Prince of Persia 1. (PC) I. szint A kezd“k‚perny“n ugorjunk egyet, a padl˘ egy helyen meg fog remegni. Ahol ezt megl ttuk, ott egyszer–en fussunk keresztl rajta. Ne  lljunk meg egy pillanatra sem, mert akkor le fogunk esni, ‚s ezzel el is bŁcsŁzkodhatunk az els“ ‚letnkt“l. De sebaj, lesz m‚g r  alkalom, hogy Łjat kapjunk, nem is egyet. Ha sikerlt  tfutnunk Łgy, hogy k”zben nem estnk le, akkor a k”vetkez“ l‚p‚snk az lesz, hogy elmegynk a lyuk sz‚l‚ig, ott megfordulva ‚s tartva a 'SHIFT'+'LE' gombokat kellemesen f”ldet ‚rnk az als˘ mez“ben. Persze vannak h“s”k, akik csak Łgy lel‚pnek. Egy ‚lettel t”bb vagy kevesebb, nem sz mĄt (persze a 'SHIFT' gombot egy ideig tartani kell, majd amikor megjelenik a m sik k‚perny“, akkor m r elereszthetjk). Ha innen b rki is jobbra indul, az egyenesen a veszt‚be rohan. Ugyanis kard n‚lkl az ellens‚g azonnal meg”l. Bizony ra m r mindenki r j”tt, hogy szereznnk kell egy kardot. Menjnk balra, majd a szakad‚kot  tugorva nyissuk ki az ajt˘t, l‚pjnk r  a szakad‚k bal oldal ra, ha m‚g ezt nem tettk meg. A szakad‚kot k‚tf‚lek‚ppen ugorhatjuk  t. Az els“ lehet“s‚g: nekifut sb˘l nyomjuk meg a felfel‚ gombot (persze a fut st ne hagyjuk abba). Ekkor egy hatalmasat ugrunk. A m sik lehet“s‚g: megk”zelĄtjk a szakad‚k sz‚l‚t ('SHIFT'+'BAL'), majd tartava a 'SHIFT'-et nyomjuk meg a balra-fel gombot (a numerikus billenty–zeten a '7'-es gomb). Legjobb ilyenkor a 'SHIFT'-et nem elengedni, mert sz‚lesebb szakad‚k  tugr sa eset‚n Ągy meg tudunk kapaszkodni a perem sz‚l‚n‚l, ‚s megnyomva a felfel‚ gombot ('8') fel tudjuk magunkat hŁzni. De az igaz n sz‚les szakad‚kok eset‚ben csak az els“ m˘dszer a hat sos. Folytassuk utunkat addig, amĄg r  nem bukkanunk a kardunkra, kisebb-nagyobb neh‚zs‚gek  r n. Felv‚tele ut n menjnk vissza a kezd“k‚perny“ alatt l‚v“ szob ba, majd most m r nyugodt l‚lekkel menjnk tov bb jobbra. Itt a kardunk automatikusan a keznkbe kerl. A leghat‚konyabb harci taktika, amely m‚g a legf‚lelmetesebb ellenfelet is ki tudja j tszani, a k”vetkez“: nyomogassuk a felfel‚ gombot, ‚s amikor ellenfelnk ‚ppen t madni akar, nyomogassuk meg a 'SHIFT'-et, persze a felfel‚ gombot tov bbra is nyomkodjuk, ha ellenfelnk nem sz nd‚kozik bennnket megtni, akkor csak a felfel‚ ('8') gombot nyomkodjuk. Ezzel azt ‚rjk el, hogy v‚dekeznk. A k”vetkez“ k‚perny“n van a f“ajt˘, amin  t tudunk jutni a k”vetkez“ szintre. Jelen esetben az ajt˘nyit˘ ugyanebben a szob ban van. K‚t lehet“s‚gnk van arra, hogy ne kelljen felszednnk a kardot. Az els“, amely n‚mi vesz‚llyel j r, hogy miut n a start szob b˘l leugrottunk az als˘ szob ba, menjnk balra. Persze az ellenf‚l, mit sem sejtve a tervnkr“l, k‚szs‚gesen neknk akar rontani. Ezt ne engedjk meg neki, hanem kezdjnk el futni fel‚je, ‚s egy alkalmas pillanatban ugorjuk  t “t. Haszn ljuk a hosszŁ ugr st. Majd amikor f”ldet ‚rnk, ne n‚zznk, mint borjŁ az Łj kapura, hanem fussunk ki a szob b˘l. Ez a trkk a legt”bb esetben bev lik. Ezzel rengeteg id“t takarĄtunk meg. A m sik lehet“s‚g az egyszer–bb. Nyomjuk meg a 'SHIFT'+'L' gombokat. Ezzel  tl‚ptnk a k”vetkez“ szintre. Ezt t”bbsz”r is megtehetjk, a negyedik szintig. T”bbet ‚r ink bb v‚gigkĄnl˘dni a p ly kon, mivel el‚g sok l tnival˘ akad rajtuk. Miel“tt  tl‚pnk a k”vetkez“ szintre, el“bb egy k˘dot kell megfejtennk, van, akinek ezt nem kell. Att˘l fgg, hogy ki milyen j t‚kverzi˘val rendelkezik. Egy kors˘t kell meginnunk, amely egy bet–vel van ell tva. Persze az‚rt van t”bb, hogy megt‚vesszenek bennnket. Ugyanis, ha rossz bet–vel ell tott kors˘t iszunk meg, akkor elvesztjk az egyik ‚letnket. A helyes kors˘ felhajt sa ut n megnyĄlik el“ttnk az Łt a m sodik szint fel‚. II. szint A kezd“k‚perny“t“l balra van egy ember, aki nagyon meg szeretne ”l(el)ni bennnket. Viszonozzuk vend‚gszeretet‚t, nyĄrjuk ki. A k”vetkez“ mez“ben lehet“leg ne rohanjunk bele a tsk‚kbe, mert akkor HASTALAVISTA BEYBI, hanem vagy ugorjuk  t, vagy gyalogoljunk keresztl rajta. A t‚rk‚pen feltntetett +-t aj nlatos meginni, mert plusz (MULTIVITAMIN) ‚letet kapunk, ez sokat jelenthet a k‚s“bbiek folyam n. Keressk meg a t‚rk‚p alapj n a f“ajt˘t. Az ajt˘nyit˘ t“le eggyel balra tal lhat˘. III. szint Induljunk jobbra, majd teljesen fel. Igyuk meg a +-t. Majd visszafel‚ j”vet r l‚pnk az ajt˘nyit˘ra, kezdjnk el rohanni ‚s ugr lni balra, mert m skl”nben az ajt˘ lez rul el“ttnk, ‚s mi hoppon maradunk. Nem tudunk tov bb menni. Ilyen, ‚s ehhez hasonl˘ esetekben c‚lszer– nem feladni a j t‚kot, hanem megism‚telni, azaz visszamenni az ajt˘nyit˘hoz ‚s m‚g vagy sz zszor megpr˘b lni, ha nem megy. A f“ajt˘nyit˘ abban a helyis‚gben van, amelyben maga a f“ajt˘ is tal lhat˘ (X). Persze a fazon kedv‚‚rt vissza kell mennk a start mez“ig, majd onnan m‚g tov bb balra a kij ratig. Ha v‚letlenl megesne valakivel, hogy Łtk”zben, mĄg visszafel‚ igyekszik, el‚be kerl egy csontv z, az ne ijedjen meg, mert az sem fog t“lnk megijedni. A megfelel“ bemutatkoz s ‚s miegyebek ut n (pl. k‚zfog s, vagy ami ‚ppen esznkbe jut), pr˘b ljuk meg megcsiklandoztatni az ‚l“holtat. Ne sajn ljuk meg “t nagyon. De az‚rt ne is vigyk tŁlz sba, mert vagy sz zhuszon”t ˘rai p rbaj ut n r  fogunk j”nni magunkt˘l is, hogy most az egyszer kem‚ny f ba v gtuk a kardunkat. Mivel csontos bar tunk, m r r‚g˘ta alulr˘l szagulja az iboly t, nem tudjuk meg”lni, mint ahogyan azt eddig tettk. A megold s pofon bonyolult. Amikor j˘l eltal ljuk, sz‚t fog hullani kisebb-nagyobb csontocsk kra. Miel“tt m‚g Łjb˘l ”sszeszedn‚ mag t, l‚pjnk hozz  k”zelebb, ‚s ism‚teljk meg a m˘dszert, eg‚szen addig, amĄg le nem esik. Na, most fog mindenki egy j˘ nagyot !!??#$!-kodni. Mivel egy apr˘cska dolgot nem csin ltunk meg, miel“tt szembesz ltunk volna vele. H t igen, m‚g a kezdet kezdet‚n balra kellett volna mennnk, hogy az itt l‚v“ szakad‚k el“l elt volĄtsuk a fedel‚t, hogy v‚n bar tunkat le tudjuk oda l”kni. Jobb k‚s“bb, mint sohahahahahaha... Ekkor tizenegy lehet“s‚g k”zl v laszthatunk, ha m r a szerencse is v‚gleg elp rtolt volna t“lnk. Az els“ lehet“s‚g, hogy Łjra kezdjk a j t‚kot (ez nem gazdas gos). A megmaradt lehet“s‚gekb“l ki ki kedv‚re v logathat, "Kezdjk Łjra a szintet!!!". Erre az eg‚sz cerem˘ni ra az‚rt volt szks‚g, mert a mi Łtvonalunk v‚letlenl megeggyezik a rosszcsont‚val. IV. szint A kezd“k‚perny“r“l menjnk balra. N‚h ny k‚p ut n eljutunk egy +-ig, h”rpintsk fel a saj t eg‚szs‚gnkre. Ahol csak tehetjk, ejtsnk az ajt˘nyit˘kra egy-egy k“lapot. Ezzel azt ‚rjk el, hogy visszafel‚ j”vet nem kell rohannunk annyira, az ajt˘k nem fognak becsuk˘dni. T‚rjnk vissza, de ne teljesen a kezd“ k‚perny“re, hanem eggyel el“bbre. Menjnk lefel‚, majd teljesen jobbra. Vigy zzunk, a tsk‚be ne rohanjunk bele. A f“kapun l kldjk m svil gra az ott l‚v“ katon t, majd menjnk k‚t mez“t jobbra, ott tal lhat˘ a f“ajt˘nyit˘. A t‚rk‚p alapj n l‚pjnk r , majd menjnk vissza a csillaggal megjel”lt helyre. Itt nagy meglepet‚snkre nem tudunk tov bbmenni. Miel“tt b rki is r j”nne, mi a k”vetkez“ teend“nk, aj nlatos j˘l megn‚zni magunkat a tk”rben, h tha az˘ta m r lefagyott a mosoly az arcunkr˘l. A megold s a k”vetkez“: vegynk m‚ly l‚legzetet, ‚s nekifut sb˘l ugorjunk bele a tk”rbe. A l tv ny nem fog elmaradni. Mi  tesnk a tkr”n, a tk”rk‚pnk pedig kifut a k‚pb“l. Legynk ˘vatosak, mert az ”sszes ‚letnkb“l csak egy fog megmaradni. Menjnk a f“ajt˘hoz, ‚s l‚pjnk be rajta. V. szint Nyissuk ki a jobb ajt˘t, ‚s induljunk el arra. A +-vel ne is t”r“djnk, Łgysem tudjuk meginni, van aki megissza el“lnk. De az‚rt csak pr˘b ljuk meg, h tha szerencs‚nk lesz. Menjnk vissza a kezd“szob ba, azzal a kl”nbs‚ggel, hogy fellr“l l‚pjnk be. Haszn ljuk a nagy ugr sokat, ‚s k”zben ne felejtsnk el kapaszkodni ('SHIFT'). Balra haladva nyĄrjuk ki a k‚t ellenfelet, ut˘lagos engedelmkkel, ‚s menjnk a k”vetkez“ szintre. VI. szint Csak egy ellenfelnk van, de az is el‚g lesz a sz munkra. Haszn ljuk a felfel‚ gombot, ‚s n‚hanapj n (s–r–n) a 'SHIFT'-et. A szint v‚g‚n tal lkozunk azzal a szem‚ttel, aki az el“z“ szinten megitta a +-t (na most,  rny‚k, meglakolsz). Ugorjunk egy nagyot (+'SHIFT'). Itt m r nem tehetnk semmit, m r megint tŁlj rtak az esznk”n. VII. szint Tartsuk a 'SHIFT'-et egyfolyt ban nyomva. Ezzel elkerljk azt a kellemetlen dolgot, hogy meghalunk id“nap el“tt. Amikor m r nem zuhanunk tov bb, hŁzzuk fel magunkat, ‚s ki-ki a maga m˘dj n jusson  t a szakad‚k m sik oldal ra. Menjnk el a t‚rk‚p sz‚l‚ig. Itt kapaszkodjunk, majd lefel‚ l˘gva egy pillanatra engedjk el a 'SHIFT'-et. Ha nem csak egy, hanem t”bb pillanatra engedtk el a kapaszkod st, akkor meghalunk. Ha sikeresen megkapaszkodtunk, ‚s nem tetszik a k‚perny“ stĄlusa, akkor ezt a trkk”t Łjra megtehetjk (ez volt az utols˘ lehet“s‚gnk). HŁzzuk fel magunkat, ‚s nyĄrjuk ki az ellenfelet, majd folytassuk erre fell az utunkat (alulr˘l nem tudjuk befejezni a szintet). A szint kezd“ k‚perny“j‚n igyuk meg az italunkat. Ezzel megtanulunk replni, de csak addig, amĄg a zene sz˘l. L‚pjnk r  az ajt˘nyit˘ra, majd a m sikra is, ‚s menjnk a k”vetkez“ szintre. VIII. szint K”vessk a t‚rk‚p egyedli lehets‚ges Łtvonal t (induljunk el balra). Amikor eljutunk a szint jobb sz‚l‚n‚l l‚v“ katon ig, miel“tt elhaladn nk alatta, tartsuk nyomva a 'SHIFT'-et, ‚s l‚pkedve menjnk ki a k‚perny“r“l. Ezzel csak azt tudjuk el‚rni, hogy ellenfelnk tov bbra is balra fog n‚zni, Ągy meg tudjuk k”zelĄteni jobbr˘l. Ellenkez“ esetben leszŁr bennnket. Ha sikerlt bejutnunk hozz , pr˘b ljuk meg Łgy meg”lni, hogy “ ‚ppen az ajt˘nyit˘n hagyja ott a fog t, mert Ągy nem kell majd annyira sietnnk. Hogy mi‚rt? Aki ezt nem teszi meg, vagy v‚letlens‚gb“l nem tudja ott eltenni l b al˘l az illet“t, az majd r  fog j”nni mag t˘l is. Ha minden OK, ‚s eljutunk a f“ajt˘nyit˘ig, amely ugyanott van, mint a f“ajt˘, l‚pjnk r , ‚s pr˘b ljunk meg eljutni a szint v‚g‚re. Ha ezt nem tudjuk megtenni, mivel egy ajt˘t z rva fogunk tal lni, ne keseredjnk el. Kis id“ elteltel ut n egy kiseg‚r fogja neknk kinyitni az ajt˘t. IX. szint Jussunk el a f“ajt˘ig (l sd t‚rk‚p), majd jussunk el kisebb-nagyobb neh‚zs‚gek  r n ugyanebbe a terembe, de Łgy, hogy most a jobb fels“ sarokban legynk. Itt l‚pjnk r  a labilis lapra, amely a szemk”zti ajt˘t fogja kinyitni. Ez a man“ver n‚lkl”zhetetlen a szint teljesĄt‚s‚hez. Kerljk meg ezt a termet fellr“l. Ha eljutunk a t‚rk‚pen bejel”lt M k”cs”gig, igyuk meg, persze csak akkor, ha el“sz”r csin ljuk. rdemes kipr˘b lni. Ha megisszuk a m sik M-es k”cs”g”t, akkor minden vissza ll a norm lis  llapotba. Ha nem isszuk meg a m sikat, ‚s Łgy jutunk a szint v‚g‚re, az sem lesz gond, mivel  tl‚pve a k”vetkez“ szintre, minden rendbe fog j”nni. A +-t igyuk meg. A t‚rk‚p alapj n jussunk el a f“ajt˘ig (bal fels“ sarokb˘l), nyissuk ki a f“ajt˘t, ‚s l‚pjnk a k”vetkez“ szintre. X. szint C‚lszer– legel“sz”r elmenni balra, ‚s ott a f“ajt˘n l meg”lni ellenfelnket, de cselekedhetnk m sk‚pp is. Menjnk el a T bet–vel megjel”lt terembe (l sd t‚rk‚p). Itt r l‚pve az ajt˘nyit˘ra ugorjunk fel, ‚s azonnal kezdjnk el futni a v g˘lemezek fel‚. Amikor az els“n  t‚rtnk, futva ugorjunk egy nagyot. A k”vetkez“ k‚perny“n ne ”ljk meg a katon t, hanem ugorjunk egyet felfel‚. Ez ltal megnyĄlik az Łt felfel‚. Menjnk fel, majd teljesen balra, az utols˘ pillanatban forduljunk meg 180 fokban. Leesve ”ljk meg a katon t, majd az ajt˘kon sikeresen  tjutva keressk meg balra a f“ajt˘nyit˘t (vigy zva, nehogy leessnk). XI. szint Persze + a k‚perny“n, aki akarja, igya meg. Keressnk egy olyan lemezt, amely nem esik le. Itt c‚lszer– felhŁzni magunkat. Aki szomjas, az menjen balra, aki nem, az jobbra. Mindegyik lehets‚ges mozg˘ lapon fussunk  t, hogy leessen. Igy nem kell sz molgatnunk, hogy melyiket is kellet volna leverni ahhoz, hogy a n‚gy ajt˘z r˘ lemezt lefedjk. Ezekut n m r ki tudjuk Łgy nyitni az ajt˘t, hogy az ne csuk˘djon be azonnal. Menjnk jobbra, majd az ellenfelet kinyĄrva, ugyanebben a mez“ben nagy nekifut ssal ugorjunk  t a jobb oldali terembe, k”zben folyamatosan kapaszkodjunk, m‚g akkor is, amikor m r azt hisszk, minden rendben. Ezek ut n m r gyerekj t‚k eljutni a szint v‚g‚re. Aki nem tud, annak aj nljuk, hogy kezdje Łjra az eg‚sz j t‚kot. XII. szint Nagyj b˘l ez az utols˘ szint. Sok ugra-bugr l s, m sz s, kapaszkod s, no meg persze sok-sok trelem ‚s szerencse ut n eljutunk a t‚rk‚pen jel”lt kardig. Itt egy v‚gs“ lesz mol sra kerlhet sor, k”ztnk ‚s tk”rk‚pnk k”z”tt. Ha nagyon m‚rgesek vagyunk, ‚s nem tudunk neki megbocs tani, akkor harcoljunk ellene. Nem tudjuk kinyĄrni, mivel “ ugyanazt teszi mint mi, ‚s ha eltal ljuk, akkor mi is kapunk, s“t, le is esnk egy csom˘ emeletet. Deh t ha nem harcolunk ellene, akkor mit csin ljunk annak ‚rdek‚ben, hogy befejezzk a j t‚kot m‚g ebben az ‚vsz zadban? A v lasz egyszer–. Tegyk el a kardunkat (nyomjuk meg a 'le' gombot). Erre “ is elteszi a saj tj t. L‚pjnk egyet el“re. Ugyanezt teszi “ is. L‚pjnk m‚g egyet... Az egyesl‚s ut n +-t kapunk. Folytassuk utunkat balra. Balraaa?!??? De hiszen nincs is Łt tov bb! Mivel jobb ”tletnk nincs, ‚s vissza m r nem kĄv nkozunk, legynk b trak. L‚pjnk egyet a szakad‚kba... V‚ge szint Vigy zzunk a plafonr˘l lepotyog˘ t”rmel‚kre. Menjnk el k v‚zni a f“gonosszal, Jaffarral (Vigy zat! Nagyon j˘l b nik a karddal!). Menjnk m‚g egy mez“t jobbra (*), majd vissza a f“ajt˘ig (ezzel nyitottuk ki azt). Menjnk n‚h ny mez“t balra, '”ljnk meg mindenkit aki az utunkba akarna  llni'. Happy End...