emberen egyszerre max. 2 gy–r– lehet (10 helyett), 2 kit–z“ (5 helyett) ‚s 1 nyakl nc (4 helyett). Ennyit a jelent“sebb m˘dosĄt sokr˘l. s Ąme egy m‚rs‚kelten hasznos r‚sz: Kezdjk azzal, amit m r egyszer k‚t f‚l darabban leĄrtunk, de most sokkal jobb, ha itt is leĄrjuk. Azt n meg a t”bbi. TABLE I. Oszt ly f“‚rt‚kek ‚s minimumok KNIGHT: 15 MIGHT BARBARIAN: 15 ENDURANCE SORCERER: 13 INTELLECT CLERIC: 13 PERSONALITY ROBBER: 13 LUCK NINJA: 13 SPEED, ACCURACY PALADIN: 13 MIGHT, PERSONALITY, ENDURANCE ARCHER: 13 INTELLECT, ACCURACY DRUID: 15 INTELLECT, PERSONALITY RANGER: 12 INTELLECT, PERSONALITY, ENDURANCE, SPEED TABLE II. Oszt lyok HP-i ‚s SP-i szintenk‚nt (m˘dosĄt˘k n‚lkl) OSZT. KNI BAR SOR CLE ROB HP/LVL 10 14 4 5 8 SP/LVL - - 4 4 - OSZT. NIN PAL ARC DRU RAN HP/LVL 7 9 7 6 9 SP/LVL - 2 2 5 1 Ha egy oszt ly minimum ‚rt‚ke nagyobb, mint 12 (teh t  tlag feletti tulajdons g kell hozz ), akkor az Ągy kapott ‚rt‚keket Ąrtuk fentebb (teh t kell min. 13-as END, ahhoz j r +1 HP, akkor nem 8, hanem 9 HP-t kap). TABLE III. T mad s/k”r szintenk‚nt oszt lyokn l H ny szintenk‚nt kap m‚g 1 t mad st k”r”nk‚nt: 4 BARBARIAN 5 KNIGHT, NINJA 6 ROBBER, PALADIN, ARCHER, RANGER 7 CLERIC, DRUID 8 SORCERER Teh t 80. szinten egy barb r 80 / 4 = 20 + 1 (els“ szint miatt), azaz 21-szer t mad, mĄg egy SORCERER csak tizenegyszer. TABLE IV. Tulajdons gok fokozatai ‚s m˘dosĄt sai END ‚s SP eset‚n 0-2 NONEXISTANT -5 3-4 VERY POOR -4 5-6 POOR -3 7-8 VERY LOW -2 9-10 LOW -1 11-12 AVERAGE 0 13-14 GOOD 1 15-16 VERY GOOD 2 17-18 HIGH 3 19-20 VERY HIGH 4 21-24 GREAT 5 25-29 SUPER 6 30-34 AMAZING 7 35-39 INCREDIBLE 8 40-49 GIGANTIC 9 50-74 FANTASTIC 10 75-99 ASTOUNDING 11 100-124 ASTONISHING 12 125-149 MONUMENTAL 13 150-174 TREMENDOUS 14 175-199 COLOSSAL 15 200-224 AWESOME 16 225-249 AWE INSPIRING 17 250- ULTIMATE 20 SP m˘dosĄt s alatt azt kell ‚rteni, hogy a var zsl si tulajdons g ‚rt‚ke milyen m˘dosĄt st eredm‚nyez a karakter SP-in. Ez SORCERER, ARCHER eset‚ben az INT, CLERIC, PALADIN eset‚ben PERSONALITY, DRUID, valamint RANGER-n‚l mind a kett“. Ha egy karakternek a f“‚rt‚ke az oszt ly minimuma al  esik, akkor ugyanŁgy m–k”dik tov bb, csak gyeng‚bben. Azaz pl. egy 0-s INTELLECT-es var zsl˘ megkapja m‚g az SP-it. Az SP sosem cs”kkenhet 1 al , m‚gha a levon sok miatt mĄnusz vagy nulla lenne, akkor sem. TABLE V. Faji HP, SP ‚s THIEVERY m˘dosĄt sok SP HP THIEVERY ELF* +2 -2 +10 GNOME +1 -1 +10 DWARF -1 +1 +5 H-ORC -2 +2 -10 HUMAN 0 0 0 Itt a faj nem m˘dosĄt a tulajdons gokon, csak a szintenk‚nt kapott SP-n, HP-n. * - Elf eset‚ben a plusz SP-ket csak SORCERER-rel ‚s ARCHER-rel kapjuk meg, m sn l nem, mĄg pl. gn˘mn l a t”bbi var zstud˘n l is (pl CLERIC). A THIEVERY els“ szinten alapban ROBBER-n‚l 32, NINJA-n l 17, a tulajdons gok ‚rt‚kei nem m˘dosĄtj k. Ezt az els“ szintn‚l kapott THIEVERY pontot m˘dosĄtja fajonk‚nt, k‚s“bb egys‚gesen 2 pontot kapnak a nindzs k ‚s a tolvajok szintl‚p‚skor. H rom skill is m˘dosĄtja a HP/SP-t. A HP-t eggyel n”veli szintenk‚nt a BODY BUILDER skill, az SP-t pedig a PRESTIDIGIT. (INT-es var zsl˘kn l), illetve a PRAYER MASTER (PERSONALITY-s var zsl˘kn l) n”veli 2-vel/szint. TABLE VI. Ellen ll sok fajok szerint H E G D H-O FIRE 7 0 5 2 10 COLD 7 0 5 2 10 ELECTR. 7 0 5 2 10 ACID 7 0 0 2 0 POISON 7 0 20 2 0 ENERGY 7 5 0 2 0 MAGIC 7 5 0 20 0 (H = HUMAN, E = ELF, G = GNOME, D = DWARF, H-O = H-ORC) A t”rp‚n‚l l‚v“ ‚rt‚keket m‚g a k‚zik”nyv is rosszul irta (szerintk a t”rpe kap 20-at POISON ellen). TABLE VII. Szintl‚p‚sek Gyors (ROBBER) 2. 1000 K”zepes (BARBARIAN, CLERIC, DRUID, KNIGHT, NINJA) 2. 1500 LassŁ (SORCERER, ARCHER, PALADIN, RANGER) 2. 2000 Mindegyikn‚l Łgy t”rt‚nik, hogy 12. szintig mindig ugyanannyit kell ”sszeszedni a k”vetkez“ szintl‚p‚shez, mint amennyi ehhez a szinthez kellett. Tizenkettedik szint ut n pedig egys‚gesen 1024000 XP kell a szintl‚p‚shez, eg‚szen a csillagos ‚gig. A fenti t bl zatok segĄts‚g‚vel mindenki eld”ntheti, hogy melyik oszt ly hasznos ‚s ahhoz melyik faj j˘. Az fix, hogy SORCERER-nek szinte csak elfet ‚rdemes haszn lni. J˘ ROBBER-ek is lesznek a tnd‚rekb“l, de mivel egy ROBBER-nek sokszor kell egy kicsit t”bb HP csapd k miatt, meg mivel harcban sem utols˘, jobb, ha t”bbet bĄr ki. Igen j˘ szolg latot tesz egy ROBBER-nek ha j˘ az ellen ll sa POISON ellen, s ez m‚g egy ‚rv a gn˘m ROBBER mellett (s mivel a gn˘m is +10 THIEVERY-t kap, mint az elf, Ągy jobb, ha gn˘m). A t”rpe ROBBER-ek sem lehetnek nagyon rosszak, ebben a MAGIC ellen ll suk er“sĄt meg minket. Harcolni ‚s var zsolni is tud˘ egyedeket nem szivesen haszn ltunk, mert lassabban l‚ptek, nagyon kev‚s SP-jk van, ‚s nem is nagyon j˘k var zsl sban. A druid val meg az a baj, hogy itt saj t var zslata nincsen, s ugyan gyorsabban l‚p szintet, mint a SORCERER, de se a papi var zslatai, se a var zsl˘iak nem tŁl hatalmasak. A RANGER-t“l meg mindenkit csak ˘vunk, mert majd mindent tud, de egyiket se annyira, hogy j˘ is lenne az valamire. Az aj nlott csapat”ssze llĄt s egy ember/ t”rpe/f‚lork lovag, egy f‚lork (esetleg t”rpe) barb r, gn˘m tolvaj, elf SORCERER, gn˘m CLERIC meg egy tetsz‚s szerint. Az‚rt ‚rdemes f‚lork barb rt betenni a csapatba, mert eleinte igen sokszor megesik majd az, hogy pl. leesnk, vagy csapd ba l‚ptnk vagy ilyesmik, s mindenki eszm‚letlenl fekszik, csak a barb runknak maradt egy-k‚t HP-ja pluszban. Ilyenkor nyugodtan lehet pihenni (m r ha van hol), s mint ha mi sem t”rt‚nt volna. Ha azonban telet”mjk a csapatot mindenf‚le kev‚sb‚ hasznos csapattaggal, akkor viszont nagy bajban lesznk, mert lehet, hogy mindenki csak eszm‚letlen, de akkor is GAME OVER. Teh t szks‚g van egy szerepl“re sok-sok HP-vel, s mi is jobb erre a feladatra, mint egy f‚lork barb r? Amint l that˘, a j t‚kban egy kicsit tŁl er“sek lettek a gn˘mok, az elfek meg gyengusok, de van legal bb aki felkarolja a szeg‚ny kis gn˘mokat, s nem mindig azokkal a nefelejcsk‚p– elfekkel foglalkoznak, akik olyan magasan hordj k az orrukat, hogy teljesen bele lehet l tni. A tetsz‚s szerinti csapattag mondjuk nem  rt, ha m‚g egy SORCERER, mert a t mad˘ var zslataikra sokszor lesz szks‚g, de a biztons g kedv‚‚rt betehetnk esetleg m‚g egy CLERIC-et, vagy valamilyen harcos-var zstud˘t. A t rgyakr˘l a mŁltkori ismertet‚s el‚gtelennek sz mĄthat˘, mert ki az az ember, aki Ągy kital ln , hogy melyik fegyvert/p nc‚lt/stb ‚rdemes megtartania, s melyiken adjon tŁl. Ezt p˘toln nk, Ąme: TABLE VIII. Fegyverek FEGYVER NEVE SEBZSE Kardok DAGGER 2-4 SHORT SWORD 2-6 CUTLASS 2-8 WAKIZASHI 3-9 LONG SWORD 3-9 SABRE 4-8 SCIMITAR 2-10 BROAD SWORD 3-12 KATANA 4-12 FLAMBERGE 4-20 XEEN SLAYER 6-24 Balt k, POLEARM-ok HAND AXE 2-6 BATTLE AXE 3-15 GRAND AXE 3-18 HALBERD 3-18 SPEAR 1-9 TRIDENT 2-12 GLAIVE 4-12 PIKE 2-16 NAGINATA 5-15 BARDICHE 4-16 Tompa fegyverek CLUB 1-3 CUDGEL 1-6 NUNCHAKO 2-6 MAUL 1-8 STAFF 2-8 MACE 2-8 FLAIL 1-10 HAMMER 2-10 L“fegyverek SLING 2-4 SHORT BOW 3-6 CROSSBOW 4-8 LONG BOW 5-10 TABLE IX. V‚delem NEVE AC m˘dosĄt s P nc‚lok ROBES +2 PADDED ARMOR +2 LEATHER ARMOR +3 (az ut˘bbi kett“ a IV-V. r‚szben nincs) SCALE MAIL +4 RING MAIL +5 CHAIN MAIL +6 SPLINT MAIL +7 PLATE MAIL +8 PLATE ARMOR +10 Egy‚b CLOAK/CAPE +1 GAUNTLETS +1 BOOTS +1 HELM +2 SHIELD +4 Ezekhez j rulnak m‚g a fegyverek anyagainak m˘dosĄt˘ja. Legut˘bb ezek leĄr sa is pontatlan ‚s sz–kszavŁ volt: TABLE X. Anyagok NEVE Sebz.m˘d Tal.m˘d P nc.m˘d LEATHER -6 -4 0 BRASS -4 +3 -2 WOODEN -3 -3 -3 BRONZE -2 +2 -1 GLASS 0 0 0 CRYSTAL +1 +1 +1 CORAL +1 +1 +1 IRON +2 +1 +1 LAPIS +2 +2 +2 PEARL +2 +2 +2 AMBER +3 +3 +3 SILVER +4 +2 +2 EBONY +4 +4 +4 QUARTZ +5 +5 +5 STEEL +6 +3 +2 GOLD +8 +4 +6 PLATINA +10 +6 +8 RUBY +12 +6 +10 EMERALD +15 +7 +12 SAPPHIRE +20 +8 +14 DIAMOND +30 +9 +16 OBSIDIAN +50 +10 +20 A Sebz‚s m˘d azt jelenti, hogy mennyivel m˘dosĄtja a fegyver sebz‚s‚t, a Tal lat m˘d az t‚s pontoss g nak m˘dosĄt s t adja meg adott anyagra, a P nc‚l m˘d-b˘l pedig term‚szetesen egy adott anyagb˘l k‚szlt p nc‚l AC m˘dosĄt s t olvashatjuk le. Ugye hogy n‚ha mennyire hasonlĄt az AD&D-re vagy hasonl˘ dolgokra? E c‚lb˘l lett a TABLE- sĄt s is, hogy m‚gjobban hasonlĄtson. B r az‚rt nem tŁl sok k”z”s von s van bennk, m‚gha van is. Sajnos arra nem tudtunk sehogysem r j”nni, hogyan is csin lja a csat ba a tal lt/nem tal lt eld”nt‚s‚t ‚s a RESISTANCE-ek hat sait (bele‚rtve ebbe a PROT FROM ELEMENTALS-t is). Pedig akkor de j˘ szerepj t‚kot lehetne ebb“l csin lni nem-sz mĄt˘g‚pes v ltozatban. Megsz mĄt˘g‚ptelenĄten‚nk. Csak a kilencoldalŁ "kocka" megval˘sĄt s ban lenn‚nek neh‚zs‚gek (mondjuk ez sem nagy, csak ”ssze kell ragasztani egy n‚gyoldalŁt meg egy tĄzoldalŁ egyik fel‚t, vagy egy egyoldalŁt ‚s egy okta‚dert). Huh, h t nagy bajban voltunk, hogy itt most hogy is folytassuk? A leĄr s t‚rk‚pek n‚lkl sz raz lenne, viszont a kett“ egytt meg nem f‚r bele tĄz oldalba. Ez‚rt h t Łgy d”nt”ttnk, most el“bb bemutatjuk az egyes helyszĄneket, ‚s koordin t kat, kaptok 1 h˘nap gyakorl˘id“t, s a CoV 39-ben terveink szerint v‚gre pontot tehetn‚nk eme sz‚pen kinyŁjtott r‚test‚szta v‚g‚re. L ssuk teh t: Koordin t k: CASTLEVIEW 23,27 Mayor Snarfblad, a f“n”k 25,30 Taskmaster (50 arany/h‚t) 28,30 Joe titkos kincst‚rk‚pei 29,27 Ranger, PATHFINDER skill 1500GP-‚rt 30,13 CARTOGRAPHY skill 10GP- ‚rt 20,11 Kincs 20,25 TAVERN 21,16 Bank 08,17 TRAINING 09,22 Bolt 03,27 Var zsbolt 05,28 Var zsboltba tags gi 01,20 A mapmaker testv‚re (b”rt”nben) 17,13 Bej rat gremlinekhez 29,13 Gremlin kir ly 18,30 Kincs 15,01 Templom 27,19 Nadia (ONYX nyakl nc kell neki) Lej ratok: 02,29; 01,13; 30,18; 12,30; 26,01 SEWERS 03,25 Fick˘  rulja a DIRECTION SENSE-t 31,26 Valio, a paraszt (val˘j ban nem az) 20,22 Kincs 21,04 Bej rat ROOKA-hoz, a QUEEN RAT-hez 21,09 Onyx nyakl nc (Nadia‚) SANDCASTER 01,16 Templom 09,13 TAVERN 09,19 Bolt 03,12 Megt madnak ENCHANTRESS-ek 19,05 NAVIGATOR skill-et tanĄt 19,01 PRESTIDIGITATION skillet tanĄt 18,10 Tags gi a var zsboltba 18,08 LAKESIDE-i PASS (5000) 20,14 J˘ f“var zsl˘-n‚ni 13,17 Joe a keresked“ 18,22 Var zsbolt 27,17 Egy intelligens fegyverk‚szĄt“ 06,21 Kesely– irt˘ 25000 GP (haszn lhatatlan) 19,30 LINGUIST skill-t  rul 05,30 Bej rat a SORCERESS HQ- ba (Morgana + tsai) 21,04 NATASHA'S ENCHANT 30,01 Kulcs a Nagy Keleti Toronyhoz 19,27 MERCHANT skill 5000-‚rt 01,10 3 adag bĄbor POTION (SPEED) 13,05 3 adag narancs POTION (INT) 10,03 Bej rat a f“-f“var zsl˘hoz (XENOR) 13,33 Narancs POTION 08,13 BĄbor POTION 22,30 GUILD COMMON bej rat No 1. 30,25 Bej rat No 2. 13,28 Lej rat SEWERS-be 13,09 -||- Kincsek: 12,02; 21,01; 27,01; 03,10; 06,01; 01,30; 03,22; 04,22 SEWERS 25,04 Tornaterem (50000 a haszn lat) - sok cool stuff 00,16 Kij rat sivatagba 01,01 Felj rat titkos var zsl˘s helyre LAKESIDE 01,09 Var zsl˘bolt 03,05 Koponya - tal l˘s k‚rd‚s - tags git ad 05,09 Lerombolt TAVERN 08,07 Lerombolt bolt 11,06 Lej rat SEWERS-be 01,11 -||- 07,14 -||- 15,14 Biztons gos  tj r˘ az Elveszett Lelkek Sziget‚re 01,14 PASS TO NECROPOLIS Kincs: 12,09; 10,11; 08,12; 01,14 Rabok: 01,02; 06,01; 14,05; 13,01; 04,12 SEWERS 12,11 GOLDEN DRAGON STATUETTE 06,04 PRAYER MASTER skilet  rul (10000-‚rt) NECROPOLIS 10,10 GOLDEN GRIFFIN STATUETTE 10,06 Tags gi 50000-‚rt 05,08 Hal l KŁtja 01,09 Lej rat (innen menjnk a szĄv‚rt) SEWERS 01,14 Sandro szĄve OLYMPUS 05,10 TRAINING 05,08 Bolt 09,08 TAVERN 09,10 Templom 07,09 Var zsbolt 10,14 SOULBOX (Coraknak) 05,01 Olympus tags gi CASTLE KALINDRA LVL 1 08,06 ARMS MASTER skill ingyen 08,08 DANGER SENSE skill ingyen LVL 2 03,06 BOOK OF ASTROLOGY 10,15 Dimitri 11,15 Megan, Dimitri l nya LVL 3 15,13 Templom 15,15 Bank 15,02 Bolt 15,00 TRAINING 02,15 ROYAL CROWN 01,01 Tk”r-teleport aktiv l˘ THE GREAT NORTHERN TOWER (Harcosok tornya) LVL 1 05,05 Tk”r-teleport 04,10 Egyes sz mŁ k”nyv 10,10 Kettes sz mŁ k”nyv LVL 2 05,11 H rmas sz mŁ k”nyv 09,11 N‚gyes sz mŁ k”nyv LVL 3 04,10 ™t”s sz mŁ k”nyv 10,10 Hatos sz mŁ k”nyv LVL 4 07,04 CHALICE (AIE) EMOTION THRONE: 06,07; 06,08; 08,07; 08,08 07,06 EUPHORIA THRONE 05,11 THRONE OF DUNCE (az Ostoba tr˘nja) THE GREAT WESTERN TOWER (Papok tornya) LVL 2 07,12 J˘ pap (ne b ntsuk) LVL 4 05,06 Bej rat a vez‚rhez (CULT LEADER) THE GREAT EASTERN TOWER (Var zsl˘k tornya) LVL 2 10,06 Tk”r teleport LVL 3 05,11 JEWEL OF AGESs LVL 4 04,11 Kisebb k‚pess‚gek kŁtja 10,10 let kŁtja (+1 lvl, de +50 ‚v is) 07,04 Nagy Er“ K”nyve (+5 lvl, de minden skill elveszik) 01,08 Fantasztikus Tud s K”nyve (SORCERER-eknek +50 INTELLECT) THE GREAT SOUTHERN TOWER (Tolvajok tornya) LVL 3 04,06 Ali Baba L da 05,05 ENERGY DISK 07,05 ENERGY DISK LVL 4 09,11 Csak a Hercegnek (k”nyv a PRINCE OF THIEVES-nek) 05,11 MASTER Thievery k”nyve (+500000 XP tolvajoknak) ELLINGER TORNYA LVL 2 09,05 +20 FIRE RESISTANCE 09,11 +20 ELECTRICITY RESISTANCE LVL 4 02,05 Ellinger DUNGEON OF DEATH LVL 1 LVL 2 28,07 THRONE OF THE DEATH 20,11 THE MASTER'S THRONE 26,11 Kopors˘, ha kinyitod meghalsz 26,10 -||- 30,11 -||- 30,10 -||- 11,20 Innen sok-sok SKELETAL LICH j”n 08,20 A Kis Gonosz Kegyhelye (1000.000 XP, ha elpusztĄtod) 06,20 A Kisebb Gonosz Kegyhelye (2 milli˘ XP) 04,20 A Nagy Gonosz Kegyhelye (5 milli˘ XP) 02,20 A Legnagyobb Gonosz Kegyhelye LVL 3 Gong: 02,03; 27,30; 29,04; 02,28 17,03 Kar -> ajt˘ TEMPLE OF BARK LVL 1 LVL 2 LVL 3 06,12 Sprite hercegn“ LVL 4 15,14 Nagy f“kapcsol˘ 07,07 Shaalth (f“s m n) + tavacska LVL 5 31,17 ENERGY DISK 00,18 ENERGY DISK 01,27 Kincst r 30,28 Kincst r FRUIT ROOM: 09,15; 02,14; 23,15; 30,13 Kopony k: 01,21; 00,28; 31,30; 31,21; 31,00; 22,00; 07,00; 00,00 THE ISLE OF LOST SOULS LVL 1 LVL 2 14,02 Kapcsol˘ (kar) 09,01 NEGATIVE SOUL WATER (k ros) LVL 3/4 LVL 5 01,08 SONGBIRD OF SERENITY GREAT PYRAMID LVL 1 20,23 A legkisebb a sorozatban (3) 22,25 Legkisebb n‚gyzetsz m a sorozatban (9) 20,27 K‚tszerese a legkisebb p rosnak (8) 18,25 A legnagyobb prĄm (7) 26,23 A legkisebb p ros (4) 24,25 A legnagyobb (10) 26,27 A legkisebb prĄm, ami maradt (5) 28,25 A marad‚k (6) LVL 2 LVL 3 Teleportok: 11,19; 20,13; 13,16; 10,14 16,16 Felj r˘ LVL 4 06,09 S rk nyf ra˘ CASTLE BLACKFANG LVL 1 15,00 Gong 07,08 Kij rat (griffen) LVL 2 LVL 3 13,14 Gr˘f Feketeagyar A Feketeagyar csal d: 01,14; 05,14; 09,14 DUNGEON 01,01 Kalindra kir lyn“ ELEMENTAL PLANE OF FIRE 02,04 Kincs 03,12 Alv˘ 08,07 Szobor 13,02 Kij rat 10,13 T–z pr˘b ja (TEST OF FIRE) ELEMENTAL PLANE OF AIR 07,02 Kij rat 04,07 Szobor 10,02 Leveg“ pr˘b ja 02,12 Alv˘ 13,12 Kincs ELEMENTAL PLANE OF EARTH 03,04 F”ld pr˘b ja 02,13 Kij rat 07,08 Szobor 12,03 Alv˘ 13,12 Kincs ELEMENTAL PLANE OF WATER 04,11 VĄz pr˘b ja 13,13 Kij rat 09,01 Kincs 03,03 Alv˘ DRAGON TOWER LVL 1 06,05 Druida, aki egy toj st keres LVL 3 04,10 S rk nytoj s 05,11 4 adag z”ld potion (egyenk‚nt +40 END!) 09,11 -||- csak 3 adag LVL 4 10,06 TOME OF GREAT EXPERIENCE (10,000,000 XP) 04,06 -||- CLOUDS POWER CRYSTAL-ok: 07,09; 24,23; 22,17; 13,21 13,30 KŁt (+50 szint ideiglenesen) 15,30 A s rk ny szeme DARKSTONE TOWER LVL 4 07,09 Koponya tal l˘s k‚rd‚ssel 09,08 Arany azonosĄt˘ k rtya ALAMAR'S CASTLE DUNGEON 10,15 XEEN POWER JUICE 10,11 -||- 10,07 -||- (2 adag) 11,13 -||- (3 adag) 15,13 -||- (3 adag) 14,15 Roland herceg 15,09 Koponya (arany azonosĄt˘s) 15,05 Koponya (ezst azonosĄt˘s) 13,03 Kulcs a DRAGON TOWER- h”z 11,09 Kulcs a DARKSTONE TOWER-ba 02,02 Lej rat Shangri-La-ba LVL 1 LVL 4 02,03 Bej rat Sheltemhez 02,13 Sheltem DARK SIDE A1 11,04 Alamar v ra A2 07,02 Barb r Ąj szok t bora (sz‚tromboland˘) A3 14,07 Bej rat CASTLEVIEW SEWERS-be 08,14 KŁt: +3 szint A4 07,01 Falista (csak ha m r a m sik oldalon felt masztottuk) B1 12,05 Ambrose, a kir lyn“ lovagja (nem OLYAN ‚rtelemben) 02,09 ESCAPE POD #2 (Kettes sz mŁ sz”k“kapszula - Sheltem‚) B2 13,14 Hegym sz s skill 5000-‚rt 01,00 B nya 03,08 ESCAPE POD #1 (Egyes sz mŁ sz”k“kapszula - Corak‚) B3 01,12 5 gy‚m ntb˘l 1000 gem‚rt cuccot csin l 15,11 5 zafĄrb˘l 400 gem‚rt -||- 13,12 5 smaragdb˘l 200 gem‚rt -||- 12,14 5 rubinb˘l 100 gem‚rt -||- B4 08,12 Troll-lik 12,13 -||- 11,06 -||- C1 01,07 Energia KŁtja: +50 resist. energia ellen 09,11 ri sbarlang (‚gesd fel) C2 01,08 Kegyhely, ha im dkozol kapsz 15 szintet ideiglenesen 11,10 Elvar zsolt K“ - k‚rdez“ (v lasz: PALADIN -> kincsek) C3 02,00 Troll-lyuk 07,05 Troll-verem 13,05 Troll-g”d”r 14,11 Troll-barlang 06,07 B nya (rubin) 12,07 B nya (smaragd ‚s gy‚m nt) 13,04 Tiltott gym”lcs (barack -> +10 END) 08,04 Tiltott gym”lcs (alma) 15,12 Tiltott gym”lcs (k˘kusz) - t‚nyleg, a k˘kusz az gym”lcs? C4 02,08 Bark temploma 13,05 Troll-verem D1 10,05 ri s f“n”k (2 energialemezzel) 06,13 KŁt: +100 MIGHT 01,08 T”rpe kir ly, akinek kell a CHALICE az szaki Toronyb˘l 02,10 Nagy szaki Torony 00,12 ˘ri sbarlang D2 00,05 Nagy Piramis (a S rk nyf ra˘val) 12,02 Bej rat SANDCASTER-be D3 04,05 B nya (minden) 11,05 Ogre HQ D4 E1 11,02 Ector elveszett gy–r–je 10,03 Nagy Var zslat Sz”k“kŁtja: + 100 SP E2 03,12 Itt van Ector, aki elvesztette a gy–r–j‚t 08,15 Leafpoint, a fa (Thickberd ismer“se) E3 04,12 Ogre HQ 03,07 Ogre HQ (elpusztĄtand˘ -> 100.000 XP) 13,05 Vespar smaragd fogantyŁja Lengyelpiac: 15,13 Szuper surcik 20.000 arany‚rt (pl. Platina Air Torsio 180) 13,13 Kaleb, aki tehetetlen az elvesztett nagyĄt˘vege n‚lkl 15,12 P nc‚lozott ”vek (ARMORED BELT) 30.000 -‚rt (+4 AC) 15,10 Var zsnyakl nc-csin l˘ g‚p 5000 arany + 500 gem‚rt (rejt‚ly, hogy mire j˘, de az‚rt j˘ dr ga) E4 05,12 SPOT SECRET DOORS (500$) 13,06 Troll-lyuk, benne: 07,14 - Troll f“n”k (kzdjnk meg vele) 06,08 Troll-g”d”r 05,05 Troll-verem (sok troll-itallal) F1 10,00 Gargoyle barlang (itt van Kaleb nagyĄt˘vege is) 09,11 CASTLE BLACKFANG (Feketeagyar v ra) F2 06,10 Az Elveszett Lelkek Szigete (ISLE OF LOST SOULS) 03,15 LAKESIDE TOWN F3 F4 SKY ROADS (a tornyokba a fels“ bej ratok ugyanazon a koordin t kon vannak, ahol a f”ld”n) A1 02,13 ELEMENTAL PLANE OF FIRE (bej rat) 10,04 Bej rat Alamar v r ba (ezt vigy zza a MEGADRAGON) A2 12,04 Leveg“ szigete (szinte semmi ‚rdekes nincs itt) A4 02,02 ELEMENTAL PLANE OF AIR (bej rat) E3 00,05 SCARAB VS valami F1 13,13 ELEMENTAL PLANE OF WATER (bej rat) F4 13,02 ELEMENTAL PLANE OF EARTH (bej rat) A n‚gy elemi l‚tsĄk k”z”tt f‚lŁton van mindig egy-egy keresked“ is; CLOUDS E3 03,04 DUNGEON OF DEATH A2 11,09 D‚li Szfinx SOUTHERN SPHINX TEST/FEJ LVL 3 V‚gl a t‚rk‚pek jelk‚szlet‚r“l: K - Kij rat L - Lej rat F - Felj rat . - Kincs T - Csapda vagy teleport Pont egy ferde vonallal - Kar/gong/v lt˘ Sajnos a DUNGEON OF DEATH keresztrejtv‚nyes szintj‚nek t‚rk‚pe el‚g pontatlan itt-ott, de rem‚ljk az‚rt el lehet vele boldogulni. Jellemz“ erre a r‚szre, hogy sokkal bonyolultabbak a dungeon”k, mint a t”bbiben. Nos, akkor j˘ gyakorl st a k”vetkez“ sz mig, s akkor v‚gleg befejezzk... - H PI