N.I.B.I.R.U.: Age of Secrets 2007. június 21 A kezdeti bejátszásban Martin egy telefonhívást kap a nagybácsijától. Elmondja neki, hogy sűrgősen meg kell látogatnia. A látogatásnál a nagybácsi beszél Martinnak a Nibiru Project -ről. Elküld Prágába, hogy ott találkozz Barbora Kanskával. Martin el is utazik Prágába, de ott nem találja a megbeszélt helyen Barborát. Beszélj a művésszel, de nem akar veled beszélni addig, amíg be nem fejezi a művét. A kezdeti bejátszásban Martin egy telefonhívást kap a nagybácsijától. Elmondja neki, hogy sűrgősen meg kell látogatnia. A látogatásnál a nagybácsi beszél Martinnak a Nibiru Project -ről. Elküld Prágába, hogy ott találkozz Barbora Kanskával. Martin el is utazik Prágába, de ott nem találja a megbeszélt helyen Barborát. Beszélj a művésszel, de nem akar veled beszélni addig, amíg be nem fejezi a művét. Nézd meg a szobrot, majd a szobor közepét és nézz szét a környéken még. Majd menj vissza a művészhez és beszélj vele. Elmondja neked, hogy egy lány ott állt egy darabig a szobornál, de aztán jött egy alak és elment vele. Beszélgess tovább a festővel, majd vedd meg az egyik festményét. Majd menj a szoborhoz és a közepéből vedd ki a papírcetlit. Ha megnézed, akkor láthatod, hogy Barbora üzent rajta. Azt írja, hogy nem tudott tovább várni és majd a professor elmondja a címét. Jobb klikk a mobilodra és a professor el is mondja neked, hogy hol lakik Barbora. Nézd meg a csengőket és nyomd meg azt, amelyikre a B. Kanska név van írva. Mivel erre nem kapsz választ, de valahogy muszály bejutnod, nyomogasd végig az összes többit és valaki majd be fog engedni. Addig nem tudsz felmenni, amíg nem tudod, hogy hol lakik Barbora, ezért nézd meg a postaládákat. Szállj be a liftbe. Menj az ajtóhoz és csengess be, ekkor valaki leoltja bent a villanyt, de választ nem kapsz. Most kopogj be kétszer, a második kopogás után ki fog szólni egy szomszéd, hogy legyünk csendbe. Mivel a padlásra sehogy sem tudsz bejutni, menj a földszintre és ott nézd meg a bejárat mellett az üzenőfalat. Martin elolvas egy üzenetet, hogy a kulcs a padláshoz a legfelső szinten a poroltó mellett van. Menj vissza az emeletre és nézd meg a poroltó melletti feliratot. Most menj fel a padlásra. Kapcsold fel a villanyt és vedd fel a rongyot majd a kötelet. Vedd ki a szekrény lába alól a téglákat. Erre a szekrény felborul. Nézd meg a deszkát a földön, majd utána vedd szemügyre figyelmesebben és vedd fel az üveggolyót. Törd ki az ablakot a rongyal, majd ugyancsak a rongyal szedd ki az üvegdarabokat. Kösd a kötelet a gerendához és ereszkedj le Barbora lakásába. Mikor leérsz valaki leüt. Majd egy idő után mikor felkelsz látni fogod, hogy valaki teljesen átkutatta az egész lakást. Nézz jól körbe és vedd fel a táskát az asztal alól. Nyissd ki és vedd ki belőle az ID kártyát. Aztán nézd meg a számítógépet, de kéri a jelszót. Menj be az üvegajtón, ahol megtalálod Barbora holttestét a kádban. Nézd meg a macskát a kád mellett, majd klikkelj rá jobb gombal, ekkor Martin leolvassa a nyakörvét, amire Felix van írva. Ez lesz a jelszó. Írd be a számítógépbe a FELIX szót. Ez után minden automatikusan történik. Martin megtalálja a gépen a dokumentumokat, majd beszél a bácsikájával és elhagyja a lakást. Majd az elé az épület eké megy, ahol Barbora dolgozott. Menj közelebb az épülethez és menj be. Beszélj az őrrel, de nem fog téged beengedni. Menj ki és beszélj az öregemberrel, de el van foglalva a madár etetéssel. Menj a Bureau -hoz és próbálj meg bemenni az ajtón, de az zárva van. A padon fekvő emberkével sem tudsz beszélni, mert alszik. Menj el balra a Kiosk -hoz. Itt menj tovább a sorompó felé. Egy gyerkőc pedárdát fog dobni eléd. Beszélj vele a pedárdáról és ajánld fel neki az üveggolyót a petárdákért cserébe. Vegyél a Kiosk -ban egy doboz gyofát. Menj vissza az öregemberhez és dobd a petárdát a madarak közé, mire azok elrepűlnek. Most már tudsz beszélni az öreggel. Elmondja neked, hogy tud segíteni abban, hogy bejuss az épületbe, mivel régebben ő volt itt az őr. Viszont először megkér, hogy vegyél neki egy üveg jó bort (nem azt a dobozos löttyöt). Menj a Kiosk -hoz és vegyél a nőtől egy doboz vörösbort. Majd menj a Boreau -hoz és beszélj a mostanra már gitározó emberrel. Nem valami kedves. Menj újra a Kiosk -hoz és vegyél neki egy doboz cigit. Add oda neki, most pedig kérhetsz tőle egy szivességet. Kérj tőle egy üres üveget, vedd is fel a párkányról. Töltsd át bele a dobozosbort. Na most már oda lehet adni az öregnek. Nagyon örül a bornak és cserébe oda adja neked a régi ID kártyáját. Menj be az épületbe és mutasd meg az őrnek az ID kártyát. Most már felenged. Menj be Barbora irodájába az ID kártya segítségével. Nézd meg az asztalt. Mozdítsd el Felix fotóját a jobb klikk segítségével és vedd fel a hegyezőt. Nézd meg a jegyzetfüzetet. Vegyél fel egy ceruzát és hegyezd ki. Majd satírozz vele a jegyzetfüzeten. Tedd el a felső lapot és olvasd el róla a kódot. D3-47 22. Próbáld kinyitni az asztalfiókot, de csukva van. Lépj hátra az asztaltól és nézd meg a szobanövényt, majd vedd ki a kulcsot a cserépből. Menj vissza az asztalhoz és nyissd ki a fiókot. Vedd ki belőle a pecsételőt. Megint hagyd el az asztalt és nézd meg a számítógépet. Jelszót kér. Ha emlékszel a macska fotójára, akkor láttad, hogy fordítva van benne a keretben. A jelszó tehát a macska neve lesz visszafele, tehát XILEF. Martin kinyomtatja a levelket. Vedd fel őket a nyomtatóból. Menj ki a folyosóra és használd Barbora ID kártyáját a dokumentum gépen, majd kattints rá a cetlivel, amin a kód van. Vedd ki a Nibiru dokumentumot és olvasd el. Hagyd el az épületet és menj vissza a Bureau -hoz. Most már nyitva van az ajtó. Beszélj a titkárnővel, de nem tud neked segíteni, csak talán holnap. Viszont Martinnak sűrgős a dolog. Próbálj bemenni az irodába, de a titkárnő rádszól. Beszélj vele ismét és kérj tőle egy vendégkártyát, amin rajta van az iroda telefonszáma. Menj ki és beszélj a gitárossal. Elmondja neked, hogy a titkárnő autója egy szürke Mercedes és itt parkol a közelben. Menj oda a szürke mercihez és olvasd le a rendszámát, majd pedig használd a vendégkártyát a telefonodon. Erre a titkárnő kimegy a kocsijához és te pedig szabadon bemehetsz az igazgatóhoz. Mielőtt belépnél az ajtón pecsételd le a papirokat, amit kinyomtattál. Az igazgatótól megkapod az engedélyt, hogy meglátogasd az alagút komplexumot. A katonák beengednek, azzal a feltétellel, hogy nem mehetsz be az alagutakba. Beszélj ismét a Majorral. Elmondja neked, hogy az alagút veszélyes. Menj tovább a komplexum belseje felé. Út közben láthatsz néhány gombát amit egyelőre még nem tudsz felvenni, de később majd szükséged lesz rá. Menj tovább. Itt egy lakókocsinál ülve megláthatod Stasek -et. Beszélj vele. (Egyébkén ő az az ember, aki a képen van, amit a festő adott neked.) Ha beszéltél vele menj és kopogj be a hátul lévő ház ajtaján. Aztán beszélj ismét Stasekkel. Most már több dologról is tudsz vele beszélni. Menj el jobbra, be az erdőbe. Itt beszélj az őrrel, aki a bányát őrzi. A beszélgetés után beszélj vele mégegyszer. Menj vissza Stasek -hez és beszélj vele a bányáról. Menj oda ahol a Major van és ott beszélj a kapunál álló tizedessel. Menj vissza a bányához és mutatsd meg az őrnek az engedélyedet. Majd menj vissza és beszélj Stasekkel újra a bányáról. Éjjszaka van. Menj a bejárathoz és automatikusan elkezdesz beszélni a tizedessel. Kérdezd arról, hogy miért nem ül le. Majd próbálj bemenni a sátorba, de nem tudsz, mert a katona lát téged. Menj vissza a tizedeshez és kérdezd őt a világitásról és a generátor házról. Aztán menj a lakókocsihoz, ami elől időközben elment Stasek. Menj be és vedd el az asztalról a konzervnyitót és a két doboz babkonzervet is. Vizsgáld át a kabátot és találni fogsz benne egy papírt egy kóddal. Menj újra a bejárathoz és ismét csak beszélj a tizedessel. Kiderűl, hogy nagyon éhes és megkér téged, hogy hozz neki valamit enni. Menj a hídhoz. Most van szükség a gombákra, tehát vedd is fel őket. Menj be a lakókocsiba és gyújtsd be a tűzhelyet a gyufa segítségével. Majd nyiss fel egy doboz babot a konzervnyitóval és rakd bele a gombát. Aztán melegítsd meg a túzhelyen. Vidd oda a tizedeshez és add oda neki, majd menj a lakókocsihoz és aztán rögtön gyere is vissza a bejárathoz. A katonának nem esett túl jól a főztöd, ezért el kell hagynia az őrhelyét egy pár percre. Na most lehetőséged nyílt, hogy bemenj a Major sátrába. Bent nézd át a kabátját és vedd ki belőle a kúlcsot, aztán vegyél fel egy rádiót is az asztalról. Menj a generátor házhoz és a kúlcs segítségével nyisd ki az ajtaját. Vedd fel a kötelet, a kalapácsot és a szerszámkészletet. Az utóbbit nyisd is ki. Találsz benne olajat, egy csavarhúzót, egy tekercs huzalt, egy zseblámpát és egy franciakulcsot. Használd a csavarhúzót, hogy kinyisd a generátor fedelét. Aztán mobiltelefon csörgést hallasz, ami a szekrényből jön. Verd le a lakatot a szekrényről a kalapáccsal. Nézz be a szekrénybe. Hoppácska Stasek egy kicsit meghalt. Bal és jobb klikk a testre. Az ID kártyája azt írja, hogy Petr Stasek, de a kép eléggé külömbözik. Kapcsold le a generátort, majd kapcsold le mégegyszer. Most pedig egy automatikus jelenet következik, amiben Martin bebújik a lakókocsi alá, hogy az őr ne vegye észre. Aztán pedig még időben bejut a barlangba. Két utat látsz, az egyik balra a másik pedig egyenesen megy. Először menj egyenesen. Vedd fel a gerendából a vas kapcsot. Itt most három úton tudsz továbbmenni. Menj el balra. Itt egy láncon lógó ládát látsz egy csapóajtó felett. Nézd meg a nyitó szerkezetet, majd az alatta lévő földkupacot. Használd a vas kapcsot a földkupacon és találsz egy kerket. Helyezd a kereket a nyitó szerkezetre és forgasd is el. A láda leereszkedik. Vedd fel a kampót, amivel a láda a lánchoz van rögzítve. Menj vissza a csomóponthoz és most menj el jobbra. Itt vizet fogsz látni. Nézd meg kétszer, aztán pedig nézd meg a zseblámpával. Martin észrevesz egy kanna olajat, ami a vizen úszik. Nem tudod elérni. Kösd a kötelet a kampóra és ezzel már eléred. Menj a folyosóra, majd menj a legelső csomóponthoz. Nézd meg a hordót, majd a franciakulcs segítségével szrezd meg róla a fémrudat. Menj el balra és vizsgáld meg a beomlott részt kétszer, majd kezdj el ásni a fémrúddal. Majd nézd meg a zseblámpával, hogy mire is bukkantál. Hopsz egy újabb holttest, csak ez már egy kicsit régebbi. Vedd el tőle a kitűzőt és a zsebéből vedd el a kulcsokat (bal majd jobb klikk). Most menj vissza a második elágazáshoz és menj el a középső úton. Nézd meg az ajtón lévő szerkezetet. Nyisd ki a közepén a lenyitókát és helyezd bele a kitőzőt. Majd úgy forgasd el a kerekeket, hogy a horogkereszt szimbólumot mutassák. Tehát mindegyik az óramutató járásával megegyező irányba mutasson. Az egyik kerék viszont be van ragadva. Tölts a kis olajos kannába a nagy kannából és a kicsivel olajozd meg a kereket. Most már eltudod forgatni. Mikor belépsz az ajtón sötét van. Martin észrevesz egy régi lámpát. Vizsgáld meg kétszer. Majd gyújtsd meg a gyufával. Kétszer vizsgáld meg a generátort, majd a bal oldali kereket forgasd el. Nézd meg kétszer a másik kereket, majd a franciakúlcs segítségével próbáld meg elforgatni. Nem sikerű, mert be van ragadva. Olajozd meg és most már el tudod forgatni. Végül már csak be kell indítanod a generátort a gomb segítségével. Indúlj el lefele a folyosón. Nézd meg a táblát. Ez áll rajta: Jobbra az archívum, balra a raktár. Három úton tudsz innen tovább menni, a középső egy masszív ajtóhoz vezet, amely mellett egy kirakósdi fejtörőt találsz. Hogy bejuss az archívumba használd a halott katonától elvett kulcsokat. Hát sajna ez beletört. Most próbáld meg a raktárat kinyitni. Na ezt sikerűlt kinyitni. Nézd meg a gépet és a tartályt a szoba bal oldalán. Nézd meg a lágákat is a jobb oldalon. Nyisd ki az egyiket a fém rúddal és vegyél ki belőle néhány dinamitot. Menj be oda, ahol a polcok vannak és vedd fel a kerozint. Majd menj a terem végébe és onnan vedd fel a lombikot. A földön találsz egy elemet. Döntsd meg és csorgasd a savat a lombikba. Menj vissza az archívum ajtajához és öntsd rá a savat, hogy tönkre menjen a zár és be tudj menni. Menj is be. Vizsgáld meg a fiókokat. A bal oldalon használd a fiókokon a papírt a kóddal, hogy a helyeset nyisd ki. Találsz benne egy kis fémdobozt. Most menj tovább az archívumba egyenesen a rádió szobába. Nézd meg az asztalt és vedd fel róla a vonalzót és a fadobozt. Látsz még ott kis polcokat, onnan vedd fel a nagyitót. A jobb oldalon látsz egy villanyt amely nem ég. Vizsgáld meg, hogy Martin észrevegye, hogy ki van égve a villanykörte. Cseréld ki azt a jóra, ami az inventáradban van. Nézd meg a karcolásokat a padlón, valami nehéz dolog okozhatta. Nézd meg a szekrényt, majd jobb és bal klikk rá. Erre Martin el fogja tolni. Nézd meg a titkos ajtót és vedd észre rajta a repedést. Kicsit piszkáld ezt meg a fémrúddal. Majd helyezd bele a dinamitot. De meggyújtani még nem tudod, mert túl rövid a kanóc. Menj vissza a raktárba és vegyél fel egy másik dinamitot. Majd az inventáradban klikkelj rá jobb gombal, hogy megszerezd belőle a kanócot. Menj az archívumba és kösd rá a már behelyezett dinamitra a kanócot. Na mostmár elég hosszú, hogy biztonságosan meg tudd gyújtani. A dinamit felrobban, de sajnos nem sokat segített abban, hogy ki tudd nyitni az ajtót. Valami mást kell kitalálni. Menj ki a folyosóra és jobb oldalt lent vedd észre a patkánylyukat. Rakd össze az inventáradban a fadobozt és a vonalzót, majd nyiss fel a doboz babot és rakd bele a dobozba. Így összeeszkábáltál egy csapdát. Helyezd a csapdát a patkánylyuk elé és hagyd el ezt a részt, majd rögtön gyere is vissza. Látni fogod, hogy a csapda megfog egy patkányt. Menj vissza a raktárba és vegyél fel egy újabb dinamitot. Vedd ki a patkányt a csapdából és kösd rá a dinamitot. Menj vissza a rádiószobába és rakd be a patkányt a nyílásba. Most már nyitva áll előtted a titkos ajtó. Bnet nézz meg mindent, amit csak tudsz. Nézd meg az asztalt is és vedd fel róla a vasnehezéket és a naplót. A naplót olvasd is el. Nézd meg a gramofont. Beethoven egyik szonátáját játsza. Menj vissza a folyosóra és most válaszd a középső utat. Itt egy erős ajtót és egy szerkezetet látsz. Nézd meg a szerkezetet. Ez egy kirakó. Nézd meg az inventáradat és nyisd ki a kis fémdobozt, amit archívumban találtál. Néhány mágneses kirakót találsz benne, amik beleillenek a szerkezetbe. Íme egy lehetséges megoldás: Az ajtó kinyílik és most már lemehetsz a liftel a laborba. Közben hallod amint a Major a cb rádióba beszél. Észrevették, hogy lent vagy. Vizsgáld meg a szoba közepén lévő szerkezetet. Majd nézz le a csatornába. Valami fényes van lent. Vedd fel az asztalról a mágnest és kombináld is össze a huzallal. Ez a dolog pecabotként fog funkcionálni. Horgászd ki vele a kulcsot a csatornából. Nézd meg mégegyszer az asztalt. Látni fogsz rajta egy forralót. Önts bele egy kis kerozint, majd gyújtsd is meg. Melegítsd meg rajta a vas nehezéket. Nézd meg a nagyítóval a naplót. Valami furcsaság van az utolsó oldalon. Nyisd ki a naplót és vizsgáld meg a fura pontot a hátsó borítójának a belsején. Használd rajta a felmelegített vasat, hogy felfedd a kódot: 47922. Nézd meg a nagy gépezetet is, de Martin nem tudja hogyan műkszik. Menj vissza a titkos szobába. Nézd meg az asztal mögött lévő kör alakú részt a falon és nyisd ki a kulcs segítségével. Nézd meg a széfet. Majd nyisd ki a naplóban talált kóddal. Tehát: balra a négyesig aztán jobbra a hetesig, majd balra a kilencesig... és így tovább, még ki nem nyílik a széf. Vedd ki belőle a szobrot és hagyd el a titkos szobát. Meglepetés! Stasek még sem halt meg és most meg akarja kaparintani tőlünk a szobrot. Mikor Martin odadobja mellé a szobrot húzzuk meg a fejünknél lévő kart. A Hotel Párizsban Menj be a hotelba és beszélj a vendéggel a pultnál. Megemlíti neked, hogy az egyik tag a szintársulatukból, Daniel Dobrovsky nem használja a szobályát. Csengess a recepciósnak és kérdezd a szobákról. Sajnos mind tele van. Nézd meg a hamust és vedd ki belőle a gyufát. Az inventárban olvasd le róla a hotel telefonszámát. Majd menj ki a hotelből és használd a telefonfülkét. Martin Danielnek fogja kiadni magát és visszamondja a szobáját. Most menj vissza a hotelbe és már kapsz is egy szobát. Menj fel az emeletre és menj be a szobádba. Itt egy kis idő el fog tellni. Utána menj vissza a recepcióhoz és használd az ott lévő telefont, hogy felhívd Martin bácsikáját. Elmondja neked, hogy szeretné, ha meglátogatnád, mert el szeretne mondani néhány dolgot. Menj ki a dokkokhoz és ott kérdezd meg a halászt, hogy tud e segíteni neked. Ha segítesz neki behordani a ládákat akkor elvisz téged. Itt igennel vagy nemmel tudsz válaszolni, de mindenképpen segíteni fogsz neki. Behordod a ládákat és még fizetsz is neki, s ő pedig átvisz téged a másik partra és megvár. Elbeszélgetünk a professzorral a három szoborról. Ez után térjünk vissza a dokkhoz, ahol valaki szólítgat minket a halászházból. Most Martin barátunk nagy bajban van. Vegyük fel a földön heverő kést és nyomjuk meg vele a bal oldalunkon lévő piros gombot. Majd a kitűző segítségével szabadítsuk ki magunkat a bilincsből. Másszunk ki a létrán és menjünk vissza a professzorhoz. Mire odaérünk már sajnos meggyilkolták. Beszéljünk a rendőrrel. Bent az udvaron beszéljünk a nyomozóval, majd vedd ki a levelet a borítékból és mutasd meg neki. Most már bemehetünk a házba. Keresd meg a kis piramist az asztalon és vedd fel. Vizsgáld meg és Martin egy kulcslyukat fedez fel rajta. Menj a szoba másik végébe a könyvesszekrényhez. Fordítsd meg a homokórát. Majd mozgasd el a mellszobrot a kandallón. Feltárul a széf. Hallgasd le az üzenetet a telefon rögzitőjéről. Majd ahhoz, hogy kinyisd a széfet nézd meg a posztert majd a telefont és végül a széfet. Ebből rájöhetsz a megoldásra. Nézd meg a telefon gombjain, hogy milyen számokat takar a TIKAL szó. 84525 a széf kódja. Üsd be a kódot és nézd meg mit találsz a széfben. Hát ez a szívás, mert nem találsz benne semmit, ugyanis kirabolták és elvitték a szobrot. Nézd meg a homokórát mégegyszer. Valami csillog benne. Törd szét a késsel és vedd ki belőle a kulcsot. Nyisd ki a kulcs segítségével a piramist. Egy régi Maya térképet találsz benne. Hagyd el a villát és beszélj még egyszer utoljára a nyomozóval. Vissza a hotelhez. Menj be a hotel főbejáratán. Hoppá egy régi ismerős. Kifelé. Találnod kell egy másik bejáratot. Próbáld meg a hotel hátánál. Beszélj az öreglánnyal. Próbáld meg elérni a tűzlétrát, de túl magasan van. Próbáld meg elvenni a nő sétapálcáját. Beszélj vele a pálcáról. Hogy kölcsön vehesd tőle, egy hot dog -ot kér cserébe. Menj a szemben lévő büféhez. Kérdezd a hot dog -ról az eladót. Vegyél egyet. Miután odaadtad a nőnek kiderül, hogy nem szereti a mustárt és csak ketchupot kér bele. Menj vissza a büféhez és kérj egy újabb hot dog -ot csak ketchuppal. Az eladónak viszont nincs ketchup, ezért ad neked egy sima hot dog -ot. Menj be a hotelbe és láss csodát a púlton találsz egy ketchupot. Tegyél egy kicsit belőle a hot dog -ra és vidd oda a nőnek. Egy kis csevegés után elveheted a sétabotját. Segítségével le tudod húzni a tűzlétrát. Miután bejutottál a hotelbe menj egy szintel lejjebb. Nézd meg a folyosó végén lévő ajtót. Beszélj a szerelővel. Valahogy el kellene vonnod a figyelmét. Menj be a szobádba és vedd fel a vázát az asztalról. Tele van vízzel. Nézd meg a konektort az ágyad mellett és húzd ki belőle a lámpa vezetékét. Öntsd a konektorra a vizet. Miután ezzel tönkrevágtad a szobádat menj ki és beszélj a szerelővel. Mond el neki a problémádat. Erre ő bemegy a szobádba, hogy megjavítsa a dolgokat. Hátrahagyja neked a kulcsait. Vedd fel őket a létráról. Menj be a folyosó végén lévő szobába. Vegyél fel egy parfist. Aztán vedd fel a rongyot is és kombináld össze a parfissal. Nézd meg mi van a szekrényben. Vedd ki belőle a tisztitószert és öntsd rá a parfis és rongy kombinácciójára. Majd gyújtsd meg a gyufával. Tartsd oda a tűzjelzőhöz. Erre az egész hotelt evakuálják. Menj le a recepcióhoz és vedd el a 32. szoba kulcsát. Két szintel feljebb menj be a 32. szobába. Itt jobb klikk az ágyra, hogy Martin megtalálja a táskát alatta. A táska kinyitása időre fog menni, de nagyon egyszerű, mert ha a megfelelő számot görgeted be, akkor kattanást hallasz. Akiknek rossz a hallásuk, azoknak itt a kombináció 3-7-1. Martin Mexikóba repűl és végső uticéljához pedig busszal megy. Nézd meg George üzletének az ajtaját. Egy cetlit találsz rajta, amin az áll, hogy George Rosie kocsmájában van. Fordulj be a sarkon és beszélj a kidobóval. Elmondja neked, hogy most póker est van Rosie -nál és csak az ő személyes meghívottjai léphetnek be. De azt is mondja, hogy ha szólsz a barátnőjének, hogy jöjjön ide, akkor talán beenged. Menj vissza a főutcára és próbáld meg a sárga színü ház ajataját. Egy kis feladatot kapsz tőle. Menj vissza a kocsmához és beszélj a részeg férjel. Nem akar felkelni. Menj a szökőkúthoz és vedd fel mellőle a tálkát. Töltsd meg vízzel és locsold meg vele a részeget. Most már sikerűl vele beszélned, de elköltötte az összes pénzét. Menj és beszélj a feleséggel. Martin a saját pénzéből ad neki, de azt mondja, hogy a férj pókeren nyerte. Most már megengedi Isabellának, hogy elmenjen. Menj vissza és beszélj a kidobóval. Sajnos még most sem enged be, mert az előbb elfelejtette mondani, hogy a belépéshez még szükséged lesz egy póker zsetonra. Beszélj a részeg férjel és ő adni fog neked egy zsetont. Mutasd meg Josénak és azonnal be is enged. Nézd meg az asztalt és beszélj a kocsmárossal. Kérdezd őt George -ról. Most már tudsz George -al is. Beszélj vele. Megengedi, hogy nála töltsd az éjszakát. Másnap reggel kérdezd meg George -ot mindkét templomról és ő bejelöli neked a térképen. Menj ki az üzletből és beszélj a kékruhás nővel. Vedd meg tőle a szobrot. Aztán menj vissza George boltjába és kérdezd meg tőle, hogy használhatod -e jeepjét. Menj ki és szálj be a jeepbe. Beszélj a turistával. Megkér téged, hogy csinálj neki néhány fotót a templom belsejéről. Szemben a romokat találod, balra pedig a templomot. Először menj be a romokba. Nézd meg a hatalmas lyukat a földön. Az alján víz van. Aztán nézd meg a két kis lyukat a falon. Próbáld beleilleszteni a szobrokat, de egy sem jó. Menj ki innen és most nézd meg a templomot. Menj be és beszélj Paullal a régésszel. Gyorsan meg is barátkoztok. Megengedi, hogy készíts néhány fotót a templomról. Nézd meg a véséseket és a domborművet. Majd menj vissza a turistához. A fényképekért cserébe ad neked egy kő hengert. Menj el jobbra a romok mellé. Itt beszélj a másik két régésszel. Az egyik Pierre a másik pedig Pedro, aki a lyukban van lent. Vedd fel az asztalról a tálcát, amin a töredékek vannak. Menj vissza a templomba és add oda Paulnak a tálcát a töredékekkel. Hagyd el a templomot. Nézd meg a két szobrot, amelyek a bejáratot őrzik. Nézd meg a jobb oldalit. Hiányzik az orra. Rakd be az orra helyére a kőhengert, amit a turistától kaptál. Majd menj a bal oldalihoz és vedd ki az orrát. Ide pedig rakd be azt a szobrot, amit a piacon a nőtől vettél. Vedd ki a jobb oldali orrot is. Most már van két egyforma kőhengered. Menj a romokhoz. Helyezd bele a hengereket a falon lévő lyukakba, aztán nyomd meg a közöttük lévő kört. Előjön egy puzzle. Ez talán a játék legnehezebb része. Ajánlatos előtte elmenteni az állást. Az a feladatod, hogy úgy helyezd át a golyókat másik sorokba, hogy a pirosak legyenek felül, a zöldek jobbra, a fehérek alul és a sárgák balra. Itt egyetlen egy tanácsot tudok adni: Először a legbelső körön próbáljátok beállítani helyesen a színeket. Aztán folyamatosan haladjatok kifelé. Így kell kinéznie a végén: Miután kiraktuk a puzzle -t vegyük fel a prizmát a feltárult titkos rekeszből. Menjünk vissza a templomhoz és helyezzük a prizmát a kőállványra. Aztán menj el a régészekhez és beszélj azzal ameyik a gödörben van lent. Este találkozunk. Miután beszéltél Pedro -val visszamész a faluba és meglátogatod Rosie kocsmáját. Beszélj az öregemberrel. Több dolgot megtudsz a küldetésedről. Aztán menj a dzsungelbe a jeeppel. Beszélni fogsz az indiánnal, aki elmondja neked, hogy te vagy az igazi hírnök. A jövendőlés sosem téved. Minenképpen érts vele eggyet. Vissza a faluba. Menj be George -hoz. Kapsz tőle némi felszerelést. Vedd fel a táskát a felszereléssel. Menj vissza a régész részhez. Pedro kinyitja a padlót, de nem tudja, hogy mit csináljon. Vizsgáld meg a nyílást a piramis felett. Három fénycsóva mutat a kövekre. Pedro rá fog állni az első kőre. Nézd meg a földet, találsz rajta egy sziklát. Vedd fel és helyezd rá a két fennmaradt kő egyikére. A harmadikra pedig te állj rá, hogy kinyíljon a bejárat. Nyisd ki a felszerelés táskát. Nézd meg a szobrot és kösd rá a kötelet. Ereszkedj le a sötétbe. Gyújtsd meg a lámpást és vizsgáld meg a plakettet a falon. Ez egy húzogatós puzzle. Így kell kinéznie a végső lépés előtt: Csúsztasd be az arany darabot a sárkány szájába és a lépcsők leereszkednek. Menj le a lépcsőn és gyújtsd meg a fákját a gyújtóval. Nézz körül és látsz egy víz szimbólumot az ajtó felett. Hogy lehetne kinyitni? A bal oldalon látsz egy domborművet a víz istenéről. A bal oldalán van egy kar, amely túl rövid. Helyezd bele a kalapácsot. Így már meg tudod húzni, de nem történik semmi. Menj vissza Pedróhoz és kérj tőle egy vödör vizet. Nem akar hozni, de mond azt neki, hogy "nincs víz, nincs arany". Erre egyből hozza a vizet. Nem tudja még mi jön ezután. :-) Vedd el a vizet és menj le a lépcsőn. Öntsd bele a vizet a kő mosdókagylóba. Húzd meg a kart. Óh ne a víz kifolyik egy lyukon. Vizsgáld meg a lyukat. Menj vissza Pedróhoz és kérj tőle mégegy adag vizet és egy kis gipszet is a lyuk betömésére. Menj vissza le a lépcsőn. Nyisd fel a gipszes dobozt és önts bele egy kis vizet. Majd tömd be vele a lyukat. Öntsd a vizet a mosdóba és húzd meg a kart. Nem elég a víz. Kérj Pedrótól még egy utolsó adagot. Vidd le és öntsd ezt is bele a mosdóba és húzd meg a kart. Na most már beindul a szerkezet és az ajtó kitárul. Itt mielőtt ki nem raknád a helyes számot a maya puzzlén addig ne nyúlj semmihez, mert könnyen jobb létre szenderűlhetsz. Tehát elvileg a maya térkép hátoldalát kell megnéznetek ahhoz hogy kirakd a helyes számot, de nem igazán tudom nektek elmagyarázni, mert igazából én sem nagyon értem. A 2004 számot kellene kiraknotok. Ehhez a felsőt az 5 -höz kell forgatnotok. Ami egy sima vonal és 2000 -t jelent. A középsőt a nullára. Az alsót pedig a 4 -re. Így jön össze a 2004. Most már biztonságosan el tudod venni a szobrot és az aranyat. Menj vissza Pedróhoz és kérd meg, hogy engedje le a kötelet. Visszamész az öreg indiánhoz és ő bejelöli neked az elveszett templomot a térképen. Mássz fel a templomba. Ó ne egy újabb tologatós puzzle. Mentsd el a játékot, mielőtt hozzányúlnál a kirakóhoz. A számozás balról jobbra és fentről lefele van írva. Tehát először mozgasd el a 2 -at és az 5 -et. Hogy meglásd a puzzle közepét. Majd helyezd bele az indiántól kapott amulettet. Erre a kockák alatt megjelenik a helyes sorrend. Alattuk mutatja a helyes jelet, hogy melyik kockát hova kell húzni. Ha neked így néz ki a kép, akkor az alatta lévő sorrendet használhatod: 2,5 (ez arra kell, hogy meglásd a puzzle közepét) 6,3,2,1 4,7,8,5 2,1,4,7 8,7,4,5 A templom ajtaja kinyílik. Helyezd a szobrokat a megfelelő helyre. Aztán nézd a befejező bejátszást. Írta: Rabbit