Val˘szĄn–leg minden Amig s tarthatatlannak tartja azt az  llapotot, hogy a CoV 11. sz ma ˘ta nem volt egyetlen Sierra-leĄr s sem. Most m r elegend“ id“  llott mindenkinek a rendelkez‚s‚re, hogy kiheverje a LARRY 2. ‚s 3. f radalmait, meg egy‚bk‚nt is Sierra-j t‚k n‚lkl n‚lkl nem is olyan sz‚p az ‚let : Ągy teh t ‚ppen ideje egy leĄr snak a POLICE QUEST-sorozat 2. r‚sz‚r“l, ami a VENGEANCE (V‚rbosszŁ) alcĄmet viseli. A marhas gokra fog‚kony j t‚kosok nem lesznek tŁlzottan elragadtatva a PQ2-t“l, mert a Sierra-stuffok k”zl tal n ezek a legkomolyabb j t‚kok (m r amennyiben lehet ilyenr“l besz‚lni a Sierr val kapcsolatban...). A j t‚k f“h“se egy Sonny Bonds nev– amerikai zsaru, aki Lytton v ros ban riogatja a b–n”z“ket (‚s a lakoss got). Az els“ r‚sz hajmereszt“ kalandjaiban egyszer– k”zleked‚si rend“rb“l sikerlt a rend“rhierarchia igen magas szintj‚re felkerlnie: az alvil g kir ly nak, Jessie Bainsnek eredm‚nyes letart˘ztat s ‚rt detektĄvk‚nt  tvette “t a Lytton Police gyilkoss gi oszt lya. Mint eml‚kezetes, a meg talkodott b–n”z“t a terhel“ bizonyĄt‚kok hat s ra a bĄr˘s g r”vid (97 ‚vi) szabads gveszt‚sre Ąt‚lte. Az˘ta Lytton v ros ban elcsendesedett az alvil g ‚s Sonny ‚let‚ben minden nap csak a h‚tk”znapi rutinmunk t hozza. Egy ilyen unalmas nap reggel‚n kezd“dik a m sodik r‚sz is, ahol nemsok ra ‚rdekes hĄrek z”kkentenek ki bennnket a megszokott ker‚kv g sb˘l... A kezel‚st tal n senkinek sem kell bemutatnunk, l‚v‚n ugyanazzal a szerkeszt“vel k‚szlt, mint az Łjabb kelet– Sierra-j t‚kok. A t”bbiekt“l elt‚r‚s csak az aut˘ba t”rt‚n“ ki/besz ll sn l ('F4') ‚s a pisztoly haszn latakor mutatkozik ('F6'-tal t”ltjk meg, 'F8'-cal r ntjuk el“ ‚s 'F10'-zel tzelnk). Miel“tt m‚g b rki l”v”ld”zni kezdene, megjegyzend“, hogy l“ni majd a b–n”z“kre vagy a c‚lt bl ra kell : az oktalanul durrogtat˘ rend“r helye ugyanis egy nyugalmas int‚zm‚ny legz rtabb oszt ly n van (igaz, hogy az ilyen rend“r hĄres lesz: a v ros Łjs gja az els“ oldalon k”z”l f‚nyk‚pes riportot a fel”lt“j‚t mostans g fordĄtva visel“ zsaru Łj  llom shely‚r“l...) Maga a j t‚k nem tŁl neh‚z azok- nak, akik j tszottak az els“ r‚sszel ‚s szerencs‚sen megtal lj k a kulcsfontoss gŁ t rgyakat. Kellemetlen azonban az az ŁjĄt s , hogy figyelni kell az id“zĄt‚sre is, azaz lehet“leg min‚l kevesebb id“t elt”lteni felesleges dolgokkal. A lazs l˘ detektĄvet ugyanis Hall kapit ny, a gyilkoss gi oszt ly vezet“je mag hoz rendeli ‚s el“sz”r sŁlyos dorg l sban r‚szesĄti, m sodik alkalommal pedig sz‚pen kirŁgja a rend“rs‚g k”tel‚k‚b“l. A j t‚k bejelentkez‚se ut n szembesĄt‚s k”vetkezik: meg kell mondanunk, hogy a k‚pen l that˘ b–n”z“ milyen n‚vre hallgat. Ez j˘t‚t lelkeknek k”sz”nhet“en Amig n ki szokott maradni, de aki IBM PC-n j tszana vele (ak rcsak a t”bbi Sierra-j t‚k, a PQ2 is eredetileg erre k‚szlt el el“sz”r), annak mindenk‚ppen szerencs‚je lesz hozz . N‚h ny b–n”z“: rossz arcŁ, bajszos alak, fekete ingben : BAINS; m‚g rosszabb arcŁ, kreol, f˘kabajszos fick˘ : MARTINEZ; joghurtk‚p–, s rga p˘l˘s f‚rfi : TASELLI; fiatal fick˘, vil gosk‚k ingben : SIMMS. A t”rt‚net akkor kezd“dik, amikor a munk ba ‚rkez“ Sonny leparkol a rend“rkapit nys g udvar n. Az el“z“ r‚szben ugyan egy gy”ny”r– sportaut˘val m szk ltunk civil perceinkben, de az˘ta sajnos a J˘isten meg ldott bennnket azzal, hogy egytt kelljen ‚lnnk Marie nev– bar tn“nkkel. Eddigre m r r besz‚lt bennnket, hogy elcser‚ljk egy ‚rz‚kenyebb kis sz‚riaaut˘ra. Marie-vel egy‚bk‚nt m r tal lkoztunk az el“bbi r‚szben is, ahol n‚ha volt oszt lyt rsunk, n‚ha gyakorl˘ prostitu lt, n‚ha pedig rend“rs‚gi inform tor szerep‚ben t–nt fel. Parkol s ut n az aut˘ belsej‚t l tjuk, ahol a tapasztalt Sierra-j t‚kosoknak egy csom˘ LOOK-olni val˘ja akad. Ezek k”zl az els“ helyen  ll a keszty–tart˘, mert ott turk lva mindig ‚rdekes dolgok v rhatj k az embert. Ehhez el“bb ki k‚ne nyitni (OPEN COMPARTMENT). A keszty–tart˘ba bekukkantva (LOOK INTO BOX) megtal ljuk az aut˘ forgalmi enged‚ly‚t, amelyet nem kell magunkhoz venni, hiszen annak az aut˘ban a helye. EzenkĄvl itt van m‚g Sonny rend“rigazolv nya is, amire biztosan szks‚gnk lesz (TAKE CARD). Ha ezek ut n kisz lln nk, akkor ijedten konstat lhatjuk, hogy m r most megakadtunk a j t‚kban: vezet ugyan ajt˘ a rend“rkapit nys gra befel‚ : de azt sajnos z rva tartj k. Bejuthatunk Łgy is, hogy az aut˘val elmegynk a helyszĄnek valamelyik‚re: kirohan egy koll‚g nk, hogy “ is j”n velnk, de “  lland˘an becsapja az orrunk el“tt az ajt˘t. Viszont a m sodik helyszĄn megl togat sa ut n egy villog˘ l mp jŁ rend“raut˘  llĄt meg bennnket ‚s a j r“r k”zli, hogy Hall kapit ny azonnal l tni akar bennnket. Az ‚pletbe teh t bejutottunk, de Hall r”gt”n azzal kezdi a mond˘k j t, hogy ha egyszer m r megkaptuk a parancsainkat, akkor vajon mi‚rt nem azt hajtjuk v‚gre?! (Ki tudja, hogy milyen parancsokr˘l besz‚l : a l‚nyeg az, hogy ez volt az els“ letol s ‚s m r csak egy dob sunk van a munkan‚lkliv‚ v l shoz.) Egy teh t a bejut s egy m sik m˘dozat t v lasztjuk: a kocsiban lve megn‚zzk a gyŁjt skapcsol˘t (LOOK IGNITION). rdekes: mivel ‚ppen most ‚rkeztnk, m‚g benne van a slusszkulcs ‚s a kulcskarik n ezenkĄvl m‚g egy csom˘ fontos kulcs (a rend“rs‚g kulcsa, az Ąr˘asztalunk fi˘kj nak a kulcsa ‚s a l d nk kulcsa) is rajta fgg (TAKE KEYS). Ha a kulcskarika n lunk van, akkor a rend“rs‚g ajtaja sima OPEN DOOR-ral m r nyithat˘. A rend“rs‚g el“ter‚be jutunk. A bal oldalon lev“ k‚t ajt˘ a k bĄt˘szer- ‚s a gyilkoss gi csoport szob ja vezet, szemben a t rgyi bizonyĄt‚kok lead s ra szolg l˘ helyis‚g r csos ablaka van, amit“l balra az ”lt”z“, jobbra pedig a rabl si gyekkel foglalkoz˘ csoport irod ja nyĄlik. A rend“rs‚g nagyszer– hely egy kalandj t‚kosnak: egy csom˘ iroda van, ahol v‚gig lehet vizsg lni az ”sszes berendez‚si t rgyat a k”nyvespolcokt˘l az iratszekr‚nyekig, lehet besz‚lgetni az ott tart˘zkod˘kkal : egysz˘val infokat lehet csipegetni. Mivel a haszn lhat˘akat mi m r felcsipegettk, az adatgy–jt‚st most kihagyjuk az ‚letnkb“l (majd a k‚s“bbiekben visszautalunk r juk). Az el“t‚rben LOOK-olva megtudjuk, hogy a rabl si csoport ajtaj val szemben egy pult l that˘ (LOOK COUNTER), amelyen egy csom˘ fakk sorakozik. Ide szokt k leadni a rend“r”k sz m ra a csomagokat ‚s az egyik a mi nevnkre sz˘l. A kulcskarik n l‚v“ egyik kulcs nyitja ezt (OPEN BIN) ‚s egy helyszĄnel“ felszerel‚st tal lunk benne (TAKE KIT). Van ebben minden mi rend“r szem-sz jnak ingere: nejlonzacsk˘ bizonyĄt‚kokhoz; kamera a b–ncselekm‚nyek helyszĄn‚nek lefot˘z s hoz; gipszpor l bnyomok v‚tel‚hez; vegpipetta v‚rnyomok begy–jt‚s‚hez; grafitpor, kefe ‚s ragaszt˘szalag ujjlenyomatok v‚tel‚hez. A szolg latba  ll˘ detektĄv els“ Łtja term‚szetesen az ”lt”z“be vezet. A berendez‚s a szok sos (most kiv‚telesen nincs zuhanyz˘, amelynek nyitva lehetne hagyni a csapj t). Jobb oldal n n‚gy klozett sorakozik, ahol a szolg latban megf radt rend“r”k n‚h ny nyugodt pillanatot t”lthetnek el. Kett“ben ‚ppen nyugszanak (a benn tart˘zkod˘kat lehet kopog ssal nyaggatni), egynek be van t”rve az ajtaja (valaki er“teljesebben kopogott) : a negyediket a QUEST-ekben m r megszokott m˘don haszn lhatjuk (k”zben Frank Sinatra Strangers in the Night c. sz m t adjuk el“ a szomsz‚d boxokban tart˘zkod˘k nagy ”r”m‚re, illetve saj t anyagcser‚nk serkent‚s‚re). Az ”lt”z“ nagy r‚sz‚t a rend“r”k szekr‚nyei foglalj k el, a mi‚nk k”zvetlenl a mosd˘ mellett  ll. OPEN LOCKER pr˘b lkoz sra ijedten vesszk ‚szre, hogy a szekr‚nynk sz mz ras ‚s a program k‚ri a h romjegy– k˘dot. A tyŁkesz– rend“r a k˘dokat term‚szetesen mindig felv‚si valahova, amelyre a legjobb hely egy olyan papĄr, ami mindig n la van : a rend“rigazolv ny nak a h tlapja (TURN CARD). A kombin ci˘ 36-4-12 ‚s m r vizsg lhatjuk is a szekr‚nynk tartalm t. Az ajt˘n Marie frd“ruh s k‚pe tal lhat˘, ami egy ny ri kir ndul s alkalm val k‚szlt a tengerparton ‚s abszolŁt nem ‚rdekel bennnket. A szekr‚ny tov bbi tartalma a szolg lati pisztoly az ”vvel, bilincsek ‚s k‚t t r l“szer a fegyverhez. Vegynk mindent fel (TAKE GUN, TAKE AMMO, TAKE CUFFS) ‚s z rjuk be az ajt˘t (CLOSE). S‚t ljunk  t a gyilkoss gi csoport irod j ba. Itt h rom figura tal lhat˘: Hall kapit ny bal oldalon hint zik az Ąr˘asztala m”g”tt ‚s felv ltva h˘dol k‚t kedvenc sz˘rakoz s nak, a fagylaltoz snak ‚s a telefon l snak; a h ts˘ Ąr˘asztal m”g”tt a hallgatag Pierson detektĄv; tov bb  egy Keith nev– figura, aki a szoba kl”nb”z“ pontjain t–nik fel, de arra nagyon vigy z, hogy a l b t mindig valamelyik Ąr˘asztalra tudja felpakolni. Keith lesz egy‚bk‚nt a partnernk a nyomoz sban: a legfontosabb feladata az lesz, hogy telefst”lje a j r“raut˘t cigarettafsttel ‚s  lland˘an a l bunk alatt legyen. Mindenkivel sz˘ba elegyedhetnk n‚h ny marhas g meghallgat s nak erej‚ig, Keith viszont ‚rdekes infot is k”z”l: Łgy hallota, hogy a Bains nev– figura, akit tavaly tettnk h–v”sre, perŁjrafelv‚telhez folyamodott. A szoba berendez‚se n‚h ny Ąr˘asztalb˘l, egy irat- ‚s egy p nc‚lszekr‚nyb“l, valamint n‚h ny falon l˘g˘ dologb˘l tev“dik ”ssze. Kezdjk a vizsg l˘d st mondjuk a fallal, amelyen Lytton t‚rk‚p‚t, k‚t faliŁjs got, egy t‚rk‚pet ‚s egy kulcstart˘t tal lunk. A h ts˘ r‚szen l˘g˘ faliŁjs gon (LOOK BOARD) a legut˘bbi c‚ll”v‚szet eredm‚ny‚t l tjuk. Azt mutatja, hogy j˘val a megszokott  tlagunk alatt teljesĄtettnk. Mivel a rend“r szolg lat k”zben ritk n iszik, az eredm‚ny ok t tal n a fegyverben kell keresnnk. A fegyver vizsg lat ra a l“t‚ren kerl sor (az el“t‚rb“l jobbra nyĄl˘ folyos˘ v‚g‚n tal ljuk). Az vegfal m”g”tt a c‚lbal”v“ rend“r”ket l tjuk, az el“t‚rben  ll˘ pult m”g”tt pedig Mills fegyvermester v rja a l“d”zni v gy˘ zsarukat. A pultot megvizsg lva (LOOK COUNTER) plusz t”lt‚nyt rakat ‚s flv‚d“ket tal lunk. Az el“bbiekkel p˘tolhatjuk a kil“tt t rainkat, az ut˘bbiak pedig megv‚dnek att˘l, hogy a m sodik l”v‚s ut n teljesen megsketljnk (TAKE EAR PROTECTOR). Mills azt mondja, hogy a l“t‚ren foglaljuk el az egyik res l“ ll st, tartsuk be a biztons gi rendszab lyokat (teh t a c‚lt bl ra l“jnk ‚s ne a t”bbi rend“rre). L“hetnk annyit, amennyi j˘l esik, de a l“gyakorlat ut n vigyk vissza a flv‚d“ket ‚s a kil“tt t rak helyett is kapunk m sikat. Vonuljunk be a l“t‚r valamelyik res  ll s ba (ha olyanba akarunk, amiben m r vannak, akkor Mills besz˘l a megafonon, hogy ne piszk ljuk a t”bbieket). A l“ ll sban egy pult m”g”tt  llunk, amely alatt res l“lapok vannak. A falon egy VIEW ‚s egy BACK feliratŁ gombot l tunk: az els“ a l“ ll s el‚ hozza a c‚lt bl t az eredm‚ny megvizsg l s hoz, a m sik pedig a l“lap kicser‚l‚se ut n visszaviszi a c‚lt vols gba. Mindenekel“tt vegyk fel a flv‚d“t (WEAR EAR PROTECTOR), kl”nben a m sodik l”v‚sre megsketlnk (sket rend“r”kre nincs szks‚g Lyttonban, teh t a j t‚k v‚get ‚r). HŁzzuk el“ a pisztolyt ('F8') ‚s az eg‚rrel vagy a kurzorgombokkal  llĄtsuk be a kell“ magass gba. Adjunk le n‚h ny l”v‚st a c‚lra ('F10'), majd eresszk le a fegyvert, hozzuk vissza a l“lapot (PUSH VIEW) ‚s n‚zzk meg az eredm‚nyt. A goly˘k becsap˘d s nak nyomai is mutatj k, hogy nem teljesen t”k‚letes a fegyver be llĄt sa, de a LOOK TARGET is megmondja, hogy merre hord el. Az gyes rend“r term‚szetesen maga  llĄtja be a pisztoly t (ADJUST GUN), kl”nben k‚s“bb lel”vik ‚s akkor csod lkozhat, hogy mi‚rt lett v‚ge a j t‚knak... Megjelenik a pisztolyunk k‚pe ‚s a kurzorbillenty–k mozgat s val egy kis csavarhŁz˘val be llĄthatjuk a fgg“leges ‚s vĄzszintes ir nyz‚kot. Att˘l fgg“en, hogy a fegyver merre hord el, tekerjnk n‚h nyat mindk‚t csavaron. Cser‚ljk ki a l“lapot (CHANGE TARGET ‚s PUSH BACK), majd adjunk le ism‚t n‚h ny l”v‚st ‚s vizsg ljuk meg az eredm‚nyt. A j˘l be llĄtott fegyvert LOOK TARGET ut n a pontsz munk n”veked‚se ‚s a ...properly alignment sz”veg is jelzi. A fegyver be llĄt sa a k‚s“bbiekben az ‚letnket fogja megmenteni. A be llĄt s ut n m‚g l“jk ki a t rat (amĄg l”v‚sre CLICK-et nem kapunk), azt n EXIT ‚s menjnk vissza Millshez, adjuk vissza a flv‚d“t (GIVE PROTECTOR) ‚s k‚rjnk a kil“tt t r helyett m sikat (TAKE AMMO). S‚t ljunk vissza a gyilkoss gi csoporthoz, ahol Hall kapit ny ‚rdekes hĄrekkel fogad bennnket: Jessie Bains megsz”k”tt a b”rt”nb“l ‚s tŁszk‚nt mag val hurcolta az egyik b”rt”n“rt is! Hall azt mondja, hogy Keith-szel egytt minket bĄzz meg azzal, hogy nyomozzuk ki Bains tart˘zkod si hely‚t ‚s min‚l el“bb elkapjuk ezt a szem‚tl d t. Ehhez mindenekel“tt egy fot˘ra van szks‚gnk Bainsr“l. A jobb oldalon tal lhat˘ iratszekr‚ny tartalmazza a k”zelmŁltban lez rt vagy m‚g folyamatban l‚v“ nyomozati anyagokat (OPEN CABINET). N‚h ny ismer“s n‚v az els“ r‚szb“l (t”bbs‚ge m r a hullah zban tart˘zkodik), de minket els“sorban a Bains-akta ‚rdekel (BAINS). Norm l rend“rs‚gi akta a gyanŁsĄtott fot˘j val, gyiratsz mmal, szlet‚si id“vel, szem‚lyleĄr ssal, kl”n”s ismertet“jellel,  ln‚vvel ‚s hosszŁ felsorol ssal a figura viselt dolgair˘l (az oldalak k”z”tt NEXT PAGE paranccsal lapozhatunk). Tov bb  : a t”bbi akt t˘l elt‚r“en : egy plusz fot˘ is oda van gemkapcsozva az akt hoz (TAKE PHOTO, majd DROP FILE ‚s CLOSE). A fot˘ ugyan nagyszer–en sikerlt a j˘mad rr˘l : a probl‚ma csak az, hogy a sitten t”lt”tt id“ alatt a klseje megv ltozott, teh t az old mug shot helyett egy new mug shotra is szks‚gnk lesz. pp itt az ideje, hogy r pillantsunk a szoba k”zep‚n  ll˘ Ąr˘asztalunkra, amely ‚rdekes dolgokkal v r bennnket, miut n leltnk mell‚ (SIT). Az ‚rdekes dolgok a sz munkra ‚rkez“ zeneteknek fenntartott kos rka, a telefon ‚s a fi˘k (na meg a l mpa, amit be lehet kapcsolni ‚s ugyanolyan vil gos lesz, mint eddig volt). Kezdjk az zenetekkel (LOOK INTO BASKET): egy id‚z‚st tal lunk a bĄr˘s gt˘l, mert tanŁk‚nt meg kell jelennnk a Bains ellen foly˘ elj r s perŁjrafelv‚tel‚n. Mivel bar tunk megsz”k”tt, a dolog m r idej‚t mŁlta, de az‚rt majd tudatj k velnk, hogy mikorra v rnak... Az esem‚nyek feletti szomorŁs gunkban temetkezznk a fi˘kunk tartalm ba (UNLOCK DRAWER), ahol megtal ljuk a t rc nkat (TAKE WALLET) ‚s egy k”sz”n“levelet Marie-t“l (TAKE LETTER). A p‚nzt rc ban (LOOK WALLET) tal ljuk a rend“rjelv‚nynket ‚s a rend“rs‚gi azonosĄt˘k rty nkat (ID). A levelet elolvasva (READ LETTER) n‚h ny k”sz”n“ sort tal lunk a mi j˘ ”reg bar tn“nkt“l, Marie Wilkans-t˘l, aki nagyon h l s az‚rt, hogy megv ltoztattuk az ‚let‚t. Lehet, hogy n‚ha  tmenetileg Ąr studatlan a l ny, mert al Ąr s helyett hatalmas rŁzslenyomat dĄszeleg a lev‚l alj n... Miut n fel lltunk az asztalunkt˘l (STAND UP), a faliŁjs g alatt l‚v“ kulcstart˘n megtal ljuk a rend“rs‚g civil aut˘inak a kulcsait. Mivel j r“rbe term‚szetesen nem a saj t aut˘nkkal megynk, vegynk magunkhoz egyet (TAKE KEY). A kutat st folytassuk Hall kapit ny asztal n (LOOK DESK), ahol a feltornyozott papĄrok k”zl az egyik felkelti ‚rdekl“d‚snket. A k”vetkez“  ll rajta: MIAMI, ICECREAM, PISTACHIO : ezek a kapit ny kedvenc fagylaltjai, tov bb  a sz mĄt˘g‚p titkos adat llom nyainak kulcsszavai. M r csak egy asztal maradt ki a sz˘r sb˘l: az, amelyiken a sz mĄt˘g‚p  ll (LOOK MONITOR). A PC mellett  ll˘ k”nyvecske egy haszn lati Łtmutat˘, ami teljesen megegyezik a t”bbi hasonl˘ t rgyŁ m–vel: teljesen ‚rthetetlen a norm l f”ldi haland˘ sz m ra. Ez‚rt Sonny ink bb az emberis‚g nagy gondolkod˘j hoz, Murphy-hez fordul segĄts‚g‚rt: Jobban mŁk”dik, ha bekapcsolod! : emlĄtette egy alkalommal a jeles f‚rfiŁ ‚s ebben t”k‚letesen igaza volt (TURN ON COMPUTER). DOS-ban megy a g‚p, teh t k‚rjnk r˘la DIR-t: egy CRIMINAL, egy PERSONNEL ‚s egy SIERRA alk”nyvt r v rja, hogy megnyissuk “ket (CD ‚s vagy ..). A PERSONNEL a rend“rs‚g szem‚lyi  llom ny nak adatait tartalmazza ‚s term‚szetesen k˘dot k‚r. R”vid pr˘b lkoz s ut n kital lhatjuk, hogy ez a PISTACHIO ‚s ezut n v‚gign‚zhetjk a szem‚lyi  llom ny adatait. Sok ‚rdekes dolog nincs benne, de ha valaki figyelmesen v‚gigolvassa, akkor k‚s“bb esz‚be juthat a Haines-n‚l tal lt info, miszerint egy dh”s horg sz let‚pte a jelv‚ny‚t ‚s bedobta a foly˘ba (nem a rend“rt : a jelv‚nyt)... A CRIMINAL alk”nyvt r a folyamatban l‚v“ gyek nyomozati anyagait tartalmazza. 4 Łjabb alk”nyvt r nyĄlik bel“le: HOMICIDE (gyilkoss gi gyek), FIREARMS (l“fegyverek), BURGLARY (rabl sok) ‚s a VICE (tov bbi b–ngyek). A HOMICIDE-ot az ICECREAM password teszi hozz f‚rhet“v‚ ‚s gyakorlatilag ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint az iratszekr‚ny, azzal az elt‚r‚ssel, hogy az utols˘ ismert lakcĄm is fel van tntetve. A VICE alk”nyvt rat nyitja a MIAMI kulcssz˘, ahol Marie bar tn“nk is nyilv n van tartva ‚s megtudhatjuk bel“le jelenlegi lakcĄm‚t is (222 W BEACH). Miut n eluntuk az adatok k”z”tti turk l st, l‚pjnk ki QUIT-tel. Most m r ‚ppen ideje, hogy valami hasznos dolgot is m–veljnk: mivel Bains fot˘ja elavult, Łjat kell szerezni r˘la. A b”rt”n”kben mindig van nyilv ntart s az elĄt‚ltekr“l ‚s egy‚bk‚nt sem  rtana k”rln‚zni a sz”k‚s helyszĄn‚n. Vonuljunk ki teh t a kapit nys g udvar ra ‚s sz lljunk be a bej rat el“tt  ll˘ k‚k aut˘ba. Azaz m‚g nem tudunk besz llni: el“bb be kell raknunk a csomagtart˘ba a helyszĄnel“ felszerel‚st (OPEN TRUNK, PUT KIT). Azut n m sszunk be az aut˘ba ('F4') ‚s Keith bar tunk is kiviharzik az ‚pletb“l. Ir ny a b”rt”n (GO TO JAIL). Utaz s k”zben Keith folyamatosan r di˘zik a kapit nys gnak a helyzetnkr“l, de besz‚lgethetnk is vele kl”nf‚le ‚rdekes t‚m kr˘l: p‚ld ul megk‚rdezi, hogy egyet‚rtnk-e a feles‚g‚vel abban, hogy kiss‚ sokat doh nyzik?... Esetleg bekukkanthatunk a keszty–tart˘ba, ahol Keith term‚szetesen egy karton Camel cigarett t tartogat az Ąns‚ges id“kre... Ezzel persze csak az id“nket pocs‚koljuk, viszont az utaz st az 'ENTER'-re telepedve meggyorsĄthatjuk egy kicsit (ha sz munkra fontos zenet ‚rkezne, akkor az feh‚r szĄn– lesz). A b”rt”n parkol˘j ba ‚rkezve Keith r”gt”n elsz guld, hogy v‚gre elszĄvjon egy sz l cigit : a munk t r nkbĄzza. A falon n‚h ny szekr‚ny tal lhat˘, amelyek funkci˘ja m r ismer“s lehet az els“ r‚szb“l: a b”rt”nbe nem szabad pisztollyal bemenni m‚g a rend“r”knek sem, itt kell hagyni “ket (OPEN LOCKER, PUT GUN, CLOSE LOCKER). Az els“ r‚szben valamelyik elĄt‚lt megszerezte t“lnk ‚s sz‚pen lem‚sz rolt bennnket : most a bar ts gos smasszer csak sim n elvenn‚ ‚s k‚rne 5 doll r k v‚p‚nzt a szolg lati szab lyzat megs‚rt‚s‚‚rt. A szekr‚nyek felett egy kamera p szt z ide-oda, mellette pedig egy hatalmas f‚majt˘ hĄvogat a bel‚p‚sre. Sajnos nem nyĄlik. Ellenben van mellette egy gomb, amellyel besz˘lhatunk a kezel“nek, hogy ugyan engedjen m r be bennnket (PUSH BUTTON, OPEN DOOR). § meg kisz˘l neknk a megafonon, hogy ugyan mutassuk m r fel az ID k rty nkat a kamera fel‚ ‚s akkor tal n besz‚lhetnk a dologr˘l. Rendben (SHOW ID). A smasszer elmondja, hogy Bains egy fiatal “rt, Luis Pate-et ejtett tŁszul ‚s Pate aut˘j n meneklt el. Ma reggelre sikerlt ”ssze llĄtaniuk a Bains-akt t : k‚rjk teh t el (BAINS). R”gt”n az elej‚n egy Łjabb plusz fot˘ vonja mag ra a figyelmnket, ami egy teljesen m s Bainst  br zol (TAKE PHOTO). Miut n ler ngattuk az Łj fot˘t az akt r˘l, vissza is adhatjuk, mert ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a rend“rs‚gi dosszi‚. Ezut n elk‚rhetjk a Pate-r“l sz˘l˘ akt t is, amelyben a felszerel‚s r‚sz az igaz n ‚rdekes: megtudjuk, hogy az ifjŁ b”rt”n“r felszerel‚s‚hez a gumiboton ‚s bilincseken kĄvl egy .38-as Smith&Wesson k‚zi  gyŁ is hozz tartozott : teh t Bains fegyvert is szerzett! A Pate-akta visszaad sa ut n s‚t ljunk ki az aut˘nkhoz ‚s sz lljunk be. Erre Keith is el“keveredik valahonnan a csikkhalmok alj r˘l ‚s tov bbg”rdlhetnk Łj sikerek fel‚... Mivel a f“n”k Bains Łj fot˘j ra v gyott, siessnk vissza a kapit nys gra, hogy eldicsekedhessnk n la Łj szerzem‚nynkkel (GO HOME). Keith nagyon ”rl, mert m‚g egy csom˘ papĄrmunka v r r ... Vezet‚s k”zben arra figyelnk fel, hogy a r di˘n hirtelen minket hĄvnak (ha tŁl sokat sz˘rakoztunk, akkor a minket meg llĄt˘ j r“rre fogunk felfigyelni). Haines k”zleked‚si rend“r azt jelentette a k”zpontnak, hogy j r“r”z‚s k”zben az Oak Tree Mall-ban megtal lta a keresett aut˘t (GO MALL). Haines jelenti, hogy m r j˘ ideje itt  llhat, mert a motor teljesen hideg. Keith azzal a javaslattal  ll el“, hogy “ most j r egyet, mi pedig csak nyugodtan helyszĄneljnk kedvnkre. Haines k”zben szint‚n elmegy, hogy szemtanŁkat keressen az esem‚nyekr“l. A k‚k sportkocsi any˘sl‚s fel“li oldala nyĄlik ‚s a SEARCH CAR abszolŁt nem hoz semmilyen eredm‚yt. Ellenben a keszty–tart˘ hĄvogat˘an tekint r nk ‚s alig v rja, hogy egy OPEN ‚s egy LOOK INTO parancs alanya lehessen. N‚h ny t”lt‚nyt, egy res pisztolyt sk t ‚s az aut˘ forgalmi enged‚ly‚t tal ljuk benne. Az el“bbi kett“t vegyk magunkhoz (TAKE HOLSTER, TAKE BULLETS), mint b–njelet. CLOSE BOX ‚s CLOSE DOOR : Haines majd vigy z a kocsira, mĄg bevontatj k a rend“rs‚g gar zs ba. Mire az aut˘ vizsg lat val v‚gznk, addigra a rend“r is el“kerl ‚s egy k”v‚r n“t vonszolva maga ut n azt kiab lja, hogy Bains Łj aut˘t szerzett. A n“ azt  llĄtja, hogy az “ aut˘j t lopta el, teh t nem  rtana kik‚rdezni az aut˘j nak adatair˘l (ASK LADY). Egy fekete Chevy furgon volt, a rendsz ma pedig CO35... : a t”bbire nem eml‚kszik. A kihallgat sb˘l egyel“re ennyi, Haines majd bekĄs‚ri a h”lgyet a kapit nys gra tov bbi infok gy–jt‚se v‚gett. Az aut˘nkba besz llva jelentsk a k”zpontnak az esem‚nyeket (RADIO). A diszp‚cser kiadja a j r“r”knek a k”r”z‚st a j rm– ellen ‚s felhĄvja mindenkinek a figyelm‚t, hogy Bains-n‚l fegyver van, teh t ˘vatosan megk”zelĄtend“. Ezzel meg is voln nk, folytassuk tov bb az utat vissza a rend“rs‚gre (GO HOME). Term‚szetesen nem sikerl elverg“dnnk od ig: a diszp‚cser ism‚t minket hĄv ‚s azonnal a Cotton Cove-ba rendel bennnket, ahol egy kocog˘ sz”rny– esem‚nyeknek volt szemtanŁja... (GO COVE). Łtk”zben Keith fogad st aj nl arr˘l, hogy a kocog˘ n“ lesz vagy f‚rfi. Labda n‚lkl futni butas g, teh t szinte biztos, hogy nem f‚rfir“l van sz˘ (nyerhetnk vele n‚h ny buckazoidot a t rsunkt˘l). A helyszĄnen az er“teljes olasz akcentussal besz‚l“ Gelepsi rend“r v r bennnket egy csinos l ny t rsas g ban, aki valami nagyon fontosat akar neknk mondani (ASK JOGGER). Megtudjuk t“le, hogy a foly˘parton kocogva v‚rnyomokat pillantott meg. Amikor meg llt k”zelebbr“l is megvizsg lni a l tottakat, akkor l tta, hogy a v‚rnyomokt˘l vonszol si nyomok is vezetnek a foly˘ fel‚, mellette pedig n‚h ny cip“nyomot is l tott. A helyszĄnt magunk is megn‚zhetjk, ha a foly˘ foly s val szemben (vagyis innen balra) s‚t lunk n‚h ny yardot... J˘, h t akkor tegynk is Ągy. Persze el“bb a j˘ rend“r mag hoz veszi az aut˘b˘l a helyszĄnel“ felszerel‚st (OPEN TRUNK, TAKE KIT) az esetleges nyomok felderĄt‚se v‚gett. A b tor Keith azt mondja, hogy majd h tulr˘l k”vet ‚s k”zben majd fedez bennnket... ˘h, min“ kellemetlens‚g! Az eg‚sz olyan hirtelenl j tsz˘dott le... Mihelyt kil‚pnk a bokrok k”zl, a f k k”zl egy ismer“s alak bukkant el“ : mĄg az eml‚kezetnkben kutatgatunk, hogy hol is l ttuk “t azel“tt, egy .38-as Smith&Wesson teljes t ra landol a mellkasunkban. Kihuny˘ ”ntudatunk utols˘ szikr ival m‚g ‚rz‚keljk Keith ‚rkez‚s‚t, aki er“sen csod lkozik a t”rt‚nteken ‚s b natosan r gyŁjt egy cigarett ra. (Łgy l tszik, a fedez‚st Łgy gondolta, mint a Kutya Łjs gban hirdet“ gazdik... : CoVboy) Egy teh t miel“tt  ts‚t ln nk erre a k‚perny“re, n‚mi ˘vint‚zked‚seket foganatosĄtunk. El“sz”r is t”ltsk meg a pisztolyt (ha eddig m‚g nem tettk volna), hŁzzuk el“ ‚s lassĄtsuk le a j t‚kot minim lis sebess‚gre. Amikor a m sik k‚perny“re  ts‚t lva megpillantjuk a fick˘t, azonnal tzeljnk : “ is l“ni fog, de ha megel“ztk ‚s a pisztolyunk is j˘l volt be llĄtva, akkor mindk‚t l”v‚s c‚lt t‚veszt. Bains megijed a fle mellett elftyl“ goly˘t˘l ‚s Łgy d”nt, hogy “ ink bb t vozik arr˘l a helyr“l, ahol bar ts gtalan rend“r”k l“d”znek r . Miut n elt–nt a bokrok k”zt, az gyes rend“r felderĄti a terepet. Ha a helyszĄn als˘ r‚sz‚n keresg‚l, akkor abban a hihetetlen szerencs‚ben r‚szeslhet, hogy elti a f k k”zl el“robog˘ fekete furgon... Mivel gyalog el‚g kev‚s es‚lynk van utol‚rni egy sz guld˘ aut˘t, ink bb menjnk tov bb balra, ahol a foly˘ mellett megtal ljuk azokat a nyomokat, amir“l a l ny besz‚lt. MĄg vizsg lgatjuk a nyomokat, megjelenik Keith ‚s k‚t slukk k”z”tt kifejezi abb‚li aggodalm t, hogy Bains val˘szĄn–leg kinyĄrta a mag val hurcolt tŁszt ‚s bepottyantotta a foly˘ba. AmĄg mi helyszĄnelnk, addig “ visszamegy a kocsihoz ‚s r di˘n kihĄvja a bŁv rokat, akikre minden bizonnyal szks‚gnk lesz. H t akkor kezdjk meg a helyszĄnel‚st: vegynk v‚rnyomokat az vegpipett val (TAKE BLOOD); r”gzĄtsk a l bnyomokat gipszmint val (TAKE FOOTPRINT); csin ljunk fot˘kat a helyszĄnr“l (TAKE PHOTO). Most pedig boldogan belevetjk magunkat a mez“ k”zep‚n  ll˘ kuk ba, hisz' oly b torĄt˘an n‚z r nk (LOOK GARBAGE). Meglep“ dolog t”rt‚nik: szemetet tal ltunk! Persze ha megkavargatjuk egy kicsit (SEARCH GARBAGE), akkor mindj rt eredm‚nyesebb lesz a dolog: n‚h ny rongyos ruhadarabra bukkanunk, amelyen a s”t‚t foltok mintha alvadt v‚rre eml‚keztetn‚nek (TAKE CLOTHES). Sonny egy k‚k p˘l˘t ‚s egy szrke nadr got r ngat el“ a kuka m‚ly‚r“l, amelyek felt–n“en hasonlĄtanak a rabok  ltal viselt egyenruh kra. Nehezebb felfog sŁ rend“r”k sz m ra pedig a p˘l˘ mells“ r‚sz‚re egy n‚vk rty t is r varrtak (LOOK NAME): J Bains. Most egyel“re nincs m s dolgunk, mint v rni a bŁv rok ‚rkez‚s‚t. Addig agyoncsaphatjuk az id“t a bokrok ‚s a f k vizsg lgat s val, tov bb  a jobb oldali helyszĄnre t”rt‚n“  ts‚t l ssal, ugyanis oda fog meg‚rkezni a merl“csoport furgonja. A csoport cs”kkentett l‚tsz mmal sz ll ki: teljes egy szem‚lyt sz ml l. A f“parancsnok Moore n‚vre hallgat ‚s azut n ‚rdekl“dik, hogy vajon mi‚rt hĄvtuk ki “t erre az Isten h ta k”zep‚n l‚v“ helyre? Term‚szetesen az‚rt, mert bŁv rra volt szks‚gnk (DIVE). Moore azt  llĄtja, hogy nem nagyon szeret egyedl merlni ‚s sajnos moment n “ az egyetlen bŁv r a k”rny‚ken. Persze, ha v‚letlenl lenne neknk egy merl‚si enged‚lynk, akkor mindj rt jobban ‚rezn‚ mag t ‚s m r csobbanhatn nk is be a vĄzbe. Hm, h t ez igaz n kellemetlen: ilyen enged‚lyt sehol sem tal lunk. Tal n az‚rt, mert m r r‚g n lunk van, az Ąr˘asztalunk fi˘kj b˘l felvett t rc ban : csak a j t‚k szerz“je volt olyan kedves, hogy LOOK WALLET-re csak k‚t t rgyat mutatott meg a t rc b˘l. A harmadik LOOK INTO WALLET paranccsal kerl el“ ‚s ez v‚letlenl egy bizonyos Sonny Bonds nev‚re ki llĄtott els“oszt lyŁ bŁv rigazolv ny. Ha eddigre m r el“hal sztuk a t rca m‚ly‚r“l, akkor itt Sonny automatikusan fel is mutatja. Moore ”rl a nem rem‚lt koll‚g nak ‚s megk‚r, hogy v rjuk meg, amĄg  t”lt”zik a furgonban. Miut n visszat‚rt, mi‚nk a p lya: m sszunk be a furgonba, ahol egy teljes merl“ felszerel‚s v r bennnket. Gy–jtsk be sz‚pen a bŁv r felszerel‚s‚nek darabjait: a s rga b‚kauszonyt (TAKE YELLOW FINS), a gumi bŁv rruh t (TAKE SUIT), az ˘lommal b‚lelt ”vet (TAKE BELT) ‚s a bŁv rmaszkot (TAKE MASK, TAKE VEST). M r csak egy oxig‚ntart lyra van szks‚gnk (TAKE TANK) : egy sz mmal kell jeleznnk, hogy melyikre v gyunk: a szrke tengeri merl‚shez szks‚ges, teh t a s rg k valamelyik‚t r‚szesĄtsk el“nyben. Vegyk le mondjuk az els“t, mert merl‚skor ez nagy szolg latot tesz neknk: n‚h ny m sodperc mŁlva ugyanis kifogy ‚s megfulladv n m r nincs gondunk a j t‚k tov bbi r‚szeiben felmerl“ probl‚m k megold s ra... A tart ly lev‚tele ut n teh t nem  rt r pillantani a nyom sjelz“ m–szerre (LOOK GAUGE) ‚s azt tartsuk magunkn l, amelyik 2.200-at mutat. (A vĄz alatt folyamatosan fogyni fog, sz˘val nem  rt n‚ha r n‚zni.) Miut n ki”lt”ztnk, csattogjunk vissza a bŁv rhoz (EXIT). Moore gyorsan mag ra r ntja az uszonyait ‚s a maszkj t, majd hangos loccsan ssal elt–nik a foly˘ban. Sonny pedig ut na, hiszen a vĄz alatt a m sik bŁv r abszolŁt nem fog semmit csin lni. Az els“ dolog, ami a vĄz alatt mag ra vonja a figyelmnket, egy aut˘roncs. Ez f“k‚ppen arra j˘, hogy felesleges kutat ssal teljesen kimerĄtsk a tart lyunkat. Ink bb a mederfen‚ken keressk az dv”ss‚get (LOOK GROUND): az info azt mondja, hogy odalent egy csom˘ szem‚t tal lhat˘ ‚s sok sikert kĄv n az esetleges bizonyĄt‚kok felkutat s hoz. Ez alapvet“en bunk˘s g a r‚sz‚r“l, mert csak akkor fog LOOK GROUND-n l infot jelezni valamilyen t rgyr˘l, ha ‚ppen felette lebegnk. Ennek a helyszĄnnek a k”zep‚n, a k‚t szikla k”z”tt egy s rga villan s hĄvja fel mag ra a figyelmet (TAKE OBJECT): miut n megpucolgattuk a r rak˘dott moszatt˘l ‚s piszokt˘l, egy rend“rs‚gi jelv‚ny t–nik el“ (ez annak a Haines nev– rend“rnek a jelv‚nye, akit“l a feldh”d”tt horg sz elvette). A helyszĄnen tal lhatunk m‚g sz mos igen hasznos t rgyat, t”bbek k”z”tt egy n“i melltart˘t, ami Sonny nagy szomorŁs g ra egy kicsit m r csŁsz˘s ‚s nem is a mi m‚retnk. Egy teh t Łsszunk  t a bal oldali helyszĄnre. Itt a szikl k k”z”tt tal lunk egy ”sszet”rt veget, ami teljess‚ggel haszontalan, a bal oldalon viszont k‚t hĄn rcsom˘ k”z”tt egy kis szrke valami vonja mag ra a figyelmnket (TAKE OBJECT). A t rgyat megvizsg lva meg llapĄtjuk, hogy ez egy h zi gy rtm nyŁ k‚s akar lenni (az, amit Bains szegezett menekl‚s k”zben a tŁsz nyak nak). Val˘szĄn–leg Ągy akart megszabadulni a terhel“ bizonyĄt‚kt˘l : szerencs‚tlens‚g‚re megtal ltuk ‚s most magunkkal visszk. Łsszunk vissza az el“bbi helyszĄnre ‚s ott tov bb jobbra. Itt a leg‚rdekesebb dolog a fels“ r‚szen fogad bennnket. Miut n visszat”lt”ttk az utols˘ kimentett  ll st, akkor ink bb a jobb oldalon lev“ szikl kra ”sszpontosĄtsuk a figyelmet (LOOK ROCKS) : ott tal n nem visz el bennnket az ”rv‚ny... Valami van a szikl k m”g”tt! R ngassuk arr‚bb a k”veket (MOVE ROCKS) ‚s egy emberi k‚z jelenik meg alattuk. A k‚zhez tartoz˘ test tulajdonosa val˘szĄn–leg nem ‚rzi tŁl j˘l mag t a szikl k k”z”tt, teh t vigyk magunkkal (TAKE BODY). Erre Moore is el“keveredik valahonnan az aljn”v‚nyzetb“l ‚s segĄt a hull t kir ncig lni a partra. Szerinte nem tŁl sz‚p l tv ny. (Feleljnk neki NO-t ‚s teljesen boldog lesz t“le, hogy a gyilkoss gi csoport detektĄvj‚ben m‚g van valami emberi ‚rz‚s.) A ronda l tv nyt term‚szetesen lefot˘zhatjuk a csal di Mosolyalbum r‚sz‚re, tov bb  meg kell vizsg lni (LOOK BODY): egy goly˘t”tte lyuk van a fej‚ben (LOOK HEAD), a lyuk k”rny‚k‚re sz radt l“pornyomok pedig jelzik, hogy a hal lt hoz˘ l”v‚s a fejhez nagyon k”zel d”rdlt el. Az  ldozat tork n l‚v“ karmol sok (LOOK THROAT) arra engednek k”vetkeztetni, hogy a hulla megpr˘b lt v‚dekezni a gyilkosa ellen. Mint l that˘, nem koron zta siker az er“feszĄt‚seit... S‚t ljunk vissza a furgonhoz, ahol Sonny vissza”lt”zik a norm lis ruh j ba : addig Moore majd vigy z a tetemre. Tegyk be a helyszĄnel“ cuccot a csomagtart˘ba, majd sz lljunk be az aut˘ba ‚s sz˘ljunk be a k”zpontnak, hogy kldj‚k ki a halottk‚met a foly˘hoz (RADIO). Ezzel itt nincs is t”bb dolgunk, megindulhatunk a rend“rs‚g fel‚ (GO TO HOME). Tal n m r mag t˘l ‚rtet“dik, hogy megint nem fogunk oda‚rni: a r di˘n hirtelen az egyik j r“r jelenti a k”zpontnak, hogy felfedezte a keresett kocsit ‚s ld”z“be vette. Bains ‚szak fel‚ halad a 2nd Streeten, a repl“t‚r fel‚. Az ld”z“je nemsok ra jelenti, hogy a nagy forgalomban elvesztette az ld”z”tt aut˘t. Keith idegeskedik egy sort a r di˘n, mik”zben az ir nyt a repl“t‚r fel‚ vesszk (GO TO AIRPORT). A rept‚r parkol˘j ban ismer“s j rg nyt pillantunk meg: egy fekete furgon, ami egy alkalommal mintha m r megpr˘b lt volna eltni bennnket... Az any˘sl‚s fel“li oldal enn‚l is nyitva van ‚s ide is ben‚zhetnk : bent ugyan nem tal lunk semmi ‚rdekeset (b r meg lehet pr˘b lni ujjlenyomatot keresni),de mire kim szunk az aut˘b˘l, viszaj”n Keith is, aki k”zben hĄvott egy trailert az aut˘ elvontat s hoz. A repl“t‚r bej rat hoz egy zebr n juthatunk  t. Az ˘vatlan rend“r nem figyeli a jelz“l mp t ‚s b tran  tmenetelne rajta : az ilyen rend“r”ket persze r”gt”n el is ti egy arra j r˘ taxi ‚s Keith is csak annyit tud kiny”gni, hogy szerinte ez a fick˘ kiss‚ tŁll‚pte a megengedett sebess‚get... A megfontolt rend“r viszont ‚szreveszi, hogy a l mpa pirosat mutat. Hi ba  lldog lunk a j rdasz‚len z”ldre v rva, a l mpa nem fog v ltani : mindaddig, amĄg el nem s‚t lunk a bal oldalon l that˘ villanyoszlopig, amelyen egy gomb v rja, hogy megnyomjuk (PUSH BUTTON). A l mpa most n‚h ny m sodpercig z”ldre v lt ‚s ‚letnk kock ztat sa n‚lkl is  tvonulhatunk a m sik oldalra. Itt egy vir g rusl ny pr˘b l r nks˘zni kl”nf‚le z”lds‚geket ‚s miut n vettnk t“le egy sz‚p csokrot (BUY BOUQUET), bevonulhatunk megn‚zni a repl“j ratokat. Hm, h t a repl“j ratok az ™b”l-h borŁban foly˘ esem‚nyek miatt egy kicsit k‚sni fognak : de a k”vetkez“ CoV-ban felt‚tlenl meg‚rkeznek...