Mi megmondtuk el“re, hogy Sierra leĄr s n‚lkl megint nem Łssz tok meg. Akkor tal n bele is huppanhatunk a k”zep‚be. A fenomen lis, fantasztikus, ut nozhatatlan CoV vk”nyvben ott hagytuk abba, hogy h“snk Abdullah mester ‚s a katta fogad˘sok t rsas g ban repl“sz“nyegre pattan ‚s tovar”ppen Shapeir v rosa fel‚... (Na de fiŁk, melyik j t‚k folytat sa is ez? : CoVboy) Persze el is felejtettk, hogy az ‚vk”nyvet nem mindenki vette meg, Łgyhogy el“sz”r is egy kis Sierra helyreigazĄt s: A j t‚k els“ r‚sze a Hero's Quest nevet kapta. Azut n ki tudja milyen megfontol sb˘l (Sierr ‚k eset‚ben ez nem k‚rd‚s : CoVboy) 1991. tavasz n megjelent a folytat s, amely a Quest for Glory 2 : Trial By Fire cĄmmel, persze Quest for Glory 1 nincs, az a Hero's Quest, egy‚rtelm– nem? (Fogadjunk, hogy a harmadik r‚sz cĄme Trial by Fire 2 lesz : CoVboy) Mindenekel“tt tekintsk  t, milyen Łj dolgokat mahin ltak ”ssze az el“z“ r‚szhez k‚pest: ANIMCI˘: Jobb, Pl. itt h“snk nem hagy ki 90 fokot a fordul sn l, hanem sz‚pen anim l. HARCOK: Most m r nem egy 20 centivel magasabb ember n‚zet‚b“l szeml‚lhetjk, aki szinte teljesen a h“s m”g”tt helyezkedik el, hanem a szok sos 3D-s n‚zetb“l (ami ugyan a HQ1-ben is el“fordult, de ott ez nagyon ritka volt). Łgy l tszik Sierr ‚k lust bbak ann l, hogy nagym‚ret– k‚peket is alkossanak. A menkben is van p r Łj dolog, a gyeng‚bbek kedv‚‚rt leĄrjuk jelent‚sket: 'CTRL-Y': Silly Clowns (OFF-ON-AUTO): Boh˘ckod sok (ennek ‚rtelm‚t m‚g nem l ttuk, legal bbis kikapcsolva nem) 'F4': Arcade difficulty - milyen nehezek legyenek az akci˘r‚szek. Az EASIEST a legk”nnyebb. 'F8': A mŁl˘ id“ sebess‚ge (nem az anim ci˘‚). 'F6': Game detail: Az anim ci˘k min“s‚ge. Az OPTIMAL a legjobb (ez v ltozik pl. PC-n monitoronk‚nt ‚s g‚penk‚nt. XT-ken ‚s CGA-n az aj nlhat˘ legkisebb ‚rt‚ken legyen.) A j t‚khoz az eg‚r nagyon melegen aj nlott A szok sos jobb gombos LOOK-ol s persze itt is megvan. Most indĄthatjuk a j t‚kot (e mozzanat csak a kezd“knek aj nlott, mi m r en‚lkl is eljutunk 147 pontig : Hihi). A F“men– jelentkezik be, aki  hitattal v rja parancsunkat. Itt l that˘ egy darab pergamen 4 felirattal, ezekkel majd k‚s“bb foglalkozunk. Van itt m‚g egy gyertya is. Nagyon ‚rdekes, mert lobog is a l ngja, sz˘val val˘di lehet. Egy lŁdtoll is ‚keskedik a k‚perny“n, mik”zben egyre t”bb tint val szĄvja tele mag t a kimunk lt kis tintatart˘ban. Az asztal is jelen van, el‚gg‚ rusztikus. Vegyk ink bb szemgyre a 4 feliratot: INTRO ŁJ H§S KEZDSE IMPORT H§S CONTINUE QUEST INTRO Az intro egy intro behĄv s t eredm‚nyezi. (A SPACE meg a SPACE-t? : CoVboy) L ssuk teh t. El“sz”r egy r˘zsaszĄn– ˘ri s t–nik fel a SIERRA hegy (szikla) m”gl, s mikor a HQ.I-b“l ‚rkez“ t rsas g elsz guld el“tte egy repl“ sz“nyegen, v‚rbeli arab dzsinn mivoltja miatt el is akar minket t‚rĄteni egy j˘l sikerlt kacajjal. Viszont elk‚sett, mert eddigre a t rsas g m r tovasz guldott. Egy-k‚t sz”k‚si kĄs‚rlet ut n visszat‚r a f”ldre, a der‚k h“s t rsaival. Valaki azt mondja Roger Wilco kepesztett arrafel‚, de szerintem a U.S.S. Enterprise volt az (meg kl”nben is, Roger Wilco xenoni “s”kkel rendelkezik, az Enterprise meg f”ldi tnem‚ny). A sivatag k”zep‚n egy hegyekt“l v‚dett o zisra ‚plt a v ros, melynek neve Shapeir. A v ros k”zpontja, szĄve a forr s. Itt gyorsan kib‚relnek a megtal lt kincsekb“l egy fogad˘t, amit  t is neveznek Katta's Tale Inn-nek. Mivel a Spielburg-i szerk˘nk m r r‚g nem divat errefel‚, no meg nem is haszn lhat˘, Shame gyorsan r nkvar zsol egy adat men“ cuccot. Na, ezzel szinte v‚ge is a dem˘nak. ŁJ H§S KEZDSE Ez m r ismer“s az 1. r‚szb“l, de a karakterek kiv laszt sa itt m s, a bemutat suk meg sokkal jobb. Inf˘t kaphatunk r˘luk a 'SHIFT' ‚s a '/'-billenty– egyidej– lenyom s val. Jelent‚sk: THIEF (tolvaj): Ink bb megkerli a dolgokat, mint, hogy a k”zep‚be v gjon azonnal. FIGHTER (post sn‚ni): Bele a k”zep‚be m˘don nyĄltan harcol. MAGIC USER (fagylalt rus): Hasonl˘ a harcmodora a tolvaj‚hoz, ink bb 'INDIRECT', azaz k”zvetett (s“t INDIREKT!) m˘don akarja el‚rni c‚lj t. C‚lszer– el“sz”r is a tolvaj oszt lyŁt v lasztani, mert a leĄr s is erre ‚pl. AmŁgy ez tud var zsolni is (f“leg ha az elej‚n adunk neki MAGIC-et meg PARRY-t, b r az ut˘bbi a harchoz kell), ‚s a m sz˘, ajt˘nyit˘ (ezalatt a bez rt ajt˘t kell ‚rteni), ”nk‚nyesen eltulajdonĄt˘ skillek is szimpatikuss  teszik. B r az emberek nem kedvelik annyira a piszkosabb gyletei miatt, mert minden ember irigy, s nagyon nem veszik j˘n‚-ven, ha k”lcs”nvesz egyn‚h ny stuf-focsk t. IMPORT HERO Ezzel a HQ.I. (bocs nat: Quest For Glory I) v‚g‚n kimentett HQ1-HERO.SAV (Ezt hogyhogy elfogadja? Ez Hero's Quest r”vidĄt‚s ‚s nem QFG!?!) nev– file felhaszn l s val folytatjuk a karakterket. Ez annyival jobb, hogy esetleg t”bb a t rgyunk, jobbak a tulajdons gok, s nem kell a kezd‚sn‚l annyit sz˘rakozni. De a tolvajn l valami hib s lehet, mert ad neki egy pajzsot is (vagy ez a HQ1 'megv‚tel‚nek' honor l sa), s csata k”zben emiatt nem lehet var zsolni. CONTINUE QUEST Ez ekvivalens a RESTORE paranccsal. A karakterszerkeszt‚sr“l. A karakterlapon tal lhat˘ egy k‚p, ami meglep“ m˘don minket  br zol. Meg kell adnunk egy nevet, esetnkben ez legyen Vlagyimir Iljics Abdullah. Kapunk m‚g 50 pontot is, amit eloszthatunk a kezdeti : nem tŁl j˘ : karaktern‚l. A tulajdons gok: STRENGTH:Er“, abban van szerepe, hogy milyen er“set tnk az er“versenyekben (l sd: szkander) milyen hamar gy“znk illetve mennyi t rgyat bĄrunk el. A Health pontokkal ar nyos. Csat ban, kzd‚s k”zben n“. INTELLIGENCE:Na vajon mi lehet? Sok haszna nincs, csak a g‚p adja. AGILITY:šgyes‚g. A k”t‚lt ncban, illetve egy‚b ilyen t‚m jŁ dolgokban hasznos A k”teles pali j˘ n”veszt“ lehet“s‚g (Easiest fokozatban 7-es‚vel n“) Az egy‚b ilyen t‚ma alatt b rmilyen skill-t (jobb oszlop) lehet ‚rteni. VITALITY:leter“. A Stamina pontokkal ar nyos. Aj nlott, hogy magas legyen, mert a csat kban f“leg a Stamina pont viseltetik meg a legjobban, ‚s nem lehet tov bb harcolni (pihenni kell). A karbirk˘z sban is szerepe van, mert kl”nben hamar lenyom, vagy visszanyom. Harcban, szkanderoz sban n“ meg. LUCK:Szerencs‚t jelent, kb. annyira fontos lehet, mint az intelligencie. HONOR:Dics“s‚g, l sd intelligencia (tal n a v‚ge szempontj b˘l fontos). Kezdetben 50 pont (ez m‚g az 1-ben nem volt, sz˘val mindenk‚ppen 50 lesz). Ha kedvesek vagyunk a koldushoz, vagy teljesĄtnk becsletbeli dolgokat, akkor n“ (neknk m‚g nem nagyon akart n“ni). WEAPON USE:Azt mutatja meg, hogy milyen pontos t‚seket tudunk bevinni, de szerintnk szerepe van a fegyver erej‚ben is. N”velni harcban, de f“leg a Guild Hall-ban tudjuk. PARRY:Az 1-ben a Fegyvermester egyik maximuma volt, kzd‚sben a v‚dekez‚s pontoss g t mutatja. Csat val n”velhet“. DODGE:F‚lreugr l sunk pontoss ga. Szint‚n kzd‚ssel n”velhet“. THROWING:T“rhajig l sunk pontoss ga. Gyakorl ssal n“het. STEALTH:Lopakod s, milyen csendesen tudunk trappolni (a SNEAK paranccsal). PICK LOCKS:Z rnyit s. Mivel most m‚g csak 1 db, ajt˘t tal ltunk, amit ki lehet UNLOCK-olni, s ott is csak egyszer lehet kipr˘b lni, nem tudjuk, hogy mikor lehetne tuningolni, azonban r j”ttnk az˘ta, hogy minden ajt˘n l lehet gyakorolni, csak ‚ppen nem fog kinyĄlni. CLIMBING:A m sz sban l‚v“ j rtass gunk. Csak a sivatagban lehet m szni, de nem tudtuk id ig m‚g el‚gg‚ n”velni. MAGIC:A Magic pontokkal ar nyos. Sok var zsl ssal n“. COMM: Milyen j˘l tudjuk kiforgatni a szavakat. Biztos haszn lhat˘, el‚g j˘l n“, mikor besz‚lgetnk (ASK ABOUT, TELL ABOUT) A tolvajnak adjunk PARRY-t ‚s MAGIC-et, a harcosnak pedig CLIMB/STEALTH/ LOCK PICKING-et. Ennyit a karakterszerkeszt‚sr“l. Mozg sok: `N1`, `N2`, `N3` : ugrik balra, h tra, jobbra `Jobb` - V‚d lent `Bal` - V‚d fent K”zben var zsolni is lehet, de csak ha nincs pajzsunk. Var zslatok: ZAP:Alap‚rtelemz‚sben 100. A t“r (fegyvernk) t“erej‚t egyen‚rt‚k–v‚ teszi kb. a karddal. M r a HQ1 elej‚n is megvolt a var zsl˘nak, de a tolvajnak ott m‚g nem volt, Ągy most m r lett. OPEN:Nyit˘ var zs. A g‚p minden var zsolni tud˘nak beteszi. FLAMEDART:L ngd rda. T mad˘var zslat, er“sen sebez. Alap. CALM: A HQ1-ben Erasmus k”ve alatt volt. Elaltatja az ellent. Alap. DETECT MAGIC:Var zslatot keres, s ha kl”nlegeset tal l, elmondja. TRIGGER:A HQ1-ben a Hermit-n‚l lehetett begy–jteni. Alap. T n t rgyak eltntet‚s‚re, majd visszahoz s ra j˘. Boltban kaphat˘. RAZZLE DAZZLE:Itt a boltban is lehet kapni, de a HQ1-ben egy j t‚k folyam n lehetett elnyerni. A t mad˘ l‚nyeket leb‚nĄtja egy ideig. FORCE BOLT:T mad˘var zs. A FLAME DART-tal ellent‚tben ez k‚k szĄn–. LEVITATE:Lebeg‚s, csak meghat rozott helyeken haszn lhat˘. ELLENFELEK: (Tov bbi tan csokat a Guild Hall-ban csata k”zben kaphatunk) Ghoul:Csontv z. Als˘ t‚sei vannak. El‚g gyenge. A karmait le lehet szedni, ‚s el lehet adni a gy˘gyszer‚sznek (GET CLAW). P‚nz nincs n la. Egy-egy bevitt t‚se lassĄtja a h“s mozg s t, amĄgnem teljesen meghal az. Scorpion:Shit dolog, mert ha nincs n lunk Poison Cure Pill ($12), akkor hamarosan kimŁlunk a farokszŁr s miatt. El‚g szĄv˘s. Ki lehet szedni a full nkj t (GET TAIL). Jackalman:Sak lemberek : bandit k. ltal ban csapatostul j rnak, n‚gy ‚s hat k”z”tt. AmŁgy gyeng‚csk‚k, de sok p‚nz van n luk (SEARCH BODY). Terror Saurus:A HQ1-ben l‚v“ szauruszok er“sebb fajt ja. Hlye, de viszont nagy az ereje. V‚dekezni a l bikr j val szokott. (rdekes szok s, majd kipr˘b lom ‚n is, csak nem tudom mit fog hozz  sz˘lni CoVboyn‚? : CoVboy) Haszontalan, mert nincs n la semmi useful. Ezek vannak a sivatagban, de van p r egzotikus l‚ny is, akik ritk k (pl. griff, enn‚l a magas t‚s a hasznos). Most j”jj”n a JTK! Abdulla Doo: Blablablabla. Arr˘l sz˘l, hogy Raseir v ros elveszett a gonosz Łr keze alatt, s most Shapeir-nek szks‚ge van egy h“sre. J˘l van. lljunk fel: STAND (Ez volt az els“ hasznos mondatunk). A teremben van egy h tulra vezet“ r‚sz, ott alhatunk egy j˘t, mikor kedvnk tartja (nem csak ‚jszaka), UNTIL DAWN : Hajnalig, ONE HOUR : ???, UNTIL EVENING : estig (ha este van, akkor k”vetkez“ nap ‚jszak j ig), a k”vetkez“ a CANCEL. Eg‚sz ‚rdekes lenne  taludni az eg‚sz j t‚kot, s hagyni a bajt r juk. De nem ez a j t‚k c‚lja, mert h“snk (kinek neve v‚letlenl m‚g mindig VLAGYIMIR ILJICS ABDULLAH), nem szeretne  gyban, p rn k k”zt halni meg (ez egy id‚zet volt). Most menjnk ink bb ki innen lefel‚. A bej rati "plaza" tartalmaz egy kĄgy˘t b–v”l“ Katta-t, egy vir g rus Katta-t, s egy aj nd‚kboltos ips‚t. Ez az ipse a k‚s“bbiek sor n elt–nik, de most vegynk t“le egy t‚rk‚pet ‚s egy ir nyt–t. Aargh. Nincs megfelel“ p‚nznk. Sebaj, rikkant boldogan h“snk, hiszen arabokkal teli terleten vagyunk, s b rmit, b rmire, b rmennyit v ltanak (Ezt a helyet v‚letlenl nem Shapeir's Ostbahnhof-nak hĄvj k? : CoVboy). Csak ez m‚g r‚gen j tsz˘dik, s az zleti szellem nem volt ennyire kifejl“dve, mert a p‚nzv lt˘ az egyik legnehezebben megtal lhat˘ helyen van, a labirintusban. A p lyaudvarra most kikeveredni neh‚z, sz˘val menjnk ink bb ki a sivatagba. Itt egy “r besz‚l neknk, hogy nem aj nlatos a sivatagban d‚lid“ben j rk lni, s hogy az vesz‚lyes hely, mert tele van bandit kkal. Bandit k? pp ez kell neknk! V rjunk meg egy arra j r˘ hord t (a sak lfej– gentlemanuszok a legjobbak, de van n‚h ny kend“z”tt fej– rosszember is, akik a hegy mellett t madnak). A t”bbit“l jobb, ha elfutunk (TerrorSaurus, skorpi˘) : RUN. Miut n elint‚ztk “ket (el“re : b”k, h tra : h tra, jobbra : v‚d‚s lent, balra : v‚d‚s fent), kutassuk  t a bandit kat : SEARCH BODY, s m ris gazdagok vagyunk (ha p‚nzsz–k‚ben lenn‚nk, akkor ezt j˘l lehet haszn lni a gyors meggazdago sra). Most vegyk meg a t‚rk‚pet ‚s az ir nyt–t. Fedezzk fel a t‚rk‚p segĄts‚g‚vel a zs kutc kat, elk‚pzelhet“, ahol lesz valami. Pl. (a t‚rk‚p ir nyt–j‚t n‚zve) szakra, k”z‚p t j‚kon: Aziza, az Enchantress h za, ide kellene 2 sz˘. D‚lnyugatra: p‚nzv lt˘. D‚lkeletre: asztrol˘gus. A terek 2 r‚szb“l  llnak. Mindegyik t‚ren van p r boltos (‚kszer, kos r, sz“nyeg, b“rmunka, l mpa, textil, vir g, n”v‚ny, kors˘) s a szult n palot j nak ny-i r‚sz‚n is van kett“. Van egy f kly s ajt˘, ahov  be lehetne t”rni, de neknk amint bel‚p a figur nk, megjelenik p r “r, s el vagyunk kapva. Hagyjuk teh t a k‚s“bbi id“kre. A sz”k“kŁt ter‚n (‚szakra ‚s d‚lre is) meg a Guild Hall keleti r‚sz‚n van p r ajt˘, ide ‚rdemes ben‚zni (k‚s“bbi k‚nyelem szempontj b˘l): fegyvergy ros, gy˘gyszer‚sz, var zsboltos. A Guild Hall el“tt n‚ha egy oroszl n+fick˘=Liontaur fekszik, aki szint‚n nyugdĄjas h“s (mint a HQ1-ben az alv˘ tata). Rakeesh a neve. N‚hanapj n egy kis oroszl n j tszik mellette, akire most az anyja helyett (aki jobban szereti a gyerektart s helyett a l ndzsatart st) “ vigy z. Az‚rt kis oroszl n, mert Simba a neve, ‚s aki olvasott is valaha egy k”z‚p-afrikai vad szk”nyvet, az r j”n, hogy oroszl nt jelent szuah‚li nyelven. Az anyja ugyanezt mondja, de a szuah‚li helyett azt mondja, hogy az a saj t nyelve. Sz˘val kenyai. AmŁgy bent van egy hirdet“t bla, s ezen csak egy-k‚t fontos dolog van. Pl. Keapon Laffin keresi a Dervish tekerg“ r‚sz‚t, p‚nzt ad ‚rte (Mi‚rt nem mindj rt Larry Laffin? : CoVboy). Van itt j vorszarvas-tr˘fea is persze, ami a d‚li fajt b˘l val˘. Erre a h“s arr˘l j”tt r , hogy kalapot visel (m rmint a tr˘fea) (Gondoltam, hogy nem az uborkanonzerv! : CoVboy), ‚s kĄvl van m‚g egy kalandork”nyv, amit aj nlott al Ąrni : SING BOOK. A fgg”ny”z”tt ajt˘ m”g”tt szokott pihenni a n‚ger n‚ni. Mivel neki egy gyerek is sok, ez‚rt hagyjuk ezt az ajt˘t b‚k‚n. A m sikon ha bemegynk egy edz‚st tartunk. Var zslat haszn lata tilos. A n“ egy pajzzsal ‚s egy d rd val lesz. Mi meg t“rrel. Marha j˘ tr‚ning. s ingyen van (a HQ1-ben m‚g egy arany‚rt volt). Van itt ezenkĄvl egy fegyvershop is, ahol a harcosok kicser‚lhetik kardjukat egy sokkal jobbra (CSERLHETIK : sz˘val a tolvajnak, vagy var zsl˘nak nincs ilyen lehet“s‚ge). AmŁgy ez 100 aranyba kerl. Itt viszont lehet t”rt v s rolni (nem kell egyes‚vel venni, hanem meg lehet adni, hogy pl. 999-et k‚rnk). El‚gg‚ p”khendi alak, ez‚rt meg kellene tanĄtani a jobb modorra. K‚rdezzk meg a pajzsokr˘l. Kiderl, hogy szkanderban nyerte. Hihi. Mi is tegynk pr˘b t. WRESTLE, majd megmondja mennyi is lesz a t‚t. Ha elfogadjuk, megint WRESTLE. Az ll“n fogunk ARM-WRESTLING-ezni. Bal nyĄl : er“ n”vel‚se. Jobb nyĄl : er“ cs”kkent‚se. Enter : Tart s. 'SPACE' : Nyom s. Miut n lenyomtuk, megkapjuk a p‚nznket, s v rjuk, hogy kedvesebb legyen hozz nk. Nem, szerinte mi csak szerencs‚sebbek voltunk. Hmm. Tal n m‚gegyszer meg kellene mutatni neki, hogy ki is a jobb. Nem, azt nem engedi, nem akarja ilyen alakokra vesztegetni az idej‚t . Nesze. Pukkadj meg. A Guild Hall el“tt kb. a 3. napon megjelenik egy v ndor, aki most k”t‚lj r˘ (ASILITY) skill-j‚t mutogatja, s term‚szetesen becsm‚rli a n‚pet. Mondjuk, hogy YES, erre “ fogad st aj nl fel, hogy 1-et fizetnk, s 5-t kapunk, vissza, ha  tmegynk a k”t‚len. PAY. CLIMB ROPE. Fent aj nlatos gyakran menteni, de nem kell megijedni, nem olyan neh‚z, s 7-es‚vel n”veli az AGILITY-t egy sikeres  tj r s. A 'bal' billenty–vel el“re l‚pnk, a 'jobb'-bal tartjuk a helyzetnket, a 'le' egyensŁlyoz balra, a 'fel' meg jobbra. Ha inogna l‚p‚sn‚l a pali, akkor jobbra gomb kell. Persze “ is csak lebecsm‚rel minket, s m‚g k‚tszer kihĄv. Mind a k‚tszer lesz t‚t. Sz˘val m‚g k‚tszer PAY, CLIMB ROPE. Ezut n lehet ASK-olni, pl. a p‚nzv lt˘ fel“l. Erre azt mondja az oszt lyt rs , hogy ilyen magunkf‚le tolvajokkal is dolgozik a p‚nzv lt˘. Sz˘val most menjnk oda. V ltsunk  t annyi p‚nzt, amennyit akarunk, majd ASK-oljuk munk r˘l (JOB). El“sz”r meg akarja tudni, hogy j˘k vagyunk-e a munk ra, s ut na fog csak zletelni velnk. TELL-hetnk neki ak rmit, akkor azt mondja, hogy a nyelvnk aranyb˘l van. (llĄt˘lag ez ‚n voln‚k! : CoVboy) Adhatunk neki egy csokor vir got is, de “ az ‚kszert kedveli. Itt van egy “r, akit jobb nem b ntani (nem is lehet, de az‚rt megmondjuk). L togassuk meg a csillag sz hapsit, aki el“sz”r nem ismer fel minket (persze, hogy csillag sz, mert sz˘d sveg vastags gŁ a szemvege, ‚s fogadni mern‚nk, hogy r”vidl t˘). Lehet k‚rdezni: PLANET, SIGN, FUTURE. Ekkor besz‚l neknk arr˘l, hogy most milyen balj˘s jelek vannak az ‚gen, meg kell egy h“s, kl”nben mindennek v‚ge, meg blablabla. A j”v“nkr“l nem tud olyan fontosakat mondani, csak l‚lektani z”lds‚geket hord ”ssze, hogy pl. a f‚lelem lesz az Łr rajtunk, meg Łrr  lesz a f‚lelem rajtunk stb. Ezt csak a l togat sunk ut n k”vetkez“ nap fogja mondani, mert kell neki egy este, hogy kiolvasson mindent a csillagokb˘l. Minden m sodik napon a bej rati t‚r el“tt egy pasas szauruszokat  rul, s nagyon meglepi a h“snket, hogy a szauruszok itt milyen kezesek. Vehetnk t“le egy szauruszt, s az 50 dĄn ros  rb˘l lealkudhatunk tizet, erre kapunk egy sz‚p, z”ld, s fiatal szauruszt, aki r”gt”n bel‚nkszeret, ‚s egy nyelves-ny las smacival v‚gignyalja a fejnket, ezut n m r a mienk is. EzentŁl nem lesz itt a kis ember, mert ez volt az utols˘ eladhat˘ l‚nye. Most m r vele ‚rdemes a sivatagba menni, el”tte OPEN GATE a kar mn l. Viszont a sivatagban le kell r˘la sz llni, ha inni akarunk (TAKE OFF, majd felsz llni a TAKE ON-nal). Mivel az  rus azt mondta, hogy ezek az  llatok nagyon b trak, soha nem hagyj k el gazd jukat, s ha megt madja valami a gazd t, akkor “k is segĄtenek neki, mindenki elv rn , hogy ha j”n pl. egy terrorszaurusz, akkor a z”ld h tasunk is elkezdi cs‚pelni. De nem szabad ilyenben rem‚nykedni, mert amint megl t egy sz”rnyet, levet a h t r˘l, ‚s kirohan a k‚perny“r“l. Ha legy“ztk az ellenfelet, akkor csak menjnk ki, majd vissza a k‚perny“re, s ott tal ljuk a sivatag jelenlegi haj˘j t (azaz a szauruszunkat, ha valaki nem j”tt volna r ). Az egyik nap (kb. 8.) lesz olyan, ha nem nyŁlunk sokat a szauruszhoz, akkor kij”n a kar mb˘l a plaz ba, s ez azt jelenti, hogy el k‚ne vele menni. Ez viszont csak k‚s“bb lesz, egyel“re hagyjuk. A gy˘gyszer‚szn‚l sok COMM pontot kaphatunk, csak k‚rdezznk a t–z-, ‚s f”ldsz”rnyr“l (FIRE ELEMENTAL, EARTH ELEMENTAL). A t–zsz”rnnyel kapcsolatban elmondja, hogy nagyon szeretne egy ilyet, s akkor “ blabla. Nem fontos, hogy mit Ąg‚rget, mert Łgysem fogjuk megkapni, ugyanis akkor le lenne m r rombolva a v ros, ha “ kapn  meg. Elmondja, hogy ahhoz, hogy meg‚rtsk a t–zsz”rnyet, meg kell ‚rteni a l ngot. K‚rdezzk err“l (FLAME). Erre beledob egy kis t”mj‚nt (INCENSE) a mellette l‚v“ ‚g“ t lk ba, mire az ‚ghet“ anyag l‚v‚n megemeli a l ngokat. Ha tov bb faggatjuk, akkor azt is elmondja, hogy hogyan lehet legy“zni. Egy kis ‚ghet“ anyaggal (pl. t”mj‚n) csalogassuk ki a t‚rr“l, majd mikor sz–k helyen vagyunk, ‚s nem tudja kikerlni a vizet, akkor gyengĄtsk le vĄzzel, s ut na fogjuk el. De hogy? ASK ABOUT CAPTURE. Erre egy l mpa is j˘ lesz. Aha. Vegynk h t egy csomag INCENSE-t, 70 centime lesz. A m sik sz”rnyr“l azt mondja, hogy az “ eleme is a f”ld. Meg kell ‚rteni a f”ldet. Err“l is k‚rdezzk (EARTH). Beledob egy darab f”ldet a t–zbe, s az el‚g. Elmondja m‚g, hogy a f”ldsz”rnyet az ‚g“ porral (BURNING POWDER) lehet elint‚zni. Abb˘l egyenl“re nem ad, mert kev‚s van neki, s nem hinn‚, hogy val˘ban szks‚gnk lenne r . Egy‚bk‚nt elmondja az “sszetev“it, de mivel a program sok szav t nem is ‚rti ezeknek, Ągy nem kell megkeresni az ”sszetev“t. Menjnk be a var zsboltba. Itt vegyk meg az ”sszes var zslatot, ami nem szerepel m‚g a karakterlapon. Ha ez megvan, k‚rdezzk meg egy k”t‚lr“l, ugyanis nagyon aj nlgat egyet (ROPE). Elmondja, hogy var zsk”t‚l, meg mond m‚g p r hlyes‚get arr˘l, hogy hogy kell haszn lni (csukjuk be a szemnket, emeljk fel a keznket, s gondoljuk hogy m ris felsz ll (a k”t‚l). Ekkor m sszunk r , de siessnk  m, mert a var zs hamar elsz ll, s ott fggnk a semmiben, ez‚rt leesnk). Lehet n‚zegetni a bab kat (pl. Rosella baba, a Michelin Man, USS Exitprise (nem  m Enterprise), keny‚rpirĄt˘, g”rg“s csirke, r”ntgenszemveg 15 dĄn r‚rt, ezt meg is lehet venni (vegyk is meg). A gy˘gyszer‚szn‚l m‚g vannak k”nyvek, amik a saj t elemket Ąrj k le illetve egy keletkez“ Łj sz”rnyr“l is van szakirodalom, a hatalmas ‚s f‚lelmetes... Pizz r˘l, ami a Pizza nyers erej‚t birtokolhatja, vagy mi. Ezt a palit k‚rdezzk meg Aziza-r˘l, mire azt feleli, hogy tudni kell a 'P'-t, meg a 'Q'-t, hogy bejussunk. Hogy mi az a 'P', meg a 'Q', azt m‚g nem tudjuk (A billenty–zeten legal bbis egy sorban vannak : CoVboy). Faggassuk m‚g a t”bbi sz”rnyr“l (AIR ELEMENTAL, WATER ELEMENTAL). A leveg“sz”rnyre azt mondja, hogy tegynk ragacsot a l ba al , majd dobjunk sarat az arc ra, s el van int‚zve. H t ez m r nem annyira haszn lhat˘ hint. A vĄzsz”rnyr“l m‚g kevesebbet mond, ugyanis valami p‚nzr“l gagyog versik‚j‚ben, ‚s hogy ezut n majd le kell s”p”rni a l b r˘l, ‚s tisztĄtsuk ki a v rosb˘l. A fogad˘ban reggel ‚s este van kaja, ekkor is elereszt egy-k‚t po‚nt, ha pl. k‚tszer akarunk enni, akkor azt mondja, hogy nem aj nlatos, mert m‚g nincs feltal lva a sz˘dabikarb˘na. Vagy egy jobb vacsora ut n alig tudja elvonszolni mag t az  gyhoz, de h t “ egy h“s, “ meg tudja csin lni. P r este van m–sor is, pl. Shema (a kattan“) t ncol (ez eredetileg harcrahĄv˘ t nc volt), illetve Omar a k”lt“ szaval. Ut˘bbi ember elmondja, hogy kell nekik egy h“s, mert a sz”rnyek ura jobb dolga hĄj ban sz”rnyeket kld a v rosra, s a h“snek ezt meg kell akad lyoznia. K‚rdezni lehet a Boszork nyn“r“l, erre elmondja, hogy Aziz nak hĄvj k. Inf˘kat kaphatunk m‚g a k”vetkez“ t‚m ban: SULTAN, SHAPEIR, DERVISH. Az 5. napon figyelmeztet minket a katta, hogy kint egy t–zsz”rny van, s elkezd Abdulla Doo ˘b‚gatni, hogy itt az ideje az Łjb˘li h“stettre. Ha kimegynk megl tjuk, hogy a t–zsz”rny kevereg a t‚ren (m‚gsem csapott be a katta) Doom No 1. - Fire Elemental Egyes sz mŁ pr˘ba - T–zsz”rny Elkezdi sorba ‚getni a plaz t, de a baz ros emberek m r nincsenek ott. Most elj”tt a cselekv‚s ideje, mert meg‚geti a katt k c‚gt bl j t. K”vessk a gy˘gyszer‚sz tan cs t: vezessk be a sz”rnyet a sik torba a t”mj‚nnel : USE INCENSE. Ha benn vagyunk kb. a k‚p fel‚ig lesz elegend“ t”mj‚n (hi ba vesznk t”bb csomaggal, ott mindig kifogy). V rjuk meg, mĄg a sz”rny a sik tor alj n l‚v“ k”vek els“ vĄzszintes vonal hoz ‚r, ekkor tegyk le a l mp t : USE LAMP: Most r”gt”n ”ntsk le vĄzzel : USE WATER. A sz”rny most nem tudott kit‚rni a t mad s el“l, sokkal kisebb lett. F‚lelm‚ben beugrik a l mp ba, mi meg vĄgan zsebrev gjuk. Ha fordĄtva csin ltuk volna (el“bb a vĄz, majd a l mpa), akkor kiszaladt volna a k‚perny“r“l a sz”rny, s a plaz ban Łjb˘l megn“tt volna. Most m r var zsl mp nk van (amŁgy is az Aladdin & Co k‚szĄtette), de egyel“re m‚g semmire sem haszn lhat˘ (majd a f”ldsz”rnyn‚l tal n, de nem, ott se). Ezut n elmehetnk vissza a kocsm ba, s ki lehet k‚rdezni Abdull t a t”bbi sz”rnyr“l. A f”ldre azt mondja, hogy a f”ldreng‚s ereje van benne. A leveg“re, hogy egy hatalmas forg˘sz‚l, a vĄzre meg, hogy az lenne a legnagyobb csap s, mert kifogyna a v ros a vĄzb“l, mivel az ott lakozik. Aj nlatos elmenni az O zisba, amit az “r aj nl, hogy tekintsk meg. Azt mondja, hogy 5 egys‚g d‚lre, majd 3 keletre, s ott is vagyunk. Az egys‚get “ shakeen-nek mondja, ‚s hogy az egy t v innen, oda. Aha. Menjnk el a szaurusszal a Dervishhez (5-sz”r d‚lre, majd 3-szor keletre). El‚g kl”n”s pofa, ‚s sok m‚ly‚rtelm– b”lcsess‚get mond, mint pl.: Az o zis tava olyan, mint egy b”lcs mond s, mert mindkett“ sek‚lynek l tszik, de sokkal m‚lyebb ann l. Yeah. A szak lla furcsa m˘don a f ra tekeredett, s err“l is tud b”lcset mondani, de most ink bb hagyjuk. A sz”rnyekr“l is ki lehet k‚rdezni sorban, s elmondja r˘luk, hogy mindegyik a saj t elem‚nek tulajdons g t k‚pviseli, pl. olyan a vĄzsz”rny a vĄznek, mint a m gnes a vasnak. T‚pkedjk meg a szak ll t (GET BEARD), majd k‚s“bb vigyk el a var zsboltos Keapon Laffinnek. Menjnk vissza a l tk‚phez, majd innen 7 k‚perny“t keletnek. Itt tal lhat˘ egy fa, aminek n“i alakja van. Meg lehet ”nt”zni, de m‚g nincs sok ‚rtelme. Vissza a v rosba. Itt teleport ljunk Aziz hoz, a var zsl˘n‚nihez, majd kopogjunk be az ajtaj n. Ekkor feltesz egy k‚rd‚st: Mi a neved? : VLAGYIMIR ILJICS ABDULLAH. Majd: Ki kld”tt: : Mondjunk egy var zsl˘nevet, pl. Keapon Laffin (var zsboltos). Erre elkezd egy tal l˘sk‚rd‚st. n vagyok az els“: (ez az angol ABC els“ bet–je, azaz az 'A'), majd: ‚n meg az utols˘ ('Z'). Kij”n bel“le, hogy AZIZA, sz˘val Ąrjuk be ezt. Most beenged. (Az info‚rt k”sz”net R tonyi Andr snak). Itt ”r”mmel konstat ljuk, hogy a var zsl˘n‚ninek a vĄz az eleme. Teh t az elemek: VĄz: Aziza. F”ld: Gy˘gyszer‚sz. Leeveg“: Keapon Laffin. A t–z meg majd biztosan a mienk lesz, mert a cĄm is Trial by Fire. Visszat‚rve Aziz hoz, meginvit l minket egy te ra, ha lelnk. Sz˘val SIT. Ezut n meg YES, mivel elfogadjuk a te t. Itt lehet k‚rdezni egy halom dologr˘l, s“t b rmit el is mes‚lhetnk neki, mert mindenre azt mondja, hogy: B”lcs dolog volt, hogy megosztottad ezt velem, ezentŁl jobban fogom megĄt‚lni a dolgokat. K‚rdezzk ki a tombol˘ elemekr“l. Erre azt mondja, hogy jobb lenne, ha megmutatn . Az asztal k‚pe bej”n, s manifeszt l˘dik a 4 elem megtestesĄt“je. Elmondja, amit mindenki tud, hogy ezeket nagy var zser“vel bĄr˘ szem‚lyek hĄvj k ‚letre. De mond Łjat is, mert elmondja, hogy mindegyiknek megvan az ellenfele, s egyiket sem lehet elpusztĄtani, csak legyengĄteni az ellenfel‚vel, majd elfogni, s eut n b‚k‚s c‚lokra lehet felhaszn lni ezeket. Most j”nnek sorba az elemek: t–z (elmondja, hogy a vĄz az ellenfele, ‚s a jellemz“ tulajdons ga az ‚hs‚g), f”ld (t–z az ellenfele, s az er“ jellemzi), leveg“ (f”ld az ellenfele, a szabad mozg st szereti), vĄz (leveg“ az ellenfele, k‚pl‚kenys‚g‚ben rejlik az ereje). T”bbet is mes‚l m‚g r˘luk, pl. a t–zzel legy“z”tt f”ldet egy ruh szs kban kell cipelni, vagy a vizet Łgy lehet legy“zni, hogy kikergetjk leveg“vel a hely‚r“l, majd az belemegy a legk”zelebbi vĄzt rol˘ ed‚nybe. A vizr“l elmondja m‚g, hogy a sz”rnye kiszĄvja mindenb“l a vizet, ami hozz ‚r. pl. az emberb“l is. A leveg“r“l nem tud t”bbet, mert az az “ ellens‚ges eleme. Szedjnk ki bel“le m‚g valamit a Fruit of Compassionr˘l. Erre elmondja, hogy az bizony szomorŁ mese. Kirajzol egy f tyolos n“i arcot, majd elmondja, hogy abban az id“ben m‚g f tylat viseltek a n“k. Erre h“snk belekotyog, hogy csak a l‚nyeget szeretn‚ hallani. Belekezd ebbe is Aziza. K”vetkezik teh t az ESTI MESE: Egyszer volt, hol nem volt, volt egy fiatal l ny, aki gy˘gyĄt˘ akart lenni, hogy tudjon segĄteni m s embereken is. Az apja azonban nem engedte, hi ba k‚rte a l ny, hadd menjen el beiratkozni egy tanfolyamra. Az apja szerint tŁl vesz‚lyes szakma ez egy ilyen fiatal l nynak, majd be akarta iskol ztatni egy karav nkĄs‚r“ ‚s kov cs szakiskol ba. Azonban a l ny minden este k‚rlelte, s azzal is fenyeget“z”tt, hogy elmegy a v”r”sen vil gĄt˘ l mp val jelzett h zba dolgozni, ha nem engedi. (A k”vetkez“ sz munkban folytatjuk...)