Police Quest III. (Sierra) The Kindred 1. nap Az els“ nap hal losan unalmas, rutinmunk k vannak. (Aki ezt a napot v‚gig k‚pes j tszani - a t‚rk‚pen val˘ d”gunalmas keresg‚l‚st, a kocsi man“verezget‚s‚t stb. -, az el“tt le a kalappal...) Indul s ut n a bal ajt˘n menjnk be az irod nkba. A fels“ asztal a mi‚nk, ahonnan a levelesl d b˘l vegyk ki a levelet, amelyben panaszt kapunk Pat Morales-r“l, egyik beosztottunkr˘l, hogy ordib lt, csŁnya szavakat haszn lt az egyik szitu ci˘j ban (hi ba... n“ az illet“, ezt valahogy kompenz lni kell...). Ennek ”r”m‚re menjnk ki onnan jobbra, a k”vetkez“ k‚perny“re, ‚s ott a bal fels“ szob ba. Az els“ sorban, k”z‚pen l Morales; sz˘ljunk oda neki, hogy fejt gĄt˘ ut n ”r”mmel v rjuk... Vegyk fel a sz˘sz‚k oldal r˘l a papĄrt (kis eligazĄt s). Miut n mindenki kiment, vissza az irod nkba, ahol m r v r Morales. A megbesz‚l‚s ut n (ahol csak azt tudjuk meg, amit m r mindenki tudott) v lasszuk a C lehet“s‚get: teh t a panasz jogoss g t nem vitatjuk. Miut n elment, a lifttel menjnk le az els“ emeletre, mert ott vannak a r‚g megszokott szekr‚nyek. Ha a n“i ”lt”z“be megynk be, akkor kitess‚kelnek, SoundBlaster-en kellemes meglepet‚ssel. A f‚rfi ”lt”z“ben a pont k”z‚pen lev“ szekr‚ny a mi‚nk, de amikor megpr˘b ljuk kinyitni, ijedten vesszk ‚szre, hogy sz mz ras. A k˘d 776. Vegynk ki mindent (l mpa, jegyzetfzet, gumibot, pisztoly), majd ha kimentnk, nyissuk ki a h tul/balra l‚v“ ajt˘t, ahonnan vegyk az elemeket ‚s a jelz“f kly kat. Ezut n m szk ljunk egy kicsit, majd amikor halljuk a bejelent‚st (SONNY BONDS, DISPATCH AT ONCE), fel a harmadikra, besz‚ljnk az emberhez: megtudjuk, hogy az Aspest Fall-ra kell mennnk, valami dilist megf‚kezni. Menjnk le a gar zsba, sz lljunk be a rend“rkocsiba. Nyomjuk meg a szir‚n t m–k”dtet“ gombot (hogy nagyobb sebess‚get haszn lhassunk), illetve a sz‚lv‚d“ alatti kis dobozszerkezetet kapcsoljuk be, hogy t j‚koz˘dni tudjunk. Ez ut˘bbi t‚rk‚pen hajtsunk le eg‚szen a River Łtig, ott forduljunk jobbra (fordulni ne forduljunk 45 MPH-n l nagyobb sebess‚ggel; gyorsf‚k az 'ENTER'), ‚s eg‚szen addig menjnk, amĄg el nem ‚rjk a nagy res t‚rs‚g alatti utat, jobboldalt. Itt amikor megl tjuk a r˘zsaszĄn– feliratot, srg“sen  lljunk meg. Kisz llva, a n“t k‚rdezzk ki, mi minden t”rt‚nt. Megmutatja, hogy jobbra kell mennnk. Gyernk! A diliny˘s a jelv‚nynket bev gja a vĄzbe, majd egy kis tŁr ra indul. Ne hagyjuk annyiban, kutassuk  t a ruh it: megtal ljuk a kulcsait ‚s az igazolv ny t. Fizessnk a jelv‚ny‚rt, ‚s a kulcsot hajĄtsuk j˘ messzire a vĄzbe. Erre kij”n a szem‚t. Miel“tt el‚rne, szedjk el“ a gumibotot, ‚s klikkeljnk vele az rg‚re! Most, hogy letepertk, bilincseljk is meg (l sd az inventory-t!) ‚s kĄs‚rjk be! El“tte m‚g klikkeljnk a derek ra:  tkutatjuk, ‚s egy t“rt is lelnk n la. Hoh˘, ez‚rt bev ghatjuk tiltott fegyvervisel‚s miatt!! Vigyk is vissza az “rsre (a t‚rk‚pen a 6. utc n fel, ott a Rose ut n lassĄtsunk, majd a Lython-ra forduljunk be). Aj nlatos nyomban berakni a revolvert a fogdaajt˘ el“tti fi˘kba (k‚z klikk, k‚z klikk az egyik fi˘kra, revolverrel klikk a nyitott polcra; illetve kiszed‚s: k‚z klikk, majd kulcs klikk a megfelel“ fi˘kra), kl”nben 2.50-nk b nja... Menjnk be a parkol˘b˘l jobbra nyĄl˘ ajt˘n. Az ablak alatti szekr‚nyre klikkeljnk a k‚ssel, amikor az “r a fegyenc b–njelei‚rt ‚rdekl“dik; ‚s a kih g si azonosĄt˘ sz m pedig (illeg lis fegyvervisel‚s) 12025. Miut n az “rltet beljebb tereltk, szedjk fel az ing˘s gainkat az el“bb emlĄtett csap˘ajt˘ m”gl. Az “r elmondja, hogy Morales v r minket a fellj r˘n, a 7. sug rŁt keresztez“d‚s‚n‚l. Ir ny a 7th. Avenue! Itt kanyarodjunk fel a gyorsforgalmi Łtra, de Łgy, hogy ‚pp el“ttnk legyen a keresztez“d‚s. A kocsi le ll, ahogy megl tjuk Morales j rg ny t. Morales azzal fogad, hogy az a hiszt‚ri s teh‚n nem hajland˘ al Ąrni, folyton lecsuk s‚rt k”ny”r”gve, m r csak a hecc kedv‚‚rt. Ezt besz‚ljk meg az alannyal is, aki Morales-t bunk˘ boszork nynak nevezi. A konklŁzi˘ az legyen, hogy ne vigy‚k be a n“t a b”rt”nbe (SIGNATURE). Ezut n tekeregjnk m‚g a gyorsforgalmin. Amikor visszafel‚ indul a kocsi, most m r megl tjuk mai els“ esetnket... Ez m‚g csak le llĄt bennnket, ‚s valamit ”szszezagyv l, hogy valakit k”vetett... A k”vetkez“ p ciens (ez lehet, hogy m shogy van, de ilyen tĄpusŁ feladv nyok vannak) hars ny unalmas 5 perces v rakoz s ut n k”vetkezik. Ez egy el“z“s vbeli lassŁ aut˘ lesz. Nem  rt megjegyezni: aut˘t Łgy kell meg llĄtani, hogy megpr˘b lunk m”g‚ befordulni. A kocsihoz vigy zva menjnk (h tulr˘l k”nnyen elkapnak az aut˘k)! TALK-oljunk a vezet“h”z, majd, ha megkaptuk a jogsit (ne TALK-oljunk ilyenkor Łjra, mert az sokszor csak sz˘beli figyelmeztet‚st eredm‚nyez!), vissza a kocsinkhoz, ‚s a jogsit nyomjuk be a fed‚lzeti sz mĄt˘g‚pbe, majd v lasszuk a FORM 900 menpontot. T”ltsk ki pontosan az id“rubrik t (ezt mindig az adott p ly ra be‚r‚skor jelzi ki a program - bal fels“ sarok!). A VEHICLE ID-re Ąrjunk a t bl zat alapj n 21654-et. Menjnk ki, miut n felszedtk a bntet“c‚dul t, ‚s AZZAL (ne a jogsival, mert  ltal ban az is csak megfedd‚st jelent) klikkeljnk az rge kocsij ra. Miut n v‚rbĄr˘val meg egy‚b, diszn˘k sz m ra design-olt dolgokkal megfenyeget, elhŁz. A m sodik eset gyorshajt s lesz (ez is valamivel a k”vetkez“ automata fordul s ut n lesz): 22349. A harmadik delikvens m r kem‚nyebb di˘: nem el‚g, hogy hullar‚szeg, r ad sul m‚g a cip“nket is ”sszeok dja, a szemvizsg lat ut n. Ne cic zzunk, v gjuk bilincsbeegy k‚z ikonnal klikkelve tereljk be a kocsinkba, ‚s sz‚pen vigyk be az “rs fogd j ba! (23152 a kih g s azonosĄt˘ja, ‚s miut n a bilincset leszedtk, klikkeljnk az ajt˘ra, mehetnk is...) Ekkorra feles‚gnk, Marie is v‚gez a mel˘val, ‚s kis hĄj n az ‚let‚vel is, mert a parkol˘ban leszŁrj k... M‚g a fogd ban sz˘lnak az azonnali k”zponthĄv sr˘l: ha odacs”rrentnk, megmondj k, hol is t”rt‚nt a t mad s: Oak Tree Mall (ez nem sokat mond, mert nincs a t‚rk‚pen...), ‚s valami k”zelebbi is: East Roses... at 300 block...: teh t a keleti Rose-r‚sz 300-as sz ma k”rl lesz a c‚lpont (ez eleve fent is van a t‚rk‚pen). —gy a 340-es sz m k”rl (el“z“leg persze lelassĄtva) le is kanyarodhatunk jobbra... A ment“kocsival mi is bemegynk a k˘rh zba, ‚s eg‚szen reggelig ott lebzselnk; k”zben b–njelk‚nt kapunk egy szakadt nyakl ncot: az egyik t mad˘‚ lehetett... Ut na m‚g kin‚znk (automatikusan) a helyszĄnre. Itt egy Łjs gĄr˘ baromkodik ("j˘, h t akkor megk‚rdezem m skor!", meg "szex-aberr ci˘i voltak a n“nek?"), de miel“tt eltakarodna, minden ut latunk ellen‚re sz˘ljunk ut na: mindenesetre megkapjuk t“le a n‚vjegyk rty j t, ‚s ezerszer is eln‚z‚st k‚r... Mi is n‚zznk kicsit k”rl a helyszĄnen! Ha el“szedjk az eleml mp t (egy elemcsere ut n!), m r a l b ikonnal m szk lhatunk. Ha k”zvetlenl Marie kocsij nak vezet“ fel“li oldala mellett megynk el, valami megcsillan a f”ld”n... egy h borŁs eml‚k‚rem... Hazahajtunk. 2. nap D‚lig alszunk, amikor a gyilkoss gi csoport f“n”ke zargat fel, hogy Marie gy‚t neknk adja. Miel“tt kij”nn‚nk, a szekr‚nyb“l szedjk ki Marie zeneg‚p‚t. Be is hajtunk a kapit nys gra: ott menjnk r”gt”n a gyilkoss gi csoporthoz (a mi ajt˘nkkal szemk”zt). Bent a f“n”k megadja Marie eset‚nek nyilv ntart si sz m t, illetve egy, az esethez kapcsol˘d˘ m sik mapp ‚t; valamint kiderl, az igencsak prof n Morales-t osztott k mell‚nk... Hogy sz˘ra bĄrjuk a termin lunkat, el“sz”r n‚zznk be a r‚gi szob nkba a Computer ID Requisition Form-‚rt (a szokott kos rk ban van), ‚s ezt adjuk oda fent (3. emelet) az oszt lyvezet“nek. Megfelel“ m–szaki magyar zattal: ne ”ntsnk r  k v‚t, fagyit; mert ez egy szuper, V5.0 30 MHz-es, XGA, 4 MByte RAM-os termin l; amib“l persze Sonny nem sokat ‚rt (most minek dehoneszt lni a rend“r”ket, kedves Sierra?). Megkapjuk a k rty t, amit most m r haszn lhatunk is Łj g‚pnk”n, az Łj hivatalban. A h borŁs ‚rem adatait a Homicide/Serial# menpont alatt Ąrhatjuk be: innen megkapjuk a tov bbi mappahivatkoz si sz mot; ami a m sik kett“vel egytt a Homicide/ Review case pont alatt n‚zhet“ meg. A h rom mappa fontosabb adatait (helyszĄn, id“pont) jegyezzk fel. Az Łjs gĄr˘t is hĄvjuk fel: megĄg‚ri, hogy felhĄv st tesz k”zz‚ a m snapi lapban, szemtanŁ-keres‚sre. V‚gl ir ny a k˘rh z. Ott el“sz”r a h ts˘ vir gzletben egy harmadfeles‚rt vegynk egy szegf–t, majd kint k‚rdezzk meg (k‚tszer) a port st, hogy Marie melyik szob ban van. Nyomjuk meg a liftgombot, ‚s ir ny fel. Adjuk oda Marie-nek a zen‚l“ dobozt ‚s a vir got. Egy p r pontocsk ‚rt m‚g bŁcsŁcs˘kot is lehelhetnk a n“re... 3. nap Munkakezd‚skor a lev‚lkos rban egy fecnit tal lunk, hogy tanŁ jelentkezett az Łjs ghirdet‚sre. Ha felhĄvjuk a Dispatch-ot, megtudhatjuk, honnan sz llĄthatjuk be: 325 S 2nd Street. Gyernk is oda a civil kocsival! Sz lljunk ki, ‚s menjnk a plat˘n alv˘ alakhoz. Egyszer besz‚ljnk hozz , majd mutassuk meg a lev‚lt rc nkat (a rend“rjelv‚nnyel). Sajnos addig nem hajland˘ velnk j”nni, mĄg biztons gban nem tudja a holmijait, amik a kiskocsij ban vannak; az viszont nem f‚r be a kocsinkba... Tal n ha odabilincseljk a vĄzvezet‚khez a kocsit, nem lopj k el... Vissza az “rsre. Vegyk fel a m”g”ttnk l‚v“ asztalr˘l a kaj t, ‚s adjuk oda a n“nek, amikor k”zli, hogy kisz radt. Tegyk be a computerbe a k rty t, ‚s rakjuk ”ssze a k‚pet (TOOLS/DRAW... menpont). Vigy zat! Az arc minden egyes r‚szlet‚t kl”n-kl”n kell kiv lasztani ‚s adjuszt lni (arcsz‚less‚g, haj, szak ll stb.). AZ ADOTT RSZLETNL NE LLJUNK MEG AZ I THINK...-tĄpusŁ kommentn‚l, hanem v rjunk olyan sz”vegekre, hogy "Teljesen egyezik", vagy "B r az elhelyez‚se nem stimmel, de egyezik". Ut˘bbi esetben ‚rtelemszer–en a k‚t (vĄzszintes, illetve fgg“leges) potm‚terrel  t llĄthatjuk a vizsg lt dolog helyzet‚t. Hogy a n“ Łjra nyilatkozzon az Łj be llĄt sr˘l, l‚pjnk  t valamely m sik von s ikonra, majd vissza; ‚s ezt tegyk addig, amĄg teljesen OK nem lesz MINDEN arcvon s. Ekkor SEARCH, ‚s megtudjuk, ki a gyanŁsĄtott - a h rom lehets‚gesb“l szint‚n a szemtanŁ v laszt. Ezek ut n a besz‚dnkre m r csak "I wanna go home"-mal v laszol, Łgyhogy vissza is sz llĄtjuk, persze a bilincsnket felszedve. Visszafel‚ Morales megint kisz ll telefon lni. AmĄg karattyol, n‚zznk k”rl a kioszkokban: lelnk egy kulcsm sol˘t, egy soroz si fogad˘irod t (ahonnan pillanatok alatt sipirc ki!) meg egy  tlagboltot. Mikor Morales v‚gzett (kezd felt–n“ viselked‚s– lenni ez a n“! Legjobb lesz szemmel tartani...), hajthatunk is vissza az “rsre. 4. nap E napon jusson esznkbe a f“technikus els“ napi egyik telefonbesz‚lget‚se: akkor m‚g h rom napot k‚rt az egyik gyfele a k”lcs”n kapott ir nyjelad˘ haszn lat ra; most viszont m r visszakapta, ‚s el is k‚rhetjk (k‚z klikk a sz mĄt˘g‚p‚t“l kicsit balra, az asztal ra, majd a fi˘kb˘l szedjk fel a szerkezetet). Munk ba menet tal lunk egy bĄr˘s gi id‚z‚st a kosarunkban, ‚s mivel nincs rajta id“pont, ak r indulhatunk is a bĄr˘s gra (a Rose-n balra kanyarodunk, majd a 2. keresztutc n szint‚n balra ‚s f‚keznk, mihelyt a COURT kiĄr st l tjuk), miut n a feh‚r-fekete keszty–tart˘j b˘l felszedtk a sebess‚gm‚r“ hiteless‚g‚t igazol˘ papĄrt (ez fontos, mert kl”nben elveszĄtjk a pert!). A t rgyal son - ha visszakapjuk a kurzort, besz‚ljnk a bĄr khoz. Ruiz a szokott anti-fajv‚d“ jelszavakkal t mad r nk, ‚s hasonl˘an pr˘b l a bĄr kra hatni; ez ellen csak akkor tehetnk, ha k‚r‚sre felmutatjuk a sebm‚r“-cetlit ‚s anno az id“pontot is igen pontosan vezettk fel a bĄrs gpapĄrra (ha nem tettk volna, ne RESTORE-oljunk, mert t‚tje Łgysincs a dolognak...). Visszat‚r‚skor Morales m r megint kiugrik telefon lni, de - el‚g gyanŁs! - ahhoz m r tŁl ideges, hogy a k‚zit sk j t is mag val vigye. Kutassuk  t! Egy kulcsot lelnk, amit ak r azonnal le is m soltathatunk a kulcsm sol˘val (fizessk ki!), majd fut s vissza ‚s azonnal (!) tegyk vissza az eredeti kulcsot az ersz‚nybe! Amikor beindĄtottuk a kocsit, r”gvest gyilkoss gi esethez hĄvtak a Rose 300 Nyugat-ra. Hajtsunk is oda! Mihelyt az ideg“rl“ k”zj t‚koknak v‚ge, szeml‚ljk meg a hull t a kuk ban. Egy klikk a nadr gj ra: egy Driver's ID, amivel az Inventory-menben a Note Book-ra klikkelve, ped ns nyomoz˘khoz hĄven, kapunk p r pontot. A k‚zzel a has ra klikkelve, a felt–rt p˘l˘ alatt egy szab lyos ”tsz”get l tunk! Erre is klikkeljnk a Note Book-kal! Ha m‚r kiszedtk a kocsink csomagtart˘j b˘l a helyszĄnel“ felszerel‚st (fogpiszk l˘, nejlontasakok ‚s egy vakar˘), a k‚zk”rm”k alatt (a fogpiszk l˘val az ujjakra klikkelve) is  shatunk kicsit: tal n Ągy is t”bbet tudunk meg az elk”vet“r“l (de ha m r az ”tsz”gn‚l tartunk, Łgyis tudjuk, ki az, de nem  rt a m‚g t”bb bizonyĄt‚k, amit persze az “rs”n azonnal be is kell majd adnunk a bizonyĄt‚kgy–jt“ oszt lyra). A kocsin s‚rl‚snyomok vannak: val˘szĄn– egy tk”z‚s... Term‚szetesen a m sik kocsir˘l fest‚knyomok is maradtak, amit a kapar˘val szedhetnk le az egyik tasakba (‚s ebb“l rem‚lhet“leg meg lehet majd  llapĄtani a m sik kocsi gy rt˘j t ‚s tĄpus t). Ezek ut n indulhatunk is vissza az “rsre. A bizonyĄt‚klead˘ban erre a Dent-esetre kapunk egy Łj hivatkoz si sz mot: 199145 (a sz mĄt˘g‚p REVIEW CASE-j ban Ągy hivatkozhatunk r ). Miut n mindk‚t bizonyĄt‚kot (persze itt is az az ostoba vontatott cselekm‚ny van, mint az eg‚sz PQ3-ban) leadtuk, gyernk fel az asztalunkhoz (ha valaki nem jegyezte volna meg: m sodik emelet, ‚s imm r a gyilkoss gi csoport). A kos rban egy srg“s zenet van a k˘rh zb˘l: hajtsunk is oda (Rose-n jobbra, 2. keresztutca jobbra, Peach ut n lassĄt, majd meg ll)! R”gt”n menjnk a lifthez, ‚s fel. Most n‚mi ‚rdekesebb dolgot is tal lunk Marie  gya v‚g‚n: az infŁzi˘adagol˘ be llĄt s t 0.005-ben szabja meg. Ha k”zelebbr“l megpillogjuk Marie-t, l thatjuk, hogy a h tt‚rben l‚v“ m–szer ennek h romszoros t, 0.015-”t jelez: s mivel egy alp ri rend“r ne vacakoljon m–szaki cuccokkal, menten hĄvjuk a n“v‚rt a Marie feje felett, a csatlakoz˘k mellett l‚v“ piros gombbal. Hamarosan meg is ‚rkezik. Besz‚d klikk: elmondjuk, milyen ciki van a be llĄt ssal, erre elmegy, ‚s hĄvja a doktort, aki mindent rendbe rak, s–r– bocs natk‚r‚sek k”zepette. Menjnk ki, kint csatlakozik Morales is (valahol bent k˘ric lt, ‚s Ągy nem kiz rt, hogy “  llĄtotta el a m–szert). 5. nap Amikor be‚rtnk az “rsre, ir ny az irod nk. Olvassuk el a faliŁjs got (jaj de j˘: holnap lehet, hogy megszabadulunk Morales-t“l!), majd indĄtsuk be a sz mĄt˘g‚pet, ‚s REVIEW CASE-zel n‚zzk is meg az eset‚t. L thatjuk, az Evidence Analysis-ben is sz˘ esik m r a kocsir˘l, m‚ghozz  pontos tĄpussz m - ‚s gy rt si ‚v - megjel”l‚ssel. Sz˘ljunk is be a k”zpontba (QUIT*2, telefon, DISPATCH), hogy k”r”ztess‚k az adott kocsit, ‚s vigy zzanak vele, mert a sof“rnek val˘szĄn– fegyvere is van. Forduljunk Łjra a g‚phez, ‚s l‚pjnk be a TOOLS/CITY MAP/DRAW CRIMES menpontba. A n‚gy, eddig ismert gyilkoss g PONTOS (sajnos m‚g ekkor sem biztos, hogy a program elfogadja - nesze neked izgalom ‚s g”rdl‚kenys‚g!) hely‚re rakjunk egy-egy csillagot, majd a m sik menponttal (DRAW LINES m˘d) k”t”gessk ”ssze a pontokat. Ha szerencs‚nk van, a program elfogadja, ‚s kiĄrja, hogy ez egy 5. csŁcs n‚lkli ”tsz”g. Ezt is rajzoljuk be, ‚s m ris mehetnk ide, ahol val˘szĄn–leg a legk”zelebbi gyilkoss g t”rt‚nik majd... El“tte az‚rt n‚zznk be a pszichi terhez (az emeleten a legink bb jobbra l‚v“ ajt˘), megtudakolni, egy gyilkos vajon milyen val˘szĄn–s‚ggel tud matematikailag ilyen hal lpontosan tervezni, ‚s mik az es‚lyei a k”vetkez“ gyilkoss gnak; de az rge nincs bent. Viszont az asztal n lelnk egy mapp t Morales-r“l: fussunk is  t, mert eddig is el‚g gyanŁsnak bizonyult a n“... Az olvas s ut n m‚g gyanŁsabb is lesz... Menjnk le a kocsihoz, ‚s ir ny az Łj pont k”rny‚ke, az 'Old Nugget Saloon'. Ott kisz llva, szedjk fel a helyszĄnel“ cuccot a kocsink csomagter‚b“l, ‚s tekintsk meg a b r el“tti, igencsak gyanŁs kocsit. A szem ikonnal a bal oldali, h ts˘ r‚sz‚t n‚zzk meg f“leg (vegynk egy fest‚kpr˘b t!), ‚s er“sĄtsk fel az ir nym‚r“ szerkenty–t. A kocsm ba ben‚zve, ott senki ismer“st nem lelnk, de hamarosan bel‚pett Rocklin (mint a m sodik bili rdj t‚kos), de mihelyt megl tott bennnket k”zeledni (szem klikk, majd pisztolyt el“), elmeneklt. Ezut n a kocsinkkal szerencs‚re j˘l tudjuk k”vetni a jelad˘t. H la Rocklin vezet“i tud s nak, hamarosan fejre ll. A szerencs‚tlens‚g hely‚n el“sz”r is helyezznk el (az Łton) egy-k‚t figyelmeztet“ f kly t (ha nem lenne, akkor szedjnk ki a kocsink csomagtart˘j b˘l n‚h nyat). N‚zzk meg a szerencs‚tlenl j rt kocsit. A slusszkulcsot szedjk ki, amelynek segĄts‚g‚vel kinyithat˘ a kocsi csomagtart˘ja, ahol ”t (!) kis csomag kokaint lelnk. Amikor (k‚z ikon) ezeket magunkhoz akarn nk venni, egy koll‚g nk sz˘l, hogy bĄzzuk a csomagok “rz‚s‚t ink bb Morales-re. Amikor a halottk‚m meg‚rkezik, ir ny az “rs. AmĄg Morales a bizonyĄt‚klead ssal vacakol, mi ki tudjuk haszn lni t voll‚t‚t: a lem solt kulcsokkal az Ąr˘asztala kinyithat˘, ahol egy ”lt”z“szekr‚ny-k˘dot tal lunk. Mikor lenne ‚rdemes megl togatni? Term‚szetesen akkor, amikor n“k nincsenek bent: l sd a faliŁjs g hirdetm‚ny‚t, teh t m snap. A fi˘kot z rjuk vissza, majd menjnk ki. N‚zznk ezut n be a legŁjabb aut˘szĄnpr˘b val a bizonyĄt‚klead˘ba (ak r a 199144, ak r a 199145 al  el lehet k”nyvelni). A k˘rh zban csak cs˘koljuk meg Marie-t, majd gyernk haza. 6. (utols˘) nap Ir ny a gyilkoss gi csoport, ‚s r”gvest besz‚ljnk a kapit nnyal. A sz mĄt˘g‚ppel n‚zzk meg, Morales mennyi k bĄt˘szer-csomagocsk t szolg ltatott be. Menjnk le a n“i ”lt”z“h”z. Sajnos ott van a takarĄt˘, Ągy nem lesz olyan egyszer– bejutnunk... Tal n ha a f‚rfi ”lt”z“ben egy kis  rvizet gener lunk, nem fog a folyos˘n lebzselni...: a WC-papĄrral t”mjk el a WC-lefoly˘t. Menjnk ki, majd besz‚ljnk az rg‚hez, aki menten elvonul feltakarĄtani az  rvizet, mi meg bemehetnk a n“i ”lt”z“be. Keressk meg Morales szekr‚ny‚t (336). Meg is leljk benne a hi nyz˘ drog-csomagocsk kat, amit persze r”gvest fel is jegyznk a noteszbe (klikk a Notebook-kal a fi˘kra). Vissza a gyilkoss giakhoz. A kapit nyt azonnal t j‚koztassuk felfedez‚snkr“l, ‚s ut na induljunk a bĄr˘s gi orvosszak‚rt“h”z. Ott, amĄg az rge meg‚rkezik, olvasgassuk a testek cetlijeit, majd amikor r nktal l, ad egy Łjs gkiv g st, meg Rocklin legutols˘ ismert lak scĄm‚t. N‚zzk  t az  ldozatok c˘km˘kjait (a zs kot kinyitva): tal lunk egy med lt, ami viszont anno Marie-‚ volt (hi ba, m‚giscsak rabl˘gyilkoss g  ldozata volt Marie!): ugorjunk is be a k˘rh zba, ‚s adjuk oda neki! Csodak‚nt viselkedett... A k˘rh z ut n indulhatunk Rocklin cĄm‚re; k”zben a r di˘n egy m sik cĄmet is kapunk, ami ‚rdekes m˘don ugyanaz volt, mint Łtic‚lunk: Rocklin h za. A t–zolt˘parancsnok enged‚lyt ad, hogy ben‚zznk a h zba (miut n a bizonyĄt‚kgy–jt“ cuccokat a csomagt‚rb“l kiszedtk). Menjnk be. Szedjk fel a f”ld”n fekv“, t”rmel‚k borĄtotta f‚nyk‚pet. N‚zzk meg: PALM TREE, az alak egyenruh ban, ‚s egyebek: ez bizony igen hasznos segĄts‚g! Menjnk h tra az olt rszob ba, ahol az egyik  ldozat haj- ‚s v‚rmaradv nyaira bukkanunk (m‚gis milyen hasznos, ha a gyilkos ennyire istenf‚l“! - vagy s t nista?), amiket a kapar˘val, illetve a nejlonokkal felszedhetnk. Menjnk ki, majd miel“tt a megszerzett cĄmre induln nk, keressk fel a m r emlĄtett toborz˘irod t (l sd: Marie leszŁr sa, 341 E. Rose), h tha “k tudnak valami hasznosat mondani Michael ‚s Jessie fot˘ja alapj n (mert m‚giscsak katonaruha...). Mihelyt a tiszt ledar lja a mond˘k j t, mutassuk meg a rend“rigazolv nyunkat (hogy m‚gis keszty–s k‚zzel b njon velnk...), ‚s a fot˘t. Kiprintel egy akt t, amit vigynk is vissza, ‚s a pszichol˘gusunknak mutassuk is meg Michael Bains akt j t. A doki elmondja a tudnival˘kat, ‚s n‚mi tan csot is ad. Ir ny a gyanŁsĄtott h za. El“sz”r itt nem sokat tudunk tenni, mert nincs h zkutat si parancsunk, amit csak a bĄr˘s gon szedhetnk fel. Teh t ir ny a bĄr˘s g. El‚g neh‚z megszerezni a parancsot: el“sz”r besz‚ljnk a kld”nccel, ‚s mutassuk meg neki az Łjs gkiv g st. Amikor a bĄr˘ el‚ j rulhatunk, TALK, majd mutassuk meg a Jessie ‚s Michael Bains-fot˘t, ‚s Łjfent az Łjs gkiv g st. V‚gre megkapjuk a parancsot. Sajnos, ekkor m‚g mindig nem juthatunk be a h zba, hi ba van h zkutat si parancsunk. Ez‚rt menjnk vissza az “rsre, segĄts‚get toborozni. El“sz”r menjnk be a bizonyĄt‚klead˘ba, ahol a fot˘t, a v‚r- ‚s hajmint t, az Łjs gkiv g st, a kultikus k”nyvet ‚s gy–r–t adjuk be, majd vissza a bĄr˘s gra. A bĄr˘ segĄts‚get fog kldeni. Mehetnk vissza a gyanŁsĄtott h z ba. Amikor kisz lltunk a kocsib˘l, hŁzzuk fel a pisztolyt (Łgy, hogy a pisztoly ikonnal Sonny-ra klikkelnk - az‚rt nem lehet olyan hlye egy nyomoz˘, hogy erre menten lel“je ”nmag t...), ‚s az ajt˘ bal oldal ra  lljunk, Talk (adjuk  t a h zkutat si parancsot), majd be - azonnal r nk l“nek. Viszonozzuk a tzet, majd bilincseljk meg a t mad˘kat (m sik lak˘ is van a h zban, de mindennem– fegyver n‚lkl - “ is egy pillanat alatt lekapcsolhat˘). Vizsg ljuk  t a szob t! Az  gy alatt lelnk egy TV-t vir nyĄt˘t. Klikkeljnk r , majd nyomjuk meg az S gombot. Egy titkos ajt˘ nyĄlik meg! A t–zhelyen menjnk be, m‚g mindig felhŁzott fegyverrel, mert bent egy harmadik t mad˘ v r majd. Azonnal l“jnk! s m ris rend“rk‚zen van a titkos droglaborat˘rium... V‚gl megadunk a programban haszn latos n‚h ny k˘dot: 10851 Lopott j rm– 12951 JogosĄtv ny n‚lkli vezet‚s 14601 Bevont jogosĄtv nnyal vezet‚s 20002 Cserbenhagy s 21450 tment a STOP jelz‚sen 21453 tment a piros jelz‚sen 21654 TŁl lassan megy az el“z“s vban 21703 Nem tartja a k”vet‚si t vols got 22349 TŁll‚pi a sebess‚ghat rt 23103 —gy vezet, hogy nem n‚z a visszapillant˘ba 23152 K bĄt˘szer hat sa alatt vezet 28002 Sz”k‚s a letart˘ztat sb˘l 05150 K‚pess‚geinek nincsen teljes birtok ban 11351 Illeg lis anyag birtokl sa 11351 Kokain birtokl sa 12025 Illeg lis fegyvervisel‚s 148 Ellen ll a letart˘ztat snak 187 Gyilkoss g 664,187 Gyilkoss gi kĄs‚rlet 207 F‚lrevezet‚s 211 Fegyveres t mad s 242 T mad s ‚s tettlegess‚g 245(d)(1) T mad s ‚s tettlegess‚g egy rend“r ellen 459 Lop s