Miel“tt folytatn nk a mond˘k nkat, tartozunk egy hibaigazĄt ssal. A kalandork”nyv al Ąr s t nem a SING BOOK, hanem a SIGN BOOK paranccsal tehetjk meg. Nyavaly s CoVboy m r megint elterelte a figyelmnket a Beatles kott ival. Bocs. Az el“z“ sz munkban az ESTI MESNL tartottunk, amikor is a l ny azzal fenyeget“z”tt, hogy elmegy a v”r”sen vil gĄt˘ l mp val jelzett h zba dolgozni, ha nem engedi gy˘gyĄt˘nak. Az apja ekkor nagyon megijedt, ‚s beiratta ink bb. Telt-mŁlt az id“, szorgosan tanult a l ny, s lett is bel“le egy kiv‚telesen j˘ gy˘gyĄt˘. Nap mint nap sok emberen segĄtett, minden ember tisztelte, de volt p r tiszt talan f‚rfil‚lek (megint ez a tŁlzott feminizmus! Mintha n“k nem lettek volna tiszt talanok vele szemben, csak err“l nem sz˘l a f ma...), aki vagy k”zvetlen, vagy k”zvetett m˘don bizonyos okokb˘l j rt hozz . Ezeket az okokat b rki megtudhatja pl. a Larry III-ban. Egy ver“f‚nyes reggelen j”tt egy f‚rfi, hogy segĄtsen neki, a bar tja nagy bajban van a sivatagban. A l ny mi m st tehetett volna, mint elment vele, hogy segĄtsen rajta. De a megjel”lt helyen csak egy csapat bandita t madt r , olyan c‚lb˘l, amit most jobb, ha nem mondunk. Mikor az asszony elkezdte uralni a helyzetet, a bandit k gondolt k, hogy jobb, ha most kereket oldanak. Az asszony viszont nem engedte “ket, ez‚rt ink bb k”z”s er“vel elfogt k, s biztons gosabb helyre tett‚k. m az asszonynak sikerlt kisz”knie, s elkezdte keresg‚lni a megmaradt bandit kat. M r-m r be‚rte “ket, amikor az egyik bandita hangos ki ltoz ssal segĄts‚get k‚rt. Egy vajszĄv˘ dzsinn j rt arrafel‚ ‚ppen, ‚s meghallotta a seg‚lyki lt sokat. Mikor megl tta, hogy milyen gyorsan is int‚zett el egy bandit t, azonnyomban f v  v ltoztatta. A bandit k az˘ta is h l val ad˘znak a dzsinnek, ami‚rt megmentette “ket. Egy m ig is boldogan ‚nek, mĄg meg nem halnak. Ja, persze, ez szomorŁ mese, teh t... h, nem ‚rdekes. Az a l‚nyeg, hogy ki kell szabadĄtani a lelk‚t (Ez legal bb olyan izgalmas, mint a Twin Peaks! : CoVboy). Ehhez 3 dolgot kell adni neki: a kedvess‚g, a var zslat ‚s a szeretet aj nd‚k t. Kedvess‚g: azt kell adni neki, mint minden l‚nynek, aki m r hosszŁ ideje a sivatagban van (segĄthetnk m‚g annyival, hogy Aziza eleme ez a dolog). Var zslat: azt kell adni neki, mint minden l‚nynek, aki m r hosszŁ ideje kivir gozna (a f”ldsz”rny darabja lesz ez). Szeretet: Mes‚lni kell neki (TELL ABOUT) magunkr˘l (ME), az adott var zsaj nd‚kr˘l (EARTH ELEMENTAL), majd meg kell emlĄteni a nev‚t (Julanar, a gr n talma vir ga, de csak a Julanar szks‚ges), v‚gl meg kell cs˘kolni, vagy ”lelni (HUG TREE, KISS TREE). Az‚rt nem teljesen ezt mondja el, s a mes‚t is kiszĄneztk egy picit. W. I. T. : A var zsl˘s g pr˘b i Ki innen. Menjnk el egy ‚szakra nyĄl˘ zs kutc ba, a t‚rk‚p leg‚szakibb r‚sz‚n. Ez mindig is gyanŁs volt, mert a g‚p t”lt. Var zsoljunk h t egy DETECT MAGIC-et. Hopp , egy ajt˘. Nyissuk ki, de csak OPEN var zslattal lehet. Most egy nagyon sz‚p, ‚s bonyolult r‚sz j”n. Amint bemegynk feltesz p r sz munkra l thatatlan var zsl˘ k‚rd‚seket. Arra, hogy mi a nevnk, term‚szetesen azt kell v laszolni, ami a nevnk. Megk‚rdi, hogy mi‚rt j”ttnk, a v lasz: WIZARD. Erre megk‚rdi, hogy ki lesz a szponzorunk, ‚s sorra elutasĄtanak minket, mĄgnem kiejtjk Erasmus nev‚t. Ekkor csend li meg a termet (fokoz˘d˘ dr mai hat s kedv‚‚rt). Elfogad minket? El. Biztos, hogy akar a tanĄt˘nk lenni? Biztos. De el“tte ki akar minket egy teszttel pr˘b lni. Van 3 cseng“, s 3 var zslatot alkalmazva fel kell tenni a megfelel“ cseng“t a rŁd tetej‚re. El“sz”r DETECT MAGIC, majd az egyik cseng“ k”rl kl”n”s f‚ny jelenik meg, ezt FETCH var zzsal tegyk a rŁd tetej‚re, ‚s l“jnk bele egy TRIGGER-t. Nyert. A cseng“ mindenf‚le “rlts‚get csin l, de Erasmus elfogad minket tanĄtv ny nak. Elmondja, hogy lesz m‚g egy pr˘ba, ami 4 m sik pr˘b b˘l  ll, de t”bbet nem mondhat. Kij”vnk most Erasmus k‚p‚b“l, s  tmegynk a toronyba. Itt egy id“tlen, t‚rn‚lkli dimenzi˘ban vagyunk (s ha j˘ helyre clickelnk, akkor Roger Wilco-t l thatjuk (szerintnk m‚g a III-ban van), ‚s arra v r, hogy megvegyk legŁjabb kalandj t (arra v rhat is). J”n sorba 4 var zsl˘: leveg“, f”ld, vĄz (j‚g), t–z. Mindegyik ad egy pr˘b t. A LEVEG§ pr˘b ja Egy p lca p”r”g egyre gyorsabban, de kilendĄthetjk nyugalmi helyzet‚b“l egy er“var zslattal (FORCE BOLT), amit a sz‚l‚re m‚rnk. Ekkor elkezd fel‚nk p”r”gni, de mi kikerlhetjk egy LEVITATE-tel. A F™LD pr˘b ja Egy sima k“fal  llja az utunkat, amit egyel“re nem tudunk m‚g megm szni. Dobjunk r  egy TRIGGER-t, mire egy aranyos kis sz”rnny‚ v lik. Ezt nyugtassuk meg egy CALM-mal, mire mag ba roskad. Most m r  tmehetnk rajta, de a j rda v‚gefel‚ Łjb˘l felkel, s r csap a j rd ra, mi meg majdnem lekeverednk r˘la, de egy ism‚telt CALM m r szertefoszlatja. A VEZ (JG) pr˘b ja Egy j‚ghegy  llja utunkat, s egy kezd“ m r r”gt”n bel‚ is ereszt 3 FLAME DART-ot,  m mire ‚szbekap, m r j”het is a RESTORE. Az els“ 2 l‚p‚s t‚nyleg l ngd rda dob l s b˘l  ll, m‚ghozz  ugyanarra a helyre. A 3. l‚p‚s m r nem olvaszt s lesz, mert ekkor lesodor minket az olvasztott vĄz, hanem repeszt‚s, mert el‚g gyenge m r ahhoz a j‚g. Teh t FORCE BOLT a k”zep‚be c‚lozva, majd ha tal lt, akkor el‚g a tov bbjut shoz egy OPEN. A T–Z pr˘b ja Most a tov bbjut sunkat egy faajt˘ ‚s egy t–ztenger  llja el. Az ajt˘t ki lehet nyitni egy OPEN-nel, majd a tzet csillapĄthatjuk egy CALM-mal, s mehetn‚nk is  t, de az ajt˘n l egy l ngcs˘va feler“s”dik, s el‚get minket. A CALM ut n ink bb csukjuk be ism‚t az ajt˘t, de mivel az tŁl kicsap˘dott, s el‚rni nem tudjuk, egy FETCH segĄthet csak ezen. A k”vetkez“ dolog az lesz, hogy r d”ntjk az ajt˘t a t–z ‚gette fekete lyukra egy FORCE BOLT-tal, amit az ajt˘ tetej‚re m‚rnk. K‚sz, ki lltuk a pr˘b t, s visszateleport lnak minket a torony el‚, ahol a 4 var zsl˘ t”bbek k”z”tt dĄcs‚r minket, s mondja, hogy abbahagyhatjuk a gyerekes h“si dolgot, s  tadhatjuk magunkat a metafizikai l‚tnek, stb. stb... Feltesznek egy dr mai k‚rd‚st: Akarunk var zsl˘k lenni, vagy nem? Most ha ”nfeledten IGEN-t v laszolunk, akkor t”lthetjk vissza a legut˘bbi  ll st, mert kiderl, hogy nem ez a j t‚k c‚lja, ‚s Shapeir elpusztult, mi meg nem var zsl˘k akartunk lenni, hanem dics“ h“s”k (illetve lovagok). A NEM alatt Erasmus gratul l, s ad egy Łj var zslatot is, a REVERSAL-t, ami a t mad˘ra visszadobja a var zslat t, de csak kicsi id“re j˘. AmŁgy 8 pontos. Kint tal ljuk magunkat. AIR ELEMENTAL Egyik nap (ha minden igaz a nyolcadikon) jelenti a reggelin‚l Shema, hogy a palota ter‚n nem tudtak kirakodni a rokonai, mert a sz‚l  lland˘an elfŁjja a t rgyait. V gjuk be gyorsan a reggelit, s menjnk is a kov cshoz. Itt k‚rjk el a fŁjtat˘j t, ami az embl‚m ja. GET BELLOWS. Kiv‚telesen odaadja, mert legy“ztk becsletesen. Most ha id ig nem tettk volna meg, akkor k‚rjnk f”ldet a n”v‚ny rust˘l (BUY DIRT), de ne csak egyet, hanem legal bb 8-at. Ha elmegynk a palota udvar ba, vagy a palota el‚, akkor megl tjuk, hogy az t”k res, ‚s egy szemmel ell tott forg˘sz‚l kevereg arrafel‚, mindig m szk l fel, s le. Aj nlatos a palota el‚ menni, mert neknk itt tart˘zkodott t”bbet. lljunk a jobb, vagy baloldali oszlop k”zel‚be (de ne k”zvetlenl mell‚), s amikor oda‚r a sz‚l, hogy nem tud feljebb menni, dobjunk a k”zep‚be egy kis f”ldet (THROW DIRT). Ha sikerlt, akkor kapjuk el a fŁjtat˘val (USE BELLOWS). Elkaptuk. Kb. 2 nap mŁlva este a Katta's Tail Inn-ben Omar ism‚t megjelenik, s  tadja a szult n aj nd‚k t, 50 aranyat. Persze versik‚t is faragott eme c‚lb˘l, s neknk kell hallgatni. EARTH ELEMENTAL Kb. a 12. napon sz˘l Shameen, hogy megjelent a f”ld sz”rnyecsk‚je, s t‚nyleg j˘ lenne, ha eltenn‚nk az Łtb˘l. Menjnk is el r”gt”n a gy˘gyszer‚szhez. Mes‚ljnk neki a f”ldsz”rnyr“l, vagy k‚rdezzk ism‚t a Burning Powder-r“l. Ut˘bbi esetben a feltett k‚rd‚s‚re, hogy t‚nyleg kell-e a Burning Powder, Ąrjuk be, hogy YES. Ad is 6 csomagnyit. Menjnk el a k”zponti t‚rre, s innen induljunk keletre. Egy id“ ut n megjelenik a sz”rny. Ha lenne l ngkardunk (ezt most m‚g nem tudjuk, hogy hogyan kell megszerezni, mert csak a harcos kaphatja meg az oroszl nembert“l), akkor kzdhetn‚nk is vele, ugyanis a t–zre allergi s egyedl, s azzal ejthetnk csak sebet rajta (az “ neve 'ROCKY' lesz). Mi ink bb dobjunk r  r”gt”n egy adag ‚g“ port, mire az sz‚tesik. Szedjk fel a zs kba (GET EARTH INTO BAG). Mehetnk a f hoz a sivatagban. A FA Keletre 7-szer. Itt el“sz”r tegyk le a f”ldet: PLANT EARTH ELEMENTAL. ™nt”zzk meg, WATER TREE. Besz‚ljnk neki: ME, EARTH ELEMENTAL. Erjuk be, hogy: Julanar. Mostanra m r ki kellett hajtania, s ha meg”leljk, akkor ad is egy gym”lcs”t (FRUIT OF COMPASSION). EzentŁl mindig pihenhetnk itt, REST-tel. Menjnk el a gy˘gyszer‚szhez, s adjuk oda neki a Fruit of Compassiont, ‚s ha m‚g nem tettk volna meg, akkor menjnk el a griffhez, ‚s vegyk el egy toll t (van a f‚szekben is, oda LEVITATE-tel, vagy a MAGIC ROPE-pal lehet feljutni, de lent is van egy k“ m”g”tt GRIFFIN FEATHER, csak a k”vet el kell mozdĄtani, MOVE ROCK). Aprop˘, a griffet ha megdob ljuk, a sivatagban k‚s“bb harcolni kell vele, gyenge ellenf‚l lesz, de ann l l tv nyosabb pl. az elpusztul sa. Ott tartottunk, hogy megkapjuk a DISPEL POTION-t, ami m‚g nem teljes, mert k”zvetlenl a visszav ltoztat s el“tt az  ldozat haj t/sz“r‚t bele kell tenni, s meg kell vele itatni. K‚s“bb P r nappal k‚s“bb a kapu“r sz˘l, hogy az o zisi b”lcs zent az egyik helyi beduinnal, s hĄv minket. Ha elmegynk hozz , ‚s vizet akarunk v‚telezni, akkor elmondja, hogy egy megold s v r minket innen ‚szakra (azaz le), s a v rost˘l nyugatra (5-sz”r). Ide menjnk el, ha m r megvan a DISPEL POTION. Egy 'fenevadat' l tunk, aki egy lilasz“r– oroszl nb˘l, z”ld kĄgy˘b˘l, ‚s skorpi˘b˘l  ll. H l'istennek ketrecben van. Ha kiengedn‚nk r nkvetn‚ mag t, s a fark t bel‚nkm‚lyesztve elkldene minket egy m sik vil gra. L tszik rajta, hogy nagyon gyenge. Itassuk meg, vagy adjunk neki kaj t, s mik”zben eszik, vegynk ki egy darabot a bund j b˘l : GET FUR. H“snk automatikusan beleteszi a DISPEL POTION-ba. Most m r meg lehet itatni az  llatk val : GIVE DISPEL POTION. Miut n felszrcs”lte, bizonyos mozzanatok ut n  talakul emberr‚, ‚s k‚s“bb kiderl, hogy szellemid‚z“ (vagy bizonyos m sfajta var zsl˘, azaz sorcerer). K”sz”netet jobb, ha nem is v runk t“le, mert neki mindenk‚pp meg kellett volna halnia. De a vizet ‚s/vagy kaj t megk”sz”ni miel“tt elt vozna. Viszont elmondja azt is, hogy ne menjnk Ad Avis (a jajderosszember) k”zel‚be, csak ha nagyon gyorsak vagyunk (harcosok!), vagy ha van egy v‚d“var zsunk (ez a REVERSAL lesz!). Ad Avis tervez m‚g egy nagy var zslatot az ikszedik napon, s akkor elpusztul Shapeir is teljesen. L togassunk el m‚g a k”zponti t‚rre, s itt vegyk fel a t‚ren hever“ b“rersz‚nyt. Van benne 6 dĄn r, meg valami papĄr egy kev‚sb‚ fontos sz”veggel. TOLVAJOKNAK Menjnk el Dinarzadhoz (p‚nzv lt˘), ‚s mivel tudjuk, hogy ebben a v rosban “ a Thierf's Guild vezet“je, ez‚rt csin ljuk azt, amit az egyben kellett. MAKE SIGN. Valami kifacsart k‚ztart ssal juttatja Dinarzad tudom s ra, hogy tolvajok vagyunk. Mostant˘l be vagyunk jegyezve, m r a helyi k”nyvbe. Azt mondja, hogy j”jjnk vissza k”vetkez“ nap este, s ad munk t. OK. De addig m‚g k”zbej”n valami, ha a 14. nap m r nagyon k”zel van. Ha elfogadjuk az aj nlat t (YES), akkor elmondja, hogy aznap este egy nagy muri lesz a v rosban, sokan nem lesznek otthon, s az egyik ajt˘ nem lesz bereteszelve (ez az az ajt˘, ahol mindig elkapnak minket). jf‚lre menjnk oda, s ekkor UNLOCK. Ezzel megkezdtk illeg lis tev‚kenys‚gnket a v rosban. Mikor bemegynk, egy ”reg tata elkezd k‚rdez“sk”dni, hogy ki is vagyunk mi. Ha r”gt”n r v gjuk az els“ fiŁ nev‚re, hogy igen, akkor megsz˘lal a fiŁ, hogy az nem is “. Teh t jobb, ha nem mondunk semmit (van egy-k‚t fia, Ągy eltart neki egy darabig, mĄg a v‚g‚re ‚r) (n pl. f“ztem egy k v‚t! : CoVboy). Kapjuk fel ink bb r”gt”n a szekr‚nyr“l a te sk‚szletet (TEA SERVICE), majd gyorsan ki. Menjnk vissza Dinarzadhoz, adjuk oda neki, s megkapjuk a p‚nzt. A k”vetkez“ nap est‚re is van egy munka, ha megk‚rdezzk, ki kellene rabolni a kov cs m–hely‚t. Miel“tt a k”vetkez“ nap est‚j‚hez ‚rn‚nk, vegynk a gy˘gyszer‚szn‚l olajat (BUY OIL). Este, miel“tt bet”rn‚nk, aj nlatos kimenteni az  ll st, mert lehet, hogy pont akkor fog j”nni egy “r, s elkap minket, mikor a z rral j tszadozunk. Viszont ha m r kinyitottuk a z rat, akkor j”het m r az “r. Bent menjnk oda az ll“h”z, s olajozzuk meg az alj t : USE OIL. Nyomjuk el a csap˘ajt˘t, majd nyomjuk vissza az ll“t. T vozzunk. Ekkor becsap˘dik m”g”ttnk a retesz, s m r nem mehetnk vissza. WATER ELEMENTAL Kb. a 14. nap reggel‚n azzal fogadnak minket az  gyb˘l kij”vet, hogy itt az ideje, hogy a v rost megszabadĄtsuk a vĄzsz”rnyt“l. Na, j˘. Menjnk el a k”zponti t‚rre, tegynk le egy vizest”ml“t : USE WATERSKIN :, s hajtsuk ki a kŁtb˘l a sz‚llel : USE BELLOWS. Fel kell venni m‚g a vizest”ml“t, s k‚sz is van. Menjnk el a palota ter‚re, itt adnak a Katt k egy zafĄrt˘t (ha id ig megpr˘b ltuk volna venni, akkor a h“s kb. 20 percnyi alkud s ut n r j”tt, hogy m‚gse kell neki ez annyira. Ha mindez megvan, menjnk vissza a Katta's Tail Inn-be, egynk, s az egyik Katta azt mondja, hogy m snap v r minket Aziza, meg egyik este megint lesz Omar. K‚szl“dnk Raseir-be T‚rjnk be a megjel”lt napon Aziz hoz, s ljnk le. Ekkor bekopog kedvenc szauruszunk is, ‚s egy kedves Grooooonk! ki lt ssal k”sz”nt minket. Aziza beljebb invit lja “t is. Lel “ is, ‚s Aziza megn‚zi, mi is volt “ val˘j ban. Az EMIR! A szaurusz az emĄr, csak annyira el van var zsolva, hogy m‚g Aziza sem tudja visszav ltoztatni, s a tudata is szaurusz-szer– lett. Azt is mondja Aziza, hogy itt tartja a szaurusz/ emĄrt Shapeir-ben. Tuningoljuk fel magunkat mindenb“l j˘csk n, amit lehet a v rosban kapni, pl. pirul k, olaj, t”mj‚n, f”ld, vizest”ml“, l mpa, vir g, stb. Menjnk el aludni, mert m snap elindul a karav n (neknk a 17. napon indult, s a 27.-en ‚rkezett meg). Az Łt Raseir-be Hi ba pr˘b lunk estig aludni, Shema felkelt. Megesszk a reggelinket, ad Shameen egy v lt s ruh t, s mik”zben a fogad˘ban ”sszegy–lt ”sszes Raseir-i politikai meneklt katta sok szerencs‚t kĄv n, mi felnyergeljk Łj szauruszunkat, amit a szult nt˘l kaptunk (ez is teljesen ugyanolyan, mint az id igi, s ez sem fog harcolni az ellenf‚llel, ha az r nkt mad). Most j”n p r sz‚p k‚p, pl. amint a Nap felkel (el‚gg‚ rossz ”tlet volt, hogy Ągy oldott k meg az  tmeneteket). Ezut n a karav n ut n indulunk, aminek egy kentaur a vezet“je. Łt k”zben egy csapat bandita ‚s egy‚b dolog t mad r nk, de mivel itt a nagy h“s is a karav nban, a kis k”zj t‚k ut n (neknk nem is kell verekedni, csak lenyomni az 'Enter/Return'-t az INTERMISSION feliratn l, ami teli van kl”nb”z“ filmn‚z“ seg‚deszk”z”kkel) megcsod lhatjuk a napi termel‚st. Bandita ‚s Terrorszaurusz-hegyek (sz˘ szerint), s rajta a A Hegy Kir lya, a hegy Kir lya, a hegy kir lya! (id‚zet a programb˘l). Miut n h“snk kedv‚re kiv”lt”tte mag t ”r”mm mor ban ( A Gy“zelem illata olyan..., olyan, mint az izzads g szaga... Nem..., mint a(z) (valami f–szert jelent), de legink bb a Gy“zelem Illat ra hasonlĄt. Igen, igen, ez az! Yea! Yea! stb...~) Ez is id‚zet volt. Egy Łjabb Silly Clown. Kis id“ mŁlva (kb. egy h‚t) elv lunk a karav nt˘l, s elindulunk Rasier ir ny ba, ahol m r t rt kapukkal v rnak (2 “r + a helyi nagyf“n”k, Kasheen). Ismerked‚s Raseirrel Azzal kezdik, amint meg‚rkeznk, hogy j˘l felpofoznak, mert 1)Nem fogadtuk el amit mondott teljesen; 2)Ugyanaz, mint az 1) 3)Nincs vĄzumunk, s az No 1. t”rv‚ny, hogy az idegeneknek kell vizumuknak lenni s en‚lkl senki nem mehet ki/be a v rosba; Az‚rt kapunk 1 vizumot (t”bbet sajnos nem). A v rosban nem m–k”dik a t‚rk‚pnk, pedig a rendszer ugyanaz (csak teljesen res a v ros egy-k‚t dolgon kĄvl). Viszont csak a palot ig lehet eljutni, mert a t”bbi ir nyba el van z rva az Łt. Egyel“re hagyjuk ezt a r‚szt, s menjnk be a bej rati t‚rn‚l l‚v“ K‚k Papag j-ba. H t, kev‚sb‚ nĄv˘s hely, de mivel nincs alternatĄva, ez is megteszi. Bent ”r”mmel k”sz”nt minket Signor Ferrari, aki a helyi Thief's Guild vezet“je, s ‚ppen azzal sz˘rakozik, hogy egy l˘farokkal csapkodja a h t t ‚s/ vagy a legyeket. Megk‚r minket, hogy ljnk le. Ekkor egy nagyon sz‚pen kidolgozott r‚sz k”vetkezik, PC-n f“leg szĄnes monitorral ‚lvezhet“. Elkezd velnk besz‚lgetni, hogy kldet‚st l t a szemnkben, s “ kedveli az ilyen embereket. Szerinte nem szabad olyan gyorsan megv ltoztatni a rendszert, meg is lehet szokni, s akkor r j”vnk, hogy nem is olyan rossz. Majd elhesegeti ezeket a gondolatokat ‚s megk‚rdez minket, hogy mit inn nk, Djinn Sling-et, avagy Raseir-i k v‚t. Rendeljnk Djinn Sling-et, s akkor azt mondja, hogy b”lcs d”nt‚s volt, nem szereti az olyan embereket, akik nem isznak. Elmondja, hogy j”jjnk vissza este, s akkor m st is mond, de most gondolkodnival˘ja van. Estig m szk ljunk a v rosban, vagy a sivatagban, s r j”vnk, hogy semmi ‚rdekes sincs. Este a fogad˘ban ha lelnk Ferrari Łr mell‚, akkor mell‚nk l egy m sik ember, az inform tor, s felaj nl egy inf˘t 5 dĄn r‚rt. Azt is elmondja t”bbek k”z”tt, hogy Ad Avis kiszemelt minket, s Khaveen is kl”n”s figyelmet szentel neknk, mert senkit nem szokott a kapuban fogadni. Ha ezzel a dologgal v‚geztnk, k‚rdez“sk”dhetnk m‚g p r m sik dologr˘l: ROOM, AD AVIS, KHAVEEN stb. Miel“tt elmenn‚nk csicsik lni, kapjuk fel a sarokban l‚v“ l mp t. Este  lland˘an egy eg‚r huzig lja a takar˘nkat, s a szoba sem olyan sz‚p, mint Shameen-n l. Ezt az  lmunk is tkr”zi. Reggel nincs m r ott Ferrari, de a csapos tud˘sĄt minket, hogy most dolga akadt, de est‚re visszaj”n. Napk”zben menjnk el a k”zponti t‚rre. Ak rhov  akarn nk let‚rni, nem lehet, mert “r”k  llj k el az utat. A t‚ren kiĄrja a g‚p, hogy d‚len embereket l tunk. Menjnk h t lejjebb (a bal oldalon). Tegnapi inform torunkat m˘szerolgatja Khaveen, s kiderl, hogy vizet cipelt mag n l, ami itt bntetend“ cselekedet. Khaveen figyelmeztet, hogy tanulhatn nk ebb“l a p‚ld b˘l. Visszafel‚ egy h”lgy invit l meg minket a lak s ra! Persze, hogy ut namegynk! A h zban azzal kezdi, hogy vetk“zznk le! De folytatja, s kiderl, hogy sz”kni akar, az‚rt kell ez neki. Elk‚ri m‚g a vizumunkat is. Na, adjuk oda a v lt s ruh t neki : CHANGE SUIT. Elmegy  t”lt”zni, s a j˘t‚kony f tyol nem ‚pp a megfelel“ sz”gben van ahhoz, hogy mindent eltakarjon! Whag! Larry biztos megirigyeln‚! A figura is kb. 40 pixel magas. De a felgyel“n“je megirigyli t“lnk a l tv nyt, s igazĄt a leplen. Ezut n a l nynak adjuk oda a vĄzumunkat. GIVE VISA. Cser‚be ad egy tkr”t, amit ha felmutatunk az egyik f“bb h”lgynek a palot ban, akkor segĄts‚gnkre siet. Ezut n elt vozik. Maradjunk benn m‚g egy picit, mĄg ki‚r a sik torb˘l. Addig lehet besz‚lgetni a bany val, pl. a HAREM, PALACE, KHAVEEN dolgokkal kapcsolatban. A h rem ezentŁl nyitva  ll sz munkra! T vozzunk. Est‚re t‚rjnk vissza a K‚k Papag j-ba. Itt van Signor Ferrari is, de most mintha nem kedvelne m r minket annyira. Hi ba pr˘b lunk lelni mell‚, ‚szre sem vesz. Ugart‚t sajn lja, s elmondja, hogy Khaveen m r r‚g˘ta tudta, hogy Ugarte vĄzzel –z‚rkedik, de csak most leplezte le, mikor mi is ott voltunk. GyanŁs. Ferrari elmondja, hogy van itt k”ztnk egy spicli is, az k”pte be Khaveen-nek, hogy Ugarte inf˘t adott neknk. Mivel nem sokat lehet csin lni m r Ferrarival, megk‚rdezhetjk a b”rt”n fel“l. Azt v laszolja, hogy sokan mentek be oda, de ki m‚g senki. Ahh! Most m r menjnk szuny lni, mert messze van a reggel. KEZD§DIK A M˘KA Miut n fel‚bredtnk ‚s bel‚ptnk a fogad˘ba, nagy csend fogad minket, mindenki elhallgat (s ez‚rt is lesz csend). Ferrari egy vid m j˘ reggelt helyett azzal k”sz”nt, hogy j˘ volt velnk zletelni. Opp . Megk‚rdezhetjk, hogy mi is a h‚zag, de ink bb f‚lren‚z, Łgy csin l, mintha nem is hallotta volna, amit k‚rdeztnk. Menjnk akkor ki, mert a csapos is csak rendelni enged. ! Egy halom katona! Elmondj k, hogy a Serpent hav nak 2x. napj n a Dzsinn ‚v‚ben h–v”sre teszik a h“st. H“snk megpr˘b l ellenkezni, de azut n ‚szreveszi, hogy tŁl sokan vannak. Ink bb hagyja mag t. Hamarosan a b”rt”nben tal ljuk magunkat, egy sov ny katta t rsas g ban. Mindent elvettek t“lnk, csak a zafirt–t nem. A katt t ha k‚rdezzk, akkor nem akar r nk figyelni. Mes‚ljnk neki h t Shema-r˘l. TELL ABOUT SHEMA. Erre azzal v laszol, hogy mutassunk neki valamit, ami bebizonyĄtja, hogy katta-bar tok vagyunk, s nem spiclik. Mutassuk h t fel a t–t (ugyanis csak ez maradt n lunk, b r a var zsl˘k felszedhetik a cuccukat egy FETCH-csel a jobb fels“ sarki asztalr˘l). Elhiszi, hogy j˘l vagyunk, s ad egy ”tletet, hogy tal n meg k‚ne sz”kni. Nah t! A var zslattal bĄr˘k egy OPEN-nel, a t”bbiek egy BREAK DOOR-ral pr˘b lkozzanak. Kint is vagyunk, s ha m‚g nem tettk volna meg, akkor vegyk fel a cuccainkat : GET EQUIPMENT. Most menjnk a katta ut n : GO INTO HOLE. Elvezet minket a katta a K‚k Papag j-hoz vezet“ Łtra, majd elmondja, hogy holnap a F”ldalatti mozgalom t mad st int‚z a palota ellen. Induljunk el h t a baloldali Łton! AD AVIS szĄnrel‚p Az egyik folyos˘ v‚g‚n, valami kl”n”s CGA-s k‚k-szĄn– b–b j lefogja h“snket. Nem tudunk mozdulni. Hi ba tettk magunkra az el“bb a Reversalt, nem lesz semmi hat sa. A sik tor fordul˘j ban megjelenik Ad Avis szem‚lyesen. Egy jobb k”zelk‚p bet”lt‚se ut n r j”vnk, hogy t‚nyleg Ad Avis az. Kellemes a hangja, a szem‚ben meg van valami kl”n”s. Biztos belement egy mut ns szentj nosbog r, mert elkezd z”lden vil gĄtani, s k”zben hipnotiz l ssal bel‚nkveri, hogy a bar tunk “, eml‚kezznk az arc ra, a hangj ra, j˘bar t “, stb... Elmondja, hogy “ segĄtett neknk megsz”kni a b”rt”nb“l (lehet, hogy Shafar m sod ll sban?), meg hogy meg kell menteni az Emirt, s ahhoz kell egy Idbil nev– szobrocska, aminek akkora az ereje, hogy minden var zslatot semmiss‚ tesz, ha meg‚rintik. Ez az Elveszett V rosban van, de oda “ m‚g nem tudott lemenni, mert csak minden 1001-edik ‚vben lehet kinyitni az ajtaj t, s az pont most j”tt el, s egy r‚gi papĄron tal lt egy utal st arra, hogy csak a h“s tudja majd kinyitni, “ fog segĄteni. Persze neki ezzel biztos csak piszkosabb zletei lenn‚nek, de valami olyan virust tett a mem˘ri ba, ami egy NOT logikai fggv‚nyt alkalmaz minden Ad Avisra kiterjed“ leĄr sban, teh t “ most egy rettent“ kedves ember, akinek minden er“nk“l segĄtennk kell. Elvisz minket a sivatagban egy el‚gg‚ romos helyre, ahol a lej ratot egy ajt˘  llja el. Mindennek kellene m–k”dnie,  mde a Hold nem ott van, ahol lennie k‚ne. A kedves bar tunk egy csom˘ ˘b‚gat s ut n r nkhagyja a dolgot, h tha van akkora var zser“nk, hogy elt‚rĄtsk a Holdat jelenlegi  ll s b˘l, vagy ilyesmi, de mi egy egyszer– tkr”z‚ssel kicselezzk a Holdat. USE MIRROR. Most m r le lehet menni a v rosba. AZ ELT–NT VROS Ink bb egy barlangra eml‚keztet. Miut n le‚rtnk, er“s szelet vesznk ‚szre, majd p r ˘r val k‚s“bb, mikor feleszm‚lnk, csak az Iblis lebeg a szemnk el“tt. Mivel vaks”t‚t van, el“sz”r is kapcsoljuk fel a villanyt, vagy adjunk t”bb f‚nyer“t ‚s kontrasztot a monitornak. A hat s frenetikus: ism‚telten csak f“szerepl“nk k”rvonalait l tjuk. Akkor a 'hib t' esetleg a programban kell keresni, azaz ott is s”t‚tre csin ltak mindent. USE LAMP : FIAT LUX! Most m r b tran tov bbcsoszoghatunk balra. Itt egy vĄzes‚s  llja utunkat, amin  lland˘an egy fat”nk Łszk l lefele. EzenkĄvl biztos valami fel is viszi, hiszen ugyanaz visszaj”n. Vagy egy eg‚sz k‚szlet lehet bel“le odafenn. Persze, mi ezt kihaszn lhatjuk, s a legjobban beugr˘ fels“ parton tegyk a k”vetkez“: ugorjunk r  (JUMP ON LOG), s mikor megfelel“ t vban van, majd le, mikor az als˘ szirt mellett vagyunk. Ha sikerlt, akkor ugorjunk a k”vetkez“ bekezd‚shez, ha nem, akkor nyomjuk le az 'F7'-et, majd az 'ENTER'-t, s pr˘b ljuk Łjra. Ha  tmentnk, akkor majdnem beszippant egy lyuk (ami fekete, de nem az olyanfajta, mivel k”vekkel van kirakva). Miut n kikecmeregtnk, vizsg ljuk meg a lyukat, s ‚szrevesszk, hogy van p r kilazult k“. PUSH-oljuk csak meg. A k”vek maguk al  temetik a lyukat, mehetnk is tov bb. Fel a l‚pcs“n, majd menjnk  t a vĄzes‚s alatt. tjutunk egy olyan helyre, ahol mindig visszafŁjt volna a sz‚l, ha nem iktattuk volna ki az el“bb. Most sim n  t lehet itt s‚t lni. A k”vetkez“ helyszĄnen egy el‚gg‚ mozgalmas helyen vagyunk, fortyog a l va, n‚ha kil”vell egy-egy l ngcs˘va az egyik-m sik lyukb˘l. Egyszer– a dolgunk,  t kell mennnk a k”vetkez“ helyszĄnre. Ha belel‚pnk egy l vat˘cs ba, vagy ‚pp a feneknk al  megy egy l ngcs˘va, energi t vesztnk, de nem halunk meg. Miut n  tjutottunk, egy m‚lyed‚s v laszt el minket a kaput˘l. Ezt az akad lyt h romf‚le m˘don kzdhetjk le: 1:Leesnk. Nem ‚ppen szerencs‚s, mert id“t, s energi t vesztnk. 2: USE ROPE. Aj nlott. 3:Miel“tt elkezden‚nk zuhanni (de m r a sz‚l‚n‚l tŁl vagyunk) CAST LEVITATE. Ezut n egy nagy ajt˘  llja utunkat. Kinyitni nem lehet, csak egy kulcssz˘val, amit akkor kell mondani, amikor nekimegynk az ajt˘nak, s megk‚rdi az t“lnk, hogy mi is az er“ neve. Ha Aziz t megk‚rdeztk volna az el“bbiek folyam n az Iblisr“l, elmondta volna, hogy Suleiman xy rejtette el a dzsinnek segĄts‚g‚vel. Ad Avis is kiejtette ezt a nevet, mikor ˘b‚gatott az ajt˘hoz, teh t pr˘b ljuk ki. Beenged. A k”vetkez“ terem teli van arannyal, meg jobbn l jobb fegyverekkel ‚s p nc‚lokkal, de ha valamelyikhez is hozz nyŁln nk, egy cseppk“ a fejnkre esve jobbl‚tre szenderĄt minket. Haha, de van neknk FETCH var zslatunk! Pr˘b ljuk ki, s azonnal hamuv  v lunk. Akkor ink bb hagyjuk ezeket b‚k‚ben. A k”vetkez“ ajt˘ m”g”tt szemnk el‚ t rul a legbels“ kamra, ahol az Iblis rejt“zk”dik. Ez egy krist ly, z”ld szĄnnel, s valami furcsas ggal a belsej‚ben. Menjnk oda hozz , s mikor m r meg‚rinten‚nk, megjelenik Ad Avis, s elveszi. Bolondnak nevez minket, majd fak‚pn‚l hagy. El“tte persze elaltat minket, s az ajt˘ra dob p r tonna kavicsot. Miut n feleszm‚ltnk, ‚szrevesszk, hogy kialudt a l mpa. GyŁjtsuk meg, majd menjnk le, ekkor egy csillog st vesznk ‚szre az egyik cseppk”v”n. Lehet, hogy gy–r–? GET RING. Ekkor megjelenik a gy–r– dzsinnje, aki el‚gg‚ f‚lresikerlt teremt‚s. Elmondja, hogy 3-mat kĄv nhatunk. A teleport l st az Iblis k”zel‚be, csak harmadiknak kĄv nhatjuk. Lehet m‚g teljes gy˘gyul st ‚s gyakorlati pontok n”vel‚s‚t kĄv nni. Az ut˘bbit aj nljuk, pl. a fegyverforgat s ‚s az gyess‚g tekintet‚ben. WISH FOR WEAPON, WISH FOR AGILITY. Most kĄv njunk egy teleport l st. WISH FOR TELEPORT. Elvisz minket a kast‚ly mell‚, s azt mondja, hogy k”zelebb nem is tud vinni minket, siessnk, valami nagy dolgot akar csin lni. Ezut n megjelenik Shafar, s elmondja, hogy mindj rt megrohamozz k a palot t, s addigra jobb, ha elt–nnk, mert nem mindenki ismerne fel minket. Le. BEJUTS A PALOTBA Nem meglep“ m˘don “r”k “rk”dnek a kapu el“tt, sz˘val ott nem lehet beosonni. Fent egy eunuch gyel, de az egyik oldalon egy s l lobog a sz‚lben. Akinek az IQ-ja meghaladja az ”tvenet r j”n, hogy oda fel k‚ne menni. Mikor az eunuch ‚pp elindult jobbra a k‚perny“ sz‚l‚r“l, m sszunk fel a k”t‚len : USE ROPE. Ha szerencs‚sek vagyunk, fel‚rtnkkor jobb ir nyba tart az eunuch. Gyorsan balra, an‚lkl, hogy csin ln nk valamit, mert akkor elkap a pali. Egy melepet‚s v r minket baloldalt. A HREM!!! Teli van n“kkel, s kiderl, hogy tetsznk nekik. Na, most m r Larry teljesen s rga az irigys‚gt“l. Id“nk‚nt el kell bŁjni a fgg”ny m”g‚, ha j”n az eunuch, de h“snk ekkor sem tudja visszatartani kiv ncsis g t, s n‚ha kikukkant a l nyokra. Sok dologra utalnak a l nyok, f“leg a jobboldali. Ink bb nem tolm csoljuk, hogy mire. A vezet“jk elmondja, hogy menjnk tov bb balra, majd “ eltereli az egyik “r figyelm‚t, s akkor bejuthatunk a f“n”k szob ja melletti erk‚lyre. Miut n  tmentnk a k”vetkez“ szob n, menjnk le, s bŁjjunk el a kors˘k m”g‚. Ekkor elhĄvja az egyik “rt az asztalt˘l a h remvezet“, s mi lopakodjunk fel az asztalig a sz“k“kŁton keresztl, de csak akkor, amikor egyik “r sem j r a szob ban. Ha minden j˘l ment, akkor kijutunk az erk‚lyre. A VGS“ ™SSZECSAPS A m sik erk‚lyen ‚pp a befejez“ mozdulatok folynak, csak meg kell minden gyerty t gyŁjtania, s “ uralkodik az Iblis felett. Ezt meg kellene valahogy akad lyozni. El“sz”r is legink bb menjnk  t oda. USE ROPE. Miut n  tt ncoltunk, a k”t‚l elt–nik, utolj ra haszn lhattuk. Most l”kjk ki a hatsz”gb“l az egyik gyertyatart˘t a robban˘porra, THROW BURNING POWDER. Term‚szetesen a gyertyatart˘ra kell c‚lozni. Miut n ez sikerlt, Ad Avis egy picit dh”s lesz, f“leg r nk. El akar pusztĄtani egy var zsl”ved‚kkel, de ezt ki lehet kerlni egy DUCK paranccsal, vagy a 'lefel‚'-vel. V rjuk meg, mikor megint l“, s azut n induljunk el a p rk ny sz‚l‚n csoszogva. Mikor azt mondja, hogy I SHALL DESTROY YOU! , akkor bukjunk le. Miut n el‚rtnk a p rk ny sz‚l‚re, akkor elkezdhet a tenyernk izzadni, meg az `F5`-”n az ujjunk, mert hamarosan elj“ a j t‚k VGE! Ha megŁntuk Ad Avis szenvelg‚seit ezen gyarl˘ vil gon, ki lehet pr˘b lni azt, hogy feloszlassuk a p rk nyv‚d“ var zslatot. Ezt csak Ad Avis elpusztĄt s val vihetjk v‚gre. Hmmm. Nagyon a p rk ny sz‚l‚n  ll. Jobban k‚ne vigy znia mag ra! M‚g a v‚g‚n kiesik! Nagyon is k”nnyen!!! Ekkor elkezd mag ban gondolkodni a j mbor adventur l˘: Lehet, hogy az‚rt kellett neknk bet”lteni eme j t‚kot, hogy mi elhozzuk Ad Avis v‚gzet‚t? Lehet, hogy eme mindenre elsz nt szerz“nek csak szem‚lyes ellent‚tei vannak Raseir t”rv‚nytelen ur val, s ily m˘don m ssal akarja elv‚geztetni a piszkos r‚szt? S Ad Avis NEM IS RDEMLI MEG A HALLT? Ekkor mond  a szerz“: n, ezen leĄr st oly okokb˘l vittem a l‚t mezej‚re, hogy m s, kev‚sb‚ experienced j t‚kos is megl thassa a v‚gs“ k‚peket, a v‚gs“ CONGRATS k‚peket, ‚s a sz”veg semmi egy‚b h ts˘ c‚lt nem szolg l, csakist ezt. Teh t akkor segĄtsnk csak Ad Avisnak egy ugr snyit lefel‚. L”kjk meg... T volb˘l... Pr˘b ljuk el“sz”r t”rrel. Miut n megjelent a c‚lkarika, azt vigyk a hasij ra vagy ak r a mellkas ra. Bal gomb! Puffff!!! THE END k‚pek (congrats) Miut n befejezte a gonosz a t‚r izol l s t az utca k”v‚ig, megsz–nik a var zslat is a park nyon. A kis lila dzsinn segĄt annyival, hogy most m r bel‚phetnk. Utols˘ er“inket ”sszeszedve lesz‚delgnk az erk‚ly sz‚l‚r“l a norm lis j r˘felletre. Itt a dzsinn megk”sz”ni segĄts‚gnket, visszaviszi az Iblist a megszokott hely‚re, a sĄrba, s neknk h l b˘l elmondja a pr˘f‚cia teljes (‚s eredeti) sz”veg‚t, ami valahogy Ągy hangzik: Ezer ‚s egy ‚v. Az Iblist megszerz‚m, Az “si v ros sĄrjainak m‚ly‚n, Azon a helyen, ahol megkzd”ttem vala ‚n. Amint a holdf‚nyt rabul ejti egytt a Skorpi˘ ‚s a S rk ny, Egy h“s ‚rkezik a t voli ‚szakr˘l, S az “si er“ fel‚bred  m. Vezetve ‚s k”vetve egy s”t‚tt“l, ki “t csellel ‚s k‚ts‚gbees‚ssel uralja, tl‚pi a kinyitatlan ajt˘t, a soromp˘t, mely senkinek ilyet nem adna. Szuleim n nev‚re Ągy l‚szen! J”jj v‚gre r  az  rm nyra, S TE Ki cs”ndben v r , Keresd az Iblist marokra. Fogd el “t, s j”jj el“ szabadon, Vagy az ”r”k hom ly elj“, A s”t‚t elfedi a f‚nyt, de ha id“d fel“l r ‚rn‚l, akkor idedughatn d a k‚ped, hogy visszatedd a rosszat a megfelel“ helyre.... Ezut n a h remvezet“ n“ elj”n ‚rtnk, elvisz minket az emĄrhez, s “t meggy“zi h“snk, hogy jobb a b‚ke, mintha egym st aprĄtj k az emberek, mert akkor egy csom˘ r‚szv‚t-k rty ra is kell k”lteni, meg a v‚r nehezen j”n ki a sz“nyegb“l, s ha b‚ke lesz, akkor csak egy besz‚det kell mondania, amivel meghatja a n‚pet, s akkor a posztja biztos marad... Erre az emĄr t–zsznetet rendel el. K”zben persze Ad Avis maradv nyait, meg Khaveen szem‚ly‚t bizonyos fenyĄt‚s ok b˘l elt volĄtj k a v rosb˘l. Ezzel a gondok nagyobbik r‚sze le van tudva, s mikor az emĄr egy hosszabb besz‚dbe kezdene, kisurranunk a kapun. Idekint munk hoz l tunk, s az oly r‚g˘ta elfogott vĄzsz”rnyet kiengedjk a m r kiapadt sz“k“kŁtba (igaz Shapeir-ben az elszĄvta a vizet, de itt a mi ir nyĄt sunk alatt van, s visszaadja). Ott t ncol egy k”rt, majd belefekszik, s ezzel a f“t‚r olyan, mint az eredeti katal˘gusban, ti. a vĄzsz”rny var zser“vel is bĄr, s minden ‚pletet eredeti  llapotba tesz. P r pillanat mŁlva megl tjuk, hogy egy m r ismer“s j rm–v”n, a sz“nyegen k”zeledik a k‚t katta nnepl“ben, na meg Abdulla Doo nnepi fogsor t villogtatva. šzenik, hogy a szult n akar velnk besz‚lni. Na most j”n az igazi congratulations. A palot ban Jaf'ar t”bbsz”r felteszi a k”lt“i k‚rd‚st, hogy ki akar ‚rtem besz‚lni. 1.Katt k: Amikor kild”ztek minket Raseir-b“l, VLAGYIMIR ILJICS ABDULLAH volt az aki ... (elmes‚lik ottani tetteinket, ‚s Shapeir-‚rt tett ‚rdemeinket is hangoztatj k). § egy igazi h“s. 2.Aziza: SegĄtett Julanar-nak, hogy Łjb˘l ‚lvezze az ‚letet. H“““s! 3.Zayishah (Ągy Ąrj k a nev‚t?): Kisz”ktetett ‚lete kock ztat sa  r n Raseir-b“l (na, ez‚rt igaz n kaphatn nk egy nagy puszit t“le). H“s! (H‚‚, ‚s a puszi?!) 4.Szaurusz: Grnk! (Ah ! Ez biztos megl gyĄtotta a szult n szĄv‚t!) Most sz˘lal a szult n, hogy akkor adunk neki hangot, hogy besz‚lni tudjon. R fr”csizzk az old˘italt, s m r l thatjuk is a csod latos  talakul s t... A HQ1-ben jobb volt a maci  talakul sa. Na, sz˘val “, az emĄr elmondja, hogy mikor Ad Avis  talakĄtotta, akkor elvesztette minden rem‚ny‚t eredeti form j nak visszanyer‚s‚re. De amikor velnk tal lkozott, akkor elkezdett bĄzni, hogy vannak m‚g j˘ emberek a vil gon. S mi kisegĄtettk e lelki krĄzis‚b“l (ha a nyalogat sunk segĄtett neki...) 5.Na, ez m r a f“n”k, maga a Szult n (n“j”n hosszŁra a szak lla, ‚ljen sok ig). Az is kiderl t”bbek k”z”tt, hogy Omis po‚ta is a Szult n ( lljon fel sok ig), azaz ebben az  lruh ban j rta a sik torokat, s hallgatta ki a n‚pet. H t igen, mintha akkor nem lett volna titkosrend“rs‚ge, s m‚g az llamv‚delmi Hat˘s g sem volt tervben. Na sz˘val “ is mindent megk”sz”n neknk, meg ad egy nyakl ncot, egy halom dĄn rt, meg a fi nak nevez minket. Epil˘gus Kimentnk a puszt ba, egy kis romantikus holdelment‚t n‚zni kedvenc z”ld szauruszunkkal (most nem az emir-szaurusszal). Mik”zben a hold nagy nehezen  tverg“dik a csillagos ‚gen ennyi sz”rny– l tott dolog ut n, h“snk egy kedves Adieu-t mond legut˘bbi kalandj nak, s arra gondol, hogy most b‚k‚nhagyja-e m r “t v‚gre a SIERRA csapat. Ekkor kiĄrja a prg. sorba a k‚szĄt“ket + note-jukat, majd elmondja, hogy nem menekltnk meg, mert lesz Quest for Glory III - Shadows of Darkness (S”t‚ts‚g rnyai) Jellemz“en idi˘ta cĄm. Ekkor mutat egy kis ut˘k‚pet, a hold  talakul egy hosszŁfogŁ halloween t”kre eml‚keztet“ v”r”s figur ra, s egy eg‚sz csinos bet–tĄpussal kiĄrja a 3. r‚sz nev‚t, majd lassank‚nt  rny‚kolja azt. Nem maradt m s h tra, mint n‚h ny HINT a skill-ek ‚s a p‚nz n”vel‚s‚nek rendj‚r“l, illetve az elindul sr˘l: El“sz”r is j˘ ha elmegynk a p‚nzv lt˘hoz, ott  tv ltjuk az ”sszes p‚nznket, megk‚rdezzk Dinar Zad-ot a Fountain Plaza-ba vezet“ Łtr˘l, ott telivesszk magunkat kb. 8 vigor potionnal, s kb. 3 health potionnal, majd viszszamegynk Katt ‚khoz, vesznk t‚rk‚pet+ir nyt–t, elmegynk a Guild Hall-ba, ott hal lra gyakoroljuk magunkat, majd egyik este az ismertetett m˘don bet”rnk a Weapon's Shopba (ez‚rt kell mindenkinek egy kis Lock Picking skill az elej‚n), s elvisszk amit lehet (p‚nzt, s harcosok pedig a v‚rtet ‚s a kardot is). Mi m st Ąrhatn nk z rsz˘k‚nt? Alig v rjuk, hogy r tok zŁdĄthassuk a 3. r‚sz ismertet“j‚t...