Memento Mori (Végigjátszás) 2009. szeptember Előszó Ez a végigjátszás csak egyike annak a 8 féle befejezésnek, amit a játék kínál. Egyes párbeszédek és akció jelenetek is befolyásolhatják történetet. A TAB segítségével előhívhatjátok a képernyőn lévő hotspotok helyét. A játék automatikusan ment minden egyes fejezet elején és végén. Ezek a mentések felülírhatóak és törölhetőek. Természetesen te is akkor menthetsz, amikor csak akarsz. Act I - Beginning Franciaország, Lyon (Lara) A bejátszás után a telefonon hallgassuk meg az üzeneteket. Lara szeretne felöltözni, ezért klikkeljünk a ruhásszekrényre (wardrobe). A számítógépből vegyük ki a CD-t, az egér mellől vegyük fel a tollat (permanent pen), az asztalról a CD borítót (CD cover), a TV mellől vegyük fel a töltőt (charger), a bejárati ajtó mellett felakasztott kabátból meg a telefont (cell phone). Ha akarjuk, bekapcsolhatjuk a TV-t és meghallgathatjuk a híreket. A fürdőszobaajtó mellett lévő szemetest eltolva egy elektromos aljzatot találunk. Helyezzük bele a töltőt, a töltőre pedig kapcsoljuk rá a telefonunkat. Az elem feltöltődött, gyorsan hívjuk fel a főnökünket, Ostankovic-ot. Végre megtudjuk mi történt, ezért irány az Interpol. Az épület előtt beszélgessünk el a két rendőrrel. Menjünk be az épületbe, a liftben válasszuk ki az irodánkat. Fent üljünk a számítógépünk elé, és olvassunk el mindent az adatbázistól kezdve az e-mailekig. Kiderül, hogy Pierre-nek segítségre van szüksége a laborban, és hogy Max egész nap nem lesz elérhető a telefonján. Vizsgáljuk meg a faliújságot. Olvassunk el minden rajta lévő papírt. Az asztalon lévő telefont használva hívjuk fel Jenningset (a száma ott van a neve mellett), akitől kérjünk új elemet a telefonunkba. Ezután tárcsázzuk Muriel számát (302 - switchboard). Menjünk ki az irodából, és menjünk a laboratóriumba. Hallgassuk végig Demers gügyögését, majd menjünk a megvilágított íróasztalhoz. Tegyük a tollat az asztalra, majd keressük ki a felső képek közül azt, amelyiken megtalálható a lenti képrészlet. Klikkeljünk a képrészletre és a nagyító segítségével keressük meg a hibákat. Összesen 5 van belőlük. Ha mindet megtaláljuk, akkor nagyon ügyesek vagyunk, ha kevesebb, mint 3-at, akkor már nem annyira, és ez befolyással is lesz a továbbiakra. Segítségképpen itt egy kép: Ha megvannak a hibák, tegyük le a tollat és hagyjuk ott az íróasztalt. Menjünk ki az épület elé és kombináljuk a CD-t a CD borítóval. Ezt adjuk oda a két rendőrnek, majd menjünk vissza az irodánkba. Vegyük fel az új elemet (battery), majd a leltárban klikkeljünk jobbal a telefonunkra. A nyilak segítségével fordítsuk meg a telefont, nyissuk fel a fedelét, vegyük ki a régi elemet, majd rakjuk bele az újat. Nézzük meg az e-mailünket, majd írjuk meg Pierre-nek, hogy megcsináltuk, amire kért minket. Vegyük fel a telefont, és hívjuk fel Murielt. Összekapcsol bennünket Max-el, mi pedig nézzük végig a bejátszásokat. Act II – Forgotten Case Oroszország, Szentpétervár (Max) Nézzük végig a bejátszást. Az asztalról vegyük fel az engedélyt (permit), majd a szoba másik végében lévő asztalról az öngyújtót (lighter). Hagyjuk el a szobát, és menjünk egyenest a múzeumba. A rendőrnek mutassuk fel az engedélyt, de nem nagyon akar beengedni így sem. Vizsgáljuk meg őt, mire Max megemlíti, hogy egy cigarettát tart a kezében. Vegyük elő az öngyújtót, és adjunk tüzet neki. Erre beenged bennünket. Bent menjünk fel a lépcsőn, majd a teremben vegyük elő a telefonunkat, és hívjuk fel Ostankovic-ot. Vizsgáljunk meg minden egyes tárgyat, menjünk át a másik terembe, ahol vizsgáljuk meg az elkerített részt. Amikor már mindent megvizsgáltunk, menjünk vissza a nagyterembe, ahol használjuk a telefonunkat az ablakon. Hívjuk fel Ostankovic-ot, majd nézzük végig a bejátszást. Max egy nagy fal előtt találja magát. Valahol lennie kell egy titkos átjárónak. Fogjuk az öngyújtót, és mozgassuk a fekete körvonalakon. Kirajzolódik előttünk a titkos átjáró, most már csak ki kellene nyitnunk valahogy. Menjünk egy kicsit vissza, és vegyük fel a kötelet (rope), majd vizsgáljuk meg a feldőlt oszlopot. A kamerát elmozgatva vegyük fel a hátsó kampót (hook), az elülső nem jön ki. Ezután vegyük fel a kötelet (rope) innen is. Menjünk vissza a titkos átjáróhoz, és a fal alján lévő résbe (gap) helyezzük bele a kampót. Ta-dám! Act III – Under the Surface Próbáljunk lemenni a létrán. Vegyük fel balról a követ (stone), majd vizsgáljuk meg az azzal szemben lévő csöveket. Vegyük fel a rongydarabot (insulation-rag), majd a kő segítségével törjük le az eltörött vasdarabot (broken off bracket). Kombináljuk a vasdarabot a ronggyal, gyújtsuk meg, majd dobjuk le a mélybe. Előtte még az egyik kötéllel erősítsük oda a létrát a korláthoz. Ha megvagyunk, másszunk le a mélybe. (Ha másik befejezést szeretnénk, akkor mielőtt lemennénk, tegyük a követ az ajtóhoz, hogy az nyitva maradjon.) Lent, menjünk ki az ajtón, majd fussunk a szerzeteshez. Válasszuk a negatív válaszlehetőséget. Act IV – Assistance Franciaország, Lyon (Lara) Beszéljünk Pierre-rel, majd nézzük meg az adatbázisban GCT55-XD gép használati útmutatóját. Menjünk le a laborba, majd menjünk a kromatográfhoz és vizsgáljuk meg. Az egér mozgatásával az egész készüléket szemügyre vehetjük. A jobb oldalon lévő kapcsolóval kapcsoljuk be. Valamiért nem működik. Nézzük meg a gép hátulját. Kiderül, hogy nincs áram alatt a kicsike, nosza, dugjuk be. Baloldalon olvassuk el a papírt, majd forduljunk a képernyő felé. Nyomjunk RUN-t, majd a következő számokat: 2 (adatbázisban említik),3 (a gép baloldalán lévő papír említi),1 (adatbázis),3 (adatbázis). Lara üzenetet kap, ezért gyorsan menjünk vissza az irodánkba, és olvassuk el. Vegyük fel Ostankovic hívását (pozitívan), és irány Oroszország. Act V – Awakening Oroszország, Szentpétervár (Lara) Nézzük végig a bejátszásokat, majd menjünk át Lara nagynénijének szobájába. Beszéljünk az öreg hölggyel, majd hagyjuk el a szobát. Act VI – Searching Oroszország, Szentpétervár (Max) Beszéljünk Andréval, vegyük fel a mobilt (cell phone) a számítógép mellől, majd írjunk egy levelet Malvinnak. Nyomjunk TAB-ot, és vegyük fel a jegyzetfüzetet (notebook), valamint húzzuk el a függönyt a polc elől. A polcról vegyük le a zöld sprayt (spray paint can). Menjünk át az öreg hölgyhöz, és beszéljünk vele. Itt választhatunk, vagy megyünk vele tarot kártyázni vagy otthagyjuk őt. Mindkét eset befolyásolja a történetet. Menjünk a múzeumba, ahol vizsgáljunk meg minden lehetséges dolgot. Beszéljünk a mérges látogatóval (angry visitor), vizsgáljuk meg az ajtó feletti kamerát, majd beszéljünk az őrrel. Menjünk Ostankovic irodájába, az épület előtti padról vegyük fel az újságot (newspaper), és olvassunk bele a hírekbe. Beszéljünk Ostankovic-cal, vegyük fel a képeket (photos) az asztalról és vizsgáljuk meg őket. Mindegyik képen alaposan nézzük meg az időt, és minden más lehetséges részletet. Beszéljünk megint Ostankovic-cal, majd menjünk vissza a múzeumba megkeresni az őrt. Az őr nincs a helyén, Max automatikusan felhívja Ostankovic-ot. Menjünk vissza a múzeumba, és beszéljünk a lépcsőn álldogáló másik őrrel. A beszélgetés elején válasszuk a kérdés módot, így megtudhatjuk tőle, hogy ki és hol lakik a másik őr. Menjünk hát az új helyszínre, Makarovba. Beszélgessünk a részeggel, akitől megtudhatjuk, hogy hol lakik az őr. Menjünk hát be az épületbe, és csengessünk az ajtón. Az őr lánya nyit ajtót, aki sajnos nem sok mindent árul el nekünk, viszont azt megemlíti, hogy egy háziállatnak nagyon megörülne. A tűzoltó készüléket tartalmazó dobozból vegyük ki a hígítószert (thinner), majd hagyjuk el az épületet. Menjünk az épület mögé. A leltárban kombináljuk a hígítót a zöld festékkel, majd fújjuk a falón látható graffitit. Ha megvan, menjünk le a bárba, beszéljünk a lánnyal és a punkkal. Említsük meg neki a graffitis tettünket, mire a punk mérgesen kirohan. Vegyük fel a dobozt (transport box), és menjünk vissza a kislány lakásához. Adjuk oda a kislánynak az állatot, mire ő elmesél nekünk néhány dolgot az apjáról, és hogy nem régen a tudta nélkül elrabolták. Ad nekünk egy aranyos kis babát (Katya doll), és bezárja az ajtót. Menjünk vissza Lara nagynénijéhez. Vigyük be neki az André mögött lévő csészét, majd nézzük meg az e-maileket. Írjunk egy levet Larának és olvassuk el amit kaptunk. Vegyük fel Ostankovic hívását, majd menjünk el hozzá. Hallgassuk ki az őrt, adjuk neki oda a babát, majd a jegyzetfüzetet és a tollat. Az őr lerajzolja nekünk a tetkót, mi pedig menjünk vissza a nagynénihez meglesni az e-maileket. Küldjünk levelet Malvinnak és Larának, majd induljunk el otthonról a könyvtárba. Act VII – Symbols Oroszország, Szentpétervár (Max) Menjünk be a könyvtárba, és beszélgessünk el az öreg könyvtárossal. Menjünk át a baloldali terembe. Nézzük meg a katalógust, abban az utolsó bejegyzéseket. Keressük meg a Societas Scania by John Christopher Stewart bejegyzést. Ez lesz az a könyv. Menjünk hát az André melletti könyvespolchoz és toljuk el a létrát a középső polchoz. Előtte a létra alján kapcsoljuk ki a biztonsági fogást. Másszunk fel a létrára és vegyük le a fenti könyvet. Vigyük a könyvet a katalógushoz és a leltárból tegyük a könyvet a megfelelő bejegyzéshez. Max szerint megvan a könyv, vigyük is gyorsan a könyvtárosnak. Act VIII – Secrets Franciaország, Lyon (Lara) Menjünk Lara lakására. A polcról vegyük le a könyvet és olvassunk el mindent Pandora’s Box-járól. Menjünk a múzeum parkjába, beszéljünk az öreggel, majd menjünk vissza az irodába. Az adatbázisban keressünk rá minden lehetséges új dologra, majd Aurelio Diaz adatai között klikkeljünk a Hephaestos szóra. Act IX – Initiation Portugália, Lisszabon (Lara) Beszéljünk az őrülttel, majd menjünk a bejárati ajtóhoz. Vizsgáljuk meg a postaládákat. Van benne egy levél, de jelenleg még nem tudjuk kiszedni. Próbáljuk meg kinyitni az ajtót, zárva van. Csengessünk be, először Diaznak, majd a szomszédnak. Mivel nem tudunk portugálul, ezért hívjuk fel Diego Jimenezt. Megmondja mit mondjunk a szomszédasszonynak, mi pedig ismét csöngessünk be hozzá. Az asszony viszont most sem enged be. Hívjuk fel megint Diegót, és csöngessünk még egyszer, utoljára. Az asszony beenged, mi pedig menjünk fel a lépcsőn, egészen a hátsó ajtóig. Vizsgáljuk meg az ajtót, az ablakot és a tűzoltó készüléket. Valahogy be kell törnünk a lakásba. Menjünk vissza az útra, és menjünk hátra, ahol a jó munkásember szunyókál. Menjünk a rádiójához, tekerjük el rajta az adást, majd mozgassuk el az antennát. A munkás felébred, lelöki és tönkreteszi a rádiót. Vegyük fel az összetört rádiót (damaged radio), és menjünk a nagy Taxis tábla alatt lévő kompresszorhoz. A Taxis tábláról írjuk be a telefonunkba a számot, majd nyissuk ki az alatta lévő bódé ajtaját. Vegyük fel a harapófogót (nipper-tongs). Vizsgáljuk meg a kompresszort. Kapcsoljuk be, viszont egy idő után magától kikapcsol. Valahogy meg kell javítanunk. Menjünk vissza az őrült ember mellé, majd menjünk tovább az úton. Az újságosnál nyomjunk TAB-ot, és vegyük fel a papírpénzt (banknote-paper money). Menjünk át az úton és dobjuk bele a pénzt az gépbe. Üssük be az 135 számokat, mire egy nyalóka (lollipop) és pár pénzérme (coins) büszke tulajdonosai lehetünk. A leltárunkban vizsgáljuk meg közelről a nyalókát, majd klikkeljünk rá. Lara kicsomagolja, majd az így kapott stick-et, használjuk a kompresszor gombján – rögtön, ahogy bekapcsolod. Nyomjuk meg a jobboldali gombot a három közül, és már működik is. Menjünk vissza Diaz lakása elé. A harapófogóval nyisszantsuk le a tűzoltó készüléket tartó drótokat. Amikor halljuk, hogy dolgozik a jó munkásember, fogjuk a készüléket, és törjük be vele az ajtót. A lakásban jól nézzünk szét. Oltsuk fel mindenütt a villanyt (WC és lakás). A bejárati ajtó előtt lévő szőnyeg bal sarka alól vegyük fel a kulcsot (key). Az íróasztal fiókjából vegyük ki a számológépet (calculator). Sajnos nincs benne elem, de ha közelebbről megfigyeljük az összetört rádiónkat, akkor a rádió hátuljából kivehetjük annak elemeit (batteries), és berakhatjuk őket a számológépbe. Vizsgáljuk meg a könyvespolcot. A bélyeggyűjteményből vegyük fel a csipeszt (tweezers), és nézzük át a könyvek címeit. Menjünk le a postaládákhoz, és a csipesz segítségével vegyük ki a borítékot (envelope). Vegyük ki belőle a levelet (letter) és olvassuk el. Menjünk vissza a könyvespolchoz, és még egyszer, alaposan nézzük át a könyvek címeit. Lara ebből rájön az összefüggésre. Vegyük elő a számológépet, kapcsoljuk be (az oldalán lévő kapcsolóval), és üssük be a következő számokat: 7,1,3. Ne felejtsük el a végén megnyomni az egyenlő gombot. Lépjünk be a titkos ajtón. Vegyük fel a tárat (9mm bullets-magazine), és a kulccsal nyissuk ki a szemközti fiókot. Act X – Darkness Portugália, Lisszabon (Lara) A fiókos szekrény mögül vegyük fel a pisztolyt (9 mm gun) – kétszer kell megvizsgálni a szekrényt. A leltárban kombináljuk a tárral. A röntgengép hátuljából vegyük fel az ampullát (phial), majd helyezzük az ajtóhoz. A szekrényt toljuk egy picit odébb (hogy a robbanás meg ne sebesítse Larát), majd lőjük szét az ampullát. Kint az úton hívjuk fel a Taxit, és irány vissza Franciaország. Act XI – Witness Oroszország, Szentpétervár (Max) Szaladjunk gyorsan a telefonbódéhoz, toljuk el a telefon mellől a kávéspoharat, majd olvassuk le a mentők számát. Act XII – Confidentiality Franciaország, Lyon (Lara) Menjünk az Interpol irodánkba. Beszéljünk Muriellel, majd nézzük meg az üzeneteinket. Írjunk egy levelet Charlotte-nak, majd beszéljünk Jennings-el. Nézzük meg ismét a leveleinket, majd klikkeljünk Sebastian Garnott nevére. Itt megtudhatjuk a számát – 548. Üssük be a számot a telefonba és hívjuk fel őt. Act XIII – Meeting Skócia, Edinburgh (Lara) A kastélyba a kamera miatt nem tudunk bejutni. Vizsgáljuk meg a kapun lévő táblát, vegyük fel a követ (stone), majd próbáljunk meg átmászni a falon. Vegyük fel a letörött növényt (broken piece of creeping plant), majd tekerjük azt a kamera köré. Most már átmászhatunk. Vizsgáljuk meg a baloldali ajtót, és annak zárját. Lara szerint könnyen fel lehetne törni, ha rendelkeznénk a megfelelő tárggyal. Próbáljunk meg felmászni a csatornán. Vegyük fel a csatornáról leesett rögzítőt (gutter pipe bracket), majd menjünk vissza a kamera alatt lévő nagy kőhöz. Rakjuk rá a rögzítőt, és üssünk rá a kővel. Az így kapott két vasdarab (pieces of metal – primitive lock pick) segítségével piszkáljuk meg az ajtó zárját. Nem nehéz, csak addig kell mozgatni a vasdarabkákat, amíg Lara azt nem mondja, hogy kinyitotta. Lara automatikusan felvesz két tárgyat: csavarhúzó (screwdriver), kés (small knife). A csavarhúzó segítségével szedjük le a kapun lévő táblát (label-plate), majd a felvett táblát használjuk a pinceablakon (cellar window). Menjünk a hátsó vasajtóhoz. Vizsgáljuk meg, majd kapcsoljuk fel a villanyt. Újra vizsgáljuk meg az ajtót. Menjünk a kapcsoló táblához (switch box), és a csavarhúzó segítségével próbáljuk meg kinyitni. Act XIV – Package Skócia, Edinburgh (Lara) Menjünk vissza a kapuhoz, és vegyük fel a csomagot (postal consignment). Előtte persze állítsuk fel az ablak alatt lévő tárgyat. Alaposan vizsgáljuk meg a csomagot, fordítsuk el és a hátsó részt is ellenőrizzük. Vegyük elő a kést, és klikkeljünk a protruding surface részre. Egy bomba hullik a kezünkbe. Óvatosan szedjük le róla a vezetékeket (blue and red wires), majd tegyük el a dobozkát (metal box) is. A leltárban nyissuk ki a dobozt, és olvassuk el a benne lévő üzenetet. Menjünk vissza a pincébe. Vegyük fel a ruhát (cloth), majd a kővel üssünk rá a dobozból kiálló csavarhúzóra. Kapcsoljuk le az áramot, majd vágjuk meg a késsel a vezetékeket. Fogjuk a színes vezetékeket, és kössük rá a feketés vezetékekre. Így: Kapcsoljuk fel az áramot, és menjünk át a másik helységbe. Vizsgáljuk át a hullát, majd ellenőrizzük az asztalon lévő PDA-t. Miután megvan, helyezzük vissza az asztalra, és a ruha segítségével töröljük le róla az ujjlenyomatunkat. (Ha ezt nem tesszük, más befejezést látunk.) Jobb klikk a jobb oldali képernyőre, majd menjünk át a másik szobába. Végül menjünk vissza a kapu elé, és hívjuk fel Ostankovic-ot. Act XV – Flight Oroszország, Szentpétervár (Max) Nézzük át a halott könyvtáros jegyzeteit, majd menjünk el Ostankovic-hoz. Mivel nem adja vissza az útlevelünket, ezért ballagjunk vissza Lara nagynénijének lakásába. Beszéljünk az öreghölggyel, olvassuk el a leveleinket a PC-n, majd írjunk egyet Larának. Egy kis idő után Lara felhív bennünket, és elmagyarázza, hogy az újságokban szoktak lenni rejtett üzenetek olyanoktól, akik útleveleket hamisítanak. Vegyük elő az újságot, és a harmadik oldalnál fordítsuk meg. Itt nyálazzuk át az írásokat. Max megtalálja amit keresett, ezért irány vissza a könyvtár. Vizsgáljuk meg a könyvtár épülete előtt lévő faliújságot. Toljuk el a számunkra értéktelen hirdetéseket, és az alattuk lévő hirdetést olvassuk el. Menjünk el a Makarov lakónegyedbe. Menjünk le hátul a rock bárba, és beszéljünk Nadával. Válasszuk a kérdőjelet, mire elmeséli, hogy egy fotóra lesz szüksége. Menjünk vissza a múzeumba, és beszéljünk a fotóssal, aki persze nem sok érdeklődést mutat irántunk. Amikor fényképez, gyorsan klikkeljünk a terem közepén található vázára. Vegyük fel a fényképünket (Max’s photo) a szemetesből, és adjuk oda Nadának. Act XVI – Eternal Sleeper Finnország, Eternal Sleeper (Max) Beszéljünk a szerzetessel, majd menjünk be a szobánkba. Vegyük fel a vizeskancsót (watering can), hagyjuk el a szobát, és menjünk a kertben lévő szökőkúthoz. Itt öntsünk vizet a kancsóba, majd térjünk vissza a szobánkba. Vegyük fel a gyufát (matches), nyissuk ki a tűzhely ajtaját, rakjuk meg a földön lévő gyújtósokkal (kindling), majd gyújtsunk tüzet a gyufa segítségével. Húzzuk ki a tűzhely alján lévő fiókocskát, majd tegyük fel a vizet forralni. Ültessük Maxet az ágyra, majd néhány pillanat múlva már kész is a víz. Próbáljuk meg levenni a kancsót, de túl forró a füle. Menjünk hát át a szemközt lévő ebédlőbe, ahol a tűzhely mellől vegyük fel a törlőrongyot (towel-cloth). Beszéljünk az asztalnál ülő szerzetessel, majd térjünk vissza a szobánkba. Vegyük le a kancsó forró vizet, és öntsük a tükör alatt lévő edénybe. Olvassuk le a tükrön lévő üzenetet, majd hagyjuk el a szobánkat. Beszéljünk Andréval, majd menjünk az ebédlőbe. A társalgás után, menjünk kápolnához (shrine), és jó alaposan vizsgáljuk át. A gyufával gyújtsuk meg a gyertyákat, de Max még így sem lát semmi érdekeset. Menjünk hát vissza az ebédlőbe, és kérjük el a szerzetes nagyítóját (magnifying lens). A képen látható helyről vegyük fel az üzenetet, majd olvassuk el. Menjünk vissza a kertbe, majd át a kriptákhoz. Itt menjünk le a kriptába, majd le a lépcsőn. Vizsgáljuk meg az összes sírt, majd menjünk az áldozati asztal mögötti falhoz. Ha megvizsgáljuk láthatjuk, hogy 5 kő gomb található rajta, ugyanolyan díszítéssel, mint amilyen a sírokon van. A fiatal szerzetes által leírt sorokból összerakhatjuk a megoldást, azaz a gombok lenyomásának sorrendjét. Az alábbi képen láthatjátok: Bent vizsgáljunk meg minden lehetséges dolgot. A jobboldali kép mögött egy titkos dobozt találunk, de most még kulcs hiányában nem tudjuk kinyitni. Nézzük át a kiállított képeket, és a nagy dobozt a földön. Olvassuk le a címzést, majd hagyjuk el a kriptát. Menjünk vissza a szobánkba, fogjuk a szerzetes üzenetét és a tinta segítségével válaszoljunk neki. A választ vigyük vissza a kápolnához, és helyezzük el ugyanott, ahonnan kiszedtük. Act XVII – Truth Finnország, Eternal Sleeper (Max) Menjünk ki a szobánkból és beszéljünk Andréval. Menjünk el ismét a kápolnához és olvassuk el a második üzenetet (second message). Menjünk a kriptához. Valahogy el kellene onnan csalogatnunk a szerzetest. Menjünk vissza a szökőkúthoz. Szembe vele van egy felújításra váró romhalmaz. Lökjük meg a deszkákat, és menjünk vissza a szerzeteshez. A széna (hay) mellől vegyük fel a szerszámosládát (toolbox). Vegyük fel a kulcsokat (keys), és lépjünk be a kriptába. Menjünk a festményekkel teli titkos szobába. A bejárattól jobbra lévő festményt toljuk el, a kulcs segítségével nyissuk ki a dobozt, majd a fekete kapcsolót lenyomva kapcsoljuk ki a riasztóberendezést. A leltárban vizsgáljuk meg a szerszámosládánkat. Vegyük fel a kalapácsot (hammer) és a harapófogót (tongs). Húzzuk ki a jobb oldali fiókocskát. Benne egy fémdobozt találunk. Forgassuk el a kamerát, és akasszuk ki a biztonsági zárat. Vegyük fel a szögeket (nails). A harapófogó segítségével húzzuk ki a földön lévő faládába négy sarkában lévő szöget. Emeljük le a fedelét, majd fogjuk az ellopott képeket és helyezzük bele a ládába. Rakjuk vissza a fedelet, és verjük be a szögeket. A laptop segítségével küldjünk egy levelet Ostankovic-nak, majd menjünk visza a kripta bejárata elé. Helyezzük vissza a kulcsokat a padra, és menjünk az ebédlőbe. Beszéljünk a szerzetesekkel, használjunk pozitív válaszokat. Kint beszéljünk Andréval, majd menjünk vissza a kriptához. Fogjuk a gyufát, és gyújtsuk meg a szénát. Act XVIII – Madness Szentpétervár - két héttel később - (Lara) Vizsgáljuk meg a szanatórium előtt parkoló autót. Lara észreveszi, hogy egy kártya van a szélvédő mögött, amin egy Dr. Petrov név áll. Szóljunk be a kapurádión. Adjunk pozitív választ amikor a megbeszélt találkozó kerül szóba (appointment), ha megkérdezik, hogy biztos, hogy ma kellett-e találkozniuk, akkor negatívat, végül amikor a doktor nevét kérdezik, akkor pozitívet. Nézzük végig Max haragját, majd ismét Larát irányítjuk. Beszéljünk a doktorral, amikor Lara meghallja a hangot, próbáljuk meg kinyitni az ajtót, de az zárva van. Kérdezzük meg a doktort, adjunk neki pozitív választ. A doktor is leellenőrzi, tényleg zárva van. Válasszunk negatív választ. A doktor odaadja neki a kulcsát (master key), de azzal sem nyílik az ajtó. Most adjunk kérdő választ, erre a doktor elindul segítségért. Max – a szobában lévő történések mind attól függnek, hogy hogyan játszottunk eddig. Vagyis az eddigi cselekedeteink alakítják ki a következő lépéseket és párbeszédeket. Nos, ez az egyik lehetséges változat: Menjünk a tükörhöz, törjük össze és vegyük fel a szilánkot. Próbáljuk meg leszedni az ablakot. Fogjuk a széket és helyezzük a szoba közepére, a lámpa alá. Klikk a lámpára, mire Max felmászik a székre. Klikk még1x a lámpára és vegyük fel az asztallábat (table leg). Az asztalláb segítségével nyissuk ki az ablakot. Larával vegyük fel a fejszét (axe), majd törjük be az ajtót. Gratulálok, végigvitted a játékot!