Prince of Persia 2. (PC) Cs , tehenek. Ugye m r v rt tok ezt a leĄr st? Maga az anyag m r j˘ r‚gen megjelent, mostanra m r mindenki v‚gigj tszhatta. Nos, ak rhogy is van, mi k‚szĄtettnk r˘la egy mindenre kiterjed“, alapos, nemkl”nben v‚gigj tszhat˘ leĄr˘ jelleg– p lyamunk t. Ezen kis eszmefuttat s ut n ‚pp ideje, hogy r t‚rjnkarra, amire r  kell t‚rnnk, ha a mai nap folyam n m‚g be akarjuk fejezni ezt a *****. j t‚kot, a nagynev– Broderbund szoftverh z j˘volt b˘l. Na sz˘val, hol volt, hun meg nem volt, ‚lt az “si Perzsi ban egy v‚n szult n, akinek csup n egyetlen gyermeke volt: egy csudasz‚p le nyka, kinek sz‚ps‚g‚t csak a tiszta ‚gen tnd”kl“ hold f‚ny‚hez lehetett hasonlĄtani. T”rt‚nt egyszer, hogy a szult nnak kldf”ldre kellett mennie h borŁzni, ‚s a hercegn“ otthon maradt. Na, mindj rt bele is esett egy ifjŁ kalandorba, ez lenn‚nk mi. Ez a kalandor pedig megm szta a palota falait, csakhogy l thassa a hercegn“t. Persze, minden rosszban van valami j˘ ‚s fordĄtva, itt sem maradtunk ki aljas ‚s elvetemlt m gusb˘l, pontosĄtva Jaffarb˘l, aki m r r‚g˘ta kiszemelte mag nak szeg‚ny hercegn“t, vele egytt pedig a tr˘nt is, ez‚rt var zserej‚nek segĄts‚g‚vel a b”rt”n leges-legm‚ly‚re vetett minket. De az ifjŁ kiszabadult, s f‚nyes bosszŁt  llt a nagy var zsl˘n, persze csak akkor, ha sikerlt neki v‚gigj tszani az els“ r‚szt. s most l ssuk a m sodikat. Mikor a nagy szult n hazat‚r, s ‚rtesl var zsl˘ja gaztett‚r“l, sz m–zi “t (m‚g szerencse, hogy el“z“leg leszŁrtuk...), f“h“snknek pedig hajland˘ teljesĄteni egy kĄv ns g t. Felaj nl neki t”m‚rdek kincseket, aranyat, dr gak”veket, de a kis szer‚ny csak egyetlen dolgot akar: feles‚gl venni a n“t, akibe flig szerelmes, ‚s viszont. F j˘ szĄvvel ugyan, de az ”reg szult n v‚gl beleegyezik a h zass gba. Meg is tartj k a lakodalmat, de nem lehetnek sok ig boldogok. Egyik reggel, pontosan tizenegy nappal a lakodalom ut n, mikor a herceg a tr˘nterem kapuja el“tt  lldog l, egy h–v”s fuvallat j rja  t a test‚t, s nem veszi ‚szre, hogy ruh ja rongyoss  v ltozik. Ekkor hirtelen megnyĄlik a hatalmas kapu, s a herceg a tr˘nus fel‚ k”zeledik, ahol a hercegn“ ‚s az ap˘s hosszasan b mulj k. A herceg ‚rzi, hogy a teremben egyszerre minden szem r tapad. "Hercegn“", sz˘l a herceg, "mi‚rt n‚zel ily furcs n r m?" "Hogy mer‚szelsz a hercegn“h”z sz˘lni?", f”rmed r  egy hang a hom lyb˘l. A herceg r”gt”n felpillant, majd megd”bbenten n‚z az ismeretlenre, akiben saj t hasonm s t l tja viszont. Az igazi hercegre meg persze senki sem ismer r . "§rs‚g! Fogj tok el! Fogj tok el!", ki ltja az alterego. "Ne b ns tok! Csak egy szeg‚ny, “rlt koldus!", pr˘b lkozik a hercegn“, de mindhi ba. A hercegnek v‚gl sikerl elmeneklnie a palot b˘l, m‚ghozz  a lehet“ legr”videbb Łton, a hasonm s pedig, aki term‚szetesen ism‚t Jaffar, ‚szrev‚tlenl  tveszi a hatalmat. Ennyi volt a sztori, a v‚gigj tsz s ismertet‚se el“tt azonban m‚g sz˘lnunk kell p r sz˘t a kezel‚sr“l, az utunk sor n gyakran el“fordul˘ ravasz csapd kr˘l, nem besz‚lve a f‚lelmetesnek l tsz˘ ellens‚gekr“l. Az ir nyĄt s alig v ltozott az els“ r‚szhez k‚pest. L‚pkedni term‚szetesen a kurzorgombokkal lehet, de tehetnk kisebb l‚p‚seket is, ha a 'SHIFT' billenty–t is benyomva tartjuk. Italt f”lvenni szint‚n a 'SHIFT'-tel lehet. Kardot el“venni s kardozni a 'CTRL' billenty–vel, karddal v‚dekezni a 'fel' kurzorgombbal tudunk. A kardot a 'le' gombbal tudjuk eltenni. Ugrani az adott ir ny kurzorgombj nak lenyomvatart sa mellett a 'fel' gombbal lehet. Sima ugr ssal h rom, nekifut ssal pedig legfeljebb n‚gy k“lapnyi szakad‚kot tudunk  tugrani. Nagyon fontos funkci˘ a kapaszkod s, ezt a 'SHIFT' billenty–vel tehetjk meg, ha a meg‚rkez‚s pillanat ban benyomva tartjuk. Ezut n a 'fel'-lel lehet f”lkapaszkodni. Szint‚n  ltal nos ‚rv‚ny– szab ly, hogy a herceg k‚t emeletn‚l nagyobb es‚st lebeg“folyad‚k (nagy, z”ld szĄn–) n‚lkl nem bĄr ki, ‚s egyszer–en sz‚tploccsan a padl˘n, de m r k‚t emeletn‚l is elvesztnk egy ‚letet, ha nem szab lyosan, teh t nem h ttal kapaszkodunk le. Testnkb“l kil‚pni ide-oda forgol˘d ssal lehet, noha semmi ‚rtelme. A p ly kon ravasz csapd kkal tal lkozhatunk: az els“ r‚szb“l megismert fa-lak, melyekb“l k”zelĄt‚sre tsk‚k bukkannak el“, k“lapok, melyekre r l‚pve aranyos kis fŁjtat˘k t–zlabd kkal s*ggbel”vik az embert. De van itt m‚rgez“ ital, mely szerencs‚re mindig felismerhet“ lila szĄn‚r“l, bugyog˘ l va, falb˘l kij”v“ pr‚s ‚s penge, s nem is kell m s, csak egy kis f‚lrel‚p‚s. Ezeket jobb lesz nagy Ąvben elkerlni, ha lehet. Az ellens‚geinkr“l: a barlangos p ly kon elv‚tve ‚l“holt csontv zak  llj k utunkat, “ket a szok sos m˘don kell semlegesĄteni. A lerombolt palot ban ide-oda repked“ k˘cos boszork nyok ‚s m‚rgeskĄgy˘k fenyegetnek. A boszik el‚g kellemetlen szerzem‚nyek, mert egyszerre k‚t-h rom ‚letnket is elvehetik. Ez‚rt a gyeng‚jket kell kihaszn lnunk: akkor kell odacsapnunk, amikor kb. egy m sodpercnyire megtorpannak el“ttnk. A kĄgy˘kat a karddal kett‚szelhetjk, de  t is ugorhatjuk “ket, ez‚rt nem jelentenek igaz n nagy veszedelmet. A szent‚lyben l‚v“ pap-harcosok viszont ann l ink bb, “k ugyanis mesterei a kardforgat snak (a szok sos v‚dekez‚s-t mad s technik val azonban egyik ellenf‚l sem fog gondot okozni. Egyetlen szab ly van csup n: soha ne keveredjnk k‚t t–z k”z‚). Most pedig t‚nyleg l ssuk a medv‚t. Miut n kit”rtnk a terem ablak n keresztl, egy sor katon ba botlunk, akiket egyetlen kardcsap ssal leterĄthetnk vagy lel”khetnk a sz–k p rk nyr˘l - Łgy l tszik, rossz kondĄci˘ban vannak. V‚gig haladjunk balra, amĄg lehet, majd az els“ nagy ugr s ut n m sszunk le a falon. Jobbr˘l tov bbi katon k rontanak r nk, Łgyhogy jobb, ha nem is foglalkozunk velk, hanem ir ny megint balra, s a m˘l˘ v‚g‚n ugorjunk  t az ‚ppen indulni k‚szl“ haj˘ra. R”vid k”zj t‚k k”vetkezik. H“snk potyautask‚nt, egy keresked“haj˘n hagyja el az orsz got, pedig alig, hogy meg‚rkezett - ugyanĄgy. lm b˘l felriadva - melyben egy hĄvogat˘ n“i hangot hall - megd”bbenve tapasztalja, hogy Jaffar haragja ism‚t utol‚rte: a haj˘ kett‚t”rik ‚s elsllyed. A herceg azonban egy csoda folyt n kiszabadul, ‚s a vĄz egy lakatlan szigetre veti, ahol Łjabb megpr˘b ltat sok v rnak r , persze r nk is. Balra haladva egy sz‚les mocsarat, szemben pedig egy nagym‚ret– k“szikl t l tunk, rajta pedig egy ‚rdekes  br t. Hamarosan n‚h ny k“lap emelkedik ki a mocs rb˘l, rajta egy ugyanilyen  br val. Nyugodtan s‚t ljunk v‚gig a k“lapokon, s v rjuk meg a tŁloldalon, mĄg kinyĄlik a kapu. MĄg v runk, eg‚szen biztos, hogy kin“ a szak llunk is, ez‚rt a legjobb megold s, ha belefulladunk a l posba. B r itt m‚g nem j tszunk id“re, az ilyen esetekb“l lehet igaz n megtanulni, hogy milyen hasznos dolog is az  ll sok rendszeres menteget‚se. Ez‚rt nyomjuk be az 'ALT'+'G' billenty–kombin ci˘t, s mentsk el az aktu lis  ll st. Visszat”lt‚shez nyomjuk be az 'ALT'+'L' gombokat, s v lasszuk ki az el“bb elmentett  ll st (Ągy is mindig a p lya elej‚r“l kezd“dik) Egy‚b be llĄt sainkat az 'ALT'+'O'-val tehetjk meg. Innen egy‚bk‚nt - k”zvetve - mindent be llĄthatunk. Sz˘val, visszat‚rve oda, ahol abbahagytuk, illetve ahol m‚g el se kezdtk vagy ahol... na sz˘val oda, ahova kell, meg kell pr˘b lnunk Łgy ugr ndozni a k“lapok k”z”tt, hogy semmi esetre se l‚pjnk r  arra, melyen az  bra van, s egyikre sem l‚phetnk k‚tszer, mert elsllyednek. Ha sikeresen tŁljutottunk a fejt”r“n, tov bb  tudjuk a k˘dokat, egy barlangrendszerbe jutunk. K‚tfel‚ is mehetnk, de ink bb aj nljuk a nehezebb utat, mert itt k‚t ‚let-palackot is szerezhetnk. Sz˘val, menjnk v‚gig jobbra, mĄg a l va ‚s a csonti el“tti p ly n balra tal lunk egy titkosajt˘t, e m”g”tt tal lhat˘ az egyik. Szedjk fel, majd ir ny megint jobbra a csontv zhoz. Ugorjuk  t a l v t, majd v gjunk bele h rmat a fel‚ledt csontv zba, aki ism‚t elvonaglik. Gyorsan fel‚led, ez‚rt szedjk s torf nkat tov bb jobbra, ahol a k“lapra felm szva ugorjunk  t a tŁloldalra, ‚s a kinyĄlt kapun t vozzunk jobbra. A k”vetkez“ k‚perny“n forduljunk ˘vatosan balra, ereszkedjnk le, itt megtal ljuk a m sodik italt is. Miut n ez megvolt, ereszkedjnk tov bb a csontihoz, aki m r ki‚hezve v r bennnket. Ahogy a f”ldre pottyanunk, el“ a kardot r”gt”n, majd csitĄtsuk le bar tunkat annyi id“re, amĄg balra el tudunk szelelni. Ir ny folyton balra, majd fel, vigy zva a csapd kra. El“bb-ut˘bb el‚rkeznk ahhoz a r‚szhez, ahol egy nagyon m‚ly g”d”r tal lhat˘, f”l”tte pedig egy k“lap. Itt azonban ne erre a k“lapra, hanem a jobboldali szil rd r‚szre kapaszkodjunk, majd ugorjuk  t azt. L‚pjnk r  a kaput felnyit˘ k“lapra, s amilyen gyorsan csak lehet, rohanjunk balra, ‚s egy hatalmas ugr s ut n felkapaszkodva guggolgassunk azonnal balra, nehogy agyonnyomjon a lecsuk˘d˘ kapu. A k”vetkez“ k‚perny“n megpillantjuk a f“kaput, szintŁgy a kapcsol˘j t, a g”d”rben. V‚ge az els“ p ly nak. Fontos megemlĄteni, hogyha el“z“leg nem is mentegettk az  ll sokat, ezt n nagyon aj nlatos, mert az els“ elcseszett ‚let ut n ezen a p ly n m r nem babra megy a j t‚k, hanem id“re: az orsz g ellens‚gei Perzsia ellen vonultak, ez‚rt a szult nnak ism‚t harcba kellett mennie, az otthon maradt hercegn“ pedig komoly betegs‚gbe esett az er‚lyes  lherceg miatt, ‚s meg fog halni, ha a kertj‚ben l‚v“ f r˘l az utols˘ lev‚l is lehull. A j t‚kot - pontosabban az elmentett  ll st - egy‚bk‚nt f”l is tudjuk t”rni, azaz megbabr lni, ennek ismertet‚s‚re a k˘dokkal egytt a k‚s“bbiekben kerl sor, el“sz”r a vil gt”rt‚nelemben. A k”vetkez“ p ly n ir ny jobbra, egy nagy ugr s, kapaszkod s, egy zuhan s. Nem l‚tk‚rd‚s megszerezni azt az ‚leter“-italt, amely jobbra, majd lefel‚ tal lhat˘, s k‚t kapu kicselez‚s‚vel ‚rhet“ el meg. ppen ez‚rt ezt ink bb nem is Ąrjuk le. Egy-k‚t percet biztos megtakarĄtunk, ha a r”videbb s egyszer–bb megold st v lasztjuk: ugorjunk balra a szakad‚kba, mint az ”ngyilkosjel”ltek, ‚s igyuk ki csurig a b”gr‚t, amely term‚szetesen nem m s, mint egy kis lebeg“folyad‚k. Most m r t‚nyleg nincs m s kiŁt: ugorjunk. Ha le‚rtnk, menjnk jobbra, nyissuk ki a kaput, majd fussunk eg‚szen a sz‚l‚ig, ahol a f“kapu kapcsol˘ja is tal lhat˘. IndĄt˘rak‚t kat be, azt n s”pr‚s vissza balra, mert ha elkapnak a csontv zak, akkor konyec. A kaput kinyit˘ kapcsol˘ra persze az‚rt ne felejtsnk el r l‚pni. Menjnk ki a f“kapun, ‚s m ris v‚ge a m sodik p ly nak is. Ir ny jobbra. Ha sikerlt tŁl‚lni a tsk‚ket ‚s a csontv zat, ir ny tov bb jobbra, mĄg el‚rkeznk egy hatalmas terembe, ahol a f”ld”n egy dĄszes sz“nyeg tal lhat˘. Na vajon mire j˘? ljnk r  nyugodtan a k”zep‚re, ‚s k”vetkezhetne is a k”vetkez“ p lya, ha nem lett volna ott az a fr nya r cs. De mivel sajnos ott van, az lesz a legjobb, ha tov bbsietnk a k”vetkez“ k‚perny“re, ahol lefel‚ ugr ndozva folytathatjuk utunkat. Menjnk el eg‚szen jobbra, a l va ut n jobbra, majd a k”vetkez“ k‚perny“n f”l. A jobboldalon tal lhat˘ labilis k“lapot verjk r  a kapcsol˘ra, hogy nyitva maradjon a kapu, ami m”g”tt egy Łjabb ‚leter“-ital tal lhat˘. Menjnk teh t arra, vigy zva, hogy a k”vetkez“ k‚perny“n bele ne verjk a k“lapot a g”d”rbe, ami persze r”gt”n lecsapn  a szembenl‚v“ kaput, ugorjuk  t, majd m‚g egy nagy ugr s helyb“l, ‚s tŁl a kapun m ris megvan, amit kerestnk. Folytassuk utunkat jobbra, ahol egy nagy ugr s k”vetkezik, majd kapaszkod s, ‚s gyorsan f”l. L m, visszajutottunk oda, ahol az el“bb let‚rtnk, Łgyhogy ir ny fel, ahol balra ‚rdekes dolgok fognak t”rt‚nni. Egy hatalmas szakad‚kon  tĄvel“ fgg“hĄdhoz ‚rkeztnk, a tŁloldalon pedig egy csontv z leselkedik r nk, majd fut snak ered. Miel“tt azonban megcsod ln nk a panor m t, l‚pjnk r  a kapcsol˘ra, majd fut s  t a fgg“hĄdon, miel“tt “ ‚rne ide. Mivel Łgyse tudjuk kinyĄrni, cser‚ljnk helyet vele, ‚s folyton tlegeljk, nehogy el‚rje a kapcsol˘t, mert akkor lecsapja a kij ratot. sd-v gd, nem ap d, ne sajn ld... Ha j˘l csin ljuk, a csontv z h tr lni kezd, a hĄd pedig leszakad, vele egytt. Mi is esn‚nk, de ha sikerlt Łgy elhelyezkednnk, hogy balr˘l kb. az ”t”dik-hatodik fokon  lltunk, akkor van es‚lynk a megkapaszkod sra. Kardunk azonban kiesik a keznkb“l, ‚s a csontv z ut n zuhan. Eme kis "kellemetlens‚g" ut n haladjunk tov bb balra, hisz' az el“bb emlĄtett kij rat m r nyitva  ll. A k”vetkez“ k‚perny“n egy csonti ‚s egy fŁjtat˘, ezeken kĄv–l pedig egy szakad‚k van. Mivel nincs kardunk, lehet“leg ne  lljunk le a csontv zzal hadakozni, mert mi hŁzn nk a r”videbbet. Ink bb kapcsoljunk kicsit nagyobb sebess‚gre, ‚s ugorjuk  t a szakad‚kot (ehhez persze legal bb k‚t ‚letre van szks‚gnk, mivel a fŁjtat˘t nem tudjuk kikerlni). Ha sikerlt, nincs m s dolgunk, mint r l‚pni a kapcsol˘ra, mire a r cs megnyĄlik. Imm r tiszta a leveg“, csak le kell kapaszkodni, ‚s ‚lvezni a repl‚st. A j t‚k folyam n egyre t”bbsz”r fogjuk hallani, hogy a hercegn“ haldoklik. Fogy az id“nk, ez‚rt jobb, ha nem pazaroljuk el. A repl“sz“nyeggel egy elhagyatott v r romjaihoz ‚rkeznk. Bent forduljunk ˘vatosan balra, nehogy lecsapjuk a r csot. A k”vetkez“ k‚perny“n ugorjunk le, vigy zva, hogy a labilis k“lapot ne verjk le, mert k‚s“bb m‚g j˘l j”het. Egy kiss‚ szerencs‚tlen f”ldet‚r‚s ut n m sszunk  t az alagŁton, ami egyike a m sodik r‚sz ŁjĄt sainak, majd vegyk fel a f”ld”n hever“ kardot, melyet biztosan valamelyik p˘rul j rt utaz˘ hagyott r nk. Ir ny fel, majd a boszit v gjuk agyon a labilis k“lapokkal, Ągy megsp˘rolhatunk egy kem‚ny harcot (b r kiss‚ hosszadalmas, mire ‚szrevesz). Haladjunk tov bb itt is felfel‚, majd ugorjunk  t a ki ll˘ r‚szre, s jobbra egy nagy nekifut sos ugr ssal megszerezhetjk az Łjabb ‚leter“-italt. Most kapaszkodjunk le, Ągy az el“bb le nem vert k“lap segĄts‚g‚vel tŁl‚ljk a nagy es‚st. M sszunk vissza od ig, ahol az el“bb let‚rtnk, de most m r felfel‚ folytassuk utunkat. A tŁloldalon ereszkedjnk le, ‚s balra haladjunk tov bb amĄg csak lehet, majd ism‚t m sszunk lefel‚. Le‚rve az alagŁtban megtal lhatjuk az els“ r‚szb“l megismert agyferdĄt“ magazint, iz‚... var zsitalt, ‚s az ellenszer‚t, csak a kĄgy˘t kell kicsalogatnunk. Jobbra nyĄrjuk ki a boszit, majd menjnk be az egyik kij raton, t”k mindegy, hogy melyiken. Az im‚nt ak rmerre j”ttnk is ki, ezen a p ly n egy ‚leter“-italt tal lunk majd. Ha balra j”ttnk ki: a kĄgy˘ ‚s a boszi ut n egy Łjabb boszit tal lunk, ha a fels“ r‚szn‚l kĄv ncsiskodunk. Ha jobbra: az  tj r˘ba bem szva k‚t boszi “rzi a palackot, itt “ket kell semlegesĄtennk. V‚gl mindk‚t esetben ugyanoda lyukadunk ki. A r csn l folytassuk utunkat felfel‚, ahol egy nagyobb ugr s ut n k‚t kĄgy˘ba botlunk, amelyeket  tugorva vagy kett‚szelve egy mozg sra aktiv l˘d˘ penge alatt kell  tm sznunk. A k”vetkez“ k‚perny“n m sszunk ism‚t felfel‚. A boszit nyĄrjuk ki, majd fel‚rve forduljunk balra, ahol ism‚t egy csŁnya boszit kell elk rhoztatnunk. Miut n ez sikerlt, a legfels“bb szinten v‚gighaladva m sszunk le baloldalt. L”kjk le a labilis k“lapot, majd ereszkedjnk ut na, ahol egy titkos  tj r˘n kell  tm sznunk. Ugorjuk  t a szakad‚kot, majd menjnk el eg‚szen jobbra, tŁl a f“kapun is, ahol a penge kicselez‚se ut n  lljunk r  a kapcsol˘ra. A fels“ r‚szen lehet“leg ne k”zlekedjnk, ha nem akarunk mindent el“lr“l kezdeni, mivel beomlik. A kapu m ris nyitva  ll. A k”vetkez“ p ly n egy kĄgy˘ t mad neknk. Meg is ”lhetjk, de legjobb, ha lel‚celnk balra, ahol lefel‚ folytathatjuk utunkat. A r csot a penge ut ni kapcsol˘val nyithatjuk ki. Azt n ugornunk kell egy nagyot: a r cs el“tt nem sokkal egy labilis r‚sz ‚s egy kapcsol˘ tal lhat˘, mely r”gt”n lecsapn  a kaput. Ha  tjutottunk, egy boszi ront neknk, akit egyszer–en csapjunk oda a falhoz, Ągy nem lesz gond vele. Ez egy‚bk‚nt minden boszi ellen a leghat sosabb elj r s. Menjnk tov bb, majd a k”vetkez“ k‚perny“n le, itt egy Łjabb ‚leter“-folyad‚kot tal lhatunk. A r csot nyissuk ki a lenti kapcsol˘val, majd l”kjk r  labilis k“lapot, hogy nyitva is maradjon. M sszunk be az  tj r˘ba, ‚s ”ljk meg a boszit an‚lkl, hogy r l‚pn‚nk a kapcsol˘ra, s Ągy elz rn  a kij ratot. H”rpintsk fel a l”tty”t, ‚s m sszunk vissza oda, ahol lej”ttnk. Menjnk tov bb balra, ahol a boszik hat stalanĄt sa ut n a palota tr˘nterm‚ben tal ljuk magunkat. A f”ld”n tal lhat˘ dĄszes kardhoz hozz ‚rve eszm‚letlenl esnk hanyatt. L tom saink lesznek. Az  lmunkban megjelenik a haj˘n l tott n“, akir“l kiderl, hogy az any nk, ‚s hogy ennek a palot nak volt az Łrn“je, miel“tt m‚g lerombolt k volna, a kard pedig, amit tal ltunk, az ap nk‚ volt. Mindkett“jket lem‚sz rolt k a s”t‚ts‚g er“i, ez‚rt anyus azt k‚ri t“lnk,  lljunk bosszŁt ‚rtk. Feleszm‚lve balra t vozhatunk a p ly r˘l. Itt j˘p r bosziba botlunk, akik sorban t madnak r nk. Hat stalanĄtsuk “ket egym s ut n, azut n t vozzunk a kij raton keresztl. A k”vetkez“ p lya igen neh‚z. Nem mintha olyan sok ellens‚g lenne, azonban nem szabad hib zni. Haladjunk balra, majd nyĄrjuk ki az els“ boszit. tugorva a szakad‚kot, egy szinttel lejjebb egy kĄgy˘ba botlunk, amit szeljnk is kett‚, Ągy k‚s“bb nem lesz r  gondunk. Menjnk tov bb az als˘ r‚szen, ‚s taroljuk le a terepet, mĄg egy l˘szoborhoz ‚rkeznk. A l˘szobor ut n egy kietlen sivatag k”vetkezik. Balra haladva a m sodik k‚perny“n egy kĄgy˘ba botlunk. Int‚zzk el, majd vegyk fel az egyik szikla m”gl az Łjabb l”tty”t. T‚rjnk vissza az els“ kĄgy˘ maradv nyaihoz, majd folytassuk utunkat m r a fels“ r‚szen.Most j”n a dolog neheze: Łgy kell v‚gigugr lnunk a p rk nyon, hogy m‚g v‚letlenl se essnk le, s feleslegesen nem szabad levernnk egyetlen k“lapot sem. Szaladjunk v‚gig az els“ p rk nyon, majd nekifut ssal ugorjunk  t a k”vetkez“ p rk nyra. Innen egy kis ugr ssal juthatunk  t a k”vetkez“re, majd megint egy kis ugr s j”n. Most megint egy nekifut s, de ne a p rk ny sz‚l‚r“l rugaszkodjunk el, hanem kicsit el“bb, azt n kapaszkodjunk. Vagy: ugorjunk el a sz‚l‚r“l, de a meg‚rkez‚s pillanat ban r”gt”n forduljunk meg, ‚s kapaszkodjunk er“sen, ellenkez“ esetben a penge kett‚szeli embernket. K‚t kisebb ugr s j”n most, ‚s ha id ig eljutottunk, m r csak egyetlen ugr s van h tra. Egy nekifut s, ‚s m ris fent vagyunk a paripa h t n, amely azonnal megelevenedik, ‚s elvisz minket egy hatalmas templomba, a L ng Szent‚ly‚be. A legutols˘, egyben a legnehezebb r‚sz k”vetkezik. Sok mindenr“l besz‚ltnk eddig, csak arr˘l nem, mit takar tulajdonk‚ppen a j t‚k alcĄme: az rny‚k ‚s a L ng. Nos, pontosan mi sem tudjuk, hogy a szerz“k mi‚rt pont ezt a k‚t momentumot emelt‚k ki, az viszont t‚ny, hogy a L ng megszerz‚se n‚lkl nem nyerhetjk meg a j t‚kot. Ami pedig a m sikat illeti, ett“l a p ly t˘l kezdve b rmikor kil‚phetnk a testnkb“l, ami nagyon j˘ mulats g, mert minden csukott r cson  tsurranhatunk, minden penge ‚s tske mellett elsvĄthetnk, minden “rt kinyĄrhatunk an‚lkl, hogy ez egyetlen ‚letnkbe is kerlne. A gond csup n az, hogy ez nyolc ‚letnkbe kerl. Vil gos volt, rem‚lhet“leg. Aki m‚g mindig nem ‚rten‚, arr˘l van sz˘, hogy ez az eg‚sz  rny‚kosdi, azaz a testnkb“l val˘ kiruccan s nyolc ‚letnket lecsapolja, amit neh‚z lesz bep˘tolni, s“t, tŁl‚lni. A templomot harci dĄszbe ”lt”z”tt pap-harcosok v‚dik az illet‚ktelen behatol˘kt˘l. Bent forduljunk jobbra, ‚s sorban nyĄrjuk ki a harcosokat. A p rk ny v‚g‚n ugorjunk egy szinttel lejjebb, majd ugorjunk m‚g egyet, amekkor t csak lehet, ‚s kapaszkodjunk fel. Rohanjunk v‚gig a p rk nyon, mire egy csap˘ajt˘n leesve ‚pp a kij rat el‚ pottyanunk, amit ‚pp az im‚nt nyitottunk ki (ezen a p ly n egy‚bk‚nt tal lhat˘ egy ‚leter“-ital, de megszerz‚se tŁl hosszadalmas, Ągy az a legjobb, ha kis‚t lunk a kapun). A k”vetkez“ p ly n az Łtvonal el‚g egy‚rtelm–, ez‚rt ott folytatjuk, hogy a nagy ugr s ut n egy Łjabb ‚leter“-ital van a l that ron. Ennek megszerz‚se azonban nem kis furfangot ig‚nyel, s dĄjazzuk azt, aki ”nmag t˘l r j”n a megold sra. A k‚perny“n ”sszesen n‚gy kapcsol˘ l that˘: az els“ mindj rt itt van a l bunkn l, ez a kapcsol˘ nyitja a r csot, ami m”g”tt a palack van. A k”vetkez“ kapcsol˘ r”gt”n a r cs mellett van: ez csapja le a r csot. A harmadik kapcsol˘ egy pr‚sg‚pet kapcsol be, ami a szemk”zti falb˘l indul ki, ugyanakkor a r csot is lecsapja. Sorban a negyedik ism‚t a r csot nyitja ki. A feladat teh t: bemenni a nyitott r cson, felszedni a l”tty”t, s kij”nni an‚lkl, hogy a r cs lecsap˘dna vagy beindĄtan nk a pr‚sszerkezetet. Ez persze akkor lehets‚ges, ha a m sodik - vagyis a r cs melletti - kapcsol˘t hat stalanĄtjuk, mivel sehogy sem tudjuk egy‚bk‚nt kikerlni. Ez‚rt ejtsk r  erre a kapcsol˘ra a f”l”tte l‚v“ labilis k“lapot az ugr ndoz s m˘dszerrel, de m‚g miel“tt az lecsap˘dik, ugorjunk  t a r cs alatt. A harmadik kapcsol˘t elkerlve szedjk fel apalackot, majd m sszunk vissza ‚s folytassuk utunkat felfel‚. Fent baloldalt egy r csot tal lunk, jobboldalt pedig a kapcsol˘j t. A feladat teljesen nyilv nval˘. Ha sikerlt id“ben  tkŁszni a r cs alatt, ir ny ism‚t felfel‚. Balra egy Łjabb r cs tal lhat˘, k‚t szinttel feljebb a nyit˘kapcsol˘ja, jobboldalt pedig a z r˘kapcsol˘ja van. A z r˘kapcsol˘ hat stalanĄt sa ut n menjnk fel a nyit˘kapcsol˘hoz, majd jobbra leereszkedve sz”kjnk  t a lecsuk˘d˘ r cs alatt. Amint ez megvolt, nem kis csat nak n‚znk el‚be: egyszerre kell megkzdennk n‚gy harcossal. Ha sikerlt elint‚znnk “ket, haladjunk ism‚t felfel‚. Miut n lecsaptuk a r csot magunk m”g”tt, verjk le a labilis k“lapot ‚s m sszunk fel. A jobboldali kapcsol˘val nyissuk ki a r csot, ami m”g”tt egy Łjabb harcos tany zik. Miut n  tsegĄtettk a tŁlvil gra, menjnk tov bb felfel‚ oly m˘don, hogy ne l‚pjnk r  a csap˘ajt˘ra, tov bb  fent kiz r˘lag balr˘l az els“ k“lapot verjk le. M s esetben ”r”kre elz rn nk a visszautat magunk el“l. (ha m‚gis leestnk volna a csap˘ajt˘n keresztl, nincs semmi gond, mert a lebeg“-folyad‚kkal sim n f”ldet ‚rnk, s visszam szhatunk; persze k‚tszer ne k”vessk el ugyanazt a hlyes‚get). Fent ugorjuk  t az el“bb emlĄtett m sodik k“lapot, majd a k”vetkez“ k‚perny“n m sszunk fel. Jobbra r”gt”n egy szakad‚k j”n, amit ugorjunk  t, v‚gl m sszunk bele a kisebb, balodali cell ba, ‚s ugr ndozzunk, hogy a nagyobb helyis‚gben l‚v“ k“lap kiszakadjon a hely‚b“l. Most menjnk  t a nagyobb cell ba, mire r”gt”n beindul egy pr‚sszerkezet. El“z“ t‚nyked‚snknek k”sz”nhet“en azonban - ha el‚g gyorsak vagyunk - sikerlhet kimeneklni a helyis‚gb“l, ‚s ‚pp a f“kapu kapcsol˘j ra zuhanunk r . Menjnk ˘vatosan balra, vigy zva a peng‚re, majd ugorjuk  t a szakad‚kot. Kapaszkodjunk fel. Az im‚nt levert k“lap hosszŁ Łtj t bev‚gezve pont egy kapcsol˘ra esik, mire a r cs kinyĄlik, s ott vagyunk, ahol az el“bb felm sztunk. T‚rjnk vissza a m‚g mindig nem levert k“laphoz, de azt tov bbra sem szabad leverni: ugorjuk  t, vigy zva a tsk‚kre. A kapcsol˘val nyissuk ki a r csot, de a r csot lecsap˘, a r cs el“tti k“lapot kerljk ki. gy szabad az Łt a k”vetkez“ p ly hoz, ami szint‚n nem Ąg‚rkezik tŁlzottan k”nny– feladatnak. Nyissuk ki a r csot a kapcsol˘val, majd menjnk ki rajta. Itt meg kell emlĄtennk, hogy egy m sik hasonl˘ t‚m jŁ sz mĄt˘g‚pes magazin szerint - melynek nev‚ben egy h romjegy– sz m tal lhat˘ - ennek a p ly nak van egy r‚m egyszer– megold sa. Szerintk itt balra kell tov bbmenni, majd a legals˘ szinten jobbra v‚gighaladva el fogunk jutni egy olyan r‚szhez, ahol - hangzik az id‚zet - "egy z rt kapunak tk”znk, el“tte egy z”lden bugybor‚kol˘ palackkal. Pr˘b ljuk meg felhajtani a palackot, ekkor azonban egy kis szellem ugrik ki bel“le, s m r ki is nyitotta neknk a kij ratot." Nos, minden stimmel, csup n az nem, hogy az a bizonyos kij rat nem mindig van ott. M‚g nem j”ttnk r , mit“l fgg, hogy ott van-e avagy sem, mi mindenesetre csak egyetlen alkalommal tal lkoztunk vele (biztos n‚ha elunja mag t, ‚s elmegy s‚t lni). Van viszont egy m sik megold s, amelyik biztosan nem mond cs“d”t: a r csn l m sszunk felfel‚, ‚s verjk ki a plafont. M sszunk fel, ‚s az itt tal lt labilis k“lapot ejtsk r  a kapcsol˘ra, ezzel kinyĄlik egy r cs, ami a v‚gigj tsz shoz elengedhetetlen. M sszunk vissza, ‚s folytassuk utunkat balra, ahol egy harcosba ‚s n‚gy r csba botlunk egym s mellett. H rom r cs kapcsol˘j t k”nnyen megtal lhatjuk, ezekre verjk r  a f”l”ttk elhelyezked“ k“lapokat. A negyedik r cs kapcsol˘ja legalul helyezkedik el, de nem vagyunk k‚pesek felm szni id“ben, ez‚rt erre is r  kell ejtennk valamit vagy valakit... A r csokon tŁl egy Łjabb ‚leter“-l”tty”t pillantunk meg, amit egy nagyobb ugr ssal r”gt”n meg is szerezhetnk. A mellette l‚v“ labilis k“lapot azonban semmilyen k”rlm‚nyek k”z”tt ne verjk le, mert kell a nekifut shoz. Ha meg‚rkeznk, m sszunk le egy szinttel lejjebb, majd az “r tetem‚n‚l m sszunk megint fel, azt n a n‚gy r cs magass g ban menjnk tov bb jobbra, ahol is a kisebb szakad‚k ut n egy m sik, sokkal nagyobb szakad‚k k”vetkezik. Most egy ugr s j”n nagy nekifut ssal, majd a k“lapok lever‚se ut n szemk”zt kinyĄlik egy r cs, amely alatt m‚g ‚pp id“ben  t tudunk pr‚sel“dni. Ha ez m‚gsem sikerlne, van m‚g egy utols˘ lehet“s‚gnk az ugr s megism‚tl‚s‚re: a fels“ k“lap lever‚se ut n m sszunk fel, majd a falhoz legk”zelebb es“ k“lap, azaz csap˘ajt˘ baloldal n leesve kapaszkodjunk meg a p rk ny sz‚l‚ben. A r cs ut ni r‚szn‚l  lljunk szorosan a kapuhoz, majd nekifut sb˘l ugorjunk egy hatalmasat. gy egy tzes kard mell‚ toppanunk, ami a f”ld”n hever. Nem sok ig, ez‚rt kapjuk el“ a kardunkat, s cser‚ljnk helyet vele. Ellenkez“ esetben megperzseli a feneknket, s k‚t emeletet esnk, arr˘l nem is besz‚lve, hogy szinte mindent kezdhetnk el”lr“l, ami nem kis id“vesztes‚ggel j r. Amint tudunk, l‚celjnk le jobbra, ‚s ugorjunk egy, majd m‚g egy szinttel lejjebb, bal ir nyba, vigy zva a tsk‚kre. Lepottyanva ‚pp a kij rat kapcsol˘j ra esnk, visszam szni azonban nem tudunk, Ągy az als˘ szinten kell tov bbhaladnunk. Forduljunk balra. Itt r”gt”n egy penge k”vetkezik, ami alatt m sszunk  t azonnal. A harcosra ejtsk r  a plafont vagy int‚zzk el a szok sos m˘don, majd menjnk tov bb balra. Most egy nagyon kegyetlen r‚sz j”n: k‚t penge k”zt egy harcost kell semlegesĄtennk. Mi Łgy csin ljuk, hogy bem szunk a penge al , ‚s megv rjuk, mĄg a penge elsuhan a fejnk f”l”tt. Ekkor kil‚pnk al˘la, s megpr˘b ljuk lekaszabolni vagy a penge al  l”kni az ellenfelet. Ha sikerlt tŁl‚lnnk, ir ny tov bb, ahol egy r cs tal lhat˘ k‚t kapcsol˘ t rsas g ban. Az a legbiztosabb, ha  tugorjuk a hozz nk k”zelebb es“ kapcsol˘t, s mert a m sikat Łgysem tudjuk, ir ny felfel‚. Itt l”kjk ki a k“lapot a hely‚b“l, ‚s m sszunk fel. Ismer“s helyre jutottunk, s az utat is tudjuk m r. Ugorjuk  t a nagy szakad‚kot, s hagyjuk, hogy a kard megperzselje a feneknket, Ągy pontosan a kapu el‚ pottyanunk, ami t rva-nyitva  ll. A legutols˘ p ly ra ‚rkeztnk a szent‚lyben, de neh‚zs‚g‚t tekintve nem igaz n vesz‚lyes: csup n kardozni kell tudni. Ezt pedig m r megtanulhattuk ‚pp el‚gszer. Menjnk balra, ‚s sorban kaszaboljuk le a harcosokat. Egy kapcsol˘t fogunk tal lni a f”ld”n, amely a k”vetkez“ k‚perny“n l‚v“ r csot nyitja ki. A r cs azonban nagyon messze van: nem lesz id“nk  tjutni rajta. Ez‚rt Łjra kell alkalmaznunk a m r egyszer j˘l bev lt m˘dszert: a r nk t mad˘ harcost Łgy ”ljk meg, hogy ‚pp a kapcsol˘ra zuhanjon r . Ha ez sikerlt, ugorjuk  t a szakad‚kot ‚s menjnk be a r cson. A k”vetkez“ k‚perny“n egy csapat harcos t mad neknk. Fontos, hogy mindet int‚zzk el, ez a felt‚tele annak, hogy vissza is tudjunk j”nni a kij rathoz. A szakad‚k ut n egy extra l”ttybe botlunk: ezt akkor ‚rdemes felvenni, ha m r kinyĄrtuk a L ng “rz“j‚t, amelyik balra tal lhat˘. A str zsa semlegesĄt‚se ut n ugorjunk  t a L nghoz, pontosabban a p rk ny sz‚l‚hez, majd kapaszkodjunk fel, kl”nben a l ngok martal‚k v  lesznk. Megszereztk azt, ami‚rt j”ttnk. Nincs m s h tra, forduljunk vissza. A pegazusra felpattanva az utunk egyenesen Perzsi ba vezet. Ahogy lesz llunk a l˘r˘l, ism‚t k“v‚ dermed. gy is marad, r  m r nem lesz szks‚gnk. M sszunk le a jobboldali falon. A kir lyi h l˘terem el“csarnok ba jutunk, ahol Jaffar m r v rt minket. Nem is k‚slekedik: a gonosz var zsl˘ ism‚t elvetemlt var zslathoz folyamodik: egy abszurd vil gba kerlnk. A v‚gs“kzdelem k”vetkezik. Jaffart kiz r˘lag ellenvar zslattal tudjuk megsemmisĄteni, ehhez minim lisan tizenegy ‚leter“-palackra lesz szks‚gnk: nyolc ahhoz, hogy kil‚phessnk a testnkb“l, kett“ mag hoz a var zslathoz, egy pedig ahhoz, hogy ‚letben maradjunk. Aki a leĄr s szerint j tszotta v‚gig a j t‚kot, annak ez nem jelenthet gondot. Az‚rt nem kell Łjrakezdeni. A sakkt bl t˘l lefel‚, az ˘ri sp˘kn l tov bbi harcosokat tal lunk, ezek legyilkol s val juthatunk tov bbi palackokhoz. Ha megvan az elegend“ sz mŁ palackunk, indulhatunk a v‚gs“ csat ra. Jaffar azonban nem hagyja ennyiben: tov bbi trkk”kkel pr˘b lkozik. A sakkt bl t˘l jobbra negyedmag val jelenik meg el“ttnk, ‚s ha b rmelyiknek h tat fordĄtunk, orvul lekaszabol. Ez‚rt ezt kerljk el. Miut n a negyedik figur t is meg”ltk, az igazi Jaffar is elp rolog. Fent fogjuk megtal lni a p rk nyokon. lljunk hozz  min‚l k”zelebb, forogjunk ide-oda. A L ng birtokosak‚nt testnk f‚ny rban Łszik. Jaffar r”gt”n meneklni kezd. Feladatunk: olyan k”zel kerlni hozz , hogy eltal lhassuk a t–zgoly˘val. Ez‚rt kergessk  lland˘an, egy ilyen kedvez“ alkalommal nyomjuk be a 'CTRL' gombot: hajtsuk v‚gre a var zslatot. Ha gyesen c‚loztunk, v‚gign‚zhetjk, amint Jaffar elporlad, s a hercegn“ Łjra a nyakunkba borul. Az emberek ism‚t boldogok, a n‚p minket nnepel. A herceg a biztons g kedv‚‚rt sz‚tsz˘ratja a gonosz var zsl˘ hamvait a sz‚lben. A fin l‚ utols˘ k‚pe, amint egy ronda foghĄjas boszork ny vegg”mbj‚n keresztl lesi p runkat, azt engedi sejtetni, hogy a herceg kalandjai m‚g kor ntsem‚rtek v‚get. Nos, befejez‚sl el‚g annyi, hogy a j t‚k val˘ban fantasztikusra sikerlt, az anim ci˘k kifinomultak, a digitaliz lt sz”vegek pedig igazi hangulatot adnak a t”rt‚netnek. Mindent ”sszevetve, j˘ kis j t‚k ez a Prince 2. K˘dok: 1.  bra: 5, 7 2.  bra: 2, 12 3.  bra: 1, 19 4.  bra: 8, 17 5.  bra: 4, 16 6.  bra: 6, 15 7.  bra: 11, 14 8.  bra: 3, 20 9.  bra: 9, 13 10.  bra: 10, 18 Cheat: 'ALT'+'N' hat s ra a j t‚k a k”vetkez“ p ly ra l‚p (csak a negyedik szintig haszn lhat˘).