Max Payne 3 - rejtett tárgyak (írta caprine, 2012)
Sok mondanivalóm nincs a játékhoz. A
lista a játék során megtalálható arany fegyverek és elszórt bűnjelek /
információk begyűjtését
szolgálja. Az infók összeszedésének az adott achivement elérésén kívül
sok értelme nincs, de ez is egy (divatos) plusz feladat a játékban.
Viszont a fegyver alkatrészek
begyűjtésévél az adott fegyver tárkapacitása az 1.5 szeresére nő, ami
némiképpen kényelmesebbé, könnyebbé teszi a játékot, pláne magasabb
nehézségi szinten. Pályánként
1-3 fegyver van, minden fegyvernek 3 darabját kell megtalálni. Ha
nyomunk a játékban egy ESC-t, akkor a jobb alsó sarokban megtekinthető a
lista az információkról, a
megszerzettek értelemszerűen ki vannak pipálva. Az ismeretleneknél
kérdőjel van, viszont ha újrajátsszuk a pályát, akkor megjelenik a nevük
így abból már könnyen
kitalálható mit is kell keresnünk. Szerencsére a listában olyan
sorrendben vannak a tételek, mint ahogy fizikailag is következnek egymás
után, ez komoly segítség.
A fegyverek ikonja ezen lista felet van, amelyik részt megszereztük az
arany színűre vált, itt viszont sorrend nincs. A bűnjelek megtalálását
nehezíti, hogy nem tudjuk
mi az pontosan, mit keressünk. A fegyvereknél arany színű elemeket kell
keresni, azt esetenként elég messziről is ki lehet szúrni. De a bűnjel
lehet egész kicsi, és
egész nagy, lehet a földön, vagy éppen a falra feltűzve. Csak akkor
tudjuk meg hogy az-e ha elég közel mentünk hozzá, mert akkor megjelenik a
felvétel opció.
A listát eredetileg ketté bontva készítettem el, minden pályánál leírtam
a fegyverdarabokat meg külön a bűnjeleket, de végül úgy döntöttem, jobb
egybegyúrni a kettőt,
és így nem kell 2 listát figyelni, elég egyet, és a megtalálás is sokkal
könnyebb, több a tájékozódási pont. Hogy elkülönüljenek a bűnjeleknél a
szöveg kék színű, a fegyvereké pedig maradt fekete. Hogy még egy
kicsit segítsek, a fegyvereknél külön jelöltem melyik rész található az
adott helyen (cső, váz,
tus, markolat, távcső....), így ha valaki végigment a pályán és
megtalálta magától amit meg tudott, akkor megnézi, hogy melyik
fegyverből mi hiányzik és azt célirányosan
tudja megkeresni.
Lista a játékban a 28-as patch felrakása utáni hibákról:
- Egy két helyen előfordulhat, hogy lelőnek mielőtt még megkapnánk
az irányítást, vagy volt ahol az átvezető rész után kiraknak a biztos
fedezékből. Ez azért elég durva humor.
- Ha kapunk egy halálos lövést valakitől és van tablettánk,
akkor kapunk egy esélyt (LAst man standing), hogy ha lelőjük a tagot
akkor tovább mehetünk. Ezzel az a gond,
hogy több ellenfél esetén is kötelezően azt az 1 embert kell eltalálni
aki lelött minket, a többiről elrántja a szálkeresztet ami első és
sokadik alkalommal is elég furcsa
érzést kelt bennem. A másik, ha a célpont közben fedezékbe került,
akkor is erőlteti a lövést, pedig semmi esély az eltalálására, csak
nézzük végig tétlenül az animációt.
Külön öröm amikor pont kifogy a fegyverből a lőszer, tárazni közben
nem lehet, csak csattog az ütőszeg, ezt is valahogy máshogy kellett
volna megoldani. Volt olyan alkalom, hogy ilyenkor átváltott pisztolyról
az
éppen nálam lévő gránátvetőre (semmilyen más puskánál nem csinálta meg
ezt a cserét), na ezzel meg zéró az esély hogy az adott idő alatt
egyáltalán a gránát célba érjen,
ráadásul ilyenkor más íveken is repül mint egyébként, szóval még a
célzás is gáz.
- Nekem úgy tünik, hogy az AI nem veszi figyelembe a
nővényzetet, pontosabban átlát rajta. Erre a nagy reptéri váró és a
középen lévő nővényzet tipikus eset, de a rendőrségen
amikor a lifttel feljönnek a zsaruk és füstgránáttal nyitnak az ott
lévő nővényzet is jó példa erre.
- Sok esetben eltűnnek a hullák, tárgyak, fegyverek ha kicsit visszamegyünk.
500 forintos kérdés, hova tüntek a nemrég felrobbant motorok???
- A panamai részben a lemészárolt civilek a másik partra
kerültek át a hajótól, miközben a katonák meg kötélen csúsznak át arra a
területre? A civilek is így mentek át?
Ráadásul a civileket felviszik az épület legfelső szintjére lelőni,
ennek így mi értelme van? Lent is le lehet őket lőni, fentről esetleg
ledobni lenne őket érdemes.
- Az agyonpáncélozott bukósisakos akinek egy plexiszerűség van
az arca előtt van amikor a fejre irányzott 1 lövéssel leszedhető, van
amikor 30 se elég.
- A reptéri vonatnál amikor a velünk párhuzamosan halad
egy másik szerelvény és abból lőnek ránk, előfordult elég sok
alkalommal, hogy valakit lelőttem, de az nem halt
meg, hanem sérülten a padlón feküdt. Viszont ezt ugye nem látni, és
mivel nem látni lelőni se lehet, és a pályának addig nincs vége amíg van
élő ellenfél, magyarán lehet
visszatölteni a mentéspontot.
- A lassítás a fontosabb helyeken értelmes ötlet, ezzel
érzékeltetik, hogy itt most valamit csinálni kellene. De a reptéri
vonaton a mészárlás után végigmentem összeszedni
a lőszert, erre minden ajtónál feleslegesen belassított. Legalább itt
kihagyhadták volna ezt az ötletet, mégis mit képzetek sátort verek fel a
szerelvénybe? Biztos, hogy
valamelyik ajtón ki fogok menni elöbb-utóbb, hülye tervezők/tesztelők.
- Nem lehet a videókat átugrani, ami egyre több játékban
divat sajna. Gyakorlatilag 1-2 apró videó van ami lelőhető a többi nem,
végig kell nézni őket. Értem én,
hogy a full HD felbontású videók elkészítésébe hónapokat öltek,
egyszer nézze is végi őket az ember, ezzel egyet is értek. De ha már
egyszer végigtoltuk a játékot,
tehát minden videót megnéztünk egyszer minimum akkor a következő
újrajátszásnál had legyen már meg az a szabad akaratom, hogy megnézem-e a
videót vagy sem. Köcsög
egy módszer a tervezők részéről ennek a szabadságnak a megvonása,
ellopása, gyakorlatilag az időnket lopják vele, ráadásul teljesen
értelmetlenül.
- Nem csak átugrani nem lehet a videókat, hanem gyakorlatilag semmit nem lehet csinálni közben. ENTER-t ütve a halvány STILL LOADING
felírat fogad a jobb alsó
sarokban. ESC gombra reagál csak érdemlegesen, de erre is csak a pause
jelenik meg, de hogy kilépjek a főmenübe mert dolgom lenne, meguntam,
stb. arra nincs lehetőség,
csak visszatérni a videóhoz, még egy mínusz pont a fejlesztőknek.
Ráadásul elég sok és hosszú videó van a játékban, például új játék
kezdésénél nem mértem le de olyan 5 percet
kell végigülni, vagy a hajót üldözés után is elég hosszú a tétlenségi
idő, mert nyugodtan nevezhetjük ennek. Én speciel a 2. újrajátszásnál
inkább elmentem fogat mosni,
addig is haladjunk valamivel, de a gyorsabbak le is tusolhatnak ennyi
idő alatt.
- Hibás videók mert ilyen is van. Amikor leszállunk a
reptéren vonatról vagy metró nem tudom akkor a rendőröknél a G36-asban
mindkét tár benne van, tehát a dupla
hengeres és a kisebb íves egyenes is, miközben a miénkben meg nem. De
lehetne még sorolni....
- Engem zavar a videóknál használt vibráló, a 3D videókra
hajazó effektus, a recsegés, hullámzás, és a többi effektus ami a képet
megrázza, megbontja. Első alkalommal
jópofa, utána már inkább idegesitő.
- Van 1-2 eset amikor Max-tól nem látni a célpontot.
- Hollywoodi akció és forgatókönyv feelingem van,
időnként baromira nem logikus dolgok történnek, vagy nem történnek meg,
illetve olyan dolgok amiknek a megtörténtére
annyi az esély mint a lottó ötös bekövetkeznek. Például a
motorcsónakos üldözésnél az eldobott gránát ami tönkreteszi a motort.
Mennyi az esélye, hogy egy ilyen eldobott
gránáttal eltalál valaki egy száguldozó motorcsónakot de úgy, hogy az
pont a motortér felett robban? Ha már tőlünk 1 méterre robban fel a
gránát akkor mi miért nem sérülünk meg?
Passos meg minden szerszám és tudás nélkül 10 sec alatt megcsinálja a
sérült motort? A csónakos ugratás miközben még le is kell szedni vagy
4-5 tagot hát elég extrém ötlet,
olyan Fast & Fouris-os. Vagy a falevában amikor leütjük a ránk
pisztolyt fogó tagot akkor a fegyverekkel telizsufolt helységből 1 szál
pisztollyal és 1 tárral távozunk? Ennyire
hülye a karakterünk??? A falevában lévő kupiból felhívjuk Passost, aki
az egész pályarészen meg sem jelenik meg, viszont Da Silva a semmiből
előttünk terem? Honnan tudta, hogy
ott vagyunk? A templomban a pulpitusnál telefont keresni, ez normális?
Ki látot már valaki mise alatt telefonáló papot? A fönöke biztos
telefonál neki:))))
- Egyes fegyvereken szokott lenni lámpa, vagy lézeres célzó. A problémám az, hogy semmit sem érnek és alap esetben be vannak kapcsolva, pedig logikusan gondolkodva az alap
esetnek a kikapcsolt állapotnak kellene lennie. Van nálam egy ilyen fegyver, kikapcsolom a lámpát (alap esetben B
gomb), eldobom, felveszem és megint be van kapcsolva,
gratula. Ráadásul nekem határozottan úgy tünik, mintha ezekkel a
lézeres célzokat bekapcsolva a fegyver jobban ugrálna mint nélküle.
- Elveszi a nagyobb fegyverünket és időnként még a
tablettáinkat is a játék (például a diszkós pályánál a helikopterről
lelógás majd leeséskor, volt amikor itt 9 adagot is buktam).
- Visszatöltéskor (lelőttek ezért újraindult a rész)
több alkalommal kiszúrtam, hogy kevesebb lőszert adott mint amire
határozottan emlékszem hogy volt nálam amikor erre
a pályarészre léptem. Például pisztolynál 80 helyett 25, dobtárasnál
150 helyett 75, mit ért akkor a mentés ha nem fix hanem véletlenszerű?
- 9-nél több gyógyszert nem tud felszedni, amire elég
kicsi a játék során az esély de a focipályán azért össze lehet hozni, a
tizediket már nem vette fel, utálom az ilyen
limiteket. A határtalanság a cél, nem a korlátoltság. A diszkópályán
is pont el lehetne érni a limitet, de ha már összeszedtünk 9-et mert
ennyit lehet csak, a helikopterről
leeséskor amúgy is elveszik tőlünk, pedig utána nagyobb szükség lenne
rá mint előtte (a földetéréskor kapásból megsérülünk, tehát rögtön
kellene 1 adag, sőt majnem 2).
- Néhány helyen lerak a játék guggolásba ha arra
megyünk. Például a focipályán az íves folyosóra (ahol az üzletsorok
vannak és fentről is lőnek az üvegkorlátú folyosóról)
kimenve a bűnjelnek számító véres oszlophoz, de még volt valahol egy
hely ahol szintén ezt csinálta mindig ha odamentem.
- A templomban bent a felső részen lévő tag akit lentről nem
lehet lelőni csak ha felmentünk a lépcsőn az nagyon idegesítő ám.
Először azt hittem én vagyok az ügyetlen, de
kiderült, hogy csak szívatnak.
- Tárazás közben ha benyomunk egy gyógyszeradagot akkor a
tárazás animációja végig megy, de ha nézzük a lőszer számlálót akkor
látni, hogy a tárcsere nem történt meg, erre figyeljünk.
- Ahogy néztem, legalábbis az első 2 nehézségi fokozaton a
tablettákkal félig lehet magunkat meggyógyítani, mégis pont a hard
fokozaton előfordult, hogy jó 80%-ot is teljesen
meg tudott gyógyítani 1 adag. Ezt a logikát nem is értem, nem fordítva
lenne logikusabb, hogy a könnyebb fokozaton gyógyít többet??? Még talán
megérteném ha kevesebb tabletta
lenne a pályán hard fokozaton és ezért hatásosabb, de nekem úgy tűnik
ugyan annyi van.
- Korlátozzák több esetben is a tüzelési terünket, már minthogy esetenként nem fordulhatunk körbe csak adott szögben
amit én utálok. Például a motorcsónakos résznél egyes
célpontokra (parton lévő emberek, vagy később a követő autók), meg
kell várni amíg a számunkra engedélyezett körbe kerülnek, addig szabadon
lövöldözgethetnek ránk és nem tudunk
ellene semmit se tenni. Szeretném kilőni a parton a tagot, de éppen
kirohant a célterületemről, igaz, hogy benne van a látóterembe de nem
lehet ráfordulni, meg kell várni amíg a
hajó odébb sodródik és akkor lelőhető, mekkora baromság már, újabb
fekete pont.
- Spanyol nyelv okés ha már azon a nyelvterületen játszódik a játék miért is ne. De könyörgöm legalább a felírat legyen angol,
értsünk már meg belőle valamit! Arról ne is
beszéljek amikor keverik az angollal. Például Becker mond olyat, hogy a
mondat eleje még angol, a másik fele meg már spanyol, mekkora egy kis
fére..... Plusz volt néhány eset
ami nem volt felíratozva, magyarán kimaradt.
- A nagyobb csúzlikkal jobban szeret mindenki menni (bár nem igazán hatásosabbak), erre sok alkalommal a videó után az alap fegyvert adja a kezünkbe, nagyon zavaró hiba,
még egy nagy fekete pont.
- Sokáig tart a fegyvercsere, bár ezen a téren eléggé életszagú a játék, csak nem ehhez vagyok szokva.
- Ha túl közel vagyunk valamihez akkor a fegyvert felfelé tartja és felfelé lő, idegesítő, pláne 1-2 helyen szerintem mintha indokolatlan is lenne.
- Időnként olyan érzésem van, hogyha az ajtó kerettől kicsit
beljebb állunk mert átlósan akarunk ellőni az ajtófélfa mellett, mintha a
golyónak alapvetően a falba kellene csapódnia
és nem elmenni mellette, de mégis sikerül. És fordítva is igaz, van
hogy úgy érzem itt még elment volna a golyó közben meg a falba csapódik.
A felső képen vajon miért tarja felfelé a puskát, és picit odébb mászva pedig miért nem? Arra lejt a pult?
Az alsó képen a szálkereszt elég érdekes helyre került.
- Zseniális (általam régóta hiányolt) ötlet, hogy lehet a célkeresztet menet közben váltani jobbra/balra (alap esetben a H
gomb). A többi játékban úgye ezt a gondot úgy
oldják meg ezt a gondot, hogy középre rakják a célkeresztet ami miatt
kicsit feljebb kell tenni a kamerát, vagy fixen jobb oldalra teszik ha
már amugy is jobb kézben fogja az ember
a fegyvert. De itt időnként magától is vált a játék a két oldal között,
amit alapból nem értek, hogy ezt milyen logika alapján teszi meg? És ha
már vált akkor miért pont arra
az oldalra teszi át mint ahova nem kéne, nagyon zavaró. Aztán átrakom a
jó oldalra, erre néhány másodperc múlva visszateszi, hülye ez? Nehogy
már ő döntse el nekem mi a jó! A roncs
hajótelepen nekem többször is magától váltogatott, még egy nagy fekete
pont.
- A buszpályaudvarnál amikor a busz a falba csapódott nekem
első alkalommal az akció elkezdésétől végig bullet-time volt. Mire az
összes tag a célkeresztbe került legalább
5 perc eltelt, kezdtem unni magam. Később más fokozaton játszva már
normálisan ment, nem tudom mi volt.
- A G36-osban a hengeres tár szerintem nagyobb kapacitású mint 40 töltény, inkább 100 környékén van.
- Előfordult, hogy a fegyver ami a lelőtt ellenfélnél volt átesett a falon a másik oldalra, vagy maga a hulla eset át a szilárd falon.
- A fal másik oldalán leeső gránát ami engem is megöl miközben a
fal sértetlen marad elég érdekes. Ráadásul volt 1-2 alkalom amikor nem
is láttam a repülő gránát, már csak az
ikonra lettem figyelmes, hogy mellettem van.
- A focipályán történt amikor üldöztem a pénzzel futó tagot, hogy a rács másik oldalán lévő katona hozzám akart vágni egy gránátot, de túl közel volt a rácshoz, gyakorlatilag
a lábához esett le, de még csak meg se sérült a robbanástól, el se esett, bravó.
- Ha már gránát akkor nekem miért nincs, legalább füstgránát? És az RPG?
- Volt, hogy eldobtam egy teli táras pisztolyt. Ilyenkor a
lőszer is megy vele, felvettem egy SMG-t helyette, elmentem az általam
teli tárral eldobott pisztolyhoz de nem vette
fel belőle a lőszert, ez hiba, mivel a többi elejtett fegyvernél
mindig felveszi a benne lévő lőszert, de az általunk elejtettnél nem
mindig. A puskáknál az eldobásukkal a
lőszert is eldobja általában, tehát ha felveszünk egy másikat akkor az
addig összegyűjtött lőszernek nyoma sincs, ez is gáz.
- Volt amikor easy fokozaton nehezebb volt valakit lelőni mint magasabb fokozatban.
- Előfordult, hogy fejbe lőtt tag megint felállt, sőt volt
olyan egy szál pólós CS tag akibe egy egész tárat kellet lőnöm mert
mindig vissza felállt, csak lestem, ki ez, Jason unokája?
- Volt, hogy a Wreckage achivementre (200 jármű felrobbantása)
gyúrtam, és erre a reptér volt a legjobb alkalom ahol a végén Da Silva
vezet, mi meg a napfénytetőn kihajolva a
dobtáras gránátvetővel lőhetjük az autókat. Itt az akció legelején
jobbra lesz 3 katona, akiket volt, hogy nem lehetett ezzel a giga
csúzlival leszedni, fel se vették a mellettük
robbanó gránátot, mintha csak vízipisztollyal lőttem volna rájuk.
Tovább menve a rendőrautókat robbantgatva az abból kiszálló tagokat a
mellettük felrobbanó autó nem igazán rázta
meg, mintha mi sem történt volna csak tüzeltek rám tovább.
Újrajátszottam a cheickpontot legalább 20 alkalommal de semmi változás.
Nagyon zavaró volt, hogy az autókat le lehetett
szedni az embereket meg nem. Később más fokozaton már nem jött elő ez a
hiba.
- Nálam több alkalommal befagyott a játék kilépés közben, de úgy hallom másnál is. Ilyenkor nincs más megoldás mint CTRL+ALT+DEL és a taskból kilőni a maxpayne3.exe-t.
- Jó ötlet, hogy az adott területen az utolsó ember halálát
mindig lelassítja a program, ezzel is jelezve, hogy ő volt az utolsó
célpont, most már nyugi van. Na most a rendőrőrsön
van egy raktár ahol át kell menni a rácsos kapun, a rács másik oldalán
jelenik meg az utolsó célpont futva. Tüzeltem, elindult a lassítás,
ebből tudtam itt már több dolgom nincs, a
lövedékek elindultak a tag felé, de amikor a rácshoz értek, akkor azon
gellert kaptak, és a tag sértetlen maradt. Na ezt vagy 2-3x
megcsinálta, ennyit a halálbiztos lövésről:)
- Van több rész, ahol a szakasz végén le kell lőnünk néhány
tagot, majd mielőtt bármit is csinálhatnánk rögtön videó, és utána
viszont megint egy tűzharc jön, ahova a félig üres
tárral érkezünk, hiszen nem volt még lehetőségünk tárazni. Na most ezt
vagy úgy kellett volna megoldani, hogy hagynak a videó előtt időt a
tárazásra, vagy a videó után automatikusan
mindegyik feltöltésre kerül. Egyébként volt olyan, hogy szakasz
átlépése után kevesebb volt az egyik fegyver tárjában mint előtte.
- Voltak textura hibák, olyan például, hogy Da Silva karaktere
az átvezető videóban nem volt benne az autóban pedig ő vezetett, illetve
ebben az esetben a szelleme:)))
Pályalista:
CHAPTER I. - SOMETHING ROTTEN IN THE AIR (első pálya, a gazdagoknak rendezett partira betörő emberrablók megleckéztetése)
1 fegyver (PT92 pisztoly) / 2 infó
CHAPTER II. - NOTHING BUT THE SECOND BEST (a diszkós pálya ahol mindhárom védencünket egyszerre lenyúlják)
2 fegyver (38. Revolver / Mini-30) / 6 infó
- 38. Revolver 3/1 (markolat) - ha megkaptuk az irányítást a táncparkett végén a DJ pult mögött a földön
- Nightclub Flyer - ahol Marcello dühöng a
krimó tulajának, hogy a legjobb helyet elfoglalta a focisztár Claudio,
itt 3 dolog is lesz, 1. a bárpult sarkán lévő szórólap ...
- Mini-30 3/1 (tus) - 2. a félköríves bárpult mögött a földön ...
- Dead Soccer Star - 3. az ablaknál a nagy bőrfotel lábánál a fekvő focisztár Claudio hullája
- 38. Revolver 3/2 (váz) - a lilán megvilágított táncparkettes
részen a DJ pultjában bent a földön, előtte fel kell menni a lépcsőn és
2 ajtón átmenve lehet oda bejutni
- Ex-Cop - a világító kilincses budik közül a középsőben a volt zsaru, vele több találka is lesz később
- Torn Dress Piece - a világító kilincses budinál a mosdópult szélére felakadt ruhadarab
- Portuguese Newspaper - konyhába a magnó mellett lévő újság
- Mini-30 3/2 (váz) - a konyha után a kínai étterem a belső kör
alakú részén, annak is a hátsó részén a 2 2 fakk közötti szürke pulton
- Mini-30 3/3 (cső) - ha leestünk a helikopterről, a leszálló
pálya alatti (nem útba eső) helységben az ajtó és az ablak között a
földön
- 38. Revolver 3/3 (dobtár) - ahol a nagy megvilágított
feliratok vannak, az utolsó (illetve mivel balról olvasunk az első) betű
mögött a rámpa legvégén hever
- Giovanna's Necklace - Giovanna leesett nyaklánca ami a helikopteres rész után a lépcsőházban lefelé menve a földön lesz
CHAPTER III. - JUST ANOTHER DAY AT THE OFFICE (a
focipálya ahova a kizsarolt pénzt visszük egy kávédarálóval és rögtön
karon lőnek minket)
2 fegyver (M10 / M82A1) / 4 infó
- Piture of Victor - ha
leszedtük az első néhány tagot a kis focipályán, az orvosi helység
melletti edző szobájában a falon lévő kép
- Blood Stained Door - a lift előtt aminek meg kell nyomni a gombját ettől balra lesz egy folyosó, a végén lévő zárt véres ajtó
- M10 3/1 (tár) - a terem ahol Passos elkapja az egyik vérző
tagot majd nemsokára megjönnek a többiek, a sarokban lévő kamerás
helységben az ablak alatt a földön
- M82A1 3/1 (váz) - a sportszer részlegen ahol a 2 tag lehúzza a
rolót, a lövöldözés után a kezdő ponttól menjünk kicsit vissza a
bejárat felé, a focistákkal telepingált falnál a polcon
- Blood Stained Hallway - lesz egy íves
folyosó ahol a zárt boltok vannak, lesz több katona, fent a függő
folyóson is lesznek többen, kb. középen jobbra a két hotdogos között a
véres oszlop
- M10 3/2 (váz) - Passos megkapja a puskát, mi meg kijutunk a
nézőtérre, de ne menjünk a nézőteret elválasztó rács felé, hanem balra
le a legalsó sorhoz, a földön
- M10 3/3 (cső) - az íves folyosó rész amin a sok kupa van a közepén ahol a nagy fotelek vannak a VIP nézőknek a legalsó fotelben
- Soccer Star Memorial - az íves folyosó rész amin a sok kupa van a legvégén lévő a diszkóban lelőtt focisztár Claudio emlékhelye
- M82A1 3/2 (távcső) - ha felmentünk a lifttel, megérkezik
néhány gránátokat dobáló katona, itt a liftből ki, egyenesen előre le a
lépcsőn, legalul balra és a sarokban lévő beugróban a földön (utána lesz
a mesterlövész menekülés amikor Passos fedez minket)
- M82A1 3/3 (cső) - amikor megérkezünk az utolsó sniper felé és
fel kell menni a lépcsőn miközben a közvetítő helységből becéloz minket
a távcsövessel, na meg még 3 gyalog galopp is van, a legfelső üléssor
jobb végében fent a falnál a földön (ide nem lát a sniper:))))
CHAPTER IV. - ANYBODY CAN BUY ME A DRINK (a digó srác kinyírása a bárban majd menekülés a maffiózó papa bérencei elől)
3 fegyver (1911 / SAP-40 / M500) / 3 infó
- 1911 3/1 (váz) - rögtön a bárban a bejárattól jobbra a falon lévő telefon alatt a földön
- 1911 3/2 (tár) - a bárban a billiárd asztal után menjünk fel a
lépcsőn (ahonnan egy tag sörétessel lövöldözött) a beugróban a földön
- 1911 3/3 (cső) - ha kiléptünk a bárból akkor a lépcső tetején
találjuk magunkat, és az udvaron lesz 2 autó néhány taggal, menjünk
vissza le a lépcső aljára, a földön hever
- M500 3/1 (cső) - lakásunkban a fotel mögött a földön
- Max's NYPD badge - lakásunkban a fotel mögötti kis asztalon a rendőr jelvényünk
- Newspaper Clippings - az öngyilkos tag szobájában 2 is van, az első a WC melletti falon a sok újságkivágás
- Brewer's Journal - .. a másik egy csőbomba receptje az asztalon
- SAP-40 3/1 (váz) - az öngyilkos által felrobbantott égő szobában hátul az eldőlt polc előtt a földön
- M500 3/2 (tus) - ha feljutottunk a tetőre akkor menjünk jobbra körbe mert a kijárati épület mögött lesz a földön
- SAF-40 3/2 (tár) - ha megvolt a víztornyos incidens akkor ne a
társunk után menjünk hanem pont ellentétes irányba a tető végére ahol
egy piknik asztal is lesz, és itt a lejáró tégla épülete mögött a földön
- M500 3/3 (marok + tár) - ha a ledőlt víztoronynál bementünk a
házba, majd fel a lépcsőn akkor a lépcső után rögtön balra fordulva
menjünk ki a pallóra, és annak a végén lesz
- SAF-40 3/3 (cső) - ha beestünk a garázsba az irodában a rezsó mellett az asztalon
CHAPTER V. - ALIVE IF NOT EXACTLY WELL (a vízparti roncstelep)
2 fegyver (micro 9mm / LMG .30) / 6 infó
- Parked Helikopter - ahogy kiléptünk a partra egyenesen előre a rácshoz ahol a tusszedéshez használt kávédaráló látható
- Ransom Note - ha a parton álló
autónak kilőttük az ékjét amitől az belegurult a vízbe, akkor a
következő épületben a monitor előtt az asztalon a papírdarab
- Micro 9mm 3/1 (tár) - ha kiléptünk a felhúzható ajtón és
kivégeztünk a szemben pihenő 3 tagot meg az utánuk érkezőket, az ajtótól
jobbra a konténernél a nagy ládára másszunk fel a két konténersor közé,
és a másik konténer tetején lesz, lentről nem látható!
- Video Camera - a helységben ahol középen áll egy 3 lábú kamera, maga a kamera
- Micro 9mm 3/2 (cső) - ha abból a helységből ahol a túszt kamerázták kijöttünk az udvarra a jobb felső sarokban a földön
- Micro 9mm 3/3 (váz) - amikor a felfüggesztett hajó leszakad alattunk a szemben lévő lépcsőn fel, és a folyosó végén a földön
- Branco Family Photo - az alattunk leszakadt hajónál a bent lévő irodában az asztalon lévő családi fotó
- Nightclub Floor Plans - ha az
udvarról aminek a közepén lesz a muníció belépünk az épületbe (legyen a
neve X), a bent lévő irodában az asztalon lévő tervrajz
- Boathouse Newspaper - az előbb említett X épületben a sarokban a priccsen lévő újság
- LMG .30 3/1 (tus) - X épületből a földszinten lévő ajtón menjünk ki az udvarra, a konténerben a szeméthalmon
- LMG .30 3/2 (váz) - annál a helységnél amiben az átjárót működtető kapcsoló van, az előtte lévő bódéban a földön
- LMG .30 3/3 (tár) - a mólos résznek a vége előtt a bal oldalon a rácsnál a földön
CHAPTER VI. - A DAME, A DORK AND A DRUNK (R. Branco
irodaépülete, amit nemsokára megrohamoznak és az áruló miatt el is
végzik a munkát)
1 fegyver (MD-97L) / 5 infó
- Rodrigo's email - ahogy
leszedtük az első néhány tagot, a jobbra lévő üvegfalú sarokirodában
kettő is lesz, az első a laptop (sárga karika), ...
- File on Fabiana - ... a másik az asztalon lévő füzet a feleségről (piros karika)
- Architectural Models - a nagy
irodában ahol a makettek vannak a balra középen lévő makett (a Branco
épületről ahol az első támadás volt)
- MD-97L 3/1 (tus) - ahogy leszedtük az első néhány tagot, a balra lévő üvegfalú irodában a PC-s asztal mögött a földön
- MD-97L 3/2 (cső) - miután működésbe léptek a biztonsági ajtók
és lementünk a lépcsőn, a következő medencés, vízeséses kis udvaron
jobbra a pallón jól láthatóan
- School Pictures - az üvegfalú folyóson a falon logó 3 kép
- MD-97L 3/2 (váz) - a kijáratnál ahol el akarnak ütni majd egy
jól felpáncélozott taggal kell megküzdeni + néhány másik ember, szóval
itt az aulában a vitrinbe lesz amiben egy makett is van
- Dead IT Guy - az égő épületben az utunkba kerülő IT srác holtteste
CHAPTER VII. - A HANGOVER SENT DIRECT FROM MOTHER NATURE (falavai csatánk)
2 fegyver (SAWN-OFF / SPAS-15) / 9 infó
- Ex-cop - miután kifosztottak,
és elmentünk az asztalnál sziesztázó 4 bennszülött mellett, felfelé
menve a magasba felhelyezett piros betűs "O Palacio" tábla előtt balra lévő ház nyitott ablakában fogjuk meglátni a volt rendőrt immáron 2. alkalommal
- SAWN-OFF 3/1 (tus) - a kupi WC-jében a földön
- Photo of Serrano - a kupiban a sarokban
ahol Da Silva rendőrrel beszéltünk a fotel előtt a földön Serrano
fotója, csak a lövöldözés után vehető fel
- Tourist - a kupi kijáratánál jobbra lévő helységben az ágy alatt lévő kifosztott digó
- Lower Gang Spray Tag - mielőtt
belépnénk a gyárba ahol a lánccal jutunk fel az emeletre az ajtó mellett
balra lévő bandajel a falon
- SAWN-OFF 3/2 (eleje) - ha beléptünk a gyárba és feljutottunk a
lánccal majd lefelé jövünk az irodába (ahol a távcsöves is van meg a
muníció) ennek az ajtaján kilépve balra a sarokban a földön
- SPAS-15 3/1 (cső) - a gyárnak a másik oldalán, ha felmentünk a lépcsőn az ajtótól balra a 3 hordó takarásában a földön
- SPAS-15 3/2 (váz) - a gyár után ha átmentünk a nagy rozsdás
fémkapun és meglátjuk Serrano vörösbe bugyolált fejű emberét a ház amin
sétált annak az oldalában az acél elemek takarásában
- Middle Gang Spray Tag - Serrano vörösbe bugyolált fejű emberének a házának az oldalán a 3 fegyverest ábrázoló grafiti
- SPAS-15 3/3 (tus) - Serrano vörösbe bugyolált fejű embere
után le kell majd esni balra vagy jobbra, ha jobbra ugrunk le, akkor a
lábunk előtt lesz a földön
- Shrine to Claudio - még a droglabor előtt a falon a nagy kék Claudio grafiti
- Flyer for Giovanna - a füvön
átgázolós rész után mielőtt belépnénk a házba jobbra a földön a szórólap
amin Giovanna van rajta és az Ex-Cop szociális segítő cége
- Bag of Oxidado - a droglaborban a rezsó mellett az asztalon lévő koksz
- Upper Gang Spray - a droglabor és a tűzijátékunk után pont szemben a falon lévő "COMANDO SOMBRA" grafiti
- SAWN-OFF 3/3 (cső) - lejutunk egy alsó udvarra, ahol minden
irányból lőnek + molotov koktél repül felénk, bal oldalon a falon egy
nagy fekete CS felírat, itt a tovább menő lépcső melletti részen a
földön
CHAPTER VIII. - AIN'T NO REPRIEVEMENT GONNA BE FOUND OTHERWISE (New York DC, a temetőben irány a maffiózó papa felé)
2 fegyver (Auto 9mm / 608 Bull) / 3 infó
- Auto 9mm 3/1 (váz) - a kilőtt autós után az
dupla íves lépcsős kompozíció aminek a tetejéről egy gránátos
lövöldözget, itt lent jobbra a földön
- Valerie's Tombstone - ha túljutottunk a
gránátoson, a temetőben mielőtt átmennénk a következő részre, a jobbra
lévő területen egy sírkő, aminek a tetején egy korsó van (korrupt
Valerie Winterson nyomozó sírja)
- 608 Bull 3/1 (marok) - a hely ahol az autók között vagy 5 tag
beszélget, ettől vissza (ha a kiindulási helyünkből nézzük ahol a
lassított rész kezdődik akkor jobbra) a fordítóban az úton
- Auto 9mm 3/2 (tár) - ha a menekülő társunk után bementünk az
ajtón és szemben lesz egy nem működő vízesés itt a jobb oldali folyosó
legvégén
- 608 Bull 3/2 (váz) - bejutva a nagy kőralakú területre, a középen lévő kupola alatt a sír mellett a földön
- Nicole's Mausoleum - a kör alakú területen
a hamvasztottak sírfala előtt lent lesz egy mauzoleum, ahol Nicole
Horne fekszik (ő rendelte el Payne feleségének a megölését)
- Vinnie's Tomstone - ha a lapáttal leütöttük a tagot, akkor a jobbra lévő sírkő (Vincent Gognitti)
- Auto 9mm 3/3 (cső) - a lapát leütős rész után lefelé menve a balra lévő raktárban hátul a beugróban a földön
- 608 Bull 3/3 (tár) - a templomban a pulpitus előtt a földön
CHAPTER IX. - HERE I WAS AGAIN, HALFWAY DOWN THE WORLD (falava és a rendőrök)
2 fegyver (DE.50 / M972) / 3 infó
- Dead Gang Members - az első házba belépve az ajtónál fekvő hulla
- DE.50 3/1 (tár) - ahol a zsaruk éppen betörnek egy házba a
felső ajtó a párkányra kimenekülő tagot meg elkapják majd lelövik, itt a
párkány alatt a földön
- Dead UFE Members - ha leszedtük az első 5
zsarut, akkor a szűk sikátor rész előtt jobbra a földön lesz egy halott
zsaru akit nem mi lőttünk le
- M972 3/1 (tár) - belépünk egy lakásba ahol az ijedt nő menekülni kezd és szól a magnó, itt a mellék helységben a földön
- M972 3/2 (váz) - a kapun átlépve (még a zsaruk által kivégzendő tag előtt) a sarokban balra
- Dead Residents - a zsaruk által kivégzendő piros gatyás tag
- DE.50 3/2 (váz) - a videó után amiben a zsaruk a konvojban
kísérik a gangtagokat majd a 2 menekülőt lelövik az itt lévő füves
résznek a bal oldalán, a végén a gumiknál a fűben
- M972 3/3 (cső) - az előzőtől nem messze a füves rész után balra be hátra a beugróban a földön
- DE.50 3/3 (cső) - amikor megvolt a kerítésen átmászkálós rész
és a pallón lévő 2 zsarut leszedtük, meg a másik hármat is, a pallón
átmenve pont szembe lévő rácsos helységbe balról a rácsos kapun be, a
sarokban a földön hever
CHAPTER X. - IT'S DRIVE OR SHOOT SISTER (buszmegálló és környékének meggyalázása)
2 fegyver (FAL / M4 super 90) / 2 tárgy
- FAL 3/1 (váz) - a busz amiben az egész lövöldözés kezdődik utáni 2. buszban bent
- Office Newspaper - a pályaudvaron balra a kapunál lévő irodában a pulton
- M4 super 90 3/1 (cső) - bent az épületben az első részen a targoncánál lévő szerintem festőraktárban
- M4 super 90 3/2 (tus) - bent az épületben a 2. támadósor után a busz mögött a falnál lévő szerelőasztalon
- FAL 3/2 (cső) - amikor a leengedett lépcsőn felmentünk a
következő helységben az 5-6 tag lelövése után a lépcsőn lemenve a
buszban hátul
- M4 super 90 3/3 (váz) - ha a csaj kinyitotta a következő
ajtót, fel a lépcsőn az irodákhoz, a jobb hátsó üvegfalú irodában az
asztalon
- Ad Campaign Poster - abban az irodában
ahol az ajtónyitó gomb van, az előtte lévő falon jobbra a választási
plakát (Camila Machado)
- FAL 3/3 (tus) - abban az irodában ahol az ajtónyitó gomb van az asztal takarásában a földön
CHAPTER XI. - SUN TAN OIL, STALE MARGARITAS AND GREED (panamai sétahajó)
2 fegyver (Super Sport / AK-47) / 8 infó
- Notes on Max - ha kiléptünk a kabinunkból a szemben lévő Marcelo lakosztályában a sárga cetli az asztalon
- Passos's Bed - a kabinunk utáni Passos kabinjában a megvetetlen ágy
- Super Sport 3/1 (váz) - a konyha után a hűtőhelységben a sarokban a földön
- Blood Trail - a hajó végén ahol a jetski-k után a fa padlón a vérnyom
- Super Sport 3/2 (tus) - fel az első lépcsőn, a jobb oldali korlát végében
- Discarded Newspaper - moziszobában a körasztalon lévő újság
- Pried Wall - a moziszobában a szétbontandó fal
- Daphne's Passport - moziszoba után
az első ajtón jobbra be Daphne's a hajótulajdonos kabinjába, az asztal
mögött a földön az útlevél
- Daphne's Jewellery Box - moziszoba
után az harmadik ajtón jobbra be, lesz 3 katona, a fürdő ajtaja mellett a
szekrényen az ékszerdoboz
- AK-47 3/1 (tus) - ha feljutottunk a hajó felső részére,
átmentünk az automata ajtón, mielőtt kilépnénk az orr részre az
irányítóhelység szerűségben balra a falon lévő szakadt kapitányos képet
lőjük le, a mögötte lévő széfben
- AK-47 3/2 (váz) - már a parton amikor a toronyban lévőket
kilőttük, akkor ne menjünk be hanem forduljunk vissza és a kis épület
mellett a daru lábánál a földön
- Super Sport 3/3 (cső) - a főépülettől jobbra a lépcső lábánál
- AK-47 3/3 (cső) - a főépületben a pulton lévő kapcsolóval
kinyitjuk a rácsot, felmenve az első lépcső jobbra lesz egy terasz,
lefelé menő lépcsővel, ennek a lépcsőnek a fordulójában
- Visitor centre Display - a zöldes részen fent a 2 álló szobor
CHAPTER XII. - THE GREAT AMERICAN SAVIOR OF THE POOR (San Paolo és a romos szálló)
2 fegyver (RPG / FMP G3S) / 6 infó
- Gurney - ahol a kemence van, a véres betegszállító kocsi
- Ammo Crate - a kemence után átmenve az ajtón a balra lévő első rácsos raktár végében lévő löszeres láda
- RPG 3/1 (cső) - felmenve a lifttel az első csata helyszínén a balra lévő első helységben a földön
- FMP G3S 3/1 (tus) - átmenve a sárga kapun amit kapcsolóval
kell kinyitni a folyóson szemben a gurulós szekrény mögött a szőnyegen
- Wall Photos - leomlott résznél felmászva a jobbra lévő ajtón be, a falon lévő újságcikkek (piros karika)
- Passos' ID - Passos igazolványának másolata a előbbi újságcikkekkel kidekorált fal előtt a földön a szék alatt (zöld karika)
- RPG 3/2 (lőszer) - a túszok kiszabadítása előtt a folyóson
lesz egy berobbantott fal jobbra, ezen belépve a fürdőkád előtt a földön
- FMP G3S 3/2 (cső) - lifttel felmenve az üveg ajtó előtt
(medence partján) beszélget 3 tag, de még itt bent a pult mögött a
földön
- Newspaper Article - medencés rész után a bár szerű épületrészen a bal oldali pulton lévő újság
- FMP G3S 3/3 (távcső) - az építési területen aminek a végén
van a raktár a bombákkal, itt jobbra középen a pizzadobozos kábeldobnál
lévő fotel mögött a földön
- Donatation Receipt - bent a raktárban ahol a bombákat felvesszük a jobb szélső polcon lévő papírfecni
- RPG 3/3 (váz) - a 2 mesterlövész leszedése után be a sárga rácson, a jobb szélen kint a párkányon
CHAPTER XIII. - A FAT BALD DUDE WITH A BAD TEMPER (San Paolo rendőrség)
3 fegyver (MPK / LAW / G6 Commando) / 7 infó
- MPK 3/1 (cső) - ha megkaptuk az irányítást át a
rácson, rögtön a balra lévő érdekese rácsos cella (amiben egy
akasztott hulla is van) ajtaján valami tálcán
- LAW 3/1 (váz) - követve a vérnyomokat a fürdőben a tus alatt
- Tourist - az első cellás részen ahol 2
cellaajtón is át is tovább lehet menni a folyosóra, itt balra menve a
zsákutcában a rács mögött a strip báros ismerős amcsi turistával
találkozunk
- Prison Log - ha bejutunk abba a
terembe ahol kikapnak a drogkereskedők és lenyomtuk a 4-5 zsarut, akkor a
hátsó helységben jobbra az asztalon lévő laptop
- LAW 3/2 (tus) - ha kilőttük a páncélautót és bementünk alá a garázsba a bal oldalon lévő kuka mögött a földön
- G6 Commando 3/1 (tus) - ha kimentünk a rövid udvarra ami balra menve a konditerembe vezet a jobbra lévő palánk mögött a földön
- MPK 3/2 (tus) - a konditermen belül a balra lévő férfi mellék helységben a tusolóban
- G6 Commando 3/2 (cső) - a konyhában a pultba berakva
- Promissory Note - a konyha mellett az üvegfalú irodában a 2 PC között az asztalon a csekk
- MPK 3/3 (váz) - a helység ahol nagy levelű növények vannak, a
bal oldali hosszúkás helység végében a vetítővászon alatt az asztalon
- G6 Commando 3/3 (váz) - a területen ahol az előző fegyverdarab volt a jobb oldali részen a recepciós pult mögött a földön
- Political Folder - az irodarészen (középen
fakkok, szélső részen üvegfalú irodák) a jobb oldali középső / 2.
irodában a laptop mellett
- File On Da Silva - az irodarészen (középen fakkok, szélső részen üvegfalú irodák) a szemben lévő "Policia Da Cidade" felíratnál lévő irodában a laptop mellett
- Slideshow - lesz egy előadói terem sok székkel, a pulpitusban lévő laptopon a slideshowt végig kell lapozni
- Flak Vest - az ARSENAL utáni részen ahol meg kell nyomni a kapcsolót az ajtó kinyitásához itt az állványon a golyóálló mellény
- LAW 3/3 (rakéta) - a lőtéren a bal oldali zsákok mögött a földön
CHAPTER XIV. - ONE CARD LEFT TO PLAY (San Paolo reptér)
2 fegyver (RPD / Rotary Grenade Launcher) / 1 infó
Visszatérés a Kezdőlapra